Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
cornfed99111 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 17:48:
[...]

Morgen komt de Online monteur.
Benieuwd of die iets meer weet of kan.
Want mijn dsl verbinding met de straatkast is weg. Afgesloten.
Met afstand langzaamste en ondeskundigste isp die ik tegengekomen ben. Vroeger vaker overgestapt van isp tot isp. Zolder nog ligt vol met ADSL modems. Maar dit slaat tot nu toe alles.
Epiloog:

Na 15 dagen offline eindelijk aangesloten door Online.
Opgeleverd op de tweede lijn. Volgens de monteur een normaal zaak?...!
Vreemd dat ik dan al twee weken aan het testen was op beide lijnen zonder resultaat.... :'(

Heb nu mijn eigen Fritzbox 7360 eraan hangen met de settings van Medic in "[Online.nl] Ervaringen & Discussie - Deel XXI"
Binnen een uur weer online na het afkoppelen van de ZyXEL.
Gebruik geen TV of telefonie van Online. Dus een simpele configuratie.

Current throughput kbit/s down 108639 up 33031

Bijna de maximale waardes mogelijk met dit lijntype.
Met een vrijwel foutloze lijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:36
Ik ben sinds gisteren verlost van Online.nl. Zoals eerder gezegd, het internet was prima maar de TV was zooo slecht.

Ben erg blij om weer bij KPN te zijn. Jammer dat Online.nl onder de M7 groep valt waaronder ook Canal Digitaal hangt, het komt hun dienstverlening niet ten goede.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-07 16:44
Drardollan schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:34:
Ik ben sinds gisteren verlost van Online.nl. Zoals eerder gezegd, het internet was prima maar de TV was zooo slecht.

Ben erg blij om weer bij KPN te zijn. Jammer dat Online.nl onder de M7 groep valt waaronder ook Canal Digitaal hangt, het komt hun dienstverlening niet ten goede.
Zit nu 2 maanden bij online. TV is prima. Wat traag zappen maar ja als je voor weinig wilt, krijg je ook niet zoveel

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Erik1805 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:55:
[...]

Zit nu 2 maanden bij online. TV is prima. Wat traag zappen maar ja als je voor weinig wilt, krijg je ook niet zoveel
Oxxio is goedkoper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Dacht het niet ;) Onderstaande in mijn geval:

Oxxio:
Totaal per maand € 38,94
Na 6 maanden per maand € 48,94
(bovenstaande is incl. kidspakket, mijn kinderen kijken veel hiernaar)

Prijs na 6 maanden € 42,50
Actieprijs 6 maanden € 32,50
(Kidspakket is standaard bij Online)

[ Voor 57% gewijzigd door Erik1805 op 10-07-2019 16:44 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Erik1805 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 16:36:
[...]

Dacht het niet ;) Onderstaande in mijn geval:

Oxxio:
Totaal per maand € 38,94
Na 6 maanden per maand € 48,94
(bovenstaande is incl. kidspakket, mijn kinderen kijken veel hiernaar)

Prijs na 6 maanden € 42,50
Actieprijs 6 maanden € 32,50
(Kidspakket is standaard bij Online)
De manier hoe je het neerzet is bijzonder. En foutief. Ik heb maar even het Internet + TV pakket bij beiden gekozen, zonder extra's.

Oxxio
Actieprijs 6 maanden: € 33,95 = € 203,70
Prijs na 6 maanden: € 43,95 = € 263,70
Totaal 1 jaar: € 467,40

Eventueel kids pakket, € 4,99 per maand = € 58,88 extra

Online.nl
Actieprijs 6 maanden: € 35 = € 210
Prijs na 6 maanden: € 45 = € 270
Totaal 1 jaar: € 480

In de basis is Oxxio dus goedkoper. En biedt een beter platform. Kids pakket kan je ook via Youtube doen, maar dat maakt Oxxio in dit geval iets duurder.

Maar he, mij maakt het niet uit. Als jij voor die 46 euro per jaar dat het scheelt geen moeite hebt met een brak TV platform. Dan is dat je eigen keuze. Ik kies in dat geval voor dat kleingeld liever voor een snel platform, geen blokjes, scherper beeld en een decoder die ook dingen als Netflix en Youtube ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Drardollan schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 17:06:
[...]

De manier hoe je het neerzet is bijzonder. En foutief. Ik heb maar even het Internet + TV pakket bij beiden gekozen, zonder extra's.

Oxxio
Actieprijs 6 maanden: € 33,95 = € 203,70
Prijs na 6 maanden: € 43,95 = € 263,70
Totaal 1 jaar: € 467,40

Eventueel kids pakket, € 4,99 per maand = € 58,88 extra

Online.nl
Actieprijs 6 maanden: € 35 = € 210
Prijs na 6 maanden: € 45 = € 270
Totaal 1 jaar: € 480

In de basis is Oxxio dus goedkoper. En biedt een beter platform. Kids pakket kan je ook via Youtube doen, maar dat maakt Oxxio in dit geval iets duurder.

Maar he, mij maakt het niet uit. Als jij voor die 46 euro per jaar dat het scheelt geen moeite hebt met een brak TV platform. Dan is dat je eigen keuze. Ik kies in dat geval voor dat kleingeld liever voor een snel platform, geen blokjes, scherper beeld en een decoder die ook dingen als Netflix en Youtube ondersteunt.
Ik had online 2 maanden geleden afgesloten. En niet voor de huidige prijzen. Was toen goedkoper. Blokjes totaal geen last van. Beeld prima en scherp. Netflix en YouTube gaat via Chromecast.

Maar ieder zijn keuze 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Erik1805 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:38:
[...]

Ik had online 2 maanden geleden afgesloten. En niet voor de huidige prijzen. Was toen goedkoper. Blokjes totaal geen last van. Beeld prima en scherp. Netflix en YouTube gaat via Chromecast.

Maar ieder zijn keuze 😊
Je hebt nog niet doorgekregen dat jij die 2,50 per maand ook gewoon gaat betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
Drardollan schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:31:
[...]

Je hebt nog niet doorgekregen dat jij die 2,50 per maand ook gewoon gaat betalen?
Schriftelijk de bevestiging gehad dat ik GEEN verhoging krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:13
Erik1805 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 12:19:
[...]

Na een jaar wel ;) maar elk jaar overstappen loont gewoon. Nu dankzij alle kortingen bijna 200 euro goedkoper uit dan huidige abonnement laten doorlopen. Ik heb ze bijna allemaal gehad de afgelopen jaren: NLE, Youfone, Online, en denk volgend jaar T-Mobile.. en steeds rond de 30 euro per maand op jaarbasis hierdoor. Al zie ik liever dat ze gewoon goede kortingen geven als je blijft maar 'helaas' is overstappen elk jaar nog steeds goedkoper en binnen 5 minuten gepiept. En elk jaar een ander tv-kastje is ook niet verkeerd en weet nu dat internet echt overal hetzelfde is dankzij KPN-lijn en enkel tv verschilt. Opnemen heb ik nog nooit gedaan en voegt vaak weinig toe omdat je de reclame niet kan doorspoelen tegenwoordig en Fox Eredivisie als niet-voetbalfan heb ik niks aan. Youfone was leuk toen ze begonnen maar na een jaar merk je gewoon dat er niks is veranderd en je met een goedkope android tv-ontvanger zit met brakke afstandbediening wat in feite gewoon livestreams zijn. Het is dat tv gewoon bijna niets extra's kost bovenop je internet maar anders zou tv eigenlijk allang niet meer hoeven. Je kan ook prima met familie één tv-app login kunnen delen.

In principe werkt elke provider prima zolang je geen wijzigingen doorvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Deezers schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 13:24:
[...]

Na een jaar wel ;) maar elk jaar overstappen loont gewoon. Nu dankzij alle kortingen bijna 200 euro goedkoper uit dan huidige abonnement laten doorlopen. Ik heb ze bijna allemaal gehad de afgelopen jaren: NLE, Youfone, Online, en denk volgend jaar T-Mobile.. en steeds rond de 30 euro per maand op jaarbasis hierdoor. Al zie ik liever dat ze gewoon goede kortingen geven als je blijft maar 'helaas' is overstappen elk jaar nog steeds goedkoper en binnen 5 minuten gepiept. En elk jaar een ander tv-kastje is ook niet verkeerd en weet nu dat internet echt overal hetzelfde is dankzij KPN-lijn en enkel tv verschilt. Opnemen heb ik nog nooit gedaan en voegt vaak weinig toe omdat je de reclame niet kan doorspoelen tegenwoordig en Fox Eredivisie als niet-voetbalfan heb ik niks aan. Youfone was leuk toen ze begonnen maar na een jaar merk je gewoon dat er niks is veranderd en je met een goedkope android tv-ontvanger zit met brakke afstandbediening wat in feite gewoon livestreams zijn. Het is dat tv gewoon bijna niets extra's kost bovenop je internet maar anders zou tv eigenlijk allang niet meer hoeven. Je kan ook prima met familie één tv-app login kunnen delen.

In principe werkt elke provider prima zolang je geen wijzigingen doorvoert.
Klopt, maar stap toch ieder jaar over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Erik1805 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 12:19:
[...]

Netjes, dat lukte bij mij niet. Zo konden de korting niet invoeren in de systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Komt omdat we nieuwe klanten zijn waarvan het eerste contract nog loopt, hier ook een vast bedrag tot einde contract over 10 maanden. Dan waarschijnlijk weer de malle overstapmarkt op om zo weer een paar honderd euro te besparen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
Iemand hier al ervaring met Online glasvezel i.c.m. CAIW (CiF)netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:18

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Voor lichamelijk en gehandicapte vrienden van mij is de oplevering op een nieuwbouw glasvezel niet goed over gezet. :(

KPNnetwerk/Reggefiber zegt dat de meetingen goed zijn uitgevoerd.

Helaas zie ik alleen op dit moment geen lampje bij “Glasvezel” op de Media Coverter/FPU, dit zou volgens KPN geactiveerd moeten worden door Online.nl.

Ik heb tig terugbelverzoeken laten neerleggen bij 2e lijn maar ik word gewoon al 5 dagen niet teruggebelt.

Deze vrienden zitten altijd in huis en hebben nu bijna niks om handen en de kosten voor een tijdelijk 4g oplossing zijn ook best hoog.

#benhetflinkzat

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Is er nog wat aan de lage wifi snelheid te doen? Abonnement van 100mbs, bedraad kan ik rond de 85mbs halen.. redelijk dus.
KPN zelf zegt 110mbs mogelijk via dsl. WiFii komt niet boven de 35mbs uit. Kanaal veranderen helpt niet want zitten hier al redelijk vol allemaal in het complex en kwam erachter dat de Zyxel modem geen 5ghz heeft... Internet werkt verder gewoon prima en vraag mij af of ik het verschil in snelheid wel zou merken maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:37
@Deezers Als je die snelheid wilt halen heb je wel 5Ghz nodig. Als je dat wilt dan zul je moeten investeren in een accesspoint voor je Wi-Fi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoekoe
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
TL;DR: De vraag is of TV van Online (of Youfone) acceptabel genoeg is om naar voetbalwedstrijden te kunnen kijken zonder een beroerte te krijgen, of ben ik beter af met Internet Only (en extra geld in mijn pockets)? Alle input is welkom, b.v.d. :)

Ik ben op zoek naar een goedkoper tv en/of internet-abonnement. Ik ben met name geïnteresseerd in pakketten met Eredivisie Live inbegrepen. Na een kleine speurtocht kom ik op de volgende opties uit:

Internet Only:
Youfone: €314.
Online: €338.

Internet & TV:
NLE: €374.50 (gratis WiFi-versterker).
Youfone: €409 (gratis FOX Sports 1).
Online: €420 (gratis FOX Sports 1, 2 & 3).

T-Mobile heeft ook gratis Fox Sports 1, en ik lees er goede dingen over, maar hun jaarprijs is helaas fors duurder waardoor ik liever voor één van deze 3 kies.

Ik heb momenteel een Ziggo all-in-1-pakket á €750. Allemaal zijn ze dus beduidend goedkoper, en aangezien de meeste mensen wel tevreden lijken te zijn met alle genoemde internetverbindingen blijft de TV-vraag over. En dat is dan ook gelijk het probleem: bij alle 3 zie ik (te) veel mensen klagen over TV, waarbij gezegd moet worden dat Youfone wel de hoofdprijs lijkt te winnen.

NLE overweeg ik eigenlijk alleen als Internet Only van Youfone en Online sterk afgeraden worden, aangezien tussen beide pakketten van NLE maar €25 zit. Online vind ik dan persoonlijk het interessantst aangezien zij alle Eredivisie-kanalen hebben, maar ook daar klagen heel veel mensen over*. Vandaar dat ik dit topic heb uitgekozen voor mijn vraag.

Zijn de TV-pakketten allemaal echt zó slecht**? Mijn alternatief zou anders zijn om internet only te nemen, waarschijnlijk dan Youfone als dat prima werkt en dat lijkt wel het geval "want KPN", en dat te combineren met Ziggo Go via anderman's inloggegevens; van wat ik begrepen heb via het Ziggo-forum is dit namelijk toegestaan tot maximaal 3 schermen tegelijkertijd.

*Als ik bijvoorbeeld Online zou nemen, zou ik meer dan €100 meer betalen dan internet only van Youfone. Dan wil ik ook wel tv kúnnen kijken. Als het dan zo is dat het beeld om de haverklap hapert of wegvalt, vooral tijdens voetbal, kan ik net zo goed géén TV hebben.

** Ik begrijp natuurlijk dat "slecht" zeer subjectief is, en ik snap ook wel dat ze allemaal slechter zullen zijn dan Ziggo via de kabel, maar het gaat mij erom dat je fatsoenlijk een wedstrijd van Ajax kan volgen zonder dat je de helft van de wedstrijd mist want waardeloze kwaliteit. Ik kijk toch voornamelijk Netflix en Chromecast.

Prijzen zijn gebaseerd op wat Consumentenbond aanraadt voor mijn postcode.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Het beeld is helemaal niet slechter dan Ziggo via de kabel, waarom denk je dat? Beeldkwaliteit komt goed overeen, ook op een high-end tv. Dat KPN slechter was dan Ziggo vanwege beperkte bandbreedte is echt iets van vroeger.

Zie mijn uitgebreide ervaring van Online (= Canaal Digitaal tv) hier een paar posts boven, ik ga het niet allemaal herhalen. Ik heb via de Online tv box tot nu toe prima het hele wk voetbal voor vrouwen gekeken zonder wegvallend beeld, net als andere sporten en programma's. Sommigen klagen over storing in de vorm van digitale blokjes in beeld bij terugkijken van programma's, ik heb daar zelf geen last van gehad.

NLEx (= KPN tv) heb ik ook gehad, prima: betere box die sneller zapt en reageert en nog iets stabieler is dan de Online versie. Uiteraard moet je dan nog wel bijbetalen voor Fox sports.

Geen ervaring met Youfone, maar het zou niet mijn eerste keus zijn: als je het Youfone topic leest zie je toch het meeste negatieve ervaringen.

Op basis van jouw prijslijstje lijkt de keuze duidelijk, NLEx. Maar als je NLEx, Online en Youfone naast elkaar zet en je wilt sowieso Fox Sports moet je die natuurlijk wel bij elk abonnement meerekenen in de totale kosten. ;) Wellicht valt het sommetje dan anders uit.

Nogmaals, bij vrijwel gelijke kosten: KPN (of klonen als NLEx, Telfort, Oxxio).

Ik kijk ook Ziggo sports via een accountje van iemand anders, maar dat vind ik persoonlijk echt iets "voor erbij". Wel verreweg de goedkoopste optie natuurlijk. En je kan gewoon via de Ziggo app casten naar je tv dus ook op een groot scherm kijken is mogelijk. Bij NLEx, Online etc kan dat ook via de KPN of Canaal Digitaal app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoekoe
Cap schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 00:02:
Het beeld is helemaal niet slechter dan Ziggo via de kabel, waarom denk je dat? Beeldkwaliteit komt goed overeen, ook op een high-end tv. Dat KPN slechter was dan Ziggo vanwege beperkte bandbreedte is echt iets van vroeger.

Zie mijn uitgebreide ervaring van Online (= Canaal Digitaal tv) hier een paar posts boven, ik ga het niet allemaal herhalen. Ik heb via de Online tv box tot nu toe prima het hele wk voetbal voor vrouwen gekeken zonder wegvallend beeld, net als andere sporten en programma's. Sommigen klagen over storing in de vorm van digitale blokjes in beeld bij terugkijken van programma's, ik heb daar zelf geen last van gehad.

NLEx (= KPN tv) heb ik ook gehad, prima: betere box die sneller zapt en reageert en nog iets stabieler is dan de Online versie. Uiteraard moet je dan nog wel bijbetalen voor Fox sports.

Geen ervaring met Youfone, maar het zou niet mijn eerste keus zijn: als je het Youfone topic leest zie je toch het meeste negatieve ervaringen.

Op basis van jouw prijslijstje lijkt de keuze duidelijk, NLEx. Maar als je NLEx, Online en Youfone naast elkaar zet en je wilt sowieso Fox Sports moet je die natuurlijk wel bij elk abonnement meerekenen in de totale kosten. ;) Wellicht valt het sommetje dan anders uit.

Nogmaals, bij vrijwel gelijke kosten: KPN (of klonen als NLEx, Telfort, Oxxio).

Ik kijk ook Ziggo sports via een accountje van iemand anders, maar dat vind ik persoonlijk echt iets "voor erbij". Wel verreweg de goedkoopste optie natuurlijk. En je kan gewoon via de Ziggo app casten naar je tv dus ook op een groot scherm kijken is mogelijk. Bij NLEx, Online etc kan dat ook via de KPN of Canaal Digitaal app.
Bedankt voor je bericht. Je uitgebreide review had ik inderdaad al gelezen, dat was ook mijn hoofdreden om Online te heroverwegen dus dank hiervoor. In mijn eerste analyse vielen zij namelijk vrij snel af omdat ik online ontzettend veel negativiteit tegenkwam.

Dat Ziggo betere tv zou leveren baseerde ik op de opmerkingen over 10s lange kanaal switches, en dat de kwaliteit SD-achtig is vergeleken met NLEx (kan overigens ook een opmerking over youfone zijn geweest.) Als deze conclusie onjuist was, dan neem ik hiervan akte.

In dat geval wordt het dan toch 99% zeker Online, Eredivisie Live is voor mij namelijk een grote selling point. Anders was het Internet Only + Ziggo Go geworden, tenzij zoals gezegd het internet van youfone en Online zeer beduidend slechter zouden zijn dan NLEx, maar dit laatste haal ik niet uit jullie verhalen.

Ergens deze week bestel ik dan van Online, tenzij iemand nog met een horrorverhaal weet te komen over de kwaliteit van hun producten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
Kroepoekoe schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:15:
[...]

Bedankt voor je bericht. Je uitgebreide review had ik inderdaad al gelezen, dat was ook mijn hoofdreden om Online te heroverwegen dus dank hiervoor. In mijn eerste analyse vielen zij namelijk vrij snel af omdat ik online ontzettend veel negativiteit tegenkwam.

Dat Ziggo betere tv zou leveren baseerde ik op de opmerkingen over 10s lange kanaal switches, en dat de kwaliteit SD-achtig is vergeleken met NLEx (kan overigens ook een opmerking over youfone zijn geweest.) Als deze conclusie onjuist was, dan neem ik hiervan akte.

In dat geval wordt het dan toch 99% zeker Online, Eredivisie Live is voor mij namelijk een grote selling point. Anders was het Internet Only + Ziggo Go geworden, tenzij zoals gezegd het internet van youfone en Online zeer beduidend slechter zouden zijn dan NLEx, maar dit laatste haal ik niet uit jullie verhalen.

Ergens deze week bestel ik dan van Online, tenzij iemand nog met een horrorverhaal weet te komen over de kwaliteit van hun producten :+
Waar ik zelf achterkwam is dat de meegeleverde Zyxel modem redelijk zwakke WiFi snelheden levert, en geen 5gz heeft. Dat merk ik helaas wel met WiFi filmpjes streamen, vaker bufferen, met Experia box nooit last van.

Vergeet ook niet de eigen cashback actie: https://actie.online.nl/zomergekte/ en nog extra korting als je via Shopbuddies afsluit. Daarna de zomeractie invullen en dan heb je zomaar 120 euro extra korting ;) eerst via Shopbuddies je abonnement afsluiten en dan het formulier invullen via bovenstaande link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Dat is een goed punt. Ik heb zelf geen ervaring met het Zyxel modem/router want ik gebruik mijn eigen modem/router (Fritzbox). De Experiabox van KPN / NLEx is in principe goed, de instelmogelijkheden zijn alleen wel beperkter dan bij een eigen router van een beetje kwaliteit.

Het zappen duurt all-in < 5 seconden. Het beeld is absoluut geen SD kwaliteit, dat is echt van een andere orde en als je een SD zender opzet zie je dat ook meteen. Het grootste risico wat je loopt is stabiliteit en er zijn dus meldingen van blokjes. Bij KPN/NLEx niet.

[ Voor 70% gewijzigd door Cap op 16-07-2019 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoekoe
Deezers schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:22:
[...]

Waar ik zelf achterkwam is dat de meegeleverde Zyxel modem redelijk zwakke WiFi snelheden levert, en geen 5gz heeft. Dat merk ik helaas wel met WiFi filmpjes streamen, vaker bufferen, met Experia box nooit last van.

Vergeet ook niet de eigen cashback actie: https://actie.online.nl/zomergekte/ en nog extra korting als je via Shopbuddies afsluit. Daarna de zomeractie invullen en dan heb je zomaar 120 euro extra korting ;) eerst via Shopbuddies je abonnement afsluiten en dan het formulier invullen via bovenstaande link.
Bedankt voor de tip, maar ik zag al dat via consumentenbond de cashback €60 is.

Maar wat voor extra's geeft Shopbuddies? Ik had niet eerder van ze gehoord, maar voor zover ik kan zien gaat het om dezelfde cashback als die van Online zelf maar houden ze €0,50 in voor zichzelf.

Of zijn die 2 stapelbaar, dus in mijn geval €49,50 + €50 = €99,50? Ik kan daar namelijk niks over vinden, maar als ze daadwerkelijk stapelbaar zijn dan is het eigenlijk geen contest meer.

Jemig, het is dus gewoon stapelkorting via affiliate marketing of zo? :o Ik had daar echt nog nooit van gehoord. Bedankt voor de tip :9

Die 5GHz is een goed punt, maar ik denk dat het met 2.4GHz ook prima moet komen. Bijna alles is toch bekabeld ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Kroepoekoe op 16-07-2019 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Kroepoekoe schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 18:21:
[...]

Bedankt voor de tip, maar ik zag al dat via consumentenbond de cashback €60 is.

Maar wat voor extra's geeft Shopbuddies? Ik had niet eerder van ze gehoord, maar voor zover ik kan zien gaat het om dezelfde cashback als die van Online zelf maar houden ze €0,50 in voor zichzelf.

Of zijn die 2 stapelbaar, dus in mijn geval €49,50 + €50 = €99,50? Ik kan daar namelijk niks over vinden, maar als ze daadwerkelijk stapelbaar zijn dan is het eigenlijk geen contest meer.

Jemig, het is dus gewoon stapelkorting via affiliate marketing of zo? :o Ik had daar echt nog nooit van gehoord. Bedankt voor de tip :9

Die 5GHz is een goed punt, maar ik denk dat het met 2.4GHz ook prima moet komen. Bijna alles is toch bekabeld ;)
Jep, je kan volgens mij gewoon bellen erbij nemen, kost niets extra's per maand en sluit je gewoon niet aan ;) heb je wel 30 euro extra..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Zo heb ik dat idd ook gedaan... bellen erbij voor de extra korting. Telefoon is niet aangesloten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Cap schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 23:45:
Zo heb ik dat idd ook gedaan... bellen erbij voor de extra korting. Telefoon is niet aangesloten. :P
Had ik ook, werkte prima :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkace
  • Laatst online: 01-03-2023

Darkace

Super Kommandant

Roberto...... schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:24:
Ik ben zelf ook benieuwd. Hier in de Achterhoek komt eindelijk glasvezel in een kerkdorp waar ik woon. Echter natuurlijk eerst maar een paar aanbieders waarvan KPN er helaas geen van is. Uiteindelijk ook gekozen voor Online.nl glasvezel. Hopelijk zal dit beter en sneller werken dan hun DSL varianten.

Zijn er hier al velen die Glasvezel met alleen Internet en TV hebben gekozen van Online.nl ? Wat zijn jullie ervaringen tot dusver? Ook een Zyxel modem/router neem ik aan? Heb er e.e.a. over gelezen maar zelf 0,0 ervaring mee.

Zijn er ook mensen die mij een stappenplan kunnen geven en eventueel mij kunnen en willen helpen en ondersteunen om een eigen router icm glasvezel van Online.nl aan het werk te krijgen? Als het zover is natuurlijk...

Eerst moet het glasvezelnetwerk hier nog aangelegd worden. Zal ergens dit jaar wel gebeuren.

Ik hoop op een paar reacties. Bedankt zover.

Zullen hier ook VLANS aan te pas komen net als bij KPN? Ik weet er van maar niet voldoende om het nu direct zelf voor elkaar te krijgen. Ik heb hier nog een Draytek Vigor 2130n liggen en een veel nieuwer Edgerouter.

I wear Glasses with extreme modern "SHADES", to prevent any more harm to my precious eyes, because I already had them pretty damn badly damaged, it wasn't my fault back then, it was Yunalesca's ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:02
Darkace schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:31:
[...]

Ik ben zelf ook benieuwd. Hier in de Achterhoek komt eindelijk glasvezel in een kerkdorp waar ik woon. Echter natuurlijk eerst maar een paar aanbieders waarvan KPN er helaas geen van is. Uiteindelijk ook gekozen voor Online.nl glasvezel. Hopelijk zal dit beter en sneller werken dan hun DSL varianten.

Zijn er hier al velen die Glasvezel met alleen Internet en TV hebben gekozen van Online.nl ? Wat zijn jullie ervaringen tot dusver? Ook een Zyxel modem/router neem ik aan? Heb er e.e.a. over gelezen maar zelf 0,0 ervaring mee.

Zijn er ook mensen die mij een stappenplan kunnen geven en eventueel mij kunnen en willen helpen en ondersteunen om een eigen router icm glasvezel van Online.nl aan het werk te krijgen? Als het zover is natuurlijk...

Eerst moet het glasvezelnetwerk hier nog aangelegd worden. Zal ergens dit jaar wel gebeuren.

Ik hoop op een paar reacties. Bedankt zover.

Zullen hier ook VLANS aan te pas komen net als bij KPN? Ik weet er van maar niet voldoende om het nu direct zelf voor elkaar te krijgen. Ik heb hier nog een Draytek Vigor 2130n liggen en een veel nieuwer Edgerouter.
Toevallig sta ik zelf ook voor deze keuze in de Achterhoek. Zie dus ook graag een antwoord tegemoet komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17:37
Darkace schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:31:
[...].....Ook een Zyxel modem/router neem ik aan? Heb er e.e.a. over gelezen maar zelf 0,0 ervaring mee....
In de gemeente Friese Meren wordt nu ook glasvezel aangelegd door Glasvezel-Buitenaf. Ze moeten er nog mee gaan beginnen. Mogelijke providers zijn o.a. Online en de Delta/Caiway groep. Ik heb voor Online gekozen vanwege de explicite belofte voor een Fritzbox modem. Daar heb ik vanwege XS4all uitstekende ervaringen mee. Voor de rest waren de verschillen niet noemenswaardig in mijn beleving. Voor wat betreft de TV zit je vast aan het CanalDigital MZ10x boxje. Daar zijn maar weinig lovende woorden over te vinden.

Maar ehh.... vermeldt je Online Brochure niets over het aangeboden Modem type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:42
Roberto...... schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:24:
Ik ben ook erg benieuwd. met name tv product en bellen. Iemand YouTube beelden oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmstein
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07 09:51
*knip*. Zonder verdere toelichting is dit gewoon ranten. Wil je toch het hele verhaal kwijt, maak dan gerust een nieuwe (onderbouwde) post aan.

[ Voor 85% gewijzigd door rens-br op 21-08-2019 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-09-2020
remmstein schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:02:
*knip*. Zonder verdere toelichting is dit gewoon ranten. Wil je toch het hele verhaal kwijt, maak dan gerust een nieuwe (onderbouwde) post aan.
Beetje uitleg bij zulke uitspraken zou niet misstaan. Wat is precies je melding van fraude? Hier kan natuurlijk niemand iets mee.

[ Voor 34% gewijzigd door rens-br op 21-08-2019 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmstein
Ok, dan hier het verhaal. Ontvang brief van online met andere naam op ons adres. Buren gechecked, nee die heten zo niet. Online gebeld, of we even onze bankgegevens en zo willen sturen (in tweede gesprek zeggenbze vervolgens wel dat ze dit nooit hadden mogen vragen)/ volgende dag, post van tele2 met ook foutieve naam. Die gebeld en die controleren het netjes en annuleren de bestelling ivm fraude (misbruik adres). Vervolgens tweede telefoontje naar online. We moeten maar even gegevens van mijn.overheid sturen zodat we kunnen bewijzen dat alleen wij er wonen. Ook nog gemeld dat we aangifte hebben gedaan bij de politie, nee dat interesseert ze niks. Ze kunnen niks annuleren en zeggen ook nog even dat als er een rekening komt wij die moeten betalen.

Volgensmij is dat genoeg om deze provider kansloos te noemen en te hopen dat ze voor echte klanten wel service verlenen.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-07 11:24
remmstein schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 17:04:
Ok, dan hier het verhaal. Ontvang brief van online met andere naam op ons adres. Buren gechecked, nee die heten zo niet. Online gebeld, of we even onze bankgegevens en zo willen sturen (in tweede gesprek zeggenbze vervolgens wel dat ze dit nooit hadden mogen vragen)/ volgende dag, post van tele2 met ook foutieve naam. Die gebeld en die controleren het netjes en annuleren de bestelling ivm fraude (misbruik adres). Vervolgens tweede telefoontje naar online. We moeten maar even gegevens van mijn.overheid sturen zodat we kunnen bewijzen dat alleen wij er wonen. Ook nog gemeld dat we aangifte hebben gedaan bij de politie, nee dat interesseert ze niks. Ze kunnen niks annuleren en zeggen ook nog even dat als er een rekening komt wij die moeten betalen.

Volgensmij is dat genoeg om deze provider kansloos te noemen en te hopen dat ze voor echte klanten wel service verlenen.
Dus Online beweert een contract te hebben op jullie adres zonder dat jullie iets hebben besteld en dreigen nu met rekeningen als je niet allerlei overheidsdocumenten gaat versturen aan hen, een private commerciële partij? Ik zou eens goed lachen, die lui met hun neus tegen de GDPR en privacy wetten duwen en klacht neerleggen als ze er mee doorgaan. Wie eist bewijst lijkt me.

• remmstein
Andros schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 07:56:
[...]

Dus Online beweert een contract te hebben op jullie adres zonder dat jullie iets hebben besteld en dreigen nu met rekeningen als je niet allerlei overheidsdocumenten gaat versturen aan hen, een private commerciële partij? Ik zou eens goed lachen, die lui met hun neus tegen de GDPR en privacy wetten duwen en klacht neerleggen als ze er mee doorgaan. Wie eist bewijst lijkt me.
Jep, het is inderdaad wij eist bewijst. Dus er gaan lachen als ze een rekening sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cornfed99111

Als je twee aanvragen achter elkaar binnen krijgt van elk aparte providers, zou ik meer zorgen maken wie
iets tegen je heeft. Want dat is geen toeval meer, zou ik zeggen.

Probeer het eens via de online helpdesk: https://twitter.com/onlinepuntnl en/of https://www.facebook.com/onlinepuntnl/
Werkt toch vaak sneller en directer is mijn ervaring.

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:03
Inderdaad en de fraudehelpdesk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:42
remmstein schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:08:
[...]

Jep, het is inderdaad wij eist bewijst. Dus er gaan lachen als ze een rekening sturen.
Weet je zeker dat je met Online hebt gebeld of met het nummer op de brief? Zijn de brieven zelf wel echt?
De reactie van Online lijkt me ook niet juist. Al was jij niet de persoon op de brief, dan nog is er een bedenktijd van 8 tot 14 dagen, je zit niet direct aan een abonnement vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmstein
Sjakie0101 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:21:
[...]

Weet je zeker dat je met Online hebt gebeld of met het nummer op de brief? Zijn de brieven zelf wel echt?
De reactie van Online lijkt me ook niet juist. Al was jij niet de persoon op de brief, dan nog is er een bedenktijd van 8 tot 14 dagen, je zit niet direct aan een abonnement vast.
We hebben inderdaad het nummer van online gebeld (niet van de brief). Brief is wel echt.

Idd, maar je kan ze niet mailen om ze te wijzen op de regels. En online reageren ze al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-05 13:28
Ik heb VDSL van Online.nl en het modem staat in bridge-mode. Ik merk dat de verbinding ongeveer eens in de 2-3 weken eruit ligt en het modem aan/uit gezet moet worden om de verbinding weer te herstellen. Hij herstelt niet vanzelf als er niks aan gedaan wordt.

Hebben meer mensen deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-09-2020

Wellicht niet relevant aan Online, maar waren beide verkeerde namen hetzelfde?

Daarnaast, er is een bedenktijd van 14 dagen na bestelling. Indien ze niet geloven dat het iemand anders was zou je dus gewoon alsnog moeten kunnen annuleren. Vreemd verhaal, geeft geen goed gevoel bij Online natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:22
Josefien schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 01:04:
Ik heb VDSL van Online.nl en het modem staat in bridge-mode. Ik merk dat de verbinding ongeveer eens in de 2-3 weken eruit ligt en het modem aan/uit gezet moet worden om de verbinding weer te herstellen. Hij herstelt niet vanzelf als er niks aan gedaan wordt.

Hebben meer mensen deze ervaring?
Klinkt meer als een vastlopend exemplaar. Is het modem nog wel te benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-05 13:28
Ik heb geen idee, hij staat in bridge dus ik kan (zonder wisselen van kabels) sowieso niet bij de web-interface meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-07 19:14

Saninl

Sinds een week klant (TV+internet) van Online.nl, helaas worden de aangeboden snelheden op draadloze verbindingen bij lange na niet gehaald (max 20mbit). Het standaardmodem lijkt mij hierin een mogelijke bottleneck? Deze kan überhaupt geen 5Ghz zenden... Is het een optie om een relatief eenvoudige router aan te schaffen (TP-link C1200 oid) om via 5Ghz te gaan zenden om verbeterde draadloze verbinding te krijgen?
De Online.nl klantenservice heeft al meermaals aangegeven dat ze in de modem "kunnen zien" dat er bedraad wel ruim 100mbit wordt gehaald...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:45

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Saninl schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 10:35:
Is het een optie om een relatief eenvoudige router aan te schaffen (TP-link C1200 oid) om via 5Ghz te gaan zenden om verbeterde draadloze verbinding te krijgen?
Geen router kopen, maar een access point. Een router heb je immers al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

rens-br schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 10:36:
[...]

Geen router kopen, maar een access point. Een router heb je immers al.
Oh, dank voor de snelle aanvulling!

Maar het apparaat dat we hebben ontvangen van Online.nl heet "Zyxel Modem", of worden die termen dan verkeerd door elkaar gebruikt door Online.nl?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:45

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Saninl schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 10:46:
Maar het apparaat dat we hebben ontvangen van Online.nl heet "Zyxel Modem", of worden die termen dan verkeerd door elkaar gebruikt door Online.nl?
Het is ook een modem, maar ook een router en ook een wifi-access point. De apparatuur die je van een provider krijgt is tegenwoordig een 'alles in een' apparaat. Sommige noemen het een modem, andere een router. De namen worden te pas en te onpas door elkaar gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

Draadloze snelheden ongeveer verdubbeld na het aanschaffen van: pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack).

Top upgrade dus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Op zich is het logisch dat het een modem genoemd wordt, want strikt genomen is dat het enige dat je nodig hebt voor internettoegang en dat is wat ze bieden. Het modem schijnt niet bijzonder te zijn, ik heb hem in de verpakking laten zitten en meteen een Fritzbox modem-wifirouter gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 31-08-2019 14:01 ]

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08-07 22:20

PA5AM

Kortegolf

Hebben andere mensen ook last van dat ze geen verbindingen op poort 53 udp/tcp kunnen ontvangen? Kwam er net toevallig achter dat een van mijn dns servers niet werkt hierdoor. Vreemd genoeg is poort 25 in- en uitgaand geen probleem...

8 punten en 3 strepen

• Cap
  • Niet online
Ik gebruik zelf de door Online geleverde Zyxel modem/router niet maar een andere modem/router, maar kan je dat niet instellen? Of heb je dat gedaan maar werkt het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locobiker
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-06 20:59
Sinds enkele maanden duikt mijn internetsnelheid s'avonds enorm naar beneden. Tussen pakweg 7 en 23 is van mijn 100 mbit lijn nog maar 5-10 mbit over (de upload daar in tegen is wel stabiel). Gedurende de rest van de dag ervaar ik geen problemen.

Ik heb contact gehad met de online klantenservice en die willen een montuur sturen die dan tussen 9 en 18.00 uur langs kan komen. Ze zeggen namelijk dat zover zij kunnen zien mijn lijn ok is, Rond die tijden ervaar ik geen problemen dus naar mijn inziens heeft dit weinig zin).

Zijn er nog andere mensen die deze problemen bij Online met dalende internetsnelheid gedurende piekuren ervaren. En zou het toch zin hebben om die montuur te laten komen (waar voor gerekend wordt als ze komen en het is "goed " van hun kant).

Alvast bedankt,

[ Voor 9% gewijzigd door locobiker op 07-10-2019 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-07 12:01
Zit te overwegen om van Ziggo over te stappen, betaal nu 71 p/m voor internet +-500/50 + TV + CI+ module.
Heb eigenlijk de snelheid niet nodig, alleen wil ik upload wat hoger dan gemiddeld vanwege plex en owncloud server. TV kijk ik al helemaal niet, dus +- 30 euro voor 100/30 klinkt erg goed.

Kan de router die door de provider wordt geleverd in bridge worden gezet?

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
pica schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:04:
Zit te overwegen om van Ziggo over te stappen, betaal nu 71 p/m voor internet +-500/50 + TV + CI+ module.
Heb eigenlijk de snelheid niet nodig, alleen wil ik upload wat hoger dan gemiddeld vanwege plex en owncloud server. TV kijk ik al helemaal niet, dus +- 30 euro voor 100/30 klinkt erg goed.

Kan de router die door de provider wordt geleverd in bridge worden gezet?
Heb je gekeken bij fourstack https://netco-fpi-info.fourstack.nl welke snelheden gehaald kunnen worden?

Bridge is geen probleem. Zoek maar op bridge in dit topic en zie hier [Online.nl] Zyxel modem in bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-07 12:01
Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
105 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
211 Mbit/s

Moet goed komen dus :-) . Binnenkort maar even bellen.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
pica schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 19:34:
Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
105 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
211 Mbit/s

Moet goed komen dus :-) . Binnenkort maar even bellen.
Dat zou wel in orde moeten komen.
Als je ISRA ook nog heel is en geen exemplaar uit 1901, dan heb ik er wel vertrouwen in.

Tip: Omdat je van infrastructuur wisselt, kan je ervoor kiezen om geen overstapservice te pakken.
Dan doe je aanvraag en opzegging zelfstandig. Dan zeg je Ziggo pas op, als Online correct werkt.
Dan weet je zeker dat je geen moment zonder internet zit. Je hebt dan wel minimaal een maand overlap en dubbele kosten, maar wel geen zorgen over Online troubles...

[ Voor 7% gewijzigd door cornfed99111 op 09-10-2019 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieh
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:41
locobiker schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 11:59:
Sinds enkele maanden duikt mijn internetsnelheid s'avonds enorm naar beneden. Tussen pakweg 7 en 23 is van mijn 100 mbit lijn nog maar 5-10 mbit over (de upload daar in tegen is wel stabiel). Gedurende de rest van de dag ervaar ik geen problemen.

Ik heb contact gehad met de online klantenservice en die willen een montuur sturen die dan tussen 9 en 18.00 uur langs kan komen. Ze zeggen namelijk dat zover zij kunnen zien mijn lijn ok is, Rond die tijden ervaar ik geen problemen dus naar mijn inziens heeft dit weinig zin).

Zijn er nog andere mensen die deze problemen bij Online met dalende internetsnelheid gedurende piekuren ervaren. En zou het toch zin hebben om die montuur te laten komen (waar voor gerekend wordt als ze komen en het is "goed " van hun kant).

Alvast bedankt,
Dit is iets dat mij de laatste weken opvalt bij mij beroerde snelheid in de avond....meten van de lijn heeft denk ik geen zin. Dsl setting blijven tijdens de langzame uren stabiel rond 100 down 30 up volgens het modem zelf.
In piekuren is mijn upload nog steeds 30, maar down sterk wisselend tussen 5 en 20.

Denk zelf dat het in de infra van online zit....monteur zie ik geen heil in..... verwacht dat meer mensen hier last van hebben en het ook kunnen melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

arieh schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 19:01:
[...]

Dit is iets dat mij de laatste weken opvalt bij mij beroerde snelheid in de avond....meten van de lijn heeft denk ik geen zin. Dsl setting blijven tijdens de langzame uren stabiel rond 100 down 30 up volgens het modem zelf.
In piekuren is mijn upload nog steeds 30, maar down sterk wisselend tussen 5 en 20.

Denk zelf dat het in de infra van online zit....monteur zie ik geen heil in..... verwacht dat meer mensen hier last van hebben en het ook kunnen melden.
Yep herkenbaar. Sinds een aantal maanden overgestapt naar T-Mobile en sindsdien geen problemen meer.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Ik had dit toen de lijn net opgeleverd was: 's avonds duidelijk minder snelheid. Niet dat ik het opmerkte, het kwam omdat ik speedtestjes draaide. :)

Dit probleem is vanzelf (en vrij snel) verdwenen, nu is het al tijden ook 's avonds prima 100Mbit. Het kan dat KPN het signaal wat opgeschroefd heeft in de wijkkast of centrale (ivm met meer aansluitingen bijvoorbeeld).

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 12-10-2019 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmstein

Even een update. Aantal maanden en vele telefoontjes verder is vandaag de ingebrekestelling richting ze gestuurd. Ze weigeren ook maar iedere medewerking om het contract op ons adres, maar niet onze naam, te beëindigen. Inmiddels zijn ze er wel achter dat er niet geïncasseerd kan worden vanaf het door de fraudeur opgegeven rekening nummer (goh). Die brief is ook weer retour gegaan met de mededeling dat die persoon hier niet woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locobiker
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-06 20:59
arieh schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 19:01:
[...]

Bedankt voor je antwoord, ik heb mijn conclusie getrokken en ga overstappen naar een andere provider aangezien Online hier in gebreken blijft.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustisen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 13:06
Sinds 4 dagen heb ik last van het volgende: mijn internet valt plots helemaal uit en komt pas weer terug zodra ik de zyxel modem helemaal van het stroom af haal, een paar minuten wacht en daarna weer op het stroom zet. Na een paar minuten gewacht te hebben, heb ik weer verbinding, maar na een halve dag moet ik alwéér het zojuist genoemde herhalen. Mijn snelheid is nu ook maar nog een derde van de beloofde maximale snelheid. Heeft hier iemand meer last van of last van gehad? Volgens mij is de modem brak aan het worden en aan vervanging toe. Over Twitter geven ze aan dat het wellicht aan mijn DSL kabel ligt. Dat betwijfel ik echter ten zeerste. Zo'n simpele kabel kan toch niet op den duur 'slecht' worden waardoor ik de modem om de haverklap moet herstarten om weer verbinding te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
mustisen schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 16:24:
Over Twitter geven ze aan dat het wellicht aan mijn DSL kabel ligt. Dat betwijfel ik echter ten zeerste.
Waarom bel je niet gewoon met de helpdesk?
Die kunnen in je modem kijken en zien mogelijk direct wat er aan de hand is.

Staat er niets bijzonders in het log van het modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustisen
cornfed99111 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 17:14:
[...]

Waarom bel je niet gewoon met de helpdesk?
Die kunnen in je modem kijken en zien mogelijk direct wat er aan de hand is.

Staat er niets bijzonders in het log van het modem?
Ga ik doen morgen ;) Helpdesk is zondag gesloten. Ik wacht bij dit soort gevallen altijd een paar dagen af. Meestal lost het zich vanzelf op omdat ze zelf een kortstondig storing hebben. Maar nu dit gedoe al vier dagen aanhoudt, vond ik het tijd een beroep te doen op het Tweakers forum om te kijken of er iemand anders ervaring mee heeft. Zo ja, weet ik gelijk waar ik vandaag aan toe ben. Zo nee, ga ik morgen inderdaad bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
mustisen schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 17:18:
[...]

Maar nu dit gedoe al vier dagen aanhoudt, vond ik het tijd een beroep te doen op het Tweakers forum om te kijken of er iemand anders ervaring mee heeft. Zo ja, weet ik gelijk waar ik vandaag aan toe ben. Zo nee, ga ik morgen inderdaad bellen!
Lijkt mij een specifiek iets en geen algemeen probleem. Maar wie ben ik? :>

Je kan nog zelf een fabrieksreset proberen en dan zo weinig als mogelijk apparatuur aansluiten op het modem.
En dan kijken of het weer gebeurd. Zo ja, dan is dat van belang om te melden als je belt.
Vergeet niet belangrijke data/instellingen/wachtwoorden op te schrijven van te voren, want na een reset is alles weg.

Als je modem correct is aangesloten op je ISRA punt en overbelast het modem niet te zeer met torrents of extreem gebruik, zie ik geen reden dat jij de veroorzaker bent van dit probleem. En dan heb je geen andere keus dan te bellen met Online.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:54
mustisen schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 16:24:
Sinds 4 dagen heb ik last van het volgende: mijn internet valt plots helemaal uit en komt pas weer terug zodra ik de zyxel modem helemaal van het stroom af haal, een paar minuten wacht en daarna weer op het stroom zet. Na een paar minuten gewacht te hebben, heb ik weer verbinding, maar na een halve dag moet ik alwéér het zojuist genoemde herhalen. Mijn snelheid is nu ook maar nog een derde van de beloofde maximale snelheid. Heeft hier iemand meer last van of last van gehad? Volgens mij is de modem brak aan het worden en aan vervanging toe. Over Twitter geven ze aan dat het wellicht aan mijn DSL kabel ligt. Dat betwijfel ik echter ten zeerste. Zo'n simpele kabel kan toch niet op den duur 'slecht' worden waardoor ik de modem om de haverklap moet herstarten om weer verbinding te krijgen?
Werkt de WiFi nog wel als je internetverbinding wegvalt? Valt alleen de DSL weg of kapt het hele modem inclusief WiFi/ethernet ermee?

Dat je DSL nog maar op 1/3 snelheid werkt is niet zo vreemd. De wijkcentrale "ziet" dat je lijn instabiel is (omdat je modem telkens herstart wordt) en schakelt de snelheid naar beneden om de lijn weer stabiel te krijgen (DLM).

Mijn gok is ook het modem. Ik zou eigenlijk op het moment bellen zodra de verbinding weer helemaal weg is en dan de lijn laten doormeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustisen
krakendmodem schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 19:30:
[...]

Werkt de WiFi nog wel als je internetverbinding wegvalt? Valt alleen de DSL weg of kapt het hele modem inclusief WiFi/ethernet ermee?

Dat je DSL nog maar op 1/3 snelheid werkt is niet zo vreemd. De wijkcentrale "ziet" dat je lijn instabiel is (omdat je modem telkens herstart wordt) en schakelt de snelheid naar beneden om de lijn weer stabiel te krijgen (DLM).

Mijn gok is ook het modem. Ik zou eigenlijk op het moment bellen zodra de verbinding weer helemaal weg is en dan de lijn laten doormeten.
Ik heb wel een WIFI verbinding met de modem. Ook heb ik een verbinding via kabel. Maar zodra ik een website probeer te laden, gebeurd er niets. De pagina laadt niet en ik krijg uiteindelijk een DNS error. Ik vind jouw advies om te bellen zodra de verbinding weg is gevallen wel een goede, bedankt! Ik ga ze sowieso morgen bellen en zal voorgaand twee adviezen meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 07:59

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
mustisen schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 19:48:
[...]
Ik heb wel een WIFI verbinding met de modem. Ook heb ik een verbinding via kabel. Maar zodra ik een website probeer te laden, gebeurd er niets. De pagina laadt niet en ik krijg uiteindelijk een DNS error.
Afgelopen paar dagen is er wel een storing (geweest). Mogelijk dat je daar last van hebt?

https://www.online.nl/klantenservice/storingen/

18-10-2019 - Internet van Online.nl Update 13:07
Op dit moment kan het zijn dat uw Internet verbinding niet naar behoren werkt. Dit probleem is bekend en we werken hard aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustisen
lordsnow schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 23:19:
[...]

Afgelopen paar dagen is er wel een storing (geweest). Mogelijk dat je daar last van hebt?

https://www.online.nl/klantenservice/storingen/

18-10-2019 - Internet van Online.nl Update 13:07
Op dit moment kan het zijn dat uw Internet verbinding niet naar behoren werkt. Dit probleem is bekend en we werken hard aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.
Ik heb gisteren inderdaad gebeld en er werd mij ook gewezen op die storing. Gisteren is internet voor het eerst sinds 5 dagen niet uitgevallen en hoefde ik de modem dan ook niet opnieuw op te starten. Maar wat ik vreemd vond is dat ik telkens op iets anders gewezen werd: of het moest aan mijn DSL kabel liggen, of ik moest simpelweg mijn modem herstarten. Er werd mij niet gewezen op een storing bij hun. Goed, ik heb voorlopig weer stabiel internet. Nu de snelheid nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:28
Gisteren het installatiepakket ontvangen voor een DSL abonnement bij Online.nl. Alles zat er netjes bij, inclusief een brief daf het abonnement vanaf 21 oktober ook actief was.

Inmiddels zit de modem al een aantal uren in de stroom en verbonden via de ISRA aansluiting in de muur, maar helaas met geen vooruitgang.

Gebeld met de servicedesk, maar zij komen ook niet verder dan keertje modem hard resetten, opnieuw kabeltjes erin prikken en wachten maar... Kon maximaal twee uur duren.

Iemand enig ander idee wat er mis kan zijn? Zelf denk ik dat de ISRA aansluiting misschien wel kapot is..

Volgens de installatie-handleiding moeten er namelijk ook meerdere lampjes knipperen. Nu branden enkel het power- en wifi-lampje.

(Hoe eerdere internetaansluitingen in dit huis waren, weet ik niet, in verband met verhuizing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Heb je helemaal geen DSL signaal, heb je dat in de webinterface van het modem gecontroleerd? Wat betreft de ISRA, is deze nooit / heel lang niet gebruikt? Wellicht het andere aderpaar proberen? Als er nu bijvoorbeeld van de inkomende KPN draad het paartje rood en blauw verbonden is (lijn 1) in de ISRA dan de andere 2 kleurtjes proberen, ik dacht oranje en wit (lijn 2).

Zie aansluiting STAPN 68 en het fotootje, kwestie van even kijken welke draadjes er in je ISRA en RJ-45 (ethernet) aansluitdoosje verbonden zijn.
Wikipedia: ISRA

[ Voor 26% gewijzigd door Cap op 22-10-2019 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
Aardappelbakker schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 21:34:
Gisteren het installatiepakket ontvangen voor een DSL abonnement bij Online.nl. Alles zat er netjes bij, inclusief een brief daf het abonnement vanaf 21 oktober ook actief was.
Heb je ook al de mail ontvangen dat de verbinding aktief *is*?
Inmiddels zit de modem al een aantal uren in de stroom en verbonden via de ISRA aansluiting in de muur, maar helaas met geen vooruitgang.
Oftewel, DSL-kabel (telefoonkabel) aangesloten op de "DSL"ingang van de Zyxel, en aangesloten op het ISRA-punt?

Het ISRA-punt zit in nieuwe woningen in de meterkast. Anders meestal in de kamer aan de straatkant (meestal de woonkamer). Soms ergens anders.

Je kan Online.nl eens vragen of ze kunnen zien of er geleverd is op het tweede aderpaar. In dat geval is een aderpaarwissel nodig. Een relatief eenvoudige klus, maar officieel mag je zelf geen werkzaamheden verichten aan het ISRA-punt - dus dan zou er een Online.nl monteur ingepland moeten worden.
Gebeld met de servicedesk, maar zij komen ook niet verder dan keertje modem hard resetten, opnieuw kabeltjes erin prikken en wachten maar... Kon maximaal twee uur duren.
De twee uur heeft te maken met het uitdelen van een IP-adres, de eerste keer. Maar als het DSL-lampje niet brand aan de voorkant van de Zyxel is dat niet het probleem.

Geen DSL-lampje = geen signaal. Dan heb je of de kabels niet goed aangesloten, of er is iets anders aan de hand.
Volgens de installatie-handleiding moeten er namelijk ook meerdere lampjes knipperen. Nu branden enkel het power- en wifi-lampje.
De volgorde van de lampjes zijn POWER, DSL, INTERNET, WAN, LAN, en WIFI.
  • POWER: Zyxel staat aan
  • DSL: (groen) Zyxel ziet een DSL-signaal en heeft sync (uit, of knippert) Geen of onvoldoende signaal
  • INTERNET: (groen) Zyxel heetf een IP, (rood) Zyxel heeft nog geen IP
  • WAN: (groen) alleen voor gebruikers met een Glasvezelverbinding, want die gebruiken immers niet de DSL-ingang
  • LAN: (groen) een PC of ander apparaat is verbonden met een LAN-poort op de Zyxel
  • WIFI: (groen) WIFI staat aan (knippert) Wifi wordt gebruikt
Geen DSL-lampje geeft dus aan dat er geen / onvoldoende signaal binnenkomt op de Zyxel.

[ Voor 12% gewijzigd door lordsnow op 25-10-2019 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:47

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Ik ben benieuwd, zojuist enkel internet aangeschaft, startende op 2 december dit jaar.

Wanneer alles binnenkomt is kijken of ik de setup in bridge mode kan zetten :) En uiteraard testen of de verbinding een beetje stabiel is met hoge snelheden. Het is en blijft een budget provider maar ik ben benieuwd!

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvGa
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-07 12:48
Wat een drama Online, nooit aan beginnen. Ben sinds een paar maanden overgestapt naar ze en heb een en al spijt. Ze zijn slecht bereikbaar en leveren waardeloze hardware. Eerst kreeg ik een defecte modem wat geen wifi verbinding kon krijgen. Nieuwe modem gekregen; leek te werken met wederom een hele grote nadeel, wifi valt steeds uit en verbind vanzelf weer. Heel gek, nog nooit meegemaakt dit. Na contact met klantenservice kreeg uiteraard de pientere opmerking; verander van wifi kanaal! Dat had ik zelf al verzonnen zonder soelaas helaas. Ook had ik ontdekt dat de modem standaard op 'power save' mode staat, maar ook dit biedt geen stabiel wifi. Zit op 3 meter van de modem zonder enige obstructie er tussen. Ik ben dit helemaal zat, neem contact op met klantenservice, leg het hele verhaal uit, zeg dat ik ze in gebreke wil stellen, dat ze niet leveren wat ze beloven, dat ik alle betalingen wil storneren en mijn contact wil opzeggen vroegtijdig. Krijg ik een bijdehand opmerking in de trant van; wij bieden geen wifi ondersteuning en u hebt een jaarcontract.

Iemand enig advies hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 22:37
Koop een goed accesspoint. Kost je 80 a 90 euro en heb je veel betere Wi-Fi en ook dekking op 5ghz wat het online modem niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiang
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:36
locobiker schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 11:59:

Alvast bedankt,
Ik heb exact dezelfde problemen. Overdag 100Mb down, savonds, in de spits dus, vaak onder de 10Mbps.

Duidelijk een probleem ivm de capaciteit die ze inkopen oid. Daarom nu op zoek naar een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:06
Hoe bevalt Online.nl nu in 2019 bij mensen? Ben net overgestapt, maar twijfel nu door alle slechte reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Over het internet heb ik weinig klachten, ik heb standaard 100 Mb/s en 's avonds loopt het soms misschien wat terug zoals sommigen hierboven melden, maar ik moet zeggen dat wij er bij ons gebruik niets van merk. Ik gebruik mijn eigen Fritzbox modem / router dus hoe het is icm de standaard Zyxel modem / router kan ik niet zeggen. Het standaard tv aanbod met Fox Sports 1/2/3 en eurosport 1+ 2 pas mij goed. De tv box / software is minder dan die van KPN, hij reageert en zapt wat trager en als ik iets uitgesteld kijk heb ik soms wat blokjes en heel af en toe loopt hij vast. Bij live kijken geen enkel probleem.

Al met al is de combinatie van hardware en internet(snelheid) net allemaal wat minder dan KPN maar de prijs en het zenderaanbod is goed. Het liefst zou ik de KPN variant hebben maar de meerkosten voor het abo + Fox sports worden me dan echt wel te gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-07 21:48
Hoe kan je van ZyXEL VMG8324-B10A het mac adres wijzigen zodat je een nieuw ip adres krijgt? Helpdesk van Online.nl is waardeloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cornfed99111
Dat gaat zo niet. Je krijgt altijd hetzelfde ip adres uit de pool.
Probeer maar eens een ander modem uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
FvGa schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:01:
Ik ben dit helemaal zat, neem contact op met klantenservice, leg het hele verhaal uit, zeg dat ik ze in gebreke wil stellen, dat ze niet leveren wat ze beloven, dat ik alle betalingen wil storneren en mijn contact wil opzeggen vroegtijdig. Krijg ik een bijdehand opmerking in de trant van; wij bieden geen wifi ondersteuning en u hebt een jaarcontract.
Providers leveren een internet verbinding, geen Wi-Fi verbinding.

Een Provider in gebreke stellen voor slecht Wi-Fi ontvangst in huis is vrij kansloos. Er is volgens mij geen enkele Provider die garanties geeft wbt Wi-Fi. Ziggo heeft een "Ziggo Power Promise", maar ook dat houdt in dat je uiteindelijk zelf betaald voor een "Wi-Fi versterker" indien nodig.

Ik heb bijvoorbeeld thuis een Draytek glasmodem, en voor een betere Wi-Fi verbinding is er uiteindelijk een TP-Link router bij geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
Cobalt schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 19:42:
Hoe kan je van ZyXEL VMG8324-B10A het mac adres wijzigen zodat je een nieuw ip adres krijgt? Helpdesk van Online.nl is waardeloos.
Waarom wil je een nieuw IP adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rode stoel
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16-01-2023
Het zappen tussen zenders duurt 2 seconden op de m7. Erg traag, totaal geen prettige kijkervaring. Hebben jullie ook zo een lange wachttijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Ja. Het is een nadeel, maar gewoon niet teveel zappen, dan zie je ook wat meer van het programma. ;) Verder bij wisselen naar een bepaalde zender gewoon direct het nummer intoetsen in plaats van langs 10 zenders zappen om er te komen, ook wel zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rode stoel
Ik wil eigenlijk het liefst het hele contract ontbinden zodat ik kan overstappen. Ik wil geen boette betalen. Ik heb tot nu toe al heel veel last van storingen. Vastlopend beeld, internet dat uitvalt, überhaupt geen beeld op tv, tv kastje is ook wel eens uitgevallen. Kan iemand adviseren hoe ik een gratis ontbinding tot stand breng, en het liefst dat het zo min mogelijk tijd kost. De wachtrij is altijd lang bij helpdesk en ik ga eerst allemaal stappen moeten uitvoeren waarschijnlijk om te kijken waar het aan ligt en of het te fixen valt. Maar ik heb er totaal geen vertrouwen meer in. Dus als iemand weet wat ik moet doen om hier gratis vanaf te komen hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-07 16:14
WouterL schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 15:02:
Hoe bevalt Online.nl nu in 2019 bij mensen? Ben net overgestapt, maar twijfel nu door alle slechte reviews.
Ik wilde eigenlijk hetzelfde vragen maar als ik alle verhalen hier zo lees dan ga ik voor t-mobile. Minder upload snelheid en 2 foxsports kanalen minder, maar dat neem ik dan maar voor lief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
danslo schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:53:
[...]

Ik wilde eigenlijk hetzelfde vragen maar als ik alle verhalen hier zo lees dan ga ik voor t-mobile. Minder upload snelheid en 2 foxsports kanalen minder, maar dat neem ik dan maar voor lief.
Indien je VDSL neemt bij T-Mobile krijg je dezelfde upload snelheid als bij online.

Op paper is het 100/10. In de praktijk (zoals bij alle providers) 100/30.

Overigens is ook T-Mobile de laatste tijd niet helemaal stabiel na de keuze het verkeer (gedeeltelijk) over Duitsland te routeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:03
Ik zit hier ook te knoeien. Ziggo word duurder en duurder. De vdsl acties durf ik niet zo goed. Op mijn adres zegt men dat er ongeveer 80 mbit bij 25 mbit mogelijk moet zijn. echter ben ik bang dat ik de aanvraag doe bij online. En dat er dan maar 35mbit overblijft. Daar zit je dan... Ziggo smartcards weg. En een jaar vast aan ellende. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
@Darkz0rs mijn advies zou dan zijn dat je bij een wederverkoper van KPN je verbinding afneemt.

Bijvoorbeeld Oxxio en NLE. Beide energiebedrijven die KPN verbindingen en TV leveren die aardig voordelig zijn en van goede kwaliteit. (De verbindingen lopen volledig via KPN zelf (in tegenstelling tot Online die nog een eigen brakke backbone heeft), en qua netwerk heeft KPN de dingen gewoon prima op orde.

Die 80Mbit is een voorzichtige schatting, je kan via https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/ checken wat er op je adres mogelijk is. Indien men 80Mb belooft bij oplevering, zou je ze daar ook aan kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-07 11:07
Indien men 80Mb belooft bij oplevering, zou je ze daar ook aan kunnen houden.
Nou nee hoor, daar kan je ze niet aan houden.
Ze beloven namelijk geen 80Mbit, ze beloven een snelheid tot 80Mbit.

Type snelheid
Geadverteerde download- en uploadsnelheid
Wat betekent dit
Dit is de maximale 'tot'-snelheid zoals gecommuniceerd op <website van aanbieder> bij het gekozen pakket.
De geadverteerde snelheid is de snelheid die hoort bij je pakket, eventueel beperkt door de maximale snelheid op een adres.
Hoe meet ik het?
Je meet deze snelheid dus op dezelfde manier als de maximale snelheid.

Type snelheid
Maximale download- en uploadsnelheid
Wat betekent dit
De maximale internetsnelheid op basis van de technische mogelijkheden op jouw adres.
Dit wordt eventueel beperkt door de snelheid opgenomen in het contract van de afgenomen dienst.
Hoe meet ik het?
90% van de maximale snelheid moet tenminste in een van de tien uitgevoerde metingen gemeten worden.

Type snelheid
Normaliter beschikbare download- en uploadsnelheid
Wat betekent dit
85% en hoger van de maximaale download- en uploadsnelheid.
Hoe meet ik het?
De normaliter gemeten snelheid moet in acht van de tien metingen gehaald worden.
Minimale download- en uploadsnelheid
75% en hoger van de maximale download- en uploadsnelheid.
De minimale snelheid moet in alle metingen beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Nou ja.... Dus zo blijft Ziggo overeind .... En kpn zit stil. Althans hier in de wijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Dennis-L schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 23:46:
[...]

Nou nee hoor, daar kan je ze niet aan houden.
Ze beloven namelijk geen 80Mbit, ze beloven een snelheid tot 80Mbit.

Type snelheid
Geadverteerde download- en uploadsnelheid
Wat betekent dit
Dit is de maximale 'tot'-snelheid zoals gecommuniceerd op <website van aanbieder> bij het gekozen pakket.
De geadverteerde snelheid is de snelheid die hoort bij je pakket, eventueel beperkt door de maximale snelheid op een adres.
Hoe meet ik het?
Je meet deze snelheid dus op dezelfde manier als de maximale snelheid.

Type snelheid
Maximale download- en uploadsnelheid
Wat betekent dit
De maximale internetsnelheid op basis van de technische mogelijkheden op jouw adres.
Dit wordt eventueel beperkt door de snelheid opgenomen in het contract van de afgenomen dienst.
Hoe meet ik het?
90% van de maximale snelheid moet tenminste in een van de tien uitgevoerde metingen gemeten worden.

Type snelheid
Normaliter beschikbare download- en uploadsnelheid
Wat betekent dit
85% en hoger van de maximaale download- en uploadsnelheid.
Hoe meet ik het?
De normaliter gemeten snelheid moet in acht van de tien metingen gehaald worden.
Minimale download- en uploadsnelheid
75% en hoger van de maximale download- en uploadsnelheid.
De minimale snelheid moet in alle metingen beschikbaar zijn.
Als een ISP tot 80Mbit als maximale snelheid aangeeft tijdens het bestelproces, dan zou een klant ook die snelheid mogen verwachten. Het is naar mijn mening niet acceptabel als je dan ineens "maar" 30Mbit binnen krijgt. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, zoals afstand tot de wijkcentrale. In dit geval is hier ook al rekening mee gehouden, de meeste providers verkopen namelijk een 100Mbit verbinding, en geven al aan dat dit lager uit kan vallen (80Mbit).

Sluit je de verbinding af en haal je vervolgens maar 30Mb, dan kun je heel goed de ISP erop aanspreken en kunnen die mogelijk een monteur sturen om het te fixen.

Gelukkig is het niet meer de tijd van 20Mbit internet en achteraf maar 8mbit krijgen door de afstand tot de wijkcentrale. Tegenwoordig wordt er netjes bij het afsluiten van het contract aangegeven wat de verwachte snelheid op het adres is, iets wat vroeger veel minder werd gedaan.

quote]Darkz0rs schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 23:52:
Nou ja.... Dus zo blijft Ziggo overeind .... En kpn zit stil. Althans hier in de wijk
[/quote]
Ik kan je ook een voorbeeld geven van een KPN die niet stil zit. Hier is nog geen jaar geleden VDSL vanuit de straatkast uitgerold, waardoor er zelfs tot 400Mbit via DSL te krijgen is. Nog geen jaar later gaat diezelfde KPN in dezelfde woonplaats glasvezel aanleggen. Persoonlijk vind ik dat echt zonde van het geld.

Overigens is die 80Mb op jouw adres nog steeds meer dan wat KPN op mijn adres kan leveren :+.

[ Voor 11% gewijzigd door krakendmodem op 17-11-2019 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
@krakendmodem ze zeggen iets te verwachten. Maar dat kan ook heel anders uitpakken. En dan zit ik dus een jaar met die ellende. Ziggo word mij te duur. Zonder dat ik daar iets extra's voor terug zie. Ik weet wel alle verhalen over netwerk investeringen. Maar daar kan ik niks mee. We betalen inmiddels 50€ voor een 50 mbit lijntje. Ik betaal al 5€ meer omdat ik 100 MB wilde (50 bleek te kort. 100 is prima).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Tsja, ik heb voldoende aan 50Mbit en zou dus zowel via Ziggo als via VDSL in mijn behoeftes kunnen voldoen. Mijn voorkeur gaat dan naar DSL ;). Goedkoper en met 50Mbit down en 10 tot 20Mbit up sneller dan Ziggo. VDSL Providers zetten geen cap op de upload.

Wij hebben op kantoor ook een "tot" 600Mb pakket gehad van Ziggo. Vroeg in de ochtend haal je die snelheid wel, maar na 16:00 kakt die hele snelheid in tot 200/300Mb. Dat is natuurlijk nog steeds snel zat, maar hier speelt dan de beschikbare bandbreedte een verhaal en niet de maximale bandbreedte die beschikbaar is op je adres.

In jouw geval heeft KPN jouw wijk al eens voorzien van een nieuwe VDSL centrale. De pech is dat je nog steeds net te ver weg woont van die straatkast. Je kan op breedbandwinkel.nl ook de afstand zien tot je straatkast/centrale, daarmee kun je ook een schatting maken. Tot 400 meter van die straatkast is 100Mb echt wel te doen. Dat had ik op mijn vorige adres ook. En retestabiel.

Als je internet van Ziggo gewend bent, pak dan geen Online en zoek een ISP die diensten van KPN doorverkoopt. Dan heb je gewoon een prima internetverbinding voor iets minder geld. Online is gewoon een budgetpartij en dat is te zien aan de kwaliteit van de verbindingen die ze leveren.

TV kan je altijd nog via Ziggo laten lopen, waarschijnlijk is dat zelfs goedkoper dan alles bij online onderbrengen, waar je per kastje moet betalen. En die kastjes zijn traag.

Dan is het een berekening maken wat je voor TV kwijt bent en een losse internetaanbieder. Zo biedt Youfone bijvoorbeeld alleen Internet (wat ook KPN internet is) een halfjaartje voor 22 euro aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
@krakendmodem wij willen geen kastjes meer. Boven casten we tv. En beneden bied onze tv alle apps

P.s. ik zie geen afstand van de centrale

[ Voor 18% gewijzigd door Darkz0rs op 17-11-2019 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Je dient op de snelheid te tikken

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BSdHSwU.jpg

Dan zie je dit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qPRzxbP.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rode stoel
Wacht op black friday met een contract afsluiten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
@krakendmodem
Afstand tot uw wijkcentrale:
1.817 meter
Afstand tot uw straatkast:
958 meter
Lijn kruist water:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Darkz0rs schreef op zondag 17 november 2019 @ 12:03:
@krakendmodem
Afstand tot uw wijkcentrale:
1.817 meter
Afstand tot uw straatkast:
958 meter
Lijn kruist water:
Met die afstand kom je inderdaad rond de 80Mbit te hangen. Als één van je buren DSL heeft, en je vult op https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/ de postcode en huisnummer van je buren in, dan kun je zien welke snelheid ze krijgen. Dat zou je dus ook kunnen verwachten op jouw adres. Als de buren rond de 80 zitten, dan is dat bij jou ook ongeveer het geval.

Zo kun je een voorzichtige schatting maken wat er mogelijk is. Zo doe ik het als ik aan het rondkijken ben als men DSL wil afnemen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rode stoel
Ik zou wachten op black friday met afsluiten.
Pagina: 1 ... 25 ... 39 Laatste