Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:23
@krakendmodem de ene kant zit op 85 en de andere kant op 101

Het bijzondere is wel dat die 101 verder van de centrale zit 😰🤪

[ Voor 36% gewijzigd door Darkz0rs op 17-11-2019 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Ter informatie, online zegt dat de snelheid 50% mag verschillen. In mijn geval dan ongeveer 40mbit. Is het dus 40+ dan doen ze niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:47
*knip*. Aankoopadvies is offtopic in ervaringen topics. Daarnaast kan ik je aanraden om even Het algemeen beleid #quickstart door te nemen, want je vraag voldoet momenteel niet aan onze voorwaarden.

[ Voor 79% gewijzigd door rens-br op 27-11-2019 10:49 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 17:11
pica schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:04:
Zit te overwegen om van Ziggo over te stappen, betaal nu 71 p/m voor internet +-500/50 + TV + CI+ module.
Heb eigenlijk de snelheid niet nodig, alleen wil ik upload wat hoger dan gemiddeld vanwege plex en owncloud server. TV kijk ik al helemaal niet, dus +- 30 euro voor 100/30 klinkt erg goed.

Kan de router die door de provider wordt geleverd in bridge worden gezet?
Even een update, inmiddels overgestapt, op het begin werkte het niet, echter heeft een monteur een kabel in de wijkcentrale aangesloten en toen werkte het wel.
Router ging redelijk eenvoudig in bridge, echter als ik er wat druk op zet neigt hij te crashen.
Morgen ga ik een Draytek Vigor 130 halen ter vervanging.

Steam

• Darkz0rs
pica schreef op donderdag 28 november 2019 @ 16:44:
[...]

Even een update, inmiddels overgestapt, op het begin werkte het niet, echter heeft een monteur een kabel in de wijkcentrale aangesloten en toen werkte het wel.
Router ging redelijk eenvoudig in bridge, echter als ik er wat druk op zet neigt hij te crashen.
Morgen ga ik een Draytek Vigor 130 halen ter vervanging.
Hoe bedoel druk op zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Wat up- en download streams, torrents, gamen en browsen tegelijk.
Vanochtend de Vigor 130 opgepikt, van het weekend even configureren en kijken of die wel stabiel blijft.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Hoe bevalt het verder? Ik mag toch aan nemen dat die paar dingen een modem niet op ze bek laat gaan. Kijk als de pijp vol is... Dan issie vol 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Busy-Today-88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 21:16
Zojuist een overstap aangevraagd naar Online vanaf T-Mobile thuis.
Hoe zijn de ervaringen anno 2019 met Online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Ja dat vroeg ik ook al. Maar het is een redelijk doods gebeuren 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

Online werkt hier al jaren prima.
Geen andere provider die 100/30 aanbiedt voor dit geld.
Die beloofde snelheid haal ik 99% van de gevallen ook.

Ik heb de bijgeleverde Zyxel eerst altijd gewoon als router gebruikt, maar sinds een paar maanden in bridge modus icm een eigen pfsense router.

Ben ook erg te spreken over dat er geen inkomende poorten geblokt worden, hierdoor kan ik mooi op poort 25 mail ontvangen voor mijn eigen domein.

IP adres is ook "statisch", afgelopen 2 jaar niet veranderd.

Ping is 12ms constant, veel beter dan de 20-30ms die ik kreeg op een 500mbit ziggo verbinding hier.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
@Jimbolino thanx voor je input. Hebben ze ook ondemand voor kinderen. Dus een gratis dienst zeg maar.

[ Voor 4% gewijzigd door Darkz0rs op 02-12-2019 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Darkz0rs schreef op maandag 2 december 2019 @ 06:30:
@Jimbolino thanx voor je input. Hebben ze ook ondemand voor kinderen. Dus een gratis dienst zeg maar.
Geen idee, dacht dat tegenwoordig iedereen wel Netflix of Disney+ keek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Jimbolino schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 04:04:
[...]

Geen idee, dacht dat tegenwoordig iedereen wel Netflix of Disney+ keek.
Nee dus 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Darkz0rs schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:30:
Hoe bevalt het verder? Ik mag toch aan nemen dat die paar dingen een modem niet op ze bek laat gaan. Kijk als de pijp vol is... Dan issie vol 😉
Lijn is stabiel, het was echt de router. Kon als internet wegviel het interne IP van de router niet pingen tot ik hem een herstart had gegeven.
Heb afgelopen zaterdag de Zyxel voor de Draytek vervangen en sindsdien is alles stabiel.
Wellicht dat het aan de geleverde router lag en niet zo zeer het type an sich, maar ben sowieso niet zo'n fan van Zyxel dus vond het geen probleem om een keertje 100 euro neer te leggen voor een fatsoenlijk apparaat.
Het geld wat ik bespaar door de overstap maakt het in 3 maandjes weer goed :)

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

https://www.online.nl/televisie/zenders/
Bij Online.nl krijg je standaard het meest complete tv-pakket. Ben je een grote filmfan? Met onze interactieve TV heb je automatisch toegang tot Video on Demand en kijk je onbezorgd naar vele films en series. Binnen Films & Series vind je een enorme bibliotheek met meer dan 3000 verschillende films en series uit onder andere het MovieMax en Canal Digitaal Films aanbod die je op elk moment van de dag kunt bekijken. Video on Demand heeft met MovieMax veel exclusieve films en series van Nederlandse bodem die nergens anders te kijken zijn terwijl Canal Digitaal Films je juist de mooiste en meest exclusieve Europese films laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
pica schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 16:10:
[...]

Lijn is stabiel, het was echt de router. Kon als internet wegviel het interne IP van de router niet pingen tot ik hem een herstart had gegeven.
Heb afgelopen zaterdag de Zyxel voor de Draytek vervangen en sindsdien is alles stabiel.
Wellicht dat het aan de geleverde router lag en niet zo zeer het type an sich, maar ben sowieso niet zo'n fan van Zyxel dus vond het geen probleem om een keertje 100 euro neer te leggen voor een fatsoenlijk apparaat.
Het geld wat ik bespaar door de overstap maakt het in 3 maandjes weer goed :)
Interessant, ik ga nog een beraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18
Ik woon in Schiedam en heb de keuze tussen koper of glasvezel. Helaas geen Ziggo hier.
Ik heb altijd gedacht alleen Caiway, Solcon of Delta te kunnen nemen. Maar blijkbaar kan Online nu ook.

Waar ik wel benieuwd naar ben is of de tv tuners een beetje vlot werken? Die van Caiway vond ik behoorlijk traag.
Is er misschien iemand die een videootje wil maken?

Ik zit nu bij Telfort /KPN. Maar kan helaas niet meer dan 20 mbit/s halen.
Een beetje sneller is wel lekker. Alleen lees ik hier en daar niet al te beste verhalen. Heb geen zin dat m'n verbinding er on de haverklap uit ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Set top box bedoel je denk ik niet tv tuner. Het is immers IPTV en dat gaat niet via de interne tv tuner.

De MZ-101 box van Online (Canal Digitaal) werkt traag, dat staat meermaals vermeld in dit topic. Zoek op zappen o.i.d. en je vindt het. Een paar seconden per zap. Wil je niet de hele tijd snel zappen dan is het verder prima kijken. Kan je niet tegen die vertraging dan moet je een andere provider zoeken. Zelf heb ik gezien de prijs en het inbegrepen (sport)aanbod dat tragere zappen er wel voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Cap schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 11:33:
Set top box bedoel je denk ik niet tv tuner. Het is immers IPTV en dat gaat niet via de interne tv tuner.

De MZ-101 box van Online (Canal Digitaal) werkt traag, dat staat meermaals vermeld in dit topic. Zoek op zappen o.i.d. en je vindt het. Een paar seconden per zap. Wil je niet de hele tijd snel zappen dan is het verder prima kijken. Kan je niet tegen die vertraging dan moet je een andere provider zoeken. Zelf heb ik gezien de prijs en het inbegrepen (sport)aanbod dat tragere zappen er wel voor over.
Is dat in hun app beter geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Welke app bedoel je? Die van de tv? tablet? telefoon? En welk platform? Of die van de website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
@Cap tv en android (nu ga ik ervan uit dat iOS en web het zelfde presteert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Busy-Today-88
Op 29 november (Black Friday) de overstap naar Online.nl aangevraagd.
Momenteel zitten we bij T-Mobile Thuis. De deal op jaarbasis van Breedbandwinkel is veel beter dan het huidige abbo bij T-Mobile. Ook gaan we er nog eens qua snelheid op voorruit van 50 naar 100 mbit.

Wij hebben alleen internet en geen TV abbo of vaste telefoon.
Tot nu toe loopt alles goed qua aanvraag. Voor alle zekerheid een TP-Link EAP 225 access point gekocht want aan de reviews te lezen is de wifi van het Zyxel modem niet al te best.
Voor nu staat de overstap gepland voor 30 December. Ik houdt jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
@Darkz0rs bij web gaat de zapactie zelf onmiddelijk maar dan moet de stream nog 1 a 2 seconde laden, super vlot wordt het op die manier nooit. iOS op een iphone8 hetzelfde idee, alleen dan soms nog wat sneller en af en toe juist langzamer. Ter vergelijk: de Ziggo app werkt op dezelfde iPhone langzamer, via web hetzelfde of misschien iets sneller maar het scheelt weinig.

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 07-12-2019 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18
Cap schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 19:43:
@Darkz0rs bij web gaat de zapactie zelf onmiddelijk maar dan moet de stream nog 1 a 2 seconde laden, super vlot wordt het op die manier nooit. iOS op een iphone8 hetzelfde idee, alleen dan soms nog wat sneller en af en toe juist langzamer. Ter vergelijk: de Ziggo app werkt op dezelfde iPhone langzamer, via web hetzelfde of misschien iets sneller maar het scheelt weinig.
Ik heb net een proef account bij canaldigitaal.nl genomen. En de app geïnstalleerd op Android (oneplus 6t).
En dat werkt echt super snel bij mij.
De zenders starten binnen een seconde.
Ik neem aan dat jij die ook gebruikt? Er is nl ook een online app. Maar online verwijst zelf naar de canaldigitaal.nl app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Klopt canaldigitaal app moet je gebruiken, de andere wordt niet meer ondersteund. Zappen is direct maar hoe snel de zenders precies starten is een beetje variabel van c.a. 1 sec tot 2.5 sec, ook mede afh van snelheid verbinding van je device natuurlijk, overig internetgebruik in huis, lijnsnelheid op dat moment, etc. Het is geen wiskundig gegeven maar heeft wat variatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
@cap ik ben gewoon erg gecharmeerd van het tarief. 42,50€ ten opzichte van 56,95€ bij Ziggo.
Echter het beeld is bij Ziggo prima. Opname faciliteiten zijn in mijn eigendom. En internet is eigenlijk ook altijd prima. Maar goed ik twijfel teveel dus doe ik nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyboy01
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-08 23:50
Ik zie veel negatieve reacties maar heel veel daarvan gaat over administratieve zaken en theoretische snelheid. Dat doet het lijken alsof het hier bol staat van de negatieve reviews, maar daarnaast lees ik juist dat als het eenmaal draait het gewoon goed is in gebruik.

Dus los van daarvan en de onderwerpen waar een Tweaker gemiddeld extra interesse in heeft, hoe is de alledaagse internet performance voor browsen en wat YouTube filmpjes/Netflix nou echt? Ben op zoek naar een precies-goed verbinding voor mijn buurvrouw op leeftijd (haar eerste internetaansluiting) en het moet eigenlijk niet duurder dan nodig. Dan kom ik dus hier uit, of bij Budget Alles-in-1. Met die laatste heb ik opzich goede ervaring, maar die zijn toch net weer 13 euro duurder in het eerste jaar en was verder ook niet extreem bijzonder. Die 13 euro gaat haar denk ik toch nét weer doen twijfelen, ook psychologisch met de twee aanbiedingen die de partijen hebben.

Experiabox was wel leuk voor het ik-heb-KPN-voor-minder-geld gevoel, maar vraag me af of dat iets toevoegt voor iemand die letterlijk naast het modem zit (eventueel icm. eigen accesspoint mocht die meegeleverde Zyxel echt zo ruk zijn.). Komt nog bij dat Online.nl 2 weken sneller kan leveren én dat de uploadsnelheid hoger ligt. Voor de duidelijkheid, tv en telefoon nemen we dan niet af.

[ Voor 7% gewijzigd door crazyboy01 op 09-12-2019 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:38
@crazyboy01 Kijkt die buurvrouw helemaal geen televisie? Online is opzich prima voor een gemiddelde consument. Mijn schoonouders zijn er erg blij mee en worden ook door de helpdesk goed geholpen. Wel gewoon de standaard wi-fi codes gebruiken want die willen je nog weleens de modem terug laten zetten naar fabrieksinstellingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyboy01
jongetje schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:33:
@crazyboy01 Kijkt die buurvrouw helemaal geen televisie? Online is opzich prima voor een gemiddelde consument. Mijn schoonouders zijn er erg blij mee en worden ook door de helpdesk goed geholpen. Wel gewoon de standaard wi-fi codes gebruiken want die willen je nog weleens de modem terug laten zetten naar fabrieksinstellingen...
Nee, televisie is eigenlijk niet nodig. Er komt wel een Chromecast waar NPO programma's mee zullen worden teruggekeken. Via die app is eventueel ook NPO 1, 2 en 3 te streamen. Meer is niet nodig.

Bedankt voor je input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
haha, ik pis al weken om de pot. zelfde reden... angstig voor een bud provider met 0 service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyboy01
Darkz0rs schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:40:
haha, ik pis al weken om de pot. zelfde reden... angstig voor een bud provider met 0 service
Ik heb net toch maar gewoon een jaarabonnement afgesloten. Een jaar vliegt voorbij, en dan heb ik in ieder geval de beste prijs. Blijft met iedere provider een gok, maar dit was onder budgetproviders op het moment gewoon écht de beste keuze na redelijk goed onderzoek, al was het lastig kiezen.

Nadeel is trouwens dat de prijzen langzaam lijken te stijgen bij letterlijk alle budgetproviders. Zie inmiddels zelfs providers die slechts 2 euro onder de prijs van KPN zelf zitten voor hetzelfde pakket. Dat is totaal niet meer interessant, dan ga je natuurlijk voor de hoofdleverancier. Online.nl heb ik ook al eerder eens naar gekeken en zou toch menen dat de prijs voor een héél jaar ergens tussen de 20 - 25 euro lag. Dat is nu al bijna een tientje meer in het tweede halfjaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
@crazyboy01 waar kom je vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyboy01
Uit Apeldoorn, en mocht het interessant zijn, de kant waar we nog geen glasvezel hebben en enkel VDSL kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
@crazyboy01 ach interpretatie... Ik moet aan me vraagstellingen werken. Ik bedoel van welke provider kom je weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyboy01
Darkz0rs schreef op maandag 9 december 2019 @ 16:25:
@crazyboy01 ach interpretatie... Ik moet aan me vraagstellingen werken. Ik bedoel van welke provider kom je weg
Hahaha. Deze aanvraag is voor mijn buurvrouw, die heeft op dit moment nog helemaal geen provider en nooit gehad ook. Hoop dus dat dit een beetje gaat bevallen, maar echt vergelijkingsmateriaal zal ze niet hebben.

Zit zelf trouwens ook bij een budgetprovider, eerder genoemde Budget Alles-in-1, maar denk toch aan de overstap naar KPN ivm. het inmiddels kleine prijsverschil. Als Online.nl een deur verderop goed bevalt kan mijn keuze echter ook daarop vallen, daar is het prijsverschil namelijk net weer een paar euro meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Het scheelt hier best veel. Ziggo - online. Maar ik maak me echt zorgen om de lijn snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyboy01
Darkz0rs schreef op maandag 9 december 2019 @ 16:44:
Het scheelt hier best veel. Ziggo - online. Maar Rik maak me echt zorgen om de lijn snelheden.
Ik denk ook echt dat de ervaring flink kan verschillen per regio, vandaar dat ik die van mij net heb genoemd. De meest betrouwbare ervaring voor jou is als er iemand in je straat een bepaalde provider gebruikt, maar zoek maar eens iemand die géén Ziggo of KPN gebruikt. Ik kom ze in ieder geval weinig tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Ik heb wat tv situatie bekeken. En wij vinden kpn en online bijzonder slecht beeld leveren. Nu is kpn wel beduidend beter dan b.v. online.

Maar Ziggo doet het echt veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Dat ligt dan ergens anders aan dan aan de bron, ik heb Ziggo en KPN een paar maanden naast elkaar gehad (allebei via de meegeleverde set top box) op HDMI input 1 en 2 om te A/B-en via een groot OLED scherm en het verschil in kwaliteit was echt nihil.

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 13-12-2019 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Cap schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 21:46:
Dat ligt dan ergens anders aan dan aan de bron, ik heb Ziggo en KPN een paar maanden naast elkaar gehad (allebei via de meegeleverde set top box) op HDMI input 1 en 2 om te A/B-en via een groot OLED scherm en het verschil in kwaliteit was echt nihil.
Ik wil geen wellis nietes spelletje hoor. Maar de buurman heeft ze kastje met utp aan mijn tv gehangen. En zelfs hij vond "mijn" Ziggo beduidend mooier. Hij heeft 200mb vdsl haalt dit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Ik ook niet, maar ik heb ze dus maanden naast elkaar gehad en het was echt hard turen op anderhalve meter van een 55 inch OLED en zoeken naar de verschillen, dus "veel beter" was hier beslist niet van toepassing. Het enige dat ik kan bedenken is dat er in het afgelopen jaar opeens iets radicaal veranderd is, of natuurlijk dat de beeld/HDMI instellingen van een box niet optimaal staan, dan krijg je ook verschil.

Zoek anders even Tweakers door op (recente) topics over de beeldkwaliteit van Ziggo en KPN, dan kom je vast nog wel wat meer referenties tegen.

Wat wel veel beter is: goeie blu-rays, 4k HDR films en series, dat is een compleet andere klasse beeld. Maar dat is weinig verrassend natuurlijk. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Cap op 13-12-2019 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
@Cap dat kan we hebben gewoon utp over de stoep gelegd. Box aan gesloten en de beelden bekeken. Maar Ziggo was echt beduidend strakker. Nu gebruik ik de HUMAX 5200c en die zou wel volgens kenners zeer goed beeld geven. Het kpn kastje was een 4k model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Ok als je niet de standaard boxen geleverd bij Ziggo en KPN gebruikt dan kan het natuurlijk verschillen. Het ligt ook aan waar je naar kijkt natuurlijk Bij SDR zenders, 4k materiaal, Netflix zullen de verschillen waarschijnlijk anders uitvallen.

Voor een eerlijker vergelijk kan je denk ik beter de apps van Ziggo/KPN op de tv installeren en dan de streams vergelijken, dan zit er verder geen verschillende hardware tussen.

PS bij mij was het dus de tv zenders via de Ziggo Mediabox XLHorizon box (of hoe heet dat Ziggo ding tegenwoordig ook alweer) tov de standaard KPN Arris die ik vergeleek.

[ Voor 17% gewijzigd door Cap op 13-12-2019 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
@Cap en dan is online echt verreweg de slechtste zelfs mijn vrouw zag het. Geloof me dan doe je het echt niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Je had het over KPN, had je een Ziggo en KPN en Online box staan? 3 boxen?

Online heb ik nu trouwens, die heb ik naast KPN gehad (pad Ziggo -> KPN -> Online). Ook daar vond ik de verschillen nog meevallen terwijl ik toch best kritisch ben en elke ingang van mijn OLED ook gekalibreerd heb. Maar wellicht ben ik wat behoudender in het uitdrukken van de verschillen en jij juist behoorlijk extreem, anders kan het ik het verder ook niet verklaren.

Wat naar mijn mening pas echt een groot verschil is is wanneer je een full HDR film opzet en dat vergelijkt met de meuk die je krijgt op de TV kanalen, dat verdient voor mij pas de kwalificatie "veel beter", alle Ziggo / KPN / wat dan ook tv valt daarbij in het niet.

[ Voor 95% gewijzigd door Cap op 13-12-2019 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Haha ja... Ziggo is van mezelf. De KPN box is weer bij de buurman. En de online is is van de andere buurman. En die wou hem morgen weer terug. Ook heb ik een test maandje Canaldigitaal gedaan. Gewoon is kijken wat er in de markt is. En hoe de kwaliteit is. Maar het verschil is niet minimaal. Dus tja.. wellicht zie ik meer ofzo.

[ Voor 12% gewijzigd door Darkz0rs op 13-12-2019 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Kijk nogmaals, al die tv shit is wat het is, sowieso beperkte kwaliteit in HD en vaak met in de bron al slechte uitzendingen. Of het nu met Ziggo, KPN of Online is, als ik even oplet op de kwaliteit erger ik me kapot aan slechte kleuren, scherpte, belichting en andere shit die van toepassing is op de vele tv uitzendingen. De verschillen zijn per uitzending groot, het wappert alle kanten op.

Ik vind de verschillen van de aangeboden streams/hardware echt nogal meevallen en de tv's van tegenwoordig kunnen slapend veel hogere kwaliteit (resolutie, kleurbereik, contrast, etc) aan.

Laat ik het zo zeggen: ik zie tv uitzendingen in SDR / HD als kijken tussen, laten we zeggen de 20 en 25% beeldkwaliteit van wat een moderne UHD tv aankan. Voor mij boeit die 5% niet echt. De echte stap zit hem van gemankeerde 1080i HD naar echte HDR, waar je meteen tussen de 80 en 100% zit van wat de tv aan kan.

Percentages uiteraard een slag in de lucht, maar je snapt het idee hoop ik. Vroeger, toen we nog geen UHD tv's en materiaal hadden en HD tv nieuw was, toen was het een ander verhaal want toen was die beeldkwaliteit 80 a 100%. Maar nu...

[ Voor 25% gewijzigd door Cap op 13-12-2019 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:44
Overgestapt op mobiel.nl.
Janken dat je standaard een 2.4ghz router meegeleverd krijgt. Volgens mij een ook niet al te beste trouwens. Dus maar een mesh 2.4/5ghz set bijgehaald. Kijken wat dat met de snelheden doet. De standaard 2.4 prestaties zijn niet om over naar huis te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ja ik snap je wel. Dat modem komt uit het jaar kruik, ik snap niet dat Online niet tien of 20 euro meer investeerd voor een beter modem. Maakt het abonnement dan 1 euro per maand duurder of geef de klant de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16:32

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

crazyboy01 schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:26:
Ik zie veel negatieve reacties maar heel veel daarvan gaat over administratieve zaken en theoretische snelheid. Dat doet het lijken alsof het hier bol staat van de negatieve reviews, maar daarnaast lees ik juist dat als het eenmaal draait het gewoon goed is in gebruik.

Dus los van daarvan en de onderwerpen waar een Tweaker gemiddeld extra interesse in heeft, hoe is de alledaagse internet performance voor browsen en wat YouTube filmpjes/Netflix nou echt? Ben op zoek naar een precies-goed verbinding voor mijn buurvrouw op leeftijd (haar eerste internetaansluiting) en het moet eigenlijk niet duurder dan nodig. Dan kom ik dus hier uit, of bij Budget Alles-in-1. Met die laatste heb ik opzich goede ervaring, maar die zijn toch net weer 13 euro duurder in het eerste jaar en was verder ook niet extreem bijzonder. Die 13 euro gaat haar denk ik toch nét weer doen twijfelen, ook psychologisch met de twee aanbiedingen die de partijen hebben.

Experiabox was wel leuk voor het ik-heb-KPN-voor-minder-geld gevoel, maar vraag me af of dat iets toevoegt voor iemand die letterlijk naast het modem zit (eventueel icm. eigen accesspoint mocht die meegeleverde Zyxel echt zo ruk zijn.). Komt nog bij dat Online.nl 2 weken sneller kan leveren én dat de uploadsnelheid hoger ligt. Voor de duidelijkheid, tv en telefoon nemen we dan niet af.
Ik heb al sinds jaar en dag (2011 meen ik) online.nl internet only. Bevalt mij zeer goed.

1x dat m'n modem het had begeven en toen heb ik ff 'moeilijk' moeten doen om de monteur wat eerder aan huis te krijgen. Toen hadden ze geen monteur specifiek voor het noorden (of dat nu wel zo is weet ik niet) dus die moest ingepland worden voor een rondje noorden. De oorspronkelijke wachttijd was me te lang, de nieuwe wachttijd vond ik acceptabel (paar dagen) maar specifieke termijnen weet ik niet meer.

Maar al met al geen noemenswaardige problemen ook niet met administratieve handelingen bij mijn abbonnentswijzing naar een snellere variant.

Mijn user case: ik internet wat (met een shitload tabs in Firefox open) , speel soms een streampje af (npo website, youtube oa) en ik game wat. Gaat allemaal prima ook tegelijkertijd. Ik heb geen Netflix dus daar kan ik niks over zeggen.

Ik heb sinds 2017 het abbonnent met de hoogste snelheid van €34. Ik heb een 2tal keer een snelheidstest gedaan en dat kwam zelfs boven de geadverteerde snelheid uit (ik woon 5 hoog in een flat). Het minder snelle internet wat ik daarvoor had was ook prima.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Busy-Today-88
Twee korte vragen:

1. Kun je op het Zyxel de DNS aanpassen? Ik wil die van Open DNS, Google of Cloudflare gaan gebruiken.
2. Is het mogelijk om fixed IP adressen toe te wijzen aan apparaten binnen je netwerk?

Alvast bedankt! :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Busy-Today-88 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 20:57:
Twee korte vragen:

1. Kun je op het Zyxel de DNS aanpassen? Ik wil die van Open DNS, Google of Cloudflare gaan gebruiken.
2. Is het mogelijk om fixed IP adressen toe te wijzen aan apparaten binnen je netwerk?

Alvast bedankt! :-)
1. ja
2. ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crazyboy01
Dwarlorf schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:36:
[...]
Ik heb al sinds jaar en dag (2011 meen ik) online.nl internet only. Bevalt mij zeer goed.
[...]
Dank voor de reactie! Inmiddels is het iets langer dan een week aangesloten bij mijn buurvrouw, snelheden zijn als beloofd en alles werkt zeer soepel. Moet wel zeggen dat ik de WiFi van het Zyxel modem na de negatieve verhalen hier geen kans heb gegeven. Er is direct een TP-Link WR841N als AP aangesloten. Ca. 15 euro op Amazon, maar daarmee is het bereik in ieder geval prima (webinterface is een drama, maar dat is voor haar verder niet van belang en eigenlijk offtopic hier).

Werd ook nog eens een aantal dagen te vroeg opgeleverd, waardoor ze al eerder dan verwacht het internet op kon. Streamen, surfen, het gaat allemaal gewoon goed.

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16:32

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

crazyboy01 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 02:59:
[...]

Dank voor de reactie! Inmiddels is het iets langer dan een week aangesloten bij mijn buurvrouw, snelheden zijn als beloofd en alles werkt zeer soepel. Moet wel zeggen dat ik de WiFi van het Zyxel modem na de negatieve verhalen hier geen kans heb gegeven. Er is direct een TP-Link WR841N als AP aangesloten. Ca. 15 euro op Amazon, maar daarmee is het bereik in ieder geval prima (webinterface is een drama, maar dat is voor haar verder niet van belang en eigenlijk offtopic hier).

Werd ook nog eens een aantal dagen te vroeg opgeleverd, waardoor ze al eerder dan verwacht het internet op kon. Streamen, surfen, het gaat allemaal gewoon goed.
Mooi dat het bevalt. Ik heb ook alles bekabeld maar wel gewoon via de modem.

Wifi gebruik ik af en toe voor streamen (flacs/mp3) naar een pi zero. Dat stottert wel eens en dat heb ik altijd toegeschreven aan de pi maar dat zou dus ook aan het aan het wifi kunnen liggen? Ik zal deze draad eens volledig doornemen.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:14
Hoe staat het met de ervaringen van de tv box, in het kort en zacht gezegd is die van mij bij online echt zwaar bagger. Veel zenders geven artifacts en haperingen, begin gemist exact hetzelfde.
Scheint dat dat vanaf mei dit jaar al een 'storing' is..
Van alles al geprobeerd, maar kan geen oplossing vinden.

Hebben meer mensen dit probleem?
Als voorbeeld is 'npo1 extra' gewoon niet om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Wat is precies het probleem bij 'npo1 extra', wat gebeurt er, wat zie je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Mijn schoonouders hebben een goed beeld hoor, iig met live TV zover ik het zie als ik er ben. Bel de helpdesk als er problemen zijn. Heb je wel kans dat je je modem naar fabrieksinstellingen moet zetten. Maar lost wel veel issues op in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Ik ben er wel achter dat "goed" beeld een definitie is die voor ieder anders ligt. Ik heb het canaldigitaal bekeken. En het beeld is beduidend minder dan Ziggo. De data stream is in beste geval ook maar 5mb. Ziggo heeft soms een 2 a 3 x die hoeveelheid nodig. Iedereen bepaald zelf wat hij goed vind. Maar technisch gezien is dit echt niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Goedemorgen,

Zojuist kreeg ik een email van online.nl dat mijn verbinding een week eerder is opgeleverd, wat natuurlijk ontzettend prettig is aangezien ik morgen ga verhuizen. Echter wordt de apparatuur pas eind volgende week geleverd.

Aangezien ik er toch al overwoog om mijn eigen router aan te schaffen voor 5Ghz ondersteuning, zou ik aan jullie heb volgende willen vragen:

* Met welk modem hebben jullie goede ervaring i.c.m. online.nl?
* Kloppen de modem-instellingen in de topic-start nog?

Ik ben uiteraard ook zelf aan het rondkijken en las in het topic al goede ervaringen met de FritzBox, maar ik wilde het toch even navragen. ;)

Edit: Inmiddels heb ik via marktplaats een Fritzbox 7390 aangeschaft, morgen meteen kijken of het werkt. :+

[ Voor 8% gewijzigd door BinaryRun op 02-01-2020 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benja_219
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-08 20:07
Online.nl is qua kosten veruit de meest aantrekkelijke optie nu ik ga overstappen vanuit Ziggo, echter lees ik zoveel horrorverhalen over de kwaliteit van internet én tv (als reacties onder hun advertenties) dat ik me afvraag of een Budget Alles in 1 mogelijk niet een iets duurdere maar veiligere optie is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:03
koentjje schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 18:28:
Online.nl is qua kosten veruit de meest aantrekkelijke optie nu ik ga overstappen vanuit Ziggo, echter lees ik zoveel horrorverhalen over de kwaliteit van internet én tv (als reacties onder hun advertenties) dat ik me afvraag of een Budget Alles in 1 mogelijk niet een iets duurdere maar veiligere optie is..
Budget (voorheen NLEx) is gewoon een kopie van de KPN apparatuur. Je krijgt een Experiabox V10 (simpel modem, maar WiFi ervan is dikke prima), en de modems en tv-ontvangers zijn een stuk sneller dan die hardware van Online.

Hardware van Online werkt wel, maar het is gewoon net wat minder soepel zeg maar. Toch is mijn buurvrouw al jaren klant bij Online, en voor haar werkt het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
@koentjje Dat is een persoonlijke afweging die je alleen zelf kan maken. Een KPN provider of ZIggo is bekender, een marktleider, beter, waarschijnlijk (gemiddeld over het land) ook het stabielste. :Y

Ik ben tevreden over de prestatie / prijs verhouding van Online. Nergens krijg ik voor iets ook maar in de buurt van deze prijs alledrie de FOX sports eredivisie zenders. Stel je geen prijs op die zenders dan wordt het een ander verhaal en liggen de prijzen dichter bij elkaar.

Internet is hier in de 6 maanden dat ik het Online abo heb stabiel en dicht tegen de geadverteerde 100 Mbps, geen uitval van de verbinding meegemaakt. Ik gebruik wel mijn oude Fritz!box ipv het door Online geleverde Zyxel modem/wifi-router, dus hoe internet daarmee werkt daar kan ik niet over oordelen. Wifi bereik schijnt een zwak punt te zijn van het router gedeelte van de Zyxel, mocht je een eigen router gebruiken dan maakt dat weinig uit.

Tv kijken is gewoon Canal Digitaal (net zoals Budget Tv gewoon KPN tv is zeg maar). Dit kan via de Canal Digitaal apps op telefoon, tablet en tv en/of via de mediabox. De app is beschikbaar in de store van mijn LG tv dus dat is relaxt. Heeft je tv geen support voor die app dan kan je de boel nog streamen vanaf je telefoon of tablet. Live tv kijken gaat prima via box of app. Bij terugkijken heb ik soms even kort een digitaal blokje in beeld en de box is in die 6 maanden 2x vastgelopen (even aan/uit en hij deed het weer).

Budget TV is van KPN en tv is stabieler waarschijnlijk omdat de box gewoon betere kwaliteit is, en de gids is overzichtelijker dan bij Canal Digitaal. Maar gezien de prijs en geleverde goodies kan ik er goed mee leven. Bij internetten merk ik geen verschil. Uiteraard YMMV omdat je op een andere locatie zit, maar dat geldt voor elke provider.

Hierboven lees je wat discussies over de kwaliteit van tv. De standaard HD kwaliteit van de ene provider is wat beter dan de ander maar het blijft maar HD en nog wel belangrijker, het blijft tv waarbij de bronkwaliteit bij heel veel uitzendingen (scherpte, resolutie, kleur, belichting) überhaupt nogal matig is, dus ik heb er zelf geen probleem mee. Het zal een kwestie van verwachtingen zijn. Je kan ergens een duurder abonnement nemen met een 4k kastje maar de gewone zenders blijven HD en een groot percentage van de uitzendingen blijft matig van kwaliteit in de bron. Het tv gebeuren haalt het dus sowieso allemaal in de verste verte niet bij een goede Blu-ray of Netflix uitzending, welke provider je ook neemt. :)

Ik ben het eens dat "goed beeld" een definitie is die voor ieder anders ligt. Ik kan prima leven met het beeld van Canal Digitaal tv maar "goed beeld" vind ik het niet. Net zo min als ik KPN en Ziggo, mijn vorige abonnementen de afgelopen 3 jaar, "goed beeld" vond. Dat kan ook moeilijk als je op net iets meer dan 2m van een 55 inch OLED tv zit en weet waartoe die in staat is. En dat geldt ook voor de HD tv van welke andere provider dan ook. Het is ehhh... gewoon, tv. Kwestie van verwachtingspatroon aanpassen denk ik.

De ene provider kan wel meer bandbreedte op kanalen leveren en daardoor wat betere beeldkwaliteit, maar het blijft voor mij geneuzel in de marge. Ja, 10 jaar geleden vond ik het wel "goed", die HD tv, maar nu? Mijn tv kan slapend tig stappen beter dan wat er uit die kastjes komt. Het komt allemaal in de verste verte niet in de buurt van echt 4k UHD materiaal. De omroepen en productiebedrijven moeten nog serieus wat stapjes gaan maken, dat duurt allemaal nog wel even. :)

[ Voor 67% gewijzigd door Cap op 02-01-2020 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Hoe lang duurde het bij jullie voordat je kon inloggen bij Canal Digitaal? Omdat mijn aansluiting eerder is opgeleverd dan de hardware, probeer ik het via https://livetv.canaldigitaal.nl/ alleen daar krijg ik de volgende melding wanneer ik probeer in te loggen met mijn @online.nl email en wachtwoord:
De gebruikersnaam of het wachtwoord dat u heeft ingegeven is niet correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Ik had de eerste dag ook een probleem met inloggen, Mijn Online werkte maar bij Canal Digitaal stond iets niet goed want inloggen op de app ging niet. Even contact met de KS gehad en de volgende dag was het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benja_219
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-08 20:07
Cap schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:02:
@koentjje Dat is een persoonlijke afweging die je alleen zelf kan maken. Een KPN provider of ZIggo is bekender, een marktleider, beter, waarschijnlijk (gemiddeld over het land) ook het stabielste. :Y

Ik ben tevreden over de prestatie / prijs verhouding van Online. Nergens krijg ik voor iets ook maar in de buurt van deze prijs alledrie de FOX sports eredivisie zenders. Stel je geen prijs op die zenders dan wordt het een ander verhaal en liggen de prijzen dichter bij elkaar.

Internet is hier in de 6 maanden dat ik het Online abo heb stabiel en dicht tegen de geadverteerde 100 Mbps, geen uitval van de verbinding meegemaakt. Ik gebruik wel mijn oude Fritz!box ipv het door Online geleverde Zyxel modem/wifi-router, dus hoe internet daarmee werkt daar kan ik niet over oordelen. Wifi bereik schijnt een zwak punt te zijn van het router gedeelte van de Zyxel, mocht je een eigen router gebruiken dan maakt dat weinig uit.

Tv kijken is gewoon Canal Digitaal (net zoals Budget Tv gewoon KPN tv is zeg maar). Dit kan via de Canal Digitaal apps op telefoon, tablet en tv en/of via de mediabox. De app is beschikbaar in de store van mijn LG tv dus dat is relaxt. Heeft je tv geen support voor die app dan kan je de boel nog streamen vanaf je telefoon of tablet. Live tv kijken gaat prima via box of app. Bij terugkijken heb ik soms even kort een digitaal blokje in beeld en de box is in die 6 maanden 2x vastgelopen (even aan/uit en hij deed het weer).

Budget TV is van KPN en tv is stabieler waarschijnlijk omdat de box gewoon betere kwaliteit is, en de gids is overzichtelijker dan bij Canal Digitaal. Maar gezien de prijs en geleverde goodies kan ik er goed mee leven. Bij internetten merk ik geen verschil. Uiteraard YMMV omdat je op een andere locatie zit, maar dat geldt voor elke provider.

Hierboven lees je wat discussies over de kwaliteit van tv. De standaard HD kwaliteit van de ene provider is wat beter dan de ander maar het blijft maar HD en nog wel belangrijker, het blijft tv waarbij de bronkwaliteit bij heel veel uitzendingen (scherpte, resolutie, kleur, belichting) überhaupt nogal matig is, dus ik heb er zelf geen probleem mee. Het zal een kwestie van verwachtingen zijn. Je kan ergens een duurder abonnement nemen met een 4k kastje maar de gewone zenders blijven HD en een groot percentage van de uitzendingen blijft matig van kwaliteit in de bron. Het tv gebeuren haalt het dus sowieso allemaal in de verste verte niet bij een goede Blu-ray of Netflix uitzending, welke provider je ook neemt. :)

Ik ben het eens dat "goed beeld" een definitie is die voor ieder anders ligt. Ik kan prima leven met het beeld van Canal Digitaal tv maar "goed beeld" vind ik het niet. Net zo min als ik KPN en Ziggo, mijn vorige abonnementen de afgelopen 3 jaar, "goed beeld" vond. Dat kan ook moeilijk als je op net iets meer dan 2m van een 55 inch OLED tv zit en weet waartoe die in staat is. En dat geldt ook voor de HD tv van welke andere provider dan ook. Het is ehhh... gewoon, tv. Kwestie van verwachtingspatroon aanpassen denk ik.

De ene provider kan wel meer bandbreedte op kanalen leveren en daardoor wat betere beeldkwaliteit, maar het blijft voor mij geneuzel in de marge. Ja, 10 jaar geleden vond ik het wel "goed", die HD tv, maar nu? Mijn tv kan slapend tig stappen beter dan wat er uit die kastjes komt. Het komt allemaal in de verste verte niet in de buurt van echt 4k UHD materiaal. De omroepen en productiebedrijven moeten nog serieus wat stapjes gaan maken, dat duurt allemaal nog wel even. :)
Bedankt voor de uitgebreide reactie! Hier kan ik, en mogelijk ook anderen, zeker wat mee. Bij de keuze voor Online dus sowieso een routertje aanschaffen. Zolang het internet maar stabiel is ben ik al erg tevreden, tv kijken doen we niet zo veel - en dan is redelijke wifi alleen al voor de tv box (voor terugkijken) een vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:25

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Yariva schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:34:
Ik ben benieuwd, zojuist enkel internet aangeschaft, startende op 2 december dit jaar.

Wanneer alles binnenkomt is kijken of ik de setup in bridge mode kan zetten :) En uiteraard testen of de verbinding een beetje stabiel is met hoge snelheden. Het is en blijft een budget provider maar ik ben benieuwd!
Nou we zijn 2 maandjes verder.
De modem staat in bridge modes met een Fortigate erachter. Dat lijkt helemaal top te werken.

Alleen ben ik niet tevreden over de internet snelheden. Vooral in de avond haal ik niet meer dan 20mb/s, dat vind ik wel erg weinig voor een geadverteerd 100mb/s lijntje.
Ik zal vanavond een scriptje aan slingeren die iedere uur een speedtest uitvoert. Dan heb ik tenminste wat bruikbare data voor de helpdesk.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Da's inderdaad niet best, wellicht moet KPN de capaciteit van de wijkkast wat omhoogschroeven? Ik heb hier ook geregeld getest maar er geen problemen opgemerkt, het zit steeds tussen de 90 en 100 Mbps. Zal nog eens wat vaker gaan testen op momenten in ochtend / middag / avond voor een beter beeld. Momenteel 95 Mbps / 31 Mbps, ping 9ms.

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 03-01-2020 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva

Yariva

Power to the people!

Cap schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 14:11:
Da's inderdaad niet best, wellicht moet KPN de capaciteit van de wijkkast wat omhoogschroeven? Ik heb hier ook geregeld getest maar er geen problemen opgemerkt, het zit steeds tussen de 90 en 100 Mbps. Zal nog eens wat vaker gaan testen op momenten in ochtend / middag / avond voor een beter beeld. Momenteel 95 Mbps / 31 Mbps.
Dat zijn de betere snelheden!

Het enige dat ik straks zie gebeuren is dat Online geen support gaat leveren omdat ik de boel in bridge mode heb staan. Ondanks dat het toch echt een capaciteitsprobleem lijkt te zijn: overdag haal ik met gemak de 80mb/s.

Ach dan word het maar terugbouwen.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:43
Yariva schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 14:03:
[...]

Nou we zijn 2 maandjes verder.
De modem staat in bridge modes met een Fortigate erachter. Dat lijkt helemaal top te werken.

Alleen ben ik niet tevreden over de internet snelheden. Vooral in de avond haal ik niet meer dan 20mb/s, dat vind ik wel erg weinig voor een geadverteerd 100mb/s lijntje.
Ik zal vanavond een scriptje aan slingeren die iedere uur een speedtest uitvoert. Dan heb ik tenminste wat bruikbare data voor de helpdesk.
Gaat over xDSL?
Welke snelheid zou er haalbaar moeten zijn op jouw adres dan? (Dat heb je bij het bestellen ook te zien gekregen).
Overigens wordt er niet geadverteerd met een 100Mb/s lijntje, xDSL snelheden zijn altijd tot snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-09 12:17
Ik heb sinds gisterenochtend een rare situatie met mijn VDSL verbinding. Mijn netwerkverkeer lijkt geblokkeerd te worden. Mijn Zyxel, helemaal factory defaults krijgt netjes een IP van de Online DHCP. DNS server is ook te bereiken, maar voor de rest wordt alles gedropt bij de eerste hop van Online? Draai normaal een Vigor 130 met een Edgerouter, geeft exact hetzelfde resultaat...

DNS server Online vanuit Zyxel modem;
traceroute to 194.134.216.6 (194.134.216.6), 30 hops max, 38 byte packets
1 bng1-adt67.nl.euro.net (194.134.5.68) 8.156 ms 7.851 ms 7.872 ms
2 * * *
3 ae2-sdr1-adt7.nl.euro.net (194.134.161.115) 7.987 ms 8.561 ms 17.455 ms
4 G0-1.dr7-asd2.nl.euro.net (194.134.161.123) 7.945 ms 8.037 ms 8.036 ms
5 rdns-p03.mgmt.euro.net (194.134.216.6) 8.166 ms 8.272 ms 7.907 ms
----Traceroute end----

Google DNS server (en alle overige bestemmingen) vanuit Zyxel modem;
traceroute to 8.8.8.8 (8.8.8.8), 30 hops max, 38 byte packets
1 bng1-adt67.nl.euro.net (194.134.5.68) 8.490 ms 8.025 ms 8.010 ms
2 * * *
3 * * *
4 * * *
5 * * *
6 * * *
----Traceroute end----

Dit moet haast wel een issue in het Online netwerk zijn, anyone else? Eerstelijns kan er niks mee, want het modem staat netjes online en is vanuit hun servicetools bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Hier gaat t goed:

traceroute to 8.8.8.8 (8.8.8.8), 64 hops max, 72 byte packets
1 LAN (192.168.1.1) 3.038 ms 1.504 ms 1.363 ms
2 bng1-adt67.nl.euro.net (194.134.5.68) 8.930 ms 8.986 ms 8.396 ms
3 194.134.161.0 (194.134.161.0) 8.703 ms 8.664 ms 19.301 ms
4 ae0_0.br1-adt6.nl.euro.net (194.134.161.217) 9.192 ms 9.471 ms 8.840 ms
5 72.14.210.143 (72.14.210.143) 12.444 ms 9.530 ms 15.503 ms
6 108.170.241.193 (108.170.241.193) 9.015 ms 9.310 ms 9.079 ms
7 172.253.66.185 (172.253.66.185) 15.527 ms 10.563 ms 9.976 ms
8 dns.google (8.8.8.8) 9.710 ms 8.979 ms 9.941 ms

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 03-01-2020 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Heel vreemd, ik wacht nu op een telefoontje met 2e lijns hulp. Ik denk een wijziging in het Online netwerk waar maar een klein aantal klanten last van hebben.
Doet mij haast denken aan quarantaine zoals sommige providers wel eens toepassen bij virussen of een open smtp-server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva

Yariva

Power to the people!

Dennis-L schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 14:33:
[...]

Gaat over xDSL?
Welke snelheid zou er haalbaar moeten zijn op jouw adres dan? (Dat heb je bij het bestellen ook te zien gekregen).
Overigens wordt er niet geadverteerd met een 100Mb/s lijntje, xDSL snelheden zijn altijd tot snelheden.
Bij het bestellen is mij ook 100mb toegezegd als maximaal haalbare snelheid. Zo denkt KPN er ook over:
KPN

Al met al lijkt de infra het wel aan te kunnen. Ik ga ook niet verder kijken naar de demping en DSL signaal kwaliteit etc gezien ik in de middag een dikke 80mb/s naar binnen krijg.

[ Voor 12% gewijzigd door Yariva op 03-01-2020 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duck
Duck schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 15:29:
Heel vreemd, ik wacht nu op een telefoontje met 2e lijns hulp.
Nog niet gebeld door Online, maar zonder aanpassingen aan mijn kant is er weer een volledige WAN verbinding. Toch een routingprobleempje bij Online is mijn vermoeden. Even mijn Vigor en EdgeRouter aansluiten en kijken of ook dat weer werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rageplay
  • Laatst online: 09-08 04:12
Zo, ik heb me even zitten troubleshooten, wil het toch even delen; wellicht dat iemand er wat aan heeft.
Ik heb via online (eerst via fiber) altijd een stabiele 50mbit verbinding gehad.
Nu kreeg ik van fiber.nl een fritzbox, later ondersteunde fiber.nl mijn adres niet meer en werd mijn internetabbonement automatisch naar online overgezet.

Goed, de fritzbox 7360v2 is een prima modem, alleen het wifi bereik ervan was vrij matig.
Nu zat ik al een tijd met een aparte router (TP Link Archer C1200) maar wilde graag een modem+goede router in 1 device.

Nu dus de modemversie aangeschaft (TP Link Archer VR400).
Online gebelt, ivm eigen modem aansluiten, dat kon, maar ze bieden geen support, alleen voor hun eigen modems. Ook een aantal keren vrij snel afgekapt door de klantenservice omdat ik mijn eigen modem gebruikte.

Goed, nu na wat troubleshooten heb ik het toch aan de praat gekregen; Dus:
In plaats van FritzBox 7360 v2
nu een TP Link Archer VR400 als modem én router.

De volgende instellingen (onder het tabje 'basic') did the trick;

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7pn0NpO.png

VLAN ID 1001 was de missing link, hier flink voor moeten graven in oude forum-posts en dergelijken.

Die klantenservice wist gewoon van niks denk ik..
Ik snap dat je geen service biedt met een eigen modem maar telefoongesprek werd snel afgekapt zonder even mee te denken of suggesties te geven..
Ik wist gewoon dat het een heel simpel iets was wat ik miste, en voilá :+

Goed, het werkt nu, stabiele 50mbit verbinding d.m.v. eigen modem :)

Bron, wellicht nuttig

[ Voor 3% gewijzigd door Rageplay op 03-01-2020 16:46 . Reden: verbeteringen ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BinaryRun
Cap schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 22:13:
Ik had de eerste dag ook een probleem met inloggen, Mijn Online werkte maar bij Canal Digitaal stond iets niet goed want inloggen op de app ging niet. Even contact met de KS gehad en de volgende dag was het opgelost.
Na wat heen en weer gebel waarbij het er even op leek dat de verbinding nog niet fysiek was opgeleverd, is het op het volgende uitgekomen:
  1. De verbinding is fysiek wel opgeleverd.
  2. Echter werkt de app van Canaal Digitaal pas nadat nadat de router van online is aangesloten en de aansluiting daadwerkelijk gebruikt wordt. Hier worden dan pas automatische processen voor opgestart. 8)7
  3. Je eigen router zou nooit moeten werken.
  4. En je eigen modem werkt volgens hun al helemaal niet als eerste modem na fysieke oplevering omdat de routers van online.nl speciale activatie gegevens bij zich zouden dragen.
Dat laatste geloof ik niet helemaal en dat je eigen modem helemaal nooit kunt gebruiken zeker niet, gezien de vele succesverhalen uit dit topic. Aangezien het modem van online.nl op z'n vroegst pas morgenmiddag wordt bezorgd, ga ik het uiteraard vanavond met alleen de Fritzbox 7390 proberen met hulp van de instellingen die @paulvdwal met ons heeft gedeeld. (Medic in "[Online.nl] Ervaringen & Discussie - Deel XXI")

Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
2. klopt maar dat kan dus ook de mist ingaan, zie mijn geval.
3. is alvast onzin, een eigen *router* werkt altijd, dat is immers je interne netwerk waar Online niets over te zeggen heeft. Je eigen modem werkt natuurlijk ook, mits de juiste instellingen gebruikt en de provider geen gemene zaken doet als bepaalde checks op het aangesloten apparaat, bijv MAC-adres van het modem. Maar ook het gerapporteerde MAC-adres is vaak aan te op andere modem(router)s.
4. werkt inderdaad gewoon, hier zonder problemen op een FB7581. De settings van paulvdwal kloppen, dat is geloof ik alleen voor internet. Voor IPTV heb je ook nog een setting, zie hieronder.

name: "internet"
vlanid = 1001
VPI 8
VCI 35

name: "iptv"
vlanid = 4
VPI 8
VCI 35

Zie Cap in "[Online.nl] Ervaringen & Discussie - Deel XXI"

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 03-01-2020 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BinaryRun
Cap schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 18:43:
2. klopt maar dat kan dus ook de mist ingaan, zie mijn geval.
3. is alvast onzin, een eigen *router* werkt altijd, dat is immers je interne netwerk waar Online niets over te zeggen heeft. Je eigen modem werkt natuurlijk ook, mits de juiste instellingen gebruikt en de provider geen gemene zaken doet als bepaalde checks op het aangesloten apparaat, bijv MAC-adres van het modem. Maar ook het gerapporteerde MAC-adres is vaak aan te op andere modem(router)s.
4. werkt inderdaad gewoon, hier zonder problemen op een FB7581. De settings van paulvdwal kloppen, dat is geloof ik alleen voor internet. Voor IPTV heb je ook nog een setting, zie hieronder.

name: "internet"
vlanid = 1001
VPI 8
VCI 35

name: "iptv"
vlanid = 4
VPI 8
VCI 35

Zie Cap in "[Online.nl] Ervaringen & Discussie - Deel XXI"
Bedankt voor de tip, het is gelukt! Het was even spannend of het zou lukken, het gaat namelijk om een ISRA 1 aansluiting waar alleen een RJ11 kabel uitsteekt. Deze in de RJ45 modem port van de Fritzbox gestoken en samen met deze instellingen werkt het allemaal. De IPTV heb ik nog niet kunnen testen omdat ik het entertainment kastje nog niet hebt, maar het internet werkt in elk geval! (En de Canal Digitaal app ook :9)

Edit: @cap Hoe kun je meer dan 1 vlanid instellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
@Yariva Zoals beloofd een update van de snelheid, ik kies altijd de XS4ALL server omdat die in mijn ervaring lekker stabiel de maximale snelheid haalt.

4 januari 13:00

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/sDtNwJnN/jan4-1300.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
BinaryRun schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 22:27:
[...]

Edit: @cap Hoe kun je meer dan 1 vlanid instellen?
Die optie is niet opgenomen in de Fritz!Box userinterface, dus je moet de configuratie file aanpassen. Zie stap 2 van dit bericht: thebeast123 in "FRITZ!Box 7581 Online.nl geen internet toegang". Wat er staat werkt niet alleen voor de FB 7581 ook voor de FB 7490 en andere versies.

In de configuratiefile staan een paar entries die van belang zijn:
  • Onder "vccs" (virtual circuit connections) de entries "VPI "(virtual path identifier), "VCI" (virtual connection identifier) en "connections".
  • Onder "dslifaces" (dsl interfaces) staan "internet" (heb je al ingesteld via userinterface) en "iptv" waar je voor beide de juiste vlanid moet aangeven.
Hieronder de relevante gedeeltes uit het configbestand.

*knip*

vccs {
VPI = 8;
VCI = 35;
traffic_class = atm_traffic_class_UBR;
pcr = 0;
scr = 0;
priority = 0;
dsl_encap = dslencap_mixed;
ipbridgeing = no;
ipbridgeing_igmp = no;
pppoeforwarding = no;
connections = "internet", "iptv";
}
mcupstream = "iptv";

*knip*

dslifaces {
enabled = yes;
name = "internet";
weight = 50;
dsl_encap = dslencap_ether;
dslinterfacename = "dsl";
no_masquerading = no;
use_fixed_masqaddr_if_no_masquerading = no;
no_firewall = no;
stackmode = stackmode_ipv4only;
pppoevlanauto = no;
pppoevlanauto_startwithvlan = no;
vlancfg {
vlanencap = vlanencap_fixed_prio;
tagtype = vlantagtype_customer;
vlanid = 1001;
vlanprio = 0;
tos = 0;
}

*knip*

} {
enabled = yes;
name = "iptv";
weight = 50;
no_masquerading = no;
no_firewall = no;
pppoevlanauto = no;
vlancfg {
vlanid = 4;
vlanprio = 5;
tos = 0;
}

*knip*

Vervolgens moet je zoals beschreven in bovenstaande post de checksum van de config file repareren omdat de Fritzbox deze anders niet wil inladen dat kan met Fritzchecksum (uitleg hier). Tot slot config file in de FritzBox inladen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Cap schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 13:40:
[...]

Die optie is niet opgenomen in de Fritz!Box userinterface, dus je moet de configuratie file aanpassen. Zie stap 2 van dit bericht: thebeast123 in "FRITZ!Box 7581 Online.nl geen internet toegang". Wat er staat werkt niet alleen voor de FB 7581 ook voor de FB 7490 en andere versies.

In de configuratiefile staan een paar entries die van belang zijn:
  • Onder "vccs" (virtual circuit connections) de entries "VPI "(virtual path identifier), "VCI" (virtual connection identifier) en "connections".
  • Onder "dslifaces" (dsl interfaces) staan "internet" (heb je al ingesteld via userinterface) en "iptv" waar je voor beide de juiste vlanid moet aangeven.
Hieronder de relevante gedeeltes uit het configbestand.

*knip*

vccs {
VPI = 8;
VCI = 35;
traffic_class = atm_traffic_class_UBR;
pcr = 0;
scr = 0;
priority = 0;
dsl_encap = dslencap_mixed;
ipbridgeing = no;
ipbridgeing_igmp = no;
pppoeforwarding = no;
connections = "internet", "iptv";
}

*knip*

dslifaces {
enabled = yes;
name = "internet";
weight = 50;
no_masquerading = no;
no_firewall = no;
pppoevlanauto = no;
vlancfg {
vlanid = 1001;
vlanprio = 0;
tos = 0;
}

*knip*

} {
enabled = yes;
name = "iptv";
weight = 50;
no_masquerading = no;
no_firewall = no;
pppoevlanauto = no;
vlancfg {
vlanid = 4;
vlanprio = 5;
tos = 0;
}

*knip*

Vervolgens moet je zoals beschreven in bovenstaande post de checksum van de config file repareren omdat de Fritzbox deze anders niet wil inladen dat kan met Fritzchecksum (uitleg hier). Tot slot config file in de FritzBox inladen en klaar.
Ik ga ermee aan de slag, bedankt voor de uitgebreide uitleg. Hopelijk werk het ook op mijn 7390.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Moet gewoon werken, config files van de verschillende Fritzboxen hebben allemaal dezelfde structuur.
Succes! d:)b

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 04-01-2020 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Cap schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 14:00:
Moet gewoon werken, config files van de verschillende Fritzboxen hebben allemaal dezelfde structuur.
Succes! d:)b
Ik denk dat ik toch overgeleverd ben aan de Zyxel router en dat ik eventueel een normale router bijhaal voor 5Ghz. (Zowieso geeft de Fritzbox maar 30mb/s in de kamer naast de router, terwijl ik bekabeld rond de 70mb/s binnenhaal. :X)

Mijn config file had namelijk geen vlan entry voor IPTV, deze wel handmatig toegevoegd, maar helaas bied dat geen oplossing. TV gids laden etc werkt, maar zender zelf geven de volgende melding:
(S004) Fout opgetreden. Kan zender niet weergeven op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
@BinaryRun Dat de TV gids werkt zegt niets, dat doet ie inderdaad ook zonder de IPTV entry.

Het zal best dat je Fritzbox geen IPTV sectie heeft, daarom moet ie ook worden toegevoegd. :P Dat is niet iets model specifieks. Je Fritzbox pakt hem nu alleen niet op, er ontbreekt vast ergens iets of er staat een haakje niet goed. :)

Dus er moet een kopie gemaakt worden van de sectie "internet" maar dan met "IPTV". Je moet wel wat handigheid hebben met coding want voor je het weet ontbreken er haakjes o.i.d. en dan pakt ie die de coding niet op.

Hier heb ik de hele relevante riedel neergezet voor de DSL connectie van regel 16 tot 900, dus alles wat onder "ar7cfg" tussen de accolades staat (eerstvolgende sectie daarna is bij mij "servercfg").

Je kan het volgens mij op 3 manieren benaderen:
  • deze en de originele config file van jouw FB beide een file compare editor laden, je ziet dan de verschillen en waar je mogelijk iets vergeten bent en/of haakjes niet goed staan. :)
  • leken mode: jouw hele riedel onder ar7cfg (accolade openen tot accolade sluiten) vervangen door deze riedel, liefst even opletten of er nog zaken instaan waarvan je denkt, hé dat moet voor mijn modem anders.
  • in de user interface van de FB de internet provider op XS4all zetten, daar zit toch zeker wel een "IPTV" entry bij. Dan alsnog in de config file de VPI/VCI/VLAN aanpassen voor zowel internet als iptv.
Hier staat ook nog een uitleg voor toevallig jouw 7390 (maar dat modelnummer maakt dus niet uit) met een andere provider (Tweak), de VCI / VPI / VLAN getalletjes zijn dus anders maar het principe is hetzelfde. Staat een sectie er niet bij in je 7390 config file dan moet je die dus toevoegen. :)

https://tweak-cd.mr-d.nl/fritzbox/

[ Voor 109% gewijzigd door Cap op 04-01-2020 18:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BinaryRun
Bedankt daarvoor, er waren uiteindelijk een aantal dingetjes die je nog niet had benoemd, zoals het aanpassen van mcupstream e.d.

Met behulp van een file compare editor is het dus gelukt. (de kopie was trouwens tijdens mijn eerste poging wel goed gegaan.)

Nogmaals bedankt voor alle hulp en het delen van de file!

---

Voor de geïnteresseerden, hier een kleine vergelijking van hoe 'slecht' de wifi van de Zyxel router is:

Zyxel LAN: 86.29Mb/s
Zyxel WLAN (2.4Ghz): 10.90 Mb/s
Fritzbox 7390 WLAN (5Ghz): 24-34 Mb/s

[ Voor 24% gewijzigd door BinaryRun op 04-01-2020 21:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
@Yariva Snelheid update, tussen 8 en 9 's avonds lijkt me wel de spitstijd qua home internetgebruik toch? ;)

6 januari 20:42:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ydwgwHpM/2020-01-06-2042.png

[ Voor 38% gewijzigd door Cap op 06-01-2020 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Cap schreef op maandag 6 januari 2020 @ 20:44:
@Yariva Snelheid update, tussen 8 en 9 's avonds lijkt me wel de spitstijd qua home internetgebruik toch? ;)

[Afbeelding]
Bedraad of wifi? Bij wifi ben ik wel benieuwd naar die router / modem. B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Alles wat ik post is altijd wifi, Ik zit op 7 meter van het modem dat ook nog in een kastje staat. 5 GHz wifi van een Fritz!box 7581. Boven een 7490 die het precies even goed doet. Betekent helemaal niet dat de 7390 daarin slechter hoeft te zijn trouwens.

Als het bij jou veel slechter is dan zou ik toch eens proberen even een netwerk survey van je omgeving te doen om te kijken welke kanalen het minst vervuild lijken. Of gewoon even alle kanalen handmatig afgaan en testen. Zowel voor 5 GHz als 2.4 GHz.

Een grote maarrr: het hangt ook enorm af van je ontvangende apparaat. Met mijn macbook (best oud, eind 2013) en iPhone 8 haal ik gewoon verbindingssnelheden van 300+ Mbps, dat is dus echt de beperkende factor niet maar de lijn. Met andere notebooks / devices kan het echter weer heel anders zijn.

Update: inmiddels weer 96 Mbps download via wifi vanaf de bank. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 06-01-2020 21:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yariva

Yariva

Power to the people!

Cap schreef op maandag 6 januari 2020 @ 20:44:

[Afbeelding]
Haha netjes man. Ik heb nu 2 avonden achter elkaar een dikke download van boven de 80mb/s (wifi met Ubiquiti! :P) gemeten. Blijkbaar had ik die 3 avonden ervoor "ongeluk".

Met deze snelheden klaag ik ook niet :) Maar thanks voor het plaatsen van je eigen snelheden. Toch conformatie dat hun backbone niet enkel met ducktape aan elkaar hangt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Cap schreef op maandag 6 januari 2020 @ 21:17:
Alles wat ik post is altijd wifi, Ik zit op 7 meter van het modem dat ook nog in een kastje staat. 5 GHz wifi van een Fritz!box 7581. Boven een 7490 die het precies even goed doet. Betekent helemaal niet dat de 7390 daarin slechter hoeft te zijn trouwens.

Als het bij jou veel slechter is dan zou ik toch eens proberen even een netwerk survey van je omgeving te doen om te kijken welke kanalen het minst vervuild lijken. Of gewoon even alle kanalen handmatig afgaan en testen. Zowel voor 5 GHz als 2.4 GHz.

Een grote maarrr: het hangt ook enorm af van je ontvangende apparaat. Met mijn macbook (best oud, eind 2013) en iPhone 8 haal ik gewoon verbindingssnelheden van 300+ Mbps, dat is dus echt de beperkende factor niet maar de lijn. Met andere notebooks / devices kan het echter weer heel anders zijn.

Update: inmiddels weer 96 Mbps download via wifi vanaf de bank. :)
Het lijkt bij mij vooral de dikke muren te zijn (appartement uit 1958), in combinatie met de mogelijk toch verouderde 7390. Heb alleen 5Ghz aanstaan, 2.4Ghz is bij mij trager en overvol. Op 5Ghz zijn er maar 2 andere apparaten in de buurt die daarop uitzenden en uiteraard zit ik op een ander kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Heb je het ook op een metertje van de router geprobeerd met open deur? Dat lijkt me een betrouwbaardere referentie dan via dikke muren.

Eerlijk gezegd denk ik dat het verschil tussen de 7390 en 7490 veel kleiner is dan het verschil in prestaties van de ontvangende apparaten. Dat laatste kan echt enorm uitmaken. Vervangen door een iets nieuwer model kan dus best op een teleurstelling uitlopen. Probeer eerst eens vlakbij de router zonder muur ertussen, is de snelheid dan nog erg laag probeer het dan met een ander (liefst zo nieuw mogelijk) ontvangend apparaat.

Je kan ook eens wat goede reviews opsnorren van de 7390, dan zou je een goede indicatie moeten hebben van wat haalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
51,5 Mbps op ongeveer 1.5 meter afstand zonder muur / deur. Ik vind het meer dan voldoende, net als de 25 tot 35 Mbps met muur en deur overigens. M'n PS4 is toch bedraad en voor mijn laptop is het snel genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:57
Ik ben erg blij met mijn internet van Online, maar zoals elk jaar kijk ik weer rond naar andere aanbieders ivm welkomstbonussen. Toch maar even met Online gebeld om te kijken of ze mij ook iets konden bieden om te blijven: 6x€5 korting + eenmalig €40 korting afgesproken om te verlengen. Nog steeds iets duurder dan overstappen naar bijvoorbeeld Youfone, maar ik ben blij met Online en dit scheelt mij ook weer overstap gedoe. Aanrader dus om even rond het aflopen van je jaarabonnement te bellen met de klantenservice, (waar ik eigenlijk ook alleen maar positieve ervaringen mee heb).

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
ja ik zou ook graag overstappen, alleen de tv blijft imo erg brak. tov bv ziggo en kpn. keuzes keuzes keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
BinaryRun schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:02:
51,5 Mbps op ongeveer 1.5 meter afstand zonder muur / deur.
En wat is de snelheid via een LAN verbinding? :)

[ Voor 25% gewijzigd door Cap op 08-01-2020 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BinaryRun
Cap schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:41:
[...]

En wat is de snelheid via een LAN verbinding? :)
Rond de 86Mbp/s. Evenveel als via fourstack wordt aangegeven. :9

Soms 50-65Mbp/s als het drukker is. 8)7 Nog steeds prima voor hun goedkope prijs.

[ Voor 17% gewijzigd door BinaryRun op 08-01-2020 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-08 16:30
Zit ook te twijfelen om over te stappen , belangrijkte is :

welke modem geven zij nu uit .
Wat voor decoder is het ? met HDD of is opnemen ook in de cloud ?

En hoe is de levering en overstap .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Online heeft alleen opnemen in de cloud en dat is standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
DonDee schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 15:59:
Zit ook te twijfelen om over te stappen , belangrijkte is :

welke modem geven zij nu uit .
Wat voor decoder is het ? met HDD of is opnemen ook in de cloud ?

En hoe is de levering en overstap .
Gewoon wat ze al een hele tijd uitgeven, Zyxel VMG8324 en MZ-101.

https://www.online.nl/klantenservice/handleidingen/

Oplevering niet anders dan bij andere providers (inclusief de occasionele fouten in de oplevering met verkeerde datum / adres etc.), overstap idem. Je kan pech hebben of geluk. Lees de ervaringen terug in dit topic. Uiteraard de kleinste kans op overstapproblemen als je nu al een werkende xDSL verbinding hebt, dan is een eventueel probleem / fout puur van administratieve aard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Beeld is hier wel beter, duidelijk hogere stream nu. Jammer dat je niet reclames kan spoelen
Pagina: 1 ... 26 ... 39 Laatste