Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
En hoe kan dat opeens? Beeld was toch zo brak? Was je DSL connectie slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-07 08:22
Ik heb nog Ziggo... En nee niks veranderd. Sinds vandaag in ene prima. Ook op 4g. Heel bijzonder. Niet zo goed als kpn of Ziggo. Maar zeker goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Kijk.. zo zie je maar. Vond het al zo vreemd dat je het beeld zo enorm bagger vond tov KPN.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 07:14
Overgestapt naar online.nl van Ziggo, de boel wordt 10/2 overgezet. Hopelijk geen gedonder. Belangrijkste reden is kostenbesparing, ik gooi TV eruit en ga van 69 euro per maand naar 34 euro per maand. Ook DL omlaag van 250 naar 75mbit maar goed, dat merk ik toch zelden.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:12

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
Darkz0rs schreef op maandag 25 november 2019 @ 19:11:
Ter informatie, online zegt dat de snelheid 50% mag verschillen. In mijn geval dan ongeveer 40mbit. Is het dus 40+ dan doen ze niks.
Dat is niet juist. Van de Online.nl website https://www.online.nl/internet/snelheden/
Het is mogelijk dat de maximale snelheid niet altijd wordt behaald. Naast de maximale snelheid geldt daarom een normaliter beschikbare internetsnelheid van 85% van de maximale snelheid en een minimale snelheid van 40% van de maximale snelheid. Dit geldt zowel voor de up- als download-snelheid.

Bij een snelheid lager dan 80% van wat wordt weergegeven bij de postcodecheck wordt er gekeken naar een oorzaak / oplossing. (Bv DSL-kabel vervangen, modem vervangen, monteur sturen, en desnoods KPN aansturen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
BinaryRun schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 21:59:
Hoe lang duurde het bij jullie voordat je kon inloggen bij Canal Digitaal?
[...]
Dit is meestal 2-3 dagen na de officiele oplevering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sreini
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14-07-2022
Heb net mijn eerste huis gekocht dus ik moet voor een provider kiezen. We gaan er met zn drieen wonen en we gebruiken internet best veel, ik zelf werk ook thuis met het internet omdat ik in de ict werk. Ik heb online aan het onderzoeken ivm de scherpe prijzen. Verder gern interesse om tv aan te schaffen.

Hoe ervaart men het internet? Is het redelijk stabiel? En makkelijk om een eigen router aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
lordsnow schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 19:54:
[...]

Dat is niet juist. Van de Online.nl website https://www.online.nl/internet/snelheden/
Het is mogelijk dat de maximale snelheid niet altijd wordt behaald. Naast de maximale snelheid geldt daarom een normaliter beschikbare internetsnelheid van 85% van de maximale snelheid en een minimale snelheid van 40% van de maximale snelheid. Dit geldt zowel voor de up- als download-snelheid.

Bij een snelheid lager dan 80% van wat wordt weergegeven bij de postcodecheck wordt er gekeken naar een oorzaak / oplossing. (Bv DSL-kabel vervangen, modem vervangen, monteur sturen, en desnoods KPN aansturen).
En wat betekent die minimaal 40% dan volgens jou?
Sreini schreef op zondag 12 januari 2020 @ 10:41:

Hoe ervaart men het internet? Is het redelijk stabiel? En makkelijk om een eigen router aan te sluiten?
Ja is doorgaans zeker redelijk stabiel, bij mij zelfs heel stabiel. Uiteraard kan het zoals altijd per locatie verschillen, dus YMMV.

Eigen router aansluiten kan altijd, achter het Zyxel modem/router. Of dat als makkelijk ervaren wordt hangt geheel van de persoon af. :) Of bedoel je aansluiten eigen modem? Dat lukt ook, lees maar terug in dit topic (hint: topic zoekopdracht "eigen modem" of bijv "fritzbox" helpt je aardig op weg). Ook hier geldt, of je het makkelijk vindt om te doen kan ik niet beoordelen. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Cap op 12-01-2020 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
lordsnow schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 19:54:
[...]

Dat laatste is suggestief. De oorzaak is gevonden. Dit is de uitkomst. Je kan simpel weg niet harder dan. Punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
Cap schreef op zondag 12 januari 2020 @ 11:02:
En wat betekent die minimaal 40% dan volgens jou?
Samenvatting van https://www.online.nl/internet/snelheden/
  • Max snelheid: 1 van je 10 speedtests moet je minstens 90% van de snelheid halen volgens de postcodecheck.
  • Normale snelheid: 8 van de 10 speedtests moet 85% of hoger zijn.
  • Minimale snelheid: 1 van de 10 speedtest mag 40% of hoger zijn van de maximale internetsnelheid.
Oftewel, 9 van je 10 metingen moet > 85% liggen. Als dat niet zo is kan je dat aankaarten.
Darkz0rs schreef op zondag 12 januari 2020 @ 11:53:
[...]
Dat laatste is suggestief. De oorzaak is gevonden. Dit is de uitkomst. Je kan simpel weg niet harder dan. Punt.
Dat is uiteraard ook een mogelijke uitkomst. Als de lijn slecht is, en KPN kan (wil) dat niet fixen, dan kan een Provider, welke dat ook mag zijn, daar verder niets aan doen.

[ Voor 25% gewijzigd door lordsnow op 12-01-2020 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Precies, dan zal een andere provider nemen dus ook niets helpen.

@lordsnow dank voor de uitleg, 1 op de 10 keer minimaal 40% is inderdaad een meetbaar, dus hanteerbaar, criterium.

[ Voor 53% gewijzigd door Cap op 12-01-2020 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Nee feit is dat KPN meer doet voor eigen klanten dan wholesale klanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Update 14 jan 19:13:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/VHPB0Pv/Schermafbeelding-2020-01-14-om-19-13-17.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:38

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Cap schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 20:56:
[...]

Gewoon wat ze al een hele tijd uitgeven, Zyxel VMG8324 en MZ-101.

https://www.online.nl/klantenservice/handleidingen/

Oplevering niet anders dan bij andere providers (inclusief de occasionele fouten in de oplevering met verkeerde datum / adres etc.), overstap idem. Je kan pech hebben of geluk. Lees de ervaringen terug in dit topic. Uiteraard de kleinste kans op overstapproblemen als je nu al een werkende xDSL verbinding hebt, dan is een eventueel probleem / fout puur van administratieve aard.
Welke modem is de betere als ik vragen mag en hebben beide modems 5Ghz wifi?
Wij twijfelen erover om naar Online over te stappen als wij een nieuw huis krijgen, hun zijn voor het zelfde aanbod als ZIggo en KPN gemiddeld 20 euro goedkoper p.m

Zijn er nog dingen die ik moet weten?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
@G_Dragon Het modem-router van Online heeft geen 5Ghz. Maar dat had je natuurlijk ook zelf kunnen opzoeken (dit topic staat het al genoemd maar ook via de specs. via een zoekmachine).

Verder genoeg leesvoer op de laatste pagina's, heb je specifieke vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
@G_Dragon Het is 1 modem en 1 decoder, je vroeg namelijk: "welke modem geven zij nu uit .
Wat voor decoder is het ?"

Antwoord was: (nu) de Zyxel VMG8324 (modem) en MZ-101 (decoder).

Idd: zelf even zoeken op de Online webpage is niet zoveel moeite, zeker niet nu ik je de typenr's heb gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

@jongetje @Cap Bedankt voor jullie reactie..

Ik heb gisteren al met hun gebeld over alles, alleen ik wil de meningen weten van de gebruikers.
Dat is natuurlijk altijd een ander verhaal dan een verkoopverhaal van een medewerker, ben ondertussen het forum aan het doorlezen.

De vraagtekens die ik zelf heb is of het een stabiel netwerk is waar je ook van de 100 down kan verwachten dat je minimaal 90 stabiel blijft halen, word voor mij sowieso wennen om van 200 down naar 100 te gaan. Heb er geen zin in dat ik bijvoorbeeld drops heb naar 50Mbit/s, als ik kies voor 100Mb lijn.

Geen 5Ghz modem? dat het nog bestaat, sorry maar dat is wel een erg groot ding.
Is het mogelijk om een eigen modem aan te schaffen die wel 5Ghz heeft en dan deze te vervangen voor de Zyxel VMG8324?

Edit: onze nieuwe woning als we hem nemen is in Valthermond

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 15-01-2020 10:08 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
@G_Dragon maar je blijft wel vragen stellen die net beantwoord zijn. Ik heb het in een post hier vlak boven (12 jan) duidelijk beschreven:

Cap in "[Online.nl] Ervaringen & Discussie - Deel XXI"
"Ja is doorgaans zeker redelijk stabiel, bij mij zelfs heel stabiel. Uiteraard kan het zoals altijd per locatie verschillen, dus YMMV."
Eigen router aansluiten kan altijd, achter het Zyxel modem/router. Of dat als makkelijk ervaren wordt hangt geheel van de persoon af. :) Of bedoel je aansluiten eigen modem? Dat lukt ook, lees maar terug in dit topic (hint: topic zoekopdracht "eigen modem" of bijv "fritzbox" helpt je aardig op weg). Ook hier geldt, of je het makkelijk vindt om te doen kan ik niet beoordelen. :)
Dat is toch precies het antwoord op je vragen?

YMMV betekent: "Your Mileage May Vary" oftewel: niemand kan voorspellen wat een verbinding naar jouw huis precies gaat doen. Kijk, het is en blijft DSL, dwz een KPN telefoonlijn verbonden aan een wijkkast/centrale. Is de wijkkast in jouw wijk ver weg of toevallig overbelast, dan zal je een slechtere verbinding ervaren. Dat geldt dat voor alle DSL providers, want allen maken gebruik van de KPN infra. Heb je nu dus DSL over de telefoonlijn van een andere provider dan kan je beoordelen of DSL in je wijk op zich ok is. Anders kan je aan de buurman vragen.

Het stukje backbone daarachter waarvoor Online verantwoordelijk is levert bij mij in ieder geval geen problemen op, ik haal tussen de 90 en 95 Mbps up / 32 down. Toen ik nog NLEx had (100% KPN) was dat 95 a 99 Mbps up / 28 down. Ik kan natuurlijk niet ruiken hoe de backbone van Online is ingericht, dus het kan zijn dat het in een ander deel van het land minder presteert dan hier rond Amsterdam, het kan ook zijn dat het niets uitmaakt. Wil je nog meer zekerheid dan moet je bij iemand in je straat of wijk gaan navragen...

[ Voor 58% gewijzigd door Cap op 15-01-2020 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Cap schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:44:
@G_Dragon maar je blijft wel vragen stellen die net beantwoord zijn. Ik heb het in een post hier vlak boven (12 jan) duidelijk beschreven:

Cap in "[Online.nl] Ervaringen & Discussie - Deel XXI"

[...]

[...]

Dat is toch precies het antwoord op je vragen?

YMMV betekent: "Your Mileage May Vary" oftewel: niemand kan voorspellen wat een verbinding naar jouw huis precies gaat doen. Kijk, het is en blijft DSL, dwz een KPN telefoonlijn verbonden aan een wijkkast/centrale. Is de wijkkast in jouw wijk ver weg of toevallig overbelast, dan zal je een slechtere verbinding ervaren. Dat geldt dat voor alle DSL providers, want allen maken gebruik van de KPN infra.
Het stukje backbone daarachter waarvoor Online verantwoordelijk is levert bij mij in ieder geval geen problemen op, ik haal tussen de 90 en 95 Mbps up / 32 down. Toen ik nog NLEx had (100% KPN) was dat 95 a 99 Mbps up / 28 down. Ik kan natuurlijk niet ruiken hoe de backbone van Online is ingericht, dus het kan zijn dat het in een ander deel van het land minder presteert dan hier rond Amsterdam, het kan ook zijn dat het niets uitmaakt. Wil je nog meer zekerheid dan moet je bij iemand in je straat of wijk gaan navragen...
Yes dat zijn precies de vragen die ik had, ik zal zo even lezen wat er allemaal over staat.
Dank u dank u _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:24

backupdevice

Boeh!

Je zou ook Fourstack kunnen raadplegen, Ik ben ben van glas naar dsl gegaan en was huiverig voor eventuele afstands verliezen maar de gegevens die op Fourstack staan komen overeen met de informtie die de router geeft.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:05
Ik heb inmiddels ook mijn Zyxel router ontvangen en aangesloten. Zat een briefje bij dat het 2 uur kon duren voordat de verbinding ging werken... DSL verbinding werkt gewoon, en hij lijkt ook een IP adres te krijgen voor IPTV, maar niet voor VDSL. Is dit gewoon een kwestie van geduld (half uur later) of kan ik dat ding een schop geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:14
danslo schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:07:
Ik heb inmiddels ook mijn Zyxel router ontvangen en aangesloten. Zat een briefje bij dat het 2 uur kon duren voordat de verbinding ging werken... DSL verbinding werkt gewoon, en hij lijkt ook een IP adres te krijgen voor IPTV, maar niet voor VDSL. Is dit gewoon een kwestie van geduld (half uur later) of kan ik dat ding een schop geven?
Had je hiervoor al VDSL?
Bij mij was Online op het andere aderpaar geactiveerd en m'n voormalige T-Mobile aansluiting is actief gebleven. Gevolg was dat IPTV gedeeltelijk werkte en internet niet(wereldbolletje werd ook niet groen) op dezelfde aansluiting. Na het omwisselen van het aderpaar werkte alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-07 12:57

Geckoo

Good news, everyone!

Zit bij Online ook op kanaal 200 Netflix en op 201 Youtube net als bij KPN/NLEx?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Geckoo schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 22:59:
Zit bij Online ook op kanaal 200 Netflix en op 201 Youtube net als bij KPN/NLEx?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Tnx, ga ik em toch maar annuleren... Heb hier nog een tv zonder smart functies...

My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Geckoo schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 20:43:
[...]

Tnx, ga ik em toch maar annuleren... Heb hier nog een tv zonder smart functies...
Serieus, een internet provider niet nemen omdat het kastje geen netflix kan? Daar zijn toch alternatieven voor zoals een Android of Apple tv doosje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:36
jongetje schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 21:04:
[...]

Serieus, een internet provider niet nemen omdat het kastje geen netflix kan? Daar zijn toch alternatieven voor zoals een Android of Apple tv doosje.
Lekker laten gaan, dit soort gasten mag zich geen tweaker noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_paolo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-06 22:38
Geckoo schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 20:43:
[...]

Ik heb nu ruim een half jaar internet en tv van Online en zou deze provider ook niet aanbevelen. Ik had hiervoor NLEx (nu is dat Budget internet geworden) en deze is vele malen beter. Zelfde apparatuur als KPN, betere en stabielere internetsnelheid door veel betere modem, snellere tv kastje incl. Netflix. Naast Budget is Oxxio ook een goed alternatief (vergelijkbaar maar wel iets duurder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

jongetje schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 21:04:
[...]

Ik zit namelijk ook nog met een WAF/KAF waar ik rekening moet houden, mijn dames snappen dit systeem en als ze moeten gaan casten of via een andere mediakasten gaan kijken (ik heb nog een raspberry's liggen en een xiamoi tv box) dan ben ik eerst bezig om ze dat uit te leggen.
mad-dog schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 22:17:
[...]

Lekker laten gaan, dit soort gasten mag zich geen tweaker noemen
Mooi dat jij vanaf jouw zolderkamer / ivoren toren dat kan zien zonder de situatie er achter weet.

Blij dat andere wel inhoudelijk kunnen reageren en ik meende dat als je een KPN netwerk gebruikte je ook de hardware zou gebruiken. (de experiabox en de Arris boxen).
el_paolo schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 22:23:
[...]

Ik heb nu ruim een half jaar internet en tv van Online en zou deze provider ook niet aanbevelen. Ik had hiervoor NLEx (nu is dat Budget internet geworden) en deze is vele malen beter. Zelfde apparatuur als KPN, betere en stabielere internetsnelheid door veel betere modem, snellere tv kastje incl. Netflix. Naast Budget is Oxxio ook een goed alternatief (vergelijkbaar maar wel iets duurder).
tnx voor de toevoeging, ga ik daar eens naar kijken. :9B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-07 16:44
Geckoo schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 00:38:

Blij dat andere wel inhoudelijk kunnen reageren en ik meende dat als je een KPN netwerk gebruikte je ook de hardware zou gebruiken. (de experiabox en de Arris boxen).
Online maakt volgens mij gebruik van het TV platform van Canal Digital (net als online.nl onderdeel van de M7 Group S.A.) en niet van die van KPN :)

[ Voor 7% gewijzigd door Dennis-L op 06-02-2020 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rismaster
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 25-01 11:50
Ik heb hier een MZ-101 behorende bij het pakket Canal Digitaal TV met Basis HD en zie in de beeldinstellingen dat de resolutie niet beter kan dan 1080i.
Online zegt dat hun ontvangers alleen 1080i ondersteunen en geen 1080p.
Klopt dit wel en moet dat niet minimaal 1080p zijn om Full HD te kunnen kijken?
Bij de ontvangers van KPN kon ik bijvoorbeeld wel 1080p@25Hz, 1080p@50Hz en zelfs UHD kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Dat klopt, signaal is 1080i, bij de kastjes die 1080p ingesteld kunnen worden, wordt het beeld in het kastje van 1080i (of minder) opgeschaald naar 1080p. Maar dat kan je tv ook prima voor je doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Vandaag overgegaan van Ziggo naar Online.nl, vooralsnog lijkt alles naadloos overgezet te zijn - althans mijn vrouw zegt dat ze nog steeds internet heeft ;)

Vanavond maar eens testen of alles inderdaad goed gegaan is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:43
Dr. Strangelove schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:04:
Vandaag overgegaan van Ziggo naar Online.nl, vooralsnog lijkt alles naadloos overgezet te zijn - althans mijn vrouw zegt dat ze nog steeds internet heeft ;)

Vanavond maar eens testen of alles inderdaad goed gegaan is :)
Ah, een lotgenoot. Ik zit zelf ook te denken aan deze overstap.
TV kijk ik bijna niet en de snelheid is bij online hoger dan bij Ziggo.
Heb je zelf Ziggo opgezegd, of heeft online dat voor je gedaan?
Hoe snel ging de aansluiting bij online?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Alles bekeken hier en tevreden. Overstap geregeld door online.nl ja. Ziggo kwam nog met hangende pootjes aan de lijn of ik niet wilde blijven, even duidelijk gemaakt dat ze die kans hadden gehad maar nogal onbeleefd waren geweest. Kreeg duizend excuses van de Ziggomeneer, maar ja, te laat.

Alles is naadloos overgezet vandaag, voor zover ik weet hebben we niet zonder internet gezeten maar ik was aan het werk. Ik had alles al geïnstalleerd van het weekend. Beloofde snelheid was 70Mbit, ik zit echter op 95. Eerste indruk is dus positief.

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:10
Vraag ik ben geintresseerd in een overstap naar Online.nl of naar Budget Alles in 1 mijn vraag is is er voor de tv box van Online.nl (Canal digitaal) ook een coax kabel benodigd? Reden dat ik bij Ziggo weg ga is dat ik dit in mijn huis gewoon niet goed voor elkaar krijg (Ligt aan ons huis)

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:43
Ik heb de knoop doorgehakt en ga over naar Online.
Als alles goed gaat zou ik per 13/3 een werkende verbinding moeten hebben.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkz0rs
michaeltjeh1 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:33:
Vraag ik ben geintresseerd in een overstap naar Online.nl of naar Budget Alles in 1 mijn vraag is is er voor de tv box van Online.nl (Canal digitaal) ook een coax kabel benodigd? Reden dat ik bij Ziggo weg ga is dat ik dit in mijn huis gewoon niet goed voor elkaar krijg (Ligt aan ons huis)
Nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-07 18:43
michaeltjeh1 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:33:
Online.nl maakt gebruik van IPTV, welke gewoon via een UTP netwerkkabel te gebruiken is. Er komt dus geen coax aan te pas.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
@michaeltjeh1 even voor de duidelijkheid de verbinding komt binnen op je telefoonlijn via de router. Daar zit dus je eventuele tv kastje op aangesloten via een UTP netwerkkabel. Je kan eventueel ook zonder kastje tv kijken via de app (in browser, op je smartphone, tablet of smart tv). De kwaliteit ervan is wel wat minder, het beeld is minder vloeiend dus ik gebruik als het even kan het tv kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieh
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-07 22:24
Inmiddels ben ik al ruim 4 maanden bezig om de capaciteitsprobleem in de avond opgelost te krijgen.Iedere dag na een uur of 18.00 zakt de snelheid van ruim 90 naar 5 of minder. (volgens mij gerelateerd aan TV kijken binnen het Online netwerk).....na 23.00 gaat de snelheid normaal gesproken weer naar normaal
tot op heden helaas nog steeds geen oplossing door Online...binnenkort zou er capaciteits uitbreiding door de netwerkleverancier worden uitgevoerd...maar nog niet bekend wanneer.

laatste 8 dagen grafiek

de waarden zijn gemeten met speedtest vanaf mijn bedraade NAS.
Komt dit probleem iemand bekend voor en is het door Online uiteindelijk opgelost?
Als het zo doorgaat moet ik binnenkort toch maar eens gaan kijken naar een alternatieve provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
arieh schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 19:07:
Inmiddels ben ik al ruim 4 maanden bezig om de capaciteitsprobleem in de avond opgelost te krijgen.Iedere dag na een uur of 18.00 zakt de snelheid van ruim 90 naar 5 of minder. (volgens mij gerelateerd aan TV kijken binnen het Online netwerk).....na 23.00 gaat de snelheid normaal gesproken weer naar normaal
tot op heden helaas nog steeds geen oplossing door Online...binnenkort zou er capaciteits uitbreiding door de netwerkleverancier worden uitgevoerd...maar nog niet bekend wanneer.

[Afbeelding: laatste 8 dagen grafiek]

de waarden zijn gemeten met speedtest vanaf mijn bedraade NAS.
Komt dit probleem iemand bekend voor en is het door Online uiteindelijk opgelost?
Als het zo doorgaat moet ik binnenkort toch maar eens gaan kijken naar een alternatieve provider.
Dit probleem speelt al jaren bij Online. Opgelost wordt het zelden en tijdelijk. Daarnaast zijn er altijd veel klachten geweest over de incompetente klantenservice die niet kan/wil helpen in het geval van technische problemen. Daarom zijn veel Tweakers ook huiverig om naar Online over te stappen, en terecht. In dit geval is goedkoop echt duurkoop.

Als je redelijk goedkoop internet zoekt, dan zou ik eens bij Budget/Oxxio/NLE kijken. Bovengenoemde bedrijven zijn allen resellers van KPN producten, oftewel KPN maar dan goedkoper. Mocht je nog een analoge telefoonlijn in gebruik hebben, dan zou kijken bij DDS ook nog kunnen lonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
@timmie1 Je stelt het als iets onontkoombaars maar je weet dat er ook genoeg gebruikers zijn die 's avonds niet dergelijke snelheidsdrops hebben? Zoals ik inmiddels 10 maanden. Verder ook geen uitval van de verbinding. Komende van KPN en NLE merk ik heel weinig verschil wat betreft internetsnelheid en stabiliteit. Voor TV prefereer ik de KPN (-klonen) wel, voor internet maakt het me niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Cap schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 15:05:
@timmie1 Je stelt het als iets onontkoombaars maar je weet dat er ook genoeg gebruikers zijn die 's avonds niet dergelijke snelheidsdrops hebben? Zoals ik inmiddels 10 maanden. Verder ook geen uitval van de verbinding. Komende van KPN en NLE merk ik heel weinig verschil wat betreft internetsnelheid en stabiliteit. Voor TV prefereer ik de KPN (-klonen) wel, voor internet maakt het me niet uit.
Ik schrijf toch niet dat iedereen dat heeft? Ik weet wel dat iedereen die ik ken/waar ik voor gewerkt heb die Online heeft (gehad) dit heeft meegemaakt, die zijn zo snel mogelijk overgestapt of hebben een backup verbinding genomen voor naast de Online verbinding. En dat zijn er een boel, van familie tot klanten en collega's, in verschillende gebieden van het land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
@timmie1 Ik vind dat je het toch hebt verwoord als een algemeen probleem (daarom zei ik ook het klinkt als iets onontkoombaars terwijl het dat in mijn ervaring dus niet is) + dat Online betekent goedkoop = duurkoop. Zoals het er staat klinkt het mij als een algemeen feit in de oren.

En volgens mij bedoel je dat ook te zeggen, immers je herhaalt nu nog maar eens dat iedereen van die boel mensen met Online die je overal in het land hebt meegemaakt een backup verbinding nodig had of weg z.s.m. weg moest, dat maakt het er voor mij niet minder op.

Ik kan alleen voor mezelf spreken: ik heb hier nu 2 adressen, 1 in centrum Amsterdam en 1 in centrum Haarlem, waarop Online internet zonder problemen en vlot werkt, dicht tegen de maximaal beloofde snelheid. Ook in de avondspits en weekend. Over tv ben ik iets minder tevreden, maar dat is met name de gebruikte box. Voor internet zou ik zo weer Online kiezen.

Wellicht kunnen andere gebruikers ook nog wat eerlijke ervaringen toevoegen om te zien of ik die ene uitzondering ben of dat er nog meer mensen bestaan waarbij het eigenlijk gewoon goed werkt?

[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 29-02-2020 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Cap schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 15:42:
@timmie1 Ik vind dat je het toch hebt verwoord als een algemeen probleem (daarom zei ik ook het klinkt als iets onontkoombaars terwijl het dat in mijn ervaring dus niet is) + dat Online betekent goedkoop = duurkoop. Zoals het er staat klinkt het mij als een algemeen feit in de oren.

En volgens mij bedoel je dat ook te zeggen, immers je herhaalt nu nog maar eens dat iedereen van die boel mensen met Online die je overal in het land hebt meegemaakt een backup verbinding nodig had of weg z.s.m. weg moest, dat maakt het er voor mij niet minder op.

Ik kan alleen voor mezelf spreken: ik heb hier nu 2 adressen, 1 in centrum Amsterdam en 1 in centrum Haarlem, waarop Online internet zonder problemen en vlot werkt, dicht tegen de maximaal beloofde snelheid. Ook in de avondspits en weekend. Over tv ben ik iets minder tevreden, maar dat is met name de gebruikte box. Voor internet zou ik zo weer Online kiezen.

Wellicht kunnen andere gebruikers ook nog wat eerlijke ervaringen toevoegen om te zien of ik die ene uitzondering ben of dat er nog meer mensen bestaan waarbij het eigenlijk gewoon goed werkt?
Ik ontken niet dat er mensen zijn waarbij het wel goed werkt. Ik deel alleen maar mijn ervaring en de ervaringen van de mensen waarvan ik het weet. Uiteraard ken ik niet alle klanten van Online. Feit blijft wel dat Online al reeds meermaals negatief in de schijnwerpers heeft gestaan vanwege soortgelijke problemen, op televisie maar ook hier op Tweakers. Het wordt ondertussen typerend voor Online dat capaciteitsproblemen zich van tijd tot tijd de kop opsteken en het langer duurt voordat er actie op wordt ondernomen. Tevens scoren ze al langer laag bij de provider monitors.

Jij hebt jouw ervaring gedeeld, waarbij je aangeeft dat het daar wel goed werkt. Fijn dat het in die gevallen goed werkt, moge dat zo blijven. En ook fijn dat je je positieve ervaring hebt gedeeld.

Daar is dit ervaringen topic ook voor. Ervaringen uitwisselen over deze provider.

Nu is het aan de anderen om hun ervaringen te delen of om er hun conclusies uit te trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-roenn
  • Laatst online: 24-07 20:07

ik heb precies dezelfde ervaring, met de internetverbinding is bij mij (buitenwijk van Middleburg) helemaal niks mis, qua TV had ik liever de ITV oplossing van KPN gehad (zappen is Traaaaaaag, vaak artifacts bij TV-kijken, geluid en beeld lopen soms niet synchroon, werkt gewoon niet helemaal optimaal) maar vind het de meerprijs van 15,- per maand (maak ook gebruik van Fox Sports die bij Online standaard in het TV Abo zit) niet waard om over te stappen.
als Canal digitaal ook nog eens een Apple-TV App zou uitbrengen kan die brakke MZ-101 de deur uit en hoop ik dat TV ook wat stabieler werkt en kan er nog 2,50 per maand van de abokosten af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Canal digitaal heeft een smart-tv app voor in ieder geval Samsung en LG tv's, maar hou er wel rekening mee dat het beeld echt minder is, met name motion. Dat is wel vaker zo met die apps Je ziet met panning shots gejudder/geschok gewoon meer dan via het MZ101 kastje. Ik heb kan ze naast elkaar vergelijken en heb echt een voorkeur voor IPTV. Op de een of andere manier werkt het via IPTV toch net ff mooier dan via het internet protocol. Hopelijk is het via een app op een AppleTV beter maar er zijn geen garanties.

[ Voor 21% gewijzigd door Cap op 10-03-2020 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Cap schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 17:22:
Op de een of andere manier werkt het via IPTV toch net ff mooier dan via het internet protocol.
Neem aan dat je bedoelt dat de decoder beter beeld geeft. Je weet waar iptv voor staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Je hebt helemaal gelijk, ik werd bij de benaming denk ik getriggerd door de entries in de DSL verbinding, de dslinterfaces heten daar respectievelijk IPTV en Internet. De decoder krijgt daarmee ook zijn eigen VLAN, de app zal het via het Internet VLAN doen. Hoe dan ook is er een duidelijk verschil in de kwaliteit waarneembaar in het voordeel van de decoder. Ik vind met name de slechtere motion storend (vooral bij sporten) maar ook de scherpte / contrast / kleurenweergave is minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Hier ook een positieve ervaring, echt altijd maximale snelheid (100/30Mbit/s). Maar ik hoor tegelijk van andere mensen dat ze 's avonds niet boven de 10Mbit/s uitkomen. Nemen ze te weinig capaciteit in de backbone van KPN dan af? Immers als het bij Online zou zijn dan zou ook ik er last van moeten hebben.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiang
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-07 09:17
MensionXL schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 21:21:
[...]

Hier ook een positieve ervaring, echt altijd maximale snelheid (100/30Mbit/s). Maar ik hoor tegelijk van andere mensen dat ze 's avonds niet boven de 10Mbit/s uitkomen. Nemen ze te weinig capaciteit in de backbone van KPN dan af? Immers als het bij Online zou zijn dan zou ook ik er last van moeten hebben.
Ja, het probleem ligt aan hun backend. De last mile is in orde, anders zou je overdag ook geen hoge snelheden halen, het is tijdens de piekuren dat alles stronttraag wordt.

Ik stap volgende maand over naar NLEx, waar dit probleem neit zou spelen (ik hoop dat dat waar is), en ik kijk er naar uit. Het is tegenwoordig zo erg dat 'savonds netflixen eigenlijk al te moeilijk is: de kwaliteit zakt constant weer weg, waardoor je naar lelijke beelden zit te kijken.

En dan heb ik het dus echt over sub 5 Mbps, terwijl we overdag 100 halen. Het is echt een capaciteitsprobleem in hun backend: op de momenten dat we onder de 10 Mbps zakken kunnen we namelijk altijd wel nog aan 30 Mbps uploaden.

Ik heb hier meermaals contact over gehad, men belooft beterschap, ik krijg dan een berichtje dat 'de capciteit is vergroot' maar het wordt gewoon niet beter.

Echt, Online is verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

kiang schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 13:38:
[...]

Ja, het probleem ligt aan hun backend. De last mile is in orde, anders zou je overdag ook geen hoge snelheden halen, het is tijdens de piekuren dat alles stronttraag wordt.

Ik stap volgende maand over naar NLEx, waar dit probleem neit zou spelen (ik hoop dat dat waar is), en ik kijk er naar uit. Het is tegenwoordig zo erg dat 'savonds netflixen eigenlijk al te moeilijk is: de kwaliteit zakt constant weer weg, waardoor je naar lelijke beelden zit te kijken.

En dan heb ik het dus echt over sub 5 Mbps, terwijl we overdag 100 halen. Het is echt een capaciteitsprobleem in hun backend: op de momenten dat we onder de 10 Mbps zakken kunnen we namelijk altijd wel nog aan 30 Mbps uploaden.

Ik heb hier meermaals contact over gehad, men belooft beterschap, ik krijg dan een berichtje dat 'de capciteit is vergroot' maar het wordt gewoon niet beter.

Echt, Online is verschrikkelijk.
Als het probleem in hun backend zou zitten dan zou ik er ook last van moeten hebben toch?

Ik denk eerder dat het ligt aan de afgenomen capaciteit bij KPN, het lijkt namelijk per locatie (wijkkast/centrale) te verschillen.

Ik ben benieuwd hoe Budget het gaat doen bij je :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Het ligt in ieder geval lokaal, of het nu bij KPN of Online is en of dat nu de schuld van KPN of Online is. Ik heb geen enkel probleem met de snelheden, drukke tijden of niet, altijd 90-100% van de door KPN aangegeven maximaal haalbare snelheid op het adres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
MensionXL schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:53:
[...]
Als het probleem in hun backend zou zitten dan zou ik er ook last van moeten hebben toch?
Iedereen die last heeft van een trage verbinding in de avonduren zou dit moeten melden bij Online.nl, met een duidelijke omschrijving er bij (duidelijk maken dat de snelheid lager is tijdens piekuren) zodat de mensen bij de Klantenservice herkennen dat er echt een probleem is. (Klanten omschrijven het altijd als "traag internet", zelfs als ze hun apparaten verbonden hebben via postduif.)

Wat ook belangrijk is, is screenshots van https://www.speedtest.net gemaakt op verschillende tijden (ochtend, middag, avond), gedaan elke dag voor 3-4 dagen, zodat het verschil in snelheid duidelijk zichtbaar is. Vervolgens uploaden via het formulier op de site, of via de chat.
Ik denk eerder dat het ligt aan de afgenomen capaciteit bij KPN, het lijkt namelijk per locatie (wijkkast/centrale) te verschillen.
Geen idee wat de oorzaak is. Er is op dit moment 1 issue bekend op een centrale, wat in onderzoek is bij KPN.

[ Voor 97% gewijzigd door lordsnow op 20-03-2020 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

lordsnow schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 00:37:
[...]

Iedereen die last heeft van een trage verbinding in de avonduren zou dit moeten melden bij Online.nl, met een duidelijke omschrijving er bij (duidelijk maken dat de snelheid lager is tijdens piekuren) zodat de mensen bij de Klantenservice herkennen dat er echt een probleem is. (Klanten omschrijven het altijd als "traag internet", zelfs als ze hun apparaten verbonden hebben via postduif.)

Wat ook belangrijk is, is screenshots van https://www.speedtest.net gemaakt op verschillende tijden (ochtend, middag, avond), gedaan elke dag voor 3-4 dagen, zodat het verschil in snelheid duidelijk zichtbaar is. Vervolgens uploaden via het formulier op de site, of via de chat.

[...]

Geen idee wat de oorzaak is. Er is op dit moment 1 issue bekend op een centrale, wat in onderzoek is bij KPN.
Ik heb geen issues he, ik probeer puur te begrijpen waar het issue zou kunnen zitten :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
MensionXL schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:22:
[...]

Ik heb geen issues he, ik probeer puur te begrijpen waar het issue zou kunnen zitten :)
I know. Het was meer een algemeen advies :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-07 17:28
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eiqj4pvRehaz-OLROKEC20dZrfs=/f/image/eDiYPRCwUIBlrbin4GbqgdHN.jpg

Wat heb ik enorm spijt dat ik ben overgestapt van Ziggo naar Online om wat euro's te besparen. Internet is inderdaad vooral s'avonds verschrikkelijk maar ook genoeg dagen gehad dat het ook overdag feest was. Bericht gestuurd naar de klantenservice want hier wordt ik een beetje sneu van.

[ Voor 48% gewijzigd door OnlyRinaldo op 29-03-2020 11:46 . Reden: Screenshot veranderd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Online.nl is bezig met 5Ghz-capable modems.

Ik heb sinds deze week Online.nl en was echt verbaasd over het modem met alleen 2.4Ghz. Via Facebook naar de klantenservice mijn verbazing uitgesproken over de combinatie van het taalgebruik over storingsvrije Wi-Fi op de website enerzijds, en het uitleveren van een modem met alleen 2.4Ghz anderzijds. Gisteren door de klantenservice in een testgroep geplaatst en vandaag ploft als het goed is het modem op de mat... Ik zal even een typenummer plaatsen als ik hem heb :)

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Goede zaak. Maar 5 GHz heeft op zichzelf nog niets te maken met storingsvrije wifi, het is net zo storingsgevoelig als 2.4 alleen de maximale doorvoer is hoger en het bereik kleiner.

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 26-03-2020 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

En de frequentie nog iets minder druk bezet en meer ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

marcieking schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 07:40:
Online.nl is bezig met 5Ghz-capable modems.

Ik heb sinds deze week Online.nl en was echt verbaasd over het modem met alleen 2.4Ghz. Via Facebook naar de klantenservice mijn verbazing uitgesproken over de combinatie van het taalgebruik over storingsvrije Wi-Fi op de website enerzijds, en het uitleveren van een modem met alleen 2.4Ghz anderzijds. Gisteren door de klantenservice in een testgroep geplaatst en vandaag ploft als het goed is het modem op de mat... Ik zal even een typenummer plaatsen als ik hem heb :)
Heb je hem al? Werkt het goed?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
@OnlyRinaldo Wat heb je voor een pakket en is je DSL snelheid wel goed ? of kun je niet inloggen in het modem ?

Wellicht verstandig om je WAN ip adres op de screenshot weg te halen ?

[ Voor 24% gewijzigd door Racer89 op 27-03-2020 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Ja, ik heb hem binnen en aangesloten - alleen vergeten het typenummer te noteren. Het werkt goed, ik haal nu op WiFi bij een speedtest ook ongeveer 100/30. Er vindt nu een verbouwing plaats in het huis, dus ik heb nog geen uitgebreide test gedaan met bijvoorbeeld meerdere apparaten bedraad/draadloos en iPerf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

marcieking schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:01:
Ja, ik heb hem binnen en aangesloten - alleen vergeten het typenummer te noteren. Het werkt goed, ik haal nu op WiFi bij een speedtest ook ongeveer 100/30. Er vindt nu een verbouwing plaats in het huis, dus ik heb nog geen uitgebreide test gedaan met bijvoorbeeld meerdere apparaten bedraad/draadloos en iPerf.
Ben erg benieuwd naar het merk en type, dus als je de kans hebt ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Goed om te horen dat er een beter modem komt want die huidige is echt niet meer van deze tijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Het modem is de Zyxel VMG8825-T50.

Volgens mij een prima ding, hoewel ik nog even wat Speedtests wil runnen: ik haalde vandaag maar 60Mbit down terwijl ik eerder deze week meer haalde en ik wil even checken of dat aan het modem ligt, aan Speedtest.net of aan de capaciteit van Online.nl waarover hierboven gediscussieerd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:39

Jimbolino

troep.com

Capaciteitsproblemen gelden iig niet voor alle online gebruikers. Dus is waarschijnlijk een lokaal probleem in de regio. Haal hier elke dag/elk moment gewoon de beloofde 100/30
https://www.speedtest.net/result/9201216072

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_paolo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-06 22:38
Ik zit standaard tussen 20 en 30 mbps DL en ongeveer 30 mbps UL. Bij NLE zat ik altijd op minimaal 80 mbps DL. Gelukkig kan ik binnenkort overstappen, alleen nog wat twijfels door de Corona gedoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

marcieking schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 22:17:

Volgens mij een prima ding, hoewel ik nog even wat Speedtests wil runnen: ik haalde vandaag maar 60Mbit down terwijl ik eerder deze week meer haalde en ik wil even checken of dat aan het modem ligt, aan Speedtest.net of aan de capaciteit van Online.nl waarover hierboven gediscussieerd wordt.
Hebben ze ook bekend gemaakt tot wanneer de test loopt? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
Racer89 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:57:
@OnlyRinaldo Wat heb je voor een pakket en is je DSL snelheid wel goed ? of kun je niet inloggen in het modem ?

Wellicht verstandig om je WAN ip adres op de screenshot weg te halen ?
Dankje voor de tip.

Ik heb het Maximaal Internet pakket.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c8ubtDRyUlpxKhAiIF5cBMss_mI=/f/image/DEGp3RfvMik4HoICXUFXZ9cA.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l1CGxi34WMeNCVo7QzsavorHV3w=/f/image/Vjq0uBgvIBuOYZBzma9NqghO.jpg

Via twitter is de reactie bel de klantenservice zodat er een monteur kan komen, maar met al dat corona ben ik daar niet zo happig op. En tevens heeft een monteur het zelf al aangesloten van hun, omdat mijn ISRA punt niet aangesloten was dus ik vraag me af wat een monteur toevoegd om weer langs te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
OnlyRinaldo schreef op zondag 29 maart 2020 @ 11:54:
[...]

Dankje voor de tip.

Ik heb het Maximaal Internet pakket.

Via twitter is de reactie bel de klantenservice zodat er een monteur kan komen, maar met al dat corona ben ik daar niet zo happig op. En tevens heeft een monteur het zelf al aangesloten van hun, omdat mijn ISRA punt niet aangesloten was dus ik vraag me af wat een monteur toevoegd om weer langs te komen.
Je snelheid wat binnenkomt is goed, lijn waardes zien er verder ook goed uit. Heb je ook een overzicht van fouten FEC en CRC toevallig ergens staan?

Is het modem / kabel rechtstreeks op het ISRA aangesloten, dus nergens een parallel kabel er aan hangen o.i.d. ? Enige wat nog zou kunnen zijn is de overboeking op de lijn wat nu meespeelt omdat iedereen vanuit thuis werkt. Ik neem aan dat je de snelheid heb getest via kabel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:46

Is exact hetzelfde modem wat T-Mobile ook aan z'n klanten geeft. T-Mobile heeft zelfs een vergelijking online staan waar de Experiabox en Connectbox vergeleken worden. (Met deels onjuiste informatie, dat wel).

https://www.t-mobile.nl/C...obile-Thuis-Zyxel-T50.pdf

[ Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 29-03-2020 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
Racer89 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 12:12:
[...]

Je snelheid wat binnenkomt is goed, lijn waardes zien er verder ook goed uit. Heb je ook een overzicht van fouten FEC en CRC toevallig ergens staan?

Is het modem / kabel rechtstreeks op het ISRA aangesloten, dus nergens een parallel kabel er aan hangen o.i.d. ? Enige wat nog zou kunnen zijn is de overboeking op de lijn wat nu meespeelt omdat iedereen vanuit thuis werkt. Ik neem aan dat je de snelheid heb getest via kabel ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kYvH5B0Zl1JdD4tcH5MQkezW1Ug=/f/image/wcCJ9O1VjQ7irhaVNFSYH08i.jpg

De modem is direct aangesloten op het ISRA punt geen converters verlengstukken of dergelijken. De snelheid is inderdaad bekabeld getest, tevens ook voor het beeld verder alle apparaten ontkoppeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
@OnlyRinaldo Fouten vallen ook reuze mee, ik denk dat er toch iets anders aan de hand is dan. Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat de monteur hier veel aan kan doen. En dat het probleem toch hoger op in het netwerk zit. Dus richting provider of de belasting van de kast is gewoon extreem hoog op dit moment waardoor je soms zo weinig maar binnen krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
Racer89 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:17:
@OnlyRinaldo Fouten vallen ook reuze mee, ik denk dat er toch iets anders aan de hand is dan. Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat de monteur hier veel aan kan doen. En dat het probleem toch hoger op in het netwerk zit. Dus richting provider of de belasting van de kast is gewoon extreem hoog op dit moment waardoor je soms zo weinig maar binnen krijgt.
Dankje voor je berichten. Ik ga morgen maar even de klantenservice bellen en hopen dat het opgelost kan worden of m'n contract krijg ontbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

OnlyRinaldo schreef op zondag 29 maart 2020 @ 19:43:
[...]

Dankje voor je berichten. Ik ga morgen maar even de klantenservice bellen en hopen dat het opgelost kan worden of m'n contract krijg ontbonden.
Al wat verder gekomen? Mogelijk geeft dit houvast: https://www.online.nl/internet/snelheden/

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:18

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Ik had een tijd geleden snelheid problemen, deze werden gevoelsmatig wat minder. Maar nu iedereen thuis zit te Netflixen zijn de snelheden rond het spitsuur om te huilen. Om het te visualiseren heb ik nu iedere 5 minuten een speedtestje draaien. Daarmee is in een grafiek te zien dat het internet lijntje keurige snelheden haalt, maar het verderop gewoon te druk word(?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4MAzJYlUOeSkW8xzfRJiXbXJBSg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hjK45OZX7Q02MT9NVZn8q6F9.jpg?f=fotoalbum_large

Erg lastig dat ik de setup in Bridge heb staan. Daarom denk ik dat ze mij bij de servicedesk vrolijk terugsturen wanneer ik ga klagen over snelheid problemen.. :/

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
@Yariva Dat te druk kan naar mijn idee zowel in je wijk zitten als in je regio, of landelijk, of internationaal, en het meest waarschijnlijk is dat het een combinatie is van. Wat dat betreft lastig. Het is niet voor niets dat alle streamingdiensten de bandbreedte teruggedraaid hebben.

Welk testje is dat? Hier haal ik op dit moment van topdrukte rond 21:40 (zie jouw grafiekje ;)) met de Ookla speedtest op de XS4all.nl Amsterdam server nog ruim 50 down / 30 up van de 95 / 30 Mbps die ik normaal heb (gecapped door Online, hij begint altijd boven de 100 maar loopt strak terug naar 95).

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 09-04-2020 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
En inmiddels (22:30) alweer op 93 down / 31 up. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yariva

Yariva

Power to the people!

Cap schreef op donderdag 9 april 2020 @ 21:43:
@Yariva Dat te druk kan naar mijn idee zowel in je wijk zitten als in je regio, of landelijk, of internationaal, en het meest waarschijnlijk is dat het een combinatie is van. Wat dat betreft lastig. Het is niet voor niets dat alle streamingdiensten de bandbreedte teruggedraaid hebben.

Welk testje is dat? Hier haal ik op dit moment van topdrukte rond 21:40 (zie jouw grafiekje ;)) met de Ookla speedtest op de XS4all.nl Amsterdam server nog ruim 50 down / 30 up van de 95 / 30 Mbps die ik normaal heb (gecapped door Online, hij begint altijd boven de 100 maar loopt strak terug naar 95).
Ik test ook speedtest :) Specifiek op een Raspberry PI speedtest-cli met de --json flag. Deze JSON data importeer ik vervolgens in mijn monitoring setup (Zabbix) waar ik de specifieke JSON data uittrek zoals download, upload snelheid en ping msec. De Raspberry PI heeft hier ook geen problemen mee. 9/10 keer haalt ie de volle 100 - 90 mbit :) Ik zou ook niet klagen bij 80, 70. Lol zelfs 40 vind ik nog een prima snelheid voor rond het spitsuur. Alleen met snelheden van 4mb/s merk ik het zelfs in mijn eentje in mijn appartementje :+

Maar inderdaad; bij dit grafiekje kunnen er meerdere factoren zijn. o.a.;
- De speedtest server zelf
- De DSL kabel
- Binnenkomend verkeer buiten de Speedtest om aan mijn kant
- KPN POP overbelast
- Ergens verderop in de Online core infra
Zoveel zeggend is de data dan ook weer niet.

Echter is het wel goed om te horen dat jij nog prima snelheden behaald. Dat laat dan toch zien dat de core infra van Online.nl wel tegen de extra drukte bestand is.

Wederom een grafiek van de data tot op heden. Nu met ping tijden en upload snelheid erbij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IQJzg2zi2-QnfTwXavrYX8N5cZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WUlW2yvzgOnTtZSoZ26pgJBT.jpg?f=fotoalbum_large

Toch wel mooi om te zien dat de ping tijden en upload snelheid vrij consistent blijven. Overigens had ik zelf een Steam download gestart rond 09-04-2020 15:00 uur, mijn schuld dat alles dan inklapt ;)

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Mooie setup! :P

Die factoren die je noemt kun je deels uitsluiten, ik denk ook dat je dat wel gedaan hebt. :)

Welke server gebruik jij? Ik heb hier sinds jaar en dag de meest stabiele resultaten met de XS4ALL Amsterdam server. De meer lokale servers presteren allemaal toch wat minder of in ieder geval minder consequent. XS4ALL heeft het blijkbaar goed geregeld met de servercapaciteit.

- De DSL kabel
Die zal het niet zijn toch? Als jouw modem stabiel verbonden is op een 100+/30 Mbps zal het daar niet aan liggen.

Daar let je wel op bij het meten neem ik aan. :)

- KPN POP overbelast
Dit zal in corona tijden deels de oorzaak zijn. Dan moeten andere DSL abonnees in jouw buurt dit ook hebben. Dat valt wellicht op te snorren via her en der te raadplegen storingstatistieken? :)

Ook dit zal deels de oorzaak zijn, alleen op basis van mijn resultaten zal dat toch niet het hele verhaal zijn, dan zou ik ook maar 5 Mpbs halen en niet 10x zoveel? Of zou de data vanaf de KPN infra niet naar een centrale backbone van Online gaan maar via regionale punten :? Dat zou dan regionale verschillen opleveren die te wijten zijn aan Online. Ik weet niet hoe het opgebouwd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yariva

Yariva

Power to the people!

Cap schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:27:
Mooie setup! :P

Die factoren die je noemt kun je deels uitsluiten, ik denk ook dat je dat wel gedaan hebt. :)

Welke server gebruik jij? Ik heb hier sinds jaar en dag de meest stabiele resultaten met de XS4ALL Amsterdam server. De meer lokale servers presteren allemaal toch wat minder of in ieder geval minder consequent. XS4ALL heeft het blijkbaar goed geregeld met de servercapaciteit.

- De DSL kabel
Die zal het niet zijn toch? Als jouw modem stabiel verbonden is op een 100+/30 Mbps zal het daar niet aan liggen.

Daar let je wel op bij het meten neem ik aan. :)

- KPN POP overbelast
Dit zal in corona tijden deels de oorzaak zijn. Dan moeten andere DSL abonnees in jouw buurt dit ook hebben. Dat valt wellicht op te snorren via her en der te raadplegen storingstatistieken? :)

Ook dit zal deels de oorzaak zijn, alleen op basis van mijn resultaten zal dat toch niet het hele verhaal zijn, dan zou ik ook maar 5 Mpbs halen en niet 10x zoveel? Of zou de data vanaf de KPN infra niet naar een centrale backbone van Online gaan maar via regionale punten :? Dat zou dan regionale verschillen opleveren die te wijten zijn aan Online. Ik weet niet hoe het opgebouwd is.
Als ik ergens mijn geld op mag zetten gok ik ook de POP. Alleen zal ik dat hard moeten maken met inderdaad meer data. Ik zal de buren is vragen!

Verder zal ik met de speedtest-cli de xs4all server hard-coden. Wel een goede tip en het levert meer consistente resultaten op :) Thanks voor de suggestie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1370142

Hello all,

My name is Raj and I am very new to this group. So I apologize if I am not following right group etiquettes.

I bought a new ASUS DSL-N14U:Wireless-N300, ADSL Modem Router as my Zyxel modem I felt is very slow in wifi connection. After buying and callinv online.nl I realized its not easy to connect other modems to online.nl connections. Previously when I was in US, I was able to just buy a modem, call the internet provider and make them change the modem mac address and serial number right away. But it seems the procedure is different here.. Online.nl didnt do it, and instead asked me to figure out the procedure of connecting the new modem to their network myself. I apologize to tell that I don't have any experience in this field. I tried to login to the modem and tried to change some of these settings, but nothing helped so far much. Can someone please guide me through or point at some places, for me to be able to connect to internet through my new modem please? Thank you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-07 21:13

slaay

Natuurbeleven.com

Anoniem: 1370142 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:39:
Hello all,

My name is Raj and I am very new to this group. So I apologize if I am not following right group etiquettes.

I bought a new ASUS DSL-N14U:Wireless-N300, ADSL Modem Router as my Zyxel modem I felt is very slow in wifi connection. After buying and callinv online.nl I realized its not easy to connect other modems to online.nl connections. Previously when I was in US, I was able to just buy a modem, call the internet provider and make them change the modem mac address and serial number right away. But it seems the procedure is different here.. Online.nl didnt do it, and instead asked me to figure out the procedure of connecting the new modem to their network myself. I apologize to tell that I don't have any experience in this field. I tried to login to the modem and tried to change some of these settings, but nothing helped so far much. Can someone please guide me through or point at some places, for me to be able to connect to internet through my new modem please? Thank you!
Just buy a wifi-accesspoint and connect it to your router. Use the wifi connection of the wifi accesspoint on your phone/laptop/etc. and hopefully it will solve your problem. Buying a new xDSL modem when you don't have any idea how to set up is not a great solution. So hopefully you can return the modem and buy a wifi accesspoint.

//ontopic: this is a Dutch forum, so please try to write your questions/replies in Dutch

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
@Yariva en heb je al nieuwe resultaten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-07 19:43

PA5AM

Kortegolf

Anoniem: 1370142 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:39:
Hello all,

Should not be that hard, You need to set the DSL settings to PTM/Ethernet mode and use VLAN 1001.

But I don't think another modem is going to make a big difference, Setting up another access point elsewhere in the house is an easier and better option

8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva

Yariva

Power to the people!

Cap schreef op maandag 13 april 2020 @ 18:24:
@Yariva en heb je al nieuwe resultaten? :)
Helaas, ik heb tot nu toe maar 1 buurvrouw weten te vragen en zij zitten bij Ziggo... Wat betekend dat ze niet over het koper van KPN gaan. Gelukkig melden ze geen klachten. Dat dan weer wel :D

Overigens begint er nu wel een patroon te vormen. het na etenstijd is begint de snelheid naar beneden te kelderen waarna het rond 23:00 vaak weer stabiel is. Alleen weet ik niet of ik met deze klachten iets kan indienen. Over het overgrote deel van de dag haal ik mijn snelheden zonder probleem.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O0JHU_o_XOP2W7RvKuBTZADTKXo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZnLfo1YF2tHmAAJXXZMQYg4R.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door Yariva op 14-04-2020 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Het patroon is in ieder geval duidelijk, het problematische gedeelte bevindt zich tussen 20 en 22 uur. Volgens mij kan je daar best wel wat mee bij Online.nl. Het is toch duidelijk dat ze op prime time, juist op de tijd dat je het wilt gebruiken, bij lange na geen 50% van de op jouw adres normale lijnsnelheid kunnen leveren.

Heb je overigens ook pingtests gedaan? Zegt niet alles maar kan bij opmerkelijke tijdelijke verschillen wellicht ook nog wat info opleveren of er ergens een router het in de avond druk heeft en overdag niet.

Ping levert as we speak bij mij op (WAN side IP 85.149xx, mask 255.255.0.0):
85.149.0.1 10 a 13ms
194.134.5.68 (1e hop bij een traceroute) 10ms
194.134.161.0 (2e hop) 9ms
194.134.216.6 (DNS1 online) 8 a 9ms
194.134.216.70 (DNS2 online) 8 a 9 ms

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arieh
  • Laatst online: 23-07 22:24
Yariva schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 16:50:
[...]

Helaas, ik heb tot nu toe maar 1 buurvrouw weten te vragen en zij zitten bij Ziggo... Wat betekend dat ze niet over het koper van KPN gaan. Gelukkig melden ze geen klachten. Dat dan weer wel :D

Overigens begint er nu wel een patroon te vormen. het na etenstijd is begint de snelheid naar beneden te kelderen waarna het rond 23:00 vaak weer stabiel is. Alleen weet ik niet of ik met deze klachten iets kan indienen. Over het overgrote deel van de dag haal ik mijn snelheden zonder probleem.
[Afbeelding]
Vooral met deze metingen naar Online toegaan......hoe meer mensen dit melden hoe meer aandacht er (hopelijk) is voor dit probleem......ik ben persoonlijk echter al 5 maanden verder zonder dat de door online aangegeven acties verbetering hebben gebracht. Bij mij ook iedere avond raak....gisteren een diepte punt van minder dan 1 Mbps over van de normale 90.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yariva

Yariva

Power to the people!

Cap schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 18:50:
Het patroon is in ieder geval duidelijk, het problematische gedeelte bevindt zich tussen 20 en 22 uur. Volgens mij kan je daar best wel wat mee bij Online.nl. Het is toch duidelijk dat ze op prime time, juist op de tijd dat je het wilt gebruiken, bij lange na geen 50% van de op jouw adres normale lijnsnelheid kunnen leveren.

Heb je overigens ook pingtests gedaan? Zegt niet alles maar kan bij opmerkelijke tijdelijke verschillen wellicht ook nog wat info opleveren of er ergens een router het in de avond druk heeft en overdag niet.

Ping levert as we speak bij mij op (WAN side IP 85.149xx, mask 255.255.0.0):
85.149.0.1 10 a 13ms
194.134.5.68 (1e hop bij een traceroute) 10ms
194.134.161.0 (2e hop) 9ms
194.134.216.6 (DNS1 online) 8 a 9ms
194.134.216.70 (DNS2 online) 8 a 9 ms
Geen traceroute informatie etc. Wel de ping richting de speedtest server, die is in de grafiek geel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:37

Stellen ze nog eisen aan zo'n testgroep? Mijn vriendin heeft denk ik nu een maand of 2 Online. Maar de wifi is helemaal kut. Maybe max 5 mb/s, terwijl bekabeld wel 30mb/s gehaald wordt. Met als gevolg alles hapert wat je streamt via de chromecast e.d.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Ik heb op Facebook chat gemeld dat de WiFi heel slecht was, en dat ik een matig modem met alleen 2.4GHz vreemd vond in combinatie met statements op hun website dat ze je hele goede WiFi bieden
Daarom geniet je bij Online.nl van optimale wifi, door het wifi modem dat je bij je internet abonnement in bruikleen krijgt.
Toen gaven ze aan dat ze me aan deze test konden toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelb86
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07-2020
Weet niet of dit de juiste plek is om te vragen, maar:
Ik ga binnenkort verhuizen en wil dit moment aangrijpen om te veranderen van provider. Ik zit nu bij Ziggo, met kabel (kon niet anders) maar vind het verschil in kosten aanzienlijk.
Nu zit ik te twijfelen tussen Online en Budget Alles in 1, maar ik heb een aantal vragen:
- Bij beiden geven ze aan dat op de postcode van de 100mb download er 55 gehaald kan worden. Wat voor gevolgen heeft dit voor het internetgebruik en stabiliteit in de rest van het huis? En is er nog kans dat dit binnenkort wel opgeschaald gaat worden naar 100?
- Als ik reviews bekijk krijgt Online wel flink slechtere reviews. Wat is jullie ervaring hiermee?
- Online biedt daarnaast ook Fox 1,2 en 3 gratis aan. Dit zou ook nog eens 12 euro per maand schelen. Dit maakt Online wel echt het goedkoopste en zou me op jaarbasis vergeleken met nu zo 500 euro schelen. Is er geen addertje onder het gras of iets wat ik over het hoofd zie?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Ik heb als bestaande klant een beter modem weten te regelen doordat we meedoen aan een soort van pilot.

Ik heb gemeld dat thuiswerken met 2 gebruikers op het stokoude 2,4Ghz wifi-N modem niet kon. (Kan ook echt niet op dat modem).

Nu hebben we de Zyxel VMG8825, een WiFi-AC 1800Mbs router met 4x4 Multi User MiMo support.

Wifi is veel stabieler in thuis. Surfen is echt veel responsiever! Het voeren van meerdere converence calls met video en geluid is mogelijk over het 100/30 dsl lijntje. Ping gaat omlaag, de dsl download snelheid is nog wel wat minder op sommige momenten.

Grootste verschil is dat je merkt dat je een stabielere verbinding hebt onder meerdere omstandigheden, met het oude zwarte modem merkte je af en toe dat als er 3 apparaten of meer tegelijkertijd op de wifi zaten, dat de verbinding instabiel of traag werd.

Speedtest van rond 21:10 op een woensdag, waarbij er ook een Netflix serie afgespeeld werd op een ander apparaat:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/android/5963838696.png

De software op de router is wel beperkt, weinig functionaliteit, onduidelijk op veel functionaliteit, slecht vertaald. Heb geprobeerd via de usb3 poort een ssd aan te sluiten als netwerkschijf, dat werkte niet. Een usb-stick in dezelfde poort werd wel herkent, maar alleen via dlna kon ik bestanden delen in het netwerk.

Heb eraan gedacht om nog een alternatieve dns te configureren op het modem, maar de interface van dat stukje menu zag er zo mager uit dat ik het niet heb aangedurft iets toe te voegen uit angst m'n eigen verbinding te slopen.

TV en bellen gebruik ik in de oude en nieuwe situatie niet.

Al met al,
Het nieuwe modem is een gigantische stap vooruit qua stabiliteit, ondersteuning van meerdere apparaten en snelheid. Maar wil je gebruik maken van meer geavanceerde opties in je netwerk, loont het nog altijd een eigen router achter het modem te zetten.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
3x3 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:26:

Al met al,
Het nieuwe modem is een gigantische stap vooruit qua stabiliteit, ondersteuning van meerdere apparaten en snelheid. Maar wil je gebruik maken van meer geavanceerde opties in je netwerk, loont het nog altijd een eigen router achter het modem te zetten.
Kan het nieuwe modem/router toevallig in bridge stand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
marcieking schreef op woensdag 15 april 2020 @ 17:41:
Ik heb op Facebook chat gemeld dat de WiFi heel slecht was, en dat ik een matig modem met alleen 2.4GHz vreemd vond in combinatie met statements op hun website dat ze je hele goede WiFi bieden

[...]

Toen gaven ze aan dat ze me aan deze test konden toevoegen.
Inmiddels opgelost :)

[ Voor 44% gewijzigd door Morpheusk op 16-04-2020 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

peptalk schreef op woensdag 15 april 2020 @ 23:36:
[...]

Er zit een WAN poort op.
Ik heb hem niet getest in bridge modes.

Volgens youtube kan het wel:
Open an Internet browser and browse to the web address 192.168.1.1
Enter your username and password, which are on default:
Username: admin
Password: 1234
Navigate to Network Settings > Broadband Menu
Edit the connection type you want to set into bridge mode
Select Bridge as mode and enter a VLAN ID if necessary
Go to Security > Firewall and disable IPv4 and IPv6 Firewall
After setting all up, please reboot so the device works as a bridged modem

Ik vind het zelf niet op mijn prioriteiten lijst staan nu ik een 1800 wifi-ac netwerk heb met 4x4 Multi user NiMo.

Heel eerlijk, denk ik dat Online op dit moment er niet meer mee weg kan komen nog nieuwe contracten te verkopen met het oude modem.

[ Voor 68% gewijzigd door 3x3 op 16-04-2020 13:09 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
peptalk schreef op woensdag 15 april 2020 @ 23:36:
[...]

Ben ik ook wel benieuwd naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
3x3 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:26:

Nu hebben we de Zyxel VMG8825

*knip*

De software op de router is wel beperkt, weinig functionaliteit, onduidelijk op veel functionaliteit, slecht vertaald. Heb geprobeerd via de usb3 poort een ssd aan te sluiten als netwerkschijf, dat werkte niet. Een usb-stick in dezelfde poort werd wel herkent, maar alleen via dlna kon ik bestanden delen in het netwerk.

Heb eraan gedacht om nog een alternatieve dns te configureren op het modem, maar de interface van dat stukje menu zag er zo mager uit dat ik het niet heb aangedurft iets toe te voegen uit angst m'n eigen verbinding te slopen.
Valt toch wel mee? De web interface is niet flashy maar functioneel en behoorlijk uitgebreid, bijna alles is handmatig te configureren. Althans als er dezelfde software op zit als de standaard Zyxel VMG8324-B10A. De webinterface is juist uitgebreid met veel informatievoorziening:
- network map met grafische weergave verbonden apparaten
- virtual device met weergave aangesloten poorten
- statusscherm met uitgebreide info over de verbinding opgesplitst per WAN connectie, system resource statistics, interface status
- gedetailleerde DSL verbindingsstatus, WAN/LAN traffic monitoring en logging

Dan is allemaal apart in te stellen:
- Separaat toe te voegen en configureerbare broadband WAN streams
- Wifi met AP, MAC, WPS, WMM, WDS etc
- LAN settings met DNS, static DHCP, UPnP, subnet/static IP, VLAn prority, Wake on LAN
- Routing met static routing, DNS routing, policy routing, RIP, QoS
- NAT met port forwarding, triggering, applications, DMZ, adress mapping, device NAT sessions
- Dynamic DNS, interface grouping, USB file/printer/media services, power management en scheduling
- Firewall, protocol en port service, access control, DOS, MAC filter,
- Parental control, scheduling, certificates
- VPN config en monitoring
- VoiP config incl call rules en history

Wat mis je precies? :)

Bij een Experiabox of Ziggobox is echt veel, veel minder in te stellen en ook bij bijvoorbeeld een Fritz!box zijn er op veel punten een stuk minder details te zien of in te stellen.

Aangezien de webinterface dezelfde is als die van de standaard Zyxel neem ik aan dat ook deze gewoon in Bridge mode kan. :Y Of je dan ook verbinding krijgt (geduld ;)) is een tweede natuurlijk. :)

Edit, zie de User Manual, 378 pagina's aan configuratie leesvoer. :P

Wat is er mager aan de LAN config settings met de alternatieve DNS? Het is toch een kwestie van static DNS kiezen ipv dynamic, en dan het IP adres invullen? Wat voor functionaliteit had je nog meer verwacht daar?

[ Voor 15% gewijzigd door Cap op 16-04-2020 15:40 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 39 Laatste