Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:05

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

@Cap

Nadat ik gisteravond mijn NPO serie niet meer normaal kon bekijken zonder 6x bufferen, heb ik vanochtend maar is contact opgenomen met de Online.nl helpdesk.

Ik kreeg een aardige gast aan de lijn die het probleem gewoon aanhoorde, geen gekke procedure dingetjes etc. Best wel gek, het begon bijna op Xs4all kwaliteit te lijken ;)

Al met al moest ik nog wat screenshots maken en deze uploaden met wat context over het probleem naar de Online.nl chatbot. Daar kreeg ik de volgende reactie:

"Ik ga voor je een melding aanmaken naar een achterliggende afdeling en stuur je bijlagen mee. Bedankt daarvoor. Zij gaan een en ander onderzoeken".

Fingers crossed! Ik ben al heel blij dat ze het probleem erkennen en hebben doorgezet zonder dat ik mijn bridge-setup heb moeten slopen :P

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darasta
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 13:49
Volgens eerdere reacties in dit topic is het mogelijk om het standaard geleverde ZyXel modem te bridgen en je eigen router te gebruiken.
Dit door in het broadband menu, de vdsl te bridgen en dan (lang) te wachten tot je router een IP adres toegewezen krijgt.

Ik lees echter wisselende dingen over IPTV.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft of een werkende setup heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:01
Het bridgen luke met lang wachten(echt uren, herstarten werkte niet)

Mij lukte het niet om IPTV werkend te krijgen met mijn Netgear R7500(v1). Als ik IPTV op de Zyxel aansloot kreeg ik alleen NPO1 met menu's zonder info(geen interent) en als ik hem op de Netgear aansloot werkten de menu's wel, maar verder geen beeld.

Misschien dat het mogelijk is met he aanzetten van IGMP Snooping en IGMP Proxy of door het kunnen aanmaken van een VLAN voor IPTV in je router. Het eerste kwam ik pas later achter en ik weet niet of ik dat beide kan aanzetten. De 2e optie heb ik helaas niet op mijn router, was ooit wel beloofd door Netgear maar door zijn vroege end of life nooit meer waargemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Yariva schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:20:
@Cap

Nadat ik gisteravond mijn NPO serie niet meer normaal kon bekijken zonder 6x bufferen, heb ik vanochtend maar is contact opgenomen met de Online.nl helpdesk.

Ik kreeg een aardige gast aan de lijn die het probleem gewoon aanhoorde, geen gekke procedure dingetjes etc. Best wel gek, het begon bijna op Xs4all kwaliteit te lijken ;)

Al met al moest ik nog wat screenshots maken en deze uploaden met wat context over het probleem naar de Online.nl chatbot. Daar kreeg ik de volgende reactie:

"Ik ga voor je een melding aanmaken naar een achterliggende afdeling en stuur je bijlagen mee. Bedankt daarvoor. Zij gaan een en ander onderzoeken".

Fingers crossed! Ik ben al heel blij dat ze het probleem erkennen en hebben doorgezet zonder dat ik mijn bridge-setup heb moeten slopen :P
En is er al voortgang geboekt op dit gebied? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva

Yariva

Power to the people!

Cap schreef op woensdag 29 april 2020 @ 00:57:
[...]

En is er al voortgang geboekt op dit gebied? :9
Helaas, ticket is door de hogere afdeling meteen afgesloten omdat ik een bridged setup heb.

Ik sloop dit weekend het netwerk even om zodat ik het probleem opnieuw kan aanmelden. Toch niet helemaal als Xs4all zo blijkt :O

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Even reset to factory settings, paar uurtjes wachten voor sync en hupsakee. nieuw ticket indienen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:40
Kreeg net een mail van Online, lekker danL

Daarnaast verdwijnen per 1 juni de zenders van Discovery uit ons zenderpakket. Dit betekent dat vanaf dan de zenders Discovery Channel, Discovery HD Showcase, Animal Planet, Eurosport 1 en 2, Investigation Discovery en TLC niet meer beschikbaar zullen zijn.

Antwoord van online:
Ik begrijp dat als je veel naar Discovery kijkt dit een reden voor je is om over te stappen. Canal Digitaal en de Discovery Group hebben geen nieuwe overeenkomst weten af te sluiten. De partijen blijven wel met elkaar in gesprek

[ Voor 29% gewijzigd door Erik1805 op 01-05-2020 10:48 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dit is vaker gebeurd, zowel bij KPN, Ziggo als bij Online/Canal Digitaal. Het is waarschijnlijk deel van de onderhandelingstactiek. Er zijn geen garanties, maar meestal komt het enkele dagen voor de deadline toch nog goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
TexMex schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:43:
Dit is vaker gebeurd, zowel bij KPN, Ziggo als bij Online/Canal Digitaal. Het is waarschijnlijk deel van de onderhandelingstactiek. Er zijn geen garanties, maar meestal komt het enkele dagen voor de deadline toch nog goed.
Zou kunnen. Neem het risco niet. Stap nu wel over naar een andere

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Erik1805 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:49:
[...]

Zou kunnen. Neem het risco niet. Stap nu wel over naar een andere
Ga je daarom weg. Neem aan dat je bij Online zit vanwege het totale goedkope pakket (al dan niet voor Eredivisie Live).

Voor 40 tientjes per jaar heb je een compleet Discovery pakket: https://auth.dplay.nl/products zonder reclame vooruit en terugkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 15:48
Heeft er iemand ervaring het Online via een glasvezel lijn van Caiway? Ik zie geen ervaringen in dit topic met deze combinatie.

Wat voor modem krijg je? Kan je makkelijk een ander modem aansluiten?

In het algemeen: Als je ook TV besteld, krijg je dan ook altijd de Interactieve TV app op de Smart TV?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
jongetje schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:29:
[...]

Ga je daarom weg. Neem aan dat je bij Online zit vanwege het totale goedkope pakket (al dan niet voor Eredivisie Live).

Voor 40 tientjes per jaar heb je een compleet Discovery pakket: https://auth.dplay.nl/products zonder reclame vooruit en terugkijken.
Kan maar heb liever alles in 1 totaal en verschil met bijvoorbeeld Budget alles in 1 is dan klein. Eredivise kijk ik niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Erik1805 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:13:
Kreeg net een mail van Online, lekker danL

Daarnaast verdwijnen per 1 juni de zenders van Discovery uit ons zenderpakket. Dit betekent dat vanaf dan de zenders Discovery Channel, Discovery HD Showcase, Animal Planet, Eurosport 1 en 2, Investigation Discovery en TLC niet meer beschikbaar zullen zijn.

Antwoord van online:
Ik begrijp dat als je veel naar Discovery kijkt dit een reden voor je is om over te stappen. Canal Digitaal en de Discovery Group hebben geen nieuwe overeenkomst weten af te sluiten. De partijen blijven wel met elkaar in gesprek
De communicatie hierover van Online is wel weer 'meh' zeg:

- Eerst een heel verhaal over het netwerk en dat "dankzij investeringen in onze internetcapaciteit kunnen we het extra internetgebruik nu nog beter opvangen. We zijn blij dat je dankzij deze investeringen zorgeloos kunt blijven internetten!" @Yariva vooral aan refereren in je mail naar Online.nl! ;)
- Dan heel verhaal over toevoegen van de BBC zenders. (y) Hoog tijd! in ieder geval BBC World of BBC1/2 horen toch wel thuis in elk basispakket.
- Dan nóg een verhaal "zenderwijzigingen" (:? is toevoegen van BBC zenders toch ook al?) met wat niche zenders.

.... En dan helemaal onderaan in datzelfde item weggefrommeld een korte mededeling dat heel Discovery inclusief Eurosport 1 en 2 verdwijnt. Zeker Eurosport 1 is toch ook wel onderdeel van elk basispakket. :|

Krijgen we overigens nog een mededeling dat het contract kosteloos opgezegd mag worden wegens het eenzijdig wijzigen van het contract (verdwijnen van de zenders)? Dat hoort er volgens mij wel bij.

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 01-05-2020 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
Cap schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:05:
[...]

Krijgen we overigens nog een mededeling dat het contract kosteloos opgezegd mag worden wegens het eenzijdig wijzigen van het contract (verdwijnen van de zenders)? Dat hoort er volgens mij wel bij.
Dit denk ik niet. MIjn contract loopt 31 mei af. Kun je nu al opzeggen of zit je aan een maand opzegtermijn vast?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Hoezo niet? Volgens mij mag de klant wettelijk zijn contract ontbinden op het moment dat de aanbieder dit contract eenzijdig wijzigt, dwz het onder het contract geleverde. Zo heb ik het tot nu toe ook altijd ervaren bij zenderwijzigingen van Ziggo, KPN, NLEx.

Je kan nu al opzeggen per 31 mei. Maar ik zou het zo doen: een nieuw abonnement elders afsluiten per 1 juni en dan overstapservice erbij, dat zij de opzegging naadloos regelen dus per datum dat er echt geleverd kan worden. Volgens mij biedt vrijwel elk bedrijf deze service aan. Logisch, want ze willen nieuwe klanten. ;)

https://www.internetvergelijk.nl/overstappen/

[ Voor 20% gewijzigd door Cap op 01-05-2020 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-04 01:00
Erik1805 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:25:
[...]

Dit denk ik niet. MIjn contract loopt 31 mei af. Kun je nu al opzeggen of zit je aan een maand opzegtermijn vast?
Ik heb zojuist gebeld met online.nl over de zenderwijziging (optie 5 in het telefoonmenu). Mij werd verteld dat je of kosteloos kunt opzeggen (ook in het eerste contractjaar) of je kunt kiezen voor 30 euro compensatie. Dus mocht het je niet uitmaken, dan kun je alsnog bellen voor gratis geld.

Over direct opzeggen heb ik niet nagevraagd, maar aangezien de wijziging pas per 1 juni ingaat, zal dat denk ik voor jou wellicht niet van toepassing zijn omdat dat buiten je contractdatum valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
BinaryRun schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:38:
[...]

Ik heb zojuist gebeld met online.nl over de zenderwijziging (optie 5 in het telefoonmenu). Mij werd verteld dat je of kosteloos kunt opzeggen (ook in het eerste contractjaar) of je kunt kiezen voor 30 euro compensatie. Dus mocht het je niet uitmaken, dan kun je alsnog bellen voor gratis geld.

Over direct opzeggen heb ik niet nagevraagd, maar aangezien de wijziging pas per 1 juni ingaat, zal dat denk ik voor jou wellicht niet van toepassing zijn omdat dat buiten je contractdatum valt.
Nee ga wel naar een andere provider per 1 juni. Zal het vandaag regelen. Ga naar budget allles in 1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Laatst online: 29-04 01:00
Erik1805 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:48:
[...]

Nee ga wel naar een andere provider per 1 juni. Zal het vandaag regelen. Ga naar budget allles in 1
Ik heb trouwens het antwoord voor je, aangezien ik zelf naar KPN ga overstappen ivm pair bonding. Je kunt per direct opzeggen als je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
BinaryRun schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:39:
[...]

Ik heb trouwens het antwoord voor je, aangezien ik zelf naar KPN ga overstappen ivm pair bonding. Je kunt per direct opzeggen als je dat wilt.
Dank je. Inmiddels overstap in gang gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0r
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2022
Ik twijfel enorm. Zit nu bij Ziggo, al jaren zonder problemen, maar wij maken geen gebruik van traditionele TV en zijn zoekende naar een internet only abonnement.

Nu lees ik dat het modem matig is, maar vraag ik me af of dat alleen betrekking heeft op het WiFi signaal. Ik heb een eigen router die ik wil gaan gebruiken dus zal de wifi functie niet gebruiken.

Voor mij is het belangrijk dat het signaal stabiel en betrouwbaar is. Iemand wellicht in eenzelfde situatie die me hierover wat kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-05 22:12
Ik twijfel enorm. Zit nu bij Ziggo, al jaren zonder problemen, maar wij maken geen gebruik van traditionele TV en zijn zoekende naar een internet only abonnement.
Vdsl is redelijk betrouwbaar. Ik ben naar ziggo omdat snelheid achter blijft maar check eerst welke snelheid bij jou mogelijk is en wat je nodig heb.

Via breedbandwinkel youfone nog goedkoper eventueel nog extra met cashback.
https://www.breedbandwink...nt/youfone-internet-30-mb
290 voor 1 jaar nog geen 25 euro per maand effectief.

[ Voor 82% gewijzigd door saharoen op 04-05-2020 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0r
saharoen schreef op maandag 4 mei 2020 @ 21:39:
[...]

Vdsl is redelijk betrouwbaar. Ik ben naar ziggo omdat snelheid achter blijft maar check eerst welke snelheid bij jou mogelijk is en wat je nodig heb.

Via breedbandwinkel youfone nog goedkoper eventueel nog extra met cashback.
https://www.breedbandwink...nt/youfone-internet-30-mb
290 voor 1 jaar nog geen 25 euro per maand effectief.
Dat is zeker goedkoop én KPN netwerk.
Wat ik nodig heb vind ik altijd zo een lastige vraag.
We streamen video, soms op 4 apparaten tegelijk en spelen online onze FPS games.
Kom ik daarmee met 100Mbit dan te kort?

Enige alternatief daarna is volgens mij KPN bonded en Ziggo, maar die prijzen zijn dan ook meteen een stuk meer.

Glasvezel is hier helaas nog geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-05 22:12
4 personen 100mb is zat zolang niemand gaat downloaden https://www.kpn.com/belee...id-heb-ik-thuis-nodig.htm
. Ik heb ook geadviseerd in ander topic om anders 1 maand opzegbaar kpn te nemen om te testen.
https://shop.kpn.com/internet-tv/internet/
Wij zijn naar ziggo omdat koper maar tot 30mb gaat ;) op ons adres.

[ Voor 31% gewijzigd door saharoen op 04-05-2020 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0r
saharoen schreef op maandag 4 mei 2020 @ 22:05:
4 personen 100mb is zat zolang niemand gaat downloaden https://www.kpn.com/belee...id-heb-ik-thuis-nodig.htm
. Ik heb ook geadviseerd in ander topic om anders 1 maand opzegbaar kpn te nemen om te testen.
https://shop.kpn.com/internet-tv/internet/
Wij zijn naar ziggo omdat koper maar tot 30mb gaat ;) op ons adres.
Dank je wel voor de tip en links!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:29
Op de Online.nl website staan 2 zenderaanbod pdf documenten.
- tot 1 juni
- vanaf 1 juni

In die laatste staan de BBC zenders wel weer vermeld, maar ook de Discovery zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maart84
  • Laatst online: 08:14
Dan0r schreef op maandag 4 mei 2020 @ 20:40:

Nu lees ik dat het modem matig is, maar vraag ik me af of dat alleen betrekking heeft op het WiFi signaal. Ik heb een eigen router die ik wil gaan gebruiken dus zal de wifi functie niet gebruiken.

Voor mij is het belangrijk dat het signaal stabiel en betrouwbaar is. Iemand wellicht in eenzelfde situatie die me hierover wat kan vertellen?
Ik zit net een maandje bij online. Vorig jaar bij budget en daarvoor bij Ziggo. De router is prima omdat je alles in mag stellen. Dat was wel anders bij Ziggo en Xperia box waar je maar een paar settings mocht aanpassen. De wifi is idd alleen 2.4ghz maar ik gebruik die ook niet: heb een ubiquity ac-lite erachter hangen dus prima internet.

Oeps ik las net pas dat je geen tv wil. Maar alsnog:
Waar je wel rekening mee moet houden is het tv kastje. Dat is echt om te huilen. Zappen gaat zeeer traag. Tv terugkijken is ook echt in een veel minder goede kwaliteit: heb een simpele HD tv en daar zie je het al flink op . Dat was bij budget en Ziggo beter. Ik verbaasde me echt dat ik zo weinig klachten daarover terug las.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
maart84 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 13:13:
[...]

Oeps ik las net pas dat je geen tv wil. Maar alsnog:
Waar je wel rekening mee moet houden is het tv kastje. Dat is echt om te huilen. Zappen gaat zeeer traag. Tv terugkijken is ook echt in een veel minder goede kwaliteit: heb een simpele HD tv en daar zie je het al flink op . Dat was bij budget en Ziggo beter. Ik verbaasde me echt dat ik zo weinig klachten daarover terug las.
Tv was voor mij nog een reden om naar een andere provider te gaan. Zappen is idd verschrikkelijk en terugkijken is niet te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieh
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:26
arieh schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 19:07:
Inmiddels ben ik al ruim 4 maanden bezig om de capaciteitsprobleem in de avond opgelost te krijgen.Iedere dag na een uur of 18.00 zakt de snelheid van ruim 90 naar 5 of minder. (volgens mij gerelateerd aan TV kijken binnen het Online netwerk).....na 23.00 gaat de snelheid normaal gesproken weer naar normaal
tot op heden helaas nog steeds geen oplossing door Online...binnenkort zou er capaciteits uitbreiding door de netwerkleverancier worden uitgevoerd...maar nog niet bekend wanneer.

[Afbeelding: laatste 8 dagen grafiek]

de waarden zijn gemeten met speedtest vanaf mijn bedraade NAS.
Komt dit probleem iemand bekend voor en is het door Online uiteindelijk opgelost?
Als het zo doorgaat moet ik binnenkort toch maar eens gaan kijken naar een alternatieve provider.
Helaas heeft Online de dagelijkse verstoring voor mij niet kunnen oplossen. Daarom ben ik nu overgestapt naar een andere provider, ondanks het risico dat probleem misschien niet bij online ligt......op dit moment kan ik nog niet veel zeggen, maar vanavond (na 1 dag via de andere provider) lijk ik niet de dip onder de 10 te ervaren....ik zie wel een dip naar ongeveer 70 mbps (vanaf 94)....maar daar kan ik nu al mee leven. _/-\o_

de komende dagen hoop ik zo positief te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraxNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-05 00:24
Op dit moment zit ik bij KPN met internet en tv, maar overweeg een overstap naar online.nl 50mbit glasvezel icm tv via de interactieve app. Nu ben ik alleen wat huiverig voor de beeldkwaliteit en hopelijk kan iemand die op dit moment ook de interactieve app gebruikt mij daarbij helpen.

Daar online.nl gebruik maakt van de interactieve app van Canal Digitaal heb ik als test een Canal Digitaal Vol abonnement afgesloten, ik vind de beeldkwaliteit echter tegenvallen. Ik zag echter dat de zenderlijst en toegewezen kanalen van Canal Digital Vol en Online.nl niet met elkaar overeenkomen. Ik heb dit ook nagevraagd in de chat bij zowel de klantenservice van Canal Digitaal als Online.nl en beide gaven aan dat er een andere zenderlijst wordt ingeladen in de interactieve app van Canal Digitaal op het moment via online.nl een Basis HD abonnement wordt afgesloten. Tevens gaven beide klantenservice medewerkers aan dat er daardoor een verschil in beeldkwaliteit zou kunnen bestaan al wisten ze dat niet zeker.

Mijn vraag is dus, zijn er hier mensen die wellicht ervaring hebben met het gebruik van de interactieve app van Canal Digitaal met zowel een Canal Digital Vol account als een Basis HD account en is er dan verschil in beeldkwaliteit waar te nemen bij gebruik van de interactieve app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Ik zou je geen zorgen maken over de TV, eerder de onder capaciteit op hun netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapst64
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-11-2020
Ik wil graag het volgende probleem met jullie delen.

In februari overgestapt va n KPN naar Online.nl. TV en internet, glasvezele, 200/200.

Mijn thuissituatie, Glasvezel en router in meterkast, daaraan een netgear XS716T switch en vandaar bedraad het hele huis door. Op de 1e verdieping een ubiquity acces point, op de 2e verdieping op mijn werkkamer een netgear GS105E switch waar mijn netwerkprinter en desktop aanhangen, op de andere kamer staat een Asus router in bridge mode als accespoint en switch voor mijn gamende zoon.

Probleem is de TV aansluiting. Als ik de TV via mijn switch laat lopen krijgt hij een ip-adres uit de default reeks, ipv de IPTV reeks. Alles aan multicast, igmp aangezet, verandert niet.
Ik heb met online.nl gebeld en gemaild. Eerste reactie: "switch is randapparatuur, onze apparatuur werkt goed, neem contact op met Netgear. 2e reactie, nadat ik aangegeven had mijn abonnement op te willen zeggen was verwijzen naar de algemene voorwaarden.
Ik moet eerlijk zeggen, zo'n slechte klanternservice als deze heb ik nog niet meegemaakt, geen enkele poging te zoeken naar een oplossing
Nu werkte deze opstelling bij KPN vlekkeloos, waarom nu niet?
Heeft iemand nog een tip?
Wellicht is dan opzeggen ivm veranderen zenderpakket een optie.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:22
Kan iemand met een Online.nl verbinding eens naar https://ipinfo.io/ gaan en aangeven wat er in het veld 'ASN' staat? Ben wel benieuwd via welke peering Online het internet op gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 12-05-2020 11:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-05 10:36

PA5AM

Hallo test 1 2

ThinkPadd schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:58:
Kan iemand met een Online.nl verbinding eens naar https://ipinfo.io/ gaan en aangeven wat er in het veld 'ASN' staat? Ben wel benieuwd via welke peering Online het internet op gaat.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1Z2R5vr.png
Meeste transit lijkt via Cogent te gaan. Binnen Nederland vooral via peering

[ Voor 10% gewijzigd door PA5AM op 12-05-2020 12:40 ]

Jij krijgt van mij 8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsqt
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
marcieking schreef op woensdag 15 april 2020 @ 17:41:
Ik heb op Facebook chat gemeld dat de WiFi heel slecht was, en dat ik een matig modem met alleen 2.4GHz vreemd vond in combinatie met statements op hun website dat ze je hele goede WiFi bieden

[...]

Toen gaven ze aan dat ze me aan deze test konden toevoegen.
3x3 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:26:
Ik heb als bestaande klant een beter modem weten te regelen doordat we meedoen aan een soort van pilot.

...

Al met al,
Het nieuwe modem is een gigantische stap vooruit qua stabiliteit, ondersteuning van meerdere apparaten en snelheid. Maar wil je gebruik maken van meer geavanceerde opties in je netwerk, loont het nog altijd een eigen router achter het modem te zetten.
Misschien een lastige vraag, maar hebben jullie het idee of zij nog steeds klanten toelaten tot deze pilot? Ik haal met mijn 100 mbps pakket niet boven de 20 mbps (vaak max 12), daar waar ik wel 90 mbps haal met kabel. Hopelijk valt dit grotendeels op te lossen met een betere modem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

matthijsqt schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 15:50:
[...]

[...]

Misschien een lastige vraag, maar hebben jullie het idee of zij nog steeds klanten toelaten tot deze pilot? Ik haal met mijn 100 mbps pakket niet boven de 20 mbps (vaak max 12), daar waar ik wel 90 mbps haal met kabel. Hopelijk valt dit grotendeels op te lossen met een betere modem.
Bij mij was het een goed verhaal naar de klantenservice over de beperkingen in de praktijk (bij het thuiswerken met 2 mensen) van het oude modem, dat ervoor zorgde dat ik werd uitgenogdigd. Vragen kan altijd.

Sinds ik meedoe aan de pilot, heb ik 2x een probleem gehad met de internet verbinding. 1 waarvan de oorzaak niet snel te herleiden was, 1x door een foute firmware update van het pilot modem. Daarvoor was de verbinding altijd stabiel.

Voor 60 euro heb je een goed tweedehands AC1900 of AC2300 modem. Je zou ervoor kunnen kiezen om jezelf niet afhankelijk te maken van de Pilot-oplossing van Online, en een extra router te bridgen aan het oude modem.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenst
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 23:34
Heeft iemand meerdere settopboxen via een eigen switch op de zyxell router hangen?

Hier werkte dit niet goed, als 2 settopboxen hetzelfde kanaal keken en op de 1e settopbox
een ander kanaal werdt gekozen, haperde het beeld op de 2e settopbox.

Het bleek dat in het modem igmp fast leave aanstond (dat werkt niet als er meerdere devices op 1 switch poort zitten) en ook de LastMemberQueryInterval op 1 (=100ms) wat veel te kort is (rfc zegt 1 seconde) update: via Wireshark zie ik dat waarde 10 overeenkomt met 10 seconde dus deze waarde moet 1 blijven.

Via de gui van de zyxell heeft online.nl deze instellingen fijn geblokkeerd. Door het downloaden van een backup van de config, in het bestand de waarden aan te passen en weer te uploaden in het modem werkt het nu zonder haperingen.

Helpdesk van online.nl is bar slecht, die zeggen gewoon wij ondersteunen geen andere randapparatuur en that's it, zoek het maar uit.

Hopelijk helpt dit bericht anderen met hun problemen bij gebruik van iptv.

Ik heb ook bij unifi dit op het forum staan omdat ik eerst dacht dat het aan de unifi switch lag.

https://community.ui.com/...d7-47fb-b6ac-fe70f9074df5

Update 15-05-2020: Ik heb de aanpassingen terug gezet, het bleek niet te werken. In Wireshark zie ik de iptv steam heel even onderbroken worden als een andere settopbox hetzelfde multicast kanaal verlaat ondanks dat de andere settopbox netjes binnen de tijd een igmp report stuurt. Laatste wat ik ga proberen is igmp snooping op de router uit zetten en dan een switch er achter plaatsen met igmp snooping aan. Ik denk dat de igmp snooping van de switch in het zyxell modem bugt. Nu ik 1 tv settopbox direct op een poort van de zyxel heb aangesloten heeft deze geen problemen meer. Andere oplossing zou zijn de 4 switch poorten van de zyxell in verschillende vlan's hangen. Verder blijkt dat fastleave bij zyxel iets anders betekent dan bij Cisco, namelijk het tegenovergestelde.

[ Voor 40% gewijzigd door jeroenst op 15-05-2020 23:58 . Reden: Unifi link toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-05 07:31
@jeroenst en daarom bestaat het tweakers forum. Lekker dat je ook je bevindingen deelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Waarom vraag je het niet aan ze? Je had dit op Facebook aan online.nl kunnen vragen in de tijd die het je kostte om deze post te typen...

@jeroenstHoe kom je achter zoiets? Inderdaad een mooie vinding!

[ Voor 12% gewijzigd door marcieking op 12-05-2020 20:21 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsqt
Ik heb het ze ook gevraagd, maar het leek me ook interessant jullie ervaringen tot nu toe te horen (waarvoor dank, @3x3).

Ik heb dus met Online.nl gebeld en eerst verwezen ze me door naar hun service tool, om de wifi te 'optimaliseren'. Hier kwam ik niet aan uit omdat de tool de modem niet bleek te herkennen, ook al had ik wel internetverbinding. Nogmaals gebeld en iemand anders gaf aan dat de optimalisatie inhield dat er werd gezocht naar een minder benut kanaal. Dit heb ik inmiddels met andere software opgezocht en aangepast in de routerinstellingen. Het effect is helaas minimaal.

Wel gaf de laatste helpdeskmedewerker aan dat als dit niet hielp ik met deze pilot een nieuwe modem kan aanvragen, maar dat er wel klanten zijn die hier andere problemen mee hebben (was niet duidelijk wat voor problemen). Tot zo ver mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenst
@marcieking Ik heb redelijk wat verstand van igmp door de jaren heen opgedaan.

Toen ik de symptomen zag dacht ik dit moet of fast leave zijn of een te kleine timeout op de query.

Zeker toen ik de settopboxen op 2 verschillende poorten van het modem aansloot en het wel werkte werd de aanwijzing alleen maar sterker.

Dit heb ik ook gevraagd aan de online.nl helpdesk maar het technisch niveau is daar echt 0. En een technisch persoon te spreken krijgen is daar echt uitgesloten voor klanten. Alleen een monteur kan de technische mensen bij online spreken.

Oplossing van online is trek maar extra ethernet kabels rechtstreeks naar de settopboxen. Ohja, en hoe ik 5 ontvangers moest aansluiten op een modem met 4 lan poorten wisten ze zelf ook niet.

Toen ik een beetje in het modem aan het zoeken was zag ik ineens backup en restore staan. En toen dacht ik laat ik eens een backup maken en kijken of ik dat met een tekst editor kan openen. Toen was het zo geregeld.

Echt stom dat online zelf hier niet zelf in wil meedenken, uiteindelijk zat de fout in de configuratie van hun modem.

[ Voor 0% gewijzigd door jeroenst op 12-05-2020 20:39 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenst
@matthijsqt heb je alle wifi kanalen al eens geprobeerd? En laat je wifi op 20mhz staan, 40 mhz werkt niet in een omgeving met veel andere wifi stations.

Overigens kun je ook zelf een goed accesspoint (ik geef de voorkeur aan de ac-lr of ac-mesh van ubiquiti) aansluiten en de wifi van je modem uitzetten. Ik gebruik de wifi van de modems al jaren niet meer. Vaak staat het modem in de meterkast en zit ik zelf in de huiskamer met een aantal muren er tussen. Geen goede situatie.

[ Voor 0% gewijzigd door jeroenst op 12-05-2020 20:44 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsqt
@jeroenst @3x3 Ik vraag me alleen af of het dan mogelijk is te bridgen voor enkel internet, aangezien ik ook tv ontvang via de modem. Ik lees namelijk in [Online.nl] Zyxel modem in bridge dat hier nogal wat problemen mee zijn... Hebben jullie hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Ik gebruik geen TV via online.nl

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapst64
jeroenst schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 17:37:
Heeft iemand meerdere settopboxen via een eigen switch op de zyxell router hangen?

Hier werkte dit niet goed, als 2 settopboxen hetzelfde kanaal keken en op de 1e settopbox
een ander kanaal werdt gekozen, haperde het beeld op de 2e settopbox.

Het bleek dat in het modem igmp fast leave aanstond (dat werkt niet als er meerdere devices op 1 switch poort zitten) en ook de LastMemberQueryInterval op 1 (=100ms) wat veel te kort is (rfc zegt 1 seconde).

Via de gui van de zyxell heeft online.nl deze instellingen fijn geblokkeerd. Door het downloaden van een backup van de config, in het bestand de waarden aan te passen en weer te uploaden in het modem werkt het nu zonder haperingen.

Helpdesk van online.nl is bar slecht, die zeggen gewoon wij ondersteunen geen andere randapparatuur en that's it, zoek het maar uit.

Hopelijk helpt dit bericht anderen met hun problemen bij gebruik van iptv.

Ik heb ook bij unifi dit op het forum staan omdat ik eerst dacht dat het aan de unifi switch lag.

https://community.ui.com/...d7-47fb-b6ac-fe70f9074df5
Zie mijn bericht Jeroen iets hier boven. Ik kreeg 1 setupbox via switch al niet aan t werk. Geen enkele ondersteuning van de helpdesk, zelfs niet de wil om te helpen.
Maar mijn contract is opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
dennisfr schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 11:01:
Op de Online.nl website staan 2 zenderaanbod pdf documenten.
- tot 1 juni
- vanaf 1 juni

In die laatste staan de BBC zenders wel weer vermeld, maar ook de Discovery zenders.
Inmiddels is dit niet mee het geval, in de nieuwe zenderlijst zijn discovery zenders incl eurosport zenders verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Ik heb nog niets mogen ontvangen van online dat er zenders bijkomen en dat er zenders verdwijnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto-NL
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-05 15:36
jaapst64 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 19:16:
Ik wil graag het volgende probleem met jullie delen.

In februari overgestapt va n KPN naar Online.nl. TV en internet, glasvezele, 200/200.

Mijn thuissituatie, Glasvezel en router in meterkast, daaraan een netgear XS716T switch en vandaar bedraad het hele huis door. Op de 1e verdieping een ubiquity acces point, op de 2e verdieping op mijn werkkamer een netgear GS105E switch waar mijn netwerkprinter en desktop aanhangen, op de andere kamer staat een Asus router in bridge mode als accespoint en switch voor mijn gamende zoon.

Probleem is de TV aansluiting. Als ik de TV via mijn switch laat lopen krijgt hij een ip-adres uit de default reeks, ipv de IPTV reeks. Alles aan multicast, igmp aangezet, verandert niet.
Ik heb met online.nl gebeld en gemaild. Eerste reactie: "switch is randapparatuur, onze apparatuur werkt goed, neem contact op met Netgear. 2e reactie, nadat ik aangegeven had mijn abonnement op te willen zeggen was verwijzen naar de algemene voorwaarden.
Ik moet eerlijk zeggen, zo'n slechte klanternservice als deze heb ik nog niet meegemaakt, geen enkele poging te zoeken naar een oplossing
Nu werkte deze opstelling bij KPN vlekkeloos, waarom nu niet?
Heeft iemand nog een tip?
Wellicht is dan opzeggen ivm veranderen zenderpakket een optie.

Iemand een idee?
Is er een poort op de router voor IPTV?
Zo ja, mogelijk een transport Vlan opzetten op je switch? Indien die managed is uiteraard.

SR+ pearl white / black / aero / trekhaak ; 5-10 besteld, 19-11 VIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapst64
Die VLAN's moet je aan de WAN kant opzetten, niet aan LAN. Aan LAN zijde komt alles uit een en hetzelfde poortje. Als je dat kon splitsen was het klaar. Ik heb geprobeerd WAN eerst in de switch te splitsen, maar die IPTV heeft een paar statische routes terug nodig die ik niet kan achterhalen, en online.nl niet wil prijsgeven.
En ja de switch is layer 3 managable, dus dat zou allemaal prima moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
De prijswijzigingen per 1 juli zijn bekend:
https://www.breedbandwink...n-en-breidt-glasvezel-uit

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Aha, 5 euro erbij, dat is fors. Heb net gister per 1 juli een nieuw abo afgesloten bij Budget, met de intro korting duidelijk goedkoper uit. Maar geen fox sports eredivisie meer (ja, het gemankeerde lokkertje fox sports 1).

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 14-05-2020 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-05 10:36

PA5AM

Hallo test 1 2

Iemand al bericht gehad of klanten met een jaarcontract deze verhoging ook krijgen en dus vroegtijdig kunnen opzeggen?

Jij krijgt van mij 8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bscc
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2022

bscc

http://www.bscc.nl/

PA5AM schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 19:07:
Iemand al bericht gehad of klanten met een jaarcontract deze verhoging ook krijgen en dus vroegtijdig kunnen opzeggen?
Geen e-mail bericht gehad, maar dit staat op de website.
https://www.online.nl/kla...n-over-de-prijswijziging/

Dus het lijkt mij dat je kosteloos kan opzeggen.

Mijn internetverbinding thuis met online.nl is niet zo best tussen 20:00 en 22:30 is de verbinding echt heel slecht. Hiervoor NLEX (budget alles in 1) en daarvoor Youfone en daarbij had ik altijd overdag 90/100Mbps download en 's avonds soms 60/70Mbps download bekabeld. (wel beide experiabox 10 van KPN)

Haperende TV beelden via het kastje, net alsof het online netwerk/server het niet aankan rond deze tijd.

Verder kan ik bijvoorbeeld netflix niet eens afspelen, zelfs de HD versie niet eens tussen 20:00u en 22:30u.

De snelheidstest komt dan uit op bekabeld download 1.07 en upload 2.30 Mbps via speedtest.net de ping is wel snel tussen 6-10 ms. Het lijkt wel overbelast. Verder staan er dan geen apparaten aan die streamen.

Ik heb reeds een klacht ingediend, maar goed nu kan ik het wel opzeggen/overstappen dus dat is wel weer fijn.

[ Voor 50% gewijzigd door bscc op 15-05-2020 12:25 ]

http://www.bscc.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Lijkt erop dat Online niet (snel) de capaciteits problemen opgelost krijgt of wilt? Bij mijn familie traint het modem in op 110Mbit maar haal er ook maar 40 a 50 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-05 17:04

Tammesp

Next is now

PA5AM schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 19:07:
Nee nog niets ontvangen hier. Zodra ik bericht krijg zeg ik het op! 5 euro verhoging is mij teveel..

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Tammesp schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:13:
[...]

Nee nog niets ontvangen hier. Zodra ik bericht krijg zeg ik het op! 5 euro verhoging is mij teveel..
En waar ga je dan heen? Als je voor fox eredivisie bij Online zit is er geen goedkoper alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-05 09:08
Ik overweeg overstappen van Telfort naar Online.nl of Youfone gezien de prijzen. Zouden jullie Online.nl aanraden voor een abo van 100Mb/s? Halen jullie ook echt 100Mb/s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Jackssonss schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:37:
Ik overweeg overstappen van Telfort naar Online.nl of Youfone gezien de prijzen. Zouden jullie Online.nl aanraden voor een abo van 100Mb/s? Halen jullie ook echt 100Mb/s?
Check even een paar regels terug. Nee lijkt het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Area
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-11-2023
Ik weet niet of dit de juiste plaats is om mijn vraag te stellen maar ga het toch maar wagen.

Ik heb mijn website op mijn laptop, dus local. Nu wil ik mijn website online zetten, maar ik moet de href's ook aanpassen naar de betreffende server van de hosting.

Heb zelf al een WordPress website, die vervangen moet worden door een website die ik zelf heb gebouwd, maar er komt wat technische details bij kijken.

Hebben jullie hierin tips voor mij hoe dat moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Darkz0rs schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:40:
[...]

Check even een paar regels terug. Nee lijkt het antwoord.
Ok, had ik kunnen zien. Bedankt. Maar goed, bij Telfort betaal ik meer voor 50Mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Jackssonss schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:44:
[...]

Ok, had ik kunnen zien. Bedankt. Maar goed, bij Telfort betaal ik meer voor 50Mb/s.
Er zijn meer providers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Ja, maar wel duurder en daar lees ik ook niet per se positievere reviews over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-05 20:47
Ik ben blij dat ik vanaf 1 juli van deze toko af ben. Vooral in de piekuren echt dramatisch snelheid tot een minimum van 2mbps. Nu kijken naar een alternatief waarmee ik T-Mobile op het hoog heb voor de prijs en snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Jackssonss schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:37:
Ik haal 95/31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Thanks. Dat is niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Ik haal ook 95/31 gedurende vrijwel de hele dag, soms in de spits ietsje minder maar niet noemenswaardig. Ga echter wel weg vanwege zenderverwijderingen en prijsverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
Als de prijsverhoging klopt met wat ik in gedachten heb ga ik van 42,50 naar 50 euro per maand... En dat in combinatie met dat draadloos internet bij Online eigenlijk vanaf dag 1 belabberd was door de Zyxel modem (kwam nooit boven de 40mbs terwijl ik 110mbs verbinding heb) en bij de Experia modem gewoon stabiel volle snelheid had is de keuze om terug te keren naar een KPN-based wel steeds aantrekkelijker geworden. Alleen jammer dat ze jaarlijks overal de prijzen verhogen... Online had vorig jaar al een geintje dat ze het maximale internet pakket verplicht aansmeren en lager kon niet maar dat kunnen ze ook niet eens waarmaken. FOX voetbal keek ik toch al niet dus die zenders ga ik niet missen.

Ook grappig: 'De afgelopen twee jaar zien we dat er maar liefst 50% meer data verbruikt wordt. We investeren daarom in sneller en stabieler internet'. Prachtig excuus gevonden nu om.een prijsverhoging te verklaren, ahum, maar met een Zyxel modem kan je het netwerk upgraden wat je wil maar blijft de verbinding bagger.

[ Voor 18% gewijzigd door Deezers op 15-05-2020 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Deezers schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 23:29:
Prachtig excuus gevonden nu om.een prijsverhoging te verklaren, ahum, maar met een Zyxel modem kan je het netwerk upgraden wat je wil maar blijft de verbinding bagger.
Dat laatste puntje is wel onzin, het modem is niet instabiel en traint op dezelfde snelheid in als een Experiabox of Fritzbox. Het bedrade LAN werkt prima. Wifi is beperkt tot 2.4 GHz en dat is een gegeven, maar dat is je lokale verbinding en dus geen internet. Wifi is een extraatje dat je erbij krijgt van de providers maar geen core business. Vind je de bestaande wifi niet goed genoeg dan gebruik je je eigen wifi naar keuze en koppel je die via de LAN poort.

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 15-05-2020 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenst
matthijsqt schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:50:
@jeroenst @3x3 Ik vraag me alleen af of het dan mogelijk is te bridgen voor enkel internet, aangezien ik ook tv ontvang via de modem. Ik lees namelijk in [Online.nl] Zyxel modem in bridge dat hier nogal wat problemen mee zijn... Hebben jullie hier ervaring mee?
Als je kunt bridgen zal je ook een igmp proxy moeten draaien op je eigen router voor het multicast verkeer voor de tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Cap schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 23:44:
[...]

Dat laatste puntje is wel onzin, het modem is niet instabiel en traint op dezelfde snelheid in als een Experiabox of Fritzbox. Het bedrade LAN werkt prima. Wifi is beperkt tot 2.4 GHz en dat is een gegeven, maar dat is je lokale verbinding en dus geen internet. Wifi is een extraatje dat je erbij krijgt van de providers maar geen core business. Vind je de bestaande wifi niet goed genoeg dan gebruik je je eigen wifi naar keuze en koppel je die via de LAN poort.
Waarom lukt het de Experiabox dan om stabiel volledige snelheid via wifi te kunnen leveren en Online komt met de Zyxel modem niet boven de 40mbs uit, meestal zelfs onder de 30mbs.. welk kanaal je ook gebruikt. Maakt 5ghz dan zoveel uit? Zoveel verschil mag toch helaas niet voorkomen op dezelfde DSL-verbinding? Monteur ging meten en met de lijn was niks mis, de modem vernaggelt dus het internet. Online zegt: koop zelf een betere modem. Gelukkig dus nu vrij opzeggen en ga naar Budget (KPN) toe, gok dat die de prijzen ook nog verder gaan verhogen vanaf juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Dat is dus mijn punt wat ik hierboven uitleg: WIFI is geen internet. Het zijn internetproviders, ze leveren een lijn naar buiten en dat gaat met een modem. Routering, wifi zijn extra's.

Wifi (huiskamer) is een lokale bijkomstigheid die eigenlijk helemaal niet bij je internet (wereld) verbinding hoort. Dat vrijwel alle internetproviders tegenwoordig een wifi oplossing erbij leveren in de strijd om (het gemak van) de a-technische klant doet daar op zich niet aan af.

De geleverde wifi oplossing kan daarbij nooit voor iedereen geschikt zijn omdat elk huis, situatie anders is. Wat de provider moet leveren is een goed werkend internet en een goede LAN toegang zodat je daar je eigen apparatuur aan kan koppelen. Daar is in voorzien.

Ik snap verder wel wat je zegt hoor, ik zou het ook nooit bij 2.4 GHz houden, daar niet van, en ik geloof best dat het wifi gedeelte van de Zyxel trager is dan je wenst. Maar dat is dus geen slechte internetverbinding maar een slecht thuisnetwerk, en een kwestie van je eigen wifi netwerk naar wens inrichten. Ik heb daarom direct 2 Fritzboxen geinstalleerd die voorzien in de wifi. Dat voldoet hier goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 16-05-2020 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ik heb gisteren voor mijn ex-vrouw een online installatie pakket aangesloten. Hiervoor had ze NLE wat prima werkte. Nu heb ik alles aangesloten maar de verbinding valt constant weg. DSL en wereldbol lampje gaan uit en dan weer aan.

Helpdesk gebeld, reset van de router uitgevoerd maar geen verbetering. Nu zeggen ze dat het wellicht een kabelbreuk kan zijn maar hiervoor, met NLE router werkte het prima.

Iemand nog een tip? Monteur kan pas over 1 week langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Er komen meestal 4 draadjes uit het AOP waarvan er 2 actief zijn (aderpaar). Zit ie wel op het juiste aderpaar, is dat niet per ongeluk gewisseld?

Of heb je gewoon dezelfde aansluiting en modemkabel gebruikt als op de expariabox? (zo nee probeer dat eens, dus niet de nieuwe kabel maar de oude van NLE).

Wat zie je in de modem webinterface bij de DSL lijnwaarden, kan je daar een screenshot van maken? Menu item rechtsonder en dan xDSL statistics.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3OAOC1Mn4axahOX-7tvEpcY-Cr0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qlblPR6DwBemwyYAZELbJJrH.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 19-05-2020 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Cap schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 08:56:
Er komen meestal 4 draadjes uit het AOP waarvan er 2 actief zijn (aderpaar). Zit ie wel op het juiste aderpaar, is dat niet per ongeluk gewisseld?

Of heb je gewoon dezelfde aansluiting en modemkabel gebruikt als op de expariabox? (zo nee probeer dat eens, dus niet de nieuwe kabel maar de oude van NLE).

Wat zie je in de modem webinterface bij de DSL lijnwaarden, kan je daar een screenshot van maken? Menu item rechtsonder en dan xDSL statistics.

[Afbeelding]
Ik heb de oude kabel en aansluiting van NLE gebruikt. Ik zal straks even de webinterface bekijken en hier posten.

Net weer even gekeken maar hij schijnt het te doen. Hierbij een screenshot. Weet niet of er iets raars staat?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5t9KYRZkNwGR6aSqVc-0s3T9Mkg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zvEvr6ttZenQo7vjjPshEKMZ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Erik1805 op 19-05-2020 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Mooi dat ie het doet. Op zich heb je vergeleken met mij wel veel line attenuation met 22 dB up en 19.6 dB down, terwijl ik op 4 / 5 dB zit. Maar wellicht zit jij een stuk verder van de DSL centrale? Bijna 20 dB down komt volgens mij neer op zo'n 1500m afstand. Wat geeft fourstack aan voor de te behalen snelheid op je adres bij internetsnelheid Koper/DSL?

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

Je hebt wel erg veel FEC errors (herstelbare fouten) binnen 20 minuten en ook een aantal CRC errors (dropped packets, onherstelbare fouten). Die laatste zou je eigenlijk niet mogen hebben bij een storingsvrije lijn. Het lijkt er dus toch op alsof de lijn niet storingsvrij is.

Ter vergelijk: ik had in het screenshot (bij activering lijn) 40 min 11/24 FEC errors en 0/0 CRC errors. En kijk ik nu op mijn modem dan ben ik ruim 5 dagen online en heb ik 0 FEC en 0 CRC errors.

Waar is het modem aangesloten? Kan je proberen dit direct aan het AOP aan te sluiten in plaats van in de woonkamer? Dus op het punt waar de externe KPN lijn het huis binnenkomt, meestal is dat de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Cap schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:10:
Mooi dat ie het doet. Op zich heb je vergeleken met mij wel veel line attenuation met 22 dB up en 19.6 dB down, terwijl ik op 4 / 5 dB zit. Maar wellicht zit jij een stuk verder van de DSL centrale? Bijna 20 dB down komt volgens mij neer op zo'n 1500m afstand. Wat geeft fourstack aan voor de te behalen snelheid op je adres bij internetsnelheid Koper/DSL?

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

Je hebt wel erg veel FEC errors (herstelbare fouten) binnen 20 minuten en ook een aantal CRC errors (dropped packets, onherstelbare fouten). Die laatste zou je eigenlijk niet mogen hebben bij een storingsvrije lijn. Het lijkt er dus toch op alsof de lijn niet storingsvrij is.

Ter vergelijk: ik had in het screenshot (bij activering lijn) 40 min 11/24 FEC errors en 0/0 CRC errors. En kijk ik nu op mijn modem dan ben ik ruim 5 dagen online en heb ik 0 FEC en 0 CRC errors.

Waar is het modem aangesloten? Kan je proberen dit direct aan het AOP aan te sluiten in plaats van in de woonkamer? Dus op het punt waar de externe KPN lijn het huis binnenkomt, meestal is dat de meterkast.
Modem is aangesloten bij het punt in de woonkamer, net als de vorige NLE provider. Onderstaande is van fourstack:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_j-_7LcSh4tQxFFwLgqcjfXEMgo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yUGWoQaFqBWfCTeBcfCJqRxi.png?f=user_large

Ik zal eens test anders aansluiten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Sluit hem direct op het abonnee overname punt aan, het KPN kastje ergens bij de voordeur / meterkast. Dan vergelijken hoe de stabiliteit dan is en dezelfde DSL waarden bekijken. Het AOP geldt als de grens waartussen KPN/provider en consument verantwoordelijk zijn.

Stabiliteit en DSL waardes dan wel goed: het ligt aan de interne bekabeling.
Stabiliteit en DSL waardes nog steeds niet goed: het probleem ligt bij KPN (kabels, wijkkast) / provider (kapot modem).

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 19-05-2020 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoekoe
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
Vandaag heb ik ook een e-mail ontvangen met de verhoogde prijzen. Meteen gebeld, en op hun advies aangegeven per 1 juli te willen opzeggen. Zal Eredivisie op zich wel missen, maar nu dat toch stil ligt, en het internet zo belabberd was, kom dit wel goed uit :P

Nu alleen nog een nieuwe provider vinden binnen 5 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Binnenkort stap ik over naar Online.nl. Ik ben benieuwd naar de snelheid. Theoretisch ga ik van 50Mbit/s naar 100Mbit/s en dat voor een lagere prijs.

Ik las op internet dat je een externe HDD aan de modem kunt hangen zodat je hem als NAS kan gebruiken. Kan iemand bevestigen dat dit werkt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Update: Canal Digitaal heeft inmiddels een M7 MZ-102 HD ontvanger beschikbaar in IPTV versie (deze bestond vorig jaar al voor satelliet TV). Made by Kaon Media.

Switchen van de MZ-101 naar deze ontvanger kan mogelijk een deel van de tv-kijk problemen oplossen. Is je internetverbinding op zich goed maar heb je storing op TV kijken dan kan je dit proberen. Heb je sowieso al een brakke (trage / instabiele) internetverbinding dan is de kans natuurlijk kleiner dat het alle problemen bij TV kijken oplost.

Ik had opgezegd wegens wijziging zenderpakket en de laatste maanden regelmatig blokjes en hiccups bij uitzending gemist via de MZ-101 box (niet via kijken via de app) maar men heeft mij toen gebeld een MZ-102 box aangeboden icm een tijdelijke korting op het abonnement. Ik probeer hem nu uit, bevalt ie niet dan gaat ie alsnog retour en stap ik over naar een andere aanbieder.

De MZ-102 heb ik inmiddels binnen en ik heb de eerste dag nog geen blokjes gezien bij uitgesteld kijken / uitzending gemist, ook niet bij gelijktijdig gebruik van internet door andere devices, dus dat scheelt. Ik moet natuurlijk nog wel langer testen. Mogelijk dat dit bij anderen ook dit probleem oplost. Let wel op, het zal ook afhangen van de stabiliteit van je verbinding. Mijn internetverbinding is de dag door mooi stabiel op 95 MB/s, soms 10 a 20 MB/s lager bij absolute topdrukte maar ruim voldoende voor TV kijken en internetten tegelijk.

Mocht de MZ-102 bevallen dan overweeg ik toch mijn abonnement te houden omdat ik dankzij de extra korting dan minstens zo goedkoop uit ben als elders en een toch wel uitgebreider zenderpakket heb o.a. incl alle Fox Sports eredivisie kanalen. Wel jammer van Discovery maar dat is dan maar zo.

Eerste indruk van de MZ-102 hieronder.

Voordelen tov MZ-101:
- Geen blokjes bij uitgesteld kijken / uitzending gemist
- Beeld lijkt wat beter in contrast / kleuren (subjectief)
- Betere afstandbediening: compacter, minder onhandig lang, niet glimmend maar mat zwart, duidelijkere toetsen, beter blind te bedienen door grotere toetsen en betere differentiatie toetsen

- Menu's zien er beter uit, voornamelijk zwart met rode accenten
- Menustructuur is beter, alle opties kan je bereiken middels de pijltjestoetsen en de OK knop
- Via pijltje naar boven of OK kom je in de zenderlijst
- Via pijltje naar beneden of INFO is begin gemist / volgende afleveringen / vorige afleveringen / volgende programma direct bereikbaar.
- Via pijltje rechts of OPT audio en ondertiteling
- Via pijltje links of MENU het menu
- Guide is veel overzichtelijker, per zender een lijstje onder elkaar waar je snel doorheen kan stappen
- Begin gemist: dedicated RESTART toets waarbij je het HUIDIGE live programma van het begin kan kijken zoals ook kan bij KPN, dit kon niet direct met de MZ-101 box / afstandbediening, je moest daar eerst naar de gids / uitzending gemist. Live TV kan direct gepauzeerd worden met de PAUZE toets en verder afgespeeld worden met de PLAY toets.
- Uitzending gemist: dedicated LIBRARY toets om direct naar TV gemist te gaan (tot 7 dagen)
- Opnemen: dedicated PVR toets om direct naar opnames te gaan (in de cloud, 100 uur).
- Je kan in x2 stapjes tot x64 snelheid spoelen met de << >> toetsen EN je kan in stappen van 30 seconden spoelen met de |<<. en >>| toetsen.

Status quo met MZ-101:
- In het algemeen in de menu's wel sneller dan de MZ-101 maar het is nog steeds geen snelheidswonder.
- Zappen wisselt van binnen 2 seconden tot 3 seconden, veelvuldig achter elkaar zappen lijkt ie niet altijd lekker te vinden met regelmatig even een korte delay met 3 "wachtstipjes".

Nadelen t.o.v. MZ-101 zijn enkele hardwarematige besparingen:
- Je kan de afstandbediening NIET meer programmeren voor je TV, dwz via deze afstandsbediening je TV uitschakelen en het volume aanpassen / muten kan niet meer. Met de volumetoetsen bedien je dus het volume van de box.
- Met de BACK toets kan je niet meer wisselen tussen de huidige en voorlaatste zender
- Geen harde aan/uit knop meer zoals de MZ-101
- Geen zap/volume knoppen meer op de box zelf, moet dus via afstandsbediening
- Geen optical out voor audio
- Geen IR extender

Link naar snelstart handleiding:
https://m7cdn.io/canaldig...sg-mz-102-reseller_v4.pdf

Link naar volledige handleiding:
https://m7cdn.io/canaldig...ds/mz-102-handleiding.pdf

PS: Ik kan de box bedienen via de Magic Remote van mijn LG OLED TV als ik daar kies voor set top box merk "Kaon Media" en dan de eerste optie gebruik. Box aan/uitzetten, zappen, pauzeren, toegang menu's / info via de pijltjestoetsen is allemaal mogelijk. Helaas ontbreken toetsen voor snelspoelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_qWH0Fwv36d7Dw-PODGyn2g_PxU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mN7zZH0PXKFkAZsOgtsl4ELV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yvf3ko6f2TjP_5Eew2vbYqyh2Qc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QsLnLAg005R60n47liiqI0yx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d37fURkoNgZt1DDZSVPjPk81b1M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bXx4Rp9loOWYlh0qnFA95iLg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eMs6N_QTBaS0SNau_KgjLwt4ILE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v5sM97k4AOJLnMgAzeFXNbqq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r73i0BRJNaUNPfeDtohhJlfsEHc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9CcrIlM1YwMZsoxuHujDS7Gy.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/120912/files/307237022/canal-digitaal-m7-102-kop3.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/91UKecq0JrFsdujPe5TZlMeuMlE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2bbQWqs8WtVbeqSwH02J2OZz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VYpmg_LoUaPmi9N5Qy24DC337NU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XFJOE8nV42FuNy8yOpG5ls21.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9F3uNTGEut8l6s_JsfZSBFUEDfw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r5I8psDTUIKRdC4HcSIHJCQu.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Cap op 23-05-2020 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ja, mijn ex-vrouw heeft ook het nieuwe tv kastje en die doet het beter dan de oude versie die ik nog heb. Ik stap as vrijdag over naar Budget Alles in 1 ( vanwege discovery)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
@Erik1805 is het verbindingsprobleem inmiddels opgelost? Zo ja waaraan lag het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yariva

Yariva

Power to the people!

@Cap

Wat een return na 4 weken ;) Iets met snelheidsproblemen enkel in de avond :P

Helaas, nadat het ticket 3 keer is gesloten, ook zonder bridged setup, ga ik van de prijsverhoging gebruikmaken om van provider te switchen. Ik ga budget alles-in-1 proberen, ik heb gehoord dat zij direct op de backend zitten van KPN. Mocht ik dan nog steeds klachten ervaren hoop ik dat er sneller geschakeld kan worden.

Hoe bevalt de nieuwe tv ontvanger bij jou thuis? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Yariva op 25-05-2020 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
Cap schreef op maandag 25 mei 2020 @ 17:47:
@Erik1805 is het verbindingsprobleem inmiddels opgelost? Zo ja waaraan lag het?
Waarschijnlijk het intrainen van de lijn. Lijkt steeds stabieler te worden. Even monitoren de komende tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Hoi,

ik heb zojuist een mail gehad over de prijsverhogingen, ik heb echter op 13-05 mijn contract verlengd met 6 maanden 10,- korting en voor de loopduur van het contract (12 maanden) 4 euro korting.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kMRi9C3d2wU5BgXEMzXb1TvM2Sg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wdG2rynn1Kbc8bZTME4jmHHx.png?f=user_large.
in de mail die ik vandaag kreeg staat onderstaande
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sW794OwPB1fVr8HT96BDh1ugMMU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/L8TsuHv3Fz4mntDExQtaCi1w.png?f=user_large.
ik zie hier sowieso de verkeerde huidige prijzen staan (voor de verlenging betaalde ik 42,50, na de verlenging eerste 6 maanden 33,50 en daarna 43,50). ook staat hieronder de regel : "excl. eventuele gebruikskosten en eventuele tijdelijke kortingen".

ik heb zojuist gebeld met de klantenservice met de vraag wat mijn nieuwe maandprijs nu gaat worden, die gaven aan : Nieuwe prijs minus Nieuwe korting minus oude korting. natuurlijk wilden ze me dit niet per mail bevestigen, en ik vraag me ook stellig af of dit klopt. mijn maandprijs zou dan 47,50 (prijs nieuwe abo) minus 4 euro oude korting, minus 2 euro nieuwe korting op 41,50 komen, de eerste 6 maanden (is er al 1 van over dus eigenlijk 5) voor 31,50.

heeft iemand iets soortgelijks gehad, en klopt het wat de klantenservice zegt ? als dat wel klopt, wat zou dan de reden kunnen zijn dat ze dit niet per mail willen bevestigen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Toch weer online gebeld. Soms herstart de router en tv is haperig en veel blokjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Erik1805 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:56:
Toch weer online gebeld. Soms herstart de router en tv is haperig en veel blokjes
En?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Opgezegd, en toen konden ze ineens een nieuwe Zyxel modem aanbieden met 5G... Maar onder aan de streep is Online duur geworden en blijft het netwerk niet stabiel in mijn ogen dus toch verder kijken voor een nieuwe provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ticket aangemaakt en binnen 2 dagen een oplossing zeggen ze.

Moet wel zeggen dat de helpdesk heel goed en snel bereikbaar is.

Ik zelf zit nog bij online maar ga naar een andere omdat ze geen discovery meer aanbieden. Maar ben altijd zeer tevreden geweest.

[ Voor 36% gewijzigd door Erik1805 op 27-05-2020 21:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijsqt
matthijsqt schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 20:34:
...

Wel gaf de laatste helpdeskmedewerker aan dat als dit niet hielp ik met deze pilot een nieuwe modem kan aanvragen...
Nog even een update voor de geïnteresseerden. Na wat pushen heb ik van Online.nl de nieuwe modem ontvangen - inderdaad dezelfde als die eerder in dit topic is besproken. Eerst wilden ze er niet aan en gaven ze aan dat wifi niet hun verantwoordelijkheid is (waar natuurlijk een kern van waarheid in zit). Ik gaf aan dat er andere leveranciers zijn die wel een 'minimum wifisnelheid' aanbieden (zie ook https://www.consumentenbo...-1/wifi-service-providers) en hier gingen ze bij overstag.

Opzetten was makkelijk en ik had direct verbinding met internet en tv. Qua snelheid ook zeker een verbetering. Mijn piek eerst was zo'n 15 mbit; nu zit ik met 5GHZ op 70 mbit. In de avond neemt dit wel wat af, maar ik ben zeker niet ontevreden.

Dus voor mensen die last hebben van langzame wifi is dit zeker een oplossing.

[ Voor 18% gewijzigd door matthijsqt op 28-05-2020 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Zeker. Maar ik vind wel dat mensen die klagen over een langzame verbinding altijd wel eerst even moeten testen via de LAN poort. Want langzame wifi of langzaam internet, dat zijn 2 heel verschillende dingen. Het eerste kan je gewoon zelf oplossen, het tweede is een ander verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
Heb de router vervangen voor de mijne. Lijkt veel beter. Veel minder FEC errors en 0 CRC errors

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/opvIhdDxQ64rKcYEHK1Vr4g1jts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wXepC0OkfuGqDawHTXi3CbNz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Erik1805 op 29-05-2020 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:04
Iemand een idee? Vanochtend spontaan geen internet meer, het wereldbolletje op het zyxel modem brand rood. Het rj11 icoontje brand groen.

Setup: zyxel in bridge - Asus router er achter

Wat heb ik gedaan.
Zelf check, dus wifi en bekabeld.
Modem reset, hij staat nu dus weer 100% stock.

Helpdesk gebeld, die zagen niks vreemds aan m'n verbinding.

Daarna modem even een uurtje of 2 uur laten staan, maar nu met power er op nog steeds niks.. Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dnGkp1z.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Ja, heel veel geduld hebben... er wordt maar eens in de zoveel tijd een nieuwe lease uitgedeeld en daar zit je modem op te wachten. Soms heb je binnen een uur een lease, soms na 4 uur nog niet. Vanavond en morgenochtend weer kijken dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
Cap schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 17:31:
Ja, heel veel geduld hebben... er wordt maar eens in de zoveel tijd een nieuwe lease uitgedeeld en daar zit je modem op te wachten. Soms heb je binnen een uur een lease, soms na 4 uur nog niet. Vanavond en morgenochtend weer kijken dus.
Wat een armoede. Ik heb 3u geleden het stroom adapter nog even gewisseld. Dan morgen vroeg maar eens kijken of er een lease is gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Cap schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 17:31:
Nog steeds niks, aangezien het internet plots offline ging gisterenochtend, ben ik echt benieuwd wat het probleem nu is. Of zal een lease echt zolang duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:54
Dacuuu schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 10:00:
[...]
Nog steeds niks, aangezien het internet plots offline ging gisterenochtend, ben ik echt benieuwd wat het probleem nu is. Of zal een lease echt zolang duren?
Heb je de 'release' 'renew' button aangeklikt voor je de ZyXel offline haalde?
Die staat in je WAN ip adres overzicht ergens. Mijn ZyXEL zit al een jaar in de doos. Dus lang geleden.

Bij mij was het zo dat na het klikken van de button je het internet lampje zag uitgaan en toen direct heb ik het modem uitgezet met de aan-uit knop achterop het modem. Mijn Fritzbox had binnen het uur een WAN ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
cornfed99111 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:33:
[...]

Heb je de 'release' button aangeklikt voor je de ZyXel offline haalde?
Die staat in je WAN ip adres overzicht ergens. Mijn ZyXEL zit al een jaar in de doos. Dus lang geleden.

Bij mij was het zo dat na het klikken van de button je het internet lampje zag uitgaan en toen direct heb ik het modem uitgezet met de aan-uit knop achterop het modem. Mijn Fritzbox had binnen het uur een WAN ip.
Ik draai m al maanden in bridge modus met een Asus 68u er achter. Toen volledige reset van de zyxel gedaan, die staat nu weer op router modus. En de verbinding met de Asus verbroken. Dus de zyxel staat nu helemaal kaal.

Bedoel je één van deze 2 knoppen?

https://i.imgur.com/x1ZfO1u.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:56

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
Dacuuu schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:01:
[...]

Ik draai m al maanden in bridge modus met een Asus 68u er achter. Toen volledige reset van de zyxel gedaan, die staat nu weer op router modus. En de verbinding met de Asus verbroken. Dus de zyxel staat nu helemaal kaal.

Bedoel je één van deze 2 knoppen?

https://i.imgur.com/x1ZfO1u.jpg
Is er geen lijnkaping geweest? Aanvraag gedaan bij een andere Provider? (Nieuwe) buren die per ongeluk een aanvraag gedaan hebben op jou adres? Daar zou je dan wel bericht over moeten hebben ontvangen. Mischien de moeite waard om eens te checken met Online.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
lordsnow schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:48:
[...]

Is er geen lijnkaping geweest? Aanvraag gedaan bij een andere Provider? (Nieuwe) buren die per ongeluk een aanvraag gedaan hebben op jou adres? Daar zou je dan wel bericht over moeten hebben ontvangen. Mischien de moeite waard om eens te checken met Online.nl.
Ik heb niks aangevraagd, zit nu een maandje of 4 bij online, ik ging even vragen bij m'n buurvrouw of ik haar WiFi mocht gebruiken. "wie fie? Wie?" m'n buurvrouw doet niks digitaal haha.

Als ik online inlog staat bij online.nl ook nog alles goed, nota's netjes betaald etc. Dinsdag komt een monteur, ben benieuwd. Heel gek dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:56

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
J-roenn schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:57:
ik heb zojuist gebeld met de klantenservice met de vraag wat mijn nieuwe maandprijs nu gaat worden, die gaven aan : Nieuwe prijs minus Nieuwe korting minus oude korting. natuurlijk wilden ze me dit niet per mail bevestigen, en ik vraag me ook stellig af of dit klopt. mijn maandprijs zou dan 47,50 (prijs nieuwe abo) minus 4 euro oude korting, minus 2 euro nieuwe korting op 41,50 komen, de eerste 6 maanden (is er al 1 van over dus eigenlijk 5) voor 31,50.

heeft iemand iets soortgelijks gehad, en klopt het wat de klantenservice zegt ? als dat wel klopt, wat zou dan de reden kunnen zijn dat ze dit niet per mail willen bevestigen ?
Ik denk niet dat je tweemaal pakketkorting gaat krijgen.

Ik verwacht dat je het nieuwe abonnementsprijs gaat betalen. Dus 47,50 min de huidige pakketkorting van 2,00 euro = 45,50 euro. Daarnaast behoud je de afgesproken 10,00 euro korting per maand, voor 6 maand.

Oftewel, de nieuw prijs wordt 35,50 per maand totdat de betreffende 6 maanden voorbij zijn, en dan betaal je de normale prijs van 45,50 euro.
Pagina: 1 ... 28 ... 39 Laatste