Dat aanbod heb ik ook gehad, 6md 10 euro korting. Daarna bericht van 5 euro verhoging dus dat zal er los van staan. Ik kan wel nog mijn niet gebruikte vaste telefonie eruit gooien, dat scheelt weer een paar euro.
Inderdaad ja.Dacuuu schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:01:
[...]
Bedoel je één van deze 2 knoppen?
https://i.imgur.com/x1ZfO1u.jpg
Probeer het eens uit. Kan niet veel mis gaan, lijkt mij zo.
Je kan ook eens nakijken of je via een cli in je ZyXel kan komen.
Dan kan je eenvoudiger bepaalde dingen doen, zoals je leasetijd bekijken en een release forceren.
https://kb.zyxel.com/KB/s...articleOid=010606&lang=EN
https://kb.zyxel.com/KB/s...articleOid=004357&lang=EN
[ Voor 38% gewijzigd door cornfed99111 op 31-05-2020 13:18 ]
Bedankt voor het meedenken, al die commando's werken helaas niet.cornfed99111 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:12:
[...]
Inderdaad ja.
Dan kan je eenvoudiger bepaalde dingen doen, zoals je leasetijd bekijken en een release forceren.
ip ifconfig word niet herkend, net zoals alle andere commando's. Alleen if config pakt hij wel, dan krijg ik een zooi aan interfaces te zien.
Ik geef het maar op denk ik..
Al jaren klant van online, altijd prima en vooral fijn dat ze Fox sport in het pakket hebben zitten. Nu hebben ze sinds kort tlc uit het pakket gehaald en dat vind niet iedereen hier thuis leuk. Ik ben vooral gecharmeerd van Fox, volgens mij is kpn de enige andere provider die Fox in het pakket aanbiedt maar hebben zij alleen Fox sport 1. De mooie duels zitten nu vaak slim op 2 en 3. Weet iemand of er nog andere providers zijn waar Fox in het pakket zit?
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
-knip-
[ Voor 95% gewijzigd door Dennis-L op 01-06-2020 12:34 ]
Bij elke andere provider (uitgezonderd tele2) kun je dit er toch bij nemen? Dan neem je die meerprijs toch mee in je overweging?Flipm0de schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:22:
Al jaren klant van online, altijd prima en vooral fijn dat ze Fox sport in het pakket hebben zitten. Nu hebben ze sinds kort tlc uit het pakket gehaald en dat vind niet iedereen hier thuis leuk. Ik ben vooral gecharmeerd van Fox, volgens mij is kpn de enige andere provider die Fox in het pakket aanbiedt maar hebben zij alleen Fox sport 1. De mooie duels zitten nu vaak slim op 2 en 3. Weet iemand of er nog andere providers zijn waar Fox in het pakket zit?
En anders kun je voor 3,99 per maand dplay nemen.
[ Voor 3% gewijzigd door jongetje op 01-06-2020 12:38 ]
Dat kan, maar het is goedkoper als t al in het pakket zit zoals bij online natuurlijk. Dplay is een goede optie!jongetje schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:36:
[...]
Bij elke andere provider (uitgezonderd tele2) kun je dit er toch bij nemen? Dan neem je die meerprijs toch mee in je overweging?
En anders kun je voor 3,99 per maand dplay nemen.
[ Voor 16% gewijzigd door Flipm0de op 01-06-2020 12:49 ]
De meerprijs van Fox Sports Eredivisie als los pakket is natuurlijk wel zodanig dat het totaalpakket dan al snel erg duur wordt in vergelijking met Online, wat kost dat nu, €12,99?
Waar is te vinden dat Dplay Fox Sports Eredivisie live uitzendt? Kan het zo snel niet vinden op de site, een zoekopdracht daar levert ook niets op en op de site van Fox staat Dplay ook niet in de lijst met TV-aanbieders?
Waar is te vinden dat Dplay Fox Sports Eredivisie live uitzendt? Kan het zo snel niet vinden op de site, een zoekopdracht daar levert ook niets op en op de site van Fox staat Dplay ook niet in de lijst met TV-aanbieders?
[ Voor 39% gewijzigd door Cap op 01-06-2020 18:43 ]
Fox zit niet in het dplay pakket. Mocht je TLC willen bekijken, dan dien je dplay af te nemen. Dan heb je alle Discovery zenders ook weer + on demand.Cap schreef op maandag 1 juni 2020 @ 18:38:
De meerprijs van Fox Sports Eredivisie als los pakket is natuurlijk wel zodanig dat het totaalpakket dan al snel erg duur wordt in vergelijking met Online, wat kost dat nu, €12,99?
Fox is van Disney
Discovery, TLC en Eurosport zijn van Discovery Networks. Disney en Discovery zijn dus "concurrenten" van elkaar.
[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 01-06-2020 19:41 ]
Maar dan snap ik het Dplay advies nog steeds niet, want de vraag ging over Fox Sports (Eredivisie 1,2 en 3).
Edit: Oh het advies is denk ik een los internet pakket, Dplay erbij én een los Fox sports abonnement. Volgens mij kom je dan niet erg laag in de prijs uit... televisie incl fox sports is bij online 12,50 extra.
Edit: Oh het advies is denk ik een los internet pakket, Dplay erbij én een los Fox sports abonnement. Volgens mij kom je dan niet erg laag in de prijs uit... televisie incl fox sports is bij online 12,50 extra.
[ Voor 56% gewijzigd door Cap op 01-06-2020 20:25 ]
Dat je bij Online kan blijvenCap schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:19:
Maar dan snap ik het Dplay advies nog steeds niet, want de vraag ging over Fox Sports (Eredivisie 1,2 en 3).
Dus huidige tv pakket aanhouden en dplay er los bij
Dplay kun je afnemen zodat je dan weer TLC kan kijken.
Edit: aanvulling.
[ Voor 8% gewijzigd door krakendmodem op 01-06-2020 20:27 ]
Mijn vrouw gaat tlc missen bij online. Maar ik wil liever niet weg omdat ze Fox in het pakket hebben. Dplay is dan een goede optie voor haar.Cap schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:19:
Er is vooruitgang. Monteur geweest. Ik stond (weer) op een verkeerd nr in de wijkkast. En ik stond schijnbaar ook op vdsl ipv vdsl2.cornfed99111 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:12:
[...]
Inderdaad ja.
Toen werkte internet weer, heb nu het vdsl profiel op bridge gezet. Nu al een hele tijd wachten totdat dat weer werkt..
De problemen in de wijkkast zullen ongetwijfeld wel de oorzaak zijn van je WAN ip adres probleem.Dacuuu schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:50:
[...]
Er is vooruitgang. Monteur geweest. Ik stond (weer) op een verkeerd nr in de wijkkast. En ik stond schijnbaar ook op vdsl ipv vdsl2.
Toen werkte internet weer, heb nu het vdsl profiel op bridge gezet. Nu al een hele tijd wachten totdat dat weer werkt..
Maar is nu je bridge opstelling weer online?
Hier nog een linkje met wat uitleg over de ZYNOS commando's:
http://www.vaxination.ca/tcpip/zynos_commands.html
Ik vermoed dat die lijst grotendeels compatibel is met je model ZyXel.
Dus daarmee zou je via ifconfig uit de lijst je internet interface moeten vinden (die met WAN ip adres).
En dan die interface gebruiken om de lease te bekijken: ip dhcp xxx status (xxx is de bewuste interface)
En dan eventueel renew of release met: ip dhcp xxx client renew/release
Maar dit heeft allemaal dezelfde functie als de 'renew' knop in de WEBGui van de ZyXell.
Was alleen maar interessant om te kijken wat daadwerkelijk de leasetijd is van het WAN ip adres.
Gelukkig blijft de ZyXel bij mij in de doos. Hou het maar op mijn Fritsje tot ooit de glasvezelkabel komt.
[ Voor 43% gewijzigd door cornfed99111 op 03-06-2020 11:13 ]
De bridge opstelling was na een goed uur online. Dus ik ben weer eindelijk terug bij zoals het was!cornfed99111 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:00:
[...]
De problemen in de wijkkast zullen ongetwijfeld wel de oorzaak zijn van je WAN ip adres probleem.
Maar is nu je bridge opstelling weer online?
Hier nog een linkje met wat uitleg over de ZYNOS commando's:
http://www.vaxination.ca/tcpip/zynos_commands.html
Ik vermoed dat die lijst grotendeels compatibel is met je model ZyXel.
Dus daarmee zou je via ifconfig uit de lijst je internet interface moeten vinden (die met WAN ip adres).
En dan die interface gebruiken om de lease te bekijken: ip dhcp xxx status (xxx is de bewuste interface)
En dan eventueel renew of release met: ip dhcp xxx client renew/release
Maar dit heeft allemaal dezelfde functie als de 'renew' knop in de WEBGui van de ZyXell.
Was alleen maar interessant om te kijken wat daadwerkelijk de leasetijd is van het WAN ip adres.
Gelukkig blijft de ZyXel bij mij in de doos. Hou het maar op mijn Fritsje tot ooit de glasvezelkabel komt.
De monteur vertelde dus dat mijn nummertje in de wijkkast, bij een ander huis uit kwam.
Toen ik 2 jaar geleden overging van ziggo naar vdsl, moest er ook al een monteur komen omdat ik toen verkeerd zat in de wijk kast, hij heeft het gefixt en de wijzeging doorgegeven aan kpn.
Nadat de monteur het nu weer heeft gefixt, was de zyxel meteen weer online, toen de monteur weg ging heb ik de zyxel weer in bridge gezet, en de dhcp uitgezet. utp van Zyxel poort 1 naar de WAN van mn asus 68u, die krijgt nu netjes het externe IP als WAN binnen. I like!
Hoe is bij jullie de overstap gegaan? 00:05 de mail gekregen dat de verbinding actief is. Direct modem aangesloten en... niks 
Vanmorgen nog steeds niks.. alle lampjes branden zoals het zou moeten.
Online heeft dmv de overstapservice Ziggo er al uit gegooit. Suboptimaal als je thuiswerkt.. geven nu aan dat het tot 18:00 kan duren alvorens de verbinding geactiveerd is door KPN. Iemand een idee of dit normaal is?
Online heeft dmv de overstapservice Ziggo er al uit gegooit. Suboptimaal als je thuiswerkt.. geven nu aan dat het tot 18:00 kan duren alvorens de verbinding geactiveerd is door KPN. Iemand een idee of dit normaal is?
Try not to become a man of success but a man of value.
Als het wereldbolletje op je modem groen brandt, is er internet.St4ck3r schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:47:
Staat je PC of laptop nog ingesteld op het oude interne netwerk van het Ziggo modem?
Dan dit resetten of aanpassen.
Dat zou ik ook verwachten.. Modem geeft aan dat er verbinding is via de webinterface.cornfed99111 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:43:
[...]
Als het wereldbolletje op je modem groen brandt, is er internet.
Staat je PC of laptop nog ingesteld op het oude interne netwerk van het Ziggo modem?
Dan dit resetten of aanpassen.
VDSL Wan zegt:
Rx 111214 Tx 31741
Krijg netjes een DHCP lease maar kan niks externs pingen. Ook niet op IP. Uiteraard wel het modem...
Zowel draadloos als bedraad krijg ik niks.. Vanaf verschillende devices.
Heb je de ZyXel al een fabrieksreset gegeven?
Zou niet voor het eerst zijn dat nog aanpassingen in het modem staan van de vorige eigenaar.
En een trace werkt ook niet?
Je hebt wel een WAN ip adres?
Zou niet voor het eerst zijn dat nog aanpassingen in het modem staan van de vorige eigenaar.
[ Voor 8% gewijzigd door cornfed99111 op 10-06-2020 13:55 ]
Je bent mijn held! Na een factory reset werkt het!cornfed99111 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:53:
Heb je de ZyXel al een fabrieksreset gegeven?
Had dat ook een keer lang geleden met een ZyXel van Telfort.St4ck3r schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:21:
[...]
Je bent mijn held! Na een factory reset werkt het!
Vergelijkbaar verhaal dus....
Heel bizar... Had verwacht dat een nieuw modem dat niet nodig zou hebben.. Verkeerde aanname.cornfed99111 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:24:
[...]
Had dat ook een keer lang geleden met een ZyXel van Telfort.
Vergelijkbaar verhaal dus....
Blij met je oplossing
Ik vermoed dat de fabrieksreset niet goed gelukt is bij BNS Data Logistics.St4ck3r schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:25:
[...]
Heel bizar... Had verwacht dat een nieuw modem dat niet nodig zou hebben.. Verkeerde aanname.
Blij met je oplossing
Zij verzenden en nemen alle apparatuur in voor Online. Dus je modem is niet nieuw.
Iets met werkdruk of te hoog gehalte aan stagiaires/scholieren of zo....
Iemand hier die weet hoe en of het mogelijk is om een asus ax88u met een zyxel als bridge te gebruiken? Zit er al een tijdje mee vast. Mijn asus krijgt steeds geen ip of internet en zegt altijd iets over de isp dhcp.
Vandaag het contract met online voortijdig opgezegd na ongeveer 1,5 maand klant te zijn geweest.
Problemen met tv bleven aanhouden. We hebben problemen met meerdere tv ontvangers op 1 switch poort (igmp fastleave lijkt aan te staan, hadden we tijdelijk opgelost met een vlan trunk) en crashende igmp proxy in het witte modem.
We hebben ook nog het zwarte modem geprobeerd maar dan sturen de settopboxen geen igmp report uit (vreemd) en loopt het beeld na 3 seconden vast omdat de multicast stream niet op komt.
Het lijkt wel of ze bij online weinig testen en de klanten als proefkonijn gebruiken.
Ook het verhogen van het abonnementsgeld en het verwijderen van discovery Eurosport en tlc plus slechte technische ondersteuning heeft voor ons de doorslag gegeven.
Over enkele weken zijn we klant bij kpn (ook nog even getwijfeld over youfone maar daar lees ik ook veel slechte berichten over tv). Wel een stuk duurder maar deze ellende zijn we echt zat. Ziggo hebben we ook nog even over getwijfeld maar dan moeten we coax leggen en naar mijn ervaring is daar het internet vaak niet zo lekker vlot en stabiel als via vdsl. Helaas hebben we hier geen glasvezel.
Internet en telefonie van online zijn wel stabiel. En de settopboxen volgensmij ook wel redelijk, maar de combinatie werkt gewoon niet goed (misschien wel als je maar 1 tv ontvanger hebt).
Problemen met tv bleven aanhouden. We hebben problemen met meerdere tv ontvangers op 1 switch poort (igmp fastleave lijkt aan te staan, hadden we tijdelijk opgelost met een vlan trunk) en crashende igmp proxy in het witte modem.
We hebben ook nog het zwarte modem geprobeerd maar dan sturen de settopboxen geen igmp report uit (vreemd) en loopt het beeld na 3 seconden vast omdat de multicast stream niet op komt.
Het lijkt wel of ze bij online weinig testen en de klanten als proefkonijn gebruiken.
Ook het verhogen van het abonnementsgeld en het verwijderen van discovery Eurosport en tlc plus slechte technische ondersteuning heeft voor ons de doorslag gegeven.
Over enkele weken zijn we klant bij kpn (ook nog even getwijfeld over youfone maar daar lees ik ook veel slechte berichten over tv). Wel een stuk duurder maar deze ellende zijn we echt zat. Ziggo hebben we ook nog even over getwijfeld maar dan moeten we coax leggen en naar mijn ervaring is daar het internet vaak niet zo lekker vlot en stabiel als via vdsl. Helaas hebben we hier geen glasvezel.
Internet en telefonie van online zijn wel stabiel. En de settopboxen volgensmij ook wel redelijk, maar de combinatie werkt gewoon niet goed (misschien wel als je maar 1 tv ontvanger hebt).
@jeroenst
Werken de beide settopboxen wel correct als ze via een eigen netwerkkabel direct aangesloten zijn op de ZyXel?
Dus zonder switch ertussen.
Werken de beide settopboxen wel correct als ze via een eigen netwerkkabel direct aangesloten zijn op de ZyXel?
Dan crasht zo nu en dan de igmp proxy in het modem en moet het modem worden gereboot.cornfed99111 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:13:
@jeroenst
Het andere probleem is dan niet aan de orde.
Had je via de CLI wat uitgeprobeerd om dat IGMP dingetje aan te passen?jeroenst schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:47:
[...]
Dan crasht zo nu en dan de igmp proxy in het modem en moet het modem worden gereboot.
Het andere probleem is dan niet aan de orde.
In het document enkele post hierboven staan wat commando's met betrekking tot IGMP.
Wellicht dat die je verder helpen. De link: http://www.vaxination.ca/tcpip/zynos_commands.html
Ik zelf neem geen tv af via Online. Dus iets uittesten is onmogelijk voor mij.
Ik heb een keer de config file gedownload, igmp fast leave aangepast en weer geupload, zonder verbetering.cornfed99111 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:07:
[...]
Had je via de CLI wat uitgeprobeerd om dat IGMP dingetje aan te passen?
In het document enkele post hierboven staan wat commando's met betrekking tot IGMP.
Wellicht dat die je verder helpen. De link: http://www.vaxination.ca/tcpip/zynos_commands.html
Ik zelf neem geen tv af via Online. Dus iets uittesten is onmogelijk voor mij.
In de cli kon ik het toen niet vinden.
Je kan via telnet inloggen met je admin login die je eerder instelde.jeroenst schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:50:
[...]
Ik heb een keer de config file gedownload, igmp fast leave aangepast en weer geupload, zonder verbetering.
In de cli kon ik het toen niet vinden.
En dan met het ip igmp [commando] dingen uitlezen of veranderen.
Het was een mogelijk om eens onder de motorkap te kijken cq dingen aan te passen.
Of het je verder helpt, weet ik niet. Misschien dat andere Online klanten er iets aan hebben die iets vergelijkbaars willen.
Reverse aanpassen via een configfile is een bekende methode. Maar normaal alleen nodig als er geen CLI beschikbaar is. Dat heeft de ZyXel wel.
Hmm wat zijn de algemene ervaringen met online hier!? Wat jaartjes terug prima internet van hen gehad en daarom nu weer afgenomen, maar de overstap loopt in de soep en intussen lees ik een hoop slechte ervaringen via verschillende sites.
Internet en telefonie werkte prima, tv was bij ons een dramaDutchDisturbed schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:42:
Hmm wat zijn de algemene ervaringen met online hier!? Wat jaartjes terug prima internet van hen gehad en daarom nu weer afgenomen, maar de overstap loopt in de soep en intussen lees ik een hoop slechte ervaringen via verschillende sites.
@DutchDisturbed Heb je het ook vergeleken op die verschillende sites met wat ze bij andere providers zeggen? Vaak zie je vooral de drama ervaringen.
Lees dit topic even terug, jouw vraag wordt namelijk om de zoveel pagina's gesteld.
Het komt erop neer dat internet voor veel mensen prima is maar voor sommigen ook niet. Dat ligt dan echt aan de lokale omstandigheden (wijk / regio, problemen in huis door foutieve installatie bekabeling even niet meegerekend).
Als internet echt bagger is wat snelheid / stabiliteit betreft dan werkt tv natuurlijk ook niet optimaal. Het oudere MZ101 tv kastje is traag in het zappen maar live tv kijken werkt goed. Het kan wel gevoelig zijn voor storingen bij het uitgesteld kijken / tv gemist, je ziet dan blokjes in beeld. Dat verschilt trouwens per exemplaar, het ene kastje is brakker dan het andere, zo vertelde de Online medewerker me. Het nieuwe MZ102 kastje is beter, nog steeds niet snel met zappen maar stabiel, zonder blokjes en met een betere bediening. Dus altijd vragen naar het MZ102 kastje.
Kortom: het kan vriezen en het kan dooien. Niemand heeft een glazen bol en kan voorspellen hoe de verbinding bij jou lokaal zal zijn. Als je met andere DSL providers via de KPN lijn een stabiele verbinding hebt is de kans goed aanwezig dat je dat met online ook hebt, maar garanties zijn er niet. Veel meer valt er niet over te zeggen.
Hier nu stabiel en snel internet, ook op de drukke uren. En met het nieuwe MZ102 kastje is tv kijken bijna net zo goed als via de KPN optie, op het tragere zappen na. Maar ja, dat is n=1.
Wil je goedkoop en het minste kans (maar zeker geen garantie) op problemen dan is het advies: neem een KPN kloon, Budget of Oxxio. Wil je goedkoop en de volledige Fox Sports voetbalzenders dan heb je weinig andere keuze dan Online denk ik.
Lees dit topic even terug, jouw vraag wordt namelijk om de zoveel pagina's gesteld.
Het komt erop neer dat internet voor veel mensen prima is maar voor sommigen ook niet. Dat ligt dan echt aan de lokale omstandigheden (wijk / regio, problemen in huis door foutieve installatie bekabeling even niet meegerekend).
Als internet echt bagger is wat snelheid / stabiliteit betreft dan werkt tv natuurlijk ook niet optimaal. Het oudere MZ101 tv kastje is traag in het zappen maar live tv kijken werkt goed. Het kan wel gevoelig zijn voor storingen bij het uitgesteld kijken / tv gemist, je ziet dan blokjes in beeld. Dat verschilt trouwens per exemplaar, het ene kastje is brakker dan het andere, zo vertelde de Online medewerker me. Het nieuwe MZ102 kastje is beter, nog steeds niet snel met zappen maar stabiel, zonder blokjes en met een betere bediening. Dus altijd vragen naar het MZ102 kastje.
Kortom: het kan vriezen en het kan dooien. Niemand heeft een glazen bol en kan voorspellen hoe de verbinding bij jou lokaal zal zijn. Als je met andere DSL providers via de KPN lijn een stabiele verbinding hebt is de kans goed aanwezig dat je dat met online ook hebt, maar garanties zijn er niet. Veel meer valt er niet over te zeggen.
Hier nu stabiel en snel internet, ook op de drukke uren. En met het nieuwe MZ102 kastje is tv kijken bijna net zo goed als via de KPN optie, op het tragere zappen na. Maar ja, dat is n=1.
Wil je goedkoop en het minste kans (maar zeker geen garantie) op problemen dan is het advies: neem een KPN kloon, Budget of Oxxio. Wil je goedkoop en de volledige Fox Sports voetbalzenders dan heb je weinig andere keuze dan Online denk ik.
[ Voor 25% gewijzigd door Cap op 16-06-2020 10:23 ]
Ik heb nu ongeveer een jaar Online.nl met 2x zo'n mz-101 en een zyxel router.
De wifi maar gelijk uitgeschakeld op de router en centraal in de woning een Ubiquiti Unify gehangen en dit werkt perfect. In het begin wat problemen gehad met de DNS servers van Online.nl dus deze veranderd naar die van Adguard. Sinds die tijd helemaal geen uitval gehad.
Tv-kijken is echt wel een dingetje met die MZ101-kastjes. Enorm traag en vaak een restart vanuit het niets maar verder wel goed beeld.
Sindskort ook tv-kijken via de TV-App maar je krijgt hier andere streams binnen dan die MZ101 kastjes. Sommige HD-zenders zijn echt geen HD via die TV-App. Kleine van ons kijkt weleens naar Boomerang maar daar zit je soms met Russische ondertiteling terwijl dit op die MZ101 niet zo is.
Ook het kijken naar vlotte beelden zoals voetballen of die onderste balk van RTLZ is echt niet leuk. Dit komt door die framerate van die beelden.
Meerdere malen melding hiervan gemaakt maar dat wordt niet opgepakt.
Ik ben vanaf 23 juni bezig om het 2e kastje op te zeggen en terug te sturen, maar lijkt echt problematisch om dit geregeld te krijgen.
Zit er over na te denken om naar Youfone te gaan ivm dat nieuwe tv platform
De wifi maar gelijk uitgeschakeld op de router en centraal in de woning een Ubiquiti Unify gehangen en dit werkt perfect. In het begin wat problemen gehad met de DNS servers van Online.nl dus deze veranderd naar die van Adguard. Sinds die tijd helemaal geen uitval gehad.
Tv-kijken is echt wel een dingetje met die MZ101-kastjes. Enorm traag en vaak een restart vanuit het niets maar verder wel goed beeld.
Sindskort ook tv-kijken via de TV-App maar je krijgt hier andere streams binnen dan die MZ101 kastjes. Sommige HD-zenders zijn echt geen HD via die TV-App. Kleine van ons kijkt weleens naar Boomerang maar daar zit je soms met Russische ondertiteling terwijl dit op die MZ101 niet zo is.
Ook het kijken naar vlotte beelden zoals voetballen of die onderste balk van RTLZ is echt niet leuk. Dit komt door die framerate van die beelden.
Meerdere malen melding hiervan gemaakt maar dat wordt niet opgepakt.
Ik ben vanaf 23 juni bezig om het 2e kastje op te zeggen en terug te sturen, maar lijkt echt problematisch om dit geregeld te krijgen.
Zit er over na te denken om naar Youfone te gaan ivm dat nieuwe tv platform
Bas Dekker
TV-app is in beeldkwaliteit inderdaad niet vergelijkbaar met de tv box, duidelijk slechter, zowel contrast en kleurenweergave als beweging. Dat laatste is voor mij echt een no-go, het ziet er niet uit.
Ja daarom ook lastig daar doorheen te lezen... Toen ik het vroeg zat ik enigszins in de frustratie doordat ze mijn overstap bagger geregeld hadden waardoor ik bijna 3 dagen zonder internet heb gezeten en daarnaast een storing op zowel TV als de klantenservice hadden. Was even in staat het direct op te zeggen.Cap schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:15:
@DutchDisturbed Heb je het ook vergeleken op die verschillende sites met wat ze bij andere providers zeggen? Vaak zie je vooral de drama ervaringen.
Goed om te weten van die mediabox, al neem ik alleen internet af. Hiervoor anderhalf jaar Ziggo gehad en de mediabox in de originele ongeopende doos retour gestuurd. Leek me niet de moeite om dat weer te proberen.
Inmiddels net eindelijk verbinding en we gaan het zien...
Ik ga opzeggen bij Ziggo en twijfel tussen T-mobile en online. Welke van de twee is beter? Want ik zie nu dat ze een actie hebben 100 Mbit/30 Mbit, waarbij de totale kosten voor 1 jaar neerkomen op 309 euro. Hoe is de stabiliteit van de internetverbinding?
@handoff Geen van beide, T mobile heeft een historie met routeringen via duitsland die problemen opleverden waardoor ze dit snel hadden teruggedraaid, dit was eind 2019. Online gebruikers melden in het forum capaciteitsissues op de piektijden, routing loopt bij Online niet via Kpn, maar via euronet geloof ik.
Beste keus in die prijsklasse is Budget alles in 1, technisch volledig KPN kloon, geen kans op fratsen zoals routeringsissues en geen capaciteitsissues zoals bij respectievelijk t mobile en online.
Beste keus in die prijsklasse is Budget alles in 1, technisch volledig KPN kloon, geen kans op fratsen zoals routeringsissues en geen capaciteitsissues zoals bij respectievelijk t mobile en online.
Ik ben van Budget over gestapt naar Online. In eerste instantie benaderde Budget mij telefonisch met een verlengingsaanbod maar nadat ik na 2/3 weken zelf terug belde was het aanbod niet meer geldig. Ze hadden geen aanbod meer voor 1 jaar verlengen. Aangezien ik graag alle FoxSport zenders wilde ben ik overgestapt naar Online. Ook omdat het internet via het KPN netwerk zou gaan. Afgelopen maandag 15-6 was de overstapdatum. Alle kabels had ik al prima op orde dus was in feite click and play. Voor het internet gold dat ook. Zelfde snelheid (100/30) en ook in de piekuren prima. Ik kreeg het MZ 102 kastje erbij en installatie verliep prima. Alleen krijg ik bij het selecteren van een zender geen beeld. Het blijft zwart. De gids en alle icoontjes zijn normaal zichtbaar. Maar geen beeld. Ik heb dit uiteraard al gemeld bij Online en zou al doorgezet worden naar de 2e lijn maar dat kon 3-5 dagen duren voordat ik antwoord krijg. Iemand een idee wat ik nu het beste kan doen ?
Online gaat niet via KPN, ze huren een stukje verbinding voor de laatste kilometers.ThomasDiemen schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 18:35:
Ik ben van Budget over gestapt naar Online. In eerste instantie benaderde Budget mij telefonisch met een verlengingsaanbod maar nadat ik na 2/3 weken zelf terug belde was het aanbod niet meer geldig. Ze hadden geen aanbod meer voor 1 jaar verlengen. Aangezien ik graag alle FoxSport zenders wilde ben ik overgestapt naar Online. Ook omdat het internet via het KPN netwerk zou gaan. Afgelopen maandag 15-6 was de overstapdatum. Alle kabels had ik al prima op orde dus was in feite click and play. Voor het internet gold dat ook. Zelfde snelheid (100/30) en ook in de piekuren prima. Ik kreeg het MZ 102 kastje erbij en installatie verliep prima. Alleen krijg ik bij het selecteren van een zender geen beeld. Het blijft zwart. De gids en alle icoontjes zijn normaal zichtbaar. Maar geen beeld. Ik heb dit uiteraard al gemeld bij Online en zou al doorgezet worden naar de 2e lijn maar dat kon 3-5 dagen duren voordat ik antwoord krijg. Iemand een idee wat ik nu het beste kan doen ?
Kan je inzicht geven hoe de prijzen zijn voor het vervallen van je contractdatum, je verlenging, en wat het kost als je niet verlengt?
Technisch werkt je internet gewoon. Ze moeten alleen je TV-account nog activeren bij Canal Digitaal, was bij mij bij aanvang ook het probleempje. Dag later opgelost. Ff de klantenservice op het hart drukken dat ze daar achteraan gaan. Lukt het je wel om in te loggen met de gemailde username/pw bij Canal Digitaal via de website / app?ThomasDiemen schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 18:35:
Ah kijk, daar heb ik wat aan. Thanks. Ik laat het sowieso weten als het opgelost is. Via de app werkt het wel dus als alternatief vooralsnog te doen.Cap schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 23:30:
[...]
Technisch werkt je internet gewoon. Ze moeten alleen je TV-account nog activeren bij Canal Digitaal, was bij mij bij aanvang ook het probleempje. Dag later opgelost. Ff de klantenservice op het hart drukken dat ze daar achteraan gaan. Lukt het je wel om in te loggen met de gemailde username/pw bij Canal Digitaal via de website / app?
[ Voor 5% gewijzigd door ThomasDiemen op 21-06-2020 20:54 ]
vond net dit forum pas... even mijn ervaring so far mbt online.nl
vorige week het witte Zyxel modem ontvangen...idd 5Ghz aanwezig, fijn.... aansluiten, oplevering was de 17e, dan blijkt wel een complete "reset" van het modem nodig, daarna verbinding gevonden met online.nl
stabiliteit lijkt na een dag of 5 prima, nog geen problemen ondervonden, en m'n kids ook niet vaker dan anders gehoord ;-)
Down snelheid ca. 58 Mbps, daar lijkt nog wat winst te behalen, maar gemeten via powerplugs op m'n pc...
Dus qua internet ruime voldoende so far...
TV ander verhaal...toen ik bestelde half april, ging het mij vooral om het uitgebreide sportpakket, fox eredivisie erbij, en "standaard" Eurosport 1 en 2, het ziggo sport pakket had ik erbij besteld...
Wat blijkt, terwijl op de website tot zeker afgelopen week duidelijke plaatjes van Eurosport 1 en 2 stonden... blijkt dat in april ze al aangekondigd hadden dat deze zenders per 1 juni verdwijnen bij het aanbod.... ja, dat staat wel in het linkje onder aan de website naar het aanbod per 1 juni... Vandaag staat wel nog het plaatje van Eurosport 2 erbij... bijzonder....
Ik baal er wel van, kijk/heb vaak op achtergrond toch wel vaak wielrennen, snooker, tennis, e.d. aan staan...
Als je gaat bestellen, staat er als eerste duidelijk "met tv-ontvanger", pas als je TV "aan" zet in het bestelproces komt er een pakket bij, en daar lees je dus snel er overheen dat bij het goedkoopste pakket het om "app-only" pakket gaat, zonder tv ontvanger....
De 2 pakketten verschillen verder in aantal zenders, en aantal HD zenders. Ik had dus de goedkoopste gekozen.....
Goed, achter dit feit kwam ik al voor de oplevering, dus snel gebeld met de helpdesk, maar die konden dat niet toen al regelen voor de oplevering, pas ongeveer een week na de oplevering, ze konden het ook niet "onthouden" om te gaan regelen, of ik zelf weer even aan de bel kon trekken tzt.... Dusssssss
Ik heb een android tv boxje, dus ik kan via de app kijken, maar dat is behelpen, streamen naar een chromecast via telefoon, laptop of tablet is ook niet optimaal. Maar ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit wel in orde is.
Ze hebben zowaar wel bevestigd dat de tv ontvanger verstuurd zal gaan worden.
Ben benieuwd hoe die werkt, hopelijk wel wat praktischer dat met een afstandbediening van android boxje waarmee je niet rechtstreeks het zendernummer in kan tikken, waarmee je dan weer de pijltjes toetsen moet gebruiken en dan weer de muismodus....
Ben benieuwd hoe hier de tv ervaringen zijn. Ik had de Ziggo Next box, die is zeer goed qua snelheid.
Ik lees net even dat iemand ontevreden is over de beeldkwaliteit via de app, mijn ervaring is na de paar dagen dat er een duidelijk verschil is tussen de HD en SD zenders, de HD zender duidelijk scherper dan een SD zender, de SD vind ik tegen vallen. Bij de HD zenders lijken de sneller bewegende beelden niet soepel genoeg... kan natuurlijk ook aan m'n adroid boxje liggen.... ga ik wel van uit eigenlijk...
Dus procesmatig is er nog een hoop te verbeteren bij online.nl,
Als het tv kastje naar behoren werkt is het gebruiksmatig allemaal voldoende...
Scheelt bijna 250 euro voor een jaar, is niet niks. Ik boet wel aardig in met de internetsnelheid, maar was met 250 mbit wel ruim bedeeld, de keren dat je daar echt nut van hebt zijn zeer beperkt.(voor mij althans)
Ik kom vast nog een keer terug om mijn ervaringen te delen...
vorige week het witte Zyxel modem ontvangen...idd 5Ghz aanwezig, fijn.... aansluiten, oplevering was de 17e, dan blijkt wel een complete "reset" van het modem nodig, daarna verbinding gevonden met online.nl
stabiliteit lijkt na een dag of 5 prima, nog geen problemen ondervonden, en m'n kids ook niet vaker dan anders gehoord ;-)
Down snelheid ca. 58 Mbps, daar lijkt nog wat winst te behalen, maar gemeten via powerplugs op m'n pc...
Dus qua internet ruime voldoende so far...
TV ander verhaal...toen ik bestelde half april, ging het mij vooral om het uitgebreide sportpakket, fox eredivisie erbij, en "standaard" Eurosport 1 en 2, het ziggo sport pakket had ik erbij besteld...
Wat blijkt, terwijl op de website tot zeker afgelopen week duidelijke plaatjes van Eurosport 1 en 2 stonden... blijkt dat in april ze al aangekondigd hadden dat deze zenders per 1 juni verdwijnen bij het aanbod.... ja, dat staat wel in het linkje onder aan de website naar het aanbod per 1 juni... Vandaag staat wel nog het plaatje van Eurosport 2 erbij... bijzonder....
Ik baal er wel van, kijk/heb vaak op achtergrond toch wel vaak wielrennen, snooker, tennis, e.d. aan staan...
Als je gaat bestellen, staat er als eerste duidelijk "met tv-ontvanger", pas als je TV "aan" zet in het bestelproces komt er een pakket bij, en daar lees je dus snel er overheen dat bij het goedkoopste pakket het om "app-only" pakket gaat, zonder tv ontvanger....
De 2 pakketten verschillen verder in aantal zenders, en aantal HD zenders. Ik had dus de goedkoopste gekozen.....
Goed, achter dit feit kwam ik al voor de oplevering, dus snel gebeld met de helpdesk, maar die konden dat niet toen al regelen voor de oplevering, pas ongeveer een week na de oplevering, ze konden het ook niet "onthouden" om te gaan regelen, of ik zelf weer even aan de bel kon trekken tzt.... Dusssssss
Ik heb een android tv boxje, dus ik kan via de app kijken, maar dat is behelpen, streamen naar een chromecast via telefoon, laptop of tablet is ook niet optimaal. Maar ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit wel in orde is.
Ze hebben zowaar wel bevestigd dat de tv ontvanger verstuurd zal gaan worden.
Ben benieuwd hoe die werkt, hopelijk wel wat praktischer dat met een afstandbediening van android boxje waarmee je niet rechtstreeks het zendernummer in kan tikken, waarmee je dan weer de pijltjes toetsen moet gebruiken en dan weer de muismodus....
Ben benieuwd hoe hier de tv ervaringen zijn. Ik had de Ziggo Next box, die is zeer goed qua snelheid.
Ik lees net even dat iemand ontevreden is over de beeldkwaliteit via de app, mijn ervaring is na de paar dagen dat er een duidelijk verschil is tussen de HD en SD zenders, de HD zender duidelijk scherper dan een SD zender, de SD vind ik tegen vallen. Bij de HD zenders lijken de sneller bewegende beelden niet soepel genoeg... kan natuurlijk ook aan m'n adroid boxje liggen.... ga ik wel van uit eigenlijk...
Dus procesmatig is er nog een hoop te verbeteren bij online.nl,
Als het tv kastje naar behoren werkt is het gebruiksmatig allemaal voldoende...
Scheelt bijna 250 euro voor een jaar, is niet niks. Ik boet wel aardig in met de internetsnelheid, maar was met 250 mbit wel ruim bedeeld, de keren dat je daar echt nut van hebt zijn zeer beperkt.(voor mij althans)
Ik kom vast nog een keer terug om mijn ervaringen te delen...
Ook ik ben dit topic ingedoken omdat ik interesse heb Online.nl voor internet+tv. Reden is dat Online.nl een hogere max snelheid voor internet kan leveren dan concurrenten. Het jammere aan de Online.nl is dat het enige bericht wat ik heb kunnen vinden over de kwaliteit van hun dienstverlening uit 2015 stamt, van de consumentenbond, waarin is aangegeven dat zij de meeste klachten hebben gehad over Online.nl.
Begrijp ik uit de post hierboven @wilvanwil dat als je TV afneemt bij Online.nl, je de TV dienst enkel via een app kunt gebruiken? Dus als je geen smart/Android/Apple TV hebt ben je de sjaak?
Begrijp ik uit de post hierboven @wilvanwil dat als je TV afneemt bij Online.nl, je de TV dienst enkel via een app kunt gebruiken? Dus als je geen smart/Android/Apple TV hebt ben je de sjaak?
nee, je krijgt 2 opties bij het aanmelden, met tv ontvanger, of zonder tv ontvanger,HollovVpo1nt schreef op zondag 21 juni 2020 @ 21:37:
Ook ik ben dit topic ingedoken omdat ik interesse heb Online.nl voor internet+tv. Reden is dat Online.nl een hogere max snelheid voor internet kan leveren dan concurrenten. Het jammere aan de Online.nl is dat het enige bericht wat ik heb kunnen vinden over de kwaliteit van hun dienstverlening uit 2015 stamt, van de consumentenbond, waarin is aangegeven dat zij de meeste klachten hebben gehad over Online.nl.
alleen als je naar de website gaat zie als eerste staan: "met tv ontvanger", pas als je de optie TV "aan" zet kan je kiezen, en dan blijkt de goedkoopste optie zonder tv ontvanger...
Ik vind eigenlijk dat het er best duidelijk staat hoor, dit komt toch groot in beeld bij het configureren van je pakket? Meerdere duidelijke "hints" ;): de verschillende namen, icoontjes en prijs. En bij de App keuze ook nog "tv kijken op je smart tv, telefoon, computer of tablet." Voldoende hints lijkt me?
/f/image/OHV3cMBS5TKtvHqsVvWJY6mK.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 16% gewijzigd door Cap op 21-06-2020 23:26 ]
ja joh, maar ik stam nog uit het tijdperk toen "pong" opkwam, ik verwacht dat alles nog met een kastje gebeurt
;-)
;-)
Heb ook het nieuwe modem binnen gekregen en het valt me op dat wanneer ik de wifi zendsterkte verlaag van 100% naar 20%, het signaal nog net zo sterk blijft als wanneer die op 100% staat 
Is er iemand die kan testen of het bij jou ook voorkomt?

Is er iemand die kan testen of het bij jou ook voorkomt?
Van welke antenne 2.4 of 5 Ghz? Als je Inssider download en draait dan kan je zien wat er gebeurd met het signaal
Bas Dekker
Zowel 2.4 als 5GHz. Met Inssider heb ik het inderdaad gemeten, er vindt echt 0 verandering in het aantal dBm plaats, dat klopt dus niet. Is dat bij jou ook?bjpdekker schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:54:
Van welke antenne 2.4 of 5 Ghz? Als je Inssider download en draait dan kan je zien wat er gebeurd met het signaal
Ik heb de oude router nog en daar heb ik het draadloos uitstaan. Met ubiquiti heb ik hier het draadloos geregeld. Daar werkt het dempen van het signaal wel dus ik kan je helaas niet verder helpen
Bas Dekker
Eergisteren de tv-ontvanger(MZ-102) ontvangen, aansluiten ,opstarten, inloggen, ging allemaal redelijk vlot.
Even wennen aan de indelingen van het menu, instellingen e.d., maar dat komt wel goed. Ben redelijk tevreden over de snelheid van de box, in ieder geval sneller dan de ziggo/upc horizon box, minder snel dan de ziggo next, maar goed, we willen goedkoop, ik vind het daarom ruim voldoende. Beeldkwaliteit van de HD zenders is prima, ook beeldverwerking in vergelijking met de app icm chromecast of een android tv box is prima. Ik zie geen vertraging/haperingen bij sneller bewegende beelden.
Bij aan/uit schakelen via de afstandsbediening gaat wel de tv uit, maar helaas niet de receiver
(heb toch echt graag het geluid via de surround set). Heb m'n oude RCA RCRP05BR programmeerbare ab weer uit de kast getrokken, geprogrammeerd, en dan werkt het wel; als ik de TV uit doe, triggert dat ook de tv-ontvanger en de receiver. Zowel met aan als uit zetten.
Hoewel het aanzetten gisterochtend niet heel soepel ging, hoop ik dat dat opstart problemen zijn. Ik had sowieso gisterenmiddag problemen met het signaal, alleen kanalen 1,2, en 3 gaven beeld. De rest was zwart met een beetje digitaal gestoord geluid....
Pas later in de middag, tv-ontvanger uitgeschakeld, modem uitgeschakeld, stekkers er uit, alles opnieuw aangezet, toen was alles weer normaal.
Gisteren nog een beetje de standby instellingen aangepast, en vanochtend met 1 druk op de knop startte alles zonder problemen op.
Even wennen aan de indelingen van het menu, instellingen e.d., maar dat komt wel goed. Ben redelijk tevreden over de snelheid van de box, in ieder geval sneller dan de ziggo/upc horizon box, minder snel dan de ziggo next, maar goed, we willen goedkoop, ik vind het daarom ruim voldoende. Beeldkwaliteit van de HD zenders is prima, ook beeldverwerking in vergelijking met de app icm chromecast of een android tv box is prima. Ik zie geen vertraging/haperingen bij sneller bewegende beelden.
Bij aan/uit schakelen via de afstandsbediening gaat wel de tv uit, maar helaas niet de receiver
(heb toch echt graag het geluid via de surround set). Heb m'n oude RCA RCRP05BR programmeerbare ab weer uit de kast getrokken, geprogrammeerd, en dan werkt het wel; als ik de TV uit doe, triggert dat ook de tv-ontvanger en de receiver. Zowel met aan als uit zetten.
Hoewel het aanzetten gisterochtend niet heel soepel ging, hoop ik dat dat opstart problemen zijn. Ik had sowieso gisterenmiddag problemen met het signaal, alleen kanalen 1,2, en 3 gaven beeld. De rest was zwart met een beetje digitaal gestoord geluid....
Pas later in de middag, tv-ontvanger uitgeschakeld, modem uitgeschakeld, stekkers er uit, alles opnieuw aangezet, toen was alles weer normaal.
Gisteren nog een beetje de standby instellingen aangepast, en vanochtend met 1 druk op de knop startte alles zonder problemen op.
Heeft iemand anders ook ineens uit het niets een email gekregen dat een incasso is mislukt terwijl ik al sinds September vorig jaar geen diensten meer bij ze afneem?
Ik heb zojuist een mail in de bus gekregen dat ze hebben geprobeerd geld af te schrijven. Dikke mazzel dat we geen saldo op de rekening hadden staan anders was het ze nog gelukt ook.
Helaas zijn ze natuurlijk onmogelijk te bereiken via email (alleen postmaster@ werkt, de normale email adressen zoals sales@, support@ en zelfs de service@ vaarvanaf ze mailen accepteren geen return mails) dus nou moet ik alweer met die waardeloze supportlijn bellen.
Ik heb zojuist een mail in de bus gekregen dat ze hebben geprobeerd geld af te schrijven. Dikke mazzel dat we geen saldo op de rekening hadden staan anders was het ze nog gelukt ook.
Helaas zijn ze natuurlijk onmogelijk te bereiken via email (alleen postmaster@ werkt, de normale email adressen zoals sales@, support@ en zelfs de service@ vaarvanaf ze mailen accepteren geen return mails) dus nou moet ik alweer met die waardeloze supportlijn bellen.
Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.
Gelukkig nemen die wel altijd vrij snel op, korte wachttijd. En beter dan helemaal geen supportlijn. Ik herinner me de tijd van NLEx nog waarbij je alleen via Whatsapp vragen kon stellen maar dan gewoon geen antwoord kreeg...
Zojuist deze partij direct weer opgezegd, wat een drama. Ze hielden nog even stug vol dat ik echt niet van het wettelijke recht om op te zeggen bij de prijswijziging gebruik zou kunnen maken omdat ze het hadden gezegd.
A. Nergens te vinden in het contract of de mails
B. Irrelevant of je het zegt of niet, je past eenzijdig het net gesloten jaarcontract van 55 euro per maand (minder eerste maanden)
Na flink wat heibel maken en 3x moeten overleggen met een leidinggevende hebben ze toch maar ingezien dat ze geen poot hebben om op te staan.
Waarom ik zo graag ervan af wilde?
1. Alle horrorverhalen
2. De eigen ervaringen met de monteur vandaag, die simpelweg weigerde een SSID en WW in te stellen, die totaal niet mee wilde denken toen bleek dat er helemaal geen aansluiting voor ethernet zit bij de TV hoek (het gebrek daaraan is natuurlijk niet zijn fout, wel zijn reactie daarop). Meneer heeft daarop doodleuk maar gewoon een kabel dwars door het huis (waarover je je nek kan breken) gelegd met de mededeling 'jullie probleem' (no joke) in plaats van te zeggen wat en hoe en misschien gewoon even welwillend te zijn en te wijzen op een loze leiding die er gewoon is.
A. Nergens te vinden in het contract of de mails
B. Irrelevant of je het zegt of niet, je past eenzijdig het net gesloten jaarcontract van 55 euro per maand (minder eerste maanden)
Na flink wat heibel maken en 3x moeten overleggen met een leidinggevende hebben ze toch maar ingezien dat ze geen poot hebben om op te staan.
1. Alle horrorverhalen
2. De eigen ervaringen met de monteur vandaag, die simpelweg weigerde een SSID en WW in te stellen, die totaal niet mee wilde denken toen bleek dat er helemaal geen aansluiting voor ethernet zit bij de TV hoek (het gebrek daaraan is natuurlijk niet zijn fout, wel zijn reactie daarop). Meneer heeft daarop doodleuk maar gewoon een kabel dwars door het huis (waarover je je nek kan breken) gelegd met de mededeling 'jullie probleem' (no joke) in plaats van te zeggen wat en hoe en misschien gewoon even welwillend te zijn en te wijzen op een loze leiding die er gewoon is.
De bomen groeien tot in de hemel
Heb je hiervoor speciaal een account aangemaakt op Tweakers?
1. Die heb je helaas ook bij andere internetproviders. Gelukkig gecounterd met her en der ook positievere verhalen.
2. Dat doen de meesten toch echt niet, SSID / wachtwoord instellen of al helemaal niet kabels gaan trekken. Het is controleren of de verbinding vanaf de wijkkast up is, eventueel in AOP een aderpaartje verwisselen, modem aansluiten op de plek van het bestaande modem, starten, wegwezen. Een tweaker doet dat ook liever zelf natuurlijk, zeker dat eerste is een klusje van niks. Kabels trekken kan wel, maar is altijd een optie tegen bijbetaling.
En: een monteur is een extern ingehuurde en geen werknemer van de internetprovider. Ze doen dus i.h.a. alle internetproviders door elkaar. Wel vervelende pech voor je natuurlijk dat je een slechte monteur had maar dat kom je overal tegen.
Maar goed, gelukkig dat je er vanaf bent en elders een andere poging kan wagen met dan hopelijk wel een hulpvaardigere / aardigere monteur.
1. Die heb je helaas ook bij andere internetproviders. Gelukkig gecounterd met her en der ook positievere verhalen.
2. Dat doen de meesten toch echt niet, SSID / wachtwoord instellen of al helemaal niet kabels gaan trekken. Het is controleren of de verbinding vanaf de wijkkast up is, eventueel in AOP een aderpaartje verwisselen, modem aansluiten op de plek van het bestaande modem, starten, wegwezen. Een tweaker doet dat ook liever zelf natuurlijk, zeker dat eerste is een klusje van niks. Kabels trekken kan wel, maar is altijd een optie tegen bijbetaling.
En: een monteur is een extern ingehuurde en geen werknemer van de internetprovider. Ze doen dus i.h.a. alle internetproviders door elkaar. Wel vervelende pech voor je natuurlijk dat je een slechte monteur had maar dat kom je overal tegen.
Maar goed, gelukkig dat je er vanaf bent en elders een andere poging kan wagen met dan hopelijk wel een hulpvaardigere / aardigere monteur.
[ Voor 20% gewijzigd door Cap op 29-06-2020 15:35 ]
1. Dat lijkt me een beetje een vreemde reden. Eerlijk gezegd vind ik Online juist stukken beter worden, zeker met het nieuwe modem. Over elke provider zijn horrorverhalen te vindenBoomtopper schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:27:
[...]
1. Alle horrorverhalen
2. We zitten hier toch op Tweakers? Daarnaast is het SSID aanpassen super eenvoudig en volgens mij ook beschreven in de handleiding (maar die heb ik niet ingekeken want spreekt voorzichzelf). Wat dacht je dan dat de monteur ging doen? De volgende provider doet dat ook niet dus die kun je dan ook alvast opzeggen.
[ Voor 7% gewijzigd door jongetje op 29-06-2020 15:34 ]
@jongetje hij heeft speciaal een account aangemaakt om dit te kunnen posten, is dus geen tweaker.
1. KPN doet dit gewoon. Zeker voor ouderen. Dat heet service.jongetje schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:33:
[...]
1. Dat lijkt me een beetje een vreemde reden. Eerlijk gezegd vind ik Online juist stukken beter worden, zeker met het nieuwe modem. Over elke provider zijn horrorverhalen te vinden
2. We zitten hier toch op Tweakers? Daarnaast is het SSID aanpassen super eenvoudig en volgens mij ook beschreven in de handleiding (maar die heb ik niet ingekeken want spreekt voorzichzelf). Wat dacht je dan dat de monteur ging doen? De volgende provider doet dat ook niet dus die kun je dan ook alvast opzeggen.
2. Online.nl zijn verhoudingsgewijs alleen maar horrorverhalen.Ook in dit topic
3. Ik ben zelf een Tweaker, maar woon 200 kilometer weg van die persoon, een persoon die zo oud en atechnisch is dat Teamviewer installeren al teveel gevraagd is. Lees hier al jaren maar nooit de behoefte gehad account aan te maken.
4. Assumptions, assumptions
[ Voor 22% gewijzigd door Boomtopper op 29-06-2020 15:37 ]
Dat is tegen een meerprijs. Mijn monteur van KPN heeft allebei de TV's aangesloten maar bracht dit niet in rekening omdat ik zelf de bekabeling al klaar had gelegd (Ik wil ook niet dat een monteur dat moet doen die een tijdsdruk heeft om X klanten per dag aan te sluiten).
Gewoon gratis gedaan bij mijn omajongetje schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:37:
[...]
Dat is tegen een meerprijs. Mijn monteur van KPN heeft allebei de TV's aangesloten maar bracht dit niet in rekening omdat ik zelf de bekabeling al klaar had gelegd (Ik wil ook niet dat een monteur dat moet doen die een tijdsdruk heeft om X klanten per dag aan te sluiten).
En zelfs het opzeggen lukt Online.nl niet om goed te doen administratief. Sturen ze een bevestiging van opzegging en minuut erna dat de opzegging is geannuleerd.
[ Voor 14% gewijzigd door Boomtopper op 29-06-2020 15:46 ]
Ik snap het toch niet. Wel wat betreft opzeggen en dat dat mislukt hoor, dat is gewoon suf. Maar dat is helaas schering en inslag bij providers.
Maar meer in het algemeen: als je een budget aansluiting bestelt kan je geen premium aansluit/gemaks service verwachten. De deal bij budget is: je krijgt een (hopelijk) product dat technisch in orde is, maar je moet zelf meer doen om het optimale eruit te halen. Zoals zelf je aansluiting binnenshuis netjes voor elkaar krijgen. Tot het ISRA punt doet de provider (en KPN wegens de telefoon infra in de wijk) het voor je. De deal bij premium is, je betaalt maandelijks aardig wat meer, maar je krijgt dan (hopelijk) ook wat meer service.
Wat is de praktijk van vandaag m.b.t. installatie?
KPN stuurt daarom standaard geen monteur meer maar heeft tegenwoordig "installatie garantie". Dat betekent: KPN laat je in principe gewoon zelf alles aansluiten wegens "het is zo eenvoudig". Dat is doorgaans het geval als er al een internetverbinding actief is op de bestaande lijn. In principe moet je dus alles gewoon zelf doen, bij elke provider, ook bij KPN.
Op het moment dat je telefoonlijn nog niet actief is (wegens nooit telefoon / geen DSL internet afgenomen) kunnen zij dat uiteraard zien komt er wel een monteur langs om te controleren of de aderparen t/m het ISRA punt (meterkast)) aangesloten zijn en in indien nodig de wijkkast in de straat de boel aan te sluiten. Daar brengen ze je dan tijdens de bestelling van op de hoogte. Ook bij andere providers volgt een monteursafspraak als blijkt dat je telefoonlijn technisch nog niet geactiveerd is. Tot zover geen verschil.
Instellingen in het modem etc zitten er standaard allemaal niet bij. Zeker niet. Kan best zijn dat er een monteur over zijn hart strijkt als een lieve oma vraagt of hij dingen extra voor haar kan doen, daar niet van.
Dat jij in je huis een (LAN)kabel anders aangesloten wil hebben kunnen zij ook niet ruiken, ze gaan er vanuit dat je het gewoon zelf aansluit (tweaker of niet). Het is leuk als KPN monteurs het voor je doen, maar in ieder geval is het bij elke andere provider niet standaard inbegrepen bij de installatie als er kabels getrokken moeten worden.
KPN website:
/f/image/zgY2k3SW2ZCIeSqq5xuerhGD.png?f=fotoalbum_large)
Of bij zusterbedrijf Telfort dat op de website uitlegt wat onder de "installatie garantie" valt, en in jouw geval belangrijker, wat niet.
/f/image/PSkwdM1JrBi2cQ0RmXXO3wjQ.png?f=fotoalbum_large)
Dan Oxxio:
/f/image/VQkWZLMtxcHZDIBf4wNrPDjq.png?f=fotoalbum_large)
Prijslijstje met installatie extra kabels erbij:
/f/image/C81xZ2B6n9Wfp0JlD2IoaWy9.png?f=fotoalbum_large)
En bij KPN wordt er nu sowieso al helemaal niets met de kabels gedaan: modem bij het ISRA punt meterkast aansluiten en snel wegwezen, want Corona::fill(white):strip_exif()/f/image/hKD5PsibKyI8IQEaIHTBfXpZ.png?f=user_large)
Zoals ook bevestigd en uitgelegd door een medewerker op het KPN forum:
Maar meer in het algemeen: als je een budget aansluiting bestelt kan je geen premium aansluit/gemaks service verwachten. De deal bij budget is: je krijgt een (hopelijk) product dat technisch in orde is, maar je moet zelf meer doen om het optimale eruit te halen. Zoals zelf je aansluiting binnenshuis netjes voor elkaar krijgen. Tot het ISRA punt doet de provider (en KPN wegens de telefoon infra in de wijk) het voor je. De deal bij premium is, je betaalt maandelijks aardig wat meer, maar je krijgt dan (hopelijk) ook wat meer service.
Wat is de praktijk van vandaag m.b.t. installatie?
KPN stuurt daarom standaard geen monteur meer maar heeft tegenwoordig "installatie garantie". Dat betekent: KPN laat je in principe gewoon zelf alles aansluiten wegens "het is zo eenvoudig". Dat is doorgaans het geval als er al een internetverbinding actief is op de bestaande lijn. In principe moet je dus alles gewoon zelf doen, bij elke provider, ook bij KPN.
Op het moment dat je telefoonlijn nog niet actief is (wegens nooit telefoon / geen DSL internet afgenomen) kunnen zij dat uiteraard zien komt er wel een monteur langs om te controleren of de aderparen t/m het ISRA punt (meterkast)) aangesloten zijn en in indien nodig de wijkkast in de straat de boel aan te sluiten. Daar brengen ze je dan tijdens de bestelling van op de hoogte. Ook bij andere providers volgt een monteursafspraak als blijkt dat je telefoonlijn technisch nog niet geactiveerd is. Tot zover geen verschil.
Instellingen in het modem etc zitten er standaard allemaal niet bij. Zeker niet. Kan best zijn dat er een monteur over zijn hart strijkt als een lieve oma vraagt of hij dingen extra voor haar kan doen, daar niet van.
Dat jij in je huis een (LAN)kabel anders aangesloten wil hebben kunnen zij ook niet ruiken, ze gaan er vanuit dat je het gewoon zelf aansluit (tweaker of niet). Het is leuk als KPN monteurs het voor je doen, maar in ieder geval is het bij elke andere provider niet standaard inbegrepen bij de installatie als er kabels getrokken moeten worden.
KPN website:
/f/image/zgY2k3SW2ZCIeSqq5xuerhGD.png?f=fotoalbum_large)
Of bij zusterbedrijf Telfort dat op de website uitlegt wat onder de "installatie garantie" valt, en in jouw geval belangrijker, wat niet.
/f/image/PSkwdM1JrBi2cQ0RmXXO3wjQ.png?f=fotoalbum_large)
Dan Oxxio:
/f/image/VQkWZLMtxcHZDIBf4wNrPDjq.png?f=fotoalbum_large)
Prijslijstje met installatie extra kabels erbij:
/f/image/C81xZ2B6n9Wfp0JlD2IoaWy9.png?f=fotoalbum_large)
En bij KPN wordt er nu sowieso al helemaal niets met de kabels gedaan: modem bij het ISRA punt meterkast aansluiten en snel wegwezen, want Corona:
:fill(white):strip_exif()/f/image/hKD5PsibKyI8IQEaIHTBfXpZ.png?f=user_large)
Zoals ook bevestigd en uitgelegd door een medewerker op het KPN forum:
/f/image/NJAtAafTXoTP2bwMlVfHCxmN.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 19% gewijzigd door Cap op 29-06-2020 17:58 ]
bij ziggo gaat het ook niet lekker,
mijn aanmelding bij online.nl moest opnieuw, omdat ik op een (bij online.nl) niet bekend adres woon...
mijn Parterre aanduiding was niet bij hun bekend, wel "geen toevoeging", bij sommige instanties is het P, dan weer HS, dan weer niks... Dus aanmelding gecanceld, en opnieuw aangemeld, ook met moeite, want via de telefoon had iemand het verkeerde pakket ingevoerd... dus nog een keer cancellen en opnieuw aanmelden... ondertussen telefoonverbinding verbroken(voelt als "ze hebben opgehangen").
Zag wel een mail van de cancellation... dus online weer het juiste pakket ingevuld. So far....so...so...
Dag later krijg je een mail van Ziggo, jammer dat u weggaat, we bellen even blabla...
Na de 1e cancellation van de aanmelding bij online.nl had ik wel van Ziggo ook een mail gehad, "fijn dat u blijft"...
Maar blijkbaar had online.nl na de laatste aanmelding niet opnieuw gecancelled bij Ziggo....
Werd vorige week dus wat bezorgd...
Bellen met online.nl; nee is niet goed gegaan... kunnen we niet meer regelen... zelf even bellen, u krijgt wel extra kosten van ziggo vergoed....
Ziggo gaan bellen... 45 minuten... en we zijn er nog niet uit... hele verhaal uitgelegd... ja, maar... u heeft nog een contract tot 4 november... pfffff lijkt me sterk....
ik zoeken in mails, vind er 1: 4-nov-2019 abonnement aangepast zonder aanpassing van de voorwaarden....
Had alleen telefonie opgezegd, niet een nieuw jaarcontract aangegaan... maar zo hebben ze dat wel in het systeem gezet blijkbaar...Ja, samen met de mediabox next... zucht... en, online.nl heeft als het goed is bericht gekregen, dat u nog een contract heeft.... daar zouden zij u ook van op de hoogte moeten stellen dan.... in mijn ziggo account staat nergens een einddatum van een contract...... dus volgens mij is die er dan ook niet.. ik zie wel: "maandelijks aanpasbaar"......
Aan de telefoon niks geregeld, want meneer begon over een afkoopsom als ik op zou zeggen... hij zou voor mij een klacht indienen, en ik word hopelijk teruggebeld...
Nog verder gaan graven en vond een bevestiging van het mediabox next verhaal, dat was al per 1-april-2019... dus in principe ben ik per 1 april 2020 abonnement vrij.... fjoewwww
En wat denk je, ik krijg net een mail van ziggo, jammer dat u weggaat....
Dus blijkbaar heeft de overstapservice van online.nl wel weer wat kunnen doen...
Ondertussen heb ik alles werkend, nog wel wat hickups hier en daar(een enkele keer verspringt het beeld bij terugkijken, ook al een paar keer met het aanzetten blijft de tv ontvanger hangen denk ik, dan moet ik m een paar keer opnieuw uit-aanzetten), maar voor de prijs ben ik tevreden.
Zeker vanwege het sportaanbod van fox, en ik heb ziggo sport totaal erbij,
baal wel van het feit dat eurosport verdwenen is... zal ik helaas op een andere manier op moeten lossen...
mijn aanmelding bij online.nl moest opnieuw, omdat ik op een (bij online.nl) niet bekend adres woon...
mijn Parterre aanduiding was niet bij hun bekend, wel "geen toevoeging", bij sommige instanties is het P, dan weer HS, dan weer niks... Dus aanmelding gecanceld, en opnieuw aangemeld, ook met moeite, want via de telefoon had iemand het verkeerde pakket ingevoerd... dus nog een keer cancellen en opnieuw aanmelden... ondertussen telefoonverbinding verbroken(voelt als "ze hebben opgehangen").
Zag wel een mail van de cancellation... dus online weer het juiste pakket ingevuld. So far....so...so...
Dag later krijg je een mail van Ziggo, jammer dat u weggaat, we bellen even blabla...
Na de 1e cancellation van de aanmelding bij online.nl had ik wel van Ziggo ook een mail gehad, "fijn dat u blijft"...
Maar blijkbaar had online.nl na de laatste aanmelding niet opnieuw gecancelled bij Ziggo....
Werd vorige week dus wat bezorgd...
Bellen met online.nl; nee is niet goed gegaan... kunnen we niet meer regelen... zelf even bellen, u krijgt wel extra kosten van ziggo vergoed....
Ziggo gaan bellen... 45 minuten... en we zijn er nog niet uit... hele verhaal uitgelegd... ja, maar... u heeft nog een contract tot 4 november... pfffff lijkt me sterk....
ik zoeken in mails, vind er 1: 4-nov-2019 abonnement aangepast zonder aanpassing van de voorwaarden....
Had alleen telefonie opgezegd, niet een nieuw jaarcontract aangegaan... maar zo hebben ze dat wel in het systeem gezet blijkbaar...Ja, samen met de mediabox next... zucht... en, online.nl heeft als het goed is bericht gekregen, dat u nog een contract heeft.... daar zouden zij u ook van op de hoogte moeten stellen dan.... in mijn ziggo account staat nergens een einddatum van een contract...... dus volgens mij is die er dan ook niet.. ik zie wel: "maandelijks aanpasbaar"......
Aan de telefoon niks geregeld, want meneer begon over een afkoopsom als ik op zou zeggen... hij zou voor mij een klacht indienen, en ik word hopelijk teruggebeld...
Nog verder gaan graven en vond een bevestiging van het mediabox next verhaal, dat was al per 1-april-2019... dus in principe ben ik per 1 april 2020 abonnement vrij.... fjoewwww
En wat denk je, ik krijg net een mail van ziggo, jammer dat u weggaat....
Dus blijkbaar heeft de overstapservice van online.nl wel weer wat kunnen doen...
Ondertussen heb ik alles werkend, nog wel wat hickups hier en daar(een enkele keer verspringt het beeld bij terugkijken, ook al een paar keer met het aanzetten blijft de tv ontvanger hangen denk ik, dan moet ik m een paar keer opnieuw uit-aanzetten), maar voor de prijs ben ik tevreden.
Zeker vanwege het sportaanbod van fox, en ik heb ziggo sport totaal erbij,
baal wel van het feit dat eurosport verdwenen is... zal ik helaas op een andere manier op moeten lossen...
Abonnement per 1 juli stopgezet maar toch incasso vandaag (opzegging reeds op tijd gedaan in mei) voor nieuwe maand..moet maand wachten tot verrekening ook al ben ik morgen dus voor het laatste klant en feitelijk niet meer eens een dag in juli... Storneren levert meer problemen op dus ik houd het wel in de gaten of ze het zelf inderdaad terugstorten..
Ik heb dat ook gehad met telefonie opzeggen. De week erna belde ik terug om over korting te praten, zei de dame u heeft al een jaarcontract. Uitgelegd, heeft ze het netjes aangepast omdat ik binnen 14 dagen belde. Bijzonder dat jij deze fout ook meegemaakt hebt.wilvanwil schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:38:
u heeft nog een contract tot 4 november... pfffff lijkt me sterk....
Had alleen telefonie opgezegd, niet een nieuw jaarcontract aangegaan... maar zo hebben ze dat wel in het systeem gezet blijkbaar...
EDIT ik dacht dat dit het Ziggo topic was
[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 29-06-2020 19:29 ]
Hallo, ik heb eigenlijk een vraag. Lastig te vinden voor mij tenminste op het internet. Werkt de tv bij online.nl via een switch?
Volgens de glasvezelbuitenaf actie krijg ik een fritzbox (de reden om voor online.nl te kiezen)
Hier druk met kabels trekken cat7 ivm glasvezel oplevering keer dit jaar (heb graag alles klaar voor ze alles aangesloten hebben)
Helaas past er geen duplex cat7 kabel door mijn buisje.. 7.3mm x 2 gaat gewoon niet in 13.8mm buis.
Dus ik hoop alles over 1 kabel te doen en dan een switch achter de tv.
Ik ben benieuwd.
Sander
Volgens de glasvezelbuitenaf actie krijg ik een fritzbox (de reden om voor online.nl te kiezen)
Hier druk met kabels trekken cat7 ivm glasvezel oplevering keer dit jaar (heb graag alles klaar voor ze alles aangesloten hebben)
Helaas past er geen duplex cat7 kabel door mijn buisje.. 7.3mm x 2 gaat gewoon niet in 13.8mm buis.
Dus ik hoop alles over 1 kabel te doen en dan een switch achter de tv.
Ik ben benieuwd.
Sander
Overstappen met online gaat wel 100% verkeerd he... Ben zo stom geweest het iemand aan te raden, maar dat doe je ook geen 2x zo...
Of je daadwerkelijk een Fritz krijgt, zou ik eerst even checken bij Online.SmasterS schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:23:
Werkt de tv bij online.nl via een switch?
Voor zover ik weet, krijgt alleen de Caiway aansluitingen een Fritz.
Voor 'normale' glasvezel aansluitingen krijg je een ZyxEL modem. Zelfde type als voor de DSL aansluitingen.
Er is al wat gemeld met betrekking tot switch en tv. Gebruik daarvoor de zoek functie.
Als het toch niet zou werken zou ik terugvallen op een UTP splitter. Google plaatjes met UTP splitter
Lijkt er wel op ivm https://actie.online.nl/glasvezel-buitenaf/ alleen kan er idd niks over terug vinden.cornfed99111 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:03:
[...]
Of je daadwerkelijk een Fritz krijgt, zou ik eerst even checken bij Online.
Voor zover ik weet, krijgt alleen de Caiway aansluitingen een Fritz.
Voor 'normale' glasvezel aansluitingen krijg je een ZyxEL modem. Zelfde type als voor de DSL aansluitingen.
Er is al wat gemeld met betrekking tot switch en tv. Gebruik daarvoor de zoek functie.
Als het toch niet zou werken zou ik terugvallen op een UTP splitter. Google plaatjes met UTP splitter
Zal eens de zoek functie gebruiken. Voor nu lijkt het er op dat er een cat 6 met cat7 kabel in de buis past. Cat6 is voor de eerste tijd prima met IPTV lijkt mij.
Thanks voor de uitleg ik ga eens zoeken hier!
Die actiepagina was bij mij nog onbekend. Keek alleen op de normale Online pagina.SmasterS schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:56:
[...]
Lijkt er wel op ivm https://actie.online.nl/glasvezel-buitenaf/ alleen kan er idd niks over terug vinden.
Daar wordt inderdaad belooft dat je een Fritz krijgt. Volgens mij een 5490.
En dat is inderdaad een meerwaarde. Heb zelf al jaren Fritzen in gebruik en ben daar positief over.
Wellicht dat je @jeroenst eens moet contacteren. Die weet veel meer over TV dan ik.
Weet iemand of het volgende is toegestaan;
Vorig jaar heb ik een jaar contract bij Online.nl afgesloten, alles-in-1. Dit was toen een actie waarbij de eerste 6 maanden voor €35,- waren in plaats van €45. Prima deal.
Daarbij heb ik extra Ziggo Sport totaal afgesloten (per maand opzegbaar) á €13,95 per maand. De laatste maanden van mijn contract betaalde ik dus €58,95 per maand voor alles-in-1 incl. Ziggo Sport totaal.
Bij gebrek aan live sport heb ik het Ziggo Sport abonnement in maart opgezegd.
Nu zijn per 1 juli de tarieven gewijzigd. Het alles in 1 abonnement heet ineens compleet maximaal en kost nu €50,- per maand. ik krijg daarbij een pakketkorting van €2,- en betaal sinds deze maand dus €48,- in plaats van de €45 die ik bij het afsluiten van het contract zou gaan betalen. Oke, alle providers komen met prijswijzigingen in juli dus niet overkomelijk.
Nu wil ik graag vanwege het begin van F1 en Indycar weer Ziggo Sport totaal afnemen. Je zou dan zeggen dat €48,- + €13,95 is €61,95, maar nee hoor; dan vervalt blijkbaar ineens de pakketkorting van €2,- en zou het per maand €63,95 worden. Terwijl ik dus sinds deze maand ook al automatisch meer ben gaan betalen vanwege een tariefwijziging, waarbij ze ook nog eens een aantal zenders uit het pakket hebben gehaald... Aanvankelijk heb ik namelijk gekozen voor een alles-in-1 prijs van €45,- per maand. Met Ziggo erbij zou dit dus gewoon €58,95 moeten zijn voor mijn gehele contractduur lijkt me?
Het gaat me niet perse om die €5,-. Het contract met Online eindigt namelijk ook per 30-9 en dan ga ik toch niet verlengen vanwege de matige kwaliteit van het inbegrepen Canal Digital tv pakket.
Maar ik vroeg me af of ze dit met het vervallen van die korten zo kunnen maken. Ik vind het namelijk vreemd dat ik méér diensten afneem, en ik daardoor automatisch mínder korting krijg.
Ik heb de klantenservice al gebeld en de niet-zo-vriendelijke mevrouw sneerde me toe 'dat dit nu eenmaal zo werkt!'.
Vorig jaar heb ik een jaar contract bij Online.nl afgesloten, alles-in-1. Dit was toen een actie waarbij de eerste 6 maanden voor €35,- waren in plaats van €45. Prima deal.
Daarbij heb ik extra Ziggo Sport totaal afgesloten (per maand opzegbaar) á €13,95 per maand. De laatste maanden van mijn contract betaalde ik dus €58,95 per maand voor alles-in-1 incl. Ziggo Sport totaal.
Bij gebrek aan live sport heb ik het Ziggo Sport abonnement in maart opgezegd.
Nu zijn per 1 juli de tarieven gewijzigd. Het alles in 1 abonnement heet ineens compleet maximaal en kost nu €50,- per maand. ik krijg daarbij een pakketkorting van €2,- en betaal sinds deze maand dus €48,- in plaats van de €45 die ik bij het afsluiten van het contract zou gaan betalen. Oke, alle providers komen met prijswijzigingen in juli dus niet overkomelijk.
Nu wil ik graag vanwege het begin van F1 en Indycar weer Ziggo Sport totaal afnemen. Je zou dan zeggen dat €48,- + €13,95 is €61,95, maar nee hoor; dan vervalt blijkbaar ineens de pakketkorting van €2,- en zou het per maand €63,95 worden. Terwijl ik dus sinds deze maand ook al automatisch meer ben gaan betalen vanwege een tariefwijziging, waarbij ze ook nog eens een aantal zenders uit het pakket hebben gehaald... Aanvankelijk heb ik namelijk gekozen voor een alles-in-1 prijs van €45,- per maand. Met Ziggo erbij zou dit dus gewoon €58,95 moeten zijn voor mijn gehele contractduur lijkt me?
Het gaat me niet perse om die €5,-. Het contract met Online eindigt namelijk ook per 30-9 en dan ga ik toch niet verlengen vanwege de matige kwaliteit van het inbegrepen Canal Digital tv pakket.
Maar ik vroeg me af of ze dit met het vervallen van die korten zo kunnen maken. Ik vind het namelijk vreemd dat ik méér diensten afneem, en ik daardoor automatisch mínder korting krijg.

Ik heb de klantenservice al gebeld en de niet-zo-vriendelijke mevrouw sneerde me toe 'dat dit nu eenmaal zo werkt!'.
Om maar niet gelijk achteraf een klacht bij online.nl in te dienen, moet ik bij jullie even iets na gaan.
Van de M7 group nam ik de afgelopen jaren 2 producten af: eerst een gecombineerd OTT-satelliet aanbod (Canal DIgitaal VOL abonnement), hier kwam later internet van Online.nl bij.
Over de kwaliteit van de lijn was ik tevreden, 48mb snelheid, iets hoger dan bij Telfort, mijn voorafgaande provider.
Toen ik echter mijn VOL abonnement in december 2019 opzegde, volgde niet al te lang hierna een snelheidsverlaging naar 32mb. Niets veranderd in mijn woning, aan bekabeling of condities.
Online.nl kon niet veel voor mij doen, en een monteur zou geld kosten, wat ik er niet voor over had.
Nu ben ik zojuist overgestapt naar Youfone internet.
Voorafgaande aan deze overstap, bleek in de Zyxell weer mijn attainable speed naar 48mb te zijn gesprongen. Mijn huidige Experiabox traint bij Youfone ook weer keurig in op 48mb.
Kan een medewerker bij Online.nl mijn snelheid hebben aangepast wegens mijn opzeggen bij CD, of is dat complete fantasie..?
P.s.
Van de M7 group nam ik de afgelopen jaren 2 producten af: eerst een gecombineerd OTT-satelliet aanbod (Canal DIgitaal VOL abonnement), hier kwam later internet van Online.nl bij.
Over de kwaliteit van de lijn was ik tevreden, 48mb snelheid, iets hoger dan bij Telfort, mijn voorafgaande provider.
Toen ik echter mijn VOL abonnement in december 2019 opzegde, volgde niet al te lang hierna een snelheidsverlaging naar 32mb. Niets veranderd in mijn woning, aan bekabeling of condities.
Online.nl kon niet veel voor mij doen, en een monteur zou geld kosten, wat ik er niet voor over had.
Nu ben ik zojuist overgestapt naar Youfone internet.
Voorafgaande aan deze overstap, bleek in de Zyxell weer mijn attainable speed naar 48mb te zijn gesprongen. Mijn huidige Experiabox traint bij Youfone ook weer keurig in op 48mb.
Kan een medewerker bij Online.nl mijn snelheid hebben aangepast wegens mijn opzeggen bij CD, of is dat complete fantasie..?
P.s.
Dit is wel hoe de M7 Group functioneert, met veel onlogische pakketten en tarieven. Onderhandelen en als het resultaat niet tevreden stelt, opzeggen..Tom2511 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:27:
Weet iemand of het volgende is toegestaan;
[ Voor 23% gewijzigd door Tha_TiCK op 04-07-2020 10:08 ]
Het enige wat ik mij kan bedenken is dat Online je naar een 30Mb/s abonnement had gezet. Die verkochten ze namelijk ook nog. Maar dat hadden ze daar dan ook wel gezien moeten hebben.
Wat ook kan is dat je lijn gereset is na aanpassing van je abonnement. Je verbinding zal zich opnieuw "inleren" en langzaamaan binnen 10 dagen weer omhoog moeten gaan qua snelheid.
Mij gok is dat ze je abonnement naar beneden hebben bijgesteld. Bij de 2e optie zou je verbinding binnen 10 dagen wel weer omhoog moeten gaan qua snelheid.
Wat ook kan is dat je lijn gereset is na aanpassing van je abonnement. Je verbinding zal zich opnieuw "inleren" en langzaamaan binnen 10 dagen weer omhoog moeten gaan qua snelheid.
Mij gok is dat ze je abonnement naar beneden hebben bijgesteld. Bij de 2e optie zou je verbinding binnen 10 dagen wel weer omhoog moeten gaan qua snelheid.
Precies. Dan is dus de vraag welk product ie afnam.krakendmodem schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 10:10:
Het enige wat ik mij kan bedenken is dat Online je naar een 30Mb/s abonnement had gezet. Die verkochten ze namelijk ook nog. Maar dat hadden ze daar dan ook wel gezien moeten hebben.
Welk abonnement had je precie bij Online.nl afgenomen? Welk product stond er precies op je pagina in de Mijn Online omgeving? Alleen als je dat precies weet valt er iets zinnigs over te zeggen.Tha_TiCK schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 10:01:
Om maar niet gelijk achteraf een klacht bij online.nl in te dienen, moet ik bij jullie even iets na gaan.
Zo werkt helaas vaak in provider / telecomland als je eerder een pakket met korting hebt afgelsloten. Wel eens naar je productenpagina gekeken bij je mobiele provider(s) de afgelopen jaren? Als je dan een pakket met korting had en je gaat naar je productpagina dan zal je opvallen dat bij wijziging je product niet meer bestaat, je moet dan kiezen uit veel duurdere producten zodat je bij welke wijziging dan ook effectief duurder uit bent.Tha_TiCK schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 10:01:
Moraal van het verhaal: als je voor 1 / 2 jaar een pakket koopt met korting, altijd goed nadenken wat je erin wilt hebben, want later kan het niet meer goedkoop erbij.
[ Voor 49% gewijzigd door Cap op 04-07-2020 11:01 ]
Abonnement: Online Internet 50MbCap schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 10:56:
Welk abonnement had je precie bij Online.nl afgenomen? Welk product stond er precies op je pagina in de Mijn Online omgeving? Alleen als je dat precies weet valt er iets zinnigs over te zeggen.
Half jaar prima snelheid gehad, daarna dus ineens van 48 naar 32 mb
De dag na je opzegging wordt alles verrekend, en gezien je juli ook betaald heb krijg je dan een tegoed. (Er even van uitgaand dat je geen openstaande bedragen hebt). Dit wordt dan teruggeboekt (enkele weken) nadat de hardware retour is ontvangen.Deezers schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:01:
Abonnement per 1 juli stopgezet maar toch incasso vandaag (opzegging reeds op tijd gedaan in mei) voor nieuwe maand..moet maand wachten tot verrekening ook al ben ik morgen dus voor het laatste klant en feitelijk niet meer eens een dag in juli... Storneren levert meer problemen op dus ik houd het wel in de gaten of ze het zelf inderdaad terugstorten..
Je kan ook de laatste automatische incasso storneren, dat is op zich geen probleem. Rond de 15e wordt toch een nieuwe berekening gedaan en indien nodig wordt er een nieuwe automatische incasso gedaan voor eventuele (kleine) openstande bedragen.
Alhoewel het gebruik van een Switch niet wordt ondersteund betekend dat niet dat het niet kan werken. IPTV achter een Switch _zou_ moeten werken indien de Switch "IGMP Snooping" ondersteund. Mocht je problemen ervaren dan natuurljik ook even testen zonder de Switch, om te zien of dat het probleem veroorzaakt.SmasterS schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:23:
Werkt de tv bij online.nl via een switch?
Alle klanten die op het Caiway glasvezelnetwerk aangesloten worden krijgen vanuit Online.nl een Fritzbox.Volgens de glasvezelbuitenaf actie krijg ik een fritzbox (de reden om voor online.nl te kiezen)
Dankjewel! Ik heb gelukkig het voor elkaar gekregen om een cat7 met een cat6 kabel door de buis te krijgen. Dus de tv word op de Cat6 kabel gezet. De rest van het interne netwerk op cat7 ivm de toekomst.lordsnow schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:37:
[...]
Alhoewel het gebruik van een Switch niet wordt ondersteund betekend dat niet dat het niet kan werken. IPTV achter een Switch _zou_ moeten werken indien de Switch "IGMP Snooping" ondersteund. Mocht je problemen ervaren dan natuurljik ook even testen zonder de Switch, om te zien of dat het probleem veroorzaakt.
[...]
Alle klanten die op het Caiway glasvezelnetwerk aangesloten worden krijgen vanuit Online.nl een Fritzbox.
Pakketkorting wordt gegeven afhankelijk van welke / hoeveel hoofddiensten (tv, internet, telefoon) je afneemt. Naast een pakketkorting is er ook nog korting mogelijk wanneer je verlengt. Hoeveel korting je krijgt is weer afhankelijk van de hoeveelheid hoofddiensten je afneemt. Oftewel, dat je er extra's bij neemt doet niks voor de hoogte van een (pakket)korting.Tom2511 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:27:
Ben tevreden met Online. Op 23 Juni aanvraag gedaan, vandaag 8 Juli opgeleverd.
Om 05:46 een emailtje van oude provider dat VDSL was gedeactiveerd, om 06;01 email van Online dat VDSL was geactiveerd. Dus een downtime van 15 minuten bij het overstappen.
Heb netto 30Mbit meer download snelheid (85Mb/25Mb totaal). Gebruik geen TV diensten verder.
Heb het witte Zyxel modem in bridgemode en een Edgerouter erachter. Moest hier nog wel wat truukjes voor uithalen maar had ik in de dagen ervoor al gedaan. Dus binnen 15 minuten overgestapt van oude naar nieuwe provider. Top!
Om 05:46 een emailtje van oude provider dat VDSL was gedeactiveerd, om 06;01 email van Online dat VDSL was geactiveerd. Dus een downtime van 15 minuten bij het overstappen.
Heb netto 30Mbit meer download snelheid (85Mb/25Mb totaal). Gebruik geen TV diensten verder.
Heb het witte Zyxel modem in bridgemode en een Edgerouter erachter. Moest hier nog wel wat truukjes voor uithalen maar had ik in de dagen ervoor al gedaan. Dus binnen 15 minuten overgestapt van oude naar nieuwe provider. Top!
Is er iemand hier die ervaring heeft met Glasvezel op het Delta / CaiWay netwerk?
Op dit moment heb ik een abbonement bij Caiway, wat in principe voldoet, echter een overstap naar Online zou me 15 per maand besparen. Specifieke vragen die ik dan heb:
- Hoe stabiel is het netwerk, valt de internet verbinding wel eens weg?
- Hoe goed werkt het tv kijken? Wissellen van zenders gaat niet te traag? Beeld blijft niet hangen eens in de zoveel tijd voor een paar seconden?
- Kan er met de app tv worden ge-cast naar bijvoorbeeld een chromecast?
Zou fijn zijn als iemand hier zijn ervaring over kan delen
Op dit moment heb ik een abbonement bij Caiway, wat in principe voldoet, echter een overstap naar Online zou me 15 per maand besparen. Specifieke vragen die ik dan heb:
- Hoe goed werkt het tv kijken? Wissellen van zenders gaat niet te traag? Beeld blijft niet hangen eens in de zoveel tijd voor een paar seconden?
Kan je Online afnemen op de door CAIWAY gelegde fiber?Rips10 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:52:
Is er iemand hier die ervaring heeft met Glasvezel op het Delta / CaiWay netwerk?
Stond er hier ook niet bij initieel 1 jaar geleden, maar volgens de website wel (in ieder geval hier zuid Oost Brabant), als ik mijn postcode in vul op de website van online, kan ik een abonnement met glasvezel afnemen.stormfly schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:01:
[...]
Kan je Online afnemen op de door CAIWAY gelegde fiber?
Ik zag dat bij KPN.com ook, maar bij navraag bleek dat een fout te zijnRips10 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:07:
[...]
Stond er hier ook niet bij initieel 1 jaar geleden, maar volgens de website wel (in ieder geval hier zuid Oost Brabant), als ik mijn postcode in vul op de website van online, kan ik een abonnement met glasvezel afnemen.

KPN is hier geen optie, net even gecontroleerd. Online.nl lijkt me wel aannemelijk omdat deze er ook bijstaat bij nieuwe gebieden waar glasvezel wordt aangelegd.stormfly schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:09:
[...]
Ik zag dat bij KPN.com ook, maar bij navraag bleek dat een fout te zijn
Ik heb al jarenlang Fiber (inmiddels Online) op het Caiway glasvezel netwerk, bij deze antwoord op je vragen:Rips10 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:52:
-het netwerk is gewoon stabiel. (Aangezien het via dezelfde hardware gaat als je huidige Caiway abo, zal de betrouwbaarheid vergelijkbaar zijn)
-TV kijken gaat prima. Zender wisselen gaat ongeveer even snel als ‘vroeger’ bij Ziggo. Beeld blijft niet hangen. De oude MZ-100 ontvanger wil nog wel eens vastlopen in het menu, met de nieuwe MZ-102 geen problemen. Let op: sinds juni zijn er geen Discovery/Nat Geo/TLC zenders meer.
-Ja met de app kan je casten (in ieder geval vanaf de iPad).
Vorige week overgestapt, van T-mobile naar Online. van Online heb ik dezelfde Zynx modem gekregen. Het enige wat veranderd zijn de app & tv box, in tegenstelling tot T-mobile kan ik via de app wel de ziggo & fox sports kanalen ontvangen. De tv box zelf is een stuk langzamer bij zappen en opstarten en geeft af en toe een storing dat het signaal verloren is, dit had ik eerder niet. Denk dat ik van de week een andere box aanvraag. Het zal niet aan de verbinding(snelheid/stabiliteit) liggen aangezien daar niks in is veranderd.
Goedemiddag!
Ik heb voornemens om over te stappen op online.nl. Hierbij heb ik wat vragen:
1. Krijg je momenteel echt een FRITZ!Box modem bij Online.nl? Zie deze link.
2. Hoe is de kwaliteit en gebruikerservaring van het TV kijken? Gratis Fox 1, 2 en 3 vind ik een groot voordeel. Dat is eigenlijk de voornaamste reden om nog TV af te nemen i.p.v. alleen internet en bij Online.nl is dit dus het voordeligst omdat dit in het basispakket zit.
3. Ik zag dat Online.nl recent een aantal zenders uit het basispakket heeft gehaald. Een zender die me vrouw graag bekijkt (als we dan toch nog gewoon een TV-abonnement hebben) is TLC, ik weet niet zo goed of ze het me zal vergeven als deze zender straks ontbreekt. Waarom heeft Online.nl deze keuze gemaakt? Kan ik er vanuit gaan dat ditzelfde ook met bijv Fox kan gebeuren?
2. Hoe is de kwaliteit en gebruikerservaring van het TV kijken? Gratis Fox 1, 2 en 3 vind ik een groot voordeel. Dat is eigenlijk de voornaamste reden om nog TV af te nemen i.p.v. alleen internet en bij Online.nl is dit dus het voordeligst omdat dit in het basispakket zit.
3. Ik zag dat Online.nl recent een aantal zenders uit het basispakket heeft gehaald. Een zender die me vrouw graag bekijkt (als we dan toch nog gewoon een TV-abonnement hebben) is TLC, ik weet niet zo goed of ze het me zal vergeven als deze zender straks ontbreekt. Waarom heeft Online.nl deze keuze gemaakt? Kan ik er vanuit gaan dat ditzelfde ook met bijv Fox kan gebeuren?
@wantsome heb je even pakweg de laatste 10 pagina's met recente berichten teruggelezen in dit topic? Daar staat wat jij vraagt namelijk allemaal vermeld. Daarnaast kan je in de zoekbalk midden bovenaan dit topic ook zoeken op trefwoorden, grote kans dat je antwoord erbij staat.
Anders gaat het telkens weer op herhaling. Als je dan nog specifieke vragen hebt kan je berichten quoten / vragen stellen.
Anders gaat het telkens weer op herhaling. Als je dan nog specifieke vragen hebt kan je berichten quoten / vragen stellen.
[ Voor 33% gewijzigd door Cap op 20-07-2020 13:01 ]
CanalDigitaal / M7 groep heeft deze keuze gemaakt. Alle providers die de diensten van M7 voor televisie afnemen hebben hier dus mee te maken.wantsome schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:37:
Goedemiddag!
Discovery vraagt teveel geld voor de zenders en hier had M7 geen zin in. https://www.canaldigitaal...op-zenders-van-discovery/
Wel behoorlijk kwalijk dat je nog steeds icoontjes van Eurosport op de website ziet, half mei bestelde ik, vooral om het complete sport aanbod met o.a. Eurosport 1 en 2, die stonden toen ook nog vol op het aanbod overzicht (welke dus niet matchte met het pdf overzicht, maar ja, was ook nog geen 1 juni, maar toch voel je je genaaid).
Verder wel tevreden over de kwaliteit en stabiliteit qua tv en internet. Enige wat ik zie is af en toe een hickup bij 'begin gemist', een enkele keer stottert alleen het beeld. Tijdens livetv so far geen issues. Ook het Zyxel modem voldoet prima.
Verder wel tevreden over de kwaliteit en stabiliteit qua tv en internet. Enige wat ik zie is af en toe een hickup bij 'begin gemist', een enkele keer stottert alleen het beeld. Tijdens livetv so far geen issues. Ook het Zyxel modem voldoet prima.
Idem hier, met de MZ-102 geregeld een paar dropped frames bij uitzending / begin gemist waar dit bij live TV niet voorkomt. Maar geen blokjes meer, zoals met de MZ-101. Live tv geen enkel probleem. Al met al prima te doen.
Oke top @Cap . Zo te zien is het sinds de MZ-102 dus flink verbeterd! Ik zag dat je eigenlijk wou vertrekken maar nu toch blijft.
Of je bij een glasvezel abonnement nu een Fritz of Zyxel krijgt is totaal niet duidelijk bij online.nl. Op de glasvezel pagina staat van wel maar verder wordt er nergens over een Fritz gerept. Wat dat betreft is het zeer teleurstellend te noemen hun website en heb ik geen idee wat ik nu precies krijg. Hopelijk zijn hun diensten beter dan de website.
Of je bij een glasvezel abonnement nu een Fritz of Zyxel krijgt is totaal niet duidelijk bij online.nl. Op de glasvezel pagina staat van wel maar verder wordt er nergens over een Fritz gerept. Wat dat betreft is het zeer teleurstellend te noemen hun website en heb ik geen idee wat ik nu precies krijg. Hopelijk zijn hun diensten beter dan de website.
Kwestie van even bellen met de verkoopafdeling en je weet het binnen 5 minuten. Gewoon even vragen welk modem / router je precies gaat krijgen. Er is een oudere versie van de Zyxel met alleen 2.4GHz wifi, die wil je niet. De nieuwere versie heeft ook 5 GHz. Ook hierover is info te vinden in dit topic. Dus even navragen welk merk en type je precies krijgt.
[ Voor 64% gewijzigd door Cap op 20-07-2020 16:40 ]
OK. Een poging....wantsome schreef op maandag 20 juli 2020 @ 16:31:
Of je bij een glasvezel abonnement nu een Fritz of Zyxel krijgt is totaal niet duidelijk bij online.nl.
ADSL2/VDSL vanuit nummercentrale -> Huawei HG655d (oud model)
ADSL2, VDSL2, VVDSL2, Glasvezel KPN/Reggefiber -> ZyXel VMG8324 (huidig model)
ADSL2, VDSL2, VVDSL2, Glasvezel KPN/Reggefiber -> ZyXel VMG8825-T50 (nieuwste model)
Glasvezel CaiWay -> Fritzbox 7490 (niet helemaal zeker over het model)
Glasvezel Buitenaf -> Fritzbox 5490
Ben best ontevreden over de overstap naar Online.nl. Ik gebruik al maanden lang GeForce Now zonder problemen sinds de overstap werkt het slecht.
Internet snelheid is goed en we behalen de maximale snelheden zowel Wifi en bekabeld.
Ik heb meerdere malen Netwerk Test gedaan via de GeForce Now app en constant 15-19mbps bandbreedte en schommelende packloss percentage.
We hebben de nieuwste ZyXEL VMG8825-T50 modem.
Ik betwijfel of het de modem is of het netwerk van Online.nl, ze konden mij verder niet helpen...:fill(white):strip_exif()/f/image/rlVT4NyntgicIjZ3gPxhxm7t.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/4O7wpxaJjJ08oLU3wc14HZ7l.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/KDGUQmclsZIIaKcaYJQZtTYz.png?f=user_large)
Internet snelheid is goed en we behalen de maximale snelheden zowel Wifi en bekabeld.
Ik heb meerdere malen Netwerk Test gedaan via de GeForce Now app en constant 15-19mbps bandbreedte en schommelende packloss percentage.
Ik betwijfel of het de modem is of het netwerk van Online.nl, ze konden mij verder niet helpen...
:fill(white):strip_exif()/f/image/rlVT4NyntgicIjZ3gPxhxm7t.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/4O7wpxaJjJ08oLU3wc14HZ7l.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/KDGUQmclsZIIaKcaYJQZtTYz.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/8KduiUUxp9I16l0z3gR7WCy4.png?f=user_large)
[ Voor 43% gewijzigd door Signex op 01-08-2020 14:29 ]
Wat is GeForce NOW voor een dienst, kan je achter een IP adres komen en een traceroute uitvoeren?Signex schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:28:
Ben best ontevreden over de overstap naar Online.nl. Ik gebruik al maanden lang GeForce Now zonder problemen sinds de overstap werkt het slecht.
Ik betwijfel of het de modem is of het netwerk van Online.nl, ze konden mij verder niet helpen...[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het kan heel goed dat je een minder goed pas ervaart. KPN, Ziggo, XS4ALL peren het mooiste op het internet. Vooral KPN heeft hele korte paden. Online zit daar vast en zeker een gradatie onder.
Een traceroute kan helpen
GeForce Now is een cloud gaming dienst. Ik wacht momenteel nog op mijn Shadow cloud gaming PC, die hebben ook een speedtest en daar krijg ik gewoon perfecte resultaten.stormfly schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:45:
[...]
Wat is GeForce NOW voor een dienst, kan je achter een IP adres komen en een traceroute uitvoeren?
Het kan heel goed dat je een minder goed pas ervaart. KPN, Ziggo, XS4ALL peren het mooiste op het internet. Vooral KPN heeft hele korte paden. Online zit daar vast en zeker een gradatie onder.
Een traceroute kan helpen
Ik zal kijken of ik een IP kan achterhalen.
EDIT: Heb een traceroute gedaan zoals je zei, hier is het resultaat:
/f/image/9Mq44sOb6pkKSccKgvKD5YHT.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 75% gewijzigd door Signex op 01-08-2020 15:29 ]
Dat ziet er met 12ms niet heel slecht uit. Heb je met twee verschillende apparaten twee verschillende resultaten?Signex schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:46:
[...]
GeForce Now is een cloud gaming dienst. Ik wacht momenteel nog op mijn Shadow cloud gaming PC, die hebben ook een speedtest en daar krijg ik gewoon perfecte resultaten.
Ik zal kijken of ik een IP kan achterhalen.
EDIT: Heb een traceroute gedaan zoals je zei, hier is het resultaat:
[Afbeelding]