Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signex
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-06-2021

Signex

Crazy of the North

Ik heb de Android app ook geprobeert, zelfde verhaal.
Of bedoel je een ander PC?

Ik heb het ook op 2 andere laptops.

EDIT: Heb een hotspot van mijn telefoon gemaakt, via 4G krijg ik prima 42-50mbps.
Ping is wel wat hoger, maar dat is te verwachten met 4G.

[ Voor 56% gewijzigd door Signex op 01-08-2020 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmashCruiser
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-06 21:31
Zit een kleine maand bij Online, toch wel ontevreden...

- Het beeld hapert regelmatig/blijft hangen tijdens het televisiekijken.
- Opstarten van de TV box duurt lang, evenals het wisselen van kanalen.
- Op de eerste factuur zijn aansluitkosten gerekend... Op de volgende nota worden de kosten in mindering gebracht, maar het beloofd niet veel goeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
SmashCruiser schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:12:
Zit een kleine maand bij Online, toch wel ontevreden...

- Het beeld hapert regelmatig/blijft hangen tijdens het televisiekijken.
Niet bij kijken van live tv toch, alleen bij gemist / uitgesteld kijken? Althans dan gebeurt het soms bij mij, bij live tv kijken nooit een probleem. Bij mij blijft het beeld ook niet hangen maar zit er dan af en toe een kort hikje in alsof er missed/dropped frames zijn, de uitzending loopt dus gewoon door.
- Opstarten van de TV box duurt lang, evenals het wisselen van kanalen.
Opstarten box vanuit de UIT stand duurt inderdaad lang, een minuutje ofzo. Irritant maar niet onoverkomelijk. Waarschijnlijk heb je de ecomodus aan staan. Kijk onder instellingen, Standby-tijd ecomodus, daar stel je in of de box 5 min, 4 uur, 8 uur na uitschakelen of helemaal niet in ecomodus gaat. Zet je hem uit dan start de box veel vlotter op. Zelf heb ik de ecomodus standby tijd op 4 uur staan, voor mij is het dan 1x per dag traag opstarten en daarna gaat het dus vlotter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmashCruiser
Cap schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:50:
[...]

Niet bij kijken van live tv toch, alleen bij gemist / uitgesteld kijken? Althans dan gebeurt het soms bij mij, bij live tv kijken nooit een probleem. Bij mij blijft het beeld ook niet hangen maar zit er dan af en toe een kort hikje in alsof er missed/dropped frames zijn, de uitzending loopt dus gewoon door.

[...]

Opstarten box vanuit de UIT stand duurt inderdaad lang, een minuutje ofzo. Irritant maar niet onoverkomelijk. Waarschijnlijk heb je de ecomodus aan staan. Kijk onder instellingen, Standby-tijd ecomodus, daar stel je in of de box 5 min, 4 uur, 8 uur na uitschakelen of helemaal niet in ecomodus gaat. Zet je hem uit dan start de box veel vlotter op. Zelf heb ik de ecomodus standby tijd op 4 uur staan, voor mij is het dan 1x per dag traag opstarten en daarna gaat het dus vlotter.
Terugkijken doe ik eigenlijk nooit. Het gebeurt juist bij live tv kijken. Het beeld blijft dan echt even 5 á 10 seconden hangen.Bij T-mobile had ik deze problemen niet. Aangezien ik dezelfde modem van Online heb ontvangen kan ga ik er ook blindelings vanuit dat het aan de box van Canal digitaal box ligt.

Ik zal eens gaan testen met de Eco en standby modus of dat veel uitmaakt met het opstarten. Ben benieuwd of dat veel verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signex

Signex

Crazy of the North

Ik denk dat wij het op gaan zeggen. Google Stadia heb ik hetzelfde probleem als bij Geforce Now.

Dit zijn toch extra betaalde diensten waar ik geen gebruik van kan maken.
Mijn Shadow abbo kan ook elk moment van start gaan, en ben bang daar hetzelfde probleem te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilvanwil
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-06 22:54
de klantenservice is wel 'kras kras kras'....ongeschikt....
van hedenochtend....: mijn cashback van 40 euro is niet verrekend, staat op een nota waarop niks te verrekenen is... en is ook niet uitbetaald...(3x dubbel gechecked) en staat ook echt niet op mijn 2 laatste nota's.. heb totaal 3 nota's...)
Nu heb ik contact met een eigenwijze service medewerker, helpdesk is koning, klant zeker niet... ik moet alles voorkauwen....

heb gevraagd of ie de nota bekeken heeft...

reacties:

Ik check dat in het systeem, en je ontvangt inderdaad niet een betaling,
het is verrekend met je eerste nota. Dat kan je zelf ook controleren in
Mijn Online op het tabblad Mijn nota,
zodat je er 100% zeker van kan zijn dat ik het niet zit te verzinnen.

ik aangegeven dat als dat goed was gegaan ik niet contact zou hebben gezocht...
en later:

Verrekend met de andere regels die op die nota staan.
Heb je de nota in Mijn Online voor je? Dan kan je het zwart op wit voor je zien.

kopie van de nota opgestuurd en gevraagd of ie iets anders ziet....

ah, en uitnodiging voor klanttevredenheidsonderzoek is alweer binnen zie ik... issue is nog niet eens opgelost... woehahahahaaaa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Signex

Signex

Crazy of the North

Ja krijg ook te horen van een medewerker dat mijn reden voor ontbinding contract niet geldig genoeg is.

Als ik extra betaalde services niet kan gebruiken via hun internet verbinding, dat is toch een geldige reden om het contract te ontbinden?
Poorten open gooien, DMZ, niets werkt....

Edit: Krijg dood leuk te horen dat ze portforwarding niet eens ondersteunen.
Vind ik gewoon blog van hun hoe je poorten kunt open zetten.

Edit2: Ik weet niet hoe, beide Stadia en Geforce Now lijken goed te werken.
Toch zegd GeForce Now dat ik hoge packet loss heb en low bandwith. Ik heb net een race spel gedaan op telefoon. Heb geen lag vernomen of een indicatie van slechte verbinding. Stadia gaf een constante status van Excellent. Even afwachten of het zo blijft...

[ Voor 47% gewijzigd door Signex op 07-08-2020 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
@Signex Op zich niet zo verrassend. Ze ondersteunen het niet, in de zin dat de helpdesk er geen tijd aan gaat besteden om jou uit te leggen hoe je poorten in de router open te zetten. Dat doen andere providers (neem bijv KPN, Telfort, Tele2, Budget, etc) ook niet, wellicht een provider als XS4all uitgezonderd. In mijn geval werkt het prima, ik gebruik een Fritz!box. Zou ook moeten kunnen met het standaard Zyxel modem natuurlijk (zelf niet geprobeerd maar de opties zitten er overduidelijk in, het ding is zelfs vrij uitgebreid) maar anders kan je nog een andere router overwegen.

@wilvanwil Tja helpdesken... mijn verwachtingen zijn er niet al te hoog van. Zelf heb ik zowaar een redelijk positieve ervaring met de helpdesk n.a.v. mijn voornemen om op te zeggen. Ze hebben me goed geholpen met een nieuwe tv box en een verlenging tegen een aantrekkelijke prijs en zijn de (terugbel)afspraken ook nagekomen. Wellicht helpt het dus om als je belt te kiezen voor de afdeling opzeggingen, de retentie afdeling is meestal een stuk proactiever ingesteld.

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 08-08-2020 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:00
Na de prijsverhoging ben ik weggegaan bij online en ben weer terug in kamp budget internet.

In de 4 maanden die ik genoten heb van online.nl nooit de 100mbit gehaald die ik bij budget wel had, en nu weer heb.

Budget (100mbit gehaald) -> online.nl (nooit 100mbit, met moeite 50mbit in de avonden, modem wissel haalde ook niks uit ) -> budget (weer 100 mbit) ik ben tevreden ex klant. :-D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilvanwil
@Cap

blijkbaar was de ene heldpeskmedewerker er klaar mee en heeft de chat afgesloten waardoor ik de enquete kreeg, daarna kreeg ik een meer klantvriendelijk iemand op de chat, die had het "probleem" snel door en wist hoe te handelen... cashback zal nu verrekend worden...

nou maar hopen dat ook mijn aanvraag van vergoeding van Ziggo-extra-kosten ook goed doorkomt....
Doordat ze mijn adres "niet kenden", moest mijn aanvraag er opnieuw in, eerste aanvraag gecanceld, dan wordt de Ziggo cancellation automatisch ongedaan gemaakt.... Bij de nieuwe aanmelding heeft de Opzegservice mij niet opnieuw opgezegd bij Ziggo, dus mijn Ziggo abo liep te lang door... zouden ze vergoeden... verzoek ligt er... we gaan het zien....

gezien mijn ervaringen so far met online.nl zou ik ze niet aanraden
product technisch in orde, maar er zijn teveel processen die niet goed lopen, dus bij een kleine issue, krijg je een soort sneeuwbaleffect lijkt wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkace
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-03-2023

Darkace

Super Kommandant

Cap schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 07:15:
@Signex Op zich niet zo verrassend. Ze ondersteunen het niet, in de zin dat de helpdesk er geen tijd aan gaat besteden om jou uit te leggen hoe je poorten in de router open te zetten. Dat doen andere providers (neem bijv KPN, Telfort, Tele2, Budget, etc) ook niet, wellicht een provider als XS4all uitgezonderd. In mijn geval werkt het prima, ik gebruik een Fritz!box. Zou ook moeten kunnen met het standaard Zyxel modem natuurlijk (zelf niet geprobeerd maar de opties zitten er overduidelijk in, het ding is zelfs vrij uitgebreid) maar anders kan je nog een andere router overwegen.

@wilvanwil Tja helpdesken... mijn verwachtingen zijn er niet al te hoog van. Zelf heb ik zowaar een redelijk positieve ervaring met de helpdesk n.a.v. mijn voornemen om op te zeggen. Ze hebben me goed geholpen met een nieuwe tv box en een verlenging tegen een aantrekkelijke prijs en zijn de (terugbel)afspraken ook nagekomen. Wellicht helpt het dus om als je belt te kiezen voor de afdeling opzeggingen, de retentie afdeling is meestal een stuk proactiever ingesteld.
Hallo @Cap, mooi om te horen. Ik ben overgestapt van Ziggo met de standaard dichtgetimmerde Connectbox (kon wel in Bridge modus laten zetten en eigen router gebruiken of gewoon andere firmware laten inladen door Ziggo zodat ik wel port forwarding voor mijn FTP server en ahem, torrents open kon zetten. Maar wilde toch glasvezel en is dit jaar allemaal aangelegd hier in het kerkdorp en nu eindelijk kan ik er hopelijk van gaan genieten. Dus had geen zin meer om voor korte duur nog naar Bridge modus over te gaan bij Ziggo) naar glasvezel van Online.nl met eerst maar eens 100Mbit down/up en Canal Digital TV. Ben ook blij dat ik verleden week de hardware per post al kreeg toegestuurd. Alvast alles aangesloten en goed gezet waar ik het wil hebben. Maar de stroom adapters nog even uit de stroombalk gelaten omdat ik tot eind deze maand nog Ziggo heb. En ik wacht nog op de oplevering, dus er staat waarschijnlijk toch nog geen signaal op? Denk aankomende week.

En helemaal blij dat ik de Fritz!box 5490 heb gekregen! Nog geen ervaring mee maar wel veel over gehoord/gelezen en opgezocht/uitgezocht. Duitse kwaliteit heb ik vernomen en als het goed is kan ik alles instellen zoals ik het wens. DHCP, mac adressen koppelen aan vast IP, poorten open gooien voor mijn NAS FTP en ook voor torrents. Klopt dus? Want als het werkt hoef ik nl. helemaal mijn eigen router meer te gebruiken en scheelt uitzoekwerk. Wat de Fritz!box is al een goed ding.

En dat TV kastje.... heb ik wel aangesloten maar heb ook een Nvidia Shield TV Pro waar ik alles mee doe qua streamen en afspelen via lokaal netwerk. Weet jij zo of ik de Kanaal Digitaal App niet gewoon kan installeren op de Shield en de gegevens gebruiken van Online.nl? Dan hoef ik dat hele kastje nl. niet te gebruiken.

Nu hopen dat de glasvezel snelheid stabiel blijft en dat Online.nl alleen maar klantvriendelijker wordt en ook optimalisatie doen van het netwerk. Moet uiteindelijk goed komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Darkace op 09-08-2020 19:02 ]

I wear Glasses with extreme modern "SHADES", to prevent any more harm to my precious eyes, because I already had them pretty damn badly damaged, it wasn't my fault back then, it was Yunalesca's ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@Darkace Je kunt de Canal Digitaal app voor Android TV inderdaad prima op je Nvidia Shield TV Pro installeren. Dit werkt erg goed, al zal de beeldkwaliteit wellicht iets minder zijn dan op het kastje van Online.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkace

Darkace

Super Kommandant

TexMex schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:42:
@Darkace Je kunt de Canal Digitaal app voor Android TV inderdaad prima op je Nvidia Shield TV Pro installeren. Dit werkt erg goed, al zal de beeldkwaliteit wellicht iets minder zijn dan op het kastje van Online.nl.
Hey! Maar hoezo mindere kwaliteit? De Shield ondersteunt zelfs 4K@60Hz en de specs zijn ook vele malen beter dan dat TV kastje van Online.nl uiteraard.

Of bedoel je soms dat de App zelf ietwat slechter is en beperkingen heeft t.o.v. de originele TV box?

Ben trouwens nieuw met Canal Digitaal en kijk überhaupt geen nieuws meer sinds 2008 vanwege onze zeer gekleurde MSM... maar er is natuurlijk genoeg leuk ander spul te bekijken, al kijk ik meestal gewoon mijn uitgezochte specifieke TV series en films....

Maar kun je al gewoon kijken dan op je Shield als je het geïnstalleerd heb of moet je dus nog wat instellen? Neem het aan want niks is gratis. Helaas :-)
Waarschijnlijk moet ik dan de gegevens van Online.nl gebruiken in de App of zoiets? Is ie trouwens ook direct via de Play Store tw downloaden of moet je hem sideloaden?

[ Voor 16% gewijzigd door Darkace op 09-08-2020 20:20 ]

I wear Glasses with extreme modern "SHADES", to prevent any more harm to my precious eyes, because I already had them pretty damn badly damaged, it wasn't my fault back then, it was Yunalesca's ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:51
Darkace schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:53:
[...]

Hey! Maar hoezo mindere kwaliteit? De Shield ondersteunt zelfs 4K@60Hz en de specs zijn ook vele malen beter dan dat TV kastje van Online.nl uiteraard.

Of bedoel je soms dat de App zelf ietwat slechter is en beperkingen heeft t.o.v. de originele TV box?

Ben trouwens nieuw met Canal Digitaal en kijk überhaupt geen nieuws meer sinds 2008 vanwege onze zeer gekleurde MSM... maar er is natuurlijk genoeg leuk ander spul te bekijken, al kijk ik meestal gewoon mijn uitgezochte specifieke TV series en films....

Maar kun je al gewoon kijken dan op je Shield als je get geïnstalleerd heb of moet je dus nog wat instellen? Neem het aan want niks is gratis. Helaas :-)
Waarschijnlijk moet ik dan de gegevens van Online.nl gebruiken in de App of zoiets? Is ie trouwens ook direct via de Play Store tw downloaden of moet je hem sideloaden?
Verschil in kwaliteit zit in de gebruikte stream. Die is anders dan de stream die de TV ontvangers gebruiken.

Na het installeren moet je inloggen in de app. Op m'n LG tv (waar deze app ook op te installeren is) ging dat met het scannen van een QR code om zo de tv te koppelen aan je Canaldigitaal account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkace

Darkace

Super Kommandant

krakendmodem schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 20:09:
[...]

Verschil in kwaliteit zit in de gebruikte stream. Die is anders dan de stream die de TV ontvangers gebruiken.

Na het installeren moet je inloggen in de app. Op m'n LG tv (waar deze app ook op te installeren is) ging dat met het scannen van een QR code om zo de tv te koppelen aan je Canaldigitaal account.
Stom van mij, je hebt gelijk. Soms vergeet ik even dat ik moet streamen ipv lokaal iets afspelen haha. En het hangt natuurlijk af vd streaming dienst. Netflix of Amazon is zelfs FullHD en er zijn al enkele 4K streaming diensten.

Zal beiden wel gaan uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Darkace schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:53:
[...]

De beeldkwaliteit van de app is beduidend slechter dan die van de tv-box, de aangeleverde stream heeft slechtere kleurweergave, contast, detail en motion. Vooral bij zaken als voetbal vind ik dat irritant, met name de motion. Op een wat groter (OLED) scherm merk je het verschil echt duidelijk. Kort gezegd, op mijn macbook scherm vind ik de browser app van Online prima te doen (vergelijkbaar met de Ziggo browser app die ik ook gebruik), maar op mijn OLED de ingebouwde app eigenlijk niet te doen. Het plezier in tv kijken vergaat me al snel bij programma's die een beetje kritisch zijn (bewegend beeld, film, sport).

Maar als je bijv alleen maar soms wat tv kijkt op een kleinere / matige monitor of tv dan maakt het niet zoveel uit. Sowieso is "gewoon" HD tv kijken natuurlijk een stuk minder van kwaliteit dan een echte 4k UHD film of serie... maar dat geldt voor elke provider.

[ Voor 18% gewijzigd door Cap op 09-08-2020 21:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darkace

Darkace

Super Kommandant

Cap schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 21:45:
[...]

De beeldkwaliteit van de app is beduidend slechter dan die van de tv-box, de aangeleverde stream heeft slechtere kleurweergave, contast, detail en motion. Vooral bij zaken als voetbal vind ik dat irritant, met name de motion. Op een wat groter (OLED) scherm merk je het verschil echt duidelijk. Kort gezegd, op mijn macbook scherm vind ik de browser app van Online prima te doen (vergelijkbaar met de Ziggo browser app die ik ook gebruik), maar op mijn OLED de ingebouwde app eigenlijk niet te doen. Het plezier in tv kijken vergaat me al snel bij programma's die een beetje kritisch zijn (bewegend beeld, film, sport).

Maar als je bijv alleen maar soms wat tv kijkt op een kleinere / matige monitor of tv dan maakt het niet zoveel uit. Sowieso is "gewoon" HD tv kijken natuurlijk een stuk minder van kwaliteit dan een echte 4k UHD film of serie... maar dat geldt voor elke provider.
Ik heb zelf een mooie 4K 55" Philips ambilight TV. Echt dol op. Met mijn Nvidia Shield Pro is het nog veel mooier en beter dan de ingebouwde meuk. De Shield gebruik ik voluit en bevalt me enorm. De upscaling is een beademing. Want eigenlijk alles wat onder de 4K zit, is te slecht om naar te kijken. Dichtbij zie je de pixel bende 😂🤣

Maar gelukkig is de afstand waarvan ik kijk 720P en 1080P goed te bekijken en met de verbeterde hardware van zowel de Shield TV Pro en de TV zijn de details zelfs stukken beter nog. Maar niks kan op tegen native 4K@60Hz natuurlijk. Alleen daar is nog veel te weinig van.

Maar eigenlijk te erg allemaal lol. Eerst was HD kijken de shit en toen kwam FulHD en was het helemaal mooi maar nu vinden we het eigenlijk allemaal weer niks 🤣 en zo blijven we wel doorgaan... feitelijk sinds mensenheugenis gaat iedere technologie telkens een stapje verder. Niks nieuws maar tevredenheid zit in onszelf.

Ben zelf dus nog steeds tevreden met oude series kijken in dvdrips. Uiteindelijk gaat bij mij alles om de boodschap en verzin zelf de effecten er wel bij. Heb ik nooit moeite mee gehad. Natuurlijk vind ik het wel mooi om naar hogere kwaliteit te kijken, maar ik bedoel als het minder is en ik vind de serie/film gewoon goed, geen enkel probleem :-)

[ Voor 17% gewijzigd door Darkace op 11-08-2020 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
met dit weer krijg je alles aan de beademing ;-)))
heb net sinds vrijdag een nieuwe tv... met google play, app er op gezet, werkt ok, maar beeld is idd beduidend minder dan via de ontvanger.(minder kleur, minder scherp)

p.s. zie nog steed het eurosport 2 logo op de website van online... echt slecht...
(ssssst Eurosport 1 en 2 op m'n nieuwe tv via acestream prima te streamen trouwens, moet wel nog iets anders dan russische streams zien te vinden ;-) )

[ Voor 42% gewijzigd door wilvanwil op 10-08-2020 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkace

Darkace

Super Kommandant

Niet dat ik het misschien wil of zelfs nodig heb, maar is het eventueel mogelijk om via een switch met SFP poort en IGMP Snooping je eigen router te gebruiken ipv de Fritz!box of Zyxel?

Mijn ouders hebben KPN met een NTU die nog op het lichtnet moet worden aangesloten en mijn NTU is van een nieuwer type, kleiner kastje en gaat de glasvezel rechtsreeks in de Fritz!box.

Maar iemand ervaring met een eigen router met glasvezel via Online.nl?

Als iemand me een beetje helpen kan zou ik het verder wel alleen kunnen configureren. Ik weet nu dat je via een module voor het SFP slot de glasvezel ipv in de Fritz!box ook direct op de switch kan aansluiten en dan via de switch naar je eigen router. Klopt dit? Alleen welke switches zijn goed geschikt hiervoor en welke SFP module moet ik dan precies hebben?

Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmashCruiser
SmashCruiser schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:08:
[...]

Terugkijken doe ik eigenlijk nooit. Het gebeurt juist bij live tv kijken. Het beeld blijft dan echt even 5 á 10 seconden hangen.Bij T-mobile had ik deze problemen niet. Aangezien ik dezelfde modem van Online heb ontvangen kan ga ik er ook blindelings vanuit dat het aan de box van Canal digitaal box ligt.

Ik zal eens gaan testen met de Eco en standby modus of dat veel uitmaakt met het opstarten. Ben benieuwd of dat veel verschil maakt.
Update wat de betreft het vastlopen. Geen enkel kanaal doet het langer dan een paar seconden, begint direct te haperen en loopt daarna volledig vast met foutcode K524.

Een fabrieksreset heeft dit niet verholpen. Na een reset van de modem lijkt het nu weer redelijk te werken. Wat toch wel vreemd is aangezien ik de lanverbinding van de Tv box heb getest voor de reset en deze stabiel was... Of zijn er wellicht onderliggende problemen tussen de Tv box en modem die verholpen worden door een reset van de modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
@SmashCruiser

Welk modem heb je precies? En welke tv-box?

En hoe zit het sowieso met je verbinding?

Doe deze XS4ALL Ookla speedtest eens (XS4ALL heeft een stabiele server, vandaar deze. Is doorgaans beter dan Online's eigen speedtest of een speedtest van een willekeurige Ookla server).

https://www.xs4all.nl/speedtest/

Ter controle ook nog de Online speedtest:

https://www.online.nl/speedtest/#speedtestv2

Hier een voorbeeld van mijn resultaten met (eigen) Fritz!box 7581. Ik heb ook getest met de ZyXEL VMG8324-B10A van Online.nl en de resultaten waren hetzelfde. Voor tv heb ik trouwens de M7 MZ-102 Canal Digitaal ontvanger.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YMSNpazMBk09IkbY2cA29T8qE_o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JZTB7k2unGkLrPRpiFZWoDEi.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NTD0BXFDkOdV98zzyd5OzucOqhA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8oCmJg0FzV0X0UNmcfdzT65u.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 94% gewijzigd door Cap op 16-08-2020 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkace

Darkace

Super Kommandant

Darkace schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 01:19:
Niet dat ik het misschien wil of zelfs nodig heb, maar is het eventueel mogelijk om via een switch met SFP poort en IGMP Snooping je eigen router te gebruiken ipv de Fritz!box of Xyzel?

Mijn ouders hebben KPN met een NTU die nog op het lichtnet moet worden aangesloten en mijn NTU is van een nieuwer type, kleiner kastje en gaat de glasvezel rechtsreeks in de Fritz!box.

Als iemand me een beetje helpen kan zou ik het verder wel alleen kunnen configureren. Ik weet nu dat je via een module voor het SFP slot de glasvezel ipv in de Fritz!box ook direct op de switch kan aansluiten en dan via de switch naar je eigen router. Klopt dit? Alleen welke switches zijn goed geschikt hiervoor en welke SFP module moet ik dan precies hebben?

Ben benieuwd.
Toevallig iemand hier die hetzelfde gedaan heeft wat ik wil doen? Niet dat de fritz!box slecht is, maar wil toch eens oefenen en proberen of mijn eigen ubiquiti of Draytek vigor 2130n er ook mee werkt. Maar ik wil dus graag weten welke super switch ik hiervoor nodig heb en welke SFP module want dit is nieuw voor mij. Maar wil het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
echt waar he, je weet het eigenlijk van te voren... een falende overstap service, er wordt een vergoeding beloofd, en dan terugkrabbelen... wat een ongelooflijk amateuristische bende zit er toch achter.... ik ben best tevreden over het product, maar obv de helpdesk raad ik ze ten zeerste af.....
we gaan blijven "zuigen" dan maar... hou ik helemaal niet van, maar is bij dit bedrijf blijkbaar nodig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:23
wilvanwil schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:00:
echt waar he, je weet het eigenlijk van te voren... een falende overstap service, er wordt een vergoeding beloofd, en dan terugkrabbelen... wat een ongelooflijk amateuristische bende zit er toch achter.... ik ben best tevreden over het product, maar obv de helpdesk raad ik ze ten zeerste af.....
we gaan blijven "zuigen" dan maar... hou ik helemaal niet van, maar is bij dit bedrijf blijkbaar nodig....
klopt, helpdesk is bedroevend, die hoop ik nu dan ook nooit meer nodig te hebben... konden niet eens de gemaakte afspraken op de mail naar me zetten, ook niet toen ik meldde dat de eerder gemaakte afspraken allemaal niet zijn nagekomen en volgens hij ook nooit zijn afgesproken....

product zelf werkt naar tevredenheid, heb geen last van de inkakkende snelheden op piekmomenten en met het nieuwe tv-kastje zijn ook de artifacts in live TV kijken verdwenen, bij uitzending gemist is dit nog niet helemaal opgelost... tevens vraag ik me af of jullie ook bij (in ieder geval Nat Geo) uitzending gemist zulke belabberde beeldkwaliteit hebben (lijkt wel 480P), dit zou toch dezelfde beeldkwaliteit als live TV kijken moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:58

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
wantsome schreef op maandag 20 juli 2020 @ 16:31:
Oke top @Cap . Zo te zien is het sinds de MZ-102 dus flink verbeterd! Ik zag dat je eigenlijk wou vertrekken maar nu toch blijft.

Of je bij een glasvezel abonnement nu een Fritz of Zyxel krijgt is totaal niet duidelijk bij online.nl.
Zoals ik een pagina of zo terug aangegeven hebt, de Fritzbox is standaard in het levergebied van Caiway. Krijg je glasvezel van KPN dan is het een Zyxel.

Om te controleren kan je even een postcodecheck doen op de Caiway website, of anders even kijken wat voor een glasvezelaansluitppunt in je woning hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:58

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
Cap schreef op maandag 20 juli 2020 @ 16:38:
Er is een oudere versie van de Zyxel met alleen 2.4GHz wifi, die wil je niet. De nieuwere versie heeft ook 5 GHz.
Sinds halverwege maart levert Online.nl geen zwarte Zyxels meer, maar de witte (met 5Ghz WiFI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkace

Darkace

Super Kommandant

Darkace schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 14:04:
[...]

Toevallig iemand hier die hetzelfde gedaan heeft wat ik wil doen? Niet dat de fritz!box slecht is, maar wil toch eens oefenen en proberen of mijn eigen ubiquiti of Draytek vigor 2130n er ook mee werkt. Maar ik wil dus graag weten welke super switch ik hiervoor nodig heb en welke SFP module want dit is nieuw voor mij. Maar wil het leren.
Ik heb toch wel een poosje gewacht maar nog geen reactie mogen ontvangen... wellicht heeft niemand hier het ooit geprobeerd noch ervaring mee, maar ik ben wel benieuwd of het kan. Misschien wacht ik nog even wat langer totdat iemand die er wel ervaring mee heeft, reageert :-) no harm done!

PS: wacht trouwens ook nog steeds op de oplevering. Geduld wordt hier ook op de proef gesteld. Niet dat ik dit niet kan maar toch, je vraagt je af waarom derden er ook zo lang over moeten doen om Online.nl mij te laten opleveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aiNaturalist
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04-05 19:49
8 jaar bij fysiek dezelfde provider gezeten die een aantalkeer (Stipte, Fiberworld, Scarlet) overgenomen en gefuseerd is totdat ik bij ONline.nl kwam.
Toen kreeg ik drie keer per jaar een verhoging en had ik tussen 18:00 en 22:00 vaak geen internet. Toen ik zei dat ik over wilde stappen naar Youfone ivm al die verhogingen kreeg ik netjes een bevestiging en stapte ik naar Youfone over (Geen Overstaphulp, erg onduidelijk hoe dat bij Youfone geregeld is al ging het daar wel goed) maar wilde Online wel dat ik bleef betalen.
Dat is nu na bellen, mailen en schrijven redelijk opgelost. Ik betaal nu 2 weken extra en heb alle apparatuur opgestuurd. Hier kreeg ik helaas geen bevestiging van (Track en Trace) dus maak een foto van het pakket met de code van de sticker die ze er op plaatsen om problemen later te voorkomen.
Uiteindelijk is het met gerommel toch met een redelijke sisser afgelopen.
Die Youfone overstapservice van dereclame is er misschien voor de mobiel, maar niet voor TV en internet. TV werkte erg goed, maar krijg de indruk dat ze veel verkopen en dat het wat drukker wordt op de Youfone kabel.
Online is vanwege service en kwaliteit niet echt een aanrader. Het internet doet het savonds niet en daar kan de helpline wrsch niets aan doen want na 23:00 werkt alles weer prima.

Incasso liep nog 2mnd door, vind dat maar rare gang van zaken..

D
code:
1
2
3
e dag na je opzegging wordt alles verrekend, en gezien je juli ook betaald heb krijg je dan een tegoed. (Er even van uitgaand dat je geen openstaande bedragen hebt). Dit wordt dan teruggeboekt (enkele weken) nadat de hardware retour is ontvangen.

Je kan ook de laatste automatische incasso storneren, dat is op zich geen probleem. Rond de 15e wordt toch een nieuwe berekening gedaan en indien nodig wordt er een nieuwe automatische incasso gedaan voor eventuele (kleine) openstande bedragen.

[ Voor 18% gewijzigd door aiNaturalist op 21-08-2020 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-06 15:41
Vandaag het pakket ontvangen om over een aantal weken over te gaan naar Online Glasvezel op het Delta Fiber netwerk. Fritz box + m7 kastjes voor de tv, ik ben benieuwd :)

[ Voor 77% gewijzigd door Rips10 op 21-08-2020 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkace

Darkace

Super Kommandant

Rips10 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:46:
Vandaag het pakket ontvangen om over een aantal weken over te gaan naar Online Glasvezel op het Delta Fiber netwerk. Fritz box + m7 kastjes voor de tv, ik ben benieuwd :)
Ik zit er net een dag of 3 van te genieten. Ik had alles daarvoor al aangesloten. Internet werkt met maximale snelheid hier (200/200Mbit) en gisteren voor het eerst TV gekeken met de MZ-102 ontvanger. Ging vloeiend en heb uren geprobeerd. Voor zover is het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-06 12:24
Meer mensen die last hebben van een storing? Modem maakt wel gewoon verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:32

Flipm0de

geen

Maks schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 20:57:
Meer mensen die last hebben van een storing? Modem maakt wel gewoon verbinding.
Ja hier ook. Amsterdam. Online.nl doet t ook niet 😭.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
Flipm0de schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 20:59:
[...]

Ja hier ook. Amsterdam. Online.nl doet t ook niet 😭.
Ook Amsterdam maar volgens mij is het landelijk. Echt rot nu ik net een keer CoD wil spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobalt
  • Laatst online: 14-05 09:03
Ook in Groningen ligt het eruit.

(edit) na dns wijzig naar 1.1.1.1 cloudflare en 8.8.8.8 Google werkt het weer

[ Voor 56% gewijzigd door Cobalt op 26-08-2020 21:43 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• xer_00
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-05 11:24
Had hier ook problemen lijkt de DNS te zijn na het aanpassen van de DNS in windows naar die van google werkt alles weer. IRC en teamspeak bleven online daarom had ik het idee dat het de dns was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

xer_00 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 21:05:
Had hier ook problemen lijkt de DNS te zijn na het aanpassen van de DNS in windows naar die van google werkt alles weer. IRC en teamspeak bleven online daarom had ik het idee dat het de dns was.
geen idee hoe, waarom, maar de dns wijzijgen naar 8.8.8.8 werkt :S. Stomme vraag, maar zou ik m over een tijdje weer op automatisch moeten zetten? Al denk ik niet dat google er snel uitligt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Idd. een dns probleem. Na het instellen van andere servers, wel internet.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• xer_00
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-05 11:24
als je het zyxel VMG8324-B10A modem hebt, inloggen op de webinterface via 192.168.1.1 > onderin beeld networking home networking > DNS Values veranderen naar static: en dan DNS server 1: 8.8.8.8, DNS server 2: 1.1.1.1
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/touZDFEl.png
(plaatje is klikbaar)

@Flipm0de Ik zou hem gewoon op google laten staan dit had ik in het verleden standaard en nooit problemen mee gehad, dacht eigenlijk dat ik het nog zo had staan maar had het nog niet aangepast na overstappen van ziggo naar online.

[ Voor 36% gewijzigd door xer_00 op 26-08-2020 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maks
Thanks, heb hem naar quad9 gezet (9.9.9.9).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

xer_00 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 21:16:
als je het zyxel VMG8324-B10A modem hebt, inloggen op de webinterface via 192.168.1.1 > onderin beeld networking home networking > DNS Values veranderen naar static: en dan DNS server 1: 8.8.8.8, DNS server 2: 1.1.1.1
[Afbeelding]
(plaatje is klikbaar)

@Flipm0de Ik zou hem gewoon op google laten staan dit had ik in het verleden standaard en nooit problemen mee gehad, dacht eigenlijk dat ik het nog zo had staan maar had het nog niet aangepast na overstappen van ziggo naar online.
dacht ik pas het ook in het zyxel VMG8324-B10A modem alvast aan, dan kom ik morgen met mn laptop van werk ook weer online. Maar het wachtwoord van t modem is helaas niet admin/admin 8)7 Moet die dingen echt opschrijven.

edit: gevonden! Gouden tip! _/-\o_

edit: internet werkt weer, maar tv kijken via het kastje nog niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Flipm0de op 26-08-2020 21:31 ]

• Darkace

Darkace

Super Kommandant

Lulz hier niks hoeven aanpassen want werkt gewoon hoor. In ieder geval om 1 uur in de nacht haha. Wss opgelost bij Online. Maar hoe pas je de DNS aan in de Fritz!box trouwens?

• Cap
  • Niet online
@Darkace google "Fritzbox DNS" en je ziet het in de 1e hit. ;)

Maar vooruit: FB webinterface: Internet, Toegangsgegevens, DNS-server, andere DNS server gebruiken.

DNS sowieso aanpassen naar een betere DNS provider, dat is ongeveer standaard welke internet provider je ook hebt. OpenDNS, NextDNS, dat soort servers zijn sneller en betrouwbaarder dan die van de internet provider. Desnoods de Google DNS servers, ook beter. De DNS van de provider is alleen snel bij een (beperkt) aantal cached pages, zeg maar standaard internet pagina's als google, nieuwssites, kranten, grote webwinkels. Ga je naar onbekendere pagina's dan duurt verbinden langer dan bij goede DNS servers.

[ Voor 50% gewijzigd door Cap op 27-08-2020 09:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maks
Wel echt idioot dat ze dat nog steeds zo slecht voor elkaar hebben bij de meeste isps. DNS is eigenlijk vrij simpel, en ook best makkelijk zelf te draaien (Bind).

Ben trouwens pas overgestapt vanaf Ziggo en nu al 2 keer zo'n storing meegemaakt. Ziggo was wel iets beter (maar dit is totaal n=1/anekdotisch natuurlijk). Heb ook dat verschrikkelijke Zyxel modem (VMG8825-T50), die kan je helaas niet meer in bridge modus zetten. Maar DMZ werkt ok gelukkig. Enige dat mij nooit is gelukt met die krengen is om hairpin nat werkend te krijgen, als work-around heb ik nu custom DNS entries in het modem gezet die resolven naar het lokale ip adress.

Los hiervan is het best een goede deal, 31 euro voor 100/30 (effectief 93/30 op 1.3 km) tov 50 euro voor 50/5 bij Ziggo (internet only).

• Darkace

Darkace

Super Kommandant

Cap schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:13:
@Darkace google "Fritzbox DNS" en je ziet het in de 1e hit. ;)

Maar vooruit: FB webinterface: Internet, Toegangsgegevens, DNS-server, andere DNS server gebruiken.

DNS sowieso aanpassen naar een betere DNS provider, dat is ongeveer standaard welke internet provider je ook hebt. OpenDNS, NextDNS, dat soort servers zijn sneller en betrouwbaarder dan die van de internet provider. Desnoods de Google DNS servers, ook beter. De DNS van de provider is alleen snel bij een (beperkt) aantal cached pages, zeg maar standaard internet pagina's als google, nieuwssites, kranten, grote webwinkels. Ga je naar onbekendere pagina's dan duurt verbinden langer dan bij goede DNS servers.
Hmmmm cap bedankt en weer wat geleerd. Ga ik meteen doen trouwens. Alleen welke DNS server raad jij aan? Dit betekent dus dat wanneer er weer zo'n storing voorkomt en ik heb een betere DNS server geconfigureerd, ik niks merk van de uitval dus? Internet draait dan gewoon lekker verder op de glaslijn?

Weet jij trouwens of mijn Fritz!box nog in bridgemodus kan en hoe? Dit eventueel om toch nog eens te kijken of ik wat van mijn eigen routers kan uitproberen.

• Cap
  • Niet online
De genoemde. :) OpenDNS is prima. Gewoon een of meer van deze adressen invullen in je router en in je devices voor zover je deze niet op DHCP (auto ontvangst IP, gateway, DNS) van de router hebt staan.

208.67.220.123
208.67.222.123
208.67.220.220
208.67.220.222
208.67.222.220
208.67.222.222

Bridge mode op een Fritzbox kan officieel niet, AVM beveelt het niet aan omdat ze dan de werking van de devices erachter niet kunnen garanderen.

Je kan het proberen volgens de handleiding hier, de kern van de zaak is de optie "Aangesloten netwerkapparaten mogen bijkomend hun eigen internetverbinding tot stand brengen (niet aanbevolen)".

https://www.edpnet.be/nl/...e-modus-configureren.html

Maar de Fritzbox heeft een prima router met veel opties. Als je hem alleen als modem wilt gebruiken kan je beter een dedicated modem aan je internetverbinding hangen en dan de router van je keuze, of een modem-router van je keuze met glasvezelondersteuning. Een andere oudere router aan je FB hangen gaat het er echt niet beter op maken.

Als het gaat om die trage verbinding met torrens uit je andere topic, dan heb je gewoon veel teveel gelijktijdige connecties open staan, dit configureer je in je torrent client.

Poortvrijgave op de FB werkt gewoon goed. Ben(V) heeft dat verder goed uitgelegd. Als je onder Internet, Toegang verlenen bij een apparaat een poortvrijgave configureert wordt deze daar bij het apparaat aangegeven onder vermelding van het poortnummer, het groene lampje ernaast geeft dan aan of deze actief is. Kwestie van daar het juiste poornr/range en protocol configureren en vrijgave activeren aanvinken. Als je dan vanaf het web een portchecker gebruikt met je IP adres en het geconfigureerde poortnr zal deze OPEN vermelden. Dan werkt je router dus prima.

Dat een applicatie vervolgens aangeeft dat een poort niet vrijgegeven is kan wel meer redenen hebben, zoals een fout in de applicatie, anti virus software, firewall of andere blokkeringen in je OS, etc. Dat ligt dan dus niet aan je router.

• Cap
  • Niet online
Maks schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:22:
Heb ook dat verschrikkelijke Zyxel modem (VMG8825-T50), die kan je helaas niet meer in bridge modus zetten.
Hebben ze het bij die versie uit de firmware gesloopt of werkt het gewoon niet meer als je het (op zich correct) instelt? De laatste keer dat ik het geprobeerd heb met het oude VMG8324 modem zat die optie er in ieder geval nog wel in, bridge ipv routing instellen in de WAN configuratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maks
Cap schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:53:
[...]

Hebben ze het bij die versie uit de firmware gesloopt of werkt het gewoon niet meer als je het (op zich correct) instelt? De laatste keer dat ik het geprobeerd heb met het oude VMG8324 modem zat die optie er in ieder geval nog wel in, bridge ipv routing instellen in de WAN configuratie.
Is er uitgehaald helaas, het is nu hetzelfde als bij T-Mobile (zie screenshot). Ik had voordat ik een abonnement afsloot nog wel gevraagd aan de klantenservice of het modem bridge modus ondersteunt. Die vrouw zei dat het zeker het geval was, maar ik had al mijn twijfels over haar technische kennis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N1dF_nKgmkjjHocXdgcb7fOtNa4=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/C5HngyaqtawXqy7fplgZ2bte.png?f=fotoalbum_small

• Cap
  • Niet online
Aha ik zie het al, leuk zo'n modern ogende firmware met wat graphics maar nul functionaliteit. A la Ziggo en T-Mobile inderdaad. De oude firmware was oldschool maar erg uitgebreid. Maar het is tegenwoordig vaak vorm boven functie. Wat er niet in zit daar kunnen ze ook niet over zeiken, zullen ze denken bij de klantenservice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
@all daarstraks een mail van Online gehad:
Het is mogelijk dat u gisterenavond tijdelijk geen internetverbinding en daardoor ook geen tv had. Kort voor 21:00 uur zijn wij getroffen door DDoS-aanval en is er een storing op ons netwerk ontstaan. Na middernacht is het probleem verholpen. De diensten werken nu weer normaal.
Dat was dus de oorzaak. Waarschijnlijk weer een irritante scriptkiddo die zich verveelde op zijn zolderkamertje. ;) Zelf niks van gemerkt met dank aan OpenDNS / NextDNS. :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 20:30
cornfed99111 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:30:
[...]

Epiloog:

Na 15 dagen offline eindelijk aangesloten door Online.
Opgeleverd op de tweede lijn. Volgens de monteur een normaal zaak?...!
Vreemd dat ik dan al twee weken aan het testen was op beide lijnen zonder resultaat.... :'(
Omdat Online mij zoveel slechte ervaringen heeft gegeven en ook nog eens durft mijn abonnementsgeld te verhogen naar €36 per maand, ben ik sinds deze ochtend geen klant meer bij ze!
Zit nu bij Budget-Alles-in-1 voor omgerekend €24,33 per maand in het eerste jaar voor alleen een internetverbinding.
Toen ik opstond was het internet offline. Dus even in mijn Fritz 7360 het Telfort profiel gekozen en na 1 minuut weer online.
Dat is nog wat anders dan meer dan twee weken aan het lijntje gehouden worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 15:53
Is er een androidtv app voor online? Is dat de canal digital app.?

Kun je die gebruiken bijv. Voor de slaapkamer en in de woonkamer gewoon het kastje? Dan kan ik die op de slaapkamer vervangen door een Android tv kastje omdat dientoch weinig wordt gebruikt. Scheelt 5 euro per maand en direct mogelijk om bijv. Videoland en netflix te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-06 20:56
jongetje schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:35:
Is er een androidtv app voor online? Is dat de canal digital app.?

Kun je die gebruiken bijv. Voor de slaapkamer en in de woonkamer gewoon het kastje? Dan kan ik die op de slaapkamer vervangen door een Android tv kastje omdat dientoch weinig wordt gebruikt. Scheelt 5 euro per maand en direct mogelijk om bijv. Videoland en netflix te kijken.
Dat is idd CD app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Hoe zijn de ervaringen met die androidtv app.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkz0rs
jongetje schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 18:39:
Hoe zijn de ervaringen met die androidtv app.?
Als je in je opname niet wilt spoelen best ok. De tv kwaliteit is natuurlijk geen "ziggo" maar wel prima.
Neem eens een maandje op proef zou ik zeggen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
De app is inderdaad meer slaapkamerkwaliteit. :) Het is wel HD maar met gebreken in scherpte, kleurweergave en motion. Met name dat laatste stoort me op mijn 55 inch OLED. Op een kleinere tv die toch al minder goede kleurweergave heeft zal je er minder van merken. Dit itt tot het MZ102 kastje dat wel KPN / Ziggo kwaliteit is of daar in de buurt komt.

Dus idd, gewoon de app op de tv installeren en even proberen, of vanaf telefoon / tablet via de CD app casten, die kwaliteit komt op hetzelfde neer.

[ Voor 17% gewijzigd door Cap op 06-09-2020 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuskermalt
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:56
Ik heb even een vraagje ik kon het niet helemaal vinden in de deze topic. Als je online glasvezel hebt en ik wil mijn eigen router aansluiten dus de zyxel er helemaal uit. Werkt dit dan hetzelfde als bij KPN met vlan 6 en PPOE op vlan 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slcker
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
Ik heb een vraag mbt online.nl hopelijk kan iemand me helpen ben niet zo heel handig met de pc dus hoop dat ik het goed uitleg.

Op mijn PC draait een kassa systeem die in pyhton door iemand voor me is gemaakt (persoon is er niet meer) Het boekt de voorraad af in de lokale database maar ook op onze webshop waar een sql database aan hangt. Om veranderingen te maken in de database moet de gene die mijn website host me IP adres toevoegen aan de whitelist. En dit werkte allemaal prima tot donderdag de 27ste tussen 14:00 en 16:00.
Toen is er iets veranderd en nu werkt het niet meer.
Als ik het systeem thuis met ander internet probeer werkt het gewoon (t-mobile en ziggo).
Maar via online werkt het gewoon niet. De ip staat natuurlijk op de whitelist. Me host gaf ook aan dat er iets anders tussen de whitelist stond wat geen ip is namelijk: sxxxxxbe1.adsl.online.nl
Dus ik denk dat er iets is veranderd hierin maar ik kan het niet vinden.

Kan iemand me AUB helpen.
Online.nl helpdesk zegt dat ie me helaas niet mag helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
Slcker schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:09:
Ik heb een vraag mbt online.nl hopelijk kan iemand me helpen ben niet zo heel handig met de pc dus hoop dat ik het goed uitleg.

Op mijn PC draait een kassa systeem die in pyhton door iemand voor me is gemaakt (persoon is er niet meer) Het boekt de voorraad af in de lokale database maar ook op onze webshop waar een sql database aan hangt. Om veranderingen te maken in de database moet de gene die mijn website host me IP adres toevoegen aan de whitelist. En dit werkte allemaal prima tot donderdag de 27ste tussen 14:00 en 16:00.
Toen is er iets veranderd en nu werkt het niet meer.
Als ik het systeem thuis met ander internet probeer werkt het gewoon (t-mobile en ziggo).
Maar via online werkt het gewoon niet. De ip staat natuurlijk op de whitelist. Me host gaf ook aan dat er iets anders tussen de whitelist stond wat geen ip is namelijk: sxxxxxbe1.adsl.online.nl
Dus ik denk dat er iets is veranderd hierin maar ik kan het niet vinden.

Kan iemand me AUB helpen.
Online.nl helpdesk zegt dat ie me helaas niet mag helpen
Bij Online krijg je geen statisch IP adres, waarschijnlijk is je IP adres veranderd.
Op https://whatsmyip.com/ kan je je huidige IP adres zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slcker
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
Ja dit heb ik gedaan. Hij is niet veranderd en staat op de whitelist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
Zijn er meer mensen die last hebben van een haperende/niet geheel gevulde TV-gids? Ik zie sinds vorige week bij veel zenders nogmaals de naam van de zender staan op de plaats waar in de balk de programmanaam hoort. Ik heb een redelijk nieuw MZ-102 setop box.
Slcker schreef op woensdag 9 september 2020 @ 07:48:
Ja dit heb ik gedaan. Hij is niet veranderd en staat op de whitelist
Hmmmm. Dan heb ik helaas ook geen oplossing voor je... je zou eens kunnen proberen of je er via een VPN wel bij kan komen? Dan zou je wel eerst het IP-adres van je VPN moeten whitelisten...

[ Voor 42% gewijzigd door J-roenn op 11-09-2020 16:23 . Reden: Spelvautt ]

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-06 16:48

Saninl

Ik ben wel een beetje klaar met die downtime die al bijna 48u duurt en blijkbaar niet alleen bij mij het geval is: https://allestoringen.nl/storing/online-nl/

:/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-06 13:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-06 16:48

Saninl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-06 15:41
Saninl schreef op zondag 13 september 2020 @ 01:56:
[...]
Ja, die. En die is nog niet opgelost helaas...
Mocht je nog problemen ervaren zet dan je modem terug naar de fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Zet gewoon even de DNS servers van een gratis DNS prodvider in je modem en klaar?

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 13-09-2020 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
Cap schreef op zondag 13 september 2020 @ 10:44:
Zet gewoon even de DNS servers van een gratis DNS prodvider in je modem en klaar?
Had gisteren met een andere DNS (9.9.9.9) ook last van traagheid, het leek er op dat als een verbinding eenmaal tot stand kwam alles wel snel werkte, maar het duurde soms echt 15 seconden voorsat een pagina begon met laden. Toevallig een update op mijn PS4 gedaan en dat ging netjes met 100mbps. Ook een speedtest op speedtest.net, speedof.me en speedtest.cloudflare.net ging goed, die laatste 2 hadden dan in eerste instantie wel weer last van een traag ladende site.... denk dat het iets meer is dan alleen DNS.

Momenteel lijkt alles goed te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Zelf gelukkig niets van gemerkt. Tegenwoordig heb ik zelfs geen frameskips meer bij het uitgesteld tv kijken / uitzending gemist. Dus wat dat betreft lijkt er ook sprake van vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:52
Inmiddels een week over op online.nl (glasvezel), zonder grote problemen. Wel eerste dag de bekende K-524 melding op beide TV-ontvangers, daarna gelukkig niet meer gehad.

Nu weet ik niet of het hier hoort: om het WiFi signaal in bepaalde delen van het huis te verbeteren, heb ik een Archer C6 als access point. Voor zover ik weet schakelde bij Ziggo mijn telefoon automatisch tussen beide access points, zonder dat ik connectie verloor. Na de overstap moet ik echter handmatig de verbinding verbreken en opnieuw connecten met hetzelfde netwerk om volle bak verbinding te krijgen.

Naam/beveiliging lijken allemaal hetzelfde. Kan dit nog ergens anders aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
Daiov97 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:20:
Naam/beveiliging lijken allemaal hetzelfde. Kan dit nog ergens anders aan liggen?
Kanaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Kanaal maakt niet uit, wel de kanaal breedte (dus alles op bijv. 20Mhz zetten en niet op auto of de ene op 20 en de andere 40)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
vorige week na de firmware update van de mz102 enkele dagen belabberde internetsnelheid gehad, (max 2,6 Mbit), diverse keren de k524 error op tv, en na 3 x herstart gedaan te hebben geen verbetering. Pas na een complete modemreset kwam er weer snelheid in. Zowaar iets beter dan voorheen, tot ca. 73 Mbit.

Gisteravond eindelijk een keer de film met m'n dochtertje gaan kijken, die we al in augustus op hadden genomen... quality time denk je dan.... stopt de opname ca. 10 minuten voor het eind van de film... echt heh.... zo slecht... hoe kan dit in 2020, dat het vroeger in het vhs tijdperk fout ging, vooruit, maar tegenwoordig.. .sjonguh jonguh... vermoeiend... ja kan ook niet een extra opname tijd instellen ofzo...
helpdesk kan hier uiteraard niks aan doen.. "er wordt naar gekeken"
Dus de overige films doe ik nog heb opgenomen is het iedere keer maar afwachten of we het eind gaan zien :-o

kijk alweer uit naar het moment dat ik kan overstappen... iets meer betalen voor een betere provider is dan zeker een optie... zal me goed inlezen...

de frameskips zijn bij mij wel nog aanwezig bij terugkijken.... bij opnames gelukkig niet het geval....
(daar heb je helaas wel vaak nog het geval dat niet kan doorspoelen

Na de firmware update waren kanalen die per ongeluk vrij waren(Fox Sport 4,5 en 6 en film 1,2,3,4) inderdaad niet meer toegankelijk.
Ik had een issue vanwege het niet goed hebben uitgevoerd van de "gratis overstapservice", waardoor ze dus niet mijn ziggo hadden opgezegd, zou vergoed worden, maar later toch weer niet... toen hebben ze 2 maanden niet gefactureerd... en nu bij de laatste factuur hebben ze zowaar de maand en 3 dagen vergoed... wat dat betreft is er nog hoop....

terugspoelen kan ik trouwens niet meer direct ergens, ik moet nu eerst pauze indrukken, meerderen ervaring mee?
Met de exit knop kan ik nu tussen de laatste 2 kanalen switchen, dat kon voorheen niet meen ik.

Is er trouwens een mogelijkheid om een kanaal over te slaan als het niet in je abo zit? Of kan je alleen een favorietenlijst maken?

Ik post hier vooral om de gang van zaken te tonen, zodat mogelijk nieuwe overstappers een beeldvorming kunnen krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijs46
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-06 15:26
Hey allemaal,

Ik zit een met een redelijk specifiek probleem. Bij mijn ouders hangt al jaren een Fritzbox 7330 die ooit bij hun Scarlet abonnement is geleverd. Vandaag bleek dat de router niet meer goed functioneerde, dus die heb ik een reset gegeven. Probleem is: Scarlet werd overgenomen door Stipte, die dan weer overgenomen werden door M7/Online.nl. De inloggegevens voor het aanmelden op het ADSL netwerk staan niet in het modem geprogrammeerd, dus de Fritzbox vraagt mij om de ADSL PPP credentials.
De aanwezigheid van de 7330 bij Online klanten was voor de helpdesk volledig onbekend. Na 3 keer bellen kreeg ik uiteindelijk wel iemand aan de lijn die begreep wat ik bedoelde (nee, ik zoek het WiFi-wachtwoord niet!), maar die kon mij vervolgens geen inloggegevens geven. Enige oplossing was een nieuwe router, die vermoedelijk pas ergens eind volgende week gaat aankomen.

Heeft er iemand toevallig nog een modem van Scarlet/Stipte hangen die op dezelfde manier is omgezet naar Online? Of kent iemand de inloggegevens voor Online? (Desnoods de oude gegevens van Scarlet/Stipte!)

Overstappen naar een andere provider zou ik heel graag doen, maar met zicht op de aanleg van glasvezel in de loop van volgend jaar is dat ook geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Je hebt dit topic dan ook gevonden?
FRITZ!Box 7581 Online.nl geen internet toegang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthewFR23
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-11-2020
Ik heb momenteel internet en TV van Online. Ik probeer nu via een switch (TP Link TL-SG105) TV te kijken, maar ik krijg constant een foutmelding. Internet doet het wel, met meerdere apparaten tegelijkertijd. Inmiddels heb ik wat bijgelezen over 'domme' switches, maar ik vraag me af of het mogelijk is om iets van instellingen te veranderen bij de huidige switch.

Indien dat niet mogelijk is, welke switches zijn wel bruikbaar? Heb er wat switches betreft geen kaas van gegeten.

[ Voor 15% gewijzigd door MatthewFR23 op 07-11-2020 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijs46
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-06 15:26
Heb ik bekeken, helaas geen mogelijkheid om door te gaan zonder logingegevens (zit vast in wizard voor eerste gebruik). Goede nieuws is dat de router gisteren al geleverd is. Hoe ze dat ding zo snel 's avonds de deur nog uit hebben gekregen weet ik niet, maar ik ben er wel tevreden mee. Probleem opgelost 🤷🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-06 16:24
wilvanwil schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 18:59:
vorige week na de firmware update van de mz102 enkele dagen belabberde internetsnelheid gehad, (max 2,6 Mbit), diverse keren de k524 error op tv, en na 3 x herstart gedaan te hebben geen verbetering. Pas na een complete modemreset kwam er weer snelheid in. Zowaar iets beter dan voorheen, tot ca. 73 Mbit.

Gisteravond eindelijk een keer de film met m'n dochtertje gaan kijken, die we al in augustus op hadden genomen... quality time denk je dan.... stopt de opname ca. 10 minuten voor het eind van de film... echt heh.... zo slecht... hoe kan dit in 2020, dat het vroeger in het vhs tijdperk fout ging, vooruit, maar tegenwoordig.. .sjonguh jonguh... vermoeiend... ja kan ook niet een extra opname tijd instellen ofzo...
helpdesk kan hier uiteraard niks aan doen.. "er wordt naar gekeken"
Dus de overige films doe ik nog heb opgenomen is het iedere keer maar afwachten of we het eind gaan zien :-o

kijk alweer uit naar het moment dat ik kan overstappen... iets meer betalen voor een betere provider is dan zeker een optie... zal me goed inlezen...

de frameskips zijn bij mij wel nog aanwezig bij terugkijken.... bij opnames gelukkig niet het geval....
(daar heb je helaas wel vaak nog het geval dat niet kan doorspoelen

Na de firmware update waren kanalen die per ongeluk vrij waren(Fox Sport 4,5 en 6 en film 1,2,3,4) inderdaad niet meer toegankelijk.
Ik had een issue vanwege het niet goed hebben uitgevoerd van de "gratis overstapservice", waardoor ze dus niet mijn ziggo hadden opgezegd, zou vergoed worden, maar later toch weer niet... toen hebben ze 2 maanden niet gefactureerd... en nu bij de laatste factuur hebben ze zowaar de maand en 3 dagen vergoed... wat dat betreft is er nog hoop....

terugspoelen kan ik trouwens niet meer direct ergens, ik moet nu eerst pauze indrukken, meerderen ervaring mee?
Met de exit knop kan ik nu tussen de laatste 2 kanalen switchen, dat kon voorheen niet meen ik.

Is er trouwens een mogelijkheid om een kanaal over te slaan als het niet in je abo zit? Of kan je alleen een favorietenlijst maken?

Ik post hier vooral om de gang van zaken te tonen, zodat mogelijk nieuwe overstappers een beeldvorming kunnen krijgen....
Hier ook spijt van de overstap...
Ik vond kpn te duur worden en de verhuizing leek mij een mooi moment om over te stappen.
Inderdaad ging ik er vanuit dat veel dingen vandaag de dag normaal waren...
Nadelen online:
- bijna geen tv kunnen kijken vanwegen foutmelding geen signaal. (alles goed aangesloten)
- traaaaaaaag
- opnames welke te vroeg stoppen
- niet kunnen doorspoelen bij npo, maar ook niet bij opnames.(gratis uitzending gemist bij commerciele zenders snap ik dat je niet door kunt spoelen)
- smart tv app heeft net niet de beeldkwaliteit zoals op de ontvanger (wel altijd signaal)
- onoverzichtelijke gids welke er wel fancy uit ziet.

en dan meerdere malen per dag op de radio horen: tv kijken zonder haperingen? bij Online kan het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
BlueSS50 schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:38:
[...]

- niet kunnen doorspoelen bij npo, maar ook niet bij opnames.(gratis uitzending gemist bij commerciele zenders snap ik dat je niet door kunt spoelen)
- smart tv app heeft net niet de beeldkwaliteit zoals op de ontvanger (wel altijd signaal)

en dan meerdere malen per dag op de radio horen: tv kijken zonder haperingen? bij Online kan het...
Huh? Welke ontvanger heb je?

Ik kan uitgesteld kijken / gemist toch prima doorspoelen bij NPO, opnames gebruik ik zelden maar volgens mij kan het daar ook, zal ik nog checken.

Terugspoelen van de live uitzending gaat niet meteen maar is ook mogelijk door eerst heel even de pauze toets in te drukken (hij gaat dan direct in de "gemist" stand waardoor je terug kan spoelen).

De smart tv app is inderdaad beroerde beeldkwaliteit, met name het schokkerige pannen is niet te harden. Op de computer en tablet gaat het wel prima dus het is wel mogelijk. Helaas is dat bij de andere providers die ik ken ook zo, hoewel wel in verschillende mate. Set top box heeft nog steeds de voorkeur.

De rest eens, hoewel de traagheid nog wel een beetje meevalt met de nieuwe box. Zappen is nog steeds niet snel maar de rest van de bediening reageert vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Cap schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:47:
[...]

Huh? Welke ontvanger heb je?
de MZ-102

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Ok, check, hier dezelfde. :)
BlueSS50 schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:38:
[...]

- niet kunnen doorspoelen bij npo, maar ook niet bij opnames.(gratis uitzending gemist bij commerciele zenders snap ik dat je niet door kunt spoelen]
Daarnet getest:
- NPO journaal 17 uur via "gemist" knop, vooruit- (knop >> naast de play toets) en terugspoelen (<<): werkt.
- NPO uitzending politieke partijen 17:55 opgenomen. Bekijken, dan vooruit- (>>) en terugspoelen (<<): werkt.
- Commerciële zenders: live kijken naar RTL4 Eigen Huis en Tuin, even pauze indrukken om uit live tv te ontsnappen en ik kan prima terugspoelen naar het gewenste punt. Uiteraard mag je niet vooruit spoelen want je wordt geacht de reclames te kijken, werkt net zo bij de andere providers want is afspraak met de commerciëlen.

Benieuwd dus waar het bij jou aan ligt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Das volgens mij cd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Klopt, TV van online komt ook van Canal Digitaal. Het is niet eens een rebrand maar 100% CD.

[ Voor 30% gewijzigd door Cap op 09-11-2020 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Cap schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:19:
Ok, check, hier dezelfde. :)

[...]

Daarnet getest:
- NPO journaal 17 uur via "gemist" knop, vooruit- (knop >> naast de play toets) en terugspoelen (<<): werkt.
- NPO uitzending politieke partijen 17:55 opgenomen. Bekijken, dan vooruit- (>>) en terugspoelen (<<): werkt.
- Commerciële zenders: live kijken naar RTL4 Eigen Huis en Tuin, even pauze indrukken om uit live tv te ontsnappen en ik kan prima terugspoelen naar het gewenste punt. Uiteraard mag je niet vooruit spoelen want je wordt geacht de reclames te kijken, werkt net zo bij de andere providers want is afspraak met de commerciëlen.

Benieuwd dus waar het bij jou aan ligt. ;)
Gister kamp van koningbruggen teruggekeken via gemist. kon niet vooruit spoelen.
ik ben van kpn gewent dat je alles wat je gepauzeerd hebt of hebt opgenomen (npo en commercieel) alle kanten op kunt spoelen. Alleen begin gemist bij commerciele zenders kun alleen de eerste 5 min worden doorgespoeld.

Bij kpn kon je een film snel opnemen ongeacht de zender, iets anders gaan kijken en vervolgens een half uur later beginnen met filmkijken en dan de reclame doorspoelen.
Bij CD moet je altijd weer tot de reclame wachten om een biertje te gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
@BlueSS50 ben toch benieuwd op welke manier jij precies probeert vooruit te spoelen.

ik start zojuist Kamp van Koningsbrugge aflevering 2 van afgelopen zaterdag op mijn MZ-102 op, werkt prima. Ik ga het proces maar even expliciet uitleggen want ik heb het idee dat we ergens wat missen.

- Guide, [<< toets om naar zaterdag terug te springen, P- toets om snel naar de avond te gaan, kies Kamp v K met pijltjestoetsen, OK.
- Begin Gemist, programma begint met afspelen.
- Vooruitspoelen maar met >> toets onderaan de afstandbediening (niet de pijltjestoets). Dat gaat niet op een manier dat je het beeld "live" ziet spoelen maar er verschijnt een oplopende tijdteller bovenaan de menubalk: 1x drukken snelheid x4, 2x drukken = x16, 3x = x32, 4x = x64. (y)
- Het programma loopt ondertussen gewoon door vanaf het begin, maar je ziet de teller in de menubalk naar 5 minuten oplopen, druk op het gewenste punt Play en hup je zit 5 minuten verder. Geen centje pijn, prima.

Doe eens hetzelfde en vertel waar het precies anders gaat?

Andere resultaten:
- Fox HD, Gemist, The X-files: kan gewoon vooruitspoelen
- RTL4, Gemist, Beau: melding "Vooruitspoelfunctie niet beschikbaar." oftewel RTL heeft afgedwongen dat je reclame moet kijken (zoals bij elke provider).
- SBS6: zelfde verhaal.

M.a.w. het werkt hier net zoals bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Cap schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:23:
@BlueSS50 ben toch benieuwd op welke manier jij precies probeert vooruit te spoelen.

M.a.w. het werkt hier net zoals bij KPN.
Ik zal vanavond even testen.

Zou je kunnen kijken of je opnames van commerciële zenders kunt doorspoelen? dit kan bij kpn wel altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Opnames van RTL / SBS niet nee, maar Fox dus bijv wel. En natuurlijk NPO.

Overigens weet ik uit ervaring met NLEx/Budget TV (KPN rebrand) dat ik daar ook op NPO films vaak niet kon terugkijken of begin gemist gebruiken. Vast iets met rechten. Dan was het dus alleen live tv kijken. Andere programma's uiteraard wel.

[ Voor 64% gewijzigd door Cap op 10-11-2020 14:15 ]

• Cap
  • Niet online
En @BlueSS50 heb je al een conclusie getrokken waarom dingen bij jou niet werken die bij mij wel werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonlamers
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-11-2024
Darkace schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 01:19:
Niet dat ik het misschien wil of zelfs nodig heb, maar is het eventueel mogelijk om via een switch met SFP poort en IGMP Snooping je eigen router te gebruiken ipv de Fritz!box of Zyxel?

Ben benieuwd.
Heb je al iets gevonden? ik krijg binnen een paar maanden online via glasvezel. omdat ik nu mijn experiabox in bridge heb staan en vanaf daar de ubiquiti in ga wil ik dadelijk dit ook. Ik weet niet of de ftu van online een RJ of sfp uit heeft. anders zou ik het modem van online er tussen in moeten laten en die dan in bridge of dmz moeten zetten.

anton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Cap schreef op donderdag 12 november 2020 @ 22:58:
En @BlueSS50 heb je al een conclusie getrokken waarom dingen bij jou niet werken die bij mij wel werken?
Ben nu in contact met Online om te kijken waarom de ontvanger met live tv hapert/geen signaal heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Weet iemand of glasvezel van Online.nl net als Oxxio, Youfone, Budget-alles-in-1, etc. gewoon 100% KPN is?

Heb momenteel Oxxio 50/50 maar wil iets vlotter en nu met 50,- euro cashback via breedbandwinkel.nl is dat wel aantrekkelijk voor 100/100 echter ben ik een beetje heuverig voor Online.nl door alle spookverhalen.

[ Voor 6% gewijzigd door xabre16v op 18-11-2020 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
xabre16v schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:27:
Weet iemand of glasvezel van Online.nl net als Oxxio, Youfone, Budget-alles-in-1, etc. gewoon 100% KPN is?

Heb momenteel Oxxio 50/50 maar wil iets vlotter en nu met 50,- euro cashback via breedbandwinkel.nl is dat wel aantrekkelijk voor 100/100 echter ben ik een beetje heuverig voor Online.nl door alle spookverhalen.
Nee dat is niet 100% KPN.
Ja, de vezels zijn van KPN NetwerkNL en de aparatuur in de PoP is van KPN WBA.
Maar daarachter is het het netwerk van Online (M7 Group S.A.) zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Dennis-L schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:33:
[...]

Nee dat is niet 100% KPN.
Ja, de vezels zijn van KPN NetwerkNL en de aparatuur in de PoP is van KPN WBA.
Maar daarachter is het het netwerk van Online (M7 Group S.A.) zelf.
Ok, dat weet ik genoeg. Das een no go voor mij dan. :)

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 20:30
xabre16v schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:27:
De technische firma achter het merk Online.nl is Euronet. https://www.euronet.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
Zijn er hier ook mensen die recent problemen hebben met nummermelding? Ik kan niet meer zien wie er gebeld heeft, telefoon geeft enkel 'Extern' aan. Voorheen kon ik gewoon het nummer/een contact zien.

Glasvezel, Zyxel T50 modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Al jaren tevreden klant bij online. Vooral lid geworden voor fox sports in het pakket. Internetsnelheid boeit niet heel veel. Sinds maart ook met twee personen thuis gewerkt, allebei met een vpn naar ons bedrijfsnetwerk en totaal geen problemen. Tot vandaag. Ik blijf maar reconnects krijgen op de vpn. Verbinding lijkt telkens eventjes weg te vallen. De helpdesk op werk verwijst me naar online, want ik ben de enige die klaagt. Bij online weten ze van niets. Iemand die juist vandaag ook veel issues heeft gehad? Wonen in een heel klein appartement, zit 2 meter van de meterkast vandaag 😀.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Ik had gisteravond rond spitsuur (18u tot 20u) bij het tv kijken een aantal keer stotters in het beeld, met name bij uitzending gemist. Af en toe een keer een kort hikje komt wel eens meer voor, maar nu stond het beeld steeds een aantal seconden stil. Later op de avond was het weer verdwenen. Hoe het overdag was weet ik niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjpdekker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 15:40
Wellicht heeft Online.nl ook last gehad van die Ddos aanvallen van gisteren.
Ik gebruik vanaf het begin niet de dns servers van online.nl en ik heb gelukkig vrij weinig storingen.

Bas Dekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Zou goed mogelijk zijn. Ik gebruik ook andere DNS servers omdat die stabieler zijn, hoewel voor de gemiddelde NL site de DNS servers van Online zelf toch het meest responsief zijn. Maar bij IPTV wordt een vaste DNS server gebruikt, dat zou het kunnen verklaren waarom ik bij internet niks merkte en bij tv kijken wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
Nog een probleem: ik krijg de poorten op mijn Zyxel T50 modem niet open. Volgens mij doe ik niks verkeerd. Modem al heel vaak herstart, maar werkt niet. Doe ik iets verkeerd met onderstaande settings?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E1I-i0lQwpf6O9TaJ-MyUsQTtVU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P8Z0fyPphihwXlVD24FTpRin.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Daiov97 op 02-12-2020 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Bij mij werkt het prima. Heb je het gewoon even getest met een online portscanner? Als de betreffende poort volgens een portscanner op het internet open staat dan werkt het en ligt het aan de interne config in je LAN/software.

[ Voor 14% gewijzigd door Cap op 02-12-2020 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
Getest met een online portscanner inderdaad. Geeft aan dat alle drie poorten van hierboven dicht zitten...

Edit:

Het blijkt dat bij het vertalen de twee poorten precies andersom moeten. Vertaling moet je interne poort te zijn, de andere is je externe poort. Klinkt mij heel onlogisch, maar het werkt inmiddels.

[ Voor 49% gewijzigd door Daiov97 op 02-12-2020 21:50 ]

Pagina: 1 ... 30 ... 39 Laatste