Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Haha grappig, dat dacht ik ook al. Maar ik dacht first things first. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik zit nu bij KPN, maar ben van plan om over te stappen naar online.nl. Mijn voornaamste issue is dat KPN best prijzig is, en dat ze met black friday bijna niets willen geven aan bestaande klanten.

Mijn vraag: levert online.nl ook een gebundeld aderpaar (DSL)? Bij KPN heb ik 22Mbit per lijn, dus 44Mbit in totaal. Als ze slechts 22Mbit leveren, dan is het niet interessant. Klantenservice meldt dat ze hetzelfde leveren als KPN. Ik heb Oxxio echter dezelfde vraag gesteld, die kunnen geen gebundeld aderpaar leveren.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:14
pven schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:42:
Ik zit nu bij KPN, maar ben van plan om over te stappen naar online.nl. Mijn voornaamste issue is dat KPN best prijzig is, en dat ze met black friday bijna niets willen geven aan bestaande klanten.

Mijn vraag: levert online.nl ook een gebundeld aderpaar (DSL)? Bij KPN heb ik 22Mbit per lijn, dus 44Mbit in totaal. Als ze slechts 22Mbit leveren, dan is het niet interessant. Klantenservice meldt dat ze hetzelfde leveren als KPN. Ik heb Oxxio echter dezelfde vraag gesteld, die kunnen geen gebundeld aderpaar leveren.
Online levert geen pairbonding. Dus maximaal 22Mbit bij Online.

Alleen KPN, Xs4all en (ik dacht ook freedom) bieden bonding aan. En dat zie je dan ook aan de prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Slechte uitleg van de helpdesk. Je moet de vraag dus bij ze terugleggen en aanvullen: goed, u levert naar eigen zeggen dus bonding met dubbele snelheid van de standaardsnelheid, tegen welke prijs is dat?

Want zij moeten die bandbreedte weer duurder inkopen bij KPN dus er zal een ander tarief gelden.

Maar ik denk dat het echte antwoord is: ze leveren het dus niet (want ze hebben er geen afspraken / tariefstelling voor), wordt te moeilijk, te duur en dus niet rendabel omdat niemand het wil.

Zie hieronder o.a. de uitleg op het KPN forum. Ik durf te wedden: wat voor Telfort geldt, geldt voor alle budget providers.
Pairbonding is een systeem om hogere snelheden te kunnen behalen.
Hogere snelheden dienen te worden ingekocht bij KPN Wholesale en werken dus prijsverhogend.
Providers die bij KPN Internet afnemen hebben dus de keus welke pakketten ze afnemen.
Toen ik vorig jaar bij Telfort kwam boden ze me 18Mbps op mijn huisadres aan terwijl ik bij KPN het dubbele via pairbonding kon krijgen, maar daar was het prijskaartje ook naar.
Telfort, als budgetprovider heeft er voor gekozen via Wholesale geen hogere snelheid in te kopen, c.q.te verkopen.
Duidelijk zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik ben dus keihard voorgelogen door de klantenservice ... 8)7 ... Het is geen onwetendeid in mijn ogen, want ik heb mijn vraag duidelijk gesteld en de medewerker leek het te begrijpen. Jammer dan, want 22Mbit is echt te traag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
krakendmodem schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:51:
[...]

Online levert geen pairbonding. Dus maximaal 22Mbit bij Online.

Alleen KPN, Xs4all en (ik dacht ook freedom) bieden bonding aan. En dat zie je dan ook aan de prijs.
Het interessante is dat Freedom dan wel weer tv van Canal Digitaal levert net als Online. :P

Maar een DSL pakket kost zo te zien 47 euro + 10 euro voor pairbonding.
Met DSL + TV + pairbonding zit je dan op 71 euro. Niet interessant imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
pven schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:58:
Ik ben dus keihard voorgelogen door de klantenservice ... 8)7 ... Het is geen onwetendeid in mijn ogen, want ik heb mijn vraag duidelijk gesteld en de medewerker leek het te begrijpen. Jammer dan, want 22Mbit is echt te traag.
Ze er dus mee confronteren door nog een keer expliciet te vragen of je a. pairbonding kan aanvragen, b. of dit vermeld wordt op het contract, c. welke snelheid je dan krijgt, d. en welke prijs dit contract heeft.

Dan kunnen ze zich er niet meer onderuit lullen en moeten ze boter bij de vis leveren. Héél benieuwd naar het antwoord. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Cap schreef op woensdag 9 december 2020 @ 22:01:
[...]

Ze er dus mee confronteren door nog een keer expliciet te vragen of je a. pairbonding kan aanvragen, b. of dit vermeld wordt op het contract, c. welke snelheid je dan krijgt, d. en welke prijs dit contract heeft.

Dan kunnen ze zich er niet meer onderuit lullen en moeten ze boter bij de vis leveren. Héél benieuwd naar het antwoord. ;)
Ik ga dat morgen doen. Wordt vervolgd. :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
pven schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:42:
Mijn voornaamste issue is dat KPN best prijzig is, en dat ze met black friday bijna niets willen geven aan bestaande klanten.
Je weet nu ook waarom. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Yep, aan handen en voeten gebonden. :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Cap schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:59:
[...]

Het interessante is dat Freedom dan wel weer tv van Canal Digitaal levert net als Online. :P

Maar een DSL pakket kost zo te zien 47 euro + 10 euro voor pairbonding.
Met DSL + TV + pairbonding zit je dan op 71 euro. Niet interessant imo.
Tweak neemt ook tv af van Canaldigitaal. Canaldigitaal is slim geweest om zich op de markt voor IPTV te richten, aangezien niet alle providers de KPN diensten willen verkopen. CD zag dat en vulde dat mooi op.

Voor de rest is het aanbod bij Canaldigitaal "mwah". De basisdingen zijn prima, maar de hardware mag nog wel een tikje sneller en het aanbod ook. Wij hebben 20 jaar lang Canaldigitaal gehad via de satelliet, maar het (HD) aanbod op de schotel voor de NL zenders bleef achter in vergelijking met bijvoorbeeld KPN.

Toch waren ze er vroeg bij met de smart TV app, die tot nu toe behoorlijk goed werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krakendmodem
pven schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:58:
Ik ben dus keihard voorgelogen door de klantenservice ... 8)7 ... Het is geen onwetendeid in ogen, want ik heb mijn vraag duidelijk gesteld en de medewerker leek het te begrijpen. Jammer dan, want 22Mbit is echt te traag.
Welkom op de servicedesk. "Ga daar maar zitten en lees alleen het script voor". "Probeer de eindgebruiker tevreden te houden met een antwoord wat ze willen horen, ook al kan je het probleem niet direct oplossen of weet je het antwoord zo even niet".

Uiteraard is het een plus als je het antwoord wel weet. Al vele collega's ermee uit de brand geholpen tijdens de nachtdiensten.

Ik heb twee jaar voor een grote organisatie op de servicedesk gezeten en heel veel collega's komen niet verder dan "heb je de computer uitgezet". En vervolgens komen die collega's bij mij of andere collega's terecht die wel weten hoe het zit.

Oftewel: blame niet direct online.nl voor het feit dat een helpdesk medewerker niet altijd kan weten wat je bedoelt. Dat is bij KPN, Ziggo en Tele2 net zo. Opnieuw bellen en vragen of er manieren zijn om extra snelheid te krijgen naast die 20Mb. En die is er niet.

• Wkrooshof
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-07 15:29
Vandaag is mijn internet/tv van T-Mobile omgezet naar Online.nl, alles aangesloten maar nog geen internet. Volgens het boekje kan het maximaal 1 uur duren voordat het werkt. Maar via de chat te horen gekregen dat dit inmiddels 4 uur (!) is geworden.

Zit nu dus sinds 9:00 vanmorgen zonder internet en wacht geduldig tot de Zyxel router internet krijgt.

Nu heb ik ook een eigen router die ik wil gaan gebruiken met VLAN, nadat de Zyxel router daadwerkelijk internet heeft. Wat zijn de precieze VLAN settings die ik moet gebruiken?

Ik heb Glasvezel en ik lees dat de Internet VLAN 6 is en IPTV 4, dit zijn de VLANS van KPN.

Zijn deze hetzelfde bij Online?

• Tuskermalt
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-07 14:03
Wkrooshof schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:52:
Vandaag is mijn internet/tv van T-Mobile omgezet naar Online.nl, alles aangesloten maar nog geen internet. Volgens het boekje kan het maximaal 1 uur duren voordat het werkt. Maar via de chat te horen gekregen dat dit inmiddels 4 uur (!) is geworden.

Zit nu dus sinds 9:00 vanmorgen zonder internet en wacht geduldig tot de Zyxel router internet krijgt.

Nu heb ik ook een eigen router die ik wil gaan gebruiken met VLAN, nadat de Zyxel router daadwerkelijk internet heeft. Wat zijn de precieze VLAN settings die ik moet gebruiken?

Ik heb Glasvezel en ik lees dat de Internet VLAN 6 is en IPTV 4, dit zijn de VLANS van KPN.

Zijn deze hetzelfde bij Online?
Hey ik heb het onlangs bij een vriend geinstalleerd met een eigen router. De VLAN is 1001 en je moet de mac adres van je originele router dus de zyxel in de nieuwe router gebruiken. Anders krijg je geen ip adres van Online.nl

• Wkrooshof
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-07 15:29
Tuskermalt schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:57:
[...]

Hey ik heb het onlangs bij een vriend geinstalleerd met een eigen router. De VLAN is 1001 en je moet de mac adres van je originele router dus de zyxel in de nieuwe router gebruiken. Anders krijg je geen ip adres van Online.nl
Mijn router support dat gelukkig. IPTV werkt dan ook, of weet je dat niet? Anders zet ik mijn eigen router alleen als bridge er tussen.

Ondertussen heb ik nog steeds geen internet.. :-(

[ Voor 5% gewijzigd door Wkrooshof op 17-12-2020 14:13 ]

• Tuskermalt
Wkrooshof schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:12:
[...]

Mijn router support dat gelukkig. IPTV werkt dan ook, of weet je dat niet? Anders zet ik mijn eigen router alleen als bridge er tussen.

Ondertussen heb ik nog steeds geen internet.. :-(
Wel balen dat er nog steeds geen internet opstaat hij neemt geen tv ad maar dat kan wel in deze topic staat er wel wat over in.
[Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie

Ik weet niet wat voor een router je zelf hebt maar met een beetje google en hier op het forum zoeken kom je een heel eind.

• Cap
  • Niet online
Met een recente Fritzbox (7690) werkt IPTV ook omdat je het juiste providerprofiel kan kiezen. Anders gewoon het Zylmodem gebruiken met wifi uit, tv ontvanger daarop aansluiten, en ook de eigen router. Kan in bridge maar hoeft niet. Heb je wel dubbele NAT maar kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Ik kan uit de discussies over het gebruik van een eigen modem niet helemaal uitmaken of dat om DSL of glasvezel gaat. Ik zit op VDSL, maar zou graag van de Zyxel af willen - kan dat? En waar vind ik de settings die ik dan een nieuw modem moet invoeren?

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
@marcieking Ik gebruikte tot voor kort mijn Online.nl VDSL aansluting icm een FB 7590 modem, daar zit gewoon een Online.nl profiel in, dus het is een kwestie van profiel selecteren, DSL kabel inklikken, een uurtje of 4 op een nieuw IP adres wachten en klaar.

Maar inmiddels is dat achterhaald. Ik gebruik nu gewoon het nieuwe modem van Online.nl (die witte Zyxel VMG8825-T50), die is veel beter dan de oude. 2.4 en 5 GHz, samen of onafhankelijk in te stellen, incl mesh optie. De grap is dat het 2.4GHz bereik zelfs beter is dan die van de FB7590, en de 5GHz presteert hetzelfde. Waar ik bij de FB7590 (en ook mijn vorige 7581 en 7490) nog een extender boven nodig had is dat nu eigenlijk niet meer nodig.

Verder heeft de Zyxel uitgebreide Breedband / Netwerk / Routing / Firewall settings die niet onder doen voor het topmodel Fritzbox. En vaak zelfs meer. Er valt bij de wifi bijv meer te tweaken dan bij de FB, waar toch veel zaken in de webinterface niet beschikbaar zijn die je bij een meer tweaker merk (denk Asus of TPlink) wel ziet. Kortom, het is eigenlijk een prima ding. Zie ook de uitgebreide User Guide.

Verbinding is de beloofde 100 Mbit en stabiel, modem kan wekenlang online blijven zonder disconnect. De AC2100 wifi is snel mits je het maar goed instelt (vaste 2.4 en 5 kanalen en ook de goede bandbreedte van het signaal kiezen), tv werkt goed. Dat was bij de oude zwarte Zyxel wel anders. :X

Eergieverbruik en overhead met slechts 1 apparaat minimaal. Vandaar de keuze terug te gaan naar de Zyxel.

Enige concrete voordeel van de Fritzbox was voor mij nog: je kan de WAN poort omzetten naar een 5e LAN poort. Maar dat was voor mij te weinig. Prima ding verder hoor, daar niet van. :P

[ Voor 20% gewijzigd door Cap op 23-12-2020 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkCh1ld
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-03 19:09
na een flinke tijd bij Tmobile thuis (eerst Vodafone thuis) te hebben gezeten overweeg ik sterk de overstap naar Online.
Vooral omdat het 11 euro per maand goedkoper is voor wat (in theorie) minimaal hetzelfde is:

-100mbs (haal ik nu bedraad moeiteloos, dit is bij Online toch wel te verwachten)
-Foxsports 1/2/3 (apart pakket bij Tmobile, inbegrepen bij Online)
-tv in de woonkamer en op de slaapkamer (de laatste aangesloten via power plugs)

Momenteel is mijn wifi een redelijk drama. Bij Tmobile heb ik nog een modem uit het Vodafone tijdperk, een Draytek. Deze moet geregeld van stroom af om het weer even te doen.
Nu weet ik dat ISPs niet voorop lopen met hun modems, maar de Zyxel bij Online kan bijna niet anders dan beter werken.

Zijn er mensen die de overstap al hebben gemaakt? Waar moet ik rekening mee houden (of moet ik het absoluut niet doen :-)?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-06 22:54
had je vdsl of glasvezel?

ik heb bij online 100 mbit vdsl, maar haal hooguit 73mbit, voor mij acceptabel,
tv werkt prima, modem uitvallen heb ik niet(laatste witte Zyxel modem 2,4 en 5.0 Ghz), of resetten van modem bij mij niet nodig so far... nu ruim 4 maanden klant, idd goedkoop, en fox 1,2,3 erbij is fijn voor mij,
ik mis wel behoorlijk Eurosport(1 en 2 hadden ze), heb dus nu abo op Eurosport player, laatst aanbieding voor 30 euro voor een jaar, maar kwaliteit is net minder via de app, dan via een tv abo, echter aanbod is wel groter dan Eurosport 1 en 2 bijelkaar....

nou, ok, heb toch wel een keer of 3 een vastloper gehad, groen scherm, vastgelopen op iets, geen idee wat, snel schakelen tussen zenders, of langs een zender die niet in je pakket zit ofzo... maar, dat is redelijk snel weer opgelost na restart.

wat wel te vaak gebeurt, is dat opnames, of terugkijken niet goed loopt, wil je het Sinterklaasjournaal met je kids terugkijken, of het klokhuis, start je het, en dan ben je al een paar minuten in het programma, dan moet je dus eerst naar het programma ervoor, doorspoelen tot bijna het einde, en da kan je pas kijken.... dat gebeurt TE vaak... ook een keer de laatste 5 minuten van een film niet bij de opname... dan kan je klagen, maar er gebeurt niks mee(naar mijn gevoel)

iha ben ik gematigd tevreden, vooral door prijs en inclusiviteit van fox 1,2,3, bereik van modem is ook prima, alleen de helpdesk is zeeeeerrrrr benedenmaats... gelukkig de laatste 2 maanden niet meer nodig gehad... maar dat komt volgende maand weer... wedden?? ;-)
(mijn aanmelding was namelijk niet goed verlopen, heb 1 maand alsnog vergoed gekregen , nadat ze het beloofd hadden, en toen weer niet, maar toch wel terugbetaald hebben...blabla...maar ik voorspel al dat ze de 6 maanden korting nog niet verlengd hebben.... dus 1 maand vergeten zeg maar.... wish me luck ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkCh1ld
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-03 19:09
wilvanwil schreef op zondag 27 december 2020 @ 21:26:
had je vdsl of glasvezel?

ik heb bij online 100 mbit vdsl, maar haal hooguit 73mbit, voor mij acceptabel,
tv werkt prima, modem uitvallen heb ik niet(laatste witte Zyxel modem 2,4 en 5.0 Ghz), of resetten van modem bij mij niet nodig so far... nu ruim 4 maanden klant, idd goedkoop, en fox 1,2,3 erbij is fijn voor mij,
ik mis wel behoorlijk Eurosport(1 en 2 hadden ze), heb dus nu abo op Eurosport player, laatst aanbieding voor 30 euro voor een jaar, maar kwaliteit is net minder via de app, dan via een tv abo, echter aanbod is wel groter dan Eurosport 1 en 2 bijelkaar....

nou, ok, heb toch wel een keer of 3 een vastloper gehad, groen scherm, vastgelopen op iets, geen idee wat, snel schakelen tussen zenders, of langs een zender die niet in je pakket zit ofzo... maar, dat is redelijk snel weer opgelost na restart.

wat wel te vaak gebeurt, is dat opnames, of terugkijken niet goed loopt, wil je het Sinterklaasjournaal met je kids terugkijken, of het klokhuis, start je het, en dan ben je al een paar minuten in het programma, dan moet je dus eerst naar het programma ervoor, doorspoelen tot bijna het einde, en da kan je pas kijken.... dat gebeurt TE vaak... ook een keer de laatste 5 minuten van een film niet bij de opname... dan kan je klagen, maar er gebeurt niks mee(naar mijn gevoel)

iha ben ik gematigd tevreden, vooral door prijs en inclusiviteit van fox 1,2,3, bereik van modem is ook prima, alleen de helpdesk is zeeeeerrrrr benedenmaats... gelukkig de laatste 2 maanden niet meer nodig gehad... maar dat komt volgende maand weer... wedden?? ;-)
(mijn aanmelding was namelijk niet goed verlopen, heb 1 maand alsnog vergoed gekregen , nadat ze het beloofd hadden, en toen weer niet, maar toch wel terugbetaald hebben...blabla...maar ik voorspel al dat ze de 6 maanden korting nog niet verlengd hebben.... dus 1 maand vergeten zeg maar.... wish me luck ;-) )
Dank je, ik heb nu glasvezel. Van de HD had ik al begrepen, maar dat is bij Tmobile niet beter. Je moet er continu scherp op zijn, want anders gebeurt er weinig. Jij hoopt ze nooit nodig te hebben en andersom hopen ze dat jij ophoudt met zeuren. Maar is dat tegenwoordig niet overal? Eigenlijk is het enige waar ik voor vrees een periode tussen wal en schip. Dus geen internet en tv voor langere tijd omdat de ene partij ophoudt en de andere toch nog niet helemaal klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge375
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-11-2024
Kan iemand mij vertellen wat precies het voordeel van glasvezel t.a.v vdsl2 is (naast latency, hogere upload, toekomstbestendigheid). Wij hebben sinds kort het aanbod gekregen voor glasvezel via het Delta netwerk wat bij Online mogelijk is. Wij hebben momenteel het 100/30 Mbps Internet + TV app (45 euro) abbo van Online.nl waar we 95/31 van halen. Glasvezel (100 Mbps) via het KPN-netwerk is maar 5 euro duurder, maar voor Delta is dat 12,50 waarbij de TV-app only geen optie is volgens de tarievenlijst https://m7cdn.io/online/p...g_vanaf_1%20juli_2020.pdf. Online levert toch bijvoorbeeld geen hogere bitrate televisie via glasvezel zoals KPN doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Je noemt zelf denk ik al de voordelen. ;)
serge375 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:59:
Online levert toch bijvoorbeeld geen hogere bitrate televisie via glasvezel zoals KPN doet?
Dat zal je toch moeten navragen bij Online.nl of de info opsnorren Canal Digitaal. Wel goed doorvragen welke bitrates ze dan precies leveren voor glas vs VDSL, en ook waar dat dan gedocumenteerd staat. Dus en je niet laten afschepen met een "ja is hogere bitrate" van een niet wetende verkoop/helpdeskmedewerker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Cap schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:43:
@marcieking

Maar inmiddels is dat achterhaald. Ik gebruik nu gewoon het nieuwe modem van Online.nl (die witte Zyxel VMG8825-T50), die is veel beter dan de oude. 2.4 en 5 GHz, samen of onafhankelijk in te stellen, incl mesh optie. De grap is dat het 2.4GHz bereik zelfs beter is dan die van de FB7590, en de 5GHz presteert hetzelfde. Waar ik bij de FB7590 (en ook mijn vorige 7581 en 7490) nog een extender boven nodig had is dat nu eigenlijk niet meer nodig.
Interessant, ik vind het bereik van die Zyxel dus juist heel matig. Vergelijking is bij mij een TP-Link C2600. Ik heb aan de achterkant van mijn huis die TP-Link staan, en heb dan voor software-updates in de auto in die hele straat internet (alleen is parkeren daar lastig). De Zyxel staat aan de voorkant, daar is na 6 meter niets meer te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Ja vreemd hoe dat verschilt. Heb je de TP-Link en de Zyxel ook wel eens omgedraaid? Want de omstandigheden voor en achter kunnen natuurlijk flink verschillen en een goed vergelijk kan je alleen maken vanaf precies dezelfde plek met de zelfde kanaalinstelling voor zowel 5 als 2.4 GHz.

Ik heb naast een set Fritz 7590's ook een set ASUS RT-86U routers en ook die doen het niet beter dan de Zyxel, het bereik is hetzelfde. ik heb ook een uitgebreide huissurvey gedaan met Netspot en zowel de signaalsterkte als de S/R verhouding zijn van dezelfde grootte op 5 GHz en ook 2.4 GHz doet niet onder. Sterker nog, waar ik met de Fritzbox en de ASUS voor sommige iOT nodes aan de buitenkant van het huis op 2.4 GHz nog een extender nodig heb voor een stabiele verbinding is dat met de Zyxel niet zo.

Ik heb het nu zo geconfigureerd dat de Zyxel 2.4 doet voor de iOT nodes (isolated network) en de Asus de userdevices bedient met 5 GHz wifi (wegens andere goodies in de Asus firmware ;)).

[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 11-01-2021 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Omdraaien is niet echt een optie omdat de Zyxel ook het modem is. Ik zou even de TP-Link naast de Zyxel kunnen zetten en WiFi op de Zyxel uit kunnen schakelen, maar daar daar heb ik nog niet de moeite voor genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Zojuist was er een storing bij online.nl zie ook https://allestoringen.nl/storing/online-nl/
Maar op de site van online zelf en op twitter was niets te zien. (Inmiddels wel maar dat is mosterd na de maaltijd)
Ben ik de enige die vind dat dat slordig is? Zou fijn zijn om even aan te geven hoe lang het gaat duren bijvoorbeeld. Dan weet ik of ik naar kantoor moet om te werken en of de kinderen nog optijd online zijn voor hun toets... erg slordig; ik overweeg over te stappen

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St4ck3r
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-07 14:14
Had hier idd ook issues. Na een herstart van het modem kwam de boel weer up..

Try not to become a man of success but a man of value.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Hier regio Amsterdam geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
hier in Haarlem ook problemen... wel vreemd, ik heb normaal 2 schermen met 4 browsers open staan, stuk of 15 tabs, sommige websites liepen gewoon door(met correcte data, live...), maar andere websites(oa. google, gmail, nos, en meer) deden niks meer, tv deed het nog wel...(kreeg op pc ook nog geen melding van "geen internet")

maar had toch alles nodig, dus modem gereset, toen deed niks het meer... geen internet, geen tv....

heeft ruim een half uur geduurd meen ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-07 15:36
Bij mij is wel mijn verbinding weggevallen omstreeks 10 uur (Amsterdam Oud West). Na een modem reboot werkte het weer.

Edit\ connection was ook niet down volgens het modem, leek alsof alle connecties die open stonden nog werkten maar nieuwe connecties konden niet meer gemaakt worden.

[ Voor 41% gewijzigd door Maks op 12-01-2021 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:46
Pin0 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:24:
Zojuist was er een storing bij online.nl zie ook https://allestoringen.nl/storing/online-nl/
Maar op de site van online zelf en op twitter was niets te zien. (Inmiddels wel maar dat is mosterd na de maaltijd)
Ben ik de enige die vind dat dat slordig is? Zou fijn zijn om even aan te geven hoe lang het gaat duren bijvoorbeeld. Dan weet ik of ik naar kantoor moet om te werken en of de kinderen nog optijd online zijn voor hun toets... erg slordig; ik overweeg over te stappen
Bij ons ook storing vanochtend, maar om daar nou gelijk om over te stappen? Het probleem met een storing is, dat het onverwacht komt en dat het niet (altijd) gelijk duidelijk is wat er aan de hand is. Dus om gelijk te verwachten dat online.nl kan aangeven hoe lang de storing nog duurt is niet reëel. Neemt overigens niet weg dat online.nl nog wel wat kan verbeteren in hun klant communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Niks gemerkt hier, zit toch in dezelfde regio. Gebruiken jullie wel zelf gekozen DNS servers? Dat is wel aan te raden. Bijvoorbeeld Cloudfare, Quad9, of google als het echt moet. :)

Het lijkt op basis van onderstaande namelijk alsof de DNS servers van Online eruit lagen. Dan kan je sites waarop je nog zit wel refreshen (lokale DNS cache) maar nieuwe sites niet openen.
wilvanwil schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:29:
hier in Haarlem ook problemen... wel vreemd, ik heb normaal 2 schermen met 4 browsers open staan, stuk of 15 tabs, sommige websites liepen gewoon door(met correcte data, live...), maar andere websites(oa. google, gmail, nos, en meer) deden niks meer, tv deed het nog wel...(kreeg op pc ook nog geen melding van "geen internet")

maar had toch alles nodig, dus modem gereset, toen deed niks het meer... geen internet, geen tv....

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 12-01-2021 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
dennisfr schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:53:
[...]

Bij ons ook storing vanochtend, maar om daar nou gelijk om over te stappen? Het probleem met een storing is, dat het onverwacht komt en dat het niet (altijd) gelijk duidelijk is wat er aan de hand is. Dus om gelijk te verwachten dat online.nl kan aangeven hoe lang de storing nog duurt is niet reëel. Neemt overigens niet weg dat online.nl nog wel wat kan verbeteren in hun klant communicatie.
Helemaal mee eens, eerste wat ik deed wat eigen modem resetten ed. IN die tijd had online makkelijk even een berichtje op hun storingspagina kunnen zetten, want dat is het eerste waar ik dan kijk.
Vervolgens op alle storingen waar al 3000 mensen hadden gemeld dat er een storing was. Vervolgens twitter bekeken maar daar maakte online.nl nog vrolijk melding van een nieuwe HBO oid. en geen melding. Die kwam pas toen het bij mij al was opgelost.

En qua opzeggen, het is voor mij al de derde keer in een paar maanden dat ze eruit liggen. En met thuiswerken en online school is het toch een soort eerste levensbehoefte :) Maar ik kijk het nog even aan, ze zijn wel het goedkoopste voor nu.

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Maar jullie hebben dus wel even andere DNS servers dan de standaard van Online ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Ik heb dat nu wel gedaan, de DHCP server deelt een andere DNS server uit dan 192.168.1.1. Ik heb nergens last van gehad.

Ik heb ooit bij Online.nl nagevraagd of het mogelijk is om het modem (witte Zyxel) een andere DNS-server te laten gebruiken zodat je voor lokale lookups (en evt voor wat caching) nog het modem kon gebruiken, maar dat kon toen niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maks
Cap schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:47:
Maar jullie hebben dus wel even andere DNS servers dan de standaard van Online ingesteld?
Ja ik gebruik hier quad9 met Google als backup. Dit stond wel los van de dns problemen.

Ziggo was hier wel stabieler trouwens (nooit down geweest in 4 jaar) en Online al een paar keer in het eerste jaar. Maar dit is puur anekdotisch bewijs natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-07 13:19
Ik had gister ook een storing, na reset van het modem nog steeds geen goede verbinding. Vandaag lijkt alles weer stabiel en vooral snel. DNS is veranderd en een nieuw ip gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
marcieking schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:09:
Ik heb dat nu wel gedaan, de DHCP server deelt een andere DNS server uit dan 192.168.1.1. Ik heb nergens last van gehad.

Ik heb ooit bij Online.nl nagevraagd of het mogelijk is om het modem (witte Zyxel) een andere DNS-server te laten gebruiken zodat je voor lokale lookups (en evt voor wat caching) nog het modem kon gebruiken, maar dat kon toen niet.
Dat kan toch gewoon? Zie screenshot hieronder. Vervolgens geeft de DHCP gewoon het IP van je modem uit als zowel de gateway als de DNS server, zo hoef je niets in te stellen op je devices, behalve als je er voor een specifiek device van wilt afwijken.

Of boel je iets anders?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s_ygRJ1-ToHDK5dJLImZTO9MoxY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qw2Inr79RlwceDi8KXdzCmps.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Ik ontdek net dat het waarschijnlijk kan, maar wat jij laat zien doet niet wat het zegt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xt9d7k2nxM-ssk0t_dCXXP1Ev2Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LvGr3ZDR1BcYaElyTrKtVPr8.png?f=fotoalbum_large

Als je in het menu waar jij het voorstelt die wijziging doorvoert, dan deelt je modem direct die ingegeven IPs uit als DNS-server, in plaats van zijn eigen IP. Mocht je dan lokale DNS-entries willen gebruiken, dan kan dat volgens mij niet.

Je kunt onder Netwerkinstelling --> Breedband --> VDSL_via_Online_nl wel handmatig de DHCP client op de WAN interface configureren, lijkt het.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4hTw6ULL2ypq6gTb3JT1SRswpls=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0RKXLXnsDZFiKRqArBTO2v1c.png?f=fotoalbum_large
Nog niet geprobeerd, geen idee of de WAN interface dan opnieuw moet verbinden en ik maak liever niet onder werktijd het internet stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Ok, met een static DNS IP in de LAN settings krijg je uiteraard dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r8HCwpJc9Y0fn31G9V81KpYciow=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NBjDTKhgUzNMlsbR611tytWg.png?f=user_large

Als je de router als DNS proxy wilt instellen dan moet ie inderdaad op DNS proxy. :) De gewenste DNS servers stel je dan inderdaad in bij de betreffende WAN / breedband interface, in dit geval dus VDSL_via_Online_nl

Je krijgt dan keurig je router IP als DNS-server door, en die pakt dan de bij de WAN interface gespecificeerde DNS IP's. Werkt prima, verbinding gaat er niet uit (nou ja, het verversen van de DNS duurt misschien 5 seconden). Wel even de DHCP lease van je LAN verbinding vernieuwen. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sMN3ykB811fbvWYjxNFsuODAPJ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Or9qWNKqwXM2JTbRlplKyBKK.png?f=fotoalbum_large

Checken of de DNS server daadwerkelijk gebruikt wordt kan o.a. met:

https://www.dnsleaktest.com

Dat de helpdesk zegt dat dit niet kan verbaast me niets, het kan wel maar ze weten het gewoon niet. Dat geldt trouwens net zo hard voor helpdesks van andere grotere providers.... :X

PS, even voor de duidelijkheid mochten anderen dit later lezen: de LAN settings overrulen dus wat er bij de WAN / breedband settings staat ingevuld.

1. Bij breedband VDSL_via_Online_nl vul je de gewenste DNS servers in (bijv 1.1.1.1)
2. Bij Home networking LAN setup kan je vervolgens kiezen uit:
- DHCP proxy -> aan je LAN devices wordt voor DNS het IP adres van je router doorgegeven, die het dan intern afhandelt naar wat er bij de WAN interface staat (1.1.1.1)
- Static -> aan je LAN devices wordt voor DNS het IP adres doorgegeven dat je hier invult. Dus niet die ingevuld hebt bij WAN.
3. From ISP -> aan je LAN devices wordt voor DNS het default IP adres van Online.nl doorgegeven, dus 194.134.216.6 en 194.134.216.70. Dus niet die je ingevuld hebt bij WAN.

PS wel ff opletten als je "from ISP" selecteert bij LAN setup, want dan overschrijft ie volgens mij ook de breedband / WAN interface weer met de ISP DNS. :P

[ Voor 27% gewijzigd door Cap op 13-01-2021 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-07 10:33
*knip*. Klagen over een bedrijf zonder verdere onderbouwing hoort hier niet thuis.

[ Voor 62% gewijzigd door rens-br op 14-01-2021 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Precies. Ik heb nu i.p.v. CloudFlare en Google maar eens twee DNS servers van AdGuard en Alternate DNS ingevoerd, dan heb je effectief iets dat lijkt op een PiHole zonder extra apparaat, naast de extra stabiliteit van het omzeilen van de DNS-servers van Online.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-07 10:33
koektrommeltje schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 01:32:
[mbr]*knip*. Klagen over een bedrijf zonder verdere onderbouwing hoort hier niet thuis.[/]
Klanten overnemen door een provider (Stipte) over te nemen.. en die jarenlange klant vervolgens klant maken en overzetten naar een abonnement dat meer 2x zo duur is.. Niets willen doen voor die klant. Alhoewel, klant? Ik heb nooit ook maar een contract met hen afgesloten. Nooit!

Dat, dat is Online! Een graaibedrijf, dat schijt heeft aan het contract dat ik heb afgesloten met het door hun overgenomen bedrijf, terwijl er niets zou veranderen (aldus een mail van Stipte).

*knip*. Laatste opmerking is dan weer nergens voor nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 15-01-2021 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
marcieking schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:30:
Precies. Ik heb nu i.p.v. CloudFlare en Google maar eens twee DNS servers van AdGuard en Alternate DNS ingevoerd, dan heb je effectief iets dat lijkt op een PiHole zonder extra apparaat, naast de extra stabiliteit van het omzeilen van de DNS-servers van Online.nl
Dat komt dan zeker overeen met een DNS server van een VPN provider?

De oplossing zit bij mij gewoon in de Asus router, een eigen recursive DNS (Unbound mbv custom Merlin firmware).

Vraag me overigens af of het effectief wel echt 100% hetzelfde is als de pi-hole / eigen recursive DNS server oplossing. En hoe is de performance van deze DNS servers? Toch eens testen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Gaat een beetje offtopic, maar het is iets anders dan een DNS van een VPN provider (denk ik, ik weet niet precies wat er speciaal is aan DNS servers van VPN providers).

Dit pakt net als een PiHole bekende hostnames van advertentienetwerken, en geeft dan 127.0.0.1 (of niets) terug.
Het is in ieder geval makkelijker dan een PiHole en scheelt een kastje als je daar anders een RPi voor aan zou zetten. Ik heb performance (hoeveel er wordt geblockt, en latency) niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 06:52
Ik zit erover na te denken om over te stappen van T-mobile Thuis naar online... Vind dat tv-kastje van T-mobile zo tergend langzaam, plus ik vind t wel fijn dat online.nl in de cloud kan opnemen. Daarnaast scheelt het natuurlijk ook een paar euro's.

Enigste nadeel: Geen discovery etc meer... Plus ik lees bijvoorbeeld op trustpilot erg negatieve reviews over online. Is het echt zo erg bij online.nl of valt het enigzins nog wel allemaal mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:37
@Exterminator Mijn mening is dat je bij online alleen moet zitten vanwege:
- Goedkoop
- Eredivisie kanalen

En goedkoop heeft helaas zijn prijs. De mensen die ik ken moeten hun tv kastjes regelmatig resetten en online doet ook erg moeilijk met het vervangen van oudere (2.4Ghz only) modems. Als mijn schoonmoeder problemen heeft moet ze van de helpdesk altijd eerst alles terug naar fabrieksinstellingen en verlies je dus je netwerk configuratie (zegt mij wel iets over de kwaliteit van de spullen dat dat af en toe nodig is). Voor nu accepteert ze dat omdat het zo goedkoop is tov de concurrentie.
En als je discovery belangrijk vind kun je Dplay nemen (maar heb je wel weer wat extra kosten).

T-Mobile is bezig met uitrollen van het nieuwe tv platform dus daar krijg je ook opnemen in de cloud binnen enkele maanden. Ik weet niet of dat dan sneller gaat werken voor je.

[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 19-01-2021 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
Exterminator schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:01:
Ik zit erover na te denken om over te stappen van T-mobile Thuis naar online... Vind dat tv-kastje van T-mobile zo tergend langzaam, plus ik vind t wel fijn dat online.nl in de cloud kan opnemen. Daarnaast scheelt het natuurlijk ook een paar euro's.

Enigste nadeel: Geen discovery etc meer... Plus ik lees bijvoorbeeld op trustpilot erg negatieve reviews over online. Is het echt zo erg bij online.nl of valt het enigzins nog wel allemaal mee?
ben nu een half jaar bij online, heb het witte (nieuwere) Zyxel modem, 2,4 en 5,0 ghz wifi werkt prima, heb het mz-102 kastje, opstart tijd is prima, live tv kijken is prima, ik ervaar geen storingen, of irritante tetris momenten ofzo tijdens live tv. Zappen tussen de kanalen is net acceptabel, maar zeker niet snel te noemen. Bij terugkijken of begin gemist ervaar ik heel soms een hickupje, maar ook acceptabel(?? eigenlijk natuurlijk niet, maar goed, ik wil goedkoop)

De programmagids is niet altijd up to date. Regelmatig als je een programma terug wilt kijken, of begin gemist doet, kom je bijvoorbeeld in het programma terecht dat al een paar minuten bezig is... dan moet je dus naar het programma ervoor, dan helemaal naar het eind spoelen, het begin van jouw gewenste programma vinden, en dan hopen dat je daarna kan doorkijken, want niet alle programma's zijn meteen terug te kijken...(2021, dit is toch ongelooflijk, vroeger met je vhs recorder kon je al instellen dat ie het programma "precies" op moest nemen...ShowView werkt samen met Programme Delivery Control (PDC) source: wikipedia, dat systeem keek naar teletekst begin en eindtijden :-) haha heerlijk)
En regelmatig als je zappt, zie je heel kort de omschrijving van het programma, en dan verandert de tekst naar de naam van de zender, heel matig, snap ook niet dat al opghelost is dat probleem....)

Ik neem niet vaak een film op, maar een van de eerste keren dat ik een opgenomen film keek, stopte de opname 5 minuten voor het einde ongeveer(gok ik... zeer irritant... kan de helpdesk niks meer mee...)

Ik had mede omdat destijds Online Eurosport 1 en 2 nog zou hebben en Eredivisie, de overstap gemaakt van Ziggo. Ik kwam dus van de Next box, dat was een verademing tov de Horizon slakbox, alleen geen netwerkfuncties meer... Elke provider heeft zo wel z'n voor en nadelen.
Ik heb in december toch maar een abo op de Eurosportplayer genomen, omdat dus in de kleine lettertjes bleek te staan dat Eurosport zou verdwijnen, terwijl alle logo's van Eurosport nog volop aanwezig waren op de website... (aanbieding 3 tientjes voor een jaar), dat bevalt aardig.. kwaliteit is niet top, maar je kan wel meer zien dan alleen Eurosport 1 en 2.

(wat slecht zeg, kijk naar het zenderoverzicht, daar staat een afbeelding van een tv met de logo's van veel kanalen, en daar staat nog steeds Eurosport bij....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:08
Exterminator schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:01:

ik ben zelf erg tevreden, ik heb via een medetweaker die werkt bij Online en in dit topic meeleest een aanbod gehad om te testen met de nieuwe setopbox, sinds die tijd werkt live TV vlekkeloos, de menu's zijn snel, alleen bij uitzending/begin gemist af en toe een paar artifacts (soms 3x per uur een hapering, soms hele avond niet).
ik ben voor de prijs in ieder geval erg tevreden.
Internet is voor mijn gebruik ruim afdoende, zover ik merk haal ik altijd de beloofde snelheden.

[ Voor 4% gewijzigd door J-roenn op 19-01-2021 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 06:52
wilvanwil schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:50:
[...]

ben nu een half jaar bij online, heb het witte (nieuwere) Zyxel modem, 2,4 en 5,0 ghz wifi werkt prima, heb het mz-102 kastje, opstart tijd is prima, live tv kijken is prima, ik ervaar geen storingen, of irritante tetris momenten ofzo tijdens live tv. Zappen tussen de kanalen is net acceptabel, maar zeker niet snel te noemen. Bij terugkijken of begin gemist ervaar ik heel soms een hickupje, maar ook acceptabel(?? eigenlijk natuurlijk niet, maar goed, ik wil goedkoop)

De programmagids is niet altijd up to date. Regelmatig als je een programma terug wilt kijken, of begin gemist doet, kom je bijvoorbeeld in het programma terecht dat al een paar minuten bezig is... dan moet je dus naar het programma ervoor, dan helemaal naar het eind spoelen, het begin van jouw gewenste programma vinden, en dan hopen dat je daarna kan doorkijken, want niet alle programma's zijn meteen terug te kijken...(2021, dit is toch ongelooflijk, vroeger met je vhs recorder kon je al instellen dat ie het programma "precies" op moest nemen...ShowView werkt samen met Programme Delivery Control (PDC) source: wikipedia, dat systeem keek naar teletekst begin en eindtijden :-) haha heerlijk)
En regelmatig als je zappt, zie je heel kort de omschrijving van het programma, en dan verandert de tekst naar de naam van de zender, heel matig, snap ook niet dat al opghelost is dat probleem....)

Ik neem niet vaak een film op, maar een van de eerste keren dat ik een opgenomen film keek, stopte de opname 5 minuten voor het einde ongeveer(gok ik... zeer irritant... kan de helpdesk niks meer mee...)

Ik had mede omdat destijds Online Eurosport 1 en 2 nog zou hebben en Eredivisie, de overstap gemaakt van Ziggo. Ik kwam dus van de Next box, dat was een verademing tov de Horizon slakbox, alleen geen netwerkfuncties meer... Elke provider heeft zo wel z'n voor en nadelen.
Ik heb in december toch maar een abo op de Eurosportplayer genomen, omdat dus in de kleine lettertjes bleek te staan dat Eurosport zou verdwijnen, terwijl alle logo's van Eurosport nog volop aanwezig waren op de website... (aanbieding 3 tientjes voor een jaar), dat bevalt aardig.. kwaliteit is niet top, maar je kan wel meer zien dan alleen Eurosport 1 en 2.

(wat slecht zeg, kijk naar het zenderoverzicht, daar staat een afbeelding van een tv met de logo's van veel kanalen, en daar staat nog steeds Eurosport bij....)
Kan je de starttijd niet vervroegen met 5min van een opname en de eindtijd langer laten doorlopen? Bij T-mob is dit wel een optie.

Bij Een (belgische zender) is dit wel nodig... Uitzending start daar regelmatig later, was vroeger al zo tijdens de showview tijd 😅

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:57
Voordelen:
- Goedkoop inclusief ESPN
- App voor Android TV welke razendsnel werkt
- Stabiel internet, herstart nooit nodig(Witte Zyxel modem)
- Inclusief pauzeren en opnemen

Nadelen:
- Verlengingsaanbod slechts 30 euro korting voor 1 jaar
- Geen Dolby Digital in Android TV App en mindere beeldkwaliteit dan kastje
- MZ-101 kastje erg traag met zappen
- Af en toe hick ups met terugkijken
- Begin gemist start niet altijd netjes bij het begin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
@peptalk Goede no-nonsense samenvatting. d:)b

Wat er evt nog bij mag is: bij live tv kijken geen hick ups of blokjes icm de MZ-102 box.

Ik kan er nav eerder bericht hierboven nog aan toevoegen dat zowel het inruilen van mijn oude MZ-101 tv box naar een MZ-102 geen enkel probleem was, werd gratis opgestuurd. Net als een paar maanden later het inruilen van het oude zwarte Zyxel modem naar het nieuwe witte modem. Sterker nog, de medewerker bood het uit zichzelf aan toen het zijdelings ter sprake kwam. (Ik belde omdat ik terugging van een Fritzbox router/modem naar het standaard modem, en het verkrijgen van een nieuwe lease me te lang duurde. Bleek overigens aan mijn ongeduld te liggen en niet aan Online).

[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 19-01-2021 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Ik heb de mz 101, sorry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
peptalk schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:29:
[...]
Nadelen:
- Verlengingsaanbod slechts 30 euro korting voor 1 jaar
[...]
Ik vraag me af of dat echt een nadeel is. Ik heb persoonlijk liever een provider die me gewoon een scherpe prijs geeft dan dat ik elk jaar moet bellen en moeite moet doen voor korting (omdat je blijkbaar te veel betaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
Exterminator schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:19:
[...]

Kan je de starttijd niet vervroegen met 5min van een opname en de eindtijd langer laten doorlopen? Bij T-mob is dit wel een optie.

Bij Een (belgische zender) is dit wel nodig... Uitzending start daar regelmatig later, was vroeger al zo tijdens de showview tijd 😅
nee, je kan niks aanpassen in de start en eindtijden van opnames, of ik kan het niet vinden, maar geen instellingen die mij de optie geven, en als ik een opname start, zie je de begin en eindtijden van het programma, maar daar valt niks in te wijzigen...erg jammer,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
jongetje schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:54:
[...]

Ik vraag me af of dat echt een nadeel is. Ik heb persoonlijk liever een provider die me gewoon een scherpe prijs geeft dan dat ik elk jaar moet bellen en moeite moet doen voor korting (omdat je blijkbaar te veel betaald).
Is ook t.o.v. het aanbod voor nieuwe klanten gedurende Black Friday. Ze gaven aan om te bellen voor een spetterend aanbod en dan voel ik me met 30 euro niet serieus genomen en ga ik maar weer overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Totdat je er achter komt dat hetzelfde bij een andere aanbieder met korting duurder is, ook zonder korting op je huidige abo. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 19-01-2021 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1opg
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-03 22:59
Alles afgezocht maar kan iemand mij vertellen hoe ik de canal digitaal tv app op een LG tv met magic remote zover krijg dat hij opstart met live tv ipv het menu van de app????
nu moeten de ouwetjes eerst naar de tvgids, vervolgens in de gids naar een actueel programma, dan op live tv klikken waarna ze gewoon live groot beeld hebben van bv Ned 1 willen ze dan naar rtl4 kunnen ze gewoon op 4 drukken, willen ze omhoog of omlaag zappen dan kan dat.
De bedoeling is TV aan en life beeld kijken ipv 3x links 2x naar beneden en 3x ok :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
pe1opg schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:19:
Alles afgezocht maar kan iemand mij vertellen hoe ik de canal digitaal tv app op een LG tv met magic remote zover krijg dat hij opstart met live tv ipv het menu van de app????
nu moeten de ouwetjes eerst naar de tvgids, vervolgens in de gids naar een actueel programma, dan op live tv klikken waarna ze gewoon live groot beeld hebben van bv Ned 1 willen ze dan naar rtl4 kunnen ze gewoon op 4 drukken, willen ze omhoog of omlaag zappen dan kan dat.
De bedoeling is TV aan en life beeld kijken ipv 3x links 2x naar beneden en 3x ok :-)
Niet.

Jammer, ik zocht deze optie ook maar kon deze ook niet vinden. Ook twee LG toestellen.

Doet KPN ietsje beter. Die gaat direct op de "zenders" staan en dan hoef je alleen nog maar op "ok" te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
@pe1opg Je eerste vraag is verkeerd, die moet OF zijn, en dan zo ja HOE. ;)

De CD app start altijd op in het Home screen. Dat is niet aan te passen, simpelweg omdat ze daarvoor geen optie in de app gebouwd hebben. En dat is omdat ze graag willen dat je vanaf daar naar on demand content gaat kijken, oftewel gaat afrekenen om iets te mogen zien. Live tv kijken is niet zo interessant, daar heb je al voor betaald. ;)

Zo'n app is qua bediening omslachtiger, net als de web app. Dat geldt eigenlijk voor alle bekende varianten, dus ook bij KPN en Ziggo zit je eerst naar nodeloze clutter te kijken en moet je klikken en zoeken voordat je echt kan gaan zappen. Hoewel het daar wel wat gemakkelijker gaat.

Daarnaast is de beeldkwaliteit ook nog eens beduidend slechter, helemaal bij vlot bewegende beelden (sport).

Al met al is kijken via de app geen volwaardig alternatief voor klassiek tv kijken via de box of CI module.

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 19-01-2021 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Cap schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:41:
Totdat je er achter komt dat hetzelfde bij een andere aanbieder met korting duurder is, ook zonder korting op je huidige abo. :P
Met cashbackxl, breedbandwinkel en gratis 1 jaar ESPN bij youfone flink goedkoper uit. Met T-Mobile was ik hetzelfde kwijt icm mobiel abo. De rest was idd duurder, vooral door de (veel) hogere prijs voor ESPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Cap schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:29:
@pe1opg Je eerste vraag is verkeerd, die moet OF zijn, en dan zo ja HOE. ;)

De CD app start altijd op in het Home screen. Dat is niet aan te passen, simpelweg omdat ze daarvoor geen optie in de app gebouwd hebben. En dat is omdat ze graag willen dat je vanaf daar naar on demand content gaat kijken, oftewel gaat afrekenen om iets te mogen zien. Live tv kijken is niet zo interessant, daar heb je al voor betaald. ;)

Zo'n app is qua bediening omslachtiger, net als de web app. Dat geldt eigenlijk voor alle bekende varianten, dus ook bij KPN en Ziggo zit je eerst naar nodeloze clutter te kijken en moet je klikken en zoeken voordat je echt kan gaan zappen. Hoewel het daar wel wat gemakkelijker gaat.

Daarnaast is de beeldkwaliteit ook nog eens beduidend slechter, helemaal bij vlot bewegende beelden (sport).

Al met al is kijken via de app geen volwaardig alternatief voor klassiek tv kijken via de box of CI module.
Mwah, voor een tv op een slaapkamer zoals ik heb werkt de app eigenlijk prima en op een 32 inch tv is de kwaliteit meer dan voldoende. De SD-zenders zijn dan wel om te janken, maar dat is met een decoder net zo.

Grote voordeel van de CD app is dat die automatisch opstart bij inschakelen van de tv. Ik heb op de slaapkamer dus alleen 1 stekker in het stopcontact en de rest gaat over de WiFi. Geen decoders en andere kabels. Ideaal.

Woonkamer is een ander verhaal en dan pak ik ook liever de decoder. (Al zitten we zelf bij KPN voor tv. Iets met discovery zenders enzo :+ En wat meer HD zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Oh op de kleine slaapkamer tv kijk ik ook via stream van de smartphone app hoor, dat komt kwalitatief op hetzelfde neer als de CD tv app, zelfde stream. Het is wel slechter maar de kleine slaapkamer tv is ook slechter, dus je gaat het niet merken. Ik had het dus over de woonkamer tv, waarbij het tegenwoordig wel begint bij 50 inch. Op een goede tv zie je echt verschil. Met name sport kijken via de tv app is :X in vergelijk met de CD tv box. Die krijgt gewoon een hogere bitrate binnnen en dat zie je.

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 20-01-2021 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_muller
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:36
Sinds vandaag ook internet en TV bij Online.nl lopen.
Apparatuur was mooi op tijd geleverd(witte Zyxel router, MZ102 tv-decoder).
Alles dus afgelopen weekend mooi aangesloten.

Vanochtend direct gekeken of alles werkte en geconstateerd dat:
- internet lijkt goed te werken (Wifi dicht bij de router: 92Mbps down, 130 Mbps Up).
- tv helaas niet werkend gekregen (foutcode: geen signaal k524)

Helpdesk gebeld voor technische ondersteuning.
2x 30 min in de wacht gestaan (verbinding viel opeens weg tijdens eerste gesprek).

- router gereset
- rechtstreeks verbonden vanaf router -> decoder
- decoder gereset
- aantal zender gecontroleerd met de medewerker.

Waarna vervolgens de conclusie was dat iemand van de technische dienst er naar moet kijken op afstand?
Medewerker gaf aan dat ik binnen 3-5 werkdagen een sms zou krijgen waarna ik het nogmaals kan proberen.

Al met al niet zo'n goed gevoel bij deze afhandeling.
Vreemd dat je wel direct voor het abonnement betaald, maar dat ze niet leveren waarvoor je betaald.

Lees in dit forum meerdere malen over de signaal k524 melding maar zie niet echt een duidelijke oplossing omschreven. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Bij mij werkte tv ook niet de eerste dag van oplevering. Het bleek dat mijn login voor de Canal Digitaal omgeving nog niet geactiveerd was, 2 dagen later wel.

Heb je geprobeerd in te loggen op de live tv website van Canal Digitaal?

https://livetv.canaldigitaal.nl

Als dat niet werkt weet je wel wat het probleem is: CD account nog niet geactiveerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_muller
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:36
@Cap
Live tv website had ik bekeken en werkte.
Inmiddels nog eens alles gereset (router, decoder). Geheel lijkt nu te werken, hopelijk blijft het zo.

Ik heb nog geen bericht gehad van Online.nl dus of ze iets hebben gedaan weet ik niet.

Update: zojuist de decoder 3x moeten resetten alvorens hij het weer deed. Kreeg weer dezelfde foutmelding..

[ Voor 18% gewijzigd door mister_muller op 26-01-2021 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:40
Ik ben ook naar providers aan het kijken, maar lees dat de router 9modem) van online.nl niet zo'n stabiel wifi heeft. Iemand ervaringen hiermee? Is hij vergelijkbaar met die van t-mobile? (Ik heb nu de Huawei HG659).

Mijn vriendin is namelijk erg bang dat we haperend internet krijgen, en dat zou ruzie betekenen :(

ps wij kijken geen tv, dus dat is geen probleem :)

[ Voor 7% gewijzigd door 99ruud99 op 27-01-2021 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Mensen hadden klachten over het oude (zwarte) modem, dit kwam vooral omdat deze alleen 2.4 GHz wifi ondersteunde en dus trager was dan een 5 GHz modem (mits goede ontvangst).

Je krijgt inmiddels al een tijd een nieuwe type (wit) modem. De wifi is hetzelfde als bij andere veelvoorkomende routers.

Wil je stabiele wifi dan is het vooral een kwestie van zelf goed even instellen. Dus kiezen: wil je alleen 5 GHz, of ook 2.4 GHz? En dan daarbij ook de beste kanelen even opzoeken voor beide banden. Dat geldt niet alleen voor de Online.nl Zyxel wifi router maar voor alle wifi routers. ;)

Cap in "[Online.nl] Ervaringen & Discussie - Deel XXI"

Zoek even op wifi voor meerdere ervaringen in de zoekfunctie bovenaan de pagina dit topic.

Uiteraard is het nooit helemaal voorspelbaar hoe het bij jou lokaal uitpakt, dat is nu eenmaal zo met wifi en daar kan Online.nl ook niets aan doen. Een router een metertje verschuiven, rechtop zetten of juist liggend, het kan net het verschil maken tussen wel of geen problemen. Maar dat is eigenlijk alleen zo als je al een lokaal ontvangstprobleem hebt, de wifi zit dan al op het randje.

Bij goed ingerichte geconfigureerde wifi voldoen eigenlijk alle mainstream routers wel (bij een groot huis / dikke muren icm een of twee andere nodes). Maar als je de router in je meterkast zet en dan verwacht dat ie schuin door 3 dikke muren 25 meter haalt of 3 verdiepingen bestrijkt op goede snelheid, tja... daar is geen router tegenop gewassen.

[ Voor 31% gewijzigd door Cap op 27-01-2021 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-07 18:37

Sr_Ogel

Klop klop klop

Ik heb sinds kort online.nl op mijn glasvezellijn.Daarachter heb ik een Ubiquiti usg hangen. Nu ben ik aan het zoeken wat ik nu het beste kan doen. Ik heb overigens geen iptv afgenomen enkel internet.

Wat heb ik geprobeerd:
1. in het zyxel modem "Fiber_via_online" in bridge modes zetten. Echter kreeg ik daar geen ip/ toegang tot internet. Al zie ik wel dat ik langer had kunnen wachten.
2. USG in DMZ zetten echter werkt dan de NAT loopback niet en kan ik vanuit huis niet bij de door mij zelf gehoste sites komen
3. Portforwarding in de Zyxel instellen om alle relevante poorten te forwarden naar mijn usg en daarin weer de portforward naar mijn servertje. Dan is er sprake van dubbele nat en o.a. het herkennen dat het verkeer vanuit intern komt en er dus geen wachtwoord hoeft te worden gevraagd werkt dan niet (domoticz)
4. via een config.gateway.json bestand de usg zo instellen dat hij zonder het zyxel modem online zou moeten kunnen. (IPTV via usg topic) Dit heb ik echter niet werkende gekregen.

Optie 4 heeft mijn voorkeur omdat ik dan eigenlijk weer in de oude situatie zit van mijn ziggo modem en ben ik volledig zelf in control over mijn netwerkinstellingen. Wat adviseren jullie? Heeft iemand optie 4 voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuskermalt
Sr_Ogel schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:28:
Ik heb sinds kort online.nl op mijn glasvezellijn.Daarachter heb ik een Ubiquiti usg hangen. Nu ben ik aan het zoeken wat ik nu het beste kan doen. Ik heb overigens geen iptv afgenomen enkel internet.

Wat heb ik geprobeerd:
1. in het zyxel modem "Fiber_via_online" in bridge modes zetten. Echter kreeg ik daar geen ip/ toegang tot internet. Al zie ik wel dat ik langer had kunnen wachten.
2. USG in DMZ zetten echter werkt dan de NAT loopback niet en kan ik vanuit huis niet bij de door mij zelf gehoste sites komen
3. Portforwarding in de Zyxel instellen om alle relevante poorten te forwarden naar mijn usg en daarin weer de portforward naar mijn servertje. Dan is er sprake van dubbele nat en o.a. het herkennen dat het verkeer vanuit intern komt en er dus geen wachtwoord hoeft te worden gevraagd werkt dan niet (domoticz)
4. via een config.gateway.json bestand de usg zo instellen dat hij zonder het zyxel modem online zou moeten kunnen. (IPTV via usg topic) Dit heb ik echter niet werkende gekregen.

Optie 4 heeft mijn voorkeur omdat ik dan eigenlijk weer in de oude situatie zit van mijn ziggo modem en ben ik volledig zelf in control over mijn netwerkinstellingen. Wat adviseren jullie? Heeft iemand optie 4 voor elkaar gekregen?
Ik zou voor optie vier gaan deze heb ik bij een vriend van me werkend gekregen en die json is iets wat ik uit heb gezocht. Je moet dan de mac van de zyxel in die json zetten en door de router laten ophalen van de controller.
Wat ik ook later hier in de topic zag is dat je de router een paar uur rechtstreeks aan het glas hangt en dan wacht en zou die een nieuwe ip moeten krijgen, Heb het zelf niet uitgeprobeerd / getest. Maar dan hoef je niet met de json aan de slag. En om het te testen kun je ook in de router in loggen via shh en het tijdelijk doen alleen als je de router reboot/provisioned ben je je instellingen kwijt.

Heb je de JSON trouwens gecontroleerd of die goed werkt want ik zie net dat deze in de topic die je noemt niet eruit ziet zoals het hoort. De opbouw met tabs/ spaties is namelijk belangrijk anders pakt de controller/router de config niet goed op.

[ Voor 5% gewijzigd door Tuskermalt op 27-01-2021 23:23 . Reden: extra info zonder een nieuwe post. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-07 18:37

Sr_Ogel

Klop klop klop

Tuskermalt schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 23:18:
[...]

Ik zou voor optie vier gaan deze heb ik bij een vriend van me werkend gekregen en die json is iets wat ik uit heb gezocht. Je moet dan de mac van de zyxel in die json zetten en door de router laten ophalen van de controller.

......

Heb je de JSON trouwens gecontroleerd of die goed werkt want ik zie net dat deze in de topic die je noemt niet eruit ziet zoals het hoort. De opbouw met tabs/ spaties is namelijk belangrijk anders pakt de controller/router de config niet goed op.
JSOn online getest via een linkje dat ik op de site van ubiquiti tegen kwam. Maar dan zit er dus een fout ergens op de inhoud van mijn JSON. Morgenavond weer verder stoeien. Ik kom alleen maar Telfort xs4all en KPN voorbeelden tegen helaas. Had al wel de vlan 1001 en de vereiste van van het macadres gevonden.

UPDATE 28-01-2021: Ik heb het nu zonder JSON bestand voor elkaar. Heb alleen maar in de gui bij het netwerk ingesteld dat hij vlan 1001 moet pakken. Kan het alleen nog gebeuren dat ik op basis van het macaddress van mijn usg geen nieuwe ip lease krijg. maar dan stellen we dat nog in met een JSON.

[ Voor 14% gewijzigd door Sr_Ogel op 28-01-2021 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:45
Ik overweeg over te stappen naar Online glasvezel. Weet iemand welke router je tegenwoordig krijgt en welke TV ontvanger? En is deze router beperkt?

Zelf heb ik nu al mijn devices achter een ASUS router hangen die als Accespoint ingesteld staat, behalve de TV ontvanger die zit wel op de router van de Provider. De migratie in huis hoeft dus niet ingewikkeld te zijn.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• serge375
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-11-2024
Jumpman schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:32:
Ik overweeg over te stappen naar Online glasvezel. Weet iemand welke router je tegenwoordig krijgt en welke TV ontvanger? En is deze router beperkt?

Zelf heb ik nu al mijn devices achter een ASUS router hangen die als Accespoint ingesteld staat, behalve de TV ontvanger die zit wel op de router van de Provider. De migratie in huis hoeft dus niet ingewikkeld te zijn.
Als je glasvezel via het KPN-netwerk binnenkrijgt, krijg je de Zyxel VMG8825-t50. Via het Delta netwerk de FritzBox 5490. De Zyxel is wat nieuwer dan de Fritzbox, maar beiden zijn niet dichtgetimmerd. De TV ontvanger is de MZ-102.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
@Jumpman De vraag is in welke zin beperkt, wat heb je nodig? Voor de Zyxel geldt:
  • Je kan wifi naar believen instellen, 5Ghz en/of 2.4 Ghz gecombineerd, evt met gastnetwerk, en desgewenst per band handmatig de kanalen en bandbreedte instellen, je hebt zelfs een mesh optie.
  • Je kan uPnP aan/uitzetten icm NAT traversal, static DHCP toepassen, een extra subnet toevoegen, WOL gebruiken, static routes instellen.
  • Je kan portforwarding en port triggering en een DMZ en adress mapping toepassen. DNS routes instellen, dynamic DNS configureren.
  • Firewall is schakelbaar voor zowel IPv4 als IPv6 en poorten zijn handmatig in te stellen.
  • Er is een MAC-filter en een scheduled parental control functie.
  • Je kan de WAN connectie in bridged mode zetten (en nog veel meer parameters aanpassen). Kunst is dan nog wel om je internetverbinding aan de praat te krijgen (dat Online.nl dus een IP lease uitdeelt), maar dat is een ander verhaal.
Had je specifieke functionaliteit in gedachten? ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Cap op 06-02-2021 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Laatst online: 15:26

Flabergasted

Prepare to die !

Storing sinds donderdag middag met onze Glasvezel, geen internet.
Vrijdag diverse malen gebeld en er moet een monteur worden ingepland.
Dit kan volgens Online op zijn vroegst volgende week woensdag !

Dus bijna een week geen internet. Tot zover de klantgerichtheid van Online.

Iemand nog tips hoe te checken dat het echt de verbinding is en niet het modem ?
Het betreft de Fritzbox 5490.

Wifi en Lan branden groen, info rood.
Glasvezel lampje is uit.

Als ik de glasvezelkabel uit het modem haal, zie ik geen licht.
zou dit wel zo horen te zijn ? m.a.w. zit de storing echt in de kabel ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Voor wie overweegt te verlengen: ik heb net 12m verlengd met het aanbod voor 6 maanden €10 korting, en €50 cashback. Aanbod kwam van de retentiedesk, ik had aangegeven anders Youfone te overwegen omdat dat goedkoper was dan het standaard-verlengingsaanbod.

De aanbieding voor nieuwe klanten is 6 maanden €15 korting en €50 cashback, dus daar kom je bij in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbiesheuvel
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-03-2021
sinds een week of 2 fiber via online.nl
Walhalla vergeleken bij mijn kpn adsl 2mb lijntje (was laatste op de telefoonlijn). Wel tijdje via KPN husselinternet 4G tot een enigszins acceptabele oplossing kunnen komen. KPN stapte echter niet in op het fiber project hier in het buitengebied.
Heb nu 100/100, maar had voor start van het abbo al aangegeven 500/500 te willen (max wat online.nl kan aanbieden). Dat kon pas geregeld worden ná oplevering, om wat voor reden dan ook.
Nu is het dan omgezet, maar we blijven hangen op 100/100. Bedraad gemeten en ook over de wifi. Verlies maar een paar mb; is te verwaarlozen. Online helpdesk/technische afdeling is er mee bezig, maar intussen na 20 modem herstarts, 1-2-3-4-5 minuten of langer van de stroom verder, blijf ik op 100/100...

Ik las op een oud artikel van Fiber.nl dat Fritz!box 5490 met een bepaalde firmware upgrade buggy werd en maar 100mb doorlaat. Men adviseerde NIET automatisch te updaten. Staan echter geen versienummers bij, dus kan oude meuk zijn.

Het lijkt erop alsof modem de nieuwe configuratie gewoon niet oppakt. Ik kan ook nergens zien wát ze configureren. "Throughput" staat al vanaf dag 1 op 1000mbits / 1000 mbits, maar dat lijkt me gewoon een indicatie van wat er max mogelijk is via dit modem.

Edit: oh ja, ik kies voor 'fiber via online.nl caiw"
Andere keus "fiber via online.nl" (dus zonder caiw) lijkt niet te werken, tenzij ik 10 minuten moet wachten voor een connectie?

iemand tips/trucs/ideeën? Thanks.

[ Voor 6% gewijzigd door hbiesheuvel op 15-02-2021 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Het profiel dat je moet kiezen lijkt me afhankelijk van of je glasvezel via het KPN netwerk of Caiway (Delta Fiber) netwerk binnenkomt. Er is een beperkt gebied dat van oudsher door Caiway verzorgd wordt.

Zoals vermeld op de glasvezel info pagina van Online.nl:
Glasvezel van Online.nl

We bieden je graag een brede keuze in glasvezel internet. Daarom hebben we meerdere glasvezel abonnementen. Maar we willen ook zoveel mogelijk Nederlanders glasvezel aanbieden. We maken dan ook voor glasvezel gebruik van twee kwaliteitsnetwerken; van KPN en van Delta Fiber. Twee partijen die tevens hard aan de weg timmeren. Daarom kunnen we inmiddels 25% van de huishoudens voorzien van glasvezel. Dat betekent wel dat ons aanbod afhangt van welk type glasvezelnetwerk bij jou beschikbaar is.

[ Voor 59% gewijzigd door Cap op 15-02-2021 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbiesheuvel
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-03-2021
ok - die vraag is daarmee beantwoord. Ik krijg overens NU een sms van online.nl om een afspraak in te plannen met een monteur. Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hschoemaker
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-01-2024
Hoi!

Wij zitten nu sinds 2 weken bij Online.nl en hebben nog steeds geen een dag werkend internet danwel TV gehad.

Zijn er anderen die dit probleem gehad hebben? En zo ja hoe hebben jullie dit opgelost?

Er is zowel een Online.nl-monteur als een KPN-monteur geweest en beiden geven elkaar de schuld. Terwijl wij nog steeds zonder verbinding thuis zitten...

Hebben wij als consument nog recht om het jaarcontract af te breken? We zitten nu ruim 4 weken nadat het contract is afgesloten maar hebben tot op heden geen MB van ze gekregen...

Alvast hartelijk dank voor alle tips!
Henk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@hschoemaker ze in gebreke stellen waarbij je aangeeft dat ze een week hebben om het op te lossen en anders het contract is ontbonden.

En anders 3 keer per dag bellen, kassa, trosradar, Facebook, rechtsbijstand inschakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Laatst online: 15:26

Flabergasted

Prepare to die !

hschoemaker schreef op maandag 22 februari 2021 @ 18:16:
Hoi!

Wij zitten nu sinds 2 weken bij Online.nl en hebben nog steeds geen een dag werkend internet danwel TV gehad.

Zijn er anderen die dit probleem gehad hebben? En zo ja hoe hebben jullie dit opgelost?
Zie paar posts hier boven.
Wij hebben 2, 5 weken zonder internet gezeten. ( Verbinding verkeerd gepatcht in centrale meterkast )

Je moet echt hemel en aarde bewegen bij Online om verder te komen.
Toen ook maar eens de referenties van Online gelezen, dat had ik voor de koop moeten doen...
Schrikbarend !

We hebben zelf maar een 4G modem gehuurd uit nood.
Ontbinden van contract kan pas na een maand niet leveren 8)7

Succes, ik heb gelukkig maar een jaarcontract.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hschoemaker
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-01-2024
Flabergasted schreef op maandag 22 februari 2021 @ 18:54:
[...]

Zie paar posts hier boven.
Wij hebben 2, 5 weken zonder internet gezeten. ( Verbinding verkeerd gepatcht in centrale meterkast )

Je moet echt hemel en aarde bewegen bij Online om verder te komen.
Toen ook maar eens de referenties van Online gelezen, dat had ik voor de koop moeten doen...
Schrikbarend !

We hebben zelf maar een 4G modem gehuurd uit nood.
Ontbinden van contract kan pas na een maand niet leveren 8)7

Succes, ik heb gelukkig maar een jaarcontract.
Dank voor jullie hulp.

Na 10+ belletjes en 4 monteurs hebben we eindelijk werkend internet (hoera!)

Hopelijk blijft het zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:43
Zit zelf ook te denken om naar Online over te stappen. Momenteel hebben we T-Mobile:

Reden van overstap:
- Max 100mbit bij T-Mobile (bij Online wel hogere snelheden) glasvezel, ik wil minimaal 200/200
- T-mobile weigert om bij onze de oude draytek beukmodem om te ruilen ondanks dat het ding tergend traag is en vaak vastloopt (en geen 5ghz heeft, op zich niet erg want heb TP link ap's)
- TV kastje is tergend traag en opnames beginnen vaak 5 minuten te laat of eindigen 5 minuten te vroeg (schijnt bij online ook zo te zijn dus geen vooruitgang of achteruitgang)
- Zelfs als je bij T-Mobile wilt verlengen krijg je geen nieuw modem en moet je het maar met je oude troep doen.

Niet echt pluspunten voor T-Mobile dus. ben er sinds 2018 klant maar schijnbaar willen ze hun bestaande abonnees niet houden. De helpdesk was ook erg onvriendelijk en zei dat ik het hier maar mee moest doen omdat een goedkoper abo niet mogelijk was. Ik ga er overigens niet van uit dat Online een geweldige helpdesk heeft, is voor mij ook niet nodig :+ . Kan 90% van de problemen zelf oplossen.

Nu heb ik een paar vragen over Online:
- Momenteel heb ik twee tp link managed switched met VLANS draaien om IP TV werkend te krijgen op één netwerkkabel. Ik wil eigenlijk naar een provider toe die zowel IPTV als Internet gewoon via dezelfde netwerkaansluiting aanbied zonder dat ik allerlei rare VLAN's hoef in te stellen, heeft online dit?
- Ik heb een Nvidia Shield en wil graag de canaldigitaal app op de shield gebruiken. Kun je dan ook opnemen als je de shield gebruikt (ik las dat dit via cloud gaat dus in theorie zou het moeten kunnen)
- Doet online.nl moeilijk over servers draaien? Ik zou graag een gameserver willen draaien (valheim bijvoorbeeld).

Ik overweeg sterk om naar online.nl te gaan maar als iemand deze vragen kan beantwoorden dat zou echt super zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
Dns servers zijn weer down :+

Begint echt wel een grap te worden intussen, volgens mij valt het hier zelfs niemand meer op omdat iedereen al alternatieve servers gebruikt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Maks schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:24:
Dns servers zijn weer down :+

Begint echt wel een grap te worden intussen, volgens mij valt het hier zelfs niemand meer op omdat iedereen al alternatieve servers gebruikt...
Misschien lopen de standaard via transip?
nieuws: TransIP is getroffen door ddos-aanval - update 2

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Vandaag alles van Online.nl Glasvezel 100 Mbit/100 Mbit aangesloten en dit werkt. De verbinding zou 30-03-2021 opgeleverd worden.

Echter mijn verbinding nu (Getest met 5 Ghz Wi-Fi en bedraad 1 Gbps):
4ms
10 Mbit download.
100 Mbit upload.

Misschien nog even wachten tot de 30e? Maar werken lijkt mij volledig werken.

[ Voor 7% gewijzigd door Jumpman op 27-03-2021 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:08
Per 31/3 ga ik ook over van T-Mobile Thuis naar Online.nl. In combinatie met de cashback (CashbackXL) en kickback (Online.nl) kwam ik echt heel goedkoop uit voor een 100 mb/s glasvezel abonnement.

Was wel redelijk op mijn hoede vanwege de vele slechte reviews. Maar ik las dat er weinig mis kon gaan met glasvezel omdat ze leveren via het KPN netwerk.
Apparatuur kwam ruim op tijd binnen. Moet op de dag van overstap een zwart kastje over de huidige NTU plaatsen. Voor de rest moet het allemaal vanzelf gaan.

Gebruik zelf Canal Digitaal TV App ipv de decoder. Las dat de decoder niet zo soepel werkt en de App heb ik zelf gratis uitgeprobeerd op de Mi Box S en dat ging perfect.

Zal alleen even kijken of die Zyxel qua WiFi goed genoeg is. Anders knal ik er nog een eigen router aan vast.

[ Voor 3% gewijzigd door Cheezborger op 29-03-2021 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Wifi van zwarte Zyxel is helemaal prima, kwestie van zelf goed de kanalen instellen op eentje waarbij je het minste overlap hebt met de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Cheezborger schreef op maandag 29 maart 2021 @ 17:31:
Per 31/3 ga ik ook over van T-Mobile Thuis naar Online.nl. In combinatie met de cashback (CashbackXL) en kickback (Online.nl) kwam ik echt heel goedkoop uit voor een 100 mb/s glasvezel abonnement.

Was wel redelijk op mijn hoede vanwege de vele slechte reviews. Maar ik las dat er weinig mis kon gaan met glasvezel omdat ze leveren via het KPN netwerk.
Apparatuur kwam ruim op tijd binnen. Moet op de dag van overstap een zwart kastje over de huidige NTU plaatsen. Voor de rest moet het allemaal vanzelf gaan.

Gebruik zelf Canal Digitaal TV App ipv de decoder. Las dat de decoder niet zo soepel werkt en de App heb ik zelf gratis uitgeprobeerd op de Mi Box S en dat ging perfect.

Zal alleen even kijken of die Zyxel qua WiFi goed genoeg is. Anders knal ik er nog een eigen router aan vast.
Ik heb dit dus ook gedaan. 100/100 Mbit met TV voor € 39,99 per maand gemiddeld.

Nu twee dagen afhankelijk van Online.nl. Telfort (KPN) was direct op 0:00 uur afgesloten. Van de 100/100 Mbit haal ik 60/100 Mbit (Gbit kabel direct op de router) en ik heb alleen maar haperende TV en radio (Ook Gigabit kabel direct op de router). Al weet ik hoeveel contact gehad met de Klantenservice, ook vooraf omdat er van alles misging, bedrag klopte niet, oude Provider opgezegd en weer aangemeld, daarna weer opgezegd door hun. Tot nog toe is het één groot drama. :?

Hiervoor heb ik vanaf 2007 bij Telfort gezeten, maar toen het naar KPN ging begonnen ze met het opschroeven van de prijzen voor de ADSL/VDSL lijn.

Edit:
Zojuist gebeld voor een monteur en dan durven ze nog te proberen een Wi-Fi check te verkopen van €10,00.

Ik ben niet voor niets Tweaker, er hangt een ASUS meteen achter de provider router. Het enige wat ik nodig heb is een stabiele verbinding en DHCP uit de provider router.

Microsoft Teams kent nu ook halperingen die ik met ADSL/VDSL niet had. TV is niet te bekijken zoveel haperingen en blokjes. Ik zit noodgedwongen de NPO 3 App te streamen vanaf een Apple iPad. :-(

[ Voor 12% gewijzigd door Jumpman op 30-03-2021 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
Ik heb een los topic aangemaakt. Zie:
Installatie Online.nl glasvezel complicaties

[ Voor 108% gewijzigd door Cheezborger op 31-03-2021 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 21:22

.Frank

Frank.

Sinds deze week ben ik overgestapt van Ziggo naar glasvezel via Online.nl. Niets te klagen over de procedure of aanleg, slechts één klein probleempje: m'n Zyxel-router broadcast altijd een serie WiFi-gastnetwerken, onafhankelijk van of gastnetwerken staan ingeschakeld. Ook na 'n factory reset. Een apparaat in mijn huis dat WiFi-netwerken creëert waar ik geen controle over heb is natuurlijk niet zo fijn / niet acceptabel.

Online heeft me voor ondersteuning bij het router naar Zyxel verwezen, en Zyxel geeft aan dat ik moet upgraden naar de laatste firmware om het probleem op te lossen. De optie om firmware te updaten is echter niet aanwezig in 't menu van mijn router onder de huidige firmware! Het lijkt erop dat Online misschien toch 'n custom versie van de firmware gemaakt heeft, en die mogelijkheid heeft uitgeschakeld?

1. Weet iemand hier of Online inderdaad custom firmware meelevert op hun routers? Als Online me afwimpelt naar Zyxel, maar tegelijk support door Zyxel onmogelijk maakt blijf ik natuurlijk van 't kastje naar de muur lopen.

2. Heeft iemand anders hier ook de Zyxel VMG8825-T50 (firmware V5.50(ABOM.4)b4_D0) en creëert die ook ongewenst WiFi-gastnetwerken?

3. Mocht iemand 'n methode kennen om de firmware te updaten op een andere manier dan via de router interface houd ik me ook aanbevolen :).

Edit: ah! Ik heb hier inmiddels gelezen dat de optie om firmware te updaten inderdaad uitgeschakeld kan zijn in de interface, met wat workaround-opties. Even kijken of ik daar kaas van kan maken.

[ Voor 9% gewijzigd door .Frank op 31-03-2021 13:54 ]

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
@.Frank Die lekken zijn inmiddels gedicht, zie de tekst bovenaan dat blogitem.

Bovendien zou je je helemaal niet met dat soort workaround opties bezig moeten houden. Je moet bij Online.nl zijn. Als zij de optie om de firmware te updaten uitschakelen (en nog veel meer functies, vergelijk de opties in de Zyxel manual van dit modem maar met de beschikbare opties) dan moeten zij zorgen dat het gefikst wordt, met Zyxel heb jij niets te maken.

Overigens denk ik dat het probleem mogelijk is dat de "admin" gebruiker die Online.nl vrijgeeft geen echte admin is maar een user met beperkte rechten. Met de echte admin user met root access zijn mogelijk wel alle menu opties beschikbaar.

Online's technische (2e lijns) helpdesk zou dit toch moeten weten, dus nogmaals contact opnemen, doorzetten, en vragen of je met de technische helpdesk kan spreken. Je niet laten afschepen.

Houd ons op de hoogte, voor ons is het ook interessant hoe het zit met de nu verborgen firmware opties.

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 31-03-2021 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank

.Frank

Frank.

Hartelijk dank Cap! Ik werd inderdaad afgescheept, ook nadat ik glashard zei dat zij een apparaat leveren dat niet werkt zoals 't hoort, en dat het wat mij betreft hun verantwoordelijkheid is. Ik zal nogmaals bellen en het resultaat hier posten!

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Ik raad je aan echt even de Zyxel manual te bekijken, dan kan je zien wat allemaal verborgen is. Dat is nogal wat.

Je ziet verder ook dat het logboek helemaal niet werkt, net zo min als e-mail notificatie. Alles wijst erop dat de "admin" een gebruiker met beperkte rechten is. Of dat ze inderdaad hebben zitten sleutelen aan de Zyxel default firmware om een Online.nl "crippleware" versie ervan te maken.

Op zich ook logisch: ze willen geen gedoe. Online wil dat alle modems op dezelfde firmware zitten en lekker dichtgekit zijn, zodat ze zo min mogelijk werk hebben aan het monitoren en managen van alle opties en lekken. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Cap op 31-03-2021 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank

.Frank

Frank.

Update: contact gehad met Online. Ze gaan me 'n nieuw modem sturen en vragen me te kijken of hetzelfde probleem daarmee optreedt. Wordt nog even vervolgd dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Zucht, halve oplossing dus want geen toegang tot alle relevante settings. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
Mijn installatie is uiteindelijk goed gegaan vandaag. Signaal ging over rond 04:30 in de ochtend. Internet glasvezel is net zo stabiel als bij T Mobile Thuis. Haal netjes de 100 MB/s zonder fratsen. De Zyxel had ik ook al bij T Mobile Thuis, dus weinig problemen mee.

Inloggen via de Canal Digitaal TV App werkt ook perfect via mijn Mi Box S. Express niet voor de decoder gekozen, omdat ik las dat dat voor geen meter werkt.

De paar keer dat ik contact had met de klantenservice ook goed geholpen. Maar je merkt wel dat sommige klantenservice medewerkers weinig technische kennis hebben. Zo kon een medewerker telefonische niks voor mij betekenen qua creditering, terwijl ik via de chat direct een creditering kreeg.

Tot dusver redelijk positief voor een budget provider.
Pagina: 1 ... 31 ... 39 Laatste