[Online.nl] Installatie glasvezel complicaties

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:03
Vannacht is om 04.30 het signaal keurig overgegaan van T-Mobile Thuis naar Online.nl.
Alleen een probleem met de installatie. Of nja, het is (tijdelijk) opgelost. Maar ik weet niet of dit zo kan? En wat ik hier mee moet doen?

T-Mobile Thuis gebruikte een converter bij mijn vorig abonnement, die was toen der tijd geïnstalleerd door een monteur van Guidion. De glasvezelkabel ging in de converter, en vervolgens de converter met UTP-kabel aansluiten op de modem. Dit was toen mijn eerste internetprovider op dit adres, betreft nieuwbouw. Zie hier de situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RtL2UtSa8UD7yL0QvpFCKzGym8I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GkcNxGGhoBewkqt71XTdel6c.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens de instructie van Online.nl dien ik dit zwarte NTU kastje over de patchcover type TK01 te plaatsen, tot een klik hoor. Echter past het zwarte NTU kastje sowieso niet en er zit al op de plek al een aansluiting voor de converter. De instructie van Online.nl lijkt daar geen rekening mee te hebben gehouden.

Je zou dat zwarte NTU kastje over de patchcover moeten kunnen schuiven, maar er is geen riggel (zoals op deze foto te zien is):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rYgviAKlBjWx9aSK8VJVIbvYX0c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8Bou9LQtLUhW1CC9QEa2aGvX.jpg?f=user_large

Ik heb nu gewoon de UTP-kabel die uit de converter komt in mijn Zyxel modem van Online.nl gedaan, en het internet werkt perfect en stabiel. Kan ik dit zo gewoon laten? Want ik heb dus nu niet dat zwarte kastje van Online.nl gebruikt volgens de instructie.

Of moet hier toch een monteur voor komen of dien ik te bellen met Online.nl?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5PIYmBo8W3EQoUxIUFeNyoKlRfo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pnNIleYDMdxrob9u05RwWgwX.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben allang al blij dat het internet werkt gezien de complicaties i.v.m. thuiswerken.

Iemand advies wat ik hier mee moet doen?

Beste antwoord (via Cheezborger op 31-03-2021 11:00)

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:12
Patchcover dien je er van af te halen, lipje midden bovenin indrukken en dan zou je het er zo van af kunnen schuiven. Online gaat uit van een situatie met alleen een FTU zonder patchcover oid. De zwarte NT kun je dan van onder gewoon opschuiven.
Vergeet niet het stofkapje er af te halen, anders beschadigd je de connector en is het snel kaduk. Check tevens of het blauwe klepje na verwijderen van de patchcover weer dicht is voordat je de NT aansluit.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
Net gebeld met klantenservice van Online.nl. De medewerker snapte er volgens mij niet heel veel van, maar er komt morgen een gratis monteur langs om de boel te beoordelen. Ben benieuwd.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:12
Patchcover dien je er van af te halen, lipje midden bovenin indrukken en dan zou je het er zo van af kunnen schuiven. Online gaat uit van een situatie met alleen een FTU zonder patchcover oid. De zwarte NT kun je dan van onder gewoon opschuiven.
Vergeet niet het stofkapje er af te halen, anders beschadigd je de connector en is het snel kaduk. Check tevens of het blauwe klepje na verwijderen van de patchcover weer dicht is voordat je de NT aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
gjtm schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:47:
Vergeet niet het stofkapje er af te halen, ander beschadigd je de connector en is het snel kaduk. Check tevens of het blauwe klepje na verwijderen van de patchcover weer dicht is voordat je de NT aansluit.
Jeetje. Dat was makkelijk! Bedankt voor je hulp. Alles werkt en monteur hoeft niet meer langs te komen. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BkHB4vB1Y0Cqe_Y82Pyzec4H-eU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/laQbqbGhYkhaME6jGgvAWWGG.jpg?f=fotoalbum_large

Er stond inderdaad niks in de instructies van Online.nl over de patchcover verwijderen. Raar dat de medewerker geen troubleshoot deed dan.