Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Cheezborger schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 17:59:

Inloggen via de Canal Digitaal TV App werkt ook perfect via mijn Mi Box S. Express niet voor de decoder gekozen, omdat ik las dat dat voor geen meter werkt.
Alleen via de TV app / internet TV wel een lagere bitrate dan via de box en dus duidelijk slechter beeld.
Dat de box "voor geen meter werkt" vind ik trouwens overdreven. Live TV kijken gaat uitstekend, uitzending gemist / uitgesteld kijken heeft af en toe wel eens een hapering, maar het gaat hier meestal prima. Je moet wel een MZ102 box hebben, de oude MZ101 is veel gevoeliger voor storingen.

Kortom: TV kijken is geen KPN kwaliteit, maar dat is de app zeker ook niet gezien de matige beeldkwaliteit. Maar je hebt wel veel voor weinig. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 31-03-2021 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:08
Cap schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 19:14:
[...]

Alleen via de TV app / internet TV wel een lagere bitrate dan via de box en dus duidelijk slechter beeld.
Dat de box "voor geen meter werkt" vind ik trouwens overdreven. Live TV kijken gaat uitstekend, uitzending gemist / uitgesteld kijken heeft af en toe wel eens een hapering, maar het gaat hier meestal prima. Je moet wel een MZ102 box hebben, de oude MZ101 is veel gevoeliger voor storingen.

Kortom: TV kijken is geen KPN kwaliteit, maar dat is de app zeker ook niet gezien de matige beeldkwaliteit. Maar je hebt wel veel voor weinig. ;)
Hmmm. Ja, okay. Ik kijk sowieso niet veel linear TV meer. Dus dit was een prima oplossing voor mij. :P Af en toe wat Jinek of Op1. Veel kijk ik terug via NPO Start of Videoland. En de rest kan ik nu mooi opnemen via Canal Digitaal, soms leuke RTL Z Docs ofzo.

En true, KPN heeft verreweg de beste TV interface en kijkervaring. Die afstandsbediening is ook heerlijk. Volgens mij is NLEx (nu Budget Alles-in-1) de enige budgetaanbieder die KPN TV levert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Cheezborger schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 19:28:
[...]

Hmmm. Ja, okay. Ik kijk sowieso niet veel linear TV meer. Dus dit was een prima oplossing voor mij. :P Af en toe wat Jinek of Op1. Veel kijk ik terug via NPO Start of Videoland. En de rest kan ik nu mooi opnemen via Canal Digitaal, soms leuke RTL Z Docs ofzo.

En true, KPN heeft verreweg de beste TV interface en kijkervaring. Die afstandsbediening is ook heerlijk. Volgens mij is NLEx (nu Budget Alles-in-1) de enige budgetaanbieder die KPN TV levert.
Oxxio levert het ook nog. Exact hetzelfde als Budget. (En KPN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

Als je je eigen router wilt gebruiken op online.nl via KPN glasvezel, welke instellingen zijn dan benodigd op de WAN zijde?

Ik zie verschillende berichten over vlan 1001 en EoIP (DHCP), maar, naar mijn weten levert KPN altijd internet via vlan 6 (ook via wederverkopers) en vraagt om PPPoE omdat ze zo de aanvraag kunnen door “proxy-en” naar de wederverkoper.

Ik hoor graag of iemand al zijn eigen router werkend heeft via glasvezel via KPN en of IPTV ook via VLAN 4 wordt doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuskermalt
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-05 12:08
Coolhva schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 23:27:
Als je je eigen router wilt gebruiken op online.nl via KPN glasvezel, welke instellingen zijn dan benodigd op de WAN zijde?

Ik zie verschillende berichten over vlan 1001 en EoIP (DHCP), maar, naar mijn weten levert KPN altijd internet via vlan 6 (ook via wederverkopers) en vraagt om PPPoE omdat ze zo de aanvraag kunnen door “proxy-en” naar de wederverkoper.

Ik hoor graag of iemand al zijn eigen router werkend heeft via glasvezel via KPN en of IPTV ook via VLAN 4 wordt doorgegeven.
Ik heb het werkend bij een kameraad gekregen en het gaat via DHCP en dan de MAC adres van de online router gebruiken.
[Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie

Zie hier bijvoorbeeld de instellingen voor ubiquiti unifi.
En ik begreep zelfs dat je die mac nog niet eens nodig hebt maar als je een paar uur wacht dat je dan ook een ip adres uitgedeeld krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:19
Jumpman schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:24:
[...]

Ik heb dit dus ook gedaan. 100/100 Mbit met TV voor € 39,99 per maand gemiddeld.

Nu twee dagen afhankelijk van Online.nl. Telfort (KPN) was direct op 0:00 uur afgesloten. Van de 100/100 Mbit haal ik 60/100 Mbit (Gbit kabel direct op de router) en ik heb alleen maar haperende TV en radio (Ook Gigabit kabel direct op de router). Al weet ik hoeveel contact gehad met de Klantenservice, ook vooraf omdat er van alles misging, bedrag klopte niet, oude Provider opgezegd en weer aangemeld, daarna weer opgezegd door hun. Tot nog toe is het één groot drama. :?

Hiervoor heb ik vanaf 2007 bij Telfort gezeten, maar toen het naar KPN ging begonnen ze met het opschroeven van de prijzen voor de ADSL/VDSL lijn.

Edit:
Zojuist gebeld voor een monteur en dan durven ze nog te proberen een Wi-Fi check te verkopen van €10,00.

Ik ben niet voor niets Tweaker, er hangt een ASUS meteen achter de provider router. Het enige wat ik nodig heb is een stabiele verbinding en DHCP uit de provider router.

Microsoft Teams kent nu ook halperingen die ik met ADSL/VDSL niet had. TV is niet te bekijken zoveel haperingen en blokjes. Ik zit noodgedwongen de NPO 3 App te streamen vanaf een Apple iPad. :-(
Nu sinds anderhalve week goed Internet. Uiteindelijk kwam er woensdag een monteur die eerst mijn thuis situatie bekeek, hier was niets aan de hand, in de KPN centrale bleek de glasvezel beschadigd, waardoor de demping ver buiten de toegestane waarde was.

Ik heb tot nu toe één keer nog een vastgelopen TV ontvanger M7 MZ-102 gehad.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Kijk, valt dus alweer mee, het drama lag in dit geval dus bij het netwerk van KPN en niet bij Online.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:19
Cap schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:35:
Kijk, valt dus alweer mee, het drama lag in dit geval dus bij het netwerk van KPN en niet bij Online.
Nou ja, Online.nl is de leverancier van het contract. Het maakt mij niet uit met wie zij allemaal onderliggende afspraken hebben, dat is niet mijn boodschap. Tevens had ik drie dagen voor de opleverdatum al gemeld dat de verbinding maar 10 Mbit was. Toen werd door de Online.nl mij de mond gesnoerd (terecht), maar ook zij konden wat doen want een verbinding werkt of niet bij glasvezel.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Zijn er hier al ervaringen met glasvezel internet via Online.nl op een GPON netwerk?
De techniek wordt alleen door de KPN-aanbieders (KPN, XS4all en Solcon) aangeboden en sinds kort ook door Online.nl. Ben wat huiverig voor een overstap met de 'nieuwe' type netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
Inmiddels ruim 3 weken over van T-Mobile Thuis naar Online.nl glasvezel. Internet zeer stabiel. Geen enkel probleem gehad. Haal ook de goede snelheden.

Als ik een klein detail mag noemen. Canal Digitaal App werkt prima, opnemen gaat ook goed. Alleen wat jammer is, is dat als je een serie opneemt met meerdere afleveringen, deze niet in een mapje komt, maar alle opnames door elkaar staan in volgorde van opname. Bij KPN was dat toch even fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjpdekker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-04 16:52
@Cheezborger Je kan op een aantal manieren bij jouw opnames komen.
Bij enkele manieren wordt het wel weergegeven in een "mapje" en bij Mijn lijst wordt, als ik het goed heb, alles getoond.

Bas Dekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
bjpdekker schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:16:
@Cheezborger Je kan op een aantal manieren bij jouw opnames komen.
Bij enkele manieren wordt het wel weergegeven in een "mapje" en bij Mijn lijst wordt, als ik het goed heb, alles getoond.
Op welke manier kom ik dan bij een 'mapje', ik heb het zelf nog niet kunnen ontdekken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjpdekker
@Cheezborger Bij Mediatheek - Opnames daar staan de mapjes
Bij + Mijn lijst dan wordt het geheel weergegeven

Bas Dekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:33

Flipm0de

geen

Wij gaan binnenkort verhuizen naar een nieuwbouw woning. Hebben jullie hier ervaring met een modem in de meterkast en op zolder thuiswerken via WiFi? Of is het beter nog ergens een versterker te plaatsen?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:34
@Flipm0de Dat hangt van je huis af, waar (en of er) beton zit.
Als het mogelijk is dan zou ik op zolder een access point hangen die je met UTP aansluit op je modem.
(Ik weet niet hoever je bent met de bouw maar wat loze leidingen hiervoor zijn altijd zeer welkom).

[ Voor 23% gewijzigd door jongetje op 19-04-2021 16:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-05 11:48
Flipm0de schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:42:
Wij gaan binnenkort verhuizen naar een nieuwbouw woning. Hebben jullie hier ervaring met een modem in de meterkast en op zolder thuiswerken via WiFi? Of is het beter nog ergens een versterker te plaatsen?
Ikzelf vond in een woning die ik recent heb betrokken uit 1997 de Wi-Fi op zolder (Zyxel modem) onbruikbaar. Er was net wel/geen bereik. Een Deco M5 Mesh systeem maakte het iets beter, maar het was alsnog bij vlagen zeer instabiel met een hoge latency en wisselende snelheden (maar veruit nooit de maximale 100 Mbps).

Uiteindelijk ben ik zeer tevreden met internet over coax, aangezien er al een coax kabel lag. In de toekomst kan ik nog een UTP kabel door een loze leiding hier trekken.\

Uiteraard is elke situatie anders, maar ik zou toch opteren voor bedraad indien je die mogelijkheid nog hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilvanwil
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-05 21:31
Ik had hier geen optie om een kabel naar de juiste plek te trekken, of leggen, en gebruik Powerplugs(via het elektranet), werkt prima, weinig snelheidsafname en zeer stabiel

[ Voor 6% gewijzigd door wilvanwil op 19-04-2021 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:15
Ik heb thuis nu 3 maanden Online.nl (DSL) liggen. Overstap van de oude provider verliep wat rommelig maar is gelukkig zonder downtime gelukt.

Sinds ongeveer een week is mijn verbinding op meerdere momenten gedurende de dag onstabiel. Tot de voordeur gaat alles goed, maar daarna valt de verbinding gewoon weg. Irritant tijdens het browsen, veel erger tijdens het thuiswerken.

Volgens Online en hun eigen speedtest behaal ik 9ms / beloofde snelheden, maar dat zegt niks over de stabiliteit van de verbinding.

Iemand anders ook last van? Enig idee wat ik nog kan proberen buiten een reset van het modem? :)

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qTqqCGJa3uKq3ltt2IOb-XgBguc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sqqH0ASme4PObcoJz1bEdNlX.jpg?f=fotoalbum_large

zit nu ruim 10 maanden bij online.nl, even een tussenstand.

internetsnelheid vandaag eens gemeten via telefoon, na een complete restart van het Zyxel modem, had een stream aanstaan die maar bleef hangen/stotteren, dacht dat het mogelijk met online te maken had, maar na de herstart bleef die stream niet goed.... snelheid prima, zie bijlage.

Ik kijk veel sport, heb ziggo sport compleet erbij, en apart een eurosport abo. Espn 1,2, en 3 dus gratis bij online.nl.
Al met al nog veel goedkoper dan een ander pakket, en de internetsnelheid is voldoende, hoor geen klachten van de kids, Stream soms ook nog wel eens wat erbij op een tablet of laptop, werkt altijd wel.

Qua zenderaanbod dus tevreden omdat espn 1,2 en 3 gratis zijn. De Eurosport player geeft ook meer dan alleen europort 1 en 2, ook wel aardig.
Online zou een voorbeeld mogen nemen aan de eurosport player, qua spoelsnelheden bij terugkijken, dat is bij de eurosport player een verademing. Tot 256x, dus als je bijvoorbeeld nu, een etappe van de giro niet helemaal wil terugkijken, dan ben je in no time door een etappe van 5 uur heen gespoeld, ideaal! Met 64x zoals bij online zou je minuten en minuten bezig zijn.... Dat vind ik een van de grote nadelen bij online, spoelen en terugkijken... Vanochtend ook weer, zet ik Rondo aan... blijkt 7 minuten te duren(niet een uur ongeveer zoals in de tv gids stond), en begint met wat anders, klopt dus niet, moet je weer een andere opzoeken, en de interface is niet de snelste, dus dat gaat allemaal niet zo soepel, uiteindelijk wel weer gelukt, maar het voelt niet strak geregeld.
En dit is niet de enige keer dat dit gebeurt, gebeurt echt te vaak. Of dat nou aan online ligt, of aan de partij waar online mee werkt... ik weet het niet....
Qua stabiliteit werkt internet prima volgens mij, ik zit nu dagelijks de giro te kijken via de Eurosport player, en heb geen problemen. (wel tv ook verbonden met modem via RJ45 kabel)

Mijn abo loopt in juli af, maar denk dat ik wel blijf, aangezien het aanbod icm de prijs zeer voordelig is tov de andere aanbieders. Wie weet in de toekomst glasvezel en dan wel de volledige internetsnelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

thetrueman2 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 19:31:
Ik heb thuis nu 3 maanden Online.nl (DSL) liggen. Overstap van de oude provider verliep wat rommelig maar is gelukkig zonder downtime gelukt.

Sinds ongeveer een week is mijn verbinding op meerdere momenten gedurende de dag onstabiel. Tot de voordeur gaat alles goed, maar daarna valt de verbinding gewoon weg. Irritant tijdens het browsen, veel erger tijdens het thuiswerken.

Volgens Online en hun eigen speedtest behaal ik 9ms / beloofde snelheden, maar dat zegt niks over de stabiliteit van de verbinding.

Iemand anders ook last van? Enig idee wat ik nog kan proberen buiten een reset van het modem? :)
  • Je kunt de DNS-servers aanpassen. Die van Online.nl liggen er soms uit, hoewel je dan moet denken aan een uur, niet sporadisch een minuutje. Ik heb nu servers die adblocken en stabieler zijn, staat ergens hierboven in het topic.
  • Bij mij was de koperkabel die binnenkwam slecht aangesloten (huis gekocht, vorige eigenaar een beunhaas). Online.nl heeft gemonitord en uiteindelijk een monteur gestuurd die het gefixt heeft.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:15
Thanks! Ik heb de DNS ter test aangepast, gaan zien of het stabieler draait nu :)

Huis is 1,5 jaar geleden opgeleverd en de vorige provider was stabiel(er). Ik denk daarom dat het probleem niet bij de kabel ligt. Houd het wel in gedachten.

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annespruit1980
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 01-05 13:48
Ik kom hier net toevallig terecht.
Om mijn ervaringen met online.nl helemaal te melden gaat me nu even te ver, maar in het kort komt het hier op neer:
Telefoon werkte een maand! niet, toen ik daar voor de tweede keer op wees, werkte het ineens binnen een kwartier.
TV live werkte redelijk ( niet goed, maar gezien de rest redelijk ).
Maar terugkijken of opnames was een ramp, blokken bij het leven, niet om aan te zien.
Na veel klagen zijn er 3 monteurs geweest, geen van alle konden het oplossen, de laatste gaf toe dat ze al een jaar problemen hadden, en de fout zochten, maar het niet konden vinden ( zijn woorden ).
Uiteindelijk heb ik een aangetekende brief gestuurd waarin ik ze in gebreke stelde, en ze 30 dagen te tijd gaf het op te lossen ( zo staat het in de voorwaarden ).
Toen mocht ik gaan, maar ik moest nog wel twee maanden!!!!! abonnement betalen ( want zo stelde zij, zo staat het in het contract ).
Stand is nu dat ze probeerde me te laten betalen voor het niet terugsturen van de apparatuur, helaas voor online.nl kon ik bewijzen met foto's en verzendbewijs dat ik dat wel degelijk heb gedaan.
En toen vonden ze ineens die apparatuur...

Dit is dus de korte versie ( en ik ben nog niet helemaal van ze af ).

Tot slot, er ligt glasvezel, en de huidige provider heeft totaal geen problemen ( en die voor online.nl ook niet trouwens ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:58

marapuru

db.

Kreeg zojuist een mail over een tariefsverhoging. Zo sprokkelen ze er weer 1,50 bij.

Zit nu al op bijna 40 euro in de maand voor alleen een internetabonnementje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@marapuru Dan zou ik liever iets meer betalen en naar KPN overstappen. Krijg je nu een tv of soundbar als nieuwe klant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

Dat past niet in mijn behoefte helaas. Ik wil geen televisieabonnement, ik kijk alles wat ik wil op Netflix of via m'n Kodi. Een nieuwe TV of Soundbar heb ik al helemaal niet nodig.

Waarom krijgen vaste klanten niet een leuke korting? Moet ik echt elk jaar overstappen voor een normaal tarief?

Waar is de tijd gebleven dat je voor twee tientjes online was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Kpn kan prima zonder tv abonnement dus zie daar geen problemen.

En ik heb nog nooit internet voor 20euro gehad... en idd, overstappen loont bij internet, gas/elektra etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

Heb het ook wel over wat jaartjes geleden hoor. Meen me te herinneren dat we rond het jaar 2000 voor twee tientjes online waren met ADSL. Maar kan niet zo gauw prijshistorie vinden.

Bij KPN kost het mij voor nagenoeg dezelfde snelheden 47,50 per maand.

Dat is 570,- op jaarbasis!!! Persoonlijk vind ik dat forse bedragen. Maar goed, ik denk niet dat ik iets goedkopers ga vinden dan Online.nl. Alleen zo jammer dat alles keer op keer weer duurder moet worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17:55

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

December 2012 betaalde ik 24,95. Daarvoor nog wat afschrijvingen van 21 en lager maar dat lijken verrekeningen of zijn onderdeel van 1 of andere aanbieding. Dat weet ik echt niet meer. Nu betaal ik 36, valt op zich nog mee gezien de snelheid ook hoger ligt. Maar ze doen de laatste jaren wel hun best. Sinds 2017 een verhoging van 2euro (per maand) elk jaar.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
ik zie nog mails met Speedlinq uit begin 2005, ik betaalde 35 euro voor ik meen 3072kb down en 1024kb up... en dat was toen veel (mb's) voor weinig volgens mij , of was het andersom haha :-))

wat een drama bedrijf was dat zeg,,,, pfff
maar goed, als het werkte, kwamen m'n mp3-tjes toen wel 'super' rap binnen tov 56k modem hahaha
(wat hadden we toen allemaal.. napster, bearshare, kazaa, soulseek...icq, messenger :-) )

edit:
> 1 35,00 01-09-2005 / 30-09-2005 sp184032 ADSL All-in 3072
> (3072/1024 kbps)

[ Voor 10% gewijzigd door wilvanwil op 17-05-2021 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annespruit1980
Pffff, ik wilde net de ( hoop ik ) laatste factuur van ze betalen van iets meer dan 10 euro in mijnonlinenl
Klik ik op de link nu betalen.
Klik ik op de link ideal ( lukt zowaar ).
Kies ik mijn bank ( dat werkt ook nog ).
En dan denk ik dus dat ik door op de link doorgaan naar mijn bank te drukken, ik een ideal scherm krijg.
Maar tja, dat is dan weer net teveel techniek kennelijk voor online.nl
Wil ik een rekening betalen, kan ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:31
marapuru schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:24:
Kreeg zojuist een mail over een tariefsverhoging. Zo sprokkelen ze er weer 1,50 bij.

Zit nu al op bijna 40 euro in de maand voor alleen een internetabonnementje...
heeft elke abonee zo'n mail moeten ontvangen ? ik heb namelijk een TV/Internet abo en heb geen mail ontvangen over de prijsverhoging, of was dit in de nieuwsbrief verwerkt (die lees ik eigenlijk nooit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
J-roenn schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:12:
[...]

heeft elke abonee zo'n mail moeten ontvangen ? ik heb namelijk een TV/Internet abo en heb geen mail ontvangen over de prijsverhoging, of was dit in de nieuwsbrief verwerkt (die lees ik eigenlijk nooit)?
Ook hier een mailtje idd. Ik ga nu van €36 naar €37,50 voor een 100/30 internet only. Een prijsverhoging vanwege investeringen in/aan 'HUN' netwerk.

Momenteel wacht ik tot ze de glasvezel hier in huis eindelijk eens gaan aansluiten(de kabel ligt er al maanden), dan gaat online er ook meteen uit.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
J-roenn schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:12:
[...]

Heb hier geen mail over ontvangen, misschien omdat m'n 1e jaarcontract nog loopt? Zie ook geen nieuws er over in de laatste info mails van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-04 12:30
Ben net na 2 weken eindelijk aangesloten op glasvezel via online. Heb ik upgrade gedaan na 500mbit is ineens mijn contract ook verschoven. Stond er niet bij dat ik dan nieuw jaar contract doe. Apart.

Tv is een drama, veel gestotter. Soms spontane reboot van de decoder (m7-102 geval) onmogelijk om rechtstreeks aan de router te hangen (Fritzbox 5490) situatie nu is vanaf router de muur in met cat7, vanaf de muur cat7 naar Netgear 308e. Werkt allemaal wel. Alleen soms gestotter of dus reboot. Kabel rechtstreeks in de zonder switch werkt er niks..

[ Voor 47% gewijzigd door SmasterS op 21-05-2021 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annespruit1980
SmasterS schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:05:
Tv is een drama, veel gestotter. Soms spontane reboot van de decoder (m7-102 geval) onmogelijk om rechtstreeks aan de router te hangen (Fritzbox 5490) situatie nu is vanaf router de muur in met cat7, vanaf de muur cat7 naar Netgear 308e. Werkt allemaal wel. Alleen soms gestotter of dus reboot. Kabel rechtstreeks in de zonder switch werkt er niks..
Dat was dus een van de problemen die ik met online.nl had.
De TV was een ramp. Terugkijken helemaal. En begin gemist was niet beter.
Probleem was dat ze bij online.nl deden alsof ik gek was.
Terwijl ze er al een jaar een onderzoek naar doen hoorde ik van de derde monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
annespruit1980 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 21:21:
[...]

Dat was dus een van de problemen die ik met online.nl had.
De TV was een ramp. Terugkijken helemaal. En begin gemist was niet beter.
Probleem was dat ze bij online.nl deden alsof ik gek was.
Terwijl ze er al een jaar een onderzoek naar doen hoorde ik van de derde monteur.
Ik kwam er vanavond achter dat de tv mijn fout is(voor nu) wandcontactdoos zit een metalen kabel bij de bruine in.. morgen even opnieuw de kabel bevestigen en verder testen. Helaas zit de kabel muurvast dus lukt helaas vanavond niet.
Update morgen als het wel weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annespruit1980
SmasterS schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 23:34:
[...]

Ik kwam er vanavond achter dat de tv mijn fout is(voor nu) wandcontactdoos zit een metalen kabel bij de bruine in.. morgen even opnieuw de kabel bevestigen en verder testen. Helaas zit de kabel muurvast dus lukt helaas vanavond niet.
Update morgen als het wel weer werkt.
Tja, soms werkt het wel heb ik gehoord.
En ik ging er in het begin ook van uit dat ik het wel fout gedaan zou hebben.
Zelfs een cat6 kabel van 30 meter gekocht omdat ik de kabel niet 100% vertrouwde die de vorige eigenaar daar had gelegd. Maakte dus niet uit.
En de tweede monteur die langskwam wist me zelfs te melden dat een cat5 beter zou zijn dan een cat6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
annespruit1980 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 07:20:
[...]

Tja, soms werkt het wel heb ik gehoord.
En ik ging er in het begin ook van uit dat ik het wel fout gedaan zou hebben.
Zelfs een cat6 kabel van 30 meter gekocht omdat ik de kabel niet 100% vertrouwde die de vorige eigenaar daar had gelegd. Maakte dus niet uit.
En de tweede monteur die langskwam wist me zelfs te melden dat een cat5 beter zou zijn dan een cat6.
Zat hiervoor bij Ziggo en geen Utp naar de woonkamer. Dus ivm glasvezel zelf kabels getrokken. Op de kabel naar de achterkamer werkt de tv gewoon prima. Geen gestotter etc nu ik de F2 race kijk. Alleen die utp door de kamer is beetje lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
Een paar Powerplugs en dan kan je zonder kabel, ik ben daar erg tevreden over(m'n pc al jaren via Powerplugs aangesloten, nooit problemen, prima stabiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annespruit1980
SmasterS schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 08:53:
[...]

Zat hiervoor bij Ziggo en geen Utp naar de woonkamer. Dus ivm glasvezel zelf kabels getrokken. Op de kabel naar de achterkamer werkt de tv gewoon prima. Geen gestotter etc nu ik de F2 race kijk. Alleen die utp door de kamer is beetje lelijk.
Dan is het uiteraard niet online.nl als er een tv goed werkt.
Bij mij hebben geen van de tv's ooit goed beeld gehad, en bij terugkijken was het helemaal een drama.
Maar die opmerking van die monteur over cat 6 kabels was voor mij wel veelzeggend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Terugkijken / uitgesteld kijken loopt bij Canal Digitaal itt live TV via een UDP unicast, dat is gevoeliger voor storingen dan de TCP multicast. Als er dan wat packet loss op je lokale verbinding zit dan ben je snel de pineut.

Live TV multicast is doorgaans wel goed, opnames via TCP unicast ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-05 10:10
Cap schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 12:22:
Terugkijken / uitgesteld kijken loopt bij Canal Digitaal itt live TV via een UDP unicast, dat is gevoeliger voor storingen dan de TCP multicast. Als er dan wat packet loss op je lokale verbinding zit dan ben je snel de pineut.

Het is precies andersom.. multicast is gevoeliger voor packetloss dan unicast. Unicast is feitelijk een internetstream/signaal die meer kan bufferen.
Problemen met terugkijken e.d moeten dan ergens anders gezocht worden.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmasterS
Ik krijg mijn netwerk niet aan de praat vanaf de meterkast naar de woonkamer. Ga de kabel vervangen. Tv werkt gewoon prima hier nu ik het laat lopen via mijn oude netwerk situatie.

Grootste nadeel van online hun tv is gewoon geen 5.1 met series en starzplay... Daardoor zal ik het gewoon nooit gaan gebruiken.

Volgende week komt er nieuwe cat7 kabel binnen. Update wel wanneer het weer werkt hoe ik het wil.

Fijn weekend alle!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annespruit1980
Cap schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 12:22:

Hoe dat precies werkt weet ik niet ( en monteurs ook niet kreeg ik de indruk, op de laatste na ).
Wat ik wel weet is dat live TV matig was, en pauzeren of vanaf het begin kijken bijzonder slecht ( en dan bedoel ik dus eigenlijk niet om aan te zien ).
En opnames bekijken was zo mogelijk nog erger, tot helemaal geen beeld aan toe ( hij gaf aan zoiets als opname niet te vinden, herstart ontvanger - ik weet niet precies meer wat hij aangaf, maar daar kwam het op neer- ).
Ze konden het verder ook niet oplossen.
Het is hier verder glasvezel, de provider voor online.nl en de provider na online.nl hebben er helemaal geen last van.
Mijn conclusie is dan dat ze niet weten wat ze aan het doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Het ligt toch ook wel deels aan de verbinding zelf hoor, ik kan hier prima live tv kijken zonder storingen, opnames gaan ook goed. Uitgesteld / gemist gaat de laatste tijd ook steeds beter maar is zoals gezegd wel inherent gevoeliger voor hic-ups gezien de gebruikte technieken.

Maar de tv oplossing van Canal Digitaal is geen KPN kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Barre73 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:55:
[...]

Het is precies andersom.. multicast is gevoeliger voor packetloss dan unicast. Unicast is feitelijk een internetstream/signaal die meer kan bufferen.
Problemen met terugkijken e.d moeten dan ergens anders gezocht worden.
Het ging mij hier om het UDP vs TCP aspect (ivm lost packet recovery/retransmission).

Maar er zal gerust meer aan de hand zijn. Er is wel e.e.a. over geschreven op dit forum, kwestie van even zoeken.

[ Voor 16% gewijzigd door Cap op 23-05-2021 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annespruit1980
Cap schreef op zondag 23 mei 2021 @ 00:54:
Het ligt toch ook wel deels aan de verbinding zelf hoor, ik kan hier prima live tv kijken zonder storingen, opnames gaan ook goed. Uitgesteld / gemist gaat de laatste tijd ook steeds beter maar is zoals gezegd wel inherent gevoeliger voor hic-ups gezien de gebruikte technieken.

Maar de tv oplossing van Canal Digitaal is geen KPN kwaliteit.
Tja, als leek op dit gebied lijkt het mij dat als er een opname ( meerdere trouwens,ik bewaarde er een voor online.nl voor het geval ze er naar wilde kijken, wat ze nooit hebben gedaan ), totaal niet gemaakt wordt het toch niet echt aan de verbinding ligt. Maar dat hangt er natuurlijk ook aan hoe ze die opname maken.

Je opmerking over canal digitaal is iets dat ik ook als oorzaak sterk in gedachte had.
Maar voor mij als voormalige klant maakt dat niet uit, ik betaal voor tv, en dan wil ik dus gewoon tv.

Verder zou online.nl ook wel gewoon mogen toegeven dat ze het in sommige ( veel? weinig? ) gevallen niet voor elkaar krijgen, en dan de klant gewoon laten gaan.
Maar nee, ik moest een aangetekende brief sturen waarin ik ze in gebreke stelde ( kosten ) en nog 30 dagen de tijd gaf om de boel in orde te maken ( abonnementgeld voor 30 dagen dat het niet werkt ).
Na het toegeven dat ze het niet voor elkaar kregen en ik dus eindelijk mocht gaan, wilde ze nog een aantal maanden abonnementsgeld hebben ( nog meer kosten ).
Verder probeerde online.nl het bezoek van een van de drie monteurs bij mij in rekening te brengen, en schreven dat ook maar even voor het gemak af van mijn rekening ( tja, lijkt me duidelijk ).
Kortom, allemaal kosten die helemaal nergens op slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Ik bedoelde te zeggen dat de mate waarin klanten blokjes / uitval ervaren deels ook ligt aan de verbinding, waardoor er nog flink wat variatie in de klachten zit die op dat gebied ervaren worden. Dat opnames niet goed gemaakt worden c.q. de aanvangs-/eindtijden in de gids niet kloppen is heel irritant en weer een ander probleem, maar daardoor niet minder vervelend. Ik neem zelf nooit op, heb aan uitzending gemist genoeg.

Overigens heb ik gemerkt sinds ik de KPN web tv gebruik (account van een kennis) dat ook bij KPN regelmatig de gids niet klopt en ook dat de streams regelmatig stoppen, terwijl de verbinding an sich met internet dan dik in orde is. Dat laatste is dus iets waar ik gek genoeg bij web tv van CD weer geen last van heb.

In de kern komt het erop neer dat de internetverbinding van Online.nl voldoet maar de tv oplossing die ze van CD hebben ingekocht te storingsgevoelig is, daar zal iedereen het wel over eens zijn. Maar dan nog ben ik niet ontevreden geweest de afgelopen 2 jaar, voor weinig geld heb ik de zenders kunnen zien die ik wilde zien.

Nu KPN een betere (met name snellere) box heeft en er een redelijke aanbieding is ga ik daar weer een jaartje op over. Volgend jaar kijken we weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annespruit1980
Cap schreef op zondag 23 mei 2021 @ 10:35:
Ik bedoelde te zeggen dat de mate waarin klanten blokjes / uitval ervaren deels ook ligt aan de verbinding, waardoor er nog flink wat variatie in de klachten zit die op dat gebied ervaren worden. Dat opnames niet goed gemaakt worden c.q. de aanvangs-/eindtijden in de gids niet kloppen is heel irritant en weer een ander probleem, maar daardoor niet minder vervelend. Ik neem zelf nooit op, heb aan uitzending gemist genoeg.

Overigens heb ik gemerkt sinds ik de KPN web tv gebruik (account van een kennis) dat ook bij KPN regelmatig de gids niet klopt en ook dat de streams regelmatig stoppen, terwijl de verbinding an sich met internet dan dik in orde is. Dat laatste is dus iets waar ik gek genoeg bij web tv van CD weer geen last van heb.

In de kern komt het erop neer dat de internetverbinding van Online.nl voldoet maar de tv oplossing die ze van CD hebben ingekocht te storingsgevoelig is, daar zal iedereen het wel over eens zijn. Maar dan nog ben ik niet ontevreden geweest de afgelopen 2 jaar, voor weinig geld heb ik de zenders kunnen zien die ik wilde zien.

Nu KPN een betere (met name snellere) box heeft en er een redelijke aanbieding is ga ik daar weer een jaartje op over. Volgend jaar kijken we weer verder.
Ik denk dat er inderdaad wel meer mensen zijn die de tv van online.nl niet echt best vinden. Bij mij was het zo dat ik echt altijd blokken en op sommige dagen niet om aan te zien zo slecht beeld had.
Dat alles is tot daar aan toe ( er kan altijd een probleem ergens zijn ), maar geef dat dan gewoon toe, en zit niet -persoonlijke mening- mensen te belazeren en onnodig geld afhandig te maken.
Dat ze op hun site alleen die reviews laten zien die 3 sterren en hoger zijn is ook zoiets. Het merendeel laten ze weg, dus een klant wordt niet echt geholpen met die reviews - en ook hier is mijn persoonlijke mening dat ze niet echt eerlijk zijn om het netjes te zeggen-.
In ieder geval trap ik er nooit meer in, mijn les wel geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
dit is wel weer zo'n ZEEEEERRR irritant dingetje van online.nl.. nu herken ik het, heb het al eerder meegemaakt..

heb ik net de F1 race gekeken, wil je de nabeschouwing kijken, maar eerst nog even snel naar de supermarkt... zet je de boel op pauze... kom je binnen een half uur thuis.. blijkt de boel weer vanzelf te zijn gaan "lopen", waarschijnlijk omdat de aflevering is afgelopen in de achtergrond, en dan is terugkijken nog niet beschikbaar, en dan kapt ie er dus gewoon mee... ik bedoel, dan kan ie de gepauzeerde aflevering niet meer vinden, en dan gaat ie terug naar gewoon tv kijken....

dan is dus terugkijken nog niet beschikbaar en moet je maar wachten tot dat wel beschikbaar komt, plus dan moet je die hele grand prix weer doorspoelen met slakkensnelheid... bwegggg... dat is wel super klotuhhh... echt man, 2021 leven we in, we sturen een drone aan op mars... maar dit lukt net ff niet... :-(((

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Klopt, pauzeren gaat maar een bepaalde tijd, na x minuten (overigens wel een flinke tijd) loopt ie door. Is overigens ook het geval bij de KPN oplossing.

Uitzending gemist is inderdaad pas beschikbaar als de aflevering een paar minuten afgelopen is.

Als het pauzemoment niet al te lang geleden is geweest kan je nog opnieuw op pauze zetten en dan terug gaan spoelen en zo verder kijken. Kost wat geduld maar goed, bij lange sportuitzendingen heb ik dat al verscheidene malen zo gebruikt.

Ik ken trouwens geen enkele tv oplossing waarbij live / uitgesteld / gemist kijken volledig transparant is en helemaal naadloos in elkaar over loopt, er is altijd een moment dat de uitzending afgelopen is en net nog niet beschikbaar als gemiste uitzending. En ook de gids klopt nooit 100% niet in de laatste plaats omdat de afleveringen vaak niet perfect op de geplande tijd beginnen / aflopen. Wat dat betreft blijft het altijd schipperen met "net niet live" kijken. ;)

[ Voor 84% gewijzigd door Cap op 23-05-2021 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Cap schreef op zondag 23 mei 2021 @ 21:14:
Ik ken trouwens geen enkele tv oplossing waarbij live / uitgesteld / gemist kijken volledig transparant is en helemaal naadloos in elkaar over loopt, er is altijd een moment dat de uitzending afgelopen is en net nog niet beschikbaar als gemiste uitzending. En ook de gids klopt nooit 100% niet in de laatste plaats omdat de afleveringen vaak niet perfect op de geplande tijd beginnen / aflopen. Wat dat betreft blijft het altijd schipperen met "net niet live" kijken. ;)
Bij KPN en ziggo (dat is ook mijn enige vergelijkingsmateriaal) kun je tijdens de uitzending al een opname of programma terugkijken (begin gemist) tot een week terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Hier ook KPN. Naadloze overgangen. Begin een programma vanuit de gids (dus ook als het nog loopt) en zelfs het volgende programma in de gids loopt er keurig achteraan.
Nog geen fouten in de gids ontdekt eigenlijk. Niet dat ik dat de hele dag check..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Begin gemist kan bij Canal Digitaal ook, maar dat is daar dus toch net anders dan uitzending gemist. Er is een moment dat een uitzending afloopt en "begin gemist" dus niet meer van toepassing is en het programma een "uitzending gemist" wordt. Die statusovergang is niet 100% direct, er is een twilight zone. Het kan dus een moment voorkomen dat een programma feitelijk net afgelopen is (al dan niet conform gids) maar het nog net geen "uitzending gemist" status heeft en je dus nog niet kan terugkijken.

Dat erachteraan lopen van een volgend programma gebeurt bij Online ook, je krijgt wel een paar seconden een melding over de overgang naar een volgend programma met de keuze annuleren / doorgaan.

Binnenkort heb ik KPN weer beschikbaar en dan zal ik dit ook wel weer testen. :)
(Voorheen ook een aantal jaar KPN, daarna 2 jaar Canal Digitaal)

(PS Heb het hier over kijken via de set top box, dus niet web tv / app)

[ Voor 55% gewijzigd door Cap op 23-05-2021 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annespruit1980
Tja, en wat dacht je dan van het ineens zonder waarschuwing software updaten en opnieuw opstarten van die decoder, net als je halverwege een film bent op een kanaal die je niet mag opnemen of mag terugkijken.....
Dat was overigens wel een van de mindere problemen die ik had.
Op zich ook al een reden om te klagen, zoiets kan je toch niet maken.
Laat dat ding dan vragen of hij mag updaten.
Kan ook al irritant zijn als het net op een spannend moment komt, maar dan kan je de film nog afzien, nu ben je gewoon een groot deel van de film kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebhd
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-01-2022
Ik ben zeer ontevreden met de gedragingen van Online.
Er wordt bijvoorbeeld, een extra drempel opgelegd bij het opzeggen. Dit doordat men de klant verplicht dit telefonisch te doen.
Tevens is het eerste wat men doet in een dergelijk gesprek, het proberen te verkopen van een product. Terwijl de reden van opzegging is, dat Online technisch niet in staat is om een gewenst product te leveren.
In het telefoongesprek is er ook expliciet verboden contact op te nemen met betrekking tot de verkoop van een product van online. Wat schetst mijn verbazing (of eigenlijk ook weer niet....): Ik word alsnog herhaaldelijk telefonisch lastiggevallen.

Helaas is niet de eerste keer dat ik dergelijke ervaringen met Online heb gehad. Jaren geleden werd door Online mijn kennis ook al in twijfel getrokken, terwijl het toen ook voor Online technisch onmogelijk was iets te leveren.

Kortom ik vind Online een zeer klantonvriendelijke organisatie, welke zelfs intimiderend op klanten kan overkomen. De oorzaak zal voornamelijk in 2 dingen zitten:
1) gebrek aan daadwerkelijke kennis van de eerste lijns helpdesk medewerkers.
2) verkeert opgezette methodes/procedures (call sheets) binnen de organisatie zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
annespruit1980 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 09:22:
Tja, en wat dacht je dan van het ineens zonder waarschuwing software updaten en opnieuw opstarten van die decoder, net als je halverwege een film bent op een kanaal die je niet mag opnemen of mag terugkijken.....
Dat was overigens wel een van de mindere problemen die ik had.
Op zich ook al een reden om te klagen, zoiets kan je toch niet maken.
Laat dat ding dan vragen of hij mag updaten.
Kan ook al irritant zijn als het net op een spannend moment komt, maar dan kan je de film nog afzien, nu ben je gewoon een groot deel van de film kwijt.
Gelukkig is er ongeveer 1x per jaar een software update dus wat mij betreft wel een "minor issue". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
ebhd schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:14:

In het telefoongesprek is er ook expliciet verboden contact op te nemen met betrekking tot de verkoop van een product van online. Wat schetst mijn verbazing (of eigenlijk ook weer niet....): Ik word alsnog herhaaldelijk telefonisch lastiggevallen.
Greenchoice, NRC, Parool, HD, Energiedirect, KPN, Budget, Online, Simyo, Ziggo, Youfone, vh Nuon, etc etc etc.

Mijn ervaring is dat dit standaard is bij energiebedrijven, internetproviders, telecombedrijven, kranten etc. Je kan het zo vaak aangeven als je wilt (ik doe dat telkens als ik het gevoel krijg dat iemand mij ongevraagd iets wil aansmeren) maar zolang je niet gebruik maakt van de "bel me niet / benader me niet / recht van verzet" optie die als het goed is aan het einde van het gesprek wordt aangeboden dmv een bandje blijf je tot in den treure bestookt worden met telefoontjes en mails over nieuwe aanbiedingen, omdat bedrijven helaas wettelijk het recht hebben om ex-klanten te benaderen over hun diensten. Je moet los van wat je allemaal in het gesprek zelf aangeeft expliciet gebruik maken van het recht van verzet via dat bandje aan het einde van het gesprek.

Van intimidatie heb gelukkig nooit last gehad bij Online (heb denk ik een stuk of 10 keer telefonisch contact met ze gehad in de 2 jr dat ik contractant ben), ze hebben natuurlijk wel gevraagd waarom ik mijn abonnement wilde opzeggen en "meegedacht" om te kijken of ze me konden bewegen toch nog langer te blijven. 1 jaar met succes want ik kreeg een goede korting en de nieuwste versie van de tv box en bij later contact ook zonder problemen het nieuwe modem. Verder hebben ze de opstartprobleempjes die ik had zoals het aanmelden in de online tv omgeving vlotjes opgelost en het opsturen van een nieuw modem bij twijfel over het functioneren daarvan, dus wat dat betreft geen klagen. Maar nu is het weer eens tijd voor wat anders. :)

Dat een klantenservice dingen half begrijpt, vereist dat je een zinloos stappenplan doorloopt om aan te tonen dat het probleem niet bij jou ligt en met andere woorden twijfelt aan je expertise (openlijk al dan niet verhuld met een boel vriendelijke woorden en procedures) is ook niet ongebruikelijk.

Ter illustratie mijn ervaringen tot nu toe met mijn nieuwe internetprovider KPN:
Bij mijn recente aanvraag voor het KPN abonnement had ik nog een vraag. Eerste ervaring is dat ik (na enorm lang in de wacht gestaan te hebben en ook 1x de verbinding verbroken gehad te hebben) door drie verschillende medewerkers (2 telefonisch, 1 per chat) een verschillend verhaal heb mogen aanhoren over of 4k nog geleverd wordt bij het abonnement (ja, nee want problemen met 4k box, nee tijdelijk stopgezet) en of ik een 4k ontvanger krijg of niet (ja, nee want problemen met levering 4k box ivm Suez kanaal). Dus ook dat wekt geen vertrouwen. Bij aanvraag wordt gerept van een "4k tv ontvanger" compleet met foto, op het contract staat aangegeven dat ik een "tv ontvanger" ontvang zonder specificatie welke. Medewerkers konden verder geen bevestiging in de mail sturen welke ontvanger ik precies krijg. Ik moest het doen met 3 tegenstrijdige verhalen. Dus het blijft maar afwachten wat ik krijg bij oplevering...

Verder krijgt na de eerste bevestiging van KPN opeens een nieuwe mail dat "extra onderzoek nodig" is voor de oplevering van mijn verbinding zonder enige toelichting van wat dit inhoudt. Klik op de link eronder met de bestelstatus dan kom ik op een pagina die telkens weer een foutmelding oplevert: "Er is een fout opgetreden, probeer het later nog eens".

Nee, wat dat betreft verlopen de eerste contacten met KPN echt niet zoals je van een "premium" (?) provider zou mogen verwachten. :P

Klantenservice is meestal iets wat je nodig hebt igv problemen en dan niet iets waar je blij van wordt. Ik moet zeggen dat ik bij Online altijd wel geholpen ben in tegenstelling tot voorheen bij NLEx / Budget waarbij je niet eens meer kon bellen en het via whatsapp moest, wat ze daarna ook geruisloos hebben uitgefaseerd. Het bleek daar extreem moeilijk en traag om wat gedaan te krijgen. En zo kan ik ook nog wel 10 verhalen over Ziggo, Nuon, KPN enzovoorts vertellen.

As always: YMMV (of beter, WILL vary). ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Cap op 24-05-2021 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annespruit1980
Ik ben zeer ontevreden met de gedragingen van Online.
Er wordt bijvoorbeeld, een extra drempel opgelegd bij het opzeggen. Dit doordat men de klant verplicht dit telefonisch te doen.
Tevens is het eerste wat men doet in een dergelijk gesprek, het proberen te verkopen van een product. Terwijl de reden van opzegging is, dat Online technisch niet in staat is om een gewenst product te leveren.

Helaas is niet de eerste keer dat ik dergelijke ervaringen met Online heb gehad. Jaren geleden werd door Online mijn kennis ook al in twijfel getrokken, terwijl het toen ook voor Online technisch onmogelijk was iets te leveren.

Kortom ik vind Online een zeer klantonvriendelijke organisatie, welke zelfs intimiderend op klanten kan overkomen. De oorzaak zal voornamelijk in 2 dingen zitten:
1) gebrek aan daadwerkelijke kennis van de eerste lijns helpdesk medewerkers.
2) verkeert opgezette methodes/procedures (call sheets) binnen de organisatie zelf.
Bij mij was de oplossing om zoals het in de voorwaarden staat ( geloof punt 14 ) een aangetekende brief te sturen waarin je ze in gebreke stelt. Dan moet je ze ook nog 30 dagen geven om de problemen op te lossen. En daarna mag je nog geloof ik een of twee maanden abonnementsgeld betalen. Dan pas ben je van ze af. Het hielp trouwens ook om een review te geven op die site die ze onder aan hun site laten zien. feefo heet die geloof ik. Daar reageerde ene joey bij mij op, die was wat normaler dan de rest.
Cap schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:19:
[...]

Gelukkig is er ongeveer 1x per jaar een software update dus wat mij betreft wel een "minor issue". ;)
Tja, ik geef toe dat het iets was wat ik al vergeten was door alle andere toestanden. Dus inderdaad wat minder van belang ( en dat is eigenlijk wel erg, dat ik zoiets al was vergeten ).
Maar het was niet een keer, ik geloof dat het twee of drie keer was ( van het half jaar dat ik daar zat ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Ok, ik kijk dagelijks televisie en heb het zelf afgelopen jaar maar 1x gemerkt (box versie de nieuwere MZ-102).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Nog even wat dit betreft, ik heb dus een KPN abonnement aangevraagd en daarbij aangegeven dat ik gebruik wil maken van de "overstapservice" en binnen een paar uur had ik via mail een bevestiging van Online.nl binnen dat mijn abonnement per aangegeven datum zal worden opgezegd. Daar is dus geen belletje aan te pas gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annespruit1980
Cap schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:44:
[...]

Nog even wat dit betreft, ik heb dus een KPN abonnement aangevraagd en daarbij aangegeven dat ik gebruik wil maken van de "overstapservice" en binnen een paar uur had ik via mail een bevestiging van Online.nl binnen dat mijn abonnement per aangegeven datum zal worden opgezegd. Daar is dus geen belletje aan te pas gekomen.
Dat is de KPN die dat regelt.
Als je bij online.nl zelf weg wilt, maar geen andere provider neemt, gaat dat heel wat moeilijker.
Zeker als je voortijdig weg wil omdat ze niet leveren waar je voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
Even tv update:
Netwerk kabel vervangen in de muur door cat7, keystones en wandcontactdoos goed. Draait nu 3uur zonder errors... Niks aan de hand.
Mijn tip voor mensen die problemen hebben met tv kijken. Bekijk je kabels en aansluitingen erg goed!

Edit:
Draait via een Netgear 308e switch !

[ Voor 8% gewijzigd door SmasterS op 25-05-2021 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
annespruit1980 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:19:
[...]

Dat is de KPN die dat regelt.
Als je bij online.nl zelf weg wilt, maar geen andere provider neemt, gaat dat heel wat moeilijker.
Zeker als je voortijdig weg wil omdat ze niet leveren waar je voor betaald.
KPN regelt dat in opdracht van mij, ik wil weg. :) Maar wel na einde contractperiode idd. Dat is de crux, niet zozeer of ik het zelf aangeef bij Online of dat KPN dat doet.

Wat jij zegt, voor einde contract weg wegens ontevreden is een heel ander verhaal. Vaak inderdaad veel moeilijker, dat geldt ook voor andere providers. Ik heb er ervaring mee. Het is net wie je spreekt, hoe zijn/haar pet staat op dat moment, welk verhaal je het ophangt en of je pech of mazzel hebt.

Overigens heb ik het obligate belletje van Online net gehad of ik niet toch wilde blijven voor een héél goed aanbod (lees een korting van 11 per maand). Ik heb aangegeven dat het een leuk aanbod is maar dat KNP me (zij het geen heel maar een half jaar) flinke korting geeft, dus wat dat betreft is het verschil te weinig en wil ik eens een jaartje weer wat anders proberen. Wellicht kom ik terug als jullie tv op orde hebben (beter netwerk en snellere box) heb ik aangegeven. Begrepen ze, geen probleem.

[ Voor 24% gewijzigd door Cap op 25-05-2021 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik twijfel nog tussen KPN en Online.nl, ik zie over KPN erg veel klachten.

Wat ik wil is Internet Only. Bij KPN 6 maanden voor 21,25 en daarna 42,50 euro. Plus alle Hussel-voordelen. Je zou zeggen: wat kan er fout gaan aan een glasvezel internetverbinding waarbij de Experiabox in Bridge gaat i.c.m. Ubiquiti Unifi's. Maar wil geen risico lopen.

Over Online goede recensies gelezen, ik zie daar staan: Internet Only 6 maanden voor 21 euro, daarna 36 euro (DSL). Ga ik het samen stellen, heb ik daar geen keuze uit, maar alleen voor glasvezel, 6 maanden voor 34 euro en daarna 40 euro. Maar ik hoef niet per se glasvezel.

Iemand een idee of ik toch voor DSL kan kiezen ergens?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-04 15:01
THE_BASE schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:23:

Wat ik wil is Internet Only. Bij KPN 6 maanden voor 21,25 en daarna 42,50 euro. Plus alle Hussel-voordelen. Je zou zeggen: wat kan er fout gaan aan een glasvezel internetverbinding waarbij de Experiabox in Bridge gaat i.c.m. Ubiquiti Unifi's. Maar wil geen risico lopen.

Over Online goede recensies gelezen, ik zie daar staan: Internet Only 6 maanden voor 21 euro, daarna 36 euro (DSL). Ga ik het samen stellen, heb ik daar geen keuze uit, maar alleen voor glasvezel, 6 maanden voor 34 euro en daarna 40 euro. Maar ik hoef niet per se glasvezel.

Iemand een idee of ik toch voor DSL kan kiezen ergens?
Glas bij KPN is super. Geen idee waar jij de negatieve verhalen leest. Heb een jaartje T-Mobile gehad, maar zit nu gelukkig weer op het KPN netwerk (Oxxio alleen internet, technisch 100% KPN). Een verademing!! Alleen jammer dat ze die prijzen elk jaar omhoog gooien.
Online is trouwens ook gewoon op het KPN netwerk. Dus veel verschil zul je niet merken (als alles werkt ;) ) en volgens mij sluiten ze niemand meer op ADSL aan als er ook glas ligt.

[ Voor 7% gewijzigd door Nuevocasa op 25-05-2021 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:31
Van de week voor een jaar verlengd, eerst de klantenservice gebeld om te kijken of er korting mogelijk was, 3x10€ vond ik een beetje karig. Toen over gestapt naar Budgetthuis en ik werd daarna gebeld door Online, ze konden me nu 6x10€ korting op de factuur en 70€ cashback bieden, uiteindelijk toch verlengd. Het loont dus echt om over te stappen en daar niet alleen mee te dreigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
@THE_BASE je krijgt bij Online altijd "maximaal internet" oftewel ze bieden een standaardprijs van 36 euro en daarvoor krijg je het snelste internet dat beschikbaar is op jouw adres. Is dat glasvezel dan krijg je glasvezel, is het DSL dan krijg je DSL.

Uiteraard is er vaak nog een welkomstkorting, in dit geval 6 maanden 15 euro korting en dan kom je tijdelijk op 21 euro. Je moet daarvoor wel even zelf de tv optie uitschakelen. ;) Vraag is waarom jij dit niet ziet?

ouw prijsoverzicht

Jouw pakket
Maximaal Internet
€ 36
Totaal 6 MND KORTING
€ 36
€ 21
Eenmalig
Aansluitkosten
€ 30
€ 0
Totaal
€ 0
Totaal
Totaal eenmalig
€ 0
Actieprijs 6 maanden
€ 21
Na actieperiode prijs per maand
€ 36

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barre73
Alle adressen met een glasvezelaansluiting in maart 2020 worden in maart 2023 uitgeschakeld voor DSL. Vanaf 1 januari 2022 geen nieuwe orders meer mogelijk. Dat geldt dus voor alle providers. Bijna alle providers sorteren daar nu al op voor door alleen nog glas te willen leveren aan nieuwe klanten.

NB voor alle adressen die na maart 2020 zijn aangesloten geldt hetzelfde. Tel drie jaar op bij de datum van aansluiting en je weet wanneer DSL niet meer mogelijk is.

@THE_BASE KPN heeft 4,5 miljoen klanten. Online een paar procent daarvan. Statistisch dus logisch dat je over KPN meer klachten leest. Procentueel is de kans dat jij daaronder valt echter veel kleiner.

[ Voor 18% gewijzigd door Barre73 op 25-05-2021 20:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:48:
Alle adressen met een glasvezelaansluiting in maart 2020 worden in maart 2023 uitgeschakeld voor DSL. Vanaf 1 januari 2022 geen nieuwe orders meer mogelijk. Dat geldt dus voor alle providers. Bijna alle providers sorteren daar nu al op voor door alleen nog glas te willen leveren aan nieuwe klanten.

NB voor alle adressen die na maart 2020 zijn aangesloten geldt hetzelfde. Tel drie jaar op bij de datum van aansluiting en je weet wanneer DSL niet meer mogelijk is.
Precies, dat is wat de klantenservice aan gaf. Ik vind dat prima, maar zorg dan wel dat ik dezelfde prijs krijg. Online.nl voor mij nu geen optie.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
J-roenn schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:46:
Van de week voor een jaar verlengd, eerst de klantenservice gebeld om te kijken of er korting mogelijk was, 3x10€ vond ik ee;beetje karig. Toen over gestapt naar Budgetthuis en ik werd daarna gebeld door Online, ze konden me nu 6x10€ korting op de factuur en 70€ cashback bieden, uiteindelijk toch verlengd. Het loont dus echt km over te stappen en daar niet alleen mee te dreigen.
Ik kreeg vandaag nog 132 euro korting aangeboden oftewel 11 per maand op 47,50. Daarbij moet wel gezegd worden dat ik tot en met de huidige maand al een lager tarief van 44,50 betaalde. ;)

Maar heb vriendelijk bedankt, wil gewoon een jaartje iets anders proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-T-S
  • Laatst online: 20-04 22:10

R-T-S

Zijn de rapen al gaar?

Al even snel door het forum gezocht maar geen antwoord kunnen vinden; Heeft iemand online.nl internet en TV via KPN glasvezel draaien icm een fritzbox (7590)?

In de fritzbox is wel te kiezen voor online.nl via glasvezel, maar ik weet niet of dat nu enkel voor caiway/delta netwerk geldt

Heb een overstap aangevraagd naar online maar ik laat graag de zyxel er tussenuit als dat mogelijk is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-04 16:23
Ik heb de 7581 in gebruik met glas (kpn glas) , en dit werkt prima op het online glasvezel profiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-T-S

R-T-S

Zijn de rapen al gaar?

@itsmemax thanks! Goed om te horen dat de hardware niet veranderd hoeft te worden.

Wel jammer dat de klantenservice "nee" zegt :F , ik merk dat ik toch steeds vaker naar het tweakers forum ga ipv de klantenservice door het gebrek aan kennis

[ Voor 17% gewijzigd door R-T-S op 27-05-2021 12:00 . Reden: aanpassing slordige tekst ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-04 16:23
Van de "klantenservice" hoef je inderdaad weinig te verwachten, maar daar is de prijs ook naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-05 17:05
THE_BASE schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:23:

Over Online goede recensies gelezen,
lol, waar dan, op online.nl zeker. Die laten de slechte recensies weg. Lees voor de grap trustpilot eens ove online.nl.

Zelden zo'n slecht bedrijf meegemaakt. zie daar de recenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
R-T-S schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:20:
Al even snel door het forum gezocht maar geen antwoord kunnen vinden; Heeft iemand online.nl internet en TV via KPN glasvezel draaien icm een fritzbox (7590)?
Hoe wil je dat doen? KPN levert geen los TV pakket, TV bij Online.nl is van CanalDigital.
Heb een overstap aangevraagd naar online maar ik laat graag de zyxel er tussenuit als dat mogelijk is
Waarom? Welke functionaliteiten mis je dan met Zyxel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
jongetje schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:25:
[...]

Hoe wil je dat doen? KPN levert geen los TV pakket, TV bij Online.nl is van CanalDigital.

[qoute]
[/quote]
Waarom? Welke functionaliteiten mis je dan met Zyxel?
Hij bedoelt glasvezel van KPN Netwerk NL / Reggefiber. De passieve glasvezellijn dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Barre73 Dan zie ik nog niet in hoe je alleen TV bij KPN gaat bestellen. Of dat nu via glas of dsl is. De enige manier om via KPN TV Only te krijgen is via Digitenne. Bij glas zit er direct internet bij, maar dan hoef je ook niet naar Online.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-T-S

R-T-S

Zijn de rapen al gaar?

@jongetje Wat Barre73 zegt idd. Online gaat bij mij in de buurt over KPN vezel. TV aanbieder interesseert me niet zoveel, zolang ik maar een lankabel in m'n fritz kan steken naar de TV receiver en TV kan kijken. Bij online is dat idd canal maar dat ist mir egal, zolang het maar werkt met enkel een fritzbox. Geen intentie om TV en internet te scheiden.

En wat ik ga missen met zyxel? Waarschijnlijk zal die prima functioneren ware het niet dat ik meer spul van AVM heb draaien; repeaters, telefoons en schakelaars. Dat bevalt dusdanig goed dat ik nog even geen afscheid neem van die setup

[ Voor 4% gewijzigd door R-T-S op 27-05-2021 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Online heeft geen apart VLAN voor televisie (zoals voorheen bij T-Mobile) dus dat werkt gewoon over je internet lijn (net zoals bij KPN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-T-S

R-T-S

Zijn de rapen al gaar?

top, dat scheelt weer wat gepruts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan.n
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-04-2022
Iemand die weet of het mogelijk is om bridged ip tv te kijken bij online.nl?
(interactieve tv etc niet nodig.)

Sinds deze week heb ik online.nl glazvezel maar het bijgeleverde modem heb ik naar een uur al terug in de doos gedaan. Werkelijk een bak ellende.
Als ik mijn eigen Asus aansluit en de VLAN instel voor internet op 1001 dan werkt dat.
Als ik Vlan 4 instel voor tv dan krijgt het tv kastje wel een IP adres van online maar krijg ik een netwerk fout.
Het zelfde als ik de Zyxel in bridgemodus zet hij laat dan wel de zender en firmware in maar geen beeld.

[ Voor 3% gewijzigd door arjan.n op 27-05-2021 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dan klinkt het alsof IPTV niet bridged meer is maar routed. Net als bij KPN en T-Mobile inmiddels al een tijdje is.
Ik ken de VLAN instellingen van Online niet maar dan zou het nog maar 1 VLan zijn..
Al flink gegoogled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
arjan.n schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 22:42:
Iemand die weet of het mogelijk is om bridged ip tv te kijken bij online.nl?
(interactieve tv etc niet nodig.)

Sinds deze week heb ik online.nl glazvezel maar het bijgeleverde modem heb ik naar een uur al terug in de doos gedaan. Werkelijk een bak ellende.
Want? Licht eens de bak ellende toe die je ervaren hebt?
Als ik mijn eigen Asus aansluit en de VLAN instel voor internet op 1001 dan werkt dat.
Als ik Vlan 4 instel voor tv dan krijgt het tv kastje wel een IP adres van online maar krijg ik een netwerk fout.
Het zelfde als ik de Zyxel in bridgemodus zet hij laat dan wel de zender en firmware in maar geen beeld.
Ik gebruik een Asus router achter de Zyxel router (double NAT dus) wegens verschillende voordelen in flexibiliteit en heb de tv nu direct op de Zyxel. Maar ik heb tv ook op de Asus gehad, dat werkte ook zolang je bij IPTV juist geen profiel kiest en eronder bij special applications multicast wel aan zet. Wel daarna even zowel router als kastje dan herstarten om de boel de kans te geven zich goed in te stellen.

PS ik heb zelf geen glasvezel maar DSL. De Zyxel waar je het over hebt is dat (ook) het modem? En welk modem gebruik je nu dan? Of gaat het hier puur over het router gedeelte?

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 28-05-2021 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
Zou het? Heeft iemand al ervaring?/getest? Uit de nieuwsbrief

Doorspoelen maar!
Spannende film of je favoriete soap opgenomen? Dan zit je natuurlijk niet te wachten op irritante reclames tussendoor. Snappen we. En daarom hebben we goed nieuws: sinds vorige week is het namelijk mogelijk om in je opnames terug- en vooruit te spoelen. Benieuwd op welke zenders je kunt opnemen? Check het zenderoverzicht eens op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Serieus, kon je echt opnames niet vooruit spoelen???

[ Voor 8% gewijzigd door jongetje op 28-05-2021 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Volgens mij niet bij commerciëlen, bij NPO zenders wel?

Niet dat ik ooit opnam. Uitzendig gemist voldoende.

[ Voor 32% gewijzigd door Cap op 28-05-2021 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjpdekker
Bij uitzending gemist werkt het niet. Bij de opnames wel. Dit is echt een verademing.

Bas Dekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
Nee ik test dat absoluut niet. Gewoon schande dat er geen 5.1 output is bij films en series via interactief kijken. Zitten aardig goede series en films via starzplay etc. Die leveren dat ook met 5.1. CD levert dat interactief niet.. gemiste kans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Schande vind ik wel weer een heel groot woord, maar goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Cap schreef op zondag 23 mei 2021 @ 22:49:
Begin gemist kan bij Canal Digitaal ook, maar dat is daar dus toch net anders dan uitzending gemist. Er is een moment dat een uitzending afloopt en "begin gemist" dus niet meer van toepassing is en het programma een "uitzending gemist" wordt. Die statusovergang is niet 100% direct, er is een twilight zone. Het kan dus een moment voorkomen dat een programma feitelijk net afgelopen is (al dan niet conform gids) maar het nog net geen "uitzending gemist" status heeft en je dus nog niet kan terugkijken.
Zo'n geval heb ik nu dus ook op het moment dat ik via KPN IPTV kijk op mijn laptop.

Ik viel laat in de etappe van de giro die op finishen stond, en wilde die even vanaf het begin doorgaan. Dus "van begin starten" gekozen en door het tijdbalkje gezapt tot het spannend werd, vanaf zo'n 8 kilometer van de meet. Ik zat net naar de finale te kijken, de laatste 5k, en vervolgens staat het beeld stil. Internetverbinding doet het verder gewoon prima dus even refreshen. (Dit heb ik overigens vaak bij KPN, met name laat in de middag. Terwijl ik dit met Online, kijkend op dezelfde laptop met dezelfde verbinding, niet heb. Maar Online heeft geen Europsport dus ik moest wel)

Vervolgens zit ik na de refresh van de pagina automatisch in het VOLGENDE programma, namelijk de nabeschouwing op de koers, omdat de etappe inmiddels afgelopen is. Dat wil ik natuurlijk niet, wil de uitslag nog niet weten, dus snel wegzappen. Dan via de gids naar uitzending gemist. En ja hoor: "deze uitzending kan je niet terugkijken".

Daar zit je dan omdat je even uitgesteld wilde kijken. Was ik gewoon live blijven kijken dan had ik misschien wel de finish nog ff gezien. -O-

Zo zie je, het is allemaal nog steeds niet naadloos en transparant, uitgesteld kijken / gemist kijken blijft vaak behelpen. Niet alleen bij Online, ook bij KPN.

Dat jullie het alvast weten als je duurder gaat overstappen. (y) ;)

Edit: inmiddels 10 minuutjes later kan ik dus weer terugkijken. Zie hier de twilight zone waar ik het over had bij Online. Die heb je dus ook bij KPN. Op het moment dat de live uitzending omgezet moet worden in een "gemist" is er dus even niets.

[ Voor 15% gewijzigd door Cap op 29-05-2021 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annespruit1980
Bij online.nl kan ( kon? ) je niet vooruit spoelen bij bepaalde zenders.
Opnames niet en terugkijken ( of begin gemist ) niet.
Maar dat kan natuurlijk anders zijn nu, ben er inmiddels 5 maanden weg.
En hopelijk de laatste email van ze gehad, waarin ze aangaven dat ik geen voorwaarden kon stellen aan mijn acceptatie van de vergoeding voor de slechte tv en telefoon.
Ik had n.l. gezegd dat ik alleen accepteerde als ze geen geld meer van mijn rekening zouden halen.
Wat ze uiteraard toch gedaan hebben.
En nu ik daarover begon kreeg ik dus dat antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan.n
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-04-2022
Cap schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:19:
[...]

Want? Licht eens de bak ellende toe die je ervaren hebt?

[...]

Ik gebruik een Asus router achter de Zyxel router (double NAT dus) wegens verschillende voordelen in flexibiliteit en heb de tv nu direct op de Zyxel. Maar ik heb tv ook op de Asus gehad, dat werkte ook zolang je bij IPTV juist geen profiel kiest en eronder bij special applications multicast wel aan zet. Wel daarna even zowel router als kastje dan herstarten om de boel de kans te geven zich goed in te stellen.

PS ik heb zelf geen glasvezel maar DSL. De Zyxel waar je het over hebt is dat (ook) het modem? En welk modem gebruik je nu dan? Of gaat het hier puur over het router gedeelte?
Ja die bak ellende kan ik wel toelichten.
Zodra je het modem een beetje belast loopt het gewoon vast.
Ik heb hem van de week nogmaals getest ( Nieuwe gekregen van Online) met een beetje simpel internet gaat het nog prima.
Maar zodra ik b.v vpn verbinding en een aantal Ultra HD Netflix streams open gooi gaat het modem binnen 5 minuten onderuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-05 16:04
De tarieven gaan omhoog...
De maandelijkse abonnementskosten gaan met € 1,50 omhoog. Dit gaat pas in na de einddatum van jouw contract, <einddatum>. Tot die tijd blijft jouw maandbedrag gelijk. De duur van je contract en de contractvoorwaarden veranderen niet. Wil je naar aanleiding van deze e-mail je abonnement wijzigen of kosteloos opzeggen? Dit kan per <datum>. Neem dan contact met ons op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
Locolau schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:20:
De tarieven gaan omhoog...

[...]
Wat betekent dit voor jou?
De maandelijkse abonnementskosten gaan met € 2,50 omhoog. Dit gaat pas in na de einddatum van jouw contract, op 31 mei 2022. Tot die tijd blijft jouw maandbedrag gelijk. De duur van je contract en de contractvoorwaarden veranderen niet. Wil je naar aanleiding van deze e-mail je abonnement wijzigen of kosteloos opzeggen? Dit kan per 31 mei 2022. Neem dan contact met ons op.

Bij mij gewoon 1 euro meer.. vast omdat ik op Caiway/delta netwerk zit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Over klantenservice gesproken. Ik dacht laat ik na 2 jaar Online.nl eens naar KPN overstappen wegens o.a. de snellere 4k tv ontvanger.

Nou, er is hier nogal wat kritiek op de klantenservice van Online (vast terecht hoor), maar wat is dat bestelproces en de klantenservice bij KPN een drama zeg. Niet te geloven. Dus voor mensen die willen overstappen van Online wegens slechte klantenservice zal ik hierbij even mijn KPN bestel ervaring delen.

Bestelling
Bij bestelling staat dat ik een 4k ontvanger krijg, compleet met foto van de ARRIS VIP5202. Ivm schaarste krijg je bij bestellen van 2 boxen 1 4k en 1 standaard ontvanger, zegt de helpbalk naast het bestelproces.
Bij afsluiting van de bestelling staat er echter de term "tv ontvanger" en wordt 4k niet genoemd, wel een klein fotootje van de OUDE witte 4k tv ontvanger van KPN erbij.

Goed, bestelling bevestigd en wachten op de mail met info maar. Daar zal wel duidelijk worden welke box je ontvangt.

Mail nummer 1
Mail komt binnen: bedankt voor uw bestelling!
"U gebruikt onze overstapservice voor KPN Thuis. Wij zeggen uw contract op bij Online."

Klopt, prima, binnen enkele uren ook de mail van Online.nl zelf ontvangen met bevestiging van de opzegging. So far so good.

Dan het contract in de bijlage maar even bekijken.
"Interactieve tv met een tv-ontvanger"

Hey dat is onduidelijk! Eerst een Arris 4k box tonen, dan de oude witte 4k box, en in het opgestuurde contract is het opeens "tv-ontvanger". Op het forum van KPN lees ik dat er schaarste is voor de 4k boxen en dat men daarom ook het 4k abonnement tijdelijk stopgezet heeft, de ene zegt dat ze 4k boxen alleen aan nieuwe klanten uitleveren, de ander zegt helemaal niet meer. Onduidelijk dus.

Toch maar even contact opnemen met KPN over hoe het zit met die 4k ontvanger.

Helpdesk medewerker 1 (telefoon)
Even bellen. Ruim 20 minuten in de wacht. Dan krijg ik een medewerker die zo te horen ergens thuis met laptop en oortjes zit, althans zo klinkt het. Na uitleggen van mijn vraag over de 4k box wordt de verbinding opeens verbroken. Vermoedelijk heeft de laptop vd medewerker ff geen bereik meer of zo. :/

Helpdesk medewerker 2 (telefoon)
Dus opnieuw bellen. Weer 20 minuten wachten. Andere medewerker. Weer het verhaal vertellen. Medewerker heeft werkelijk geen idee welke box je krijgt en het verhaal komt hem niet bekend voor (ondanks meerdere berichten op het KPN forum inc officiele antwoorden van KPN medewerkers :?). Hij gaat het navragen. Ruim 25 minuten (!) gooit ie me in de wacht. Vervolgens krijg ik de mededeling dat

"iedereen voorlopig een standaard ontvanger krijgt wegens problemen in Suez kanaal, daarom voorlopig ook gestopt met aanbieden van 4k abonnementen."

Okee. Waarom wist deze medewerker zoiets basaals/aglmeens niet en waarom staat dit dan niet op de website bij het bestellen? Jaja vond hij ook raar, moesten ze echt aanpassen, ging ie doorgeven.

Geen 4k box zou voor mij annuleren betekenen maar de medewerker kwam niet erg kundig over, dus ik dacht laat ik nog maar eens een andere medewerker spreken.

Helpdesk medewerker 3 (chat)
Dit keer via de chat omdat telefonisch zo lang duurde. Chat gestart, eerst moeizaam door de chatbot heen ploegen, en vervolgens een verbroken chat (terwijl mijn verbinding gewoon up is).

Helpdesk medewerker 4 (chat)
Dan toch eindelijk er een medewerker in de chat. Die komt met dit verhaal over 4k:
"U krijgt gewoon een 4k box, elke nieuwe klant krijgt namelijk zeker één 4k box en 1 standaard ontvanger. 4k abonnementen zijn verder niet meer selecteerbaar omdat 4k vanaf nu standaard is bij elk abonnement. De zender bepaalt vervolgens zelf of ie in 4k uitzendt"

Ok heel ander verhaal dus. Krijg ik echt zeker een 4k box? Ja, echt zeker, bevestigt medewerker nogmaals. *O* Kan ik op een of andere manier zelf verifiëren welke box ik nou krijg? Nee dat kan helaas niet, is het antwoord. Okee. Toch maar niet annuleren en even afwachten dan maar.

Mail nummer 2
Vervolgens ontvang ik opeens een mail "Extra onderzoek nodig" voor bestelling, zonder verder info (wat voor onderzoek? waar gaat dit over??) met link naar bestelstatus. Bestelstatus uitvragen via de link werkt niet je krijgt een foutmelding over een "tijdelijk probleem", zonder vermelding van wat voor probleem, wat niet tijdelijk maar permanent blijft. -O-

Maar weer even chatten met de helpdesk.

Helpdesk medewerker 5 (chat)
Wat zegt de medewerker: "bestelstatus werkt niet als u geen KPN ID heeft aangemaakt en product gekoppeld."

Onhandig maar goed. KPN ID had ik al aangemaakt, maar voor het koppelen van een product heb je een klantnummer nodig. Dat klantnummer heb ik dus nog niet, het contract bevat geen klantnummer en mijn bestelling is nog "in onderzoek". Waarom dan een link naar de bestelstatus in die mail als ik daarvoor een gekoppeld product / klantnr nodig heb? Waarom moet ik überhaupt eerst een ID maken en product koppelen om mijn bestelstatus te zien?? Wist de medewerker ook niet, vond ie ook onhandig.

Medewerker zegt verder dat het "extra onderzoek" komt omdat
"Voor ons is niet duidelijk of de bestaande adsl aansluiting (en abonnement) mag vervallen, of dat deze ook moet blijven werken zodat er twee aansluitingen /abonnementen actief gaan worden."

He, dat is vreemd? Ik heb nota bene meteen aangeven dat ik gebruik wilde maken van de overstap service en nota bene al een opzegging van Online.nl ontvangen, die ze dus van KPN doorgekregen hebben. Dus welk onderzoek is dan nog nodig? Jullie weten al wat ik wil. Ja, hij snapte het ook niet en vinkte aan "bestaande aansluiting vervallen/overnemen".

Dan meteen nog maar even naar het 4k verhaal gevraagd. Antwoord:
Het 4K pakket is tijdelijk niet te bestellen. Door leveringsproblemen van de 4K ontvangers kunnen deze slechts mondjesmaat worden uitgeleverd. We proberen elke klant van minimaal 1 4K geschikte ontvanger te voorzien. Mocht dat niet direct lukken, dan worden deze op een later moment alsnog gewisseld.

Hee dat is wéér anders. Ik krijg dus niet zéker een 4k box maar moet het maar afwachten? Ja helaas wel. Kans is wel héél groot dat u een 4k box krijgt. Wij sturen u uiterlijk eind volgende week het pakket en dan kunt u kijken en indien gewenst de bestelling annuleren.

Okee, wel onhandig dat ik niet VOORAF weet wat ik krijg zodat er niet nodeloos pakketten heen en weer gestuurd moeten worden, maar goed, blijkbaar kan het niet anders. Afwachten maar op het installatiepakket volgende week.

2 weken later
Je raadt het al... termijn verstreken en GEEN installatiepakket. Dus maar weer contact met de KPN helpdesk

Helpdesk medewerker 6 en 7 (chat)
Weer 2 pogingen via de chat. Weer wordt 2 keer de chatverbinding verbroken nadat ik het verhaal helemaal heb ingetypt en moet ik weer opnieuw beginnen. Helemaal klaar mee dus maar weer bellen.

Helpdesk medewerker 8 (telefoon)
Gelukkig nu binnen een minuut iemand aan de lijn. Ik vraag waarom ik geen installatiepakket heb ontvangen zoals beloofd.
"Nee meneer u krijgt pas 1 week voor oplevering uw installatiepakket".

Okee, waarom belooft de vorige medewerker me dan iets anders? Weet ze niet. Goed, maar de hele reden dat ik het pakket wilde hebben is dat ik de inhoud kan controleren, ik wil alleen een abonnement met een 4k box. Als ik het pakket op tijd ontvang kan ik annuleren.
"Dat kan ik geloof ik wel zien nu in de bestelstatus, ik zal even kijken... Nee, u krijgt gewoon een standaard box, geen 4k. 4k is nu niet te leveren".

Nou breekt mijn klomp. Dan zou ik ondanks alle moeite straks tóch opgescheept zitten met een verouderde standaard box bij mijn kersverse abonnement. Inmiddels totaal klaar met KPN en hun valse beloften en foutieve informatie. Dus ik geef aan dat ik wil opzeggen. Nog eenmaal 5 minuten in de wacht en daar word ik dan opgezegd, mooi.

Vervolgens kijk ik nog even op de website. En ja hoor: nog steeds komt er een fotootje en tekst van de 4k box op het moment dat je bestelt. Ook nergens meer een melding meer over moeilijke levering van 4k boxen en dat je tweede box een standaard box wordt. En het 4k abonnement is gewoon terug. Goed bezig, KPN! (y) |:(

Wat is het nu? Klopt de info op de website of kan de info die de KPN medewerkers je verstrekken zo de prullenbak in? Of weten ze het zelf ook gewoon allemaal niet?

Ik heb mijn buik voorlopig weer even vol van KPN, drama. :X

Misschien toch gebruik maken van de kortingsaanbieding van Online, of anders kijken naar een andere provider. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:16
Cap schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:15:
<hele hoop drama om een 4K ontvanger>
Het is maar waar je je druk om maakt in je leven.. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Constructief bericht van je, en lekker invullen voor een ander.

Het valt best mee hoe druk ik me er over maak hoor, gedurende het communiceren is het natuurlijk vermoeiend op het moment dat dingen onduidelijk blijven maar de rest van de tijd leef ik een prima en vrij leven.

De reden dat ik dit hier gedetailleerd beschrijf is omdat ik de boel toch al in een notitie had staan en zo anderen kan voorzien van mogelijk nuttige voorinformatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Cap schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:31:
Constructief bericht van je, en lekker invullen voor een ander.

Het valt best mee hoe druk ik me er over maak hoor, gedurende het communiceren is het natuurlijk vermoeiend op het moment dat dingen onduidelijk blijven maar de rest van de tijd leef ik een prima en vrij leven.

De reden dat ik dit hier gedetailleerd beschrijf is omdat ik de boel toch al in een notitie had staan en zo anderen kan voorzien van mogelijk nuttige voorinformatie.
Ik schrik van de slechte kennis van de verschillende KPN medewerkers. Enige opmerking bij je verhaal van mij zou zijn dat je dit niet in dit topic moet zetten maar in het KPN topic. Daar gaat het over en daar kijken mensen die wellicht willen overstappen, op zoek naar ervaringen.

Aanvulling: Ik snap oprecht niet waarom die verschillende medewerkers verschillende verhalen ophangen. Intern bij de KS staat het verhaal heel duidelijk:

Vanwege een wereldwijd tekort aan 4K televisie-ontvangers is KPN genoodzaakt de uitgifte hiervan te beperken. Dat houdt in dat nieuwe klanten nog maar één 4K-ontvanger ontvangen.
Nieuwe klanten die meerdere tv-ontvangers bestellen zullen 1 4K-ontvanger (VIP5202) geleverd krijgen, aangevuld met HD-ontvangers (VIP2952).

Die VIP2952 kan later niet alsnog worden omgeruild, al was het alleen al omdat dit probleem nog voor heel 2021 verwacht wordt. Heeft voor een klein deel te maken met de Suez kanaal blokkade maar nog veel meer met het wereldwijde chiptekort.

[ Voor 30% gewijzigd door Barre73 op 04-06-2021 13:39 ]

Pagina: 1 ... 32 ... 39 Laatste