Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Locolau schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:20:
De tarieven gaan omhoog...

[...]
Bij mij ergens in Februari, dus tijdens de looptijd. Ik kan dan dus opzeggen, dus ik kan ze tegen die tijd ook even bellen voor een nieuwe verlengingskorting. Als ze dat net als vorige keer na enig aandringen weer doen dan scheelt dat me dan weer drie maanden volle prijs betalen :*)

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Barre73 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:11:
[...]

Aanvulling: Ik snap oprecht niet waarom die verschillende medewerkers verschillende verhalen ophangen. Intern bij de KS staat het verhaal heel duidelijk:

Vanwege een wereldwijd tekort aan 4K televisie-ontvangers is KPN genoodzaakt de uitgifte hiervan te beperken. Dat houdt in dat nieuwe klanten nog maar één 4K-ontvanger ontvangen.
Nieuwe klanten die meerdere tv-ontvangers bestellen zullen 1 4K-ontvanger (VIP5202) geleverd krijgen, aangevuld met HD-ontvangers (VIP2952).

Die VIP2952 kan later niet alsnog worden omgeruild, al was het alleen al omdat dit probleem nog voor heel 2021 verwacht wordt. Heeft voor een klein deel te maken met de Suez kanaal blokkade maar nog veel meer met het wereldwijde chiptekort.
Klopt, de laatste medewerker wist mij dus echter te vertellen dat én mijn pakket niet op de beloofde datum werd geleverd, én dat hij kon zien wat voor tv ontvanger hierin zat, en dit betrof dus itt wat eerder beweerd werd een standaard ontvanger. Terwijl de hele overstap naar KPN me om een 4k ontvanger te doen was. Het pakket dat voor mij gereserveerd staat als nieuwe klant komt dus niet overeen met wat jij aangeeft dat intern bij KS staat aangeven.

Dan rest me dus niets anders dan annuleren. En als ik pas in 2022 een 4k ontvanger kan krijgen dan kan ik beter dan pas overstappen, anders zit ik minimaal een half jaar met een product wat ik eigenlijk niet wil.

Maar goed, hier mijn overstapervaring. Terug on-topic, ik blijf nog ff bij Online totdat bij KPN de 4k rook opgetrokken is en er 100% duidelijkheid is of iedereen die nieuwe klant wordt ook een 4k box krijgt.

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 04-06-2021 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
marcieking schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:33:
[...]

Bij mij ergens in Februari, dus tijdens de looptijd. Ik kan dan dus opzeggen, dus ik kan ze tegen die tijd ook even bellen voor een nieuwe verlengingskorting. Als ze dat net als vorige keer na enig aandringen weer doen dan scheelt dat me dan weer drie maanden volle prijs betalen :*)
Gaan ze volgens mij inderdaad doen, is tot nu toe ook elke keer bij mij gebeurd. En anders werkt een overstap aanvragen naar een andere provider perfect. Dan wordt je opeens heel snel gebeld met de retentie afdeling van Online voor een verlengingsaanbod. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
@Cap sorry hoor, maar dan blijf je bij online omdat KPN misschien geen 4k decoder levert? Online biedt toch helemaal geen 4k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Klopt, maar als ik er niet op vooruit ga met een overstap en het ook niet duidelijk goedkoper is, waarom zou ik overstappen? Ik dacht aan een overstap omdat ik na 2 jaar met de beperkte en trage tv ontvangers van Online gebruik kon maken van een nette kortingsactie van KPN en zo zonder duurder uit te zijn eens die snellere 4k box kon ervaren.

Als Online met een moderne, snelle, stabiele ontvanger komt met wie weet 4k ondersteuning dan zou dat natuurlijk nog mooier zijn.

Het gaat mij dus niet puur en alleen om 4k (leuke bonus voor de paar zenders die het ondersteunen, meer niet), maar om de kwaliteit / stabiliteit / snelheid van de ontvanger.

[ Voor 19% gewijzigd door Cap op 04-06-2021 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09:12
arjan.n schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:11:
[...]

Ja die bak ellende kan ik wel toelichten.
Zodra je het modem een beetje belast loopt het gewoon vast.
Ik heb hem van de week nogmaals getest ( Nieuwe gekregen van Online) met een beetje simpel internet gaat het nog prima.
Welk merk modem heb je geleverd gekregen? Ongeveer twee jaar geleden heb ik ingetekend op online glasvezel. Omdat ze expliciet een Fritzbox beloofden. Die wil ik en niets anders.

Het ziet er naar uit dat de aansluiting vanaf nu binnen een jaar wordt opgeleverd..... Ik wil graag voorbereid zijn mocht de monteur "iets gelijkwaardigs" uit de doos gaat toveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-05 19:17
OttiglioM schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:23:
[...]

Welk merk modem heb je geleverd gekregen? Ongeveer twee jaar geleden heb ik ingetekend op online glasvezel. Omdat ze expliciet een Fritzbox beloofden. Die wil ik en niets anders.

Het ziet er naar uit dat de aansluiting vanaf nu binnen een jaar wordt opgeleverd..... Ik wil graag voorbereid zijn mocht de monteur "iets gelijkwaardigs" uit de doos gaat toveren.
Fritzbox word gewoon geleverd als je op Caiway/delta netwerk zit. Werkt prima, voor KPN geen idee wat ze leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:13

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Weer €1,50 erbij. Nog even en ik kan net zo goed ziggo nemen

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan.n
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-04-2022
OttiglioM schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:23:
[...]

Hier verbinding op het KPN netwerk je krijgt dan een Zyxel T50
Deze valt in de categorie grootste prutzooi die er bestaat.
ik snap wel waar al die klachten vandaan komen.

Inmiddels een Fritzbox geplaatst en geen uitval meer gehad en ook de tv werkt nu naar behoren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:21
SmasterS schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:47:
[...]
Werkt prima, voor KPN geen idee wat ze leveren
In omloop zijnde modellen:

ADSL2/VDSL vanuit nummercentrale -> Huawei HG655d (oud model)

ADSL2, VDSL2, VVDSL2, Glasvezel KPN/Reggefiber -> ZyXel VMG8324 (oud model)

Glasvezel CaiWay -> Fritzbox 7490 (oud model)

ADSL2, VDSL2, VVDSL2, Glasvezel KPN/Reggefiber -> ZyXel VMG8825-T50 (nieuwste model)

Glasvezel CaiWay -> Fritzbox 5490

Glasvezel Buitenaf -> Fritzbox 5490

Dus alleen de laatste drie worden uitgeleverd aan nieuwe klanten.

[ Voor 6% gewijzigd door cornfed99111 op 14-06-2021 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmasterS
[b]

Glasvezel CaiWay -> Fritzbox 7490 (niet helemaal zeker over het type)

Glasvezel Buitenaf -> Fritzbox 5490[/i]

Dus alleen de laatste drie worden uitgeleverd aan nieuwe klanten.
Fritzbox 5490 voor Caiway en glasvezel buitenaf (zelfde bedrijf)
Toekomst word dat vast de Fritzbox 5530 (mag hopen dat de problemen daar van gefixt zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:21
SmasterS schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:29:
[...]

Fritzbox 5490 voor Caiway en glasvezel buitenaf (zelfde bedrijf)
Toekomst word dat vast de Fritzbox 5530 (mag hopen dat de problemen daar van gefixt zijn)
Mooi, want ik vond de 7490 al een beetje oud worden.
Kon me niet voorstellen dat ze nog lang daarmee aan de gang bleven.

Het lijstje is weer up-to-date. :)

[ Voor 4% gewijzigd door cornfed99111 op 14-06-2021 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
arjan.n schreef op zondag 13 juni 2021 @ 14:44:
[...]

Hier verbinding op het KPN netwerk je krijgt dan een Zyxel T50
Deze valt in de categorie grootste prutzooi die er bestaat.
ik snap wel waar al die klachten vandaan komen.

Inmiddels een Fritzbox geplaatst en geen uitval meer gehad en ook de tv werkt nu naar behoren.
Na 6 weken trail en error van online.nl is het gelukt om de overgestapt van DSL 120/30 naar Glasvezel te maken. En inderdaad een Zyxel T50 er tussen. Helaas is de download speed niet goed. deze lijkt gecapped op 100 Mbit. de upload is wel goed 240 Mbit (200/200 Abbo) Ze gaan nu kijken waar het aan ligt.

Ben benieuwd of ze het snel kunnen oplossen. IIG als alles werkt komt er een sophos UTM 9 tussen. Dit vind ik maar een aparaat van nix. Wordt trouwens ook lekker warm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge375
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-11-2024
Zijn er meerdere mensen hier die last hebben van de willekeurige K524 "Geen Signaal" storing op de MZ-102 ontvanger van Online/Canal Digitaal icm Zyxel T50 modem? Klantenservice komt niet verder dan alles constant resetten wat niet helpt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Ik heb het de laatste maanden af en toe, zeg 1, max 2 keer in de maand. Ik reset niets maar start het modem opnieuw op, en dan doet het het weer. Voor het gemak dan ook even de MZ-102 opnieuw opstarten volgens de methode voeding eruit, voeding er weer in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• serge375
Cap schreef op zondag 20 juni 2021 @ 14:23:
Ik heb het de laatste maanden af en toe, zeg 1, max 2 keer in de maand. Ik reset niets maar start het modem opnieuw op, en dan doet het het weer. Voor het gemak dan ook even de MZ-102 opnieuw opstarten volgens de methode voeding eruit, voeding er weer in.
Hier is het dagelijks wel raak, ongeacht resets/restarts etc. App werkt prima, maar daar is de beeldkwaliteit matig en werkt pauzefunctie niet. Lijkt alsof het fout gaat in het modem en iets met dat 'multicast/igmp' gebeuren. Wellicht als hier glasvezel komt icm een fritzbox dat het stukken beter gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
Na mijn lofzang het werkt gewoon.. het is 1 groot drama... Niet dat ik vaak ouderwets tv kijk, Netflix, Amazon en F1 tv heeft der voorkeur. Voetbal kijken is 1 groot drama alvast. Ga bijna nlziet testen voor een maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Probeer eens bij de helpdesk je MZ-102 om te ruilen voor een ander exemplaar, spontane reboots zijn m.i. niet normaal.

@serge375 modem opnieuw opstarten doe ik wel even met knopje uit - knopje aan, dus geen soft reboot. Dat is te overzien omdat het maar af en toe nodig is. Als het een paar keer per week raak zou zijn dan zou ik er snel genoeg van hebben.

[ Voor 50% gewijzigd door Cap op 20-06-2021 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge375
Cap schreef op zondag 20 juni 2021 @ 17:27:
Probeer eens bij de helpdesk je MZ-102 om te ruilen voor een ander exemplaar, spontane reboots zijn m.i. niet normaal.

@serge375 modem opnieuw opstarten doe ik wel even met knopje uit - knopje aan, dus geen soft reboot. Dat is te overzien omdat het maar af en toe nodig is. Als het een paar keer per week raak zou zijn dan zou ik er snel genoeg van hebben.
Ze gaan bij de technische dienst kijken wat ze voor ons kunnen betekenen... Ben benieuwd, hopelijk hebben ze daar beetje kundige mensen nog.
Betwijfel of een nieuwe MZ-102 helpt, maar wie weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
serge375 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:09:
[...]

Ze gaan bij de technische dienst kijken wat ze voor ons kunnen betekenen... Ben benieuwd, hopelijk hebben ze daar beetje kundige mensen nog.
Betwijfel of een nieuwe MZ-102 helpt, maar wie weet!
ben benieuwd wat ze kunnen doen voor je, zit je via KPN of Delta/Caiway netwerk?

ik heb helaas ook te vaak die melding van tv geen signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge375
SmasterS schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:24:
[...]

ben benieuwd wat ze kunnen doen voor je, zit je via KPN of Delta/Caiway netwerk?

ik heb helaas ook te vaak die melding van tv geen signaal.
Momenteel via VDSL van KPN. Internet werkt trouwens stabiel (gelukkig), enige storing is soms als de DNS Servers er uitliggen door een DDoS, maar dat is makkelijk op te lossen. Over tijdje via DELTA Fiber als het eenmaal is aangelegd hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
serge375 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 00:17:
[...]

Momenteel via VDSL van KPN. Internet werkt trouwens stabiel (gelukkig), enige storing is soms als de DNS Servers er uitliggen door een DDoS, maar dat is makkelijk op te lossen. Over tijdje via DELTA Fiber als het eenmaal is aangelegd hier.
Ik had ook spontane reboots trouwens, had echt minimale packet loss zag ik in mijn switch. Kabels opnieuw aangesloten en probleem was opgelost. Tot de foutcodes uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge375
SmasterS schreef op maandag 21 juni 2021 @ 09:01:
[...]

Ik had ook spontane reboots trouwens, had echt minimale packet loss zag ik in mijn switch. Kabels opnieuw aangesloten en probleem was opgelost. Tot de foutcodes uiteraard
Wellicht heb ik het verkeerd gezegd, maar ik heb zelf geen spontane reboots gehad, bedoelde meer dat ik zelf de boel moest resetten/rebooten. Het verbaast me dat zo'n IPTV platform als Canal Digitaal wat bij veel (kleinere) internetproviders als TV leverancier wordt gebruikt zo matig kan zijn in vergelijking tot televisie van bijvoorbeeld KPN. Die Koreaanse MZ-102 box is ook eigenlijk veel en veels te traag om überhaupt bruikbaar te noemen.. Natuurlijk kan je niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, maar een decent box is toch wel het minste wat je anno 2021 kan verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Krijg net een mail van Online.nl dat via Xtrasource, een dochterbedrijf van klantenservicebedrijf Webhelp er persoonlijke gegevens gestolen zijn. Het zou alleen om het e-mail adres gaan. Of specifiek mijn gegevens ook gelekt zijn wordt niet duidelijk uit de mail, er staat "jouw gegevens zijn mogelijk ook uitgelekt".

Nog een nadeeltje van al dat uitbesteden, dat verspreiden van je gegevens.
Jouw gegevens zijn mogelijk uitgelekt

Online.nl werkt samen met Xtrasource, een dochterbedrijf van klantenservicebedrijf Webhelp. In mei is Xtrasource getroffen door een cyberaanval. Door deze aanval zijn persoonlijke gegevens openbaar geworden.

Wat is er precies gebeurd?
Volgens Thomas Blankvoort, Managing Director van Xtrasource, had het bedrijf onlangs te maken met verschillende storingen. Vermoedelijk zijn die veroorzaakt om ongemerkt bestanden te kunnen stelen. Toen dit duidelijk werd, zijn de politie en de Autoriteit Persoonsgegevens direct geïnformeerd.

Wat betekent dit voor jou?
Omdat Online.nl samenwerkt met Xtrasource voor de dienstverlening van onze klanten, kan dit betekenen dat jouw gegevens mogelijk ook zijn uitgelekt. Het gaat dan alleen om jouw e-mailadres. Ondanks dat de kans op fraude met alleen deze gegevens zeer beperkt is, willen we dit uit voorzorg met jullie delen.

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 21-06-2021 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
serge375 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 13:48:
[...]

Wellicht heb ik het verkeerd gezegd, maar ik heb zelf geen spontane reboots gehad, bedoelde meer dat ik zelf de boel moest resetten/rebooten. Het verbaast me dat zo'n IPTV platform als Canal Digitaal wat bij veel (kleinere) internetproviders als TV leverancier wordt gebruikt zo matig kan zijn in vergelijking tot televisie van bijvoorbeeld KPN. Die Koreaanse MZ-102 box is ook eigenlijk veel en veels te traag om überhaupt bruikbaar te noemen.. Natuurlijk kan je niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, maar een decent box is toch wel het minste wat je anno 2021 kan verwachten?
aah okay, nee daar geen last van. ik had eerst kabel utp met verstoring (niet goed aangesloten... blond ik weet) daardoor geen last van normaal internet etc via die switch, tv had wel verstoring. naar andere zender gaan en decoder starte opnieuw op dat soort rare fratsen. daar nu nog steeds soms last van. kijk zelf echt erg weinig normale tv. alleen keer voetbal eigenlijk. ik wacht vanavond nog even af. nog steeds verstoringen dan morgen eens in de telefoon kruipen en nlziet testen voor een maandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge375
SmasterS schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:56:
[...]

aah okay, nee daar geen last van. ik had eerst kabel utp met verstoring (niet goed aangesloten... blond ik weet) daardoor geen last van normaal internet etc via die switch, tv had wel verstoring. naar andere zender gaan en decoder starte opnieuw op dat soort rare fratsen. daar nu nog steeds soms last van. kijk zelf echt erg weinig normale tv. alleen keer voetbal eigenlijk. ik wacht vanavond nog even af. nog steeds verstoringen dan morgen eens in de telefoon kruipen en nlziet testen voor een maandje.
NLZiet werkt best prima, zeker proberen waard, 50 beelden per seconde met aardige bitrate rond de 7,5mbps dus voor voetbal wedstrijden levert dat best soepel beeld op. Enkel zit er wel extra vertraging op natuurlijk en natuurlijk geen zenders zoals MTV, Discovery, TLC etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32358

Ik las dat in een nieuwsbrief werd gezegd dat nu bij opnames ook de commerciële zenders doorgespoeld kunnen worden. Is dat echt zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjpdekker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-05 09:57
Ja, dat klopt. Dit is inderdaad alleen met de opnames.
Anoniem: 32358 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:30:
Ik las dat in een nieuwsbrief werd gezegd dat nu bij opnames ook de commerciële zenders doorgespoeld kunnen worden. Is dat echt zo?

Bas Dekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32358

Top, want gaat mij om de opnames. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 15:16
Ik overweeg Online.nl te nemen (alleen internet, geen TV of telefonie). Een paar vragen:
  1. Kan ik bij Online.nl probleemloos een eigen router gebruiken? Dus van de (O)NT(U) direct naar je eigen router? Er is bij mij PON aangelegd overigens.
  2. Krijgt de router dan via DHCP een eigen IP-adres?
  3. Is dat alleen IP v4 of ook v6?
  4. Hoe zijn de ervaringen m.b.t. de routering van Online.nl en andere zaken die Online onderscheiden van andere WBA-providers? Voornamelijk gezien deze post: Barre73 in "[KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud"

[ Voor 13% gewijzigd door TimoDimo op 13-07-2021 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
Iemand die een soort korte review van Online.nl wil geven? I lees veel negatieve reacties hierboven. Die gaan alleen hoofdzakelijk over TV. Internet via Online.nl is toch gewoon een KPN WBA waarmee Online.nl zich niet echt kan onderscheiden? Dus dat zal dan hetzelfde product zijn als KPN? Het enige is de routering wellicht, na de PoP en zelfs na het begin van de rest van het netwerk (de backhaul) richting de exchange...

En ook mijn andere drie vragen nog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:54
TimoDimo schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 01:25:
Iemand die een soort korte review van Online.nl wil geven? I lees veel negatieve reacties hierboven. Die gaan alleen hoofdzakelijk over TV. Internet via Online.nl is toch gewoon een KPN WBA waarmee Online.nl zich niet echt kan onderscheiden? Dus dat zal dan hetzelfde product zijn als KPN? Het enige is de routering wellicht, na de PoP en zelfs na het begin van de rest van het netwerk (de backhaul) richting de exchange...

Ik heb internet+TV via Online over het VDSL netwerk van KPN, hiervoor ervaringen met Tele2, Telfort, NLEx(tegenwoordig budget).
over het internet kan ik redelijk kort zijn, via de kabel werkt alles perfect en via mijn eigen wifi-AP ook, wi-fi op de modem was net zo waardeloos als bij de andere providers (ik woon in een appartement, als ik scan op wi-fi netwerken dan vind ik er een stuk of 30, dat zal vast niet meehelpen.).
snelheden worden net als bij de andere providers netjes gehaald, qua routering ben ik voor mijn thuisgebruik geen vreemde dingen tegen gekomen.

de TV via canal digitaal is wel een stukje minder dan via KPN, ik kijk zelf weinig lineaire tv maar wil er toch nog niet helemaal vanaf, ook omdat voor ESPN een tv-abo verplicht is (niet rechtstreeks af te sluiten).
de set-op box voelt net wat trager aan, live-tv kijken gaat bijna altijd goed maar bij opnames/begin gemist/uitzending gemist heb ik soms wel last van beeld dat even blijft hangen, geluid wat ineens uitvalt (bij opnieuw opstarten van de opname werkt het dan weer, bij begin gemist/uitzending gemist moet je dan echter weer vanaf het begin kijken omdat je niet vooruit kunt spoelen).

TLDR :
internet alleen, werkt gewoon net als bij de andere budgetproviders
TV: voor de veeleisende gebruiker mogelijk niet helemaal geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
J-roenn schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:16:
[...]

Ik heb internet+TV via Online over het VDSL netwerk van KPN, hiervoor ervaringen met Tele2, Telfort, NLEx(tegenwoordig budget).
over het internet kan ik redelijk kort zijn, via de kabel werkt alles perfect en via mijn eigen wifi-AP ook, wi-fi op de modem was net zo waardeloos als bij de andere providers (ik woon in een appartement, als ik scan op wi-fi netwerken dan vind ik er een stuk of 30, dat zal vast niet meehelpen.).
snelheden worden net als bij de andere providers netjes gehaald, qua routering ben ik voor mijn thuisgebruik geen vreemde dingen tegen gekomen.

de TV via canal digitaal is wel een stukje minder dan via KPN, ik kijk zelf weinig lineaire tv maar wil er toch nog niet helemaal vanaf, ook omdat voor ESPN een tv-abo verplicht is (niet rechtstreeks af te sluiten).
de set-op box voelt net wat trager aan, live-tv kijken gaat bijna altijd goed maar bij opnames/begin gemist/uitzending gemist heb ik soms wel last van beeld dat even blijft hangen, geluid wat ineens uitvalt (bij opnieuw opstarten van de opname werkt het dan weer, bij begin gemist/uitzending gemist moet je dan echter weer vanaf het begin kijken omdat je niet vooruit kunt spoelen).

TLDR :
internet alleen, werkt gewoon net als bij de andere budgetproviders
TV: voor de veeleisende gebruiker mogelijk niet helemaal geweldig.
Oké, bedankt! Nou Online.nl is veruit de goedkoopste als ik naar de gemiddelde maandkosten kijk over een jaar genomen:

Online.nl 100/100: €38,50
XS4ALL 50/50: €40
KPN 50/50: €40,83
KPN 100/100: €43,33
EDPnet 50/50: €44,12

Dat scheelt dus wel aanzienlijk voor een 100/100-abonnement, bijna vijf euro per maand.

Wat ik trouwens apart vind is dat EDPnet, de volgende in het rijtje, duurder is dan KPN met dezelfde snelheid. Blijkbaar leveren die een hogere service o.i.d. En XS4ALL, KPN's premiummerk, is zelfs goedkoper bij dezelfde snelheid, dus wellicht niet zo premium meer. Wat me ook opvalt is dat Online.nl geen 50/50 aanbiedt. Ik vermoed dat de 100/100 daar al te laaggeprijsd voor in de markt zit (t.o.v. de inkoopprijzen van WBA tenminste, die vast niet zoveel verschillen tussen snelheidsprofielen als de uiteindelijke consumentenprijs).

Maar goed, ik ga dan wel voor Online.nl. Als er nog iemand wat zinnigs te zeggen heeft hierover, graag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:23

lasharor

7 december 2004

TimoDimo schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 01:25:

Ik kom van Ziggo af:

*Internet is prima, stabiel nooit problemen mee.
* TV werkt niet zo goed. De tv box verliest af en toe de connectie. Dan kan ik wel "terugkijken" maar live tv werkt dan pas wanneer ik mijn netwerk opnieuw opstart. Behoorlijk irritant. Weet ook niet zo goed waardoor het komt
* TV zappen is sloom tegenover ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:59
TimoDimo schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:14:
[...]

Oké, bedankt! Nou Online.nl is veruit de goedkoopste als ik naar de gemiddelde maandkosten kijk over een jaar genomen:

Online.nl 100/100: €38,50
XS4ALL 50/50: €40
KPN 50/50: €40,83
KPN 100/100: €43,33
EDPnet 50/50: €44,12

Dat scheelt dus wel aanzienlijk voor een 100/100-abonnement, bijna vijf euro per maand.

Wat ik trouwens apart vind is dat EDPnet, de volgende in het rijtje, duurder is dan KPN met dezelfde snelheid. Blijkbaar leveren die een hogere service o.i.d. En XS4ALL, KPN's premiummerk, is zelfs goedkoper bij dezelfde snelheid, dus wellicht niet zo premium meer. Wat me ook opvalt is dat Online.nl geen 50/50 aanbiedt. Ik vermoed dat de 100/100 daar al te laaggeprijsd voor in de markt zit (t.o.v. de inkoopprijzen van WBA tenminste, die vast niet zoveel verschillen tussen snelheidsprofielen als de uiteindelijke consumentenprijs).

Maar goed, ik ga dan wel voor Online.nl. Als er nog iemand wat zinnigs te zeggen heeft hierover, graag. ;)
Internet (ik heb ook 100/100 glasvezel) is perfect.
TV vind ik maar zo zo, ontvanger is traag, beeld is niet het beste wat ik heb gezien. Ik moet weleens de ontvanger uit en aanzetten, omdat deze uit synch is.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04-2024
Wordt de tv-ontvanger van Online via bluetooth of infra-rood aangestuurd?
Voor mij belangrijk zodat mijn kast deur dan dicht kan blijven.

Heb nu speciaal een 4k tv-ontvanger van KPN omdat deze bluetooth heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
IR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin029
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 03-09-2022
Hallo Tweakers,

Sinds twee weken heb ik een abbo van online.nl met internet,TV en bellen. Internet en TV werken prima. De telefoon werkt niet. Ondertussen ben ik een week in gesprek met de klantenservice en werkt nog steeds niet.

Mijn vraag is simpel, weet iemand welke instellingen je moet gebruiken voor bellen. Het telefoonnummer registreren lukt niet. Online kan ons niet vertellen welke instellingen daar moeten staan. We proberen het graag met de juiste instellingen.
Het gaat om een Fritsbox 5490 waar een glasvezel verbinding op is aangesloten.

Het gaat om:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q0M8FYtoNtJWFkKEVJq2Ne5w2UY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/i5hkRyaDUjouWZ58ivbTRfbQ.png?f=user_large

Accountnaam is waarschijnlijk de email en het wachtwoord. Die heb ik, dat is geen probleem. Maar wat vul ik in de overige instellingen, iemand een idee? (of misschien iemand die even kan kijken bij zijn of haar telefoon instellingen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@martin029 veel providers geven hun sip gegevens niet. Je kunt beter je nummer porteren naar bijv. Cheapconnect. Heb ik ook met een aantal nummers gedaan. (Je mag me best een pm sturen als je meer wilt weten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmasterS
Telefoon zal automatisch in de Fritz geladen te zijn nog online.nl profiel. Dat de klantenservice het niet weet is beetje onhandig. Probeer het op Twitter eens? Die zijn vaak iets handiger dan de mensen bij de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Als het een fritzbox van Online.nl zelf is moeten ze het natuurlijk gewoon oplossen. Ik was (onterecht) in de veronderstelling dat je een eigen modem probeerde aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuga
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-04 06:17
@martin029 op mijn Zyxel vgm8825-t50 werd VOIP automatisch ingevuld. Kan alleen zien dat URI [i][telefoonnr/i] @ en.telio.nl is. Kan er verder weinig over vinden. Staat ergens dat Online telio als VOIP partner heeft. Dan zijn gebruikersnaam en wachtwoord waarschijnlijk anders dan online zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuga
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-04 06:17
@Jumpman Ik stap jaarlijks over van provider om kosten laag te houden. Sinds november vorig jaar is dat online (toen idd goedkoopste).

Internet geen problemen en VDSL snelheid (100/30) haal ik bijna altijd. Meegeleverd modem Zyxel VMG8825-T50 basaal maar voldoet en is stabiel (heeft nu uptime van 86 dagen, laaste reboot waarschijnlijk van mijzelf).

Telefonie gebruik alleen om gebeld te worden. Nrbehoud kost extra en duurt een paar dagen.

Televisie is matig. De eerste dagen gaf setop box k524 error. Daarna gemiddeld eens per maand dat de box op meest rare momenten crashde. Je kan alleen programma van grote Nederlandse zenders opnemen en zelfde geldt voor uitzending/begin gemist.
Alsof de duvel ermee speelt, maar sinds gisteren geeft tv ontvanger geen beeld
https://www.online.nl/kla...e-tv-mz-102-tv-ontvanger/
Maak jij gebruik van de MZ-102 tv-ontvanger? Dan kan het zijn dat je een zwart scherm te zien krijgt. Het is nog niet bekend wanneer dit opgelost is, maar via deze website houden we je op de hoogte. Onze excuses voor het ongemak.
Je kan via tv-app chromecasten, dus er is een alternatief. TV-app is alleen niet echt ingericht op live tv kijken.

Ik zou online alleen aanraden aan mensen met redelijke IT-kennis voor wie het niet uitmaakt als de TV het een keertje niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:59
Fuga schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:46:
@Jumpman Ik stap jaarlijks over van provider om kosten laag te houden. Sinds november vorig jaar is dat online (toen idd goedkoopste).

Internet geen problemen en VDSL snelheid (100/30) haal ik bijna altijd. Meegeleverd modem Zyxel VMG8825-T50 basaal maar voldoet en is stabiel (heeft nu uptime van 86 dagen, laaste reboot waarschijnlijk van mijzelf).

Telefonie gebruik alleen om gebeld te worden. Nrbehoud kost extra en duurt een paar dagen.

Televisie is matig. De eerste dagen gaf setop box k524 error. Daarna gemiddeld eens per maand dat de box op meest rare momenten crashde. Je kan alleen programma van grote Nederlandse zenders opnemen en zelfde geldt voor uitzending/begin gemist.
Alsof de duvel ermee speelt, maar sinds gisteren geeft tv ontvanger geen beeld
https://www.online.nl/kla...e-tv-mz-102-tv-ontvanger/
[...]

Je kan via tv-app chromecasten, dus er is een alternatief. TV-app is alleen niet echt ingericht op live tv kijken.

Ik zou online alleen aanraden aan mensen met redelijke IT-kennis voor wie het niet uitmaakt als de TV het een keertje niet doet.
Hier ben ik het wel mee eens, Internet is stabiel, TV niet (Of dit nu aan het VLAM ligt of aan de ontvanger is mij nog niet duidelijk).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-05 21:31
Vanaf 2 aug blijkbaar nog 4 espn kanalen ipv 6, maar worden alle 4 gratis bij online.nl. Voor mij als sportliefhebber een pluspunt. Ben ook erg tevreden met de Eurosport app, die biedt veel meer dan Eurosport 1 en 2. Bijvoorbeeld grote tennistoernooien, daar kan je praktisch alle banen zien, dus bijvoorbeeld goed de Nederlanders volgen(hoe weinig ook, maar toch ;-) ) En wielrennen veel, en makkelijk terugkijken. Ga het nog een keer zeggen, Online, neem een voorbeeld aan de Eurosport app voor terugkijken, gaat soepel, en spoelen, tot 256x, een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
Weet iemand als espn met HDR ook naar online komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Iemand ook zo'n mail gehad?

Informatie over jouw gegevens
Beste

Online.nl werkt samen met Xtrasource, een dochterbedrijf van klantenservicebedrijf Webhelp. In mei is Xtrasource getroffen door een cyberaanval. Door deze aanval zijn persoonlijke gegevens openbaar geworden. In deze e-mail willen we je hier graag wat meer over vertellen.

Volgens Thomas Blankvoort, CCO van Webhelp Nederland en managing director van Xtrasource, had het bedrijf in mei te maken met verschillende storingen. Vermoedelijk zijn die veroorzaakt om ongemerkt bestanden te kunnen stelen. Toen dit duidelijk werd, zijn de politie en de Autoriteit Persoonsgegevens direct geïnformeerd.

Omdat Online.nl samenwerkt met Xtrasource voor de dienstverlening van onze klanten, kan dit betekenen dat jouw gegevens mogelijk ook zijn uitgelekt. Het gaat dan om naam, adresgegevens, e-mailadres en IBAN. Ondanks dat de kans op fraude met alleen deze gegevens zeer beperkt is, willen we dit uit voorzorg met jullie delen.

Wat kun jij doen?
We raden je aan om activiteiten op je bankrekening goed in de gaten te houden. Aarzel niet om je bank om meer informatie te vragen als je een transactie niet herkent.
In de afgelopen 12 maanden zien we dat er een toename is in phishing. Dit is een vorm van online oplichting, waarbij criminelen uit zijn op je inlog- of rekeninggegevens.

Als consument is het dus belangrijk om hier altijd alert op te zijn. Wij zullen bijvoorbeeld nooit om inloggegevens vragen of vragen om in te loggen. Check daarnaast altijd goed of de linkjes om in te loggen echt naar onze eigen omgeving gaan, zoals https://www.online.nl/mijnonlinenl/ en https://webmail.online.nl/.

Meer weten over hoe je phishing e-mails kunt herkennen? Check onze blog!

Vragen?
Heb je nog vragen? Neem dan contact op via 020 517 4780 (lokaal tarief).

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Christiaan Puper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:55

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
wilvanwil schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:20:
Online, neem een voorbeeld aan de Eurosport app voor terugkijken, gaat soepel, en spoelen, tot 256x, een verademing.
Het TV product wordt verzorgd door CanalDigitaal. Online.nl heeft sinds enkele jaren geen eigen TV App meer.
SmasterS schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:40:
Weet iemand als espn met HDR ook naar online komt?
Ik vermoed van niet.

[ Voor 57% gewijzigd door lordsnow op 05-08-2021 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
Wil je het anders ff voorstellen aan CD lord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
wilvanwil schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:20:
Vanaf 2 aug blijkbaar nog 4 espn kanalen ipv 6, maar worden alle 4 gratis bij online.nl. Voor mij als sportliefhebber een pluspunt. Ben ook erg tevreden met de Eurosport app, die biedt veel meer dan Eurosport 1 en 2. Bijvoorbeeld grote tennistoernooien, daar kan je praktisch alle banen zien, dus bijvoorbeeld goed de Nederlanders volgen(hoe weinig ook, maar toch ;-) ) En wielrennen veel, en makkelijk terugkijken. Ga het nog een keer zeggen, Online, neem een voorbeeld aan de Eurosport app voor terugkijken, gaat soepel, en spoelen, tot 256x, een verademing.
Ik heb Discovery plus ivm de olympische spelen. Eurosport zit daar ook bij in. De kwaliteit via de Nvidia shield is een joke. Kan met geen goed verstand naar kijken. Bitrate zit op 5mbit of lager als ik via de Fritzbox kijk.

Ik kijk dat in combinatie met een lg C1 en ja gebruik wel een laptop uit pure nood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
wilvanwil schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 20:59:
Wil je het anders ff voorstellen aan CD lord?
Zou wel willen, maar heb geen contact met CD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidnexus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-02-2022
Vroeger de mz-101 gehad. Wat een traag ding wat dat zeg, super traag. De App was ook zeer slecht, veel hapering en slechte beeld kwaliteit. Daarom ook vanaf gestapt.

Sinds ze canal digitaal zijn gebruiken. Wat ook onderdeel is van het moederbedrijf is heb ik begrepen, is het veel beter geworden had begrepen. Omdat de internet prijs steeds duurder werd, heb ik een verlenging gedaan met tv inbegrepen voor een mooie prijs.

Ik moet zeggen, tv met de mz-102 box is een hele hele verademing. Box is veel sneller(Kan sneller). Terugkijken werkt goed. En de beeldkwaliteit is ook zeer goed te noemen.

De app nog niet geprobeerd omdat die nog niet actief is bij mij. Als dat zo is, geef ik daar een update over.

Het nieuwe tv abbonement icm met de nieuwe receiver is vele malen beter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Pokey
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-07-2024
Ik krijg net deze email:

Informatie over jouw gegevens

Beste De heer F. M.,

Online.nl werkt samen met Xtrasource, een dochterbedrijf van klantenservicebedrijf Webhelp. In mei is Xtrasource getroffen door een cyberaanval. Door deze aanval zijn persoonlijke gegevens openbaar geworden. In deze e-mail willen we je hier graag wat meer over vertellen.

Volgens Thomas Blankvoort, CCO van Webhelp Nederland en managing director van Xtrasource, had het bedrijf in mei te maken met verschillende storingen. Vermoedelijk zijn die veroorzaakt om ongemerkt bestanden te kunnen stelen. Toen dit duidelijk werd, zijn de politie en de Autoriteit Persoonsgegevens direct geïnformeerd.

Omdat Online.nl samenwerkt met Xtrasource voor de dienstverlening van onze klanten, kan dit betekenen dat jouw gegevens mogelijk ook zijn uitgelekt. Het gaat dan om naam, adresgegevens, e-mailadres en IBAN. Ondanks dat de kans op fraude met alleen deze gegevens zeer beperkt is, willen we dit uit voorzorg met jullie delen.

Wat kun jij doen?
We raden je aan om activiteiten op je bankrekening goed in de gaten te houden. Aarzel niet om je bank om meer informatie te vragen als je een transactie niet herkent.
In de afgelopen 12 maanden zien we dat er een toename is in phishing. Dit is een vorm van online oplichting, waarbij criminelen uit zijn op je inlog- of rekeninggegevens.

Als consument is het dus belangrijk om hier altijd alert op te zijn. Wij zullen bijvoorbeeld nooit om inloggegevens vragen of vragen om in te loggen. Check daarnaast altijd goed of de linkjes om in te loggen echt naar onze eigen omgeving gaan, zoals https://www.online.nl/mijnonlinenl/ en https://webmail.online.nl/.

Meer weten over hoe je phishing e-mails kunt herkennen? Check onze blog!

Vragen?
Heb je nog vragen? Neem dan contact op via 020 517 4780 (lokaal tarief).

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Christiaan Puper

Volgens het bericht op Tweakers zouden alleen de email adressen gelekt zijn...

Ik heb direct gebeld met het nummer (dat dus van Xtrasource is), en mijn gegevens laten verwijderen. In 2013 heb ik een paar maanden internet gehad van Online.nl en ben na een paar weken al met problemen weggegaan. Wat gek is, dat Xtrasource deze informatie wel heeft, maar dan gedateerd heeft op 2016....

Ik vind het dus allemaal wel erg vaag.

Atari collector and preservationist since 1985 ■ Atarimuseum.nl ■ Atari Netherlands Archive ■ Atarimuseum.nl Facebook ■ Pokey.nl ■

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
In mijn geval meer dan een maand geleden al een mail hierover gehad en het betrof toen volgens Online.nl alleen mijn e-mailadres, zie Cap in "[Online.nl] Ervaringen & Discussie - Deel XXI"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
nu ESPN 1 t/m 4 inderdaad, moest wel eerst de MZ-102 even van het stroom halen en opnieuw opstarten.
Na ESPN zitten 2 kanalen fightbox en e-sports one, voor mij zitten daarna de Ziggo sport kanalen, heb nu 2x gehad dat ik van espn doorzappte naar Ziggo sport en dat de decoder op zwart ging en opnieuw opstartte.... even aankijken, hopelijk geen structureel iets.

Verder 10 minuten geleden nog 2x de speedtest gedaan op m'n telefoon, via een wifi extender: 64,0 down en 28,1 up, en rechtstreeks via het Zyxel modem: 76,1 down en 28,2 up. Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
wilvanwil schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:03:
nu ESPN 1 t/m 4 inderdaad, moest wel eerst de MZ-102 even van het stroom halen en opnieuw opstarten.
Na ESPN zitten 2 kanalen fightbox en e-sports one, voor mij zitten daarna de Ziggo sport kanalen, heb nu 2x gehad dat ik van espn doorzappte naar Ziggo sport en dat de decoder op zwart ging en opnieuw opstartte.... even aankijken, hopelijk geen structureel iets.
Bij mij was dat standaard. Beste contact opnemen met online.nl wanneer het vaker voor komt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb sinds begin deze maand internet + TV van Online.nl. Internet werkt tot nu toe prima. TV kijken (via de MZ-102) is helaas niet te doen doordat het beeld veelvuldig hapert. Na contact met de klantenservice gaat de technische dienst vannacht mijn Zyxel VMG8825-T50 modem een update geven.
Iemand hier ervaring mee? (Modem heeft nu firmware versie V5.50(ABOM.4)b4_D0.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Interesting!

Hier werkt tv zonder haperingen. Vorig jaar is het een tijdje wat minder geweest, hoewel goed bruikbaar. De laatste 4 md is het helemaal prima.

Benieuwd wat ze gaan updaten aan het modem. Ik ben al een paar jaar abonnee en heb hetzelfde modem en ook firmware V5.50(ABOM.4)b4_D0.

Benieuwd wat het oplevert en wat de nieuwe firmware wordt. Laat het even weten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
jurk738 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 18:11:
Ik heb sinds begin deze maand internet + TV van Online.nl. Internet werkt tot nu toe prima. TV kijken (via de MZ-102) is helaas niet te doen doordat het beeld veelvuldig hapert. Na contact met de klantenservice gaat de technische dienst vannacht mijn Zyxel VMG8825-T50 modem een update geven.
Hoe is de tv decoder aangesloten met de modem router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
SmasterS schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 20:10:
[...]

Hoe is de tv decoder aangesloten met de modem router?
Ik heb in mijn multimediahoek een switch waarop o.a. de TV decoder is aangesloten. Ik heb de tv decoder ook direct op het modem aangesloten met de bijgeleverde ethernetkabel, maar dat maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
jurk738 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 20:19:
[...]

Ik heb in mijn multimediahoek een switch waarop o.a. de TV decoder is aangesloten. Ik heb de tv decoder ook direct op het modem aangesloten met de bijgeleverde ethernetkabel, maar dat maakt geen verschil.
Okay klinkt beetje raar namelijk dat ze dan de software willen updaten op de router/modem.
Het vervangen van router of de tv decoder klinkt aannemelijker namelijk.

@lordsnow heb jij enige idee?

Succes ermee jurk738.

Groeten Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
SmasterS schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:17:
[...]
Okay klinkt beetje raar namelijk dat ze dan de software willen updaten op de router/modem.
Mischien dat de Klantenservice vermoed dat de haperingen tijdens tv kijken veroorzaakt wordt door een instabiele verbinding, en dat dit verholpen kan worden door een Zyxel update?

[ Voor 20% gewijzigd door lordsnow op 24-08-2021 03:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
lordsnow schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 03:33:
[...]

Mischien dat de Klantenservice vermoed dat de haperingen tijdens tv kijken veroorzaakt wordt door een instabiele verbinding, en dat dit verholpen kan worden door een Zyxel update?
Ik hoop dat het dan helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
Er staat nu firmware versie V5.50(ABOM.6)D0 op.
Na een snelle test lijkt het TV beeld verbeterd (maar alle haperingen zijn nog niet weg). Ik ga het even aankijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Jammer. Ze hebben dus gewoon nieuwere firmware versies staan maar ze werken de modems niet automatisch bij, en de firmware is zo dichtgegooid dat je zelf niet kan updaten. Vreemd toch. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
Cap schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 20:02:
Jammer. Ze hebben dus gewoon nieuwere firmware versies staan maar ze werken de modems niet automatisch bij, en de firmware is zo dichtgegooid dat je zelf niet kan updaten. Vreemd toch. :|
Kan ook Beta test firmware zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FvGa
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-05 15:33
Oh ik had deze topic veel eerder moeten doorlezen! Als of de begrenzing van m'n auto eraf gehaald is met een simpele dns wijziging. Had veel moeite met het laden en in loggen van bepaalde sites. Het gekke is dat klaarblijkelijk bij cs niemand hiervan weet, en ze alleen maar zeiden dat ze een dns wijziging niet ondersteunen. Bij de vraag wat ze dan hun klanten adviseren als hun servers eruit liggen werd zelfs de verbinding verbroken. Thx Cap voor de screenshots, kwam er ff niet uit in de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
Hebben er de laatste tijd (sinds 3 weken ongeveer bij mij) meer mensen vast van een haperende/rebootende setopbox ? de volgende situaties doen zich sinds 3 weken bij mij voor

1. setopbox wilt niet uit standby komen, bij inschakelen lijkt het of zowel het blauwe als het rode ledje tegelijk branden, ding geeft geen beeld/geluid en heeft een reboot nodig door hem van de stroom te halen. dit gebeurt zo ongeveer 1a2 x per week, ik schakel de setopbox gemiddeld 10x per week in/uit.

2. bij het zappen tussen zenders een spontane reboot, dit heb ik tot nu toe 4x gehad de afgelopen week, het rare daaraan is dat het alleen lijkt te gebeuren als ik tussen de sportzenders zap (eerste 3x was het bij het zappen tussen 2 ESPN kanalen, vanochtend gebeurde het toen ik vanaf ESPN naar het dit weekend gratis zijnde Ziggo sport zapte.
bij het nummeriek intoetsen op de AB komt het volgens mij niet voor.

online klantenservice is vandaag dicht, zal ze morgen ook even een berichtje sturen,

[ Voor 3% gewijzigd door J-roenn op 05-09-2021 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
Zo erg niet, de laatste keer -een paar keer- was bij mij bij het aangepaste aantal espn kanalen, toen heb ik zowel modem als tv ontvanger even 30 sec. van het stroom gehaald, daarna geen last meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
J-roenn schreef op zondag 5 september 2021 @ 13:48:
Hebben er de laatste tijd (sinds 3 weken ongeveer bij mij) meer mensen vast van een haperende/rebootende setopbox ? de volgende situaties doen zich sinds 3 weken bij mij voor

1. setopbox wilt niet uit standby komen, bij inschakelen lijkt het of zowel het blauwe als het rode ledje tegelijk branden, ding geeft geen beeld/geluid en heeft een reboot nodig door hem van de stroom te halen. dit gebeurt zo ongeveer 1a2 x per week, ik schakel de setopbox gemiddeld 10x per week in/uit.

2. bij het zappen tussen zenders een spontane reboot, dit heb ik tot nu toe 4x gehad de afgelopen week, het rare daaraan is dat het alleen lijkt te gebeuren als ik tussen de sportzenders zap (eerste 3x was het bij het zappen tussen 2 ESPN kanalen, vanochtend gebeurde het toen ik vanaf ESPN naar het dit weekend gratis zijnde Ziggo sport zapte.
bij het nummeriek intoetsen op de AB komt het volgens mij niet voor.

online klantenservice is vandaag dicht, zal ze morgen ook even een berichtje sturen,
Zojuist een chat gehad met de klantenservice, de technische dienst moet er naar gaan kijken en nemen contact met me op.

Weet iemand of er toevallig sinds 3/4 weken nieuwe software is gepushed op de Setopboxen, of kan ik dat ergens terugzien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
@J-roenn Ik kan me vagelijk herinneren dat de afgelopen maanden de box ook 1 of 2 keer tijdens interactie in het menu / gids / zappen opnieuw gestart is, weet alleen niet meer precies wanneer / hoe.

Ik kijk vrijwel dagelijks tv en het is dus zeker niet zo dat ik wekelijks ongevraagde reboots heb.

Mijn MZ-102 ontvanger heeft in ieder geval softwareversie 3.3.9-146 en laderversie 1.0.4, dat staat bij Menu > Instellingen > Ontvanger. Een datum staat er niet bij.

Van opstartproblemen heb ik verder geen last. Ook mijn ontvanger geeft in eerste instantie tegelijk het rode en blauwe lampje weer, dat zal aanduiden dat hij aan het starten is (ter onderscheid met rood = stand-by, blauw = aan).

[ Voor 32% gewijzigd door Cap op 07-09-2021 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
Cap schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 19:15:
@J-roenn Ik kan me vagelijk herinneren dat de afgelopen maanden de box ook 1 of 2 keer tijdens interactie in het menu / gids / zappen opnieuw gestart is, weet alleen niet meer precies wanneer / hoe.

Ik kijk vrijwel dagelijks tv en het is dus zeker niet zo dat ik wekelijks ongevraagde reboots heb.

Mijn MZ-102 ontvanger heeft in ieder geval softwareversie 3.3.9-146 en laderversie 1.0.4, dat staat bij Menu > Instellingen > Ontvanger. Een datum staat er niet bij.

Van opstartproblemen heb ik verder geen last. Ook mijn ontvanger geeft in eerste instantie tegelijk het rode en blauwe lampje weer, dat zal aanduiden dat hij aan het starten is (ter onderscheid met rood = stand-by, blauw = aan).
Heb inderdaad dezelfde versie van de Software en lader.
even afwachten wat de Technische dienst verder nog kan doen, zo superstorend is het gelukkig niet (rebootje duurt hooguit 2 minuten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:31
J-roenn schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 21:14:
[...]

Heb inderdaad dezelfde versie van de Software en lader.
even afwachten wat de Technische dienst verder nog kan doen, zo superstorend is het gelukkig niet (rebootje duurt hooguit 2 minuten...
Bij ons spelen ongeveer dezelfde problemen, met name wanneer het menu / TV gids actief is. Ik kijk niet zo veel tv, maar mijn vrouw kan er flink gefrustreerd van raken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
dennisfr schreef op woensdag 8 september 2021 @ 09:02:
[...]

Bij ons spelen ongeveer dezelfde problemen, met name wanneer het menu / TV gids actief is. Ik kijk niet zo veel tv, maar mijn vrouw kan er flink gefrustreerd van raken >:)
Heb van de technische dienst een nieuwe (ander Type, de Amino Aria 7 ) gekregen, moet zeggen dat de eerste indruk goed is, zappt een stuk sneller in de menu's, zappen tussen zenders lijkt even snel/traag, het starten van een uitzending-gemist-programma gaat stukken sneller....

had alleen net een beetje de indeling van de oude afstandsbediening in m'n hoofd zitten zodat ik m kon bedienen zonder er naar te kijken, dat kan ik nu weer opnieuw gaan leren.

vind het tot zover netjes opgelost voor een budgetprovider, hopelijk gaat deze setopbox langer mee dan de vorige (die had ik korter dan een jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Waaaaat leveren ze nu de Amino Aria 7 uit? Tja dan wil ik die ook wel, van de MZ102 af...

• SpaceOdyssey
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:32
Hoe is de gemiddelde TV-kijk-ervaring bij Online? :)

De gratis ESPN zenders staan mij wel aan maar als de TV beter voor elkaar is bij KPN dan betaal ik liever een tientje extra per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmasterS
Met de nieuwe amino tv decoder die getest word vind ik het een stuk beter. Vind de Bitrate wel tegenvallen en geen optie voor 4k nog.
Nos zit rond de 11mbit de rest op 6.5mbit. Ziggo zit ook daarop. Via F1 tv is het zelfs beter qua kwaliteit.

Verder vind ik het prima. Kijk alleen sport geen normale tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilvanwil
tv kijken is prima via de mz-102 tv-ontvanger, ik heb zelden problemen.

het zappen gaat niet heel vlot, maar wel sneller dan het vorige model begrijp ik.
Een vriend van me heeft telfort/kpn, die is wel iets vlotter.

De ESPN kanalen erbij is wel fijn, je hebt echter geen Eurosport bij online.nl. Mocht je dat belangrijk vinden, dan weet je dat iig. Ik zelf nam vorig jaar Online, mede omdat ze ook Eurosport 1 en 2 hadden, maar vlak erna verdween Eurosport uit het pakket... Ik heb nu de Eurosport player app, en die is super. Der 4 tientjes per jaar is ie meer dan waard.
(bijvoorbeeld tennis US open, ALLE wedstijden waren te zien, dus waar bijvoorbeeld vd Zandschulp in de 1e en 2e ronde volgens mij niet op Eurosport live was te zien, kon ik dat via de app wel....)

TV terugkijken bij Online is af en toe frustrerend omdat de start en stoptijden vaak niet overeenkomen met de werkelijke start/stop, dus moet je af en toe het programma ervoor starten, en helemaal doorspoelen, en met een max speed van 64x kan dat af en toe te lang duren.....

Het vooruitspoelen in opnames en bij terugkijken is volgens mij wel verbeterd, bij sommige zenders kon dat gewoon niet, ik heb daar de laatste tijd geen last van gehad, maar weet daar de details niet van. Neem ook niet veel op.

Internet is wat mij betreft ook stabiel. Zoontje zit veel te fortniten e.d., dochter op tablet, hoor weinig over storingen.

Ik ben qua kwaliteit / prijsverhouding dusdanig tevreden dat ik ben gebleven na 1 jaar, en geen reden heb om over te stappen, zelfs een aanbieding is niet goedkoper namelijk voor hetzelfde aanbod.

• Cap
  • Niet online
@wilvanwil let wel op dat de "korting" na het contractjaar vervalt en de prijs dus omhoog gaat. Maar het verlengen met een jaar lost dat op, je krijgt dan weer korting tot maximaal het aanbod wat nieuwe klanten ook krijgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
J-roenn schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:36:
[...]

Heb van de technische dienst een nieuwe (ander Type, de Amino Aria 7 ) gekregen, moet zeggen dat de eerste indruk goed is, zappt een stuk sneller in de menu's, zappen tussen zenders lijkt even snel/traag, het starten van een uitzending-gemist-programma gaat stukken sneller....

had alleen net een beetje de indeling van de oude afstandsbediening in m'n hoofd zitten zodat ik m kon bedienen zonder er naar te kijken, dat kan ik nu weer opnieuw gaan leren.

vind het tot zover netjes opgelost voor een budgetprovider, hopelijk gaat deze setopbox langer mee dan de vorige (die had ik korter dan een jaar).
Ik heb een paar weken geleden via Online KS mijn MZ-102 ook ingeruild voor een Amino Aria 7.

Kort gezegd: bevalt goed vanwege de prestaties en stabiliteit en gaat minder goed op met het instellen en gebruiken van favorieten.

Voordelen:
- Start heel snel op, direct beeld zodra mijn LG OLED ook opgestart is ipv een minuutje naar een rood scherm kijken vanuit low-power stand (MZ-102).
- Zappen ongeveer even snel (delay bij zappen ligt niet aan apparaat maar aan (de)codeergebeuren Canal Digitaal).
- Menu items als gids e.d. sneller.
- Pauze / Play werkt sneller.
- Orientatie tijdlijn gids is horizontaal ipv vertikaal (MZ-102), dat bevalt me beter.
- Begin gemist / uitzending gemist veel sneller, binnen 4 sec na drukken op de <| start het begin vh programma op.
- Geen blokjes (MZ-101) en ook geen frameskips gemerkt die ik wel af en toe bij de MZ-102 zag bij uitzending gemist.
- Geen wegvallende / asynchroon lopende audio bij uitzending gemist.
- Info menu duidelijker, waar je bent met spoelen is ook duidelijker door de duidelijker zichtbare spoelbalk
- Is nog nooit vastgelopen / vanzelf herstart.
- Beeldkwaliteit is er zichtbaar op vooruit gegaan, beeld is duidelijk meer punchy met meer contrast.
- AB voelt wat steviger en kraakt niet.

Nadelen:
- Geen verschillende lijsten met favorieten instellen, je moet het doen met de standaard zenderlijst en 1 favorietenlijst verstopt in het menu. Dus geen nieuws / sport / film / muziek lijsten meer.
- Je favorieten moeten steeds worden opgeroepen helemaal onderaan in het menu. Achtereenvolgens toetsen: Menu, ok, pijltje naar beneden, pijltje naar rechts en dan de tumbnail met de favoriete zender selecteren. Omslachtig.
- Volgorde favoriete programma's is niet in te stellen, ze blijven dus op de default nummering staan. Onhandig.
- Je kan niet door de favorieten heen zappen met de P+/P- toetsen maar je kan alleen vanuit een speciaal favorietenscherm in het menu een favoriet selecteren. Of met pijltje naar de boven 'nu op tv' balk openen en dan met 2x pijltje naar rechts naar de favorietenbalk springen en daar met de pijltjestoetsen doorheen scrollen. Omslachtig.
- De guide toont alle programma's, er is dus geen mogelijkheid om een gids van alleen je favorieten te zien. Onhandig.
- Bij de MZ-102 was er een hack waardoor je toch zo ver als je wilde terug kon spoelen in een programma waar je net naartoe gezapt was, namelijk even pauze drukken en dan terugspoelen maar. Dat gaat hier niet, je kan terugspoelen tot het moment dat je begon met kijken. Wil je verder terug dan zal je naar begin gemist moeten.
- Voor zover ik weet geen functies voor ondertitels (gebruikte ik toch nooit).
- Mijn OLED gaat met de Aria niet meer automatisch aan via CEC / simplink, dat lukte met de MZ-102 wel.
- Mijn OLED gaat met de Aria niet meer automatisch uit via CEC / simplink, maar dat lukte met de MZ-102 ook alleen de 1e keer vanaf een 'cold boot'. :P
- Knopjes AB wat kleiner.

Kortom als ze nou nog een volwaardige favorieten functie inbouwen zoals bij de MZ-102 dan ben ik tevreden. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 10-10-2021 22:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
jurk738 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 18:11:
Even een update over mijn haperende TV beeld:
  • Ik heb een Amino ontvanger gekregen ipv de MZ-102. De Amino zou minder snel last hebben van haperingen. Maakte geen verschil.
  • Er is een monteur langsgeweest van Online.nl en later eentje van KPN. Ze hebben de lijn doorgemeten, en hebben een 'repro' gedaan. Maakte geen verschil.
  • Mijn powerline setje (die ik gebruik de omvormer van mijn zonnepanelen) kreeg de schuld. Powerline setje verwijderd. Maakte geen verschil.
  • Ik heb een nieuw Zyxel modem ontvangen, fw versie V5.50(ABOM.4)b4_D0. Maakte geen verschil.
  • Vanmorgen is er nog een KPN monteur geweest: Lijn doorgemeten vanuit de wijkcentrale en vanuit mijn woning. Lijn is goed. Als test een KPN Experia modem eraan gehangen. Dat gaat goed. Maar als het Zyxel modem eraan wordt gehangen dan beginnen er na een poosje (meer en meer) fouten op de lijn op te treden. Volgens de monteur komt het wel eens vaker voor dat het Zyxel modem op een bepaalde lijn problemen geeft.
Ben benieuwd wat Online.nl nu nog kan doen om het probleem op te lossen. Als iemand een tip heeft dan hoor ik het graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05 23:51
jurk738 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 17:56:
[...]

Even een update over mijn haperende TV beeld:
  • Ik heb een Amino ontvanger gekregen ipv de MZ-102. De Amino zou minder snel last hebben van haperingen. Maakte geen verschil.
  • Er is een monteur langsgeweest van Online.nl en later eentje van KPN. Ze hebben de lijn doorgemeten, en hebben een 'repro' gedaan. Maakte geen verschil.
  • Mijn powerline setje (die ik gebruik de omvormer van mijn zonnepanelen) kreeg de schuld. Powerline setje verwijderd. Maakte geen verschil.
  • Ik heb een nieuw Zyxel modem ontvangen, fw versie V5.50(ABOM.4)b4_D0. Maakte geen verschil.
  • Vanmorgen is er nog een KPN monteur geweest: Lijn doorgemeten vanuit de wijkcentrale en vanuit mijn woning. Lijn is goed. Als test een KPN Experia modem eraan gehangen. Dat gaat goed. Maar als het Zyxel modem eraan wordt gehangen dan beginnen er na een poosje (meer en meer) fouten op de lijn op te treden. Volgens de monteur komt het wel eens vaker voor dat het Zyxel modem op een bepaalde lijn problemen geeft.
Ben benieuwd wat Online.nl nu nog kan doen om het probleem op te lossen. Als iemand een tip heeft dan hoor ik het graag. :)
wat je is kan proberen is die wifi helemaal uit te zetten op die zyxel, als dit een verschil maakt met je itv haperingen. dit kwam namelijk vaker voor meen ik even uit me hoofd gezegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
zijn er meer mensen die last hebben van klapperend internet bij Online ?
vanaf ongeveer 18:00 steeds wel/geen verbinding, heb modem al een keer gereset en ook een alternatieve DNS geprobeerd.
de ene minuut heb ik gewoon verbinding en dan schiet dan weer weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
Ja ik ook, internet en tv, en net nog even internet, ruim 3100 meldingen bij allestoringen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
Ja TV is net weggevallen, 1x is WiFi weggevallen en DNS dot over 1.1.1.1 werkt ook ineens niet meer..

Nu ik het type komt de tv weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
Voetbal kijken met hotspot T-Mobile naar laptop.. Canal digitaal tv app draait wel gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
wilvanwil schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 20:14:
Ja ik ook, internet en tv, en net nog even internet, ruim 3100 meldingen bij allestoringen.nl
Over welk netwerk ga je? Ik zit op delta fiber.. Caiway heeft ook problemen zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
DSL via ?? Ik weet het eerlijk gezegd niet... Haarlem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
wilvanwil schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 20:57:
DSL via ?? Ik weet het eerlijk gezegd niet... Haarlem
Via KPN netwerk zit je dan. Dan is het dus een algemene storing bij online.
Dacht even dat de storing bij caiway en delta glasvezel is.
Nou ja. Lang leven telefoon ,hotspot en laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
jopoh schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 18:50:
[...]

wat je is kan proberen is die wifi helemaal uit te zetten op die zyxel, als dit een verschil maakt met je itv haperingen. dit kwam namelijk vaker voor meen ik even uit me hoofd gezegt
Had ik niet gemeld maar dat hadden we vanmorgen met de KPN monteur inderdaad ook nog getest. Maakte geen verschil.

Tot mijn verbazing is het voetbal op npo 3 (Ned-Gib) nu opeens prima te kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door jurk738 op 11-10-2021 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Hier geen geklapper van de verbinding gemerkt terwijl ik live tv zat te kijken op mijn laptop en wat te surfen. Heeft er mogelijk mee te maken dat ik niet de DNS van Online gebruik.

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 12-10-2021 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
Gebruik ook niet de DNS van online maar nog steeds geen internet zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:59

A13X

Dude

SmasterS schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 08:32:
Gebruik ook niet de DNS van online maar nog steeds geen internet zie ik.
Hier ook nog steeds niet, gisteravond nog af en aan internet maar vanmorgen compleet offline.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
A13X schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 08:45:
[...]

Hier ook nog steeds niet, gisteravond nog af en aan internet maar vanmorgen compleet offline.
Ja langleve unlimited internet via 4g bij T-Mobile haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
ik zie idd dat er weer / nog steeds storingen zijn verspreid door het land, maar in mijn regio niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
Cap schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:40:
ik zie idd dat er weer / nog steeds storingen zijn verspreid door het land, maar in mijn regio niet.
Heb nog steeds het idee dat het bij delta fiber vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Aha is het een storing op glasvezel? Ik zit op DSL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmasterS
Cap schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:08:
Lijkt erop. Gelukkig werkt het nu allemaal weer sinds een goed uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-roenn
Cap schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:08:
ik zit zelf via ADSL, had er gisteren wel even last van (alleen internet, heb zonder problemen TV kunnen kijken). vanmorgen heel snel even gechecked en toen leek het weer te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woesjah
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-05 19:26
OnlineNL stuurt net een smsje eruit dat het ging om een DDoS-aanval
Pagina: 1 ... 33 ... 39 Laatste