Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-05 19:17
Ter correctie. De betreffende sms van online.

Beste klant, de internetstoring waar je mogelijk last van hebt gehad is weer voorbij. De oorzaak was vermoedelijk een DDoS-aanval. Onze excuses! MVG, Online.nl

Dus vermoedelijk DNS..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:09
Vermoedelijk een een ddos aanval? Dat weten ze niet zeker???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 30-05 23:21
Wie van jullie blij is met online mag zijn zegeningen tellen........ Ter informatie:

Meer dan twee jaar geleden moest ik bij Glasvezel Buitenaf perse, op de voorhand, een provider kiezen. Anders geen aansluiting..... Ik kruiste maar wat aan en dat werd online. De brochure zag er wel wervend en professioneel uit. Helaas, schijn bedriegt. De jaren daarna heb ik me eens ingelezen in de ervaringen. Reden genoeg om elk enthousiasme te verliezen. Toen 30 maanden na aanvraag de aansluiting eindelijk concreet leek te worden heb ik ze eens opgebeld met de vraag wat er redelijk en billijk aan was me te houden aan een meer dan twee jaar oude aanvraag... Veel gesputter en formele reacties maar na drie keer werd ik doorverbonden met een mevrouw die me ook niet kon vertellen wat er redelijk en billijk aan was. Ze kon echter de aanvraag wel annuleren. En zegde me toe dat ook ter plekke gedaan te hebben.

Wat er daarna allemaal gebeurde weet ik niet maar kennelijk heeft men de voorbereiding gewoon doorgezet en mij daarover "geïnformeerd' op een mailadres dat ik niet kende en ook niet kon bereiken op .......@online.nl

Inmiddels had ik bij Delta, de overnemende partij van Buitenaf, een provider aansluiting aangevraagd. Een dag voor de voorgenomen modem aansluiting bij Delta werd ook een pakket van de M7 groep bezorgd. Vreemd hoor. In een hoek gezet en de monteur van Delta afgewacht. Hoe dan ook heeft de actie van online voor heel wat trammelant gezorgd met heel wat frustraties. Eind goed al goed maar online eiste haar spullen weer op. Die hebben we, met een zeer bescheiden vertraging, volgens voorschrift, afgeleverd op een postNL punt.

Inmiddels dreigmail gehad "Waar blijven de spullen? Anders betalen pannenkoek!" Niet zo letterlijk hoor.

Ik heb de volgende reply gedaan:

Gaat er überhaupt iets wel goed bij uw bedrijf?

- volgens mijn PostNL track en trace is het pakket op 19 oktober 10:27 bij uw bedrijf, Hagenweg 9D te Vianen, afgeleverd.
- de spullen zijn verzonden in de originele ongeopende verpakking in de originele omdoos. Deze spullen zijn bij mij nooit aangesloten geweest.
- in tegenstelling tot uw bewering heb ik nimmer een effectief abonnement gehad bij online.nl. Een niet aangegaan abonnement kan derhalve ook niet beëindigd worden dan wel als beëindigd worden beschouwd . Wel heeft u mij veel overlast bezorgd door mij overbodige zaken toe te zenden en deze vervolgens, onder dreigementen, weer op te eisen.
- Door toedoen van uw bedrijf is mijn modem van Delta, tijdens de eerste installatie, onklaar geraakt daar uw bedrijf, naar het bleek, ten onrechte mijn glasvezel verbinding op mijn adres "gekaapt" had. Dit heeft voor veel onnodige overlast en vertraging gezorgd.
- "meerdere malen verzocht" is een leugenachtige opmerking en niet conform de werkelijke gang van zaken.
- Overigens heb ik nog meer grieven jegens uw bedrijf alsmede de wijze waarop u eenzijdig meent te kunnen communiceren. Deze grieven heb ik ten behoeve van het overzicht maar achterweg laten. Behalve dan dat deze mail waarschijnlijk gebounced zal worden daar u uw mailbox "vol" zal blijken zitten.

Groet.

Zoals verwacht Undelivered Mail Returned to Sender
Diagnostic-Code: smtp; 552 5.2.2 Over quota

Een even simpel als smerig trucje om geen (rechtsgeldige) mail te behoeven behandelen.
Verder doe ik geen actie meer. Ik heb me goed gedocumenteerd. Het te verwachten incasso bureau zal ik eenmaal opbellen (maar mogelijk willen die wel mail behandelen) En dan durf ik de eventuele gang naar de kantonrechter wel aan.

[ Voor 0% gewijzigd door OttiglioM op 31-10-2021 18:31 . Reden: spelling ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-05 13:37
@OttiglioM zoals de meeste providers heeft Online volgens mij geen mailadres waar jij mee kan communiceren. Daarom wordt de mail gebounced. Op hun website vindt je de manieren om wel met te communiceren. Of je dat wil is aan jou, maar dat het op die manieren kan, maakt je evt. latere zaak niet sterker. Dan zou namelijk kunnen worden beargumenteerd dat je niet voldoende je best hebt gedaan om antwoord te geven op hun vragen (ik ben nu alleen aan het theoretiseren).

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmasterS
OttiglioM schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 18:26:
Wie van jullie blij is met online mag zijn zegeningen tellen........ Ter informatie:

Meer dan twee jaar geleden moest ik bij Glasvezel Buitenaf perse, op de voorhand, een provider kiezen. Anders geen aansluiting..... Ik kruiste maar wat aan en dat werd online. De brochure zag er wel wervend en professioneel uit. Helaas, schijn bedriegt. De jaren daarna heb ik me eens ingelezen in de ervaringen. Reden genoeg om elk enthousiasme te verliezen. Toen 30 maanden na aanvraag de aansluiting eindelijk concreet leek te worden heb ik ze eens opgebeld met de vraag wat er redelijk en billijk aan was me te houden aan een meer dan twee jaar oude aanvraag... Veel gesputter en formele reacties maar na drie keer werd ik doorverbonden met een mevrouw die me ook niet kon vertellen wat er redelijk en billijk aan was. Ze kon echter de aanvraag wel annuleren. En zegde me toe dat ook ter plekke gedaan te hebben.

Wat er daarna allemaal gebeurde weet ik niet maar kennelijk heeft men de voorbereiding gewoon doorgezet en mij daarover "geïnformeerd' op een mailadres dat ik niet kende en ook niet kon bereiken op .......@online.nl

Inmiddels had ik bij Delta, de overnemende partij van Buitenaf, een provider aansluiting aangevraagd. Een dag voor de voorgenomen modem aansluiting bij Delta werd ook een pakket van de M7 groep bezorgd. Vreemd hoor. In een hoek gezet en de monteur van Delta afgewacht. Hoe dan ook heeft de actie van online voor heel wat trammelant gezorgd met heel wat frustraties. Eind goed al goed maar online eiste haar spullen weer op. Die hebben we, met een zeer bescheiden vertraging, volgens voorschrift, afgeleverd op een postNL punt.

Inmiddels dreigmail gehad "Waar blijven de spullen? Anders betalen pannenkoek!" Niet zo letterlijk hoor.

Ik heb de volgende reply gedaan:

Gaat er überhaupt iets wel goed bij uw bedrijf?

- volgens mijn PostNL track en trace is het pakket op 19 oktober 10:27 bij uw bedrijf, Hagenweg 9D te Vianen, afgeleverd.
- de spullen zijn verzonden in de originele ongeopende verpakking in de originele omdoos. Deze spullen zijn bij mij nooit aangesloten geweest.
- in tegenstelling tot uw bewering heb ik nimmer een effectief abonnement gehad bij online.nl. Een niet aangegaan abonnement kan derhalve ook niet beëindigd worden dan wel als beëindigd worden beschouwd . Wel heeft u mij veel overlast bezorgd door mij overbodige zaken toe te zenden en deze vervolgens, onder dreigementen, weer op te eisen.
- Door toedoen van uw bedrijf is mijn modem van Delta, tijdens de eerste installatie, onklaar geraakt daar uw bedrijf, naar het bleek, ten onrechte mijn glasvezel verbinding op mijn adres "gekaapt" had. Dit heeft voor veel onnodige overlast en vertraging gezorgd.
- "meerdere malen verzocht" is een leugenachtige opmerking en niet conform de werkelijke gang van zaken.
- Overigens heb ik nog meer grieven jegens uw bedrijf alsmede de wijze waarop u eenzijdig meent te kunnen communiceren. Deze grieven heb ik ten behoeve van het overzicht maar achterweg laten. Behalve dan dat deze mail waarschijnlijk gebounced zal worden daar u uw mailbox "vol" zal blijken zitten.

Groet.

Zoals verwacht Undelivered Mail Returned to Sender
Diagnostic-Code: smtp; 552 5.2.2 Over quota

Een even simpel als smerig trucje om geen (rechtsgeldige) mail te behoeven behandelen.
Verder doe ik geen actie meer. Ik heb me goed gedocumenteerd. Het te verwachten incasso bureau zal ik eenmaal opbellen (maar mogelijk willen die wel mail behandelen) En dan durf ik de eventuele gang naar de kantonrechter wel aan.
Via glasvezel buitenaf ook online.nl genomen maar wel van te voren gekeken hoe en wat. Ook logisch lijkt mij ivm het voor contract wat je tekent. Contract gaat in als glasvezel door gaat/aangesloten is. Anders niet..
Dat je een contract daarna afsluit op basis van alle klachten ligt aan jou. Niet aan online.nl . Zijn er problemen met online zeker wel. Heb je het überhaupt uitgeprobeerd? Nee je gaat naar de andere provider die ook genoeg problemen en klachten heeft! Succes met hun waardeloze router. Ben toch echt blij met de Fritzbox 5490(de enige reden waarom ik naar online ben gegaan trouwens)

Heb hier alleen met de tv problemen gehad en via Tweakers/online.nl super geholpen en geen problemen meer. 1x internet weg en dat een vermoedelijke ddos aanval.

Ik wens je veel succes bij de kantonrechter.

Met groet,

Sander

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik tel dan maar mijn zegeningen:

- Al jaren een stabiele verbinding (DSL, geen glasvezel hier ;( , en ik gebruik niet de Online DNS servers maar heb andere ingesteld).
- Sinds ik de tv ontvanger omgeruild heb voor de Amino 7 bevalt ook tv kijken prima: beeld, bediening en betrouwbaarheid op niveau KPN. Uiteraard kan er altijd nog wat beter, maar dat is ook bij KPN zo.
- Prijsniveau voor combi internet + tv ongeëvenaard ivm ESPN 1 t/m 4 inbegrepen zonder extra kosten.
- Elk jaar na 1 belletje weer de maximale korting (aanbod gelijk aan dat voor nieuwe klanten).
- Ervaring KS in orde: modem omruilen voor nieuwste versie? Binnen 3 dagen gratis in huis. MZ101 omgeruild naar MZ102: idem. MZ102 omgeruild naar Amino 7: idem.

Dus ja, ik tel mijn zegeningen.

Kijk ik elk jaar naar de andere aanbieders? Ja. Maar stond er voor mij de afgelopen 2 jaar een beter aanbod tussen? Nee.

Uiteraard: n=1, YMMV. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Cap op 01-11-2021 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-05 21:31
Wat voor een ab heeft de Amino? Infrarood of Bluetooth? (indien bt zou dat voor mij een extra ab betekenen waar ik niet op zit te wachten....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Het is gewoon een standaard IR ding. ;)

Zie https://www.online.nl/klantenservice/handleidingen/

Snelgids met afbeelding:
https://m7cdn.io/online/pdf/snelstart-handleiding-amino.pdf

Handleiding AB met nog grotere afbeelding:
https://m7cdn.io/online/pdf/handleiding-amino.pdf

Meer info over de ontwikkelingen van de Amino 7 software? Zie forum van Freedom internet, o.a. dit topic:
https://community.freedom...ensenlijst-freedom-tv/747

[ Voor 25% gewijzigd door Cap op 01-11-2021 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 30-05 23:21
Barre73 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 18:49:
@OttiglioM Op hun website vindt je de manieren om wel met te communiceren. Of je dat wil is aan jou, maar dat het op die manieren kan, maakt je evt. latere zaak niet sterker. Dan zou namelijk kunnen worden beargumenteerd dat je niet voldoende je best hebt gedaan om antwoord te geven op hun vragen (ik ben nu alleen aan het theoretiseren).
Interessante vraag. Omgekeerd: Doet online op deze manier wel voldoende haar best zich te laten informeren? Email is een rechtsgeldige manier van communiceren. Online gebruikt deze manier wel om mij "in gebreke te stellen". En accepteert via hetzelfde kanaal vervolgens geen verweer. Kan dat zomaar? Hoewel ik niet echt zit te wachten op een gang naar de kantonrechter ben ik wel benieuwd naar een principiële visie.

Wat ik hier nog aan toe wil voegen: Afspraken via de mail staan zwart op wit. Dat biedt de consument een bepaalde basis om te handelen inzake het verkrijgen van rechtszekerheid. Telefonisch iets afgesproken? Dan kan je als consument alleen maar bidden en hopen dat het zo ook wordt uitgevoerd. In mijn geval dus niet. Ik heb dan niet meer dan de naam van de medewerker (ik heb geleerd daar altijd om te vragen en die te noteren) en datum/tijdstip/gespreksduur. Inhoudelijk kan er dan een situatie van "het ene woord tegen het andere" ontstaan.

Follow up: Na een zeer moeizame en formele chat is mijn pakket zomaar in één keer tevoorschijn gekomen op het ontvangstcentrum....... Ik heb zekerheidshalve maar screenshots gemaakt van die chats. Het zou me niets verbazen dat er straks toch weer dreigmail uit de lucht komt vallen. Dat past beter in mijn patroon van zegeningen die ik met online heb mogen ervaren.
SmasterS schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 21:19:
Via glasvezel buitenaf ook online.nl genomen maar wel van te voren gekeken hoe en wat. Ook logisch lijkt mij ivm het voor contract wat je tekent. Contract gaat in als glasvezel door gaat/aangesloten is. Anders niet..
Formeel helemaal juist. Relevant is in hoeverre verwachtingen omtrent contractinvulling nog van toepassing zijn in een uitvoering van dat contract dat pas meer dan twee jaar na ondertekening kan worden uitgevoerd. Dit ongeacht een schuldvraag hoe het komt dat het langer dan twee jaar heeft geduurd. Vandaar mijn vraag aan online wat daar "redelijk en billijk" aan is. Dat is de manier waarop een rechter geneigd is te gaan oordelen in een eventueel conflict contractgever vs contractnemer. Zover is het dus niet gekomen. Want online heeft ingestemd met verzoek tot nietig verklaring van het contract. Was het pure "coulance" of zou men bij online ook verwachten dat ze geen sterke zaak hebben bij een eventueel conflict?

@Cap Heel fijn voor jou! Ik heb geen moeite te geloven dat er nog veel meer tevreden klanten zijn waarbij alles van een leien dakje is gegaan. Ik bouw mijn beeld niet op middels een simpele som van positief/negatief. Ik ben opzoek naar patronen. Het patroon dat bij mij bleef hangen was niet positief.

[ Voor 0% gewijzigd door OttiglioM op 01-11-2021 14:22 . Reden: taalfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 04:49

Jimbolino

troep.com

Al heel de dag storing :(
https://www.online.nl/kla...021-storing-internet-kpn/
https://allestoringen.nl/storing/online-nl/
Update 16 november 2021 12.01 uur – De oorzaak van de storing is gevonden: er is een kabelbreuk opgetreden door graafwerkzaamheden. Hierdoor is de verbinding naar onze centrale verbroken. Er wordt hard gewerkt om dit te herstellen. Het is nog onduidelijk hoe lang dit kan duren.

16 november 2021 – Klanten met een internetverbinding via het netwerk van KPN kunnen op dit moment last hebben van een storing. Hierdoor kun je mogelijk geen gebruik maken van je internet. We zijn druk bezig om dit op te lossen. Onze excuses hiervoor. Hou deze pagina in de gaten voor updates.

[ Voor 63% gewijzigd door Jimbolino op 16-11-2021 13:43 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Lekker bezig met graven. Tegen het geweld van een graafmachine is geen kabel bestand. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klungeltweaker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-05 21:30

klungeltweaker

Maakt altijd alles kapot ...

Ook heel verstandig om je hele business van 1 kabel afhankelijk te laten zijn.
Gelukkig snort het AP van mijn T-Mobile unlimited prima door vandaag. Werkt bijna net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Nou ja, 1 kabel... ;)

Bloodhoundje in 'nieuws: Online.nl meldt internetstoring door kabelbreuk - up...

fdebijl in 'nieuws: Online.nl meldt internetstoring door kabelbreuk - update'

Ook andere providers / dienstverleners hebben er last van, Eurofiber, RouteIt, Vodafone, KPN, en zowat het hele Science Park Amsterdam lag eruit. :P

The Ghost in 'nieuws: Online.nl meldt internetstoring door kabelbreuk - update'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:57

KL643

beeldaandemuur

Even een positieve noot : Was overgestapt van Budget alles in 1 naar Online. Niet omdat ik ontevreden was over Budget, integendeel, was zeer tevreden maar ik pas ervoor om meer te betalen dan de nieuwe leden doen dus dan ben ik weg. Ik had wel mijn twijfels over Online, niet over het internet gedeelte maar over de TV (en met name zap snelheid). Afgelopen week is het opgeleverd (wel een paar dagen te vroeg dan was afgesproken) en ik moet zeggen dat ik toch wel positief verrast ben. De kwaliteit van het televisie gedeelte is best goed en ook de zap snelheid valt mij heel erg mee (Amino 7). De AB gelijk toegevoegd aan mijn Harmony One en dat werkt ook perfect. Ik kan weer een jaartje verder en dan zien we wel weer welke kant we dan op gaan :)

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-05 07:23
Ik sta op het punt om naar online.nl te gaan maar ik lees gemengde ervaringen over de Zyxel VMG8825 die online levert. Hoe ervaren de tweakers dit modem? Hoe is de wifi? En werkt de mesh functie nog naar behoren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Het DSL modem gedeelte is prima, zelfde snelheid en stabiliteit als met een Fritzbox 7590 die ik ook in gebruik heb gehad. Omdat de Fritzbox het niet beter deed heb ik die dan ook verkocht.

De wifi heb ik ook in gebruik naast de wifi van mijn Asus router, werkt zonder problemen. De signaalsterkte is zowel voor 5 Ghz als 2.4 Ghz gewoon vergelijkbaar met die van mijn Asus RT-AC86U router.

Ik heb ook een half jaar de bijbehorende Zyxel wifi extender gehad die ik in mesh had aangesloten, dat werkte ook zonder problemen. Ik heb die trouwens wel voornamelijk als bedraad mesh point gebruikt, omdat ik op de 2e verdieping een ethernet aansluiting heb. Dat is natuurlijk altijd sneller / stabieler dan een draadloze mesh backhaul.

Uiteraard zijn de configuratie opties in de webinterface van de Online Zyxel beperkter dan bij een toprange Asus router maar dat valt natuurlijk te verwachten. Dat is deels de schuld van Online omdat ze een beperkt aantal opties van de Zyxel firmware beschikbaar maken, maar dat valt te verwachten. Dat is bij KPN, Ziggo en andere mainstream providers niet anders.

[ Voor 20% gewijzigd door Cap op 07-12-2021 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-05 09:28
Is er iemand die het online Zyxel model (VDSL!) vóór een Asus Router (evt met custom firmware) heeft staan?

Internet lukt wel (bridge van VDSL profiel in de Zyxel) en dan DHCP op de router, maar de Amino STB krijg ik niet werkend. Het apparaatje lijkt geen IP te krijgen.

Moet ik dan ook het IPTV profiel bridgen naar de router en dan in de router aan de gang met VLAN tagging? Of kan ik de Amino direct in de Zyxel pluggen en dan iets aanpassen in de settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Ik heb de MZ102 box geprobeerd op mijn Asus router, het werkte alleen als ik onder LAN, IPTV het ISP profile UIT zette en ik meen me te herrineren de IPTV LAN poort ook UIT, en niet te vergeten DHCP routing aan (microsoft) en multicast routing AAN op diezelfde pagina. Zodra ik provider profielen e.d ging proberen was het of helemaal geen beeld of een gids die niet werkte.

Maar het had voor mij geen voordelen t.o.v. het IPTV kastje direct op de Zyxel aansluiten, dus zo is het nu aangesloten (double NAT in mijn geval, Zyxel routing en Asus routing).

[ Voor 24% gewijzigd door Cap op 07-12-2021 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
Glasvezel is van de week in de straat aangelegd. Iemand ervaring met overstap binnen online.nl van dsl naar glasvezel? En hoeveel mbit? En wat merk je er van in de praktijk? Ik neem aan dat je dan wel de volledige 100/200 of meer mbit hebt? Bij mij is de snelheid nu 85mbit down, 30 up. Ping 12 ms.
Ga ik het merken met internet browsen? Gaat mijn zoontje het merken met fortnite spelen op de PS4? Graag lees ik wat ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:20

A13X

Dude

wilvanwil schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:58:
Glasvezel is van de week in de straat aangelegd. Iemand ervaring met overstap binnen online.nl van dsl naar glasvezel? En hoeveel mbit? En wat merk je er van in de praktijk? Ik neem aan dat je dan wel de volledige 100/200 of meer mbit hebt? Bij mij is de snelheid nu 85mbit down, 30 up. Ping 12 ms.
Ga ik het merken met internet browsen? Gaat mijn zoontje het merken met fortnite spelen op de PS4? Graag lees ik wat ervaringen.
Ik had mij hier een jaar geleden voor aangemeld, hier lag nog geen glas en zou alleen bij genoeg aanmeldingen worden aangelegd. Overgang is automagisch gegaan, nadat het glas er lag kwam er een nieuw modem binnen en na aansluiten was dat gelijk geactiveerd.

Wij hadden 100/30 van ADSL en dat haalden wij ook wel. Nu 100/100 Glasvezel en dat doet het net zo goed. Alleen hebben ze nog last van storingen op het glas, maar die waren zover ik weet niet direct aan het netwerk toe te wijzen maar aan DDos aanvallen oid.

Moet zo te zien nog even bellen met ze, upload is nog 30mb en meen toch dat de inschrijfprijs 42 was ipv 52.

Zou voor de snelheid niet overstappen, daarvan merk ik in de praktijk weinig. Het is dat ik de glasaansluiting in huis wilde hebben liggen, anders was ik lekker op ADSL gebleven voor de lagere abbo kosten.

[ Voor 9% gewijzigd door A13X op 07-12-2021 17:36 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
Cap schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:50:
Ik heb de MZ102 box geprobeerd op mijn Asus router, het werkte alleen als ik onder LAN, IPTV het ISP profile UIT zette en ik meen me te herrineren de IPTV LAN poort ook UIT, en niet te vergeten DHCP routing aan (microsoft) en multicast routing AAN op diezelfde pagina. Zodra ik provider profielen e.d ging proberen was het of helemaal geen beeld of een gids die niet werkte.

Maar het had voor mij geen voordelen t.o.v. het IPTV kastje direct op de Zyxel aansluiten, dus zo is het nu aangesloten (double NAT in mijn geval, Zyxel routing en Asus routing).
En wat had je in de Zyxel geconfigureerd?
Beide interfaces gebridged?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Niks in de Zyxel gebridged, gewoon de standaard config en de Asus op een LAN poort. IPTV verkeer wordt dan gewoon gemulticast naar alle LAN poorten van de Zyxel, je kan de box immers overal op aansluiten.

Als je je modem gaat bridgen ipv laten routeren zit daar volgens mij het probleem dat de IPTV VLAN niet meer doorgegeven wordt, heb daar wel meer vragen en problemen over gelezen maar niemand die er succes mee had. Zoek maar even op het forum op Online.nl icm VLAN en bridge o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Kan je remote login instellen op het modem? Zou zeggen ja natuurlijk alleen kan ik het niet vinden..(ZYXEL)

beeldaandemuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Ik zou het ook niet weten, ik zou het de klantenservice vragen. Op zich ondersteunt deze Zyxel het zeker maar ik denk dat ze dat gedeelte afgeschermd hebben, sowieso het hele login / user management.

1 ding is zeker, de klantenservice zelf kan er op afstand wel in. :P

[ Voor 66% gewijzigd door Cap op 09-12-2021 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
Cap schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:03:
Niks in de Zyxel gebridged, gewoon de standaard config en de Asus op een LAN poort. IPTV verkeer wordt dan gewoon gemulticast naar alle LAN poorten van de Zyxel, je kan de box immers overal op aansluiten.

Als je je modem gaat bridgen ipv laten routeren zit daar volgens mij het probleem dat de IPTV VLAN niet meer doorgegeven wordt, heb daar wel meer vragen en problemen over gelezen maar niemand die er succes mee had. Zoek maar even op het forum op Online.nl icm VLAN en bridge o.i.d.
Je zei hierboven toch dat je het werkend hebt gehad icm bridge?
Of bedoel je dat hem toen al nat-achter-nat had staan in routing mode dus, en dan je IPTV kastje direct in je asus router gestoken?

[ Voor 9% gewijzigd door G-NiLES op 17-12-2021 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Zyxel in bridge mode niet gebruikt.

Dus tv kastje direct op de Zyxel (in router mode) werkte en double NAT met tv kastje op de Asus werkte ook.

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 17-12-2021 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Cap schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:19:
Ja vreemd hoe dat verschilt. Heb je de TP-Link en de Zyxel ook wel eens omgedraaid?
Even een oude koe uit de sloot halen. Ik heb een TP-Link VR2800 gekocht, wat ook een VDSL-modem is en dus de Zyxel vervangt. Instellen voor Online.nl was verrassend makkelijk, max een uurtje mee gepuzzeld omdat de namen van wat settings anders waren. Ik heb nu ook aan de voorkant van mijn huis goed bereik op straat. Het WiFi-bereik van de Zyxel is gewoon niet zo goed als je het vergelijkt met een degelijke tegenhanger.

[ Voor 3% gewijzigd door marcieking op 27-12-2021 10:10 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 31-05 12:25
Iemand die weet of ze gebruikelijk aanbiedingen hebben voor verlening? Mijn contract loopt tot eind januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
Als je ze belt kan je weer een jaarcontract hebben, mij wilden ze 3 maanden 17,50 korting geven, meen dat iemand hier nog een keer 6 maanden heeft bedongen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-05 18:54
Locolau schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:46:
Iemand die weet of ze gebruikelijk aanbiedingen hebben voor verlening? Mijn contract loopt tot eind januari.
eerste keer verlenging heb ik dezelfde korting kunnen bedingen die nieuwe klanten zouden krijgen, de tweede keer dat ik wilde verlengen was er niks mogelijk, daarna heb ik opgezegd en overgesloten naar BudgetThuis. Ben toen door Online teruggebeld met 6 maanden tientje per maand korting uitgelegd dat ik nu al was overgestapt en zelfs nog naar een interessant verlengaanbod bij ze heb gevraagd en voor dit aanbod niet zou overstappen, toen heb ik 90€ cashback en 3 maanden tientje korting per maand gekregen en uiteindelijk heb ik de overstap naar BudgetThuis toen ongedaan gemaakt.

TLDR, afdeling opzeggingen lijkt een beter aanbod te mogen doen dan de afdeling verlengingen. Is wel alweer bijna een jaar geleden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Ik heb een contract van standaard internet + TV en heb nu voor het derde jaar op rij de een half jaar "korting" gekregen, zonder veel moeite. Daarmee kwam de korting elke keer op hetzelfde uit als die van een nieuwe klant. Vorige keren volgens mij 17,50( ?), kijk het net na voor dit jaar en deze keer 6 maanden 20,50 korting. Dat komt dus op hetzelfde neer als de korting van @J-roenn en is dus best de moeite. :)

Als je maar duidelijk bent dat je van plan bent over te stappen wegens aantrekkelijke deal elders kom je volgens mij niet bij de 1e lijns maar meteen bij de 2e lijns retentie afdeling uit.

Gesprek ging ongeveer zo toen ik belde:
"Meneer ik zie dat u al een aanvraag bij een andere leverancier gedaan heeft dus ik kan u wel een standaard aanbieding doen maar ik ga u meteen doorverbinden met de afdeling die u de maximale korting kan geven.

En toen kreeg ik idd iemand aan de lijn die direct de half jaar met korting als aanbod gaf.
J-roenn schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:58:
[...]

TLDR, afdeling opzeggingen lijkt een beter aanbod te mogen doen dan de afdeling verlengingen. Is wel alweer bijna een jaar geleden
Exact, afdeling retentie geeft altijd (bij elk bedrijf) de beste deals. Dus een nieuw abonnement aanvragen bij KPN per "eerste datum mogelijk" en dan anderhalve week later (ruim binnen de bedenktermijn) Online bellen met de vraag wat ze nog kunnen doen. Maar waarschijnlijk heeft de retentie Online je zelf dan al gebeld om je het beste aanbod te doen. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Cap op 12-01-2022 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel S
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-05 14:38
Is hier iemand die de app op de AppleTV gebruikt?
Als ik inlog met het e-mailadres + wachtwoord krijg ik steeds de melding “invalid userid”.
Op mijn IPad lukt het inloggen wel.
B.v.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Cap schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:00:
Ik heb een contract van standaard internet + TV en heb nu voor het derde jaar op rij de een half jaar "korting" gekregen, zonder veel moeite. Daarmee kwam de korting elke keer op hetzelfde uit als die van een nieuwe klant. Vorige keren volgens mij 17,50, kijk het net na en deze keer 6 maanden 20,50 korting. Dat komt dus op hetzelfde neer als de korting van @J-roenn en is dus best de moeite. :)

Als je maar duidelijk bent dat je van plan bent over te stappen wegens aantrekkelijke deal elders kom je volgens mij niet bij de 1e lijns maar meteen bij de 2e lijns retentie afdeling uit.

Gesprek ging ongeveer zo toen ik belde:
"Meneer ik zie dat u al een aanvraag bij een andere leverancier gedaan heeft dus ik kan u wel een standaard aanbieding doen maar ik ga u meteen doorverbinden met de afdeling die u de maximale korting kan geven.

En toen kreeg ik idd iemand aan de lijn die direct de half jaar met korting als aanbod gaf.

[...]

Exact, afdeling retentie geeft altijd (bij elk bedrijf) de beste deals. Dus een nieuw abonnement aanvragen bij KPN per "eerste datum mogelijk" en dan anderhalve week later (ruim binnen de bedenktermijn) Online bellen met de vraag wat ze nog kunnen doen. Maar waarschijnlijk heeft de retentie Online je zelf dan al gebeld om je het beste aanbod te doen. :)
Dit dus of gewoon overstappen.. dat doe ik regelmatig (mobiel / internet /energie / bank). Tijdje geleden overgestapt van Budget, waar ik zeer tevreden over was, naar Online (waar ik mijn vraagtekens over had). Ik wordt er altijd moe van die bedrijven dat je als vaste klant altijd "benadeeld" wordt wanneer je bij ze blijft. Moet je eerst weer gaan bellen (smeken) om weer een goede aanbieding te krijgen om dan vervolgens te horen dat wat ze ja nu aanbieden toch echt wel het beste is.. nou niet dan, inpakken, overstappen en wegwezen :) De overstap gaat over het algemeen vlekkeloos.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Overstappen heb ik totaal geen probleem mee, ik kijk ook elk jaar wat de opties zijn. Maar de afgelopen jaren was er voor mij (DSL) geen enkele provider die in de buurt kwam van het aanbod van Online.nl internet + tv ivm de gratis complete zet ESPN zenders (eredivisie). Als je dat niet boeit dan heb je natuurlijk veel meer opties. Maar wil je ESPN compleet erbij hebben dan komt het totale bedrag per jaar honderden euro's hoger uit. Dat vind ik voor mezelf niet te verantwoorden.

En... het duurt nog een tijd, maar straks hebben ze weer kans dat ik blijf: dit omdat de Amino echt ontzettend veel beter (vlotter en betrouwbaar) is dan de vorige MZ10x ontvangers. Ik merk nu geen verschil meer met KPN / Budget. KPN hebben we nog bij mijn ouders, NLEx (budget voorloper) heb ik hier zelf gehad.

Dit kan allemaal veranderen als er hier ooit glasvezel komt, maar zolang de optelsom met de DSL beperking nu is: stabiel internet op de maximale lijsnelheid, stabiele tv, ESPN zenders inbegrepen én een scherpe prijs dan wordt het denk ik lastig een betere deal te vinden.

Glasvezel, ooit. Al sinds eind jaren 90 lees ik jaarlijks enkele bespiegelingen dat het hier echt wel binnen een jaar of 4 zal moeten liggen. En dat herhaalt zich elk jaar. Nu lees je nog steeds dat bijna heel NL binnen 5 jaar aan het glasvezelnet zit. Ondertussen zie ik echt vrijwel nergens in de grotere oude binnensteden iets gebeuren wat duidt op aanleg van glasvezel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dejeroen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-05 00:26
Locolau schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:46:
Zoals al enkele keren vermeld kan je gemakkelijk een korting krijgen zodra je gaat bellen naar de klantenservice, al deed ik het altijd via een Facebook bericht, daar is de klantenservice van Online ook actief.

Na 5 jaar bij Online ben ik sinds dit jaar bij KPN vanwege glasvezel.

van die 5 jaar heb ik alleen het laatste jaar geen korting gevraagd, aangezien je dan weer een nieuw contract afsluit en er een jaar aan vast zit.
Ik wist dat ik zou gaan verhuizen naar een plek met glasvezel en waar KPN dus een betere deal zou zijn in mijn geval.

Het eerste jaar zelfs na vragen om korting voor 9,95 euro in de maand internet gehad. Maximale snelheid op het adres was 7 MB en het abonnement was destijds 30 euro voor 30 mb/s.
Ik had daarom de vraag gesteld of er nog extra korting bij kon, de prijs is 1 euro per mb, voor mij zou dat betekenen dat een abonnement van 7 euro in de maand logisch zou zijn, maar dat ik ook wel begreep dat er kosten zoals een helpdesk en andere kosten zijn waardoor de kosten vast hoger dan 1 euro per mb zouden zijn.
uiteindelijk zelfs 2 jaar lang 9,95 in de maand betaald voor het goedkoopste abonnement van Online.nl

Later tv erbij genomen voor vriendin en toen was de korting helaas niet meer mogelijk.
Het standaard abonnement voor internet was toen 35 euro in de maand, en 40 met tv erbij, dus 5 euro voor de tv in principe.
Gebeld met de helpdesk of het voor 14,95 kon, aangezien de tv 5 euro in de maand meer is dan het standaard abonnement. de medewerker was verbaasd dat ik 9,95 in de maand betaalde, en verzekerde mij dat als ik tv erbij wilde ik dat abonnement gedag zou moeten zeggen.
Uiteindelijk jaar lang 30 in de maand betaald voor internet + tv. Daarna nog een jaar 40 betaald, en laatste jaar geen korting gevraagd toen de 40 automatisch naar 49,50 ging omdat ik niet wist wanneer de verhuisdatum zou zijn.

De hogere kosten van het laatste jaar heb ik overigens wel gedeeltelijk terug gekregen.
Ik mocht de apparatuur houden omdat het ging om een router en tv kastje van 3 jaar oud, en dat heeft nog wat tientjes opgeleverd door verkoop via marktplaats.
Ook hier moet je op letten wanneer je overstapt, of gewoon naar vragen.

Dus altijd vragen om korting tenzij je weet dat je binnen 12 maanden gaat verhuizen naar een regio waar het abonnement niet kan worden aangeboden. En bij overstap, vragen of je de apparatuur mag houden, dit kan ook leuk wat opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
Hoi,

Iemand een idee wat de vrije modemkeuze zal gaan doen voor online?

Gr,
Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@SmasterS Waarom zou je een eigen modem willen?
Daarnaast kan dat toch al? [Online.nl] Eigen modem Online.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
jongetje schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:43:
@SmasterS Waarom zou je een eigen modem willen?
Daarnaast kan dat toch al? [Online.nl] Eigen modem Online.nl
De vraag is waarom wil je het niet.
Nee het kan nog niet aangezien ze niet de informatie vrij gegeven hebben.

Eigen beheer van hardware, betere hardware ook dan wat de meeste providers leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01:00
Ik wil van KPN glasvezel overstappen naar online glasvezel. Moet ik ergens rekening mee houden?

Wilde eerst overstappen naar tmobile, maar daar gaat de migratie vaak mis heb ik begrepen. Hopelijk is dat bij online beter geregeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
Untouchablezz20 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:11:
Ik wil van KPN glasvezel overstappen naar online glasvezel. Moet ik ergens rekening mee houden?

Wilde eerst overstappen naar tmobile, maar daar gaat de migratie vaak mis heb ik begrepen. Hopelijk is dat bij online beter geregeld.
Van KPN naar Online is een poortloze migratie. In beide gevallen is de achterliggende operator hetzelfde (KPN Wholesale). Dus feitelijk zou je op de dag van overstap moeten merken dat je er uit ligt. Dan de Experiabox loskoppelen en de Online router aansluiten op de al aanwezige glasvezel NT (het actieve kastje) en klaar is kees.

Kans is wel groot dat Online je toch een monteur opdringt omdat providers niet van elkaar weten welk type glasvezel NT er hangt en er dus van uit gaan dat een monteur die alsnog moet installeren. Wat vrijwel nooit zo is is als je overstapt van bijv. KPN naar Online.
Bij een overstap naar T-Mobile kan dat wel zo zijn omdat zij andere NT's en ook vaak andere achterliggende techniek gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Barre73 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:34:
[...]

Van KPN naar Online is een poortloze migratie. In beide gevallen is de achterliggende operator hetzelfde (KPN Wholesale). Dus feitelijk zou je op de dag van overstap moeten merken dat je er uit ligt. Dan de Experiabox loskoppelen en de Online router aansluiten op de al aanwezige glasvezel NT (het actieve kastje) en klaar is kees.

Kans is wel groot dat Online je toch een monteur opdringt omdat providers niet van elkaar weten welk type glasvezel NT er hangt en er dus van uit gaan dat een monteur die alsnog moet installeren. Wat vrijwel nooit zo is is als je overstapt van bijv. KPN naar Online.
Bij een overstap naar T-Mobile kan dat wel zo zijn omdat zij andere NT's en ook vaak andere achterliggende techniek gebruiken.
Dankjewel! Ik zag dat ik de amino 710 als tv ontvanger ga ontvangen, heeft deze ook bluetooth om te koppelen met de afstandsbediening?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Untouchablezz20 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:50:
[...]

Dankjewel! Ik zag dat ik de amino 710 als tv ontvanger ga ontvangen, heeft deze ook bluetooth om te koppelen met de afstandsbediening?
Die vraag laat ik even over aan andere Online abonnees. Ik heb zelf geen Online maar weet wel veel van glasvezelmigraties en operators en zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmasterS
Untouchablezz20 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:50:
[...]

Nee dat niet, je kan wel met deze afstandbediening weer een tv koppelen
Als ik de juiste type in gedachte heb. De nieuwste ontvanger kan dat namelijk!

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Of toevoegen aan een Logitech Harmony

beeldaandemuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

SmasterS schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:19:
Hoi,

Gr,
Sander
Net iemand van Online gesproken.. als het goed is komt er vandaag meer informatie over online bij hun.

Info inmiddels online https://t.co/8EUxhTGWbH

[ Voor 23% gewijzigd door KL643 op 28-01-2022 17:20 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmasterS
KL643 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:57:
[...]

Net iemand van Online gesproken.. als het goed is komt er vandaag meer informatie over online bij hun.
Top dankjewel!
Was ook al aan het kijken vanmorgen op de website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Zat er ook aan te denken om er iets anders neer te zetten omdat ik graag een router met een vpn server wil

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

SmasterS schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:19:
Hoi,

Gr,
Sander
Denk dat ik maar een Fritzbox 7590 op de kop ga tikken of heeft iemand een beter suggestie? Voor mij is het alleen te doen om een vpn verbinding te maken naar mijn modem (netwerk) ipv van direct naar mijn nas.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

KL643 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:29:
[...]

Denk dat ik maar een Fritzbox 7590 op de kop ga tikken of heeft iemand een beter suggestie? Voor mij is het alleen te doen om een vpn verbinding te maken naar mijn modem (netwerk) ipv van direct naar mijn nas.
Verdiep je wel even in de VPN mogelijkheden van het modem en of dat aan je wensen voldoet. Het is uiteraard veel gelimiteerder dan andere systemen waar je zelf je VPN verbinding kunt kiezen.

Ik heb gekozen om niet de FB maar een VM voor VPN op te zetten. Uiteindelijk is de ervaring hetzelfde, maar meer gebruikersgemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Hann1BaL schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:33:
[...]

Verdiep je wel even in de VPN mogelijkheden van het modem en of dat aan je wensen voldoet. Het is uiteraard veel gelimiteerder dan andere systemen waar je zelf je VPN verbinding kunt kiezen.

Ik heb gekozen om niet de FB maar een VM voor VPN op te zetten. Uiteindelijk is de ervaring hetzelfde, maar meer gebruikersgemak.
Het is alleen maar om via vpn bij mijn bestanden op de nas te komen zonder mijn nas aan het internet te openbaren. Daar moet die FB toch wel aan voldoen toch?

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
KL643 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:36:
[...]

Het is alleen maar om via vpn bij mijn bestanden op de nas te komen zonder mijn nas aan het internet te openbaren. Daar moet die FB toch wel aan voldoen toch?
Ik gebruik voor de meeste bestanden gewoon sftp eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Inmiddels een Fritzbox 7590 aangeschaft en aangesloten. Alles ging vrij vlotjes, internet werkt, televisie werkt en vandaag moest ik even contact opnemen met de helpdesk ivm met de vaste telefonie.

Hier loop ik echter een beetje in vast. (instellen gegevens in het modem)

De gegevens die ik ontvangen heb van online.nl

Telefoonnummer : 31xxxxxxxxx (aangevuld met telefoonnummer)
Sip server : http://en.telio.nl/
Poort : Standaard (5060)
Sip-account : 31xxxxxxxxx (zelfde als telefoonnummer)
Wachtwoord : xxxxxxxxxx

Nu zou ik deze gegevens in moeten vullen op mijn Fritzbox en ga ervanuit dat dit moet bij mijn eigennummers. Iemand een idee hoe en waar dit in te vullen want de helpdesk geeft alleen de gegevens en dat is het..

[ Voor 4% gewijzigd door KL643 op 31-01-2022 10:53 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Iemand? ^^

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-05 14:29
KL643 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:36:
Inmiddels een Fritzbox 7590 aangeschaft en aangesloten. Alles ging vrij vlotjes, internet werkt, televisie werkt en vandaag moest ik even contact opnemen met de helpdesk ivm met de vaste telefonie.

Nu zou ik deze gegevens in moeten vullen op mijn Fritzbox en ga ervanuit dat dit moet bij mijn eigennummers. Iemand een idee hoe en waar dit in te vullen want de helpdesk geeft alleen de gegevens en dat is het..
Even bij Fritz aankloppen want dit is meer een invulprobleem (waar moet ik het invullen) en aanbieders hoeven je daarbij niet te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

zuma schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:12:
[...]

Even bij Fritz aankloppen want dit is meer een invulprobleem (waar moet ik het invullen) en aanbieders hoeven je daarbij niet te helpen.
Hoeven niet te helpen dat snap ik maar daar wringt bij mij wel de schoen.. Het is een kwestie van niet willen helpen en die mentaliteit die snap ik niet. Ik ben toch niet de vijand geworden van Online.nl? Ik ben nog steeds klant van Online en had een goede reden om van modem te switchen. Ze werken zelfs ook met de Fritzbox 7590 dus hoe moeilijk kan het zijn om daar wat meer info te verstrekken op hun website?

Zit zelf in de dienstverlening en deze houding heb ik een broertje dood aan..

Ik had al contact gehad met Fritz en volgens hun stond alles wel goed. Daarnaast heb ik er 2 andere sips instaan en die werken zonder problemen.

beeldaandemuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
KL643 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:19:
[...]

Hoeven niet te helpen dat snap ik maar daar wringt bij mij wel de schoen.. Het is een kwestie van niet willen helpen en die mentaliteit die snap ik niet. Ik ben toch niet de vijand geworden van Online.nl? Ik ben nog steeds klant van Online en had een goede reden om van modem te switchen. Ze werken zelfs ook met de Fritzbox 7590 dus hoe moeilijk kan het zijn om daar wat meer info te verstrekken op hun website?

Zit zelf in de dienstverlening en deze houding heb ik een broertje dood aan..

Ik had al contact gehad met Fritz en volgens hun stond alles wel goed. Daarnaast heb ik er 2 andere sips instaan en die werken zonder problemen.
Ok dat mag je vinden. Maar goed nog even even wat dingen die je nog kan proberen:
Als ik naar de specificaties van online kijk zie ik een telefoonnummer ingevuld zonder (+)31. (https://www.online.nl/kla...en-wifi/eigen-apparatuur/)

Dus een keer proberen zonder de 31 en een keer proberen met +31 ipv 31. Misschien zit het in iets simpels zoals dat. Ten tweede even bij online checken of ze niet een andere poort gebruiken dan default, want die is niet gespecificeerd op hun website. Dat vind ik dan wel weer vreemd (zeker als het blijkt niet niet de default poort te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
KL643 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:36:

Heb jij de gegevens voor internet en tv toevallig?
Kan het helaas nog niet vinden op hun website.
Telefonie geen verstand van. Heb een mobiele telefoon alleen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

zuma schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:36:
[...]

Ok dat mag je vinden. Maar goed nog even even wat dingen die je nog kan proberen:
Als ik naar de specificaties van online kijk zie ik een telefoonnummer ingevuld zonder (+)31. (https://www.online.nl/kla...en-wifi/eigen-apparatuur/)

Dus een keer proberen zonder de 31 en een keer proberen met +31 ipv 31. Misschien zit het in iets simpels zoals dat. Ten tweede even bij online checken of ze niet een andere poort gebruiken dan default, want die is niet gespecificeerd op hun website. Dat vind ik dan wel weer vreemd (zeker als het blijkt niet niet de default poort te zijn).
Ik heb het zo ingesteld in de FB

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0EWBgbrIiIhDYAYGtI5fifWay1Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1oxvTnXmxzWVt3pY4A0xvR90.png?f=fotoalbum_large

Volgens de info van Online (zie oude bericht van mij) gaat het over de standaard poort 5060

beeldaandemuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

SmasterS schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:41:
[...]

Heb jij de gegevens voor internet en tv toevallig?
Kan het helaas nog niet vinden op hun website.
Telefonie geen verstand van. Heb een mobiele telefoon alleen
https://www.online.nl/kla...en-wifi/eigen-apparatuur/

Met die Fritzbox was het een kwestie van aansluiten, online.nl kiezen en het werkte (internet en televisie)

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
KL643 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:56:
[...]

https://www.online.nl/kla...en-wifi/eigen-apparatuur/

Met die Fritzbox was het een kwestie van aansluiten, online.nl kiezen en het werkte (internet en televisie)
Duidelijk dat ik dit dus zwaar over het hoofd gezien heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Nog steeds geen stap verder met Online. Nog wel contact gehad met de FB helpdesk :

Je hebt de gegevens geheel correct ingevoerd, de FRITZ!Box krijgt steeds de melding terug, dat Online.nl de aanvraag verwerpt.

Nog meer info van FB helpdesk :

ik heb zojuist deze informatie teruggevonden bij ons.

Online.nl biedt internetverbindingen (DSL + glasvezel), IPTV en telefonie aan, waarbij Online.nl alleen telefonie ondersteunt met routers die het zelf levert.

Dus het werkt geheel niet met de FRITZ!Box, ben benieuwd omdat sinds 28.01.2022 elke klant zijn eigen modem mag gebruiken en hierover mag je dan ook bellen.
Dus de oorzaak zit nier in de FRITZ!Box, maar ligt aan Online.nl

Goed, lekker dan! Ik kan Online weer gaan bellen maar dat antwoord ken ik nu wel zo'n beetje..

[ Voor 43% gewijzigd door KL643 op 04-02-2022 14:51 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmasterS
KL643 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:42:
Nog steeds geen stap verder met Online. Nog wel contact gehad met de FB helpdesk :

Je hebt de gegevens geheel correct ingevoerd, de FRITZ!Box krijgt steeds de melding terug, dat Online.nl de aanvraag verwerpt.

Nog meer info van FB helpdesk :

ik heb zojuist deze informatie teruggevonden bij ons.

Online.nl biedt internetverbindingen (DSL + glasvezel), IPTV en telefonie aan, waarbij Online.nl alleen telefonie ondersteunt met routers die het zelf levert.

Dus het werkt geheel niet met de FRITZ!Box, ben benieuwd omdat sinds 28.01.2022 elke klant zijn eigen modem mag gebruiken en hierover mag je dan ook bellen.
Dus de oorzaak zit nier in de FRITZ!Box, maar ligt aan Online.nl

Goed, lekker dan! Ik kan Online weer gaan bellen maar dat antwoord ken ik nu wel zo'n beetje..
Ben er wel beetje bang voor dat online.nl nog niet helemaal de backbone op orde heeft voor dit allemaal. het is niks voor niks een budget bedrijf. wel spijtig trouwens !!!

hoop dat je verder komt, of dat iemand hier er meer verstand van heeft om te helpen.

Sander

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Ik heb een "workaround" op dit moment. Ik had nog een Voipnummer van Voipbuster en daar heb ik mijn vaste nummer via de online omgeving doorgeschakeld. Dus ben ik wel bereikbaar op mijn eigen nummer thuis alleen hoor ik dan niet dat de telefoon overgaat (op mijn mobiel) maar gaat thuis de telefoon wel over.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
KL643 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:14:
Ik heb een "workaround" op dit moment. Ik had nog een Voipnummer van Voipbuster en daar heb ik mijn vaste nummer via de online omgeving doorgeschakeld. Dus ben ik wel bereikbaar op mijn eigen nummer thuis alleen hoor ik dan niet dat de telefoon overgaat (op mijn mobiel) maar gaat thuis de telefoon wel over.
tenminste iets !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Heb het werkend :) Met behulp van deze post op het Online gebruikers forum https://online.gebruikers...5612&pid=49199#post_49199

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
KL643 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 10:34:
Heb het werkend :) Met behulp van deze post op het Online gebruikers forum https://online.gebruikers...5612&pid=49199#post_49199
dus de oplossing zat wel in de notatie van het telefoonnummer begrijp ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

zuma schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:27:
[...]

dus de oplossing zat wel in de notatie van het telefoonnummer begrijp ik nu.
Daarin en het aanvinken van: Always register via an internet connection. Kortom, super simpel allemaal als je het weet ;)

[ Voor 8% gewijzigd door KL643 op 08-02-2022 13:19 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
KL643 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:18:
[...]

Daarin en het aanvinken van: Always register via an internet connection. Kortom, super simpel allemaal als je het weet ;)
"het aanvinken van: Always register via an internet connection" Is dat iets wat modemmodel specifiek is of operator specifiek (lees Online)?

Verder klopt de instructie van Online op hun website dus letterlijk. Alleen 10 cijfers invullen dus, geen landencode e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

zuma schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:03:
[...]

"het aanvinken van: Always register via an internet connection" Is dat iets wat modemmodel specifiek is of operator specifiek (lees Online)?

Verder klopt de instructie van Online op hun website dus letterlijk. Alleen 10 cijfers invullen dus, geen landencode e.d.
Waarom sturen ze dan de gegevens op met 31enderest als tefefoonnummer en 31enderest als sip account? Kleine moeite om dat even aan te geven bij hun mail e/o de helpdesk. Maar de houding van zoek het maar uit is gewoon jammer en is niet nodig. Dat is net het verschil aan het eind van het jaar tussen blijf ik nog een jaartje of ga ik switchen naar een andere provider..

[ Voor 21% gewijzigd door KL643 op 08-02-2022 14:33 ]

beeldaandemuur

• SmasterS
Hey,
ik heb een fritz 5530 nu aangeschaft voor op een Delta Fiber netwerk.
kom er achter dat de SC/LPC niet past in de sfp module van de fritzbox.

iemand idee als zoiets kan gaan werken?
is een adapter van SC vrouwtje(DELTA) naar LC mannetje(SFP MODULE)

https://www.amazon.nl/dp/...vTm90TG9nQ2xpY2s9dHJ1ZQ==

thanks Sander,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:32
Kwam er afgelopen week achter dat Canal Digitaal geen contract meer heeft met o.a. CNN (bron) Vind dat toch wel een verarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Daar heb je als het goed is bericht over gehad.. Was een reden om op te kunnen zeggen maar dat liep t/m 31 januari geloof ik. Maar euhh.. je bent beter af zonder het nieuws te volgen ;)

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-05 07:27

elsinga

=8-)

Allen,

momenteel is KPN de straat aan het opengraven voor het aanleggen van glasvezel. Zit momenteel bij Ziggo, wat op zich prima bevalt, alleen die upload snelheid.... Nu is Online ruim goedkoper dan Ziggo en het iets beperktere aanbod voor televisie (geen Discovery) vind ik niet heel erg. Dus denk ik aan overstappen.

Hoe stabiel is glasvezel van Online? Ziggo doet het eigenlijk gewoon altijd en met 100% thuiswerken momenteel is dat heel mooi.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
elsinga schreef op zondag 13 februari 2022 @ 09:07:
Allen,

momenteel is KPN de straat aan het opengraven voor het aanleggen van glasvezel. Zit momenteel bij Ziggo, wat op zich prima bevalt, alleen die upload snelheid.... Nu is Online ruim goedkoper dan Ziggo en het iets beperktere aanbod voor televisie (geen Discovery) vind ik niet heel erg. Dus denk ik aan overstappen.

Hoe stabiel is glasvezel van Online? Ziggo doet het eigenlijk gewoon altijd en met 100% thuiswerken momenteel is dat heel mooi.
Ik persoonlijk eigenlijk totaal geen problemen. Zit wel via Caiway en niet via KPN.
Fritzbox werkt prima.
Tv is voor mij persoonlijk soepel genoeg.

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:44
Hi all, ik heb momenteel internet van KPN (DSL, nog geen glasvezel beschikbaar in mijn straat). De snelheid is prima voor mij (95 Mbps down/30 Mbps up), maar de kosten zijn bij KPN natuurlijk hoog. Bij het zoeken naar een goedkopere aanbieder ben ik op online.nl gestuit en ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Ik heb geen eigen modem (dus het Zyxel modem vervangen of in bridge mode instellen hoeft niet) en heb nu met de Experia box prima bereik in mijn appartement. Omdat ik veel thuis werk is het voor mij wel belangrijk dat de verbinding qua snelheid gedurende de dag stabiel blijft/gelijk aan mijn huidige situatie (ik lees daar wisselende ervaringen over met Online.nl; hoewel sommige reviews of posts hierover op GoT ook wel enkele jaren oud zijn).

Je hoort wel eens verhalen dat providers die gebruik maken van het KPN netwerk 'tweede rang' zijn en worden teruggeschaald op piekmomenten; ik weet niet in hoeverre dat broodje aap verhalen zijn.

Hoor in ieder geval graag van jullie (digitale tv en telefonie zijn voor mij overigens niet aan de orde).

scintillating

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
Dat laatste is broodje aap. Wel zie je gewoon dat die extra schakel bij een probleem (monteur van KPN nodig) wel vaak voor vertraging zorgt bij een oplossing.
Als het alleen om internet gaat zou je ook Youfone of Budget kunnen checken. Beiden volledig KPN met een ander label. En inclusief Experiabox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Barre73 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 15:44:
Dat laatste is broodje aap. Wel zie je gewoon dat die extra schakel bij een probleem (monteur van KPN nodig) wel vaak voor vertraging zorgt bij een oplossing.
Als het alleen om internet gaat zou je ook Youfone of Budget kunnen checken. Beiden volledig KPN met een ander label. En inclusief Experiabox
Ja, dat het broodje aap was vermoedde ik al, maar ik heb tot nu toe altijd van een provider met eigen netwerk gebruik gemaakt, dus ik ben een beetje overstapschuw ;)

Dank in ieder geval, ook voor de tip van Youfone/Budget (toevallig was ik ook naar Youfone aan het kijken voor m'n mobiele abonnement). Overigens is de Experiabox voor mij geen dealbreaker hoor (tenzij de ervaringen met het Zyxel modem zo slecht zijn). Youfone en Budget geven trouwens op mijn adres een verwachte snelheid van 100 down/10 up door; terwijl Online.nl 100/30 aangeeft. Iemand enig idee hoe dat zit?

Als anderen nog ervaringen willen delen hoor ik het graag!

[ Voor 8% gewijzigd door Tc99m op 20-02-2022 15:52 ]

scintillating

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Tc99m schreef op zondag 20 februari 2022 @ 15:49:
[...]

Ja, dat het broodje aap was vermoedde ik al, maar ik heb tot nu toe altijd van een provider met eigen netwerk gebruik gemaakt, dus ik ben een beetje overstapschuw ;)

Dank in ieder geval, ook voor de tip van Youfone/Budget (toevallig was ik ook naar Youfone aan het kijken voor m'n mobiele abonnement). Overigens is de Experiabox voor mij geen dealbreaker hoor (tenzij de ervaringen met het Zyxel modem zo slecht zijn). Youfone en Budget geven trouwens op mijn adres een verwachte snelheid van 100 down/10 up door; terwijl Online.nl 100/30 aangeeft. Iemand enig idee hoe dat zit?

Budget heeft ook 100/30 Prima provider waar ik zeer tevreden over was. Uiteindelijk ben ik overgestapt omdat hun aanbieding voor verlenging tegen viel. Als die goed was geweest dan was ik gebleven. Nu hier bij online tevreden (Animo kasje) maar waarschijnlijk aan het eind van het jaar weer weg als hun verlenging aanbieding ook tegen valt :P

beeldaandemuur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
Tc99m schreef op zondag 20 februari 2022 @ 15:49:
[...]

Heeft te maken met adressen die wel 100 down kunnen halen maar niet meer dan 10 up (die zitten direct op een centrale). Dus krijgt iedereen dezelfde max snelheden te zien. Maar als je nu ook 100/30 haalt, krijg je dat bij andere providers ook. Die upload wordt niet belemmerd op enigerlei wijze.

En het ging niet perse om die Experiabox maar om het feit dat Online deels eigen netwerk gebruikt (hoger in het netwerk) en Youfone/Budget niet. Online kan dus op bepaalde momenten slomer aanvoelen dan KPN/Youfone/Budget. Hoeft niet, maar kan wel zo zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Barre73 op 20-02-2022 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
Dank @KL643 en @Barre73 !

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:47

FaceDown

Storende factor.

Hier vandaag de overstap gemaakt vanuit KPN en kom erachter via dit topic dat port forwarding helemaal niet werkt op de Zyxel T50?

Welk modem raden jullie aan in mijn geval? Ik gebruik internet + TV, maar geen wifi (eigen AP's) en ook geen telefonie.

Of zou ik de router van het achterliggende WIFI mesh netwerk in de DMZ kunnen zetten en de Zyxel in bridge mode?

[ Voor 18% gewijzigd door FaceDown op 25-02-2022 13:05 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
FaceDown schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:03:
Hier vandaag de overstap gemaakt vanuit KPN en kom erachter via dit topic dat port forwarding helemaal niet werkt op de Zyxel T50?
Jawel hoor, hier loopt bij mij gewoon een wekelijkse back-up overheen.
Je moet wel even de goede interface kiezen bij de port forward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

jongetje schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:09:
[...]

Jawel hoor, hier loopt bij mij gewoon een wekelijkse back-up overheen.
Je moet wel even de goede interface kiezen bij de port forward.
Zo heb ik hem nu staan, maar poort blijft gewoon in 'stealth' staan als ik dat via online port scanners probeer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-cEsogdGvKBIg43kNST68oLcmuk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8j284YsGuRv0g0TMf2I5OW5r.jpg?f=fotoalbum_large

192.168.3.1 is overigens het wifi-punt/router van mijn mesh netwerk. Daarop staat een port forward naar 192.168.3.51 wat mijn home assistant server is. (Tot vandaag heeft dat op het KPN netwerk met de Experiabox altijd gewerkt).

[ Voor 13% gewijzigd door FaceDown op 25-02-2022 13:24 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@FaceDown Waarom zou je nog een extra router in je netwerk hangen? Dan kun je beter die gewoon in accespoint modes zetten en je modem van Online IP-adressen laten uitdelen en de NAT laten doen (dat doe je nu dus blijkbaar 2 keer binnen 1 netwerk). Zeker als je glasvezel hebt vraag ik me af waarom je dit modem dan uberhaupt gebruikt. Dan kun je de stekker ook direct in de WAN poort van je router van je mesh-netwerk stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

jongetje schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:18:
@FaceDown Waarom zou je nog een extra router in je netwerk hangen? Dan kun je beter die gewoon in accespoint modes zetten en je modem van Online IP-adressen laten uitdelen en de NAT laten doen (dat doe je nu dus blijkbaar 2 keer binnen 1 netwerk). Zeker als je glasvezel hebt vraag ik me af waarom je dit modem dan uberhaupt gebruikt. Dan kun je de stekker ook direct in de WAN poort van je router van je mesh-netwerk stoppen.
Het wifi network bestaat uit 4x de HUAWEI WiFi AX3 quad core. Ik heb geen idee of ik daarop rechtstreeks te connectie werkend krijg (inclusief TV). Zo ja dan zou dat inderdaad ideaal zijn.

Ik geloof dat ik de 4 Huawei's niet in zowel mesh als bridge kan zetten, dat is dus geen optie.

Edit: Het is gelukt!! Heb het vlan 1001 aangezet op de Huawei en WAN kabel rechtstreeks ingepikt en internet werkte meteen, inclusief de geforwarde poorten. Na configureren iptv (vlan 4) toegewezen aan een van de lan poorten werkt de tv ook meteen.
Weer een apparaat minder: zyxel kan de doos in! Bedankt voor de tip!

Edit2: Iets te vroeg gejuicht: TV werkt wel, zappen ook, maar de interactieve diensten, EPG etc niet. Iemand enig idee wat ik mis?
Als ik de VLAN 4 aan zet heb ik beeld. Zet ik de VLAN uit dan krijg ik een IP en werkt de EPG etc. Maar dan heb ik geen tv beeld meer. Ra Ra hoe kan dat.. En loop ik nu tegen een limiet van de Huawei router aan?

Edit3: Ik heb de Zyxel weer teruggezet. En hoera, de portforwarding werkt! Het probleem was dat ik op de forward van de Zyxel het LAN ip van de Huawei had ingesteld ipv het WAN ip (dom I know ;) ).
Enige probleem is nu nog dat ik op de slaapkamer de 2e Amino niet aan de praat krijg. Deze zit weer bedraad op een van de Huawei's. Hij installeert goed, EPG en on demand beeld werken, maar dus geen normale tv streams. Soortgelijk probleem als hierboven. De 1e Amino zit rechtstreeks op de Zyxel en die werkt dus wel.

Edit4: Asjemenou.. Het werkt nu wel. IGMP Proxy was uitgegaan om onduidelijke reden in de Iptv breedband settings in de Zyxel. Dus eigenlijk alles opgelost. Wel 2 routers maar so be it.

Wel werkt mijn login nog niet op de Canal Digitaal app, support geeft aan dat ik zou moeten wachten op mijn eerste factuur. Raar verhaal, hebben meer mensen dat gehad?

[ Voor 50% gewijzigd door FaceDown op 26-02-2022 14:20 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Sinds gisteren aangesloten, maar hoe kom ik aan inloggegevens voor de canal digitaal app? Ik heb iTV afgenomen en volgens mij mag je dan gebruik maken van de app, maar heb geen inloggegevens ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmasterS
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 14:56:
Sinds gisteren aangesloten, maar hoe kom ik aan inloggegevens voor de canal digitaal app? Ik heb iTV afgenomen en volgens mij mag je dan gebruik maken van de app, maar heb geen inloggegevens ontvangen.
Heb je geen nieuw email account gekregen van online?
Daarmee kan je inloggen

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
SmasterS schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:05:
[...]

Heb je geen nieuw email account gekregen van online?
Daarmee kan je inloggen

Sander
Jawel, maar volgens mij werkt het nog niet want volgens de app is mijn e-mail ongeldig. Ik kan ook niet inloggen bij online zelf. Ik wacht het even af, bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmasterS
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:10:
[...]

Jawel, maar volgens mij werkt het nog niet want volgens de app is mijn e-mail ongeldig. Ik kan ook niet inloggen bij online zelf. Ik wacht het even af, bedankt.
Ja dan idd even afwachten of de klantenservice contacten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
In de welkomstmail van 2019:
Heeft u gekozen voor Interactieve TV? Dan kunt u de inloggegevens van Mijn Online.nl ook gebruiken om in te loggen op de Canal Digitaal TV App. Met deze Interactieve TV app kijkt u waar en wanneer u wilt tv op uw smartphone of tablet. Ook buitenshuis! Kijk voor meer informatie op https://www.online.nl/klantenservice/app
Bij mij was het wel zo dat het in eerste instantie niet werkte, ik moest even naar de klantenservice bellen en ze moesten de boel activeren. Duurde een dag geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Untouchablezz20 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 14:56:
Heb je de goede inlogpagina? Ik had dat probleem ook omdat ik op de verkeerde pagina zat van Canal Digital.

https://login.canaldigita...TVE&client_id=StreamGroup

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Idd, dat is ook een bekend verschijnsel. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Net weer verlengd. De verlengingsdesk kan geen goed aanbod doen. Vraag even naar de afdeling Opzeggingen, die geven je zonder veel gedoe 4x€15, en €60 cashback.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Exact, het standaard recept. Eerstelijn = slechte aanbieding. Tweedelijn = de uiterste aanbieding. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvbommel
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-05 19:29
Nu anderhalve maand bij online.nl (via Delta fiber).

Vandaag sinds even na middernacht geen internetverbinding meer (en dus ook geen TV of vaste telefoon).

De klantenservice is alleen bereikbaar tussen 9:00 en 21:00, wat ik eigenlijk vrij bizar vind. En die zeggen dan dat ze inderdaad geen signaal van het modem krijgen en ze het door zullen geven aan hun storingsdienst o.i.d., maar dat het 3-5 werkdagen kan duren?

Dan ben ik toch plotseling een stuk minder tevreden klant...

(Verstuurd via mobiel internet)

EDIT: Nog eens gebeld, nu zeggen ze dat er een storing bij Caiway/Delta is (maar hij staat alleen op de storingenpagina van Caiway, niet Delta).

EDIT 2: Even na 1 uur 's middags had ik weer verbinding, bijna 13 uur downtime dus.

[ Voor 18% gewijzigd door fvbommel op 04-03-2022 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
fvbommel schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:52:
[...] maar dat het 3-5 werkdagen kan duren?
[...]
Dat is inderdaad vervelend. Welkom in de wereld van consumenten verbindingen. Ik sluit (groot)zakelijke glasvezel verbindingen aan en daar is een SLA van 1 werkdag ook vrij normaal en dan betaal je een veelvoud van wat jij betaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 15:28
Meer mensen die problemen hebben met IPTV via online.nl?

Zijn nu sinds paar week over op glasvezel van online.nl (100mb)
Maar IPTV van verschillende providers hebben met enige regelmaat problemen. Happering etc.

Gebruik een Nvidia shield, als app tivimate en bekabelde verbinding.
Maar als ik nu HD stream doe of 4k geen verbetering. Soms gaat het best oké, maar bijna elke avond wel last dat hij happering geeft. Buffer op gemiddeld en groot getest van tivimate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@G.Scholtens Welke iptv providers doel je dan op. Zover ik weet doen Canaldigital (tv via online.nl), Netflix en videoland het gewoon prima.
Als je doelt op mindere legale diensten is dit niet de juiste plek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 15:28
jongetje schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:54:
@G.Scholtens Welke iptv providers doel je dan op. Zover ik weet doen Canaldigital (tv via online.nl), Netflix en videoland het gewoon prima.
Als je doelt op mindere legale diensten is dit niet de juiste plek...
Inderdaad de providers die ik hier niet ga benoemen. Maar zullen vast meer mensen hier zijn met deze providers.

Waarom heb ik last van de happering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonlamers
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-11-2024
@G.Scholtens dat heeft niks met online te maken. die illegale iptv abbonementjes zijn nou eenmaal niet goed.
De techniek die erachter zit kun je ook niet vergelijken met de interactieve tv diensten van een tv provider.
Pagina: 1 ... 34 ... 39 Laatste