Wie van jullie blij is met online mag zijn zegeningen tellen........ Ter informatie:
Meer dan twee jaar geleden moest ik bij Glasvezel Buitenaf perse, op de voorhand, een provider kiezen. Anders geen aansluiting..... Ik kruiste maar wat aan en dat werd online. De brochure zag er wel wervend en professioneel uit. Helaas, schijn bedriegt. De jaren daarna heb ik me eens ingelezen in de ervaringen. Reden genoeg om elk enthousiasme te verliezen. Toen 30 maanden na aanvraag de aansluiting eindelijk concreet leek te worden heb ik ze eens opgebeld met de vraag wat er redelijk en billijk aan was me te houden aan een meer dan twee jaar oude aanvraag... Veel gesputter en formele reacties maar na drie keer werd ik doorverbonden met een mevrouw die me ook niet kon vertellen wat er redelijk en billijk aan was. Ze kon echter de aanvraag wel annuleren. En zegde me toe dat ook ter plekke gedaan te hebben.
Wat er daarna allemaal gebeurde weet ik niet maar kennelijk heeft men de voorbereiding gewoon doorgezet en mij daarover "geïnformeerd' op een mailadres dat ik niet kende en ook niet kon bereiken op .......@online.nl
Inmiddels had ik bij Delta, de overnemende partij van Buitenaf, een provider aansluiting aangevraagd. Een dag voor de voorgenomen modem aansluiting bij Delta werd ook een pakket van de M7 groep bezorgd. Vreemd hoor. In een hoek gezet en de monteur van Delta afgewacht. Hoe dan ook heeft de actie van online voor heel wat trammelant gezorgd met heel wat frustraties. Eind goed al goed maar online eiste haar spullen weer op. Die hebben we, met een zeer bescheiden vertraging, volgens voorschrift, afgeleverd op een postNL punt.
Inmiddels dreigmail gehad "Waar blijven de spullen? Anders betalen pannenkoek!" Niet zo letterlijk hoor.
Ik heb de volgende reply gedaan:
Gaat er überhaupt iets wel goed bij uw bedrijf?
- volgens mijn PostNL track en trace is het pakket op 19 oktober 10:27 bij uw bedrijf, Hagenweg 9D te Vianen, afgeleverd.
- de spullen zijn verzonden in de originele ongeopende verpakking in de originele omdoos. Deze spullen zijn bij mij nooit aangesloten geweest.
- in tegenstelling tot uw bewering heb ik nimmer een effectief abonnement gehad bij online.nl. Een niet aangegaan abonnement kan derhalve ook niet beëindigd worden dan wel als beëindigd worden beschouwd . Wel heeft u mij veel overlast bezorgd door mij overbodige zaken toe te zenden en deze vervolgens, onder dreigementen, weer op te eisen.
- Door toedoen van uw bedrijf is mijn modem van Delta, tijdens de eerste installatie, onklaar geraakt daar uw bedrijf, naar het bleek, ten onrechte mijn glasvezel verbinding op mijn adres "gekaapt" had. Dit heeft voor veel onnodige overlast en vertraging gezorgd.
- "meerdere malen verzocht" is een leugenachtige opmerking en niet conform de werkelijke gang van zaken.
- Overigens heb ik nog meer grieven jegens uw bedrijf alsmede de wijze waarop u eenzijdig meent te kunnen communiceren. Deze grieven heb ik ten behoeve van het overzicht maar achterweg laten. Behalve dan dat deze mail waarschijnlijk gebounced zal worden daar u uw mailbox "vol" zal blijken zitten.
Groet.
Zoals verwacht
Undelivered Mail Returned to Sender
Diagnostic-Code: smtp; 552 5.2.2
Over quota
Een even simpel als smerig trucje om geen (rechtsgeldige) mail te behoeven behandelen.
Verder doe ik geen actie meer. Ik heb me goed gedocumenteerd. Het te verwachten incasso bureau zal ik eenmaal opbellen (maar mogelijk willen die wel mail behandelen) En dan durf ik de eventuele gang naar de kantonrechter wel aan.
[
Voor 0% gewijzigd door
OttiglioM op 31-10-2021 18:31
. Reden: spelling ]