Lijkt wel op een probleem van online.nl, met de vorige provider ziggo totaal geen klachten.antonlamers schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:40:
@G.Scholtens dat heeft niks met online te maken. die illegale iptv abbonementjes zijn nou eenmaal niet goed.
De techniek die erachter zit kun je ook niet vergelijken met de interactieve tv diensten van een tv provider.
Ik heb dit ook sinds een week. Maar niet alleen met iptv. Ook met bijvoorbeeld Ziggo GO en filmpjes van NOS merk ik haperingen. Ondertussen is er niks aan mijn set up verandert en heb ik gewoon op iedere verdieping van de woning een bekabelde access point.G.Scholtens schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:10:
[...]
Lijkt wel op een probleem van online.nl, met de vorige provider ziggo totaal geen klachten.
In welke regio zit jij?
regio friesland. Heb het nog niet met andere diensten etc getest. Heb namelijk internet only van online, verder geen tv, netflix etc. Daarvoor juist overgestapt naar een iptv provider. Kan zijn dat het misschien in het weekend of avonden drukker is op de lijn, maar volgens mij mag dit geen invloed hebben tegenwoordig?-Edwin- schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:06:
[...]
Ik heb dit ook sinds een week. Maar niet alleen met iptv. Ook met bijvoorbeeld Ziggo GO en filmpjes van NOS merk ik haperingen. Ondertussen is er niks aan mijn set up verandert en heb ik gewoon op iedere verdieping van de woning een bekabelde access point.
In welke regio zit jij?
Ik in de regio Rijnmond. Ik zou in ieder geval nooit van een (illegale) iptv aanbieder aannemen of je internet verbinding wel of niet goed werkt. Als het op afzonderlijke verschillende aanbieders zoals NOS, Ziggo GO etc gebeurt, dan lijkt me er wel iets aan de hand.G.Scholtens schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:09:
[...]
regio friesland. Heb het nog niet met andere diensten etc getest. Heb namelijk internet only van online, verder geen tv, netflix etc. Daarvoor juist overgestapt naar een iptv provider. Kan zijn dat het misschien in het weekend of avonden drukker is op de lijn, maar volgens mij mag dit geen invloed hebben tegenwoordig?
Bij mij is het dus wel alleen bij live uitzendingen, oftewel zaken die niet heel ver vooruit kunnen bufferen. Bij het kijken op verschillende streaming diensten heb ik geen problemen.
Ik heb een wat meer technische vraagje.
Wij hebben sinds enige tijd nu glasvezel via Online.
De normale snelheid lijkt prima, maar we hebben soms van die vage drop-outs.
De modem die erbij zit is een ZyXEL VMG8324-B10A, deze dient eigenlijk enkel als doorgeefluikje naar een Netgear WNDR3700 v2 met dd-wrt erop.
Ik zit net de log-file van de ZyXEL te bekijken en ik zie letterlijk non-stop "Send DHCP discovery to WAN " herhaalt worden.
Ik heb hier op gezocht, maar kan bijzonder weinig info vinden wat dit exact inhoudt?
Wij hebben sinds enige tijd nu glasvezel via Online.
De normale snelheid lijkt prima, maar we hebben soms van die vage drop-outs.
De modem die erbij zit is een ZyXEL VMG8324-B10A, deze dient eigenlijk enkel als doorgeefluikje naar een Netgear WNDR3700 v2 met dd-wrt erop.
Ik zit net de log-file van de ZyXEL te bekijken en ik zie letterlijk non-stop "Send DHCP discovery to WAN " herhaalt worden.
Ik heb hier op gezocht, maar kan bijzonder weinig info vinden wat dit exact inhoudt?
Herhaalde DHCP request van het Zyxel modem aan de internetzijde, wegvallende verbinding dus. Zou ergens tussen aansluitpunt en centrale moeten zitten, bijvoorbeeld een slecht contact in de wijkkast of ergens in je huis, van ISRA tot modem. Zie ook:
https://online.gebruikers...5991&pid=52423#post_52423
[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 30-03-2022 21:42 ]
Thanks.Cap schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 21:29:
Herhaalde DHCP request van het Zyxel modem aan de internetzijde, wegvallende verbinding dus. Zou ergens tussen aansluitpunt en centrale moeten zitten, bijvoorbeeld een slecht contact in de wijkkast of ergens in je huis, van ISRA tot modem. Zie ook:
https://online.gebruikers...thread.php?thread_id=5991
Ik zal dan eerst nog eens de kabel tussen de ZyXEL en de modem zelf wisselen, anders wordt het Online even contacteren denk ik.
Het model is toch de Zyxel zelf? Bedoel je de kabel tussen het ISRA punt en de Zyxel? Dat zou ik zeker proberen.
PS: ISRA punt zelf wil intern ook nog wel eens een slecht vastgedraaid koperkabeltje hebben, officieel is dat voor de KPN monteur en mag je daar zelf niet aan komen maar controleren kan geen kwaad.
PS: ISRA punt zelf wil intern ook nog wel eens een slecht vastgedraaid koperkabeltje hebben, officieel is dat voor de KPN monteur en mag je daar zelf niet aan komen maar controleren kan geen kwaad.
[ Voor 47% gewijzigd door Cap op 30-03-2022 21:44 ]
Tussen de ISRA en de router van Online idd.Cap schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 21:41:
Het model is toch de Zyxel zelf? Bedoel je de kabel tussen het ISRA punt en de Zyxel? Dat zou ik zeker proberen.
Ik kwam er net al achter dat de ISRA zelf nogal half losjes hing, (beetje vaag systeem) dus misschien zat het daarin.
Zo nog maar eens de logfile bekijken
Helaas, nog steeds hetzelfde probleem.
Toch dan maar Online contacteren dus.
Toch dan maar Online contacteren dus.

[ Voor 3% gewijzigd door B_FORCE op 30-03-2022 22:13 ]
Het is glasvezel dus geen ISRA maar een FTU. En geen modem maar een router.Cap schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 21:29:
Waarmee ik ook meteen lees dat er dus eigenlijk twee routers DHCP doen? De Zyxel en de Netgear?
Omdat het glasvezel is kan het ook nog in de UTP kabel zitten tussen FTU (of eigenlijk de NT die daarop zit) en de Zyxel.. is ook nog makkelijk te checken.
[ Voor 11% gewijzigd door Barre73 op 30-03-2022 22:17 ]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
oh ja, correct, excuses.Barre73 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 22:15:
[...]
Het is glasvezel dus geen ISRA maar een FTU. En geen modem maar een router.
Waarmee ik ook meteen lees dat er dus eigenlijk twee routers DHCP doen? De Zyxel en de Netgear?
Omdat het glasvezel is kan het ook nog in de UTP kabel zitten tussen FTU (of eigenlijk de NT die daarop zit) en de Zyxel.. is ook nog makkelijk te checken.
De FTU hangt dus een beetje gaar (die hangt bij ons in de woonkamer dus daar kan ik zo bij gelukkig)
Probleem van de "Send DHCP discovery to WAN" is puur de ZyXEL, ook zonder de Netgear.
De Netgear is heel simpel geconfigureerd als DHCP client op WAN (de ZyXEL geeft dat IP) en andere netwerk heeft dan z'n eigen DHCP server.
Maar nogmaals zonder de netgear doet hij het ook.
Ik doelde dus eerder op de kabel tussen de FTU en de ZyXEL
Wil je eens een foto van de FTU plaatsen?B_FORCE schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 22:21:
[...]
oh ja, correct, excuses.
De FTU hangt dus een beetje gaar (die hangt bij ons in de woonkamer dus daar kan ik zo bij gelukkig)
Probleem van de "Send DHCP discovery to WAN" is puur de ZyXEL, ook zonder de Netgear.
De Netgear is heel simpel geconfigureerd als DHCP client op WAN (de ZyXEL geeft dat IP) en andere netwerk heeft dan z'n eigen DHCP server.
Maar nogmaals zonder de netgear doet hij het ook.
Ik doelde dus eerder op de kabel tussen de FTU en de ZyXEL
Goed punt, ik ging uit van het gebruikte woord modem en niet van het typenr.Barre73 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 22:15:
[...]
Het is glasvezel dus geen ISRA maar een FTU. En geen modem maar een router.
in feite gewoon een KNP FTU, maar piggybacked.
Weet niet of daar veel aan de zien is, maar zal kijken of ik een foto kan maken.
@Cap ja, ook mijn fout.
Inmiddels al jaren amper zelf iets hoeven doen, dus de jargon ontgaat me soms ook.
(wordt ook een dagje ouder.....

[ Voor 20% gewijzigd door B_FORCE op 30-03-2022 22:52 ]
Bij deze
:strip_exif()/f/image/EVlmX0yikYmQf5bsKH9iQCoq.jpg?f=fotoalbum_medium)
Let niet op de plakkertjes, het ding hangt bij ons midden in de woonkamer, en die LEDjes zijn echt walgelijke fel
Was overigens niet heel erg te spreken over hoe ze het hebben aangelegd.
Had ook niet heel veel vertrouwen in hun kennis en kunde.

Wat trouwens ook wel apart is, is dat die gele status LED ook ineens non-stop aanstaat.
Dat was eerst niet volgens mij? Kan ook na een firmware update zijn maybe?
[ Voor 44% gewijzigd door B_FORCE op 30-03-2022 23:03 ]
Dit is een GPON NT van Nokia zo te zien. Kloppen alle lampjes wel? Het Alarm lampje bijvoorbeeld?B_FORCE schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 23:00:
[...]
Bij deze
[Afbeelding]
Let niet op de plakkertjes, het ding hangt bij ons midden in de woonkamer, en die LEDjes zijn echt walgelijke fel
Was overigens niet heel erg te spreken over hoe ze het hebben aangelegd.
Had ook niet heel veel vertrouwen in hun kennis en kunde.
Wat trouwens ook wel apart is, is dat die gele status LED ook ineens non-stop aanstaat.
Dat was eerst niet volgens mij? Kan ook na een firmware update zijn maybe?
Het is een Genexis xgs-pon en het alarm ledje staat gewoon uitBarre73 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 23:13:
[...]
Dit is een GPON NT van Nokia zo te zien. Kloppen alle lampjes wel? Het Alarm lampje bijvoorbeeld?
https://www.kpnwebshop.co...RMU5BPT04MGM=&date=3bf80c
GMC-TK01-XGS2110
Excuus.. ik keek gisteravond zonder bril :-)B_FORCE schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 23:22:
[...]
Het is een Genexis xgs-pon en het alarm ledje staat gewoon uit
https://www.kpnwebshop.co...RMU5BPT04MGM=&date=3bf80c
GMC-TK01-XGS2110
Inderdaad een XGS-PON.
Dan is het alleen nog Online bellen. En hopen dat dit niet hetzelfde is als ik bij meerdere KPN klanten lees. Wegvallende en weer opkomende verbindingen op XGS-PON. Ik heb er nu al meerdere langs zien komen in de laatste weken. En de oplossing lijkt er nog niet te zijn...
Voorbeeld KPN Forum:
https://forum.kpn.com/int...g-na-vervanging-nt-560037
[ Voor 8% gewijzigd door Barre73 op 31-03-2022 08:38 ]
Dat is niet super hoopvol.Barre73 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 08:30:
[...]
Excuus.. ik keek gisteravond zonder bril :-)
Inderdaad een XGS-PON.
Dan is het alleen nog Online bellen. En hopen dat dit niet hetzelfde is als ik bij meerdere KPN klanten lees. Wegvallende en weer opkomende verbindingen op XGS-PON. Ik heb er nu al meerdere langs zien komen in de laatste weken. En de oplossing lijkt er nog niet te zijn...
Voorbeeld KPN Forum:
https://forum.kpn.com/int...g-na-vervanging-nt-560037
Anders gaan we gewoon weer terug wat we eerst hadden. Dat werkte prima, enkel de upload is wat sneller op dit moment.
Iemand al iets vernomen over een mogelijke prijsverhoging bij online.NL? Ik zou het niet erg vinden om eerder onder mijn contract uit te kunnen.
Geen idee. Juist mijn contract met verleng. Eigenlijk nooit problemen bij hun (via delta fiber)Carfanatic schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:03:
Iemand al iets vernomen over een mogelijke prijsverhoging bij online.NL? Ik zou het niet erg vinden om eerder onder mijn contract uit te kunnen.
Met Online heb ik geen probleem. Helaas heb ik geen glasvezelaansluiting, en moet het met een 50mb lijntje doen. Dit begint mij lichtelijk te irriteren.SmasterS schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:52:
[...]
Geen idee. Juist mijn contract met verleng. Eigenlijk nooit problemen bij hun (via delta fiber)
Wij hadden met delta juist problemen, het hele hofje wel en dat met een net nieuw netwerk.SmasterS schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:52:
[...]
Geen idee. Juist mijn contract met verleng. Eigenlijk nooit problemen bij hun (via delta fiber)
Nu verhuisd naar een gebied met een kpn netwerk en nu zijn die problemen verdwenen.
Awesome
Dan ligt het eerder aan delta dan online hoor.A13X schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:49:
[...]
Wij hadden met delta juist problemen, het hele hofje wel en dat met een net nieuw netwerk.
Nu verhuisd naar een gebied met een kpn netwerk en nu zijn die problemen verdwenen.
Best tevreden eigenlijk hier
Zeker, hadden daarvoor de adsl van online en die was gewoon stabiel. Zelfde snelheid ook dus zuur dat je verbinding op glas dan onstabieler is (en duurder).SmasterS schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:46:
[...]
Dan ligt het eerder aan delta dan online hoor.
Best tevreden eigenlijk hier
Nu weer online op kpn netwerk en dat is gewoon stabiel. Gek genoeg ook bijna €10 goedkoper dan op het delta netwerk.
Awesome
Hier ook tevreden via dsl (100mbit) en meestal zijn de aanpassingen rondom juli. Wat ik wel weet is dat je nu Film1 in het pakket erbij krijgt.
Bas Dekker
Ik zit voor mijn nieuwbouw woning erg te twijfelen om over te stappen naar glas van online. Echter ben ik benieuwd of er al mensen zijn met een Unifi Dream Machine Pro achter of i.p.v. het online modem. Wat zijn jullie ervaringen hier mee?
Ik gebruik een draytek vigor 2927 en het werkt perfect. Al klopt de vlan tag voor internet niet bij online voor glasvezel over delta netwerk. Dat is vlam 241.TiMMieJ schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 08:35:
Ik zit voor mijn nieuwbouw woning erg te twijfelen om over te stappen naar glas van online. Echter ben ik benieuwd of er al mensen zijn met een Unifi Dream Machine Pro achter of i.p.v. het online modem. Wat zijn jullie ervaringen hier mee?
Ik kijk hier ook halsreikend naar uit. Enorme spijt dat ik naar Online ben overgestapt. Volgens dit overzicht komt een prijsverhoging vaak in juli. Ik heb een terugkerend agendapunt ingesteld om dit te checken.Carfanatic schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:03:
Reden dat ik ontevreden ben is dat ik nu een leuke actiekorting heb, maar als ik een hogere snelheid wil ben ik die actiekorting kwijt én zit ik opnieuw een vol jaar aan Online vast. Van € 30 naar € 71,50. Right

Lesje geleerd, je krijgt waar je voor betaalt

Je zou toch eigenlijk bij een goedkope provider verwachten dat alles soepel gaat omdat elke fout en telefoongesprek gewoon geld kost.Chillosophy schreef op zondag 26 juni 2022 @ 19:30:
[...]
Lesje geleerd, je krijgt waar je voor betaalt
(Maar dat is de theorie).
vaag... kan vandaag opeens niet meer op m'n laptop tv kijken(canaldigitaal)... moet opeens opnieuw inloggen, maar dan ben ik opeens niet meer bekend... tv uit het kastje werkt, de app op mn telefoon werkt.... alleen via een browser lukt het niet....voorheen logde ik automatisch in... helpdesk via facebook geeft aan dat de technische dienst 3 a 5 dagen nodig heeft om te gaan reageren.... moehaaahaaaa.... naja, ik wil goedkoop, dan heb je hier af en toe mee te dealen....maar ja, het jaagt klanten weg, en trekt zeker geen nieuwe klanten aan...
Net even snel getest op een chromebook en een iMac. Werkt allemaal zonder problemenwilvanwil schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 20:34:
vaag... kan vandaag opeens niet meer op m'n laptop tv kijken(canaldigitaal)... moet opeens opnieuw inloggen, maar dan ben ik opeens niet meer bekend... tv uit het kastje werkt, de app op mn telefoon werkt.... alleen via een browser lukt het niet....voorheen logde ik automatisch in... helpdesk via facebook geeft aan dat de technische dienst 3 a 5 dagen nodig heeft om te gaan reageren.... moehaaahaaaa.... naja, ik wil goedkoop, dan heb je hier af en toe mee te dealen....maar ja, het jaagt klanten weg, en trekt zeker geen nieuwe klanten aan...
Hier werkt het ook prima op de laptop. @wilvanwil de standaard tip: probeer het eens met een andere browser (Chrome, Edge, Firefox, Safari, Opera, etc).
Edit: uitgelogd en opnieuw ingelogd en nu werkt het ook niet meer. Het ligt dus niet aan / bij jou.
Waarschijnlijk heeft Canal Digital de login database van Online klanten er even uit liggen, waarschijnlijk werkt het voor hun eigen klanten nog wel.
Edit: uitgelogd en opnieuw ingelogd en nu werkt het ook niet meer. Het ligt dus niet aan / bij jou.
Waarschijnlijk heeft Canal Digital de login database van Online klanten er even uit liggen, waarschijnlijk werkt het voor hun eigen klanten nog wel.
[ Voor 45% gewijzigd door Cap op 28-06-2022 22:22 ]
lekker dan....
heeeeel toevallig hebben ze een aanbieding bij canal digitaal, een week gratis, en die gaven ze me dan ook als optie bij de facebook chat.... wat moet ik daar nou weer van denken...
heeeeel toevallig hebben ze een aanbieding bij canal digitaal, een week gratis, en die gaven ze me dan ook als optie bij de facebook chat.... wat moet ik daar nou weer van denken...
Uitloggen heb ik niet gedaan.. Op moment ook niet te testen dat doe ik morgenvroeg evenCap schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 22:16:
Hier werkt het ook prima op de laptop. @wilvanwil de standaard tip: probeer het eens met een andere browser (Chrome, Edge, Firefox, Safari, Opera, etc).
Werkt hier ook niet meer 
Net bericht van online :
Hi, dankjewel dat je dit meldt. Ik heb echt letterlijk 10 seconden geleden een werkmail ontvangen die dit probleem aangeeft. Dit is in onderzoek! Het is voor nu echt even geduld hebben, maar dit wordt opgelost! ^

Net bericht van online :
Hi, dankjewel dat je dit meldt. Ik heb echt letterlijk 10 seconden geleden een werkmail ontvangen die dit probleem aangeeft. Dit is in onderzoek! Het is voor nu echt even geduld hebben, maar dit wordt opgelost! ^
[ Voor 88% gewijzigd door KL643 op 29-06-2022 09:45 ]
Kreeg zowaar al bericht dat het werkte gisteren via een sms ..en gisteravond gecheckt, klopte
Op dit moment heb ik een KPN internet + TV abonnement.
Ik ben over de kwaliteit meer dan tevreden. Maar ik vind het behoorlijk aan de prijs. Bijna 70 Euro voor internet, tv Inclusief ESPN.
Online is een stuk beter te betalen. Maar ik ben niet zeker van de kwaliteit van TV.
Ik heb een proef account bij Canal Digitaal aangemaakt. Maar de beeld kwaliteit is om te huilen op een 65" TV.
Is er iemand met de huidige decoder (Amino?) die kan zeggen of dit vergelijkbaar is met KPN?
Ik ben over de kwaliteit meer dan tevreden. Maar ik vind het behoorlijk aan de prijs. Bijna 70 Euro voor internet, tv Inclusief ESPN.
Online is een stuk beter te betalen. Maar ik ben niet zeker van de kwaliteit van TV.
Ik heb een proef account bij Canal Digitaal aangemaakt. Maar de beeld kwaliteit is om te huilen op een 65" TV.
Is er iemand met de huidige decoder (Amino?) die kan zeggen of dit vergelijkbaar is met KPN?
Met de Amino decoder heb ik geen klachten. Met de CD app wel.
Dat is ook logisch omdat de bitrates van de app veel lager zijn. Google maar even op de bitrates van de verschillende kanalen van providers, dan zul je zien dat de bitrates voor de main zenders (NPO/RTL/SBS/ESPN etc) op zich niet zoveel uiteen lopen voor KPN en CD, maar voor de apps is dat een ander verhaal.
De laatste keer dat ik dit zelf gecontroleerd heb is alweer meer dan anderhalf jaar geleden en was van de apps de KPN app het beste, maar nog altijd minder dan de oplossingen met een dedicated IPTV ontvanger.
Ik gebruik verder op de laptop / smartphone zowel Ziggo als KPN als CD via de browser/app, en ik moet zeggen dat ik daar KPN nogal tegen vindt vallen. Er ontbreken zenders (o.a. de Belgische zenders waarop ik dan juist wielrennen zou willen kijken) en als ik bijv 's ochtends de nachtelijke lange WK Atletiek uitzendingen wil bekijken dan lukt dat elke keer niet, eindeloos het wachtcirkeltje om de play knop.
Bij de Ziggo en CD apps kan ik de Belgische zenders wel zien en werkt het terugkijken van die lange nachtelijke sportuitzendingen ook, ze starten ook snel op.
Elke app heeft zo zijn voor- en nadelen dus voor mij is (als sportliefhebber) toegang tot alledrie heel handig:
- CD app heeft geen Eurosport maar wél de volledige ESPN zenders, België, Duitsland en BBC one/two/first.
- KPN app heeft Eurosport maar geen België, Duitsland, BBC one/two en terugkijken van lange uitzendingen werkt vaak niet, en net gemiste uitzendingen zijn later beschikbaar dan via CD of Ziggo
- Ziggo app heeft Eurosport en ESPN1 en Ziggo Sport, België, Duitsland en BBC one/two, maar via de browser vreet het zoveel geheugen dat bij gebruik van Safari deze standaard een waarschuwingsbalk laat zien dat de pagina wel erg veel geheugen verbruikt. Op zich heeft mijn mac zat geheugen maar je kan die melding niet uitzetten.
Bovendien heeft Ziggo de neiging niet meer te werken als je de stream opnieuw op moet starten, hij blijft dan ook op de "zandloper" stand staan... het enige dat helpt is dan de browser app echt even afsluiten en opnieuw starten.
Je ziet ze hebben allemaal nadelen en voordelen. Dus heel handig dat ik ze alledrie kan gebruiken.
Dat doet me denken, ik zal m.b.v. deze apps nog even de bitrates van NPO en ESPN meten ter vergelijk.
Dat is ook logisch omdat de bitrates van de app veel lager zijn. Google maar even op de bitrates van de verschillende kanalen van providers, dan zul je zien dat de bitrates voor de main zenders (NPO/RTL/SBS/ESPN etc) op zich niet zoveel uiteen lopen voor KPN en CD, maar voor de apps is dat een ander verhaal.
De laatste keer dat ik dit zelf gecontroleerd heb is alweer meer dan anderhalf jaar geleden en was van de apps de KPN app het beste, maar nog altijd minder dan de oplossingen met een dedicated IPTV ontvanger.
Ik gebruik verder op de laptop / smartphone zowel Ziggo als KPN als CD via de browser/app, en ik moet zeggen dat ik daar KPN nogal tegen vindt vallen. Er ontbreken zenders (o.a. de Belgische zenders waarop ik dan juist wielrennen zou willen kijken) en als ik bijv 's ochtends de nachtelijke lange WK Atletiek uitzendingen wil bekijken dan lukt dat elke keer niet, eindeloos het wachtcirkeltje om de play knop.
Bij de Ziggo en CD apps kan ik de Belgische zenders wel zien en werkt het terugkijken van die lange nachtelijke sportuitzendingen ook, ze starten ook snel op.
Elke app heeft zo zijn voor- en nadelen dus voor mij is (als sportliefhebber) toegang tot alledrie heel handig:
- CD app heeft geen Eurosport maar wél de volledige ESPN zenders, België, Duitsland en BBC one/two/first.
- KPN app heeft Eurosport maar geen België, Duitsland, BBC one/two en terugkijken van lange uitzendingen werkt vaak niet, en net gemiste uitzendingen zijn later beschikbaar dan via CD of Ziggo

- Ziggo app heeft Eurosport en ESPN1 en Ziggo Sport, België, Duitsland en BBC one/two, maar via de browser vreet het zoveel geheugen dat bij gebruik van Safari deze standaard een waarschuwingsbalk laat zien dat de pagina wel erg veel geheugen verbruikt. Op zich heeft mijn mac zat geheugen maar je kan die melding niet uitzetten.

Je ziet ze hebben allemaal nadelen en voordelen. Dus heel handig dat ik ze alledrie kan gebruiken.
Dat doet me denken, ik zal m.b.v. deze apps nog even de bitrates van NPO en ESPN meten ter vergelijk.
[ Voor 84% gewijzigd door Cap op 24-07-2022 21:57 ]
Al zou de CD decoder de kwaliteit/bitrate van de KPN heeft kan ik daar wel mee leven. Zeker gezien het prijsverschil.Cap schreef op zondag 24 juli 2022 @ 21:21:
In jouw overzicht is dat iig wel zo.
Ik heb wel even gezocht. Maar het is niet zo dat providers dit zelf vrij geven volgens mij.
Wat heb jij als bron van jouw onderzoek genomen?
Voor Ziggo https://www.digitalbitrate.com en voor de glasvezel / DSL providers meen ikKitser schreef op zondag 24 juli 2022 @ 21:44:
[...]
Al zou de CD decoder de kwaliteit/bitrate van de KPN heeft kan ik daar wel mee leven. Zeker gezien het prijsverschil.
In jouw overzicht is dat iig wel zo.
Ik heb wel even gezocht. Maar het is niet zo dat providers dit zelf vrij geven volgens mij.
Wat heb jij als bron van jouw onderzoek genomen?
http://www.dtvmonitor.com/nl/, maar ik zie dat die laatste uit de lucht is.
Maar ik zal zelf vandaag of morgen in ieder geval even de NPO / ESPN bitrates bepalen met mijn Asus router voor de CD Amino, CD app, KPN app en Ziggo app, de laatste 3 via de chrome browser op een Mac.
Zie ook mijn edit van het bericht hierboven.
Ik heb overigens (nu nog) een VDSL verbinding, binnen een jaar zal hier ook wel glasvezel liggen is de verwachting.
[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 24-07-2022 21:58 ]
Ik ging naar online omdat ze toen nog adverteerden met Eurosport 1 en 2, nog volop plaatjes op de website, echter bleek dat ze toen net al hun contract hadden opgezegd, stond ergens heel erg achterin een documentje wat je natuurlijk nooit doorneemt 😉
Mocht je een sport liefhebber zijn, ik ben zeer tevreden over de Eurosport Player app, 40 euro per jaar, maar wel Eurosport 1 en 2, en van grote sportevenementen nog meer beschikbaar. Bijvoorbeeld vd Grand Slam tennis toernooien, alle(!) wedstrijden te volgen, dus als je Nadal zn autistische gefriemel zat bent, schakel je gewoon naar één de Nederlanders 😉 Of je schakelt naar de rolstoel wedstrijden, top dat ze dat ook uitzenden voor de liefhebbers 👍
De app is ook supersnel met terugkijken, en doorspoelen. Als je bijvoorbeeld de laatste 20 km van een wielrenetappe wil terugkijken, kan je met 256x speed spoelen, dus als een etappe 5 uur duurt, ben je nog redelijk vlot op de juiste plek.
Maar goed, ik zit er nu al bijna 2 jaar, en vind de kwaliteit prijs verhouding erg goed. Succes met je overweging.
Mocht je een sport liefhebber zijn, ik ben zeer tevreden over de Eurosport Player app, 40 euro per jaar, maar wel Eurosport 1 en 2, en van grote sportevenementen nog meer beschikbaar. Bijvoorbeeld vd Grand Slam tennis toernooien, alle(!) wedstrijden te volgen, dus als je Nadal zn autistische gefriemel zat bent, schakel je gewoon naar één de Nederlanders 😉 Of je schakelt naar de rolstoel wedstrijden, top dat ze dat ook uitzenden voor de liefhebbers 👍
De app is ook supersnel met terugkijken, en doorspoelen. Als je bijvoorbeeld de laatste 20 km van een wielrenetappe wil terugkijken, kan je met 256x speed spoelen, dus als een etappe 5 uur duurt, ben je nog redelijk vlot op de juiste plek.
Maar goed, ik zit er nu al bijna 2 jaar, en vind de kwaliteit prijs verhouding erg goed. Succes met je overweging.
Klopt dat Eurosport player een optie is, maar het is toch weer 40 euro extra per jaar en daar zit dan geen voetbal bij, dus als je dat wil moet je nog steeds ESPN afsluiten of CD nemen. Het grootste nadeel is voor mij eigenlijk dat ik Eurosport player puur zou willen voor wielrennen, maar ik vind het wielercommentaar bij Eurosport al jaren echt te brak eerst o.a. Been
en nu bijv Traksel en Kleikers.
Kroon en Belleghem kan ik wel hebben. (Wimbledon kijk ik graag op BBC en de rest hoeft van mij niet per se, dan is een samenvatting genoeg).

Op zich vind ik het niet zo erg dat een app wat mindere kwaliteit is. Als het via de decoder maar wel scherp is.Cap schreef op zondag 24 juli 2022 @ 21:21:
- KPN app heeft Eurosport maar geen België, Duitsland, BBC one/two en terugkijken van lange uitzendingen werkt vaak niet, en net gemiste uitzendingen zijn later beschikbaar dan via CD of Ziggo![]()
- Ziggo app heeft Eurosport en ESPN1 en Ziggo Sport, België, Duitsland en BBC one/two, maar via de browser vreet het zoveel geheugen dat bij gebruik van Safari deze standaard een waarschuwingsbalk laat zien dat de pagina wel erg veel geheugen verbruikt. Op zich heeft mijn mac zat geheugen maar je kan die melding niet uitzetten.Bovendien heeft Ziggo de neiging niet meer te werken als je de stream opnieuw op moet starten, hij blijft dan ook op de "zandloper" stand staan... het enige dat helpt is dan de browser app echt even afsluiten en opnieuw starten.
NLZiet vind ik qua beeld kwaliteit best te doen. En de KPN app ook.
Maar vanmiddag zat ik voetbal te kijken met de CD app. En dat was echt niet fijn kijken.
Aangezien jij een sport liefhebber bent weet je misschien wel of de kwaliteit van voetbal via de CD decoder gelijk of beter dan NLZiet of de KPN app is?
Volgens dit bericht uit 2019 is NLZiet 7,5 Mbit/s
nieuws: NLZiet biedt live- en replaystreams aan op 1080p met 7,5Mbit/s en 50fps
Ik ben erg benieuwd naar de door jou gemeten waarden van de decoder.
Alvast bedankt.
Het is ook niet makkelijk 5 uur vol lullen 😄Cap schreef op zondag 24 juli 2022 @ 22:23:
Klopt dat Eurosport player een optie is, maar het is toch weer 40 euro extra per jaar en daar zit dan geen voetbal bij, dus als je dat wil moet je nog steeds ESPN afsluiten of CD nemen. Het grootste nadeel is voor mij eigenlijk dat ik Eurosport player puur zou willen voor wielrennen, maar ik vind het wielercommentaar bij Eurosport al jaren echt te brak eerst o.a. Beenen nu bijv Traksel en Kleikers.
Kroon en Belleghem kan ik wel hebben. (Wimbledon kijk ik graag op BBC en de rest hoeft van mij niet per se, dan is een samenvatting genoeg).
Eurosport is 40 per jaar, niet per maand, dan was het voor mij echt geen optie geweest. En online heeft espn nu alle kanalen 1 t/m 4, dus dat is ook ok.
Ik volg de huidige generatie opkomende Nederlandse tennissers nu al een paar jaar, en vind het erg leuk/makkelijk nu ook bij de grandslams ze te kunnen zien 😅
(voor de liefhebbers: op Atp Challenger TV(website) kan je legaal veel toernooien volgen, net als de future toernooien op de live itf tennis site)
De KPN app heeft wel gewoon de Belgische zenders hoor. Zolang je thuis kijkt via je KPN verbinding.Cap schreef op zondag 24 juli 2022 @ 21:21:
- KPN app heeft Eurosport maar geen België, Duitsland, BBC one/two en terugkijken van lange uitzendingen werkt vaak niet, en net gemiste uitzendingen zijn later beschikbaar dan via CD of Ziggo![]()
- Ziggo app heeft Eurosport en ESPN1 en Ziggo Sport, België, Duitsland en BBC one/two, maar via de browser vreet het zoveel geheugen dat bij gebruik van Safari deze standaard een waarschuwingsbalk laat zien dat de pagina wel erg veel geheugen verbruikt. Op zich heeft mijn mac zat geheugen maar je kan die melding niet uitzetten.Bovendien heeft Ziggo de neiging niet meer te werken als je de stream opnieuw op moet starten, hij blijft dan ook op de "zandloper" stand staan... het enige dat helpt is dan de browser app echt even afsluiten en opnieuw starten.
Bij buitenshuis via de app kijken heb je inderdaad geen Belgische zenders.
Goede toevoeging, ik had het inderdaad over buitenshuis want dan gebruik ik dus de laptop of telefoon. Bij CD kan je die streams dan wel bekijken.
@Kitser Even de snelheden gemeten als ik op de computer vanuit de Chrome browser de NPO1 live TV start:
/f/image/PVHK3stpMqTX92Nhmdak67kO.png?f=fotoalbum_large)
Er zit vast en zeker wat packet overhead bij maar het komt neer op een stream van ruim 5.5 Mbit voor Ziggo en 4.2 Mbit voor KPN en CD. De CD app op mijn televisie geeft ook 4.2 Mbit.
Kijken via de CD Amino ontvanger geeft een stream van 7.2 Mbit.
@Kitser Even de snelheden gemeten als ik op de computer vanuit de Chrome browser de NPO1 live TV start:
/f/image/PVHK3stpMqTX92Nhmdak67kO.png?f=fotoalbum_large)
Er zit vast en zeker wat packet overhead bij maar het komt neer op een stream van ruim 5.5 Mbit voor Ziggo en 4.2 Mbit voor KPN en CD. De CD app op mijn televisie geeft ook 4.2 Mbit.
[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 25-07-2022 12:35 ]
Thanks!Cap schreef op maandag 25 juli 2022 @ 12:33:
Goede toevoeging, ik had het inderdaad over buitenshuis want dan gebruik ik dus de laptop of telefoon. Bij CD kan je die streams dan wel bekijken.
[Afbeelding]
Bijzonder dat KPN en CD apps hetzelfde verbruik hebben. Ik vind de CD app aanzienlijk minder.
Maar goed, uiteindelijk vind ik de kwaliteit van de Amino veel belangrijker. Ik wil graag ontspannen voetbal kijken. Zonder dat ik me erger aan het schokkerige beeld (Zoals met de CD app).
Met 7,2 Mbit lijkt het op papier in ieder geval goed. Hoe ervaar jij dat? Dus gewoon op tv?
Thanks!
Bijzonder dat KPN en CD apps hetzelfde verbruik hebben. Ik vind de CD app aanzienlijk minder.
Maar goed, uiteindelijk vind ik de kwaliteit van de Amino veel belangrijker. Ik wil graag ontspannen voetbal kijken. Zonder dat ik me erger aan het schokkerige beeld (Zoals met de CD app).
Met 7,2 Mbit lijkt het op papier in ieder geval goed. Hoe ervaar jij dat? Dus gewoon op tv?
Als het zo is als bij NLZiet of de KPN app vind ik het goed.
staat uiteraard niet bij welke codex CD of Kpn gebruikt eigenlijk..Kitser schreef op maandag 25 juli 2022 @ 13:43:
[...]
Thanks!
via de amino is het tv kwaliteit prima. voornamelijk op de eerste nos, rtl etc zenders,
espn vind ik minder scherp, das trouwens enige wat ik ook kijk eigenlijk.
Dat is goed om te horen.SmasterS schreef op maandag 25 juli 2022 @ 15:44:
[...]
staat uiteraard niet bij welke codex CD of Kpn gebruikt eigenlijk..
via de amino is het tv kwaliteit prima. voornamelijk op de eerste nos, rtl etc zenders,
espn vind ik minder scherp, das trouwens enige wat ik ook kijk eigenlijk.
Jammer van ESPN. Dat kijk ik namelijk ook vaak.
Maar het is waarschijnlijk niet zo slecht als in de app? Daar vond ik het nogal schokkerig
Het is absoluut niet zo slecht als in de app gelukkig!Kitser schreef op maandag 25 juli 2022 @ 18:55:
[...]
Dat is goed om te horen.
Jammer van ESPN. Dat kijk ik namelijk ook vaak.
Maar het is waarschijnlijk niet zo slecht als in de app? Daar vond ik het nogal schokkerig
Op de laptop zie ik geen verschil tussen deze twee apps (Mac met retina scherm en leesbril op en ik zie geen verschil.Kitser schreef op maandag 25 juli 2022 @ 13:44:
[...]
Thanks!
De app is met sport e.d. onkijkbaar schokkerig (ik ben vrij kritisch, veel mensen kijken dus dat gewoon zonder morrenMaar goed, uiteindelijk vind ik de kwaliteit van de Amino veel belangrijker. Ik wil graag ontspannen voetbal kijken. Zonder dat ik me erger aan het schokkerige beeld (Zoals met de CD app).
Als het zo is als bij NLZiet of de KPN app vind ik het goed.

Met de Amino ontvanger gaat het goed, mits je maar zorgt dat je in de instellingen de resolutie goed instelt (1080i want de SDR uitzendingen worden in dat formaat doorgegeven, of als de deinterlacing van je tv slecht is zet je de decoder op 1080p25 output). ESPN heeft dezelfde bitrate als NPO1. Ik kijk ook veel voetbal op ESPN en ik vind het beeld daar (voor SDR kwaliteit) in orde. Dus als mensen dat kanaal slechter vinden dan NPO dan lijkt het me eerder aan de kwaliteit van de camera's bij ESPN te liggen, want qua bitrate is het verschil nihil.
De kwaliteit via de Amino ontvanger is best vergelijkbaar met die van KPN via de Arris tv ontvanger, dat abonnement had ik hiervoor.
Maar goed, met wat minder dan 100% optimale resolutie, scherpte of kleuren kan ik sowieso best wel leven, omdat je de ESPN zenders er gewoon gratis bij krijgt, het scheelt dus veel geld per maand. Maar dat geschok van de tv app is gewoon echt niet te harden.

[ Voor 27% gewijzigd door Cap op 25-07-2022 23:17 ]
Bedankt voor je uitgebreide reactie.Cap schreef op maandag 25 juli 2022 @ 21:32:
[...]
Op de laptop zie ik geen verschil tussen deze twee apps (Mac met retina scherm en leesbril op en ik zie geen verschil.). De KPN app staat wel op mijn tv maar die kan ik niet starten omdat ik hier geen KPN aansluiting heb. Ik kan die helaas dus niet direct vergelijken met de CD app. Maar de CD app vind ik slecht wat betreft motion.
[...]
De app is met sport e.d. onkijkbaar schokkerig (ik ben vrij kritisch, veel mensen kijken dus dat gewoon zonder morren). Ik vermoed dat het niet (alleen) de bitrate is maar ook nog andere zaken in de implementatie van de app stream, want ook op lagere bitrate zou er soepel beeld mogelijk moeten zijn, zij het dan met wat minder resolutie, scherpte en/of kleurenweergave.
Met de Amino ontvanger gaat het goed, mits je maar zorgt dat je in de instellingen de resolutie goed instelt (1080i want de SDR uitzendingen worden in dat formaat doorgegeven, of als de deinterlacing van je tv slecht is zet je de decoder op 1080p25 output). ESPN heeft dezelfde bitrate als NPO1. Ik kijk ook veel voetbal op ESPN en ik vind het beeld daar (voor SDR kwaliteit) in orde. Dus als mensen dat kanaal slechter vinden dan NPO dan lijkt het me eerder aan de kwaliteit van de camera's bij ESPN te liggen, want qua bitrate is het verschil nihil.
De kwaliteit via de Amino ontvanger is best vergelijkbaar met die van KPN via de Arris tv ontvanger, dat abonnement had ik hiervoor.
Maar goed, met wat minder dan 100% optimale resolutie, scherpte of kleuren kan ik sowieso best wel leven, omdat je de ESPN zenders er gewoon gratis bij krijgt, het scheelt dus veel geld per maand. Maar dat geschok van de app is gewoon echt niet te harden.
Dat heeft me net het laatste zetje gegeven, Ik heb het zojuist besteld.
Voor alsnog met 1 tv ontvanger, Ik kijk redelijk vaak op de slaapkamer. Daar heb ik een 47" LG tv. Net even de CD app geprobeerd. Dat is op zich nog wel te doen. Alleen voetbal waarschijnlijk niet. Maar misschien gaat het casten met de ESPN app dan weer beter.
Als dat echt niks is kan ik waarschijnljk wel een 2e ontvanger erbij bestellen.
Voor in de huiskamer ben ik ook vrij kritisch. Maar als ik het zo eens lees zal dat met de Amino geen probleem zijn. Ik ben het met je eens dat het niet 100% hoeft te zijn. Maar dat schokerige vind ik echt niet fijn.
Ik denk dat het wel goed moet komen. En het scheelt echt veel geld met KPN.
Ik heb sinds kort ook online.nl, glas 100/100 lijntje.
Ik heb upload van 200 en een down van 98. nice.
Tv kastje en daarmee het iP-TV gedeelde, wordt gescheiden/vrij gegeven in je netwerk van je internet snelheid / in de zyxel VMG8825-T50 modem bij tabje Routing en dan Statische route. Bij mij stond het uit eerst.
Kheb de hele modem een fabrieks herstel gegeven en nu stond het wel automatisch aan. (beetje vreemd, maar goed)
Ik krijg pas na 1 maand en na de betaling van mijn kosten, pas toegang in de canaldigital app/site, met mijn online inlog gegevens. Het is na 1 maand nu, en 10 dagen nog niet geactiveerd. Verder alles werkt en is snel.
1 puntje heb ik wel, ik had bekabeld een ping van 1ms, maar de laatste weken is het 12ms ongv.
Raar want ik heb alleen mijn desktop op Lan, en niks veranderd natuurlijk.
Oja en ipv6 heeft Online.nl nog niet. Ik zoek een manier om het toch te kunnen gebruiken, tot nu toe geen resultaat.
Online.nl is best oke, in mijn straat/huis situatie in elk geval.
Iemand een tip voor ipv6 met online.nl, en wat zou dr met de ping zijn??
Ik heb upload van 200 en een down van 98. nice.
Tv kastje en daarmee het iP-TV gedeelde, wordt gescheiden/vrij gegeven in je netwerk van je internet snelheid / in de zyxel VMG8825-T50 modem bij tabje Routing en dan Statische route. Bij mij stond het uit eerst.
Kheb de hele modem een fabrieks herstel gegeven en nu stond het wel automatisch aan. (beetje vreemd, maar goed)
Ik krijg pas na 1 maand en na de betaling van mijn kosten, pas toegang in de canaldigital app/site, met mijn online inlog gegevens. Het is na 1 maand nu, en 10 dagen nog niet geactiveerd. Verder alles werkt en is snel.
1 puntje heb ik wel, ik had bekabeld een ping van 1ms, maar de laatste weken is het 12ms ongv.
Raar want ik heb alleen mijn desktop op Lan, en niks veranderd natuurlijk.
Oja en ipv6 heeft Online.nl nog niet. Ik zoek een manier om het toch te kunnen gebruiken, tot nu toe geen resultaat.
Online.nl is best oke, in mijn straat/huis situatie in elk geval.
Iemand een tip voor ipv6 met online.nl, en wat zou dr met de ping zijn??
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Iemand al een mail gehad over een prijsverhoging? Deze pagina lijkt in ieder geval te bestaan: Veelgestelde vragen Nieuwe tarieven per 1 oktober 2022.
Nog geen mail gehad maar die zal dan ongetwijfeld komen. Maar hoe kwam jij bij die pagina? Stond die al gelinkt in de help? 
Edit: wacht ik zie het al, via de zoekfunctie van Online.nl geeft 'prijsverhoging' een verwijzing naar die pagina.
Edit: wacht ik zie het al, via de zoekfunctie van Online.nl geeft 'prijsverhoging' een verwijzing naar die pagina.
[ Voor 32% gewijzigd door Cap op 29-08-2022 08:00 ]
Ik Google periodiek naar 'online.nl prijsverhoging' om te kijken of ik onder mijn contract uit kan komen inderdaad
Deze prijsverhoging geldt alleen voor bestaande klanten buiten contractsperiode vertelde een medewerker me. Helaas. Ik ga ervan uit dat daar communicatie over volgt.Chillosophy schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 21:29:
Iemand al een mail gehad over een prijsverhoging? Deze pagina lijkt in ieder geval te bestaan: Veelgestelde vragen Nieuwe tarieven per 1 oktober 2022.
[ Voor 3% gewijzigd door Chillosophy op 02-09-2022 20:02 ]
Zo jammer dat ik er nog steeds geen koppeling is tussen delta glasvezel en freedom. Anders was dit een goede reden om daar heen te gaanChillosophy schreef op donderdag 1 september 2022 @ 17:16:
[...]
Deze prijsverhoging geldt alleen voor bestaande klanten vertelde een medewerker me. Helaas. Ik ga ervan uit dat daar communicatie over volgt.
Ik heb net de mail gehad over prijsverhogingen. Voor mij als bestaande klant gaat dat juist pas in na de einddatum van mijn huidige contract.
Ik kreeg net ook de mail. €3,- verhoging na mijn contractperiode. Ben blij dat ik mijn contract net heb verlengd. Helaas net ook de mail over de rtl zenders gehad. Dat niet meer kunnen opnemen is toch wel een dingetje
Bas Dekker
Bij mij ook € 3,- verhoging pas na einde lopende contract, okt 2023. Mag n.a.v. de mail contact opzeggen per die datum. Prima.
[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 02-09-2022 19:13 ]
Heb hier nog steeds niets vernomen over een eventuele prijsverhoging. Ben benieuwd wanneer die komt want dan kan ik weer uitkijken naar de jaarlijkse overstap
@KL643 Als je jaarlijks overstapt en een jaarcontract hebt hoef je toch niet op een prijsverhoging te wachten?
maar als het eerder kan dan scheelt dat ook weer aangezien je meestal korting krijgt op de eerste 6 maandenjongetje schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:47:
@KL643 Als je jaarlijks overstapt en een jaarcontract hebt hoef je toch niet op een prijsverhoging te wachten?
Begin juni is de glasvezelaansluiting hier opgeleverd. Echter blijft de provider Online.nl maar aangeven dat ze nog op een bericht wachten van activering (terwijl deze al gegeven is volgens Deltafiber).
Zojuist gezegd dat ik de afname van het abonnement stop zet als ze niet tot levering over gaan binnen een week. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren maar vrees dat het toch opzeggen gaat worden.
Zijn er mede-tweakers die al een keer de overstap hebben gemaakt van Online.nl naar Caiway of Delta en hun bevindingen willen delen?
Zojuist gezegd dat ik de afname van het abonnement stop zet als ze niet tot levering over gaan binnen een week. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren maar vrees dat het toch opzeggen gaat worden.
Zijn er mede-tweakers die al een keer de overstap hebben gemaakt van Online.nl naar Caiway of Delta en hun bevindingen willen delen?
Zeker, ik ben een kleine 2 jaar geleden overgestapt van Online naar Caiway. Overstappen ging zonder problemen. Avonds om 24:00 ging het signaal eraf en in de loop van de ochtend kwam deze weer terug. Modem van Caiway geplaatst, qua settings aangepast aan mijn interne netwerk van Ubiquiti en kon zo door draaien. Dus al met al een paar uurtjes geen internet gehad.Oesie schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 16:00:
Begin juni is de glasvezelaansluiting hier opgeleverd. Echter blijft de provider Online.nl maar aangeven dat ze nog op een bericht wachten van activering (terwijl deze al gegeven is volgens Deltafiber).
Merk je verschil tussen de twee providers?--Mulder-- schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 16:09:
[...]
Zeker, ik ben een kleine 2 jaar geleden overgestapt van Online naar Caiway. Overstappen ging zonder problemen. Avonds om 24:00 ging het signaal eraf en in de loop van de ochtend kwam deze weer terug. Modem van Caiway geplaatst, qua settings aangepast aan mijn interne netwerk van Ubiquiti en kon zo door draaien. Dus al met al een paar uurtjes geen internet gehad.
Ging iets fout hier ook bij online.nl via delta. Was ook nog niet in de wijkcentrale aangesloten. Boekhouding bij online is niet hun sterkste kant. Opnieuw aangevraagd en dat ging zonder problemenOesie schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 16:00:
Nee ik merk geen verschil tussen de 2. Komt wellicht ook omdat ik sinds de overstap alleen nog maar een internet dienst afneem. TV doe ik tegenwoordig via NLZiet.
Zojuist bestelling bij Online.nl geannuleerd. Ze hebben me niet meer terug gebeld n.a.v. vorige belletje.
Vervelende is dat de annulering ook weer een week duurt en zolang dat niet verwerkt is kan ik ook niet niet bij Delta of Caiway een abonnement afsluiten (in hun systeem zien ze staan dat er al een reservering op staat). Hopelijk gaat de annulering dan wel goed anders zit ik in een soort van limbo.
Vervelende is dat de annulering ook weer een week duurt en zolang dat niet verwerkt is kan ik ook niet niet bij Delta of Caiway een abonnement afsluiten (in hun systeem zien ze staan dat er al een reservering op staat). Hopelijk gaat de annulering dan wel goed anders zit ik in een soort van limbo.
Vandaag de overstap gemaakt van KPN glasvezel naar Online.nl glasvezel.
Helaas werkt nog niet alles naar behoren, hopelijk kunnen jullie mij uit de brand helpen. Helaas kan ik na de overstap geen VPN verbinding meer maken.
Het moet aan de modem (zyxel VMG8825-T50) liggen want gisteren werkte het nog met de KPN experiabox en er is op de PC (win11) geen instelling veranderd.
Is er een instelling in de modem die ik moet aanpassen?
De VPN verbinding lijkt wel tot stand te komen via de VPN verbinding optie in de taakbalk (zoals voorheen) maar zodra de verbinding tot stand gekomen is heb ik geen internet verbinding meer, outlook geeft een sync error en de browser werkt dus ook niet meer.
Een DHCP of DNS error wellicht? Ik heb al diverse fora afgestruind maar de oplossing nog niet gevonden. Jullie nog ideeën?
De helpdesk van Online.nl kon/wilde mij niet verder helpen, want de verbinding was goed.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Helaas werkt nog niet alles naar behoren, hopelijk kunnen jullie mij uit de brand helpen. Helaas kan ik na de overstap geen VPN verbinding meer maken.
Het moet aan de modem (zyxel VMG8825-T50) liggen want gisteren werkte het nog met de KPN experiabox en er is op de PC (win11) geen instelling veranderd.
Is er een instelling in de modem die ik moet aanpassen?
De VPN verbinding lijkt wel tot stand te komen via de VPN verbinding optie in de taakbalk (zoals voorheen) maar zodra de verbinding tot stand gekomen is heb ik geen internet verbinding meer, outlook geeft een sync error en de browser werkt dus ook niet meer.
Een DHCP of DNS error wellicht? Ik heb al diverse fora afgestruind maar de oplossing nog niet gevonden. Jullie nog ideeën?
De helpdesk van Online.nl kon/wilde mij niet verder helpen, want de verbinding was goed.
Alvast bedankt voor het meedenken.
@Joeri Is je vpn op je oude ip adres geldig en niet op deze nieuwe bijv
Ook kan ipsec, IKEv2 en dat soort protocollen niet goed staan.
Denk dat je het daar moet zoeken.
Kzou je vpn eens goed doorlopen.
Welke heb je?
Welke heb je?
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Het is de ingebouwde windows 11 VPN naar een Qnap NAS. Deze NAS is via het web wel bereikbaar.Mel33 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 22:11:
@Joeri Is je vpn op je oude ip adres geldig en niet op deze nieuwe bijv
Welke heb je?
Met de oude modem van KPN was de verbinding wel direct te maken binnen windows. Aan de protocollen/instellingen binnen windows heb ik niets veranderd.
Kan het zijn dat je ergens in de VPN de KPN DNS servers hebt gebruikt?Joeri schreef op woensdag 21 september 2022 @ 08:48:
[...]
Het is de ingebouwde windows 11 VPN naar een Qnap NAS. Deze NAS is via het web wel bereikbaar.
Met de oude modem van KPN was de verbinding wel direct te maken binnen windows. Aan de protocollen/instellingen binnen windows heb ik niets veranderd.
Waarschijnlijk wordt dat nu geblokkeerd doordat je nu een Online ip hebt?
Dat staat allemaal op automatisch toewijzen in de VPN instellingen zowel IP als DNS.Lizard schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:00:
[...]
Kan het zijn dat je ergens in de VPN de KPN DNS servers hebt gebruikt?
Waarschijnlijk wordt dat nu geblokkeerd doordat je nu een Online ip hebt?
In de Zyxel modem/router staan geen specifieke regels ingesteld onder DNS.
Enige wat ik zie aan regels in de Zyxel is een regel bij "statische route" voor IPTV_FIBER
Dus bij uitzetten van de vpn doet alles het?Joeri schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:44:
[...]
Dat staat allemaal op automatisch toewijzen in de VPN instellingen zowel IP als DNS.
In de Zyxel modem/router staan geen specifieke regels ingesteld onder DNS.
Enige wat ik zie aan regels in de Zyxel is een regel bij "statische route" voor IPTV_FIBER
Pak eens een andere vpn
Of misschien moet je updaten.?
This een vpn van windows zeg je? Of je bedoeld dat het in windows is ingesteld?
Welke vpn provider gebruik je?
Vanaf waar naar waar probeer je een VPN te maken? Van buiten naar binnen (naar een device dat in je huis staat terwijl je op reis bent), of vanaf je thuisnetwerk naar een VPN-provider op internet?
Zonder VPN verbinding aan, werkt mijn verbinding inderdaad wel.
Ik bedoel de VPN instellingen die standaard in windows zitten. Zowel op win10 als win11 ging dat voorheen vlekkeloos. Nu de modem van KPN is vervangen door het modem van Online werkt het niet meer.
Met deze VPN instellingen connect ik naar een NAS die aan "het net" hangt, zodat ik een gedeelde netwerkschijf op deze NAS kan benaderen alsof ik op kantoor zit.
Zoals gezegd ging dit voorheen prima, en voor de 10 andere gebruikers werkt dit op dit moment ook nog vlekkeloos. Via een webbrowser kan ik wel op deze NAS inloggen. Maar zodra ik connect met de VPN (instellingen) naar deze NAS wordt mijn internet verbinding geblokkeerd.
Ik bedoel de VPN instellingen die standaard in windows zitten. Zowel op win10 als win11 ging dat voorheen vlekkeloos. Nu de modem van KPN is vervangen door het modem van Online werkt het niet meer.
Met deze VPN instellingen connect ik naar een NAS die aan "het net" hangt, zodat ik een gedeelde netwerkschijf op deze NAS kan benaderen alsof ik op kantoor zit.
Zoals gezegd ging dit voorheen prima, en voor de 10 andere gebruikers werkt dit op dit moment ook nog vlekkeloos. Via een webbrowser kan ik wel op deze NAS inloggen. Maar zodra ik connect met de VPN (instellingen) naar deze NAS wordt mijn internet verbinding geblokkeerd.
@Joeri Maar windows heeft geen vpn standaard. Er moet een vpn provider ingesteld zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Mel33 op 21-09-2022 18:19 ]
@Mel33 Het is een VPN provider/package die op de externe NAS geinstalleerd staat. Ik zal morgen eens vragen welke dit specifiek is.
Zojuist met de laptop in de hand naar de overbuurman gelopen en daar verbinding gemaakt. Daar werkt het als een zonnetje. Ik kan op het internet browsen en ook de netwerkschijf is toegankelijk.
Blokkeert Online.nl bepaalde VPN protocollen? Of worden er in de modem bepaalde protocollen op de achtergrond geblokkeerd? Ik gebruik EAP-MSCHAPv2 voor het VPN-type IKEv2. Of worden wellicht het PPTP protocol geblokkeerd?
Poorten open zetten in de zyxel modem lijkt mij ook niet de oplossing omdat dat om ingaande poorten gaat? Het is een uitgaand probleem?
In een bepaald type KPN modem heeft in het verleden ook een bug gezeten die protocollen blokkeerde. Dus wellicht is deze gedachte niet eens zo gek?
https://forum.kpn.com/thu...63/index2.html#post733089
Zojuist met de laptop in de hand naar de overbuurman gelopen en daar verbinding gemaakt. Daar werkt het als een zonnetje. Ik kan op het internet browsen en ook de netwerkschijf is toegankelijk.
Blokkeert Online.nl bepaalde VPN protocollen? Of worden er in de modem bepaalde protocollen op de achtergrond geblokkeerd? Ik gebruik EAP-MSCHAPv2 voor het VPN-type IKEv2. Of worden wellicht het PPTP protocol geblokkeerd?
Poorten open zetten in de zyxel modem lijkt mij ook niet de oplossing omdat dat om ingaande poorten gaat? Het is een uitgaand probleem?
In een bepaald type KPN modem heeft in het verleden ook een bug gezeten die protocollen blokkeerde. Dus wellicht is deze gedachte niet eens zo gek?
Maar dat zei ik al eerder dat het aan de protocollen kan liggen die ingesteld zijn. Misschien moet je een eigen topic erover maken, want, en we weten je situatie niet en je vraagt om meer info. En dat vraagt meer uitleg aan ons.Joeri schreef op woensdag 21 september 2022 @ 20:17:
@Mel33 Het is een VPN provider/package die op de externe NAS geinstalleerd staat. Ik zal morgen eens vragen welke dit specifiek is.
Als alles standaard is en UPnP aanstaat zit er niks in de weg in de modem.
Het blijkt dus dat Online of het zyxel modem het PPTP protocol blokkeert.
Vandaag is op mijn account het openVPN protocol toegepast en nu kan ik weer als vanouds verbinden.
Toch vind ik het kwalijk dat Online een protocol blokkeert en dat niemand van de klantenservice hier iets vanaf weet en dat ik naar een blogpost wordt doorverwezen door de klantenservice (https://www.online.nl/blo...sQ6McqY6asfxBrktRRtASeYCQ) waar ook geen verdere info staat over protocollen die wel/niet ondersteund worden.
Maargoed fijn dat het nu weer werkt zullen we maar zeggen
Jullie in ieder geval bedankt voor het meedenken naar de oplossing
Vandaag is op mijn account het openVPN protocol toegepast en nu kan ik weer als vanouds verbinden.
Toch vind ik het kwalijk dat Online een protocol blokkeert en dat niemand van de klantenservice hier iets vanaf weet en dat ik naar een blogpost wordt doorverwezen door de klantenservice (https://www.online.nl/blo...sQ6McqY6asfxBrktRRtASeYCQ) waar ook geen verdere info staat over protocollen die wel/niet ondersteund worden.
Maargoed fijn dat het nu weer werkt zullen we maar zeggen
Ik denk toch dat je bij de VPN zelf moet zijn die het PPTP protocol levert. Zijn kunnen daarin dat PPTP protocol dingen aanpassen en de online.nl mensen niet.Joeri schreef op donderdag 22 september 2022 @ 18:47:
Maargoed fijn dat het nu weer werkt zullen we maar zeggen![]()
Bij mij werkte destijds PPTP plots ook niet meer na overstap naar Online, zelfs niet met het modem in bridge-mode.
Ik weet bijna 100% zeker dat Online het PPTP protocol niet blokkeert.Joeri schreef op donderdag 22 september 2022 @ 18:47:
Maargoed fijn dat het nu weer werkt zullen we maar zeggen![]()
Dat mogen ze namelijk niet doen, dankzij netneutraliteit.
Alleen in zeer uitzonderlijke gevallen mag een provider zaken blokkeren of beperken en dat moet een provider ook altijd vooraf melden.
Ook is er vaak een rechterlijke uitspraak voor nodig om zaken te mogen blokkeren.
[ Voor 4% gewijzigd door Dennis-L op 22-09-2022 19:04 ]
Precies, PPTP kan wel bokken maar dan moet de VPN zelf wat aanpassen.
Of je pakt dus gewoon een ander protocol, zoals hier.
Of je pakt dus gewoon een ander protocol, zoals hier.
[ Voor 7% gewijzigd door Mel33 op 22-09-2022 19:13 ]
Krijg vandaag een "we zijn blij met jou" (
) bericht dat Film1 nu ook standaard in mijn pakket zit, dus gratis 4 zenders erbij. Naast de 4 ESPN zenders best een compleet basispakket, misschien wel het meeste zenders van alle providers in NL.
Blijkbaar zetten ze vol in op een compleet zenderpakket. Alleen jammer dat het opnemen zo beperkt is geworden.
Ze (Canal digitaal) moeten wel, want het aanbod van CD was erg uitgekleed de afgelopen jaren. En als je een schotel gebruikte was je helemaal de sjaak.jongetje schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:44:
Blijkbaar zetten ze vol in op een compleet zenderpakket. Alleen jammer dat het opnemen zo beperkt is geworden.
Geen idee of Film1 tegenwoordig weer eigendom is van de moedermaatschappij van de M7 groep. Mogelijk is daar ook nog een deal mee gesloten.
Ja vreemd, ik had opeens ook film1, al een paar week. Nadat ik online aanschaffen deed. Geen melding niks, geen mail. Kheb nog geen enkele mail btw. Alleen de oplevering.
Maar film 1 staat wel op de rekening. Plus 9.94 en dan er weer af 9,94.
Ik sta denk ik nog niet helemaal goed in het systeem, kheb een pakketje van €30pm en de rekening is nog niet helemaal bijgetrokken. Kheb daarom ook geen idee of ik de verhoging meebetalen doe. Kheb abbo in juli voor €30 aangeschaft. En geen mail van verhogen gehad.
Als je zoals ik nog niet goed in systeem sta, dan is het moeilijk te acteren op de zaken.
Maar film 1 staat wel op de rekening. Plus 9.94 en dan er weer af 9,94.
Ik sta denk ik nog niet helemaal goed in het systeem, kheb een pakketje van €30pm en de rekening is nog niet helemaal bijgetrokken. Kheb daarom ook geen idee of ik de verhoging meebetalen doe. Kheb abbo in juli voor €30 aangeschaft. En geen mail van verhogen gehad.
Als je zoals ik nog niet goed in systeem sta, dan is het moeilijk te acteren op de zaken.
Ja zo mooi. Leuke films etc. In stereo... Geluid is zo underrated helaas.Cap schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:17:
Krijg vandaag een "we zijn blij met jou" () bericht dat Film1 nu ook standaard in mijn pakket zit, dus gratis 4 zenders erbij. Naast de 4 ESPN zenders best een compleet basispakket, misschien wel het meeste zenders van alle providers in NL.
Gegeven paard... 
Persoonlijk boeit mij, als liftetime audiofiel, surround echt helemaal niet.
Ieder zijn meug natuurlijk.
Persoonlijk boeit mij, als liftetime audiofiel, surround echt helemaal niet.
Ieder zijn meug natuurlijk.
Wij hebben sinds een aantal maanden een internet only (glasvezel) abbonement via online.nl, echter merk ik dat de laatste paar week facebook niet meer werkt op de computer en laptop. Maar op mijn mobiel gaat het prima.
Enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Als ik de laptop buitenhuis gebruik kan ik wel op facebook, probleem lijkt het dus echt bij de provider te zitten.
Als ik de laptop buitenhuis gebruik kan ik wel op facebook, probleem lijkt het dus echt bij de provider te zitten.
Lijkt mij een goede ontwikkelingG.Scholtens schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 08:51:
Wij hebben sinds een aantal maanden een internet only (glasvezel) abbonement via online.nl, echter merk ik dat de laatste paar week facebook niet meer werkt op de computer en laptop. Maar op mijn mobiel gaat het prima.
Hotspot maken met de telefoon kijken als Facebook dan wel werkt op de laptop etc. Hier werkt Facebook wel gewoon. Online via delta fiberG.Scholtens schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 08:51:
Via hotspot zelfde probleem, dan werk facebook/messenger ook niet op een laptop of desktop.SmasterS schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:11:
[...]
Hotspot maken met de telefoon kijken als Facebook dan wel werkt op de laptop etc. Hier werkt Facebook wel gewoon. Online via delta fiber
Alleen op mijn mobiel dus totaal geen problemen