Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 20:38
G.Scholtens schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 09:55:
[...]

Via hotspot zelfde probleem, dan werk facebook/messenger ook niet op een laptop of desktop.
Alleen op mijn mobiel dus totaal geen problemen
Dan zit het niet bij online want die mag niks tegenhouden. maar het zit in fb of die devices zelf.
Wat heb je tot nu toe geprobeerd?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10:19
G.Scholtens schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 09:55:
[...]

Via hotspot zelfde probleem, dan werk facebook/messenger ook niet op een laptop of desktop.
Alleen op mijn mobiel dus totaal geen problemen
Okay als de verbinding ook niet werkt via je telefoon dan houdt het voor mij ook op.
Je kan nog eens proberen een eigen router te plaatsen als vervanging van de zykel.
Fritzbox werkt goed voor testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 08:50
Iemand enig idee hoe ik mijn ziggo C7 booster (tplink C1200) kan koppelen aan mijn online modem? Heb het zyxel modem.

WIl graag kijken of ik wifi bereik kan versterken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
SmasterS schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:22:
[...]

Okay als de verbinding ook niet werkt via je telefoon dan houdt het voor mij ook op.
Je kan nog eens proberen een eigen router te plaatsen als vervanging van de zykel.
Fritzbox werkt goed voor testen.
Probleem ontdekt, VPN van het werk blijkt de boel te blokkeren. Zonder VPN gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
G.Scholtens schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:32:
[...]

Probleem ontdekt, VPN van het werk blijkt de boel te blokkeren. Zonder VPN gaat het goed.
Dus je mag niet van je werk op facebook xD.

Blij dat je erachter bent gekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
SmasterS schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 15:25:
[...]

Dus je mag niet van je werk op facebook xD.

Blij dat je erachter bent gekomen!
Thuis niet, op kantoor zelf wel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
G.Scholtens schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 15:47:
[...]

Thuis niet, op kantoor zelf wel 8)7
Hahaha heerlijk haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Hopelijk kan iemand mij hier nog mee helpen, hoe ik mijn ziggo C7 booster (tplink C1200) kan koppelen aan mijn online modem? Heb het zyxel modem. (glasvezel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
G.Scholtens schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:25:
Hopelijk kan iemand mij hier nog mee helpen, hoe ik mijn ziggo C7 booster (tplink C1200) kan koppelen aan mijn online modem? Heb het zyxel modem. (glasvezel)

Normaal gesproken netwerk kabel van router naar de ap.
Al heb ik geen verstand van de Ziggo software op de ap. Altijd eigen hardware gebruikt(ook in mijn Ziggo tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
SmasterS schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:09:
[...]

Normaal gesproken netwerk kabel van router naar de ap.
Al heb ik geen verstand van de Ziggo software op de ap. Altijd eigen hardware gebruikt(ook in mijn Ziggo tijd)
Als ik hem aansluit zie ik de wifi ook wel netjes verschijnen als ziggo ap....
Kan ook wel inloggen en de naam van het ssid aanpassen, maar volgens mij hoor ik hem toch niet te zien als extra ssid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
G.Scholtens schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:59:
[...]

Als ik hem aansluit zie ik de wifi ook wel netjes verschijnen als ziggo ap....
Kan ook wel inloggen en de naam van het ssid aanpassen, maar volgens mij hoor ik hem toch niet te zien als extra ssid
Als die in AP mode staat wel. Iets van repeater mode? Uit mijn hoofd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Repeater lijkt me niet wat je wil, je hebt er toch een kabel heenlopen? Dan zou ik geen bandbreedte verspillen aan repeaten.

SSID aanpassen naar hetzelfde SSID als je primaire netwerk en dan ben je toch klaar? Dat AP kan ook niet toveren of zelf bedenken hou jou primaire SSID heet - hooguit als Ziggo dat zo ingesteld heeft dat het AP die informatie normaal uit het Ziggo-modem haalt.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 19:30
iemand onlangs nog een redelijke aanbieding gehad van online.nl?

heb geen contract meer, en heb net een glasvezel aansluiting gekregen in huis,

wil best weer een jaartje contract, maar ze bieden maar 3 maanden 20 euro korting en een cashback van 60 euro... ook als ik een duurder abo neem...

Aanbiedingen voor nieuwe klanten zijn 6x20 euro korting en een cashback van 100 euro....

Is Youfone een optie? Zijn ook scherp bezig. 6 maanden 37 euro korting en 35 euro cashback
(prio nu glasvezel en tv met ESPN compleet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Gewoon de afdeling retentie (opzeggingen) bellen, dan krijg je meteen de beste aanbieding. Of opzeggen / overstap aanvragen en dan bellen ze je zelf wel gedurende de 14 dagen bedenktermijn met de beste aanbieding, of je kan dan zelf bellen....

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 16-11-2022 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
dat was de afdeling opzeggingen...viel me tegen... ik heb een deal via pricewise bij youfone besteld, we gaan het zien of zee gaan bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ligt bij jullie ook 1 tot en met 10 eruit 11 en hoger doen het wel, rtl-z doet het ook
Maar npo en net5 en rtl4 tot 11 doen het niet
Op de amino decoder met canal digital op glas van online 100/100.

Modem herstarten en amino uit doen en zelfs stekker eruit geen verbetering.
Nog geen zin om het kastje te resetten en mijn lastige paswoord en account aan te melden.
Er zijn wel storingen maar meer met internet dan iptv.

[ Voor 8% gewijzigd door Mel33 op 20-11-2022 16:32 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
Mel33 schreef op zondag 20 november 2022 @ 16:30:
Ligt bij jullie ook 1 tot en met 10 eruit 11 en hoger doen het wel, rtl-z doet het ook
Maar npo en net5 en rtl4 tot 11 doen het niet
Op de amino decoder met canal digital op glas van online 100/100.

Modem herstarten en amino uit doen en zelfs stekker eruit geen verbetering.
Nog geen zin om het kastje te resetten en mijn lastige paswoord en account aan te melden.
Er zijn wel storingen maar meer met internet dan iptv.
Hier werkt alles voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMytz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03-02-2024
Ik zit zwaar te overwegen over te stappen van Ziggo naar Online omwille van de prijs. 100/30 moet kunnen op mijn adres en daar kan ik best mee leven. Nu hoor ik geluiden dat hun Zyxel modems zeer slecht presteren en ook regelmatig uitvallen. Zover ik de specs kan zien zijn het geen hele moderne dingen, geen Wifi 6, etc.

Maar ik ben wel erg benieuwd naar de ervaringen van andere tweakers. En hoe zit het met de latency? is dit echt merkbaar tijdens browsen tov een Ziggo lijn?

Hoor graag de positieve en negatieve reacties over de Online VDSL lijnen anno 2022! :)

P.S. - Ik heb GEEN mogelijkheden tot glasvezel helaas.. de nieuwbouwwijken 200m verderop hebben het wel, maar wij gaan het voorlopig niet krijgen is mij verteld.

[ Voor 12% gewijzigd door iMytz op 23-11-2022 23:32 ]

• Cap
  • Niet online
Waar hoor je de geluiden over het "zeer slecht presteren / uitvallen" van de modems? Ben ik wel benieuwd naar. Uiteraard kan je op het internet over elke provider / modem / router slechte verhalen vinden, dat lijtk me duidelijk.

Het ligt wat betreft tevredenheid over een provider / verbinding / modem / router m.i. heel erg aan je gebruik of je net die ene specifieke missende functie die je absoluut nodig hebt of juist niet, of een individueel geval waarbij iemand zijn wifi niet stabiel krijgt of waarbij er problemen zijn met de DSL lijn.

Ik zit inmiddels al zeker 3,5 jaar bij Online en had eerst de oude zwarte modemrouter, daarbij was ik niet zo erg enthousiast over de wifi icm mijn voornamelijk Apple apparatuur. Daarom ben ik een tijd overgegaan naar een mesh netwerk met een set Fritzboxen 7890 (als modem/router) en vervolgens Asus RT-AC86u's (als routers, Merlin tweaked). Dat was qua snelheid een verbetering t.o.v. de oude zwarte Zyxel modemrouter, maar de wifi was niet altijd even stabiel, dus er moest met regelmaat opnieuw opgestart worden.

Maar nu zeker alweer een jaar terug bij het Online modemrouter, maar dan het huidige witte in combinatie met een (gratis) extra Zyxel wifi punt (mesh). Ik heb daar geen klachten over, sterker nog: het wifi signaal is sterker en stabieler dan mijn Fritzboxen en Asussen ooit waren, ook al heb ik het mesh punt nu zonder wired backhaul aangesloten (kan wel, het mesh punt heeft 2 ethernetpoorten).

Voor mij voldoet de functionaliteit. 5 GHz en 2.4GHz zijn stabiel en onafhankelijk of gezamelijk te gebruiken met enkel SSID, ik kan een gastnetwerk aanmaken. Naast de webinterface kan je ook via de Zyxel Mpro Mesh app de status van het mesh netwerk en clients zien / beheren en het gastnetwerk in/uitschakelen. DHCP is configureerbaar met static leases en custom DNS servers kunnen zowel aan de WAN als aan de LAN zijde ingevuld worden, NAT / port forwarding / triggering / DMZ is ook aanwezig.

Iemand die net iets nodig heeft wat er niet op zit zal balen, maar ja, dat geldt natuurlijk net zo goed voor de Ziggo, KPN etc modems / routers. De firmware is verder een stuk uitgebreider dan die van het Ziggo modemrouter van mijn buurvrouw, dat is veel meer dichtgetimmerd.

Ook de VDSL zijde is in orde, het modem verbindt op 111214 kbps / 32900 kbps en kan hier in principe weken online zijn zonder problemen (toevallig nu net een paar dagen geleden een keer opnieuw opgestart wegens bezigheden in de meterkast):
near-end interleaved channel bit rate: 111214 kbps
near-end fast channel bit rate: 0 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 32900 kbps

near-end FEC error fast: 0
near-end FEC error interleaved: 1183
near-end CRC error fast: 0
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 241
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime :2 days, 22:22, 23 secs
DSL activetime :0 min, 48 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 13.7 dB
output power upstream: -11.4 dbm
attenuation downstream: 2.3 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 5.0 dB
output power downstream: 8.2 dbm
attenuation upstream: 0.0 dB
Natuurlijk is dit vooral een zaak van hoe stabiel je DSL lijn is, maar dat is geen Online kwestie maar een KPN / wijkcentrale kwestie. :) Maar het modem is in principe in staat een stabiele DSL verbinding te maken.

Latency? Geen problemen. Pingtijden tussen de 12 en 25 ms zijn hier normaal. Misschien wil je als hardcore gamer lager, maar voor browsen is het prima. Ik merk hierbij geen verschil met de ZIggo verbinding van mijn buren.

Uiteraard blijft het n=1. Zit je met een brakke DSL wijkcentrale, een gare telefoonlijn of andere bekabelingsproblemen, een enorme stoorzender voor de wifi, etc dan zullen problemen je deel zijn. :Y

[ Voor 15% gewijzigd door Cap op 24-11-2022 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-08 13:03
Hoe werkt de oplevering bij online.nl is jullie ervaring?

Hier in een Delta gebied ingeschreven voor internet.

Dat is 28-07-2021(!) gebeurd. Ik heb heb een abonnement afgesloten. Met overstapservice.

Na aansluiting in de woning zou e.e.a. worden geactiveerd. Prima.

In tussentijd krijg ik gewoon reclame van Online.nl aanbiedingen die goedkoper zijn. Thanks online.nl, voor de zure smaak.

Op 23 november bericht. Het zal per 28 november worden opgeleverd. Inloggegevens, hele shabam aan routers en modem (nokia NTU) gekregen.

Monteur geweest op 14-12 want het kon niet eerder. Die had geen zin om te wachten op het signaal wat een half uur kon duren. Maar PON lampje knippert tot op vandaag nog steeds.

Online.nl zegt dat ik toch het mailtje moet afwachten dat het geactiveerd wordt. Dat gaat denk ik dit jaar niet gebeuren. Ohja, en ze zeggen de oude provider gewoon niet op... dat heb ik nu zelf gedaan maar ik vermoed dat ik het moet verlengen.

En nu verschuilen ze zich achter dit stuk tekst dat ik op het mailtje moet wachten.

Je internetverbinding wordt per 28-11-2022 opgeleverd. Die dag moet de internetverbinding ook nog daadwerkelijk geactiveerd worden. Je ontvangt hiervan op dat moment een bevestiging per e-mail. Vanaf dat moment kan je gebruik maken van onze diensten.

Ze kunnen niet aangeven hoe lang dat duurt. Via de chat kan je niet escaleren, je krijgt een ticket. Hoe krijg ik het wel voor elkaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmasterS
scorelord schreef op zondag 18 december 2022 @ 11:50:
Hoe werkt de oplevering bij online.nl is jullie ervaring?

Hier in een Delta gebied ingeschreven voor internet.

Dat is 28-07-2021(!) gebeurd. Ik heb heb een abonnement afgesloten. Met overstapservice.

Na aansluiting in de woning zou e.e.a. worden geactiveerd. Prima.

In tussentijd krijg ik gewoon reclame van Online.nl aanbiedingen die goedkoper zijn. Thanks online.nl, voor de zure smaak.

Op 23 november bericht. Het zal per 28 november worden opgeleverd. Inloggegevens, hele shabam aan routers en modem (nokia NTU) gekregen.

Monteur geweest op 14-12 want het kon niet eerder. Die had geen zin om te wachten op het signaal wat een half uur kon duren. Maar PON lampje knippert tot op vandaag nog steeds.

Online.nl zegt dat ik toch het mailtje moet afwachten dat het geactiveerd wordt. Dat gaat denk ik dit jaar niet gebeuren. Ohja, en ze zeggen de oude provider gewoon niet op... dat heb ik nu zelf gedaan maar ik vermoed dat ik het moet verlengen.

En nu verschuilen ze zich achter dit stuk tekst dat ik op het mailtje moet wachten.

Je internetverbinding wordt per 28-11-2022 opgeleverd. Die dag moet de internetverbinding ook nog daadwerkelijk geactiveerd worden. Je ontvangt hiervan op dat moment een bevestiging per e-mail. Vanaf dat moment kan je gebruik maken van onze diensten.

Ze kunnen niet aangeven hoe lang dat duurt. Via de chat kan je niet escaleren, je krijgt een ticket. Hoe krijg ik het wel voor elkaar?
Online en activeren is drama. Ligt ook aan de oplevering van Delta trouwens. Elke dag blijven bellen en Twitter proberen. Heeft hier toen 2 weken geduurt in totaal.
Daarna trouwens eigenlijk nooit meer problemen gehad. Delta netwerk is wel onstabiel dat ligt niet aan online.nl !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
SmasterS schreef op zondag 18 december 2022 @ 12:20:
[...]

Online en activeren is drama. Ligt ook aan de oplevering van Delta trouwens. Elke dag blijven bellen en Twitter proberen. Heeft hier toen 2 weken geduurt in totaal.
Daarna trouwens eigenlijk nooit meer problemen gehad. Delta netwerk is wel onstabiel dat ligt niet aan online.nl !
Oh nein... ik dacht dat door online.nl ik op KPN zou zitten maar intussen ben ik daar wel achter. Dus straks ook nog geneuzel op onstabiele shizzle. ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codasiren
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 06-12-2024
Jezus wat een ellende. Online zou me over laten stappen op 10 januari, maar heeft vroegtijdig doorgegeven aan KPN dat het stopgezet moet worden. Ene medewerker aan telefoon weet geen reet en de andere kennen alleen een technisch verhaal wat vast wel klopt, maar niets oplost.

Heb een halve werkdag gemist omdat KPN en Online me besloten te pingpongen met 'het contract is nog niet geactiveerd' en 'er loopt nu geen KPN over de glasvezel'.

Had echt gehoopt dat het meeviel met de overstap, maar dit is de kafkaëske werkelijkheid helaas weer. En niemand die een ticket kan escaleren of een gebaar terug kan maken omdat 'mijn contract nog niet loopt'.

Als je nadenkt over overstappen op online dan zou ik heel erg dat heroverwegen. Wat een stress en tijdverspilling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmasterS
scorelord schreef op maandag 19 december 2022 @ 10:00:
[...]

Oh nein... ik dacht dat door online.nl ik op KPN zou zitten maar intussen ben ik daar wel achter. Dus straks ook nog geneuzel op onstabiele shizzle. ;w
Delta ligt er soms uit. Gaat al beter trouwens. Heb geen Nokia pon gekregen trouwens. Oude Fritzbox 5490 en een ntu van Delta zelf. Geen idee hoe het heet.
Heb jij dan nu gpon?

Verder eigenlijk volledig tevreden en op momenten dat ik moest werken er nog niet uitgelegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
SmasterS schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:15:
[...]

Delta ligt er soms uit. Gaat al beter trouwens. Heb geen Nokia pon gekregen trouwens. Oude Fritzbox 5490 en een ntu van Delta zelf. Geen idee hoe het heet.
Heb jij dan nu gpon?

Verder eigenlijk volledig tevreden en op momenten dat ik moest werken er nog niet uitgelegen
Het is een Nokia XS-010x-q met knipperend PON lampje. :*) Er is in mijn contract nergens geschermd met gpon, laat staat hoe ik weet hoe dat er uit ziet haha. Anyway, op mijn adres zijn wel gpon netwerksnelheden mogelijk. Op dit adres is de maximaal haalbare snelheid 8000 Mbps Het heeft kans dat het dan wel al zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmasterS
scorelord schreef op maandag 19 december 2022 @ 14:21:
[...]

Het is een Nokia XS-010x-q met knipperend PON lampje. :*) Er is in mijn contract nergens geschermd met gpon, laat staat hoe ik weet hoe dat er uit ziet haha. Anyway, op mijn adres zijn wel gpon netwerksnelheden mogelijk. Op dit adres is de maximaal haalbare snelheid 8000 Mbps Het heeft kans dat het dan wel al zo is.
Ja je hebt die nieuwe gpon techniek.. hopelijk gaat het snel keer werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
Even een follow up. Inmiddels aangesloten. Ik krijg alleen live TV niet aan de praat. Amino s004. Terugkijken gaat prima. Ik zie ook geen dedicated poort op de Zyxel maar dat hoeft ook niet volgens het boekje. Alles al gereset en opnieuw opgestart. Kan ik zelf nog iets ergens regelen? In de Zyxel zelf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arts
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-04 12:01
Ik overweeg weer over te stappen van KPN naar Online vanwege de korting via Pricewise op het moment.
2 jaar geleden heb ik eerder een abonnement gehad, maar ik vond de snelheid van de Decoder (Amino) en Canal Digital interface echt een drama. Is dit tegenwoordig al beter of kan ik er maar beter van wegblijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Arts schreef op zondag 25 december 2022 @ 20:31:
Ik overweeg weer over te stappen van KPN naar Online vanwege de korting via Pricewise op het moment.
2 jaar geleden heb ik eerder een abonnement gehad, maar ik vond de snelheid van de Decoder (Amino) en Canal Digital interface echt een drama. Is dit tegenwoordig al beter of kan ik er maar beter van wegblijven?
Ik vind hem niet sneller dan andere decoders maar ook niet echt langzaam.
Maar je hebt van OnlineNL een canaldigital abbo om tv te kijken.
Misschien heeft je tv de app zelf, of heb je een Apple-tv of nokia8010 of een ander streamkastje die sneller is. (Zorg dat je internet een lage ping en weinig jitter heeft, dat wil ook al helpen om sneller te zappen als je ip-tv kijkt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arts
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-04 12:01
Mel33 schreef op maandag 26 december 2022 @ 02:23:
[...]

Ik vind hem niet sneller dan andere decoders maar ook niet echt langzaam.
Maar je hebt van OnlineNL een canaldigital abbo om tv te kijken.
Misschien heeft je tv de app zelf, of heb je een Apple-tv of nokia8010 of een ander streamkastje die sneller is. (Zorg dat je internet een lage ping en weinig jitter heeft, dat wil ook al helpen om sneller te zappen als je ip-tv kijkt )
Aan de internetsnelheid kon het niet liggen; 100/100 snelheid en rechtstreeks op modem. Aan de TV verder ook niet (LG OLED). De interface vond ik nogal traag, even snel zappen ging niet, de Amino liep ook regelmatig vast. TV via de app vind ik ook niet heel soepel. Mocht er in die 2 jaar niks veranderd zijn weet ik mijn antwoord wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Amino is een merk, dus welke Amino hebben we het hier over? Mijn Amino Aria 7 loopt namelijk nooit vast.

Zappen is, zoals bij vrijwel elke digitale IPTV box laat staan CI-module, niet snel. Zapsnelheden binnen de seconde zoals bij good old analoge tv worden bij lange na niet gehaald. :P Denk eerder aan 3 a 4 sec.

Verder valt de snelheid van de interface wel mee, de tv gids staat er binnen een seconde, zappen naar een volgende gidspagina is binnen c.a. een halve seconde net als de programmadetails, en de homepage. Het verschijnen van de infobalk is (vrijwel) direct vanuit een lopend programma naar begin gemist is binnen 4 seconden.

De Aria 7 werkt in ieder geval een stuk sneller dan bij de oude MZ-102 en MZ-101 boxen en veel belangrijker, ook veel betrouwbaarder: zonder vastlopers of niet synchroon lopende audio en niet te vergeten, zonder irritante blokjes en frameskips (m.a.w. de buffering is beter voor elkaar) en het opstarten vanuit de standaard stand-by stand gaat snel. Voor mij zijn dat soort zaken eerder dealbreakers dan zapsnelheid.

Met de Canal Digitaal oplossing kan ik ongestoord programma's kijken, pauzeren, vanaf het begin kijken, terugspoelen en terugkijken, zowel via de box als via de internet app, en het zenderaanbod sluit aan bij mijn behoefte. Veel door zenders heen zappen is niet mijn hobby, bij iemand die dat wel graag doet kan ik me voorstellen dat je naar de hoogste zapsnelheid op zoek bent. Maar af en toe zappen is prima te doen, en met de p-p toets kan je handig wisselen tussen 2 zenders, ook dat gebruik ik nog wel eens bij live voetbalwedstrijden.

Alles kan uiteraard beter (bandbreedte tv streams, snelheid box, interface, opties, zenderpakket), maar de beperkte meerwaarde van bijv KPN op een paar punten kan niet op tegen de prijs (zeker als je ook nog eens ESPN compleet apart moet gaan afnemen bovenop het KPN abonnement).

[ Voor 38% gewijzigd door Cap op 27-12-2022 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Arts schreef op maandag 26 december 2022 @ 14:22:
[...]

Aan de internetsnelheid kon het niet liggen; 100/100 snelheid en rechtstreeks op modem. Aan de TV verder ook niet (LG OLED). De interface vond ik nogal traag, even snel zappen ging niet, de Amino liep ook regelmatig vast. TV via de app vind ik ook niet heel soepel. Mocht er in die 2 jaar niks veranderd zijn weet ik mijn antwoord wel.
Al heb je 1000/1000…., het ligt niet aan de snelheid als je trage zap of interface hebt, maar aan latency. Dus lage ping en weinig jitter en geen packetloss. En dat moet laag zijn in je thuis-netwerk en dus ook naar je internet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Laatst online: 08-09 21:37
Arts schreef op zondag 25 december 2022 @ 20:31:
Same here. Binnenkort kan ik overstappen en online.nl is een serieuze optie. Qua verbinding neem ik aan dat het wel goed zit. Het zou dan gaan lopen via KPN WBA glasvezel. Enige twijfel is tv. Ik heb 1 ontvanger en de rest via de KPN Smart TV app (Google TV). Dat draait goed (genoeg) maar ik ben wel benieuwd hoe Canal Digitaal met de app zich verhoudt tot KPN. Iemand directe ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:11
@Edje040 https://www.canaldigitaal.nl/
Dan probeer je het toch een maand?
(toch wel bijzonder dat ALLEEN ESPN bij Ziggo 17.95 kost en je hier voor 14,95 een compleet TV pakket heb inclusief ESPN.)

[ Voor 44% gewijzigd door jongetje op 27-12-2022 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
jongetje schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:51:
@Edje040 https://www.canaldigitaal.nl/
Dan probeer je het toch een maand?
(toch wel bijzonder dat ALLEEN ESPN bij Ziggo 17.95 kost en je hier voor 14,95 een compleet TV pakket heb inclusief ESPN.)
Dat is een van de redenen van overstap inderdaad. Ik zal CD eens een maandje proberen. Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Edje040 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:31:
[...]

Same here. Binnenkort kan ik overstappen en online.nl is een serieuze optie. Qua verbinding neem ik aan dat het wel goed zit. Het zou dan gaan lopen via KPN WBA glasvezel. Enige twijfel is tv. Ik heb 1 ontvanger en de rest via de KPN Smart TV app (Google TV). Dat draait goed (genoeg) maar ik ben wel benieuwd hoe Canal Digitaal met de app zich verhoudt tot KPN. Iemand directe ervaring mee?
Zowel de KPN app als CD app zijn wat beeldkwaliteit betreft beduidend slechter dan de varianten via de eigen box. Dat komt omdat de internetstreams een stuk lagere bandbreedte toebedeeld krijgen dan de IPTV streams van de dedicated KPN en CD ontvangers. Dat zie je aan de kleurweergave, scherpte en helaas ook aan de prestaties bij bewegende beelden. Gevolg is dat met de KPN / CD apps voetbal kijken op een grotere tv van goede kwaliteit (ik heb 2 recente LG OLEDs) geen pretje is (schok schok schoik bij panning shots). Ik moet de motion interpolation op de tv flink opschroeven om het dragelijk te maken, maar dedicated ontvangers zijn echt stukken beter.

Via 13 inch notebook scherm is de webstream nog wel te pruimen, maar het blijft niet optimaal. Ik heb via de browser zowel de beschikking over CD, KPN en Ziggo (de laatste 2 via het abo van familie) en als ik zou moeten kiezen dat zeg ik dat die van Ziggo iets beter is en die van CD en KPN gelijkwaardig zijn.

Kortom, kijk je op een klein / matig scherm en ben je er niet zo gevoelig voor dan zijn de apps c.q. kijken via de browser een optie, anders niet echt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Cap schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:12:
[...]

Zowel de KPN app als CD app zijn wat beeldkwaliteit betreft beduidend slechter dan de varianten via de eigen box. Dat komt omdat de internetstreams een stuk lagere bandbreedte toebedeeld krijgen dan de IPTV streams van de dedicated KPN en CD ontvangers. Dat zie je aan de kleurweergave, scherpte en helaas ook aan de prestaties bij bewegende beelden. Gevolg is dat met de KPN / CD apps voetbal kijken op een grotere tv van goede kwaliteit (ik heb 2 recente LG OLEDs) geen pretje is (schok schok schoik bij panning shots). Ik moet de motion interpolation op de tv flink opschroeven om het dragelijk te maken, maar dedicated ontvangers zijn echt stukken beter.

Via 13 inch notebook scherm is de webstream nog wel te pruimen, maar het blijft niet optimaal. Ik heb via de browser zowel de beschikking over CD, KPN en Ziggo (de laatste 2 via het abo van familie) en als ik zou moeten kiezen dat zeg ik dat die van Ziggo iets beter is en die van CD en KPN gelijkwaardig zijn.

Kortom, kijk je op een klein / matig scherm en ben je er niet zo gevoelig voor dan zijn de apps c.q. kijken via de browser een optie, anders niet echt. :/
I know. Ik heb hier een VIP5202 en op de andere tv's draai ik de apps via Google TV. De ontvanger is beter maar voor de tv onder de veranda vindt ik het prima. Als ik overstap zal het dus 1 ontvanger worden en de rest via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Als je nu KPN glasvezel hebt (AON) en je stapt over naar Online, blijft het dan AON?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-08 00:02
Edje040 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:30:
Als je nu KPN glasvezel hebt (AON) en je stapt over naar Online, blijft het dan AON?
ja aangezien online online altijd via kpn wba levert hebben geen eigen appratuur in de pops van kpnnetwerk staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
jopoh schreef op woensdag 28 december 2022 @ 18:45:
[...]

ja aangezien online online altijd via kpn wba levert hebben geen eigen appratuur in de pops van kpnnetwerk staan
Dank je. Dan zal er nagenoeg niets veranderen t.o.v. KPN (behalve tv). Ik gebruik nu ook al eigen apparatuur (Fritzbox), dus dan zal het aanpassen van de provider genoeg zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidoffm
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Hoi Allemaal,

Omdat ik zelf (zonder duidelijk succes) heb gezocht naar de VLANS die online grbruikt op de WAN kant, en ik ze inmiddels wel gevonden heb, hierbij de tabel, wellicht handig voor de volgende zoekende tweaker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ystBbCJLG6vtQhuaQ-FlXAWgyXo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NrtoaUTdK7RykUmsJtf6BHpx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
davidoffm schreef op maandag 2 januari 2023 @ 21:28:
Hoi Allemaal,

Omdat ik zelf (zonder duidelijk succes) heb gezocht naar de VLANS die online grbruikt op de WAN kant, en ik ze inmiddels wel gevonden heb, hierbij de tabel, wellicht handig voor de volgende zoekende tweaker.

[Afbeelding]
Dat wordt automatisch toegevoegd toch? (het staat bij mij hetzelfde als de jouwe)
Tenminste mijn Amino tv decoder van online stond er na verloop van tijd automatisch in, met het config_label IPTV_FIBER

Je kan ze vinden in je Xyxel modem bij kopje netwerkinstellingen en dan breedband. Ook bij netwerkinstellingen > routing staat ook wat om te configureren.
En dan kan je op het hoofdblad verbindingstatus ook naar verbindingen en daar staat welke ip's er worden gebruikt, Ik heb bij IPTV_FIBER wel een config staan en bij Online_CAIW weer niet, wat logisch is natuurlijk als ik KPN-fiber heb in mijn huis.

En dan heb je in systeemmonitor nog allerlei routing tabellen arp-tabellen en voip tabellen etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Mel33 op 02-01-2023 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
davidoffm schreef op maandag 2 januari 2023 @ 21:28:
Hoi Allemaal,

[Afbeelding]
https://www.online.nl/kla...en-wifi/eigen-apparatuur/

Staat er toch gewoon?
Of mis ik nu iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidoffm
  • Nu online
Dat dacht ik ook, maar je mist inderdaad iets: namelijk het vlan voor internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:52
davidoffm schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 08:57:

[...]
En waar staat dat in jouw tabel dan? Bij een KPN verbinding zou dat namelijk Vlan 6 moeten zijn bij mijn weten. Vlan 4 is voor TV.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS

[...]
Het staat er wel. Alleen niet duidelijk. Vlan voor internet is 248 en voor de tv 121.
Al moet ik de laatste nakijken trouwens in mijn router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS

[...]
Het klopt niet echt van internet bij online.nl over delta fiber. Zie de screenshot van mijn instellingen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aNnegD89W3gARaw9E-HZGINlvzM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CpcsGVi8CsJdehEUkYB94L9O.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fMLT6Eboo3_vJFw0BJPEVwoUhGw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WINou4QT4u1rrITQxad6z2UE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidoffm
  • Nu online
VLAN6 word toch gebruikt door de isp KPN om internet over te leveren (KPN =! KPNnetwerkNL)

ISP Online.NL gebruikt VLAN1001 om internet over te leveren op een glas verbinding van KPNnetwerkNL, en VLAN241 om internet over te leveren op een glas verbinding van DeltaFiberNetwerk.

Zoals gezegd door @Mel33; deze tabel komt 1 op 1 uit het door online geleverde modem, dus zo speciaal is het niet. Maar ik was zelf op zoek naar deze informatie toen ik nog geen modem tot mijn beschikking had. Ook staan er verschillende Posts op het forum die VLAN 1001 vermelden, maar er dan niet bij zetten dat het gaat om een glas verbinding via KPNnetwerkNL, en vice versa.

Mijn doel met de post is toekomstige zoekende mede Tweakers te voorzien van service door al deze info in een overzicht te posten.
Barre73 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:29:
[...]

En waar staat dat in jouw tabel dan? Bij een KPN verbinding zou dat namelijk Vlan 6 moeten zijn bij mijn weten. Vlan 4 is voor TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidoffm
  • Nu online
Precies, de informatie op de website van online.NL is niet correct, Danwel niet volledig, daarom ook mijn initiële post. Ik ben blij dat je nu ook tot dezelfde conclusie komt!
SmasterS schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:39:
[...]

Het klopt niet echt van internet bij online.nl over delta fiber. Zie de screenshot van mijn instellingen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:36
Barre73 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:29:
[...]

Ik dacht dat Online.nl Canal Digital gebruikt voor IPTV en het internet via hun eigen netwerk (AS5390) loopt.
Van WBA gerbuiken ze denk ik alleen de fysieke connectie.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennis-L op 03-01-2023 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
davidoffm schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:44:
Precies, de informatie op de website van online.NL is niet correct, Danwel niet volledig, daarom ook mijn initiële post. Ik ben blij dat je nu ook tot dezelfde conclusie komt!

[...]
Ja maar jou informatie ook niet over delta daarin. Tv is 121. Ooit werkte tv hier niet meer en deze vlan toen ingesteld via hun site. Internet vlan klopt inderdaad niet van hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Recent een aanvraag gedaan voor internet en tv. Er ligt hier glasvezel (AON, voorheen Reggefiber) en ik zit tot 6-4 bij KPN.

Nu krijg ik een mail van Online.nl (en een SMS van KPN Wholesale) dat ik een afspraak moet/kan maken met de KPN monteur voor het verzorgen van de nieuwe aansluiting. Maar die ligt er dus al jaren.

IS het verstandig toch een afspraak te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Edje040 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 22:30:
Recent een aanvraag gedaan voor internet en tv. Er ligt hier glasvezel (AON, voorheen Reggefiber) en ik zit tot 6-4 bij KPN.

Nu krijg ik een mail van Online.nl (en een SMS van KPN Wholesale) dat ik een afspraak moet/kan maken met de KPN monteur voor het verzorgen van de nieuwe aansluiting. Maar die ligt er dus al jaren.

IS het verstandig toch een afspraak te maken?
Wat ze bedoelen is het plaatsen van de NT en Online huurt daarvoor een KPN monteur in.
Zij gaan er automatisch vanuit dat er een NT op je aansluiting moet worden geplaatst. Jij hebt die al omdat je bij KPN al glasvezel afneemt (neem ik aan).
Of je die monteur een nieuwe wil laten plaatsen (als hij dat al gaat doen) is aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Barre73 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 06:58:
[...]

Wat ze bedoelen is het plaatsen van de NT en Online huurt daarvoor een KPN monteur in.
Zij gaan er automatisch vanuit dat er een NT op je aansluiting moet worden geplaatst. Jij hebt die al omdat je bij KPN al glasvezel afneemt (neem ik aan).
Of je die monteur een nieuwe wil laten plaatsen (als hij dat al gaat doen) is aan jou.
Er hangt inderdaad al een NT. Eigenlijk ook best vreemd dat ik een afspraak moet maken voor volgende week terwijl ik nog tot 6-4 bij KPN zit. Overigens zal de overgang naar Online niet veel anders betekenen dat het profiel aanpassen in de Fritbox. Als ik nu een monteur laat komen die vanalles gaat vervangen is er alleen kans op fouten denk ik. Misschien beter om ze even te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Edje040 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 07:15:
[...]

Er hangt inderdaad al een NT. Eigenlijk ook best vreemd dat ik een afspraak moet maken voor volgende week terwijl ik nog tot 6-4 bij KPN zit. Overigens zal de overgang naar Online niet veel anders betekenen dat het profiel aanpassen in de Fritbox. Als ik nu een monteur laat komen die vanalles gaat vervangen is er alleen kans op fouten denk ik. Misschien beter om ze even te bellen?
Ik realiseer me nu pas dat je schreef dat je nog 2,5 maand bij KPN zit. Dat gaat dan zeker niet goed in de bestelling en dus inderdaad bellen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
Barre73 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 07:43:
[...]

Ik realiseer me nu pas dat je schreef dat je nog 2,5 maand bij KPN zit. Dat gaat dan zeker niet goed in de bestelling en dus inderdaad bellen!
Contact gehad. Reden van monteur is om te controleren of de aanwezige apparatuur (NTU) nog goed genoeg is. Het is de bedoeling dat de monteur op de dag van overstap gepland wordt (5-4). Lijkt dus goed te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Wat Online.nl aan het doen is weet ik niet, maar ik heb een 100/100 glaslijntje en ik krijg een veel dikkere lijn.
Lekker is het wel iig hahaha

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6gDHKtMiIzj0lbBMH8QxrWW7iQQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aEKEd2ytXWFxqCu3rlQJJtq5.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Mel33 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:46:
Wat Online.nl aan het doen is weet ik niet, maar ik heb een 100/100 glaslijntje en ik krijg een veel dikkere lijn.
Lekker is het wel iig hahaha

[Afbeelding]
Via KPN of Delta? Overigens vind ik de latency wel aan de hoge kant. Bekabeld gemeten?

[ Voor 6% gewijzigd door Edje040 op 07-02-2023 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
@Edje040 Kpn. Ja ik had 10 sites open staan en de store was wat updaten. Ja bekabeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Mel33 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 12:03:
@Edje040 Kpn. Ja ik had 10 sites open staan en de store was wat updaten. Ja bekabeld.
Mijn aanvraag loopt ook (via KPN glasvezel). Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen. Overigens zonder de Zyxel maar met een eigen Fritzbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 16:52
Ervaren jullie vandaag ook verbindingsproblemen met zowel tv als internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Joeri schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 12:05:
Volgens de site is er sinds vanochtend storing op interactieve tv. Wellicht dat het daar iets mee te maken heeft.
Ik heb er zelf geen last van maar ik wordt ook pas per 5 april aangesloten ;-)

https://www.online.nl/kla...g-interactieve-televisie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Op allestoringen.nl begint het aantal meldingen aardig op te lopen. De meeste mensen hebben problemen met interactieve tv. Alleen ned 1,2 en 3 doen het.

Vreemd is wel dat bij T-Mobile dezelfde meldingen binnenkomen (ook alleen ned 1,2 en 3). Het zou dus kunnen dat het probleem buiten de ISP('s) ligt.

[ Voor 11% gewijzigd door Edje040 op 22-02-2023 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
T-Mobile maakt net als Online.nl gebruik van het TV platform van Canal Digitaal, als ik me niet vergis. Vandaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Joeri schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 12:05:
Hopelijk is het snel gefixed 8)7

control alt oeps deleted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Cap schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:37:
T-Mobile maakt net als Online.nl gebruik van het TV platform van Canal Digitaal, als ik me niet vergis. Vandaar dus.
Nee hoor. T-Mobile heeft haar eigen platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Via de site en de app zijn wat meer zenders te bekijken.

https://www.online.nl/kla...g-interactieve-televisie/

Bij T-Mobile vlot het ook nog niet echt:

https://community.t-mobil...of-vaste-telefonie-284385

[ Voor 35% gewijzigd door Edje040 op 22-02-2023 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Barre73 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 19:51:
[...]

Nee hoor. T-Mobile heeft haar eigen platform.
Dan vergis ik me dus, het zal een andere provider zijn geweest die gebruik maakt van CD diensten. :)

Wel erg toevallig dat beide partijen tegelijkertijd eenzelfde storing hebben waarbij alleen de NPO zenders werken. Er zal toch vast een verband zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
En het werkt hier weer, de RTL zooi etc heeft weer beeld.

Bij T-Mobile schijnt het ook weer te werken.

[ Voor 29% gewijzigd door Cap op 22-02-2023 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-08 00:02
Cap schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 21:55:
[...]

Dan vergis ik me dus, het zal een andere provider zijn geweest die gebruik maakt van CD diensten. :)

Wel erg toevallig dat beide partijen tegelijkertijd eenzelfde storing hebben waarbij alleen de NPO zenders werken. Er zal toch vast een verband zijn...
freedom maakt gebruik van het CD diensten.
maar lijkt voor de gebruikers weer te gaan werken zo links en rechts hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 18:49
Hoe bevalt overstappers vanaf KPN het TV aanbod van online? Spijt van? En kan ik een Fritzbox aansluiten op Online glas? Dat Zyxel modem, is dat een beetje instelbaar, qua poort fwds, of is die vergelijkbaar met de experiabox 12 van KPN?

[ Voor 32% gewijzigd door pennywiser op 02-03-2023 00:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
pennywiser schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 00:50:
Hoe bevalt overstappers vanaf KPN het TV aanbod van online? Spijt van? En kan ik een Fritzbox aansluiten op Online glas? Dat Zyxel modem, is dat een beetje instelbaar, qua poort fwds, of is die vergelijkbaar met de experiabox 12 van KPN?
Een Fritzbox aansluiten gaat lukken (via WAN sowieso) Het profiel van Online.nl staat namelijk gewoon in de lijst van dienstenaanbieders. Kiezen, opnieuw opstarten en klaar. Ik blijf het liefst weg van het dichtgetimmerde ISP-spul. Van de Box 12 zou ik sowieso wegblijven. Kijk maar even op het forum van KPN. Ik draai zelf al jaren naar volle tevredenheid een Fritzbox. In het verleden via XS4ALL, nu KPN en binnenkort ook met Online.nl.

Qua tv weet ik het ook nog niet (ik ga per 4-4 pas over van KPN naar Online). Wel draai ik al een paar maanden de Canal Digitaal app op een Google TV Chromecast. Beeldkwaliteit is iets minder in vergelijking met de KPN app. Maar goed, het is ook maar 720p. Als je een beetje speelt met de diverse instellingen op de TV en de Chromecast zie je het verschil alleen als je dicht bij de tv staat. Verder draait de app stabiel en geen storingen. De ontvanger heb ik dus nog niet aangesloten. Ik verwacht daar qua beeld wel wat meer van maar we gaan het zien.

[ Voor 10% gewijzigd door Edje040 op 02-03-2023 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
De beeldkwaliteit van de Online ontvanger is prima, veel beter dan die van de app met lagere bitrate. Daar ben ik niet zo enthousiast over, maar voor boven op de slaapkamer is het voor nu 'goed genoeg'.

Maar dat geldt net zo goed voor KPN, ook daar is de beeldkwaliteit via de ontvanger een stuk beter. Tenzij ze daar onlangs de bitrate van de app stream flink omhoog gegooid hebben, want ik heb de laatste maanden niet meer via KPN gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvbommel
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-09 08:13
Een Fritzbox aansluiten gaat lukken (via WAN sowieso) Het profiel van Online.nl staat namelijk gewoon in de lijst van dienstenaanbieders.
Sterker nog, ik kreeg van Online (op Delta glasvezel) zelfs een Fritzbox 5490 als standaard-router geleverd.

Een andere Fritzbox er achter hangen als extra switch+access point was ook geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
fvbommel schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:56:
[...]

Sterker nog, ik kreeg van Online (op Delta glasvezel) zelfs een Fritzbox 5490 als standaard-router geleverd.

Een andere Fritzbox er achter hangen als extra switch+access point was ook geen enkel probleem.
Via Delta is dat inderdaad zo. Op KPN WBA krijg je een Zyxel maar die blijft hier lekker in de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:05
Ik heb nu KPN 100/10 (praktijk 100/30) met TV. En ga 59 euro betalen na een periode van verlengingen en kortingen. Schrok ik best van, aangezien ik van zo'n 35 euro gemiddeld per maand af kom. Ben zeer tevreden over KPN, TV is handig maar kijk het weinig.

Nu zag ik via Breedbandwinkel dat Online voor 344 per jaar (wat kortingen en cashbacks gestapeld) Internet en TV aanbiedt. Dat scheelt aanzienlijk met 579 euro die KPN houden me 1 jaar kost als ik verleng met 6mnd korting.

Ik zie dat Online op hetzelfde netwerk zit als KPN. Kan overstappen zonder kwaliteitsverlies van internet?

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:11
Online maakt gebruikt van KPN koper en glasvezel kabels. Maar heeft zijn eigen peering en het tv platform van Canal digital en dat is anders dan KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zouden jullie eerder Online of T-mobile pakken als je een glasvezellijn van KPN hebt thuis? En krijg je ook toegang tot de Film1 app, of alleen de Film1 kanalen op tv zelf?

Ik zal geen decoder gebruiken maar de Android tv app.

[ Voor 14% gewijzigd door darkdesign op 11-03-2023 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Ligt aan de prijs en de gewenste zenders.

Het gaat om de Film1 kanalen via de decoder of CanalDigitaal app.

[ Voor 26% gewijzigd door Cap op 11-03-2023 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Cap schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 12:45:
Ligt aan de prijs en de gewenste zenders.

Het gaat om de Film1 kanalen via de decoder of CanalDigitaal app.
Ik heb Online aangevraagd voor een jaartje. Met cashback uiteindelijk een gemiddelde maandprijs van zo'n 29 euro. Internet 100Mbits + tv app.

Nu heb ik 1Gbits, maar dat gebruik ik alleen als ik een nieuwe game op mijn Xbox download.. Zo'n 2x per jaar.

Is het internet product hetzelfde product als KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
darkdesign schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:58:
[...]

Is het internet product hetzelfde product als KPN?
Zie het antwoord van @jongetje hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Cap schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:07:
[...]

Zie het antwoord van @jongetje hierboven.
Ah oke, hetzelfde dus maar andere peering. Is de ping vergelijkbaar met KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzertyNL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 13:44
Weet iemand of online.nl binnenkomend verkeer naar TCP port 25 (SMTP) gewoon doorlaat.

Ik zou een eigen mailserver willen draaien (om binnenkomende mail op te vangen met postfix) op een online.nl ip-adres die de mail binnen gaat krijgen voor bepaalde domeinen (waarbij er dus een DNS MX record naar het online.nl ip-adres wijst)

Als iemand eventueel andere internet providers in NL weet die binnenkomend verkeer op TCP port 25 doorlaten zou ik ook graag weten welke dat zijn . (Ik weet dat het op dit moment bij Ziggo werkt indien het modem in bridge mode staat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

darkdesign schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:22:
[...]

Ah oke, hetzelfde dus maar andere peering. Is de ping vergelijkbaar met KPN?
Wij hebben uitstekende ping hier (gemeten in xbox games zoals rocket league). Speedtest app meet 9ms momenteel.
Voorheen ook KPN glasvezel gehad, maar wat betreft internet is er geen verschil merkbaar.

Wel hebben ze opeens de Amino kastjes een update gegeven.. totaal andere manier van zappen / door zenders bladeren. Ik vind het 10x niks. Anderen hier ook last van?

[ Voor 34% gewijzigd door FaceDown op 14-03-2023 20:52 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zijn die Amino kastjes via WiFi aan te sluiten of is de ethernet kabel verplicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Sumuhtsop schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:11:
Zijn die Amino kastjes via WiFi aan te sluiten of is de ethernet kabel verplicht?
Geen wifi.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
FaceDown schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:48:
[...]

Wel hebben ze opeens de Amino kastjes een update gegeven.. totaal andere manier van zappen / door zenders bladeren. Ik vind het 10x niks. Anderen hier ook last van?
Ja, de app hadden ze al een tijdje de nieuwe interface gegeven, nu de ontvanger ook. En ik vind het eigenlijk wel prettig.

De zaken die je vaak nodig hebt zitten in het snelmenu (OK): schakelen begin gemist / live tv, uitzending gemist en hiervoor en hierna op tv, zaplijst én niet te vergeten: programma-informatie, wat eerst weggemoffeld zat op de laatste plek van de volgende pagina van het menu.

In de oude interface zat uitzending gemist en begin gemist meer verstopt of ontbrak het geheel in het snelmenu, dus voor begin gemist gebruikte ik altijd de sneltoets |<, maar mijn vriendin kan die nooit onthouden dus die moest altijd eerst naar de gids, scrollen naar juiste programma, omslachtig...

Zappen kan nog steeds op dezelfde manier via de standaard P+ en P- toetsen, en het zappen gaat weer iets sneller, nu net binnen de 3 seconden.

Spoelen is nu simpelweg pijltjestoets indrukken en bij loslaten speelt ie vanzelf verder vanaf het nieuwe punt, dus niet meer te ver doorspoelen omdat je niet snel genoeg op play drukt... :)

Ook kan je nu direct vanaf het live programma terugspoelen, in plaats van dat je bij het begin van het programma eraan moet denken dat je op even op pauze / play moet drukken omdat je anders later niet kan terugspoelen. -O- Bij bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd op de commerciëlen was dat dodelijk: net dat doelpunt gemist, maar1 minuutje terugspoelen ho maar. En begin gemist is dan geen optie omdat je bij de commerciëlen niet vooruit mag spoelen, want er moet ten aller tijde voorkomen worden dat je voorbij de reclameblokken kan spoelen. :X

Alleen van de zaplijst ben ik nog niet overtuigd, de programma's staan er maar je moet uit hele kleine onduidelijke logootjes in de programmathumbnails opmaken welke zender het is, ipv dat het zendernummer en naam netjes in de tekst eronder staat. Maar goed dat is de mode, want KPN en Ziggo doen dat ook niet...

Er kan nog steeds van alles verbeterd worden (oa de weergave van de gids), de plekken waarop je iets aantreft zijn niet altijd handig of logisch, maar: al met al een verbetering. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Ik heb via Breedbandwinkel een aanvraag gedaan om van KPN naar Online over te stappen. Daar heb ik aangegeven dat ik zelf de overstap datum wil bepalen. Eerst kreeg ik een mail van Online dat ze 26-04 aanhouden, dat is 2 dagen na de wensdatum die ik zelf heb opgegeven dus dat is prima. Even later kreeg ik ineens een mail dat ze 30-03 gaan aanhouden als datum van overstappen.

KPN zegt van niks te weten en Online gaat kijken of ze alsnog 24-04 kunnen aanhouden, maar dat de kans groot is dat dat niet meer kan. Ik zit overigens nog binnen de 14 dagen herroepingsrecht, dus vreemde gang van zaken.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Cap schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 10:12:
[...]

Ja, de app hadden ze al een tijdje de nieuwe interface gegeven, nu de ontvanger ook. En ik vind het eigenlijk wel prettig.

De zaken die je vaak nodig hebt zitten in het snelmenu (OK): schakelen begin gemist / live tv, uitzending gemist en hiervoor en hierna op tv, zaplijst én niet te vergeten: programma-informatie, wat eerst weggemoffeld zat op de laatste plek van de volgende pagina van het menu.

In de oude interface zat uitzending gemist en begin gemist meer verstopt of ontbrak het geheel in het snelmenu, dus voor begin gemist gebruikte ik altijd de sneltoets |<, maar mijn vriendin kan die nooit onthouden dus die moest altijd eerst naar de gids, scrollen naar juiste programma, omslachtig...

Zappen kan nog steeds op dezelfde manier via de standaard P+ en P- toetsen, en het zappen gaat weer iets sneller, nu net binnen de 3 seconden.

Spoelen is nu simpelweg pijltjestoets indrukken en bij loslaten speelt ie vanzelf verder vanaf het nieuwe punt, dus niet meer te ver doorspoelen omdat je niet snel genoeg op play drukt... :)

Ook kan je nu direct vanaf het live programma terugspoelen, in plaats van dat je bij het begin van het programma eraan moet denken dat je op even op pauze / play moet drukken omdat je anders later niet kan terugspoelen. -O- Bij bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd op de commerciëlen was dat dodelijk: net dat doelpunt gemist, maar1 minuutje terugspoelen ho maar. En begin gemist is dan geen optie omdat je bij de commerciëlen niet vooruit mag spoelen, want er moet ten aller tijde voorkomen worden dat je voorbij de reclameblokken kan spoelen. :X

Alleen van de zaplijst ben ik nog niet overtuigd, de programma's staan er maar je moet uit hele kleine logootjes in de programmathumbnails opmaken welke zender het is, ipv dat de zendernaam netjes in de tekst eronder staat. Maar goed dat is de mode, want KPN en Ziggo doen dat ook niet...

Er kan nog steeds van alles verbeterd worden (oa de weergave van de gids), de plekken waarop je iets aantreft zijn niet altijd handig of logisch, maar: al met al een verbetering. :)
Wat ik bloedirritant vind is dat je niet meteen bij de zaplijst kan komen. Voorheen was dat 'omhoog' of 'omlaag' (althans via mijn Harmony). Nu moet je eerst het menu tevoorschijn toveren, 1 naar rechts, OK. Dat zijn dus al drie klikken. En vervolgens zie je inderdaad niet fatsoenlijk welke zenders het zijn. Dit is dus de functie die ik bij het TV kijken het allermeest gebruik, en dan is van 1 naar 3 stappen gewoon totale bagger. Sorry maar daar is totaal niet goed over nagedacht. Het is alsof je 3 knoppen moet indrukken in plaats van 1 om je auto te kunnen starten.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:05
Nog even getwijfeld om naar Ziggo te gaan met 1000/50 en TV voor 37,75 (437 p/j), maar uiteindelijk voor Online VDSL gekozen met 100/30 voor 27 euro (344 p/j) via breedbandwinkel.
Maakte me toch wat zorgen over de PING tijden van Ziggo, ondanks de glasvezel upgrade en nieuwe Docsis standaarden. En heb nu met KPN ook genoeg bandbreedte.

Mooie aanbieding met alle prijs verhogingen van de laatste tijd! KPN kon max 6mnd korting geven en kwam uit op 45,5 (546 per jaar) ome blijven

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
darkdesign schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:19:
Ik heb via Breedbandwinkel een aanvraag gedaan om van KPN naar Online over te stappen. Daar heb ik aangegeven dat ik zelf de overstap datum wil bepalen. Eerst kreeg ik een mail van Online dat ze 26-04 aanhouden, dat is 2 dagen na de wensdatum die ik zelf heb opgegeven dus dat is prima. Even later kreeg ik ineens een mail dat ze 30-03 gaan aanhouden als datum van overstappen.

KPN zegt van niks te weten en Online gaat kijken of ze alsnog 24-04 kunnen aanhouden, maar dat de kans groot is dat dat niet meer kan. Ik zit overigens nog binnen de 14 dagen herroepingsrecht, dus vreemde gang van zaken.

Iemand hier ervaring mee?
Bij mij werd er ook geschoven met de datum. Ik kan per 5-4 over van KPN naar Online (januari aangevraagd). Online kwam ook opeens met een datum in februari op de proppen (monteur is al geweest). Na diverse chats blijkt het allemaal goed te gaan maar ik ben blij dat ik wel gebruik maak van de overstapservice (hoewel dat geen garantie is denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Edje040 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:33:
[...]

Bij mij werd er ook geschoven met de datum. Ik kan per 5-4 over van KPN naar Online (januari aangevraagd). Online kwam ook opeens met een datum in februari op de proppen (monteur is al geweest). Na diverse chats blijkt het allemaal goed te gaan maar ik ben blij dat ik wel gebruik maak van de overstapservice (hoewel dat geen garantie is denk ik).
Dat is wel bijzonder inderdaad. Ik hoop snel iets te horen van Online.nl. Het liefst maak ik mijn contractperiode vol bij KPN, want daar heb ik nu 1Gbit/s voor 35 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
FaceDown schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:34:
[...]

Wat ik bloedirritant vind is dat je niet meteen bij de zaplijst kan komen. Voorheen was dat 'omhoog' of 'omlaag' (althans via mijn Harmony). Nu moet je eerst het menu tevoorschijn toveren, 1 naar rechts, OK. Dat zijn dus al drie klikken. En vervolgens zie je inderdaad niet fatsoenlijk welke zenders het zijn. Dit is dus de functie die ik bij het TV kijken het allermeest gebruik, en dan is van 1 naar 3 stappen gewoon totale bagger. Sorry maar daar is totaal niet goed over nagedacht. Het is alsof je 3 knoppen moet indrukken in plaats van 1 om je auto te kunnen starten.
Klopt, maar gelukkig kan je wel nog gewoon zappen met de toetsen en dat gaat nog wat sneller ook. De andere voordelen van de vernieuwing mbt uitgesteld kijken / spoelen wegen voor mij zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
darkdesign schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:57:
[...]

Dat is wel bijzonder inderdaad. Ik hoop snel iets te horen van Online.nl. Het liefst maak ik mijn contractperiode vol bij KPN, want daar heb ik nu 1Gbit/s voor 35 euro per maand.
Same here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Zojuist 3 dezelfde mails binnengekregen met daarin wederom dezelfde ingangsdatum als ik daarvoor ook al had ontvangen. Inmiddels dus al 5 precies dezelfde mails met daarin 30-03 als startdatum ipv 24-04.

Mijn eerste ervaring is niet echt positief :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilvanwil
Klantenservice is mijns inziens nooit goed geweest, mijn ervaring is dat internet prima is, tv met tv ontvanger in orde, wel wat langzaam met zappen e.d. en via app stuk slechtere beeldkwaliteit. Ik ben sinds december over op Youfone glasvezel aangezien online geen knappe aanbieding wilde doen, anders was ik wel gebleven. Youfone valt me mee, goeie deal glasvezel 200/200, 6 maanden 29 euro, 3 maanden gratis viaplay, internet is prima, ping van 3 op mn telefoon, 200 down- en 350 upload. Tv ontvanger werkt vlotter dan bij online. Ook gaat ie beter om met cec signaal, dat werkte bij online niet fijn. Altijd andere volume niveaus, niet te pijlen waarom dat niet fijn werkte. De Android box is verder prima, Puffin tv browser er op voor allerhande streams(vooral tennis in mijn geval). Connectie via vlc met m'n nas, eventueel casten van telefoon, pc of laptop gaat ook prima. Succes, wie weet tot volgend jaar. Hoor van een vriend dat budget ook in orde is, dezelfde interface voor tv als kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
darkdesign schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 18:31:
Zojuist 3 dezelfde mails binnengekregen met daarin wederom dezelfde ingangsdatum als ik daarvoor ook al had ontvangen. Inmiddels dus al 5 precies dezelfde mails met daarin 30-03 als startdatum ipv 24-04.

Mijn eerste ervaring is niet echt positief :')
Heb je al met ze op de chat gezeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Edje040 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 21:07:
[...]

Heb je al met ze op de chat gezeten?
Nee, zal morgen nog een poging doen. Heb ze vanmiddag 2 keer aan de telefoon gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
darkdesign schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 21:20:
[...]

Nee, zal morgen nog een poging doen. Heb ze vanmiddag 2 keer aan de telefoon gehad.
Ik hou het altijd bij de chat. Dan kun je het gesprek opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Edje040 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 21:23:
[...]

Ik hou het altijd bij de chat. Dan kun je het gesprek opslaan.
Slim, had ik nog niet aan gedacht.
Pagina: 1 ... 36 ... 39 Laatste