Gewoon aangeven dat je het prima vindt als ze eerder aansluiten maar dat je dan een vergoeding wilt voor de dubbele kosten.
Zojuist een SMS gekregen dat op mijn verzoek de ingangsdatum naar 24-04 is gezet. Zal bij KPN checken of ze per die datum ook hebben opgezegd.
Vanmorgen een brief van KPN gehad, ze verlengen mijn korting van 12 maanden voor 35 euro met een jaar.
Net optijd Online.nl kunnen annuleren!
Dan was ik ook wel gebleven. Mij hebben ze nooit gebeld of gemaild..darkdesign schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 12:28:
Vanmorgen een brief van KPN gehad, ze verlengen mijn korting van 12 maanden voor 35 euro met een jaar.
Nadat je een nieuw contract hebt afgesloten altijd binnen de 14 dagen bedenktermijn nog even contact opnemen met de afdeling retentie van je huidige aanbieder. Ze hebben de opzegging dan binnen en weten dat het je menens is, dan krijg je altijd hun beste "blijf bij ons" aanbieding.
True, dat heb ik inderdaad niet gedaan. Ach..volgend jaar kijken we weer rond.Cap schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:19:
Nadat je een nieuw contract hebt afgesloten altijd binnen de 14 dagen bedenktermijn nog even contact opnemen met de afdeling retentie van je huidige aanbieder. Ze hebben de opzegging dan binnen en weten dat het je menens is, dan krijg je altijd hun beste "blijf bij ons" aanbieding.
Ik las in het KPN topic dat er max 6 maanden korting gegeven werd. Na aanvraag van Online heb ik KPN wel aan de lijn gehad om te checken of de juiste datum was doorgegeven door Online, toen hebben ze mij wel een aanbod gedaan.. Ook max 6 maanden korting.Edje040 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 18:54:
[...]
True, dat heb ik inderdaad niet gedaan. Ach..volgend jaar kijken we weer rond.
Ik heb nog niet eerder gezien dat iemand een brief kreeg met daarin de mededeling dat de korting verlengd werd voor een jaar zonder daar iets voor hoeven doen.
Dadelijk dus 24 maanden 1gb + tv gehad voor 35 euro per maand.
Zo goed was die niet, ze konden niet bewegen naar iets vergelijkbaars zoals ik kreeg bij Youfone ..was van plan m'n abo te upgraden naar glasvezel....maar meer dan een paar tientjes kon er niet af... Zit nu een paar maandjes bij Youfone, vergelijkbaar met online, vind de tv ontvanger iets sneller, en hij werkt met mijn tv fijner. Via het kastje van online werd het volume heel vaak aangepast, maar waarom geen idee, ene keer wel, andere keer niet, nu geen last meer van. 1 druk op de knop en ontvanger en tv via cec aan. Succes verder, wie weet volgend jaar weer terug. Adios.Cap schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:19:
Bij mij was ie dus net zo goed als het aanbod voor de nieuwe klanten. Een half jaar veel minder betalen.
Da's precies wat ik bedoel dus.darkdesign schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 19:31:
[...]
Ik las in het KPN topic dat er max 6 maanden korting gegeven werd. Na aanvraag van Online heb ik KPN wel aan de lijn gehad om te checken of de juiste datum was doorgegeven door Online, toen hebben ze mij wel een aanbod gedaan.. Ook max 6 maanden korting.
[ Voor 67% gewijzigd door Cap op 28-03-2023 20:21 ]
Misschien ben je een betere klant😄 Ik nam verder niks bij ze af, geen streamingdiensten oid. 6 x 10 euro korting kon ik krijgen, nu 6x 35 euro korting
[ Voor 23% gewijzigd door wilvanwil op 28-03-2023 20:25 ]
Ik nam bij ze af: standaard internet (VDSL) en standaard televisie. Niks meer, niks minder. Elk jaar weer die korting gehad. Maar dit hebben we eeder ook al eens besproken hier.
[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 28-03-2023 20:32 ]
Zit op dit moment bij Online.nl, ze hebben een verlenging aanbod gedaan maar deze is niet interessant genoeg. Kan ik dit contact stoppen en op mijn partners naam een nieuw contract aangaan? Werkt dit bij Online.nl?
Sinds vanochtend aangesloten bij Online.nl. Zowel internet als de tv-ontvanger werken prima. ENige wat nu nog niet werkt is de CD-app maar dat kan tot 24 uur duren heb ik begrepen.
Vraag: weet iemand of de afstandsbediening van de ontvanger te koppelen is met Sonos? Mij lukt het niet (ook niet via de Sonos-app). Als het niet kan dan is dat geen groot probleem maar het zou wel handig zijn.
Vraag: weet iemand of de afstandsbediening van de ontvanger te koppelen is met Sonos? Mij lukt het niet (ook niet via de Sonos-app). Als het niet kan dan is dat geen groot probleem maar het zou wel handig zijn.
Ik kijk nu sinds een paar dagen tv via CD en kan niet anders zeggen dat ik zeer positief verrast ben. Het beeld is goed scherp (ook in vergelijking met KPN). Wat me opvalt is de hoge bitrate. In de Fritzbox lees ik bijna 13mbps af (op meerder zenders). Het menu van de ontvanger is even wennen maar ik ben zeer tevreden.
Sinds een paar dagen is onze glas verbinding opgeleverd.
XGS-PON middels het DFN (Delta) netwerk.
Delta zelf ondersteund geen bridge modus of eigen apparatuur (behalve bij dure zakelijke abo's) en zover ik begreep kan ik bij Online.nl wel mijn eigen apparatuur gebruiken. Zij zouden een Nokia XS-010X-Q (ONT) leveren waarbij ik mijn eigen router kan aansluiten (pfSense).
Kan iemand dit bevestigen?
Tevens is het dan nog wel mogelijk om ook TV te gebruiken/kijken?
Delta zelf ondersteund geen bridge modus of eigen apparatuur (behalve bij dure zakelijke abo's) en zover ik begreep kan ik bij Online.nl wel mijn eigen apparatuur gebruiken. Zij zouden een Nokia XS-010X-Q (ONT) leveren waarbij ik mijn eigen router kan aansluiten (pfSense).
Uiteraard kan je eigen apparatuur bij Delta gebruiken. Dat is zelfs verplicht in Nederland.. Staat gewoon bij Delta op de website.WRT54G schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:25:
Ga er even vanuit dat die Nokia zelfs vanuit delta fiber aan online.nl geleverd word
@SmasterS
Helaas blijkt het niet zo makkelijk als wij (jij en ik) denken.
Wellicht iets te veel van het goede maar mocht je wat uurtjes de tijd hebben dan kan je dit topic eens doorlezen en je verbazen:
[Delta glasvezel] Eigen router installeren
XS-010X-Q wordt niet geleverd bij Delta met hun eigen abonnement maar alleen bij een zakelijk plus abonnement. Ze leveren een Nokia XS-2426G-B welke een All-In-One apparaat is en niet in staat is om in bridge modus gezet te worden. Eigen ONT's worden wel ondersteund maar moeten dus aangeschaft worden.
Wellicht iets te veel van het goede maar mocht je wat uurtjes de tijd hebben dan kan je dit topic eens doorlezen en je verbazen:
XS-010X-Q wordt niet geleverd bij Delta met hun eigen abonnement maar alleen bij een zakelijk plus abonnement. Ze leveren een Nokia XS-2426G-B welke een All-In-One apparaat is en niet in staat is om in bridge modus gezet te worden. Eigen ONT's worden wel ondersteund maar moeten dus aangeschaft worden.
Dat van de Nokia wist ik niet. Ik heb een draytek Vigor 2927F (, uit mijn hoofd) zo ver ik weet werkt die gewoon.WRT54G schreef op woensdag 12 april 2023 @ 19:10:
@SmasterS
Werkt alvast bij online.nl prima.
Zal dat eens even doorlezen. Wou namelijk overgaan naar delta als online niet een goede aanbieding kan doen
Dit gaat (zover ik weet) wel over XGS-PON gebieden. Weet niet wat jij hebt.
Maar nieuwe aansluitingen, zoals die bij mij, hebben sowieso XGS-PON.
Ik zit op een ftth aansluiting. Al gaat die ook over in juni zo te zien naar XGS-PON.WRT54G schreef op donderdag 13 april 2023 @ 11:17:
Dit gaat (zover ik weet) wel over XGS-PON gebieden. Weet niet wat jij hebt.
Heb net de afdeling "rententie" weer gesproken. Aardige aanbieding gekregen. Daardoor nog jaar bij online.
Delta is interessant alleen nu werkt het ook allemaal zonder problemen met mijn eigen router.
Tevens gaat deze router niet sneller dan 1gb en alles boven 1gb is weer een extra investering.
Switches en nieuwe wifi bijvoorbeeld.
Router met 2.5gb is ook prijzig genoeg
Zijn er leden die zijn overgestapt van glasvezel xs4all(nu kpn) naar glasvezel van online.nl? De huidige fritsbox modem zit nu aangesloten op de Genexis NT en deze zal ik dus moeten vervangen door de Zyxel vmg8825-t50k van online.nl. Gezien de slechte reviews en horror verhalen zou ik daarom graag ervaringen zien van mensen met een vergelijkbare situatie.. maw; gaat ook wel eens wèl goed?
Dank
Dank
:strip_exif()/f/image/hhT16djzjJoGf8VS3ipQed16.jpg?f=fotoalbum_large)
Is er nu nog een verschil wat betreft bitrate tussen de app en tv ontvanger met de nieuwe interface?Edje040 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 22:15:
Ik kijk nu sinds een paar dagen tv via CD en kan niet anders zeggen dat ik zeer positief verrast ben. Het beeld is goed scherp (ook in vergelijking met KPN). Wat me opvalt is de hoge bitrate. In de Fritzbox lees ik bijna 13mbps af (op meerder zenders). Het menu van de ontvanger is even wennen maar ik ben zeer tevreden.
Ik heb nu de cd app op een kpn lijn. Maar als de beeldkwaliteit in de app hetzelfde is als de amino tv ontvanger dan blijf ik liever bij kpn ivm pairbonding lijn.
Als de tv ontvanger echt 13mbps is, dan is het wellicht wel de moeite waard om over te stappen.
Graag advies 😁
De app is beduidend minder (is ook 720p). De ontvanger is echt vergelijkbaar met die van KPN (en gaat tot 1080p). Ik kijk op een 55 inch op 3.5 meter afstand en ik zie geen verschil met KPN.tweakerpim schreef op zondag 16 april 2023 @ 14:57:
[...]
Is er nu nog een verschil wat betreft bitrate tussen de app en tv ontvanger met de nieuwe interface?
Ik heb nu de cd app op een kpn lijn. Maar als de beeldkwaliteit in de app hetzelfde is als de amino tv ontvanger dan blijf ik liever bij kpn ivm pairbonding lijn.
Als de tv ontvanger echt 13mbps is, dan is het wellicht wel de moeite waard om over te stappen.
Graag advies 😁
Niet alle zender zijn 13 mbps maar de Nederlandse (publiek en commercieel) wel.
Overigens zit ik wel op glas maar ik weet niet of dat verschil maakt.
Bedankt voor je uitleg. Iemand die toevallig op vdsl zit en een meting kan doen met een cd ontvanger.
Ik meet zelf op npo1 ongeveer 5.5mbps in de cd app op de fritzbox, maar geen idee of de app 265 of 264 codec is.
Ik meet zelf op npo1 ongeveer 5.5mbps in de cd app op de fritzbox, maar geen idee of de app 265 of 264 codec is.
[ Voor 5% gewijzigd door tweakerpim op 16-04-2023 15:36 ]
Ik zit op VDSL, ooit een meting gedaan maar weet de waarden niet meer, laat staan of die nog actueel zijn en ik ga het niet opnieuw meten. Heb ook geen Fritzbox of Asus meer om het uit te lezen.
Maar wat @Edje040 zegt is waar en heb ik ook altijd geroepen: via de tv ontvanger is de kwaliteit net zo goed als bij KPN.
De app is echt beduidend slechter, ok voor op de laptop maar op een groter beeldscherm duidelijk onscherper, slechtere kleuren motion is daar ook beroerd dus bijv sportwedstrijden zijn dan zeker geen feestje. Maar ook bij KPN is de beeldkwaliteit via de app duidelijk slechter dan via hun ontvanger. Ik heb toegang tot de apps van CD, KPN en Ziggo en die beeldkwaliteit is onderling vergelijkbaar.
De app is echt beduidend slechter, ok voor op de laptop maar op een groter beeldscherm duidelijk onscherper, slechtere kleuren motion is daar ook beroerd dus bijv sportwedstrijden zijn dan zeker geen feestje. Maar ook bij KPN is de beeldkwaliteit via de app duidelijk slechter dan via hun ontvanger. Ik heb toegang tot de apps van CD, KPN en Ziggo en die beeldkwaliteit is onderling vergelijkbaar.
[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 16-04-2023 17:13 ]
De “nieuwe” interface is de beeldkwaliteit van de app (mijn ervaring) beter geworden dan 1 of 2 jaar geleden. Toen was de bitrate ongeveer 3.5mbps.
Ik twijfel of de app niet inmiddels 1080p is.
Jammer dat het niet te meten is. Nu weet ik nog niet of 13mbps ook op vdsl geld.
Ik twijfel of de app niet inmiddels 1080p is.
Jammer dat het niet te meten is. Nu weet ik nog niet of 13mbps ook op vdsl geld.
Welke bitrate / res de app ook is, de beeldkwaliteit is echt duidelijk slechter dan die van de ontvanger, is de boodschap. Dat was zo, en dat is nog steeds zo. Precies op de punten die ik hierboven noem. Wij hebben het op de slaapkamer via de app en het is geen vergelijk met de ontvangst via de ontvanger.
Ik had al een week brakke tv en ik kon niet op de commerciële zenders komen.
Soms alleen npo te kijken.
Wat bleek nu, ik had met me tengels in de zyxel modem aan de iP-TV fiber-TV enz ip adresen gezeten en dat gewist en renewd, wat dus niks hielp.
Maar even een fabrieksinstellingen herstel gedaan, en het was opgelost. fiber-ip-tv weer hersteld.
Dus een tip als er meer zijn. Ff de modem volledig resetten.
Soms alleen npo te kijken.
Wat bleek nu, ik had met me tengels in de zyxel modem aan de iP-TV fiber-TV enz ip adresen gezeten en dat gewist en renewd, wat dus niks hielp.
Maar even een fabrieksinstellingen herstel gedaan, en het was opgelost. fiber-ip-tv weer hersteld.
Dus een tip als er meer zijn. Ff de modem volledig resetten.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Net met de klantenservice gesproken met de zelfde vraag. Zij bevestigen dat ze de Nokia ONT leveren met de zyxel router. Bestelling dus maar door gezet
WRT54G schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:25:
@Edje040 op vdsl is de bitrate op npo1 7.5mbps max. Dus er zit verschil tussen vdsl en glasvezel 13mbps bitrate.Edje040 schreef op zondag 16 april 2023 @ 15:16:
[...]
De app is beduidend minder (is ook 720p). De ontvanger is echt vergelijkbaar met die van KPN (en gaat tot 1080p). Ik kijk op een 55 inch op 3.5 meter afstand en ik zie geen verschil met KPN.
Niet alle zender zijn 13 mbps maar de Nederlandse (publiek en commercieel) wel.
Overigens zit ik wel op glas maar ik weet niet of dat verschil maakt.
/f/image/NPG8GNJUE41jl0DmGoLyumdV.png?f=fotoalbum_large)
Haha ik heb mijn firewall of Vscanner te strak afgesteld
Ik doe een speedtest op kpn site met me online.nl glas. En bij ziggo site begint mijn beveiliging te loeien. Haha
KPN test
Ziggo test
Ik doe een speedtest op kpn site met me online.nl glas. En bij ziggo site begint mijn beveiliging te loeien. Haha
KPN test
Ziggo test
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Dat is inderdaad wel een verschil:tweakerpim schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 18:24:
[...]
@Edje040 op vdsl is de bitrate op npo1 7.5mbps max. Dus er zit verschil tussen vdsl en glasvezel 13mbps bitrate.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/bMADhHoBbQE449cL0MAPG0GT.jpg?f=fotoalbum_large)
Ia toch eigenlijk wel vreemd dat ik deze melding krijg bij ziggo.Mel33 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 20:47:
Haha ik heb mijn firewall of Vscanner te strak afgesteld
KPN test
Ziggo test
/f/image/trs3qkcyRK0TAjC9IbtCPDRE.png?f=fotoalbum_small)
/f/image/XApb80AbOsz9MGrOtFc07XfH.png?f=fotoalbum_small)
@Edje040
Ik bemerk dat als ik “iets” kijk wat opgenomen is via de tv ontvanger en dan terug ga kijken er opmerkelijk slechter beeld is.
Het klopt ook, want de stream is ineens via internet en niet de stream meer van vlan 4 (kpn).
Kan/wil jij is een meting doen als je een opname terug kijkt of dit ook bij glasvezel is?
Ik bemerk dat als ik “iets” kijk wat opgenomen is via de tv ontvanger en dan terug ga kijken er opmerkelijk slechter beeld is.
Het klopt ook, want de stream is ineens via internet en niet de stream meer van vlan 4 (kpn).
Kan/wil jij is een meting doen als je een opname terug kijkt of dit ook bij glasvezel is?
/f/image/AJlfS1LXwmjBmQNJo7yuriVs.png?f=fotoalbum_large)
@tweakerpim ik zal wel eens wat opnemen en posten. Normaliter neem ik niets op dus ik weet het zo niet.
@Edje040 heel graag 😁Edje040 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 15:42:
@tweakerpim ik zal wel eens wat opnemen en posten. Normaliter neem ik niets op dus ik weet het zo niet.
Heeft iemand ook dat het volgende op de tv ontvanger amino niet werkt.
Kanaal : vrt1
Begin gemist knop indrukken
Hierna laad blokjes en dan foutmelding s306
Via de app werkt begin gemist wel op vrt1, maar via tv ontvanger amino dus niet
Heb ik ooktweakerpim schreef op maandag 15 mei 2023 @ 15:28:
Heeft iemand ook dat het volgende op de tv ontvanger amino niet werkt.
@peptalk bedankt voor je reactie. Dan ga ik hiervoor een “storing” aanmelden bij online.
Net als enkele voorgangers ( @Edje040 (@darkdesign) ) heb ik ook de overstap gewaagd van KPN glasvezel naar Online.nl, waarbij dezelfde processen een rol spelen: een overstapdatum met einde contract KPN wordt genegeerd, een KPN monteur voor een reeds werkende glasvezelverbinding wordt aan je opgedrongen, enkele uren voordat deze langskwam bleek de lijn al niet meer voor KPN te werken, nu dus per 25-5 over, in plaats van 21-7, terwijl ik hier eerder al chat-contact over had gehad met Online.nl.
Duurdere KPN contract blijft gewoon doorlopen, tenzij afkopen, waar je financieel niets mee op schiet.
KPN vertelt hierbij overigens, dat het gebruik maken van de overstapservice maakt, dat zij de lijn direct al vrijgeven (!). Hierdoor kan Online de lijn dus op elk gewenst moment vanaf dan in gebruik nemen.
Factureren doen zij wel pas vanaf 21-7, zeggen zij, maar mijn mooie snelheid, alsmede ook het via de thuislijn gebruik maken van TV via KPN is history.
Compensatie vind ik best op zijn plaats, Online annuleren zal wel niet makkelijk zijn..
Duurdere KPN contract blijft gewoon doorlopen, tenzij afkopen, waar je financieel niets mee op schiet.
KPN vertelt hierbij overigens, dat het gebruik maken van de overstapservice maakt, dat zij de lijn direct al vrijgeven (!). Hierdoor kan Online de lijn dus op elk gewenst moment vanaf dan in gebruik nemen.
Factureren doen zij wel pas vanaf 21-7, zeggen zij, maar mijn mooie snelheid, alsmede ook het via de thuislijn gebruik maken van TV via KPN is history.
Compensatie vind ik best op zijn plaats, Online annuleren zal wel niet makkelijk zijn..
Annuleren zal niet gaan @Tha_TiCK en ik zou het risico ook niet lopen. Dat gaat zeker fout.
Gewoon even via de chat om compensatie vragen als er kosten dubbel worden gefactureerd..wat ook zeker gaat gebeuren..
Gewoon even via de chat om compensatie vragen als er kosten dubbel worden gefactureerd..wat ook zeker gaat gebeuren..
Bij online kunnen ze niet zien dat ik op hun netwerk zit. Deze terugkoppeling kwam van de eerstelijns support die de tweedelijns om raad vroeg..
Ik zal zeker nog met ze in contact treden.. en intussen uitvissen hoe ik mijn Asus router, draaiende op openwrt, succesvol online breng. Krijg via Vlan 1001 wel een ipnr, maar kan het internet verder niet op..
Ik zal zeker nog met ze in contact treden.. en intussen uitvissen hoe ik mijn Asus router, draaiende op openwrt, succesvol online breng. Krijg via Vlan 1001 wel een ipnr, maar kan het internet verder niet op..
Vreemde werkwijze van Online. Compensatie zou zeker op zijn plaats zijn.Tha_TiCK schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 19:59:
Net als enkele voorgangers ( @Edje040 (@darkdesign) ) heb ik ook de overstap gewaagd van KPN glasvezel naar Online.nl, waarbij dezelfde processen een rol spelen: een overstapdatum met einde contract KPN wordt genegeerd, een KPN monteur voor een reeds werkende glasvezelverbinding wordt aan je opgedrongen, enkele uren voordat deze langskwam bleek de lijn al niet meer voor KPN te werken, nu dus per 25-5 over, in plaats van 21-7, terwijl ik hier eerder al chat-contact over had gehad met Online.nl.
Als ik dit zo lees ben ik erg blij dat ik nog net optijd heb kunnen annuleren!
Ik heb destijds op tijd ingegrepen en ze hebben de ingangsdatum aangepast naar de einddatum van KPN. De overgang is verder zonder problemen verlopen. Ik heb in mijn Fritzbox gekozen voor Online.nl, opnieuw opgestart en klaar.darkdesign schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 22:42:
[...]
Vreemde werkwijze van Online. Compensatie zou zeker op zijn plaats zijn.
Als ik dit zo lees ben ik erg blij dat ik nog net optijd heb kunnen annuleren!
Ik heb en email ontvangen met een datum wanneer de overstap plaats vond. Heb jij die niet ontvangen dan? Want dan kan je ze daar mee “om de oren slaan”.
Tja, ik had de datum 21-7 duidelijk aangegeven via de overstapservice, maar ik kon aan de eerste mails vanuit Online al zien dat er uitgegaan werd van 'een nieuwe aansluiting glasvezel' en een zo spoedig mogelijke aansluitdatum. Toen ik niet reageerde op het verzoek een KPN monteur in te plannen, meldde de mail dat er 'vertraging' zat in de oplevering van de dienst 
Gelijk in de chat aangegeven, en er werd me verzekerd dat het abo pas op 21-7 ingaat. Je snapt dat ik dit al van tevoren aan zag komen, maar ik hield het niet voor mogelijk omdat ik me niet voor kon stellen dat KPN de lijn vrijgeeft tijdens een lopend abonnement.
Zo leert men weer wat..!
- mijn Fritzbox 7590 (voorheen gebruikt voor vdsl) komt niet online via het Online profiel glasvezel;
- mijn asus AX53u komt niet online via de openwrt firmware
Dus ik gebruik nu de Zyxel.
Gelijk in de chat aangegeven, en er werd me verzekerd dat het abo pas op 21-7 ingaat. Je snapt dat ik dit al van tevoren aan zag komen, maar ik hield het niet voor mogelijk omdat ik me niet voor kon stellen dat KPN de lijn vrijgeeft tijdens een lopend abonnement.
Zo leert men weer wat..!
- mijn Fritzbox 7590 (voorheen gebruikt voor vdsl) komt niet online via het Online profiel glasvezel;
- mijn asus AX53u komt niet online via de openwrt firmware
Dus ik gebruik nu de Zyxel.
De Chat 15-05-2023:
Ik:
Hoi! ik heb een actieve internetverbinding bij KPN, tot 21-07-2023, toch krijg ik een mail dat online start met leveren op de datum van de komst van een kpn-monteur. kan toch niet?
Medewerker:
Bedankt. Ik zie dat je gebruik maakt van een overstapservice. Deze staat inderdaad gepland voor 21 juli. Het kan zijn dat de verbinding eerder wordt geactiveerd, maar de facturatie zal pas vanaf 21 juli, nadat de overstap is afgerond, gaan lopen.
Ik:
Hoi! ik heb een actieve internetverbinding bij KPN, tot 21-07-2023, toch krijg ik een mail dat online start met leveren op de datum van de komst van een kpn-monteur. kan toch niet?
Medewerker:
Bedankt. Ik zie dat je gebruik maakt van een overstapservice. Deze staat inderdaad gepland voor 21 juli. Het kan zijn dat de verbinding eerder wordt geactiveerd, maar de facturatie zal pas vanaf 21 juli, nadat de overstap is afgerond, gaan lopen.
Mail 28 april:
Jouw Online.nl verbinding
Online.nl zet zich 100% in om jouw verbinding per 21-7-2023 te activeren. Indien je gebruik maakt van onze overstapservice, kun je tot die tijd gewoon gebruik blijven maken van jouw huidige verbinding.
Jouw Online.nl verbinding
Online.nl zet zich 100% in om jouw verbinding per 21-7-2023 te activeren. Indien je gebruik maakt van onze overstapservice, kun je tot die tijd gewoon gebruik blijven maken van jouw huidige verbinding.
Dat is wel heel vreemd. Ik ga er gemakshalve even vanuit dat je de kabel wel in de WAN-poort hebt geprikt, gekozen hebt voor profiel online.nl, en daarna alles (inclusief het glasvezelmodem) een volledige herstart hebt gegeven?Tha_TiCK schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 15:31:
Dat klopt, maar het is net zo vreemd dat de Online medewerker zegt dat ze niet kunnen zien dat ik op het Online netwerk actief ben.
Ik verwacht binnenkort wel wat van ze te horen, anders neem ik halverwege komende week weer contact met ze op..
Ik verwacht binnenkort wel wat van ze te horen, anders neem ik halverwege komende week weer contact met ze op..
Als je inlogt op online.nl website. Zie je dan wel “producten” staan? Tv pakketten etc?
Zo niet dan heb je mijn inziens nog geen actief contract waardoor je voor de helpdesk / systeem nog niet zichtbaar bent. Ze weten alleen je naw gegevens en welke apparatuur je ontvangen hebt.
Zo niet dan heb je mijn inziens nog geen actief contract waardoor je voor de helpdesk / systeem nog niet zichtbaar bent. Ze weten alleen je naw gegevens en welke apparatuur je ontvangen hebt.
@tweakerpim Ik heb inderdaad geen actief account, dat wisten ze me gelijk wel te vertellen, maar had toch gedacht dat iemand op de 2e lijns wel zou kunnen zien dat er, technisch gezien, een router voorzien wordt van ipadres. De medewerkers zijn zelf ook niet bekend met deze situatie, vandaar dat ze aangaven dit te onderzoeken.
Hier heb ik ook last van. Heel apart. Nog geen melding van gemaakt.Mel33 schreef op zondag 20 november 2022 @ 16:30:
Ligt bij jullie ook 1 tot en met 10 eruit 11 en hoger doen het wel, rtl-z doet het ook
Maar npo en net5 en rtl4 tot 11 doen het niet
Op de amino decoder met canal digital op glas van online 100/100.
Modem herstarten en amino uit doen en zelfs stekker eruit geen verbetering.
Nog geen zin om het kastje te resetten en mijn lastige paswoord en account aan te melden.
Er zijn wel storingen maar meer met internet dan iptv.
Eerste 10 zenders doen het niet. Vanaf 11 weer wel. Ik gebruik de Amino tv ontvanger.
Toevoeging: Als ik begin gemist doe, dan doet de zender het. Maar als ik het doorspoel naar live, dan loopt het weer vast. Dus live tv doet het niet (1 t/m10).
[ Voor 9% gewijzigd door Fevzi op 07-06-2023 21:38 ]
Oh die bug met schakelen tussen gemist en live door vooruit naar "nu" te spoelen heb ik ook wel gehad. Hij zit dan nog in "begin gemist" mode ondanks dat je inmiddels live kijkt. Daarom kan je niet zappen, je zit in een "gemist" programma. Je moet dan eerst een paar keer op kruisje / exit drukken zodat je uit begin gemist bent, dan kan je weer live zendernummers kiezen met de nummertoetsen en vervolgens zappen.Fevzi schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 21:19:
[...]
Hier heb ik ook last van. Heel apart. Nog geen melding van gemaakt.
Eerste 10 zenders doen het niet. Vanaf 11 weer wel. Ik gebruik de Amino tv ontvanger.
Toevoeging: Als ik begin gemist doe, dan doet de zender het. Maar als ik het doorspoel naar live, dan loopt het weer vast. Dus live tv doet het niet (1 t/m10).
Ik lees dat het te maken heeft met dat ik geen multicast binnenkrijg. IPTV-vlan schijnt dan niet aanwezig te zijn op mijn verbinding.
Geen idee wat dit betekent.
Als ik het pauzeer en daarna play druk, dan doet de zender het met een paar seconden vertraging. Maar niet live dus.
Als ik het pauzeer en daarna play druk, dan doet de zender het met een paar seconden vertraging. Maar niet live dus.
[ Voor 26% gewijzigd door Fevzi op 07-06-2023 22:00 ]
Ik lees na wat onderzoek dat het hoogstwaarschijnlijk met mijn switch te maken heeft. M'n switch moet een IGMP snooping functie hebben. Dat lost het probleem waarschijnlijk op. Ik heb een goedkope switch gekocht van de action. Ik gok dat die geen IGMP snooping heeft.Fevzi schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 22:00:
Ik lees dat het te maken heeft met dat ik geen multicast binnenkrijg. IPTV-vlan schijnt dan niet aanwezig te zijn op mijn verbinding.
Zo leren we weer wat bij.
Eindelijk is mijn verbinding bij online.nl vandaag opgeleverd op de delta xgs-pon glaslijn.
Nu wil ik graag mijn unifi usg inzetten als router in plaats van de zyxel.
Heeft iemand hier ervaring mee in combinatie van internet en tv?
Nu wil ik graag mijn unifi usg inzetten als router in plaats van de zyxel.
Heeft iemand hier ervaring mee in combinatie van internet en tv?
[ Voor 3% gewijzigd door Nijboer op 08-06-2023 16:14 ]
@Nijboer of iemand anders met een glasverbinding (@dapaool ?) kunnen jullie eens kijken op https://ipinfo.io/ en aangeven wat er bij het veldje 'asn' (klein stukje omlaag scrollen) staat? Volgens mij heeft Online.nl z'n eigen netwerk en is het niet een 'stickerplakker' zoals Youfone/BudgetThuis die over de KPN netwerkinfra lopen.
AS5390 Euronet Communications BV Euronet.comThinkPad schreef op zondag 11 juni 2023 @ 21:16:
@Nijboer of iemand anders met een glasverbinding (@dapaool ?) kunnen jullie eens kijken op https://ipinfo.io/ en aangeven wat er bij het veldje 'asn' (klein stukje omlaag scrollen) staat? Volgens mij heeft Online.nl z'n eigen netwerk en is het niet een 'stickerplakker' zoals Youfone/BudgetThuis die over de KPN netwerkinfra lopen.
Hoe ziet http://ec2-reachability.amazonaws.com/ eruit? Alles groen? Ik las dat bij T-Mobile er endpoints zijn/waren die niet bereikt konden worden. Op mijn huidige BudgetThuis verbinding is alles groen.
Zit er nog op een uit cn-north-1 te wachten, maar voor de rest is alles is groen.ThinkPad schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:39:
Hoe ziet http://ec2-reachability.amazonaws.com/ eruit? Alles groen? Ik las dat bij T-Mobile er endpoints zijn/waren die niet bereikt konden worden. Op mijn huidige BudgetThuis verbinding is alles groen.
Hier ook de hele lijst groen.
Ik ben tot nu toe zeer tevreden over internet via Online. Het enige wat me wellicht toch naar een andere provider gaat bewegen is de gebrekkige tv-dienst. De nl-zenders zijn prima maar sport (bijvoorbeeld ESPN) is gewoon zeer slecht.
Ik ben tot nu toe zeer tevreden over internet via Online. Het enige wat me wellicht toch naar een andere provider gaat bewegen is de gebrekkige tv-dienst. De nl-zenders zijn prima maar sport (bijvoorbeeld ESPN) is gewoon zeer slecht.
[ Voor 80% gewijzigd door Edje040 op 12-06-2023 19:40 ]
Kwaliteit van snel bewegende beelden zoals voetbal. Resolutie is ondermaats. Die zender komen binnen met 6-7 mbps. De Nederlandse zenders daarentegen 12-13 mbps. KPN is wat dat betreft een heel stuk beter (eigen ervaring).Cap schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:56:
Wat is precies zeer slecht aan ESPN?
[ Voor 9% gewijzigd door Edje040 op 12-06-2023 21:50 ]
Ok duidelijk. Optimaal is het zeer zeker niet, maar zéér slecht vind ik ook weer wat overdreven. 
Ja in twee gevallen is het wel echt slecht:
- kijken via de app in plaats van via de CD ontvanger, maar dat geldt voor alle zenders, alleen bij sport valt het veel meer op vanwege het snel bewegende beeld plus veel horizontale panning shots.
- ESPN uitzending gemist, dat is dan van dezelfde kwaliteit als de app, dat gaat dan naar 4 mbps en een 25 Hz refresh rate.
Ja in twee gevallen is het wel echt slecht:
- kijken via de app in plaats van via de CD ontvanger, maar dat geldt voor alle zenders, alleen bij sport valt het veel meer op vanwege het snel bewegende beeld plus veel horizontale panning shots.
- ESPN uitzending gemist, dat is dan van dezelfde kwaliteit als de app, dat gaat dan naar 4 mbps en een 25 Hz refresh rate.
@Cap in vergelijking met bijvoorbeeld KPN is het gewoon slecht te noemen. Maar goed, het prijsverschil zit hem ergens in.
Ik denk er over na om over te stappen naar online.nl ivm de prijs. Online kent dynamisch ip adres toe. Ik heb wel een webservert draaien op mijn Synology NAS.
Hoe vaak wijzigt het ip adres in de praktijk?
(Het is eerder dit topic besproken, maar een paar jaar terug, ben benieuwd naar de praktijk van 2023).
(Het is eerder dit topic besproken, maar een paar jaar terug, ben benieuwd naar de praktijk van 2023).
@Olifant123 Bijna elke consumenten provider werkt met dynamische ip-adressen waarbij ervaringen uit het verleden geen garantie voor de toekomst zijn. Een NAS werkt ook prima met een dynamisch ip-adres, daar zijn genoeg oplossingen voor dat je NAS toegankelijk is. Ik zou meer kijken of je het TV platform (als je dit gebruikt) wel naar je zin vind. Zoals opnames die maar 3 maanden terug te kijken zijn en je bij de commerciele zenders geen reclame kan doorspoelen, geen europost en discovery etc.
Dynamisch IP-adres kun je oplossen met een DDNS-service. De domeinnaam van je website (pietjepuk.nl) kun je via een CNAME-record dan laten verwijzen naar je DDNS domeinnaam (olifant123.myds.me).
[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 14-06-2023 13:31 ]
Heb nu over 2 jaar nooit een andere IP adres gekregen over het Delta netwerk met onlineOlifant123 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:31:
Ik denk er over na om over te stappen naar online.nl ivm de prijs. Online kent dynamisch ip adres toe. Ik heb wel een webservert draaien op mijn Synology NAS.
Ik ga ook weg bij online.nl. Voornamelijk tv is inderdaad de issue. Dubbele opnames, begin gemist werkt niet bij de vrt. Mindere beeldkwaliteit van 7mbps. Geen terugkijk mogelijkheid bij film1. Niet alle films vind je terug bij films en series. Tv ontvanger loopt soms vast. Sommige zenders niet kunnen opnemen. Wist ik van te voren, maar merk toch wel dat het een gemis is omdat je niet kan doorspoelen.
Al een idee naar welke provider je gaat? Ik kom van KPN af en denk er ook over om Online vaarwel te zeggen puur vanwege de matige tv-dienst.tweakerpim schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:53:
Ik ga ook weg bij online.nl. Voornamelijk tv is inderdaad de issue. Dubbele opnames, begin gemist werkt niet bij de vrt. Mindere beeldkwaliteit van 7mbps. Geen terugkijk mogelijkheid bij film1. Niet alle films vind je terug bij films en series. Tv ontvanger loopt soms vast. Sommige zenders niet kunnen opnemen. Wist ik van te voren, maar merk toch wel dat het een gemis is omdat je niet kan doorspoelen.
@Edje040 ik ga naar kpn internet en neem voorlopig even NLziet tot dat alle bugs opgelost zijn bij kpn tv+. Ik hou het kpn forum in de gaten of de klachten minder/opgelost zijn. Nu raad ik het af om daar tv af te nemen.
Ziggo next mini is ook prima is mijn ervaring. Alleen heb ik met vodafone hier 1 a 3 mbps dl op 4g. En heb ik mijn mobiel al enkele maanden geleden overgezet naar kpn waar ik 5g ontvangst op heb met meer dan 250 mbps dl. Dus om de combi voordelen te pakken, stap ik over naar kpn ipv ziggo. Maar beeld kwaliteit en ontvanger is daar ook prima.
Ziggo next mini is ook prima is mijn ervaring. Alleen heb ik met vodafone hier 1 a 3 mbps dl op 4g. En heb ik mijn mobiel al enkele maanden geleden overgezet naar kpn waar ik 5g ontvangst op heb met meer dan 250 mbps dl. Dus om de combi voordelen te pakken, stap ik over naar kpn ipv ziggo. Maar beeld kwaliteit en ontvanger is daar ook prima.
@tweakerpim ik overweeg ook om terug te gaan naar KPN, maar inderdaad alleen als de perikelen met tv+ voorbij zijn. Maar we hebben nog even ;-)
In de 4 a 5 jaar dat ik nu Online heb is het IP-adres niet gewijzigd.
@tweakerpim ik snap dat het voor tijdelijk is, maar toch: de laatste keer dat ik NLZiet bekeek was de beeldkwaliteit en bitrate minder dan bij Online als je tenminste via de ontvanger kijkt. Via de app is het net als bij KPN/Ziggo een ander verhaal, dan zal het vergelijkbaar zijn met NLZiet.
[ Voor 39% gewijzigd door Cap op 14-06-2023 16:40 ]
@Cap misschien met glasvezel. Maar niet met vdsl. Ik krijg over paar maanden hier nu glaspoort en online.nl mag hier nu (nog) niet op leveren. Kpn wel natuurlijk 😉
Online mag zeker wel leveren op Glaspoort. Maar dan hebben ze gewoon nog geen contract. Er zijn wel meer providers nog bezig met onderhandelingen met Glaspoort.tweakerpim schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 17:55:
@Cap misschien met glasvezel. Maar niet met vdsl. Ik krijg over paar maanden hier nu glaspoort en online.nl mag hier nu (nog) niet op leveren. Kpn wel natuurlijk 😉
En KPN is zeker niet de enige hoor:
https://www.glaspoort.nl/providers/particulier/
Edit: zojuist bekend gemaakt dat T-Mobile ook gaat leveren op Glaspoort.
Dus ik neem aan dat Online ook niet lang meer zal duren. Dat zijn heel wat aansluitingen waar ze graag op zouden willen leveren.
[ Voor 16% gewijzigd door Barre73 op 15-06-2023 10:55 ]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
@Barre73 👍 bedankt voor je reactie. Ik heb de verhuizing even afgeblazen tot dat er meer zekerheid over is en de tv ontvangers dan alleen “afgemeld” bij online.nl
Als je voor tv kwaliteit wilt gaan dan neem je niet online, alles met interactieve tv is niet in surround. Totaal een joke en geen meerwaarde.
Voor basis tv kijken is het okay.
Alleen je neemt online voor hun prijs/kwaliteit verhouding. Wil je alles goed met tv erbij dan neem je Ziggo of KPN.
Ik heb eigenlijk sinds ik online heb geen klachten / problemen. Niet met internet of tv.
Het enige wat mij stoort is dat je in hun interactive omgeving gewoon geen surround hebt.
Terwijl dat er wel is. Online geeft dat gewoon niet door.
Tevens wie kijkt er nog gewoon tv?? Wie heeft hier allemaal Netflix, prime, hbo max en Disney Plus?
Voor basis tv kijken is het okay.
Alleen je neemt online voor hun prijs/kwaliteit verhouding. Wil je alles goed met tv erbij dan neem je Ziggo of KPN.
Ik heb eigenlijk sinds ik online heb geen klachten / problemen. Niet met internet of tv.
Het enige wat mij stoort is dat je in hun interactive omgeving gewoon geen surround hebt.
Terwijl dat er wel is. Online geeft dat gewoon niet door.
Tevens wie kijkt er nog gewoon tv?? Wie heeft hier allemaal Netflix, prime, hbo max en Disney Plus?
@SmasterS ik heb dolby digital plus met CD / online
Normaal tv kijken heb ik dd+ . Met interactieve gedeelte dus niet nos123 etc. Heb ik geen dd+ alleen stereo.tweakerpim schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 12:22:
@SmasterS ik heb dolby digital plus met CD / online
Ook bij de andere kanalen van interactief heb ik dolby digital plus.SmasterS schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 17:37:
[...]
Normaal tv kijken heb ik dd+ . Met interactieve gedeelte dus niet nos123 etc. Heb ik geen dd+ alleen stereo.
Praten wij over hetzelfde?tweakerpim schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 08:55:
[...]
Ook bij de andere kanalen van interactief heb ik dolby digital plus.
Zal zo eens kijken misschien heeft een update dat verandert.
Laatste keer heb ik een van de "Power" series getest die had geen surround.
Het heet Films & Series on demand.
Ik heb Django opgestart en ik krijg dolby digital plus te zien bij info op mijn tv. Applicatie versie: 10.1.100 en portaal versie: 10.1.2SmasterS schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 09:40:
[...]
Praten wij over hetzelfde?
Zal zo eens kijken misschien heeft een update dat verandert.
Laatste keer heb ik een van de "Power" series getest die had geen surround.
Het heet Films & Series on demand.
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het inloggen in Canal Digitaal?
Zowel in de app.als.op.de CD site os het niet mogelijk (op verschillende apparaten). Wachtwoord en gebruikersnaam.zijn 100% correct maar toch krijg ik de melding dat het niet zou kloppen.
Inloggen met diezelfde gegevens op de site van Online lukt wel (als test).
Opnieuw installeren van de app heeft niet geholpen net zoals het verwijderen van cookies etc.
Zowel in de app.als.op.de CD site os het niet mogelijk (op verschillende apparaten). Wachtwoord en gebruikersnaam.zijn 100% correct maar toch krijg ik de melding dat het niet zou kloppen.
Inloggen met diezelfde gegevens op de site van Online lukt wel (als test).
Opnieuw installeren van de app heeft niet geholpen net zoals het verwijderen van cookies etc.
Hier werkt het prima. Ik heb dat gehad bij aanvang van mijn abonnement. Support gebeld en het was binnen 2 dagen opgelost.
Ga je voor het eerst gebruik maken van de apps, tot nu toe alleen gekeken via de CD ontvanger zeker?
Ga je voor het eerst gebruik maken van de apps, tot nu toe alleen gekeken via de CD ontvanger zeker?
[ Voor 29% gewijzigd door Cap op 19-06-2023 09:12 ]
Nee, maak.al langer gebruik van de app en de ontvanger. Alles waar ik ingelogd ben doet het maar opnieuw inloggen op een ander device werkt niet.Cap schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:12:
Hier werkt het prima. Ik heb dat gehad bij aanvang van mijn abonnement. Support gebeld en het was binnen 2 dagen opgelost.
Storing lijkt opgelost.Cap schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:57:
Ok, dan zou ik contact opnemen met support.
Glasvezel over delta met online heb ik bij Django geen surround.tweakerpim schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 10:53:
[...]
Ik heb Django opgestart en ik krijg dolby digital plus te zien bij info op mijn tv. Applicatie versie: 10.1.100 en portaal versie: 10.1.2
Het is een entone aria700 met build versie 112475 en portaal versie 10.1.2
:strip_exif()/f/image/CzWohNfKpQwd5NJthZMfc84r.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door SmasterS op 19-06-2023 11:17 ]
@SmasterS sorry, beetje verlate reactie.
Op de amino zie ik inderdaad stereo staan bij interactief gedeelte. Daar heb je gelijk in. Via de app op de shield pro heb ik dolby digital.
Op de amino zie ik inderdaad stereo staan bij interactief gedeelte. Daar heb je gelijk in. Via de app op de shield pro heb ik dolby digital.
[ Voor 100% gewijzigd door tweakerpim op 03-07-2023 19:28 ]
Bij thuis komst werkte alleen nog wifi, dus de fritz herstarten zou wel helpen ?
Neen helaas lag nu ook wifi op zijn gat, fritz diag gestart: no internet connection
Helpdesk gebeld, oh zegt de dame u gebruikt een fritz, nou plaats de orginal router
er maar tussen en dan ga ik pas een ping uitvoeren. Aangezien het al 17.40 was zei
ik al tegen de dame, voordat ik alles weer omgezet is dan is de helpdesk al gesloten.
Tja was het antwoord en ze laten je gewoon aan je lot over en je mag hopen dat ze
een monteur naar de wijkkast sturen om de verbinding weer tot leven te wekken.
Neen helaas lag nu ook wifi op zijn gat, fritz diag gestart: no internet connection
Helpdesk gebeld, oh zegt de dame u gebruikt een fritz, nou plaats de orginal router
er maar tussen en dan ga ik pas een ping uitvoeren. Aangezien het al 17.40 was zei
ik al tegen de dame, voordat ik alles weer omgezet is dan is de helpdesk al gesloten.
Tja was het antwoord en ze laten je gewoon aan je lot over en je mag hopen dat ze
control alt oeps deleted
Via de app wel dd+ met Django. Aangezien die app lagere bitrate etc heeft gebruik ik die niet.tweakerpim schreef op maandag 3 juli 2023 @ 17:50:
@SmasterS sorry, beetje verlate reactie.
Maar zal het eens testen!
Als je een eigen router gebruikt en er iets niet werkt dan moet je idd eerst ips router aansluiten. Zo goed is Fritz trouwens ook niet ben ik al achter ik gebruik nu draytek.cazzie schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:48:
Bij thuis komst werkte alleen nog wifi, dus de fritz herstarten zou wel helpen ?
Ik heb sinds gisteren online.nl glasvezel+tv, als vervanger van KPN. Internet werkt perfect. TV kijken gaat alleen niet goed met de Amino ontvanger. Als ik live tv kijk, blijft het beeld zwart en heb ik geen geluid. Geen foutmelding.
Druk ik op pauze en weer play, dan kijk ik enkele seconden vertraagd en dan werkt het wel. Maar als ik dan naar een ander kanaal ga, moet ik dat weer opnieuw doen.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Druk ik op pauze en weer play, dan kijk ik enkele seconden vertraagd en dan werkt het wel. Maar als ik dan naar een ander kanaal ga, moet ik dat weer opnieuw doen.
Hoe is je tv ontvanger aangesloten? Switch of rechtstreeks?ernstblaauw schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 11:58:
Ik heb sinds gisteren online.nl glasvezel+tv, als vervanger van KPN. Internet werkt perfect. TV kijken gaat alleen niet goed met de Amino ontvanger. Als ik live tv kijk, blijft het beeld zwart en heb ik geen geluid. Geen foutmelding.
Via een switch. Kan dat echt uitmaken? Is er een manier om het werkend te krijgen via een switch?SmasterS schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 12:08:
[...]
Hoe is je tv ontvanger aangesloten? Switch of rechtstreeks?