Ik heb ook een receiver maar die ondersteunt alleen HDMI pass-through. Dus ik heb nog een aparte optische kabel naar m'n receiver voor het geluid. Bij mij geeft de receiver wel aan of een game DTS of DD is. Dus dan neem ik aan dat mijn PS3 fat op bitstream staat? En waarom zou ik hem dan op LPCM moeten zetten?FeaR1986 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 08:12:
[...]
Als je een PS3 Fat hebt dan hoeft je receiver niet eens HD Audio te ondersteunen. Dit omdat de Fat HD Audio alleen intern kan decoderen naar LPCM en dat naar de receiver stuurt. Dus de PS3 decodeert en de receiver doet eigenlijk niets. Enige wat een fat digitaal kan bitstreamen is Dolby Digital en DTS.
Als je een PS3 Slim hebt moet/kan je receiver wel HD Audio ondersteunen aangezien de Slim HD Audio in bitstream kan versturen. En dan doet de receiver het decodeerwerk. Dit doordat de Slim een nieuwere HDMI chip heeft die dus bitstream versturen van HD Audio aan kan, maar ook dingen ondersteund als HDMI CEC.
Dus de PS3 gewoon instellen op LPCM als je een FAT hebt en op bitstream als je een Slim hebt. Als je een Fat hebt en je stelt deze in op bitstream is het maximale wat je er uit kan krijgen DTS en Dolby Digital.
En voor de duidelijkheid: met LPCM ingesteld zal je nooit dingen op je receiver zien als Dolby TrueHD of wat dan ook. Het zal iets zijn van Multi Ch. In of iets in die trant.
offtopic:
Het is een receiver
Ik zie het al, dat is voor de TrueHD en DTS-HD, dat ondersteunt mijn receiver al niet.
[ Voor 3% gewijzigd door LuPo op 17-12-2009 09:48 ]
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19