Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:42

danplo

The Force is strong with me

Sony overweegt maandelijkse betaling PSN

Masayuki Chatani, baas van SCE Technology Platform, heeft vandaag laten weten dat Sony het serieus overweegt om een maandelijkse betaling te vragen voor het PlayStation Network. Al eerder liet Kaz Hirai weten dat Sony geld wil gaan vragen voor enkele onderdelen van deze service.

In een interview met Nikkei Japan vertelde Chatani dat Sony, "tegen problemen aan zal lopen als het te afhankelijk wordt van het verkoop- en vergeet-model". Hij vindt dat ze kosten moeten gaan dekken door niet langer al hun diensten gratis aan te bieden. Chatani zegt hierover, "Servers en dat soort zaken hebben gewoon lopende kosten".

"Nadat we de hardware hebben verkocht, blijven we namelijk producten verkopen zoals content en services. We verwachten een enorme groei te gaan zien op het gebied van digitale content, zoals bijvoorbeeld downloadservices voor games, items voor avatars, enzovoort. Er zijn dan ook verschillende manieren waarop we betalingen kunnen gaan accepteren".

Masayuki Chatani geeft ook nog aan, "Als aanvulling op de eenmalige betaling voor verpakte software, zijn er ook modellen zoals maandelijkse betalingen, of een prijs per item die we zouden kunnen gaan vragen. Ik denk dat deze verschillende betalingsmogelijkheden ook een zeer groot aantal verschillende speelmethoden kan brengen".

Al eerder werd het Playstation Network in verband gebracht met extra kosten voor de gebruiker, doordat topman Kaz Hirai had laten weten dat ze met zogenaamde "premium features" het Playstation Network zouden kunnen verbeteren. Deze Premium features zouden naast de bestaande gratis diensten moeten worden gelanceerd.

Bron: Techzine

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:39
Joepv schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 14:33:
[...]
Heb dat eens getest, maar het game geluid komt dat boven het stem geluid uit. Of ik moet inderdaad de handel keihard zetten. Of is er een truc om de voice harder te zetten. Via de volume control op mijn headset werkt het niet.
Bij MW2 heb ik het game geluid wat zachter gezet en de spraak op zijn hardst, dat werkt prima.

@dangerpaki
lang leve de mute inderdaad!

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witwasser
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
danplo schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 15:17:

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ze Crossgame Voicechat al láng klaar hebben achter de schermen maar pas introduceren met de premium services om er zoveel mogelijk geld uit te slaan.

Mijn stem hebben ze overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsmp
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-03-2023

Masayuki Chatani, baas van SCE Technology Platform, heeft vandaag laten weten dat Sony het serieus overweegt om een maandelijkse betaling te vragen voor het PlayStation Network. Al eerder liet Kaz Hirai weten dat Sony geld wil gaan vragen voor enkele onderdelen van deze service.

In een interview met Nikkei Japan vertelde Chatani dat Sony, "tegen problemen aan zal lopen als het te afhankelijk wordt van het verkoop- en vergeet-model". Hij vindt dat ze kosten moeten gaan dekken door niet langer al hun diensten gratis aan te bieden. Chatani zegt hierover, "Servers en dat soort zaken hebben gewoon lopende kosten".

"Nadat we de hardware hebben verkocht, blijven we namelijk producten verkopen zoals content en services. We verwachten een enorme groei te gaan zien op het gebied van digitale content, zoals bijvoorbeeld downloadservices voor games, items voor avatars, enzovoort. Er zijn dan ook verschillende manieren waarop we betalingen kunnen gaan accepteren".

Masayuki Chatani geeft ook nog aan, "Als aanvulling op de eenmalige betaling voor verpakte software, zijn er ook modellen zoals maandelijkse betalingen, of een prijs per item die we zouden kunnen gaan vragen. Ik denk dat deze verschillende betalingsmogelijkheden ook een zeer groot aantal verschillende speelmethoden kan brengen".

Al eerder werd het Playstation Network in verband gebracht met extra kosten voor de gebruiker, doordat topman Kaz Hirai had laten weten dat ze met zogenaamde "premium features" het Playstation Network zouden kunnen verbeteren. Deze Premium features zouden naast de bestaande gratis diensten moeten worden gelanceerd.

Dit zag ik wel aankomen idd. Alleen kunnen ze de online functie zoals hij nu bestaat niet opeens tegen kosten aanbieden. Het gratis online tegen elkaar gamen zal wel blijven bestaan.

Echter voor bepaalde games zou het kunnen gebeuren dat ze wel een fee vragen voor online gaming. Bv voor COD heb ik al zulke geluiden opgevangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:33

scorpie

Supra Addict

Ik vind het op zich wel prima, betalen voor features in plaats van betalen voor toegang uberhaupt. Als ik die features toch niet gebruik zou ik er niet voor willen betalen. Maargoed, ergens vind ik dat gelazer over servers en dergelijken ook weer wat overdreven, er worden namelijk gewoon royalties betaald per verkocht spel, dus je zou je af kunnen vragen of die kosten voor het in the air houden van die servers daar niet van betaald kunnen worden.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

scorpie schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:12:
Maargoed, ergens vind ik dat gelazer over servers en dergelijken ook weer wat overdreven, er worden namelijk gewoon royalties betaald per verkocht spel, dus je zou je af kunnen vragen of die kosten voor het in the air houden van die servers daar niet van betaald kunnen worden.
PS2, en zelfs PS1, titels waren grofweg even duur als PS3 titels. Voor een gemiddelde PS3 titel zullen ook nog eens meer kosten gemaakt worden dan voor een gemiddelde PS2 titel, los nog van zaken als inflatie.

Bovenop al die extra's komen nu ook nog eens de PSN servers en bijbehorend onderhoud. We hebben het hier over mega grote serverparken (duizenden servers). Als laatste bijkomstigheid worden PS3 titels (nog?) niet veel beter verkocht dan PS2 titels.

Het is niet dat Sony extra geld overhoud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsmp
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-03-2023
DLC voor games tegen betaling bestaat trouwens al, dit is al onderdeel van een betaalde online functie. Niks nieuws dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
PWM schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:22:
[...]

PS2, en zelfs PS1, titels waren grofweg even duur als PS3 titels. Voor een gemiddelde PS3 titel zullen ook nog eens meer kosten gemaakt worden dan voor een gemiddelde PS2 titel, los nog van zaken als inflatie.
Als tegenargument: Ik kan me menig PS1/PS2 titel herinneren waar ik stukken langer over deed om die uit te spelen dan de gemiddelde game op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inanna
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-07 22:08
Omni superens schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:36:
[...]
Als tegenargument: Ik kan me menig PS1/PS2 titel herinneren waar ik stukken langer over deed om die uit te spelen dan de gemiddelde game op dit moment.
Ik kan me voorstellen dat het soort titels waar jij aan refereert nog best gemaakt kunnen worden (en soms nog gemaakt worden), maar dat het er grafisch dan niet 'next gen' uit ziet gewoonweg omdat 't bakken met geld (en tijd) kost om semi-realistische omgevingen als in MW of U2 te laten ontwerpen. Vaak is het 't één of 't ander, een spel met een lange speelduur die de aandacht vasthoud maar dat grafisch bezien niet veel voorstelt, of een prachtig ogende game met een speelduur die in enkele uren uit te drukken is. De meeste uitgevers kiezen zo te zien voor 't laatste tegenwoordig, waarschijnlijk omdat dit soort titels makkelijker te promoten zijn. En ze blijken goed te verkopen, dus ik geef ze geen ongelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Ik heb nog nooit zo weinig betaald voor nieuwe games als deze consolegeneratie. Officieel betaal je 65-70 euro voor nieuwe games maar dankzij de goedkope internetshops betaal ik op zijn hoogst 40-45 voor gloednieuwe titels en als ik wacht tot de eerste prijsverlaging (en die heb je tegenwoordig al na een paar maanden) betaal je nog maar 25-30 euro. Als je dat afzet tegen de gamesprijzen in het PS1-tijdperk toen een game nieuw in de winkel 115 gulden (52 euro) kostte ben je in 2009 goedkoop uit. Sterker nog, als je het vergelijkt met wat je tien jaar daarvoor voor Commodore 64-games moest betalen, nl 39 gulden voor een game op een cassettebandje en 69 gulden voor een diskgame, vind ik de huidige gamesprijzen een koopje, zeker als je de inflatie erbij bedenkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
[...]

Bovenop al die extra's komen nu ook nog eens de PSN servers en bijbehorend onderhoud. We hebben het hier over mega grote serverparken (duizenden servers). Als laatste bijkomstigheid worden PS3 titels (nog?) niet veel beter verkocht dan PS2 titels.

Het is niet dat Sony extra geld overhoud ;)
Tja er zijn nu meer gamers en men koopt meer spellen.
Vroeger had ik er misschien 5 a 6 orgineel en nu ongeveer 20.
Bovendien zijn er steeds minder van die grote producties.
En het percentage goede games ten opzichte van vroeger heeft geen positieve wending gekregen.

Hoe werkt het hosting systeem eigenlijk?
Worden de games op de sony server gehost of gaat alle bandbreedte via de users?
Als dat zo is heb je relatief niet eens zo'n groot park nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door Sinned123 op 15-12-2009 18:38 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

DNS666 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 18:37:
[...]

Tja er zijn nu meer gamers en men koopt meer spellen.
Dat is aantoonbaar niet waar :)

De attachrate van de PS2 was hoger dan de PS3 op dit moment in de generatie. Daarbij waren er, in dezelfde periode na introductie, meer PS2's over de toonbank gegaan dan PS3's. Meer gamers? Misschien, maar wel verdeeld over meerdere platformen.
En het percentage goede games ten opzichte van vroeger heeft geen positieve wending gekregen.
Dat valt best mee. We vergelijken nu vaak de hele PS2 generatie met de PS3 tot nu toe. Als je kijkt naar het aantal AAA, AA en A titels, zijn ze 3 jaar in de lifecycle ongeveer gelijk.
ymmv schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 18:37:
[...]

Ik heb nog nooit zo weinig betaald voor nieuwe games als deze consolegeneratie. Officieel betaal je 65-70 euro voor nieuwe games maar dankzij de goedkope internetshops betaal ik op zijn hoogst 40-45 voor gloednieuwe titels en als ik wacht tot de eerste prijsverlaging (en die heb je tegenwoordig al na een paar maanden) betaal je nog maar 25-30 euro. Als je dat afzet tegen de gamesprijzen in het PS1-tijdperk toen een game nieuw in de winkel 115 gulden (52 euro) kostte ben je in 2009 goedkoop uit. Sterker nog, als je het vergelijkt met wat je tien jaar daarvoor voor Commodore 64-games moest betalen, nl 39 gulden voor een game op een cassettebandje en 69 gulden voor een diskgame, vind ik de huidige gamesprijzen een koopje, zeker als je de inflatie erbij bedenkt.
Dat is absoluut waar. Ik had het over de adviesprijzen (had ik er idd bij moeten zetten).

Deze generatie is als je een beetje rondzoekt inderdaad de goedkooptste die er ooit is geweest.

[ Voor 52% gewijzigd door PWM op 15-12-2009 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
die lage prijzen zijn deels wel het gevolg van gunstige wisselkoersen (engelse pond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:04

Sandyman538

SandstorM [148839]

Als je dat afzet tegen de gamesprijzen in het PS1-tijdperk toen een game nieuw in de winkel 115 gulden (52 euro) kostte ben je in 2009 goedkoop uit. Sterker nog, als je het vergelijkt met wat je tien jaar daarvoor voor Commodore 64-games moest betalen, nl 39 gulden voor een game op een cassettebandje en 69 gulden voor een diskgame, vind ik de huidige gamesprijzen een koopje, zeker als je de inflatie erbij bedenkt.
In mijn hoofd heb ik nog steeds het idee dat ik voor megadrivegames tussen de 129 en 149 gulden betaalde, of is dat bedrag in mijn hoofd in de loop der jaren gewoon wat opgelopen, of heb ik dat er echt voor betaald? 8)7

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

[...]
Sterker nog, als je het vergelijkt met wat je tien jaar daarvoor voor Commodore 64-games moest betalen, nl 39 gulden voor een game op een cassettebandje en 69 gulden voor een diskgame, vind ik de huidige gamesprijzen een koopje, zeker als je de inflatie erbij bedenkt.
Dat waren echt excessen. Het merendeel koste lang geen 39 gulden voor een tape...

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzz321
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-01-2021
Wat een geluk heb ik vandaag zeg. Zit ik een filmpje te kijken op de PS3... piep piep piep en valt uit. Wil ik hem weer aan doen, gaat hij 1 seconde aan, geel lampje en weer uit. Schijnt dus een zogenaamde Yellow Light of Death te zijn... buiten de garantie natuurlijk. Ga ik daarnet maar ff Fable 2 op de 360 uitspelen... Rode Ring des Doods... Dat geloof je toch niet!!!! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:07

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

lol... blij dat ik vroeger alleen op de pc game'de... "copy that floppy" :D

Kheb wel ooit games gekocht op een 5,25" ik met mijn pa naar een of ander obscuur pc zaakje, mocht ik 2 games voor mijn verjaardag uitzoeken... nu clue wat dat ksote destijds.

Later ook nog wel eens games op 3,5" floppys gekocht... koste destijds rond de 40-80 gulden dacht ik.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Sandyman538 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 19:25:
[...]

In mijn hoofd heb ik nog steeds het idee dat ik voor megadrivegames tussen de 129 en 149 gulden betaalde, of is dat bedrag in mijn hoofd in de loop der jaren gewoon wat opgelopen, of heb ik dat er echt voor betaald? 8)7
Als je alleen de Intertoys/BS krantjes kreeg wel inderdaad. Gelukkig hebben we nu meer keuze qua winkels. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeerenburgCola
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 15:56
Rushwood schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 19:31:
Wat een geluk heb ik vandaag zeg. Zit ik een filmpje te kijken op de PS3... piep piep piep en valt uit. Wil ik hem weer aan doen, gaat hij 1 seconde aan, geel lampje en weer uit. Schijnt dus een zogenaamde Yellow Light of Death te zijn... buiten de garantie natuurlijk. Ga ik daarnet maar ff Fable 2 op de 360 uitspelen... Rode Ring des Doods... Dat geloof je toch niet!!!! |:(
Lijkt me duidelijk, dat wordt een Wii kopen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeerenburgCola
  • Laatst online: 07-09 15:56
Sandyman538 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 19:25:
[...]

149,- gulden is gewoon €67,- euri.
Niks veranderd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
** Tip: laat je vrouw/vriendin/buurmeisje/buurvrouw geen zwangerschapstest doen vandaag! **

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Stars Wars The Force Unleashed voor de PS3 is nu "maar" €14,99 bij de Intertoys.
Nu zullen jullie hem vast wel voor minder uit de UK of wat dan ook geïmporteerd hebben, maar ik ga hem morgen toch maar eens halen. Voor dat geld lijkt het me wel een leuke game en een zoethouder tot Q1 2010 met de dan te komen games. Die Sith Edition gaat toch weer meer kosten en weet niet eens of ik die wel interessant vind :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:36
BeerenburgCola schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 19:58:
[...]

149,- gulden is gewoon €67,- euri.
Niks veranderd dus.
Voor de SNES had je wel duurdere spellen. Street Fighter 2 Turbo bijvoorbeeld. Was iets van 250 gulden. Donkey Kong 170 gulden.

maar is ook logisch. Het maken van een cd/dvd/blu-ray kost nog geen euro. Waar een cartridge maken al 20 euro kostte.

[ Voor 19% gewijzigd door GAIAjohan op 15-12-2009 21:09 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
FeaR1986 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:00:
Stars Wars The Force Unleashed voor de PS3 is nu "maar" €14,99 bij de Intertoys.
Nu zullen jullie hem vast wel voor minder uit de UK of wat dan ook geïmporteerd hebben, maar ik ga hem morgen toch maar eens halen. Voor dat geld lijkt het me wel een leuke game en een zoethouder tot Q1 2010 met de dan te komen games. Die Sith Edition gaat toch weer meer kosten en weet niet eens of ik die wel interessant vind :P
Tis dat ik hem al heb, maar voor dat geld is importeren niet eens de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

GAIAjohan schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:08:
maar is ook logisch. Het maken van een cd/dvd/blu-ray kost nog geen euro. Waar een cartridge maken al 20 euro kostte.
Die cartridges van de SNES kosten destijds $6,- om te maken. Meer dan nu, maar niet zo schreeuwend veel duurder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEsmiley
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-08 19:39
Bor de Wollef schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 19:31:
[...]

Dat waren echt excessen. Het merendeel koste lang geen 39 gulden voor een tape...
Klopt, meestal 10-15 gulden dan was je er wel ;-)

you think you know it all, until you need help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je HDD vervangen wil dit probleem wel is oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

Ik snap dat onderhoud van het netwerk enzovoorts geld kost, maar het gratis zijn van het netwerk is voor mij juist het punt dat ik mijn PS3 prefereer over mijn xbox360 (welke al wel een jaar staat te stof happen).
Als ik er maandelijks voor moet betalen val ik af als gebruiker. Ik speel immers nooit of nauwlijks online, dus zonde van het geld voor mij.

Ik hoop dat Sony ergens anders zijn centjes weg gaat halen in plaats van een Playstation Network Premium abbonement. Laten ze de online content wat duurder maken. Laten we het "Kwartje van Chatani" noemen :+

Dat zie ik veel liever dan. Er zijn miljoenen mensen die wel eens wat downloaden wereldwijd. Dan tikt het wel aan per download. Maarja, het is voor hun dan te onbetrouwbaar als zijnde inkomsten bron denk ik. :(

Al met al ik wacht af, maar ik weet al wel wat ik ga doen als men dit wel doortrekt. :/

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
PWM schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 19:00:
[...]

Dat is aantoonbaar niet waar :)

De attachrate van de PS2 was hoger dan de PS3 op dit moment in de generatie. Daarbij waren er, in dezelfde periode na introductie, meer PS2's over de toonbank gegaan dan PS3's. Meer gamers? Misschien, maar wel verdeeld over meerdere platformen.

[...]

Dat valt best mee. We vergelijken nu vaak de hele PS2 generatie met de PS3 tot nu toe. Als je kijkt naar het aantal AAA, AA en A titels, zijn ze 3 jaar in de lifecycle ongeveer gelijk.

[...]

Dat is absoluut waar. Ik had het over de adviesprijzen (had ik er idd bij moeten zetten).

Deze generatie is als je een beetje rondzoekt inderdaad de goedkooptste die er ooit is geweest.
Ik had het niet percee over de ps3, maar over de gaming industry in zijn geheel.
Hier een overzicht vanaf 2002, op een jaarlijkse basis.
En dan zie je dat de groei op zijn minst significant te noemen is.
http://arstechnica.com/ga...lion-business-by-2012.ars

En nog een bron maar dan sinds 1997:
http://www.gamasutra.com/...industry-growth-small.gif
Heri zie je dat het een aantal jaar stabiel is geweest tot 2006 (xbox360 en ps3 releases?)

Voor sony maakt het natuurlijk niet uit of dat nou linksom of rechtsom is.

En wat betreft de games, er komen gewoon veel 13 in een dozijn titels uit, zal mede komen omdat het "vroeger" allemaal nieuw was misschien?
Wat ik wel weet is dat ik meer tijd per spel besteedde dan nu.

[ Voor 13% gewijzigd door Sinned123 op 15-12-2009 22:35 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-06 09:52
Weet iemand waar de PS3 headset van sony het goedkoopst is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:15
siemo schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 22:39:
Weet iemand waar de PS3 headset van sony het goedkoopst is?
Zelf geen toegang tot google?
Anyway, bij Play.com is ie 23 of 24 euro incl. verzending.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spenky
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 11:12
Gebruiken jullie ook vidzone?!

Vind het zo debiel dat ik een lijst krijg met 1000000 artiesten, klik ik er 1 aan staat er bij sommige "Er zijn geen resultaten voor uw zoek opdracht.". Als er geen nummers in staan waarom zet je ze dan in die lijst? :?

Frietjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LogiForce schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 22:25:
[...]

Ik snap dat onderhoud van het netwerk enzovoorts geld kost, maar het gratis zijn van het netwerk is voor mij juist het punt dat ik mijn PS3 prefereer over mijn xbox360 (welke al wel een jaar staat te stof happen).
Als ik er maandelijks voor moet betalen val ik af als gebruiker. Ik speel immers nooit of nauwlijks online, dus zonde van het geld voor mij.

Ik hoop dat Sony ergens anders zijn centjes weg gaat halen in plaats van een Playstation Network Premium abbonement. Laten ze de online content wat duurder maken. Laten we het "Kwartje van Chatani" noemen :+

Dat zie ik veel liever dan. Er zijn miljoenen mensen die wel eens wat downloaden wereldwijd. Dan tikt het wel aan per download. Maarja, het is voor hun dan te onbetrouwbaar als zijnde inkomsten bron denk ik. :(

Al met al ik wacht af, maar ik weet al wel wat ik ga doen als men dit wel doortrekt. :/
Net als bij de Xbox zul je waarschijnlijk voor standaard toegang niet gaan betalen, toegang tot de store zal wel gratis blijven. Je kunt immers met je Xbox 360 ook prima van de marketplace gebruik maken zonder te betalen. Multiplayer zal het eerste zijn waar ze geld voor gaan vragen aangezien daar de hoogste onderhouds- en serverkosten aan hangen.

Je bron heeft het er trouwens over dat de premium features naast de huidige features komen, dus dan zou multiplayer ook gratis blijven.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:40
spenky schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 23:40:

Vind het zo debiel dat ik een lijst krijg met 1000000 artiesten, klik ik er 1 aan staat er bij sommige "Er zijn geen resultaten voor uw zoek opdracht.". Als er geen nummers in staan waarom zet je ze dan in die lijst? :?
Je kunt ze verzoeken sturen om van die betreffende artiest nummers in te sturen. Van de artiesten die er niet tussen staan, komen er waarschijnlijk ook niet, heeft te maken met platenmaatschappijen. De artiesten met naam maar zonder nummers krijgen wss met updates weer (nieuwe) liedjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Weet iemand hoe het zit met Fallout 3 GOTY ?

Ik heb het origineel, maar wil graag alle DLC's, dus is het voordeliger om de GOTY versie te kopen.
Kan ik wel gewoon doorgaan waar ik gebleven ben, en worden alleen de expansion packs geinstalleerd.
Of behoud ik saved games van het origineel, en/maar moet ik wel GOTY opnieuw volledig installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 15:43

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Knul schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 23:49:
[...]

Je kunt ze verzoeken sturen om van die betreffende artiest nummers in te sturen. Van de artiesten die er niet tussen staan, komen er waarschijnlijk ook niet, heeft te maken met platenmaatschappijen. De artiesten met naam maar zonder nummers krijgen wss met updates weer (nieuwe) liedjes.
Waar kan je een verzoek dan indienen?

Ik ga dan een hele rits met tracks aanvragen van bepaalde artiesten.

Vidzone is de shiiiiiiiit.
Als het wat meer gevuld is dan heb ik me eigen BET kanaal -> who needs TMF or MTV NL :O

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Laatst online: 31-08 09:13
spenky schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 23:40:

Ik heb de hele optie vidzone niet :?
Wel het NOS journaal, maar waar zou ik vidzone moeten vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopal
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 22:57
Pheno79 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 08:08:
[...]

Ik heb de hele optie vidzone niet :?
Wel het NOS journaal, maar waar zou ik vidzone moeten vinden?
Er staat in de Store een applicatie die je kunt downloaden. Volgens mij heet het ook gewoon VidZone. Die download je, installeer je en je bent klaar.

PSN-ID : Cenzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 21:21
OPSLAGHOND schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 20:52:
[...]

** Tip: laat je vrouw/vriendin/buurmeisje/buurvrouw geen zwangerschapstest doen vandaag! **
:D
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 23:48:
[...]

Net als bij de Xbox zul je waarschijnlijk voor standaard toegang niet gaan betalen, toegang tot de store zal wel gratis blijven. Je kunt immers met je Xbox 360 ook prima van de marketplace gebruik maken zonder te betalen. Multiplayer zal het eerste zijn waar ze geld voor gaan vragen aangezien daar de hoogste onderhouds- en serverkosten aan hangen.

Je bron heeft het er trouwens over dat de premium features naast de huidige features komen, dus dan zou multiplayer ook gratis blijven.
Sony heeft al duidelijk aan te geven dat ze niet geld gaan vragen voor huidige features die kostenloos worden aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
  • Laatst online: 09:24
Ladies and gentlemen, we've got him!

Eindelijk heb ik dan de PS3! Ik heb gebruik gemaakt van de actie bij Saturn (PS3 250GB + 2 controllers, HDMI kabel en Wipe Out HD voor 299,-).

Zoals eerder genoemd zal ik Wipe Out verkopen aangezien dit geen game voor mij is. Wie heeft tips waar ik deze het beste te koop aan kan bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:15
marktplaats?

Dat is trouwens wel een erg aantrekkelijke actie. hebben ze de andere combinaties ook voor dat bedrag?

[ Voor 81% gewijzigd door GranCanaria op 16-12-2009 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
  • Laatst online: 09:24
GranCanaria schreef op woensdag 16 december 2009 @ 08:37:
marktplaats?

Dat is trouwens wel een erg aantrekkelijke actie. hebben ze de andere combinaties ook voor dat bedrag?
Op MP val je niet echt op met een spelletje tussen alle andere aangeboden spullen binnen de categorie. Ik zoek eigenlijk iets kleiners en gespecificeerder.

Echter heb ik inmiddels al een geïnteresseerde dus wellicht niet eens meer nodig. :)

Saturn Rotterdam heeft alleen deze combi voor deze prijs. De overige combi's zijn minimaal 325 en dan zonder extra controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 15:57
Is een leuke set die ik vorige week bij de mediamarkt heb gekocht voor 315 + 19,99 voor een HDMI kabel (wel gisteren 35,99 terug wezen halen met de laagste prijsgarantie). Vooral die extra controller is erg lekker, alle andere combi's hebben er maar één en dat is toch wel jammer, ik speel graag een spelletjes samen. WipeOut vind ik trouwens ook helemaal niks, gaat ook richting marktplaats...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is Dragon Age Origins hier bevallen ?

Is de PS3 versie echt zo slecht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:15
Ik zie idd dat alleen de wipeout set nu 2 controllers heeft, wel gaaf, en wipeout is best gaaf hoor, maarjah ieder zijn eigen wens natuurlijk.

Alleen balen dat het in Rotterdam is en de dichtsbijzijnde mediamark hiero is Arnhem, misschien dat ze hier ook met zo'n actie komen.

Zo'n ps3 slim staat toch mooier op mijn dressoir dan mijn HUGE xbox360, die gaat mooi weer naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Laatst online: 31-08 09:13
Gopal schreef op woensdag 16 december 2009 @ 08:20:
[...]

Er staat in de Store een applicatie die je kunt downloaden. Volgens mij heet het ook gewoon VidZone. Die download je, installeer je en je bent klaar.
Ah, thanks, ik ga er vanavond eens naar zoeken. Al heb ik al zelf 6000+ muziekvideos op mijn NAS, meer is beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopal
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 22:57
Pheno79 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 09:53:
[...]

Ah, thanks, ik ga er vanavond eens naar zoeken. Al heb ik al zelf 6000+ muziekvideos op mijn NAS, meer is beter :)
Weet wel dat de eerste keer dat je inlogt het wel even kan duren voordat alle nummers en dergelijke klaarstaan. Bij mij duurde het ongeveer 20 minuten toen ik het voor de eerste keer op ging starten. Het installeren van VidZone zelf is zo gedaan, omdat de applicatie ongeveer 20 mb is.

PSN-ID : Cenzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 09:37:

Misschien slechter dan de PC versie, maar dat maakt het geen slechte game.
Ik heb er nu meer dan 75 uur speeltijd in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 09:37:

Ik kan alleen uit mijn eigen ervaring spreken, maar ik heb me er al erg goed mee vermaakt. Nu bezig met 2e playthrough - in totaal zo'n 110 uur in gestopt tot nu toe.

De controls zijn even wennen en het targeting systeem is niet helemaal lekker. Maar al met al heeft dat mijn gameplezier niet kunnen bederven.

De framerate is ook niet altijd even lekker, maar dat heb ik tot nu ook niet als storend ervaren.

Al met al vind ik het gewoon een heel goed spel en is het prima speelbaar op de PS3.

Als je de keuze hebt tussen PC en PS3 zou ik trouwens wel voor de PC gaan. Qua controls is het gewoon fijner en daarnaast heb je toegang tot community mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:13
Ik had gister wat vreemds :S
eindelijk mijn ps3 via hdmi aangesloten
ik start modern warfare2 op gewoon beeld
later poef beeld weg :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Yippie schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 23:54:

Ik heb het origineel, maar wil graag alle DLC's, dus is het voordeliger om de GOTY versie te kopen.
Kan ik wel gewoon doorgaan waar ik gebleven ben, en worden alleen de expansion packs geinstalleerd.
Of behoud ik saved games van het origineel, en/maar moet ik wel GOTY opnieuw volledig installeren.
Ik heb Fallout 3: GOTY (21euro zavvi) een weekje, maar ik speel fallout voor het eerst. Ik zal voor je quoten uit het boekje van de game:
To play Fallout 3: GOTY, insert the game disc. The additional content is integrated with the original game so there is no extra step required to play it. If you've already played Fallout 3, you will see your saves in load/saves menus, so you can continue with an existing character.

If you are starting a new game, you must exit Vault 101 (character generation) first before receiving the dlc messages.
Uit het dikgedrukte deel zou je een gunstige conclusie kunnen trekken, maar aangezien ik het niet hoefde te doen kan ik het niet voor je bevestigen.

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:40

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Yippie schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 23:54:

Heb ik ook gedaan, en ja je gaat gewoon door waar je gebleven bent. Eerste keer spelen wel even geduld hebben, want hij moet vanalles inladen. Succes! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
chimera2 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 10:59:
misschien moest je de nieuwe instellingen bevestigen?

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

rohit schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:25:
[...]

Ik had gisteravond tijdens het spelen van MW2 ook iets vreemds. Krijg ineens een zwart scherm, TV gaf HDMI 1 aan en een paar seconde later had ik weer gewoon beeld. De rest van de avond geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
rohit schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:25:
[...]

dat heb ik gedaan ik had het alleen als ik de game al had opgestart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:43
Had ik gisteravond ook met MW2, (ps3 slim trouwens). Startte MW2, ging naar MP, selecteerde play online, drukte PS knop in om te kijken wie online was, hele PS3 vast!!
Stroom eruit, opnieuw starten en prima werken de rest van de avond, snapte er iig niks van!

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu zo'n 3 maanden de PS3 Slim in gebruik, het gebeurt nu regelmatig wanneer ik de PS3 opzet met de controller, hij wel start, maar de controller niet meteen werkt en alle rode lichtjes knipperen?
Als ik hem dan herstart doet ie het wel weer!?

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Vince22 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 12:23:
Had ik gisteravond ook met MW2, (ps3 slim trouwens). Startte MW2, ging naar MP, selecteerde play online, drukte PS knop in om te kijken wie online was, hele PS3 vast!!
Stroom eruit, opnieuw starten en prima werken de rest van de avond, snapte er iig niks van!
Heb ik ook gehad, maar bij mij liep hij niet vast. Sowieso duurt het pokke lang om te connecten bij MW2 als je een bericht stuurt naar een vriend via XMB. Ook als het potje af is gelopen druk ik als verveling snel op de PS toets, en dan duurt het wel erg lang voor je terug gaat naar je lobby :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
Vince22 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 12:23:
Rustig aan, je PS3 loopt een keer vast, kan gebeuren. Heb ik in twee jaar tijd wel iets van tien keer meegemaakt bij verschillende games, PS3 werkt nog perfect. Je PC loopt soms toch ook wel eens vast ;)

BTW, je hoeft niet per se de stroom eraf te halen, gewoon de aan/uit knop 3-5 sec ingedrukt houden en hij gaat vanzelf uit (lukt altijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 12:26:
Heb nu zo'n 3 maanden de PS3 Slim in gebruik, het gebeurt nu regelmatig wanneer ik de PS3 opzet met de controller, hij wel start, maar de controller niet meteen werkt en alle rode lichtjes knipperen?
Als ik hem dan herstart doet ie het wel weer!?

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
firmware 3.15 installeren ;)

had ik ook bij firmware 3.10

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:58

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Knul schreef op woensdag 16 december 2009 @ 12:32:
[...]

Heb ik ook gehad, maar bij mij liep hij niet vast. Sowieso duurt het pokke lang om te connecten bij MW2 als je een bericht stuurt naar een vriend via XMB. Ook als het potje af is gelopen druk ik als verveling snel op de PS toets, en dan duurt het wel erg lang voor je terug gaat naar je lobby :S
Het duurt zo lang omdat de ps3 dan bezig is om bv de volgende map voor MW2 te laden. Dat is niet gerelateerd aan MW2 maar aan ieder spel. XMB oproepen tijdens het laden duurt altijd lang.

[ Voor 4% gewijzigd door Meelobee op 16-12-2009 12:55 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rohit schreef op woensdag 16 december 2009 @ 12:46:
[...]

firmware 3.15 installeren ;)

had ik ook bij firmware 3.10
Ik heb laatst nog een melding gehad dat er nieuwe firmware was en heb die geïnstalleerd.
Straks effe checken welke dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Laatst online: 13-09 08:54
Je controller resetten werkt ook. Daarna nog maar 1x gehad dat deze niet kon verbinden (met fw 3.10). Gisteren 3.15 erop gezet, ben benieuwd of het nu helemaal over is. :)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:39
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 12:56:
[...]
Ik heb laatst nog een melding gehad dat er nieuwe firmware was en heb die geïnstalleerd.
Straks effe checken welke dat is.
3.10, 3.15 moet krijg je geen melding over, even met de hand een "check nieuwe firmware" doen.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:39
Hier overigens geen connectieproblemen met de controllers meer gehad sinds de 3.15 update. Erg fijn! (had wel 1 op de 4 keer dat hij niet wilde connecten)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:06
Hier ook geen pair-problemen meer sinds de FW 3.15 update. Echter heb ik er ook maar één keer last van gehad. Toen hij bleef knipperen heb ik niét de controller gereset, maar de PlayStation aan-/uitknop gewoon even ingehouden totdat hij uitging. Vervolgens opnieuw opstarten en pairen (wat goed ging) en daarna nooit meer gehad.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Meelobee schreef op woensdag 16 december 2009 @ 12:55:
[...]

Het duurt zo lang omdat de ps3 dan bezig is om bv de volgende map voor MW2 te laden. Dat is niet gerelateerd aan MW2 maar aan ieder spel. XMB oproepen tijdens het laden duurt altijd lang.
Ik bedoelde bij het connecten naar IW-net, matchmaking servers enzo. En aan het einde van het potje, als hij alleen maar terug gaat naar de lobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
BatmanHorizon schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:08:
[...]
Ik heb Fallout 3: GOTY (21euro zavvi) een weekje, maar ik speel fallout voor het eerst. Ik zal voor je quoten uit het boekje van de game:
[...]
Uit het dikgedrukte deel zou je een gunstige conclusie kunnen trekken, maar aangezien ik het niet hoefde te doen kan ik het niet voor je bevestigen.
Dat is hoopgevend, verrast me enigszins positief dat ze die info daar hebben vermeld.
SayWhatAgain! schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:21:
[...]
Heb ik ook gedaan, en ja je gaat gewoon door waar je gebleven bent. Eerste keer spelen wel even geduld hebben, want hij moet vanalles inladen. Succes! d:)b
Eigen ervaring, helemaal super.
Goede lui daar bij Bethesda

Super bedankt voor de reactie's dames/heren....ik moet nu even gaan bestellen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vampy719
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 11:25
chimera2 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 10:59:
Had ik in het begin ook met zeer goedkope HDMI kabel, na dat deze was vervangen voor een andere iets duurdere (logitech versie) was het weg.

Maar goed, ik geef geen garanties O-)

Everything thats has a beginning has an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Vampy719 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:10:
[...]

Had ik in het begin ook met zeer goedkope HDMI kabel, na dat deze was vervangen voor een andere iets duurdere (logitech versie) was het weg.

Maar goed, ik geef geen garanties O-)
Tnx zal het is proberen
de kabel komt bij de bart smit vandaan (deze werkt trouwens wel tussen mijn pc en tv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

chimera2 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:26:
[...]

Tnx zal het is proberen
de kabel komt bij de bart smit vandaan (deze werkt trouwens wel tussen mijn pc en tv)
Ik gebruik zelf altijd profigold kabels. Niet al te duur, hoewel wel duurder in deze tijden :+
Er zit namelijk zowel goud als zilver in de kabels verwerkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LogiForce schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:30:
Ik gebruik zelf altijd profigold kabels. Niet al te duur, hoewel wel duurder in deze tijden :+
Er zit namelijk zowel goud als zilver in de kabels verwerkt :+
Om hier even iets tegenover te zetten.
Ik gebruik al jaaaren de aller-aller goedkoopste HDMI kabels voor al m'n apparatuur (vanaf 1.5E [anderhalve euro ja]) verschillend in lengtes van 1m20 tot 5m en heb er nooit problemen mee ondervonden.
Een probleem opsporen door een andere kabel te testen is natuurlijk vanzelfsprekend, maar laat je niet verleiden door te denken 'duurder is beter' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:37

Ace

Happy Happy Joy Joy

Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 10:55:
[...]

Ik kan alleen uit mijn eigen ervaring spreken, maar ik heb me er al erg goed mee vermaakt. Nu bezig met 2e playthrough - in totaal zo'n 110 uur in gestopt tot nu toe.

De controls zijn even wennen en het targeting systeem is niet helemaal lekker. Maar al met al heeft dat mijn gameplezier niet kunnen bederven.

De framerate is ook niet altijd even lekker, maar dat heb ik tot nu ook niet als storend ervaren.

Al met al vind ik het gewoon een heel goed spel en is het prima speelbaar op de PS3.

Als je de keuze hebt tussen PC en PS3 zou ik trouwens wel voor de PC gaan. Qua controls is het gewoon fijner en daarnaast heb je toegang tot community mods.
Ik heb er pas 30 uurtjes op zitten in mijn eerste playthrough maar ben het met bovenstaande eens. Ik weet ook dat de PC versie de beste is maar ja trophy hoer als ik ben speel ik hem dan toch liever op de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 17:30:
[...]

Ik gebruik al jaaaren de aller-aller goedkoopste HDMI kabels voor al m'n apparatuur (vanaf 1.5E [anderhalve euro ja]) verschillend in lengtes van 1m20 tot 5m en heb er nooit problemen mee ondervonden.
Een probleem opsporen door een andere kabel te testen is natuurlijk vanzelfsprekend, maar laat je niet verleiden door te denken 'duurder is beter' :)
Inderdaad. Punt met digitale signalen is ook dat je het meteen ziet als de kwaliteit suboptimaal is: flikkeren, macroblocking, etc. Dus als je een kabel met digitaal signaal hebt en je vraagt je af of dit met duurdere kabels beter had gekund, dan is het antwoord daarop nee.

Duurdere hdmi kabels zijn feitelijk alleen van belang bij de langere afstanden, omdat hdmi twisted pair is en de impedance daardoor verre van strak is en er bovendien geen foutcorrectie op zit. Maar goed, mocht dat wel een probleem zijn dat zie je dat meteen aan het beeld.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 17:30:
[...]

Toch is het vreemd dat dit soort problemen vaker voor lijken te komen bij de el cheapo kabels en de problemen bij veel mensen als sneeuw voor de zon verdwijnen bij het gebruik van een wat duurdere kabel.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Idd... en bij mij gaf een Action-HDMI veel sneeuw op de TV... met een 'dure' kabel van de Handyman verdween deze sneeuw... als sneeuw voor de zon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
hemiparo schreef op woensdag 16 december 2009 @ 19:27:
Idd... en bij mij gaf een Action-HDMI veel sneeuw op de TV... met een 'dure' kabel van de Handyman verdween deze sneeuw... als sneeuw voor de zon!
Ook hier gebruik ik overal super goedkope HDMI kabels, allemaal van ongeveer 1,5 tot 2,5 meter.
Ze kosten geen drol, maar doen het met een PS3 & 1080P op zowel een LCD als Full HD beamer perfect!
Snap niet dat sommige mensen zoveel geld uitgeven aan die oplichterij :/

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 12:45
wellicht een beetje offtopic maar aangezien we het hier toch over hdmi-kabels hebben;
maak zelf ook gebruik van goedkope hdmikabels, waaronder eentje voor de verbinding tussen mijn ps3 en sony bravia lcd. Heb alleen wel eens last dat mijn beeld tijdens het spelen van een game in 1x zwart wordt, net of de verbinding even wegvalt. Nu heb ik wel eens ergens op een forum gelezen dat dit mogelijk aan je bekabeling ligt, heb nu ff geen andere hdmi kabel voor handen maar vroeg me af of iemand dit herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Mijn ervaring met el cheapo kabels.

1. Gaan gauw stuk (zonder dat je er aan zit ook ja)
2. Als ze het direct doen heb je geluk (maar persoonlijk heb ik niet zin om iedere keer naar de winkel te sjouwen)
3. Bij de dure kabels is er een degelijke kwaliteit controle.
4. De isolatie is beter met dure kabels, en dit is zeker voor analoog signaal van belang. En vooral beeld. (uiteraard HDMI is digitaal, dus dit punt is in dat geval niet van belang)
5. Het gebruik van bepaalde edel metalen heeft wel degelijk invloed op de kwaliteit van het signaal, hoewel in de meeste gevallen (korte kabels) dit niets uit zal maken.
6. El cheapo kabels worden vaak slecht behandeld af fabriek. Denk aan, slechte wijze van opvouwen zodat het in een doosje past (als het daar al in zit) enzovoorts. Het zijn immers wel kleine kabeltjes die nog in die dikke HDMI kabel zitten. En als daar wat van kapot is.

Nee, ik geef liever wat meer uit zodat ik weet dat de kwaliteit constant is. Als dat ik blijf kloten met mijn kabeltjes. Het is immers niet mijn lievelingsplek... het spaghetti hok :+

Maar ik vind dat ieder moet doen wat hem het beste in de portomonee past. En dat we elkaar daar niet raar voor aan moeten kijken. Zo van oh die laat zich weer heerlijk verneuken, wat een dombo... of iets in die geest. ;) Laat mekaar lekker in de waarde :)

Dat gezegd ga ik ff weer LBP opstarten :9 mzl
Sjors81 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 19:46:
wellicht een beetje offtopic maar aangezien we het hier toch over hdmi-kabels hebben;
maak zelf ook gebruik van goedkope hdmikabels, waaronder eentje voor de verbinding tussen mijn ps3 en sony bravia lcd. Heb alleen wel eens last dat mijn beeld tijdens het spelen van een game in 1x zwart wordt, net of de verbinding even wegvalt. Nu heb ik wel eens ergens op een forum gelezen dat dit mogelijk aan je bekabeling ligt, heb nu ff geen andere hdmi kabel voor handen maar vroeg me af of iemand dit herkend.
Dit heeft zeer waarschijnlijk met de maximale bandbreedte te maken die je HDMI kabel aan kan. Als hij niet genoeg data er door kan versturen zonder fouten dan word het beeld simpelweg zwart.

Tenminste dit lijkt mij ;)

Zelf heb ik nooit last van dit soort ongein vanwege mijn kabel keuze, gelukkig :)

[ Voor 25% gewijzigd door LogiForce op 16-12-2009 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
Het is een fabeltje dat hdmi interferentie-ongevoelig zou zijn omdat het om digitaal signaal gaat. Hdmi is net als UTP en Coax elektrisch en dus gevoelig voor interferentie.

Dat het beeld wegvalt zou overigens ook aan de receiver of TV kunnen liggen

[ Voor 20% gewijzigd door HarmoniousVibe op 16-12-2009 20:09 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
Mieters, alweer een eindeloze discussie over dure en goedkope hdmi kabels... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

BatmanHorizon schreef op woensdag 16 december 2009 @ 20:09:
Mieters, alweer een eindeloze discussie over dure en goedkope hdmi kabels... :z
Als we allemaal degelijke natuurkunde leerden op school zou dit niet voorkomen :+
Dit is gewoon een kwestie je natuurkunde kennen, en aangezien dit een wetenschap zou hier nooit twijfel over mogen kunnen bestaan. Tenzij de huidige natuurkundige wetenschap fout zit natuurlijk (wat ook zo is, maar dat valt zeer buiten het topic)

Laten we maar weer terug gaan naar de playstation 3 discussie. Ik geloof dat er al ergens een ander topic was over dure en goedkope kabels namelijk ;)

Back On-Topic:
Weet iemand al de release date van Mafia 2? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:28
Morgen de Gran Turismo ''demo'' time trial :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
LogiForce schreef op woensdag 16 december 2009 @ 19:56:
Mijn ervaring met el cheapo kabels.
......[deleted]
Hier thuis al zeker 2jaar action hdmi kabels in gebruik, evenals enkele familieleden en vrienden, nog geen enkel probleem gehad. Voor 1<-->2.5mtr echt prima spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Final Fantasy VIII komt naar de US-Store;
http://news.vgchartz.com/news.php?id=6237
Nu wachten wanneer deze naar Europa gaat komen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:39

Armada

-Wat wil je weten?-

OPSLAGHOND schreef op woensdag 16 december 2009 @ 20:59:
Nice! Dit is een titel die ik ook nog graag zou willen spelen. 7 had ik op de PC al uitgespeeld, maar 8 heb ik slechts 1 disc gespeeld. En natuurlijk ben ik nu alles kwijt...
DNS666 schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:21:
Mijn verbinding? Tja op xbox live sneller games vinden en minder last van lag dan op de ps3.
Maar nogmaals dat zijn persoonlijke ervaringen.
Niet dat ik zo heel veel aan de discussie kan toevoegen, maar de online potjes met MW2 over PSN bevallen prima, snel opgezet, geen lag, prima.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Playstation 3 slim 120 GB staat bovenaan in de pricewatch...

http://tweakers.net/pricewatch/top/views

Na de kerst verwacht ik veel nieuwe PS3'ers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

OPSLAGHOND schreef op woensdag 16 december 2009 @ 20:59:
Oh yeah :D, mijn PS3 gaat weer overuren draaien. Damn, cant wait, heb hiervoor wel een paar tientjes over O-)

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yellowneck schreef op woensdag 16 december 2009 @ 23:18:
[...]

Oh yeah :D, mijn PS3 gaat weer overuren draaien. Damn, cant wait, heb hiervoor wel een paar tientjes over O-)
Bij mij gaat eerder de psp overuren draaien naast de ps3. Ik speel psone classics altijd op psp, vind ze altijd mooier ogen. Daarnaast deze titel gaat geloof ik gewoon net als deel 7 €9,99 kosten, dus in dit geval voor jouw één tientje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 23:34:
[...]

Bij mij gaat eerder de psp overuren draaien naast de ps3. Ik speel psone classics altijd op psp, vind ze altijd mooier ogen. Daarnaast deze titel gaat geloof ik gewoon net als deel 7 €9,99 kosten, dus in dit geval voor jouw één tientje :P
Ah, ok, dat was mijn verborgen vraag inderdaad :P. Hmm..voor 9,99 euro kan ik em niet origineel krijgen (PSX editie). Wel gaver uiteraard.... Zit er nog (grafisch) kwaliteitsverschil in de PSN versie of de PSX versie op CD-Rom?

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yellowneck schreef op woensdag 16 december 2009 @ 23:36:
[...]
Ah, ok, dat was mijn verborgen vraag inderdaad :P. Hmm..voor 9,99 euro kan ik em niet origineel krijgen (PSX editie). Wel gaver uiteraard.... Zit er nog (grafisch) kwaliteitsverschil in de PSN versie of de PSX versie op CD-Rom?
Ingame is Final Fantasy VII precies hetzelfde, tussenfilmpjes zijn volgens mij ook hetzelfde alleen ziet het er nogal gedateerd uit. :P
Ik denk dat Final Fantasy VIII het wat dat betreft beter doet, het zag er destijds immers ook stukken beter uit dan zijn voorganger. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door OPSLAGHOND op 16-12-2009 23:50 ]

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik herinner me dat 8 een waan-zin-nig melig liefdesverhaal had, en VEEL te langdradige gevechten. Van mij mochten ze direct deel 9 uitbrengen, al blijft 7 de top :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Boeboe schreef op donderdag 17 december 2009 @ 00:04:
Ik herinner me dat 8 een waan-zin-nig melig liefdesverhaal had, en VEEL te langdradige gevechten. Van mij mochten ze direct deel 9 uitbrengen, al blijft 7 de top :)
Deel IX komt vermoedelijk pas uit nadat Final Fantasy XIII is verschenen, als warmhoudertje totdat versus XIII verschijnt.

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
hemiparo schreef op woensdag 16 december 2009 @ 19:27:
Ik heb ook een HDMI kabel van de Action, overal problemen mee, laptop en PS3 geven beeld dat soms verdwijnt, een nieuwe betere kabel heeft ook voor mij het probleem opgelost

Verwijderd

LogiForce schreef op woensdag 16 december 2009 @ 20:17:
[...]

Als we allemaal degelijke natuurkunde leerden op school zou dit niet voorkomen :+
Dit is gewoon een kwestie je natuurkunde kennen, en aangezien dit een wetenschap zou hier nooit twijfel over mogen kunnen bestaan. Tenzij de huidige natuurkundige wetenschap fout zit natuurlijk (wat ook zo is, maar dat valt zeer buiten het topic)

Laten we maar weer terug gaan naar de playstation 3 discussie. Ik geloof dat er al ergens een ander topic was over dure en goedkope kabels namelijk ;)

Back On-Topic:
Weet iemand al de release date van Mafia 2? :P
Alsof wetenschap iets is dat vast ligt :S Als er iets onderhevig is aan veranderende inzichten dan is het de wetenschap en dan toch zeker ook de natuurkunde wel. Wat de kabels betreft: Een goedkope kabel als ie werkt is net zo goed als een dure, er kunnen alleen storingen optreden in een digitale vorm: bijvoorbeeld dus een compleet wegvallend beeld zoals genoemd. Mensen die een duurdere kabel kopen omdat de kleuren dan mooier zouden worden die bedriegen zichzelf, als het digitale signaal aan is is het aan, als de inhoud verkeerd is is ie ook echt drastisch verkeerd. Ik koop dan toch ook altijd de duurdere kabels uit de goedkopere online winkels (ben je een euro of 5 a 10 kwijt voor een goed afgewerkte kabel). Kassa heeft ze ooit vergeleken overigens de goedkope en dure HDMI kabels, en de conclusie : een kabel van € 4 is even goed als een kabel van € 140 over een afstand van 1,5 meter: http://kassa.vara.nl/tv/a...kope-of-een-dure/speel/1/

Lijkt me dat we met deze test de discussie wel kunnen afsluiten :)

Wat Mafia 2 betreft: er was ooit gezegd dat de release in september zou zijn, maar dat gaat hem zeker niet worden. Voorlopig is het niet duidelijker dan 'Q1 2010': http://www.vgreleases.com/PS3/ReleaseDate-59944.aspx

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 07:06:
[...]Wat Mafia 2 betreft: er was ooit gezegd dat de release in september zou zijn, maar dat gaat hem zeker niet worden. Voorlopig is het niet duidelijker dan 'Q1 2010': http://www.vgreleases.com/PS3/ReleaseDate-59944.aspx
Q1 2010 was al langer bekend. Maar het wordt wellicht gewoon maart 2010. Dit is voor de uitgever namelijk Q4 (uitgevers lopen een periode achter), dus als het Q2 zou worden (voor ons en dus Q1 voor de uitgever) zou de game in een nieuw fiscaal jaar vallen. En daar beginnen uitgevers niet vaak aan.

Sjemig, inmiddels al pagina 104 van dit topic... Dus virtueel zitten we al in topic 54?? even een aantal ander topic waarbij we bij 60-70 pagina's pas zijn gestopt...

Maarreh wie gaat de startpost updaten? En wat is de most played game?? Ik denk Modern Warfare 2? De meesten hebben asasins Creed 2 al uit denk ik. (moet er zelf nog aan beginnen)

Ik heb sinds gisteren een reciever met HDMI ingang. De reciever doet ook dolby True HD en DTS HD maar hoe moet ik mijn PS3 instellingen nu zetten om optimaal geluid te krijgen blij Blu-ray? Bitstream of PCM?
Bij Bitsream zegt de PS3 dat sommige audio van een blu-ray dan niet optimaal weergegeven wordt. Ik neig dus naar PCM. Maar dat is dus wel compressed?

Doet mijn PS3 nu het decoden of doet men reciever het?

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

swopdark schreef op donderdag 17 december 2009 @ 08:06:
Ik heb sinds gisteren een reciever met HDMI ingang. De reciever doet ook dolby True HD en DTS HD maar hoe moet ik mijn PS3 instellingen nu zetten om optimaal geluid te krijgen blij Blu-ray? Bitstream of PCM?
Bij Bitsream zegt de PS3 dat sommige audio van een blu-ray dan niet optimaal weergegeven wordt. Ik neig dus naar PCM. Maar dat is dus wel compressed?

Doet mijn PS3 nu het decoden of doet men reciever het?
Als je een PS3 Fat hebt dan hoeft je receiver niet eens HD Audio te ondersteunen. Dit omdat de Fat HD Audio alleen intern kan decoderen naar LPCM en dat naar de receiver stuurt. Dus de PS3 decodeert en de receiver doet eigenlijk niets. Enige wat een fat digitaal kan bitstreamen is Dolby Digital en DTS.
Als je een PS3 Slim hebt moet/kan je receiver wel HD Audio ondersteunen aangezien de Slim HD Audio in bitstream kan versturen. En dan doet de receiver het decodeerwerk. Dit doordat de Slim een nieuwere HDMI chip heeft die dus bitstream versturen van HD Audio aan kan, maar ook dingen ondersteund als HDMI CEC.

Dus de PS3 gewoon instellen op LPCM als je een FAT hebt en op bitstream als je een Slim hebt. Als je een Fat hebt en je stelt deze in op bitstream is het maximale wat je er uit kan krijgen DTS en Dolby Digital.

En voor de duidelijkheid: met LPCM ingesteld zal je nooit dingen op je receiver zien als Dolby TrueHD of wat dan ook. Het zal iets zijn van Multi Ch. In of iets in die trant.

offtopic:
Het is een receiver

[ Voor 45% gewijzigd door FeaR op 17-12-2009 08:29 ]

FeaR1986 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 08:12:
[...]

Als je een PS3 Fat hebt dan hoeft je receiver niet eens HD Audio te ondersteunen. Dit omdat de Fat HD Audio alleen intern kan decoderen naar LPCM en dat naar de receiver stuurt. Dus de PS3 decodeert en de receiver doet eigenlijk niets. Enige wat een fat digitaal kan bitstreamen is Dolby Digital en DTS.

Dus de PS3 gewoon instellen op LPCM als je een FAT hebt en op bitstream als je een Slim hebt. Als je een Fat hebt en je stelt deze in op bitstream is het maximale wat je er uit kan krijgen DTS en Dolby Digital.
Omdat de FAT HD-Audio als LPCM doorstuurt, kun je ook al met een oudere HDMI 1.1-versterker van HD-Audio genieten. Die methode is daarom compatible met meer versterkers, ;)
FeaR1986 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 08:12:

En voor de duidelijkheid: met LPCM ingesteld zal je nooit dingen op je receiver zien als Dolby TrueHD of wat dan ook. Het zal iets zijn van Multi Ch. In of iets in die trant.
Zeer bedankt! ik laat heb dus op PCM staan, ik heb een fat PS3. Mijn vraag kwam dus iid voort uit de tekst die op mijn reciever kwam te staan: "multi chan in" ipv het gewilde dolby true hd...

Zou het kwalitatief uitmaken of het decodeerwerk door de reciever of door de PS3 gedaan wordt? CELL is een beestje dat behoorlijk toegespitst is op on the fly decodeerwerk van audio en video dus ik verwacht van niet.

Heb nu een (2e hands) Denon 2808 gekocht die zeer goed zijn werk doet icm met mijn Monitor Audio RS6 speakers en RS center. Als surround speakers gebruik ik de KEF 2005.2 eitjes. Nu nog mijn tv ooit upgraden van een Full HD lcd naar LED of plasma.. maar dat duurt nog wel even... ben erg tevreden

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Pagina: 1 ... 26 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.