Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 15 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 15 Laatste
Acties:
  • 104.211 views

Onderwerpen

Alle 25 producten

• Purn0
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 18-01 12:31
Heeft iemand ervaringen met netwerkschijven die via samba te benaderen zijn? Zelf heb ik een Apple Airport extreme met daaraan een USB schijf, welke via samba benaderd wordt, maar alles behalve stabiel werkt. Lang verhaal, maar zoek naar een oorzaak. Komt het door Windows explorer, beveiligings-instellingen, Airport driver...?

Ik ben overigens niet de enige. Alle tips, meer dan welkom

• Shrimp O Vis
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 02-04-2019

Shrimp O Vis

Battle.net: SkyDiDeLY.628

quote:
clonedonkey schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:58:
Thanks ! Gelijk nog even een vraagje ik heb het probleem dat mij divx/mkv files stotterend afspelen. Terwijl ik gewoon een dualcore heb die normaal geen problemen hiermee had. Het processor gebruik is bij afspelen ook nooit hoger dan 30%. Een vriend van me heeft precies het zelfde probleem. Iemand enig idee wat dit kan zijn ?
Gebruik ffdshow..

Core 2 Duo E8400; 2x2gb OCZ; Sapphire Radeon HD4850; Gigabyte EX38-DS4; NZXT Apollo;
If I asked "Is an electron a wave OR a particle?", my question would be wrong before you even answered.

• Teleluvr
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 07:00
quote:
Vince22 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 11:05:
Heeft iemand hier een laptop met vingerafdrukscanner? Ik heb net 2 weken mn nieuwe HP Elitebook 8530p aan de praat en krijg de vingerafdrukscanner (Authentec AES2810) maar niet aan de praat... Ook niet met de Win7 betadrivers op de site van Authentec. Iemand een oplossing?
Bij mij kwamen de drivers voor -even uit het hoofd- een 8510p mee met de windows update. Geen problemen mee gehad, werken gewoon twee mensen/accounts op met vingerafdrukken!

• Vince22
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 07:41

Vince22

PSN ID: Vince_NL

quote:
Teleluvr schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:37:
[...]

Bij mij kwamen de drivers voor -even uit het hoofd- een 8510p mee met de windows update. Geen problemen mee gehad, werken gewoon twee mensen/accounts op met vingerafdrukken!
Hmm.... misschien een ander type scanner? Anders wacht ik wel gewoon totdat de goede drivers + software die wél werken via windows update worden aangeleverd, of via de HP site...
Ik ga weer verder stoeien! :) Thanks voor je reply!

Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso

• clonedonkey
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 20-01 21:58
quote:
Gebruik al ffdshow daarom is het ook zo raar !
Niet toevallig je HD die kuren begint te vertonen?

• Matis
  • Nu online

Matis

Rubber Rocket

quote:
clonedonkey schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:42:
Gebruik al ffdshow daarom is het ook zo raar !
Als ik sommige (HD)WMV's afspeel met MPC:HC dan gaat het ook heel stotterig. Hij moet soms gewoon 5 seconden bufferen :S

Ik heb een Core i7 920, 6GB en RAID0, dus daar zal het niet aan liggen.

Misschien brakke ffdshow onder Win7. Ik heb 64bits btw (duh)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• jagermeister
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 18-01 12:32

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Probeer het codec-pack van Shark007.net eens:

http://shark007.net/win7codecs.html

Werkt bij mij als een trein in combinatie met MP12. VLC werkt overigens ook prima.

Voor de 64-bits versie van Windows 7 eerst de 32 bit codec installeren en daarna alsnog de 64-bits versie er overheen. :)

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Ik weet niet of het al langs is gekomen (met de search vond ik het in ieder geval niet), maar wilde dit handige tooltje jullie niet onthouden.

Jumplist-launcher is een programmaatje om custom jumplists in elkaar te draaien, heel simpel, werkt prima :)

Ik gebruik het bijvoorbeeld om mijn spelletjes onder 1 icoontje te plaatsen.
(Ik had eerst mijn spelletjes gewoon op de taskbar gepind, maar na paar keer misklikken leerde ik dat weer snel af :P )

Hier het howto-filmpje :)

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'" -Isaac Asimov

• Gé Brander
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 07:49

Gé Brander

MS SQL Server

quote:
jagermeister schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 15:08:
Probeer het codec-pack van Shark007.net eens:

http://shark007.net/win7codecs.html

Werkt bij mij als een trein in combinatie met MP12. VLC werkt overigens ook prima.

Voor de 64-bits versie van Windows 7 eerst de 32 bit codec installeren en daarna alsnog de 64-bits versie er overheen. :)
Wat een schreeuwerige k*t site is dat van shark007 zeg. :(
Ligt het aan mij of staat er geen link naar de download van die codec? Ik zie alleen maar reclames met download dit en download dat.

Ik zie 2 links naar txt files, en veeeeeel reclame banners en bagger... Ik kijk waarschijnlijk rete scheel.

Gé Brander wijzigde deze reactie 05-10-2009 15:52 (8%)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

quote:
c70070540 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 15:50:
[...]

Wat een schreeuwerige k*t site is dat van shark007 zeg. :(
Ligt het aan mij of staat er geen link naar de download van die codec? Ik zie alleen maar reclames met download dit en download dat.
Knopje onderaan met Download Now?

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'" -Isaac Asimov

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

quote:
Dat zeg, ik k*t site. Ik dacht dat dat allemaal onderdeel was van die AVS converter reclame... Mijn fout.
Thanks.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• anti.ea
  • Laatst online: 19-02-2018
Ik heb nu sinds de msdn release dus windows 7 Enterprise draaien.

ik heb windows 7 all mijn hardware laten installeren en daarna zelf nog mijn Creative X-fi en Nvidia drivers er overheen gegegooid.

Ik heb alleen last van een vervelende video driver.

Dit is wat ik ervaar:

ongeveer elk half uur/ uur hangt mijn pc voor 10/20 seconden. muis is niet te bewegen en kan dus echt niks doen. Even rustig wachten en ik kan weer verder, nu vind ik dit niet zn grote ramp, maar het wordt wel vervelend als je een film kijkt of aan het gamen bent.

Waardoor ik denk dat het de video driver is is omdat ik ook af en toe als hij vast hangt en ik terug kom een mooie popup geeft dat de Nvidia driver gerestart is omdat hij problemen had (Prima Feature van Win7 !! :D)
ik heb dit probleem pas sinds mijn upgrade naar win 7 ( clean install) in Win XP had ik dit nooit.
ik draai de laatste versie van nvidia drivers (geen-Beta) Vorige week nog geupdate.

heeft iemand anders dit probleem ook ?

• freijman
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 09-10-2009

freijman

88Sigh

quote:
;)
quote:
c70070540 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 15:54:
[...]

Dat zeg, ik k*t site. Ik dacht dat dat allemaal onderdeel was van die AVS converter reclame... Mijn fout.
Thanks.
Majorgeeks een k*tsite :X Ze hebben wel flitsende mirrors daar in California...

Verder zie ik wel een tendens sinds meer en meer mensen Windows 7 aan het testen zijn. De een kan geen Aero draaien en de ander zit met torenhoge latencies.
Gaan we nu merken dat drivers nog niet helemaal aangepast zijn?
->Wat niet vreemd is omdat Vista, XP, 2000, 98, 95 daar ook last van hadden in het begin.

freijman wijzigde deze reactie 05-10-2009 16:31 (68%)

The real basterd operator from hell

• Ryan_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21-01 17:50
quote:
anandus schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 15:17:
Ik weet niet of het al langs is gekomen (met de search vond ik het in ieder geval niet), maar wilde dit handige tooltje jullie niet onthouden.

Jumplist-launcher is een programmaatje om custom jumplists in elkaar te draaien, heel simpel, werkt prima :)
Ik was al bezig om zelf iets in elkaar te knutselen, but this will do the job :)

Dankje voor het delen :D

• freijman

freijman

88Sigh

En Windows 7 draai ik nu juist eens met zo min mogelijk software en geen aparte drivers want hier geen enkel probleem.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

quote:
freijman schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:11:
[...]
Laatste off topic opmerking hierover: Nee, niet Majorgeeks, daar doelde ik niet op. Ik had het over de shark website. Ik had het echter ook over layout en schreeuwerigheid, en niet over snelheid etc. Snelheid van Majorgeeks is prima :)

• clonedonkey
  • Laatst online: 20-01 21:58
Die nieuwe codecs geinstalleerd en werkt nu als een treintje ! Bedankt voor de hulp scheeld echt een hoop !

• AndereKoekoek
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 15-01 15:02

AndereKoekoek

Ping! Pong?

quote:
In draai ook Win7 Enterprise van MSDNAA icm 800GTS 512MB en dat draait echt als een zonnetje.
Heb al wat uurtjes COD4 en Lef4Dead achter de rug inmiddels en nog geen enkele vastloper gehad. Overigens ook handmatige naderhand de nieuwste Nvidia driver geinstalleerd.

AndereKoekoek wijzigde deze reactie 05-10-2009 16:47 (10%)

• hgp
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 10-12-2019
quote:
anandus schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 15:17:
Ik zat net te denken, het zou eigenlijk wel handig zijn als ik zelf zo'n lijstje met apps kan maken in m'n taakbalk en toen las ik jouw bericht :) Deze kan mooi de Quick Launch van XP vervangen. Erg handig tooltje, bedankt.

• jagermeister
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 18-01 12:32

jagermeister

Artillerie magneet :-(

quote:
c70070540 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:40:
[...]

Laatste off topic opmerking hierover: Nee, niet Majorgeeks, daar doelde ik niet op. Ik had het over de shark website. Ik had het echter ook over layout en schreeuwerigheid, en niet over snelheid etc. Snelheid van Majorgeeks is prima :)
Tja, die site oogt misschien waardeloos, maar die codecs zijn prima. En daar gaat het om... toch?

jagermeister wijzigde deze reactie 05-10-2009 17:18 (3%)

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• FezzFest
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Ik heb enkel Haali media splitter en de AC3filter geïnstalleerd. Ik kan nu vrijwel alle videobestanden afspelen. Hier een handige tutorial i.v.m. Windows 7 en codecs.

• Sc0tTy
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 06-12-2019
Weet iemand of in W7 de GDI+ bugs zijn opgelost, ik heb altijd last van dat deze op raken ( 3x VS.net + Opera + mIRC en whoppa ).

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

• SuperSoaker
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14-01 11:23
Sinds ik niet meer de beta draai maar build 7600 heb ik toch nog een paar issues die ik in de beta niet had. :>
Bij het opslaan van plaatjes in firefox naar Libraries\Pictures krijg ik soms de melding "you do not have enough permissions" (tweede keer opslaan lukt dan wel zonder UAC melding ofzo).

Ook dit zelfde heb ik met iTunes,die de library standaard in Libraries\Music heeft staan, om de zoveel tijd de melding over het saven van de library.

Had ergens een hint gelezen dat het te maken had met HomeGroup, maar als ik bovenstaande dirs share blijft het bestaan. Andere mensen die dit ook tegen zijn gekomen?

• Oogje
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
quote:
freijman schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:11:
[...]

;)

[...]

Verder zie ik wel een tendens sinds meer en meer mensen Windows 7 aan het testen zijn. De een kan geen Aero draaien en de ander zit met torenhoge latencies.
Gaan we nu merken dat drivers nog niet helemaal aangepast zijn?
->Wat niet vreemd is omdat Vista, XP, 2000, 98, 95 daar ook last van hadden in het begin.
Maar Vista en Windows 7 liggen toch wel redelijk dichtbij elkaar qua drivers?

Bij ons al 10 man (allemaal HP laptop) vanaf half augustus in productie met Windows 7...geen centje pijn tot nu toe. Maar ik geef ook direct toe, geen exotische hardware :)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• hgp
quote:
rpghero schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 20:03:
Bij het opslaan van plaatjes in firefox naar Libraries\Pictures krijg ik soms de melding "you do not have enough permissions" (tweede keer opslaan lukt dan wel zonder UAC melding ofzo).

Ook dit zelfde heb ik met iTunes,die de library standaard in Libraries\Music heeft staan, om de zoveel tijd de melding over het saven van de library.
Ik mocht vreemd genoeg helemaal niet in de map My Pictures, Video en Music komen. Bij mij was SYSTEM Owner van de map, daar heb ik nu Administrators van gemaakt en nu mag het wel (Administrators had al wel gewoon Full control). Misschien lost dit ook jouw probleem op.
Edit: Ik zie nu pas dat Everyone bij elke map geen rechten had :o

hgp wijzigde deze reactie 05-10-2009 21:48 (4%)

Ik had wat gekloot met de partitietabel in PMagic, en ik start 7 op, blauw scherm. Ok hij vraag of die systeemherstel moet doen bij het opstarten (ik bedoel dus een optie die je alleen dan ziet, ik bedoel niet systeemherstel in Win zelf(staat uit)). Goed hij gaat dat doen, doet er lang over, en start op, ik kom ik een aardig verneukte Windows. Erger is dat die mijn D partitie mooi even had weggehaald oid.Via mij geliefde Micheal Au-Yeung rescue-cd zag ik met Winternals Disk Commander dat die partitie als corrupt was afgevlagt. Nouja Xp installen hielp, en D: bleek niet verneukt te zijn, behalve in 7 dan. Een leek zou denken dat die alles kwijt is. Pas dus op als systeemherstel tijdens de boot wordt aangeboden.

• freijman

freijman

88Sigh

quote:
Deadeye878 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 21:16:
[...]

Maar Vista en Windows 7 liggen toch wel redelijk dichtbij elkaar qua drivers?

Bij ons al 10 man (allemaal HP laptop) vanaf half augustus in productie met Windows 7...geen centje pijn tot nu toe. Maar ik geef ook direct toe, geen exotische hardware :)
Mee eens en bij ons op het werk ook.

Even een aanvulling:
De nieuwste Catalyst doet het uitermate beroerd vergeleken met Seven's eigen driver.

quote:
Sjah schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 21:33:
Ik had wat gekloot met de partitietabel in PMagic,
Fail.

Pmagic == evil. Wordt al jaren niet meer onderhouden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Ok, dus hoef me van PM's melding dat er iets fout zit in de tabel, fout #110 geeft die, geen zak aan te trekken? Nouja Ms' chkdsk geeft geen fouten, dus ik laat het maar zo dan.

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21-01 21:06
Je had Partition Magic helemaal niet moeten gebruiken, dat bedoelt ie meer :P

The devil is in the details.

Ja achteraf kan je dat zeggen, maar 7 repairoptie had wel wat minder grof tekeer mogen gaan, en iig melden dat er een partitie om zeep geholpen werd. Dat terwijl die tijdens de repair zegt dat Uw bestanden niet worden verwijderd, ik was 70 gig kwijt. :9 Nouja, ok ik doe PM wel in de ban. ;)

Sjah wijzigde deze reactie 06-10-2009 01:08 (7%)

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Overal online is te vinden dat Partition Magic niet echt meer compatible is met Windows.
Volgens mij was dit al vanaf de launch van Vista. Google er maar eens op en je komt niks anders dan berichten tegen dat je vanaf Vista partities het beste kunt maken met Disk Management van Windows zelf.

Gebruikte zelf ook altijd Partition Magic, maar nu dus al jaren niet meer. Bij de upgrade naar Vista heb ik me beetje ingelezen en paar weekjes terug bij de install van Win7 was er nog niet veel veranderd. Het project ligt volgens mij al 6 jaar stil ofzo.

Dus sja... om even terug te komen op:
quote:
Sjah schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 21:33:. Een leek zou denken dat die alles kwijt is.
Een verstandige leek had ff een zoekopdrachtje in google gedaan en nooit Partition Magic geinstalleerd. :+

• SuperSoaker
  • Laatst online: 14-01 11:23
quote:
hgp schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 21:23:
[...]

Ik mocht vreemd genoeg helemaal niet in de map My Pictures, Video en Music komen. Bij mij was SYSTEM Owner van de map, daar heb ik nu Administrators van gemaakt en nu mag het wel (Administrators had al wel gewoon Full control). Misschien lost dit ook jouw probleem op.
Edit: Ik zie nu pas dat Everyone bij elke map geen rechten had :o
Maar als het een probleem met de rechten zou zijn, dan zou het de tweede met opslaan niet moeten lukken. Dat is dus wel het geval, mhaw heel raar zal eens verder blijven google'en.
offtopic:
tJa dat er zo een kritiek komt op dat ik PM gebruikte, geef dan eens antwoord op deze vraag..

[quote]Ok, dus hoef me van PM's melding dat er iets fout zit in de tabel, fout #110 geeft die, geen zak aan te trekken?[/]

chkdsk en paragon geven geen foutmelding, maar in 7 begon er wel gezeik dat mijn bestand blabla beschadigd was. Uitgebreide check leverde niks op, behalve dat PM wel zegt dat er iets niet goed zit.

Sjah wijzigde deze reactie 06-10-2009 09:20 (33%)

• [Roland]
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
quote:
Purn0 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:10:
Heeft iemand ervaringen met netwerkschijven die via samba te benaderen zijn? Zelf heb ik een Apple Airport extreme met daaraan een USB schijf, welke via samba benaderd wordt, maar alles behalve stabiel werkt. Lang verhaal, maar zoek naar een oorzaak. Komt het door Windows explorer, beveiligings-instellingen, Airport driver...?

Ik ben overigens niet de enige. Alle tips, meer dan welkom
Hier ook, kan niet authenticeren op mijn samba server, ook niet als de laatste (3.42 uit mijn hoofd op opensuse 11.1) versie geinstalleerd is. probleem vaker tegen gekomen en bij sommige gebruikers schijnt het te gaan werken met wat register aanpassing (die ook in den beginne werkte voor vista en samba problemen).

de oplossing aangedragen in http://www.tomshardware.com/forum/75-63-windows-samba-issue werkt voor mij echter niet (en voor jou waarschijnlijk ook niet want deze had je al gevonden).
Als je een oplossing vind mag je deze hier wel posten.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Sjah schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 09:15:
quote:
Ok, dus hoef me van PM's melding dat er iets fout zit in de tabel, fout #110 geeft die, geen zak aan te trekken?
Nee, je moet je niets van PM in het algemeen aantrekken, niet alleen die foutmelding. Je moet het gewoon in het geheel niet gebruiken met Vista en 7. Zoek naar een gratis of ander goedkoop Windows 7 compatible alternatief.

Ok, tx, dat zijn antwoorden. ;)
quote:
Floris-K schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 08:48:
Een verstandige leek had ff een zoekopdrachtje in google gedaan en nooit Partition Magic geinstalleerd. :+
tja, maarja ik ben dan ook een domme leek, sterker ik ben het woord leek niet eens waard. :+

Iets anders, Alchol 52% doet het nu goed in 7, als je althans de Compatability update in WinUpdate meepakt, op de ondersteunende site staat dat 52% het nu wel zal doen. Good Going, MS.

Sjah wijzigde deze reactie 06-10-2009 10:11 (104%)

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

@ Sjah

Ik doe alles gewoon met de standaard disk management. Te benaderen via Beheer op Deze computer. Heb er zelf echt helemaal geen problemen mee. Behalve dat de partities aan moeten sluiten als je wat ruimte wilt overzetten.

Gebruik zelf Daemon tools lite en ook hier bij installatie een compatibility foutmelding. Inmiddels al een stuk of 10 iso's gedraaid en niks aan het handje, dus op zich ook een alternatief.
Misschien een domme vraag, maar wat is er eigenlijk gebeurd met 'Device Stage'?
Bestaat dat nog?

Mijn telefoon doet alleen WMDC.

anandus wijzigde deze reactie 06-10-2009 12:16 (35%)

• Vash_Stampede
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 30-06-2010
Heeft iemand met de x64 versie al graphedit aan de praat gekregen? Ik heb beide x32 en x64 versies van graphedit geinstalleerd maar als ik een graph wil maken ... vergeet het maar.

E8400 | 4GB RAM | HD4850 - War. War never changes. | GTA IV PC Live ID: Krshnik01

• wilhelmstroker
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 01-05-2012

wilhelmstroker

Space is the Place

quote:
anandus schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 12:15:
Misschien een domme vraag, maar wat is er eigenlijk gebeurd met 'Device Stage'?
Bestaat dat nog?

[afbeelding]

Mijn telefoon doet alleen WMDC.
Ja hoor, mijn Sansa Fuze en MS Wireless Comfort Keyboard 5000 staan daar netjes tussen. rechts klikken en je krijgt een hoop handige settings die je kan veranderen. De hardware moet het wel ondersteunen trouwens, mijn telefoon staat er wel tussen maar ik kan er weinig mee doen.

• Woutoud
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21-01 19:45

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

quote:
Floris-K schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:32:
@ Sjah

Ik doe alles gewoon met de standaard disk management. Te benaderen via Beheer op Deze computer. Heb er zelf echt helemaal geen problemen mee. Behalve dat de partities aan moeten sluiten als je wat ruimte wilt overzetten.

Gebruik zelf Daemon tools lite en ook hier bij installatie een compatibility foutmelding. Inmiddels al een stuk of 10 iso's gedraaid en niks aan het handje, dus op zich ook een alternatief.
Deamon Tools werk ondanks de melding inderdaad perfect :)
Hier op W7 Pro x32

Woutoud.com

• denivan
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21-01 19:43

denivan

de enige

Stom vraagje :

'k gebruik nu een tijdje windows 7, maar ik merk nu pas dat sinds de in place upgrade ik niet meer de optie heb tijdens het booten om de HP recovery te starten (zou deze optie willen behouden om ooit terug naar factory settings met vista te gaan).

Hierbij een screenshotje van diskmanager
http://www.ivanencindy.be/partitions.png

Iemand enig idee hoe ik de bootmanager kan aanpassen zodat ik terug de "oude" keuzes heb ?
In system properties kan ik trouwens enkel "windows 7" kiezen.

Ter info : op de OS tools partitie heb 'k een .wim file gevonden. Deze heb ik met easybcd toegevoegd, maar dan kan ik er niet van booten. Dit lijkt me trouwens toch niet de correcte werkwijze, want dan zie ik de Windows bootmanager, en de HP recovery lijkt op een andere manier ingeladen te worden.

denivan wijzigde deze reactie 06-10-2009 20:09 (22%)

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

• hgp
Hier is denk ik iemand met hetzelfde probleem. Daar staat ook een oplossing die volgens een aantal replies goed werkt. Maar als je deze aanpassing doet kan je volgens mij Windows 7 niet meer opstarten totdat je die partitie weer active maakt.

Is het niet zo dat je een DVD heb gekregen bij je laptop/pc die je hiervoor kan gebruiken i.p.v. de partitie op je hardeschijf?

hgp wijzigde deze reactie 07-10-2009 08:45 (4%)

productreview: Microsoft Windows 7 Ultimate review door SMGGM

geinig, tja tuurlijk tweakers mogen ook OS'en reviewen, das ook zo. Misschien maar eens een topreview van V-master tegemoet zien? ;)

• denivan

denivan

de enige

quote:
hgp schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 08:44:
Hier is denk ik iemand met hetzelfde probleem. Daar staat ook een oplossing die volgens een aantal replies goed werkt. Maar als je deze aanpassing doet kan je volgens mij Windows 7 niet meer opstarten totdat je die partitie weer active maakt.

Is het niet zo dat je een DVD heb gekregen bij je laptop/pc die je hiervoor kan gebruiken i.p.v. de partitie op je hardeschijf?
Die uitleg had 'k ook al gevonden, toch bedankt ! Probleem bij de oplossing volgens die URL is dat inderdaad dan enkel de recovery partitie actief is en je niet meer in windows kan booten. Heb ook gezocht op HP forums, maar 'k vind dus nergens een mogelijkheid om het oude boot menu terug in te stellen.
Deze laptop is van m'n werk, heb er geen boot cd's bij gekregen en wil graag de recovery optie behouden om de laptop terug in oorspronkelijke staat af te geven.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Even mezelf quoten.
quote:
anandus schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 11:18:
Ik heb problemen met mijn jumplist van WMP.
Ik heb daar een aantal dingen gepind (radiostations), maar op een gegeven moment had ik een film gekeken en die stond er opeens 5 keer bij gepind (ik had ook 5 radiostations).
En ik kon ze niet unpinnen.

Okee, het zal wel, niet heel storend.
Nu keek ik weer een andere film en nu zijn al mijn pinned dingen (inmiddels 7 keer radiostations en 5 keer die ene film) veranderd in die laatste film. Heb dus 12 keer gepinned die film staan.
Zonder dat ik het kan verwijderen. Heel irritant.

Ik weet niet waarom, maar het viel me wel op dat die laatste film een .mkv was (ik weet niet of die voorlaatste film dat ook was).
En beide films staan op een NAS.

Heeft iemand dit meegemaakt?
Niemand?

Ik kom het probleem ook niet tegen op Google, behalve hier, maar de oplossing daar is voor items op de taakbalk zelf, niet in jumplists.

Ik heb 'recent items' uitgezet, zoals hier de oplossing was, helpt ook niet.

Het register doorgespit, maar daar kan ik de items (of locatie) ook niet vinden.
Wie heeft de oplossing voor me of weet waar de gepinde items staan?

Want ik heb nu dus 12 keer hetzelfde gepinde item in mijn WMP-jumplist staan onder pinned die niet te verwijderen zijn :(

• hgp
quote:
denivan schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 11:37:
[...]

Deze laptop is van m'n werk, heb er geen boot cd's bij gekregen en wil graag de recovery optie behouden om de laptop terug in oorspronkelijke staat af te geven.
Oke als je hem graag in het boot menu wil hebben kan je hier even naar kijken en het bericht eronder (ik weet niet of het werkt):
http://neosmart.net/forums/showthread.php?t=2155#9

Maar het lijkt mij een beetje zinloos om te doen eigenlijk :+ . Je gebruikt het namelijk maar 1 keer want daarna is alles weer factory default. Ik zou er dan zelf voor kiezen de recovery partitie active te maken op het moment dat je 'm nodig hebt.

• denivan

denivan

de enige

quote:
Googlefu is strong in this one _/-\o_

't Is misschien inderdaad niet echt nodig, maar ik vermoed dat 't een klein autistisch trekje van me is om alles te hebben "zoals het hoort" :9

• MVC
  • Registratie: april 2002
Wie help mij met het volgende mysterie ?
Tot vandaag stond mijn Synology Diskstation (NAS) naast de 2 netwerkapparaten zoals hieronder te zien.
Echter om één of andere reden nu dus niet meer?
Op mijn bureaublad heb ik eerder een snelkoppeling gemaakt naar \\SYNOLOGY\music\ deze werkt gewoon.

Weet iemand hoe ik de diskstation terug kan krijgen bij het overzicht met computers in het onderdeel Netwerk ?

Op vakantie met een (toer)caravan, kies uit meer dan 70 verhuurders en huur een caravan in Nederland

• hgp
Niet toevallig vandaag een antivirus o.i.d. geinstalleerd? Anders kan je misschien beter zelf een snelkoppeling maken naar \\SYNOLOGY, of links in het menu toevoegen aan je favorieten. Daarvan weet je in ieder geval zeker dat ie er altijd is.

• Kuhrtje
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 07:10
Heeft een van jullie ervaring met de Creative X-Fi Xtreme Gamer kaarten onder Windows 7 64 bit?

Ik lees namelijk hier en daar dat dat totaal niet werkt. Op de site zelf staan wel updates voor de Windows 7 64 bit versie.. Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft?

Game PC || PS4 PSN: Kuhr25

• Mortyr89
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 16-08-2019

Mortyr89

Forum geheugen :P

Ik gebruik de Creative X-Fi Titanium onder Windows 7 64bit, ik heb de nieuwe drivers gedownload. En verder geen problemen er mee gehad.

AMD Phenom II X4 955 @CM Hyper TX3 @3,5GHz | Asus M4A79XTD EVO | Kingston KVR1333D3N9K2/4G | MSI 6950 | Creative X-Fi Titanium | Samsung F1 HD103UJ | be quiet! BQT P7-PRO 650W | Lian Li Armorsuit PC-P50

• Kuhrtje
Oke dat wilde ik namelijk eventjes weten :)

Als straks de amBX drivers voor Windows 7 64bit helemaal oke zijn zet ik Win 7 erop :)
Dat wordt dus uiterlijk half november haha..

• MVC
  • Registratie: april 2002
quote:
hgp schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:43:
Niet toevallig vandaag een antivirus o.i.d. geinstalleerd? Anders kan je misschien beter zelf een snelkoppeling maken naar \\SYNOLOGY, of links in het menu toevoegen aan je favorieten. Daarvan weet je in ieder geval zeker dat ie er altijd is.
Geen antivirus geïnstalleerd, maar ik ben er inmiddels achter wat het probleem was.
De werkgroepnaam was op één of andere manier automatisch gewijzigd naar WORKGROUP.

MVC wijzigde deze reactie 07-10-2009 17:27 (3%)

Op vakantie met een (toer)caravan, kies uit meer dan 70 verhuurders en huur een caravan in Nederland

• BaRF
  • Laatst online: 20-01 12:01

BaRF

#Vivepreorder

quote:
Superkuhrtje schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:02:
Oke dat wilde ik namelijk eventjes weten :)

Als straks de amBX drivers voor Windows 7 64bit helemaal oke zijn zet ik Win 7 erop :)
Dat wordt dus uiterlijk half november haha..
die ambx werkt toch gewoon onder 64? :) Hier wel in elk geval :P

"The space between what's wrong and right, that's where you'll find me, hiding, waiting for you." Dave Matthews
shizzle

• JunkieXP
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 20-01 16:21

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Gebruik inmiddels enige tijd de RC Ultimate en Final Pro naast elkaar en het bevalt me goed, zeker stukken beter dan Vista.

Wat ik me overigens afvraag is het volgende:

1. Is het mogelijk om te zorgen bij het uitklappen van een map, dat hij de uitgeklapte map naar boven verplaatst en het uitgeklapte gedeelte laat zien (Vista en Windows 7 doen dit precies andersom).

2. Is het mogelijk, zonder terug te gaan naar de Basic Skin, om de gegroepeerde programma's boven elkaar weer te geven (XP Stijl zegmaar) i.p.v. horizontaal naast elkaar, vooral in programma's als MSN werkt dit niet prettig met meerdere gespresvensters open.

Desktop: Wacom Intuos Pen & Touch | Logitech Z2300
Gadgets: BlackBerry KEY2
Earcandy: BeatsX Ft. Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• Kuhrtje
quote:
BaRF schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 17:31:
[...]

die ambx werkt toch gewoon onder 64? :) Hier wel in elk geval :P
Ja klopt ook wel. Maar er is nog geen officiele Win7 (64) ondersteuning. Ik volg het www.ambx.com/forum een beetje, daar zeggen ze dat op de dag van win 7 dus 22oktober als het meezit officiele drivers zullen komen die zonder gepiel en gekloot win 7 ondersteunen..

Er schijnen nogal wat problemen te zijn namelijk..

• abusimbal
  • Laatst online: 17-01 13:36
Iemand al iets gehoord of gezien over het family pack ?
Kan niet wachten tot 22 oktober

• Terror
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 18-01 19:38
quote:
abusimbal schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:59:
Iemand al iets gehoord of gezien over het family pack ?
Kan niet wachten tot 22 oktober
Family pack is er alleen voor home premium, wordt in NL verkocht en is bij enkele winkels zelfs al te reserveren. Family pack is echter wel alleen in het engels beschikbaar.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• freijman

freijman

88Sigh

Over 3 weken wordt mijn Enterprise omgezet in een licentie en ik ben er blij mee. De 60 testcases waren een groot succes en het gemak van Libraries ook ontdekt voor mijn privegebruik en dat is nice.

Dit is mijn partitionering:

exFAT (native link) inderdaad. Vista ondersteund het ook vanaf SP1, dus exFAT is geen exotisch bestandssysteem meer.
de FAT is met 512 KB clusters heel klein en deze partitie host louter grote bestanden. Slack is 12,5 MB op 60 GB!
exFAT is een manupuleerbare FAT. FAT16 kan 2 GB aan met 32 KB clusters en 4 GB met 64 KB clusters (Alleen Windows NT kan er van starten). FAT kan dus met zijn 128 KB in grootte 32 GB aan met 512 KB clusters en exFAT is hier in feite dus FAT19 (640 KB groot). Zeer snel met lezen en schrijven. Geen overhead. RAW dus.

offtopic:
Als een 128 KB FAT16 tabel staat tot 2 GB staat dezelfde 128 KB FAT tot 32 GB bij 512 KB Clusters. Omdat ik 166 GB adresseer wordt het 166/32(staartdeling/rest) 4*32=128 GB met 38 GB rest.
Dus FAT19 omdat FAT18 gaat tot 128 GB. Dus elke FAT entry is nu 19-bit en dan staat 1024 KB tot 256 GB.
User restricties zijn alleen beschikbaar in Windows 7 en niet compatible met Vista SP1 en SP2.

Libraries zijn voor mij een must. Ik kan meerdere mappen koppelen en dat is ideaal want alles onder handbereik.

Dit is Windows Explorer nu:

Alles een paar klikken van je vandaan. Ik vind het samen met slideshow wel de uitvinding _/-\o_

freijman wijzigde deze reactie 07-10-2009 21:30 (17%)

• Chun
  • Niet online
Graag meningen van verschillende forum gebruikers, op de volgende stelling:

Ik heb momenteel een netbook met standaard hardware enzo. Binnenkort komt Windows 7 uit, is het eigenlijk waard om voor €200 een Windows 7 Home Premium aan te schaffen en installeren op mijn netbook?

• abusimbal
quote:
Terror schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 20:08:
[...]

Family pack is er alleen voor home premium, wordt in NL verkocht en is bij enkele winkels zelfs al te reserveren. Family pack is echter wel alleen in het engels beschikbaar.
Pfffffffff, inderdaad |:(
http://webwereld.nl/nieuw...amily-pack-windows-7.html

Alleen in het Engels. Fantastisch NOT

Begrijp dit toch niet. Zeer gemiste kans.
Zoals de telecommunicatie in België zal ook dit hier nooit veranderen.
Dan zet je er toch een MUI NL op? Ok, dit kan niet officieel, maar het kán dus wel.

• JKratos
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 07:52
quote:
ChunFL schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:09:
Graag meningen van verschillende forum gebruikers, op de volgende stelling:

Ik heb momenteel een netbook met standaard hardware enzo. Binnenkort komt Windows 7 uit, is het eigenlijk waard om voor €200 een Windows 7 Home Premium aan te schaffen en installeren op mijn netbook?
Ik hier een Aspire One van Acer met (ongeveer) dezelfde hardware en heb er Windows 7 Ultimate op draaien. Algemeen gezien: draait prima. Het hangt er echter wel vanaf waar je hem voor gebruikt en war je verwacht. De hardware van de gemiddelde netbook is natuurlijk niet denderend dus verwacht geen wonderen. Maar als je hem, zoals de meeste netbook-gebruikers, gebruikt om te internetten, e-mailen, office, msn en dat soort dingen dan gaat het prima.

Ik heb er W7, Vista en XP op gedraaid en W7 draait het fijnst van de drie. Of het de € 200,- waard is moet je zelf bepalen denk ik. Als je twijfelt of W7 sneller of tenminste net zo snel is als XP dan kan ik je zeggen dat, dat zeker het geval is. Ik gebruik hem voor eerder genoemde taken en heb niets te klagen. Maar houd zoals gezegd rekening met de (beperkte) hardware. maar dat geldt voor elke OS uiteraard.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

• Snake
  • Laatst online: 00:42

Snake

Los Angeles, CA, USA

Voor de ingewijden:

XP Mode RTW staat op MSDN :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Worran
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
nice, effe downloaden

always under construction

• Termi
  • Laatst online: 07:58
Enigste minpunt tot nu toe is de niet standaard toewijzing van mediaknoppen aan programma's wat wel in Vista gebeurde. Ik heb een afstandsbediening bij mijn laptop maar heb er haast niks aan omdat de mediaknoppen niet werken.

Heeft wat met AH cassieres, en vrouwen met een vriend. Tjah! | Hier spreekt het Gelders Volksleger, de gewapende arm van de beweging Groot Gelderhand, die streeft naar een vrij en onafhankelijk Gelderland...

Nou volgens mij komt er geen NL launch event meer.

Er is er wel een, maar dat lijkt me geen officiele, en is nog flink betalen ook voor je 7 kopietje.

Maar daar krijg je wel een keynote speech van Steve Ballmer gratis bij :+
[edit] oh nee, da's Technet.

Maar god zeg, 35 euro nog te veel? Azijnpisser :P

alt-92 wijzigde deze reactie 08-10-2009 08:57 (36%)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Ik heb liever 1 promille van zijn bankrekening er gratis bij. :+

edit: Alt, hebje wel doorgeklikt op schrijf nu in? Denk je echt dat ik 35 plus treinkosten ga lappen, om een zelf betaalde retail van 250€ te mogen ophalen, en een oninteressante sessie te mogen bijwonen? Ballmer komt daar niet hoor, voor hem of Gates zou ik nog wel gekomen zijn. :)

Wat wel kan is dat ze tijdens de bijeenkomst zeggen: iedereen krijgt de 7 gratis, om zo nu goodiebagjagers (wat ik ook ben, haha) weg te houden. Maar gaat iemand dat risico nemen, ik niet. :P

Sjah wijzigde deze reactie 08-10-2009 09:02 (89%)

• Joshuatree
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20-01 14:05
Voor de Rally Simulatie fans met een G25 stuur en RBR.

Helaas de ForceFeedback is niet aan de gang te krijgen :'(

• FoOnEeN
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 09:30
quote:
Superkuhrtje schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 15:31:
Heeft een van jullie ervaring met de Creative X-Fi Xtreme Gamer kaarten onder Windows 7 64 bit?

Ik lees namelijk hier en daar dat dat totaal niet werkt. Op de site zelf staan wel updates voor de Windows 7 64 bit versie.. Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft?
Die kaart heb ik ook en in mijn Windows 7 RTM versie heb ik daar geen problemen mee. Gekke is overigens wel dat Ventrilo bv zich heel sterk houdt aan de modus van de geluidsweergave. Als ik dit bv op 5.1 boxen zet dan hoor ik het dus ook niet over de hoofdtelefoon, terwijl dit in Windows XP wel zo was. Dit speelt overigens alleen bij Ventrilo en waarom dit zo is, daar ben ik nog niet achter.

• Chun
  • Niet online
quote:
JKratos schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 00:06:
[...]Ik hier een Aspire One van Acer met (ongeveer) dezelfde hardware en heb er Windows 7 Ultimate op draaien. Algemeen gezien: draait prima. Het hangt er echter wel vanaf waar je hem voor gebruikt en war je verwacht. De hardware van de gemiddelde netbook is natuurlijk niet denderend dus verwacht geen wonderen. Maar als je hem, zoals de meeste netbook-gebruikers, gebruikt om te internetten, e-mailen, office, msn en dat soort dingen dan gaat het prima.

Ik heb er W7, Vista en XP op gedraaid en W7 draait het fijnst van de drie. Of het de € 200,- waard is moet je zelf bepalen denk ik. Als je twijfelt of W7 sneller of tenminste net zo snel is als XP dan kan ik je zeggen dat, dat zeker het geval is. Ik gebruik hem voor eerder genoemde taken en heb niets te klagen. Maar houd zoals gezegd rekening met de (beperkte) hardware. maar dat geldt voor elke OS uiteraard.
Oké... daar had ik nog wat twijfels over of Windows 7 lekker draait. Bedankt voor je antwoord... &. ik zal er nog over nadenken :D

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

#ArtetaIn

quote:
denivan schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:50:
Stom vraagje :

'k gebruik nu een tijdje windows 7, maar ik merk nu pas dat sinds de in place upgrade ik niet meer de optie heb tijdens het booten om de HP recovery te starten (zou deze optie willen behouden om ooit terug naar factory settings met vista te gaan).

Hierbij een screenshotje van diskmanager
[afbeelding]

Iemand enig idee hoe ik de bootmanager kan aanpassen zodat ik terug de "oude" keuzes heb ?
In system properties kan ik trouwens enkel "windows 7" kiezen.

Ter info : op de OS tools partitie heb 'k een .wim file gevonden. Deze heb ik met easybcd toegevoegd, maar dan kan ik er niet van booten. Dit lijkt me trouwens toch niet de correcte werkwijze, want dan zie ik de Windows bootmanager, en de HP recovery lijkt op een andere manier ingeladen te worden.
Daar heb ik ook een hoop gedoe mee gehad. Uiteindelijk is het enige wat daar op staat de ISO-files om je recovery cd's mee te branden.

Brand deze en de recovery-partitie kan gewoon de vuilnisbak in. Ik had ook veel problemen daarmee omdat ik idd niet meer kon booten via F11. Heb uiteindelijk besloten er geen tijd meer in te steken.
quote:
denivan schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 13:03:
't Is misschien inderdaad niet echt nodig, maar ik vermoed dat 't een klein autistisch trekje van me is om alles te hebben "zoals het hoort" :9
Dat gevoel had ik ook. Uiteindelijk overwon de frustratie het ervan. Aangezien ik de ISO's al veiliggesteld had, en dat in feite hetzelfde effect had heb ik het er maar bij gelaten.

Gunner wijzigde deze reactie 08-10-2009 10:11 (14%)

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 09:29

Arfman

Drome!

quote:
Joshuatree schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 09:14:
Voor de Rally Simulatie fans met een G25 stuur en RBR.

Helaas de ForceFeedback is niet aan de gang te krijgen :'(
Jawel. Eerste hit als ik met Google zoek naar "richard burns rally force feedback" zo ongeveer.
quote:
1. Go to registry editor (Start button and then click the "run" button; in the small window type: "regedit" (without quotes), press enter; the registry editor appears)

2. Use the 'directory tree' on the left side and go to this directory:
HKEY_CURRENT_USER>System>CurrentControlSet>Control >MediaProperties>PrivateProperties>Joystick>OEM

3. Under this directory delete all the entries that start with "VID_" (without quotes).

4. Reconnect the USB device (MOMO Wheel) to another USB port (just to be safe); Vista should recognize the wheel ...

5. That's it. Go play RBR!
Heeft voor mij altijd perfect gewerkt inVista en 7. Nu al een hele tijd geen RBR meer gespeeld.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• Laurenz
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 24-12-2019
Ik heb net Win7 gedownload (MSDN) en geïnstalleerd. Nou heb ik een wat oudere geluidskaart, te weten een Terratec Aureon Space 7.1. De drivers waren altijd al een probleem, maar het werkte in ieder geval (Windows XP). Ik vermoedde al dat het met Win7 een probleem zou worden, want er zijn geen drivers te vinden. De XP/Vista driver werkt ook niet (WHQL probleem). Iemand hetzelde probleem?

Leave only footprints, take only memories

quote:
Terror schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 20:08:
[...]

Waar dan? Want ik kan het nergens vinden :)

• abusimbal
Even op de product code GFC-00235 van Microsoft Windows 7 Home Premium EN Family Pack zoeken.
Of bij de collega's; http://www.hardware.info/..._EN_Family_Pack_GFC00235/

Veel erger vind ik dat er geen Nederlandstalige versie komt.
In plaats dat de Europese Commisie over internet explorer zevert kunnen ze beter zorgen dat in heel Europa hetzelfde geld. Niet gelijk nu dat Microsoft zegt in dat Europees land verkopen we enkel dit en in dat land dat.

abusimbal wijzigde deze reactie 08-10-2009 13:30 (37%)

• Dapie007
  • Laatst online: 15-01 08:36
Ik heb vandaag windows 7 ginstalleerd maar ik heb dus geen machtiging om op mijn eigen pc bestanden uit te pakken via rechtermuisknop extract here. ik krijg dan in winrar de volgende melding

! D:\Utorrent\Community.S01E01.Pilot.HDTV.XviD-FQM\community.s01e01.hdtv.xvid-fqm.rar: Cannot create community.s01e01.hdtv.xvid-fqm.avi
! Toegang geweigerd.
! D:\Utorrent\Community.S01E01.Pilot.HDTV.XviD-FQM\community.s01e01.hdtv.xvid-fqm.rar: No files to extract

weet iemand hoe ik volledige controle krijg over mijn systeem?

• .Gertjan.
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 17-01 13:44
quote:
Dapie007 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:34:
Ik heb vandaag windows 7 ginstalleerd maar ik heb dus geen machtiging om op mijn eigen pc bestanden uit te pakken via rechtermuisknop extract here. ik krijg dan in winrar de volgende melding

! D:\Utorrent\Community.S01E01.Pilot.HDTV.XviD-FQM\community.s01e01.hdtv.xvid-fqm.rar: Cannot create community.s01e01.hdtv.xvid-fqm.avi
! Toegang geweigerd.
! D:\Utorrent\Community.S01E01.Pilot.HDTV.XviD-FQM\community.s01e01.hdtv.xvid-fqm.rar: No files to extract

weet iemand hoe ik volledige controle krijg over mijn systeem?
Waarschijnlijk staan de rechten niet goed van die folder. Check even je file rights. Als D niet de schijf is waar windows op staat is het aan te raden om 1. Iedereen rechten te geven of 2. De "ownership" forceren voor je eigen user op die drive.

Probleem heb ik ook ooit gehad toen ik een bestaande partitie wilde benaderen na een nieuwe install (en met een nieuwe username). Forceren van de ownership en klaar.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• hgp
Je kan dan beter de groep Administrators full control geven over die map (en owner maken). Die blijft als het goed is ook gewoon werken na een nieuwe installatie van Windows, de user rechten niet. Dat scheelt weer een paar minuten rechten en ownerships replacen als je veel data hebt :)

hgp wijzigde deze reactie 08-10-2009 14:43 (3%)

• .Johnny
  • Laatst online: 19-01 20:55
Ik heb sinds gisteren opeens geen thumbnails bij .avi bestanden meer (win7 32bit); Ik was ook bezig met 7MC/ Media Browser (een soort plugin voor 7MC) visual themes te wisselen rondom het moment dat het gebeurd moet zijn, maar ik zie geen verband tussen die 2 dingen. Bestanden openen nog steeds gewoon met WMP.

Ik heb nu geprobeerd in de registry dingen te wijzigen onder root/.avi maar dat heeft nog niets geholpen. Ook CCCP opnieuw erop gezet zonder resultaat. Heeft iemand dit meegemaakt met win7 en weet iemand mogelijke oplossingen die ik nog kan proberen? Google levert vooral hits op met windows xp of vista, waar codec zaken volgens mij toch net iets te anders zijn om te vergelijken.

.Johnny wijzigde deze reactie 08-10-2009 14:31 (3%)

• tweak_dude
  • Laatst online: 10:15
quote:
Laurenz schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:43:
Ik heb net Win7 gedownload (MSDN) en geïnstalleerd. Nou heb ik een wat oudere geluidskaart, te weten een Terratec Aureon Space 7.1. De drivers waren altijd al een probleem, maar het werkte in ieder geval (Windows XP). Ik vermoedde al dat het met Win7 een probleem zou worden, want er zijn geen drivers te vinden. De XP/Vista driver werkt ook niet (WHQL probleem). Iemand hetzelde probleem?
Die kaart heeft een Envy24 chip zover ik snel even kan vinden. Ik heb een Hercules Fortissimo 4 met Envy24HT die na installatie ook niet werkte. Direct na de installatie vond Windows update echter een Via driver die werkte. Als Windows update niets vindt zou ik het eens bij Via zelf proberen.

• Joshuatree
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20-01 14:05
Thanx Drome...

Maar was echt niet de eerste hit in google :o , ik heb echt veel gezocht, ook bij de logitech forums maar dit kreeg ik niet gevonden.

Ik ga het vanavond direct proberen......ik laat je nog weten of ik de FF aan de gang krijg in RBR.

pffffff...was al haast terug naar xp ;-)

Nee, helaas...... :( ga toch maar weer terug naar xp tot er nieuwere G25 drivers uitkomen

Joshuatree wijzigde deze reactie 08-10-2009 17:09 (13%)

• My-life
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 09:19
Sinds gisteren draai ik Win7 64b build 7600. Nu heb ik Google Chrome geinstalleerd, maar deze werkt niet. Enkel 'about:blank' opent, want ik ook intyp.
Ik ben niet de enige met dit probleem: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=Chrome+about%3Ablank

Het vreemde is dat ik nergens een oplossing zie. Iemand hier hetzelfde probleem gehad?

p.s. De tip in de TS van Chrome onder 64bit Windows helpt niet en is denk ik ook niet meer nodig.

Specs

• Speedmaster
  • Laatst online: 07:37

Speedmaster

Make my day...

Zo, vandaag bij het TechNet event in Den Haag geweest en nu W7 Ultimate geinstalleerd en draaiend.
Moets alleen nog een language pack installeren, deze geeft de eerste keer een foutmelding.

Zijn er meer mensen die dit probleem kennen?

offtopic:
Toch wel lekker een gratis full version in 32 en 64 bit versie

• hgp
quote:
My-life schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 17:17:
Het vreemde is dat ik nergens een oplossing zie. Iemand hier hetzelfde probleem gehad?

p.s. De tip in de TS van Chrome onder 64bit Windows helpt niet en is denk ik ook niet meer nodig.
Heb je hier ook al gekeken? http://code.google.com/p/chromium/issues/detail?id=4324
Daar staan nog een hoop andere mogelijke oplossingen dan in de TS.

edit: http://build.chromium.org...ts/chromium-rel-xp/28392/ werkt bij mij zonder problemen (w7 64bit).
oh wacht is, Chromium is niet hetzelfde als Google Chrome :o

edit2: net wel de goede Google Chrome geinstalleerd versie 3.0.195.25 en die werkt ook goed, welke versie gebruik jij?

hgp wijzigde deze reactie 08-10-2009 18:34 (24%)

• TomWij
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 07-12-2019
quote:
Tuut-Tuut schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 18:01:
Zo, vandaag bij het TechNet event in Den Haag geweest en nu W7 Ultimate geinstalleerd en draaiend.
Moets alleen nog een language pack installeren, deze geeft de eerste keer een foutmelding.

offtopic:
Werkt die dan van de tweede keer? Er zijn heel wat redenen waarom een update kan mislukken, je moet eens in de logs kijken of er een error code vermeld staat. Zo kan het zijn dat je moet rebooten omdat je enkele kritische updates reeds hebt gedaan, of er is een conflict met de volgorde van updates, of ...

Draai ook al anderhalve maand gratis versie.

• Vash_Stampede
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 30-06-2010
quote:
JunkieXP schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 17:31:
Gebruik inmiddels enige tijd de RC Ultimate en Final Pro naast elkaar en het bevalt me goed, zeker stukken beter dan Vista.

Wat ik me overigens afvraag is het volgende:

1. Is het mogelijk om te zorgen bij het uitklappen van een map, dat hij de uitgeklapte map naar boven verplaatst en het uitgeklapte gedeelte laat zien (Vista en Windows 7 doen dit precies andersom).
Dat vraag ik me ook af. Want als je nu een map opent moet je altijd eerst scrollen voordat je de submapjes kan openen.

E8400 | 4GB RAM | HD4850 - War. War never changes. | GTA IV PC Live ID: Krshnik01

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

quote:
Tuut-Tuut schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 18:01:

offtopic:
ach wij draaien allemaal al maanden gratis de full versie :P ;)

PC Specs-Gallery
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | MSI 1080Ti Gaming X | Crucial M500 240GB SATA | BenQ XL2730Z 1440p 144Hz| Corsair AX760 |

quote:
Help!!!! schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 19:22:
[...]

En 100 voor zo een dag is niet helemaal gratis, al zal de dag best entertaining zijn geweest (als je vrij kon krijgen). ;)

• stefanfct
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 17-01 21:57
Ik kan via msdn 2 windows 7 professional versie's downloaden de "X86" en de "X64" wat is het verschil tussen deze 2? De msdn versie is toch ook de versie van professional die straks in de winkel ligt?
quote:
stefanfct schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 19:36:
Ik kan via msdn 2 windows 7 professional versie's downloaden de "X86" en de "X64" wat is het verschil tussen deze 2?
X86 is de 32-bitsversie, X64 is de 64-bitsversie :)

Hoi, ik zie dat je niet veel posts hebt. Het 1e wat ik leerde toen ik hier kwam in 2001 was: gebruik Google. Dus ja, doe dat. x86 is 32bit om je te helpen.

• stefanfct
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 17-01 21:57
Oke en dit is toch ook de versie die straks in de winkel ligt of zit daar nog verschil in?
Ehm.. in de startpost staat voldoende informatie om te kunnen achterhalen wat er straks in de winkel ligt.
Tenzij je een versienummer ofzo bedoelt, maar dan moet je wat duidelijker aangeven wat je nou precies wil weten :)

• Speedmaster
  • Laatst online: 07:37

Speedmaster

Make my day...

quote:
TomWij schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 18:26:
[...]

Werkt die dan van de tweede keer? Er zijn heel wat redenen waarom een update kan mislukken, je moet eens in de logs kijken of er een error code vermeld staat. Zo kan het zijn dat je moet rebooten omdat je enkele kritische updates reeds hebt gedaan, of er is een conflict met de volgorde van updates, of ...

Draai ook al anderhalve maand gratis versie.
Zat inderdaad een kritische update tussen.
quote:
Help!!!! schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 19:22:
[...]

Had wel al een RC draaien, maar nog geen volledige versie, had wel gekund met een bedrijfs licentie maar ik houu zakelijk en prive graag gescheiden.
quote:
Sjah schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 19:32:
[...]

En 100 voor zo een dag is niet helemaal gratis, al zal de dag best entertaining zijn geweest (als je vrij kon krijgen). ;)
Gulle werkgever... :o Gwoon als werktijd.... :o :o Reiskosten vergoed... :o :o :o

• mirelia
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19-01 12:08
quote:
Tuut-Tuut schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 21:11:
[...]
Gulle werkgever... :o Gwoon als werktijd.... :o :o Reiskosten vergoed... :o :o :o
Ik ben ook een gulle werkgever haha. Vandaag de zaak gesloten en met mijn personeel naar Technet geweest.

Waar vind je de languagepacks eigenlijk?
Pagina: 1 2 3 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het ontopic!

Het is niet de bedoeling dat je vermeld of of wanneer je je Windows 7 schijfje hebt ontvangen. Dit is het ervaringen topic...remember!

Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Think before you post....
Minder legale zut loopt kans om spontaan te verdwijnen en je een onvrijwillig bericht op te leveren. De regels die op het forum gelden - copyright zijn gewoon van kracht!

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True