Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06 13:43
Ik heb onlangs Windows 7 x64 geinstalleerd op mijn PC. Die is verbonden met een Airport Extreme N (Firmware 7.4.2) router waaraan een LaCie (Porsche model) 500Gb USB schijf hangt.
Die schijf is inmiddels zichtbaar in de verkenner als netwerkschijf, zoals ik gewend was. Om dit mogelijk te maken heb ik deze beveiligingsopties al aangepast.

Echter is de schijf, als ik die via de verkenner benader erg instabiel. Hij lijkt erg vaak te "refreshen" en soms als uik een submap aanklik, gaat hij juist weer naar zijn root...
Ik kan ook geen grote hoeveelheden data in één keer naar de schijf kopieren vanuit de verkenner. Dan krijg ik een melding dat de verbinding is verloren.

Omdat ik die schijf als backup wil gebruiken heb ik SyncToy van Microsoft geinstalleerd om mijn mappen te synchroniseren naar die schijf, wat WEL moeiteloos gaat...

Dit laatste zou volgens een probleem kunnen aanduiden. Iets waarin de verkenner en SyncToy verschillen in wijze van communicatie (portocol?) ofzo? Daar heb ik echter veel te weinig kaas van gegeten en daarom jullie expertise gevraagd. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
Niemand? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:19
En als je het bedraad probeert ?
Synctoy probeert net zo lang totdat ie weer verbinding krijgt, maar windows stopt er meteen mee trouwens.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Purn0
De Mac en PC zijn beide met draad aangesloten. Ik heb gisteren wat andere kabels geprobeerd, maar zonder verbetering.

WEL NOG IETS ONTDEKT:

Alleen het 1e bestand van een batch wordt geweigerd. Dus stel ik kopieer alle mp3's van een album, vanaf mijn PC naar de netwerk-schijf (middels copy - paste in de verkenner), dan geeft mijn pc een melding bij het eerste bestand dat hij het niet kan kopiëren omdat er geen verbinding is. Klik ik dan op "overslaan" dan kopieert hij de rest van de bestanden wel...

Iemand nu een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Purn0 op 23-09-2009 14:27 ]

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Was de schijf van te voren aangesloten op bv Vista, werkte het toen wel goed?

Heb zelf Windows 7 Ultimate x64 draaien, netwerk mappen - kopieren en dergelijke doet ie beter dan Visa imo.

• Purn0
In Vista werkte het inderdaad zonder problemen. Dat was ook x64....
Pagina: 1