[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 15 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste
Acties:
  • 107.660 views

Onderwerpen

Alle 31 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

mirelia schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 21:20:
Waar vind je de languagepacks eigenlijk?
Windows Update schijnt wel een handige plek te zijn om te kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tuut-Tuut schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 21:11:

Gulle werkgever... :o Gwoon als werktijd.... :o :o Reiskosten vergoed... :o :o :o
Lekker hoor , al zal jouw gulle werkgever het vast wel via de belasting kunnen terugkrijgen ofzo. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:49

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik kon niet naar die technet, op het laatste moment :'(

Maar goed, ik heb ook de "gratis" Ultimate NL versie en heb daaroverheen de En MUI geinstalleerde.
Nu weet ik dat je eea. ook direct kan meegeven tijdens de/een installatie maar kan daar met Google niets over vinden (behalve over Vista).
Ik heb al wel de MUI EN gedownload van de Microsoft site.

Wel gaaf overigens, Win7 MUI NL en EN met daarop Off2007 NL met een EN languagepack.

Iemand een hint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
PWM schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 21:36:
[...]

Omg....niet eens aan gedacht.
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:48

Speedmaster

Make my day...

PWM schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 21:36:
[...]

En dan optionele updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Sjah schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 21:39:
[...]

Lekker hoor , al zal jouw gulle werkgever het vast wel via de belasting kunnen terugkrijgen ofzo. :+
Volgens mij waren er vandaag zo'n 2500 mensen aanwezig. Dat zijn over het algemeen gewoon loonslaven hoor ;) Hoe makkelijk is het voor een werkgever om iemand voor 100,- en 1 dag gemotiveerd te krijgen.

Een beetje training kost je ook 1 dag en een paar honderd euro. Een uitje kost je wederom een dag, en minstens 100,-, en daar leren ze ook nog niks. Zo'n event als vandaag levert je als werkgever als het goed is ook nog eens wat op.

100,- is peanuts en slechts een symbolisch bedrag, juist bedoeld om 16 jarige Tweakers weg te houden ;)

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 08-10-2009 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Sjah schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 23:56:
Dan zet je er toch een MUI NL op? Ok, dit kan niet officieel, maar het kán dus wel.
Officieel kan je dit wel hoor, lees antwoord op de vraag hier onder:
i2Paq schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 21:40:
Maar goed, ik heb ook de "gratis" Ultimate NL versie en heb daaroverheen de En MUI geinstalleerde.
Nu weet ik dat je eea. ook direct kan meegeven tijdens de/een installatie maar kan daar met Google niets over vinden (behalve over Vista).
Je kan Language Packs zo integreren met dingen zoals Windows AIK of eventueel ook meteen mee deployen via Microsoft Deployment Toolkit 2010 als je daar ook interesse in hebt. Dit is een must-have voor mensen die meerdere (her)installaties doen per dag!

[ Voor 23% gewijzigd door TaraWij op 08-10-2009 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Laatst online: 20:49

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

TaraWij schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 22:23:
Je kan Language Packs zo integreren met dingen zoals Windows AIK of eventueel ook meteen mee deployen via Microsoft Deployment Toolkit 2010 als je daar ook interesse in hebt. Dit is een must-have voor mensen die meerdere (her)installaties doen per dag!
OK, dank je wel, ga naar die eerste eens kijken.

Wel niet helemaal wat ik zocht, zat zelf te denken aan een soort van nLite install maar we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoD85
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-08 02:53
Ik weet niet of dit het juiste topic ervoor is.. Maar ik zal het toch maar even vragen en het beste hopen.

Ik heb een legale Vista Ultimate, een legale XP 32bit (probleemloos oldskool games! :x ), een illegale Vista Ultimate (testpc) en een illegale XP 64bit (testpc) draaien. Ik dacht erover een family pack aan te schaffen. Als ik de voorwaarden opzoek vind ik niet echt een officiele bron, maar van cnet enzo ik maak er uit op dat ik op geen enkele pc een directe upgrade kan doen naar 7 Home Premium. Ultimate moet sowieso gewiped worden , 32bit naar 64 gaat niet en illegaal gaat ook niet (niet zeker van, hier vond ik niks over). Ik heb zelf de RC niet geinstalleerd. Kan iemand die dit al geprobeerd heeft dit bevestigen? Of is er voor de family pack echt extra beperkingen ingebouwd ivm de RC? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Laatst online: 08-02 18:37
i2Paq schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 22:52:
[...]

Wel niet helemaal wat ik zocht, zat zelf te denken aan een soort van nLite install maar we gaan het zien.
De tools nLite en vLite zijn beiden rond Windows AIK gebouwd en geven je soort van basis, met Windows AIK zelf alleenstaand kan je echter heel wat meer. Als dat niet genoeg is heb je nog altijd dingen als MDT, WDS, ...

De werkwijze om talen toe te voegen in grote lijnen: Kopie maken van de inhoud van de DVD, image file sources/install.wim aanpassen met AIK en dus de gewenste MUI Language Package toevoegen. Vervolgens de hele boel weer op een DVD branden. Kwestie van er de handleiding er bij te houden en te volgen en dan is het normaal gezien helemaal niet zo moeilijk.

Bij eender welke versie van Vista kan je meerdere MUIs toevoegen. Echter krijg je bij de versies die lager liggen dan Business een vraag voorgeschoteld bij de installatie met welke MUI je definitief wil gebruiken, alle andere MUIs worden dan vanzelf verwijderd. Die keuze is trouwens even gevaarlijk als formatteren, een foute keuze en je kan opnieuw installeren. Omlangs nog voorgehad bij een automatische installatie waar ik een typfout had gemaakt in de configuratie... :P

[ Voor 8% gewijzigd door TaraWij op 09-10-2009 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 10:51
Ik heb ineens het probleem dat de printer spooler niet start. Printers werken dus ook niet. Heb al geprobeerd de service handmatig te starten en dan zegt hij dat hij is gestart maar naar 5sec. ofzo is hij weer gestopt. Iemand enig idee wat dit kan zijn/wat ik hieraan kan doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zei Steve bij de keynote dat er ruim 1900 mensen aanwezig waren.... Ik was er gelukkig ook bij, met een paar collega's.

Ben de eerste 2 keuze sessie's bij de Server 2008 R2 sessies geweest, daarna bij Windows 7 secrets. Die had ik beter over kunnen slaan, want er werden in feite alleen wat nieuwe features van WIndows 7 gedemonstreerd, en volgens mij kennen we in dit topic allemaal de nieuwe features al wel.
PWM schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 22:01:
[...]

Volgens mij waren er vandaag zo'n 2500 mensen aanwezig. Dat zijn over het algemeen gewoon loonslaven hoor ;) Hoe makkelijk is het voor een werkgever om iemand voor 100,- en 1 dag gemotiveerd te krijgen.

Een beetje training kost je ook 1 dag en een paar honderd euro. Een uitje kost je wederom een dag, en minstens 100,-, en daar leren ze ook nog niks. Zo'n event als vandaag levert je als werkgever als het goed is ook nog eens wat op.

100,- is peanuts en slechts een symbolisch bedrag, juist bedoeld om 16 jarige Tweakers weg te houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20

Arfman

Drome!

clonedonkey schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 01:30:
Ik heb ineens het probleem dat de printer spooler niet start. Printers werken dus ook niet. Heb al geprobeerd de service handmatig te starten en dan zegt hij dat hij is gestart maar naar 5sec. ofzo is hij weer gestopt. Iemand enig idee wat dit kan zijn/wat ik hieraan kan doen ?
Eventlog al nagekeken?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
HoD85 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 23:56:
Ik weet niet of dit het juiste topic ervoor is.. Maar ik zal het toch maar even vragen en het beste hopen.

Ik heb een legale Vista Ultimate, een legale XP 32bit (probleemloos oldskool games! :x ), een illegale Vista Ultimate (testpc) en een illegale XP 64bit (testpc) draaien. Ik dacht erover een family pack aan te schaffen. Als ik de voorwaarden opzoek vind ik niet echt een officiele bron, maar van cnet enzo ik maak er uit op dat ik op geen enkele pc een directe upgrade kan doen naar 7 Home Premium. Ultimate moet sowieso gewiped worden , 32bit naar 64 gaat niet en illegaal gaat ook niet (niet zeker van, hier vond ik niks over). Ik heb zelf de RC niet geinstalleerd. Kan iemand die dit al geprobeerd heeft dit bevestigen? Of is er voor de family pack echt extra beperkingen ingebouwd ivm de RC? Alvast bedankt.
Zoals je zelf heb vastgesteld zal je op al je computers een clean install moeten uitvoeren. Ik zou me persoonlijk niet meer gaan bezighouden met RC's en niet ondersteunde upgrades naar de RTM. Volgens mijn countdowngadget hoef je nog slechts 12 dagen 22 uur, 51 minuten en 10 seconden geduld uit te oefenen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Ik heb de laatste tijd in Windows 7 het probleem dat hij mijn harddisk wil checken voordat hij doorstart naar Windows. Normaal zou hij dit moeten doen als Windows niet correct is afgesloten, maar ik kan in het eventlog niets vinden wat zou wijzen op incorrect afsluiten (de scan meldt ook geen fouten). Ik laat mijn PC ook altijd gewoon netjes afsluiiten.

Ik kan verder ook geen enkele logica ontdekken in de scans die hij wil uitvoeren, soms 2x per dag en soms is het een hele tijd rustig.

Meer mensen hier last van? Het lijkt me niet dat het aan mijn HDD ligt, die is volgens mij nog goed (vrij nieuw) en volgens diverse HDD utilities is hij nog volledig in orde.

Van alle keren dat hij de scan uitvoert is er slechts 1 terecht geweest. Het zou ook kunnen dat hij op de een of andere manier die scan trigger niet heeft uitgezet ofzo. Iemand tips?

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Laurenz schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:43:
Ik heb net Win7 gedownload (MSDN) en geïnstalleerd. Nou heb ik een wat oudere geluidskaart, te weten een Terratec Aureon Space 7.1. De drivers waren altijd al een probleem, maar het werkte in ieder geval (Windows XP). Ik vermoedde al dat het met Win7 een probleem zou worden, want er zijn geen drivers te vinden. De XP/Vista driver werkt ook niet (WHQL probleem). Iemand hetzelde probleem?
Toevallig heb ik de 5.1 versie van die kaart (5.1 Sky). Werkt hier (Win7 x64 RC1), enigszins tot mijn verbazing, prima met de volgende drivers:

ftp://ftp.terratec.net/Au...e_App_Drv_Vista_5.24c.exe

Die zouden het bij jou dus ook moeten doen.

[ Voor 3% gewijzigd door NNF op 09-10-2009 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 08:26

BaRF

bijna kerst

Kuhr89 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 18:01:
[...]

Ja klopt ook wel. Maar er is nog geen officiele Win7 (64) ondersteuning. Ik volg het www.ambx.com/forum een beetje, daar zeggen ze dat op de dag van win 7 dus 22oktober als het meezit officiele drivers zullen komen die zonder gepiel en gekloot win 7 ondersteunen..

Er schijnen nogal wat problemen te zijn namelijk..
heel toevallig heb ik na deze post een ambx update gedaan, en jahoor, continu werfault foutmeldingen, en het nvidia cntrl panel fout en zelfs wordpad fouten. System restore naar minuutje daarvoor, dus zonder de ambx update, en geen probleem meer :P

Nouja, de oude driver werkt hier in elk geval zonder problemen, dus nog even volhouden :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 22:11
.Gertjan. schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:16:
Ik heb de laatste tijd in Windows 7 het probleem dat hij mijn harddisk wil checken voordat hij doorstart naar Windows. Normaal zou hij dit moeten doen als Windows niet correct is afgesloten, maar ik kan in het eventlog niets vinden wat zou wijzen op incorrect afsluiten (de scan meldt ook geen fouten). Ik laat mijn PC ook altijd gewoon netjes afsluiiten.

Ik kan verder ook geen enkele logica ontdekken in de scans die hij wil uitvoeren, soms 2x per dag en soms is het een hele tijd rustig.

Meer mensen hier last van? Het lijkt me niet dat het aan mijn HDD ligt, die is volgens mij nog goed (vrij nieuw) en volgens diverse HDD utilities is hij nog volledig in orde.

Van alle keren dat hij de scan uitvoert is er slechts 1 terecht geweest. Het zou ook kunnen dat hij op de een of andere manier die scan trigger niet heeft uitgezet ofzo. Iemand tips?
Ik heb op m'n laptop exact hetzelfde!
Nu heb ik toevallig Antivira eraf gehaald en MS Security Essentials erop gezet en volgens mij ging het opstarten nu wel eens een keer zonder chkdsk. Heb jij ook die gratis antivira software? Dan ligt het daaraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20

Arfman

Drome!

Anarchy 99 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:42:
[...]

Nu heb ik toevallig Antivira eraf gehaald en MS Security Essentials erop gezet en volgens mij ging het opstarten nu wel eens een keer zonder chkdsk. Heb jij ook die gratis antivira software? Dan ligt het daaraan.
Daar ligt het niet aan. Ik draai hier op meerdere PC's Avira, en ik heb geen last van dit verschijnsel. Mogelijk zit het hem in een combinatie van een bepaald stuk soft- of hardware in combinatie met Avira, maar met Avira an sich is niks mis.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Arfman schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:45:
[...]

Daar ligt het niet aan. Ik draai hier op meerdere PC's Avira, en ik heb geen last van dit verschijnsel. Mogelijk zit het hem in een combinatie van een bepaald stuk soft- of hardware in combinatie met Avira, maar met Avira an sich is niks mis.
Hier ook W7 met Avira en geen centje pijn :)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Anarchy 99 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:42:
[...]

Als je bedoelt: "Avira Antivir" dan zou dat kunnen, die draai ik namelijk ook. Maar ik mag hopen dat ik geen afscheid moet nemen van mijn geliefde anti-virus pakket :'(

Ik sluit overigens niet uit dat de problemen ontstaan zijn toen ik een keer de PC wel vroegtijdig uit heb gezet. Misschien dat er ergens een foutje zit waardoor windows niet weet dat die check al is uitgevoerd.

De reacties eronder nog niet gelezen toen ik ging reageren. Het lijkt er dus op dat het er misschien toch niet aan ligt. Gelukkig maar *O*

[ Voor 8% gewijzigd door .Gertjan. op 09-10-2009 12:27 ]

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Laatst online: 17-09 10:51
Daar staat alleen dit :

De Print Spooler-service is onverwacht beëindigd. Dit is nu 5 keer gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

clonedonkey schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 01:30:
Ja, een eigen topic openen en zoveel mogelijk relevante informatie opgeven - drivers, Updates die je geinstalleerd hebt, rollbacks gedaan of niet, dat soort dingen.

In een Ervaringen topic moet je niet gaan troubleshooten op zoiets, dan sneeuwt je vraag gewoon compleet onder. Bovendien is het daar niet voor bedoeld :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik las vandaag dit in de mail:
It’s how you can make information available in the office and on the go, across many devices.
At the new efficiency launch event, you'll see how people are using innovations in Windows® 7 and Windows Server® 2008 R2 to help meet efficiency challenges head-on.

You can benefit from the new efficiency.
Start taking the lead, and deliver solutions that help lower costs and put your business on a trajectory for growth.

Come to the new efficiency launch events and be informed on:
• How Windows 7 evolved for the modern enterprise

Windows 7 is the most advanced Windows operating system for business PCs, designed to meet the evolving needs of the users and IT professionals in your organization—both in and out of the office. With exclusive features and benefits, Windows 7 drives lower total cost of ownership by helping your users stay productive anywhere, enhancing security and control, and simplifying PC management across your organization.

• Next you will find out what’s New in Windows Server 2008 R2

Windows Server 2008 R2 delivers valuable new functionality and powerful improvements to the core Windows Server operating system to help organizations of all sizes increase control, availability, and flexibility for their changing business needs. New Web tools, virtualization technologies (LiveMigration), scalability enhancements, and management utilities help save time, reduce costs, and provide a solid foundation for your information technology (IT) infrastructure.
Het is geen Launch party, maar misschien wel interessant :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
Weet iemand of de Vista drivers van de VIA VT6421 RAID Controller werken in Windows 7? Ik kan de Windows 7 drivers niet vinden, maar heb de RAID controller wel nodig. Ik durf dus nog niet naar Windows 7 over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 14:14

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

barzi schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 15:52:
Weet iemand of de Vista drivers van de VIA VT6421 RAID Controller werken in Windows 7? Ik kan de Windows 7 drivers niet vinden, maar heb de RAID controller wel nodig. Ik durf dus nog niet naar Windows 7 over te stappen.
Tip: Windows 7 Upgrade Advisor downloaden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoeloeloe
  • Laatst online: 16-09 19:25
.Gertjan. schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:26:
[...]

Als je bedoelt: "Avira Antivir" dan zou dat kunnen, die draai ik namelijk ook. Maar ik mag hopen dat ik geen afscheid moet nemen van mijn geliefde anti-virus pakket :'(

Ik sluit overigens niet uit dat de problemen ontstaan zijn toen ik een keer de PC wel vroegtijdig uit heb gezet. Misschien dat er ergens een foutje zit waardoor windows niet weet dat die check al is uitgevoerd.

De reacties eronder nog niet gelezen toen ik ging reageren. Het lijkt er dus op dat het er misschien toch niet aan ligt. Gelukkig maar *O*
Nou wil ik niet vervelend doen, maar ik had dus precies hetzelfde. Avira eraf en het probleem was weg. Trouwens ook een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Ik draai met onderstaande versie :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Product version 9.0.0.410 25-9-2009
Search engine 8.02.01.35 7-10-2009
Virus definition file 7.01.06.92 9-10-2009
Control Center 9.00.00.18 11-5-2009
Config Center 9.00.00.21 20-2-2009
Luke Filewalker 9.00.03.07 21-7-2009
AntiVir Guard 9.00.01.32 21-7-2009
Filter 9.00.03.15 28-7-2009
Scheduler 9.00.00.09 13-5-2009
Updater 9.00.00.52 21-7-2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic: is dat gratis versie? Heb hier de betaalde, en die heeft product version 447 en definition 94.

En waar is je mail en web guard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om, als Windows 7 uit is, het family (upgrade) pack te gaan kopen.

Stel dat ik van een vriend een OEM-dvd of retail-dvd van Windows 7 leen en deze kaal installeer, kan ik dit dan activeren met mijn gekochte upgrade family pack key? En zo ja, is het dan legaal?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2009 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee dat mag niet, God zal je zwaar straffen. :+ Nee hoor, kan wel, als het maar dezelfde versie is, dus Retail Ultimate install, moet later een Ultimate Retail key ingevoerd krijgen. IMO is het op deze manier doen niet illegaal, je betaalt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Sjah schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 17:06:
offtopic: is dat gratis versie? Heb hier de betaalde, en die heeft product version 447 en definition 94.

En waar is je mail en web guard?
Yup das de gratis versie....en mail/web guard heb ik nie :)

En ik start net mn laptop op.......chkdsk :X 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Oogje op 09-10-2009 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Petervanakelyen schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 13:53:
Ik las vandaag dit in de mail:

[...]

Het is geen Launch party, maar misschien wel interessant :)
Welk event was dat? De Nederlandse versie van 'the new efficiency' was dus gisteren :+ En ja..dat was de official launch van Windows 7....'k heb hier de officiel RTM dvd liggen :+
Tuut-Tuut schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 21:11:
[...]

Zat inderdaad een kritische update tussen.

[...]

Had wel al een RC draaien, maar nog geen volledige versie, had wel gekund met een bedrijfs licentie maar ik houu zakelijk en prive graag gescheiden.

[...]

Gulle werkgever... :o Gwoon als werktijd.... :o :o Reiskosten vergoed... :o :o :o
Was inderdaad een erg entertaining dag..al vond ik de diepgang wat tegenvallen enneh....zo hoort het ook gewoon dagje van de baas. 'k had m'n baas al aangeboden dat ik zelf m'n kaartje zou betalen :+ Die had ik namelijk al van Oom Steve ontvangen...

[ Voor 45% gewijzigd door TheVMaster op 09-10-2009 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Welk event was dat? De Nederlandse versie van 'the new efficiency' was dus gisteren :+ En ja..dat was de official launch van Windows 7....'k heb hier de officiel RTM dvd liggen :+
Dat was helemaal geen event, dat wordt een event ;)
Het is niet echt een Launch party, eerder een event om meer te weten te komen over de nieuwe technieken achter Windows 7 en Windows Server 2008 R2, maar het leek me best wel interessant :)

Hier kan je meer vinden: http://www.microsoft.com/belux/technetroadshow/events.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg mij af of iemand weet hoe je windows mail in windows 7 kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:49
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 00:28:
Ik vroeg mij af of iemand weet hoe je windows mail in windows 7 kan krijgen?
De Microsoft Live suite downloaden. Bij installatie kan je dan een keuze maken welke van onderstaande programma's je wilt installeren:
Windows Live Messenger - chat programma
Windows Live Mail - verschillende email accounts tegelijk beheren
Windows Live Writer - eenvoudig een weblog bijhouden
Windows Live Photo Gallery - foto's bewerken en beheren
Windows Live Movie Maker - video's bewerken en beheren
Windows Live Toolbar - in de browser gemakkelijk toegang tot Live Search en Windows Live
Windows Live Family Safety

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Petervanakelyen schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 23:28:
[...]

Het is niet echt een Launch party, eerder een event om meer te weten te komen over de nieuwe technieken achter Windows 7 en Windows Server 2008 R2, maar het leek me best wel interessant :)

Hier kan je meer vinden: http://www.microsoft.com/belux/technetroadshow/events.aspx
Oke..de Belgische variant dus :) Leuk....wel apart dat NL het overigens altijd weer anders doet dan de rest van de wereld. Was bij Vista zo, bij Windows Server 2008...en nu weer :+ hehe toch wel grappig.

Krijg je in Belgie ook een Windows 7 DVD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheVMaster schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 21:37:
[...]

Nou dan heeft Ms mij wel een beetje misleidt. Op hun website hadden ze het het over de zakelijke markt; waar blijft de launch voor de enthiousiasteling? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

je had je gewoon kunnen inschrijven hoor, niks bijzonders aan. Dat de zakelijke markt hoofdzakelijk aangesproken wordt omdat ze Vista wat meer links hebben laten liggen kun je natuurlijk ook zelf wel bedenken toch? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Sjah schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 03:21:
[...]

Nou dan heeft Ms mij wel een beetje misleidt. Op hun website hadden ze het het over de zakelijke markt; waar blijft de launch voor de enthiousiasteling? |:(
Ik als enthousiasteling ben er op eigen conto naar toe geweest, volgens mij waren er wel meer die er niet via het werk naar toe waren :+
Ik vond de sessies wel interessant, alleen bij de uitrol dat verhaal van die dude van defensie.. :O

En dan nog de gebruikersvragen aan Paul Thurott |:(

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CAP-Team schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 11:01:
[...]
En dan nog de gebruikersvragen aan Paul Thurott |:(
Die aan Tony en Daniel dan... Ik heb Windows 7 naast Windows Vista geinstalleerd, en na het verwijderen was mijn recovery partitie weg...
Echt een vraag om op Technet Live te stellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Dat bedoel ik ja.

Trouwens hoe is jullie ervaring met W7 x64 in combinatie met een 2003 x86 server? Mijn ervaringen met Vista en W7 x64 zijn dat roaming profiles e.d. niet goed werken, en ik zie ook allerlei foutmeldingen in de eventlogs*. Met de x86 varianten van Vista en W7 heb ik deze niet, dan werkt het wel goed?

Dit ivm de keuze om de x64 of de x86 variant te installeren. Ik heb 4 GB RAM, maar ik moet de hoeveelheid RAM beperken ivm mijn Hauppauge TV kaart die niet met 4 GB overweg kan, in de x64 omgeving.

De x64 RC variant doet het fantastisch, op de roaming profiles na dan.

*
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Event Type: Failure Audit
Event Source:   Security
Event Category: Account Logon 
Event ID:   675
Date:       10-10-2009
Time:       10:34:17
User:       NT AUTHORITY\SYSTEM
Computer:   SERVER2
Description:
Pre-authentication failed:
    User Name:  W7RCZOLDER$
    User ID:        CAPTEAM\W7RCZOLDER$
    Service Name:   krbtgt/CAPTEAM.LOCAL
    Pre-Authentication Type:    0x0
    Failure Code:   0x19
    Client Address: 192.168.1.102

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:29
Voor diegenen die nog moeite hebben met toegang krijgen tot win7 shares op een xp machine help dit misschien:
In order to get your XP machines to see the shared folders of a win7 machine you need to add the Guest account to the security tab
1: right click on shared folder/drive
2: select the Security tab
3: click Edit
4: click Add
5: click Advanced
6: click Find Now
7: at the bottom of the open window scroll down till you find GUEST then ok and ok
you should now be back at the Permissions for (shared) now find where it says guest and go to the tick box on the right and select the full controll tick box then just clck apply and ok twice and you should now be able to browse the shared object on your win7 machine via the win xp machine

Het heeft bij mij in iedergeval geholpen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

kadooosh schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 11:37:
Voor diegenen die nog moeite hebben met toegang krijgen tot win7 shares op een xp machine help dit misschien:
In order to get your XP machines to see the shared folders of a win7 machine you need to add the Guest account to the security tab
1: right click on shared folder/drive
2: select the Security tab
3: click Edit
4: click Add
5: click Advanced
6: click Find Now
7: at the bottom of the open window scroll down till you find GUEST then ok and ok
you should now be back at the Permissions for (shared) now find where it says guest and go to the tick box on the right and select the full controll tick box then just clck apply and ok twice and you should now be able to browse the shared object on your win7 machine via the win xp machine

Het heeft bij mij in iedergeval geholpen :).
Ik heb mijn WorkGroups afgezet en dan die LocalAccountTokenFilterPolicy op 1 gezet, en nu kan ik terug aan mijn Administrative shares. Veel gemakkelijker :9

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 19:10
Ik heb het in de vorige 2 delen van dit topic ook al eens vermeld, maar helaas kon niemand mij toen helpen, en hopelijk deze keer wel.

Homegroups / Thuisgroepen is opzich een mooie verbetering, maar het lukt niet om alle files ook daadwerkelijk te delen tussen iedereen in de homegroup.

Zo worden RAR-files of NFO en PAR2 bestanden niet automatisch meegedeeld via de thuisgroep, alleen als ik de files handmatig toevoeg via rechtermuis >> delen met, werkt dit.

Voeg ik gewoon een hele map toe, dan werkt dit niet en worden de onderliggen bestanden en mappen niet meegedeeld.

Weet iemand waar dat aan ligt of waar ik kan instellen welke filetype's moeten worden meegedeeld en hoe ik bijvoorbeeld ervoor kan zorgen dat hij nieuwe submappen aan een reeds gedeelde map ook automatisch meedeelt..

Ik heb het probleem met de RC en de RTM (en had het ook al met voorgaande builds, op 4 verschillende systemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over de systeemeisen van Seven: las ik nou goed dat een Dx9 kaart verplicht is? Bij vista was dat nog optioneel...volgens mij zal 7 ook best werken met een kaart die slechts Aero basic kan weergeven. Misschien dat daarom Home Basic er niet meer is , alhoewel ik dacht dat die in de 3e wereld wel degelijk op de markt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 13:18:
Over de systeemeisen van Seven: las ik nou goed dat een Dx9 kaart verplicht is? Bij vista was dat nog optioneel...volgens mij zal 7 ook best werken met een kaart die slecht Aero basic kan weergeven. Misschien dat daarom Home Basic er niet meer is , alhoewel ik dacht dat die in de 3e wereld wel degelijk op de markt komt.
Als je Aero wil hebben is Dx9 inderdaad verplicht. Je kan het overigens ook zonder aero draaien, de vraag is echter of er voor zulke oude kaarten drivers zijn (ivm drivermodel).

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

CAP-Team schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 11:19:
De x64 RC variant doet het fantastisch, op de roaming profiles na dan.

*
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Event Type: Failure Audit
Event Source:   Security
Event Category: Account Logon 
Event ID:   675
Date:       10-10-2009
Time:       10:34:17
User:       NT AUTHORITY\SYSTEM
Computer:   SERVER2
Description:
Pre-authentication failed:
    User Name:  W7RCZOLDER$
    User ID:        CAPTEAM\W7RCZOLDER$
    Service Name:   krbtgt/CAPTEAM.LOCAL
    Pre-Authentication Type:    0x0
    Failure Code:   0x19
    Client Address: 192.168.1.102
die Preauthentication error ben ik ook al eens eerder tegengekomen, maar dat heeft meer te maken met de voorkeur van het autenticatiemechanisme voor kerberos,
In dat geval maakt een goed werkende DNS config in verband met de SPN registratie wel degelijk uit van een Goed Werkende Setup.

http://www.ultimatewindow...ia/event.aspx?eventid=675

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 10-10-2009 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

De laatste tijd komt er een vreemd probleem naar voren, de vraag is of het met Windows 7 (x64) zelf of met IE8 te maken heeft.

De enkele keren dat IE8 gebruik (ben Firefox gebruiker) ontstaat er bij mij een vreemd probleem. Zodra ik IE8 wegklik (kruisje) dan denk je dat je iexplorer.exe hebt afgesloten. Maar dat is dus niet waar, want wat blijkt op de achtergrond (Taskmanager) is iexplorer.exe tig keren geopend. Het schommelt tussen 5 en 15 keer. Wil je de processen beeindigen dan zie je een popup naar voren komen met this tab has been recovered terwijl IE8 helemaal niet openstaat.

Ik heb het idee dat dit te maken heeft met websites die nog niet lekker lopen in IE8. Dat die websites dan nog in het geheugen blijven hangen of iets dergelijks. Zijn er toevallig mensen waarbij dit ook voorkomt?

[ Voor 4% gewijzigd door CycloneX op 10-10-2009 13:29 ]

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 13:24:
[...]
de vraag is echter of er voor zulke oude kaarten drivers zijn (ivm drivermodel).
Goed punt ja. In de praktijk zal bijna geen mensn zonder dx9/10 kaart 7 installen, vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Sjah schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 13:43:
[...]

Goed punt ja. In de praktijk zal bijna geen mensn zonder dx9/10 kaart 7 installen, vermoed ik.
Mis! Ik ken nog veel mensen met een geforce 3 of 4 kaartje. Icm met een athlon xp of een pentium 4 met 1 of 2GB ram vormt dit nog een prima setup om windows 7 te draaien. De drivers beslissen er jammer anders over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mwa, prima setup.... hardware van 5 tot 6 jaar oud noem ik geen ideale basis meer voor een nieuw OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
alt-92 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:52:
Mwa, prima setup.... hardware van 5 tot 6 jaar oud noem ik geen ideale basis meer voor een nieuw OS.
Ideaal is niet per se gelijk aan prima ;)
Windows 7 werkt heerlijk op een Pentium 4 2.4GHz, 1GB RAM, en een GeForce 5600 kaartje.

Dat het niet ideaal is OK, maar we leven niet in een ideale wereld, en het werkt prima ;)
Dus ik zie voor zulke systemen geen reden om niet up te graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FezzFest schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:46:
[...]

Mis! Ik ken nog veel mensen met een geforce 3 of 4 kaartje. Icm met een athlon xp of een pentium 4 met 1 of 2GB ram vormt dit nog een prima setup om windows 7 te draaien. De drivers beslissen er jammer anders over...
Helemaal niet mis, dan zal je het over misschien een kwart procent van de 7 installs hebben, dat noem ik bijna geen mens.

En je mist dan Aero, whats the use, geen aeropeek enzo. Zo een systeem moet gewoon Xp draaien, ja je kan 7 er wel op proberen om te kijken, maar voor echt draaien zou ik echt een dikke upgrade uitvoeren naar een zo goed als nieuw systeem.

[ Voor 20% gewijzigd door Sjah op 10-10-2009 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:00

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Jep, klopt, Ik had W7 op een Athlon XP3200, 1GB, Radeon 9800pro draaien, ik ben toch maar terug gegaan naar XP. Het draait wel, maar soms vreemde freezes. In Firefox kon save as kon eeuwig duren. Waarschijnlijk werkte het ook niet helemaal lekker omdat ik nog al wat XP drivers had gebruikt om m'n oude hardware aan de gang te krijgen. Voor m'n WLAN Orinoco USB client werkte dat gelukkig wel. W7 was net te veel van het goede om echt lekker te lopen. Jammer, want ik vind W7 toch best leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FezzFest schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:46:
[...]

En voor de prijs van een pak melk heb je een DX-9 kaartje.

Het is zonde om wel een OS voor 150 euro aan te schaffen, maar dan niet alle opties te willen gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:39

Matis

Rubber Rocket

anandus schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 17:49:
Het is zonde om wel een OS voor 150 euro aan te schaffen, maar dan niet alle opties te willen gebruiken :)
Heb jij al een Ati 5xxx? :P Ik had gisteren even DX11 op software-mode gedraaid, dat was huilen met de pet op, maar wat werkt die techniek toch mooi :D

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 17:49:
[...]

De mensen met zo een systeem die er 7 opgooie, zullen vast niet een legale versie nemen, komop laten we mekaar niet voor mietje uitmaken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Coenen schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 17:45:
Jep, klopt, Ik had W7 op een Athlon XP3200, 1GB, Radeon 9800pro draaien, ik ben toch maar terug gegaan naar XP. Het draait wel, maar soms vreemde freezes. In Firefox kon save as kon eeuwig duren. Waarschijnlijk werkte het ook niet helemaal lekker omdat ik nog al wat XP drivers had gebruikt om m'n oude hardware aan de gang te krijgen. Voor m'n WLAN Orinoco USB client werkte dat gelukkig wel. W7 was net te veel van het goede om echt lekker te lopen. Jammer, want ik vind W7 toch best leuk.
Ik heb een asus moederbord, een AMD Athlon XP (Barton) 3200+ met een nforce2 chipset. Dit is nog een prima pc om mee te werken (windows XP). Nvidia heeft besloten om geen drivers te ontwikkelen voor Vista, dus ik denk dat dit ook geld voor windows 7. Wat jammer is, want het voldoet (voor wat ik met een pc wil/moet doen) prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kawaii schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 21:12:
[...]

Ik heb een asus moederbord, een AMD Athlon XP (Barton) 3200+ met een nforce2 chipset. Dit is nog een prima pc om mee te werken (windows XP). Nvidia heeft besloten om geen drivers te ontwikkelen voor Vista, dus ik denk dat dit ook geld voor windows 7. Wat jammer is, want het voldoet (voor wat ik met een pc wil/moet doen) prima.
Grootte kans dat Win7 zelf de juiste drivers aan boord heeft voor je Nforce chipje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 11:01
Gewoon een vraag tussendoor, merken jullie enige sound improvement in Win7 vergeleken met Vista? Want ik merk het vreemd genoeg wel. Sorry dat dit zo kort door de bocht is, maar ik was nieuwsgierig hierna.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu windows 7 Ultimate aan het installeren maar het lijkt of die blijft hangen bij installatie voltooien. Muis en die ... bewegen nog maar duurt wel erg lang nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-12-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:42:
Ik ben nu windows 7 Ultimate aan het installeren maar het lijkt of die blijft hangen bij installatie voltooien. Muis en die ... bewegen nog maar duurt wel erg lang nu.
2e monitor of TV aangesloten? Dan heb je kans dat het verkeerde scherm als primairy wordt gezien. Stekker van 2e monitor er uit of wisselen met windowstoets en P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Petervanakelyen schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 23:28:
[...]

Yup moet je heen gaan man. ;)

Ms heeft eindelijk wat duidelijkhied gegeven over eventuele launch in NL: http://blogs.microsoft.nl...r-je-toe-deze-herfst.aspx

De get-on-the-bus toer komt op paar plaatsen in NL, hij stopt zogenaamd in Amsterdam ook, maar als ik doorklik zie ik nergens Amsterdam staan waar je je kan registreren. Jaja, jammer dat het zo vaag moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:57:
[...]

Yup moet je heen gaan man. ;)

Ms heeft eindelijk wat duidelijkhied gegeven over eventuele launch in NL: http://blogs.microsoft.nl...r-je-toe-deze-herfst.aspx

De get-on-the-bus toer komt op paar plaatsen in NL, hij stopt zogenaamd in Amsterdam ook, maar als ik doorklik zie ik nergens Amsterdam staan waar je je kan registreren. Jaja, jammer dat het zo vaag moet.
Eh...niet om het een of anders maar da's niet iemand van Microsoft hoor :) De GetOnTheBus tour..tja..die komt niet naar Amsterdam, maar naar Veenendaal -> http://blog.hznet.nl/2009...ian-get-on-the-bus-event/

Voor Peter.....dat GetOnTheBus event komt in Belgie op meer plaatsen. Wil je trouwens alle plaatsen zien waar de bus stopt kijk dan even hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je nou je eigen link even goed leest, watr zie je dan? Juist, Veenendaal en Zwolle en Nieuwegein, daar komt die toer. En er staat naast Amsterdam, The Netherlands. Tevens staat er smiddags Dell bij, die staat op TBD. ;) Heb Dell al een mailtje gestuurd hoe of wat.

Verder, als je hier kijkt: http://borntolearn.mslearn.net/thebus/community , zie je dat er via Twitter ook nog een of andere info over wordt gegeven. 8)7

En anders kan je nog naar Ede, lekker bij NGN voor veel geld te gast zijn. :+

Whatever, ik ga slapen.

[ Voor 11% gewijzigd door Sjah op 11-10-2009 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:00

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:08:
[...]

Grootte kans dat Win7 zelf de juiste drivers aan boord heeft voor je Nforce chipje. ;)
Dirvers voor mijn A7N8X (Nforce chipset) was wel gelukt, ik heb wel wat met oude XP drivers moeten doen, weet niet precies meer wat. Maar een simpel potje ET wou niet echt lukken, met een beetje geluk rond de 30 fps. Terwijl onder XP ik makkelijk 76 fps kan halen.

Wat internetten, word, excel etc. dat ging best wel goed, een simpel spelletje ET wou niet echt lekker draaien.
Ik heb nog wel aan m'n config gesleuteld, maar dat gaf weinig verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Sjah schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 17:55:
[...]

De mensen met zo een systeem die er 7 opgooie, zullen vast niet een legale versie nemen, komop laten we mekaar niet voor mietje uitmaken. ;)
Dat geldt misschien voor jou, maar niet voor mij. Alle mijn systemen hier draaien een legaal OS conform met alle EULA-lettertjes. Mijn Windows 7 install betreft een enterprise 90-trial, in afwachting van 22/10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er al duidelijkheid over de voorwaarden van de Family Pack?
Het enige wat ik begrepen heb is dat het voor een 'household' is. Wat is de definitie ervan?
Is een studentenhuis ook een household, bijvoorbeeld?
Ik wilde het eigenlijk aan Microsoft vragen, maar kan nergens een emailadres vinden. En blind mailen op info@microsoft.nl of support@microsoft.nl is ook weer zo gewaagd :P

[ Voor 30% gewijzigd door anandus op 11-10-2009 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-08 17:58
Zat net even te kijken naar de prijzen van windows 7; als ik een upgrade voor mijn xp home premium koop, ben ik 119 euro kwijt. Maar als ik nu een losse oem vista 64 bit koop, dan krijg ik daar een upgrade voucher bij voor windows 7 en ben ik maar 99 euro kwijt. Beetje krom, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Laatst online: 06-09 19:45
TheVMaster schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 01:15:
[...]

Oke..de Belgische variant dus :) Leuk....wel apart dat NL het overigens altijd weer anders doet dan de rest van de wereld. Was bij Vista zo, bij Windows Server 2008...en nu weer :+ hehe toch wel grappig.

Krijg je in Belgie ook een Windows 7 DVD?
Ik ben ook benieuwd als je een DVD krijgt. Vind nergens het antwoord en de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
  • Laatst online: 23-07 08:01
Even een TIP: Als men last heeft van Freezes ingame (online multiplayer), IPv6 unchecken bij de eigenschappen van je NIC. Dit heeft voor mij gewerkt, misschien werkt het ook voor anderen.

Ik had hier last van, maar in Vista nooit "freze" problemen. Dus ik dacht dat het met mijn drivers te maken had.
Meerdere versies van Windows 7 drivers geprobeerd (Catalyst, IntelInf, HD Audio).
Tot ik een keer CS:S via tethering ging proberen met m'n iPhone. Geen freezes maar wel bijna 100 ping.
Dus ging ik op onderzoek uit en kwam tot de conclusie dat IPv6 het probleem was. Ik heb geen IPv6 router maar kreeg wel een (temp?) adres toegekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 10:12

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik zie dat een hoop mensen melden dat ze windows7 draaien of installeren, maar is build 7600 nou echt de final ? overal duikt op dat deze RTM is, maar er komt toch nog een hogere build :?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Build 7600 is naar OEM's gegaan dus dat is ook inderdaad de RTM voor zo ver ik weet. Hoe kom je er bij dat er nog hogere builds komen? Het kan zijn dat het build nummer verhoogt wordt door een komend service pack maar die zijn nog lang niet uit :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ghostrider schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 18:47:
Ik zie dat een hoop mensen melden dat ze windows7 draaien of installeren, maar is build 7600 nou echt de final ? overal duikt op dat deze RTM is, maar er komt toch nog een hogere build :?
Eh....Build 7600 is inderdaad de RTM...de versie die naar de fabriek gegaan is enneh...dus de versie die je kunt kopen straks....Volgens mij is deze discussie al vaker gevoerd...maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Ghostrider schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 18:47:
Natuurlijk komt er nog een hogere build, wat dacht jij dan? Als er een Service Pack is uitgebracht voor Windows 7, is de build hoger... :+

(En ja, de 7600 build is de build die op 22 oktober geleverd wordt op nieuwe pc's, netbook's en laptop's)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Zo. Net een clean install gedaan van m'n bij het Technet_live event gescoorde Ultimate versie :)
Nu alles lekker tweaken.

Viel me wel op dat ik voor m'n hauppauge PVR-150 in de RC geen driver hoefde te installeren (of ging dat nu via Windows update?) en dat dit in de RTM versie niet meer kan. Uiteindelijk de Vista driver gebruikt en dat werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FezzFest schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 13:54:
[...]

Dat geldt misschien voor jou, maar niet voor mij. Alle mijn systemen hier draaien een legaal OS conform met alle EULA-lettertjes. Mijn Windows 7 install betreft een enterprise 90-trial, in afwachting van 22/10.
Ja ik zit ook te wachten op de 22e, en haal dan een oem voor mijn al 2 jaar oude systeem, dat vind ik al beetje op het randje(had het liever 2 jaar terug al gekocht, maarja Vista vond ik het niet waard) .
Maar ik had het echter over wat doe je als je je 5 jaar oude systeem, wat nog geen 100€ opbrengt op marktplaats, van 7 wilt voorzien. Van mij mag je 7 HP a 90 kopen hoor, ik zou het niet doen, en ik denk heel veel mensen niet. Over die mensen had ik het, niet specifiek over jou. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:09
Coenen schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 17:45:
De freezes van FF zijn hoogstwaarschijnlijk aan FF toe te schrijven. Eén van mijn vrienden is een FF gebruiker en becommentarieerde laatst die freezes als zijnde dat iets dat cross platform bij hem optreedt waarschijnlijk als gevolg van memory leaks. Cross platform als in: Vista, Ubunty en OX 10. Hij vermeldde dat toen we wat aan het surfen waren en zijn dual core Vista systeem ineens traag en kreupel begon te doen.

Check mijn sig voor mijn systeem. Win 7 draait hier soepel, geen gamer, sneller dan Vista maar niet helemaal zo snel als XP. Win 7 is mijn default OS met Opera als default browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApplePie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01 16:15
Hoi,

ik heb 1 vraag je over windows7.

Ik heb laatst bij een vriendin van mij de Logitech Illuminated Keyboard aangesloten.
Daarbij had je een mooie knop voor het laten zien van alle vensters die je hebt opstaan.

In het logitech programma heette 't " Swithcing Applications".

Nu was mijn vraag:

Welke knop combinatie is dit? (Ik heb dus geen Illuminated keyboard).

Hieronder een screenie hoe 't eruit ziet om het helderder te maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kwee911/switchingapplication.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

ApplePie schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 14:09:
Hoi,

ik heb 1 vraag je over windows7.

Ik heb laatst bij een vriendin van mij de Logitech Illuminated Keyboard aangesloten.
Daarbij had je een mooie knop voor het laten zien van alle vensters die je hebt opstaan.

In het logitech programma heette 't " Swithcing Applications".

Nu was mijn vraag:

Welke knop combinatie is dit? (Ik heb dus geen Illuminated keyboard).

Hieronder een screenie hoe 't eruit ziet om het helderder te maken.

[afbeelding]
Deze werkt lekker: http://insentient.net/

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApplePie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01 16:15
huh?

is het geen eigen future van windows 7?

Of is 't een eigen toevoeging van de logitech sofware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-09 13:01
Beste mensen,

Ik heb Windows 7 Ultimate geïnstalleerd en ik heb nu een key voor Enterprise.
Is het mogelijk om met die Enterprise key mijn Ultimate te activeren, dit lukt standaard niet.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NEOeo schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 15:48:
Beste mensen,

Is het mogelijk om met die Enterprise key mijn Ultimate te activeren, dit lukt standaard niet.

Alvast bedankt!
dat is vrij logisch dat je dat niet lukt

het zijn namelijk verschilende producten , ultimate is niet hetzelfde als enterprise .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
Ik meende dat ze gelijk zijn, behalve het licentie type.
Dus ik hoop er eigenlijk op dat er bijvoorbeeld een register instelling is of een tooltje om toch te kunnen activeren zonder enterprise...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Heb hier win7 64bit professional draaien, moet zeggen dat alles goed werkt, ook het overclocken van de usb hertz werkt eindelijk wat ik in de RC niet werkend kreeg ( must have als intelli 3.0 gebruiker/cs speler )

enige wat ik mis is dat me equalizer/crystalizer en de andere opties ( die ik niet gebruik maar toch ) niet werken in windows 7, maar dacht dat dit ook bij vista al een bekend probleem was? omdat ze ander geluidsysteem gebruiken oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo!

Ik heb een Dimension 8400, ik wil hierop graag Windows 7 op installeren. Maar krijg ik dan geen gezeik met drivers enzo?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NEOeo schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 15:53:
Ik meende dat ze gelijk zijn, behalve het licentie type.
Dus ik hoop er eigenlijk op dat er bijvoorbeeld een register instelling is of een tooltje om toch te kunnen activeren zonder enterprise...
Opnieuw installeren of juiste licentie kopen :)
Scrtz schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 15:57:
enige wat ik mis is dat me equalizer/crystalizer en de andere opties ( die ik niet gebruik maar toch ) niet werken in windows 7, maar dacht dat dit ook bij vista al een bekend probleem was? omdat ze ander geluidsysteem gebruiken oid..
Wat bedoel je? Equalizer van wat?
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 16:11:
Hallo!

Ik heb een Dimension 8400, ik wil hierop graag Windows 7 op installeren. Maar krijg ik dan geen gezeik met drivers enzo?

Alvast bedankt!
http://www.microsoft.com/.../get/upgrade-advisor.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Marktplaats is handiger hiervoor.

[ Voor 79% gewijzigd door alt-92 op 12-10-2009 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier is Vraag & Aanbod voor bedoeld :)

[ Voor 24% gewijzigd door alt-92 op 12-10-2009 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
V&A "ondersteunt" geen software kwam ik van de week achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Maar ook hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 16:11:
Hallo!

Alvast bedankt!
Ik heb hier Windows 7 32bit draaien op een dell dimension 8400 met een radeon X800XT. Alles werkt out-of-the-box. Haal voor het gemak even de laatste videodrivers en laat windows update eens draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
Is het dan mogelijk om van ultimate 'upgrade' naar enterprise te doen?
Werkt standaard iig niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Da's geen upgrade pad dus een clean install.
Beschikbare upgrade paden staan ook al in de startpost en verder al eerder in dit topic genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
NEOeo schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 17:32:
Is het dan mogelijk om van ultimate 'upgrade' naar enterprise te doen?
Werkt standaard iig niet..
Ik zou sowieso voor een clean install gaan.
Upgraden zorgt meestal voor de gekste problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NEOeo schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 15:48:
Beste mensen,

Alvast bedankt!
Je kan het eens proberen via "Windows Anytime Upgrade" te vinden in het configuratiescherm.
Wie weet "trapt" windows er in.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2009 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Niet met de Enterprise SKU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

Draai nu zelf paar maandne windows 7, werkt perfect! Maar zat toenet een beetje teneuzen op de microsoft site en zag in dit filmpje( woonkamer) dat ze muziek kon selecteren en deze dan over de home cinema in de woonkamer kon afspelen.

iemand enig idee hoe ze dit doet? Moet je hiervoor een home cinema hebben met internet aansluiting?

Greetz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 10:15
"Downgrade" zou niet kunnen volgens onderstaande info:

Home Basic --> Home Premium, Professional, Ultimate
Home Premium --> Professional, Ultimate
Professional --> Ultimate
Starter --> Home Premium, Professional, Ultimate

[ Voor 12% gewijzigd door punisher007 op 12-10-2009 19:42 ]

http://blog.bjornhouben.com

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het ontopic!

Het is niet de bedoeling dat je vermeld of of wanneer je je Windows 7 schijfje hebt ontvangen. Dit is het ervaringen topic...remember!

Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Think before you post....
Minder legale zut loopt kans om spontaan te verdwijnen en je een onvrijwillig bericht op te leveren. De regels die op het forum gelden - copyright zijn gewoon van kracht!