Voor zover ik weet moet je een apparaat hebben dat zich als media center extender (zo heet dat toch?) gedraagt. Dan kun je inderdaad de media daar af laten spelen.Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 19:33:
hallo,
Draai nu zelf paar maandne windows 7, werkt perfect! Maar zat toenet een beetje teneuzen op de microsoft site en zag in dit filmpje( woonkamer) dat ze muziek kon selecteren en deze dan over de home cinema in de woonkamer kon afspelen.
iemand enig idee hoe ze dit doet? Moet je hiervoor een home cinema hebben met internet aansluiting?
Greetz,
En dit http://tweakers.net/aanbod/list_ads/cat/809ElementriX schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 17:01:
V&A "ondersteunt" geen software kwam ik van de week achter.
Verwijderd
Ook hier een experiment.
Windows 7 rtm.
-Er is ongeveer oneindig veel te veranderen en af te stellen
-3D rendering gaat beter als onder Vista
-Erg wennen aan al die nieuwe menu's en jumplists
-Heeft wel een leercurve tov Vista
-Alle programma's werken goed en het is snappy
-Het inlogscherm komt fel op me af met schreeuwend blauw en bloemetjes
-Ik kom met Cerec 3d al aan de 4100 MB use en dat is beduidend meer als onder Vista
Het is wennen en de taskbar is wel nuttig, maar je klikt al snel mis is mijn ervaring. Zou dit kunnen komen omdat de reactiesnelheid van vensters en menu's onder 7 zo hoog is?
Ik ben benieuwd hoe Windows 7 ontvangen gaat worden. Is het een meerwaarde over XP?
Weet het niet en ik twijfel. Het is wel bewezen dat het meer resources nodig heeft, maar Windows 7 draait ook op netbooks schijnt, dus ik twijfel.
Is Windows 7 een meerwaarde over Windows Vista?
Dat denk ik wel. Windows Vista moet blijkbaar meer van de vaste schijf lezen dan Windows 7 ?!
Windows 7 rtm.
-Er is ongeveer oneindig veel te veranderen en af te stellen
-3D rendering gaat beter als onder Vista
-Erg wennen aan al die nieuwe menu's en jumplists
-Heeft wel een leercurve tov Vista
-Alle programma's werken goed en het is snappy
-Het inlogscherm komt fel op me af met schreeuwend blauw en bloemetjes
-Ik kom met Cerec 3d al aan de 4100 MB use en dat is beduidend meer als onder Vista
Het is wennen en de taskbar is wel nuttig, maar je klikt al snel mis is mijn ervaring. Zou dit kunnen komen omdat de reactiesnelheid van vensters en menu's onder 7 zo hoog is?
Ik ben benieuwd hoe Windows 7 ontvangen gaat worden. Is het een meerwaarde over XP?
Weet het niet en ik twijfel. Het is wel bewezen dat het meer resources nodig heeft, maar Windows 7 draait ook op netbooks schijnt, dus ik twijfel.
Is Windows 7 een meerwaarde over Windows Vista?
Dat denk ik wel. Windows Vista moet blijkbaar meer van de vaste schijf lezen dan Windows 7 ?!
Ik heb nou toch wel zoiets raars met mijn Windows 7
Heb op Windows 7 een share gemaakt met read/write voor Everyone.
Als ik op een XP SP3 computer verbinding probeer te maken met de share gaat dat goed. Kan alle bestanden zien en door alle mappen browsen, maar zodra ik een bestand wil openen of kopieeren dan raakt de Windows 7 computer z'n ip adres kwijt en hij krijgt direct een 169.* adres
Windows 7 Professional (MSDN) en Windows XP Pro met SP3.
Dit is wel heel erg raar

Heb op Windows 7 een share gemaakt met read/write voor Everyone.
Als ik op een XP SP3 computer verbinding probeer te maken met de share gaat dat goed. Kan alle bestanden zien en door alle mappen browsen, maar zodra ik een bestand wil openen of kopieeren dan raakt de Windows 7 computer z'n ip adres kwijt en hij krijgt direct een 169.* adres

Windows 7 Professional (MSDN) en Windows XP Pro met SP3.
Dit is wel heel erg raar

Dat is al bekend, 7 is goed ontvangen, hoor bijna niet anders. Dan heb ik het over de eindgebruiker, bedrijfsleven is nog even afwachten.Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:09:
Is de RTM info nu uiteindelijk een volwaardige versie of niet?
Of zou ik beter wachten tot de Retail download?
(En ja, ik heb een 100% legale key (MSDN) voor de mensen die zich zorgen maken)
EDIT:
Domme vraag, na een beetje opzoekwerk (via Bing dan wel, Google levert minder op), zie ik dat het zelfs dezelfde build is...
Maakte me gewoon zorgen over andere software waarbij ik dat voorhad, om te kunnen updaten (Service Pack) moest ik eerst de retail versie installeren om te kunnen updaten...
DUS: RTM = Retail
Of zou ik beter wachten tot de Retail download?
(En ja, ik heb een 100% legale key (MSDN) voor de mensen die zich zorgen maken)
EDIT:
Domme vraag, na een beetje opzoekwerk (via Bing dan wel, Google levert minder op), zie ik dat het zelfs dezelfde build is...
Maakte me gewoon zorgen over andere software waarbij ik dat voorhad, om te kunnen updaten (Service Pack) moest ik eerst de retail versie installeren om te kunnen updaten...
DUS: RTM = Retail
[ Voor 46% gewijzigd door Dima_2005 op 12-10-2009 22:09 ]
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)
Ik heb al sinds halverwege via MA3D windows 7 enterprise 64 bit. Dat is build 7600 en voor zover ik kan vinden ook de retail versie. Ik krijg nu echter wel berichten dat ik mijn windows moet validaten. De validation tool van microsoft (genuine advantage tool) kan echter pas vanaf 22 oktober met windows 7 omgaan.
Nu zijn de berichtjes alleen maar irritant, maar het worden er wel steeds meer en ik heb windows 7 langer dan een maand geïnstalleerd als het 22 oktober is. Ik kon niet vinden wat er dan precies gebeurt, maar in principe zou windows maar 30 dagen werken volgens de guides als ik niet valideer...
Nu zijn de berichtjes alleen maar irritant, maar het worden er wel steeds meer en ik heb windows 7 langer dan een maand geïnstalleerd als het 22 oktober is. Ik kon niet vinden wat er dan precies gebeurt, maar in principe zou windows maar 30 dagen werken volgens de guides als ik niet valideer...
Dan moet je ff rearmen, kan je er weer 30 dagen tegenaan. Google maar effeQuarin schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 22:38:
Ik heb al sinds halverwege via MA3D windows 7 enterprise 64 bit. Dat is build 7600 en voor zover ik kan vinden ook de retail versie. Ik krijg nu echter wel berichten dat ik mijn windows moet validaten. De validation tool van microsoft (genuine advantage tool) kan echter pas vanaf 22 oktober met windows 7 omgaan.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Nee.
RTM is niet perse retail.
Zo lastig is het toch niet om op die termen een zoekmachien los te laten?
RTM : Wikipedia: Release to manufacturer of Release to Market, net hoe je het wil hebben.
Dan heb je nog OEM licentievormen, Retail licenties en wat onder Volume Licensing valt: MAK of KMS.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
Je bedoeld min of meer dat de updates die verschijnen tussen de RTM en OEM/retail meegenomen kunnen worden?
De markt van corporate users en de markt van volk die hem volledig koopt is toch RTM code?!
Windows Update zal populair blijven. Er zijn al enkele updates voor Windows 7 en een hoop taalpaketten.
Windows Update is altijd handig bij nieuwe hardware. Vaak vind hij de driver zelf. Ook post-final dus.
Upgrade ofwel een nieuwe Windows versie? Of zodanig upgraden in de zin dat over een jaar Windows 7 met service pack 1 te koop is met het servicepack al op de originele media?
Dat gebeurde met Vista ook, maar de versie die ik had was de 2007 release. het updateproces van alle updates vanaf 2007 kost veel tijd.
Zou het er voor Windows 7 ook zo uitzien tegen de release van Windows 8?
Die dingen vraag ik me af.
Ten eerste wil ik Windows 7 inzetten op de praktijk (dus bedrijfsmatig) en voor thuis ook aanschaffen.
Verder ben ik dik tevreden met hoe het werkt en het is zeer stabiel. Beter omschreven, foutvrij.
De markt van corporate users en de markt van volk die hem volledig koopt is toch RTM code?!
Tussen RTM en Final kunnen fabrikanten hun OEM embedden met eigen drivers. Dat heeft toch niets met de Windows 7 codebase zelf te maken?RTM - de software die in principe gereed is om aan producenten te verstrekken (zie boven).
Final - het softwareproduct is in de omloop gebracht.
Service packs en updates - aanvullingen en verbeteringen op de software, die in de Final kunnen worden ingesloten middels een updateproces
Upgrade - een nieuwe versie van de software, die doorgaans vele verbeteringen en nieuwe functionaliteit bevat
Windows Update zal populair blijven. Er zijn al enkele updates voor Windows 7 en een hoop taalpaketten.
Windows Update is altijd handig bij nieuwe hardware. Vaak vind hij de driver zelf. Ook post-final dus.
Upgrade ofwel een nieuwe Windows versie? Of zodanig upgraden in de zin dat over een jaar Windows 7 met service pack 1 te koop is met het servicepack al op de originele media?
Dat gebeurde met Vista ook, maar de versie die ik had was de 2007 release. het updateproces van alle updates vanaf 2007 kost veel tijd.
Zou het er voor Windows 7 ook zo uitzien tegen de release van Windows 8?
Die dingen vraag ik me af.
Ten eerste wil ik Windows 7 inzetten op de praktijk (dus bedrijfsmatig) en voor thuis ook aanschaffen.
Verder ben ik dik tevreden met hoe het werkt en het is zeer stabiel. Beter omschreven, foutvrij.
Ter info:Sjah schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:18:
[...]
Dat is al bekend, 7 is goed ontvangen, hoor bijna niet anders. Dan heb ik het over de eindgebruiker, bedrijfsleven is nog even afwachten.
bij justitie gaan er vanaf december/januari in een jaar tijd ca.16.000 werkplekken over op Windows 7, wat aangeeft dat er vanuit een "conservatieve organisatie" (de overheid) genoeg vertrouwen is in het nieuwe besturingssysteem.
ik dacht dat de overheid opensource ging pushen?geenstijl schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 23:45:
[...]
Ter info:
bij justitie gaan er vanaf december/januari in een jaar tijd ca.16.000 werkplekken over op Windows 7, wat aangeeft dat er vanuit een "conservatieve organisatie" (de overheid) genoeg vertrouwen is in het nieuwe besturingssysteem.
zelf gebruik ik al een maandje of 4 win7 naar volle tevredenheid, nog geen problemen tegen gekomen

Had me net toch iets vreemds, ik start mijn computer op (nog niet zo oud, staat alleen maar Windows 7 op) ik meld me aan
blijft mijn scherm zwart, en 5 seconden later een melding:
Uw windows is niet legitiem, Nu legale software kopen of Later opnieuw vragen.
foutmelding 0X0
Ik heb gewoon Build 7100 waar bij winver staat dat hij nog steeds geldig is, tot maart 2010 ofzo, en office is ook niet het probleem.
foutmelding 0X0
Ik heb gewoon Build 7100 waar bij winver staat dat hij nog steeds geldig is, tot maart 2010 ofzo, en office is ook niet het probleem.
Verwijderd
Dat 'probleem' heb ik ook al een tijdje, ik heb de beta build 7000 en mijn proefperiode is ook verlopen. Ik klik gewoon steeds netjes op 'ask me later' en dan start hij gewoon op. Het is nog even wachten tot ik een OEM-versie van windows 7 kan binnenhalen, neem aan dat het dan is opgelost!hugoy schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 07:47:
Had me net toch iets vreemds, ik start mijn computer op (nog niet zo oud, staat alleen maar Windows 7 op) ik meld me aan
foutmelding 0X0
Die is al te vinden op een van de bekende Usenet search portals. Ik heb laatst de Win7 x64 OEM binnengehaald en geinstalleerd...loopt als een trein!Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:26:
[...]
Dat 'probleem' heb ik ook al een tijdje, ik heb de beta build 7000 en mijn proefperiode is ook verlopen. Ik klik gewoon steeds netjes op 'ask me later' en dan start hij gewoon op. Het is nog even wachten tot ik een OEM-versie van windows 7 kan binnenhalen, neem aan dat het dan is opgelost!
Hoe zit het nou precies met de MSDN-AA (MA3D.com) versies van Windows 7?
Ik weet dat je ze niet voor commercieel gebruik mag gebruiken. Maarja ik neem toch dat als je zo'n versie thuis gebruikt er weinig aan de hand is??
Krijg je automatisch een key toegstuurd van MA3D als je een versie gedownload hebt? Ik weet ook dat je zo'n key maar 1 keer kunt activeren, daarna lukt dit niet meer.
Kun je ook zonder problemen meerdere keys aanvragen?? En zo ja, hoe doe ik dit?
Ik hoor dit graag.
Ik weet dat je ze niet voor commercieel gebruik mag gebruiken. Maarja ik neem toch dat als je zo'n versie thuis gebruikt er weinig aan de hand is??
Krijg je automatisch een key toegstuurd van MA3D als je een versie gedownload hebt? Ik weet ook dat je zo'n key maar 1 keer kunt activeren, daarna lukt dit niet meer.
Ik hoor dit graag.
Ik heb vandaag ook even windows 7 geinstalleerd, loopt echt als een trein. Alleen werkt wpa/wpa2 beveiliging van je draadloos internet niet. Onbeveiligd werkt die wel. Windows geeft aan dat het om een wep gaat terwijl het wpa/wpa2 is. Wanneer ik netwerksleutel invoer geeft hij aan dat die fout is terwijl die voor 250% goed is. Laatste drivers staan er op.
Verwijderd
Ik heb even een vraag voor jullie fervente W7 gebruikers;
Ik heb hier een laptop met een raid0 set van 2 maal 80 gig, waar windows7(x32 7600) op staat met van alles erop geïnstalleerd.
Nu heb ik twee andere harde schijven gekocht van ieder 500 gig (zo hoef ik geen externe hdd meer te gebruiken).
Afijn, wie weet er een goed soort van programma in de geest van norton ghost oid, wat met windows7 werkt.
Ik wil dus een kopie overzetten naar een externe usb-hdd en deze terug plaatsen op de nieuwe raid0 serie.
Ik heb hier een laptop met een raid0 set van 2 maal 80 gig, waar windows7(x32 7600) op staat met van alles erop geïnstalleerd.
Nu heb ik twee andere harde schijven gekocht van ieder 500 gig (zo hoef ik geen externe hdd meer te gebruiken).
Afijn, wie weet er een goed soort van programma in de geest van norton ghost oid, wat met windows7 werkt.
Ik wil dus een kopie overzetten naar een externe usb-hdd en deze terug plaatsen op de nieuwe raid0 serie.
Ik zou acronis true image 2010 gebruiken mijns inziens het beste back-up programma.
ATI werkt hier als een zonnetje op een raid array echter nog niet geprobeerd.
ATI werkt hier als een zonnetje op een raid array echter nog niet geprobeerd.
Verwijderd
Ik zie dat in de TS Super AntiSpyware in de lijst met niet werkende apps staat, echter gebruik ik dit al een aantal maanden zonden problemen.
Het kan natuurlijk zijn dat ik geluk heb, maar ik denk dat ie uit de lijst kan.
Het kan natuurlijk zijn dat ik geluk heb, maar ik denk dat ie uit de lijst kan.
Waarschijnlijk moet je dan nog aan Windows vertellen dat het om WPA gaat in plaats van WEP, bij mij werkt het in ieder geval prima...Neefdave schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:31:
Ik heb vandaag ook even windows 7 geinstalleerd, loopt echt als een trein. Alleen werkt wpa/wpa2 beveiliging van je draadloos internet niet. Onbeveiligd werkt die wel. Windows geeft aan dat het om een wep gaat terwijl het wpa/wpa2 is. Wanneer ik netwerksleutel invoer geeft hij aan dat die fout is terwijl die voor 250% goed is. Laatste drivers staan er op.
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2009 12:59 ]
Staat gewoon op MA3D.com onder de FAQ MSDNAA:Buffalo schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:29:
Je mag zoveel installaties uitvoeren als je nodig hebt, maar steeds voor persoonlijk gebruik. Daarbij altijd rekening houdend met het feit dat de software enkel voor educatieve- en testdoeleinden mag gebruikt worden. Enkele voorbeelden:
- je hebt 1 vaste pc (desktop) en 1 laptop die je gebruikt voor je studies. --> MSDNAA is legaal.
- je vader gebruikt een laptop die hij ontleent van zijn werk. --> MSDNAA mag NIET geïnstalleerd worden.
- je volgt (of geeft) les voor het vak 'besturingssystemen' en de klas-pc's werden uitgerust met het besturingssysteem dat behandeld wordt. --> het besturingssysteem uit MSDNAA mag gebruikt worden.
- een reeks klas-pc's is nog niet uitgerust met een besturingssysteem en andere software die je onder MSDNAA kan vinden. --> MSDNAA mag NIET gebruikt worden.
In dezelfde FAQ als bovenstaande vraag op MA3D te vinden. Eerste punt van de lijst. Ik heb overigens geen problemen gehad met het meerdere keren activeren van een key op hetzelfde systeem na een herinstallatie.Krijg je automatisch een key toegstuurd van MA3D als je een versie gedownload hebt? Ik weet ook dat je zo'n key maar 1 keer kunt activeren, daarna lukt dit niet meer.
Kijk eens hierboven. Met andere woorden, even zoeken voordat je gaat posten?Kun je ook zonder problemen meerdere keys aanvragen?? En zo ja, hoe doe ik dit?
Zolang het iedere keer nieuws is op de tweakers FP, als een overheids of andere instelling naar linux overstapt, zal het nog wel langzaam gaan. Bij mijn vriendin d'r werk zitten ze wel op linux, maar dat is dan ook wel een bepaalde hoek: kringloopwinkels. Misschien dat ze bij Greenpeace en dat soort organisaties ook op opensource zitten.Maarja het aantal mensen wat support kan leveren op linux is ook wat lager in aantal dan voor de Ms' oplossing, dat zal ook wel uitmaken.!GN!T!ON schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 23:49:
[...]
ik dacht dat de overheid opensource ging pushen?
Windows Backup misschien? :-)Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:41:
Ik heb even een vraag voor jullie fervente W7 gebruikers;
Verwijderd
Dus ik hoef niet te wachten tot 22 okt? Ik dacht dat dan de officiele release was! Ik ga voor de x86 versie (processor doet geen x64 geloof ik). Via usenet betaal je niets voor software & code, alleen abonnementskosten? Of zou mijn huidige code voor de beta/RC het nog een keer doen?dafmay schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:15:
[...]
Die is al te vinden op een van de bekende Usenet search portals. Ik heb laatst de Win7 x64 OEM binnengehaald en geinstalleerd...loopt als een trein!
Via usenet haal je alleen "trial" versies binnen of voorgecrackte versies.Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:39:
[...]
Dus ik hoef niet te wachten tot 22 okt? Ik dacht dat dan de officiele release was! Ik ga voor de x86 versie (processor doet geen x64 geloof ik). Via usenet betaal je niets voor software & code, alleen abonnementskosten? Of zou mijn huidige code voor de beta/RC het nog een keer doen?
Dus of illegaal, of 120 dagen gebruiken (rearmen
Iemand al een pre-order staan voor Windows 7 ? 
Kan al bij meerdere tenten geloof ik
Onder andere hier
Kan al bij meerdere tenten geloof ik
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Verwijderd
lol, ik draai al ruim een jaar de Beta zonder ooit iets ge-rearmed te hebbenTomasH schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:45:
[...]
Via usenet haal je alleen "trial" versies binnen of voorgecrackte versies.
Dus of illegaal, of 120 dagen gebruiken (rearmen)
Omdat ik het vermoeden heb dat er nog wel meer gaat uitvallen wil ik toch wel een officiele versie! Ik lap wel een paar tientjes voor een OEM x86 home premium...
Al ruim een jaar draai je dat? Knap, de beta is er pas sinds eind December. En paar tientjes voor de oem... wat dacht je van 9 tientjes. 
Kijk eens bij Salland, die is wel stukje goedkoper dan Yorcom.DennusB schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:45:
Iemand al een pre-order staan voor Windows 7 ?
Kan al bij meerdere tenten geloof ikOnder andere hier
[ Voor 53% gewijzigd door Sjah op 13-10-2009 15:08 ]
Ja, en een langzamer opstartend netwerk?Sjah schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:58:
Al ruim een jaar draai je dat? Knap, de beta is er pas sinds eind December. En paar tientjes voor de oem... wat dacht je van 9 tientjes.
Wtf heeft dat te maken met een verlopen BETA?

IndeedTomasH schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:45:
[...]
Verwijderd
sorry, even verrekend, heb eerst vista geprobeerd (30 dagen 'proef') en vanaf februari de beta. Wat het langzame opstarten van mn netwerk ermee te maken heeft weet ik ook niet, waarom ik geen bureaublad-achtergrond meer kan instellen ook niet. Beide problemen zijn pas opgedoken toen de beta-versie verliep.Sjah schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:58:
[...]
Kijk eens bij Salland, die is wel stukje goedkoper dan Yorcom.
Ga idd wel bij Salland bestellen, windows 7 bevalt me wel!!
Als ik windows 7 opnieuw opstart voert die eigenlijk altijd chkdsk uit. In de eventlogs kan ik ook niet vinden waarom. Als het daarbij bleef zou het vervelend zijn maar wat het echt irritant maakt is dat die 9 van de 10 keer crashed en bovendien kan ik de scan niet cancellen want hij lijkt niet op het toetsenbord te reageren. Is dit een bekende bug?Anarchy 99 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:42:
[...]
Ik heb op m'n laptop exact hetzelfde!
Nu heb ik toevallig Antivira eraf gehaald en MS Security Essentials erop gezet en volgens mij ging het opstarten nu wel eens een keer zonder chkdsk. Heb jij ook die gratis antivira software? Dan ligt het daaraan.
EDIT: is trouwens op een laptop met inderdaad ook avira antivir geinstalleerd
[ Voor 5% gewijzigd door ebborazor op 13-10-2009 17:00 ]
och sorry wat stom man, vergeet ik het belangrijkste erbij te zetten, me creative x-fi audioanandus schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 16:15:
[...]
Opnieuw installeren of juiste licentie kopen
[...]
Wat bedoel je? Equalizer van wat?
[...]
http://www.microsoft.com/.../get/upgrade-advisor.aspx
Dat heb je mis...TomasH schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:45:
[...]
nl_windows_7_ultimate_x64_dvd_x15-65920
47 dagen geleden van usenet getrokken en ik heb 'm uitvoerig getest met verscheidene virusscanners en rootkitdetectors.
Ik gebruik 'm nu met veel plezier i.c.m. een legale licentie.
Ik gebruik ook Avira Antivirus(de gratis versie) en ik ondervind geen problemen.Als ik windows 7 opnieuw opstart voert die eigenlijk altijd chkdsk uit. In de eventlogs kan ik ook niet vinden waarom. Als het daarbij bleef zou het vervelend zijn maar wat het echt irritant maakt is dat die 9 van de 10 keer crashed en bovendien kan ik de scan niet cancellen want hij lijkt niet op het toetsenbord te reageren. Is dit een bekende bug?
EDIT: is trouwens op een laptop met inderdaad ook avira antivir geinstalleerd
[ Voor 34% gewijzigd door Sefyu op 13-10-2009 17:08 ]
Wie zegt er dan dat je die trial versies niet kan activeren ?Sefyu schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:07:
[...]
Dat heb je mis...
nl_windows_7_ultimate_x64_dvd_x15-65920
47 dagen geleden van usenet getrokken en ik heb 'm uitvoerig getest met verscheidene virusscanners en rootkitdetectors.
Ik gebruik 'm nu met veel plezier i.c.m. een legale licentie.
Die heb ik ook, die crystalizer optie zit er in hoor, als je de Juli drivers installt. Of bedoel jij iets anders, equalizer heb ik namelijk niet (en mis ik niet).Scrtz schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:00:
[...]
och sorry wat stom man, vergeet ik het belangrijkste erbij te zetten, me creative x-fi audio
Ik heb de opties ook, alleen werken ze gewoon niet als je ze aanzet, geluid blijft precies hetzelfde.Sjah schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:13:
[...]
Die heb ik ook, die crystalizer optie zit er in hoor, als je de Juli drivers installt. Of bedoel jij iets anders, equalizer heb ik namelijk niet (en mis ik niet).
Even goed lezen, ik reageer op de post waarin staat dat je Windows 7 van usenet alleen illegaal, of 120 dagen kunt gebruiken, ik bewijs hier dus het tegendeel.DennusB schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:11:
[...]
Wie zegt er dan dat je die trial versies niet kan activeren ?
En dan vraag ik me ook nog eens af hoe jij kan zien dat mijn installatie een trial is.
[ Voor 11% gewijzigd door Sefyu op 13-10-2009 17:50 ]
Terechte opmerking, want zo een versie die gecrackt is kan je met (Hazar) tooltje uncracked maken, en dan je legale key invoeren. Dat tooltje is sowieso wel geinig, kan je mooi je mobo-merk of cpu-merk in het eigenschappen-windows zetten (oftewel je eigen oem-info invoeren).Sefyu schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:49:
[...]
En dan vraag ik me ook nog eens af hoe jij kan zien dat mijn installatie een trial is.
Heeft iemand ervaring met het downloaden vanaf MA3D? Wellicht verkeerde topic, maar ik probeer Windows 7 dus binnen te halen, maar mijn download start maar niet.
Ik gebruik nu DAP, omdat die me wel handig lijkt, want Getright (wat op MA3D staat) lijkt me ingewikkeld. En via dat programma werkte het ook niet.
Ik heb in DAP als een andere testdownload gedaan, en dat werkt meteen op volle snelheid. Maar zodra ik een link toevoeg van MA3D, gebeurd er helemaal niets...
Ik gebruik nu DAP, omdat die me wel handig lijkt, want Getright (wat op MA3D staat) lijkt me ingewikkeld. En via dat programma werkte het ook niet.
Ik heb in DAP als een andere testdownload gedaan, en dat werkt meteen op volle snelheid. Maar zodra ik een link toevoeg van MA3D, gebeurd er helemaal niets...
De versie die ik geïnstalleerd heb had wel tooltjes meegeleverd om WPA/WGA/etc te omzeilen, maar deze waren meegeleverd, de installatie zelf is niet gepatched. Ik heb die tooltjes dan ook niet gebruikt, aangezien ik gewoon geïnstalleerd heb met een legale key.
Ook heb ik geen tooltje nodig om mijn productcode te wijzigen, ik kan gewoon rechtsklikken op "Computer" en dan heb ik onderaad mijn systeemeigenschappen een koppeling staan waar ik simpelweg op kan klikken mocht ik eventueel mijn productcode willen wijzigen.
Ook heb ik geen tooltje nodig om mijn productcode te wijzigen, ik kan gewoon rechtsklikken op "Computer" en dan heb ik onderaad mijn systeemeigenschappen een koppeling staan waar ik simpelweg op kan klikken mocht ik eventueel mijn productcode willen wijzigen.
Niet door MS en dus een warez editie.Sefyu schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:09:
De versie die ik geïnstalleerd heb had wel tooltjes meegeleverd om WPA/WGA/etc te omzeilen, maar deze waren meegeleverd,
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
Dat is een goeie.Buffalo schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:29:
Ik hoor dit graag.
Op onze praktijk willen we hem wel gaan uitrollen, maar thuis werk ik al stiekem voor het werk met Windows 7 want Cerec 3d en Exquise werken voorbeeldig onder Windows 7.
Maar hoe kun je dan Windows 7 goed testen als je geen commerciële paketten mag testen?
Nu ik ervaar dat Cerec 3d en Exquise het prachtig doen heb ik wel goede argumenten om Windows 7 een kans te geven onze praktijk.
Daar is de Windows 7 Enterprise 90 dagen trial toch voor?
Ik heb overigens nog een andere manier om gratis aan Windows 7 te komen....je moet alleen wel in Zevenhuizen wonen:

[ Voor 31% gewijzigd door TheVMaster op 13-10-2009 21:43 ]
What's the catch? Vage actie, en uiteraard niet erg nuttig voor al diegenen hier die in een echt dorp of stad wonen.
Sjah schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:39:
What's the catch? Vage actie, en uitaraard niet erg nuttig voor al diegenen hier die in een echt dorp of stad wonen.
Klopt, maar dat doet niks af aan de legaliteit van mijn installatie. En eigenlijk doet dat er helemaal niet toe naar mijn mening. Al die softwaremakers willen zo graag claimen dat je een licentie koopt, en niet de software zelf, nou dan bepaal ik ook zelf van welke bron ik 'm installeer, want dat heeft naar mijn mening niks met de licentie te maken.
EDIT:
Mocht het volgens de voorwaarden van MS verboden zijn om aan een andere manier dan winkel/Technet/MSDN(AA)/MS.com/etc Windows 7 te verkrijgen, en mocht deze voorwaarde rechtsgeldig zijn, dan trek ik mijn opmerking uiteraard terug.
[ Voor 19% gewijzigd door Sefyu op 13-10-2009 21:53 ]
Aja, 't is van Ms, Zevenhuizenaren blijven tot End of Support op 7 zitten, dus tot 2020.TheVMaster schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:42:
[...]
is weinig vaag aan die actie....gewoon ludiek enneh...Zevenhuizen...voor het geval je het nog niet doorhad
btw. Als je op een andere manier aan een gratis 7 wil komen, kan je je voor een van de events inschrijven die hier genoemd worden. Heb een vermoeden dat daar wel kopietjes worden overhandigd, en de bijeenkomsten in R'dam en H'sum zijn gratizzz. Zelf ga ik naar H'sum, lijkt me leuke avond, met eten en borreltje, zelfs leuk als je geen 7 meekrijgt.
[ Voor 18% gewijzigd door Sjah op 13-10-2009 21:50 ]
Sjah schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:49:
[...]
Aja, 't is van Ms, Zevenhuizenaren blijven tot End of Support op 7 zitten, dus tot 2020.![]()
btw. Als je op een andere manier aan een gratis 7 wil komen, kan je je voor een van de events inschrijven die hier genoemd worden. Heb een vermoeden dat daar wel kopietjes worden overhandigd, en de bijeenkomsten in R'dam en H'sum zijn gratizzz. Zelf ga ik naar H'sum, lijkt me leuke avond, met eten en borreltje, zelfs leuk als je geen 7 meekrijgt.
Ze zijn ook al bij ons op kantoor geweest...

Jammer dat je niet gaat, je bent een van de weinige tweakers die ik nog niet tot vijand heb gemaakt
[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 13-10-2009 22:41 ]
Na het tevreden gebruikt te hebben op mijn PC. Heb ik besloten het ook om mijn laptop te installeren
Het gaat om een HP Elitebook 8530p
Alles werkt prima out of the box.
Heb echter 2 problemen:
Fingerprint Driver: Windows installeerd automatisch een driver met TrueSuite 2.0. Helaas pakt deze om de een of andere reden mijn vingerafruk niet. Ik scan en scan maar hij reageerd er niet op
Batterij: Ik heb 2 standen Geballanceerd en Energiebesparing. Batterij lijkt Minder lang mee te gaan 1 uur op 45% met Vista was dit rond de 2 uur. Mischien moet alles nog geoptimaliseerd worden.
Het gaat om een HP Elitebook 8530p
Alles werkt prima out of the box.
Heb echter 2 problemen:
Fingerprint Driver: Windows installeerd automatisch een driver met TrueSuite 2.0. Helaas pakt deze om de een of andere reden mijn vingerafruk niet. Ik scan en scan maar hij reageerd er niet op
Batterij: Ik heb 2 standen Geballanceerd en Energiebesparing. Batterij lijkt Minder lang mee te gaan 1 uur op 45% met Vista was dit rond de 2 uur. Mischien moet alles nog geoptimaliseerd worden.
Via dit aan de praat gekregen http://www.mydigitallife....and-64-bit-for-windows-7/Emrulez schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:42:
Met deze pakt hij dus de vingerafdruk niet, staat volgens mij ook in de comments op die website.MichelatNL schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:51:
[...]
Via dit aan de praat gekregen http://www.mydigitallife....and-64-bit-for-windows-7/
Ik heb een beetje een stom probleem met windows 7. Op het moment dat ik Internet Explorer opstart wordt mijn cursor opeens 5 keer zo groot. Kan nergens vinden hoe ik dit kan veranderen. Weet iemand hier misschien een oplossing voor?
Verwijderd
Ik zat zo eens bij Norrod te kijken naar de Win7 prijzen http://www.norrod.nl/ws_a...groep_id=14&add=65&sel=69 maar waarom is een 64bit versie duurder (al is het maar een paar euro) dan een 32bit versie?
Zou iemand hier misschien nog op kunnen reageren
:
Heeft iemand hier misschien enig idee of in Windows 7 alle folder template problemen eens zijn aangepakt?
Voor een groot aantal mappen die ik gebruik heb ik niet hetzelfde template maar per map een ander.
Ik heb zowel bij XP Prof SP3 als Vista Ultimate SP2 verschillende reghacks etc etc geprobeerd om dingen als de BAGMRU size te vergroten.
Op mijn huidige Vista installatie zou deze waarde zelfs op 50.000 items moeten staan.
Nu heeft het zaakje ongeveer een jaar vlekkeloos gewerkt, maar nu ineens gaan veel templates (van de vaste mappen die ik dus vaak gebruikt) weer helemaal de vrije loop.
Instellingen als window size/position en template worden niet meer onthouden en lijken telkens te veranderen.
Dit is een stukje usability/file management (hoe je het ook wil noemen) in windows wat mij echt enorm irriteerd.
Desnoods maar een verborgen bestandje van 1kb in iedere folder, dat is voor mij geen probleem maar daar lijkt MS met Vista vanaf te zijn gestapt.
Ik zou graag van iemand horen of deze problemen in Windows 7 ook nog spelen?
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Mensen die 64-bit kopen zijn vaak geneigd om meer geld uit te geven?Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 02:41:
Ik zat zo eens bij Norrod te kijken naar de Win7 prijzen http://www.norrod.nl/ws_a...groep_id=14&add=65&sel=69 maar waarom is een 64bit versie duurder (al is het maar een paar euro) dan een 32bit versie?
64-bit zal minder verkocht worden, dus willen ze per product meer winst maken om de ontwikkelkosten te dekken?
64-bit heeft een meerwaarde tov de 32-bit?
hmm nee ik weet het ook niet lol
Zijn dit soort acties wel toegestaan? Gratis iets van redelijke waarde weggeven aan mensen die in een bepaald gebied wonen?TheVMaster schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:36:
Ik heb overigens nog een andere manier om gratis aan Windows 7 te komen....je moet alleen wel in Zevenhuizen wonen:
[afbeelding]
What's next; gratis zonnebanken alleen voor blanken uit Blankebergen?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Sorry, maar dat is echt onzin. De inkoop prijs van de schijfjes is waarschijnlijk gewoon net zo duur voor de winkel. Toen ik mijn Vista Home Premium x64 kocht was deze goedkoper dan de 32 bits versie. Als je naar zaken als Azerty kijkt zul je zien dat die prijzen schommelen van dag tot dag. Daarbij komt dat je met een 32bit key ook een 64bit versie kan installeren en andersom.Floris-K schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 08:42:
[...]
Mensen die 64-bit kopen zijn vaak geneigd om meer geld uit te geven?
64-bit zal minder verkocht worden, dus willen ze per product meer winst maken om de ontwikkelkosten te dekken?
64-bit heeft een meerwaarde tov de 32-bit?
hmm nee ik weet het ook niet lol
En aangezien er geruchten gaan dat Microsoft voor Windows 8 & 9 naar 128bit wil overstappen lijkt het mij juist dat men de x64 gaat aanprijzen zodat de 32bit langzaam uitgefaseerd raakt (en er straks dus alleen 64 en 128 bit versies zijn).
Overigens verbaas ik me er steeds over dat er niet veel computers (vooral laptops) met x64 worden geleverd... Slechts een aantal highend machines komen met x64, de rest met 32bit (zelfs als ze 4GB geheugen hebben). Lijkt mij dat je als leverancier (zeker bij laptops) toch volledige controle hebt over de hardware die erin komt en dus makkelijk naar x64 kunt gaan... Ik was voor iemand specifiek op zoek naar een machine met x64, maar die zijn vrij schaars...
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Zo te zien zijn het Home Premiums die je krijgt. De waarde daarvan valt nog onder de catogorie kado/gift. Niks aan de hand dusPhusebox schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 08:53:
[...]
Zijn dit soort acties wel toegestaan? Gratis iets van redelijke waarde weggeven aan mensen die in een bepaald gebied wonen?
Vind het wel een geestige actie
[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 14-10-2009 09:59 ]
Neej volgens mij is het verboden om iets gratis weg te gevenPhusebox schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 08:53:
[...]
Zijn dit soort acties wel toegestaan? Gratis iets van redelijke waarde weggeven aan mensen die in een bepaald gebied wonen?

Eh...het is Windows 7 Ultimate die ze krijgenPWM schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 09:58:
[...]
Zo te zien zijn het Home Premiums die je krijgt. De waarde daarvan valt nog onder de catogorie kado/gift. Niks aan de hand dusDat een beperkt gebied het krijgt is normaal bij promotionele acties.
Vind het wel een geestige actie
[ Voor 28% gewijzigd door TheVMaster op 14-10-2009 10:56 ]
edit:
Anders leer ik even lezen
Anders leer ik even lezen
[ Voor 102% gewijzigd door anandus op 14-10-2009 11:23 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ok, naar Norrod ga ik dus nooit, wat een afzetters zeg.Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 02:41:
zie Salland
Nog maar een keertje danHeeft iemand ervaring met het downloaden vanaf MA3D? Wellicht verkeerde topic, maar ik probeer Windows 7 dus binnen te halen, maar mijn download start maar niet.
Wat heeft het downloaden vanaf MA3D nou met Windows 7 te maken?
Lees de topicwarning ook even?
Lees de topicwarning ook even?
[ Voor 20% gewijzigd door alt-92 op 14-10-2009 18:56 ]
Legaal zal het wel zijn. Maar Microsoft had beter een Nederlandstalige Windows 7 Home Premium Family Pack uitgebracht.Phusebox schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 08:53:
[...]
Weet niet of ik hier een nieuw topic speciaal voor zou kunnen/moeten openen, dus eerst hier maar.
Had Soundblaster Live! 5.1 ... werkend gekregen met tips van mensen hier, maar was alleen stereo.
Met geen mogelijkheid kon ik normaal 5.1 geluid krijgen.
Mp3's konden wel over front/rear, maar films en spellen waren niks.
Ik een nieuwe kaart kopen. Met mijn gelimiteerde budget een Audigy Value (is een Audigy 2) gekocht, min of meer wetend dat die dezelfde problemen zou hebben onder W7. (Moeilijk nieuwere hardware te vinden hiero, voor een schappelijke prijs)
Nou is er via windows update een nieuwe driver gekomen (van Creative zelfs!! jaja) en die werkt goed met de Audigy Value, maar je kan niets instellen. Geen Audio Console oid, slechts W7 "sound config"
MP3's bleven over slechts 2 speakers, en geen CMSS en zo om dat in te stellen.
Weer aant zoeken geweest, en toen kwam ik op deze site/pagina:
http://forums.creative.co...nts-tab/m-p/436083#M24583
Stap voor stap langs gelopen, en het werkt gewoon.
Hier een blije sloeber met ouwe/goedkope hardware.
Voor een ieder die nog met een SB Live 5.1 of een Audigy (1/2/4) zit... Dit werkt!
Heb 5.1 surround in mijn films, en mp3's worden leuk over de front en rear boxjes geblazen.
(heb trouwens Creative Inspire T6160 speakers, de vernieuwde T6100)
Had Soundblaster Live! 5.1 ... werkend gekregen met tips van mensen hier, maar was alleen stereo.
Met geen mogelijkheid kon ik normaal 5.1 geluid krijgen.
Mp3's konden wel over front/rear, maar films en spellen waren niks.
Ik een nieuwe kaart kopen. Met mijn gelimiteerde budget een Audigy Value (is een Audigy 2) gekocht, min of meer wetend dat die dezelfde problemen zou hebben onder W7. (Moeilijk nieuwere hardware te vinden hiero, voor een schappelijke prijs)
Nou is er via windows update een nieuwe driver gekomen (van Creative zelfs!! jaja) en die werkt goed met de Audigy Value, maar je kan niets instellen. Geen Audio Console oid, slechts W7 "sound config"
MP3's bleven over slechts 2 speakers, en geen CMSS en zo om dat in te stellen.
Weer aant zoeken geweest, en toen kwam ik op deze site/pagina:
http://forums.creative.co...nts-tab/m-p/436083#M24583
Voor een ieder die nog met een SB Live 5.1 of een Audigy (1/2/4) zit... Dit werkt!
Heb 5.1 surround in mijn films, en mp3's worden leuk over de front en rear boxjes geblazen.
(heb trouwens Creative Inspire T6160 speakers, de vernieuwde T6100)
Eat the bugs, live in a pod
TheVMaster schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:53:
[...]
Neej volgens mij is het verboden om iets gratis weg te gevenMicrosoft deelt hier iets bij wijze van ludieke actie uit aan inwoners van Zevenhuizen. De vergelijking die jij maakt is wel heel krom....alleen voor blanken? Dat zou racistisch zijn...
[...]
Eh...het is Windows 7 Ultimate die ze krijgenhehe inderdaad erg geestige actie....
offtopic:
Maar wat deze actie betreft is hij inderdaad wat discriminerend: Er bestaat ook nog een zevenhuizen in ZH, dus eigenlijk hadden ze die ook in de actie mee moeten nemen
En ikzelf woon niet in Zevenhuizen
Maar wat deze actie betreft is hij inderdaad wat discriminerend: Er bestaat ook nog een zevenhuizen in ZH, dus eigenlijk hadden ze die ook in de actie mee moeten nemen
En ikzelf woon niet in Zevenhuizen
Verwijderd
Grappig, zover ik weet staat op de DVD zowel de 32-bits als de 64-bits versie. Afzetterij van de bovenste plank dus.Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 02:41:
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2009 15:01 ]
Je betaald dan ook voor de licentie en niet voor de dvdVerwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 15:01:
[...]
Grappig, zover ik weet staat op de DVD zowel de 32-bits als de 64-bits versie. Afzetterij van de bovenste plank dus.
[ Voor 20% gewijzigd door muppet99 op 14-10-2009 15:09 ]
Carpe Diem
Feli dat het werkt, maar is een (niet zo dure) X-fi audio niet te krijgen in Jakarta dan?HMC schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 14:13:
En een Athlon X2 met 2 GB vind ik niet echt een sloebersetje.
Jeej !
Juist ontdekt dat ik de 27ste (Oktober, TechNet Roadshow Brussel) vrij heb van school
Dan kan ik ten minste de hele dag daar zijn.
Nu hopen dat ze in BE ook goodiebags uitdelen
Al zal het ook zonder goodiebags wel leuk worden.
Juist ontdekt dat ik de 27ste (Oktober, TechNet Roadshow Brussel) vrij heb van school
Dan kan ik ten minste de hele dag daar zijn.
Nu hopen dat ze in BE ook goodiebags uitdelen
Al zal het ook zonder goodiebags wel leuk worden.
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Ik heb een raar probleempje met de recent files (zowel startmenu als de jumplist).
Bij lokale bestanden werkt alles zoals het hoort, maar als ik bestanden vanaf een netwerk folder open komt maar 1 bestand uit die folder in de recent files te staan. Dus na het openen van blep.txt staat deze erbij, als ik vervolgens blep2.txt open vervangt deze blep.txt in de recent files
Nog iemand hier last van?
Bij lokale bestanden werkt alles zoals het hoort, maar als ik bestanden vanaf een netwerk folder open komt maar 1 bestand uit die folder in de recent files te staan. Dus na het openen van blep.txt staat deze erbij, als ik vervolgens blep2.txt open vervangt deze blep.txt in de recent files
Nog iemand hier last van?
Hoe zit het nu toch met het Family Pack? Waar kun je dat kopen? Ik vind dit allemaal zo vaag!
Komt dat door IEIk heb een beetje een stom probleem met windows 7. Op het moment dat ik Internet Explorer opstart wordt mijn cursor opeens 5 keer zo groot. Kan nergens vinden hoe ik dit kan veranderen. Weet iemand hier misschien een oplossing voor?
Ikzelf heb dat probleem ook, maar mijn cursor wordt niet meer normaal als ik IE afsluit.
Zelfs de cursors opnieuw op 'normaal' zetten in het configuratiescherm helpt mij niet.
Worden ze bij jou na het afsluiten van IE weer normaal?
Een herstart heb ik nog niet gedaan, misschien dat dát (tijdelijk) helpt.
let the past be the past.
Iemand ook last van de ASSERT Failed meldingen in Internet Explorer op de 64bit versie? Wordt er gek van, al zou ik het alleen al uit kunnen schakelen ben ik al blij.
Heb bij beide Foutopsporing bij Scripts uitschakelen, het vinkje aangevinkt, maar tevergeefs.
Heb bij beide Foutopsporing bij Scripts uitschakelen, het vinkje aangevinkt, maar tevergeefs.
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Die wordt niet in Nederland verkocht. Wel bij Amazon.co.uk, maar dat is dan natuurlijk geen NL versie.Maaster schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 17:47:
Hoe zit het nu toch met het Family Pack? Waar kun je dat kopen? Ik vind dit allemaal zo vaag!
Family pack kwam juist toch ook naar Nederland.tweak_dude schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 17:57:
[...]
Die wordt niet in Nederland verkocht. Wel bij Amazon.co.uk, maar dat is dan natuurlijk geen NL versie.
Check dit maar, te reserveren bij Informatique: http://www.informatique.nl/900499
Edit: Is een UK versie, NL versie wordt begin 2010 verwacht...
[ Voor 8% gewijzigd door Buffalo op 14-10-2009 18:07 ]
Verwijderd
Je kan over de Engelse versie natuurlijk wel het met vistalizator de Nederlandse taal zetten.
Niet quoten als het niet nodig is
Niet quoten als het niet nodig is
[ Voor 66% gewijzigd door alt-92 op 14-10-2009 19:19 ]
Nee bij mij blijft het ook na het afsluiten van IE. Herstart helpt inderdaad wel.SPee schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 17:48:
[...]
Komt dat door IE
Ikzelf heb dat probleem ook, maar mijn cursor wordt niet meer normaal als ik IE afsluit.
Zelfs de cursors opnieuw op 'normaal' zetten in het configuratiescherm helpt mij niet.
Worden ze bij jou na het afsluiten van IE weer normaal?
Een herstart heb ik nog niet gedaan, misschien dat dát (tijdelijk) helpt.
iemand bekend met een probleem dat meteen na boot er een svchost.exe alle cpu opslurpt?
Als ik het het proces beeindig, is alles weer in orde
Als ik het het proces beeindig, is alles weer in orde
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Ja.
Oh, je wilde ook nog weten waardoor het komt en wat je eraan kan doen?
Stel dan niet je vraag op zo'n verschrikkelijk vage manier. Doe je ook niet als je een topic moet starten toch?
Tja, lijkt mij een kwestie van in je performance monitor eens gaan kijken welk onderdeel wat via svchost als service wordt gedraaid er dan staat te stampen.
Niet anders dan in Vista - en zowel Vista als 7 maken dat via Taskmanager al heel goed inzichtelijk, het is alleen even dat je zelf ook moet kijken.
Oh, je wilde ook nog weten waardoor het komt en wat je eraan kan doen?
Stel dan niet je vraag op zo'n verschrikkelijk vage manier. Doe je ook niet als je een topic moet starten toch?
Tja, lijkt mij een kwestie van in je performance monitor eens gaan kijken welk onderdeel wat via svchost als service wordt gedraaid er dan staat te stampen.
Niet anders dan in Vista - en zowel Vista als 7 maken dat via Taskmanager al heel goed inzichtelijk, het is alleen even dat je zelf ook moet kijken.
Verwijderd
DankjeElementriX schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:56:
Daar is de Windows 7 Enterprise 90 dagen trial toch voor?
Het is wel zo dat als Windows 7 ultimate 64-bit goed functioneert dat de Enterprise editie dat ook doet.
Maar dan moet ik een herinstal doen met Enterprise en voor een tandartsenpraktijk met 5 computers is Enterprise niet van toepassing??
Waarom niet 5 systemen met Windows 7 ultimate en een onderlinge back-up via libraries onderhouden
Ik ben tandarts en geen computerdeskundige.
Bitlocker vind ik ook wel intressant
Heb jij een bron ? Ik heb Microsoft BE gemailt en er zou geen NL versie komen.Buffalo schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 18:06:
[...]
Edit: Is een UK versie, NL versie wordt begin 2010 verwacht...
Hallo,
weet iemand ook hoe je de command prompt in XP compatibility mode kan draaien?
Alvast bedankt
weet iemand ook hoe je de command prompt in XP compatibility mode kan draaien?
Alvast bedankt
Ik zat laatst te denken aan iets. De situatie is als volgt: Volgende week krijg ik als het goed is Windows 7 binnen. En volgende maand wil ik een nieuwe laptop kopen.
Nu vroeg ik mij af of ik Windows 7 op mijn oude kan installeren en volgende maand zorgeloos op mijn nieuwe? Mijn gevoel zegt dat het niet kan, maar zeker weet ik het niet.
Nu vroeg ik mij af of ik Windows 7 op mijn oude kan installeren en volgende maand zorgeloos op mijn nieuwe? Mijn gevoel zegt dat het niet kan, maar zeker weet ik het niet.
Ik draai nu alweer een paar maanden op de beta's van windows 7 en eigenlijk niets dan lof, dus ik zou graag naar een volwaardige winkelversie willen overstappen. Nu zou ik net als met de Vista versie ook gewoon de OEM versie willen kopen. Daar kon je als systeembouwer de OEM versie van kopen (systeembouwer hier zijnde: ik bouw mijn eigen computer uit componenten, niet als beroep of zo), maar dan zonder support (ik dacht dat dat de 'boxed' versie was).
Nu zit ik een beetje met de licensie van OEM die bij Windows 7 van toepassing is, want het lijkt net alsof we weer bij af zijn: je mag de OEM alleen kopen icm hardware en je krijgt hier wel ondersteuning op. Is dit een fout van de Informatique website, of moet ik weer wachten totdat ik hardware ga vervangen?
De upgrade heeft altijd een geldige installatie nodig, dus dat vind ik niet handig als ik mijn hele computer weer eens vers wil installeren en de retail is gelijk de dubbele prijs.
Nu zit ik een beetje met de licensie van OEM die bij Windows 7 van toepassing is, want het lijkt net alsof we weer bij af zijn: je mag de OEM alleen kopen icm hardware en je krijgt hier wel ondersteuning op. Is dit een fout van de Informatique website, of moet ik weer wachten totdat ik hardware ga vervangen?
De upgrade heeft altijd een geldige installatie nodig, dus dat vind ik niet handig als ik mijn hele computer weer eens vers wil installeren en de retail is gelijk de dubbele prijs.
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Als je een niet-OEM versie koopt (dus gewoon de Retail versie) is er niets aan de hand. De licentie van een Retail versie mag je gewoon overzetten op andere hardware (dus ook op een andere pc).RnB schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 08:52:
Ik zat laatst te denken aan iets. De situatie is als volgt: Volgende week krijg ik als het goed is Windows 7 binnen. En volgende maand wil ik een nieuwe laptop kopen.
Plus zal op de nieuwe laptop ook waarschijnlijk Windows 7 staan, alleen is dan de vraag of het de versie is die je wilt hebben.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Maar in de media (waaronder Tweakers) is toch bericht over het feit dat het Family Pack ook naar NL (en een aantal andere Europese landen) kwam? Ik vind het bijzonder onduidelijk allemaal, en van de Microsoft website wordt je hoegenaamd niets wijzer...tweak_dude schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 17:57:
[...]
Die wordt niet in Nederland verkocht. Wel bij Amazon.co.uk, maar dat is dan natuurlijk geen NL versie.
Ben ik nu de enige die het Family Pack zo ongeveer de enige redelijke aanbieding van MS vind om je systemen te updaten? (Als je 'gewoon' upgrade betaal je hier 3x 120 = 360 euro voor, terwijl dit met een Family Pack voor zo'n 135 euro kan... Of zitten er addertjes onder het gras????
De kleine heeft mijn toetsenbord mishandeld en nu heb ik een complete lege desktop.
De desktop map in mijn profiel heeft echter nog wel alles staan dus het is niet verwijderd.
Iemand een idee hoe ik mijn desktop weer terug krijg?
De desktop map in mijn profiel heeft echter nog wel alles staan dus het is niet verwijderd.
Iemand een idee hoe ik mijn desktop weer terug krijg?
43% of all statistics are worthless.
Kan jij lezen?abusimbal schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 01:01:
[...]
Heb jij een bron ? Ik heb Microsoft BE gemailt en er zou geen NL versie komen.
Er staat toch bovenaan bij die beschrijving dat de NL versie begin 2010 verwacht wordt.
Informatique zal dat er niet zomaar bijzetten denk ik.
Ik heb hetzelfde probleem .. voor wat ik begrijp ligt het aan power saving opties of aan ipv6. Die twee ga ik morgen eens proberen. Een beetje googlen op 'windows 7 network issues' en je vindt aardig wat hitsVerwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 18:17:
Ik heb geen idee meer waar het in te zoeken...
Waarschijnlijk zijn de icoontjes verborgen - rechtermuisknop op het bureaublad > View/Beel > Show desktop/Toon bureaubladNowa schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:59:Iemand een idee hoe ik mijn desktop weer terug krijg?
Trekt wel klanten aan, die toch 7 willen hebben maar uiteindelijk dan toch maar de losse versie of een US versie nemen omdat ze niet willen wachten.Buffalo schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:13:
Informatique zal dat er niet zomaar bijzetten denk ik.
Marketing
Ik ben het met je eens. Het familypack lijkt mij ook interesant. Voor €150 meteen al mijn pc's op windows 7. Ik heb geprobeerd informatie te zoeken over de stand van zaken ten opzichte van dit family pack in Nederland, maar naast het genoemde bericht op tweakers vind ik bitter weinig informatie.Maaster schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:21:
[...]
Maar in de media (waaronder Tweakers) is toch bericht over het feit dat het Family Pack ook naar NL (en een aantal andere Europese landen) kwam? Ik vind het bijzonder onduidelijk allemaal, en van de Microsoft website wordt je hoegenaamd niets wijzer...
Ben ik nu de enige die het Family Pack zo ongeveer de enige redelijke aanbieding van MS vind om je systemen te updaten? (Als je 'gewoon' upgrade betaal je hier 3x 120 = 360 euro voor, terwijl dit met een Family Pack voor zo'n 135 euro kan... Of zitten er addertjes onder het gras????
Wat ik tot nu toe weet:
- Het betreft een family pack van Windows 7 Home premium
- Het gaat in het family pack om upgrade versies, dus je moet een legale versie van Xp of Vista hebben
- Het gaat om de UK versie en de taal is niet te wijzigen (kan alleen bij Ultimate)
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Top!Zodiac schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 13:15:
[...]
Waarschijnlijk zijn de icoontjes verborgen - rechtermuisknop op het bureaublad > View/Beel > Show desktop/Toon bureaublad
Zo simpel kan het zijn
43% of all statistics are worthless.
Ja maar die kan je upgraden, he. Lijkt me altijd beter dan een volledige oem opofferen. En die oem zou ik op de 1e laptop niet activeren, als je dan op je 2e laptop gaat proberen activeren, zal je moeten bellen.megatronics schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:12:
Plus zal op de nieuwe laptop ook waarschijnlijk Windows 7 staan, alleen is dan de vraag of het de versie is die je wilt hebben.
Iemand anders die dit heeft gehad en er een oplossing voor heeft? Het lijkt toch niet echt gekoppeld te zijn aan Internet Explorer. Maar het begint wel vaak in IE. Het verdwijnt soms ook weer om onverklaarbare reden.Twistedmark schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 01:12:
Ik heb een beetje een stom probleem met windows 7. Op het moment dat ik Internet Explorer opstart wordt mijn cursor opeens 5 keer zo groot. Kan nergens vinden hoe ik dit kan veranderen. Weet iemand hier misschien een oplossing voor?
Meer mensen met hetzelfde probleem. http://social.technet.mic...b1-4b92-9927-374aac7ab3be Zij denken aan een ATI- driver probleem.
[ Voor 28% gewijzigd door Twistedmark op 15-10-2009 18:08 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Houd het ontopic!
Het is niet de bedoeling dat je vermeld of of wanneer je je Windows 7 schijfje hebt ontvangen. Dit is het ervaringen topic...remember!
Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.
Think before you post....
Minder legale zut loopt kans om spontaan te verdwijnen en je een onvrijwillig bericht op te leveren. De regels die op het forum gelden - copyright zijn gewoon van kracht!
Houd het ontopic!
Het is niet de bedoeling dat je vermeld of of wanneer je je Windows 7 schijfje hebt ontvangen. Dit is het ervaringen topic...remember!
Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.
Think before you post....
Minder legale zut loopt kans om spontaan te verdwijnen en je een onvrijwillig bericht op te leveren. De regels die op het forum gelden - copyright zijn gewoon van kracht!