[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 15 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste
Acties:
  • 107.529 views

Onderwerpen

Alle 31 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
Buffalo schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:13:
[...]

Kan jij lezen?
Er staat toch bovenaan bij die beschrijving dat de NL versie begin 2010 verwacht wordt.
Informatique zal dat er niet zomaar bijzetten denk ik.
Inderdaad, zie het nu pas. Mooi even Microsoft terug mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06 15:53
En de Family pack zou toch ook beperkte periode beschikbaar zijn?
Zelf denk ik dat ik het ook ga kopen.
Voor 50 euro per pc is een goede prijs.
En voor mij maak het niet uit of het nu nl of uk is.
Ik ga er niet op wachten of het moet maar een paar maanden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-06 16:01
Ondanks dat ik een tevreden Vista gebruiker ben begint het toch wel een beetje te kriebelen om over te stappen naar Windows 7 na de officiële release volgende week. Ik zit alleen een beetje met welke versie en vooral welke licentie. Momenteel heb ik een legale retail Vista Home Premium licentie (don't ask why indd erg duur, lang verhaal). Nu heb ik echter een tweetal opties voor mijzelf vastgesteld:

a) Surfspot Windows 7 Ultimate UK (64-bit) upgrade licentie voor +- €70.

b) Webwinkel Windows 7 Home Premium UK (64-bit) oem licentie voor waarschijnlijk +- €90

Aangezien ik nogal van de clean install ben, lijkt mij een upgrade versie niet echt geschikt voor mij. Ik vraag mij af of het echter mogelijk is om een full retail versie te downloaden/installeren en vervolgens de upgrade licentie in te voeren als user key? Zelfde manier hoe ik nu van 32 bit naar 64 bit vista ben gegaan. Zelfde key, andere vista versie. Of zal hij deze niet wga valideren/accepteren?

Als dat laatste het geval is dan is het natuurlijk simpel; de oem licentie aanschaffen. Iemand die hier al een idee over heeft of zal ik tot na de release moeten wachten om te zien of dit soort constructies gaan werken?

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-06 21:05
Zelf heb ik hier thuis een Upgrade Enterprise 64bit versie liggen. Deze kun je gewoon als een Clean install installeren. Dit heeft een vriend van me gevonden. Ik had het aan hem gegeven, en hij heeft een schone installatie uitgevoerd!

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:27

RnB

TheVMaster schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:42:
[...]

Als je een niet-OEM versie koopt (dus gewoon de Retail versie) is er niets aan de hand. De licentie van een Retail versie mag je gewoon overzetten op andere hardware (dus ook op een andere pc).
Ahja, zoiets dacht ik al idd. Thanks voor de heads-up. Ik hoef verder ook geen de-activatie oid te doen?
Ik heb een retail versie gepre-ordered, dus er is niets aan de hand. :)
megatronics schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:12:
Plus zal op de nieuwe laptop ook waarschijnlijk Windows 7 staan, alleen is dan de vraag of het de versie is die je wilt hebben.
Ik ga een macbook pro halen, daar zal geen W7 op staan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

RnB schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 16:59:
[...]
Ik ga een macbook pro halen, daar zal geen W7 op staan. ;)
Wel grappig dat zowat iedereen die een macbook heeft er als nog Windows op draait :+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:27

RnB

Tja, volgens mij komt dat omdat de meeste van Windows afkomen of voor bepaalde software toch nog Windows nodig hebben.

In mijn geval is het dus beide. Ik heb ook nog heel veel software liggen voor Windows, die ik voor Mac OSX dan nog zou moeten aanschaffen. Plus dat ik Windows 7 Retail legaal heb aangeschaft, dan is het zonde om deze niet te installeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321711

Twistedmark schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 15:10:
[...]

Iemand anders die dit heeft gehad en er een oplossing voor heeft? Het lijkt toch niet echt gekoppeld te zijn aan Internet Explorer. Maar het begint wel vaak in IE. Het verdwijnt soms ook weer om onverklaarbare reden.

Meer mensen met hetzelfde probleem. http://social.technet.mic...b1-4b92-9927-374aac7ab3be Zij denken aan een ATI- driver probleem.
@Twistedmark

Zelf heb ik er geen last van, maar de videokaart wordt door Windows 7 zelf gevonden (HD3850). Misschien is de Windows 7 driver 3% trager dan de nieuwste drivers, maar wel probleemvrij en dat is ook belangrijk.
Windows 7 herkent ongeveer alles, zou het dan nuttig zijn om dan alsnog de nieuwste drivers te installeren?

Familypack:

Dit is de Home Premium editie en ik vind deze kariger dan de Vista Home Premium editie.
Bitlocker is wel een pré als heel de familie op het netwerk zitten. Helaas zit deze alleen in de
Enterprise en Ultimate versie. Ook heeft Enterprise meer technieken om het op het naadje af te stellen.
Ideaal als je back-ups maakt op USB sticks (1-3-2-4-6-5...) De key van 1 zet je op 3.
Homegroups is een flop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-06 21:38
Vraagje over de keys van Windows 7.

Weet iemand of je een Upgrade key op een OEM versie kunt gebruiken?

Wat zijn eigenlijk alle combinaties?

Dus bijvoorbeeld, is een key taal afhankelijk, of is iedere key op iedere tal te gebruiken?
Ik meen dat bij Vista het niet uitmaakt voor welke taal je je key gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:10
Volgens mij maakt de taal juist wel uit, je kan voor zover ik weet geen engelse upgrade over een Nederlandse versie gooien. Upgrade op OEM moet wel werken, maar dan wel dezelfde taal.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-06 16:33
Ik kan er maar niet achter komen waar je het pad kan veranderen van je personal folder. Ik wil dit namelijk graag op mn server hebben zodat ik direct een back-up heb :Y)

Ik heb ook al in het register gezocht en dingen veranderd, maar het heeft geen effect :/ Iemand die dit weet of is dit gewoon niet mogelijk? -O-

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-06 09:21
Kleine vraag,

Krijg volgende week een nieuw systeem binnen. Wou er XP opzetten en Windows 7.
Nou heb ik een Windows 7 Ultimate upgrade in bestelling. Ik las dat je daarvoor een clean install over de xp installatie moet doen (geen probleem, toch een nieuwe pc).

Het is daarna wel toch mogelijk om een dual boot te maken of niet?

Of heeft dat gezien de Windows XP modus van 7 geen zin? (vreet de emulatie geen resources?)

Ik zie trouwens net ook dat ik via Surfspot als medewerker voor 18 € een licentie kan oppikken.
Wordt hier dan nog iets aparts voor geinstalleerd of gaat men daarbij uit van de eerlijkheid van de werknemer?
(Stel dat ik over 2 jaar wegga, dan moet ik een nieuwe windows kopen bijv.)

[ Voor 32% gewijzigd door Pirate-Bozz op 15-10-2009 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-06 16:01
Kuhr89 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 16:51:
Zelf heb ik hier thuis een Upgrade Enterprise 64bit versie liggen. Deze kun je gewoon als een Clean install installeren. Dit heeft een vriend van me gevonden. Ik had het aan hem gegeven, en hij heeft een schone installatie uitgevoerd!
Goed om te horen, hopelijk dat dit bij Windows 7 ook zo is :) !

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Buffalo schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 19:10:
Vraagje over de keys van Windows 7.

Weet iemand of je een Upgrade key op een OEM versie kunt gebruiken?

Wat zijn eigenlijk alle combinaties?

Dus bijvoorbeeld, is een key taal afhankelijk, of is iedere key op iedere tal te gebruiken?
Ik meen dat bij Vista het niet uitmaakt voor welke taal je je key gebruikt.
Key is niet taalafhankelijk, dat was hij bij Vista al niet en dat is hij bij Windows 7 nog steeds niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
StefanvanGelder schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 19:42:
Ik kan er maar niet achter komen waar je het pad kan veranderen van je personal folder. Ik wil dit namelijk graag op mn server hebben zodat ik direct een back-up heb :Y)

Ik heb ook al in het register gezocht en dingen veranderd, maar het heeft geen effect :/ Iemand die dit weet of is dit gewoon niet mogelijk? -O-
Via start zoeken 'computer management' dan krijg je de oude vertrouwde systeembeheer tooltjes.
Bij users staat tabje profile met een optie voor profile path.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321548

TheVMaster schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 20:53:
[...]

Key is niet taalafhankelijk, dat was hij bij Vista al niet en dat is hij bij Windows 7 nog steeds niet...
Dus dit zou betekenen dat ik ook Chinese keys kan gebruiken? Aangezien ik van MSDN nog een paar keys heb voor Windows 7 met Traditioneel chinees.

Hoe zit dat trouwens met processorarchitectuur? Kan ik bijvoorbeeld een x64 key gebruiken voor een x86 installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Pirate-Bozz schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 19:50:
Kleine vraag,

Krijg volgende week een nieuw systeem binnen. Wou er XP opzetten en Windows 7.
Nou heb ik een Windows 7 Ultimate upgrade in bestelling. Ik las dat je daarvoor een clean install over de xp installatie moet doen (geen probleem, toch een nieuwe pc).

Het is daarna wel toch mogelijk om een dual boot te maken of niet?

Of heeft dat gezien de Windows XP modus van 7 geen zin? (vreet de emulatie geen resources?)

Ik zie trouwens net ook dat ik via Surfspot als medewerker voor 18 € een licentie kan oppikken.
Wordt hier dan nog iets aparts voor geinstalleerd of gaat men daarbij uit van de eerlijkheid van de werknemer?
(Stel dat ik over 2 jaar wegga, dan moet ik een nieuwe windows kopen bijv.)
Dit is hetgene dat je moet doen:

1. Maak in de XP Setup een partitie voor XP aan (je moet dus nog ruimte vrijlaten voor 7).
2. Installeer Windows XP.
3. Start op met de Windows 7 DVD.
4. Gebruik de vrijgelaten ruimte om een Windows 7 partitie te maken
5. Installeer Windows 7.

En je krijgt gewoon een menu als je je PC aanzet, waar je kan kiezen tussen Windows 7 en XP.
Als je het bootmenu wilt wijzigen kan je dat doen met bv. EasyBCD.
Dus dit zou betekenen dat ik ook Chinese keys kan gebruiken? Aangezien ik van MSDN nog een paar keys heb voor Windows 7 met Traditioneel chinees.

Hoe zit dat trouwens met processorarchitectuur? Kan ik bijvoorbeeld een x64 key gebruiken voor een x86 installatie?
Je kan een x64-key gebruiken voor een 32-bit installatie, en omgekeerd. Je kan ook je Chinese serial gebruiken, enkel en alleen als die Chinese versie geen speciale Windows 7 versie vereist.

Zo bestaat er bv. op TechNet een aparte XP voor Korea (Windows XP K), maar daar kan ik niet de keys van gebruiken op een normale XP TechNet Image.

[ Voor 19% gewijzigd door Petervanakelyen op 16-10-2009 09:38 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296939

Ik heb sinds kort windows 7 (64-bit) op mijn nieuwe computer geïnstalleerd, en ik heb er eerlijk gezegd alleen maar miserie mee. De drivers van mijn grafische kaart blijven steeds hangen ( HD 4870 ) en ik word constant geplaagd door Bluescreens.
De bèta heb ik ook gedraaid ( 32-bitsversie op een Pentium 4 ) en dat ging zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Anoniem: 296939 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:14:
Ik heb sinds kort windows 7 (64-bit) op mijn nieuwe computer geïnstalleerd, en ik heb er eerlijk gezegd alleen maar miserie mee. De drivers van mijn grafische kaart blijven steeds hangen ( HD 4870 ) en ik word constant geplaagd door Bluescreens.
De bèta heb ik ook gedraaid ( 32-bitsversie op een Pentium 4 ) en dat ging zonder problemen.
Maar ben je zeker dat het probleem echt Windows 7-gerelateerd is ?
Gebeurt het niet onder Vista of XP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mwij
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-06-2016
Ik heb Windows 7 RTM x64 bits geinstalleerd op mijn PC 1 jaar oud. en loop perfect.
En Nvidia, Netwerkkaart geinstalleerd.

Later plotseling is mijn pc bleven hangen en zijn er geen foutmeldingen, BSOD enz,
Maar het beeld van Windows 7 blijft maar hangen, het maakt niet uit programma of games.
Heb ik ook getest van Windows 7 Upgrade Advisors en die zeggen dat mijn pc wel compatible met Windows 7.

Ik vind Windows 7 maar niks die is maar echte vastloper :( :( .
Dus ik ben niet tevreden met Windows 7 door elke keer mijn PC vastloopt door Windows 7 zonder oorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
girllover2008 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:00:
Ik heb Windows 7 RTM x64 bits geinstalleerd op mijn PC 1 jaar oud. en loop perfect.

Later plotseling is mijn pc bleven hangen en zijn er geen foutmeldingen, BSOD enz,
Maar het beeld van Windows 7 blijft maar hangen, het maakt niet uit programma of games.
Heb ik ook getest van Windows 7 Upgrade Advisors en die zeggen dat mijn pc wel compatible met Windows 7.

Ik vind Windows 7 maar niks die is maar echte vastloper :( :( .
Dus ik ben niet tevreden met Windows 7 door elke keer mijn PC vastloopt door Windows 7 zonder oorzaken.
Kijk eerst eens je drivers na vooraleer je gaat fulmineren op Windows 7. Draai ook eens een memtest om te zien of je RAM-geheugen niet brak is. Ik ga hierbij vannuit dat je een legale Windows 7 hebt draaien en geen plieks-aio-activated-win7 ISO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat deed ie ook al met XP64 en Vista bij jou.
Mijn pc hangt vast na 4 uur spelen

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
FezzFest schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:44:
[...]

Kijk eerst eens je drivers na vooraleer je gaat fulmineren op Windows 7. Draai ook eens een memtest om te zien of je RAM-geheugen niet brak is. Ik ga hierbij vannuit dat je een legale Windows 7 hebt draaien en geen plieks-aio-activated-win7 ISO.
Wat is er mis met een versie van Pliek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 18-06 16:23

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Zelfde had ik met mijn Asus p5k, met de std netwerkdrivers steeds random lockups freeze etc. Via windows update vervolgens de driver van de netwerk-kaart geupdate en de problemen waren voorbij.
ik hoop dat alle mensen met een p5k hiermee geholpen zijn ;)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Hoe zit het nou met de keuze van een internet browser? Krijg je nou de keuze voor een internet browser, of wordt toch gewoon IE8 geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 10:15

TommyGun

Stik er maar in!

Wie gaan er woensdag naar 't launch evenement in Nieuwegein?

* TommyGun wel (met de company), en dat als LINUX beheerder :p. Maar ja, moet m'n Windows kennis ook 'n beetje bijhouden he ;)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-06 21:49
Anoniem: 321711 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 19:02:
[...]

@Twistedmark

Zelf heb ik er geen last van, maar de videokaart wordt door Windows 7 zelf gevonden (HD3850). Misschien is de Windows 7 driver 3% trager dan de nieuwste drivers, maar wel probleemvrij en dat is ook belangrijk.
Windows 7 herkent ongeveer alles, zou het dan nuttig zijn om dan alsnog de nieuwste drivers te installeren?
Windows 7 driver zou voor mij prima zijn tot ATI nieuwe uitbrengt. Maar ik heb een 5850 en volgens mij herkent windows die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisg
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-06 08:50
Voor de geïnteresseerden, ik kreeg vandaag een mailtje dat Surfspot vanaf 21 oktober Windows 7 Ultimate aanbiedt voor €69,75. 32 of 64 bit naar keuze. Uiteraard wel een upgrade en ze worden op de release dag verzonden. Vooralsnog geen andere versies dan Ultimate.

(Saxion Hogeschool)

[ Voor 4% gewijzigd door Chrisg op 16-10-2009 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:06
Chrisg schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:46:
Voor de geïnteresseerden, ik kreeg vandaag een mailtje dat Surfspot vanaf 21 oktober Windows 7 Ultimate aanbiedt voor €69,75. 32 of 64 bit naar keuze. Uiteraard wel een upgrade en ze worden op de release dag verzonden. Vooralsnog geen andere versies dan Ultimate.

(Saxion Hogeschool)
Toch waardeloos dat ze alleen upgrade versies verkopen...
Nouja via Amazon was ik maar iets duurder uit (voor Home premium weliswaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Ik was echt van plan om met deze versie geen piraatje meer te spelen.
Echter als ik de prijzen nu bekijk op de site van microsoft weet ik het toch zo net nog niet.

Ik wacht de ontwikkelingen van de family packs nog even af.
Iemand die daar meer over weet?
Google komt niet veel verder dan dat het aangekondigd is. Versies en prijs zou ik graag willen weten.

43% of all statistics are worthless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:43

mjl

Ugh

Chrisg schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:46:

(Saxion Hogeschool)
Yup, voor 18 euro via de TU Delft ;) Meteen alle 4 besteld (NL/UK 32/64) ... de 22e leverbaar !
tweak_dude schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:09:
[...]

Toch waardeloos dat ze alleen upgrade versies verkopen...
De Vista Ultimate (DVD) die ik daar vandaan heb kan ook zonder bestaand OS installed worden. Ik hoop de Windows 7 Ultimate ook. De download versie was wel een echte upgrade key, maar dat was toen ook maar 9 euro ofzo.

[ Voor 32% gewijzigd door mjl op 16-10-2009 15:01 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nowa schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:18:
Echter als ik de prijzen nu bekijk op de site van microsoft weet ik het toch zo net nog niet.

Google komt niet veel verder dan dat het aangekondigd is. Versies en prijs zou ik graag willen weten.
Er is maar 1 versie Family Pack in NL (Upgrade HP EN), prijs rond de €130,-

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

pricewatch: Microsoft Windows 7 Home Premium Family Pack (UK Retail)

Graag gedaan. Overigens vind ik de discussie 'Windows is te duur' altijd zo'n onzin. Als je zo'n pakket drie jaar gebruikt (wat wel de levenspanne is van zo'n product) kom je maar op een paar cent per dag uit wat het je feitelijk kost.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61921

Microsoft Windows 7 H. Prem. Family Pack

Dit Family Pack bestaat uit drie Upgrade licenties welke op 1 dvd staan. Zowel 32 bit als 64 bit versies zijn met deze Upgrade familiy Pack te upgraden. De NL versie wordt begin 2010 verwacht.

€ 139,00

Informatique

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En is dat retail upgrade? Dan is 139 echt niet te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Bedankt voor de replys mensen.
Duur of niet duur discussie gaan we ook niet voeren (was meer inleiding dan opzet).

Jammer dat hij alleen in een upgrade versie te krijgen is. Wachten 2010 nog even af.

43% of all statistics are worthless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Ik heb net windows 7 geïnstalleerd met een download die ik nog had staan maar ik weet eigenlijk niet welke build dat is, hoe kom ik hier achter?

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:40
Daywalk3r schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:37:
Ik heb net windows 7 geïnstalleerd met een download die ik nog had staan maar ik weet eigenlijk niet welke build dat is, hoe kom ik hier achter?
start klikken, winver intikken, enter drukken

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Ramon schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:38:
[...]

start klikken, winver intikken, enter drukken
Het is zo makkelijk :D
Versie 7600 heb ik. Dat is de RTM als ik het goed heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En de officiële MS downloads hebben toch al het buildnummer in de filename staan om die reden.

Modbreak:Voor "waar kan ik *** kopen en voor hoeveel" topics is er Shopping Forum, dus graag ontopic blijven.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Anoniem: 61921 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:07:
[...]

Microsoft Windows 7 H. Prem. Family Pack

Dit Family Pack bestaat uit drie Upgrade licenties welke op 1 dvd staan. Zowel 32 bit als 64 bit versies zijn met deze Upgrade familiy Pack te upgraden. De NL versie wordt begin 2010 verwacht.

€ 139,00

Informatique
Heb Microsoft België gemailt (ben belg) zij zeiden dat family pack enkel in het Engels komt.
Ik ga informatique mailen wat zij bedoelen met "De NL versie wordt begin 2010 verwacht."

Volgens Microsoft zou het family pack ook tijdelijk te koop zijn.

Vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 16:32
ik kreeg zojuist bericht dat mijn bestelling (home premium) vandaag werd verzonden! Beetje vroeg, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:34
marsian schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:33:
ik kreeg zojuist bericht dat mijn bestelling (home premium) vandaag werd verzonden! Beetje vroeg, of niet?
Ik heb de mijne ook al een aantal dagen in huis, ik werk echter in een computerwinkel. Dus heb hem gewoon daarvandaan meegenomen.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321548

Buffalo schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:26:
Hoe zit het nou met de keuze van een internet browser? Krijg je nou de keuze voor een internet browser, of wordt toch gewoon IE8 geinstalleerd?
Bij mij werd er gewoon IE8 geinstalleerd. Maar, heb niet de retail versie, dus ik weet niet of dat gaat verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Fanatix schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:59:
[...]

Ik heb de mijne ook al een aantal dagen in huis, ik werk echter in een computerwinkel. Dus heb hem gewoon daarvandaan meegenomen.
Hier wordt ie ook al gewoon verkocht.
Heb zelf de NL 64 bit versie besteld van Ultimate.

http://azerty.nl/8-1439/windows-7-oem-nl-.html

[ Voor 48% gewijzigd door Daywalk3r op 16-10-2009 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja bestellen kan overal, is die al verzonden, dáar gaat het om. B)

Als ik een opmerking mag maken over iets wat in de Ts mist: er staat niks in over vragen die de hele tijd terug komen, dus iets wat mensen wel boeit. Dan doel ik op: "kan ik UK key gebruiken op NL install" en "is 32bit key uitwisselbaar met de x64 versie" en "kan je upgradeversie kaal installen" . tJa niet de meest belangrijke info, maar voor sommigen blijkbaar wel.

[ Voor 73% gewijzigd door Sjah op 16-10-2009 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mwij
  • Laatst online: 14-06-2016
Deze topic was oud, oude moederbord en geheugen waren beiden defect heb ik nieuwe moederbord en nieuwe geheugen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 321711 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 19:02:
[...]

@Twistedmark

[...]

Familypack:

Dit is de Home Premium editie en ik vind deze kariger dan de Vista Home Premium editie.
Bitlocker is wel een pré als heel de familie op het netwerk zitten. Helaas zit deze alleen in de
Enterprise en Ultimate versie. Ook heeft Enterprise meer technieken om het op het naadje af te stellen.
Ideaal als je back-ups maakt op USB sticks (1-3-2-4-6-5...) De key van 1 zet je op 3.
Homegroups is een flop.
Hmm...Homegroup een flop?! Wat is er flopperig aan Homegroups?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Hmm...Homegroup een flop?! Wat is er flopperig aan Homegroups?
Dat het enkel tussen Windows 7 systemen werkt ? Dat het veel te veel shared ?
Ik heb Homegroups nooit leuk gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 12-06 13:32
ik zie het via de zoekactie niet dus ik gooi 't in de groep. In mediaplayer zit een optie voor subtitles. Die staat op "on if available. Echter, ik heb nog geen ondertitle gezien. Verschillende bestandstype's geprobeerd, file keurig dezelfde naam gegeven als het videobestand.

Krijg er echter geen ondertitle uit. Als ik google hierop vind ik allerlei theorieen en vooral heel veel workarounds. Iemand enig idee of de functie in wmp12 aan de praat te krijgen is zonder extra's.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat werkt met .smi subtitle files voor .wmv bestanden direct.
Voor andere subtitle files als .srt's moet je 3rd party dingen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 12-06 13:32
Ah! Nou ja, directvobsub dan maar.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:17
tweak_dude schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:09:
[...]

Hoe kon jij via Amazon bestellen? Als ik bestel krijg ik de melding dat ze Windows niet naar een Europees adres mogen versturen. Heb jij een Amerikaans verzendadres opgegeven dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Waarschijnlijk bedoeld die Amazon UK. Daar staat de Professional voor mij ook nog in bestelling.

[ Voor 29% gewijzigd door MegaTronics op 17-10-2009 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Laatst online: 17:17
megatronics schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 10:12:
Waarschijnlijk bedoeld die Amazon UK. Daar staat de Professional voor mij ook nog in bestelling.
Ik zie dat jij die "Windows 7 E" editie hebt besteld. Die ze speciaal voor Europa maken. Weet je zeker dat je die wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
Met vista upgrade was t mogelijk eerst zonder serial (clean) te installeren, en dan deze 'lege' installatie te upgraden en je upgrade-key te activeren. Is dit met Windows 7 ook een mogelijkheid of niet?
Zoja ga ik m als UU medewerker ook meenemen voor € 18,- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

SAICRJMPM schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 10:26:
[...]
Ik zie dat jij die "Windows 7 E" editie hebt besteld. Die ze speciaal voor Europa maken. Weet je zeker dat je die wilt?
Ten tijde van die pre-order was er sprake van de E versie en dan ook de retail versie want upgrades waren toen niet mogelijk in verband met de dan al aanwezige IE. Pas later is het gehele E plan afgeschoten en werd de normale versie geleverd. Aangezien je dan wel gebruik kon maken van upgrades is het plan weer bijgesteld. Diegene die voor 1 september een E vesie hadden besteld ontvangen de retail versie, vanaf 1 september is het een upgrade geworden.

Trouwens als ik bij Amazon mijn bestelstatus bekijk en klik op de link naar de Professional 7 E, kom ik terecht op de retail van Professional 7, dus dat gaat helemaal goed komen volgende week.

[ Voor 12% gewijzigd door MegaTronics op 17-10-2009 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:38

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Ik ga in januari ofzo weer een nieuw systeem halen. Ik wil daar dus ook Windows 7 Home Premium op zetten maar er zijn dus twee versies. OEM en Retail. Kan ik gewoon de OEM bestellen als ik bij dezelfde winkel ook hardware koop?

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

megatronics schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:26:
Trouwens als ik bij Amazon mijn bestelstatus bekijk en klik op de link naar de Professional 7 E, kom ik terecht op de retail van Professional 7, dus dat gaat helemaal goed komen volgende week.
Ik hoop het ook :Y
i7x schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:42:
Kan ik gewoon de OEM bestellen als ik bij dezelfde winkel ook hardware koop?
Ja. Daar zijn OEM-versies juist voor gemaakt om verkocht te worden bij nieuwe systemen.

[ Voor 29% gewijzigd door Gunner op 17-10-2009 11:49 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinzok
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-09-2024
Yep, dat is geen probleem.

Zolang je de OEM maar tegelijkertijd met de hardware koopt is het zover ik weet gewoon installeren, KEY invoeren, and klaar. (hooguit een normale activate en dan kan je ook weer van start.)

Ik weet niet of alle nieuwe moederborden al vanuit de winkel een SLIC-marker hebben in de BIOS, zodat je niet eens meer hoeft te activeren na installatie, omdat dat dan meestal vanzelf gebeurt. (natuurlijk wel effe het goeie certificaat erop gooien anders werkt het misschien niet )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

OK bedankt maar ik hoef niet alle hardware bij dezelfde winkel te kopen toch? Een videokaart e.d. is toch al genoeg om OEM te mogen kopen? Want ik ga waarschijnlijk niet al mijn onderdelen bij dezelfde winkel halen.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
i7x schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:25:
OK bedankt maar ik hoef niet alle hardware bij dezelfde winkel te kopen toch? Een videokaart e.d. is toch al genoeg om OEM te mogen kopen? Want ik ga waarschijnlijk niet al mijn onderdelen bij dezelfde winkel halen.
Je mag je OEM gewoon in een aparte winkel kopen, zonder hardware. Het is echter wel zo dat de OEM licentietechnisch gezien gebonden is aan de hardware waarop hij wordt geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, maar niet alle winkels weten dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Weet iemand misschien waarom in Windows 7 (en Server 2008 R2) tijdens een handmatige update via Windows Update niet alle belangrijke updates standaard geselecteerd zijn? Het viel mij op en nu ben ik benieuwd waarom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
Is het mogelijk om vandaag mijn vista installatie met een OEM dvd clean te upgraden en dan als de serial binnen is de 22e dan hiermee te activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Ja dat kan. Moet het natuurlijk wel een upgrade DVD zijn maar standaard kun je 30 dagen zonder serial en dat is volgens mij zelfs nog twee keer te verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
abusimbal schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:02:
[...]

Heb Microsoft België gemailt (ben belg) zij zeiden dat family pack enkel in het Engels komt.
Ik ga informatique mailen wat zij bedoelen met "De NL versie wordt begin 2010 verwacht."

Volgens Microsoft zou het family pack ook tijdelijk te koop zijn.

Vaag.
Bericht van Informatique, is een fout. Er komt GEEN NL versie.

Is op de website ook aangepast nu.
De NL versie wordt begin 2010 verwacht, echter is het nog niet 100% zeker dat deze er ook gaat komen.
http://www.informatique.n...h.-prem.-family-pack.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291105

Petervanakelyen schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:49:
[...]

Je mag je OEM gewoon in een aparte winkel kopen, zonder hardware. Het is echter wel zo dat de OEM licentietechnisch gezien gebonden is aan de hardware waarop hij wordt geïnstalleerd.
Even voor alle duidelijkheid; ik heb begin dit jaar mijn eigen pc in elkaar geschroefd, vista een maand geprobeerd en me daarna gered met de windows 7 Beta. Dan is het voor mij toch ook gewoon mogelijk om nu een OEM-versie te kopen en een clean install te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Waarom denk je dat dat niet zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291105

Shinzok schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:52:

Zolang je de OEM maar tegelijkertijd met de hardware koopt is het zover ik weet gewoon installeren, KEY invoeren, and klaar. (hooguit een normale activate en dan kan je ook weer van start.)
Vanwege deze opmerking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Wat een held ben ik... was dat irritante venster vóór de Task Manager he-le-maal zat. Ben toen maar online gaan zoeken naar trucs want dit kan niet langer.

De tip: Control + Shift + Escape is directe link naar de Task Manager in Vista/7. Gewoon eentje voor degenen die het nog niet weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jejking schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 16:55:
De tip: Control + Shift + Escape is directe link naar de Task Manager in Vista/7. Gewoon eentje voor degenen die het nog niet weten :)
Dat was in XP toch ook al zo?
Notabene: Ik weet het niet zeker, de herinneringen aan XP zijn lang vervaagd :P

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 17-10-2009 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

AFAIK... no. Windows XP had daar altijd een directe benadering voor, zónder overbodige poespas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
anandus schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 16:55:
[...]
Dat was in XP toch ook al zo?
Notabene: Ik weet het niet zeker, de herinneringen aan XP zijn lang vervaagd :P
In XP werkt het inderdaad ook. Maar in Windows XP opent Task Manager ook direct met Ctrl + Alt + Del.
Wat in Windows Vista of Windows 7 niet het geval is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Laatst online: 09-06 16:09
Misschien niet geheel het goede topic maar ik probeer het toch.
Ik wil mijn huidige pc upgraden (moederbord, geheugen, processor, voeding en videokaart).
En tevens wil ik Windows 7.
Maar wanneer heb je nou recht op een OEM licentie?
Het scheelt toch wel aardig wat geld.
Als ik upgrade kan ik dan een OEM licentie kopen?
En mijn huidige XP lincentie is na mijn upgrade niet meer geldig toch?

Hopelijk kan iemand mij hier duidelijkheid over verschaffen.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Petervanakelyen schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:19:
[...]

In XP werkt het inderdaad ook. Maar in Windows XP opent Task Manager ook direct met Ctrl + Alt + Del.
Wat in Windows Vista of Windows 7 niet het geval is ;)
Nee, het is in zowel XP, als Vista, als 7 configureerbaar. Waar deze configuratie ligt weet ik niet direct maar meen me duidelijk te herinneren dat afhankelijk van die configurate je ook in XP met CTRL+ALT+DEL een eerste venster kreeg waar je op moest doorklikken. Ze hebben dat venster nu alleen verplaatst naar het login scherm omdat het daar eigenlijk iets meer thuishoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60905

Wat een held ben ik... was dat irritante venster vóór de Task Manager he-le-maal zat. Ben toen maar online gaan zoeken naar trucs want dit kan niet langer.

rechtermuisknop op de superbar en dan taakbeheer
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
madmaus schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:21:
Ik wil mijn huidige pc upgraden (moederbord, geheugen, processor, voeding en videokaart).

Tenzij ik verkeerd ben (lees even het eerste bericht van dit topic) kan je niet rechtstreeks van XP naar 7 upgraden, je zal dus Vista als tussenstap moeten nemen. Aangezien dit niet echt handig werkt en upgrades soms voor de nodige instabiliteit zorgen kan je dus beter voor een propere herinstallatie kiezen, het is wat meer moeite maar je komt er meestal beter van af. Het is dus gewoon mogelijk met een OEM versie te upgraden mits je hier Vista als tussenstap gebruikt, maar dit raad ik je liever af.

Het verschil tussen OEM en Retail ligt het hem in de prijs en de limieten op de licentie, zo mag je met de goedkope OEM versie het OS slechts installeren op een enkele computer, als je dus later een nieuwe koopt moet je ook een nieuwe OS kopen. Een OEM versie is normaal gezien gewoon te koop, maar als je mogelijk van systeem gaat verwisselen dan ben je beter af met een Retail versie.

Je zal na het upgraden opnieuw moeten activeren, je kan dus niet voor het nieuwe OS jouw XP licentie gebruiken. Echter kan je wanneer je later beslist om een vage reden terug over te herinstalleren naar XP dan kan je XP weer installeren en gewoon activeren met de originele sleutel.

(In bovenstaande tekst zie je ook duidelijk waarom het kopen van een nieuw systeem meestal gepaard gaat met het aanschaffen van een nieuwe OS, alhoewel er ook nog wel andere redenen voor zijn.)

Correct me if I'm wrong... :P

[ Voor 8% gewijzigd door TaraWij op 17-10-2009 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
madmaus schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:21:

Lees de heilige TS :+
Ik kan even niet volgen: wat wil je juist ? Je gebruikt 3 dingen door elkaar.
Je huidige hardware voorzien van een Windows 7 OEM ? Je XP upgraden naar Windows 7 met een Windows 7 Upgrade version ? Je nieuwe hardware voorzien van Windows 7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Laatst online: 09-06 16:09
Ik wil mijn geupgrade pc voorzien van een windows 7.
Als het mogelijk is een OEM versie. Maar ik begreep dat OEM alleen bij een complete pc geleverd mag worden?

Eigenlijk is de vraag of je OEM kan kopen als je slechts een paar onderdelen vervangt. Of moet je dan de retail aanschaffen?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321811

gisteren geinstalleerd. het is soepel, handig en mooi. tijdens de installatie geen foutmeldingen. alle drivers geinstalleerd. na de installatie was het klaar voor gebruik. wat een heerlijke os.

eindelijk een microsoft waardig os. beter dan xp moet ik zeggen.

bedankt bill gates :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-06 23:19

The_Scarabial

MTB for life!

Is het mogelijk om Outlook Express ook weer te gebruiken in win7? Ik las dat deze is weggelaten, maar zou hem toch graag blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee dat is niet mogelijk, neem Mozilla Thunderbird.

of neem windows live mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:22
madmaus schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:45:
Eigenlijk is de vraag of je OEM kan kopen als je slechts een paar onderdelen vervangt. Of moet je dan de retail aanschaffen?
Jij hebt natuurlijk al je onderdelen bij je lokale pc shop gekocht maar je nieuwe SSD had deze shop net niet op voorraad liggen. Daarom kocht je de SSD en Windows 7 OEM bij deze webshop. Als de webshop hier vragen over stelt, dan kan je dat natuurlijk op deze manier zo uitleggen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Anoniem: 60905 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:33:
[...]

rechtermuisknop op de superbar en dan taakbeheer
:P
Dat dacht ik ook ja. Ik las de post met verbazing. Je MOET toch haast wel weten dat je de taskmanager kunt openen zoals jij zegt. Ik dacht dat zoiets wel algemeen bekend zou zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online

RTG

Zat was ik het niet, maar dit is inderdaad wel een stuk handiger. Dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of je zet hem gewoon in je startup. Staat hier altijd open, ik wil weten wat er uitgevreten wordt met het geheugen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-06 17:52

Terrestraeon

END OF LINE

Ik werk ondertussen reeds een week met Windows 7 Professional (release-versie, via school toegang tot MSDN en daar gedownload). Ik zit wel met verdeelde meningen die ik graag met jullie wil delen. Jullie meningen of stoornissen zijn ook fijn om te horen, daar gaat dit topic nu eenmaal over.

Pluspunten vind ik:

+Doordachte vernieuwingen (mogelijkheid om vensters te verdelen over je scherm door ze tegen een hoek van het scherm te slepen, gadgets zonder Sidebar plaatsen waar je wilt, bureaubladachtergronden/thema's/geluiden nu op 1 plaats: 1 plaats voor persoonlijke aanpassingen zodat iedere computerleek toch zijn/haar Window kan personaliseren zonder iets verkeerd te doen,...)

+Eindelijk de standaard windows-programma's vernieuwd! (Paint, Wordpad, rekenmachine,... in een nieuw jasjes EN met nieuwe functies)

+"Vaak gebruikte programma's" met menu's (Als je het start-menu opent krijg je net zoals in Vista eerst je meest gebruikte programma's te zien. Sommigen hebben nu rechts ervan een pijltje om iets te doen betreffende dit programma (zoals bepaalde muziekbestanden/filmpjes openen bij WMP, status wijzigen bij Messenger, notities bekijken bij Plaknotities,...)

+Uiterlijk (uitgewerktere Aero-look, slideshow van wallpapers,...)

+Terugkeer van de thema's!! Herinner je je nog de thema's uit Windows 98 SE en ouder? Het space-theme, DaVinci-theme etc... die maar zelden geactiveerd werden? Eindelijk terug een persoonlijke pc door een terugkeer van theme's, die nu tenminste leuk en eenvoudig zelf te maken zijn! Volledig uitgewerkt met nieuwe geluiden enzovoorts!

+Nostalgie troef (in de positieve zin ;), zoals ik al zei de terugkeer van de thema's en vernieuwingen van de oude vertrouwde windows-programma's, maar ook kleinere dingen zoals in WMP. Vroeger was WMP een lelijk vierkantig zwart venstertje (Media player classic) en versie 10 was een (zwaar, log) uitbundig geval met mediabibliotheek die je niet altijd nodig had om iets af te spelen. Nu in versie 11 is het opnieuw een klein, maar aantrekkelijk vormgegeven venstertje dat enkel toont wat je wou zien/horen. Met een knopje aan de rechterkant kan je dan nog beslissen of je naar de bibliotheek wilt gaan. Eenvoud. Verder is er binnekort nog de modus om XP-toepassing/programma's te kunnen draaien (Professional editie))

+Nieuwe Taakbalk (Geen tekstvakjes meer met openstaande programma's maar plaatsbesparing troef door icoontjes te gebruiken en meerdere geopende vensters van een programma (Internet Explorers en hun tabbladen, windows verkenners,...) onder hetzelfde icoontje te brengen. Door te hoveren krijg je in thumbnails te zien wat er dan openstaat. Thumbnails waren er ook al in Vista, maar nu gebruik je ze veel efficiënter en werken ze handig)

Minpunten:

-kaal uiterlijk, witte vensters (Configuratiescherm is een compleet wit venster met enkel wat onderwerpen in het midden, geen taken meer aan de linkerkant van je venster in een mooi kleurtje. En als dit er dan wél is, is het altijd wit. Veel te veel wit in de vensters zonder enige kleuren. Verder zijn programma's als WMP ook zeer kaal en wit. jammer...)

-Strengere UAC (hoewel dit soepeler zou moeten zijn krijg ik nu meer meldingen dan als in Vista! De slider die UAC-aanwezigheid zou kunnen beperken doet niet wat men beloofde dat het zou doen. Je kan door de slider lager te zetten enkel het verduisteren van je scherm afzetten of UAC compleet afzetten, wat in Vista ook al kon...)

-'Windows 7 is baas!' (Ik heb de mensen die over Vista klaagden nooit goed begrepen. "Je mag niets meer doen zonder dat je via UAC verantwoording moet afleggen" Dat is waar, maar dat is Windows 7 nog steeds! Bovendien kon je in Vista tenminste nog iets veranderen! Nu mag niets meer en moet je voor alles eerst macht verwerven! registeraanpassingen zijn 'onmogelijk', ondanks dat je eerst verantwoording aan het UAC moest afleggen! Neen daarna moet je nog bij elke sleutel of waarde die je wil aanpassen jezelf nog de macht geven om dat te kunnen doen. Idem voor systeembestanden! GROTE teleurstelling en zéér omslachtig)

-'Windows 7's kindjes baas! (Niet alleen Windows 7, maar programma's als WMP doen wat ze zelf willen zonder dat je iets mag aanpassen! Voorbeeld: ffdshow wordt wereldwijd gebruikt om allerhande muziek/filmbestanden te kunnen afspelen in WMP en Mediacenter waarbij zelfs met wat aanpassingen je muziek/filmbeleving nog beter wordt, maar niet meer in Windows 7! Zelfs na installatie van ffdshow wordt ffdshow nog altijd niet gebruikt door WMP omdat deze nu uitgerust is met nieuwe codecs waar deze zich stug aan vast klemt. Je moet al manueel registeraanpassingen doen en WMP-codecbestanden gaan verwijderen voordat ffdshow eindelijk mag meespelen (met de nodige machtverwervingen van dien die alleen al bijna een halfuur van mijn tijd afsnoepten :())

Conclusie

Mooie en handige Windows die vooral die minder ervaren en nieuwe computergebruikers zullen appriciëren.
Maar (veel) gebruiksvriendelijker? Niet door de nodige omslachtige machtsverwervingen wanneer je zelf het heft in handen wilt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• editoor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-06 15:31
Mooie en handige Windows die vooral die minder ervaren en nieuwe computergebruikers zullen appriciëren.
Maar (veel) gebruiksvriendelijker? Niet door de nodige omslachtige machtsverwervingen wanneer je zelf het heft in handen wilt nemen.
Is de oplossing niet gewoon dat je de UAC uitzet? of is dit weer een andere melding? Via een tooltje heb ik de UAC uitgezet en krijg er nooit meer melding van.

Ik had een vraag over virtualisatie. Is er al een hack of een tool waardoor je op een hogere resolutie kan gamen. Er zijn aardig wat spellen wat niet onder vista/7 draaid. Was wel een beetje teleurgesteld dat het niet compatible gemaakt is om er mee te kunnen gamen. Hopelijk zal dat dat in de toekomt wel kunnen.

En nog iets. Ik heb op het moment 6GB geheugen (ddr2) en heb het virtueel geheugen uitgeschakelt. Mijn vraag is heb ik hier meer profijt van omdat nu alles in het geheugen geladen word of ondervind je toch, onder bepaalde omstandighedene er nadelen van?
Anoniem: 296939 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:14:
Ik had het zelfde probleem als wat jij omschrijft. Heb ook de zelfde videokaart. Zowel met de beta als met de RTM van 7 heb ik constante vastlopers. Sinds ik de versie 9.10 van ati draai heb ik geen vastlopers meer dus ik denk dat zeer aannemlijk is dat het aan de drivers ligt.

[ Voor 42% gewijzigd door editoor op 17-10-2009 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DummyXL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-06 08:30
Bug of feature? Als je met de muis aan de bovenkant van een venster gaat staan zodat je twee pijltjes ziet (om grote aan te passen) en dan met links dubbel klikt maximaliseert het venter alleen in de hoogte, erg handig, maar de implementatie laat mij twijfelen dat het meer een bug is dan een feature.

Hier had een inspirerende tekst kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DummyXL schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 00:25:
Bug of feature? Als je met de muis aan de bovenkant van een venster gaat staan zodat je twee pijltjes ziet (om grote aan te passen) en dan met links dubbel klikt maximaliseert het venter alleen in de hoogte, erg handig, maar de implementatie laat mij twijfelen dat het meer een bug is dan een feature.
Is volgens mij gewoon een feature aangezien het pijltje ook naar boven en beneden wijst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DummyXL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-06 08:30
Ik denk dat dat een verkeerde verklaring is, die pijltjes geven aan dat het venster van grote veranderd kan worden. Aan de zijkant van een venster zie je de pijltjes ook maar daar reageert een dubbel klik niet.

Hier had een inspirerende tekst kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-05 08:35
editoor schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 23:22:
En nog iets. Ik heb op het moment 6GB geheugen (ddr2) en heb het virtueel geheugen uitgeschakelt. Mijn vraag is heb ik hier meer profijt van omdat nu alles in het geheugen geladen word of ondervind je toch, onder bepaalde omstandighedene er nadelen van?
Over de zin of onzin van virtueel geheugen is al heel wat geschreven (Google etc). Zelf heb ik het al jaren uitgeschakeld en geen enkel nadeel ondervonden. Tevens kan ik niet zeggen dat je systeem een prestatieboost zal krijgen. Voor mij is het enkel de gedachte dat het geheugen gewoon gebruikt wordt waar het voor bedoeld is en er niks van de schijf wordt gevraagd

Onlangs kwam ik wel 1 applicatie tegen die virtueel geheugen vereist - Warhammer 40K: Dawn of War 2, maar aangezien ik er geen fan van ben, een non-issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:18

steveman

Comfortabel ten onder

Ik had ondanks de tips in de startpost alsnog problemen met punkbuster bij COD:WaW.

Na een minuut of 2 à 3 werd ik gekicked met de melding "service communication failure".

De oplossing vond ik (Heeft 't nu een uur gewerkt :) ) hier

Vóór m'n update vanaf vista64 werkte 't allemaal prima, en ook had ik al eens pbsetup gedraaid...

Icm met bovenstaande draai ik de compatibileitsmodus zoals vermeld in de start post... fragze!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
editoor schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 23:22:
[...]

Is de oplossing niet gewoon dat je de UAC uitzet? of is dit weer een andere melding? Via een tooltje heb ik de UAC uitgezet en krijg er nooit meer melding van.
Kijk je uit?
Van wat ik hoor levert UAC uitzetten meer gezeik op dan benefit. (Dingen die opeens niet lekker meer willen werken enzo)

(Een benefit die mij compleet onduidelijk is, maarja :P Ik heb al weken/maanden geen UAC-venstertje gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Weet iemand een goede gratis virusscanner die compatible is met Windows 7? Normaal gebruik ik avast maar daar kan de live scanner precies niet gestart worden, hij staat niet in mijn icon list en wanneer ik hem handmatig opstart staat live bescherming disabled, ik zet deze op normal en als ik dan avast terug opstart staat deze weer op disabled.

Ik ben dus nu op zoek naar een goede gratis antivirus/internet security?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Laatst online: 16-06 19:15
Droned schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 13:35:
Weet iemand een goede gratis virusscanner die compatible is met Windows 7? Normaal gebruik ik avast maar daar kan de live scanner precies niet gestart worden, hij staat niet in mijn icon list en wanneer ik hem handmatig opstart staat live bescherming disabled, ik zet deze op normal en als ik dan avast terug opstart staat deze weer op disabled.

Microsoft Security Essentials misschien een optie?

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Antivir free is perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Microsoft Security Essentials (deze gebruik ik)
AVG
Avast
Avira.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Ilya schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 13:39:
[...]

Antivir free is perfect.
Ik heb deze al willen installeren maar de updates gaan tegen 4kb/s, hierdoor heb ik deze dus opgegeven :)
Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het ontopic!

Het is niet de bedoeling dat je vermeld of of wanneer je je Windows 7 schijfje hebt ontvangen. Dit is het ervaringen topic...remember!

Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Think before you post....
Minder legale zut loopt kans om spontaan te verdwijnen en je een onvrijwillig bericht op te leveren. De regels die op het forum gelden - copyright zijn gewoon van kracht!