Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas mijn nieuwe computer in elkaar gestopt, en ik heb al sinds het begin een Blue Screen met iets over het Memory Management. De Bluescreens komen op een willekeurig moment voor, en er is dus geen regelmaat in te vinden.

Probleemhandtekening:
Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Landinstelling-id: 2067

Aanvullende informatie over dit probleem
BCCode: 1a
BCP1: 00000000000041790
BCP2: FFFFFA800135F510
BCP3: 0000000000000FFFF
BCP4: 00000000000000000
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Bestanden die kunnen helpen bij dit probleem
C:\Windows\Minidump\101509-28797-01.dmp
C:\Users\Ruben\AppData\Local\Temp\WER-39998-0.sysdata.xml

Ik heb mijn RAM al gecontroleerd, en mijn harde schijf ook al. En er werden nergens fouten gevonden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

De foutcode wijst toch op een fout die geheugen gerelateerd is. Hoe heb je gecontroleerd dat je geheugen in orde is?

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 20:05:
Ik heb mijn RAM al gecontroleerd, en mijn harde schijf ook al. En er werden nergens fouten gevonden :(
Hoe en waarmee? Met memtest?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je gewoon even de Windows (kernel) opnieuw moet installeren of pak een nieuwere kernel. Zou ik mogen vragen waarmee je je ram hebt gecontroleerd? Al eens geprobeerd met 1 dimm?

Overigens hebben hier meer mensen last van, zie yahoo, google, ... (hint: zoek op de titel van dit topic!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze allebei gecontroleerd met de standaardfuncties van Windows ...
Start --> invoerveld (zoeken) --> RAM --> Geheugenproblemen van uw computer vaststellen --> Geen fouten

En dan een andere test die mijn harde schijf controleerde.
Jullie raden me dus aan om windows te herinstalleren. Het gaat hier namelijk om Windows 7 Ultimate, en ik heb er maar 1 dvd'tje van ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat was als laatste optie als je alles wel had getest met de echte memtest. Op google vind je er wel cd's etc voor. (oa hier). Maar ik weet niet wat windows doet met 'geheugenproblemen vaststellen', start windows dan wel opnieuw op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 20:39:
Nee, dat was als laatste optie als je alles wel had getest met de echte memtest. Op google vind je er wel cd's etc voor. (oa hier). Maar ik weet niet wat windows doet met 'geheugenproblemen vaststellen', start windows dan wel opnieuw op?
Ja, Windows start dan opnieuw op, waarna er een blauw scherm wordt getoond waar het geheugen wordt getest.
Ik heb ook de indruk dat mijn harde schijf wat traag is, van de ene naar de andere partitie kopiëren aan 0,9 mb/s vind ik niet zo veel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 20:30:
[...]

Ik heb ze allebei gecontroleerd met de standaardfuncties van Windows ...
Start --> invoerveld (zoeken) --> RAM --> Geheugenproblemen van uw computer vaststellen --> Geen fouten
Nee, ik raad Memtest aan :) Geen standaardfunctie van Windows.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 21:13:
[...]

Nee, ik raad Memtest aan :) Geen standaardfunctie van Windows.
Ok, ik zal eens een cd'tje branden en testen. Ik heb de afgelopen uren wel nog geen BlueScreen gehad, dus ik wacht nog even tot de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:55
Misschien een probleem met je videokaart-mem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sjah schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:26:
Misschien een probleem met je videokaart-mem...
Volgende week komen de nieuwe drivers uit. Eens kijken wat dat geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-02 14:29
Probeer memtest ik heb dit ook gehad. 1 mem module was kapot en je krijgt dan meestal pas een bsod wanneer die 2de kapotte mem module ook gebruikt word. een snelle fix is in msconfig geheugen beperken tot 512mb of 1gig maar ik zou memtest wel een volledige test laten uitvoeren da duurt wel een uurtje als het niet je modules zijn zou ik pas verder gaan kijken naar andere dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal MemTest even laten runnen
Wel ambetant dat dat programma slechts enkele kb's groot is, en ik hier nu een hele cd aan vuil moet maken :(

Edit
Ik ben nu de Memtest aan het runnen.
Na anderhalve minuut krijg ik mijn eerste fout:
TstPassFailing AdressGoodBadErr-BitsCountChan
3000000100014 - 1.0MBbfbfbfbfbfb8bfbf000700001

Update: Na 10 uur en 15 minuten heb ik nog altijd maar 1 fout ( zie boven ). Hoe moet ik deze gegevens interpreteren, en wat moet ik nu doen?

[ Voor 135% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2009 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Nu nog vinden welk RAM-latje het is, dus haal het eerste latje eruit en test opnieuw etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het RAM-latje er uit haal, dan heb ik er nog maar 2, waardoor ik de latjes in een ander slot moet gaan steken. Ik kan dus niet weten als het slot kapot is ...

Wat ik ook kan doen is de RAM-latjes even van plaats wisselen, dan weet ik al zeker dat het slot niet kapot is.
Ik test wel even beide manieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
gewoon eerst alle modules apart testen, en dan met 1 goede module alle sloten op je moederbord testen, lijtk me duidelij ktoch, sluit je alles uit

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een half uur bezig met de 2e test, en ik heb nog altijd geen errors. Ik denk dat ik gewoon weer even mijn windows installeer en kijk als ik terug Bluescreens heb ...
Het zou kunnen dat er gewoon ergens een slecht contact was ofzo.

Edit:
Ik heb er een RAM-latje uitgehaald, en ik heb zelf al mijn Windows geherinstalleerd. Ik heb tot nu toe nog geen enkele fout gekregen, wat ik normaal wel gehad zou moeten hebben ...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2009 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De problemen zijn volledig van de baan. Ik heb even mijn BIOS ge-update, en daar zat een patch bij die het probleem oplostte.

Toch niet :(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2010 14:39 ]

Pagina: 1