[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 15 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste
Acties:
  • 107.510 views

Onderwerpen

Alle 31 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:49
Droned schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 13:43:
[...]

Ik heb deze al willen installeren maar de updates gaan tegen 4kb/s, hierdoor heb ik deze dus opgegeven :)
De updates gaan niet bepaald snel, maar het is ook altijd maar paar honderd KB, dus dat boeit echt totaal niet, vind ik dan tenminste.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:55

Arfman

Drome!

Inderdaad, gewoon laten lopen, komt vanzelf een keer :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaxz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05 20:29

Slaxz

.be

[b][message=32760422,noline]
Ik ben dus nu op zoek naar een goede gratis antivirus/internet security?
De nieuwe AVG9 al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arfman schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 13:50:
Inderdaad, gewoon laten lopen, komt vanzelf een keer :)
Of gewoon kopen, dan komt die zeer snel binnen. Avira is zowat de enige die fijn prijskaartje heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:48
Heeft iemand ervaring met een Windows 7 key die van Ebay afkomt? Er zijn veel mensen die daar een Ultimate key (ook andere keys) voor redelijk weinig verkopen. Is dit wel een echte originele key?
En is dit legaal (weet dus niet of het in dit topic gezegd mocht worden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
barzi schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 20:17:
Heeft iemand ervaring met een Windows 7 key die van Ebay afkomt? Er zijn veel mensen die daar een Ultimate key (ook andere keys) voor redelijk weinig verkopen. Is dit wel een echte originele key?
En is dit legaal (weet dus niet of het in dit topic gezegd mocht worden)?
Ik zou dat niet vertrouwen. Enkel als het nog een mooi gesealde versie is, die nog niet is opengedaan, en er een duidelijke bron bij staat.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:38
Sinds gisteravond draai ik ook Windows 7. Ik heb Professional geinstalleerd, maar misschien dat ik nog voor Ultimate ga. Daar ik voor 70 euro een licentie via Surfspot kan kopen.

Tot nu toe kan ik niet anders zeggen dat Windows 7 gewoon top draait. Ik merk wel degelijk verschil met Windows Vista, die liet mijn PC een kwartier kraken, voordat ik eens fatsoenlijk aan de slag kon. Met Windows 7 kan ik dat vrijwel direct.

Dat sommigen zeggen dat Windows 7 gewoon Windows Vista SP2 is, is naar mijn mening absoluut niet waar.

Ik zal volgende week ofzo eens mijn ervaringen plaatsen, ik gebruik het te kort om er goed te over te kunnen oordelen, maar mijn eerste indruk is goed.

Ik heb wel een vraag over de activatie. Klopt het dat Windows 7 helemaal niet zeurt over activatie? Ik kan hem nog 29 dagen gebruiken, voordat ik een key moet invoeren. Ik kan mij van XP herinneren en volgens mij Vista ook, dat er meteen een tekstballon in beeld komt met een herrinnering voor activatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-06 17:52

Terrestraeon

END OF LINE

Buffalo schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 21:14:
Dat sommigen zeggen dat Windows 7 gewoon Windows Vista SP2 is, is naar mijn mening absoluut niet waar.
SP2 is het zeker niet, maar geef toe dat er veel van Vista inzit.
XP was compleet anders dan Windows ME, Vista was compleet anders dan XP, maar Windows 7 heeft toch veel van Vista weg. Ok het is een nieuwe Windows en zo hoort het ook behandelt te worden omdat er wel veel goede aanpassingen zijn. Maar de meeste ideëen zijn nog van Vista die gewoon verbeterd zijn.
editoor schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 23:22:
[...]

Is de oplossing niet gewoon dat je de UAC uitzet? of is dit weer een andere melding? Via een tooltje heb ik de UAC uitgezet en krijg er nooit meer melding van.
Ik denk dat je nog niet in contact bent gekomen met dat 'machtverwervingsgedoe' ;), anders zou je onmiddelijk begrijpen wat ik bedoel. Het heeft niks met UAC te maken.

Bovendien, je hebt er geen tooltje voor nodig hoor, gewoon Configuratiescherm, Gebruikersaccounts en Ouderlijk toezicht, Gebruikersaccounts, Instellingen voor gebruikersaccountbeheer wijzigen et voila! Zet de slider naar beneden. Hoewel je UAC beter aan laat staan omdat je anders problemen met andere programma's krijgt. Conclusie: UAC is er niet beter op geworden tegenover Vista :(. Waarom is er geen mogelijkheid om in zo'n UAC venstertje de optie 'altijd toestaan' aan te vinken? DING DING We have a winner! Waarom niet Microsoft? Zelf echt nog niet opgekomen?

Ik moet bij het opstarten van mijn pc ELKE keer opnieuw EVGA Precision toestaan als onderdeel van mijn graka (en neen ik verwijder dit niet van de startup-lijst want voor mij is het een noodzakelijk programma).

[ Voor 54% gewijzigd door Terrestraeon op 18-10-2009 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@barzi: geef 'ns een link svp.

@Buffalo: waarop draai je het? Want ik heb , als verstokte xp'er, laatst vista ns een kans gegeven, en vind het een prima systeem op mijn huidige setup (athlon x2 2.6Ghz met 3 gig), terwijl ik het op mijn p4 destijds maar zozo vond. Voor een ouder systeem heeft 7 wel duidelijk de voorkeur. tJa ik vind 7 wel degelijk voornamelijk Vista, met wat verbeteringen.
Als ik Vista had gehad, had ik gebaald, maar ook wel begrepen dat er een nieuw OS is, we zijn bijna 3 jaar verder. Het is net zoiets als Xp na 2000 kwam, alleen was Xp niet onverdeeld veel beter, sommigen vonden 2000 fijner (ik ook gedeeltelijk). Bij 7 vs Vista zie ik bijna niemand die Vista het voordeel geeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 18-10-2009 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:48
Sjah schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 21:45:
Deze bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chris5488 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 21:30:
Waarom is er geen mogelijkheid om in zo'n UAC venstertje de optie 'altijd toestaan' aan te vinken? DING DING We have a winner! Waarom niet Microsoft? Zelf echt nog niet opgekomen?
Omdat dat hetzelfde is als geen UAC? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@barzi:Ik zou er niet op ingaan, misschien werkt die, maar dan nog hebje Ms niet echt het volle pond betaald, kan je net zo goed illegaal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik moet bij het opstarten van mijn pc ELKE keer opnieuw EVGA Precision toestaan als onderdeel van mijn graka (en neen ik verwijder dit niet van de startup-lijst want voor mij is het een noodzakelijk programma).
Opstart task van maken met de benodigde elevation.
Ben je daar ook weer vanaf totdat EVGA hun software UAC aware heeft gemaakt - hetzelfde gebeurde onder Vista met die SoundManager applet van RealTek.

[ Voor 13% gewijzigd door alt-92 op 18-10-2009 21:59 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-06 17:52

Terrestraeon

END OF LINE

alt-92 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 21:58:
[...]

Opstart task van maken met de benodigde elevation.
Ben je daar ook weer vanaf totdat EVGA hun software UAC aware heeft gemaakt - hetzelfde gebeurde onder Vista met die SoundManager applet van RealTek.
Helaas, gaat niet.

EVGA Precision start niet echt op, maar laad de instellingen van mijn graka.
Ik heb het eens gedaan maar dan startte het programma EVGA Precision zelf op, en dat is niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• editoor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-06 15:31
anandus schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 13:14:
[...]
Kijk je uit?
Van wat ik hoor levert UAC uitzetten meer gezeik op dan benefit. (Dingen die opeens niet lekker meer willen werken enzo)

(Een benefit die mij compleet onduidelijk is, maarja :P Ik heb al weken/maanden geen UAC-venstertje gezien).
Daar is mij niets over bekend. Iemand die weet welke klachten je er precies van kan krijgen?

@Chris5488

Die 'machtverwervingsgedoe' is bij mij inderdaad niet uitgeschakelt en krijg er ook af en toe een melding van. Maar ik ervaar het niet echt als iets storends omdat ik die melding niet vaak krijg.

[ Voor 18% gewijzigd door editoor op 18-10-2009 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:27
[...]

SP2 is het zeker niet, maar geef toe dat er veel van Vista inzit.
XP was compleet anders dan Windows ME, Vista was compleet anders dan XP, maar Windows 7 heeft toch veel van Vista weg. Ok het is een nieuwe Windows en zo hoort het ook behandelt te worden omdat er wel veel goede aanpassingen zijn. Maar de meeste ideëen zijn nog van Vista die gewoon verbeterd zijn.
Windows XP en Windows 2000 lijken anders toch heel erg op elkaar. Face it, er zijn in OS ontwikkeling gewoon geen revoluties, alleen evolutie.
[...]

Ik denk dat je nog niet in contact bent gekomen met dat 'machtverwervingsgedoe' ;), anders zou je onmiddelijk begrijpen wat ik bedoel. Het heeft niks met UAC te maken.

Bovendien, je hebt er geen tooltje voor nodig hoor, gewoon Configuratiescherm, Gebruikersaccounts en Ouderlijk toezicht, Gebruikersaccounts, Instellingen voor gebruikersaccountbeheer wijzigen et voila! Zet de slider naar beneden. Hoewel je UAC beter aan laat staan omdat je anders problemen met andere programma's krijgt. Conclusie: UAC is er niet beter op geworden tegenover Vista :(. Waarom is er geen mogelijkheid om in zo'n UAC venstertje de optie 'altijd toestaan' aan te vinken? DING DING We have a winner! Waarom niet Microsoft? Zelf echt nog niet opgekomen?

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt, als jouw EVGA software 3 jaar na Vista-release nog steed UAC ('machtverwervingsgedoe') meldingen geeft, dan moet je hier toch echt naar EVGA kijken, dit heeft dan niets meer met MS of Windows 7 te maken, maar met een luie EVGA.

Daarnaast is UAC zeker wel beter geworden van in Vista. In vista wil het nog wel eens voorkomen dat je meerdere UAC meldingen na elkaar krijgt voor één handeling. Dit in 7 echt wel verbeterd. Daarnaast is er nu een slider, waarmee je bijv het dimmen van het scherm kan uitzetten.
Dat zijn allemaal verbeteringen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Sjah schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 21:45:

@Buffalo: waarop draai je het? Want ik heb , als verstokte xp'er, laatst vista ns een kans gegeven, en vind het een prima systeem op mijn huidige setup (athlon x2 2.6Ghz met 3 gig), terwijl ik het op mijn p4 destijds maar zozo vond. Voor een ouder systeem heeft 7 wel duidelijk de voorkeur. tJa ik vind 7 wel degelijk voornamelijk Vista, met wat verbeteringen.
Als ik Vista had gehad, had ik gebaald, maar ook wel begrepen dat er een nieuw OS is, we zijn bijna 3 jaar verder. Het is net zoiets als Xp na 2000 kwam, alleen was Xp niet onverdeeld veel beter, sommigen vonden 2000 fijner (ik ook gedeeltelijk). Bij 7 vs Vista zie ik bijna niemand die Vista het voordeel geeft.
Ik heb een HP Pavilion Elite m9362 met een Phenom X4 9550 @2,2GHz, 4 GB geheugen, GeForce 9800GT met 1 GB geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06 20:37

timvanloon

Intel or AMD?

Ik kreeg vannochtend ineens mijn windows 7 family pack al thuis bezorgt?

Dacht dat het pas vanaf 22-10 van start ging?

Wel lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Laatst online: 20:07

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

timvanloon schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 10:27:

Wel lekker!
Ja, de 22ste pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:59

tismij

???

gebruik nou al een hele poos win7 en bevalt echt prima, draait veel soepeler dan Vista is naar mijn gevoel stabieler dan XP.
Nu heb ik mijn wireless kaart vervangen door een Intel 5300 AGN en helaas voor het eerst problemen nu, krijg hem gewoon niet werkend.
Ik kan hem wel installeren (heb Vista driver geprobeert en de MS driver die in win7 zit, windows update vind geen driver dus herkend de kaart niet volgens mij) maar hij geeft fouten: "Windows couldn't automatically bind the IP protocol stack to the network adapter."
Veel gezocht maar kon niks vinden, is er iemand die de Intel 5300 AGN goed werkend heeft onder windows 7 en met welke driver dan?

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06 21:18

Wel lekker!
he? Waar besteld?

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DummyXL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-06 08:30
Bug of feature? Als je met de muis aan de bovenkant van een venster gaat staan zodat je twee pijltjes ziet (om grote aan te passen) en dan met links dubbel klikt maximaliseert het venter alleen in de hoogte, erg handig, maar de implementatie laat mij twijfelen dat het meer een bug is dan een feature.
Ik heb mijn eigen antwoord gevonden naar veel zoeken:
http://blogs.msdn.com/e7/.../designing-aero-snap.aspx
Wel grappig dat alle reviews die ik gelezen heb alle functies van Windows 7 uitvoerig beschrijven zoals maximaliseren tegen de boven rand van het scherm ed. maar niet deze functie... grappig.

Hier had een inspirerende tekst kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:46

AzzKickah

06-CENSORED

DummyXL schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 11:21:
[...]

Ik heb mijn eigen antwoord gevonden naar veel zoeken:
http://blogs.msdn.com/e7/.../designing-aero-snap.aspx
Wel grappig dat alle reviews die ik gelezen heb alle functies van Windows 7 uitvoerig beschrijven zoals maximaliseren tegen de boven rand van het scherm ed. maar niet deze functie... grappig.
Dat dubbelklikken op de rand zodat een venster in 1x verticaal of horizontaal gemaximaliseerd wordt lijkt mij toch echt gewoon een feature.
Superhandig ook, ik ontdekte 'm per toeval in de 1e week dat ik Windows 7 ging draaien en gebruik 't nu constant.
Op m'n werk mis ik 'm zelfs. Draai daar Vista met Aero en hoe vaak heb ik dan wel niet dat ik dubbelklik op de rand van een venster.. 8)7 oh ja da wul nie in Vista :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06 21:03

mjl

Ugh

tismij schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 10:34:
gebruik nou al een hele poos win7 en bevalt echt prima, draait veel soepeler dan Vista is naar mijn gevoel stabieler dan XP.
Nu heb ik mijn wireless kaart vervangen door een Intel 5300 AGN en helaas voor het eerst problemen nu, krijg hem gewoon niet werkend.
Ik kan hem wel installeren (heb Vista driver geprobeert en de MS driver die in win7 zit, windows update vind geen driver dus herkend de kaart niet volgens mij) maar hij geeft fouten: "Windows couldn't automatically bind the IP protocol stack to the network adapter."
Veel gezocht maar kon niks vinden, is er iemand die de Intel 5300 AGN goed werkend heeft onder windows 7 en met welke driver dan?
Ik heb een 5350 (zelfde als de 5300 maar dan met wimax er bij) en die werkt prima met de standaard drivers die door windows 7 worden meegeleverd.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Iemand deze gekregen:

Afbeeldingslocatie: http://www.winsupersite.com/images/win7/party_pack_02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.winsupersite.com/images/win7/party_pack_04.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.winsupersite.com/images/win7/party_pack_10.jpg

Zit erg veel spul in. Schijnen er best nog wat in de EU rond te zwerven :)

[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 19-10-2009 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:59

tismij

???

ik kan de standaard windows driver wel instaleren maar als ik diagnose doe blijft hij zeggen "Windows couldn't automatically bind the IP protocol stack to the network adapter."
Ik kan ook niet gewoon met windows update installeren ik moet echt het device selecteren en dan zegt windows ook dat hij niet kan bevestigen dat het de correcte driver is.
Is er een andere manier om te zien of de kaart zelf helemaal goed is?
(ga maar eens met een Ubuntu live cd proberen, kijken of die hem gewoon herkend)

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaster
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-12-2017

Wel lekker!
Waar had je die besteld dan, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-06 16:16
PWM schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 12:55:
Iemand deze gekregen:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Eh...neej jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@pwm: waar te krijgen?

En die 4 gekleurde dingen wtf is dat, Klei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldenflame
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-04 14:12
Dat zijn slingers ;)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
PWM schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 12:55:
Iemand deze gekregen:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Als je een party gaf kreeg je zo'n box met W7 Ultimate inzitten.

http://www.tomshardware.c...-Party-Ultimate,8591.html

Wel lekker!
Hoe ziet het eruit ? (foto's)
Zijn het 3 serials die erin zitten ?

BTW: [zeurmodus]Blijf het toch "discriminerend" vinden dat family pack enkel in het Engels naar Nederland komt (in Duitsland is hij er in het Duits!) online Petitie starten ?? [/zeurmodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon

timvanloon

Intel or AMD?

Eergisteren besteld bij Misco.nl

Origineel doosje met 2 x dvd met 32 en 64 bit.

Ik heb al schone installatie gedaan.

Zit wel maar 1 key bij trouwens? maar op doosje staat family pack.
Taal is iid engels en kan je helaas niet aanpassen (:

Afbeeldingslocatie: http://i171.photobucket.com/albums/u303/tvl2000/PA200001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i171.photobucket.com/albums/u303/tvl2000/PA200002.jpg

Ben ik zeker 1 van de eerste?

[ Voor 6% gewijzigd door timvanloon op 19-10-2009 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31491

Dat is de bedoeling van het Family Pack, je mag 1 key op 3 computers gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En nog upgrade ook. Maar wel retail zo te zien, dan is het mooie deal, 130 toch? Ultimate languagepack is ook te installen via een truuck op HP, ik weet er het fijne er niet van, maar anderen hier vast wel.

grappig, op Misco.nl staat bij de (daar dure) oem Pro: Let op: Uitgeleverd na 22 oktober 2009! :) Jaja, dat hebben we gemerkt.

[ Voor 68% gewijzigd door Sjah op 19-10-2009 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
timvanloon schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:52:

[afbeelding]
[afbeelding]

Thanks.
Nederlands zou je wel met slipstreamen kunnen toevoegen heb ik ergens gelezen, maar is niet legaal denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon

timvanloon

Intel or AMD?

142 incl verzenden.

Retail omdat ik een schone installatie kan doen?

Kan ik dan gewoon bijvoorbeeld mijn geheugen uitbreiden nadat ik de activatie gedaan heb?

of moet ik dan opnieuw activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 31491 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:54:
[...]

Dat is de bedoeling van het Family Pack, je mag 1 key op 3 computers gebruiken.
Hoe werkt dat dan?
3 hardwareprofielen op 1 key ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben benieuwd naar de testen van dat pack op 4 of 5 pc's. Misschien werkt het, op 4 pc's tegelijk, zal zeker getest worden.
anandus schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:58:
[...]
Hoe werkt dat dan?
3 hardwareprofielen op 1 key ofzo?
Mijn vermoeden is dat op de centrale registratie/activatie servers 3 profielen worden toegelaten op die ene key, en komt er een 4e zich aanmelden, dan krijg je geouwehoer. Maarja hoe zit dat dan als je 1 pc wilt "afmelden"? Hoe doe je dat....

[ Voor 63% gewijzigd door Sjah op 19-10-2009 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Sinds kort ben ik ook over naar Windows 7, maar bij het enigste spel wat ik speel (counter strike source) heb ik een veel lagere FPS dan in Windows Xp.

-Ik heb de standaard windows driver voor mijn videokaart al vervangen voor die van AMD/ATI maar dit helpt niks
-aero of standaard skin maakt niks uit.

Komt dit probleem doordat Windows 7 gewoon veel zwaarder is dan Windows XP, of is mijn hardware gewoon veel te oud?

Specs:
AMD X2 3800+ @ 2,6 ghz
2 gb ram
Ati X1950 pro

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• braminator80
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-11-2020
Ghostrider schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:13:
[...]

Zelfde had ik met mijn Asus p5k, met de std netwerkdrivers steeds random lockups freeze etc. Via windows update vervolgens de driver van de netwerk-kaart geupdate en de problemen waren voorbij.
ik hoop dat alle mensen met een p5k hiermee geholpen zijn ;)
Same here... ik had hier een paar maanden geleden ook al last van. Windows 7 verwijderd en opnieuw geinstalleerd, bleek het uiteindelijk de driver van de netwerkkaart te zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Kijk, zo is het gelul met Vista ook begonnen:

http://www.geenstijl.nl/m...review_zoals_het_hoo.html

Geenstijl, 2 miljoen lezers per dag

2 minuten later een mail van mijn broer (waar ik van de week 7 neer zou gaan zetten): Moet ik dat 7 nu wel hebben?

Zucht

[ Voor 27% gewijzigd door PWM op 19-10-2009 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:25
Ik zit een beetje te twijfelen of ik nou voor Windows 7 Home Premium of Enterprise zal gaan. Eigenlijk ik wil het OS ook op 2 pc's hebben en dat maakt het meteen weer duur.....

Ik heb nu een Vista 64 Bit Enterprise draaien. Maar ik vond build 7201 van Win 7 al veel lekkerder lopen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

[afbeelding]
[afbeelding]

Dom van Misco zeg.. Hier krijgen ze een dikke boete voor 8)7

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-06 14:40

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb nu echt een brandende vraag aan jou. Is het nou zo dat je een clean install kan doen met een upgrade DVD zonder je Vista/XP eerst te installeren? Dat kon met Vista namelijk wel. Ik kan alleen maar upgrade versies krijgen via mijn universiteit en ik draai geen legaal os op het moment.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:01

Matis

Rubber Rocket

PWM schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:30:
Kijk, zo is het gelul met Vista ook begonnen:

http://www.geenstijl.nl/m...review_zoals_het_hoo.html

Geenstijl, 2 miljoen lezers per dag

2 minuten later een mail van mijn broer (waar ik van de week 7 neer zou gaan zetten): Moet ik dat 7 nu wel hebben?

Zucht
Ik vind het jammer dat er altijd zoveel (ongegronde) kritiek op producten van MS gegeven wordt. Ik heb Vista probleemloos gedraaid de afgelopen 2,5 jaar en Win7 staat nu ook al een ruime maand op mijn desktop. Ik vind het heerlijk werken. Vooral nu de drivers ook geoptimaliseerd gaan worden voor Win7 en de DX11 GPU's snel betaalbaar worden, ben ik helemaal blij met Win7 :D

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238040

Ghostrider schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:13:
[...]

Zelfde had ik met mijn Asus p5k, met de std netwerkdrivers steeds random lockups freeze etc. Via windows update vervolgens de driver van de netwerk-kaart geupdate en de problemen waren voorbij.
ik hoop dat alle mensen met een p5k hiermee geholpen zijn ;)
Gebruik jij ook de 64 bit versie? Ik heb ook een P5K en heb Win 7 64-bit besteld. Op de site van Asus zie ik dat de laatste 64-bit driver versie voor de netwerkkaart van september 2007 is. Maar als het goed is zou er via WU een nieuwere aangeboden moeten worden?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 238040 op 19-10-2009 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon

timvanloon

Intel or AMD?

R420R schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:21:
[...]

Ik heb nu echt een brandende vraag aan jou. Is het nou zo dat je een clean install kan doen met een upgrade DVD zonder je Vista/XP eerst te installeren? Dat kon met Vista namelijk wel. Ik kan alleen maar upgrade versies krijgen via mijn universiteit en ik draai geen legaal os op het moment.
Je kan gewoon een schone installatie doen zonder dat er xp of vista op staat! :9
Je kiest dan bij installeren voor custom / advanced ipv upgrade.
Wel opstarten van dvd tijdens booten computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon

timvanloon

Intel or AMD?

DennusB schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:21:
[...]

Dom van Misco zeg.. Hier krijgen ze een dikke boete voor 8)7
KAn ik nu wel gewoon online activeren of ben ik dan te vroeg!?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
timvanloon schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:46:
[...]

KAn ik nu wel gewoon online activeren of ben ik dan te vroeg!?
:?
Nee hoor. Jij kan dat wel :) Alleen uitleveren mocht niet voor 22 Oktober, dacht ik :P
Dus als Microsoft dit ziet heeft Misco een probleem :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

DennusB schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:48:
[...]

Nee hoor. Jij kan dat wel :) Alleen uitleveren mocht niet voor 22 Oktober, dacht ik :P
Dus als Microsoft dit ziet heeft Misco een probleem :X
Ja, ik denk dat er een grote reprimande aan zit te komen voor het verkopen van Windows 7... (sarcasme uit)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zijn er meer die het doen. Azerty verstuurd vandaag mijn Win 7 Ultimate OEM. Zou ik morgen dan binnen moeten hebben. Maar ach, die paar dagen... Ik had hem overigens zaterdag al kunnen hebben maar mijn betaling was niet op tijd binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon

timvanloon

Intel or AMD?

Zo net even geactiveerd, hij vraagt ook niet om de key of een cd van xp of vista trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timvanloon schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:11:
Zo net even geactiveerd, hij vraagt ook niet om de key of een cd van xp of vista trouwens!
Stond een van die OS'en wel op de computer waar je Win7 geïnstalleerd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Anoniem: 238040 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:06:
Er zijn er meer die het doen. Azerty verstuurd vandaag mijn Win 7 Ultimate OEM. Zou ik morgen dan binnen moeten hebben. Maar ach, die paar dagen... Ik had hem overigens zaterdag al kunnen hebben maar mijn betaling was niet op tijd binnen.
Hebben ze toegezegd via telefoon dat je hem morgen binnen hebt dan ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja dat wil ik ook wel weten, zoja dan bestel ik hem vanavond nog bij Azerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DennusB schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:14:
[...]

Hebben ze toegezegd via telefoon dat je hem morgen binnen hebt dan ? :)
Ik heb het gebruikelijke email bericht gekregen dat mijn order vandaag verzonden zal worden. Het lijkt mij dat het dan ook daadwerkelijk onderweg zal zijn. Anders zou je donderdag dit bericht pas verwachten.

Hierbij delen wij u mede dat uw bestelling vandaag wordt verzonden met de barcode(s)

......

Normaal gesproken wordt uw bestelling morgen aangeboden door de postbode.

enz. enz.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 238040 op 19-10-2009 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Anoniem: 238040 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:43:
[...]

Ik heb het gebruikelijke email bericht gekregen dat mijn order vandaag verzonden zal worden. Het lijkt mij dat het dan ook daadwerkelijk onderweg zal zijn. Anders zou je donderdag dit bericht pas verwachten.

Hierbij delen wij u mede dat uw bestelling vandaag wordt verzonden met de barcode(s)

......

Normaal gesproken wordt uw bestelling morgen aangeboden door de postbode.
Ooo beter :) Kan je morgen ook nog even posten of je hem echt binnen hebt? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
timvanloon schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:45:
[...]

Je kan gewoon een schone installatie doen zonder dat er xp of vista op staat! :9
Ik verwacht donderdag mijn Surfspot Ultimate upgrade. Momenteel heb ik een MSDN TechNET (clean install) erop staan. Deze is uiteraard nog niet geactiveerd. Kan ik dan donderdag gewoon die key invoeren en ben ik dan klaar?

Als dat namelijk werkt, zou dat wel beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-06 12:38
Buffalo schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 18:51:
[...]

Ik verwacht donderdag mijn Surfspot Ultimate upgrade. Momenteel heb ik een MSDN TechNET (clean install) erop staan. Deze is uiteraard nog niet geactiveerd. Kan ik dan donderdag gewoon die key invoeren en ben ik dan klaar?

Lijkt me geen probleem. Zolang de key maar legaal is. En dat is die..

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijsbol
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2021
[...]

Is het dan niet zo dat die upgrade er nog eens over heen moet, met de key van de upgrade natuurlijk? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon

timvanloon

Intel or AMD?

anandus schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:12:
[...]
Stond een van die OS'en wel op de computer waar je Win7 geïnstalleerd hebt?
Nee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert_-_Jan
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
[...]
Ik verwacht donderdag mijn Surfspot Ultimate upgrade.
[...]
Ik heb afgelopen vrijdag een bestelling voor de product geplaatst bij Surfspot en ik krijg net een e-mail met de tekst

Beste Gert-Jan [knip],

De bestelling die je via SURFspot.nl hebt geplaatst, bestelnummer [knip], is naar je opgestuurd.

Met een beetje geluk heb jij hem dus ook morgen binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik kreeg hier vanavond een update voor mijn videokaartdriver binnen. Na installatie bleek het versie 186.44 te zijn, terwijl 186.91 er al op stond (beiden WHQL). Maar waarom ze oudere drivers gaan uitrollen begrijp ik niet helemaal.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Weet niet of ik het al gevraagd heb maar ik heb Windows 64 bit RTM geïnstalleerd en heb hem ook besteld (morgen ophalen).

Kan ik dan met de key van de orignele windows m'n rtm heractiveren? Of moet ik alles opnieuw installeren. De RTM is toch de Final?

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jij gaat hem ook al morgen ophalen. Gaan alle winkels morgen de verkoop in? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Kan ik dan met de key van de orignele windows m'n rtm heractiveren? Of moet ik alles opnieuw installeren. De RTM is toch de Final?
a) Als je dezelfde versie gebruikt wel (Home Premium key op Ultimate zal niet werken bv :p ).
b) RTM = Release To Manufacterer --> Ja, het is de final ;)
Sjah schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 19:45:
Jij gaat hem ook al morgen ophalen. Gaan alle winkels morgen de verkoop in? :P
Ik ga eerst naar het Windows 7 Launch event de 27ste in Brussel om te hopen op een goodiebag :+
Maar anders koop ik hem ook, die week verschil zal het hem niet echt maken.

[ Voor 37% gewijzigd door Petervanakelyen op 19-10-2009 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Petervanakelyen schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 19:58:
[...]

a) Als je dezelfde versie gebruikt wel (Home Premium key op Ultimate zal niet werken bv :p ).
b) RTM = Release To Manufacterer --> Ja, het is de final ;)
Heb een engelse 64bit build van ultimate en heb de nederlandse 64 bit build besteld van ultimate.
Heb met een languagepack de taal naar Nederlands gezet.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:20

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

als ik nou de 32 bit versie haal ( die is op voorraad bij Azerty ) kan ik dan gewoon 64 bit installeren, of werkt dat niet zo?

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Daywalk3r schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:00:
[...]

Heb een engelse 64bit build van ultimate en heb de nederlandse 64 bit build besteld van ultimate.
Heb met een languagepack de taal naar Nederlands gezet.
Zou perfect moeten werken, in Vista & Windows 7 zijn ze stukken soepeler geworden wat keys betreft, en volgens mij was hetgene dat je nu wilt doen ook al in XP zat.

Gaan er hier nog tweakers naar het Belgische Launch event ?
als ik nou de 32 bit versie haal ( die is op voorraad bij Azerty ) kan ik dan gewoon 64 bit installeren, of werkt dat niet zo?
Dat gaat. Zie ook dit topic: [Vista] Met een 32-bit serial de 64-bit legaal gebruiken?*

[ Voor 22% gewijzigd door Petervanakelyen op 19-10-2009 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik kom er net achter dat er geen enkele manier is om achter de totale grote van de prullenbak te komen...
Vreemd dat zo'n feature mist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Sefyu schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:40:
Ik kom er net achter dat er geen enkele manier is om achter de totale grote van de prullenbak te komen...
Vreemd dat zo'n feature mist...
Wat bedoel je met "de totale grootte van de prullenbak" ?
Standaard kan de Prullenbak max. 10% van je totale ruimte innemen, maar als er niet in zit, neemt hij toch ook geen ruimte in beslag ?

Je kan dat trouwens zien door te rechtermuisklikken op de Prullenbak en Eigenschappen te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
R420R schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:21:
[...]

timvanloon schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:45:
[...]
Weet je dat zeker timvanloon???
Naar wat ik tot nu toe gelezen heb moet je om een upgrade versie te installeren toch xp of vista op je schijf geinstalleerd hebben staan, en geactiveerd hebben voordat je de upgrade kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M a r c o schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:47:

Weet je dat zeker timvanloon???
Naar wat ik tot nu toe gelezen heb moet je om een upgrade versie te installeren toch xp of vista op je schijf geinstalleerd hebben staan, en geactiveerd hebben voordat je de upgrade kan installeren.
Bij oudere Windows versies was het zo dat je een upgrade kon installeren op een lege schijf. Bijvoorbeeld met een Windows XP upgrade werd je bij de setup gevraagd om het installatiemedium van een voorgaande volledige Windows versie te plaatsen ter verificatie. Daarna kon je de XP cd weer terug doen en werd de installatie voortgezet. Met Vista en 7 weet ik het niet zeker maar kan mij voorstellen dat het nog steeds op zo'n manier zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Petervanakelyen schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:42:
[...]

Wat bedoel je met "de totale grootte van de prullenbak" ?
Standaard kan de Prullenbak max. 10% van je totale ruimte innemen, maar als er niet in zit, neemt hij toch ook geen ruimte in beslag ?

Je kan dat trouwens zien door te rechtermuisklikken op de Prullenbak en Eigenschappen te selecteren.
Nee ik bedoel de totale grootte van de items die in de prullenbak zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
sekeroglan schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:04:
Dan moet je een 64 bit versie van internet trekken. De key kan je ieder geval voor zowel 32 bit als 64 bit gebruiken (is bij Vista ieder geval zo, dacht bij 7 ook), alleen op de DVD staat 1 van de versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 13-06 16:19

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Anoniem: 238040 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:28:
[...]

Gebruik jij ook de 64 bit versie? Ik heb ook een P5K en heb Win 7 64-bit besteld. Op de site van Asus zie ik dat de laatste 64-bit driver versie voor de netwerkkaart van september 2007 is. Maar als het goed is zou er via WU een nieuwere aangeboden moeten worden?
Ja ook 64bit, kwam ineens bij de updates te-staan, en sindsdien werkt het prima. (dus niet bij de asus website)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Anoniem: 238040 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 21:06:
[...]
Bij oudere Windows versies was het zo dat je een upgrade kon installeren op een lege schijf. Bijvoorbeeld met een Windows XP upgrade werd je bij de setup gevraagd om het installatiemedium van een voorgaande volledige Windows versie te plaatsen ter verificatie. Daarna kon je de XP cd weer terug doen en werd de installatie voortgezet. Met Vista en 7 weet ik het niet zeker maar kan mij voorstellen dat het nog steeds op zo'n manier zou moeten werken.
In order to install the upgrade version of Windows 7, you must have a qualifying Windows operating system installed and activated. You cannot install an upgrade version of Windows 7 on a blank hard drive. The installation procedure does not ask you to insert a Windows disc in the drive for verification, the actual qualifying operating system must be installed.
If you do not have a qualifying Windows operating system installed with a genuine license activated, then you cannot use the upgrade version of Windows 7 - you would need a "full version" Windows 7 license.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat irritant die driver signing die verplicht in Windows 7 64 zit gebakken. Ik moet het OS met een hacktool in test / developer mode zetten , voordat ik open source drivers kan gebruiken. Laat staan officiele drivers die nog niet door MS zijn 'gecertified'. :r

Verder vind ik de boel (vooral de menu's) maar log draaien. (Quad Core 9450) En ik had met de standaard meegeleverde drivers last van lags en zelfs een blauw scherm. Ik ben na een avond nog weinig overtuigd. Het ziet er mooi uit. Maar ik heb nog niets gezien waarvan ik dacht, 'ik moet ECHT over'.

Na 8 jaar XP en 2000 is het wel tijd voor iets nieuws. Ben benieuwd. Ik moet nog behoorlijk wat hardware en programma's werkend zien te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paquito schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 21:48:
Wat irritant die driver signing die verplicht in Windows 7 64 zit gebakken. Ik moet het OS met een hacktool in test / developer mode zetten , voordat ik open source drivers kan gebruiken. Laat staan officiele drivers die nog niet door MS zijn 'gecertified'. :r

Verder vind ik de boel (vooral de menu's) maar log draaien. (Quad Core 9450) En ik had met de standaard meegeleverde drivers last van lags en zelfs een blauw scherm.
Lijkt me allemaal eerder door de driverfabrikanten komen dan door het OS ;)

[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 19-10-2009 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

anandus schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 21:52:
[...]
Lijkt me allemaal eerder door de driverfabrikanten komen dan door het OS ;)
Klopt, maar er zijn nou eenmaal lieden die alles beter denken te weten en alles op MS willen schuiven. Hoe MS het ook doet, in hun ogen is het nooit goed.

XP was niet goed, want dat was niet veilig en te open
Vista was niet goed, want het was te traag
7 is niet goed, want het het is te dicht vanwege de veiligheid...

Ik zou graag eens constructief willen horen van die lieden hoe het dan wel goed zal zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Gé Brander op 19-10-2009 21:56 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:54
Anoniem: 238040 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 21:06:
[...]

Met Vista installeer ik altijd schoon met een upgrade dvd: opstarten van dvd, aangepaste installatie (dus niet upgraden), geen key ingeven, Vista versie selecteren, ja vinken bij de vraag of dit de versie is die hebt gekocht en go. Daarna bij activeren key ingeven en klaar=kees. Doe het al sinds het begin zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WR.
  • Laatst online: 03-05 16:11

WR.

Ik heb sinds 7 last dat als ik me harde schijf aanspreek (1TB) dat hij hem eerst moet opspinnen, en dan pas volledig meewerkt. Ook hoor ik hem naar een aantal minuten zeg maar "afspinnen" en lijkt hij wel in een slaapstand te staan. Me andere schijven hebben er geen last van.

Weet iemand of dit aan iets optioneels ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120725

WR. schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 22:16:
Ik heb sinds 7 last dat als ik me harde schijf aanspreek (1TB) dat hij hem eerst moet opspinnen, en dan pas volledig meewerkt. Ook hoor ik hem naar een aantal minuten zeg maar "afspinnen" en lijkt hij wel in een slaapstand te staan. Me andere schijven hebben er geen last van.

Weet iemand of dit aan iets optioneels ligt?
Je hebt natuurlijk al in de power options gekeken neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
pennywiser schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 21:57:
[...]

Met Vista installeer ik altijd schoon met een upgrade dvd: opstarten van dvd, aangepaste installatie (dus niet upgraden), geen key ingeven, Vista versie selecteren, ja vinken bij de vraag of dit de versie is die hebt gekocht en go. Daarna bij activeren key ingeven en klaar=kees. Doe het al sinds het begin zo.
Dat was Vista, dat gaat voor 7 niet meer op.
Kijk maar naar de dikgedrukte regels in mijn laatste quote.
Op internet lees je het ook veel terug.

Bij windows 7 schijn je een geinstalleerde en geactiveerde versie van vista op xp op je harde schijf te moeten hebben staan om een upgrade versie van 7 te kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://blogs.microsoft.nl...rfspot-nl-en-slim-nl.aspx

studenten licentie te bestellen da's geen nieuws, wat wel nieuws is: uitlevering vanaf de 21e al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Sjah schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 23:56:
http://blogs.microsoft.nl...rfspot-nl-en-slim-nl.aspx

studenten licentie te bestellen da's geen nieuws, wat wel nieuws is: uitlevering vanaf de 21e al...
Ik wil de upgrade versie van Windows 7 Ultimate 32 bits bestellen via Surfspot. Ik heb een laptop met een OEM geinstalleerde versie van Vista Home Premium, maar geen dvd van Vista, want het besturingssysteem was voorgeinstalleerd.

Ik neem aan dat de upgrade van Windows 7 dan gewoon werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:50

RnB

Ik krijg binnenkort Windows 7 binnen en heb dan de keus om 32bit of 64bit te installeren.

Ik heb me altijd al afgevraagd of ik er nou beter aan doe om 32bit te installeren of 64bit. De bèta versie heb ik zowel in 32bit als 64bit gedraait en in die korte periode kwam ik tot de conclusie dat (bij mij) de 32bit lekkerder als in soepeler werkte. Ook werkte 90% vd drivers het op de 32bit installatie, waar misschien maar de helft het op de 64bit deed.
Maar goed, dat was nog in de bèta periode, met de RTM zal dat weer anders zijn neem ik aan.
Verder heb ik ook het idee dat maar weinig software op 64bit draaien, waardoor je er eigenlijk niet veel aan heb. Plus je hebt ipv van één al grote library, nu 2. Eentje voor 32bit en eentje voor 64bit.

Binnenkort ga ik een Intel Core2duo P8700 kopen en wil in de toekomst mijn geheugen gaan upgraden. Nu weet ik dat je met 32bit maar max 3,5GB RAM kan aanspreken, waar je met 64bit iets van 128GB kan aanspreken. Mijn laptop ondersteund 8GB RAM, dus stel ik wil in de toekomst upgraden naar >3,5GB, dan is 64bit sowieso de must. Enig puntje is alleen dat ik met 2GB ook erg lekker kan werken, zelfs met zware programma's open.

Dus, 32bit of 64bit? Met het oog op de toekomst misschien 64bit, maar stel ik blijf mijn hele laptopleven op 2GB, is het dan nog verstandig om 64bit te installeren? Ook met alle bovengenoemde puntjes in gedachte uiteraard. Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Laatst online: 13-06 20:17
RnB schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 08:09:
Ik krijg binnenkort Windows 7 binnen en heb dan de keus om 32bit of 64bit te installeren.

Ik heb me altijd al afgevraagd of ik er nou beter aan doe om 32bit te installeren of 64bit. De bèta versie heb ik zowel in 32bit als 64bit gedraait en in die korte periode kwam ik tot de conclusie dat (bij mij) de 32bit lekkerder als in soepeler werkte. Ook werkte 90% vd drivers het op de 32bit installatie, waar misschien maar de helft het op de 64bit deed.
Maar goed, dat was nog in de bèta periode, met de RTM zal dat weer anders zijn neem ik aan.
Verder heb ik ook het idee dat maar weinig software op 64bit draaien, waardoor je er eigenlijk niet veel aan heb. Plus je hebt ipv van één al grote library, nu 2. Eentje voor 32bit en eentje voor 64bit.

Binnenkort ga ik een Intel Core2duo P8700 kopen en wil in de toekomst mijn geheugen gaan upgraden. Nu weet ik dat je met 32bit maar max 3,5GB RAM kan aanspreken, waar je met 64bit iets van 128GB kan aanspreken. Mijn laptop ondersteund 8GB RAM, dus stel ik wil in de toekomst upgraden naar >3,5GB, dan is 64bit sowieso de must. Enig puntje is alleen dat ik met 2GB ook erg lekker kan werken, zelfs met zware programma's open.

Dus, 32bit of 64bit? Met het oog op de toekomst misschien 64bit, maar stel ik blijf mijn hele laptopleven op 2GB, is het dan nog verstandig om 64bit te installeren? Ook met alle bovengenoemde puntjes in gedachte uiteraard. Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
gewoon 32-bits dan, 64-bits voegt niks toe als je minder dan 4GB hebt. Aangezien jij al gemerkt hebt dat de 32-bits versie beter draait, zou ik die gewoon installeren :) . Niks mis met de 32-bits versie, zeker niet wanneer je minder dan 4GB aan ram in je systeem hebt zitten. Sowieso kan je altijd de 64-bits versie nog installeren mocht het toch nodig zijn (bij ram upgrade dus) (je 32-bits key werkt ook voor 64-bits ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-12-2024

Dutch

Alfisti

Heb je de OEM versie los besteld dan? Eén van vereisten van een OEM versie is toch dat je deze pas kunt kopen bij een volledige PC of een stuk hardware, of ben ik verkeerd geïnformeerd?
Anoniem: 238040 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:06:

Visit my homepage | System Specs | Tweakers.net Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121483

Ik heb toch nog even een vraag over de installatie van de Family Pack. Heeft hier al iemand ervaring mee? Ik heb namelijk 2 pc's staan, waar vista (legaal) op staat, dus hier zal de installatie geen probleem zijn. Wel heb ik 1 pc met de RC van Windows 7. Moet ik hier dan eerst Vista of XP hierop installeren en activeren, voordat ik Windows 7 kan gaan installeren? Dit zou een beetje dubbel werk zijn....
Ik zal dat een aantal van jullie deze Family Pack al binnen hebben gehad... Graag jullie ervaring bij een kale installatie van Windows 7 en/of enige info hoe het gebruik van de key/activatie hier in zijn werk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:58
In Nederland is koppelverkoop niet toegestaan, dus je kunt gewoon een OEM licentie kopen. Zou ook belachelijk zijn dat je Mobo kapot gaat, koop je een ander moet je geljik een nieuwe licentie kopen, dat is dus in Nederland niet toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-12-2024

Dutch

Alfisti

Ok, thx! Dan ga ik in de loop van de ochtend op zoek naar een leuke aanbieding voor Windows 7 Professional 64-bit OEM!
Eperium schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:08:
In Nederland is koppelverkoop niet toegestaan, dus je kunt gewoon een OEM licentie kopen. Zou ook belachelijk zijn dat je Mobo kapot gaat, koop je een ander moet je geljik een nieuwe licentie kopen, dat is dus in Nederland niet toegestaan.

Visit my homepage | System Specs | Tweakers.net Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Laatst online: 01:18

Umbrah

The Incredible MapMan

Anoniem: 121483 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:07:
Ik heb toch nog even een vraag over de installatie van de Family Pack. Heeft hier al iemand ervaring mee? Ik heb namelijk 2 pc's staan, waar vista (legaal) op staat, dus hier zal de installatie geen probleem zijn. Wel heb ik 1 pc met de RC van Windows 7. Moet ik hier dan eerst Vista of XP hierop installeren en activeren, voordat ik Windows 7 kan gaan installeren? Dit zou een beetje dubbel werk zijn....
Ik zal dat een aantal van jullie deze Family Pack al binnen hebben gehad... Graag jullie ervaring bij een kale installatie van Windows 7 en/of enige info hoe het gebruik van de key/activatie hier in zijn werk gaat.
Als je een update kaal installeert, zal hij je vragen om de key van een vorige Windows versie.

Sorry, incorrecte info... het lijkt er op dat je daadwerkelijk een qualifying OS geïnstalleerd moet hebben. Lame...

[ Voor 7% gewijzigd door Umbrah op 20-10-2009 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05 09:09
Paquito schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 21:48:
Vindt ik niet vreemd, als je nagaat dat drivers in oudere versies van Windows de nummer 1 oorzaak van crashes en BSODs waren. Dat is (als ik het goed bemerk) over de jaren heen verbeterd, deels door de driver signing (en aldus goedkeuring) van Microsoft. Daar komt bij, 95% van de gebruikers zal nooit met die drivers gaan klooien, laat staan ongesignde drivers installeren, laat staan open source drivers.

...zijn die er overigens voor Windows? goh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Cubic X schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 08:36:
[...]

gewoon 32-bits dan, 64-bits voegt niks toe als je minder dan 4GB hebt. Aangezien jij al gemerkt hebt dat de 32-bits versie beter draait, zou ik die gewoon installeren :) . Niks mis met de 32-bits versie, zeker niet wanneer je minder dan 4GB aan ram in je systeem hebt zitten. Sowieso kan je altijd de 64-bits versie nog installeren mocht het toch nodig zijn (bij ram upgrade dus) (je 32-bits key werkt ook voor 64-bits ;) ).
Waarom zou je geen 64bit kunnen nemen als je < 4GB geheugen hebt? Ik draai al een tijd met x64 terwijl mijn machine maar 2GB geheugen heeft en draait gewoon als een trein. Als je processor 64 bit ondersteunt waarom zou je dan in hemelsnaam op 32bit blijven hangen? Het eerste wat ik deed toen ik overging naar een C2D (en ik heb echt een core duo uit de budget-budget serie, E2180) was ook overstappen naar 64 bit. Als je een Ferrari hebt gooi je er toch ook niet de goedkoopste benzine in, je wilt toch proberen het maximale eruit te halen.

Daarbij komt dat wanneer je nu alvast langzaam naar x64 gaat je ook software gaat "verzamelen" die voor x64 is gemaakt, als straks 32bits weg valt ben je klaar voor de toekomst. Ik heb werkelijk waar nog geen enkel probleem gehad omdat ik op 64bit draai (misschien dat wat goedkopere hardware niet ondersteund wordt vanwege gebrek aan x64 drivers), maar Vista op mijn machine was 64bit en Windows 7 nu ook weer en dat bevalt me prima.

Maar goed, volgens mij wordt de 64 <-> 32 bit discussie hier ongeveer iedere paar weken gevoerd. Maar ik ben van mening dat als je naar x64 kunt je dat gewoon moet doen. Berekeningen gaan in x64 software sneller dan in 32bits (mits ze dus ook echt voor 64 bits gecompiled zijn).

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-06 14:40

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Umbrah schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:14:
[...]

Als je een update kaal installeert, zal hij je vragen om de key van een vorige Windows versie.

Sorry, incorrecte info... het lijkt er op dat je daadwerkelijk een qualifying OS geïnstalleerd moet hebben. Lame...
Maarja, geldt dat dan ook voor de versies die je bij surfspot etc. krijgt? Ik denk dat ik nog even wacht met bestellen tot er duidelijkheid over is...

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-06 20:48
Een licentie vraag.

Ik heb destijds een PC gekocht met Vista OEM.
Nu dat Windows 7 uit komt, wil ik hier naar upgraden.
Ik ben echter een beetje in dubio, de Vista OEM kan ik neem ik aan alleen maar op de betreffende PC gebruiken, right?
Het liefst zou ik nl. de Retail versie van 7 willen kopen en de Vista OEM op een compleet andere PC gaan gebruiken.

Iemand een goude tip? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ja, gewoon Windows 7 installeren op de machine waar nu Vista op staat. Daarna installeer je Vista op de andere machine. Mocht het activeren niet lukken dan bel met MS en laat je het corrigeren.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Laatst online: 13-06 20:17
.Gertjan. schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:21:
[...]

Waarom zou je geen 64bit kunnen nemen als je < 4GB geheugen hebt? Ik draai al een tijd met x64 terwijl mijn machine maar 2GB geheugen heeft en draait gewoon als een trein. Als je processor 64 bit ondersteunt waarom zou je dan in hemelsnaam op 32bit blijven hangen? Het eerste wat ik deed toen ik overging naar een C2D (en ik heb echt een core duo uit de budget-budget serie, E2180) was ook overstappen naar 64 bit. Als je een Ferrari hebt gooi je er toch ook niet de goedkoopste benzine in, je wilt toch proberen het maximale eruit te halen.

Daarbij komt dat wanneer je nu alvast langzaam naar x64 gaat je ook software gaat "verzamelen" die voor x64 is gemaakt, als straks 32bits weg valt ben je klaar voor de toekomst. Ik heb werkelijk waar nog geen enkel probleem gehad omdat ik op 64bit draai (misschien dat wat goedkopere hardware niet ondersteund wordt vanwege gebrek aan x64 drivers), maar Vista op mijn machine was 64bit en Windows 7 nu ook weer en dat bevalt me prima.

Maar goed, volgens mij wordt de 64 <-> 32 bit discussie hier ongeveer iedere paar weken gevoerd. Maar ik ben van mening dat als je naar x64 kunt je dat gewoon moet doen. Berekeningen gaan in x64 software sneller dan in 32bits (mits ze dus ook echt voor 64 bits gecompiled zijn).
Ik heb een laptop met 3GB ram waar Windows 7 Professional 32 én 64-bit op draait. 64-bit werkt zonder problemen, maar 32-bit ook. Ik heb gewoon het gevoel dat 32-bit zelfs sneller is dan 64-bit, zeker in de games. Daarnaast weet je nooit wat iemand voor programma's gaat draaien, je zal net zien dat hij twee of drie programma's gebruikt die niet werken op 64-bit, daar zit je dan mee. Om veilig te zitten kan je dan beter de 32-bit versie kiezen. Hij heeft zelfs al aangegeven dat de 32-bits versie lekkerder draait ;) .

Sowieso zie ik het voordeel niet van 64-bit op een systeem met minder dan 4GB, in 64-bit heb je zelfs een hoger geheugenverbruik en grotere library dan bij de 32-bit versie. Maargoed, de keuze is uiteindelijk aan de persoon zelf :) .
Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het ontopic!

Het is niet de bedoeling dat je vermeld of of wanneer je je Windows 7 schijfje hebt ontvangen. Dit is het ervaringen topic...remember!

Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Think before you post....
Minder legale zut loopt kans om spontaan te verdwijnen en je een onvrijwillig bericht op te leveren. De regels die op het forum gelden - copyright zijn gewoon van kracht!