"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Dutch schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 08:38:
Heb je de OEM versie los besteld dan? Eén van vereisten van een OEM versie is toch dat je deze pas kunt kopen bij een volledige PC of een stuk hardware, of ben ik verkeerd geïnformeerd?
[...]
Natuurlijk heeft dit helemaal niets te maken met koppelverkoop, omdat MS je niet een MoBo in je maag splitst. Er zijn nu eenmaal voorwaarden aan die licensie en daar staat MS volledig in zijn recht.Eperium schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:08:
In Nederland is koppelverkoop niet toegestaan, dus je kunt gewoon een OEM licentie kopen. Zou ook belachelijk zijn dat je Mobo kapot gaat, koop je een ander moet je geljik een nieuwe licentie kopen, dat is dus in Nederland niet toegestaan.
Alleen: de winkel is niet verplicht om het nakomen van de licensie te controleren en verkoopt de OEM licensie dus ook los.
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Ik heb nu gewoon Win Vista Home Premium 32bit op mijn PC staan en wil gewoon naar Win 7 Home Premium 64bit. Maar welke versie moet ik dan kopen? Maakt OEM of Retail etc nog iets uit?
Ik zag deze bij Alternate staan en vond €77,77 wel een mooie prijs.
http://www.alternate.nl/html/product/Software_OEM_Besturingssystemen/Microsoft/Windows_7_Home_Premium_64-Bit/-1081931/?tn=SOFTWARE&l1=Besturingssystemen&l2=SystemBuilder+%2F+OEM
Dan had ik ook nog even een vraagje over Win 7 en mijn mobo, als ik Win 7 met mijn huidige mobo zou installeren (MSI P35 Neo3) kan ik dan later nog mijn mobo vervangen door een Asus P5Q Deluxe zonder dat alles niet meer werkt?
Het maakt in zekere zin niet uit of je een 32 of 64 bits versie koopt, de licentie gaat per product. Je kunt je 32-bits key gewoon gebruiken voor de 64-bits variant.bello2185 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:10:
Ik had even een vraagje aangezien ik graag naar Win 7 64bit wilde upgraden.
Ik heb nu gewoon Win Vista Home Premium 32bit op mijn PC staan en wil gewoon naar Win 7 Home Premium 64bit. Maar welke versie moet ik dan kopen? Maakt OEM of Retail etc nog iets uit?
Echter, als je toch al zeker weet dat je de 64-bits wilt, dan kun je gewoon deze pakken; pricewatch: Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)
Dat zal niet gaan werken ben ik bang. Windows heeft een hele hoop drivers (high-level en low-level) specifiek voor je MSI-mobo geïnstalleerd. Mijn voorkeur gaat altijd uit naar een complete herinstall wanneer je driver-afhankelijke hardware wijzigtDan had ik ook nog even een vraagje over Win 7 en mijn mobo, als ik Win 7 met mijn huidige mobo zou installeren (MSI P35 Neo3) kan ik dan later nog mijn mobo vervangen door een Asus P5Q Deluxe zonder dat alles niet meer werkt?
[ Voor 4% gewijzigd door Matis op 20-10-2009 17:35 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
M a r c o schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 22:28:
[...]
Dat was Vista, dat gaat voor 7 niet meer op.
Kijk maar naar de dikgedrukte regels in mijn laatste quote.
Op internet lees je het ook veel terug.
Bij windows 7 schijn je een geinstalleerde en geactiveerde versie van vista op xp op je harde schijf te moeten hebben staan om een upgrade versie van 7 te kunnen installeren.
Volgens deze persoon hoefde dat niet. Als antwoord op mijn vraag of er een ouder OS op z'n computer stond:Umbrah schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:14:
[...]
Als je een update kaal installeert, zal hij je vragen om de key van een vorige Windows versie.
Sorry, incorrecte info... het lijkt er op dat je daadwerkelijk een qualifying OS geïnstalleerd moet hebben. Lame...
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Hoe zit dat eigenlijk met talen? Stel ik koop een UK versie, kan ik die key dan ook gebruiken op een NL versie? En zo ja, werkt dat dan ook met het familypack (aangezien dat upgrades zijn)?Matis schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:15:
[...]
Het maakt in zekere zin niet uit of je een 32 of 64 bits versie koopt, de licentie gaat per product. Je kunt je 32-bits key gewoon gebruiken voor de 64-bits variant.
Als ik besluit toch te kopen dan wil ik voor de Home Premium gaan, meer heb ik niet nodig. Punt is dat Remote Desktop een must is en nou voor die ene functie voor de Pro versie te gaan? Ik weet het niet.
Betaal gewoon voor het OS dat je gebruikt.
En je hebt dus niet genoeg aan HP, dus moet je gaan voor Pro
Same here, alhoewel ik dan weer via mijn studie goedkoop aan een Ultimate upgrade kan komen.
Advocatus ineptias | Free Speech Online
Hmm, ook dat weet ik niet zeker.Heintzer schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:21:
Hoe zit dat eigenlijk met talen? Stel ik koop een UK versie, kan ik die key dan ook gebruiken op een NL versie? En zo ja, werkt dat dan ook met het familypack (aangezien dat upgrades zijn)?
Ik heb van MSDNAA vaak zat Franse keys gebruikt voor Engelse of Nederlandse versies van XP en Vista. Geen problemen, denk ook niet dat dit een probleem zal opleveren voor de Win7 variant.
Had gemaild naar 1 van de webshop en met de vraag of het niet voor 3user is, maar ze melden gelijk dat het 1user is. Er na gelijk gevraagd wat dan het verschil maakt tussen de gewone en family pack. Krijg de volgende dag terug dat het toen toch voor 3 users zijn. Als gewone gebruiker is het wel slecht dat ze het er niet goed op zetten. Of ze willen graag dat je de gewone versie 3x koop om meer geld te ontvangen.
[ Voor 3% gewijzigd door Calamor op 20-10-2009 12:17 ]
Tja, als ik betaal dan zit ik wel vast aan activatie. Als ik die Dell DVD gebruik dan heb ik nergens last van. Het is geen excuus, dat weet ik.Grozno schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:04:
Waarom illegaal gaan doen als je weet dat je fout bezig bent?
Betaal gewoon voor het OS dat je gebruikt.
En je hebt dus niet genoeg aan HP, dus moet je gaan voor Pro
Same here, alhoewel ik dan weer via mijn studie goedkoop aan een Ultimate upgrade kan komen.
[ Voor 3% gewijzigd door magnifor op 20-10-2009 12:31 ]
Het zou moeten kunnen toch? Aangezien je bij de Ultimate versie allerhande talen kunt instellen.Matis schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:09:
[...]
Hmm, ook dat weet ik niet zeker.
Ik heb van MSDNAA vaak zat Franse keys gebruikt voor Engelse of Nederlandse versies van XP en Vista. Geen problemen, denk ook niet dat dit een probleem zal opleveren voor de Win7 variant.
Ik heb geen ervaringen met Ultimate, via MSNDAA kun je alleen de Professional (Win7 en XP) en de Buisiness (Vista) downloaden.Buffalo schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:24:
Het zou moeten kunnen toch? Aangezien je bij de Ultimate versie allerhande talen kunt instellen.
Daar heb ik dan ook alleen maar ervaring mee mbt taal-onafhankelijke keys.
Ik neem aan dat dat voor de andere (lagere) versies geen probleem zou moeten zijn
Ik kreeg gisteren al een email van Surfspot dat mijn bestelling van Windows 7 Ultimate verzonden is. Ben benieuwd of ik hem ook daadwerkelijk vandaag binnen krijg.Sjah schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 23:56:
http://blogs.microsoft.nl...rfspot-nl-en-slim-nl.aspx
studenten licentie te bestellen da's geen nieuws, wat wel nieuws is: uitlevering vanaf de 21e al...
Surfspot is heel nauwkeurig met haar bestellingen, als je het vandaag niet binnenkrijgt, dan wordt dat wss veroorzaakt door de TNT/UPC etc.Buffalo schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:32:
Ik kreeg gisteren al een email van Surfspot dat mijn bestelling van Windows 7 Ultimate verzonden is. Ben benieuwd of ik hem ook daadwerkelijk vandaag binnen krijg.
Ik heb ook dezelfde mail gehad. Zou TNT ze twee dagen achter houden... lijkt me sterk, maar goed.Buffalo schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:32:
[...]
Ik kreeg gisteren al een email van Surfspot dat mijn bestelling van Windows 7 Ultimate verzonden is. Ben benieuwd of ik hem ook daadwerkelijk vandaag binnen krijg.
Maar er is ook een truc om toch een schone installatie te doen met een Upgrade DVD. Want ik ben niet zo'n voorstander van Upgraden.
Die truc staat volgens mij ook in dit topic, die werd aan mij namelijk uitgelegd omdat ik de Upgrade vraag ook gesteld had.
Ik zal straks ofzo wel even zoeken waar het stond, ik denk dat daar veel mensen mee geholpen zouden zijn.
Kom ik wel meteen op een andere vraag, maar ik denk dat die nog onbeantwoord zal blijven aangezien er nog weinig mensen zijn met legale keys.
Ik heb nu als test mijn Vista Home Premium (Origineel OEM installatie op HP PC) geupgrade naar Windows 7 Ultimate. Uiteraard is deze nog niet geactiveerd, maar een interessante vraag is: Kan ik dan achteraf de upgrade key invoeren van Surfspot, aangezien ik de upgrade van Vista naar 7 al gedaan heb?? Of zou die dan gaan zeuren, omdat de Windows 7 key de legale Windows Vista installatie 'niet gezien' heeft?
TNT weet toch niet wat er in het pakketje zit, althans ik mag hopen dat ze dat niet wetenKoenCows schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:41:
[...]
Ik heb ook dezelfde mail gehad. Zou TNT ze twee dagen achter houden... lijkt me sterk, maar goed.
Wellicht dat regelingen zijn met de opdrachtgever dat bepaalde pakketjes op een bepaalde datum pas uitgeleverd mogen worden, maar dat ze al wel in het systeem zitten bij TNT om de uitlevering op de specifieke datum te vergemakkelijken. Ik mag er inderdaad niet vanuit gaan dat TNT weet wat er in zit, maar dit is ook niet relevant voor TNT.Buffalo schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:44:
[...]
TNT weet toch niet wat er in het pakketje zit, althans ik mag hopen dat ze dat niet weten
Fact is dat MS alweer de boel dichtkit om weer eens lekker de controle te bewaren en te beslissen voor de gebruiker. Dat hier dan veiligheid als non reden gebruikt wordt....c70070540 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 21:55:
[...]
Klopt, maar er zijn nou eenmaal lieden die alles beter denken te weten en alles op MS willen schuiven. Hoe MS het ook doet, in hun ogen is het nooit goed.
Voorbeeld van open source driver: http://code.google.com/p/cmediadrivers/
De meeste individuele (open source) drivers werken veelal nog beter dan die van de fabrikanten.
[ Voor 6% gewijzigd door Paquito op 20-10-2009 12:54 ]
Ik weet niet hoe de cd geleverd wordt, maar mijn CD van Office 2k7 Enterprise van Surfspot zat gewoon in ene papieren hoesje.KoenCows schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:48:
Wellicht dat regelingen zijn met de opdrachtgever dat bepaalde pakketjes op een bepaalde datum pas uitgeleverd mogen worden, maar dat ze al wel in het systeem zitten bij TNT om de uitlevering op de specifieke datum te vergemakkelijken. Ik mag er inderdaad niet vanuit gaan dat TNT weet wat er in zit, maar dit is ook niet relevant voor TNT.
Hij was als fragile bestempeld en daarom met de hand gesorteerd. Daardoor duurde het een dag langer. Misschien komt die van jullie wel in een echt doosje, maar dat zou eventueel het een en ander kunnen verklaren
Veiligheid, maar vooral stabiliteit wordt, terecht, als reden gebruikt.Paquito schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:49:
[...]
Fact is dat MS weer de boel dichtkit om weer eens lekker de controle te bewaren en te beslissen voor de gebruiker. Dat hier dan veiligheid als non reden gebruikt wordt....
Als MS niet zo op die drivers zou zitten, dan zou er allemaal troep komen waardoor systemen vreselijk instabiel zouden zijn en iedereen zou natuurlijk naar MS wijzen en niet de drivermakers.
Zoals we met eerdere Windows-versies vaak gezien hebben.
Dat zou een en ander kunnen verklaren. Moet zeggen dat ik dat wel slordig vind. Mijn ervaringen met Surfspot zijn dat ze dingen wel goed verpakken. Mijn DVD's zaten tot dusver altijd in een papieren hoesje, maar dat papieren hoesje zat vervolgens in een envelop met van dat bubbelplastic erin. Lijkt me logisch dat ze dat nu ook gebruiken, zeker gezien het feit dat veel mensen de moeite hebben genomen om meer dan één DVD te bestellen.Matis schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:50:
[...]
Ik weet niet hoe de cd geleverd wordt, maar mijn CD van Office 2k7 Enterprise van Surfspot zat gewoon in ene papieren hoesje.
Hij was als fragile bestempeld en daarom met de hand gesorteerd. Daardoor duurde het een dag langer. Misschien komt die van jullie wel in een echt doosje, maar dat zou eventueel het een en ander kunnen verklaren
Win7shell plugin
Download
Een uitkomst voor mij in ieder geval.
Advocatus ineptias | Free Speech Online
Anoniem: 135195
Op de site van slim staat dat je maar 1 keer de boel kan activeren en dat je voor daaropvolgende keren MS moet bellen... Dat lijkt me nogal vervelend... Ik installeer toch minstens 3 keer per jaar alles opnieuw...
Wat dat betreft ben ik dus ook benieuwd hoe je die upgrade in 1 keer kan installeren zónder dat Vista op de computer staat, want om nou elke keer eerst Vista te installeren en dan W7 erover heen te zetten... dat lijkt me ook niets...! Bovendien wil ik absoluut niet W7 over m'n huidige Vista installeren: ik wil alles nieuw en schoon en fris en geen resten van Vista, als het even kan... Of kan je er dan simpelweg voor kiezen W7 náást Vista helemaal schoon installeren op een aparte partitie? En dan die Vista partitie deleten...?
Maar misschien is het mogelijk W7 te installeren, te activeren en dan een image te maken. Dan hoef ik de volgende keer niet alles helemaal opnieuw te installeren... of werkt dat niet met activatie en zo?
EDIT:
Zit net op de Pricewatch te kijken: misschien kan ik beter een OEM versie kopen... die kan je gewoon op het systeem zetten zonder Vista etc. En die zal toch wel meerdere activaties accepteren (op dezelfde computer)?
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 20-10-2009 13:24 ]
Slim legt het ook niet goed uit. Je kunt je computer zo vaak als je wilt opnieuw installeren; alleen je kunt je licentie maar op één computer activeren. 3 x per jaar opnieuw installeren is dus geen probleem. Vraag me alleen af waarom zou je dat zou willenAnoniem: 135195 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:23:
Ik zit eraan te denken een W7 upgrade via slim.nl aan te schaffen. Op dit moment hebben ze alleen de ultimate-dvd voor 80 euro... ik wacht misschien toch liever op de nóg goedkopere Home-versie.
Op de site van slim staat dat je maar 1 keer de boel kan activeren en dat je voor daaropvolgende keren MS moet bellen... Dat lijkt me nogal vervelend... Ik installeer toch minstens 3 keer per jaar alles opnieuw...
Wat dat betreft ben ik dus ook benieuwd hoe je die upgrade in 1 keer kan installeren zónder dat Vista op de computer staat, want om nou elke keer eerst Vista te installeren en dan W7 erover heen te zetten... dat lijkt me ook niets...! Bovendien wil ik absoluut niet W7 over m'n huidige Vista installeren: ik wil alles nieuw en schoon en fris en geen resten van Vista, als het even kan... Of kan je er dan simpelweg voor kiezen W7 náást Vista helemaal schoon installeren op een aparte partitie? En dan die Vista partitie deleten...?
Maar misschien is het mogelijk W7 te installeren, te activeren en dan een image te maken. Dan hoef ik de volgende keer niet alles helemaal opnieuw te installeren... of werkt dat niet met activatie en zo?
EDIT:
Zit net op de Pricewatch te kijken: misschien kan ik beter een OEM versie kopen... die kan je gewoon op het systeem zetten zonder Vista etc. En die zal toch wel meerdere activaties accepteren (op dezelfde computer)?
Aha, okay, da's niet slim van slim. (Pfffffff, wat een flauwe grap...).Thomaszki schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:25:
[...]
Slim legt het ook niet goed uit. Je kunt je computer zo vaak als je wilt opnieuw installeren; alleen je kunt je licentie maar op één computer activeren. 3 x per jaar opnieuw installeren is dus geen probleem. Vraag me alleen af waarom zou je dat zou willen
Over het waarom: ik hou van een schoon en slank systeem en na een paar maanden is de boel toch altijd wat vervuild...
Trouwens, bij slim kan ik de Ultimate upgrade krijgen voor de prijs van een OEM Home edition... Misschien toch wel even interessant om te kijken of ik wat aan Ultimate heb!
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 20-10-2009 13:29 ]
Ze vermelden alleen dat er later nog een Professional versie komt, overigens zie ik een prijs van € 69,75 voor Ultimate staan of zie ik iets over het hoofd?Anoniem: 135195 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:23:
Ik zit eraan te denken een W7 upgrade via slim.nl aan te schaffen. Op dit moment hebben ze alleen de ultimate-dvd voor 80 euro... ik wacht misschien toch liever op de nóg goedkopere Home-versie.
Tipje: Maak als je alles geinstalleerd hebt gewoon ff een backup. Die kun je eenvoudig terugzetten (=schoon systeem) als je opstart met de dvd....'k zou btw voor de Ultimate gaan...voor 80 euri is dat een koopje natuurlijk!Anoniem: 135195 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:27:
[...]
Aha, okay, da's niet slim van slim. (Pfffffff, wat een flauwe grap...).
Over het waarom: ik hou van een schoon en slank systeem en na een paar maanden is de boel toch altijd wat vervuild...
Trouwens, bij slim kan ik de Ultimate upgrade krijgen voor de prijs van een OEM Home edition... Misschien toch wel even interessant om te kijken of ik wat aan Ultimate heb!
Sorry, mijn fout. Ik had het iets te ruim afgerond...Heintzer schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:42:
[...]
Ze vermelden alleen dat er later nog een Professional versie komt, overigens zie ik een prijs van € 69,75 voor Ultimate staan of zie ik iets over het hoofd?
Ja, dat bedoelde ik met 'image'.TheVMaster schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:54:
[...]
Tipje: Maak als je alles geinstalleerd hebt gewoon ff een backup. Die kun je eenvoudig terugzetten (=schoon systeem) als je opstart met de dvd....'k zou btw voor de Ultimate gaan...voor 80 euri is dat een koopje natuurlijk!

Sjah schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:47:
Wilde net een 7 pro bestellen bij salland, is de verwachte levertijd vannacht ofzo even veranderd naar langer dan 20 werkdagen.Nu op zoek naar zaak die het op voorraad heeft, iemand een tip?
Nee, de activatie bestaat uit een tweetal bestandjes voor x86 en drie voor x64.J van E schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:06:
...... Moet zo'n teruggezet systeem wel weer opnieuw geactiveerd worden?
x86+x64:
\Windows\ServiceProfiles\NetWorkService\AppData\Roaming\Microsoft\SoftwarePlatform\Tokens.dat
\Windows\System32\spp\tokens\pkeyconfig\pkeyconfig.xrm-ms
x64:
\Windows\SysWOW64\spp\tokens\pkeyconfig\pkeyconfig.xrm-ms
[ Voor 8% gewijzigd door elinx op 20-10-2009 19:33 ]
Het gaat om deze en hij is 20mb groot.
An update is available to improve the stability and reliability of Windows 7 and of Windows Server 2008 R2
Aha, handig. Die zitten dus ingebakken in een eventueel image!elinx schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:10:
[...]
Nee, de activatie bestaat uit een tweetal bestandjes voor x86 en drie voor x64.
x86+x64:
\Windows\ServiceProfiles\NetWorkService\AppData\Roaming\Microsoft\SoftwarePlatform\Tokens.dat
x86:
\Windows\System32\spp\tokens\pkeyconfig\pkeyconfig.xrm-ms
x64:
\Windows\SysWOW64\spp\tokens\pkeyconfig\pkeyconfig.xrm-ms
Net even Ultimate bekeken: heb ik eigenlijk niet nodig... maar ja, als 'ie even duur is als Home OEM ben ik eigenlijk wel gek het niet te doen, lijkt me... (?) Maar dan wil ik wel die truc weten hoe je een upgrade 'los' kan installeren, dus zonder 'm over Vista heen te plakken.
Het is mij daarnaast niet duidelijk of de retail uitgave van Windows 7 Ultimate alleen de 32-bits versie bevat of de 64-bits versie, of dat de retail uitgave van Windows 7 Ultimate beide versies bevat, dus de 32-bits versie en de 64-bits versie, waartussen men kan kiezen gedurende de installatie procedure. Kan iemand hier misschien een antwoord op geven?
Mijn dank is groot.
Not trying to pretend the enemy that I am.
Je kan hem gewoon op 3 verschillende computers installeren, zelfs een schone instal is mogelijk.Calamor schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:15:
Wat ik best wel raar vind is dat er op veel webshops bij de Family Pack vaak 1user licentie staat.
Had gemaild naar 1 van de webshop en met de vraag of het niet voor 3user is, maar ze melden gelijk dat het 1user is. Er na gelijk gevraagd wat dan het verschil maakt tussen de gewone en family pack. Krijg de volgende dag terug dat het toen toch voor 3 users zijn. Als gewone gebruiker is het wel slecht dat ze het er niet goed op zetten. Of ze willen graag dat je de gewone versie 3x koop om meer geld te ontvangen.
Dus voor 135 heb je 3 x home premium!

Ik heb daarom zojuist drie verschillende releases van Windows 7 Ultimate gedownload, te weten een 32-bits en een 64-bits versie in het Engels en een Windows 7 Ultimate versie die in het Nederlands zou zijn, om er achter te komen welke talen er allemaal te selecteren zijn.
Bij beide Engelse releases kan alleen Engels gekozen worden als taal aan het begin van de installatie procedure. De 32-bits versie kan alleen de 32-bits versie installeren, de 64-bits versie kan alleen de 64-bits versie installeren, wat geen verrassing is.
Bij de zogenaamde Nederlandse release van Windows 7 Ultimate kan aan het begin van de installatie procedure uit diverse talen gekozen worden, zoals Nederlands, Engels, Duits, Zweeds, Portugees, et cetera, waarna de installatie interface in de geselecteerde taal wordt weergegeven. Dit is wat ik zoek, maar is dit ook hoe het werkt met de Nederlandse en/of de Engelse retail uitgave van Windows 7 Ultimate?
Ik weet dus nog niet veel meer.

Anoniem: 238040
DennusB schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:46:
[...]
Ooo beterKan je morgen ook nog even posten of je hem echt binnen hebt?
KoenCows schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:41:
[...]
Ik heb ook dezelfde mail gehad. Zou TNT ze twee dagen achter houden... lijkt me sterk, maar goed.
Ik heb 'm binnen gekregen vandaag (via de TNT)Buffalo schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:44:
[...]
TNT weet toch niet wat er in het pakketje zit, althans ik mag hopen dat ze dat niet weten
Ik heb hem gisteren geinstalleerd zoals al eerder geschreven in dit forum!M a r c o schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:47:
[...]
[...]
Weet je dat zeker timvanloon???
Naar wat ik tot nu toe gelezen heb moet je om een upgrade versie te installeren toch xp of vista op je schijf geinstalleerd hebben staan, en geactiveerd hebben voordat je de upgrade kan installeren.
Ik had geen xp of vista erop staan!
Dit is niet juist dan!M a r c o schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 22:28:
[...]
Dat was Vista, dat gaat voor 7 niet meer op.
Kijk maar naar de dikgedrukte regels in mijn laatste quote.
Op internet lees je het ook veel terug.
Bij windows 7 schijn je een geinstalleerde en geactiveerde versie van vista op xp op je harde schijf te moeten hebben staan om een upgrade versie van 7 te kunnen installeren.
ik wou in 7MC via remote desktop de HTPC opnieuw laten scannen naar kanalen. Maar die optie is er niet als je via remote desktop, windows media center hebt gestart.
Geen idee waarom. Zal thuis even na moeten kijken of de optie misschien opeens uberhaupt is verdwenen, maar ik vermoed dat het iets met RDP te maken heeft.
--edit: check, RDP naar vista heeft hetzelfde, dus zal wel iets met RDP en MC te maken hebben
--edit2: tada: http://www.tech-archive.n...ter/2006-09/msg00190.html helaas geen uitleg waarom het zo is. Jammer.
[ Voor 23% gewijzigd door .Johnny op 20-10-2009 17:03 ]
Kun jij misschien kijken of je je Windows 7 Upgrade ook gewoon kunt gebruiken voor een schone installatie? Ik heb een legale Vista, maar die ga ik niet weer eerst installeren puur en alleen voor een upgrade.Anoniem: 238040 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:54:
Ik heb 'm binnen gekregen vandaag (via de TNT)
Kan jij hem ook clean installen zonder Vista/XP erop?Anoniem: 238040 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:54:
[...]
[...]
[...]
Edit: Net iets te laat

[ Voor 7% gewijzigd door Blaat op 20-10-2009 16:59 ]
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Het enige waar ik minder over te spreken ben op het moment, is dat het net lijkt alsof de DVD beeldkwaliteit in WMC ten opzichte van Vista, achteruit gegaan is; 'vegen' in het beeld (soort ghosting) bij donkere scenes; ook de kleuren lijken minder mooi. Wellicht dat ik iets mis, maar ik zie als ik ernaar google, dat er meer mensen last van hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door Hammer op 20-10-2009 17:06 ]
Ik heb geen upgrade maar een OEM versie.jelmervos schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:57:
[...]
Kun jij misschien kijken of je je Windows 7 Upgrade ook gewoon kunt gebruiken voor een schone installatie? Ik heb een legale Vista, maar die ga ik niet weer eerst installeren puur en alleen voor een upgrade.
Meestal alleen als je het mobo vervangt. Je kan dan echter gewoon MS bellen dat het gewoon nog steeds jou pc is dan kan je hem weer activeren.Kadett schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:20:
Ik vraag mezelf nog steeds af wat de limitatie van een OEM licentie is. Wanneer is die licentie weer 'ongeldig' , vervangen HDD/Mobo/CPU combinatie?
We dachten van wel aangezien je de mensen quotte die het van surfspot vandaan hadden gehaald, en daar verkopen ze alleen upgrades. Crap, nog geen antwoord op de vraag.Anoniem: 238040 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:21:
[...]
Ik heb geen upgrade maar een OEM versie.
[ Voor 29% gewijzigd door Blaat op 20-10-2009 17:24 ]
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Anoniem: 169504
Ik dacht dat dit met Vista sowieso kon, maar is dit ook zo bij 7?
Als je dit topic (of iig de laatste pagina) had gelezen, dan had je dit bericht gezienAnoniem: 169504 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:32:
Jo. Ik zie dat je overal de 64-bit OEM versie kan kopen van 7. Ik heb echter een 32-bit en 64-bit versie nodig. Werkt een licentie key die bij een 64-bit versie zit op een 32-bit versie? Ik kan namelijk via een maatje komen aan een schijf met de 32-bit versie. Dan installeer ik die gewoon met de licentie key die bij die 64-bit versie zit.
Ik dacht dat dit met Vista sowieso kon, maar is dit ook zo bij 7?
Matis in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D..."
Een OEM licentie is gekoppeld aan de hardware waarop het wordt geactiveerd. Een harddisk vervangen en het daarop opnieuw installeren kan volgens mij gewoon. Maar wanneer je grote veranderingen aanbrengt, zoals een nieuwe mainboard, cpu en mem, dan mag je daar officieel niet opnieuw de OEM op installeren maar zou je een nieuwe licentie moeten kopen. Je mag hem daarom ook niet 'verhuizen' naar een ander systeem, ook niet als je hem verwijderd op het andere systeem.Kadett schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:20:
Ik vraag mezelf nog steeds af wat de limitatie van een OEM licentie is. Wanneer is die licentie weer 'ongeldig' , vervangen HDD/Mobo/CPU combinatie?
Ik vroeg mij ook af of je nu per se een hardware onderdeel icm een OEM moet kopen of dat een OEM licentie ook los geleverd kon worden. De één zegt van wel en de ander weer van niet. Feit is dat de meesten, zoals in mijn geval Azerty, hem gewoon los leveren. Dus zolang je het bij je huidige systeem houdt kun je gewoon een OEM aanschaffen.
Alright, relaxed. Ik heb er wel doorheen gelezen hoor, maar het is een grote topic dit.Matis schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:34:
[...]
Als je dit topic (of iig de laatste pagina) had gelezen, dan had je dit bericht gezien
Matis in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D..."
Ik ben ook erg nieuwsgierig naar die upgrade via surfspot. Ultimate versie is toch misschien wel leuk, maar ik wil sowieso de mogelijkheid hebben om een clean install te doen, ook op een computer waar nog geen Windows op staat. Hier is nog steeds een beetje onduidelijkheid over volgens mij.
Het lijkt mij dat dit hetzelfde werkt als bij Vista Ultimate? Daar was het zo dat juist de Ultimate versies talen konden selcteren. Retail of OEM maakt hierbij niet uit.Arie schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:53:
Ik heb contact opgenomen met Microsoft in verband met bovenstaande vragen, maar zij konden mij op geen enkele vraag een zinnig antwoord geven.Ik moest het bijvoorbeeld maar "gewoon proberen".
Ik heb daarom zojuist drie verschillende releases van Windows 7 Ultimate gedownload, te weten een 32-bits en een 64-bits versie in het Engels en een Windows 7 Ultimate versie die in het Nederlands zou zijn, om er achter te komen welke talen er allemaal te selecteren zijn.
Bij beide Engelse releases kan alleen Engels gekozen worden als taal aan het begin van de installatie procedure. De 32-bits versie kan alleen de 32-bits versie installeren, de 64-bits versie kan alleen de 64-bits versie installeren, wat geen verrassing is.
Bij de zogenaamde Nederlandse release van Windows 7 Ultimate kan aan het begin van de installatie procedure uit diverse talen gekozen worden, zoals Nederlands, Engels, Duits, Zweeds, Portugees, et cetera, waarna de installatie interface in de geselecteerde taal wordt weergegeven. Dit is wat ik zoek, maar is dit ook hoe het werkt met de Nederlandse en/of de Engelse retail uitgave van Windows 7 Ultimate?
Ik weet dus nog niet veel meer.
Zolang het maar ultimate is heb je dus een MUI installatie.
Computer says no
Dank je wel voor je reactie. Het zou dan dus niet uitmaken of ik een Nederlandse of een Engelse versie zou aanschaffen van Windows 7 Ultimate, aangezien je bij beide talen in het begin van de installatie procedure de taal van het besturingssysteem kunt kiezen...?! Waarom zouden dan überhaupt verschillende taal uitvoeringen bestaan voor Windows 7 Ultimate, of zou dit dan alleen voor het hoesje verschil uitmaken...?!Moshe85 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:45:
[...]
Het lijkt mij dat dit hetzelfde werkt als bij Vista Ultimate? Daar was het zo dat juist de Ultimate versies talen konden selcteren. Retail of OEM maakt hierbij niet uit.
Zolang het maar ultimate is heb je dus een MUI installatie.
Het punt bij ultimate is dat je uiteindelijk via Windows Update alle talen van de wereld kan installeren achteraf. (Zo was het bij Vista dan)Arie schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:05:
[...]
Dank je wel voor je reactie. Het zou dan dus niet uitmaken of ik een Nederlandse of een Engelse versie zou aanschaffen van Windows 7 Ultimate, aangezien je bij beide talen in het begin van de installatie procedure de taal van het besturingssysteem kunt kiezen...?! Waarom zouden dan überhaupt verschillende taal uitvoeringen bestaan voor Windows 7 Ultimate, of zou dit dan alleen voor het hoesje verschil uitmaken...?!
Verder de verschillende taalversies is denk ik puur een cosmetisch verschil.
Computer says no
Hopelijk verhelpen deze het probleem waarbij Synaptics TouchPad Enhancements de hele tijd crasht onder Windows 7.
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
[ Voor 13% gewijzigd door repsaj op 20-10-2009 18:35 ]
x
Probleem is dus wanneer je WLM verkleind (dus niet wegklikt), deze weer automatisch vergroot wordt, wanneer je Firefox verkleint.
Ik heb hier nooit last van gehad, ik volg het ook niet helemaal.RnB schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:09:
Is dat probleem met WLM en Firefox eigenlijk al opgelost in de final version? Ik zit niet zo vaak op msn, dus was het al helemaal vergeten, maar ik zag het net weer.
Probleem is dus wanneer je WLM verkleind (dus niet wegklikt), deze weer automatisch vergroot wordt, wanneer je Firefox verkleint.
Bedoel je met verkleinen het verkleinen van het venster of minimaliseren?
Met WLM bedoel je Windows Live Messenger? (niet Windows Live Mail)
Anyway, hier doet-ie in alle gevallen (verkleinen, minimaliseren, zowel WLMessenger als WLMail) gewoon wat-ie hoort te doen.
Van Surfspot? Ik heb vandaag niets binnen gekregen hoewel de status sinds gisteren wel op verzonden staat.Anoniem: 238040 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:54:
[...]
[...]
[...]
Sorry, ik was niet helemaal duidelijk. Ik heb hem van Azerty. DennusB vroeg gisteren of ik ff wilde laten weten of Azerty hem echt heeft verstuurd... vandaar.KoenCows schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:12:
[...]
Van Surfspot? Ik heb vandaag niets binnen gekregen hoewel de status sinds gisteren wel op verzonden staat.
Wel heb ik er een andere video-kaart in gezet en ben van 512mb naar 2Gb geheugen gegaan.
De dvd waarvan ik hem geinstalleerd heb is een Nederlandse Ultimate met een Engels talenpakket + Offcie 2007 Plus en alle andere Freeware pakketten die ik dagelijks gebruik om te kijken en testen of het zinvol is om mijn HP DC7900sff ook over te zetten naar Windows 7.
Mijn vraag is deze, en ik heb al gezocht maar kom er niet uit: Hoe kan ik zien of ik een RTM of MSDN versie heb?
volgens mij RTM = MSDN = 7600i2Paq schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:24:
Ik heb Windows 7 nu een aantal weken draaien op een HP DC7100sff en ben er erg over te spreken.
Wel heb ik er een andere video-kaart in gezet en ben van 512mb naar 2Gb geheugen gegaan.
De dvd waarvan ik hem geinstalleerd heb is een Nederlandse Ultimate met een Engels talenpakket + Offcie 2007 Plus en alle andere Freeware pakketten die ik dagelijks gebruik om te kijken en testen of het zinvol is om mijn HP DC7900sff ook over te zetten naar Windows 7.
Mijn vraag is deze, en ik heb al gezocht maar kom er niet uit: Hoe kan ik zien of ik een RTM of MSDN versie heb?
doe maar eens start klikken, winver intikken, enter drukken.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
[ Voor 52% gewijzigd door blmp op 20-10-2009 19:31 . Reden: aangepast.. ]
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Als ik naar de prompt ga zie ik [version 6.1.7600] dus de RTM (MSDN) release?Ramon schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:27:
[...]
volgens mij RTM = MSDN = 7600
doe maar eens start klikken, winver intikken, enter drukken.
[ Voor 5% gewijzigd door i2Paq op 20-10-2009 19:33 ]
Hm apart.anandus schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:12:
[...]
Ik heb hier nooit last van gehad, ik volg het ook niet helemaal.
Bedoel je met verkleinen het verkleinen van het venster of minimaliseren?
Met WLM bedoel je Windows Live Messenger? (niet Windows Live Mail)
Anyway, hier doet-ie in alle gevallen (verkleinen, minimaliseren, zowel WLMessenger als WLMail) gewoon wat-ie hoort te doen.
Ik bedoel met verkleinen minimaliseren, sorry. Dus het lage streepje gebeuren rechts bovenin het venster.
En met WLM bedoel ik Windows Live Messenger.
Wanneer ik deze geminimaliseerd heb en ik minimaliseer daarna Firefox, dan komt het venster van WLM weer op de voorgrond. Heel irritant is dat.
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Anoniem: 120725
Heb je wel de laatste versies van beide applicaties geinstalleerd?RnB schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:38:
[...]
Hm apart.
Ik bedoel met verkleinen minimaliseren, sorry. Dus het lage streepje gebeuren rechts bovenin het venster.
En met WLM bedoel ik Windows Live Messenger.
Wanneer ik deze geminimaliseerd heb en ik minimaliseer daarna Firefox, dan komt het venster van WLM weer op de voorgrond. Heel irritant is dat.
Is er in de laatste maand een update gekomen? Dan heb ik idd een wat verouderde versie.
Oh wacht, ik zie het al. Ik heb version 2009 (Build 14.0.8089.726).
FileHippo geeft de laatste 3 buildnummers niet weer, alleen 14.0.8089. Dus ik zou het niet weten eerlijk gezegd.
[ Voor 34% gewijzigd door RnB op 20-10-2009 19:43 ]
Ik heb hem van iemand die toegang heeft tot MSDN maar vroeg het mij gewoon ineens af.blmp schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:38:
@i2paq: Als jij hem van legale bronnen hebt (MSDN, slim.nl, winkel) dat is dat de RTM release ja. Indien gedownload, kan dat er wel staan, maar wil niet zeggen dat deze is aangepast door iemand.
Achterliggende gedacht is om mijn DC7900sff met deze versie te installeren.
Je moet even de afgelopen twee pagina's van dit topic lezen. Ergo, er zijn tegenstrijdige berichten over. Ik wil dit ook graag weten maar we zullen even geduld moeten hebben tot iemand er een in handen heeft.Anoniem: 135195 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:42:
Iemand had het over een truc om de upgrade los te kunnen installeren... Is daar al wat meer over bekend? Ik wil namelijk wel een versie die je los kan installeren... Ik weet van oudere versies dat je bij een upgrade gewoon even de cd/dvd van de vorige versie in je computer moest stoppen: is dat bij W7 misschien ook niet zo simpel...?
Ik heb dezelfde versies, maar nergens last van.RnB schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:41:
Van Firefox heb ik sowieso de laatste versie (3.5.3), van WLM zou ik het niet weten eigenlijk.
Is er in de laatste maand een update gekomen? Dan heb ik idd een wat verouderde versie.
Oh wacht, ik zie het al. Ik heb version 2009 (Build 14.0.8089.726).
FileHippo geeft de laatste 3 buildnummers niet weer, alleen 14.0.8089. Dus ik zou het niet weten eerlijk gezegd.
Heb je WLMessenger niet in 'Vista mode' draaien ofzo? (dat-ie dus in de tray komt)
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Jongens luister nou ik heb het family pack 2 dagen geleden thuis gestuurd gekregen = home premium upgrade!R420R schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:46:
[...]
Je moet even de afgelopen twee pagina's van dit topic lezen. Ergo, er zijn tegenstrijdige berichten over. Ik wil dit ook graag weten maar we zullen even geduld moeten hebben tot iemand er een in handen heeft.
Hiermee kon ik gewoon een schone installatie doen zonder dat ik een cd/dvd van vxp/vista in de computer moest doen!
Ook had ik geen vista of xp geinstalleerd staan.
Gewoon windows 7 dvd erin, booten vanaf dvd en kiezen voor advanced custom.
geloof me nou maar!
Wat stond er wel op de pc, of was het een kale harde schijf?timvanloon schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:12:
[...]
Jongens luister nou ik heb het family pack 2 dagen geleden thuis gestuurd gekregen = home premium upgrade!
Hiermee kon ik gewoon een schone installatie doen zonder dat ik een cd/dvd van vxp/vista in de computer moest doen!
Ook had ik geen vista of xp geinstalleerd staan.
Gewoon windows 7 dvd erin, booten vanaf dvd en kiezen voor advanced custom.
geloof me nou maar!
Anoniem: 117735
Ik zat zo eens met een vraag over de Windows 7 "Backup & restore"
Ik ben nu al een tijdje gebruiker (release 7100) en het werkt naar vollen tevredenheid ! Vooral de "Libaries" zijn na een tijdje niet meer te missen. In de windows 7 Backup and Restore kan je netjes aangeven welke libaries wilt backuppen (en meer uiteraard, maar alles heb ik nu onderverdeeld in de aangegeven libaries).
Mijn vraag is dan ook "Kan ik een File Backup uitvoeren op de een Windows 7 RC en deze File Backup restoren op een Windos 7 Retail "
Aangezien Windows 7 bijna in de winkels ligt en deze uiteraard gaat halen
/edit typo
Ik vermoed van wel, maar een interessante vraagAnoniem: 117735 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:28:
Goedenavond !
Ik zat zo eens met een vraag over de Windows 7 "Backup & restore"Heb een search gedaan met de term "backup" gedaan op dit topic en ik heb denk ik een vraag die nog niet behandeld is (Windows help ook niet
).
Ik ben nu al een tijdje gebruiker (release 7100) en het werkt naar vollen tevredenheid ! Vooral de "Libaries" zijn na een tijdje niet meer te missen. In de windows 7 Backup and Restore kan je netjes aangeven welke libaries wilt backuppen (en meer uiteraard, maar alles heb ik nu onderverdeeld in de aangegeven libaries).
Mijn vraag is dan ook "Kan ik een File Backup uitvoeren op de een Windows 7 RC en deze File Backup restoren op een Windos 7 Retail "
Ik heb net mijn NL Ultimate in EN Ultimate omgezet. Voor zover ik kan zien is werkelijk alles in Engels veranderd. Zelfs IE8. Ik zie net wel dat bijvoorbeeld de datum in het Nederlands wordt weeregeven bij de klok als je op de tijd/datum gaat staan, maar dat lijkt me neit zo'n groot probleem.Arie schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:05:
[...]
Dank je wel voor je reactie. Het zou dan dus niet uitmaken of ik een Nederlandse of een Engelse versie zou aanschaffen van Windows 7 Ultimate, aangezien je bij beide talen in het begin van de installatie procedure de taal van het besturingssysteem kunt kiezen...?! Waarom zouden dan überhaupt verschillende taal uitvoeringen bestaan voor Windows 7 Ultimate, of zou dit dan alleen voor het hoesje verschil uitmaken...?!
Lege harde schijf!anandus schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:13:
[...]
Wat stond er wel op de pc, of was het een kale harde schijf?
Draai jij al de RTM dan? Ik draai nog de 7100 RC1 versie. Daarom vroeg ik ook of het al was opgelost.anandus schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:09:
[...]
Ik heb dezelfde versies, maar nergens last van.
Heb je WLMessenger niet in 'Vista mode' draaien ofzo? (dat-ie dus in de tray komt)
Maar dat lijkt me nu wel, tenzij jullie nog geen RTM draaien.
Heb alles standaard staan btw, dus gewoon native W7.
Dan is het duidelijk
Ik draai RTM, maar kan me niet herinneren dat ik het ooit heb meegemaakt (maar dat hoeft niets te zeggen, natuurlijkRnB schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:35:
[...]
Draai jij al de RTM dan? Ik draai nog de 7100 RC1 versie. Daarom vroeg ik ook of het al was opgelost.
Maar dat lijkt me nu wel, tenzij jullie nog geen RTM draaien.
Heb alles standaard staan btw, dus gewoon native W7.
[ Voor 57% gewijzigd door anandus op 20-10-2009 20:36 ]
Er zitten best wel leuke dingen in het
http://code.msdn.microsoft.com/WindowsAPICodePack
Hiermee kan je managed dotnet code gebruiken voor o.a. Desktop en Explorer taken. Ipv te hacken met COM's etc.
Wist btw ook niet dat <Windowstoets+cijfer> een app uit je startbalk start! erg handig.
En ik was 1 van de gelukkigen die een GRATIS Ultimate licentie heeft gewonnen!:) Heb dan ook nu al volledig legaal en geactiveerd Windows 7 draaien ;-)
[ Voor 11% gewijzigd door Maxxi op 20-10-2009 20:44 ]
Bedankt voor de info! Dan ga ik hem nu ook via surfspot aanschaffen!
Ah kijk, dan is het denk ik wel opgelost.anandus schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:35:
[...]
Dan is het duidelijk
[...]
Ik draai RTM, maar kan me niet herinneren dat ik het ooit heb meegemaakt (maar dat hoeft niets te zeggen, natuurlijk
Ja ach, zoiets vergeet je snel. Zovaak gebeurd het namelijk niet, meestal klik je WLM gewoon weg, omdat het toch op de achtergrond draait. Neem ik aan althans, haha.
Ach, hoop mijn retail vrijdag te krijgen, dan ga ik het meteen installeren.
Kan dat zomaar aangepast worden dan? Dan maak ik me toch een beetje zorgen, want hoe kan je dan 100% zeker weten welke build het is? Ik heb een MSDN/Technet versie van Usenet, er staat dat het build 7600 is, dus ik mag toch hopen dat dat zo is.blmp schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:38:
@i2paq: Als jij hem van legale bronnen hebt (MSDN, slim.nl, winkel) dat is dat de RTM release ja. Indien gedownload, kan dat er wel staan, maar wil niet zeggen dat deze is aangepast door iemand.
Is er geen manier om het 1001% zeker te weten?
Everest zegt iedergeval dat het 7600 is. Is dat te vertrouwen?
EDIT: Toevallig zie ik in Everest dat ik nog 29 dagen heb om te activeren, zoals bij Systeem. Ook zie ik in Everest dat er een serienummer staat ingevuld. Hoe kan dit, ik heb namelijk nog helemaal geen key ingevuld.
Ik draai nu Windows 7 doormiddel van een Upgrade vanaf Vista, maar het is ook niet mijn Vista key.
Iemand een idee?
Klopt onderstaande eigenlijk? Dat er al Product ID staat, met daarachter 'change product key'? Terwijl ik geen key heb ingevoerd?

[ Voor 29% gewijzigd door Buffalo op 20-10-2009 20:58 ]
De oplossing voor jouw "probleem" heet Easy Transfer. Kijk daar maar eens naar, prima werkende toolAnoniem: 117735 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:28:
Goedenavond !
Ik zat zo eens met een vraag over de Windows 7 "Backup & restore"Heb een search gedaan met de term "backup" gedaan op dit topic en ik heb denk ik een vraag die nog niet behandeld is (Windows help helpt ook niet
).
/edit typo
Product ID is wat anders dan product key. Product ID is een identificatie voor jouw systeem. Product key is gewoon de sleutel die je invoert en welke wordt gebruikt om te activeren. Deze twee zullen vast een verband hebben met elkaar.Buffalo schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:51:
[...]
Klopt onderstaande eigenlijk? Dat er al Product ID staat, met daarachter 'change product key'? Terwijl ik geen key heb ingevoerd?
[afbeelding]
[ Voor 20% gewijzigd door jelmervos op 20-10-2009 21:01 ]
Dat begrijp ik wel. In Vista was het zo dat ik aan de Prodcut ID kon zien dat mijn Vista OEM is, en dat klopt ook wel. Oftewel Product ID lijkt gekoppeld aan key.jelmervos schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:01:
[...]
Product ID is wat anders dan product key. Product ID is een identificatie voor jouw systeem. Product key is gewoon de sleutel die je invoert en welke wordt gebruikt om te activeren. Deze twee zullen vast een verband hebben met elkaar.
Dan is het toch raar dat er nu al een product ID staat, terwijl ik geen key heb ingevoerd tijdens de upgrade naar Windows 7?
Ik ga morgen wel eens testen wat er gebeurd als ik de key invoer die in Everest wordt aangegeven.
Vraag me af of het hier ok lukt om het op meerdere pc's te installeren met maar één licentie

(nou ja, eigenlijk vraagt mijn vader zich dat af
[ Voor 40% gewijzigd door Amanoo op 20-10-2009 23:17 ]
Ja, dat weet ik. Het gaat mij juist om de installatie zelf. De eerste vraag die gesteld wordt tijdens de installatie is welke taal je wilt installeren. Bij sommige versies die ik heb gedownload kun je bijvoorbeeld alleen Engels selecteren, bij andere versies die ik heb gedownload kun je kiezen uit een stuk of 30 verschillende talen. Hoe zit dit met een retail versie van Windows 7 Ultimate? Kun je slechts kiezen voor één taal, of krijg je een lijstje talen te zien waaruit je kunt kiezen? Zie je namelijk maar één taal, dan maakt het voor de installatie procedure uit welke taal jij koopt, namelijk als jij een Nederlandse versie koopt, dan zal de installatie in het Nederlands zijn. Een Engelse versie heeft in dat geval een Engelse installatie procedure. Kun je echter kiezen uit een lijstje talen, dan is de taal van de installatie gelijk aan de taal die jij uit dit lijstje hebt gekozen. Ik weet dat zodra Windows 7 Ultimate is geïnstalleerd dat je de taal kunt wijzigen, daar gaat het mij dus ook helemaal niet om. Ik wil weten of je uit een lijstje talen kunt kiezen als je bijvoorbeeld de Nederlandse of Engelse versie koopt van Windows 7 Ultimate, of dat je tijdens de installatie in dit geval alleen zou kunnen kiezen voor Nederlands in het geval van een Nederlandse versie, of voor Engels in het geval van een Engelse versie. Tot op heden heeft niemand deze vraag kunnen beantwoorden, zelfs Microsoft niet. Zij zeggen dat ik het "gewoon maar moet proberen", met andere woorden ik zal een Nederlandse Windows 7 Ultimate moeten aanschaffen om te zien of je aan het begin van de installatie procedure kunt kiezen voor andere talen, zoals Deens, Engels, Spaans, et cetera. Daar pas ik echter voor, want als je niet kunt kiezen uit een lijstje talen, dan heb ik de Nederlandse Windows 7 Ultimate voor niets aangeschaft. Ik wil namelijk een installatie medium waarbij ik kan kiezen voor verschillende talen, die al tijdens de setup weergegeven worden. Ik hoop dat het zo duidelijk is. Maar wie kan mijn vraag beantwoorden?Moshe85 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:11:
[...]
Het punt bij ultimate is dat je uiteindelijk via Windows Update alle talen van de wereld kan installeren achteraf. (Zo was het bij Vista dan)
Verder de verschillende taalversies is denk ik puur een cosmetisch verschil.
Je hebt als ik het goed begrijp een Nederlandse Windows 7 Ultimate geïnstalleerd en deze nadat deze geïnstalleerd was omgezet in het Engels via een gedownload taalpakket van Windows Update? Dit is echter niet mijn vraag. Ik wil graag weten of je helemaal aan het begin van de installatie procedure, wanneer je een taal moet selecteren, of je hier in de keuzelijst slechts één taal hebt staan (Nederlands in het geval van een Nederlandse versie bijvoorbeeld, of Engels in het geval van een Engelse versie, et cetera) of dat je kunt kiezen uit een lijst talen, zoals bijvoorbeeld Zweeds, Frans, Nederlands, Duits, et cetera? Ik hoop dat jij of iemand anders deze vraag kan beantwoorden. Ik heb namelijk een versie van Windows 7 Ultimate nodig waarbij de setup in verschillende talen weergegeven kan worden. Dat je naderhand de taal kunt aanpassen, dat weet ik, het gaat mij echt om de installatie procedure al.Buffalo schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:33:
[...]
Ik heb net mijn NL Ultimate in EN Ultimate omgezet. Voor zover ik kan zien is werkelijk alles in Engels veranderd. Zelfs IE8. Ik zie net wel dat bijvoorbeeld de datum in het Nederlands wordt weeregeven bij de klok als je op de tijd/datum gaat staan, maar dat lijkt me neit zo'n groot probleem.
Ik heb geen creditcard en ben ook niet van plan er een te nemen.
Ik kan zo snel geen bron vinden die jouw ondervindingen tegenspreken.Toad schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:14:
Kan een voucher voor windows 7 alleen m.b.v. een credit card besteld worden= Als ik via de acer site zoek dan lijkt dat er op.
Ik heb geen creditcard en ben ook niet van plan er een te nemen.
Echter zullen ze wss ook wel paypal ondersteunen, daar heb je niet perse CC voor nodig
Ik heb trouwens net 2 maal de Ultimate upgrade besteld bij Surfspot. Kan niet wachten tot ze in de bus vallen
Ik kan het me niet herinneren, maar het is zeer aannemelijk dat het niet zo is geweest bij mij, ik krijg namelijk de taalpakketten ná de installatie als optionele updates aangeboden.
Dit topic is gesloten.
Houd het ontopic!
Het is niet de bedoeling dat je vermeld of of wanneer je je Windows 7 schijfje hebt ontvangen. Dit is het ervaringen topic...remember!
Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.
Think before you post....
Minder legale zut loopt kans om spontaan te verdwijnen en je een onvrijwillig bericht op te leveren. De regels die op het forum gelden - copyright zijn gewoon van kracht!