Okay. Maar, heb je in je PC andere harde schijven zitten waar een geactiveerde, legale Windows op staat?
Verwijderd
Als ik een retail Home Premium koop in de winkel zitten daar de 32bit en de 64 bit dvd's in? Bij Vista was alleen de 32 bit meegeleverd. Lijkt me dat dat ze daar vanaf gestapt zijn (ondanks de lage vergoeding die neergelegd moest worden voor een 64 bit versie).
Op play.com zie ik dat beide versies meegeleverd worden ( http://www.play.com/PC/PC...emium-Retail/Product.html )
Is er iemand die zeker weet wat je koopt?
Op play.com zie ik dat beide versies meegeleverd worden ( http://www.play.com/PC/PC...emium-Retail/Product.html )
Vet handig dat je op een lege schijf toch een upgrade versie van 7 kan installeren. Zal hem ook bestellen dan via surfspot.
Word mijn 1ste legale versie van windows
Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.
Verwijderd
Voor zover ik weet is de Home premium is of of. Niet en en.Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 00:25:
Als ik een retail Home Premium koop in de winkel zitten daar de 32bit en de 64 bit dvd's in? Bij Vista was alleen de 32 bit meegeleverd. Lijkt me dat dat ze daar vanaf gestapt zijn (ondanks de lage vergoeding die neergelegd moest worden voor een 64 bit versie).
Alleen de Ultimate heeft beide versies.
Dit is wel de full-retail versie. Misschien is dat anders dan de OEM...
Ik heb een Home Premium editie bij amazon besteld en daar zit zowel een 32bit als een 64bit dvd bij.
Ik denk idd dat ze dit alleen bij de Retail versies doen.
Ik denk idd dat ze dit alleen bij de Retail versies doen.
Mocht je de upgrade installeren, zonder een geldige licentie voor een vorige Windows versie te hebben is het evengoed illegaalMinkie schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 00:27:
Vet handig dat je op een lege schijf toch een upgrade versie van 7 kan installeren. Zal hem ook bestellen dan via surfspot.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik heb een P5K en Windows 7 HP, nergens last van tot dusver......Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:51:
Zijn er toevallig Win 7 gebruikers die een Attansic (Atheros) L1 gigabit ethernet adapter hebben? O.a. de Asus P5K bordjes hebben die. Ik heb er zo één en het schijnt dat er heel mensen problemen mee ondervinden; regelmatig wegvallende netwerkverbindingen en vastlopers. De laatste drivers ondersteunen Win 7 nog niet officieel maar worden wel geïnstalleerd. Deze geven dus echter regelmatig problemen. Er loopt al ergens een topic over dit probleem maar ik dacht, ik probeer het hier even omdat dit topic erg actief is. Anders zou ik moeten wachten met mijn Win 7 te installeren totdat er drivers beschikbaar komen, hoe lang dat ook nog mag duren. Atheros verwijst je door naar de leverancier en bij Asus konden ze het nog niet aangeven. Dus... hebben mensen ervaring met de combi Windows 7 RTM / Atheros L1 ?
Dat krijgt iedereen die Windows 7 Ultimate of Enterprise heeft. Zou jij alsjeblieft van jouw Windows 7 Ultimate installatie disc willen opstarten (of in een virtuele machine) om te kijken uit welke talen je kunt kiezen aan het begin van de installatie procedure? Het taal selectie scherm is het eerste scherm dat je ziet, dus je kunt daar gewoon nog de installatie afbreken en er zal nog niets aangepast zijn aan jouw systeem. Heb jij een legale Windows 7 Ultimate in het Nederlands of in het Engels aangeschaft?Sefyu schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:49:
[...]
Ik kan het me niet herinneren, maar het is zeer aannemelijk dat het niet zo is geweest bij mij, ik krijg namelijk de taalpakketten ná de installatie als optionele updates aangeboden.
Not trying to pretend the enemy that I am.
Ik heb een P5K met deze netwerk adapter, ik heb er inderdaad wel wat problemen mee gehad maar die zijn simpel te verhelpen. Zodra Windows out of the box komt is er niets aan de hand met deze driver. Maar als deze driver via Windows update geïnstalleerd word (Optioneel) dan heb je bij hevige netwerk verkeer (vooral via SMB) uitval. Mocht hij er doorheen geslopen zijn dan kan je gewoon een rollback op de netwerk kaart driver doen en werkt alles weer. voor het normale MSN/Internet verhaal merk je niks aan de geupdate driver maar bij aardig wat netwerk verkeer onder meerdere pc's kan het problemen gevenVerwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:51:
hebben mensen ervaring met de combi Windows 7 RTM / Atheros L1 ?
[ Voor 10% gewijzigd door MrOizo2005 op 21-10-2009 09:16 ]
Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers
Hmm, ik vraag me dan alleen wel af waarom op sevenforums nog steeds in alle topics door tientallen mensen beweerd word dat dit toch echt niet mogelijk is.timvanloon schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:12:
[...]
Jongens luister nou ik heb het family pack 2 dagen geleden thuis gestuurd gekregen = home premium upgrade!
Hiermee kon ik gewoon een schone installatie doen zonder dat ik een cd/dvd van vxp/vista in de computer moest doen!
Ook had ik geen vista of xp geinstalleerd staan.
Gewoon windows 7 dvd erin, booten vanaf dvd en kiezen voor advanced custom.
geloof me nou maar!
Link?M a r c o schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 09:45:
[...]
Hmm, ik vraag me dan alleen wel af waarom op sevenforums nog steeds in alle topics door tientallen mensen beweerd word dat dit toch echt niet mogelijk is.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
http://www.sevenforums.com/installation-setup/
Hier staan talloze onderwerpen over "clean install"
hier bijv een quote van gisteren
Hier staan talloze onderwerpen over "clean install"
hier bijv een quote van gisteren
No, inserting the disk for activation verification hasn't been in effect since XP, and MS has specifically announced that the Vista "upgrade over itself" will not work.
You need an activated XP/Vista/RC installed on the drive you start the upgrade from, then can do an Upgrade from Vista, or for Vista/XP/RC a Custom clean install overwrite or to another partition or HDD.
Afterward the XP/Vista/RC is not disabled or deactivated but is only restricted by the license agreement from use except for reinstalling the Upgrade. But doing an Image Backup with Windows 7's excellent Backup Imaging will make reinstalls
a thing of the past!
[ Voor 76% gewijzigd door M a r c o op 21-10-2009 09:58 ]
Jongens!
Ik heb gister een PC in elkaar gezet voor mijn schoonouders..
Zoals je weet had ik de Windows 7 Enterprise 64Bit Upgrade liggen via APS. Deze heb ik op een lege hardeschijf geinstalleerd als een Clean install. Gewoon aangepaste installatie en dan de Partitie aanklikken en gaan maar. Hij staat nu op het bureaublad. Hij installeerd snel!
Ik heb gister een PC in elkaar gezet voor mijn schoonouders..
Zoals je weet had ik de Windows 7 Enterprise 64Bit Upgrade liggen via APS. Deze heb ik op een lege hardeschijf geinstalleerd als een Clean install. Gewoon aangepaste installatie en dan de Partitie aanklikken en gaan maar. Hij staat nu op het bureaublad. Hij installeerd snel!
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
We kunnen dus concluderen dat gebruikers op www.sevenforums.com liegen?
Ik vind het ook maar onduidelijk met die upgrade versie. Kan ook via surfspot aan een goedkope ultimate upgrade komen, maar ik heb ook geen zin in al die troep die een geupgrade windows met zich meebrengt. Wil ook gewoon een clean install.
Als je nou een gedownloade win7 ultimate 64bit nl installeert en de upgrade key invoert, zou het toch wel moeten werken.
Maar het is denk ik maar afwachten totdat de eerste de surfspot versie binnen hebben gekregen.
Als je nou een gedownloade win7 ultimate 64bit nl installeert en de upgrade key invoert, zou het toch wel moeten werken.
Maar het is denk ik maar afwachten totdat de eerste de surfspot versie binnen hebben gekregen.
Wel behoorlijk brak dat dit niet makkelijk te vinden is op de windows 7 site. Wil ook graag een family pack aanschaffen maar zou het wel vervelend vinden als ik niet gewoon een clean install kan doen.
Nog iets, zijn windows keys taal gebonden? Zou ik een UK family pack kunnen kopen en die keys gebruiken om een NL windows 7 te installeren. Ik ben op de hoogte van de mogelijkheid van het installeren van language packs op Home premium.
Nog iets, zijn windows keys taal gebonden? Zou ik een UK family pack kunnen kopen en die keys gebruiken om een NL windows 7 te installeren. Ik ben op de hoogte van de mogelijkheid van het installeren van language packs op Home premium.
Keys zijn niet taalgebonden. Kon m'n engels key gewoon gebruiken op een nederlandse iso. Scheelt weer wat prutswerk met taalpaketten enzo.Brakkie schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:15:
Wel behoorlijk brak dat dit niet makkelijk te vinden is op de windows 7 site. Wil ook graag een family pack aanschaffen maar zou het wel vervelend vinden als ik niet gewoon een clean install kan doen.
Op de surfspot site staat btw het volgende over de upgrade:
- MS Windows 7 Ultimate Upgrade controleert of desbetreffende computer een legale, volledige versie van MS Windows XP of Vista bevat, alleen dan kan en mag het product geïnstalleerd worden.
- Indien MS Windows 7 Ultimate Upgrade geïnstalleerd wordt op een computer met MS Windows XP wordt er een volledig nieuwe, schone installatie uitgevoerd.
Wordt niet gerept over een clean install. Maar blijkbaar kan het dus wel gewoon.
[ Voor 29% gewijzigd door Dj-sannieboy op 21-10-2009 10:21 ]
In principe is het niet logisch dat je het perse geinstalleerd moet hebben, want je KUNT XP niet upgraden naar windows 7. Ik heb ook een upgrade via surfspot besteld, en heb ook nog wel een XP CD met licentie hier ergens liggen, maar ik mag toch hopen dat ik hem niet eerst hoef te installeren, dan Windows 7 te installeren, en dan weer XP verwijderen, om vervolgens met Windows 7 direct te beginnen met een raar ingedeelde harde schijf
Bij mij was het gewoon partitie aanklikken en op Installeren drukken.. De rest ging vanzelf
een Clean install. Opgestart via DVD en de rest is bekend
Hier zijn er toch een aantal mensen behoorlijk stellig over het installeren van een upgrade op een lege drive.
http://www.sevenforums.co...-7-upgrade-new-drive.html
http://www.sevenforums.co...-7-upgrade-new-drive.html
volgens sevenforums (maar blijkbaar klopt dat dus ook niet altijdT-mo-T schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:13:
Ik vind het ook maar onduidelijk met die upgrade versie. Kan ook via surfspot aan een goedkope ultimate upgrade komen, maar ik heb ook geen zin in al die troep die een geupgrade windows met zich meebrengt. Wil ook gewoon een clean install.
is het enige verschil tussen een echte clean install, en een custom clean install van een upgrade de windows.old map die aagemaakt word. Deze kun je na de install wissen.
Verder zou het niet uit moeten maken.
maar vraagt hij bij die upgrade dan ook niet om een cd of serial of wat dan ook van je xp of vista???
lijkt mij wat vreemd. dan zou er geen enkele controle of beveiliging op zitten.
Dat hoeft toch niet?M a r c o schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:31:
[...]
maar vraagt hij bij die upgrade dan ook niet om een cd of serial of wat dan ook van je xp of vista???
lijkt mij wat vreemd. dan zou er geen enkele controle of beveiliging op zitten.
Als de licentie maar correct is.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Maar het is dan toch ook weer zo dat je niet kan upgraden van vista 32 bit naar windows 7 64bit?
Verwijderd
MiramarVTM schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 08:54:
[...]
Ik heb een P5K en Windows 7 HP, nergens last van tot dusver......
Bedankt voor jullie reacties. Dan ga ik Win 7 maar gewoon installeren en desnoods een image terugzetten mochten er toch problemen optreden. Vroeg of laat zal er wel een officieel gesupporte driver moeten verschijnen.MrOizo2005 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 09:15:
[...]
Ik heb een P5K met deze netwerk adapter, ik heb er inderdaad wel wat problemen mee gehad maar die zijn simpel te verhelpen. Zodra Windows out of the box komt is er niets aan de hand met deze driver. Maar als deze driver via Windows update geïnstalleerd word (Optioneel) dan heb je bij hevige netwerk verkeer (vooral via SMB) uitval. Mocht hij er doorheen geslopen zijn dan kan je gewoon een rollback op de netwerk kaart driver doen en werkt alles weer. voor het normale MSN/Internet verhaal merk je niks aan de geupdate driver maar bij aardig wat netwerk verkeer onder meerdere pc's kan het problemen geven
Misschien komt het omdat ik een Windows 7 64Bit Enterprise versie heb van APS.. Dat het daarom wel kan. Maar dit was echt heel erg makkelijk!
Als het zo simpel is, waarom verkoopt MS dan upgrade's en retails, als ze praktisch (m.u.v. van de EULA) hetzelfde zijn.anandus schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:32:
[...]
Dat hoeft toch niet?
Als de licentie maar correct is.
Bij de voorgaande windows versies was er toch ook iets van controle aanwezig?
Al was het maar het invoeren van een xp cd tijdens install om te controleren of je die toch had.
Ik wil het eerst wel eens van iemand horen die een doodgewone standaard upgrade versie van 7 heeft.
Zoals Superkuhrtje zegt kan het ook aan zijn versie liggen
@Neefdave, zou wel kunnen, maar dan alleen met een custom install (semi clean install).
Je kunt geen in-place upgrade van 32 naar 64 bit doen waarbij instellingen en programma's bewaard blijven.
[ Voor 3% gewijzigd door M a r c o op 21-10-2009 10:58 ]
Verwijderd
Ik kan via slim.nl (van mijn school) de upgrade versie voor windows 7 (ultimate) voor 70 euro bestellen! Ik wil graag de 64 bit versie, maar mijn huidige vista is een 32 bit versie. Moe tik dan perse de 32 bit upgrade kopen, of kan de 64 bit upgrade ook?
Thanks!
Thanks!
64bit kan ook, maar dan kun je geen in-place upgrade doen:

[ Voor 57% gewijzigd door jelmervos op 21-10-2009 11:24 ]
Zoals in de TS vermeld kun je geen (inplace) upgrade uitvoeren op een 32bit versie naar een 64bit versie.Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:19:
Ik kan via slim.nl (van mijn school) de upgrade versie voor windows 7 (ultimate) voor 70 euro bestellen! Ik wil graag de 64 bit versie, maar mijn huidige vista is een 32 bit versie. Moe tik dan perse de 32 bit upgrade kopen, of kan de 64 bit upgrade ook?
Thanks!
Die upgrade versie moet toch wel te clean installen zijn. Stel nou dat je hd crasht of je moet een format uitvoeren om wat voor reden dan ook, dan moet je toch gewoon gelijk Windows 7 kunnen installeren.
[ Voor 18% gewijzigd door Dj-sannieboy op 21-10-2009 11:25 ]
Verwijderd
Maar met die disc kan ik dus wel een clean install doen voor de 64 bit versie?jelmervos schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:21:
64bit kan ook, maar dan kun je geen in-place upgrade doen.
Zoveelste reactie op Christvs.
Is het mogelijk om binnen Windows7 64bit aan te geven dat de applicatie (32bit) moet draaien als onder XP-modus? Ik wil geheugen compleet benutten
Is het mogelijk om binnen Windows7 64bit aan te geven dat de applicatie (32bit) moet draaien als onder XP-modus? Ik wil geheugen compleet benutten
[ Voor 59% gewijzigd door Silver7 op 21-10-2009 11:25 ]
Verwijderd
Ok, bedankt allemaal
!
Ik wil eventueel er wel meer bestellen als iemand interesse heeft voor dit prijsje?
Ik wil eventueel er wel meer bestellen als iemand interesse heeft voor dit prijsje?
Je bedoeld de compatibiliteitsmodus?Silver7 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:24:
Zoveelste reactie op Christvs.
Je kan gewoon de Upgrade Key gebruiken op een retail disc van MSDN of Technet. Heb het hier meerdere malen geprobeerd. Het kan wel zijn dat je via telefoon moet activeren, maar dat werk ook gewoon.
En de Upgrade is ook idd gewoon als clean te installeren.
[ Voor 13% gewijzigd door underworld202 op 21-10-2009 11:27 ]
Waar heb jij je upgrade vandaan? Slim/Surfspot of anders?underworld202 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:27:
Je kan gewoon de Upgrade Key gebruiken op een retail disc van MSDN of Technet. Heb het hier meerdere malen geprobeerd. Het kan wel zijn dat je via telefoon moet activeren, maar dat werk ook gewoon.
Edit: Je kan dus een upgrade key gebruiken met een retail disc als ik het goed begrijp? Dat is wel vreemd...
[ Voor 17% gewijzigd door Blaat op 21-10-2009 11:38 ]
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
ten eerste is dit illegaal, en ten tweede kun je bij slim en surfspot van elk pakket maar 1 exemplaar kopen.Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:26:
Ok, bedankt allemaal!
je kunt dan wel bijvoorbeeld 64 bits NL, 64 bit EN, 32 bit NL en 32 bit EN kopen.
SlimR420R schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:34:
[...]
Waar heb jij je upgrade vandaan? Slim/Surfspot of anders?
werkt precies hetzelfde als de upgrade key van vista i.c.m. Retail disc Vista. Gewoon geactiveerd
[ Voor 21% gewijzigd door underworld202 op 21-10-2009 11:51 ]
Even een snel vraagje. Zijn er al officiele taalpakketten beschikbaar voor W7 Pro build 7600?
Mijn zoektocht brengt mij eigenlijk alleen hierop:
http://windows7center.com...lable-via-windows-update/
Maar dat is geen officiele Microsoft site, dus daar waag ik me liever niet aan.
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Ik weet dat er op Technet RTM Multi Language Disks staan. Helaas staat er niet bij voor welke versies deze werken.Melkunie schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:51:
Even een snel vraagje. Zijn er al officiele taalpakketten beschikbaar voor W7 Pro build 7600?
Alvast bedankt!
The following 35 languages are included: Arabic, Bulgarian, Chinese-Hong Kong SAR, Chinese-Simplified, Croatian, Czech, Danish, Dutch, English, Estonian, Finnish, French, German, Greek, Hebrew, Hungarian, Italian, Japanese, Korean, Latvian, Lithuanian, Norwegian, Polish, Portuguese-Brazil, Portuguese-Portugal, Romanian, Russian, Serbian, Slovak, Slovenian, Spanish, Swedish, Thai, Turkish, and Ukrainian. |
MUI packs kunnen toch alleen in Enterprise en Ultimate worden geinstalleerd?
Dat woord zocht ik dus.Dj-sannieboy schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:26:
[...]
Je bedoeld de compatibiliteitsmodus?
wacht even, hoe zit het dan precies.underworld202 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:37:
[...]
Slim
werkt precies hetzelfde als de upgrade key van vista i.c.m. Retail disc Vista. Gewoon geactiveerd
Heb je nu een retail disc gebruikt met je upgrade key?
wat men wil weten is of je op een kale pc, met helemaal niks op, met een upgrade disc en upgrade key direct kan installeren zonder een vista of xp disc of code te gebruiken.
dat is wel de indruk die gewekt word.
Volgens mij moet je als je student bent (gezien je leeftijd is dat zo, maar dat moet je maar even bevestigen of ontkennen) kan je zelf bij SLIM of Surfspot goedkoop Windows 7 bestellen. Hoef (eigenlijk "mag") je niet via een leraar te doen.Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:26:
Ok, bedankt allemaal!
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Wat is je bedoeling? Wil je een bepaalde taal gaan gebruiken vanaf installatie (bijvoorbeeld Engels), of naderhand de taal kunnen wijzigen? Aangezien de keys (zo lees ik eerder in dit topic) niet taalgebonden zijn.Melkunie schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:51:
Alvast bedankt!
Wat ik wel vreemd vind is eigenlijk dat je alleen in Ultimate allerhande talen kunt kiezen. Waarom stoppen ze die feature niet gewoon in alle versies? Je kunt je gewenste taal via Windows Update binnenhalen, dus talen die je niet gebruikt laat je lekker in de Windows Update staan.
Daarom, Engelse taal voor je OS gebruiken
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Dus in principe kan ik van MSDNAA de Chinese-Simplified versie downloaden (die staat net nieuw op MSNDAA) en daarmee de Engelse of Nederlandse versie van Win7 Professional installeren en registreren? Want dan heb je via MSDNAA namelijk ook 4 legale key's en kan je meerdere computers installeren met Windows 7Buffalo schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:14:
[...]
Wat is je bedoeling? Wil je een bepaalde taal gaan gebruiken vanaf installatie (bijvoorbeeld Engels), of naderhand de taal kunnen wijzigen? Aangezien de keys (zo lees ik eerder in dit topic) niet taalgebonden zijn.
Wat ik wel vreemd vind is eigenlijk dat je alleen in Ultimate allerhande talen kunt kiezen. Waarom stoppen ze die feature niet gewoon in alle versies? Je kunt je gewenste taal via Windows Update binnenhalen, dus talen die je niet gebruikt laat je lekker in de Windows Update staan.
@Buffalo,
Nu is alles van Windows dus in het Engels, en ik wil de boel gewoon in het Nederlands. Maar ik vrees dat het inderdaad alleen met een Ultimate of Enterprise kan. Als ik tutorials bekijk, gebruiken ze daar knoppen die bij mij gewoon verwijderd zijn.
Nu is alles van Windows dus in het Engels, en ik wil de boel gewoon in het Nederlands. Maar ik vrees dat het inderdaad alleen met een Ultimate of Enterprise kan. Als ik tutorials bekijk, gebruiken ze daar knoppen die bij mij gewoon verwijderd zijn.
Ik heb mijn NL Vista geupgrade naar Windows 7 Ultimate NL. Je kunt als het goed is niet van NL upgraden naar EN.Arie schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:10:
[...]
Ja, dat weet ik. Het gaat mij juist om de installatie zelf. De eerste vraag die gesteld wordt tijdens de installatie is welke taal je wilt installeren. Bij sommige versies die ik heb gedownload kun je bijvoorbeeld alleen Engels selecteren, bij andere versies die ik heb gedownload kun je kiezen uit een stuk of 30 verschillende talen. Hoe zit dit met een retail versie van Windows 7 Ultimate? Kun je slechts kiezen voor één taal, of krijg je een lijstje talen te zien waaruit je kunt kiezen? Zie je namelijk maar één taal, dan maakt het voor de installatie procedure uit welke taal jij koopt, namelijk als jij een Nederlandse versie koopt, dan zal de installatie in het Nederlands zijn. Een Engelse versie heeft in dat geval een Engelse installatie procedure. Kun je echter kiezen uit een lijstje talen, dan is de taal van de installatie gelijk aan de taal die jij uit dit lijstje hebt gekozen. Ik weet dat zodra Windows 7 Ultimate is geïnstalleerd dat je de taal kunt wijzigen, daar gaat het mij dus ook helemaal niet om. Ik wil weten of je uit een lijstje talen kunt kiezen als je bijvoorbeeld de Nederlandse of Engelse versie koopt van Windows 7 Ultimate, of dat je tijdens de installatie in dit geval alleen zou kunnen kiezen voor Nederlands in het geval van een Nederlandse versie, of voor Engels in het geval van een Engelse versie. Tot op heden heeft niemand deze vraag kunnen beantwoorden, zelfs Microsoft niet. Zij zeggen dat ik het "gewoon maar moet proberen", met andere woorden ik zal een Nederlandse Windows 7 Ultimate moeten aanschaffen om te zien of je aan het begin van de installatie procedure kunt kiezen voor andere talen, zoals Deens, Engels, Spaans, et cetera. Daar pas ik echter voor, want als je niet kunt kiezen uit een lijstje talen, dan heb ik de Nederlandse Windows 7 Ultimate voor niets aangeschaft. Ik wil namelijk een installatie medium waarbij ik kan kiezen voor verschillende talen, die al tijdens de setup weergegeven worden. Ik hoop dat het zo duidelijk is. Maar wie kan mijn vraag beantwoorden?
[...]
Je hebt als ik het goed begrijp een Nederlandse Windows 7 Ultimate geïnstalleerd en deze nadat deze geïnstalleerd was omgezet in het Engels via een gedownload taalpakket van Windows Update? Dit is echter niet mijn vraag. Ik wil graag weten of je helemaal aan het begin van de installatie procedure, wanneer je een taal moet selecteren, of je hier in de keuzelijst slechts één taal hebt staan (Nederlands in het geval van een Nederlandse versie bijvoorbeeld, of Engels in het geval van een Engelse versie, et cetera) of dat je kunt kiezen uit een lijst talen, zoals bijvoorbeeld Zweeds, Frans, Nederlands, Duits, et cetera? Ik hoop dat jij of iemand anders deze vraag kan beantwoorden. Ik heb namelijk een versie van Windows 7 Ultimate nodig waarbij de setup in verschillende talen weergegeven kan worden. Dat je naderhand de taal kunt aanpassen, dat weet ik, het gaat mij echt om de installatie procedure al.
Doordat ik een upgrade heb uitgevoerd heb ik natuurlijk geen clean install uitgevoerd.
Ik ga vanmiddag, of anders 1 dezer dagen een clean install van Windows 7 Ultimate doen, en zal dan laten weten of je ook andere talen kunt kiezen tijdens de setup.
Ja ik heb al meerdere keren in dit topic aangegven: Dan zou je van Usenet een ISO moeten halen die Nederlands is. Zoals gezegd je key is niet taalgebonden.Melkunie schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:19:
@Buffalo,
Ik heb nu ook een officiele NL ISO van MSDN/TechNET van Usenet gehaald, ik heb dat ei progje gedraaid of hoe het ook heet, waardoor ik op 1 DVD alle Windows 7 x64 versies heb.
Is niks illegaals aan, omdat je een legale key gaat invoeren. Je zou in dat geval ook lagere versies dan Professional kunnen installeren.
Het is wat omslachtig, maar je hebt wel bereikt wat je wilde bereiken.
Zoals ik in mijn eerdere post ook zei: Waarom biedt Microsoft niet gewoon bij iedere versie de taalpakketten aan via de Windows Update? Dan ben je van al dat gezeur af lijkt mij.
EDIT: Daarom is het ook geen probleem om een UK Family Pack te bestellen. Als je dus ergens een NL ISO vandaan haalt gebruik je gewoon de key van de UK pack en je bent klaar.
[ Voor 7% gewijzigd door Buffalo op 21-10-2009 12:38 ]
Heb net ook Win 7 Ultimate via Slim besteld. Mijn Broertje zit op een middelbare school. En hij hoeft nu toch geen Win 7 die vond vista voorlopig prima. Dus ga ik die wel even gebruiken
Eens kijken of het wat is.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
@Buffalo,
In dat geval neem ik aan dat ik een clean install moet doen? In dat geval wacht ik liever tot het nodig is, anders is het me weer wat teveel gedoe
In dat geval neem ik aan dat ik een clean install moet doen? In dat geval wacht ik liever tot het nodig is, anders is het me weer wat teveel gedoe
Iemand vandaag al iets binnen gehad van Slim of Surfspot?Astennu schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:54:
Heb net ook Win 7 Ultimate via Slim besteld. Mijn Broertje zit op een middelbare school. En hij hoeft nu toch geen Win 7 die vond vista voorlopig prima. Dus ga ik die wel even gebruikenEens kijken of het wat is.
Wat vreemd die tegenstrijdige berichten rondom clean install en upgrade-versie. Zou er dan een andere versie in omloop zijn die diegenen die het wel lukte , hadden? Lijkt me niet. En maakt het moment waarop je de key invoert nog wat uit? Nouja, ik ga lekker voor de full-versie, dus het zal wel allemaal.
Ja, daar ben ik wel in geïnteresseerd. Neem ajb even contact op via mn mail of pm.Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:26:
Ok, bedankt allemaal!
Vroeg ik me ook af...KoenCows schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:26:
[...]
Iemand vandaag al iets binnen gehad van Slim of Surfspot?
Ja, gewoon afwachten.
Het heeft ook geen zin om in dit topic te melden dat je Win7 wel of niet besteld hebt, of je hem wel of niet ontvangen hebt, etc.
Dit is vooralsnog een ervaringentopic en niet een 'Wie heeft Win7 al binnen?'-topic
Het heeft ook geen zin om in dit topic te melden dat je Win7 wel of niet besteld hebt, of je hem wel of niet ontvangen hebt, etc.
Dit is vooralsnog een ervaringentopic en niet een 'Wie heeft Win7 al binnen?'-topic
TNT post of pakketservice? Het is in het grootste gedeelte van het land inmiddels gescheiden, post neemt in principe alleen nog simpele bol.com pakjes mee van het soort 'past zelfs door brievenbus waarvoor het ding iets gevouwen moet worden', zoals DVD's in bubbeltjes enveloppen. De rest gaat via de pakketservice, die in sommige gebieden uitbesteed is aan lokale koeriersdiensten (met sticker op de auto 'wij rijden voor TNT post').Tromp.et schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:53:
Nee, hier nog niks binnen van Slim en de TNT is al geweest.
Gewoon nog maar een dagje wachten dus.
Verwijderd
Ik hoop van harte dat ik hem clean kan installeren. Ik heb namelijk een zo'n ultimate upgrade besteld voor mijn hoofdcomputer waar een legale Vista Home Premium op staat, en een andere voor mijn MSI Wind, waar XP op stond. Ik heb op dat mini laptopje al een tijdje de RTM draaien. Ik wil er meteen een nieuwe 500GB harddisk in zetten. Er zit zo'n licentie sticker op van XP, dus in feite is het een upgrade. Het zou dus wettelijk gezien gewoon mogen, maar gaat het lukken?
Spannoooond.
Bestelling staat nog "in behandeling" bij surfspot trouwens.
Spannoooond.
Bestelling staat nog "in behandeling" bij surfspot trouwens.
Nog ff goed gelezen op de surfspot site:
"Surfspot verstuurt het besturingsprogramma (op DVD) op 21 oktober. Een dag later valt hij bij jou op de mat en kun je direct van start gaan!"
idd nog een dagje wachten dus.
"Surfspot verstuurt het besturingsprogramma (op DVD) op 21 oktober. Een dag later valt hij bij jou op de mat en kun je direct van start gaan!"
Klopt inderdaad. Wel raar dat ik maandag al een mailtje kreeg met verzonden. Hierdoor lijkt het dus alsof het al verzonden is zoals de term zegt. Maar dat is dan niet het geval. Ligt ergens in een bak bij hun dan ofzo.timelezzzz schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:07:
Nog ff goed gelezen op de surfspot site:
Heb de Engels oem pro besteld, lijkt me toch wel handig, alles is in Engels, zeker als je met Google zoekt. Vraag me wel af waarheen je moet bellen als je je moederbord vervangt en hij pakt de activatie niet meer, Nederland of Engeland...
Persoonlijk denk ik dat het erg weinig uitmaakt. Volgens mij, zoals al door velen aangegeven, is de key niet taalgebonden. Er is dus geen mogelijkheid om te stellen deze key betekent deze taal. Oftewel lekker Microsoft Nederland bellen mocht het zover komenSjah schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:38:
Heb de Engels oem pro besteld, lijkt me toch wel handig, alles is in Engels, zeker als je met Google zoekt. Vraag me wel af waarheen je moet bellen als je je moederbord vervangt en hij pakt de activatie niet meer, Nederland of Engeland...
Verwijderd
Ik heb trouwens het probleem dat mijn Windows 7 niet meer automatisch gaat slapen. Ik heb ingesteld dat na 15 minuten idle de hele boel in slaap moet vallen, maar na de genoemde tijd gebeurd er niets.
Heb al gezocht naar processen die dit misschien in de weg kunnen zitten, maar heb niets kunnen vinden. Ik weet dat uTorrent de PC wakker kan houden en dat hij tijdens sharen niet mag slapen, maar geen van beide is het geval (althans, niet dat ik weet).
Zodra ik echter via het startmenu voor Sleep kies is hij binnen een paar seconden
Iemand tips voor waar ik het zoeken moet?
Heb al gezocht naar processen die dit misschien in de weg kunnen zitten, maar heb niets kunnen vinden. Ik weet dat uTorrent de PC wakker kan houden en dat hij tijdens sharen niet mag slapen, maar geen van beide is het geval (althans, niet dat ik weet).
Zodra ik echter via het startmenu voor Sleep kies is hij binnen een paar seconden

Iemand tips voor waar ik het zoeken moet?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2009 14:43 ]
Dat is natuurlijk met een Nederlands OS makkelijk aan te passen. Gewoon in IE English als language zetten.Sjah schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:38:
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Niet iedereen gebruikt IE.
Nee, ik doelde op hoe de dingen heten in Win, dus als jij met een probleem zit in je NL versie, zal je eerst uit je hoofd naar Engels moeten vertalen voordat je wat serieus vindt in Google. Dat ben ik beetje zat.
Ik dacht dat de verschillende Windows 7 versies tussen de 200 en 300 euro zouden kosten, maar als ik de pricewatch van Windows 7 bekijk gaat het al vanaf een eurootje of 80. Klopt dat wel? Officiële release (voor consumenten) is toch ook pas 22 oktober? Hebben deze winkels dan wel de officiële versies?
Dat is de OEM, klopt wel.Snowwie schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:56:
Ik dacht dat de verschillende Windows 7 versies tussen de 200 en 300 euro zouden kosten, maar als ik de princewatch van Windows 7 bekijk gaat het al vanaf een eurootje of 80. Klopt dat wel? Officiële release (voor consumenten) is toch ook pas 22 oktober? Hebben deze winkels dan wel de officiële versies?
Retail is duurder.
Verwijderd
Dat zijn OEM-versies. De goedkoopste versies zijn te krijgen via Surfspot of slim.nl, als je student of leraar bent. Of, zoals in mijn geval, ouder van een student (mbo, dus slim.nl)!Snowwie schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:56:
Hebben deze winkels dan wel de officiële versies?
@TheVMaster: misschien handig de TS even bij te werken ?
Ik zie nog allerhande verwijzingen naar Windows 7 E (die niet komt) en er staat ook "Op dit moment nog geen prijzen bekend" terwijl er al mensen hun Windows 7 binnen hebben
Ik zie nog allerhande verwijzingen naar Windows 7 E (die niet komt) en er staat ook "Op dit moment nog geen prijzen bekend" terwijl er al mensen hun Windows 7 binnen hebben
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Bij normaal gebruik zie ik toch niet echt verschil tussen OEM en Retail, althans niet voor deze Windows versie. Wat zou je meer kunnen met de Retail versie dan?
Ultimate heeft sowieso ssd support, maar hoe zit dit met Starter, Home Premium of Professional?
Ultimate heeft sowieso ssd support, maar hoe zit dit met Starter, Home Premium of Professional?
Ik vind het maar een vage bedoeling allemaal. Ik wacht wel totdat er wat meer duidelijk is.
De licenties zijn anders, inhoudelijk niets.Snowwie schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 15:04:
Bij normaal gebruik zie ik toch niet echt verschil tussen OEM en Retail, althans niet voor deze Windows versie. Wat zou je meer kunnen met de Retail versie dan?
afaik hebben ze allemaal ssd-support.Ultimate heeft sowieso ssd support, maar hoe zit dit met Starter, Home Premium of Professional?
Een OEM licentie is gebonden aan hardware. Je kunt dus niet een nieuwe pc kopen en dezelfde versie installeren. Met de retail kan dat wel, zelfs op 3 pcs.Snowwie schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 15:04:
Alle versies van windows 7 hebben ssd support volgens mij
Een retailversie mag je op een paar pcs installeren, maar weet iemand hoe dat zit met een surfspot upgradelicentie? Ik heb meerdere computers met een OEM licentie meegeleverd gekregen, dus daar kan prima die upgradelicentie op.
[ Voor 16% gewijzigd door Hann1BaL op 21-10-2009 15:31 ]
Ik heb gisterenavond mbv mijn voucher Windows 7 Home premium besteld. Bevestiging via mail dat ie 27 oktober wordt verzonden...wat schetst mijn verbazing? Via airmail vandaag ontvangen!
tuuttuut...
tuuttuut...
iemand die toevallig in Zevenhuizen woont?
http://www.zevenhuizengaatover.nl
absoluut een ludieke actie
http://www.zevenhuizengaatover.nl
absoluut een ludieke actie
Verwijderd
Volgens mij heeft dat ook met de launch te maken. Bij een hoop winkels is ie te koop voor €77.77, zolang de voorraad strekt.Snowwie schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:56:
Ik dacht dat de verschillende Windows 7 versies tussen de 200 en 300 euro zouden kosten, maar als ik de pricewatch van Windows 7 bekijk gaat het al vanaf een eurootje of 80. Klopt dat wel? Officiële release (voor consumenten) is toch ook pas 22 oktober? Hebben deze winkels dan wel de officiële versies?
Windows 7 wordt net als Windows Vista op twee manieren verkocht: een upgradeversie en een 'volledige' versie. De upgradeversie is bedoeld voor Windows Vista-, Windows XP en Windows 2000-gebruikers die graag willen overstappen op Windows 7. Eigenlijk iedereen dus. Met de upgradeversie kun je overigens gewoon een schone installatie uitvoeren.
Verwijderd
Is het nu dan wel mogelijk om te upgraden naar W7 vanaf XP?underworld202 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 16:42:
Windows 7 wordt net als Windows Vista op twee manieren verkocht: een upgradeversie en een 'volledige' versie. De upgradeversie is bedoeld voor Windows Vista-, Windows XP en Windows 2000-gebruikers die graag willen overstappen op Windows 7. Eigenlijk iedereen dus. Met de upgradeversie kun je overigens gewoon een schone installatie uitvoeren.
Ik trek je post niet geheel in twijfel, maar dat zou goed nieuws zijn.
Win7 wordt wel in 5 versie's verkocht:
1 Volledig Retail
2 Upgrade Retail
3 volwaardige OEM
4 oem voorinstallt op de pc die je koopt, waarbij je geen DVD erbij krijgt
5 Familypack, een Upgrade oem/Retail? voor 3 pc's
En dat 77.77 voor HP oem alleen is nu het introductietijd is, kan best. Niks over gehoord.
1 Volledig Retail
2 Upgrade Retail
3 volwaardige OEM
4 oem voorinstallt op de pc die je koopt, waarbij je geen DVD erbij krijgt
5 Familypack, een Upgrade oem/Retail? voor 3 pc's
En dat 77.77 voor HP oem alleen is nu het introductietijd is, kan best. Niks over gehoord.
[ Voor 10% gewijzigd door Sjah op 21-10-2009 16:54 ]
http://www.techzine.nl/reviews/708/Windows-7.htmlVerwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 16:47:
[...]
Is het nu dan wel mogelijk om te upgraden naar W7 vanaf XP?
Ik trek je post niet geheel in twijfel, maar dat zou goed nieuws zijn.
Als je student/(ouder van) leerling bent dan mag je dat legaal gebruiken ja mits je een legale versie van xp of vista hebt draaien.Hann1BaL schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 15:14:
[...]
... maar weet iemand hoe dat zit met een surfspot upgradelicentie? Ik heb meerdere computers met een OEM licentie meegeleverd gekregen, dus daar kan prima die upgradelicentie op.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
nvm was weer eens te snel
[ Voor 99% gewijzigd door Deef_K op 21-10-2009 17:16 ]
Verwijderd
Nee ik heb ook nog niets binnengehad van Surfspot maar er staat ook duidelijk op hun site het volgende:KoenCows schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:26:
[...]
Iemand vandaag al iets binnen gehad van Slim of Surfspot?
Surfspot verstuurt het besturingsprogramma (op DVD) op 21 oktober. Een dag later valt hij bij jou op de mat en kun je direct van start gaan!
Dus zal morgen wel op de deurmat liggen denk ik
Peter
Weet iemand of er in de family pack zowel de 32 bits als 64 bits versie van win7 zit ?
Geld dat ook voor de Technetlive-event versie? Dat zou lekker zijn namelijk want ik heb hier 3 PC's.Hann1BaL schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 15:14:
[...]
Een OEM licentie is gebonden aan hardware. Je kunt dus niet een nieuwe pc kopen en dezelfde versie installeren. Met de retail kan dat wel, zelfs op 3 pcs.
Volgens mij was de TechNet Live versie een Ultimate Retail, die je dus meerdere keren KAN installeren.mirelia schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 18:31:
[...]
Geld dat ook voor de Technetlive-event versie? Dat zou lekker zijn namelijk want ik heb hier 3 PC's.
Weet niet zeker of het mag. Maar het KAN zeker wel (zonder cracks ed.)
Wtf? Sinds wanneer kan je Retail op 3 pc's tegelijk installt hebben? 3 pc's na elkaar over de jaren, ja dat mag wel ja.
Dat is ook incorrecte informatie, je mag de retail versie gewoon mee nemen naar een nieuwe PC. Echter mag je deze echt niet tegelijk gebruiken op verschillende PC's. Enige versie waar dit mee mag, is het Family Pack.Sjah schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 19:07:
Wtf? Sinds wanneer kan je Retail op 3 pc's tegelijk installt hebben? 3 pc's na elkaar over de jaren, ja dat mag wel ja.
Verder nog even over de OEM versie, ik heb deze bij Vista gewoon mee genomen naar me nieuwe PC. Heb even met MS moeten bellen, en gezegd dat ik moederbord had moeten vervangen en binnen 1 minuutje zonder verdere vragen had ik een nieuwe activatie voor de nieuwe PC. MS doet echt niet zo moeilijk als je je OEM na een tijdje nog eens wilt activeren.
Weet iemand wat voor windows versies dit zijn? (retail, oem of upgrade?)
http://samenkopen.net/action_products/768188/426131
Ik gok retail gezien de digitale aflevermethode, klopt dit?
http://samenkopen.net/action_products/768188/426131
Ik gok retail gezien de digitale aflevermethode, klopt dit?
[ Voor 19% gewijzigd door Blaat op 21-10-2009 19:17 ]
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Verwijderd
Ik merk eigenlijk niet eens zo heel veel verschil met Vista SP2. Ja de taakbalk is wat anders en hij start iets sneller op, maar verder vind ik het eerder Vista SE. Echt zo veel anders is Windows 7 niet. De stap 3.11 -> 95 en 95/98 -> XP/2000 -> Vista waren veel groter. Al die positieve verhalen over Windows 7, als je nu Vista SP2 installeert heb je ook een boel minder problemen dan toen. Zo geweldig fantastisch nieuw vind ik het allemaal niet echt.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2009 19:28 ]
Ik heb Windows 7 Ultimate draaien. Na veel tunen en tweaken ben ik zeer tevreden na de overstap van XP Pro SP3.
Echter zijn er paar dingetjes die ik nog niet opgelost krijg, waarvan het grootste probleem op dit moment de Search is.
In XP kon je ook via een aanpassing van het registeren de Search aanpassen, maar die in Win 7 vind ik echt beneden alle peil.
Heeft iemand een manier gevonden om gewoon uitgebreid te kunnen zoeken in Win 7 en dit ook direct via de taskbar zoals in XP altijd kon?
Ook de resultaten die Win 7 geeft laten te wensen over, je kan wel naar de gevonden locaties gaan, maar ziet verder geen pad om naar een hoger niveau in de dir structuur te komen
Ook lijken er wat bugs te zijn, waarvan de meest grappige wel is de vrije schijfruimte, bij mij op mn C partie 22 van de 32GB dat betekent 10GB in gebruik waarvan 12GB door Win 7 en nog een aantal GB door andere files... rara wat klopt niet aan deze berekening
Overigens is de search echt vreselijk traag, denk 10-20x trager dan XP (ook zonder indexing
)
<edit ik zie nu dat er onderaan helemaal
open folder location is>
Verder groot gemis dat er geen search mogelijkheid is vanuit de properties menu (rechtermuis op een dir zoals in XP wel kon)
Is er overigens bij het Pad, het directe pad naar de dirs mogelijk altijd aan te geven? dus
C:\Windows.......... (zoals je wel kan zien als je op het pijltje naar beneden klikt) ipv Computer->C->Windows
De Vista manier zeg maar... veel te omslachtig. Geeft mij maar gewoon het directe pad zoals dat ook met Unix systemen en Windows XP ook werd gedaan.
Echter zijn er paar dingetjes die ik nog niet opgelost krijg, waarvan het grootste probleem op dit moment de Search is.
In XP kon je ook via een aanpassing van het registeren de Search aanpassen, maar die in Win 7 vind ik echt beneden alle peil.
Heeft iemand een manier gevonden om gewoon uitgebreid te kunnen zoeken in Win 7 en dit ook direct via de taskbar zoals in XP altijd kon?
Ook de resultaten die Win 7 geeft laten te wensen over, je kan wel naar de gevonden locaties gaan, maar ziet verder geen pad om naar een hoger niveau in de dir structuur te komen
Ook lijken er wat bugs te zijn, waarvan de meest grappige wel is de vrije schijfruimte, bij mij op mn C partie 22 van de 32GB dat betekent 10GB in gebruik waarvan 12GB door Win 7 en nog een aantal GB door andere files... rara wat klopt niet aan deze berekening
Overigens is de search echt vreselijk traag, denk 10-20x trager dan XP (ook zonder indexing

<edit ik zie nu dat er onderaan helemaal

Verder groot gemis dat er geen search mogelijkheid is vanuit de properties menu (rechtermuis op een dir zoals in XP wel kon)
Is er overigens bij het Pad, het directe pad naar de dirs mogelijk altijd aan te geven? dus
C:\Windows.......... (zoals je wel kan zien als je op het pijltje naar beneden klikt) ipv Computer->C->Windows
De Vista manier zeg maar... veel te omslachtig. Geeft mij maar gewoon het directe pad zoals dat ook met Unix systemen en Windows XP ook werd gedaan.
[ Voor 24% gewijzigd door n00bs op 21-10-2009 21:49 ]
Ik weet niet waar jij die wijsheid vandaan haalt, maar er klopt weinig van.Hann1BaL schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 15:14:
[...]
Een OEM licentie is gebonden aan hardware. Je kunt dus niet een nieuwe pc kopen en dezelfde versie installeren. Met de retail kan dat wel, zelfs op 3 pcs.
[...]
Ook een Retail versie van Windows (7) mag je maar op 1 pc tegelijk draaien. Wil je Windows (7) op een 2e pc installeren dan zul je de licentie van PC 1 moeten deinstalleren.
Ik heb niet gezegd dat het magSjah schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 19:07:
Inderdaad, een vergissing van mijn kant, weet niet hoe ik er bij kwam. Het is natuurlijk het family pack waar dat voor geldt. (Was het niet zo dat het family pack niet in NL verkocht wordt?)TheVMaster schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 19:39:
[...]
Ik weet niet waar jij die wijsheid vandaan haalt, maar er klopt weinig van.
Ook een Retail versie van Windows (7) mag je maar op 1 pc tegelijk draaien. Wil je Windows (7) op een 2e pc installeren dan zul je de licentie van PC 1 moeten deinstalleren.
Voor degenene die de mediacenter functionaliteit in Win7 willen gebruiken is de site hack7mc.com. een absolute aanrader.
Zelf vind ik dat mediacenter in Win7 vele malen beter is dan die van Vista vooral omdat het sneller is, betere ondersteuning voor digitale tv biedt. Echter wil je het meeste uit Mediacenter halen dan zijn een aantal dingen onontbeerlijk:
Zelf vind ik dat mediacenter in Win7 vele malen beter is dan die van Vista vooral omdat het sneller is, betere ondersteuning voor digitale tv biedt. Echter wil je het meeste uit Mediacenter halen dan zijn een aantal dingen onontbeerlijk:
- toevoegen van decoders voor het kunnen afspelen van MKV files en alle andere media (gebruik zelf shark007 en voor 64 bit moet je deze nog toevoegen)
- een tv serie / film browser (ik gebruik zelf media browser maar open media libary en de mymovies 3 schijnen ook goed te zijn)
- een muziek bibliotheek (gebruik zelf music browser)
- een beetje orde in de menustructuur brengen
Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen
Ik heb even een vraagje:
Zit er nu in Windows 7 Home Premium: Extern Bureaublad (RDP)?
Ik stap morgen over (wordt morgen geleverd de x64 HP) van XP Pro SP3 x86 daar zat de functionaliteit wel in. Nu kan ik op internet geen duidelijk antwoorden vinden.
Ik stap morgen over (wordt morgen geleverd de x64 HP) van XP Pro SP3 x86 daar zat de functionaliteit wel in. Nu kan ik op internet geen duidelijk antwoorden vinden.
Verwijderd
Het RDP programma (Verbinding met Extern Bureaublad) om andere PC's over te nemen zit in iedere versie vanaf Windows XP. De service waarmee jouw PC over genomen kan worden is alleen beschikbaar voor de zakelijke versies en Ultimate.Tweaker1987 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 20:39:
Ik heb even een vraagje:
Ah heel erg bedankt!!!!! Voor de (vooral) snelle reactie.
Tis allen nodig voor aantal opdrachten voor school (HBO, HU Systeembeheer) om een pc zelf te kunnen rdpen. En het is nodig voor me ma voor haar werk zodat ze vanaf thuis gewoon ook kan werken.
Tis allen nodig voor aantal opdrachten voor school (HBO, HU Systeembeheer) om een pc zelf te kunnen rdpen. En het is nodig voor me ma voor haar werk zodat ze vanaf thuis gewoon ook kan werken.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Houd het ontopic!
Het is niet de bedoeling dat je vermeld of of wanneer je je Windows 7 schijfje hebt ontvangen. Dit is het ervaringen topic...remember!
Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.
Think before you post....
Minder legale zut loopt kans om spontaan te verdwijnen en je een onvrijwillig bericht op te leveren. De regels die op het forum gelden - copyright zijn gewoon van kracht!
Houd het ontopic!
Het is niet de bedoeling dat je vermeld of of wanneer je je Windows 7 schijfje hebt ontvangen. Dit is het ervaringen topic...remember!
Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.
Think before you post....
Minder legale zut loopt kans om spontaan te verdwijnen en je een onvrijwillig bericht op te leveren. De regels die op het forum gelden - copyright zijn gewoon van kracht!