[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 15 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste
Acties:
  • 107.655 views

Onderwerpen

Alle 31 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:30
jschoorl2 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 20:02:
Zelf vind ik dat mediacenter in Win7 vele malen beter is dan die van Vista vooral omdat het sneller is, betere ondersteuning voor digitale tv biedt.
Dit is aangepast met KB974360. Het is nu sprekend de MC van W7 incl. ondersteuning voor digi tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er morgen nog iets van een hoofd-launch in de US, met Ballmer en bijbehorende webcast? Wil ik wel even zien, zag die vanaf Win2k allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05
Hier de grote Upgrade 'Truc':
Je krijgt de dvd van surfspot daar kan je gewoon een clean install mee doen, als je je key niet invoert. Zodra je een key invoert die upgrade-versie key is, dan gaat die zeuren, dat je hem vanaf vista moet doen, of vanaf xp. En nee dat werk niet zoals met win98 cdtje er in doen, je moet echt xp/vista erop hebben staan. Er is een truc: clean install, klaar dan pas upgradekey invoeren, daarna nieuwe clean install er overheen, klaar. Omslachtig maar de enige weg bij Vista (en ik ga ervan uit dat die grap bij 7 ook opgaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorry buffalo, dat is mijn citaat, en ik moet melden dat ik in dit topic las, wat weer iets anders citeerde, dat Ms die truc uit 7 heeft verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Leuk dat het met een truukje kan, maar het blijft niet legaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoeloeloe
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 19:25
n00bs schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 19:26:
...
Verder groot gemis dat er geen search mogelijkheid is vanuit de properties menu (rechtermuis op een dir zoals in XP wel kon)

Is er overigens bij het Pad, het directe pad naar de dirs mogelijk altijd aan te geven? dus
C:\Windows.......... (zoals je wel kan zien als je op het pijltje naar beneden klikt) ipv Computer->C->Windows

De Vista manier zeg maar... veel te omslachtig. Geeft mij maar gewoon het directe pad zoals dat ook met Unix systemen en Windows XP ook werd gedaan.
Je kunt gewoon de map openen en dan het zoekvak rechtsboven in je verkenner gebruiken om de te zoeken in de huidige map. Als je trouwens met de rechtermuisklik op een geselecteerd gevonden item klikt staat er gewoon een optie "bestandslocatie openen". En wil je dan een map hoger, dan klik je gewoon op de naam van de map hoger (voor het 2e pijltje van rechts ) Ik zie het probleem niet :)

Wat betreft je pad, gewoon rechts van het meest rechtse pijltje klikken en je krijgt het volledige pad te zien om mee te doen wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 14:40

n00bs

Het is weer Zomer!

Hoeloeloe schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 21:47:
[...]

Je kunt gewoon de map openen en dan het zoekvak rechtsboven in je verkenner gebruiken om de te zoeken in de huidige map. Als je trouwens met de rechtermuisklik op een geselecteerd gevonden item klikt staat er gewoon een optie "bestandslocatie openen". En wil je dan een map hoger, dan klik je gewoon op de naam van de map hoger (voor het 2e pijltje van rechts ) Ik zie het probleem niet :)

Wat betreft je pad, gewoon rechts van het meest rechtse pijltje klikken en je krijgt het volledige pad te zien om mee te doen wat je wilt.
1) Ik wil altijd het normale pad zien, zoals je op elke unix bak en windows XP en ervoor ook altijd zag.
2) De search engine is extreem uitgekleed tov de XP search engine
3) De search engine is 10-20x trager op mijn systeem met indexing uit dan met XP met indexing uit (zelfde indeling, zelfde searches)
4) Rechtermuisknop als je al in een specifiek pad bent, heeft geen Search mogelijkheid meer zoals bij alle andere Windows versies wel aanwezig was.
Dank: Verwijderd in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D..."

5) Zoeken op bv winrar:
levert mij een aantal mappen en shortcuts etc.
Wanneer ik nu naar de locatie wil gaan van een gevonden folder, dan krijg ik via de rechtermuisknop de volgende opties: Open, Open Folder Location en dan helemaal onderaan hetgeen wat je eigenlijk nodig hebt: Open Folder Location (Bij sommige andere mappen staat open folder location weer op de 3e plek van boven 8)7 )
Echter dat open gaat nergens over dus dat zou weg kunnen en Open Folder Location zou bovenaan moeten staan.

Wanneer je nu naar het pad wil gaan van een gevonden shortcut of .exe oid via dezelfde weg als daarnet en zoals altijd kon met Windows... dat kan dus niet meer 8)7 dan heb je enkel de mogelijkheid om het bestand te openen, terwijl je gewoon naar die directory wilt.

6) Volgende annoyance, de searchbar die sowieso helemaal rechtsboven zit ook via de rechtermuisknop die nu wel werkt en daarbij zichtbaar al je oude seaches... die ik wil ik sowieso nooit zien. Hoeft ook geen history voor mij apart van. Ik zoek zelden 2x dezelfde file.

Dus alsnog wie heeft een oplossing voor die hele search van Windows 7 dat echt de grootste achteruitgang is sinds Windows 3.0

Overigens is dit ook grappig als je na een zoekopdracht in de searchbar klikt ( meer mensen die ik ken krijgen dit):
search-ms:displayname=Search%20Results%20in%20OS%20(C%3A)
&crumb=System.Generic.String%3Awinrar&crumb=location:C%3A%5C

(grappig net met google zitten zoeken op "Windows 7 search very slow" en krijg veel reacties van techsites).

[ Voor 14% gewijzigd door n00bs op 21-10-2009 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4) was ook al sinds vista zo dankzij een protest van Google. Dat kan je zo weer aanzetten:
http://www.howtogeek.com/...enu-in-windows-vista-sp1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
R420R schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 19:16:
Weet iemand wat voor windows versies dit zijn? (retail, oem of upgrade?)

http://samenkopen.net/action_products/768188/426131

Ik gok retail gezien de digitale aflevermethode, klopt dit?
Ik zie niet welke versie dit is OEM, upgrade, retail, zal wel retail zijn.
Maar zeer leuke prijzen !
W7 Ultimate voor 100€ en W7 HP voor 44€.

Is dit te betrouwen ? En kan deze dicussie in dit topic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.microsoft.com/...its/windows7/default.aspx

Hier zal de webcast wel komen, staat er te lezen, 8 am, das dus 14 uur hiero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Sjah schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 22:46:
http://www.microsoft.com/...its/windows7/default.aspx

Hier zal de webcast wel komen, staat er te lezen, 8 am, das dus 14 uur hiero.
11 eastern, das om 17.00 NL tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yup, my bad. Vraag me af of Gates nog komt, of dat ze die echt naar de achtergrond willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Sjah schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 22:52:
Yup, my bad. Vraag me af of Gates nog komt, of dat ze die echt naar de achtergrond willen hebben.
Of wil Gates zelf op de achtergrond zijn?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In overleg dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
c70070540 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 23:19:
[...]

Of wil Gates zelf op de achtergrond zijn?
Gates is volgens mij alleen nog lid van de raad van bestuur toch ofzo? Hij werkt nog wel bij MSFT iig...althans op de MySite van Steve zag ik hem laatst nog online met Communicator ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
Kun je met W7 (Ultimate) moederborden/sockets switchen (bv van X58 naar P55) zonder clean install?

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:32
Dat kon met vorige Windows'en ook wel, alleen is clean install toch wel aan te raden als je het mij vraagt. De vraag is alleen of je een retail-versie hebt, want OEM is gebonden aan je moederbord, dus dat gaat niet werken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://windows.microsoft....ads/personalize?T1=themes

Grappig, alle landenthemes zijn gewoon officieel te leechen bij Ms, dus op usenet speuren is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neeee bij surfspot is de 64-bit versie niet op voorraad :(. Alleen de 32-bit versie die ik op mijn MSI Wind wil gaan zetten.

Kan ik nog morgen mijn hoofd-computer niet upgraden.

En trouwens, nog steeds gemixte berichten hier. De een zegt dat de Surfspot upgrade wel op een lege PC kan, de ander niet.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2009 02:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

Sjah schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 21:31:
Sorry buffalo, dat is mijn citaat, en ik moet melden dat ik in dit topic las, wat weer iets anders citeerde, dat Ms die truc uit 7 heeft verwijderd.
Hmm, ik heb momenteel Vista en XP geïnstalleerd staan. Ik wilde echter gelijk het moment aangrijpen om alles grondig te herzien, zoals systeemschijven van RAID 5 naar RAID 0 overzetten. D.w.z. dat alles geformatteerd wordt... dus dan kan ik W7 Ultimate (Upgrade) niet meer installeren? Ik ging er van uit dat gewoon het oude cd-tje erin stoppen genoeg was.

Hoe los ik dit nu op, moet ik dan eerst XP op mijn back-upschijf installeren of zo? Moet toch niet gekker worden....

P.S. Kan natuurlijk ook weer twee OS-en erop zetten en dan moet dat dus eerst XP zijn. IK heb toch tijd zat (maar niet echt :P )

[ Voor 8% gewijzigd door Pjerry op 22-10-2009 02:39 ]

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:15
Ik installeer Windows 7 vandaag en ik zie in de device manager dat de drivers van de chipset de datum 2006 hebben. Ik heb een intel P45 ICHR10 chipset. Dus ik download nieuwste drivers van de Intel website en na installeren zegt device manager nog steeds dat de driver datum nog steeds 2006 is. Hebben meerderen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
SAICRJMPM schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 07:39:
Ik installeer Windows 7 vandaag en ik zie in de device manager dat de drivers van de chipset de datum 2006 hebben. Ik heb een intel P45 ICHR10 chipset. Dus ik download nieuwste drivers van de Intel website en na installeren zegt device manager nog steeds dat de driver datum nog steeds 2006 is. Hebben meerderen dit?
Ja, maar als alles goed werkt hoef je niet te updaten. De 2006 drivers werken prima.

Mocht je het persé willen dan is er een 'tag' die je achter de .exe moet zetten, ik meen mij te herinneren iets van OVERIDE -overall (zoals mijn onderbuurman zegt ;) ) oid.

[ Voor 14% gewijzigd door Cubic X op 22-10-2009 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Misschien moet je ze geforceerd installeren met de optie -overal(l) (anders even opstarten met /? dan zie je alle mogelijkheden) achter de exe van Intel. Maar het kan ook zo zijn als mijn bovenbuurman meld dat er gewoon geen nieuwere drivers beschikbaar zijn.

[ Voor 51% gewijzigd door MegaTronics op 22-10-2009 08:29 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:15
Cubic X schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 08:26:
[...]

Ja, maar als alles goed werkt hoef je niet te updaten. De 2006 drivers werken prima.

Mocht je het persé willen dan is er een 'tag' die je achter de .exe moet zetten, ik meen mij te herinneren iets van OVERIDE -overall (zoals mijn onderbuurman zegt ;) ) oid.
Bedankt, het is dus normaal. Maar vreemd dat Windows 7 met 2006 drivers komt voor de relatief recente P45 chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdamhof
  • Laatst online: 12-02 18:11
Ik begrijp dat de Upgrade versie van windows 7 (via Surfspot) dus niet op een Clean systeem kan worden gezet ?

Ik heb nog een legale versie van XP liggen, echter deze stamt uit de begin periode van XP (nog zonder SP1).
Om de windows 7 upgrade versie te installeren moet ik dus het volgende doe, als ik een zo clean mogelijk systeem wil hebben:
1. Formateer de hele zaak.
2. Installeer de legale versie van XP.
3. Gooi de upgrade versie van windows 7 hier overheen.

Is dit correct, of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Family pack is er blijkbaar in 4 talen (geen Nederlands helaas)

Microsoft Windows 7 Home Premium Family Pack Upgrade (3 User) (EN) GFC-00235
Microsoft Windows 7 Home Premium Family Pack Upgrade (3 User) (DE) GFC-00238
Microsoft Windows 7 Home Premium Family Pack Upgrade (3 User) (FR) GFC-00237
Microsoft Windows 7 Home Premium Family Pack Upgrade (3 User) (JAPAN) GFC-00239

Nog een Engelstalige gevonden GFC-00236 maar weet niet wat verschil is.
En een Duitse GFC-00238.

Bij MS Nederland kost hij waarschijnlijk het meeste 149,99€

En sinds 19/10 is er na de beta de officiële Windows 7 Upgrade Advisor
http://www.microsoft.com/...59-4bd9-9e51-2497c146af15

[ Voor 14% gewijzigd door abusimbal op 22-10-2009 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:51
hdamhof schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 08:50:
Ik begrijp dat de Upgrade versie van windows 7 (via Surfspot) dus niet op een Clean systeem kan worden gezet ?

Ik heb nog een legale versie van XP liggen, echter deze stamt uit de begin periode van XP (nog zonder SP1).
Om de windows 7 upgrade versie te installeren moet ik dus het volgende doe, als ik een zo clean mogelijk systeem wil hebben:
1. Formateer de hele zaak.
2. Installeer de legale versie van XP.
3. Gooi de upgrade versie van windows 7 hier overheen.

Is dit correct, of zie ik iets over het hoofd?
En waarschijnlijk zul je eerst ook nog alle updates moeten installeren voor xp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflcakes
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 22:13
Weet iemand of de MCE afstandsbedieningen van VISTA compatibel zijn met windows 7 MCE??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Voor mensen die zoeken naar windows 7 drivers voor hun HP printer.
http://h41112.www4.hp.com...tra_printer/chev/20091022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Sjah schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 21:31:
Sorry, niet helemaal netjes van mij om jou naam er niet bij te vermelden.

Dus we kunnen concluderen dat je toch echt een geinstalleerde legale Vista moet hebben om de Upgrade te kunnen gebruiken?
Houdt dit dan in dat een clean install helemaal niet mogelijk is met een Upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdamhof
glennvho schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 09:16:
[...]

En waarschijnlijk zul je eerst ook nog alle updates moeten installeren voor xp ;)
Is het inderdaad noodzakelijk om alle updates ook te installeren, of gaat het MS er alleen om dat je een legale versie hebt? M.a.w. heeft windows 7 de Xp-updates nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

hdamhof schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 09:32:
[...]

Is het inderdaad noodzakelijk om alle updates ook te installeren, of gaat het MS er alleen om dat je een legale versie hebt? M.a.w. heeft windows 7 de Xp-updates nodig?
XP kan niet geupgrade worden naar windows 7 maar vereist een clean install (maar er moet wel een geinstalleerde en geaciveerde windows xp op je schijf aanwezig zijn). Het lijkt me daarom onlogisch dat je eerst alle upgrades zou moeten installeren.

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 20:02
Apart, in de pricewatch staat de 32-bit UK Retail zonder "N" er net bij, wel met "N".
Kan dat kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdamhof
Brakkie schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 09:48:
[...]

XP kan niet geupgrade worden naar windows 7 maar vereist een clean install (maar er moet wel een geinstalleerde en geaciveerde windows xp op je schijf aanwezig zijn). Het lijkt me daarom onlogisch dat je eerst alle upgrades zou moeten installeren.
Hier een Microsoft link naar een tool welke kan aangeven of je XP- Vista versie geschikt is om up-te graden.
http://windows.microsoft.com/upgrade?os=xp

[ Voor 8% gewijzigd door hdamhof op 22-10-2009 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Happy Windows 7 Day :)
Hebben er nog mensen vannacht om 12 uur voor de deur van winkels gelegen? :P

De verkoop van Windows 7 loopt goed:
In de eerste acht uur is er bij Amazon net zoveel besteld als in de eerste 17 weken van Vista!
Ja, zitten behoorlijk mooie foto's tussen.
Ik heb er een stuk of 10 gedownload, zitten leuke dingen bij :)

[ Voor 37% gewijzigd door anandus op 22-10-2009 10:26 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens ik heb een vraagje. Ik ga windowns 7 kopen vandaag alleen weer ik niet presies welke versie het beste bij mij past. Wat ik met mijn pc dieis gamen, films kijken, muziek luisteren en internetten
verder doeik niets bijzonders dus zelf dacht ik aan een hope premium versie.

Nu hebik een goedkope 64bit versie op het oog en dat is de Microsoft Windows 7 Home Premium 64-Bit Bulk, SystemBuilder op het oog. Aleen wat houd dat laatste in en is dit een oem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Laatst online: 16-09 08:41
Op sites zoals bijv. Marktplaats, worden OEM versies van Windows 7 voor absurd lage prijzen aangeboden (20 euro). Is dat te vertrouwen en betreffen het dan wel legale exemplaren van Windows 7? Het lijkt me niet dat adverteerders illegale software op Marktplaats mogen aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ruftman schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:26:
Op sites zoals bijv. Marktplaats, worden OEM versies van Windows 7 voor absurd lage prijzen aangeboden (20 euro). Is dat te vertrouwen en betreffen het dan wel legale exemplaren van Windows 7? Het lijkt me niet dat adverteerders illegale software op Marktplaats mogen aanbieden?
Ik zou sowieso Windows 7 bij een vertrouwde partner kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:51
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:22:
Jongens ik heb een vraagje. Ik ga windowns 7 kopen vandaag alleen weer ik niet presies welke versie het beste bij mij past. Wat ik met mijn pc dieis gamen, films kijken, muziek luisteren en internetten
verder doeik niets bijzonders dus zelf dacht ik aan een hope premium versie.

Nu hebik een goedkope 64bit versie op het oog en dat is de Microsoft Windows 7 Home Premium 64-Bit Bulk, SystemBuilder op het oog. Aleen wat houd dat laatste in en is dit een oem ?
Bulk wil geloof ik zeggen dat de verpakking niet zo mooi is, je krijgt dus waarschijnlijk enkel een cd en key maar geen retail doosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneakyman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-05 20:45
Heeft iemand ook al geprobeerd om bijv. met een Slim.nl of surfspot.nl upgrade op een 32 bit naar 64 bit te gaan? Denk dat dit niet mogelijk is, waardoor ik dus wel de echte versie moet kopen, maar wou het toch even vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

glennvho schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:29:
[...]

Bulk wil geloof ik zeggen dat de verpakking niet zo mooi is, je krijgt dus waarschijnlijk enkel een cd en key maar geen retail doosje.
Oke het is een volledige versie van 64 bit.
Ik heb hem maar beteld want wil er wel optijd bij zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijsbol
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2021
Sneakyman schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:30:
Heeft iemand ook al geprobeerd om bijv. met een Slim.nl of surfspot.nl upgrade op een 32 bit naar 64 bit te gaan? Denk dat dit niet mogelijk is, waardoor ik dus wel de echte versie moet kopen, maar wou het toch even vragen
Helaas is dit onmogelijk van 32 te upgraden naar 64, een aantal paginas terug staat dat ook al geloof ik! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik bestel van de week bij alternate de home premium 64bit (OEM) voor 77 euro. Vind dat wel een mooie prijs. Dat ik verder geen ondersteuning krijg dat zal wel. Heb ze nog nooit gebeld. Ik heb windows 7 nu een aantaal maanden draaien en ben er echt een fan van geworden het is erg stabiel. Ik heb ook Vista gehad maar dat was toch een iets ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rijsbol schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:33:
[...]

Helaas is dit onmogelijk van 32 te upgraden naar 64, een aantal paginas terug staat dat ook al geloof ik! 8)7
`upgraden´ niet, maar gewoon legaal (vers) installeren wel. Dus je kan prima 64 bits Windows 7 Upgrade Surfspot versie geheel legaal installeren icm 32 bits Vista.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2009 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roflcakes schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 09:18:
Weet iemand of de MCE afstandsbedieningen van VISTA compatibel zijn met windows 7 MCE??
Ik heb een wannabe MCE afstandsbediening (zat bij m'n tv kaart) en die doet het onder Windows 7 ook gewoon :Y Dus ik neem aan dat een echte MCE afstandsbediening het ook zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:01

kronolith

[EDIT]

Net windows 7 geinstalleerd (LEGAAL! :)) en het bevalt me goed. Alleen wel een vraagje. In windows vista kon je in WMC naar online tv etc kijken. Ik kan deze functie niet meer terugvinden in Win7... Zie ik iets over het hoofd of zit het er niet meer in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneakyman
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:44:
[...]

`upgraden´ niet, maar gewoon legaal (vers) installeren wel. Dus je kan prima 64 bits Windows 7 Upgrade Surfspot versie geheel legaal installeren icm 32 bits Vista.
Bedankt, denk er nog even over na en dan ga ik hem bestellen :)

Windows xp altijd al legaal gehad, en wil het ook legaal houden :)
En 70 euro is niks voor windows 7 ultimate :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sneakyman schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:58:

Windows xp altijd al legaal gehad, en wil het ook legaal houden :)
En 70 euro is niks voor windows 7 ultimate :D
Windows 7 Ultimate is niet zo bijzonder. Het is anders dan bij Vista waarbij de Ultimate extra´s applicaties en alles had. Dit is onder Windows 7 niet zo. En ik denk dat jij geen enkele feature uit Ultimate ook echt nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:09
roflcakes schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 09:18:
Die techniek is nooit veranderd. Ik heb een MCE afstandsbediening en keyboard van microsoft, en na mijn upgrade van MCE2005 naar windows 7 doen ze het nog steeds.

[ Voor 24% gewijzigd door CopyCatz op 22-10-2009 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:05:
[...]
En ik denk dat jij geen enkele feature uit Ultimate ook echt nodig hebt.
Als hij voor zo weinig Win7 Ultimate kan kopen laat m dan lekker.. Who cares wat jij denkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 23:43

Bob

ruftman schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:26:
Een OEM heeft serieuze beperkingen qua installatie, het zou dus goed kunnen dat je iets krijgt waarvan de key al eens gebruikt is, of zelfs nog in gebruik is ... No go :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Laatst online: 16-09 13:15
zijn er hier al mensen die Win7 gebruiken (of willen gaan gebruiken) als OS voor een Media Center? of die gewoon de MCE software van de Home Premium of hoger hebben getest?

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik word wel een beetje moe van het gepats met MSDNAA, Surfspot etc etc. Of ligt dat aan mij?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gunner schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:29:
[...]

Ik word wel een beetje moe van het gepats met MSDNAA, Surfspot etc etc. Of ligt dat aan mij?
Nee, ligt niet aan jou :)

offtopic:
Heb al mijn familie, vrienden en kennissen op de hoogte gesteld dat ik vanaf vandaag geen support meer geef aan XP. (Ik had ze er al een tijd terug op gewezen).

Wat gaat mijn werk als computerhulpje een stuk relaxter worden :)

Misschien lullig om ze zo te 'dwingen' Windows 7 te nemen, maar de meesten vinden het niet erg, gelukkig.

[ Voor 43% gewijzigd door anandus op 22-10-2009 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

anandus schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:30:

offtopic:
Heb al mijn familie, vrienden en kennissen op de hoogte gesteld dat ik vanaf vandaag geen support meer geef aan XP. (Ik had ze er al een tijd terug op gewezen).

Wat gaat mijn werk als computerhulpje een stuk relaxter worden :)

Misschien lullig om ze zo te 'dwingen' Windows 7 te nemen, maar de meesten vinden het niet erg, gelukkig.
offtopic:
Mag ik vragen waarom je mensen niet meer helpt die nog xp gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kronolith schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:39:
[...]

offtopic:
Mag ik vragen waarom je mensen niet meer helpt die nog xp gebruiken?
offtopic:
Voornamelijk veiligheid, maar ook de drivers en het algemene onderhoud, dat gaat nu eenmaal makkelijker bij Win7 :)
Ik vermoed een hoop minder telefoontjes als mijn 'kudde' over is.

Daarbij heb ik simpelweg gewoon geen zin meer om XP-computers te fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

anandus schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:44:
[...]
offtopic:
Voornamelijk veiligheid, maar ook de drivers en het algemene onderhoud, dat gaat nu eenmaal makkelijker bij Win7 :)
Ik vermoed een hoop minder telefoontjes als mijn 'kudde' over is.

Daarbij heb ik simpelweg gewoon geen zin meer om XP-computers te fixen :)
offtopic:
Met andere woorden: je hebt het wel gehad met xp :P Haha kan het me voorstellen, ik heb tot vandaag ook 8 jaar met xp gewerkt... Best wel lang ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Laatst online: 16-09 13:15
Wat ik alleen niet snap is, dat bij bijna elke webshop, de 64 bit versie (een paar cent) goedkoper is dan de 32..
(voorbeeld: http://azerty.nl/8-1439/windows-7-oem-nl-.html)
pricewatch:
pricewatch: Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)
pricewatch: Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 32bit)
iemand hier een verklaring voor? (Bedoel, om die paar centen (bijna overal < 1 euro)
laat je 't toch lekker gelijk?)

[ Voor 7% gewijzigd door soepah op 22-10-2009 11:49 ]

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 16:57
Is er veel verschil met de laatste public beta?
Want ik vind win7 wel erg prettig, maar de public beta kan ik nog tot maart gebruiken. En dan kan ik nog "sparen" voor win7.

De enige manieren om hem goedkoper te kopen is als je student/onderwijzer bent of iets dergelijks. En MSDNAA? Of OEM?
Jammer dat er geen familypack is voor NL/EU...

Hier vind ik Home Premium, meer heb ik niet nodig, voor 80 euro... http://www.cool-prices.nl...-levering-23-10-09-586389 kan dat? Is dat een legale versie?

edit: Hmm @hierboven kost ie 90 euro, dus qua prijs zit t wel ok... twijfel twijfel

Mijn zus is basisschoollerares, dus dan zou ik via haar dan op surfspot/net kunnen kopen? Of is dat in principe 'illegaal' omdat ik hem gebruik itt mijn zus. Ik hou me niet aan de licentie...

[ Voor 17% gewijzigd door SeenD op 22-10-2009 11:56 ]

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 20:18
soepah schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:28:
zijn er hier al mensen die Win7 gebruiken (of willen gaan gebruiken) als OS voor een Media Center? of die gewoon de MCE software van de Home Premium of hoger hebben getest?
Heb sinds de Beta uitkomst Win 7 als mediacenter gebruikt. Het is erg stabiel en eigenlijk geen issues gehad. Zie voor een aantal tips ook een post een paar pagina's terug.

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 15:50
Nou lieve surfspotters :> laat eens weten of het wil lukken om de upgrade ultimate versie clean te installeren? En of dat ook wil op een volledig blank systeem. Ik zit nog steeds in dubio. OEM Home Premium of Upgrade Ultimate. Voor de features maakt het mij niks uit, maar ik wil wel meerdere keren clean kunnen installeren zonder elke keer eerst Vista te moeten installeren. Ultimate is echter een stukje goedkoper via surfsport.

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Banjy schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:03:
Nou lieve surfspotters :> laat eens weten of het wil lukken om de upgrade ultimate versie clean te installeren?
Kijk in dit topic:
[win7] studentenlicentie op nieuwe pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:56
Ik heb mij proberen te registreren bij ma3d.com om aan windows 7 te geraken, maar ik kan geen gratis abonnement selecteren. Vorige jaren kon dit wel en ik heb zo windows vista gedownload. Ik ben student aan de ku leuven. Nog iemand met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

maar ik wil wel meerdere keren clean kunnen installeren zonder elke keer eerst Vista te moeten installeren.
Wanneer je eenmaal geupgrade hebt naar windows 7 en je wilt daarna weer een clean install doen met je upgrade licentie dan kan dat ook gewoon wanneer je windows 7 geinstalleerd hebt denk ik en hoef je niet eerst terug naar windows vista???

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:10
Vanmorgen is mijn Windows Home Premium Full Version (pre-order aktie voor 55 pond, totaal zo'n 78 Euro inclusief belasting en verzendkosten) van Amazon aan de deur geleverd door een leuk meisje van TNT ;)

Ik had de Nederlandstalige 64bit RTM al draaien en vorige week een keertje gerearmed en nu brak dus eindelijk het moment van activeren aan!

Bij deze kan ik dus bevestigen dat het activeren van de Nederlandse versie met een Engelse sleutel zonder problemen kan.

Ben overigens zeer tevreden met 64bit Win 7, draait als een tierelier en is zeer stabiel, zeker op mijn SSD :)
Verwacht morgen nog twee pakketten van Amazon, o.a. voor mijn laptop.

[ Voor 4% gewijzigd door Tranquility op 22-10-2009 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Laatst online: 18-03 20:55
Buffalo schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 21:28:
Hier de grote Upgrade 'Truc':

Je krijgt de dvd van surfspot daar kan je gewoon een clean install mee doen, als je je key niet invoert. Zodra je een key invoert die upgrade-versie key is, dan gaat die zeuren, dat je hem vanaf vista moet doen, of vanaf xp. En nee dat werk niet zoals met win98 cdtje er in doen, je moet echt xp/vista erop hebben staan. Er is een truc: clean install, klaar dan pas upgradekey invoeren, daarna nieuwe clean install er overheen, klaar. Omslachtig maar de enige weg bij Vista (en ik ga ervan uit dat die grap bij 7 ook opgaat).
heeft iemand deze truc al getest??? en werkt het???

[ Voor 55% gewijzigd door icegodd op 22-10-2009 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneakyman
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:05:
[...]

Windows 7 Ultimate is niet zo bijzonder. Het is anders dan bij Vista waarbij de Ultimate extra´s applicaties en alles had. Dit is onder Windows 7 niet zo. En ik denk dat jij geen enkele feature uit Ultimate ook echt nodig hebt.
Als ik deze voor 70 euro kan krijgen en retail home premium voor iets van 150 euro dan is de keuze snel gemaakt. Bovendien is home premium niet genoeg voor mij wegens windows xp support en ook de bitlocker lijkt mij eerlijk gezegt wel handig. (hoewel als ik het goed heb deze ook gratis te downloaden is.)

Ook ben ik iemand die zeer veel 3d animatie en film/ foto bewerking, 3d en film/ foto renderen doet. (doe nu ook opleiding media vormgeving) Hiervoor heb ik gewoon zeer veel ram voor nodig. heb nu nog 4 gig, maar ga snel over naar iets van 12-24 gig. En de enige die dit ondersteunt is Ultimate...

(EDIT)
Oeps, staat hier wel in de 1e bericht, maar dat is dus 1 van de redenen waarom ik ultimate wil...
(had neergezet dat dit dit hierboven helaas niet in de 1e bericht stond, maar staat er wel in ;))

[ Voor 11% gewijzigd door Sneakyman op 22-10-2009 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Weet iemand op hoeveel computers (tegelijk) je de Ultimate retail versie kunt gebruiken?
De OEM kan maar op 1 pc.
Home Premium heeft een familypack voor 3 pc's en dat is volgens sommige websites een upgradeversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dazsur schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:20:
Weet iemand op hoeveel computers (tegelijk) je de Ultimate retail versie kunt gebruiken?
1
Home Premium heeft een familypack voor 3 pc's en dat is volgens sommige websites een upgradeversie.
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
icegodd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:10:
[...]

heeft iemand deze truc al getest??? en werkt het???
Gaat waarschijnlijk toch niet werken. Maar dit staat in het nieuwsbericht op de voorpagina van tweakers:
Gebruikers die willen upgraden naar Windows 7 kunnen hun data alleen behouden als zij dezelfde dezelfde uitvoering van Windows Vista installeren. Behoud van data voor XP-gebruikers die willen upgraden is niet mogelijk. Gebruikers die vanaf XP upgraden naar Windows 7 of een andere uitvoering installeren dan zij van Vista in gebruik hadden, moeten noodgedwongen een schone installatie uitvoeren. Dit geldt ook voor gebruikers die van de 64bit-versie van Vista overstappen naar de 32bits uitvoering van Windows 7.
Oftewel, als we kijken naar het onderstreepte gedeelte, lijkt het wel dat een schone install vereisd is, als je bijvoorbeeld Windows Vista Home Premium hebt, en je wilt Upgraden naar Windows 7 Ultimate.
Dus dan zou een schone install met een Upgrade versie toch mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:19:
Happy Windows 7 Day :)
Hebben er nog mensen vannacht om 12 uur voor de deur van winkels gelegen? :P

De verkoop van Windows 7 loopt goed:
In de eerste acht uur is er bij Amazon net zoveel besteld als in de eerste 17 weken van Vista!
Voor de deur van welke winkel dan?

Verkoop loopt dan zeker goed, al die mensen die bij Xp bleven hangen, maar Xp nu wel zat zijn. Ben beniuewd hoe snel het aandeel 7 zal groeien op Net Applications, begin volgende maand.
Gunner schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:29:
[...]

Nee hebje gelijk in, vraag me af of die mensnen hem kopen als ze geen recht meer hebben op Surfspot, als ze uit het onderwijs verdwenen zijn.

@Jazze: een leuk meisje van TNT, heb je dr op de koffie gevraagd, meisjes zijn nog altijd veel leuker en veelzijdiger dan welke Windows dan ook. 8)

[ Voor 30% gewijzigd door Sjah op 22-10-2009 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

Schone install is niet hetzelfde als installatie op een lege schijf (zonder windows versie die rechtgeeft op een upgrade).

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:24:
[...]

Voor de deur van welke winkel dan?
Geen flauw idee :P
Maar bijv. in Londen:
More than 500 people queued outside PC World in central London to be the first to get a copy when the store opened at midnight on October 21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
In de Pricewatch staat het ook.
Retail, Upgrade, 32b, 64b, UK, 3 => die drie staat voor aantal PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underworld202
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2023
even een vraagje tussendoor, zijn de N en K keys te gebruiken voor gewone versies, of zijn dit speciale disc's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Nee hebje gelijk in, vraag me af of die mensnen hem kopen als ze geen recht meer hebben op Surfspot, als ze uit het onderwijs verdwenen zijn.
Voor zover ik weet behou je gewoon je recht om je Windows 7 te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dazsur schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 13:00:
[...]

In de Pricewatch staat het ook.
Retail, Upgrade, 32b, 64b, UK, 3 => die drie staat voor aantal PC's
Dat is dan niet correct, tenzij het de Family Pack betreft.
Gunner schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 13:02:
[...]

Voor zover ik weet behou je gewoon je recht om je Windows 7 te gebruiken.
You sure?

[ Voor 26% gewijzigd door anandus op 22-10-2009 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
anandus schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 13:03:
[...]
Dat is dan niet correct, tenzij het de Family Pack betreft.
ja, dat klopt sorry.
Was alleen als voorbeeld.

Bij de andere versies staat gewoon 1.

Deze Home Premium Retail Upgrade Familypack is alleen in UK versie.

Als je een (educatieve) instellingslicentie hebt, omdat je educatief medewerker of student was, dan kun je gewoon je windows blijven gebruiken, al ben je weg van die instelling.
Ik had bij surfspot een full version XP Pro gekocht (2006). Toen hadden ze nog full versions en bij de FAQ stond dat MS akkoord was gegaan met een 'lifetime' licentie.

[ Voor 33% gewijzigd door Dazsur op 22-10-2009 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb laatst m'n schoonzusje geadviseerd wat betreft een aanschaf van Office 2007 via Surfspot en ik meen dat in de algemene voorwaarden / FAQ gelezen te hebben, maar controleren kan ik dat niet momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:32
Yup, dingen die je op Surfspot koopt mag je ook na je studie blijven gebruiken. Misschien niet alles, maar Office en Windows in ieder geval wel.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh, dan is dat veranderd dan.
Toen ik studeerde waren de licenties alleen maar geldig gedurende de studie, iirc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
anandus schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 13:12:
Oh, dan is dat veranderd dan.
Toen ik studeerde waren de licenties alleen maar geldig gedurende de studie, iirc.
Toen ik studeerde was dat ook al zo, toen jij studeerde dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vista 32 bit ik wil upgrade naar win 7 64bit
kan ik dit voorelkaar krijgen met de aanschaf van een win 7 64bit upgrade licentie en dvd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
[...]
Nee hebje gelijk in, vraag me af of die mensen hem kopen als ze geen recht meer hebben op Surfspot, als ze uit het onderwijs verdwenen zijn.
dat verschilt volgens mij tussen leraren en leerlingen.
Bij leraren vervalt de licentie volgens mij wel nadat je de school verlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Thrackan schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:28:
Leuk vraagje: Ik heb tijdens het testen met een Bèta build de upgrade kunnen maken naar de RC door middel van een kleine aanpassing in de setup files.
Heeft iemand kunnen testen of het (al dan niet op die manier) mogelijk is van de RC te upgraden naar de full version?
Vanwege een compleet terechte ;) modbreak in het "Ik heb m ook" topic maar even hier bovenstaande vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pennywiser schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 13:24:
[...]

Toen ik studeerde was dat ook al zo, toen jij studeerde dus ook.
Dan heb ik het altijd verkeerd gebrepen, I suppose.
Ik was in de veronderstelling dat zo'n licentie alleen geldig was gedurende de tijd dat je bij een instelling ingeschreven was :)
Zonde, bedenk ik me nu :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:14

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 13:25:
Ik heb vista 32 bit ik wil upgrade naar win 7 64bit
kan ik dit voorelkaar krijgen met de aanschaf van een win 7 64bit upgrade licentie en dvd?
In 1 keer upgraden gaat niet. Je kunt niet immers van 32bit naar 64bits upgraden. Daar is een schone instal voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Splinter Cell schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 13:34:
[...]

In 1 keer upgraden gaat niet. Je kunt niet immers van 32bit naar 64bits upgraden. Daar is een schone instal voor nodig.
dat snap ik maar krijg ik het met die licentie en dvd voorelkaar dus clean instal win 7 64
of lukt dat niet met een upgrade licentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thrackan schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 13:30:
[...]

Vanwege een compleet terechte ;) modbreak in het "Ik heb m ook" topic maar even hier bovenstaande vraag.
Als de de cversion.ini van http://blogs.msdn.com/e7/...y-upgrade-experience.aspx bedoelt, in dat artikel staat ook duidelijk:
These same steps will be required as we transition from the RC milestone to the RTM milestone.
oftewel, het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Onze Tweaker-redacteuren hebben een zéér uitgebreide review geplaatst:
reviews: Windows 7: Vista voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 13:39:
[...]

Als de de cversion.ini van http://blogs.msdn.com/e7/...y-upgrade-experience.aspx bedoelt, in dat artikel staat ook duidelijk:

[...]

oftewel, het kan wel.
Yep die bedoelde ik. Ik ga er vanuit dat het lukt, maar ik zou wel eens willen horen of iemand het al op die manier gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Laatst online: 14:14

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 13:36:
[...]

dat snap ik maar krijg ik het met die licentie en dvd voorelkaar dus clean instal win 7 64
of lukt dat niet met een upgrade licentie?
Ik heb gelezen dat upgrades, gewoon als een schone instal kunnen worden uitgevoerd. :)

Oh ja, in Windows 7 mag dat Windows prestatie index (0 t/m 7.9) weer op schop. Niet dat ik er veel waarde aan hecht maar toch. De gegeven scores kloppen van geen kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat meldde Tim van Loon geloof ik. Las ook ander berichten, maar vandaag zullen we wel meer ervaringen horen daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik ben benieuwd want ik heb dus ook een zo genaamde upgrade versie via SLIM besteld zou erg bagger zijn als je dan perse eerst Vista moet installeren. Als dat zo is ga ik toch echt een illegale downloaden zodat ik met de legale key wel in een keer een clean install kan doen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Laatst online: 10:13
Splinter Cell schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 13:57:
[...]

Ik heb gelezen dat upgrades, gewoon als een schone instal kunnen worden uitgevoerd. :)

Oh ja, in Windows 7 mag dat Windows prestatie index (0 t/m 7.9) weer op schop. Niet dat ik er veel waarde aan hecht maar toch. De gegeven scores kloppen van geen kant.
De vraag is: weet iemand het zeker dat je met de Windows 7 Ultimate 64bit upgrade een schone install kan doen om zo je 32bit Vista te upgraden?

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 19:00
Weet iemand of er de mogelijkheid is om in de explorer het scherm aan de linkerkant aan te passen? Daar staat nu libraries, favorites, homegroup etc. Het enige wat ik daar wil is een desktop shortcut en me hdd's.

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• integro
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 11:39
Ik heb 2 vragen die mij ondanks onderzoek in dit forum maar ook op andere internet locaties niet duidelijk worden.

1. Upgrade vs Clean Install.
Ik heb nu een legale Vista Home Premium licentie. Als je een upgrade versie koopt, kan je dan op een geheel lege harddisk gelijk Windows 7 installeren, of moet ik eerst Vista er opzetten, om daarna de W7 installatie te starten en dan te kiezen tussen een Upgrade OF een Clean Install?

2. Upgrade Family Pack
Ik heb momenteel ook nog een 2e Pc, waar ik een RTM versie van W7 op draai. Uiteindelijk wil ik hier natuurlijk ook een legale W7 versie op hebben. Kan ik obv een Family Pack en mijn 1 legale Vista licentie Windows 7 gaan gebruiken op beide PC's, of moet ik ook reeds een Vista/XP licentie hebben voor de 2e Pc om te kunnen upgraden?
Dus: heb je voor een Family Pack upgrade (3 PCs) 3 oude Vista/XP licenties nodig, of is eentje voldoende?
Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het ontopic!

Het is niet de bedoeling dat je vermeld of of wanneer je je Windows 7 schijfje hebt ontvangen. Dit is het ervaringen topic...remember!

Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Think before you post....
Minder legale zut loopt kans om spontaan te verdwijnen en je een onvrijwillig bericht op te leveren. De regels die op het forum gelden - copyright zijn gewoon van kracht!