Even heb ik gegoogled, en een antwoord kon ik zo snel niet vinden. Er zijn namelijk tegenstrijdige berichten.
éérst was het zo (zover ik kon vinden) dat de upgrade NOOIT mogelijk was omdat IE nog in windows zat, en dit dus eruit ging.
Nu zit er wel IE in, maar wordt die standaard niet geinstalleerd, wat nog steeds het bovenstaande kan betekenen.
In het windows 7 topic staat echter dat het niet gaat, ik zal ff posten wat ik van MS terugkrijg zodra ik daar iets van hoor.
En anders is ultimate versie voor 110 euro nog steeds relatief weinig. Dus oem winxp en daarnaast windows 7.
Wel vind ik het gek hoor dat het zo moet, immers is het erg omslachtig bij aanschaf van een nieuwe pc, en hebben de meeste mensen een oem licentie die dus niet werkt op een andere pc, dus kan je geen student versie (legaal) installeren.
Kawaii schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 16:18:
[...]
Ik heb hier bij slim en surfspot in het verleden ook al over geklaagd. Als je momenteel geen geldige windows xp/vista hebt, dan is het niet mogelijjk om een legale versie van windows te kopen en installeren via deze winkels. Een heel slechte zaak wat mij betreft, maar schijnbaar voelen ze er niets voor om het te veranderen.
Het is nog erger, als je wel een geldige licentie hebt bij je oude pc(oem) dan kan het nog niet. Je moet dus een oem pc hebben (wat toch de meeste mensen hebben) en die willen upgraden.
Bijna niemand upgrade zijn/haar os tenzij ze overstappen op een nieuwe pc, of net iets meer verstand hebben van pc's.
als dat oude oem licenties mogen zijn dan is dat geen probleem, maar die horen dan dus niet bij die machine, maar komen wel door de guinuine advance heen.
[
Voor 47% gewijzigd door
Kevinp op 21-10-2009 16:22
]
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.