Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:11

Fab1Man

Live life to the fullest

job schreef op zondag 29 november 2009 @ 02:27:
[...]

Heb je het nou over een clean install (dus tijdens de installatie je hd wissen en installeren?
of over een clean install waarbij de HD al leeg is voordat je uberhaupt de windows dvd in je pc steekt?
Dat is uiteindelijk precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Fab1Man schreef op zondag 29 november 2009 @ 14:57:
[...]

Nee, De windows 7 upgrade heeft dan wel de mogelijkheid om de vorige versie nog te zien. Al is het maar kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

job

Fab1Man schreef op zondag 29 november 2009 @ 14:57:
[...]

Nee, dus niet.
Daarom is er ook telkens die verwarring, met wat wel en niet mogelijk is met die upgrade licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:11

Fab1Man

Live life to the fullest

Juist wel. Het gaat er toch om dat licentie-technisch je code geaccepteerd wordt? Doe je dit met een "clean install" door voordat je installatie begint je HDD te wissen of al een clean HDD hebt, zal het uiteindelijk installatietechnisch EXACT hetzelfde zijn, en dus zal je key ook op de afwijkende wijze werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Fab1Man schreef op maandag 30 november 2009 @ 01:46:
Juist wel. Het gaat er toch om dat licentie-technisch je code geaccepteerd wordt? Doe je dit met een "clean install" door voordat je installatie begint je HDD te wissen of al een clean HDD hebt, zal het uiteindelijk installatietechnisch EXACT hetzelfde zijn, en dus zal je key ook op de afwijkende wijze werken.
Die licentiecode wordt bij een bij aanvang lege HDD dus NIET geaccepteerd. Als je Windows al wel op de schijf hebt staan, dan wel.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:32
Mojo schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 09:33:

Die licentiecode wordt bij een bij aanvang lege HDD dus NIET geaccepteerd. Als je Windows al wel op de schijf hebt staan, dan wel.
Daarom werkt het wel als je in de eerste instantie geen licentiecode invoert, waardoor je dus een schone evaluatieversie op je HDD hebt en vervolgens je installatie activeert met je upgradekey, die dan WEL wordt geaccepteerd..
Beetje vreemd en niet waar het voor bedoeld is, maar tot op heden wel werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door elinx op 05-12-2009 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

elinx schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 14:39:
Daarom werkt het wel als je in de eerste instantie geen licentiecode invoert, waardoor je dus een schone evaluatieversie op je HDD hebt en vervolgens je installatie activeert met je upgradekey, die dan WEL wordt geaccepteerd..
Beetje vreemd en niet waar het voor bedoeld is, maar tot op heden wel werkt.
Ik heb vandaag mijn SSD binnen gekregen, dus heb het tegen beter weten in getest.
Ik heb alleen de ssd aangesloten, andere HD's dus ontkoppeld.

Geinstalleerd, bij de installatie geen serial ingevoerd.
Daarna bij het activatie scherm mijn serial ingevuld, en kreeg deze melding:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Df9EwsyNakAL3Hu6J4CZ25DZ/thumb.png

[ Voor 32% gewijzigd door job op 05-12-2009 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:11
Fab1Man schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 14:14:
[...]

Dat is dus helemaal niet nodig. Clean install, zonder upgrade, en zonder key. Dan zodra je in Windows zelf zit via de Eigenschappen van "Computer" op "Verander productcode" klikken. Key invoeren en klaar. Niks nieuwe installatie eroverheen :S.
Precies, dat dat nog steeds mensen aangeraden wordt zeg.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

job schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 15:38:
Ik heb vandaag mijn SSD binnen gekregen, dus heb het tegen beter weten in getest.

[afbeelding]
Probeer hem eens via de telefoon te activeren?

Had hem geïnstalleerd en geactiveerd en toen een moederbord swap gedaan
daarna weer opnieuw install en toen kreeg ik ook zo'n foutmelding. Toen ik het via de telefoon deed ging het gelijk goed. Is wel een paar minuten werk maar het werkt wel.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Bellen ga ik geen moeite voor doen. Ik heb ook totaal geen probleem met activeren.
(is al gelukt via de rearm methode).

Ik laat alleen zien dat je met een lege HD dus niet de upgrade licentie-code kan gebruiken.
Ook niet op de manier elinx beschrijft.
Dit is dus omdat de upgrade licentie daar niet voor bedoelt is.
Lukt dit wel, dan heb je geen upgrade licentie-code.

Activatie met een upgrade licentie is mogelijk via 1. een upgrade (dus vervanging van een vorige windows versie) 2. via de rearm methode, en 3. door tweemaal te installeren (eerst clean.. daarna een upgrade over de clean).

[ Voor 66% gewijzigd door job op 05-12-2009 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dilemma
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-08 07:59
Ik heb vandaag mijn nieuwe pc in elkaar gezet, alle onderdelen gloednieuw, inclusief de hardeschijf.
Via slim al een paar dagen terug een upgrade versie van W7 gekocht en de installatie gestart. Ergens in het begin kreeg ik de vraag of ik als upgrade wilde installeren of clean... Beetje vreemd lijkt me omdat er niets aanwezig was om te upgraden ;)

Uiteraard voor clean gekozen. De key invullen eerst overgeslagen (ooit ergens gelezen, dus maar even gewacht; misschien is dat de clou?) en de installatie verliep vlekkeloos.

Na de installatie basic instellingen beetje goed gezet en toen maar eens gaan activeren: Geen probleem! :)

Dus even voor de mensen die anders beweren: probeer het toch gewoon eens ;)

En wat de legaliteit betreft: ik heb er toch gewoon voor betaald? :) En ja, ik ben student.

Waltros

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 13:36
Ik heb het ook een aantal dagen geleden gedaan...
Win7 Ultimate x64 NL (via slim) , het is wel een leraren licentie maar ik denk dat dat niet uit maakt.

-Nieuwe HDD
-Schone installatie

Het enige wat ik heb gedaan is het vinkje "Activeer zodra er internet verbinding is" uitgezet, en dan na het installeren handmatig activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilver
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 22:18
job schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 15:38:
[...]

[afbeelding]
Heb hier exactdezelfde foutmelding. De truck pas na installatie intern in windows 7 activeren werkt dus bij mij NIET :(

Gelukkig werkt de eerder vermelde registry Hack probleemloos en is simpel uit te voeren. *O*
Registry Hack Windows 7 upgrade clean install

[ Voor 20% gewijzigd door Zilver op 21-11-2010 12:24 ]

Pagina: 1 2 Laatste