Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Als ik de win 7 versie in handen heb, dan test ik wel virtueel of hij zo te installeren is.
En gelukkig heb ik nog XP licenties liggen dus dat is trouwens toch het probleem niet.

Nu alleen de pc nog bestellen waar hij op komt te draaien :D

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Sc0rPi0N schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 16:53:
Als ik de win 7 versie in handen heb, dan test ik wel virtueel of hij zo te installeren is.
Let er wel op of hij straks op echte hardware( niet virtueel) nog wel te activeren is omdat hij al een keer eerder (virtueel) is geactiveerd.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 12-09 11:04
leuk_he schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 17:14:
[...]

Let er wel op of hij straks op echte hardware( niet virtueel) nog wel te activeren is omdat hij al een keer eerder (virtueel) is geactiveerd.
wat in het forum staat zou hij al niet (de upgrade) te installeren zijn. Hij hoeft hem dus niet te activeren om het te proberen.

Ik ben benieuwd want de pc staat al haast klaar waar het op moet komen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:42
Bij mijn Surfsport Vista Ultimate kon ik gewoon bellen naar MS als ik weer opnieuw ging installeren. Dan kreeg je via zo'n robot een nieuw activatie nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Ernemmer op 19-03-2021 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:23
Bron: http://www.techzine.nl/reviews/708/2
Windows 7 wordt net als Windows Vista op twee manieren verkocht: een upgradeversie en een 'volledige' versie. De upgradeversie is bedoeld voor Windows Vista-, Windows XP en Windows 2000-gebruikers die graag willen overstappen op Windows 7. Eigenlijk iedereen dus. Met de upgradeversie kun je overigens gewoon een schone installatie uitvoeren.

Dan is er nog de volledige versie. Deze versie is bedoeld voor mensen die een computer zonder besturingssysteem hebben. Voor een volledige versie betaal je dan ook een stuk meer dan voor een upgradeversie, terwijl beide versies precies hetzelfde kunnen - stille hint.

[ Voor 24% gewijzigd door mhoogendam op 21-10-2009 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05
Ja joh, dat geneuzel over of een upgrade schoon te installeren is.

Ik lees berichten dat het niet legaal zou zijn om een schone install te doen op een lege harde schijf. Terwijl er voor een upgrade van XP naar 7 wel een schone install vereisd is.
Wat is dan het verschil?

Zou het geen oplossing zijn om tijdens een installatie van een Windows besturingssysteem een heel klein gedeelte te reserveren om de key van je Windows versie op te slaan ofzo? Zodat als je gaat upgraden gewoon dat speciale gedeelte op de harde schijf wordt gecontroleerd met de key van de vorige Windows versie? En je zo toch een schone install kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Buffalo schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 21:05:
Ja joh, dat geneuzel over of een upgrade schoon te installeren is.

Ik lees berichten dat het niet legaal zou zijn om een schone install te doen op een lege harde schijf. Terwijl er voor een upgrade van XP naar 7 wel een schone install vereisd is.
Wat is dan het verschil?

Zou het geen oplossing zijn om tijdens een installatie van een Windows besturingssysteem een heel klein gedeelte te reserveren om de key van je Windows versie op te slaan ofzo? Zodat als je gaat upgraden gewoon dat speciale gedeelte op de harde schijf wordt gecontroleerd met de key van de vorige Windows versie? En je zo toch een schone install kan doen?
Klopt ook deels, maar het probleem wat ik heb is dat ik dus best voor windows wil betalen, maar dat als je student bent (niet direct voor mij dus ;)) dat je dan toch nog een volledige versie moet krijgen terwijl je ook de student versie mag kopen, maar deze niet op een nieuwe pc mag installeren (immers heb je daar niet al windows voor gekocht...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
MS is ook niet echt duidelijk:

Geachte heer Kevinp,

Wij bedanken u voor uw e-mail aan Microsoft.

Inderdaad is het correct dat als u een upgrade versie van Microsoft Windows 7 wilt installeren u daarvoor een voorloper van het produkt nodig heeft om "up te graden". Indien u niet over zo'n voorloper beschikt zal het voor u niet mogelijk zijn de upgrade uit te voeren.

Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Microsoft B.V.

Er staat dus nergens dat de oude geïnstalleerd moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 22:43
Er staat dus nergens dat de oude geïnstalleerd moet staan.
?

Hoe leg jij dit dan uit?
Indien u niet over zo'n voorloper beschikt zal het voor u niet mogelijk zijn de upgrade uit te voeren.
"Niet mogelijk" klinkt toch echt als "het gaat niet werken". Dan lijkt het mij onwaarschijnlijk dat een XP cdtje dat in de la ligt (maar niet geinstalleerd is), ervoor gaat zorgen dat het opeens *wel* mogelijk is....

Ergo, ik vind het 100% duidelijk. Je moet een gewoon een vorige versie geinstalleerd hebben staan. Wat logisch lijkt, gezien de naam 'upgrade'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
BartS12 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:26:

"Niet mogelijk" klinkt toch echt als "het gaat niet werken". Dan lijkt het mij onwaarschijnlijk dat een XP cdtje dat in de la ligt (maar niet geinstalleerd is), ervoor gaat zorgen dat het opeens *wel* mogelijk is....

Ergo, ik vind het 100% duidelijk. Je moet een gewoon een vorige versie geinstalleerd hebben staan. Wat logisch lijkt, gezien de naam 'upgrade'
Bij XP was dat anders geen probleem (met win98 cdtje) en bij vista kon het met een truckje ook. Er staat dat je een licentie meot hebben.

Maar ach dan maar een oem licentie dat is net zo duur als een xp oem licentie en daarna een upgrade versie. Maar wel een stuk makkelijker.

Toch onhandig van slim/surfspot dat je niet op een normale manier bij je nieuwe pc windows kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
als jij dit 100% duidelijk vindt heb je het 100% verkeerd begrepen, want het is technisch niet eens mogelijk om een upgrade-installatie te doen van WinXP naar Win7.

de voorgeschreven methode van de upgrade installatie van XP naar 7 is dus beginnen met een lege drive!!
wel wordt verwacht dat je wel een geldige (=valideerbare?) licentie van Win2K, XP of Vista bij de hand hebt.

of en hoe dit precies gecontroleerd cq gehandhaafd wordt weet ik niet, maar het is dus zeker niet zo dat het onmogelijk is om een upgrade-versie op een andere manier dan een upgrade-installatie te plaatsen.

Petrolhead en draadjesnerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:56
Oops, in verkeerd topic gepost. Verwijder dit maar

[ Voor 86% gewijzigd door Neverwinterx op 22-10-2009 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:29

MsG

Forumzwerver

Weet iemand of de technet XP keys geldig zijn? Want door die actie had ik opeens legale XP keys :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:12

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

met vista kon je gewoon clean install doen, ik verwacht met windows 7 ook wel.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, denken jullie dat ze bij Surfspot een OEM of een Retail Upgrade versie van Windows 7 Ultimate verkopen? Met andere woorden, kun je deze later op een andere pc installeren of wordt het gekoppeld aan een pc???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Surfspot = Upgrade en alleen voor studenten en medewerkers e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Zullen we even afwachten op de gebruikservaringen?

Vista/ XP -> Win 7 CD erin en kijken wat er gaat gebeuren? Hier is dus de hamvraag: krijg je de mogelijkheid tot een 'clean install'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wat tegenstrijdig allemaal zeg. Op slim.nl staat bij het Windows 7 verhaal het volgende:
Zoals altijd betreft het een Upgrade. Er moet dus al een legale Windows-versie op je pc staan
Dat is weer anders dan enkel in het bezit zijn van een licentie. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die het al geprobeerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:46
Weet iemand wat er wordt verstaan onder een clean install? Ik heb Windows Vista en ik wil een studenten licentie kopen. Kun je dan de gehele schijf laten formatteren door Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:28
Ik heb momenteel op mijn laptop Windows Vista home premium 32bit OEM draaien. Kan ik deze upgraden met een Windows 7 Ultimate 64bit upgrade? Of kan ik allen upgraden met 32bit? :?

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

virtualJac schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 13:31:
Ik heb momenteel op mijn laptop Windows Vista home premium 32bit OEM draaien. Kan ik deze upgraden met een Windows 7 Ultimate 64bit upgrade? Of kan ik allen upgraden met 32bit? :?
Tada :)

Afbeeldingslocatie: http://www.macfreak.org/base/data/news/images/windows-upgrade-chart.png

Ik heb zelf win 7 ultimate UK 64-bits Upgrade via surfspot besteld. Staat alleen nog in bestelling bij de leverancier.

[ Voor 13% gewijzigd door Frostbite op 22-10-2009 15:24 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De surfspot versie van windows 7 lag vandaag op de mat ondanks de beweringen van surfspot dat het een upgrade versie is wilde deze gewoon gaan installeren, was zelfs al begonnen over de Evaluation copy heen.

De EULA die ik vluchtig doorgelezen heb :) is van de retail versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:27

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

bouwfraude schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:09:
De surfspot versie van windows 7 lag vandaag op de mat ondanks de beweringen van surfspot dat het een upgrade versie is wilde deze gewoon gaan installeren, was zelfs al begonnen over de Evaluation copy heen.

Ik had het al gelezen bouwfraude, goed nieuws voor iedereen die bij surfspot bestelt! Ik heb nu ook gelijk een 64-bit NL versie bestelt :) .

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
R420R schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:13:
[...]

Ik had het al gelezen bouwfraude, goed nieuws voor iedereen die bij surfspot bestelt! Ik heb nu ook gelijk een 64-bit NL versie bestelt :) .
Die Win 7 Ultimate upgrade 64bit kun je dus gewoon clean installen? Ik heb wel een WinXP Pro licentie liggen maar die hoef ik dus niet persee te installeren alvorens ik Windows 7 installeer?

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Twee vragen:

Dus, als ik het goed begrijp kan ik beter een 64bit versie kopen en die kan dan over een 32bit XP Home geïnstalleerd worden? Of zie ik dat verkeerd?

Tweede ding:
Bij Surfspot kun je maar 1 keer bestellen en ik heb een Laptop (Vista) en een PC (WinXP Home) en wil daar allebei wel Win7 op. Het advies van Surfspot is om dan 1x de Win7 UK Ultimate versie te kopen. Nu maakt het mij niets uit dat het in het Engels is maar mijn vriendin vindt dat lastiger. Kan iemand zeggen hoe dat met die taalversies precies zit?

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonicx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
pduh schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:58:
Twee vragen:

Dus, als ik het goed begrijp kan ik beter een 64bit versie kopen en die kan dan over een 32bit XP Home geïnstalleerd worden? Of zie ik dat verkeerd?

Tweede ding:
Bij Surfspot kun je maar 1 keer bestellen en ik heb een Laptop (Vista) en een PC (WinXP Home) en wil daar allebei wel Win7 op. Het advies van Surfspot is om dan 1x de Win7 UK Ultimate versie te kopen. Nu maakt het mij niets uit dat het in het Engels is maar mijn vriendin vindt dat lastiger. Kan iemand zeggen hoe dat met die taalversies precies zit?
Met de enterprise en ultimate versies kun je via Windows Update andere talen installeren waaronder ook Nederlands. UK versie is geen probleem dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bouwfraude schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:09:

Thanks voor je reactie!!!! Retail versie??!?! Niceeee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonslaughter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-02 19:18
Weet iemand of de keys aan een taal gebonden zijn?

Ik zit namelijk momenteel in de UK, waar het ook mogelijk is software met korting te kopen vergelijkbaar met surfspot, maar ik heb mijn windows liever in het nederlands. Kan ik windows 7 business aanschaffen en de licentiekey vervolgens gebruiken op een nederlandse windows 7 business versie, of werkt dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Dragonslaughter schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 23:58:
Weet iemand of de keys aan een taal gebonden zijn?

Ik zit namelijk momenteel in de UK, waar het ook mogelijk is software met korting te kopen vergelijkbaar met surfspot, maar ik heb mijn windows liever in het nederlands. Kan ik windows 7 business aanschaffen en de licentiekey vervolgens gebruiken op een nederlandse windows 7 business versie, of werkt dit niet?
Ja dit werkt. (kort en krachtig)

Mijn bestelling bij surfspot staat nog steeds open (met de melding niet op voorraad :/ )
Maar goed eerst het systeem nog bestellen :)
Maar als het de retail is _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Frostbite op 23-10-2009 08:41 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Brakkie schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 16:01:
[...]

Als ik het grote windows 7 topic en de rest van het internet mag geloven klopt dit inderdaad, helaas.
Dan hebben ze het allemaal fout in dat grote 7 topic. Je kan gewoon een clean install doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Yzord op 23-10-2009 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Yzord schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 08:52:
[...]

Dan hebben ze het allemaal fout in dat grote 7 topic. Je kan gewoon een clean install doen.
Schijnt dat de vista-truc met een upgrade versie ook werkt met windows 7 :D

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Hebben jullie het wel geprobeerd? Ik gisterenavond namelijk wel. Eerst Vista eraf gegooid en een custom-clean install met de Windows 7 CD. Dit deel ging helemaal goed. Echter, toen ik Windows 7 ging activeren hield het op. Key was alleen te gebruiken voor een upgrade, en het oude systeem werdt niet gevonden natuurlijk.

Vervolgens geprobeerd om met de Windows 7 CD te "upgraden" naar Windows 7, hier zelfde verhaal. Her-install verliep prima, maar activeren niet.

Daarna Windows Vista er eerst maar opgegooid, en toen een upgrade gedaan zoals het hoort; geen problemen meer met activatie. Tijdsduur van de install was echter wel veel langer, en ik weet om eerlijk te zijn niet wat er van Vista is overgebleven (weinig zo te zien).

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

job

Jouke, en wat als je het volgens de methode doet zoals het bij vista moest.
Van cd booten, Installeren, maar geen serial invullen. Helemaal installeren.
Daarna weer van cd booten, bij custom kiezen voor nieuwe installatie.. en dan wel de serial gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik heb een clean install geprobeerd ja. Lege C schijf (geformateerd tijdens aangepaste installatie) en vervolgens 7 erop gezet. Niks geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
Ik ben geen ster in dingen als 32bits en 64 bits vandaar deze vraag:
Kan ik WinXP32 bits opgraden naar Win7 64bits?
Is dit verstandig (met het ook op toekomstige nieuwe hardware en software) of zouden jullie gewoon Win7 32 bits gebruiken?

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
job schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:49:
Jouke, en wat als je het volgens de methode doet zoals het bij vista moest.
Van cd booten, Installeren, maar geen serial invullen. Helemaal installeren.
Daarna weer van cd booten, bij custom kiezen voor nieuwe installatie.. en dan wel de serial gebruiken.
Ehh, dat is de enige optie die ik niet geprobeerd had 8)7

Anyway, het staat er nu op. Even een restore image draaien, en dan gaan we Windows 7 eens echt testen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Ik heb 2 installaties gedaan, gewoon vanaf cd op een lege schijf en dat was geen enkel probleem hoor, beide activeren gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

pduh schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:05:
Ik ben geen ster in dingen als 32bits en 64 bits vandaar deze vraag:
Kan ik WinXP32 bits opgraden naar Win7 64bits?
Is dit verstandig (met het ook op toekomstige nieuwe hardware en software) of zouden jullie gewoon Win7 32 bits gebruiken?
Sc0rPi0N in "[win7] studentenlicentie op nieuwe pc"

Of je leest even iets naar boven terug ?
Updaten kan alleen van en naar dezelfde versie (dus 32 => 32 en 64 => 64) Elke andere variant (van 32 naar 64) is een schone install. (custom install)

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
Sc0rPi0N schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:22:
[...]

Sc0rPi0N in "[win7] studentenlicentie op nieuwe pc"

Of je leest even iets naar boven terug ?
Updaten kan alleen van en naar dezelfde versie (dus 32 => 32 en 64 => 64) Elke andere variant (van 32 naar 64) is een schone install. (custom install)
Ja, dat heb ik gezien en dat snap ik ook wel. Het punt is alleen dat ik dus een WinXP 32 heb en ik vraag of ik dan (volgens de kenners) beter een 64 of 32 Win7 moet halen.
Dat ik dan een custom install moet doen maakt me niet zo veel uit maar kan dit hardware en software technisch gezien of .... ..... ..... kan ik dan mijn software niet meer gebruiken en werkt de 64 versie überhaupt niet op mijn hardware?

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:18
Yzord schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:50:
Ik heb een clean install geprobeerd ja. Lege C schijf (geformateerd tijdens aangepaste installatie) en vervolgens 7 erop gezet. Niks geen problemen mee.
Hier ook geen probleem. Ik ben gestart met een nieuwe harde schijf en met een Win7 ultimate upgrade 64 bit DVD aangeschaft via surfspot. Heb het als volgt gedaan:

- boot van DVD
- kies custom install
- partities en - of format uitvoeren
- als je nu de upgrade key invoert of je oude vista key dan pakt hij dit niet
- nu in je nog niet geactiveerde win 7 opnieuw setup uitvoeren en kiezen voor upgrade
- Win7 upgrade key invoeren en activeren

Dit is hetzelfde zoals dat ook al in Vista kon (zie hier voor een wat uitgebreidere handleiding)

Andere tip: via surfspot kun je als student / medewerker 4 licenties aanschaffen (Ultimate 64 bit NL en UK + 32 bit NL en UK). Omdat dit de Ultimate versie is kun je via windows update ook andere language pack's downloaden. Blijkbaar is het zelfs zo dat je de 32 bits keys kunt gebruiken voor het activeren van een 64 bits versie. Dus in feite heb je dan 4 x 64 bits NL of UK welke je kunt bestellen.

[ Voor 18% gewijzigd door jschoorl2 op 23-10-2009 12:55 ]

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
jschoorl2 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:52:
[...]

- als je nu de upgrade key invoert of je oude vista key dan pakt hij dit niet
- nu in je nog niet geactiveerde win 7 opnieuw setup uitvoeren en kiezen voor upgrade
- Win7 upgrade key invoeren en activeren
Ah, vandaar heb het geïnstalleerd op een vers geformateerde schijf en de key op het hoesje werkt niet.
Ik was al van plan om of door de telefoon te gaan brullen of een mac te kopen.
Waarom ze geen retail versies leveren bij surfspot is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Mijne via surfspot komt pas 2 november binnen (had surfspot gemaild)

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik blijf het vreemd vinden dat er een inconsistentie is in de verhalen over de installatie. Of je wel of geen clean install kunt doen. Al lijkt het er dus op dat je wel een clean install kunt doen, maar dan moet er wel een windows licentie aanwezig zijn op de hdd alvorens het te kunnen installeren. Het komt er op neer dat een echte clean install op een lege geformatteerde schijf dus niet lukt? Ok, het resultaat is misschien hetzelfde, maar je moet dus met een upgradelicentie sowieso 2 keer windows installeren?

Ik vind het dan wel jammer dat je niet tijdens de installatie een key kunt invullen van een vorige windows licentie. Dat zou de boel wel makkelijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Hann1BaL schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:18:
Ok, het resultaat is misschien hetzelfde, maar je moet dus met een upgradelicentie sowieso 2 keer windows installeren?
Ja, dat klopt. (althans ik moest twee keer installeren, ik wilde een schone instal op mijn linux schijf, misschien dat het in een keer lukt met een in place upgrade of dat het werkt als de bestaande windows schijf niet offline is)

Bij eerdere postieve berichten van mij had windows nog niet om de key gezeurd.

Zoals jschoorl2 al melde het gaat ongeveer zo:

Eerste keer gewoon vanaf dvd opstarten en partitioneren/formateren/installeren, als je de key op het hoesje moet invoeren zeurt windows dat de key niet klopt. Dan maar geen key invulllen en als windows 7 uiteindelijk opgestart is nog een keer installeren door op setup te klikken op de dvd.
Je kan nu upgrade kiezen. Dat duurt lang... ca 244000 dingen doen en uiteindelijk werkt de key wel als je deze wederom moet invoeren.
Het is wat omslachtig en ik heb dan ook een gruwelijke hekel aan product keys.
(xubuntu installeerd in een keer zonder dit soort domme vragen)

Kleine opmerking: bij al mijn windows 7 installaties na het partitioneren van de disk wil deze de eerste keer niet installeren, hij blijft heel lang op 0%... hangen, dit annuleren rustig wachten en opnieuw doen helpt.
(vergeet ik wel altijd te formateren na het partitioneren misschien dat het daar aan ligt)

[ Voor 30% gewijzigd door bouwfraude op 24-10-2009 19:34 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 17:08
bouwfraude schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 18:16:
[...]

Ja, dat klopt. (althans ik moest twee keer installeren, ik wilde een schone instal op mijn linux schijf, misschien dat het in een keer lukt met een in place upgrade of dat het werkt als de bestaande windows schijf niet offline is)

Bij eerdere postieve berichten van mij had windows nog niet om de key gezeurd.

Zoals jschoorl2 al melde het gaat ongeveer zo:

Eerste keer gewoon vanaf dvd opstarten en partitioneren/formateren/installeren, als je de key op het hoesje moet invoeren zeurt windows dat de key niet klopt. Dan maar geen key invulllen en als windows 7 uiteindelijk opgestart is nog een keer installeren door op setup te klikken op de dvd.
Je kan nu upgrade kiezen. Dat duurt lang... ca 244000 dingen doen en uiteindelijk werkt de key wel als je deze wederom moet invoeren.
Het is wat omslachtig en ik heb dan ook een gruwelijke hekel aan product keys.
(xubuntu installeerd in een keer zonder dit soort domme vragen)

Kleine opmerking: bij al mijn windows 7 installaties na het partitioneren van de disk wil deze de eerste keer niet installeren, hij blijft heel lang op 0%... hangen, dit annuleren rustig wachten en opnieuw doen helpt.
(vergeet ik wel altijd te formateren na het partitioneren misschien dat het daar aan ligt)
Dit werkt inderdaad. Heb vandaag mijn UK en NL DVD's van Windows 7 Ultimate 32-bits van Surfspot binnen gekregen en zojuist de UK versie op één van mijn pc's geïnstalleerd. Ik heb eigenlijk bij de eerste installatie niet getest of hij de key pakte, maar gewoon niks ingevuld en pas bij de tweede installatie (de upgrade) de key ingevoerd. Die werd geaccepteerd en Windows is succesvol geactiveerd.

Enige minpuntje aan deze methodiek vind ik toch wel dat hij door die upgrade (van zichzelf) een stuk meer schijfruimte inneemt voor de Windows installatie. Kennelijk wordt er het e.e.a. bewaard ergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-04 17:32
Toch maar even melden, heb daarnet op een volledig lege Hd zonder verder andere hd aangesloten gewoon een install van DVD gedaan. Werkt zonder prob's. Vanaf deze geactiveerde versie ben ik nu aan het typen in GOT.

En Ja het is een student upgrade versie en JA deze komt van surfspot af.

PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:11

Fab1Man

Live life to the fullest

Wat doet iedereen moeilijk? Gewoon custom install (clean dus), dan geen serial invoeren, en dan onder de eigenschappen van Computer "Activate Windows". Hier de key invullen, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb via slim.nl Windows vista besteld. Op de cd staat inderdaad dat het een upgrade is maar heb windows er al vaak een clean install gedaan en elke keer activeerd telkens geen probleem. Denk dat het bij windows 7 ook wel zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irritableskillz
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Als ik nu bv. 32bit versie van win7 ultimate upgrade via surfspot.nl bestel. Is er dan later nog een mogelijkheid om aan de 64bit versie te komen? Want ik neem aan dat je in de OEM versie alleen 1 dvd'tje krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-04 17:32
Ik kan bij de student versie kiezen tussen 32 of 64bit installatie, dus beide versies staan op de dvd.

PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ben hier ook geen held in zie ik al weer...

HDD van laptop was vol (kleine schijf van 120GB). Even gewacht op Win7. en via surfspot besteld. zaterdag in huis. Ook meteen nieuwe HDD gehaald.
Ik dacht ook even een Win7 instal te doen. Maar bij het invoeren van de productkey hield het op.

Uiteindelijk de Dell CD gebruikt om Windows Vista Business te installeren (zonder key).
Maar dat was nog niet genoeg. moest de boel eerst updaten met SP1. eerst alles ge-update via Windows update (97 downloads+installs). Zat er nadien nog geen SP1 in? Dus maar weer apart gedownload. Daarna pakte die wel de Win7 key bij installatie.

Bij de surfspot Vista had ik daar geen last van. Maar goed het staat erop. Ik heb alleen altijd het gevoel dat ik dan onnodig veel bestanden heb geïnstalleerd en dat dat ten koste gaat van de performance van het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:24

ManiacsHouse

Scheisse!

Ik denk eerlijk gezegd dat Microsoft het niet eens echt een probleem vind. Zolang je maar Windows draait en in dit geval Windows 7. Vergroot alleen maar hun markt. Niet voor niks dat de bèta ook voor iedereen beschikbaar was. Liever verkopen ze je een goedkope upgrade dan dat je een illegale versie gebruikt.
Slimme jongens. ;)

Inmiddels ook besteld voor € 17 >:)

[ Voor 5% gewijzigd door ManiacsHouse op 26-10-2009 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Hann1BaL schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:18:
Ik blijf het vreemd vinden dat er een inconsistentie is in de verhalen over de installatie. Of je wel of geen clean install kunt doen. Al lijkt het er dus op dat je wel een clean install kunt doen, maar dan moet er wel een windows licentie aanwezig zijn op de hdd alvorens het te kunnen installeren. Het komt er op neer dat een echte clean install op een lege geformatteerde schijf dus niet lukt? Ok, het resultaat is misschien hetzelfde, maar je moet dus met een upgradelicentie sowieso 2 keer windows installeren?

Ik vind het dan wel jammer dat je niet tijdens de installatie een key kunt invullen van een vorige windows licentie. Dat zou de boel wel makkelijker maken.
Je kan met upgrade media een clean install doen. (dus op een pc zonder windows) Zie: http://www.winsupersite.c...install_upgrade_media.asp

Ik heb zelf een family pack met daarin 3 upgrade licenties en kon deze installeren op een lege schijf en heb het registry tweakje uit bovenstaand linkje gebruikt.

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

irritableskillz schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 01:01:
Als ik nu bv. 32bit versie van win7 ultimate upgrade via surfspot.nl bestel. Is er dan later nog een mogelijkheid om aan de 64bit versie te komen? Want ik neem aan dat je in de OEM versie alleen 1 dvd'tje krijgt.
Je kan elke dvd die ze te koop aanbieden aanschaffen.
Je hebt nu de 32bit versie gekocht, je kan later nog de 64bit versie kopen.. En als je wilt ook nog de 32&64bit in de taal die je nog niet hebt.
Je kan met de serial echter elke van de 4 installeren. Dus als je liever 4 maal een engelse 64bit wilt kan dat dus met die vier serials.. Je moet alleen de juiste dvd erin steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
Mensen die hun harddisk willen schonen van de extra bestanden na een ehh "cleane" + "enig andere" install van Windows 7 via de surfspot licentie.

Selecteer de schijf waar je windows op had.
Selecteer eigenschappen en "disk-cleanup" (schijf-schoonmaak in Nederlandse versie?).
Selecteer binnen dit venster de extra opties "Systeem bestanden".
Nu komt er een rits opties bij, waaronder ook de oude windows installatie.
Tik hem aan en verwijder (als je heel zeker bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp
  • Laatst online: 14-08 07:51

4hp

Brakkie schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 09:34:
[...]

Je kan met upgrade media een clean install doen. (dus op een pc zonder windows) Zie: http://www.winsupersite.c...install_upgrade_media.asp

Ik heb zelf een family pack met daarin 3 upgrade licenties en kon deze installeren op een lege schijf en heb het registry tweakje uit bovenstaand linkje gebruikt.
Inderdaad, methode 1 uit dit artikel werkte prima met mijn Upgrade versie (64-bit) van surfspot :) Dus geen double installs of registry tweaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Ik heb methode 2 gebruikt met de upgrade media uit een family pack. Werkt feilloos :)

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irritableskillz
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
job schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 09:39:
[...]
Je kan elke dvd die ze te koop aanbieden aanschaffen.
Je hebt nu de 32bit versie gekocht, je kan later nog de 64bit versie kopen.. En als je wilt ook nog de 32&64bit in de taal die je nog niet hebt.
Je kan met de serial echter elke van de 4 installeren. Dus als je liever 4 maal een engelse 64bit wilt kan dat dus met die vier serials.. Je moet alleen de juiste dvd erin steken.
Ja ik begrijp dat je met een serial zowel de 32 als 64 bit versie kan activeren. Maar wat ik bedoelde is als ik alleen een dvd met de 32bit versie erop krijg, hoe kom ik dan later nog aan een dvd (of iso) waar de 64bit versie op staat?
Gene schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 08:48:
Ik kan bij de student versie kiezen tussen 32 of 64bit installatie, dus beide versies staan op de dvd.
Ok goed om te weten, alleen een beetje raar dan dat ze bij surfspot zowel een een 32-bit als een 64-bit versie te koop aanbieden. :?

[ Voor 51% gewijzigd door irritableskillz op 26-10-2009 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:29

MsG

Forumzwerver

Jouke74 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:37:
Hebben jullie het wel geprobeerd? Ik gisterenavond namelijk wel. Eerst Vista eraf gegooid en een custom-clean install met de Windows 7 CD. Dit deel ging helemaal goed. Echter, toen ik Windows 7 ging activeren hield het op. Key was alleen te gebruiken voor een upgrade, en het oude systeem werdt niet gevonden natuurlijk.

Vervolgens geprobeerd om met de Windows 7 CD te "upgraden" naar Windows 7, hier zelfde verhaal. Her-install verliep prima, maar activeren niet.

Daarna Windows Vista er eerst maar opgegooid, en toen een upgrade gedaan zoals het hoort; geen problemen meer met activatie. Tijdsduur van de install was echter wel veel langer, en ik weet om eerlijk te zijn niet wat er van Vista is overgebleven (weinig zo te zien).
Maar stel je had Windows XP, dan mag je wel een custom install doen volgens de upgrade tabel. Waarom krijg jij dan problemen met een kaal systeem?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

irritableskillz schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 21:44:
[...]

Ja ik begrijp dat je met een serial zowel de 32 als 64 bit versie kan activeren. Maar wat ik bedoelde is als ik alleen een dvd met de 32bit versie erop krijg, hoe kom ik dan later nog aan een dvd (of iso) waar de 64bit versie op staat?

[...]

Ok goed om te weten, alleen een beetje raar dan dat ze bij surfspot zowel een een 32-bit als een 64-bit versie te koop aanbieden. :?
Ze bieden zelfs 4 versies aan: 32 bit NL, 32 bit UK, 64 bit NL en 64 bit UK. En ik denk dat het zelfs maar 1 DVD is. Ultimate bevat namelijk alle talen dacht ik. Blijkbaar vinden ze (of MS) het interessant om te weten welke versie je aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Fab1Man schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 22:30:
Wat doet iedereen moeilijk? Gewoon custom install (clean dus), dan geen serial invoeren, en dan onder de eigenschappen van Computer "Activate Windows". Hier de key invullen, klaar.
En dan zeurt windows dat het een upgrade key is die niet goed is...
Niks klaar, we zijn niet helemaal 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vrouw 'zit' ook in het onderwijs. Vandaar dat ik geintersseerd dit topic begon te lezen. Omdat ik natuurlijk ook liever een zo goedkoop mogelijke versie te pakken krijg.

Daarvoor zijn dus 2 opties:
de lerarenversie en de Oem versie.

Nu staat er gisteren op Gadget.nl (http://gadget.nl/computer...rkocht.html?639565?133337) een artikel dat de OEM versies allemaal illegaal verkocht zijn aan particulieren. Ik vraag me dus af wat de gevolgen hiervan zullen zijn. Moeten we nu zo snel mogelijk een OEM kopen omdat....?

Verder op de interesse voor het onderwerp.
Ik vraag me af of zo'n leraren-versie op meerdere PC's geïnstalleerd kan worden?
Ik heb 2 XP pc's en 1 Vista HTPC. Ik begreep dat met 7 het makkelijker is om een thuis netwerk op te zetten. Nu kan ik namelijk wel iets van de XP pc op de Vista plaatse, maar niet vanaf de Vista pc iets 'ophalen van de XP pc. Erg irritant. Ik wil dus op alle 3 de systemen 7 installeren, maar niet 3 licensies kopen.
De OEM versie kan dacht ik maar op 1 systeem tegelijk geïnstalleerd worden dus zou ik 3 OEM versies moeten kopen, dat is prijstechnisch weer gelijk aan een retail versie die ik wel op 3 systemen mag installeren.

Dus is die leraren versie interessant voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentbeer
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 12:45
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 08:29:
Mijn vrouw 'zit' ook in het onderwijs. Vandaar dat ik geintersseerd dit topic begon te lezen. Omdat ik natuurlijk ook liever een zo goedkoop mogelijke versie te pakken krijg.

Daarvoor zijn dus 2 opties:
de lerarenversie en de Oem versie.

Nu staat er gisteren op Gadget.nl (http://gadget.nl/computer...rkocht.html?639565?133337) een artikel dat de OEM versies allemaal illegaal verkocht zijn aan particulieren. Ik vraag me dus af wat de gevolgen hiervan zullen zijn. Moeten we nu zo snel mogelijk een OEM kopen omdat....?

Verder op de interesse voor het onderwerp.
Ik vraag me af of zo'n leraren-versie op meerdere PC's geïnstalleerd kan worden?
Ik heb 2 XP pc's en 1 Vista HTPC. Ik begreep dat met 7 het makkelijker is om een thuis netwerk op te zetten. Nu kan ik namelijk wel iets van de XP pc op de Vista plaatse, maar niet vanaf de Vista pc iets 'ophalen van de XP pc. Erg irritant. Ik wil dus op alle 3 de systemen 7 installeren, maar niet 3 licensies kopen.
De OEM versie kan dacht ik maar op 1 systeem tegelijk geïnstalleerd worden dus zou ik 3 OEM versies moeten kopen, dat is prijstechnisch weer gelijk aan een retail versie die ik wel op 3 systemen mag installeren.

Dus is die leraren versie interessant voor mij?
Even zwart-wit:

1. Illegaal is illegaal, ongeacht wanneer je het koopt. Als Microsoft de voorwaarden zo heeft ingericht dat het illegaal is om OEM los te verkopen/kopen dan maakt het dus niet uit dat het verkocht werd, de licentie voldoet niet aan de voorwaarden dus mag het niet.

2. De retail mag je ook maar op één PC tegelijk installeren hoor. Het verschil is dat een OEM is gebonden aan een PC. Een retail mag je overzetten naar een andere PC als je hem van die eerste verwijderd. Ik heb het dan niet over het familypack, dat is wel weer een pak van 3 licenties geloof ik.

3. De lerarenversie kan interessant zijn met dien verstande dat hij alleen geldig is zolang je verbonden bent aan de onderwijsinstelling (geen idee of daar zicht op is maar bij AIO's bijvoorbeeld komt er wel eens een eind aan). De lerarenversie mag je natuurlijk ook maar per licentie op één PC zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Zentbeer op 28-10-2009 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx Zentbeer.

Bummer, dus toch 3 licensies kopen... O-) O-) |:(

Ondertussen heb ik nog een aantal artikelen en posts gelezen. Hierin wordt de upgrade versie besproken. Die werkt, als ik het goed interpreteer, ongeveer net zo als de student versie of lerearen versie. Eerst een ligitieme versie hebben (en installeren), dan upgraden (klinkt aannemelijk).

Nu heb ik ook wel regelmatig een clean install moeten doen bij de Vista pc (hij herkende de boot-drive niet enz.) en ook wel eens bij de XP-pc.

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af:
Bij de meeste pc's krijg je nooit het OEM-cdtje mee, alleen een system herstel (zoals bij Dell, Medion enz.) Weet iemand of op voor geïnstalleerde systemen een upgrade of de 'clean install' procedure net zo werkt, maar dan met de herstel cd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvD
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:08

JanvD

Portretfotograaf

Heel bijzonder: ik probeer net bij surfspot.nl een windows 7 ultimate upgrade te kopen, maar de 64bit versie is uitverkocht, terwijl de 32bit versie wel nog te koop is...
ik dacht dat als je 32bit kocht, dat je dan ook 64bit kan installeren!

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentbeer
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 12:45
JanvD schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:41:
Heel bijzonder: ik probeer net bij surfspot.nl een windows 7 ultimate upgrade te kopen, maar de 64bit versie is uitverkocht, terwijl de 32bit versie wel nog te koop is...
ik dacht dat als je 32bit kocht, dat je dan ook 64bit kan installeren!
Je krijgt in ieder geval dan alleen de 32bit media. In principe zijn de keys inderdaad wel uitwisselbaar (ik neem aan dat er niet speciaal voor deze licentie een uitzondering op is gemaakt) maar de media die je erbij krijgt is alleen 32bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 08:29:
Ik heb 2 XP pc's en 1 Vista HTPC. Ik begreep dat met 7 het makkelijker is om een thuis netwerk op te zetten. Nu kan ik namelijk wel iets van de XP pc op de Vista plaatse, maar niet vanaf de Vista pc iets 'ophalen van de XP pc.
Lijkt me meer een firewall probleempje, thuisnetwerken gaat prima onder XP, Vista zonder SP was extra traag.
Maar probeer eerst eens 1 pc, niet iedereen vind het nodig om uptegraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:02

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ik weet niet of het ergens anders staat, maar kan het zelf iig nergens duidelijk vinden:
Is een OEM versie wel of niet op een andere pc/andere configuratie te installeren dan waar die eerst op stond?
Zo ja, wanneer kan dit wel niet?

(En misschien een beetje offtopic:)
Ik heb namelijk ook een (oorspronkelijk) Acer pc met Vista OEM erop, waar alleen het mobo en CPU van over zijn, maar wil een nieuw mobo en CPU kopen. Kan ik dan die zelfde systeemherstelDVD nog wel gebruiken, als dit OEM is? :?

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qarion
  • Laatst online: 02-07 12:00
...of je kijkt op ma3d.com of je uni bij msdnaa aangesloten is, kan je gewoon gratis legaal downloaden(helaas atm voor win 7 alleen pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldstriker
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:39
Zentbeer schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:51:
[...]

Je krijgt in ieder geval dan alleen de 32bit media. In principe zijn de keys inderdaad wel uitwisselbaar (ik neem aan dat er niet speciaal voor deze licentie een uitzondering op is gemaakt) maar de media die je erbij krijgt is alleen 32bit.
Maar Zentbeer, er wordt toch telkens gezegd dat je met een student upgrade (tijdens installatie!) kan kiezen voor 32 of 64 bit?
Gene schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 08:48:
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 01:31:
[...]

Ze bieden zelfs 4 versies aan: 32 bit NL, 32 bit UK, 64 bit NL en 64 bit UK. En ik denk dat het zelfs maar 1 DVD is. Ultimate bevat namelijk alle talen dacht ik. Blijkbaar vinden ze (of MS) het interessant om te weten welke versie je aanschaft.
Mijn voorlopige conclusie, zeg het alsjeblieft als ik het fout heb:

Koop je de versie die verkocht wordt als de 64 bit versie, dan heb je de keuze bij installeren: 32 of 64 bit.
Koop je de versie die verkocht wordt als de 32 bit versie, dan heb je GEEN keuze en kun je alleen de 32 bit installeren.

Of hebben inderdaad alle DVDs dezelfde inhoud (dus dat je bij de 32 bit versie wél de keuze hebt) en is het verschil enkel gemaakt door Microsoft omdat ze willen weten wat verkocht wordt ofzo?

[ Voor 0% gewijzigd door goldstriker op 01-11-2009 10:10 . Reden: typefoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Surfspot kan je bijvoorbeeld MS Office kopen en dan direct downloaden met een downloadmanager van hunzelf.
Hoe zit het dan met de installatie? Kun je die gewoon op DVD branden? Als je over een jaar een nieuwe PC koopt (en de oude weg doet), kun je daar dan gewoon die Office op installeren? Of kan dat alleen op de PC waar je het op hebt gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Ik heb het topic doorgelezen maar wordt er weinig wijzer van. De een roept dat ie gewoon clean install kan doen, de ander roept van niet. Zonder dat de voorwaarden gegeven worden.

Ik heb momenteel geen legale versie van Windows XP. Ik ben student en wil braaf een legale versie kopen. Maar ik moet dus al een legale windows hebben blijkbaar om dat te kunnen verkrijgen. Als ik het goed begrijp was dit bij XP en Vista ook al het geval.

Oftewel, als je niet al vanaf Windows 95 ofzo al MS klant was dan heb je dus nooit een studentenversie kunnen bemachtigen? MS negeert gewoon alle studenten die momenteel bv linux gebruiken? Lijkt me toch een redelijk grote markt. Door alleen een upgrade aan te bieden aan studenten gooien ze hun eigen ramen in naar mijn mening.

Ik ben dus van goede wil, wil het product kopen. Maar dan wel voor de studentenprijs, want dat ben ik immers. Dus tenzij iemand toch kan verklaren dat ik wél een nieuwe PC kan kopen en een legale studentenversie en daarop gewoon een legale installatie kan uitvoeren zonder gedoe nu of later, keer ik toch maar weer naar het illegale circuit; omdat dat WEL gemakkelijk, eenvoudig en bovenalles duidelijk is. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Hertog_Martin schreef op maandag 02 november 2009 @ 04:32:
Ik heb het topic doorgelezen maar wordt er weinig wijzer van. De een roept dat ie gewoon clean install kan doen, de ander roept van niet. Zonder dat de voorwaarden gegeven worden.

Ik heb momenteel geen legale versie van Windows XP. Ik ben student en wil braaf een legale versie kopen. Maar ik moet dus al een legale windows hebben blijkbaar om dat te kunnen verkrijgen. Als ik het goed begrijp was dit bij XP en Vista ook al het geval.

Oftewel, als je niet al vanaf Windows 95 ofzo al MS klant was dan heb je dus nooit een studentenversie kunnen bemachtigen? MS negeert gewoon alle studenten die momenteel bv linux gebruiken? Lijkt me toch een redelijk grote markt. Door alleen een upgrade aan te bieden aan studenten gooien ze hun eigen ramen in naar mijn mening.

Ik ben dus van goede wil, wil het product kopen. Maar dan wel voor de studentenprijs, want dat ben ik immers. Dus tenzij iemand toch kan verklaren dat ik wél een nieuwe PC kan kopen en een legale studentenversie en daarop gewoon een legale installatie kan uitvoeren zonder gedoe nu of later, keer ik toch maar weer naar het illegale circuit; omdat dat WEL gemakkelijk, eenvoudig en bovenalles duidelijk is. .
Zolang Microsoft ook de losse verkoop van OEM Windows7 blijft gedogen, dan zou ik met niet al te druk maken.
Zag trouwens dat mijn studentenversie verstuurd is/wordt :)

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
goldstriker schreef op zondag 01 november 2009 @ 10:09:
Koop je de versie die verkocht wordt als de 64 bit versie, dan heb je de keuze bij installeren: 32 of 64 bit.
Ik heb bij mijn 64bit surfspot versie geen keuze gezien... (misschien heb ik niet goed gekeken)

Stuk over installeren op een schone schijf:
http://www.winsupersite.com/win7/clean_install_upgrade_media.asp
ipv een upgrade over de install zou een register tweakje al voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:42
Hier ook bij een 32bits surfspot versie geen keuze-optie gezien.

Gewoon een soort van cleane install uitgevoerd; weliswaar op een pc waar reeds Vista opstond, maar door te booten van DVD en vervolgens de C-partitie te formatteren komt dat toch aardig in de buurt van een cleane install. Activering was zonder truukjes of tweaks geen enkel probleem.

Tijdens de install wel een blue screen gehad, maar omdat alles gewoon leek te werken ben ik vrolijk verder gegaan. Systeem is echter behoorlijk instabiel. Ik ben bang dat ik nog een keer mag...

Hij wil.

• roderick3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
over die talen en licenties je hebt dus inderdaad 4 licenties die je kunt bestellen via slim/surfspot en voor windows 7 geldt dat elke key werkt op alle talen en voor zowel x86 als x64. Dus je kan volgens mij alle 4 die licenties bestellen en daarna alle 4 die keys installeren met de "ene" dvd die je wilt gebruiken. De key is alleen nog verbonden met de "versie" als ultimate, professional, etc of je daarna x64 of x86 installeert of welke taal dat maakt niet meer uit voor je key.

Dus je wilt bijvoorbeeld 4x 7 ultimate x64 installeren dan installeer je alle licenties met alleen die dvd ultimate x64 die bij die licentie zat. da's dus nog gemakkelijker dan language packs enzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtyShock
  • Laatst online: 05-09 13:45
Bij mij wil de SurfSpot Windows 7 Ultimate Upgrade (64 bits) niet installeren. 'Invalid product key' krijg ik tijdens de installatie als ik om een sleutel wordt gevraagd.

Omdat er eerst XP(OEM) op de enige harde schijf stond heb ik de schijf met de windows 7 setup verwijderd en vervolgens weer aangemaakt. Na de installatie vraagt hij om een accountnaam en een computernaam en in het volgende scherm wil hij de productkey hebben. En daar kom ik niet verder.

Leuk zo'n goedkopere upgrade, maar dan moet het wel werken. :( De oude XP kan ik niet meer installeren omdat ik in m'n enthousiasme de productkey daarvan vergeten ben te noteren. De XP installatie CD waarop het plakkertje met productkey zat, ben ik ook al een hele tijd kwijt. :(

M'n eigen stomme schuld natuurlijk, maar ik lees overal dat de Windows 7 Upgrade prima als full install te draaien is. Toch niet schijnbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Zoals jij heb beschrijft (oude partitie verwijderen tijdens de windows setup) en nieuwe aanmaken zou moeten werken.
Heb je misschien perongeluk tussen die twee stappen (verwijderen en aanmaken) gereboot?? dat zou het probleem kunnen verklaren.

En om je te helpen..
Als je de productkey in moet vullen (dat wordt gevraagd tijdens de installatie) laat je het veld leeg (dat kan al sinds vista) en door met installeren.

Oke je hebt dan nog steeds niet je installatie geactiveerd, maar dan nu de truc:
Opnieuw booten van dvd, kies voor de uprade installatie... (dus over de oude installatie heen) en dan werkt je productkey wel.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 20-11-2009 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtyShock
  • Laatst online: 05-09 13:45
job schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 13:12:
Zoals jij heb beschrijft (oude partitie verwijderen tijdens de windows setup) en nieuwe aanmaken zou moeten werken.
Heb je misschien perongeluk tussen die twee stappen (verwijderen en aanmaken) gereboot?? dat zou het probleem kunnen verklaren.

En om je te helpen..
Als je de productkey in moet vullen (dat wordt gevraagd tijdens de installatie) laat je het veld leeg (dat kan al sinds vista) en door met installeren.

Oke je hebt dan nog steeds niet je installatie geactiveerd, maar dan nu de truc:
Opnieuw booten van dvd, kies voor de uprade installatie... (dus over de oude installatie heen) en dan werkt je productkey wel.
Dank je voor je suggestie! Na wat rondneuzen net, kwam ik dezelfde tips tegen die jij nu geeft. Dus dat gaat vast werken dan. In m'n ongeduld heb ik een MSDN versie van Windows 7 tijdelijk op die computer gezet, dit was ik eigenlijk niet van plan (Ik draai liever m'n eigen versie). Bij de volgende re-install ga ik jouw methode gebruiken.

Je hebt me in ieder geval behoed voor een hele mailconversatie met SurfSpot of Microsoft. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

job schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 13:12:

En om je te helpen..

Dat is dus helemaal niet nodig. Clean install, zonder upgrade, en zonder key. Dan zodra je in Windows zelf zit via de Eigenschappen van "Computer" op "Verander productcode" klikken. Key invoeren en klaar. Niks nieuwe installatie eroverheen :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Bij een upgrade licentie? Ik vraag het me af.
Waarom zouden er dan allerlei sites op het internet zijn die mijn methode beschrijven (en de rearm methode)?

Ik krijg binnenkort een nieuwe HD binnen en zal het eens gaan testen.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 20-11-2009 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:40
job schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 15:20:
Klopt wel wat Fab1Man zegt. Zo heb ik het ook gedaan op mijn laptop waar eerst Vista Business op stond en nu de Ultimate 64-bit upgrade van Surfspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Ik heb mijn Upgrade versie ook gewoon kunnen installeren zonder extra stappen. Wat ik daarbij níet heb gedaan is de schijf formatteren, misschien dat dat uitmaakt? Ik heb 'm gewoon op C: geïnstalleerd, waar al een Windows-installatie op stond (Windows 7 RC); die wordt dan in een map Windows.old gezet die je naderhand kunt verwijderen. Product key pakte hij gewoon en activeren ging ook in één keer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

job schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 15:20:
Waarom zouden er dan allerlei sites op het internet zijn die mijn methode beschrijven (en de rearm methode)?

Ik krijg binnenkort een nieuwe HD binnen en zal het eens gaan testen.
Staat zelfs al een keertje eerder vermeld in dit topic ;). Meeste mensen weten het niet, zelfs niet die die een hele tutorial schrijft waarbij je twee keer Windows moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrenkema
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 22:27
W7 als boven twee keer geinstalleerd volgens de procedure.
Alles ok!

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Fab1Man schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 19:55:
[...]

Staat zelfs al een keertje eerder vermeld in dit topic ;). Meeste mensen weten het niet, zelfs niet die die een hele tutorial schrijft waarbij je twee keer Windows moet installeren.
Heb je het nou over een clean install (dus tijdens de installatie je hd wissen en installeren?
of over een clean install waarbij de HD al leeg is voordat je uberhaupt de windows dvd in je pc steekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

job schreef op zondag 29 november 2009 @ 02:27:
[...]

Heb je het nou over een clean install (dus tijdens de installatie je hd wissen en installeren?
of over een clean install waarbij de HD al leeg is voordat je uberhaupt de windows dvd in je pc steekt?
Dat is uiteindelijk precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Fab1Man schreef op zondag 29 november 2009 @ 14:57:
[...]

Nee, De windows 7 upgrade heeft dan wel de mogelijkheid om de vorige versie nog te zien. Al is het maar kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Fab1Man schreef op zondag 29 november 2009 @ 14:57:
[...]

Nee, dus niet.
Daarom is er ook telkens die verwarring, met wat wel en niet mogelijk is met die upgrade licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Juist wel. Het gaat er toch om dat licentie-technisch je code geaccepteerd wordt? Doe je dit met een "clean install" door voordat je installatie begint je HDD te wissen of al een clean HDD hebt, zal het uiteindelijk installatietechnisch EXACT hetzelfde zijn, en dus zal je key ook op de afwijkende wijze werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Fab1Man schreef op maandag 30 november 2009 @ 01:46:
Juist wel. Het gaat er toch om dat licentie-technisch je code geaccepteerd wordt? Doe je dit met een "clean install" door voordat je installatie begint je HDD te wissen of al een clean HDD hebt, zal het uiteindelijk installatietechnisch EXACT hetzelfde zijn, en dus zal je key ook op de afwijkende wijze werken.
Die licentiecode wordt bij een bij aanvang lege HDD dus NIET geaccepteerd. Als je Windows al wel op de schijf hebt staan, dan wel.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:32
Mojo schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 09:33:

Die licentiecode wordt bij een bij aanvang lege HDD dus NIET geaccepteerd. Als je Windows al wel op de schijf hebt staan, dan wel.
Daarom werkt het wel als je in de eerste instantie geen licentiecode invoert, waardoor je dus een schone evaluatieversie op je HDD hebt en vervolgens je installatie activeert met je upgradekey, die dan WEL wordt geaccepteerd..
Beetje vreemd en niet waar het voor bedoeld is, maar tot op heden wel werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door elinx op 05-12-2009 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

elinx schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 14:39:
Daarom werkt het wel als je in de eerste instantie geen licentiecode invoert, waardoor je dus een schone evaluatieversie op je HDD hebt en vervolgens je installatie activeert met je upgradekey, die dan WEL wordt geaccepteerd..
Beetje vreemd en niet waar het voor bedoeld is, maar tot op heden wel werkt.
Ik heb vandaag mijn SSD binnen gekregen, dus heb het tegen beter weten in getest.
Ik heb alleen de ssd aangesloten, andere HD's dus ontkoppeld.

Geinstalleerd, bij de installatie geen serial ingevoerd.
Daarna bij het activatie scherm mijn serial ingevuld, en kreeg deze melding:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Df9EwsyNakAL3Hu6J4CZ25DZ/thumb.png

[ Voor 32% gewijzigd door job op 05-12-2009 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:11
Fab1Man schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 14:14:
[...]

Dat is dus helemaal niet nodig. Clean install, zonder upgrade, en zonder key. Dan zodra je in Windows zelf zit via de Eigenschappen van "Computer" op "Verander productcode" klikken. Key invoeren en klaar. Niks nieuwe installatie eroverheen :S.
Precies, dat dat nog steeds mensen aangeraden wordt zeg.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

job schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 15:38:
Ik heb vandaag mijn SSD binnen gekregen, dus heb het tegen beter weten in getest.

[afbeelding]
Probeer hem eens via de telefoon te activeren?

Had hem geïnstalleerd en geactiveerd en toen een moederbord swap gedaan
daarna weer opnieuw install en toen kreeg ik ook zo'n foutmelding. Toen ik het via de telefoon deed ging het gelijk goed. Is wel een paar minuten werk maar het werkt wel.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Bellen ga ik geen moeite voor doen. Ik heb ook totaal geen probleem met activeren.
(is al gelukt via de rearm methode).

Ik laat alleen zien dat je met een lege HD dus niet de upgrade licentie-code kan gebruiken.
Ook niet op de manier elinx beschrijft.
Dit is dus omdat de upgrade licentie daar niet voor bedoelt is.
Lukt dit wel, dan heb je geen upgrade licentie-code.

Activatie met een upgrade licentie is mogelijk via 1. een upgrade (dus vervanging van een vorige windows versie) 2. via de rearm methode, en 3. door tweemaal te installeren (eerst clean.. daarna een upgrade over de clean).

[ Voor 66% gewijzigd door job op 05-12-2009 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dilemma
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-08 07:59
Ik heb vandaag mijn nieuwe pc in elkaar gezet, alle onderdelen gloednieuw, inclusief de hardeschijf.
Via slim al een paar dagen terug een upgrade versie van W7 gekocht en de installatie gestart. Ergens in het begin kreeg ik de vraag of ik als upgrade wilde installeren of clean... Beetje vreemd lijkt me omdat er niets aanwezig was om te upgraden ;)

Uiteraard voor clean gekozen. De key invullen eerst overgeslagen (ooit ergens gelezen, dus maar even gewacht; misschien is dat de clou?) en de installatie verliep vlekkeloos.

Na de installatie basic instellingen beetje goed gezet en toen maar eens gaan activeren: Geen probleem! :)

Dus even voor de mensen die anders beweren: probeer het toch gewoon eens ;)

En wat de legaliteit betreft: ik heb er toch gewoon voor betaald? :) En ja, ik ben student.

Waltros

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
  • Laatst online: 12-09 13:36
Ik heb het ook een aantal dagen geleden gedaan...
Win7 Ultimate x64 NL (via slim) , het is wel een leraren licentie maar ik denk dat dat niet uit maakt.

-Nieuwe HDD
-Schone installatie

Het enige wat ik heb gedaan is het vinkje "Activeer zodra er internet verbinding is" uitgezet, en dan na het installeren handmatig activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilver
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 22:18
job schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 15:38:
[...]

[afbeelding]
Heb hier exactdezelfde foutmelding. De truck pas na installatie intern in windows 7 activeren werkt dus bij mij NIET :(

Gelukkig werkt de eerder vermelde registry Hack probleemloos en is simpel uit te voeren. *O*
Registry Hack Windows 7 upgrade clean install

[ Voor 20% gewijzigd door Zilver op 21-11-2010 12:24 ]

Pagina: 1 2 Laatste