[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 15 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste
Acties:
  • 107.653 views

Onderwerpen

Alle 31 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 19:00
virtualJac schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 14:07:
[...]

De vraag is: weet iemand het zeker dat je met de Windows 7 Ultimate 64bit upgrade een schone install kan doen om zo je 32bit Vista te upgraden?
Ja 100% zeker. Anders zou je bv ook als je een keer een format doet eerst vista moeten installeren. Schone install werkt gewoon, het gaat er alleen maar om dat je een legale key hebt zodat je kan activaten, de installatie werkt sowieso wel.

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Het halve internet vraagt dit zich af en jij weet het 100% zeker, heb je een bron? (dus installeren op een lege partitie)

[ Voor 19% gewijzigd door Brakkie op 22-10-2009 14:21 ]

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 14:40

n00bs

Het is weer Zomer!

t_o_c schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 14:08:
Weet iemand of er de mogelijkheid is om in de explorer het scherm aan de linkerkant aan te passen? Daar staat nu libraries, favorites, homegroup etc. Het enige wat ik daar wil is een desktop shortcut en me hdd's.
Dat lijkt mij ook een fijne naast deze voor mij openstaande punten: n00bs in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D..." (de rest heb ik zelf al opgelost en ook niet gepost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Brakkie schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 14:19:
Het halve internet vraagt dit zich af en jij weet het 100% zeker, heb je een bron?
Het werkt 100% dit na testen hier op werk op wat laptops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

n00bs schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 14:22:
[...]

Het werkt 100% dit na testen hier op werk op wat laptops
Voor de duidelijkheid: Het installeren van windows 7 met een upgrade key op een lege partitie? Zou ik heel relaxed vinden :)

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:13
Brakkie schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 14:26:
[...]

Voor de duidelijkheid: Het installeren van windows 7 met een upgrade key op een lege partitie? Zou ik heel relaxed vinden :)
Net gebeld met Microsoft. Clean install is mogelijk met de upgrade versie O+

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 17:45

AzzKickah

06-CENSORED

Weet iemand of er de mogelijkheid is om in de explorer het scherm aan de linkerkant aan te passen? Daar staat nu libraries, favorites, homegroup etc. Het enige wat ik daar wil is een desktop shortcut en me hdd's.
Ja je kunt gewoon een folder/drive daarheen slepen.
Dan komt ie er bij te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 19:27

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

virtualJac schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 14:40:
[...]

Net gebeld met Microsoft. Clean install is mogelijk met de upgrade versie O+
Ik neem dan aan dat je wel je oude serial bij de hand moet hebben? Anders zou je wel gek zijn een retail te kopen.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
R420R schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 14:44:
[...]

Ik neem dan aan dat je wel je oude serial bij de hand moet hebben? Anders zou je wel gek zijn een retail te kopen.
Waarschijnlijk werkt het hetzelfde als bij voorgaande versies: je installeert Windows (7) eerst zonder key (30 dagen trial) en vanuit die installatie upgrade je en bij de upgrade voer je wel je key in.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Homegroup verwijderen

Libraries verwijderen

Classic Navigation pane tree.

Handig, hoor, dat Google ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polmannetje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-12-2021
Is het mogelijk dat ik voor mijn PC met vista 64bit Home premium legaal een Win7 Ultimate 64 bit upgrade set koop en deze dan ook installeer op mijn Sony Vaio laptop met de serial die ik krijg bij de 32bits home premium upgrade kit van Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Splinter Cell schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 13:57:
[...]

Ik heb gelezen dat upgrades, gewoon als een schone instal kunnen worden uitgevoerd. :)

Oh ja, in Windows 7 mag dat Windows prestatie index (0 t/m 7.9) weer op schop. Niet dat ik er veel waarde aan hecht maar toch. De gegeven scores kloppen van geen kant.
Of je haalt nog ergens de RTM vandaan. Die had ik inmiddels al enkele maanden draaien en vandaag heb ik die geactiveerd met m'n Win7 x64 Ultimate Upgrade licentie via Surfspot. Waarschijnlijk kun je hem echter ook gewoon schoon installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Laatst online: 16-09 17:15

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

anton121 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 14:52:
[...]

Of je haalt nog ergens de RTM vandaan. Die had ik inmiddels al enkele maanden draaien en vandaag heb ik die geactiveerd met m'n Win7 x64 Ultimate Upgrade licentie via Surfspot. Waarschijnlijk kun je hem echter ook gewoon schoon installeren.
Ja, daar heb ik zelf ook al rekening mee gehouden. Ik krijg zelf de 32 bits versie van Premium. Maar heb alvast de RTM premium 64bits gebrand. Dan weet ik zeker dat ik goed zit. Key er overheen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

[...]

Zoals gezegd: kale installatie format whatever en nieuwe upgrade van surfspot werkt zonder een oude key in te voeren net als ook met vista kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

n00bs schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 15:05:
[...]

Zoals gezegd: kale installatie format whatever en nieuwe upgrade van surfspot werkt zonder een oude key in te voeren net als ook met vista kon.
Bedankt voor de bevestiging! Nu kan ik met een gerust hart bestellen :).

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Hmm, lijkt er dus op dat ik gewoon compleet legaal van mijn Windows XP x64 (Surfspot) licentie kan upgraden naar Windows 7 64-bits, en daarbij gewoon mijn RC versie kan updaten naar full release versie. Mooi.
Jammer dat ik tegenwoordig geen Surfspot spul meer kan bestellen, maar goed, de prijzen van upgrade versies zijn ook niet vies.

Ik had nog een vraagje over XP-mode:
Voor mijn werk gebruik ik een VPN client van Cisco (IPSec) die niet op 64-bits OSsen te installeren is.
Weet iemand of XP-mode onder 64-bit Win7 een emulatie kan doen van 32-bits WinXP? Of zou iemand willen proberen of deze client te installeren is?

EDIT: als dat werkt namelijk, wil ik voor de Professional of Ultimate versie gaan, anders houd ik het bij Home Premium.

EDIT 2: Na wat geGoogle kwam ik dit tegen:
http://blog.vanefferenonline.nl/?page_id=28
Lijkt dus te moeten werken :Y

[ Voor 16% gewijzigd door Pathogen op 22-10-2009 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Laatst online: 18-03 20:55
TIP
+++++++++++

NEW windows 7 whopper bij "burger king"

Afbeeldingslocatie: http://www.burgerkingjapan.co.jp/news/img/bk_poster091014_02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Thrackan schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 15:17:
Hmm, lijkt er dus op dat ik gewoon compleet legaal van mijn Windows XP x64 (Surfspot) licentie kan upgraden naar Windows 7 64-bits, en daarbij gewoon mijn RC versie kan updaten naar full release versie. Mooi.
Jammer dat ik tegenwoordig geen Surfspot spul meer kan bestellen, maar goed, de prijzen van upgrade versies zijn ook niet vies.
Ja, werkt wel, en is maar nee is niet legaal...
De upgrade is alleen legaal van Windows Vista naar Windows 7. In jouw geval ga je van Windows XP naar Windows 7, en moet je nog een extra Windows Vista upgrade hebben om het compleet te maken.

Je hebt met een Windows 7 upgrade, dus een licentie voor een upgrade vanaf de vorige versie (N-1 = Windows Vista)
Volgens mij zit het zo in elkaar.

Ok, ik zat fout... :)
Thrackan schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 15:45:
[...]

Van wat ik op kan maken uit de Microsoft site is een upgrade vanaf XP wel legaal:
http://windows.microsoft....s7/products/upgrade?os=xp
Afhankelijk van de versie...

[ Voor 17% gewijzigd door Gé Brander op 22-10-2009 15:50 . Reden: Foutje bedankt! :) ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
icegodd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 15:33:
TIP
+++++++++++

NEW windows 7 whopper bij "burger king"

[afbeelding]
Zullen de vegetariers vrolijk van worden, zo'n foto. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

c70070540 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 15:42:
[...]

Ja, werkt wel, maar nee is niet legaal...
De upgrade is alleen legaal van Windows Vista naar Windows 7. In jouw geval ga je van Windows XP naar Windows 7, en moet je nog een extra Windows Vista upgrade hebben om het compleet te maken.

Je hebt met een Windows 7 upgrade, dus een licentie voor een upgrade vanaf de vorige versie (N-1 = Windows Vista)

Van wat ik op kan maken uit de Microsoft site is een upgrade vanaf XP wel legaal:
http://windows.microsoft....s7/products/upgrade?os=xp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
c70070540 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 15:42:
[...]

Ja, werkt wel, maar nee is niet legaal...

Je kan wél van XP naar Win7 upgraden (afhankelijk van de versie) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

anandus schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 15:47:
[...]
Je kan wél van XP naar Win7 upgraden (afhankelijk van de versie) :)
Is intussen duidelijk, heb ik aangepast... Thanks.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Windows 7 is niet met alles sneller dan Vista.

Ben benieuwd of er straks een berg drivers gereleased gaat worden voor verschillende hardware ;) :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Cubic X schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 15:51:
Windows 7 is niet met alles sneller dan Vista.

Ben benieuwd of er straks een berg drivers gereleased gaat worden voor verschillende hardware ;) :P .
Dit is wel een redelijk nietszeggende test... Wat boeit mij de opstart tijd of die 10 of 5 seconden is, ik zet hem aan, haal koffie en het systeem is klaar...

Benchmarks zijn leuk, maar niet veelzeggend. Ik draai niet de hele dag door benchmarks. Hoe vertaald een resultaat van een benchmark zich tot dagelijks gebruik, dat is belangrijk.

Als ik in het dagelijks gebruik een goed gevoel ergens over heb, dan is het goed, het mag niet afhankelijk zijn van een benchmark. Al is het wel jammer dat er richting de buitenwereld veel van afhangt.

Van de benchmark uitgaande is mijn systeem met Windows 7 langzamer, hoe kan het dan dat ik het niet zo ervaar?

[ Voor 6% gewijzigd door Gé Brander op 22-10-2009 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
[...]

Ik heb zojuist een clean install gedaan met een upgrade DVD van surfspot. Bij de installatie vroeg het systeem NIET om een oude key van XP danwel Vista.

Dus alle spookverhalen de wereld uit: HET KAN!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AJ1815 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:10:
[...]

Ik heb zojuist een clean install gedaan met een upgrade DVD van surfspot. Bij de installatie vroeg het systeem NIET om een oude key van XP danwel Vista.

Volgens mij waren we daar al pagina's terug achter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Laatst online: 13-09 11:57
c70070540 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:01:
[...]

Dit is wel een redelijk nietszeggende test... Wat boeit mij de opstart tijd of die 10 of 5 seconden is, ik zet hem aan, haal koffie en het systeem is klaar...

Benchmarks zijn leuk, maar niet veelzeggend. Ik draai niet de hele dag door benchmarks. Hoe vertaald een resultaat van een benchmark zich tot dagelijks gebruik, dat is belangrijk.

Als ik in het dagelijks gebruik een goed gevoel ergens over heb, dan is het goed, het mag niet afhankelijk zijn van een benchmark. Al is het wel jammer dat er richting de buitenwereld veel van afhangt.

Van de benchmark uitgaande is mijn systeem met Windows 7 langzamer, hoe kan het dan dat ik het niet zo ervaar?
Ik zeg ook niet dat ik het met de test eens ben. Ik vind ook dat Windows 7 veel sneller aanvoelt dan Vista en ben ook zeer tevreden met dit nieuwe OS. Ik wilde het gewoon even delen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
  • Laatst online: 14-09 15:12
anandus schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:11:
[...]
Dat is dus niet het geval. Ik heb windows 7 rtm 64 bit ultimate. Als ik de surfspot key invoer krijg ik de melding licence only valid on upgrade...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, dus de zoektocht naar de waarheid gaat door over de upgrades. Wanneer hebje die key ingevoerd, bij begin install, of pas bij activeren als 7 al helemaal erop staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Mgear schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:24:
[...]

Dat is dus niet het geval. Ik heb windows 7 rtm 64 bit ultimate. Als ik de surfspot key invoer krijg ik de melding licence only valid on upgrade...
Dus je vult je key in op een RTM versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mgear schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:24:
[...]

Je moet je key ook niet invullen ;)
(Niet bij installatie, in ieder geval).

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 22-10-2009 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
anandus schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:30:
[...]
Je moet je key ook niet invullen ;)
(Niet bij installatie, in ieder geval).
Duh dacht je dat ik dat niet wist en had gedaan?
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underworld202
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2023
Key pas invullen na installatie, en dan activatie via telefoon werkt 100%

Dus upgrade key op retail werkt, maar wel bovenstaande volgorde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
underworld202 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:32:

Heb eerst gedaan:
Clean install Windows 7 ultimate x64 ZONDER KEY
Daarna windows 7 ultimate x64 key ingegeven voor activatie
Krijg dan de melding dat het niet kan of mag, van telefonische activatie lijkt geen sprake meer te zijn in
windows 7 ?

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

underworld202 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:32:

Dus activatie via internet kan je vergeten? Liever via het internet, scheelt telefoonkosten...

[ Voor 82% gewijzigd door Blaat op 22-10-2009 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
R420R schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:37:
[...]

Dus activatie via internet kan je vergeten? Liever via het internet, scheelt telefoonkosten...
Eh sterker nog telefonische activatie lijkt er niet meer te zijn? Ik krijg simpelweg de melding of een geldige key of koop er maar een bij ons in de store. Zo mooi als het ging met vista is het dus niet meer. Een bestaande windows 7 installatie moet je dus ofwel upgraden of een clean install doen kutzooi :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijsbol
  • Laatst online: 07-12-2021
Mgear schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:47:
[...]

Eh sterker nog telefonische activatie lijkt er niet meer te zijn? Ik krijg simpelweg de melding of een geldige key of koop er maar een bij ons in de store. Zo mooi als het ging met vista is het dus niet meer. Een bestaande windows 7 installatie moet je dus ofwel upgraden of een clean install doen kutzooi :(
Misschien net als bij vista, nog een upgrade er over heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 14-09 21:45
Raar, soms kan het wel en soms niet? Ik ben zelf ook van plan de Ultimate Upgrade te kopen via slim.nl. Het liefst kocht ik de retail, maar dat is niet mogelijk.

Ik vraag me dus af hoe ik met de upgrade key, toch een schone, volledige install kan doen. Wat heb ik hier dan precies voor nodig (naast de key)? Ook nog een retail DVD? Waar halen jullie deze vandaan?
Of is de DVD van de Upgrade genoeg voor een compleet schone installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
rijsbol schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 17:00:
[...]

Misschien net als bij vista, nog een upgrade er over heen?
Dat zou kunnen, nu ik de datum overigens over de grace periode heb geplaatst kan ik wel activeren maar zegt de microsoft medewerker tjah helaas.. Alles maar eens opnieuw doen ... Om moedeloos van te worden heb je een legale vista ultimate heb je een legale upgrade blijven ze kutten.. K begin zo langzamerhand genoeg te krijgen van die zooi, zelfde bij whs ook activatie problemen met een legale licentie. Wat is het toch? Gaat het om de legaliteit en de licentie die hoort te klopen of stiekem daarnaast nog een heel web aan zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

barzi schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 17:01:
Raar, soms kan het wel en soms niet? Ik ben zelf ook van plan de Ultimate Upgrade te kopen via slim.nl. Het liefst kocht ik de retail, maar dat is niet mogelijk.

Ik vraag me dus af hoe ik met de upgrade key, toch een schone, volledige install kan doen. Wat heb ik hier dan precies voor nodig (naast de key)? Ook nog een retail DVD? Waar halen jullie deze vandaan?
Of is de DVD van de Upgrade genoeg voor een compleet schone installatie?
Goed lezen in deze post. Het antwoord staat er cryptisch in ;).
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
R420R schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 17:06:
[...]

[...]
Ja maar een reeds bestaande installatie van windows 7 rtm kan je dus NIET activeren. Vroeger bij windows vista kon dit wel gewoon. Of een "upgrade doen of een nieuwe schone installatie dus ..".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:41

RnB

Vandaag mijn W7 HP binnen gekregen en hoopte eigenlijk ook dat mijn nieuwe cpu binnen was gekomen, maar helaas.. Zal morgen wel zijn dan.

Nu vraag ik me af of ik W7 nu al kan installeren en dan morgen de nieuwe cpu erin schroeven zonder een herinstallatie te doen. Is dat mogelijk of moet ik dan per se een herinstallatie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:15
RnB schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 17:12:
Vandaag mijn W7 HP binnen gekregen en hoopte eigenlijk ook dat mijn nieuwe cpu binnen was gekomen, maar helaas.. Zal morgen wel zijn dan.

Nu vraag ik me af of ik W7 nu al kan installeren en dan morgen de nieuwe cpu erin schroeven zonder een herinstallatie te doen. Is dat mogelijk of moet ik dan per se een herinstallatie doen?
Kan gewoon. Als je hdd of moederbord vervangt, dan zul het opnieuw moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-09 23:06
Ik ben erg enthousiast over de nieuwe Remote desktop protocol. Deze zorgt er namelijk voor dat direct audio en video clientside gerendered worden. Dat betekent dus dat je dus vloeiend high definition beelden kan afspelen via remote desktop, mits je client machine dit aankan. Je server side heeft hier vervolgens nauwelijks processor belasting aan. Nu werkt dit bij mij al redelijk vlekkeloos in WMP, maar ik vroeg me af of deze feature ook via VLC player te benutten is. Ik heb het geluid and video al op direct 3d gezet, maar dat lijkt niet te helpen (alleen maar gestotter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
  • Laatst online: 09:15
Ik heb maar 1 van mijn 3 DVD's binnen van Surfspot, terwijl ze echt alle drie al maandag verzonden waren. Meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AFAIK is dat prima mogelijk.

spuit11...

http://www.microsoft.com/...its/windows7/default.aspx

keynote is nu bezig, btw.

LOL, daar kwam Mike, ik dacht gelijk dat ik met de Mike van amazing discoveries te maken had. Zou humor zijn geweest.

[ Voor 104% gewijzigd door Sjah op 22-10-2009 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
KoenCows schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 17:21:
[...]

Kan gewoon. Als je hdd of moederbord vervangt, dan zul het opnieuw moeten installeren.
Tenzij je van single-core naar dual-core gaat.
Of van dual-core naar quad-core.

Had iets te doen met ACPI, HAL, ed. Het fijne weet ik er niet echt van ;)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:41

RnB

Ah oké, prima. Dus van Dual-core naar Dual-core maakt niets uit? Want dat is hier bij mij het geval.

Om even in details te treden, ik ga van een T5670 naar een P8700.

[ Voor 25% gewijzigd door RnB op 22-10-2009 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05
Mgear schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 17:12:
[...]

Ja maar een reeds bestaande installatie van windows 7 rtm kan je dus NIET activeren. Vroeger bij windows vista kon dit wel gewoon. Of een "upgrade doen of een nieuwe schone installatie dus ..".
Dan is er toch geen probleem? De vraag was, is een schone installatie mogelijk met een Surfspor Upgrade DVD? Sommigen zeggen van wel anderen weer van niet.

Momenteel draai in Windows 7 Pro van TechNET, en ik verwacht als ik straks het Surfspot schijfje erin ga doen, dat ik een schone install zal moeten doen over deze bestaande installatie heen, en daarna activeren.
Al werd ook gezegd dat dat niet meer mogelijk zou zijn in Windows 7. Maar als ik eerdere posts lees is het mogelijk om clean te installen met Sufspot DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
[...]

Hoe kom jij nu al aan de DVD? Ik heb hem ook net besteld, levertijd: 2 dagen?

Kun je er ook even bij vermelden hoe je het gedaan hebt? Welke versie je hebt? 32bit of 64? NL of UK?

Gewoon DVD erin... formatteren, installeren, key invoeren van de upgrade en klaar? Wat was je basis? Vista of XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje, heb je hem ook kunnen activeren want dat je hem kan installeren lees ik eigelijk overal maar er wordt gesuggereerd dat je hem niet kan activeren als je op een kaal systeem een upgrade gedaan hebt.

Peter
anandus schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:11:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Is het 100% zeker dat je niet meer telefonisch kan activeren?

(Hoe zou je het dan moeten doen als het via internet niet wil? Edit; om wat voor reden dan ook.)

Edit; ik heb trouwens windows 7 (beta) al een tijdje op mijn PC staan, maar vind het echt niet sneller dan Vista. En ik vind Vista ook wel erg snel en lekker werken eigenlijk. Maar misschien dat ook Vista bij mij erg snel aanvoelt omdat ik SSD's heb.

[ Voor 54% gewijzigd door Format-C op 22-10-2009 18:38 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 19:52
RappieRappie schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 18:12:

(Hoe zou je het dan moeten doen als het via internet niet wil? Edit; om wat voor reden dan ook.)
Daar heb je wel andere "tools" geloof ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 20:18
[...]

Ik heb zojuist een clean install gedaan met een een upgrade DVD van surfspot. Bij de installatie vroeg het systeem NIET om een oude key van XP danwel Vista.

Ik heb ook met een DVD upgrade 64 bit een clean install uitgevoerd. Hierbij heb ik dezelfde methode gebruikt zoals dit bij Vista ook kon (zie handleiding)

in het kort:
- boot van de win7 dvd, kies nieuwe installatie (eventueel schijf formateren)
- geen key invoeren
- in win 7 opnieuw de setup draaien en kiezen voor upgrade
- windows activeren met de key van de DVD

Ik heb dit zo gedaan omdat ik alleen maar een beta van win7 had draaien en geen zin had om eerst weer een legale vista of xp erop te moeten zetten

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Nog een nieuw foutje gevonden. Als je de defrag eerst laat analyseren en je kiest daarna voor defrag dan begint die weer opnieuw met analyseren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Laatst online: 10:01
n00bs schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 18:44:
Nog een nieuw foutje gevonden. Als je de defrag eerst laat analyseren en je kiest daarna voor defrag dan begint die weer opnieuw met analyseren :+
Volgens mij is dat nooit anders geweest.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintzer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 21:21
Dat is ook in XP zo idd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
voor de duidelijkheid over de geldigheid van surfspot licenties.
Bij de versie voor medewerkers staat het volgende vermeld.

Speciale voorwaarden

- MS Windows 7 Ultimate Upgrade kan en mag op één computer geïnstalleerde en gebruikt worden
- MS Windows 7 Ultimate Upgrade kent een tijdelijk gebruiksrecht, dit houdt in dat je alleen van het product gebruik mag maken zolang je als medewerker aan een (onderwijs)instelling of school verbonden bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

RappieRappie schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 18:12:

Edit; ik heb trouwens windows 7 (beta) al een tijdje op mijn PC staan, maar vind het echt niet sneller dan Vista. En ik vind Vista ook wel erg snel en lekker werken eigenlijk. Maar misschien dat ook Vista bij mij erg snel aanvoelt omdat ik SSD's heb.
Ik heb al meerdere keren een Windows 7 geactiveerd via de telefoon, dus dat kan prima.
Wel moet je je internetverbinding uitzetten, dan komt er een knopje om hem op een andere manier te activeren.
R420R schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:37:
[...]

Het is een 0800 he :P

Wat ze wel veranderd hebben is dat je met een mobiel niet meer naar dat 0800 nummer mag bellen.
Het andere nummer is een gewone vaste lijn. Wat wel erg handig is dat je de code dan optioneel ook als SMS kan krijgen.

[ Voor 24% gewijzigd door fsfikke op 22-10-2009 19:05 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
M a r c o schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 19:01:
voor de duidelijkheid over de geldigheid van surfspot licenties.
Bij de versie voor medewerkers staat het volgende vermeld.

Speciale voorwaarden

- MS Windows 7 Ultimate Upgrade kan en mag op één computer geïnstalleerde en gebruikt worden
- MS Windows 7 Ultimate Upgrade kent een tijdelijk gebruiksrecht, dit houdt in dat je alleen van het product gebruik mag maken zolang je als medewerker aan een (onderwijs)instelling of school verbonden bent
Bij de versie voor studenten staat het volgende:

Speciale voorwaarden
- MS Windows 7 Ultimate Upgrade kent een eeuwigdurend gebruiksrecht, dit houdt in dat wanneer je niet langer als student of leerling aan een instelling of school verbonden bent je van de software gebruik mag blijven maken
- Bewaar de bij MS Windows 7 Ultimate Upgrade horende product key goed, SURFspot.nl kan de product key niet nogmaals verstrekken

Studenten hebben dus een voordeeltje hier _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneakyman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-05 20:45
Je betaalt dan ook wat meer he :)

Bedankt voor alle info, heb hem nu ook bestelt,een 64 bit windows ultimate upgrade (via slim.nl)
Draai nu op 32 bit windows xp dus dat is ook wel nodig vond ik :)

Bij slim.nl staat dat je gewoon kan bellen om hem opnieuw te activeren naar het 0800 nummer (kijk op slim.nl om het nummer te lezen)

[ Voor 25% gewijzigd door Sneakyman op 22-10-2009 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Laatst online: 16-09 17:15

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Hardware.info heeft weer iemand van Microsoft op bezoek over Windows 7. Die is daar wel eens vaker geweest:

Kijkersvragen

http://www.hardware.info/..._7_kijkersvragen__Deel_1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 14-09 21:45
R420R schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 17:06:
[...]

[...]
Had die post al gelezen, alleen zeggen anderen weer dat het niet kan. Ik snap nou niet of het wel of niet kan..?
En dat activeren (via telefoon of via internet), heb je daar dan een geldige licentie nodig van Vista of XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
KoenCows schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 17:21:
Ik heb maar 1 van mijn 3 DVD's binnen van Surfspot, terwijl ze echt alle drie al maandag verzonden waren. Meer mensen die hier last van hebben?
3 dvd's besteld, 3 binnen vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
jschoorl2 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 18:43:
[...]

Ik heb ook met een DVD upgrade 64 bit een clean install uitgevoerd. Hierbij heb ik dezelfde methode gebruikt zoals dit bij Vista ook kon (zie handleiding)

in het kort:
- boot van de win7 dvd, kies nieuwe installatie (eventueel schijf formateren)
- geen key invoeren
- in win 7 opnieuw de setup draaien en kiezen voor upgrade
- windows activeren met de key van de DVD

Ik heb dit zo gedaan omdat ik alleen maar een beta van win7 had draaien en geen zin had om eerst weer een legale vista of xp erop te moeten zetten
Heb je dit gedaan met DVD van Surfspot? Had je deze al eerder besteld? Mijne is besteld vanmiddag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:21

mjl

Ugh

Zo mijn ervaringen met Windows 7 Ultimate.

4 DVD's besteld bij surftspot (3 dagen geleden), netjes vadaag met de post binnen in een bubbelltjes enveloppe.

Vanmiddag eens een lege HDD in de PC gestopt.

Ik heb de 64bits Engelse DVD gebruikt voor de installatie.
De installatie verloopt prima, er wordt pas op het laatst gevraagd om een key.
Ik heb de key gebruikt die bij de Nederlands 32bit DVD zit.
Acitvatie via Internet -> success!

Dus ik heb een clean install gedaan van Windows 7 64 bit Engels op een leeg systeem met een Nederlandse 32bits key.

Met de Vista DVD's van Surfspot was dt ook het geval, dus daar is niks veranderd. Let wel, een download van Vista bij surfspot levert je een key op de wel een upgrade vereist! Best kans dat dat bij Windows 7 ook het geval is.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Windows 7 heeft Potter verslagen
The launch of Windows 7 has superseded everyone’s expectations, storming ahead of Harry Potter and the Deathly Hallows as the biggest grossing pre-order product of all-time at Amazon.co.uk, and demand is still going strong,” says Brian McBride, Amazon UK MD.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik draai nu windows 7 op mijn laptop, die al een tijdje te kampen heeft met een accu die binnen no-time leeg is. Je hoeft geen deskundige te zijn om te weten dat je accu nu gewoon z'n beste tijd gehad heeft, maar windows 7 geeft hier zelfs een melding van.

Het icoontje rechtsonderin (netstroom) geeft aan 100% opgeladen, echter staat er ook, overweeg de accu te vervangen. Iemand toevallig een idee, hoe windows dat zou kunnen 'zien'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWM schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 20:34:

[...]

Wow, dat gaat dan best hard :o

Grappig, want ik heb het gevoel dat er echt veel minder reclame is gemaakt dan bij Vista, bijv.
Blijkbaar verkoopt het zichzelf best goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 14:03

denivan

de enige

Net livechat gedaan met HP. Aangezien ''t vandaag public release was hoopte ik dat er drivers waren voor m'n HP 6710b (en ook geupdate protecttools etc).
Omdat 'k dus niets vond op de HP site dan maar livechat opgestart. Na doorgeven van wat nutteloze info (bvb bedrijfsnaam waar ik werk) kreeg ik dan het antwoord van de lieve indische dame dat de drivers nog in ontwikkeling waren :(

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 15:50
HammerNL schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 20:53:
Ik draai nu windows 7 op mijn laptop, die al een tijdje te kampen heeft met een accu die binnen no-time leeg is. Je hoeft geen deskundige te zijn om te weten dat je accu nu gewoon z'n beste tijd gehad heeft, maar windows 7 geeft hier zelfs een melding van.

Het icoontje rechtsonderin (netstroom) geeft aan 100% opgeladen, echter staat er ook, overweeg de accu te vervangen. Iemand toevallig een idee, hoe windows dat zou kunnen 'zien'?
Misschien wordt de spanning gemeten en zitten hier (te) snel vreemde sprongen in? Of allicht een berekening die uitrekent dat hij met 100% toch wel langer dan x tijd zou moeten kunnen volhouden maar dit blijkbaar niet haalt... Wel interessant om te weten hoe het nou inderdaad exact zit :)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05
Joepie, ik heb mijn Surfspot Upgrade ook kunnen installeren met een clean install.

Proces:

- Windows 7 x64 NL MSDN/TechNET DVD opgestart vanuit Windows Vista

- Windows 7 geinstalleerd, en gekozen voor aangepaste installatie (Er wordt alleen een Windows.old map aangemaakt

- Geen key ingevoerd toen daar om gevraagd werd

- Windows opgestart, en in Systeem stond dat ik nog 30 dagen had om te activeren.

- Windows online geactiveerd, key ingevoerd en klaasr :)

Mijn Surfspot DVD heb ik dus niet eens nodig gehad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
PWM schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 20:34:

[...]

Haha :)
Volgens mij is HP (Harry Potter, niet Home Premium :p ) toch nog steeds een van de best verkochte boeken ter wereld, dat zal Windows nooit of te nimmer inhalen ;)

Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat het zo populair ging zijn, iedereen die Vista heeft overgeslagen gaat nu naar Windows 7.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Petervanakelyen schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 21:32:
[...]

Haha :)
Volgens mij is HP (Harry Potter, niet Home Premium :p ) toch nog steeds een van de best verkochte boeken ter wereld, dat zal Windows nooit of te nimmer inhalen ;)
Weet je dat zeker? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees nu bij de bestelstatus op Surfspot: Windows 7 Ultimate Upgrade 64-bit NL - Niet op voorraad!
Weet iemand hoe snel Surfspot zijn voorraden aanvult?! Ik had zo'n zin om in het weekend even mijn pc's van Windows 7 te voorzien.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 21:42:
Lees nu bij de bestelstatus op Surfspot: Windows 7 Ultimate Upgrade 64-bit NL - Niet op voorraad!
Weet iemand hoe snel Surfspot zijn voorraden aanvult?! Ik had zo'n zin om in het weekend even mijn pc's van Windows 7 te voorzien.... :(
Zit in hetzelfde schuitje, 64-bit niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koen schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 22:00:
[...]

Zit in hetzelfde schuitje, 64-bit niet op voorraad.
Hopelijk krijgen ze morgen weer 64-bit versies binnen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 21:42:
Vreemd, bij mij staat vrolijk "in behandeling". Misschien heb ik geluk gehad.

Hoe laat hebben jullie besteld/betaald?

[ Voor 4% gewijzigd door Blaat op 22-10-2009 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 64-bit Windows 7 gisteren besteld (met iDeal betaald): bij mij staat er ook "in behandeling" en daarboven "Niet op voorraad".... best jammer is dat... Ik ben benieuwd of ze morgen al wat meer 64-bit binnen zullen krijgen....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2009 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Ach ik heb geen haast want ik draai de RC nog met een door MS uitgegeven key. Bij mij staat er niets over niet op voorraad. Ik heb met ideal betaald, misschien dat dat iets uitmaakt?

Dat zal bij mij dan ook nog wel komen. Ik zie wel, geen probleem als het wat later komt.

[ Voor 21% gewijzigd door Blaat op 22-10-2009 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt wel of iedereen bij Surfspot haalt hier...

Iemand nog de webcast van Steve gezien? Vond het zeer karig, Ms wil 7 gewoon geen ovationeel welkom geven. tJa het verkoopt toch wel, wat goed is gaat van mond naar mond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R420R schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 22:15:
Ach ik heb geen haast want ik draai de RC nog met een door MS uitgegeven key. Bij mij staat er niets over niet op voorraad. Ik heb met ideal betaald, misschien dat dat iets uitmaakt?

Dat zal bij mij dan ook nog wel komen. Ik zie wel, geen probleem als het wat later komt.
Ah, ja... we wachten het gewoon rustig af. Ik heb alleen dit weekend tijd om alles keurig te installeren, volgende week zal het wat lastiger zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:18

DDX

Hmms net nieuw op msdn (via rss downloads) :
Windows 7 Enterprise N (x86) - DVD (English)
Windows 7 Enterprise N (x64) - DVD (English)
Dacht dat die niet meer zou uitkomen ?
(inmiddels staan ook alle andere n versies op msdn)

edit: laat maar N is dus zonder media player, de versie die niet meer uitkomt is de E.
(komt er trouwens nog iets van een browser keuze via een windowsupdate oid, of is dat plan ook gecancelled?)

[ Voor 49% gewijzigd door DDX op 22-10-2009 22:46 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
virtualJac schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 19:30:
[...]

Heb je dit gedaan met DVD van Surfspot? Had je deze al eerder besteld? Mijne is besteld vanmiddag.
Yep, vrijdag besteld, maandag mail dat hij verstuurd was, lag vandaag op de mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 22:12:
Ik heb mijn 64-bit Windows 7 gisteren besteld (met iDeal betaald): bij mij staat er ook "in behandeling" en daarboven "Niet op voorraad".... best jammer is dat... Ik ben benieuwd of ze morgen al wat meer 64-bit binnen zullen krijgen....
Je kunt natuurlijk een 32 bit of een 64bit engelse versie bestellen, je kan de 32bit key gebruiken met een 32bit of 64bit msdn/technet iso, nog steeds netjes legaal of een dutch laguage pack installeren na de installatie. (voor het geval je echt haast hebt ..)

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:36
Buffalo schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 21:29:
Joepie, ik heb mijn Surfspot Upgrade ook kunnen installeren met een clean install.

Proces:

- Windows 7 x64 NL MSDN/TechNET DVD opgestart vanuit Windows Vista

- Windows 7 geinstalleerd, en gekozen voor aangepaste installatie (Er wordt alleen een Windows.old map aangemaakt

- Geen key ingevoerd toen daar om gevraagd werd

- Windows opgestart, en in Systeem stond dat ik nog 30 dagen had om te activeren.

- Windows online geactiveerd, key ingevoerd en klaasr :)

Mijn Surfspot DVD heb ik dus niet eens nodig gehad :+
Dat is toch vrij normaal? Als je een upgrade koopt, dan betekend dat niet dat je alleen je huidige windows mag upgraden, maar dat je een eerdere Windows moet hebben. Dus ja Clean install is gewoon mogelijk, daarvoor had je niet je key leeg hoeven laten.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 22:42

Arfman

Drome!

Slightly offtopic: HP heeft zojuist drivers online gezet voor o.a. de 6730 serie laptops :)

Morgen maar eens installeren.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee... maar ik heb net even berichten op het forum van Surfspot gelezen en er schijnt dat niemand die 64-bit versie besteld had, die al ontvangen heeft. Waarschijnlijk heeft Surfspot ze nog niet binnen, terwijl er de levertijd van 2 dagen geadverteerd wordt...
Ik vind het heel slecht... Denken jullie dat 64-bit morgen verzonden zal worden? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Ramon schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 22:52:
[...]

Dat is toch vrij normaal? Als je een upgrade koopt, dan betekend dat niet dat je alleen je huidige windows mag upgraden, maar dat je een eerdere Windows moet hebben. Dus ja Clean install is gewoon mogelijk, daarvoor had je niet je key leeg hoeven laten.
In het strikte geval moet een geactiveerde (genuine) windows installatie aanwezig zijn voor een upgrade. Bij de surfspot key's die bij de DVD's geleverd worden bijkt dit echter niet noodzakelijk. Uit eerdere ervaringen met een key behorende bij een download variant van Vista Ultimate was het echter wel verplicht (de windows werd niet geactiveerd aangezien ik niet een upgrade had uitgevoerd). Een clean install over een bestaande installatie mag ook, maar in princiepe moet er een geactiveerde windows op de computer staan.
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 22:59:
Nee... maar ik heb net even berichten op het forum van Surfspot gelezen en er schijnt dat niemand die 64-bit versie besteld had, die al ontvangen heeft. Waarschijnlijk heeft Surfspot ze nog niet binnen, terwijl er de levertijd van 2 dagen geadverteerd wordt...
Ik vind het heel slecht... Denken jullie dat 64-bit morgen verzonden zal worden? :S
Ik heb ze beide ontvangen afgelopen vrijdag besteld.

Als de distributeur ze heeft zal het vast morgen verstuurd worden vast wel gebeuren. Ik kreeg overigens net voor midden nacht een mail dat ze verpakt en verstuurd waren (Dinsdag) en kreeg ze donderdag met de post.

[ Voor 28% gewijzigd door mjl op 22-10-2009 23:08 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilcoSnel
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 11:11
Ik heb een PC met Vista 32-bit.
Ik wil al mijn data op deze pc houden maar wel graag overstappen naar Windows 7.
Dit is uiteraard mogelijk.

- Nu wil ik eigenlijk al een tijdje naar het 64-bit OS overstappen maar is dit eigenlijk wel mogelijk?
- Of zit ik vast aan de 32-bit versie van Windows 7?

Ook zie ik dat de OEM versies van Windows 7 (zowel 32 als 64 bit) een stuk goedkoper zijn dan de upgrade versie.

- Maar kan ik met de (32 of 64 bit) OEM versie van Windows 7 wel ook mijn bestanden behouden?
(Oftewel zit de upgrade optie ook in de OEM versie inbegrepen?)
- Of moet ik dan toch 20 euro meer neer leggen voor de upgrade versie?

Alvast bedankt O-)

[ Voor 5% gewijzigd door WilcoSnel op 22-10-2009 23:26 . Reden: Verduidelijken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meh ik als arme MBO-er kan niet via surfspot bestellen is er iemand die zozeer aardig is om eentje voor mij te bestellen :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjl schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 23:02:
[...]

In het strikte geval moet een geactiveerde (genuine) windows installatie aanwezig zijn voor een upgrade. Bij de surfspot key's die bij de DVD's geleverd worden bijkt dit echter niet noodzakelijk. Uit eerdere ervaringen met een key behorende bij een download variant van Vista Ultimate was het echter wel verplicht (de windows werd niet geactiveerd aangezien ik niet een upgrade had uitgevoerd). Een clean install over een bestaande installatie mag ook, maar in princiepe moet er een geactiveerde windows op de computer staan.

[...]

Ik heb ze beide ontvangen afgelopen vrijdag besteld.

Als de distributeur ze heeft zal het vast morgen verstuurd worden vast wel gebeuren. Ik kreeg overigens net voor midden nacht een mail dat ze verpakt en verstuurd waren (Dinsdag) en kreeg ze donderdag met de post.
Bedankt voor je reactie. Ik hoop dat de 64-bit versie morgen verstuurd gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 23:09:
meh ik als arme MBO-er kan niet via surfspot bestellen is er iemand die zozeer aardig is om eentje voor mij te bestellen :P?
Als arme MBO-er kun je volgens mij wel bij Slim bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

WilcoSnel schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 23:06:
Ik heb een PC met Vista 32-bit.
Ik wil al mijn data op deze pc houden maar wel graag overstappen naar Windows 7.
Dit is uiteraard mogelijk.

- Nu wil ik eigenlijk al een tijdje naar het 64-bit OS overstappen maar is dit eigenlijk wel mogelijk?
- Of zit ik vast aan de 32-bit versie van Windows 7?

Ook zie ik dat de OEM versies van Windows 7 (zowel 32 als 64 bit) een stuk goedkoper zijn dan de upgrade versie.

- Maar kan ik met de (32 of 64 bit) OEM versie van Windows 7 wel ook mijn bestanden behouden?
- Of moet ik dan toch 20 euro meer neer leggen voor de upgrade versie?

Alvast bedankt O-)
Als je windows 7 clean install doet op een andere partitie kun je natuurlijk al je bestanden behouden (en je hebt een dual boot).
Je programma's moet je dan wel opnieuw installeren, maar dat is niet zo veel meer werk. (en wel zo fris ;) )

Ik kan je overigens aanraden de lege partitie die je dan zou gebruiken voor windows 7 voor dat je boot met de DVD voor de installatie als active in te stellen. Dan wordt de nieuwe installatie een C-drive en met easy BCD kun je dan je oude Vista aan het bootmenu toevoegen. Op die manier kun je later de partitie van vista formateren (zodra je daar vanaf wilt natuurlijk...) zonder te veel gedoe qua bootdrive recovery e.d.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:19
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 23:10:
[...]

Als arme MBO-er kun je volgens mij wel bij Slim bestellen :)
Inderdaad, en dat is zelfs net zo "duur" als bij surfspot.

Gewoon even jezelf aanmelden met het email adres van je school en alles komt goed ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Thomaszki op 22-10-2009 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilcoSnel
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 11:11
mjl schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 23:13:
[...]

Als je windows 7 clean install doet op een andere partitie kun je natuurlijk al je bestanden behouden (en je hebt een dual boot).
Je programma's moet je dan wel opnieuw installeren, maar dat is niet zo veel meer werk. (en wel zo fris ;) )

Ik kan je overigens aanraden de lege partitie die je dan zou gebruiken voor windows 7 voor dat je boot met de DVD voor de installatie als active in te stellen. Dan wordt de nieuwe installatie een C-drive en met easy BCD kun je dan je oude Vista aan het bootmenu toevoegen. Op die manier kun je later de partitie van vista formateren (zodra je daar vanaf wilt natuurlijk...) zonder te veel gedoe qua bootdrive recovery e.d.
Nou het gaat mij eigenlijk juist om die programma's
aangezien ik er daar veel van heb en het veel kunst en vliegwerk zal vereisen om deze allemaal terug te vinden en te installeren.
Mijn bestanden die ik wil houden staan namelijk op een aparte harde schijf afgeschermd van de programma's
Dus wat zou dan de beste optie zijn? (kijk ook naar de opties die ik zelf geef ;) )
(toch bedankt voor het antwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

WilcoSnel schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 23:24:
[...]

Nou het gaat mij eigenlijk juist om die programma's
aangezien ik er daar veel van heb en het veel kunst en vliegwerk zal vereisen om deze allemaal terug te vinden en te installeren.
Mijn bestanden die ik wil houden staan namelijk op een aparte harde schijf afgeschermd van de programma's
Dus wat zou dan de beste optie zijn? (kijk ook naar de opties die ik zelf geef ;) )
(toch bedankt voor het antwoord)
Ah ok, dan zit je vast aan een 32bits windows 7. Een 64 bits DVD roept doodleuk dat het niet gaat werken (net even geprobeerd). Veel nieuwere software installeerd oiok anders (op een andere plek) in win7-64 t.o.v. win7/vista-32.

Toch kan ik je aanraden dan een verse install te doen ipv een upgrade. Ik neem toch aan dat je je software gekocht en dus netjes bewaard hebt ;) . Dit moet zowizo als je naar 64bit wil ...

Ook kan een update van Vista - Win7 (32bit) erg lang duren voor zover ik gelezen heb op de frontpage...

Success ermee in ieder geval!

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe doen jullie een snelkoppeling van Downloads op je bureaublad? Ik sleepte gewoon die hele map naar desktop, maar dan is die weg uit users/mijn_naam/ map, en blijkbaar rekeken sommige programma's op Downloads in die map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Sjah schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 23:39:
Hoe doen jullie een snelkoppeling van Downloads op je bureaublad? Ik sleepte gewoon die hele map naar desktop, maar dan is die weg uit users/mijn_naam/ map, en blijkbaar rekeken sommige programma's op Downloads in die map.
Slepen met ALT ingedrukt maakt een snelkoppeling. (Met CTRL een kopie en zonder is het een verplaatsing)

[ Voor 6% gewijzigd door mjl op 22-10-2009 23:43 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kort vraagje mbt de 'gratis' upgrades die verschillende leveranciers aanbieden.

Ik heb zelf een Toshiba laptop die voor zo'n upgrade in aanmerking komt, maar Toshiba wil daar wel graag 40 euro voor hebben. Daarnaast is Toshiba enigzins onduidelijk of ik met hun upgrade schijf ook een 64-bit installatie kan doen (laptop werd geleverd met 32-bit vista).

Mijn ouders hebben een Medion computer, ook met een upgrade coupon. Omdat bij die pc Vista in 32 én 64-bit formaat werd meegeleverd, verwacht ik dat die upgrade in ieder geval met een 64-bit schijf komt. Daarnaast is ie ook nog eens 20 euro goedkoper dan de upgrade van Toshiba.

Nou is mijn vraag eigenlijk in 2 delen op te splitsen:
1. Zou de key die ik bij de Toshiba upgrade ook gewoon werken bij een 'normale' upgrade disc van Win7, meer specifiek bij de 64-bit versie (vooropgesteld natuurlijk dat het allebei om Home Premium gaat)?
2. Hoe groot is de kans dat ik Win7 kan installeren op een Toshiba laptop met een upgrade disc van Medion (oftewel, zou zo'n schijf checken wat voor OEM versie er is geinstalleerd, of enkel kijken naar of er een valide versie van Vista aanwezig is)?

Alvast bedankt!
Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het ontopic!

Het is niet de bedoeling dat je vermeld of of wanneer je je Windows 7 schijfje hebt ontvangen. Dit is het ervaringen topic...remember!

Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Think before you post....
Minder legale zut loopt kans om spontaan te verdwijnen en je een onvrijwillig bericht op te leveren. De regels die op het forum gelden - copyright zijn gewoon van kracht!