[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 15 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste
Acties:
  • 107.652 views

Onderwerpen

Alle 31 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilcoSnel
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 11:11
mjl schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 23:37:
[...]

Ah ok, dan zit je vast aan een 32bits windows 7. Een 64 bits DVD roept doodleuk dat het niet gaat werken (net even geprobeerd). Veel nieuwere software installeerd oiok anders (op een andere plek) in win7-64 t.o.v. win7/vista-32.

Toch kan ik je aanraden dan een verse install te doen ipv een upgrade. Ik neem toch aan dat je je software gekocht en dus netjes bewaard hebt ;) . Dit moet zowizo als je naar 64bit wil ...

Ook kan een update van Vista - Win7 (32bit) erg lang duren voor zover ik gelezen heb op de frontpage...

Success ermee in ieder geval!
Allereerst dank voor de antwoorden
Ik begrijp dat een clean install het best is maar deze optie is voor mij toch uitgesloten

1 vraag is nu beantwoord en hoe zit het nu met de OEM vs Upgrade versie?
Zit er een upgrade optie in de OEM versie ingebouwd of zijn dit echt compleet verschillende dingen?
En als er een upgrade optie in de OEM versie zit, behoud ik dan wel nog steeds mijn programma's/data of is dit ook verschillend van elkaar?
(dit aangezien de OEM versie 20 euro goedkoper is)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@mjl: hehehe, tja en dat heb ik dus nooit geweten.tx.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 22-10-2009 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:21

mjl

Ugh

WilcoSnel schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 23:44:
[...]

Allereerst dank voor de antwoorden
Ik begrijp dat een clean install het best is maar deze optie is voor mij toch uitgesloten

1 vraag is nu beantwoord en hoe zit het nu met de OEM vs Upgrade versie?
Zit er een upgrade optie in de OEM versie ingebouwd of zijn dit echt compleet verschillende dingen?
En als er een upgrade optie in de OEM versie zit, behoud ik dan wel nog steeds mijn programma's/data of is dit ook verschillend van elkaar?
(dit aangezien de OEM versie 20 euro goedkoper is)

Alvast bedankt
Dit zat ik net te lezen: [Win 7] OEM of retail

Ik zou het daar eens vragen met OEM heb ik weinig ervaring ... nog uit m'n XP tijd ;)

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilcoSnel
mjl schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 23:49:
[...]

Dit zat ik net te lezen: [Win 7] OEM of retail

Ik zou het daar eens vragen met OEM heb ik weinig ervaring ... nog uit m'n XP tijd ;)
Ik snap het verschil tussen OEM en Retail wel...
Er is echter ook een upgrade versie (weer anders dan OEM of Retail)
Mijn vraag is dus of de OEM versie (aangezien de Retail versie voor mij sowieso geen keus is) ook een upgrade functie zoals in de upgrade versie bevat?
En als dit het geval is of die upgrade optie in de OEM versie hetzelfde is als in de Upgrade versie waarbij ik dus mijn programma's/bestanden behoudt
Ik hoop dat dit wat duidelijk maakt wat ik precies wil weten

nogmaals bedankt voor de reacties tot nu toe en ik wacht op de volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:21

mjl

Ugh

WilcoSnel schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 00:07:
[...]

Ik snap het verschil tussen OEM en Retail wel...
Er is echter ook een upgrade versie (weer anders dan OEM of Retail)
Mijn vraag is dus of de OEM versie (aangezien de Retail versie voor mij sowieso geen keus is) ook een upgrade functie zoals in de upgrade versie bevat?
En als dit het geval is of die upgrade optie in de OEM versie hetzelfde is als in de Upgrade versie waarbij ik dus mijn programma's/bestanden behoudt
Ik hoop dat dit wat duidelijk maakt wat ik precies wil weten

nogmaals bedankt voor de reacties tot nu toe en ik wacht op de volgende
Wat je wil weten is wel duidelijk, maar ik heb geen ervaring met OEM versies. Ik zou het dus eens in het OEM vs Retail topic navragen.

Overigens kan een retail ook als upgrade gebruikt worden (indien 32 -> 32 of 64 -> 64 ) voor Vista naar Win7. Of deze optie ook in een OEM zit kan ik je niet vertellen maar lijkt mij wel logisch.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:29
Dat maakt niet uit, het zijn beide gewoon volledige versies met alle functionaliteiten van dien.
mjl schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 00:25:
[...]
Of deze optie ook in een OEM zit kan ik je niet vertellen
Ik wel want ik heb het zelf gedaan.

[ Voor 53% gewijzigd door chim0 op 23-10-2009 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilcoSnel
mjl schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 00:25:
[...]

Wat je wil weten is wel duidelijk, maar ik heb geen ervaring met OEM versies. Ik zou het dus eens in het OEM vs Retail topic navragen.

Overigens kan een retail ook als upgrade gebruikt worden (indien 32 -> 32 of 64 -> 64 ) voor Vista naar Win7. Of deze optie ook in een OEM zit kan ik je niet vertellen maar lijkt mij wel logisch.
K ik kan dus gewoon de 32-bit (Home Premium) OEM versie van Windows 7 kopen (20 euro besparen) en er vanuit gaan dat ik Vista (Home Premium) kan upgraden naar Windows 7 (Home Premium) zonder dat mijn hele pc wordt leeggehaald? (op enkele standaard risico's na)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik wou even kwijt dat alle beta's en de rc die ik heb gehad heel vlot installeerden, maar dat Win7 Pro (uk) rtm (van Amazon gehaald, net bezorgt) heeeeeel lang op elk nieuw scherm wacht tijdens de installatie. Ook ging de activatie online fout en moest ik irritant doen met al die nummertjes over de telefoon. Dat laatste zal ongetwijfeld ergens mijn fout zijn, maar dit is wel een gevoelsmatige tegenvaller.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVeter
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-02-2021
De Windows 7 Family Pack Home Premium upgrade is UK en wil geen in place upgrade doen van een NL taalversie van Vista Home Premium.

Is daar al een creatieve oplossing (workaround) voor gevonden?
Eerst in Easy transfer te gaan backuppen heb ik niet zo veel zin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
Nee, je kan gewoonweg niet upgraden naar een andere taal, dus je zult het toch op een andere manier op moeten gaan lossen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist de ultimate upgrade succesvol geïnstalleerd op een nieuwe harde schijf. De truc werkt nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Deze truc bedoel je?
Mute schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 00:28:

Ik denk dat clean install met Windows 7 Upgrade eigenlijk hetzelfde zal gaan als een clean install bij Windows Vista Upgrade. Bij Windows Vista ging het als volgt: met Vista Upgrade dvd een clean install doen zonder key in te vullen (als ie om key vraagt, niks invullen en verder gaan dus), als Windows klaar is met installeren, de dvd nogmaals draaien en deze keer voor upgrade kiezen en dán de key invullen. Dit werkte bij Vista prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep! It just works!

Het is wel grappig. Ik heb nu op mijn MSI wind de Ultimate draaien, en op mijn zware desktop PC de home premium. :P Die heb ik toch maar gekocht omdat ie 64-bit was.

Trouwens, ik heb een een in-place upgrade van Vista home premium gedaan. Dit was een dik 2 jaar oude Vista installatie van voor service pack 1 nog. Rond de 80 programma's geïnstalleerd en een hele berg aan data (wel op losse partities, dat wel). Het duurde dik 3 uur of zo. DVDtje erin gegooid en maar gaan koken, eten en een biertje voor de TV gaan drinken terwijl ik de laatste aflevering van Californication keek. Toen ik weer boven kwam. Voila! Een perfecte Windows 7 installatie met al mijn shit er nog steeds netjes in. Ik kan niet blijer zijn. En het is echt wel vlot hoor! Het voelt sneller aan dan de Vista install die ook al gewoon rap was. Volgens mij zijn het gewoon smoesjes dat een cleane install sneller zou zijn. Als je je systeem goed schoon houdt, gaat het gewoon helemaal prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan je controleren of je de retail / winkel versie van windows 7 op je pc hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door je te herinneren of je die gekocht en daarna geinstalleerd hebt ;)
Als je je dat niet kan herinneren is het een OEM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je aan het product id zien toch. Is nog best lastig googlen :P Kan niks voor Vista 7 :+ vinden, zal wel soortgelijk zijn als dit:
725 Academic
726 - 736 Academic
471 - 499 Home Use Program (HUP)
721 - 724 Home Use Program (HUP)
197 MSDN
198 MSDN
335 - 338 MSDN
365 - 367 MSDN
640 - 650 OPEN [Volume License Key]
550 OEM
630 - 636 OEM
706 - 712 Office XP or Open License
652 SELECT [Volume License Key]
660 SELECT [Volume License Key]
111 SELECT (Network installation) [Volume License Key]
270 SELECT [Volume License Key]
000 TRIAL
436 TRIAL
460 TRIAL
700 - 705 Visual Studio .NET
Bij systeem eigenschappen heb je een getal met vier streepjes de tweede moet je hebben voor de lijst hierboven. Tenminste onder XP, heb geen 7 bij de hand hoe je daar het product id kunt zien, zal vast met 7 muisklikken meer moeten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HALLO, Ik heb win7 via preorder op microsoft.nl gekocht + download optie. Ik zou op 22 oktober een download link krijgen + cd. Heb nog niks ontvangen. Iemand hetzelfde probleem..... .snik snik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Weet iemand trouwens of Microsoft net als met de vorige Windows delen zo gul gaat zijn om de retailers te voorzien van een versie omzelf thuis te proberen?

Vroeg ik me af aangezien ik nu wat meer moeite heb moeten doen voor een intallatie O-)

Desondanks is het een stukje sneller alleen nog niet goed te vergelijken aangezien dit en verse installatie is en mijn Vista er al een tijdje opstond.

Ben overigens wel gecharmeerd van shake :P

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
misschien een hele domme vraag, maar ik kan nergens een antwoord vinden en surfspot beantwoord mijn mail niet ivm drukte denk ik.

ik heb zojuist een mw surfspot windows 7 ultimate 64 bit uk licentie aangeschaft en wil er nog een. Surfspot geen echter aan dat ik er al 1 besteld heb. Mag ik er maar max 1 bestellen? want ik lees hierboven allemaal verhalen van mensen die meer licenties bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Vista 64 bit Ultimate naar Windows7 64 bit Ultimate gereserveerd via het Microsoft upgrade program.
Nu krijg ik een mail dat mijn order is verstuurd en dat de estimated delivery time 10 tot 15 dagen is.
Wordt dat met een ezel over de Himalaya getransporteerd of zo :?

Nu vraag ik mij af, ik heb mijn legale upgrade key (dat is die van mijn Vista die ik nu draaien heb).
Kan ik de retail copy van een vriend gebruiken om een upgrade te doen icm mijn key ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Wat een omslachtige truuk zeg. Gewoon lege HDD, opstarten van DVD en dan installeren. Dat kan je met de upgrade versie doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

tennisbal schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:08:
misschien een hele domme vraag, maar ik kan nergens een antwoord vinden en surfspot beantwoord mijn mail niet ivm drukte denk ik.

ik heb zojuist een mw surfspot windows 7 ultimate 64 bit uk licentie aangeschaft en wil er nog een. Surfspot geen echter aan dat ik er al 1 besteld heb. Mag ik er maar max 1 bestellen? want ik lees hierboven allemaal verhalen van mensen die meer licenties bestellen?
Dat klopt, je kan er maar eentje bestellen. Maar medewerkers hebben de mogelijkheid om er 4 te bestellen omdat ze 4 verschillende versies hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Yzord schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:11:
[...]

Dat klopt, je kan er maar eentje bestellen. Maar medewerkers hebben de mogelijkheid om er 4 te bestellen omdat ze 4 verschillende versies hebben.
hm, ik wil de engelse versie hebben 2 x, ivm sp die sneller uitkomen etc. even kijken hoe ik dit oplos :) tnx iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Yzord schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:10:
[...]
Wat een omslachtige truuk zeg. Gewoon lege HDD, opstarten van DVD en dan installeren. Dat kan je met de upgrade versie doen ;)
ja, maar kan je hem dan ook activeren?
dat schijnt pas te kunnen als je de dvd nog een keer draait voor upgrade.
tennisbal schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:16:
[...]
hm, ik wil de engelse versie hebben 2 x, ivm sp die sneller uitkomen etc. even kijken hoe ik dit oplos :) tnx iig
Kun je niet de 32 bit en 64 bit kopen, keys schijnen voor beide versies te werken.
maar je kunt bij surfspot idd van elk product 1 exemplaar kopen. Een product in een andere uitvoering word als een ander product gezien.

Je kunt bijvoorbeeld ook office 2007 op dvd kopen, en daarnaast nog eens office 2007 download versie.

[ Voor 44% gewijzigd door M a r c o op 23-10-2009 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimone66
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 12:10
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 02:15:
hoe kan je controleren of je de retail / winkel versie van windows 7 op je pc hebt staan?
Aangezien ik gisteren een retail key online heb gekocht wilde ik dit ook graag weten.
Heb dit gevonden.

http://www.sevenforums.co...ormation-windows-7-a.html

Straks eens kijken of dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:27

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Omdat Win7 nu uit is is DX11 ook vrijgegeven alleen daar hoor ik niemand over :P. Ik weet wel dat er nog niets is dat er gebruik van maakt maar door al dit gehype zou je het bijna vergeten :D.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kimone66 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:29:
[...]

Aangezien ik gisteren een retail key online heb gekocht wilde ik dit ook graag weten.
Heb dit gevonden.
voor 2 tientjes op het net? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

M a r c o schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:19:
[...]

ja, maar kan je hem dan ook activeren?
dat schijnt pas te kunnen als je de dvd nog een keer draait voor upgrade.
Ja hoor, gewoon geactiveerd. Nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je eigenlijk een upgarde doen van Windows 7 Home Premium 64bit NL naar Windows 7 Ultimate 64bit Engels?

Ik koop begin volgende week een nieuwe Sony VAIO en daar staat een Nederlandse versie van Windows 7 Home Premium op en ik wil liever de Engelse. En nu schijnt alleen de Ultimate en de Enterprise versie een meertalige mogelijkheid te hebben dus krijg ik die meegeleverde versie nooit in het Engels, vandaar mijn vraag. Ik kan ook voor een 17 euro aan de Windows 7 Ultimate upgrade komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Nee, je kan niet upgraden naar een andere taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
Hoevaak is de Upgrade Licentie van slim.nl te gebruiken (medewerkers)? Dan heb ik het niet over hoeveel tegelijk, maar hoevaak op 1 computer (bijv. na formateren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me vertellen of je een clean install (dus met format van C:) kunt doen als je een Windows 7 Ultimate Upgrade aanschaft? Ik heb op het moment Vista op mijn pc staan. Stel dat ik dan een clean install doe, dan wordt Vista gewist en Windows 7 zal de pre-installed OS niet meer kunnen vinden. Zal ik dan problemen met activatie hebben? Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:44:
Kan iemand me vertellen of je een clean install (dus met format van C:) kunt doen als je een Windows 7 Ultimate Upgrade aanschaft? Ik heb op het moment Vista op mijn pc staan. Stel dat ik dan een clean install doe, dan wordt Vista gewist en Windows 7 zal de pre-installed OS niet meer kunnen vinden. Zal ik dan problemen met activatie hebben? Weet iemand dat?
Je hebt nergens last van. Ik heb het op eenzelfde manier gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yzord schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:47:
[...]

Je hebt nergens last van. Ik heb het op eenzelfde manier gedaan.
Maar moet je dan tijdens de activatie je key voor Vista kunnen invoeren of zal Windows 7 automatisch weten wat voor OS je daarvoor had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:52:
[...]

Maar moet je dan tijdens de activatie je key voor Vista kunnen invoeren of zal Windows 7 automatisch weten wat voor OS je daarvoor had?
Nee, gewoon anagepaste installatie kiezen. Scherm opvolgend formateer je je schijf en knallen maar. Aan het einde van installatie key invoeren en je kan je eigen vergapen op....Vista :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 14:28
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 21:42:
Lees nu bij de bestelstatus op Surfspot: Windows 7 Ultimate Upgrade 64-bit NL - Niet op voorraad!
Weet iemand hoe snel Surfspot zijn voorraden aanvult?! Ik had zo'n zin om in het weekend even mijn pc's van Windows 7 te voorzien.... :(
Bij mij staat er gewoon 'in behandeling' alleen ik kan nergens terug vinden dat 't betaald is. Terwijl het van me rekening is geschreven met iDeal... Any1?

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg mijn PC een upgrade te geven en tevens XP Pro te vervangen door Windows 7. De Upgrade Advisor heb ik gedraaid en deze gaf enkele aandachtspunten (o.a. videokaart-drivers).

Denken jullie dat W7/Aero goed kan functioneren met onderstaande componenten en zo ja, kan ik het beste voor de 32- of voor de 64-bit versie kiezen? Bij voorbaat dank!

- Asus P4C800e deluxe moederbord
- Intel P4 3.0 HT
- 4096 MB DDR PC3200 geheugen (nu nog 1 GB)
- ATI Radeon 9800 Pro (Club 3d) videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:18
tennisbal schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:08:

Je kunt dan in ieder geval nog de NL versie bestellen en het UK language pack gewoon via windows update installeren. Je kunt dus in ieder geval 2 64 bits bestellen en ook nog twee 32 bits. In totaal dus 4. Daarnaast zal binnenkort volgens mij ook de proffesional en - of home wel beschikbaar komen.

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 20:09
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:05:
Ik overweeg mijn PC een upgrade te geven en tevens XP Pro te vervangen door Windows 7. De Upgrade Advisor heb ik gedraaid en deze gaf enkele aandachtspunten (o.a. videokaart-drivers).

Denken jullie dat W7/Aero goed kan functioneren met onderstaande componenten en zo ja, kan ik het beste voor de 32- of voor de 64-bit versie kiezen? Bij voorbaat dank!

- Asus P4C800e deluxe moederbord
- Intel P4 3.0 HT
- 4096 MB DDR PC3200 geheugen (nu nog 1 GB)
- ATI Radeon 9800 Pro (Club 3d) videokaart
offtopic:
Stel je vraag hier eens: [BBG Aanschaf] Game- en high-end gamesysteem september 2009
Daar komt je vraag beter tot zijn recht. Er is ook nog een topic voor een basissysteem: [BBG Aanschaf] Budget- en basissysteem september 2009

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, dus je kan met de upgrade versie gewoon een clean install uitvoeren? Ik heb namelijk Windows Vista Home Premium x64 OEM thuis liggen, maar die gebruik ik niet meer.. Ik zit nu met de RC versie van Win7 x64 geinstalleerd..

Het is dus mogelijk om gewoon een format te gooien met de upgrade versie en deze dan volledig clean te installen? Met gewoon de key van m'n Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:32
Volgens mij was het nog niet langs geweest, maar MS heeft nu ook een tool die het makkelijker maakt om een iso te branden of een bootable USB stick van te maken :)

http://images2.store.micr...Windows7-USB-DVD-tool.exe

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een online downloadable versie van W7 koopt: hoe groot is dan die download? Past 'ie op een normale dvd of moet je een dual layer dvd branden, of zelfs meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Laatst online: 19:27

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:28:
Als je een online downloadable versie van W7 koopt: hoe groot is dan die download? Past 'ie op een normale dvd of moet je een dual layer dvd branden, of zelfs meer?
Past gewoon op een normale DVD ;) . Het bestand is maar iets van 2,5gb geloof ik.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanssuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-12-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:28:
ik heb windows 7 pro digitaal aangeschaft, iso past op 1 normale dvd.

PSN ID: Hanssuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:42

Arfman

Drome!

Nu even een vraag "andersom" :P

Ik heb W7 draaien, tot volle tevredenheid. Ik heb nog een beetje ruimte op m'n HDD. Nu wil ik daar XP op gaan zetten, omdat Richard Burns Rally hardnekkig weigert om onder W7 force feedback te geven (truc met registry werkt niet meer, heel vreemd)

Als ik nu XP ga installeren op dat kleine stukje HDD, weet ik bijna zeker dat W7 dan niet meer benaderbaar is. Hoe kan ik het zo fixen dat ik een bootmenu krijg met XP en Windows 7, terwijl W7 er al opstaat? Iemand een idee?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoeloeloe
  • Laatst online: 19:25
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:05:
Kun je eigenlijk een upgarde doen van Windows 7 Home Premium 64bit NL naar Windows 7 Ultimate 64bit Engels?

Ik koop begin volgende week een nieuwe Sony VAIO en daar staat een Nederlandse versie van Windows 7 Home Premium op en ik wil liever de Engelse. En nu schijnt alleen de Ultimate en de Enterprise versie een meertalige mogelijkheid te hebben dus krijg ik die meegeleverde versie nooit in het Engels, vandaar mijn vraag. Ik kan ook voor een 17 euro aan de Windows 7 Ultimate upgrade komen.
Je zou kunnen proberen om te upgraden naar Ultimate NL met Windows Anytime Upgrade en eenmaal geupgrade het engelse taalpakket via windows update/technet/andere bron binnenhalen.

Edit: oi, veel te laat. Wat jschoorl dus zegt..

[ Voor 3% gewijzigd door Hoeloeloe op 23-10-2009 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R420R schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:41:
Omdat Win7 nu uit is is DX11 ook vrijgegeven alleen daar hoor ik niemand over :P. Ik weet wel dat er nog niets is dat er gebruik van maakt maar door al dit gehype zou je het bijna vergeten :D.
Waarschijnlijk omdat DX10 toen overhyped was, maar in de praktijk tegenviel.

Overigens, heeft iemand een uitleg wat dat veelgenoemde 'tessellation' inhoudt?
Ik heb rondgekeken, maar vind alleen demo's en weetikveel en niet gewoon een simpele uitleg.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 01:58:
[...]

Jep! It just works!

Het is wel grappig. Ik heb nu op mijn MSI wind de Ultimate draaien, en op mijn zware desktop PC de home premium. :P Die heb ik toch maar gekocht omdat ie 64-bit was.

Trouwens, ik heb een een in-place upgrade van Vista home premium gedaan. Dit was een dik 2 jaar oude Vista installatie van voor service pack 1 nog. Rond de 80 programma's geïnstalleerd en een hele berg aan data (wel op losse partities, dat wel). Het duurde dik 3 uur of zo. DVDtje erin gegooid en maar gaan koken, eten en een biertje voor de TV gaan drinken terwijl ik de laatste aflevering van Californication keek. Toen ik weer boven kwam. Voila! Een perfecte Windows 7 installatie met al mijn shit er nog steeds netjes in. Ik kan niet blijer zijn. En het is echt wel vlot hoor! Het voelt sneller aan dan de Vista install die ook al gewoon rap was. Volgens mij zijn het gewoon smoesjes dat een cleane install sneller zou zijn. Als je je systeem goed schoon houdt, gaat het gewoon helemaal prima!
Clean install duurt max een half uurtje hoor :>
Natuurlijk moet je dan al je apps nog installeren wat dan ook weer tijd kost, maarja.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Yzord schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:52:
[...]
Ja hoor, gewoon geactiveerd. Nergens last van.
Ja oke, maar je wekte eerst de indruk dat je de upgrade op een geformatteerde schijf geïnstalleerd hebt.

Maar als ik deze post van je lees:
http://gathering.tweakers...message/32789949#32789949

concludeer ik dat je de upgrade versie hebt opgestart, terwijl er nog een anders OS op je pc stond, en in de setup van windows 7 je schijf geformatteerd hebt.
Als dat correct is, dan is toch een wezenlijk verschil.
Windows heeft dan al gezien dat je een kwalificerend OS op je systeem had staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
anandus schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:53:
[...]
Waarschijnlijk omdat DX10 toen overhyped was, maar in de praktijk tegenviel.

Overigens, heeft iemand een uitleg wat dat veelgenoemde 'tessellation' inhoudt?
Ik heb rondgekeken, maar vind alleen demo's en weetikveel en niet gewoon een simpele uitleg.
Dit is nog wel te begrijpen toch?

In the subject of computer graphics, tessellation techniques are often used to manage datasets of polygons and divide them into suitable structures for rendering. Normally, at least for real-time rendering, the data is tessellated into triangles, which is sometimes referred to as triangulation. In computer-aided design, arbitrary 3D shapes are often too complicated to analyze directly. So they are divided (tessellated) into a mesh of small, easy-to-analyze pieces—usually either irregular tetrahedrons, or irregular hexahedrons. The mesh is used for finite element analysis. Some geodesic domes are designed by tessellating the sphere with triangles that are as close to equilateral triangles as possible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sefyu schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:09:
[...]

Dit is nog wel te begrijpen toch?

In the subject of computer graphics, tessellation techniques are often used to manage datasets of polygons and divide them into suitable structures for rendering. Normally, at least for real-time rendering, the data is tessellated into triangles, which is sometimes referred to as triangulation. In computer-aided design, arbitrary 3D shapes are often too complicated to analyze directly. So they are divided (tessellated) into a mesh of small, easy-to-analyze pieces—usually either irregular tetrahedrons, or irregular hexahedrons. The mesh is used for finite element analysis. Some geodesic domes are designed by tessellating the sphere with triangles that are as close to equilateral triangles as possible.
Niet helemaal.
Wordt een wireframe (bij benadering) opgedeeld in kleinere wireframes ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05
jschoorl2 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:05:
[...]

Je kunt dan in ieder geval nog de NL versie bestellen en het UK language pack gewoon via windows update installeren. Je kunt dus in ieder geval 2 64 bits bestellen en ook nog twee 32 bits. In totaal dus 4. Daarnaast zal binnenkort volgens mij ook de proffesional en - of home wel beschikbaar komen.
Ik hoop eigenlijk dat Surfspot Home Premium ook gaat aanbieden. Volgens mij had ik al ergens gelezen dat ze Professional ieder geval gaan aanbieden.
Maar ik heb hier ook nog 3 PC's die ik van Home Premium wil gaan voorzien. Ik denk/hoop dat de prijs voor een Home Premium dusdanig laag is, dat je nog goedkoper uit bent dan met een Family Pack.

Ultimate kost een kleine 70 euro, dan zou Home Premium naar mijn mening wel een euro of 35 mogen kosten.

@jschoorl2: In principe kun je natuurlijk de keys die bij je 32bit Ulitmate EN/NL geleverd worden ook gebruiken voor een 64 bit systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 22:40
Ik ondervind momenteel alleen een probleem wanneer ik mijn externe schijf aan mijn computer hang en ga kopieren naar harde schijf van de computer. Dan bevriest het systeem :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaringen met Windows 7 zijn erg goed. Echter er is iets wat ik graag even aan jullie kwijt wil. Er zijn een groot aantal mensen die problemen heeft met de installatie. Het kan soms zo zijn dat dit tot 24 uur duurt. Dit is geen echte bug in de installatie, al was het wel netter geweest misschien als het goed zou gaan, maar het ligt aan een instelling in de bios. Hier staat een gedetailleerde beschrijving van wat er aan de hand is. Maar in het kort gaat het er om dat je ervoor zorgt dat in de BIOS de diskette is gedisabled. Veel nieuwe systemen hebben geen diskette station meer, maar de BIOS schakelt deze vaak in default instellingen wel in. Tijdens de installatie blijkt dat hij hier HEEL veel moeite mee heeft, en dit kan dus leiden tot extreem lange installatie tijden. Daarom wil ik jullie hier even voor behoeden. Ik hoop dat in iemand er wat aan heeft. Ik ben in ieder geval blij dat ik na 20 min wachten op het eerste echte installatie scherm ben gaan kijken wat er in vredesnaam gebeurde. Als je dit eenmaal hebt gedaan dan is de volledige installatie binnen 15 a 20 min klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05
Yzord schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:11:
[...]

Studenten kunnen ook gewoon meerdere keren bestellen, als het maar een andere uitvoering is.

Ik heb reeds W7 Ultimate 64 bit NL gekocht.

Ik kan dus ook nog Ultimate 32 bit NL, Ultimate 32 bit EN, Ultimate 64 bit EN kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Ik heb dus een probleem met mijn usb-devices, ik heb een acer m3641 met een q6600 processor. Moet ik dan de nforce 630i / Geforce 7100 drivers hebben? Windows 7 64 bit professional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-06 13:22
Buffalo schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:29:
[...]

Studenten kunnen ook gewoon meerdere keren bestellen, als het maar een andere uitvoering is.

Ik heb reeds W7 Ultimate 64 bit NL gekocht.

Ik kan dus ook nog Ultimate 32 bit NL, Ultimate 32 bit EN, Ultimate 64 bit EN kopen.
Ik heb via surfspot de Win 7 Ultimate NL en UK 64 bit besteld, maar heb er eigenlijk nog 1 nodig. Kan ik dan de 32 bit aanschaffen en de de licentie code die hier bij zit gebruiken om nog een 64 bit te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit hier inmiddels ook vanuit 7 te typen, mooi systeem is het toch, bijv. dat die de positie van de systray-iconen onthoudt. Had gister geactiveerd en het is zeker druk, duurde dik een minuut. Heb ook weleens Xp geactiveerd, dat duurde nog geen 5 seconden.

Heb ook een themepack geleecht, maar die crackt allemaal dll's geloof ik, vraag me af of dit aan te raden is, bij Xp was het maar alleen uxtheme dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:06

RnB

Ik weet niet of het echt met Windows 7 te maken heeft, maar ik heb er wel last van sinds een verse Windows 7 HP installatie.

Ik heb namelijk last van de volgende melding tijdens het opstarten wanneer ik mijn externe schijf heb aangesloten: 'NTLDR is missing. Press CTRL+ALT+DELETE to restart'.
Wanneer mijn externe schijf niet is aangesloten, heb ik nergens last van. Dus ik dacht, mijn laptop wil misschien booten vanaf de externe schijf.
Dus ik het BIOS ingedoken om de BOOT volgorde te veranderen, aangezien de interne schijf pas na de externe kwam. Dus ik de interne schijf hoger gezet, maar dat mocht niet baten.
Het gekke is dus dat ik er pas sinds de huidige installatie last van heb, bij al mijn vorige installaties (waaronder ook dezelfde W7 HP) had ik nergens last van.

Wat is hier aan de hand en wat kan ik er aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb windows 7 professional in het nederlands en ik wil het liefst engels als standaardtaal gebruiken.

Op een ander tweakers topic ben ik het volgende tegen gekomen:

Click start and type CMD, select icon, right click, run as administrator
In prompt type these commands:
1) DISM /Online /Add-Package /PackagePath:(path to your language pack)
example -> DISM /Online /Add-Package /PackagePath:C:\languagepack\sv-se\lp.cab
This can take quite a while
2) bcdedit /set {current} locale sv-se (or whatever language)
3) bcdboot %WinDir% /l sv-se (or whatever)
4) regedit

open HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\MUI\UIlanguages
remove the key en-us

Mijn vraag is of iemand van jullie hier ervaring mee heeft..

Ik vraag me af of alle updates na deze tweak ook in het engels worden geinstalleerd zodat ik er zeker van ben dat ik straks niet een half engels - half nederlands besturingssysteem heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
RnB schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:16:
Ik weet niet of het echt met Windows 7 te maken heeft, maar ik heb er wel last van sinds een verse Windows 7 HP installatie.

Ik heb namelijk last van de volgende melding tijdens het opstarten wanneer ik mijn externe schijf heb aangesloten: 'NTLDR is missing. Press CTRL+ALT+DELETE to restart'.
Wanneer mijn externe schijf niet is aangesloten, heb ik nergens last van. Dus ik dacht, mijn laptop wil misschien booten vanaf de externe schijf.
Dus ik het BIOS ingedoken om de BOOT volgorde te veranderen, aangezien de interne schijf pas na de externe kwam. Dus ik de interne schijf hoger gezet, maar dat mocht niet baten.
Het gekke is dus dat ik er pas sinds de huidige installatie last van heb, bij al mijn vorige installaties (waaronder ook dezelfde W7 HP) had ik nergens last van.

Was je externe HDD aangesloten bij de Windows 7 installatie?
Welke partitie's (HDD's) zijn primair en welke is actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt mijn serial van Windows 7 professional Nl trouwens ook met de engelstalige professional? dat zou helemaal makkelijk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Dazsur schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:41:
[...]

Was je externe HDD aangesloten bij de Windows 7 installatie?
Welke partitie's (HDD's) zijn primair en welke is actief?
Nope, tijdens de installatie was ie niet aangesloten, pas naderhand.
Zowel mijn interne als mijn externe schijf is primair en actief. Dit zegt Windows:

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/2ebxp2a.png

Zou dat ermee te maken hebben? Ik weet helaas niet of ie actief was toen ik er geen last van had, wel dat ie primair is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Iemand enig idee over het volgende? Ik kan bij geluid 'afspeelapparaten' kiezen voor een standaardapparaat en daar wordt dan muziek heengestuurd. Nu heb ik een gewone onboard realtek chip en wil zowel SPDIF als analoge output tegelijk aanzetten. Ik kan echter alleen het standaardapparaat kiezen ('luidsprekers' of 'spdif')? Moet tegelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 15:36
Weet iemand hoe je in XP modus 32 bits kleurkwaliteit kunt krijgen en of dit eig wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XIII
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:49
RnB schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:16:

ik heb hetzelfde voor met een verse instalatie, vroeger ook nooit enig probleem meegehad.
zal wel eenbug zijn in windows 7 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-08 18:19
Vraag:

Mijn draadloos toetsenbord doet opeens vreemd. Ik moet de batterijen vervangen, of de resetknop op het toetsenbord of de ontvanger indrukken. Om de haverklap. Iemand enig idee (het kan natuurlijk ook helemaal niets met W7 te maken hebben)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetsmurf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:44
Neefdave schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:20:
Ik ondervind momenteel alleen een probleem wanneer ik mijn externe schijf aan mijn computer hang en ga kopieren naar harde schijf van de computer. Dan bevriest het systeem :/
Heb ik ook al een paar keer gehad met mijn laptop was in de betas ook al weet alleen niet precies wat het is. Meer personen die dit hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 16-09 14:40

n00bs

Het is weer Zomer!

FTD crashed trouwens erg vaak bij het starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoeloeloe
  • Laatst online: 19:25
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:07:
Werkt mijn serial van Windows 7 professional Nl trouwens ook met de engelstalige professional? dat zou helemaal makkelijk zijn
Normaal gesproken is de key taalonafhankelijk, dus ja :)
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:40:
Ik heb windows 7 professional in het nederlands en ik wil het liefst engels als standaardtaal gebruiken.

Op een ander tweakers topic ben ik het volgende tegen gekomen:

..languagepack verhaal..

Ik vraag me af of alle updates na deze tweak ook in het engels worden geinstalleerd zodat ik er zeker van ben dat ik straks niet een half engels - half nederlands besturingssysteem heb :P
Wat ook kan is met Vistalizator de taal veranderen (ja het klinkt als voor vista, dat is het ook maar het zou ook op 7 werken :) ). http://www.froggie.sk/index.html (geen garanties van mijn kant dat het ook goed werkt, maar als je een ogenblik hebt, ik probeer het straks op een virtualbox uit )

Op ultimate wordt echt alles van taal veranderd, dus ook updates, zelfs de mediaplayer/center :) maar dat is dan wel via de officieele weg. Als dit programma het op dezelfde manier installeerd zou hier ook alles vertaald moeten zijn.

Update:
De vistalizator werkt prima, heb net een Win7 Prof NL zonder problemen omgezet naar engelstalig. Kies wel voor internal mode zodat ook de updates meekomen.

[ Voor 70% gewijzigd door Hoeloeloe op 24-10-2009 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
n00bs schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:47:
FTD crashed trouwens erg vaak bij het starten...
Slordig van FTD, dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lentheman1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-05-2024
PaoloK schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:30:
Vraag:

Mijn draadloos toetsenbord doet opeens vreemd. Ik moet de batterijen vervangen, of de resetknop op het toetsenbord of de ontvanger indrukken. Om de haverklap. Iemand enig idee (het kan natuurlijk ook helemaal niets met W7 te maken hebben)?
hey dat heb ik van de week ook gehad. Werk met een microsoft wireless toetsenbord en muis in 1.
Nu had ik alleen geen nieuwe batterijen dus kon ik niet testen. Maar het is wel heel toevallig.

Zou toch niet door een update komen? Overigens al 3 maanden w7rc1 aan het draaien zonder problemen. :)

ben niet gek, ik ben een koekie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lentheman1 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:56:
[...]

hey dat heb ik van de week ook gehad. Werk met een microsoft wireless toetsenbord en muis in 1.
Nu had ik alleen geen nieuwe batterijen dus kon ik niet testen. Maar het is wel heel toevallig.

Zou toch niet door een update komen? Overigens al 3 maanden w7rc1 aan het draaien zonder problemen. :)
Ik heb daar ook last van; lijkt alsof de verbinding verstoord wordt, heel herkenbaar.
Dacht dat het door mijn wireless internet verbinding kwam, maar ligt aan het OS dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Laatst online: 14-09 18:31
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 17:04:
[...]

Ik heb daar ook last van; lijkt alsof de verbinding verstoord wordt, heel herkenbaar.
Dacht dat het door mijn wireless internet verbinding kwam, maar ligt aan het OS dus.
Hier nog één. Heb toevallig net vanmiddag een nieuwe muis gekocht omdat mij 'oude' muis de hele tijd haperde. En nu lees ik jullie berichten. Hopen dat ik hem niet voor jan ... heb gekocht.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net Win7 pro ENG geinstalleerd. Het eerste wat ik al gelijk irritant vind zijn de geluidjes.

Dus: Run -> media -> Ctrl+A -> Shift+del

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 12:04
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:24:
Mijn ervaringen met Windows 7 zijn erg goed. Echter er is iets wat ik graag even aan jullie kwijt wil. Er zijn een groot aantal mensen die problemen heeft met de installatie. Het kan soms zo zijn dat dit tot 24 uur duurt. Dit is geen echte bug in de installatie, al was het wel netter geweest misschien als het goed zou gaan, maar het ligt aan een instelling in de bios. Hier staat een gedetailleerde beschrijving van wat er aan de hand is. Maar in het kort gaat het er om dat je ervoor zorgt dat in de BIOS de diskette is gedisabled. Veel nieuwe systemen hebben geen diskette station meer, maar de BIOS schakelt deze vaak in default instellingen wel in. Tijdens de installatie blijkt dat hij hier HEEL veel moeite mee heeft, en dit kan dus leiden tot extreem lange installatie tijden. Daarom wil ik jullie hier even voor behoeden. Ik hoop dat in iemand er wat aan heeft. Ik ben in ieder geval blij dat ik na 20 min wachten op het eerste echte installatie scherm ben gaan kijken wat er in vredesnaam gebeurde. Als je dit eenmaal hebt gedaan dan is de volledige installatie binnen 15 a 20 min klaar.
Thanks. Ik had daar ook al last van bij de installatie van Vista (SP1). Extreem lange wacht tijd voordat de set-up ook maar iets ging doen. Je vraag je af wat Microsoft bezield.... anno 2009 nog PCs met floppy's ? Je kan die dingen niet eens meer kopen volgens mij. In mijn huidige Vista installatie laat ie nog steeds een floppy drive zien terwijl er hardware matig niet eens een floppy drive in zit. Ben bang dat ik bij de upgrade (hopelijk morgen) er weer last van ga krijgen. In het BIOS zit (dacht ik) geen optie om de controller uit te zetten.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
loekf2 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 17:45:
Je kan die dingen niet eens meer kopen volgens mij.
3,5" floppy drives zijn nog overal te koop. Kosten meestal niet meer dan een euro of 6 a 7. :)
hier, hier en oa. hier :)

Zonder floppy drive had ik nu alweer zitten te kutten met de installatie van sata drivers voor xp tijdens installatie. Ik mag toch wel aannemen dat Windows 7 gewoon floppy drives blijft ondersteunen..

* Snowwie wil niet zonder z'n goeie ouwe vertrouwde floppy drive.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 16:13
Snowwie schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 17:51:
[...]

3,5" floppy drives zijn nog overal te koop. Kosten meestal niet meer dan een euro of 6 a 7. :)
hier, hier en oa. hier :)

Zonder floppy drive had ik nu alweer zitten te kutten met de installatie van sata drivers voor xp tijdens installatie. Ik mag toch wel aannemen dat Windows 7 gewoon floppy drives blijft ondersteunen..

* stijnos1991 wil niet zonder z'n goeie ouwe vertrouwde floppy drive.
Of je plemp ze op een standaard USB stick..Scheelt je weer ruimte in je kast, toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
stijnos1991 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:12:
Of je plemp ze op een standaard USB stick..Scheelt je weer ruimte in je kast, toch!
Ik heb ergens een USB stick, maar dat ding is altijd zoek. Met de floppydrive heb ik dat minder.

Als ik straks Windows 7 ga aanschaffen moet ik sowieso een andere geluidskaart hebben en HP heeft ook geen officiele drivers voor m'n psc 1210 hp all-in-one printer.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneakyman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-05 20:45
Voor de mensen van slim.nl

Ik heb donderdag bestelt en heb net een mail gekregen dat hij verzonden is.
Het enige rare is dat er staat dat ik hem 2-11-2009 kan verwachten :O
Ook staat er op de website nog steeds alleen betaalt (maar bij verwachte datum, 24-10-2009)

Toch denk ik dat ik hem morgen binnen krijg :D

Dus zal bij de andere mensen ook wel volgende week of zelfs morgen binnen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Mijn wireless is echt instabiel als de pest. Sitecom WL 575, nog geen officiële Win7 drivers te vinden. Wanneer wireless totaal vastloopt kom ik het hele netwerk centrum niet meer in en mijn computer sluit ook niet af. Als ik in taakbeheer naar netwerk ga loopt heel mijn taakbeheer vast. Wired gaat alles als een zonnetje. Weet iemand welk proces je moet hebben om het wireless programmaatje te killen?

[ Voor 23% gewijzigd door Deef_K op 23-10-2009 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
@TheVMaster: tijd voor een nieuw topic !! ;)
Neefdave schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:40:
Mijn wireless is echt instabiel als de pest. Sitecom WL 575, nog geen officiële Win7 drivers te vinden. Wanneer wireless totaal vastloopt kom ik het hele netwerk centrum niet meer in en mijn computer sluit ook niet af. Als ik in taakbeheer naar netwerk ga loopt heel mijn taakbeheer vast. Wired gaat alles als een zonnetje. Weet iemand welk proces je moet hebben om het wireless programmaatje te killen?
Welke chipset gebruikt die kaart ?
Wellicht dat je meer up-to-date drivers kan vinden.

[ Voor 87% gewijzigd door Petervanakelyen op 23-10-2009 18:44 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Ik heb gewoon een usb-dongle. De WL302, de laatste gedownload met en zonder utility. Het draait eventjes en dan slaat de boel vast. Zelfs nu zegt hij rechts onderin volop bereik te hebben, maar kan er leuk op klikken maar gebeurd verder niks.

edit: opnieuw opgestart, volgens windows draadloos geen verbinding maar ik heb wel internet. Ziet mijn draadloos netwerk nu als G netwerk terwijl het een N netwerk is. Word hier zo moe van.

edit2: verbinding verloren, windows ziet mijn netwerk nu als een WEP beveilig netwerk terwijl dit WPA2 is.

[ Voor 67% gewijzigd door Deef_K op 23-10-2009 19:07 . Reden: Moeheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Sneakyman schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:25:
Voor de mensen van slim.nl

Ik heb donderdag bestelt en heb net een mail gekregen dat hij verzonden is.
Het enige rare is dat er staat dat ik hem 2-11-2009 kan verwachten :O
Ook staat er op de website nog steeds alleen betaalt (maar bij verwachte datum, 24-10-2009)

Toch denk ik dat ik hem morgen binnen krijg :D

Dus zal bij de andere mensen ook wel volgende week of zelfs morgen binnen komen
Welke heb je precies besteld?

Ik kreeg deze mail van Surfspot:
Het klopt dat Windows 7 64 bit tijdelijk niet op voorraad is, dit komt
doordat er meer bestellingen zijn gedaan voor Windows 7 64 bit dan
verwacht. Op 2 november is dit weer leverbaar en zal je bestelling
direct worden uitgeleverd.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:32
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:40:
.......

De tweak doet exact hetzelfde wat in de Ultimate versie vanuit het menu gerealiseerd kan worden.
Er wordt een volledige taal geïnstalleerd die ook meedoet aan de updates.

Ik heb op die manier tot volle tevredenheid een engelse versie omgezet in een nederlandse.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:07:
Serienummers zijn taalonafhankelijk

[ Voor 15% gewijzigd door elinx op 23-10-2009 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneakyman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-05 20:45
jelmervos schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:47:
[...]

Welke heb je precies besteld?

Ik kreeg deze mail van Surfspot:

[...]
De 64 bit versie, dus zelfde als daarin beschreven wordt.
Ach we zien ook wel :), ik zit nu nog lekker op mijn xp andere dingen te doen dus :D

Maar hoe sneller hij er is, hoe beter natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elinx schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:20:
[...]

De tweak doet exact hetzelfde wat in de Ultimate versie vanuit het menu gerealiseerd kan worden.
Er wordt een volledige taal geïnstalleerd die ook meedoet aan de updates.

Ik heb op die manier tot volle tevredenheid een engelse versie omgezet in een nederlandse.
Is er niet een tooltje voor, die je alles uit handen neemt, als je met Hp of Pro zit. IMO wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:32
Sjah schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:24:
[...]

Is er niet een tooltje voor, die je alles uit handen neemt, als je met Hp of Pro zit. IMO wel.
Je bedoelt waarschijnlijk Vistalizator. Ik weet niet of dat tooltje ook voor Windows 7 werkt.
Meestal wil je maar één keer de taal veranderen en niet steeds opnieuw. Wil je dat wel kan beter Ultimate nemen.
De genoemde tweak werkt goed en gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Na mijn harde schijf vervangen te hebben nadat hij kapot is heb ik alle data gebackupped en heb ik windows geinstalleerd! Loopt als een zonnetje.

Alleen ik kreeg norman niet draaiende terwijl erbij staat dat hij wel voor Windows 7 is...

Ik heb nog een vraag over de taakbalk. Kun je die previews ook uitzetten onderin van de internetpagina's?

Edit: De taal kun je volledig omzetten maar bij het opstarten zal er nog welkom staan ipv welcome.
Tenminste dat had ik bij het omzetten van ENG naar NL

[ Voor 18% gewijzigd door Daywalk3r op 23-10-2009 19:55 ]

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:35

RMX

Heb vannacht een Vista Ultimate Upgrade gedaan naar Windows 7 Upgrade!

Op internet stonden berichten over 22 uur upgradetijd. Dit had ik ook wel verwacht, aangezien mijn 1,5 TB schijf tot de noktoe vol staat, en Mijn Documenten alleen al 250 GB was.

Echter, vanmorgen om 9 uur was het zaakje klaar!

Windows is super weer snel, en upgraden heeft nu echt weer zin, door de beterde update-procedure! _/-\o_

Het voelt als een compleet nieuwe installatie aan, alleen hoef ik hem maar op te starten, en al mijn data/programma's werken meteen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XIII
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:49
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:24:
Mijn ervaringen met Windows 7 zijn erg goed. Echter er is iets wat ik graag even aan jullie kwijt wil. Er zijn een groot aantal mensen die problemen heeft met de installatie. Het kan soms zo zijn dat dit tot 24 uur duurt. Dit is geen echte bug in de installatie, al was het wel netter geweest misschien als het goed zou gaan, maar het ligt aan een instelling in de bios. Hier staat een gedetailleerde beschrijving van wat er aan de hand is.
[b]Maar in het kort gaat het er om dat je ervoor zorgt dat in de BIOS de diskette is gedisabled. Veel nieuwe systemen hebben geen diskette station meer, maar de BIOS schakelt deze vaak in default instellingen wel in.[/b]
Tijdens de installatie blijkt dat hij hier HEEL veel moeite mee heeft, en dit kan dus leiden tot extreem lange installatie tijden. Daarom wil ik jullie hier even voor behoeden. Ik hoop dat in iemand er wat aan heeft. Ik ben in ieder geval blij dat ik na 20 min wachten op het eerste echte installatie scherm ben gaan kijken wat er in vredesnaam gebeurde. Als je dit eenmaal hebt gedaan dan is de volledige installatie binnen 15 a 20 min klaar.
en die tip werkt prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elinx bedankt voor je bericht! Over een paar dagen ga ik het uitproberen. Gek dat ze op het ene forum zeggen dat de serials wél gebonden zijn aan de taal en op het andere forum zeggen ze weer van niet. Het lijkt mij het meest logisch dat het idd taalonafhankelijk is, maargoed ik zal het vanzelf wel zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

RnB schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:09:
Is dat probleem met WLM en Firefox eigenlijk al opgelost in de final version? Ik zit niet zo vaak op msn, dus was het al helemaal vergeten, maar ik zag het net weer.
Probleem is dus wanneer je WLM verkleind (dus niet wegklikt), deze weer automatisch vergroot wordt, wanneer je Firefox verkleint.
Hm, ik heb er nu met de RTM versie nog steeds last van.. Het gekke is, dat ik er niet altijd last van heb en het probleem is nu een tikkie anders.
Nu gebeurd het wanneer WLM op de achtergrond draait, dus zonder het hoofdvenster open. Minimaliseer ik Firefox, dan springt WLM ineens in beeld. Heb ik WLM geminimaliseerd, dan gebeurd het niet..
Gekke shit en ook niet super erg, maar wel irritant.

Vind de RTM trouwens wel heerlijk draaien op mijn systeem, net even een tikkie beter dan de RC1 heb ik het idee. Kleine irritante dingetjes komen niet meer voor (behalve dat dingetje hierboven, maar ach.. er kan nog mee geleefd worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, in devices en printers nu ook een echt plaatje van m'n Dell entry kb. Dat plaatje was er tijdens de RC niet, dus blijkbaar komen er meer afbeeldingen beschikbaar voor meer hardware. Sweet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-08 11:50

Terrestraeon

END OF LINE

Sjah schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:00:
Hmm, in devices en printers nu ook een echt plaatje van m'n Dell entry kb. Dat plaatje was er tijdens de RC niet, dus blijkbaar komen er meer afbeeldingen beschikbaar voor meer hardware. Sweet.
Er zijn toch nog veel gebreken met die afbeeldingen.
Mijn Western Digital My Book Home Edition (wat echt geen zeldzame externe HDD is) wordt bijvoorbeeld niet herkend! Ondanks het apparaat geïnstalleerd is als een Western Digital My Book staat er bij 'Apparaten en printers' enkel 'Mass Storage device' met een standaard-afbeelding.

Als bepaalde exotische apparatuur geen afbeelding krijgt ok, maar zo'n recente en populaire HDD?
Bizar...

Anyway vandaag Windows XP Modus gedownload voor mijn Windows 7 Professional.
Had echter niet verwacht dat het een complete Windows XP als virtuele machine zou zijn!
Voordeel is ook dat XP niet volledig moet opstarten. Als je Windows XP modus start komt er dus een Microsoft Virtual PC venster met daarin onmiddelijk het XP bureaublad, geen bootscreens ofzo dus. Natuurlijk werkt het virtuele XP wat trager ejn zijn er bepaalde beperking zoals het 16-bit kleurenscherm (32-bit niet mogelijk, tenzij ik OOk in die virtuele XP drivers voor mijn grafische kaart moet instaleren?? Misschien... randapparatuur moet in ieder geval toch in XP opnieuw geïnstalleerd worden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
is het mogelijk om een 32 bit nl upgrade key te gebruiken voor een install met een 64 bit upgrade dvd? in vista kon dat gewoon, maar weet niet zeker of ik gewoon op surfspot 3 x win 7 kan kopen, 1 x en 64, 1 x nl 64 en 1 x 32 nl. ultimate

ik wil het liefst overal win 7 ultimatie 64 EN. kan ik dit met een nl-se key/32 bit key?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tJa misschien dat de fabrikant nog geen plaatje voor je Hd heeft geleverd? Maar ik heb ook kritiek op devices en printers hoor, bij mij meeste plaatjes ook beetje generic, en verder staat er onder unspecified een USB Composite Device, wat volgens mij mijn webcam zou moeten zijn, waarvoor wel drivers zijn en het ook goed doet. Verder laat die mijn DVDRam-speler niet zien, maar de door Alcohol 52% aangemaakte DVD wel. Nee, dat mocht wel wat consistenter uitgewerkt worden, dat Devices and Printers. :Y

[ Voor 11% gewijzigd door Sjah op 23-10-2009 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
  • Laatst online: 16-09 15:36
Chris5488 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:42:
[...]

Er zijn toch nog veel gebreken met die afbeeldingen.
Mijn Western Digital My Book Home Edition (wat echt geen zeldzame externe HDD is) wordt bijvoorbeeld niet herkend! Ondanks het apparaat geïnstalleerd is als een Western Digital My Book staat er bij 'Apparaten en printers' enkel 'Mass Storage device' met een standaard-afbeelding.

Als bepaalde exotische apparatuur geen afbeelding krijgt ok, maar zo'n recente en populaire HDD?
Bizar...

Anyway vandaag Windows XP Modus gedownload voor mijn Windows 7 Professional.
Had echter niet verwacht dat het een complete Windows XP als virtuele machine zou zijn!
Voordeel is ook dat XP niet volledig moet opstarten. Als je Windows XP modus start komt er dus een Microsoft Virtual PC venster met daarin onmiddelijk het XP bureaublad, geen bootscreens ofzo dus. Natuurlijk werkt het virtuele XP wat trager ejn zijn er bepaalde beperking zoals het 16-bit kleurenscherm (32-bit niet mogelijk, tenzij ik OOk in die virtuele XP drivers voor mijn grafische kaart moet instaleren?? Misschien... randapparatuur moet in ieder geval toch in XP opnieuw geïnstalleerd worden...)
Kun je ook 32 bit kleurenkwaliteit in die XP Modus iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:33
Heb Windows 7 OEM Professional NL 64 Bit - Besteld

Vandaag geleverd: Windows 7 OEM Ultimate NL 32 Bit

Zit nu te twijfelen of ik het terug moet sturen of gewoon een iso van het net trekken en Ultimate 64 bit installeren met deze key....

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:42

Arfman

Drome!

Het is te merken dat W7 uit is; het topic wordt overspoeld met (sorry) simpele vragen. Iemand nog een antwoord op mijjn vraag (Arfman in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D...") welke IMVHO wél interessant is en mogelijk vaker gaat voorkomen omdat mensen erachter komen dat bepaalde zaken (nog) niet werken onder Windows 7? Dank.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het ontopic!

Het is niet de bedoeling dat je vermeld of of wanneer je je Windows 7 schijfje hebt ontvangen. Dit is het ervaringen topic...remember!

Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Think before you post....
Minder legale zut loopt kans om spontaan te verdwijnen en je een onvrijwillig bericht op te leveren. De regels die op het forum gelden - copyright zijn gewoon van kracht!