[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 15 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste
Acties:
  • 107.649 views

Onderwerpen

Alle 31 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Arfman schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:56:
Het is te merken dat W7 uit is; het topic wordt overspoeld met (sorry) simpele vragen. Iemand nog een antwoord op mijjn vraag (Arfman in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D...") welke IMVHO wél interessant is en mogelijk vaker gaat voorkomen omdat mensen erachter komen dat bepaalde zaken (nog) niet werken onder Windows 7? Dank.
Waarom maak je geen dual boot aan.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Arfman schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:56:
Het is te merken dat W7 uit is; het topic wordt overspoeld met (sorry) simpele vragen. Iemand nog een antwoord op mijjn vraag (Arfman in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D...") welke IMVHO wél interessant is en mogelijk vaker gaat voorkomen omdat mensen erachter komen dat bepaalde zaken (nog) niet werken onder Windows 7? Dank.
Als je XP installeert op een nieuwe partitie, volgens mij moet je daarna even boot repair van Windows 7 draaien, tenminste dat kon ook in Vista.
Ik weet alleen niet of hij daarna XP aan je bootmenu toevoegt, dat zou je evt. nog met BCDEdit kunnen doen.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:26
Ik weet niet of deze al gepost was maar engadget heeft geblogd over commercials voor Windows 7:
http://www.engadget.com/2...eas-of-regular-people-vi/

Ik vind ze wel leuk, wat jullie?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:28

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:22:
[...]

Deamon Tools werk ondanks de melding inderdaad perfect :)
Hier op W7 Pro x32
Even een oude post quoten.
Ik heb net Deamon Tools geinstalleerd, gaf inderdaad melding dat fouten kunnen optreden. Nou, hij vraagt om herstart en vanaf toen werken de USB poorten niet meer zogauw Windows laadt. Maakt niet uit of het in veilige modus is of gewoon.

Dus ik kies voor systeemherstel, maar daarna krijg je eerst een pop-upje, daar kan ik dus niet op OK klikken, gezien niets werkt.

Buiten Windows om doen de poorten het wel (kan mijn toetsenbord dus wel gebruiken om de keuzes gewoon opstarten, veilige modus ect.te kiezen)

Hoe krijg ik mijn USB poorten weer werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:11
Op dit moment ben ik nog niet echt tevreden met Win-7 64 bits. Booten duurt me veel te lang ( trager dan Vista en XP.

Drivers zijn weer niet allemaal aanwezig, Soms hangt het systeem een paar seconden. Ja ik heb alles op de juiste manier geinstalled :P

Verder loopt het wel lekker snel..... maar ik zie het verschil niet zo tussen Vista en Win7. Het is gewoon een wat uitgeklede versie van Vista.

Denk dat ik nog maar een paar jaar doorga met winXP 64x. op dit moment kan Win7 daar niet tegen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terror schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:41:
Heb Windows 7 OEM Professional NL 64 Bit - Besteld

Vandaag geleverd: Windows 7 OEM Ultimate NL 32 Bit

Zit nu te twijfelen of ik het terug moet sturen of gewoon een iso van het net trekken en Ultimate 64 bit installeren met deze key....
Ga zeker weten voor optie 2. Ze gaan het toch niet terugvragen.

Ik ben verheugd om te zeggen dat de slaapstand het eindelijk goed doet op mijn desktop! Dit werkte om mysterieuze redenen niet met Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
RoaDHouse schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 01:05:
Op dit moment ben ik nog niet echt tevreden met Win-7 64 bits. Booten duurt me veel te lang ( trager dan Vista en XP.

Drivers zijn weer niet allemaal aanwezig, Soms hangt het systeem een paar seconden. Ja ik heb alles op de juiste manier geinstalled :P

Verder loopt het wel lekker snel..... maar ik zie het verschil niet zo tussen Vista en Win7. Het is gewoon een wat uitgeklede versie van Vista.

Denk dat ik nog maar een paar jaar doorga met winXP 64x. op dit moment kan Win7 daar niet tegen op.
Post van het jaar..

Windows 7 een uitgeklede versie van Vista? Leg uit...
Hier is Windows 7 veel, maar dan ook echt een heel stuk sneller dan XP, het werkt lekkerder, en veel stabieler dan elk OS waar ik mee gewerkt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben meer een linuxman maar omdat ik ook nog wel eens een spelletje speel op de PC (Dragon Age wordt een mustbuy) Windows 7 gekocht. Snelste install ooit voor een OS voor mij. Erg mooi. Alleen mijn linksys WMP54G wil niet meewerken, maar daar komt nog wel een oplossing voor.

Voor de rest draait het snel. Tot nu toe tevreden met de aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
RoaDHouse schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 01:05:

Dit dus, ik begrijp die enorme hype om Windows 7 echt totaal niet.

Hier werkt het echt niet sneller/anders/prettiger dan Vista.
De enige toevoeging die ik tot nu toe ben tegen gekomen is die printscreentool :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En *poef*, Windows Update. Mijn Linksys WMP54G Wireless Adapter wordt nu ook out-of-the-box ondersteund. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2009 10:33 . Reden: doe het straks wel op m´n blog ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind dat soort dingen een beetje appels (:+) met peren vergelijken :)
Overigens is Snow Leopard bij het belangrijkste onderdeel het langzaamste :P
- Windows 7 in Call of Duty 4 scored 26.3 frames per second while Snow Leopard got only 21.2 fps.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:28
Omdat ik eerst even wilde proberen of de 64-bit versie goed zou gaan op mijn pc heb ik net geprobeerd om Windows 7 Professional 64-bit te installeren in een VHD zoals vermeld in de startpost.
De installatie verliep helemaal perfect, maar bij het inloggen de eerste keer kreeg ik de foutmelding:
license error: booting from a vhd is not supported on this system
Misschien is het dus handig om bij de startpost te vermelden dat dit enkel ondersteund is voor Windows 7 Ultimate and Windows 7 Enterprise.

Nu zal ik dus mijn partitie moeten resizen om een 2de partitie bij te kunnen maken, wat toch een redelijk risico tot dataverlies met zich meebrengt.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pres_lincoln
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 12:39
Laat ook maar, je kan ook je 1st hdd aansluiten op de 1st sata connector,dan lukt het zonder enige moeite, je hebt wel een 14 af fabriek mogelijkheid om dat zelfde aantal schijven aan te sluiten, iets om rekening mee te houden.. 't was dus idd een p5ad2 premium bordje

[ Voor 81% gewijzigd door pres_lincoln op 25-10-2009 02:26 . Reden: zelf maar opgelost, thanks but no thanks ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Adion: er staat in de Ts duidelijk dat VHD booting niet in pro zit.
shoombak schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 02:49:
[...]

De enige toevoeging die ik tot nu toe ben tegen gekomen is die printscreentool :')
tJa ik begrijp de hype wel, vind zelf 7 het beste OS van Ms ooit. Misschien moet je eens reviews lezen met filmpjes daarin van de vele dingen die 7 heeft, zoals snap. 7= Vista ja, maar dan wel met honderden soms belangrijke verbeteringen, dus toch anders.
Ramon schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:37:
Ik weet niet of deze al gepost was maar engadget heeft geblogd over commercials voor Windows 7:
http://www.engadget.com/2...eas-of-regular-people-vi/

Ik vind ze wel leuk, wat jullie?

Ikj vind ze niet zo bijzonder. Wat ik wel leuk vind, die zin: I'm a pc. Dat komt van de advertenties van Apple, I'm a pc , I'm a Mac. Dat vind ik grappig, die concurrentiestrijd leeft wel in de US, hier niet.

Nog wat Apple adverts om kopers te trekken die nu kijken naar een Upgrade:

En vette advertentie in New York, damn Ms heeft geld

[ Voor 122% gewijzigd door Sjah op 24-10-2009 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:06

RnB

shoombak schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 02:49:
[...]

Je hebt zeker een dikke pc met de beste processor, max geheugen, snelle schijven?
Maar dan nog zou je eigenlijk wel verschil moeten merken.

Ik heb hier ook wel een redelijk snel systeem en merk echt veel verschil. Het zijn allemaal kleine dingetjes, dat wel, maar al die kleine dingetjes bij elkaar opgeteld, maken het voor mij (en de meesten hier) een beter OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

RnB schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:58:
[...]

Je hebt zeker een dikke pc met de beste processor, max geheugen, snelle schijven?

Ik heb hier ook wel een redelijk snel systeem en merk echt veel verschil. Het zijn allemaal kleine dingetjes, dat wel, maar al die kleine dingetjes bij elkaar opgeteld, maken het voor mij (en de meesten hier) een beter OS.
Precies!. Ik draaide Vista SP1 x64 en dat liep echt niet verkeerd. Maar W7 voelt zoveel beter aan door al die kleine verschilletjes. Denk dat als hij een tijdje W7 zou draaien en dan teruggaan naar Vista dan merk je het wel.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meeuwes
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-01-2023
Op mijn HP laptop draait op dit moment Vista Home Premium UK (OEM licentie). Ik wil graag de Family Pack kopen, maar niet wachten totdat ik de DVD krijg toegestuurd. Oftewel, ik wil vandaag Windows 7 installeren.

- Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Kan ik bijv. nu een Home Premium ISO downloaden en deze later activeren als ik de Family Pack key binnen heb?
- Moet ik Windows 7 dan installeren met een upgrade DVD of mag dit ook een full retail of OEM DVD zijn?
- Is er een makkelijke manier om een Windows 7 ISO te downloaden? Bijv. van een Microsoft server?

Noot: Ik ga een clean install doen over mijn Vista installatie heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik heb gisteravond Windows 7 Ultimate geïnstalleerd en het werkt prima. Alleen merk ik wel een kleine vertraging als ik vensters wegklik, het gaat een beetje schokkerig terwijl dat onder Vista Home Premium heel soepel ging.

Verder zie ik rechtsonder in mijn taakbalk zowel de tijd als de datum staan waardoor mijn taakbalk nogal "dik" ("hoog"?) is. Ik wil de datum eruit hebben, maar dat lukt me niet.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
RnB schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:58:
[...]

Misschien was ik wel iets te snel met mijn conclusie inderdaad. Die snelle pc valt wel mee, 6.5 in die Windows score. Maar moet inderdaad zeggen dat het overschakelen tussen schermen e.d. wel soepeler gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Sjah schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:45:
@Adion: er staat in de Ts duidelijk dat VHD booting niet in pro zit.

[...]

Ikj vind ze niet zo bijzonder. Wat ik wel leuk vind, die zin: I'm a pc. Dat komt van de advertenties van Apple, I'm a pc , I'm a Mac. Dat vind ik grappig, die concurrentiestrijd leeft wel in de US, hier niet.

Nog wat Apple adverts om kopers te trekken die nu kijken naar een Upgrade:

En vette advertentie in New York, damn Ms heeft geld
Ze zijn ook niet bijzonder, ze zijn normaal. Dat is het idee. Normale mensen in een normale omgeving. Geen hippe mensen in een witte backdrop ;)

Daarnaast laten ze indirect zien wat je met 7 kan wat ik ook wel goed vind, en wat ik ook fijn vind is dat ze Apple niet aanvallen, maar wel de marketing van apple (idd de "i'm a PC") gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MegaJurk schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:28:
Verder zie ik rechtsonder in mijn taakbalk zowel de tijd als de datum staan waardoor mijn taakbalk nogal "dik" ("hoog"?) is. Ik wil de datum eruit hebben, maar dat lukt me niet.

Iemand een idee?
Datum eruit weet ik niet, maar je kan wel de klok uitzetten.
(Overigens verandert er dan niets aan de 'dikte' van de taakbalk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ramon schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:34:
[...]
Ze zijn ook niet bijzonder, ze zijn normaal. Dat is het idee. Normale mensen in een normale omgeving. Geen hippe mensen in een witte backdrop ;)
yup, hebje gelijk in, Ms weet allang dat middle of the road imago goed te bewaken, doen ze goed. Coolste jongetje van de klas hebben ze nooit willen zijn, zijn ze ook nooit geweest. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Nou ook maar eens overgegaan op Windows 7. Ik moet zeggen aangenaam verrast. Loopt lekker en soepel.

Echter zal behoudens mijn laptop de rest toch maar op XP houden. De hardware is blijkbaar te oud voor windows 7 helaas. Te veel problemen met drivers en heb niet 1 processor die XP-mode kan virtualiseren.. Jammer.

Maar voor mijn laptop is het wel een blijvertje gok ik zo..

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

anandus schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:36:
[...]
Datum eruit weet ik niet, maar je kan wel de klok uitzetten.
(Overigens verandert er dan niets aan de 'dikte' van de taakbalk.)
Inderdaad, maar ik kwam een screenshot van W7 tegen waarbij je alleen de tijd zag in de taakbalk en de talkbak ook dunner was, in die zin dat je het start logo helemaal links boven de taakbalk ziet uitsteken. Bij mij valt de startknop helemaal in de balk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
MegaJurk schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 13:26:
[...]

Inderdaad, maar ik kwam een screenshot van W7 tegen waarbij je alleen de tijd zag in de taakbalk en de talkbak ook dunner was, in die zin dat je het start logo helemaal links boven de taakbalk ziet uitsteken. Bij mij valt de startknop helemaal in de balk.
Als je rechts klikt op de taakbalk en kiest voor eigenschappen kun je daar kleine pictogrammen selecteren, dan is je taakbalk kleiner, én je ziet alleen de klok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

MegaJurk schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 13:26:
[...]

In 10 seconden gevonden. Bij eigenschappen van de taakbalk, kleine pictogrammen aanzetten.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tJa, ik wil zelf de dikke taakbalk houden, vind het op zich wel interessant om te weten hoe je dán de datum uitschakelt.

edit: vreemd genoeg doet mijn webcam het niet in WLM, opeens want gister deed die het nog... krijg dit: Je hebt de uitnodiging om kijken met de webcam te starten geannuleerd.

[ Voor 42% gewijzigd door Sjah op 24-10-2009 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark235
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-04-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 03:07:
En *poef*, Windows Update. Mijn Linksys WMP54G Wireless Adapter wordt nu ook out-of-the-box ondersteund. _/-\o_
De WMP54G driver van Windows update werkt bij mij niet lekker. Verbinding valt vaak weg, download snelheid fluctueert meer. Heb jij hier last van? Tot nu toe werkt alleen de oude vista driver stabiel op mijn systeem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zojuist de RTM geïnstalleerd. Gelukkig vond Microsoft mijn 2x activeren niet zo erg nadat ik de installatie had verkloot door wat met partities te rommelen :o

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 24-10-2009 14:02 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Niemand die weet hoe je die "taakbalk previews" uitkrijgt?

Dus als je je muis op een internetpagina houdt dat je alle pagina's ziet?

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daywalk3r schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 14:02:
Niemand die weet hoe je die "taakbalk previews" uitkrijgt?

Dus als je je muis op een internetpagina houdt dat je alle pagina's ziet?
Ik neem aan dat je IE gebruikt? Dan kan je dat zo uitzetten:
IE:
tools -> INternet options -> tabs settings -> show previews for individual tabs in the tasbar

Ik vind het juist wel een handige feature als je meerdere tabs open hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 14:31
Iemand hier dit al geprobeerd ?
http://www.downloadsquad....e-upgrade-does-full-inst/
Ze zeggen dat je met een upgrade versie gewoon een clean install kan doen.. dat is wel erg interessant dan pak ik gewoon de ultimate van surfspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Lordsauron schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 14:14:
Ze zeggen dat je met een upgrade versie gewoon een clean install kan doen.. dat is wel erg interessant dan pak ik gewoon de ultimate van surfspot.nl
Is al bekend, zolang jij een geldige Windows Vista of XP hebt is er niks aan de hand. Anders ben je illegaal bezig en kun je net zo goed een gekraakte versie downloaden voor 0 euro.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysterieworld
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
- niet meer nodig

[ Voor 96% gewijzigd door mysterieworld op 24-10-2009 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Laatst online: 16-09 14:31
jelmervos schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 14:18:
[...]

Is al bekend, zolang jij een geldige Windows Vista of XP hebt is er niks aan de hand. Anders ben je illegaal bezig en kun je net zo goed een gekraakte versie downloaden voor 0 euro.
Ben ik het niet mee eens, ik heb legale vista maar heb geen zin om bij een herinstallatie deze opnieuw te installeren om daarna win7 te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHoltman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik heb een laptop met Vista Home Basic 32 bits voorgeinstalleerd (van HP). Bij surfspot bieden ze de volgende 32 bits versies aan:
*Windows 7 Ultimate Upgrade NL (32-bits)
*Windows 7 Ultimate Upgrade UK (32-bits)
Kan ik kiezen welke versie ik neem (gaat beide werken?). Als ik mijn herstel cd's van HP draai krijg ik namelijk de keuze of ik Vista in het Nederlands of in het Engels wil draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-eerst lezen-

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2009 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is om dat knopje voor "bureaublad weergeven" op de taakbalk te verplaatsen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lordsauron schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 14:26:
[...]

Ben ik het niet mee eens, ik heb legale vista maar heb geen zin om bij een herinstallatie deze opnieuw te installeren om daarna win7 te installeren.
Ja maar je bent dat ook niet illegaal bezig, je hebt een legale oudere Windows.

iets anders: ben ik de enige die moe wordt van de zoveelste vraag over: kan ik upgradeversie...blabla doen.

Misschien tijd voor nieuwe topicstart, waar dit in moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 13:07
Sjah schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 14:45:
[...]

Ja maar je bent dat ook niet illegaal bezig, je hebt een legale oudere Windows.

iets anders: ben ik de enige die moe wordt van de zoveelste vraag over: kan ik upgradeversie...blabla doen.

Misschien tijd voor nieuwe topicstart, waar dit in moet...
Er zijn er hier al 2 van:
Upgrade WinXP > Vista > Win7 via Surfspot?
[win7] studentenlicentie op nieuwe pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg gmaildrive niet werkend, heeft iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shoombak schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 14:43:
Weet iemand of het mogelijk is om dat knopje voor "bureaublad weergeven" op de taakbalk te verplaatsen is?
Is niet mogelijk.
Je kan eventueel wel een snelkoppeling naar het bureaublad maken (zoals in XP), maar da's dan wel weer zonde van de ruimte.
Makkelijker is het om winkey+D of winkey+M (en winkey+spatiebalk) te gebruiken :)

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 24-10-2009 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:28

Matis

Rubber Rocket

Even om alle discussies uit de weg te ruimen;

Ik heb gisteren Win7 op mijn laptop geïnstalleerd. De geïnstalleerde versie is de Engelse Professional x64. De key waarmee ik hem geactiveerd heb is een Nederlandse Professional x86.

Dat werkt dus prima ;)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:19:
Ik denk iedereen die GmailDrive gebruikt ;)
As of October 2009, GMail Drive is blocked by Google.
Wat dit met Windows 7 te maken heeft is mij een raadsel..

[ Voor 27% gewijzigd door anandus op 24-10-2009 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elinx schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:34:
[...]

Je bedoelt waarschijnlijk Vistalizator. Ik weet niet of dat tooltje ook voor Windows 7 werkt.
Meestal wil je maar één keer de taal veranderen en niet steeds opnieuw. Wil je dat wel kan beter Ultimate nemen.
De genoemde tweak werkt goed en gemakkelijk.
Vistalizator heb ik voor Win7 gebruikt en werkt prima. Na een nieuwe taal installatie kan je zelfs eenvoudig wisselen van taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Matis schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:31:
Even om alle discussies uit de weg te ruimen;

Ik heb gisteren Win7 op mijn laptop geïnstalleerd. De geïnstalleerde versie is de Engelse Professional x64. De key waarmee ik hem geactiveerd heb is een Nederlandse Professional x86.

Dat werkt dus prima ;)
Blijf ik toch nog met vragen zitten. Was die key een oem of Retail, was de installde DVd dat ook?

Alle DVD's zijn hetzelfde, op de ei.cfg na, hier kan je zien wat er in die ei kan staan. O.a. channel staat erin. Vraag me dus af of je persee een oem DVD van x64 moet leechen, als je je (oem)32bit key wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:28

Matis

Rubber Rocket

Sjah schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:49:
Blijf ik toch nog met vragen zitten. Was die key een oem of Retail, was de installde DVd dat ook?
Was een RTM ;) Kwam van MSDNAA, ik weet niet waarmee je die zou kunnen vergelijken. Ik denk een Retail, ik had immers geen nieuwe hardware en/of upgrade ;)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Weet iemand welke versie van Windows 7 MA3D aanbiedt?
Ik heb een paar weken geleden Windows 7 X86 en x64 gedownload en ik meen dat dat Enterprise versies waren. Maar als ik nu kijk zie ik alleen professionals?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:33:
[...]
Ik denk iedereen die GmailDrive gebruikt ;)

[...]

Wat dit met Windows 7 te maken heeft is mij een raadsel..
Ik dacht dat het met W7 te maken zou hebben; was niet op de hoogte (zoals jij) dat gmaildrive door google geblokkeerd was vanaf deze maand....... O-)
Maar bedankt voor je antwoord.

:)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2009 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Lordsauron schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 14:26:
[...]

Met geldige Windows Vista/XP bedoelde ik dus een legale licentie. Hoe je vervolgens je Windows 7 upgrade installeert moet je zelf weten, je bent dan gewoon legaal bezig.

Het is illegaal om een upgrade van Windows 7 te installeren terwijl je geen geldige Windows Vista/XP licentie hebt, ondanks dat het misschien wel mogelijk is. Als dit gaat doen kun je net zo goed een gekraakte versie downloaden, scheelt je weer een paar euro.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mark235 schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 13:36:
[...]

De WMP54G driver van Windows update werkt bij mij niet lekker. Verbinding valt vaak weg, download snelheid fluctueert meer. Heb jij hier last van? Tot nu toe werkt alleen de oude vista driver stabiel op mijn systeem...
Mja, waardeloze driver idd. Prestaties zijn om te huilen. Dan maar even wired door de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:51

Umbrah

The Incredible MapMan

Goed, even een inkopper.

Situatie: Umbrah die 2 Windows 7's heeft besteld, een Home Premium OEM 64 bit Nederlandstalig voor de HTPC die al sinds de bouw een W7-RC draait, en een Family pack om de 3 PC's met legale Vista's een schop onder de kont te geven.

De prijsvechters:

http://tweakers.net/gallery/sys/19353 => Heracles. C2Q6600, 4GB, X38 moederbord, Radeon 4870. Huidig OS: NL Windows Vista 64 (geïnstalleerd met key van 32-bit OEM)
http://tweakers.net/gallery/sys/21150 => School/Werk Laptop, C2T5550, 3GB, Intel IGP. Huidig OS: Windows 7 Ultimate RC 7100. Oorspronkelijke key: OEM Dell Windows Vista 32Bit NL
PC Ouders zonder link => Athlon64 X2 3800+, 2GB, nForce 4 moederbord, GeForce 8400GS videokaart. Huidig OS: NL Windows Vista 32 bit.

http://tweakers.net/gallery/sys/21148 => HTPC. Phenom 8650, 8GB intern (let niet op profiel, probeer de juiste dimm maar eens in die chaos te vinden), Radeon HD3200 IGP. Huidig OS: Windows 7 Ultimate RC.

Wat wil het nu: mijn Family pack werd door een zeker Engels postbedrijf wat 10 jaar achter loopt op de Nederlandse post qua modernisering (maar door lege postzakken het nu toch moet doen wat tot stakingen leid) te laat geleverd. Maar goed, geen nood, ouders wouden toch een Nederlandstalig OS, en mij maakt het niet echt uit, hoewel ik de Laptop bij voorkeur Engels heb.

Mijn OEM was gewoon de ochtend van release om 09:00 binnen, en ik had het geniale idee om daar mee te gaan installeren.

Mijn eigen PC heb ik 'gewoon' geupgrade. Zelfde taal, zelfde 'bits', dat werkte. De vraag voor een key kwam pas als allerlaatste, en heb ik weg geklikt.

Mijn ouders hun PC kan ik niet upgraden (32 bit naar 64 bit), dus heb ik vers geïnstalleerd (boot van DVD, installatie op dezelfde partitie, geen format. Er is een Windows.old map ontstaan). Nadat de backups terugwaren, hoorde ik gelijk mijn pa zeggen dat peek handig is. Hij blij, ik blij. De vraag voor een key en activatie was pas de laatste zet van setup, en weer heb ik de melding weg geklikt.

Mijn HTPC heeft ook een kale install gehad (XBMC/MC libraries backuppen makkelijk), omdat er alleen een OS schijf inzit (die om een of andere reden toch 500GB is, terwijl ik met 20 af kan in principie) was er geen enkel probleem met een format, dit heb ik dus ook gedaan. Bij deze PC is de key wel ingevoerd, en geactiveerd. OEM-bak klaar.

Tot zover mijn 'gedoe' met de Nederlandstalige OEM disk.

Vandaag (2 dagen te laat!!!) kwam mijn Family Pack binnen. Mooi doosje met 2 schijfjes (32 bit en 64 bit), en de key op een keurig kartonnetje erbij.

Ik heb mijn laptop ontdaan van al zijn partities, en met de Engelstalige 64-bit family pack upgrade disc het beestje opnieuw geïnstalleerd. Dit werkte perfect. De key werd ook gelijk gepakt, alsof het niet eens een upgrade was.

De keys van het Family pack heb ik tevens ingevoerd op de 2 bakken die met Nederlandstalige OEM zijn geïnstalleerd (de ene als echte upgrade met behoud van programma's, de ander als semi-verse install met een Windows.old directory), en die activeerden gelijk.

Resultaat: 4 vrolijke machientjes met legale W7's, en een happy tweaker.

Bewezen:

• Keys zijn taal onafhankelijk (tenminste: de family pack keys).
• Upgrades werken met verse installs (hoewel de Dell Bios imprint van de laptop en de Windows.old dir van mijn ouders hun bak een rol KAN hebben gespeeld)

Hoewel ik al een tijd met de RC's heb gespeeld, en niks tegen Vista had, is de 'migratie' me goed bevallen, zelfs de meest gare hardware in en aan de bak van mijn ouders werkt goed, en sommige oude programma's draaien perfect. Daarnaast zijn de 'troubleshoot' knoppen nu zowaar handig, ze zoeken op internet, proberen een keur van instellingen (compatibiliteit wizardje is vooral handig), en nu ik de Homegroup ook in zijn uiteindelijke versie kan testen, ben ik al HELEMAAL blij.

Het feit dat mijn vader ondertussen al haast zover is als ik ben (maximaliseren/vorig formaat knop mag wel weg denk ik), en gebruik maakt van veel toeters en bellen van W7, wil ook wat zeggen. Dit is een man die de basis van bestandsstructuur nog niet weet (57 jaar oud is hij). De Library en het hele homegroup concept snapt hij echter wel. Het feit dat er nu overal zoekvenstertjes staan vind hij ook handig.

De snelheid is op alle PC's niet zo'n enorme schok vooruit gegaan tegenover Vista (hoewel de boottime wel behoorlijk drastisch in stukjes is gehakt, ik zit nu op m'n BIOS te foeteren dat hij traag is!), maar op de PC van mijn ouders zie je dat W7 het kunstje Superfetch vooral een stuk slimmer doet, en indexing is ook een feature die ik nu aan laat staan, waar ik die in Vista en XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tw1ks
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik heb win7 x64 enterprise hier draaien die ik van MA3D heb gekregen. Dit werkte allemaal prima de eerste week en had totaal geen problemen. Nu kreeg ik gister opeens problemen met m'n netwerk. Mijn LAN netwerk richting de router werkt helemaal niet meer. Internet werkt dus ook niet meer. Draadloos werkt nog gewoon fijn en kan dus toch via het netwerk van de buren online. Nu las ik gister ergens op het internet dat als ik uit apparaatbeheer de LANnetwerkdrivers zou verwijderen en de laptop (HP ELitbook 8530W) opnieuw op zou starten de netwerkdriver automatisch weer geinstalleerd zou worden en het weer zou werken. Deze truc werkte idd.
Echter vandaag had ik precies hetzelfde, dus ik probeer dezelfde truc weer, maar werkt niet meer. Kan nog steeds geen verbinding maken met een netwerk/internet (Unidentified network, no network acces) . Heb ook de nieuwe drivers voor de netwerkkaart (Intel 82567LM) gedownload van de intelwebsite, maar ook dit mocht niet baten.
Heeft iemand hier enig idee wat ik kan doen om het weer heel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteravond Windows 7 Ultimate geïnstalleerd en het werkt prima. Alleen merk ik wel een kleine vertraging als ik vensters wegklik, het gaat een beetje schokkerig terwijl dat onder Vista Home Premium heel soepel ging.

Iemand een idee?
Google even op Lclock.Download het en instaleer.Zo heb je een leuk klokje die je aan je wensen en kleur en stijl kan aanpassen.Heb al een linkje voor je.Deze kan je gewoon instaleren,heb ik ook gedaan zonder problemen. http://download.chip.eu/nl/download_nl_790674.html

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2009 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52

Iemand een idee?
Het ligt niet aan je klok ;)
Het is de grootte van de icoontjes.

Wil je een kleinere taalbalk, zal je even moeten rechtsklikken, eigenschappen selecteren, en dan 'Use small icons' moeten aanvinken ;)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tw1ks schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 16:29:
Ik heb win7 x64 enterprise hier draaien die ik van MA3D heb gekregen. Dit werkte allemaal prima de eerste week en had totaal geen problemen. Nu kreeg ik gister opeens problemen met m'n netwerk. Mijn LAN netwerk richting de router werkt helemaal niet meer. Internet werkt dus ook niet meer. Draadloos werkt nog gewoon fijn en kan dus toch via het netwerk van de buren online. Nu las ik gister ergens op het internet dat als ik uit apparaatbeheer de LANnetwerkdrivers zou verwijderen en de laptop (HP ELitbook 8530W) opnieuw op zou starten de netwerkdriver automatisch weer geinstalleerd zou worden en het weer zou werken. Deze truc werkte idd.
Echter vandaag had ik precies hetzelfde, dus ik probeer dezelfde truc weer, maar werkt niet meer. Kan nog steeds geen verbinding maken met een netwerk/internet (Unidentified network, no network acces) . Heb ook de nieuwe drivers voor de netwerkkaart (Intel 82567LM) gedownload van de intelwebsite, maar ook dit mocht niet baten.
Heeft iemand hier enig idee wat ik kan doen om het weer heel te krijgen.
Als het wel op de router van je buren lukt, dan zou ik eens kijken naar de instellingen van je eigen router.
Anders heb je een crappy netwerk kaart. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tw1ks
Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:22:
[...]

Als het wel op de router van je buren lukt, dan zou ik eens kijken naar de instellingen van je eigen router.
Anders heb je een crappy netwerk kaart. :)
Dank je voor je reactie. Router van de buren is draadloos, ik heb alleen een vaste router. Verder werken alle andere PC's hier prima aan deze router en werkte de eerste week ook win7 prima aan deze router. Daarvoor ook nooit problemen gehad met vista in combinatie met deze laptop (2maanden oud). Dus verwacht niet dat daar het probleem zit. Zeker ook niet omdat gister nog gewoon alles werkte nadat ik de drivers opnieuw had geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tw1ks schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:30:
[...]

Dank je voor je reactie. Router van de buren is draadloos, ik heb alleen een vaste router. Verder werken alle andere PC's hier prima aan deze router en werkte de eerste week ook win7 prima aan deze router. Daarvoor ook nooit problemen gehad met vista in combinatie met deze laptop (2maanden oud). Dus verwacht niet dat daar het probleem zit. Zeker ook niet omdat gister nog gewoon alles werkte nadat ik de drivers opnieuw had geïnstalleerd.
Wat jezelf al concludeert is dat het aan het OS ligt/moet liggen.
Maar ik kan je verder niet helpen. :)

Of heeft intell geen W7 drivers?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2009 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tw1ks
Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:33:
[...]

Of heeft intell geen W7 drivers?
Drivers zijn gister gereleased en waren W7 x64 drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit ook op me laptop gehad bedraad en draadloos.Ik heb het opgelost door op bijde kaarten a) vast IP (van je router) te geven en b) in en uitschakelen en sindsdie is bij mij het probleem weg zowel bedraad als WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05
Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:19:
Ik wist niet eens dat dit bestond. Wel enorm handig, want momenteel gebruik ik maar 1% van mijn emailruimte :P Zonde om de overige 7 GB onbenut te laten

Ik zal het eens testen of ik het werkend krijg.

EDIT: Op verschillende fora wordt er ook over gesproken dat het nog niet werkend te krijgen is onder Windows 7. Anders denk ik even rustig afwachten, er zal best wel een oplossing voor komen.

[ Voor 20% gewijzigd door Buffalo op 24-10-2009 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buffalo schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:51:
[...]

Ik wist niet eens dat dit bestond. Wel enorm handig, want momenteel gebruik ik maar 1% van mijn emailruimte :P Zonde om de overige 7 GB onbenut te laten

EDIT: Op verschillende fora wordt er ook over gesproken dat het nog niet werkend te krijgen is onder Windows 7. Anders denk ik even rustig afwachten, er zal best wel een oplossing voor komen.
Ik kreeg eerder een antwoord dat het een heel groot raadsel was wat het met W7 te maken had :( , omdat het simpelweg door google sinds october (deze maand dus) wordt geblokkeerd. O-) .
Staat ook op wikipedia las ik in die post.

Wikipedia: GMail Drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom gebruiken jullie niet bijv. SkyDrive?
Dan heb je ook geen ondersteuningsproblemen (itt GmailDrive).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 14:05:
[...]

Ik neem aan dat je IE gebruikt? Dan kan je dat zo uitzetten:
IE:
tools -> INternet options -> tabs settings -> show previews for individual tabs in the tasbar

Ik vind het juist wel een handige feature als je meerdere tabs open hebt staan.
Kijk! Ik maar zoeken in windows. Heel erg bedankt _/-\o_

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 07:33
Ik heb hier windows 7 draaien op een oud asrock dualsata2 moederbord met een athlon 64 3500+ processor.
Ik krijg de powerfeatures van die cpu echter met geen mogelijkheid aan de praat ook niet via een custom powerplan. Cool 'n quiet staat uiteraard wel aan in het BIOS. Iemand een idee?

edit: moet zeggen dat alles verder prima werkt. Partitie aanmaken duurde vijf seconden. Installeert rap. Niet verkeerd... :)

[ Voor 18% gewijzigd door benedictuz op 24-10-2009 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 08:40
Weet iemand hoe ik mijn prullenbak als echte prullenbak kan vastzetten in het startmenu bovenaan? Dus geen link want daar werkt rechtermuis leeg maken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe zet je cool quiet eigenlijk aan, gewoon op powersaving zetten?

[ Voor 19% gewijzigd door Sjah op 24-10-2009 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitstekende OP. _/-\o_

Maar er kan nog een dingetje worden toegevoegd: Upgraden van Vista --> Win7 kan alleen vanaf minimaal SP1 op Vista

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 19:15
fsfikke schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:59:
Weet iemand welke versie van Windows 7 MA3D aanbiedt?
Ik heb een paar weken geleden Windows 7 X86 en x64 gedownload en ik meen dat dat Enterprise versies waren. Maar als ik nu kijk zie ik alleen professionals?
en_windows_7_enterprise_x86_dvd.iso heb ik een tijdje terug gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-08 11:50

Terrestraeon

END OF LINE

Gisteren mijn eerste BSOD sinds XP gehad (3 jaar geleden en daartussen heb ik Vista 2 jaar gebruikt, zonder enige BSOD!). En dat een week nadat ik Windows 7 heb geïnstalleerd. Ok misschien kinderziektes? Maar hoe dan ook blijf ik de Windows 7 rage niet snappen, en dat 'stabieler' liet zich gisteren toch niet tonen :P

Wat was ik bezig op dat moment:
1. Windows 7 XP mode was aan het downloaden
2. Was net een filmpje aan het kijken op de site van Windows 7 over de verbeteringen en "What's new"
(ironisch toeval dus dat juist dan een BSOD komt >:) haha!)

Wat ik deed: ik klikte op het 'bureaublad weergeven' knopje langs de klok, toen verscheen dus mijn bureaublad, en klikte er vervolgens opnieuw op om terug te gaan naar de Windows 7 website met dat filmpje en POEF! :o

De ironie! onbeschrijfelijk... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn ervaring met Windows 7:

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_COt6T7Tmrok/SuBPtuBzfvI/AAAAAAAAAoo/LHskug3S_-E/s800/dsc_1576.jpg

Btw, de nieuwe wordpad is wel cool trouwens met die ribbon interface.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2009 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chris5488 schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 20:52:
Gisteren mijn eerste BSOD sinds XP gehad (3 jaar geleden en daartussen heb ik Vista 2 jaar gebruikt, zonder enige BSOD!). En dat een week nadat ik Windows 7 heb geïnstalleerd. Ok misschien kinderziektes?
Wat veroorzaakte de BSOD?
Overigens grote kans dat het aan een driver ligt.

Werken zoveel mensen nog met zulke oude custom software?
Ik zie vaak vragen over VXP voorbijkomen.

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 24-10-2009 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 20:02
Iemand toevalllig met een Nvidia chipset, die een oplossing heeft voor het probleem dat de Default gateway opeens niet meer werkt en de LAN adapter gereset moet worden?

Ik heb al de Nvidia chipset drivers gedownload van Nvidia.com, maar tevergeefs

http://social.answers.mic...ca-44a4-b1db-787b1d269825

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 21:06:
Zijn ervaring met Windows 7:

[afbeelding]

Btw, de nieuwe wordpad is wel cool trouwens met die ribbon interface.
Maar wie is 'zijn' dan.....

Ja..ik weet wie het is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
  • Laatst online: 14-09 15:12
Heb dit geprobeerd pffff:) Heerlijk scheeld weer een reinstall!! Super en aanrader werkt perfect met de surfspot cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STING
  • Laatst online: 29-08 20:02
Mgear schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 23:34:
[...]

Heb dit geprobeerd pffff:) Heerlijk scheeld weer een reinstall!! Super en aanrader werkt perfect met de surfspot cd.
Ik had Vista Home Premium OEM op m'n PC.
Heb toen met m'n Windows 7 Ultimate Upgrade een clean install kunnen doen (format partition>install) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheVMaster schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 23:31:
[...]

Maar wie is 'zijn' dan.....

Ja..ik weet wie het is..
vertel? Zoon van Steve?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpt870
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:13
Sjah schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 20:23:
Hoe zet je cool quiet eigenlijk aan, gewoon op powersaving zetten?
Als je onder energie in het configuratiescherm voor Gebalanceerd kiest, staat het automatisch aan.
Je kan het ook zelf aanzetten onder geavanceerde instellingen bij CPU instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-09 18:31
Iemand enig idee hoe ik Virtual PC in fullscreen mode krijg?

Heb al verschillende toetsen-combinaties geprobeerd.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
mark235 schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 13:36:
[...]

Wat ik heb gedaan is de Ralink driver geinstalleerd. Er zit namelijk een Ralink chip op die Linksys kaart (check even welke versie je netwerkkaart is, want daar hangt het Ralink type vanaf). Ik had een pagina gevonden waar die custommade drivers op stonden, kan hem niet meer terug vinden, maar het werkt wel waanzinnig goed.

http://tredosoft.com/node/26

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LOL...neuh...je weet toch wel wie dat is? Da's Mister Linux himself man..hehe..Linus...(meer info).

[ Voor 28% gewijzigd door TheVMaster op 25-10-2009 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
spoiler:
Liuns Tvaodlrs, nu nog de letters op de juiste plaats gooien. :P (Hmm @ Smiley & TheVMaster was voor)

Hoe dan ook, zou de gehele winkel wel eens zien, vermoed dat er naast het groene rek links nog twee andere rekken staan, en dus ook een tweede verkoper.

In de context dat ik die foto het eerst heb gezien blijkt het dat dit op straat verkocht wordt, vraag me af hoe ze het afsluiten en of de dozen wel echt zijn, anders zijn ze een prooi voor overvallers.

[ Voor 4% gewijzigd door TaraWij op 25-10-2009 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-12-2023
JKratos schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 23:54:

Gewoon op het maximaliseer knopje rechtsboven klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, dus dat is Linus, d8 dat die kerel bruin haar had, maar ok. Humor is het wel, en ook geinig wat die ZDnet columnist schrijft. Windows7sins.org. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 12:04
Buffalo schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:51:
[...]

gmail drive werkt voor zover ik weet alleen onder XP. Vista heeft zelfde probleem.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themace
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:05
Tot nu toe draait alles prima hier :) Ik had niet gedacht dat het zoveel werk was om die lading aan software opnieuw te installeren die ik in zo'n 4 jaar tijd op de pc heb geplaatst. Ik had al een tijd vista op de laptop dus ik denk dat het overstappen daarom zo makkelijk gaat.

Een paar opmerkingen tijdens het gebruik.
Een van de weinige dingen waar ik me wel aan erger is dat het soms tot wel 2 a 3 seconde kan duren voordat het UAC berichtje daadwerkelijk in beeld komt. Je hoort wel het geluidje afspelen maar je moet wachten tot je scherm donker wordt en je op oke kan klikken.

Nog steeds geen "extra" taskbar voor multi monitor support. Ik had het zo fijn gevonden als ik een aantal programms die altijd op het linker beeldscherm draaien daar ook had kunnen vastpinnen. Heb wel ultramon draaien maar vastpinnen doet het niet. Wat wel goed werkt is 2 verschillende kleurprofielen draaien :)

Explorer detailed view is lastig te sorteren... Want de verschillende kolommen zijn erg licht. Heb al gezocht of ik het kon aanpassen maar tot nu toe weinig succes.

Moet denk helaas ook pro/ultimate kopen voor de thuisserver zodat hij in de homegroup/libraries via netwerk share werkt. Ik doe nogal graag remote desktop naar die bak want hij staat ik de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 14:40

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb persoonlijk echt een hekel aan dat pinning van elk item wat je kan openen, zou dit graag zonder bugs compleet uitschakelen. Daarnaast werkt ook het slepen van een file naar een applicatie in de taskbar zoals bij alle Windows versies ook niet meer in Win7. Ik gebruik dat dus enorm vaak met fotos, films, muziek... gevolg nu is dat je alles in die applicaties pint 8)7 |:(

<update>
pinning staat nu uit, alleen het slepen werkt nog steeds niet.

[ Voor 96% gewijzigd door n00bs op 25-10-2009 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
  • Laatst online: 14-09 15:12
STING schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 23:39:
[...]

Ik had Vista Home Premium OEM op m'n PC.
Heb toen met m'n Windows 7 Ultimate Upgrade een clean install kunnen doen (format partition>install) :)
Dat is ook superhandig, ik had het meer over een reeds bestaande windows 7 install die je op die manier kan activeren:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JKratos schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 23:54:

Als ik gewoon op maximaliseren klik, dan gaat ie automatisch fullscreen. Ik heb wel de integration features aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
themace schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 02:13:
...
Een van de weinige dingen waar ik me wel aan erger is dat het soms tot wel 2 a 3 seconde kan duren voordat het UAC berichtje daadwerkelijk in beeld komt. Je hoort wel het geluidje afspelen maar je moet wachten tot je scherm donker wordt en je op oke kan klikken.
...
Je kan de UAC slider omlaag zetten zodat UAC het scherm niet verduisterd. Dan heb je die vertraging niet meer. Ik heb dat hier ook gedaan, en het maakt UAC een stuk minder irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastro
  • Laatst online: 13-09 21:49
Heb een update gedaan
Eerst SP1 moeten installeren.
Vervolgens 16 GB vrij krijgen
En daarna vrij soepele instalatie.
Alles werkte op mijn Medion MD96360 (=MSI 271) out-of-the-box, ondanks de waarschuwingen vooraf voor oude drivers van de ralink-chip.

Eerste indruk: He, net vista!
Na installatie ineens 20GB beschikaar. 4 teruggewonnen!

Vooral de nieuwe combinaties van de WIN-knop vind ik geweldig.
Gevonden in dit topic: http://www.maximumpc.com/...ery_secret_uncovered_date

[ Voor 5% gewijzigd door bastro op 25-10-2009 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
sow.bassie_sow schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 10:25:
Heb een update gedaan
Eerst SP1 moeten installeren.
Vervolgens 16 GB vrij krijgen
En daarna vrij soepele instalatie.
Alles werkte op mijn Medion MD96360 (=MSI 271) out-of-the-box, ondanks de waarschuwingen vooraf voor oude drivers van de ralink-chip.

Eerste indruk: He, net vista!
Na installatie ineens 20GB beschikaar. 4 teruggewonnen!

Vooral de nieuwe combinaties van de WIN-knop vind ik geweldig.
Gevonden in dit topic: http://www.maximumpc.com/...ery_secret_uncovered_date
Je kan altijd nog iets zoals CCleaner gebruiken om wat overbodige rommel weg te krijgen.
En voor meer up-to-date drivers kan je altijd eens kijken op Windows Update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hpt870 schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 23:46:
[...]

Als je onder energie in het configuratiescherm voor Gebalanceerd kiest, staat het automatisch aan.
Je kan het ook zelf aanzetten onder geavanceerde instellingen bij CPU instellingen.
Weet je dat zeker, hij staat op gebalanceerd ja, maar onder cpu staat zowel de max als de min. op 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Sjah schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 11:52:
[...]

Weet je dat zeker, hij staat op gebalanceerd ja, maar onder cpu staat zowel de max als de min. op 100%.
Bij mij staat de minimum op 5% en de max op 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, dan zal Folding @Home wel eea aangepast hebben, anders kan ik het niet verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:51

Umbrah

The Incredible MapMan

F@H heeft juist de bedoeling dat het constant 100% belasting genereert. Sluit folding eens, en kijk eens in het info scherm van HWinfo32 (best real-time clock monitor die er is imho), start daarna F@H, en kijk wat hij doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
n00bs schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 03:56:
Ik heb persoonlijk echt een hekel aan dat pinning van elk item wat je kan openen, zou dit graag zonder bugs compleet uitschakelen. Daarnaast werkt ook het slepen van een file naar een applicatie in de taskbar zoals bij alle Windows versies ook niet meer in Win7. Ik gebruik dat dus enorm vaak met fotos, films, muziek... gevolg nu is dat je alles in die applicaties pint 8)7 |:(

<update>
pinning staat nu uit, alleen het slepen werkt nog steeds niet.
Serieus, hebben ze dat eruit gehaald? :'(
Wat is dat voor onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Nog meer leuke Windows 7 reclames
http://arstechnica.com/mi...windows-7-was-my-idea.ars
stukje naar ondere scrollen naar de 7 Second demo's. Weer leuk gedaan!

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het ontopic!

Het is niet de bedoeling dat je vermeld of of wanneer je je Windows 7 schijfje hebt ontvangen. Dit is het ervaringen topic...remember!

Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Think before you post....
Minder legale zut loopt kans om spontaan te verdwijnen en je een onvrijwillig bericht op te leveren. De regels die op het forum gelden - copyright zijn gewoon van kracht!