Upgrade WinXP > Vista > Win7 via Surfspot?

Pagina: 1
Acties:
  • 11.710 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:31
Even twee vragen waar ik zo het antwoord niet op kon vinden:

Ik draai nog op WinXP maar ben van plan om over te gaan op 64bits.
Nu kan ik via Surfspot heel voordelig een Vista Ultimate Upgrade kopen. :)
1) kan ik deze ook 'clean' installeren zonder rare fratsen uit te halen?
2) geldt hiervoor ook de gratis upgrade naar Windows 7(aanschaf na 26 juni)?

Kortom, kan ik nu al overstappen of moet ik wachten tot Win7 uitkomt?

[ Voor 1% gewijzigd door mtr33 op 27-06-2009 17:13 . Reden: fix typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 18:00

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Leuke vraag waar ik het antwoord niet op weet. Ik weet uit ervaring dat techsupport van surfspot complete ruk is. Ik zou de vraag eens stellen bij de helpdesk van Microsoft als ik jou was, en hun antwoord hier posten ;)
Zelf heb ik nog enkele weken vermoedelijk toegang tot surfspot, dus een OS (W7 nieuw voor 50 euro ofzo) zou ik nog wel willen bestellen.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mtr33 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 17:04:
Even twee vragen waar ik zo het antwoord niet op kon vinden:

Ik draai nog op WinXP maar ben van plan om over te gaan op 64bits.
Nu kan ik via Surfspot heel voordelig een Vista Ultimate Upgrade kopen. :)

Kortom, kan ik nu al overstappen of moet ik wachten tot Win7 uitkomt?
Nee,
Je kan vista nu wel kopen.
Maar daar krijg je geen windows 7 door.
Windows 7 krijg je helemaal niet in nederland gratis.
Is Amerika is het zo als je windows vista koopt krijg je gratis..
Maar dat moet dus echte versie zijn en geen oem versie..
En ik weet nie wat surfspot is.. maar is het te vetrouwen?
Ik had beter gewacht op windows 7 zelf ;)
En dan oem versie kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

mtr33 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 17:04:

Rare fratsen - Ja, maar clean installeren kan wel.
Nee, want dat ligt bij de OEM verkopende partijen.
Mycom (duh) doet dat bijvoorbeeld wel, Dell ook.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Surfspot is voor jongeren software uit te delen voor stukken minder (ik heb hier legale 2003 office liggen van de "voorganger" als je basisschool kind bent.., middelbare ga je weer naar een anderen etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 21:15
DJ-Visto schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 18:50:
Surfspot is voor jongeren software uit te delen voor stukken minder (ik heb hier legale 2003 office liggen van de "voorganger" als je basisschool kind bent.., middelbare ga je weer naar een anderen etc)
Ehhh, wat bedoel je te zeggen?

Surfspot is overigens niet alleen voor jongeren, maar voor iedereen in het onderwijs (leerlingen/studenten en medewerkers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin72
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-03 07:37
Je hebt nog een ander probleem: de Vista Ultimate licentie die bij Surfspot wordt verkocht bevat alleen de 32-bits versie! Ook kun je niet, zoals bij normale licenties het geval is, alsnog via Microsoft 64-bits media krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:28

Matis

Rubber Rocket

Ik weet niet wat voor opleiding je doet, maar misschien zit je school wel aangesloten bij het MSDNAA programma van Microsoft.

De Avans (Technische Informatica) iig wel ;) Zo haal ik al jaren gratis alle software/OS-en van MS binnen (Behalve de Enterprise Office 2k7, maar die ging via Surfspot voor 50 euro :P ).

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Surfspot levert geen 64bits versie van Vista Ultimate inderdaad. Maar de Vista Ultimate key die je bij de 32bits versie ontvangt kun je gewoon gebruiken voor een 64bits versie. Voor zover ik weet is de key voor 32bit of 64bit Ulitmate versies gelijk.

Dus als je van iemand de 64bit media kunt lenen ben je er...

edit: Ik heb dit zelf ook gedaan

Hopelijk verkoopt Surfspot straks wel gewoon Windows 7 64bit

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2009 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 13:51:
Surfspot levert geen 64bits versie van Vista Ultimate inderdaad. Maar de Vista Ultimate key die je bij de 32bits versie ontvangt kun je gewoon gebruiken voor een 64bits versie. Voor zover ik weet is de key voor 32bit of 64bit Ulitmate versies gelijk.

Dus als je van iemand de 64bit media kunt lenen ben je er...

edit: Ik heb dit zelf ook gedaan

Of je haalt de 64bit media van internet, is ook geen moeite meer tegenwoordig en volkome legaal!

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 23:04
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 13:51:

Deze vraag is op het surfspot forum onlangs beantwoord:

L.S.,
We verwachten in november Windows 7 te kunnen gaan aanbieden.
Houd voor meer informatie onze website en/of de nieuwsbrief in de gaten.

Met vriendelijke groet,

SURFSPOT.NL

en

L.S.,
Naar alle waarschijnlijkheid gaan we ook 64-bits versies van Windows 7 aanbieden.

Met vriendelijke groet,

SURFSPOT.NL
Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Robinski schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 15:37:
is ook geen moeite meer tegenwoordig
Klopt.
en volkome legaal!
waar staat dat uitgelegd?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esvedebe
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 19:46
oscardt schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 10:27:
[...]
We verwachten in november Windows 7 te kunnen gaan aanbieden.
Zo dat is gelukkig toch wat vroeger geworden:
15/10/2009: WINDOWS 7 ULTIMATE NU TE BESTELLEN

Vanaf 21 oktober is Windows 7 leverbaar. Je kunt het besturingssyteem nu al bestellen bij SURFspot.nl. Uiteraard tegen een speciaal onderwijstarief!

Dit nieuwe besturingssysteem van Windows is betrouwbaar, reageert snel en maakt je dagelijkse activiteiten makkelijk. Daarnaast heeft Windows 7 diverse interessante functies voor media en entertainment eenvoudig gemaakt. Want een pc moet simpel werken.

Surfspot verstuurt het besturingsprogramma (op DVD) op 21 oktober. Een dag later valt hij bij jou op de mat en kun je direct van start gaan!

Bestel Windows 7 Ultimate direct. Nu voor 69,75 euro!
MS Windows 7 Ultimate Upgrade NL (SL) (32-bits) >>
MS Windows 7 Ultimate Upgrade UK (SL) (32-bits) >>
MS Windows 7 Ultimate Upgrade NL (SL) (64-bits) >>
MS Windows 7 Ultimate Upgrade UK (SL) (64-bits) >>
Nu maar snel bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:51

PeaceNlove

Deugleuter

esvedebe schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:22:
[...]

Zo dat is gelukkig toch wat vroeger geworden:

[...]

Nu maar snel bestellen :)
Hoge prijs heb jij zeg :P Ik kan 7 al krijgen voor 18 euro :*)
Maar ik wacht denk ik wel even tot ze er een ook een download van maken zoals bij Vista en er nog weer wat van de prijs afgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:37
Zoals Matis aangaf kijk eerst even of je school/universiteit bij MSDNAA is aangesloten. Zo draaide ik hiervoor al een paar jaar legaal XP en heb ik nu legaal Win 7 32bit enterprise ook alweer twee/drie weken draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Laatst online: 05:02

FCC

Wat een verschil in prijs joh.. Voor medewerkers van een Hogeschool is het maar 18 euro :) Meteen besteld natuurlijk!
ben weer te laat met reageren, haha

[ Voor 16% gewijzigd door FCC op 16-10-2009 11:38 . Reden: spuit 11 ]

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:51

PeaceNlove

Deugleuter

krijn1985 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:27:
Zoals Matis aangaf kijk eerst even of je school/universiteit bij MSDNAA is aangesloten. Zo draaide ik hiervoor al een paar jaar legaal XP en heb ik nu legaal Win 7 32bit enterprise ook alweer twee/drie weken draaien.
Ja, maar dan hoeft dat nog niet direct te betekenen dat je dan ook zo'n account krijgt. Bij de universiteit Utrecht krijg je zo'n account niet, tenzij je informatica of informatiekunde of aanverwant doet, dan wel een vak volgt daar. Helaas gaat dat voor mij niet meer op en ben ik mijn MSDNAA kwijt :'( Maar gelukkig werk ik nu aan de HU en kan ik met mijn medewerkersaccount daar voor lagere prijzen dan bij de UU software shoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Laatst online: 07:37
PeaceNlove schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:39:
[...]

Ja, maar dan hoeft dat nog niet direct te betekenen dat je dan ook zo'n account krijgt. Bij de universiteit Utrecht krijg je zo'n account niet, tenzij je informatica of informatiekunde of aanverwant doet, dan wel een vak volgt daar. Helaas gaat dat voor mij niet meer op en ben ik mijn MSDNAA kwijt :'( Maar gelukkig werk ik nu aan de HU en kan ik met mijn medewerkersaccount daar voor lagere prijzen dan bij de UU software shoppen.
Dat wist ik niet, bij ons aan de TU delft kan gewoon iedereen zich registreren die student (en denk medewerkers ook) is. Maar dan is Surfspot inderdaad nog wel een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 13:07
Als je die upgrade licentie via Surfspot koopt is het dan ook mogelijk om deze versie op een schone pc te installeren of is het noodzakelijk om een legale Vista te hebben draaien?
Ik heb wel een legale Vista, maar ik zit er niet op te wachten om bij een herinstallatie eerst Vista weer te moeten installeren en daarna pas te kunnen upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Modbreak:Voor "waar kan ik *** kopen en voor hoeveel" topics is er Shopping Forum, dus graag ontopic blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

En kijk ik nou zo scheel of bieden ze op surfspot alleen maar upgrade-versies aan en geen full versions? Dat verbaasde mij nogal... :(

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 08:56
bwerg schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:52:
En kijk ik nou zo scheel of bieden ze op surfspot alleen maar upgrade-versies aan en geen full versions? Dat verbaasde mij nogal... :(
Dit is misschien afhankelijk van je werkgever. Maar bij mij stond zowel bij student als bij medewerker ook alleen upgrades erop. Niet dat een upgrade naar win7 ultimate voor €18 verkeerd is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dat was bij Vista ook altijd het geval.
Daarom wil ik ook het antwoord st00mwals zijn vraag wel weten.
Ik draai nu Vista Ultimate full OEM (geen upgrade)
en heb wel interessen om windows 7 upgrade te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 13:07
M a r c o schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:56:
[...]

Dat was bij Vista ook altijd het geval.
Daarom wil ik ook het antwoord st00mwals zijn vraag wel weten.
Ik draai nu Vista Ultimate full OEM (geen upgrade)
en heb wel interessen om windows 7 upgrade te doen.
Ik heb ondertussen nog even verder gezocht en dit gevonden:
Hier staat dus dat je een geactiveerde Windows moet hebben draaien.

Maar ook heb ik dit gevonden:
Hier staat dus weer dat je kunt kiezen tussen een 'echte' upgrade en een clean install.

Ik kan er dus nog niet echt wijs uit worden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentbeer
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 12:45
Dit is dan wel weer jammer van surfspot:
- MS Windows Vista Ultimate Upgrade NL kent een tijdelijk gebruiksrecht, dit houdt in dat je alleen van het product gebruik mag maken zolang je als medewerker aan een (onderwijs)instelling of school verbonden bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zentbeer schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:01:
Dit is dan wel weer jammer van surfspot:
Waarom? Het is logisch. Echter, de software blijft gewoon werken, ik heb ook wat Surfspot software die ik nog steeds gebruik.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog even de extra informatie over upgraden etc. zoals die op de Surfspot site staat:
Let op
Bestellingen voor MS Windows 7 Ultimate Upgrade worden vanaf 21 oktober aanstaande uitgeleverd

Opmerkingen bij dit product
- De toevoeging SL houdt in dat het om een product gaat dat bedoeld is voor gebruik thuis door studenten en leerlingen
- MS Windows 7 Ultimate Upgrade (32-bits) is bedoeld voor gebruik op computers met een standaard, 32-bits processor
- MS Windows 7 Ultimate Upgrade controleert of desbetreffende computer een legale, volledige versie van MS Windows XP of Vista bevat, alleen dan kan en mag het product geïnstalleerd worden.
De taalversie van de geïnstalleerde MS Windows versie dient dezelfde te zijn als het bestelde MS Windows 7 Ultimate Upgrade product.
Om te controleren of jouw computer geschikt is voor gebruik van MS Windows Vista 7 Ulitmate Upgrade kun je het programma Windows 7 Upgrade Advisor downloaden vanaf de website van Microsoft
- Met MS Windows 7 Upgrade kan een upgrade uitgevoerd worden vanaf MS Windows Vista Home Basic, Home Premium, Business en Ultimate, hierbij worden bestanden, instellingen en programma's niet verwijderd en/of aangepast
- Indien MS Windows 7 Ultimate Upgrade geïnstalleerd wordt op een computer met MS Windows XP wordt er een volledig nieuwe, schone installatie uitgevoerd.

Het wordt geadviseerd in dit geval eerst een back-up te maken van bestanden, documenten en dergelijke zodat deze na voltooiing van de installatie van MS Windows 7 Ultimate Upgrade teruggeplaatst kunnen worden
- Het onderdeel 'Windows XP-modus' is niet in dit product opgenomen, het programma kan hier gratis gedownload worden vanaf de website van Microsoft
- Veel software is reeds geschikt voor gebruik gebruik onder MS Windows 7, het is echter mogelijk dat bepaalde producten niet werken onder Windows 7. Tevens is het mogelijk dat bijvoorbeeld updates geinstalleerd dienen te worden om desbetreffende sofwtare ook onder MS Windows 7 te kunnen gebruiken.
Voor meer informatie kun je de website van desbetreffende softwareproducent bezoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentbeer
gambieter schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:07:
[...]

Waarom? Het is logisch. Echter, de software blijft gewoon werken, ik heb ook wat Surfspot software die ik nog steeds gebruik.
Het werkt dan wel, maar het blijven draaien is dan natuurlijk wel illegaal. Destijds bij MSDNAA meen ik mij te herinneren dat je ook na je studie het gewoon mocht blijven gebruiken. De tijdbeperking kan in dit geval logisch zijn, maar toch ook nog steeds jammer? Nu is het 18 euro voor een paar maanden en daarna moet er weer een nieuwe licentie gekocht worden om legaal te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zentbeer schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 10:42:
Het werkt dan wel, maar het blijven draaien is dan natuurlijk wel illegaal. Destijds bij MSDNAA meen ik mij te herinneren dat je ook na je studie het gewoon mocht blijven gebruiken. De tijdbeperking kan in dit geval logisch zijn, maar toch ook nog steeds jammer? Nu is het 18 euro voor een paar maanden en daarna moet er weer een nieuwe licentie gekocht worden om legaal te blijven.
Het is inderdaad jammer. Er is wel een verschil tussen de studenten- en werknemerslicenties, de werknemerslicenties vervallen na vertrek bij werkgever, de studentenlicenties waren vaak duurder en "eeuwig"?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Laatst online: 05:02

FCC

Ik heb destijds de upgrade-versie van Vista via Surfspot gekocht maar daar kon ik probleemloos een clean install mee doen. Ik ga er dus vanuit dat dat ook voor deze upgrade geldt ;) ja, assumption is the mother of all fuckups

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentbeer
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:25:
Hier nog even de extra informatie over upgraden etc. zoals die op de Surfspot site staat:

[...]
Volgens mij is het volgende deel ook erg relevant om vet te maken:
MS Windows 7 Ultimate Upgrade controleert of desbetreffende computer een legale, volledige versie van MS Windows XP of Vista bevat, alleen dan kan en mag het product geïnstalleerd worden.
De taalversie van de geïnstalleerde MS Windows versie dient dezelfde te zijn als het bestelde MS Windows 7 Ultimate Upgrade product.
Hier wordt toch vrij expliciet aangegeven dat een clean install niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zentbeer schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 15:17:
Volgens mij is het volgende deel ook erg relevant om vet te maken:
[...]
Hier wordt toch vrij expliciet aangegeven dat een clean install niet mogelijk is.
Bij vorige upgrades werd er alleen om een CD gevraagd van een kwalificerend product, dwz XP, 2000, 98 etc. Of die geinstalleerd moet zijn is onduidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentbeer
gambieter schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 15:32:
[...]

Bij vorige upgrades werd er alleen om een CD gevraagd van een kwalificerend product, dwz XP, 2000, 98 etc. Of die geinstalleerd moet zijn is onduidelijk :)
Ok, bij Surfspot gaan ze er wel van uit volgens mij "Windows 7 (...) controleert of (...) computer een legale, volledige versie (...) bevat" en ook "De taalversie van de geïnstalleerde MS Windows versie (...)".

Maar ze kunnen het daar inderdaad best mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Het schijnt dat je de upgrade inderdaad alleen kunt installeren op een PC met een geinstalleerde en geactiveerde XP of Vista.
Bij het starten van de setup heb je dan de keuze voor "custom install".
Hier heb je de optie om een soort van clean install te doen. Dat will zeggen, alle programma's, instellingen, documenten gaan verloren.
Als je vanaf XP upgrade heb je alleen de mogelijkheid voor deze "custom" install, je kunt dan geen in-place upgrade doen.

Wat ik alleen niet duidelijk kan vinden is of deze "clean" install dan net zo "clean" is als een echte verse windows 7 installatie.
Ik had ergens gelezen dat files van de oude windows ergens in een map worden opgeslagen.

Daarnaast wordt je oude vista of xp versie ongeldig als je de upgrade uitgevoerd heb.
Hoe zit het dan bij een crash?
Je moet dan eerst vista of XP weer installeren en activeren, maar deze key zou ongeldig geworden zijn, dus dat gaat niet.
Of is het zo dat de "oude" versie alleen volgens de EULA illegaal is geworden, maar de key nog gewoon werkt??

best wat onduidelijkheid dus nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasgehakt
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-08-2021
kan iemand hier reageren als ze hebben geprobeerd een clean install te doen met een upgrade cd van windows 7.
Ik wil graag windows 7 bij surfspot kopen maar deze gebruiken voor clean install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

De upgrade van Surfspot is te gebruiken als clean install!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Laatst online: 10-09 17:08
Yzord schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 19:23:
De upgrade van Surfspot is te gebruiken als clean install!
Bedankt voor de info, hier zaten veel mensen op te wachten (waaronder ikzelf). Maar kun je ook aangeven vanwaar deze stellige overtuiging? Heb je het zelf getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Waarschijnlijk via dezelfde methode als bij Vista kon. Installeren zonder serial number en daarna upgraden van 7 naar 7 met wel een serial number.

Dit heb ik niet getest overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Dit heb ik zelf getest. Je kan kiezen tussen een upgrade en een aangepaste installatie. Bij aangepaste installatie kan je de schijf formateren en vervolgens clean 7 erop zetten. Pas na de volledige installatie hoef je je serial in te vullen.

Overigens ben ik wel blij dat alles netjes herkend werd, maar ik vind 7 nu niet bepaald schokkend ofzo. Beetje uitgeklede versie van Vista, maar het voelt wel soepeler aan allemaal.

NOD32 werkt niet volgens 7 (werkt wel, want het draait gewoon) omdat die niet compatible zou zijn. Dus dat soort dingen zal ik waarschijnlijk wel tegen komen de komende tijd. Voor de rest is het gewoon Vista wat je ziet. Ik heb nog niet gegamed, maar dat komt 10 november wel met CoDMW2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je eigenlijk upgraden van Windows 7 Home Premium 64bit NL naar Windows 7 Ultimate 64bit Engels?

Ik ga van de week een nieuwe Sony VAIO halen en daar staat een Nederlandse versie van Windows 7 op en ik wil liever de Engelse. En nu schijnt alleen de Ultimate en de Enterprise versie meertalig te zijn dus krijg ik die meegeleverde versie nooit in het Engels, vandaar mijn vraag. Ik kan ook voor een 17 euro aan de Windows 7 Ultimate upgrade komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasgehakt
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-08-2021
Ok bedankt voor het testen.
Dan ga ik maar eens de 64-bit versie van windows 7 aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1cr0n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-05 16:03
Zijn de 32 en de 64bits keys met elkaar compatibel?

Heeft iemand dit al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:01:
Kun je eigenlijk upgraden van Windows 7 Home Premium 64bit NL naar Windows 7 Ultimate 64bit Engels?

Ik ga van de week een nieuwe Sony VAIO halen en daar staat een Nederlandse versie van Windows 7 op en ik wil liever de Engelse. En nu schijnt alleen de Ultimate en de Enterprise versie meertalig te zijn dus krijg ik die meegeleverde versie nooit in het Engels, vandaar mijn vraag. Ik kan ook voor een 17 euro aan de Windows 7 Ultimate upgrade komen.
Voor een Upgrade van W7 naar een andere versie van W7 moet je Windows Anytime Upgrade gebruiken, maar dit zie je snel genoeg, want als je het via de DVD wil doen zegt Windows dit zelf al.
m1cr0n schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:19:
Zijn de 32 en de 64bits keys met elkaar compatibel?

Heeft iemand dit al getest?
32 bit en 64 bit keys zijn gewoon uit te wisselen. Een beetje zoekwerk op Google had je ook het juiste antwoord opgeleverd. Overigens was dit bij Vista ook al zo.
Net als de taal. Een NL key kun je ook voor een EN installatie gebruiken en andersom. Bij een Ultimate installatie is dit overbodig, omdat dan alle talen van de wereld gedownload kunnen worden via Windows Update.

[ Voor 8% gewijzigd door Buffalo op 24-10-2009 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Vraagje, ik wil bij Surfspot een Windows 7 Ultimate licentie bestellen. Dit is een upgrade versie. Ik heb om te testen van iemand een RTM versie gekregen afkomstig van MSDN deze is niet geactiveerd dus zal snel verlopen. Kan ik nu met de upgrade licentie key de RTM versie activeren? Die RTM versie is gewoon een Retail versie volgens mij. (Ik heb overigens ook een Vista licentie)

[ Voor 5% gewijzigd door Xiquena op 27-10-2009 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Laatst online: 10-09 17:08
Xiquena schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:14:
Vraagje, ik wil bij Surfspot een Windows 7 Ultimate licentie bestellen. Dit is een upgrade versie. Ik heb om te testen van iemand een RTM versie gekregen afkomstig van MSDN deze is niet geactiveerd dus zal snel verlopen. Kan ik nu met de upgrade licentie key de RTM versie activeren? Die RTM versie is gewoon een Retail versie volgens mij. (Ik heb overigens ook een Vista licentie)
Volgens mij kan dit wel, maar je kunt die upgrade van Surfspot ook gebruiken voor een clean install.
Ik had ook Windows 7 RTM op mijn pc staan, maar heb hem eerst geformatteerd en toen een fresh/clean install gedaan m.b.v. de DVD van Surfspot (upgrade versie dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 19:17

job

gambieter schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:07:
[...]

Ik lees hier dat ik gewoon de software mag blijven gebruiken als ik afstudeer.
Copy paste van de surfspot site:
MS Windows 7 Ultimate Upgrade kent een eeuwigdurend gebruiksrecht, dit houdt in dat wanneer je niet langer als student of leerling aan een instelling of school verbonden bent je van de software gebruik mag blijven maken
Heeft mijn Uni betere voorwaarden bedongen dan andere instellingen?
Toch raar dat dit er bij mij bijstaat.

[ Voor 16% gewijzigd door job op 27-10-2009 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
eerder in dit topic is al gemeld dat de beperkte gebruiksrecht alleen geld voor medewerkers.
de (MT) versie.
Deze betalen overigens maar 18 euro voor windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

job schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:46:
Ik lees hier dat ik gewoon de software mag blijven gebruiken als ik afstudeer.
Copy paste van de surfspot site:
[...]
Heeft mijn Uni betere voorwaarden bedongen dan andere instellingen?
Toch raar dat dit er bij mij bijstaat.
De studenten- en medewerkerslicenties zijn verschillend, zowel in gebruiksrecht als prijs. Helaas krijg je geen keuze, ik zou met plezier meer hebben betaald voor een "eeuwige" licentie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

edit: nevermind.

[ Voor 141% gewijzigd door job op 27-10-2009 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Mij zou het persoonlijk totaal niet uitmaken of het volgens de kleine lettertjes nu legaal is of niet. Als het updaten e.d. gewoon blijft werken lijkt het mij prima en of het dan misschien niet meer helemaal legaal is volgens de regels boeit toch niet voor thuisgebruik.

Voor bedrijven ligt het eruit anders, dat weet ik ook wel maar voor thuisgebruik lijkt me dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Je kan gewoon blijven updaten. Dus voor thuisgebruik maakt het inderdaad niet uit.

edit: ik zie inderdaad dat voor medewerkers de voorwaarden anders zijn.
Maarja, dat kunnen ze bij MS toch niet controleren.

[ Voor 115% gewijzigd door job op 27-10-2009 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:43
Xiquena schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:14:
Ik heb hetzelfde maar wacht even meerdere reacties af in dit topic. Ik heb wel een licentie voor XP, maar Windows 7 hier al geïnstalleerd en hoef dus alleen nog de goede key in te voeren. Ik neem aan dat je die bij het DVDtje krijgt dat je krijgt opgestuurd. Ben er niet van op de hoogte of je in Windows zelf de key kunt veranderen of dat je een programmaatje nodig bent.

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het gebruiken van een surfspot-sleutel om een niet bijhorende disk te activeren kan het gevolg hebben dat WGA kan gaan bokken. OGA doet dat in ieder geval als je een key bij een Office-installatie gebruikt die bij een andere versie hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effe ter bevestiging op de orriginele vraag

Wanneer je de Upgrade versie koop vasn Windows 7 kan je inderdaad een clean install doen.

MAAR

Je kunt hem niet activeren omdat de upgrade de serial key mist van vista.

XP geldt dus niet en is niet mogelijk om zo te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Markicks schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:34:
[...]

Ik heb hetzelfde maar wacht even meerdere reacties af in dit topic. Ik heb wel een licentie voor XP, maar Windows 7 hier al geïnstalleerd en hoef dus alleen nog de goede key in te voeren. Ik neem aan dat je die bij het DVDtje krijgt dat je krijgt opgestuurd. Ben er niet van op de hoogte of je in Windows zelf de key kunt veranderen of dat je een programmaatje nodig bent.
Ik ben hier ook zeer benieuwd naar en ik hoop dat iemand hier een antwoord op kan geven, want volgens mij schelen windows 7/vista disks niet/nauwelijks meer van elkaar (op uitzondering van OEM fabrikanten die er een certicaat bij installeren).

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esvedebe
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 19:46
Via Surfspot is nu ook Windows 7 Professional Upgrade te bestellen voor € 49,75. Windows 7 Ultimate Upgrade kost nog steeds € 69,75
Maar let op: "Vanaf 11 november worden de bestellingen verstuurd"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muramasa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:49
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 02:12:
Effe ter bevestiging op de orriginele vraag

Wanneer je de Upgrade versie koop vasn Windows 7 kan je inderdaad een clean install doen.

MAAR

Je kunt hem niet activeren omdat de upgrade de serial key mist van vista.

XP geldt dus niet en is niet mogelijk om zo te activeren.
Wat een onzin, ik heb Windows 7 Ultimate clean install gedaan (moest wel, 32 naar 64 bit), en had alleen een Windows 7 RC op de pc staan, en installeren en activeren op een geformatteerde schijf gaf geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Helemaal geen onzin...

Had Vista van mijn computer gegooid (omdat het slecht werkte) en kan nu 7 niet activeren omdat de key een upgrade betreft.

Als Microsoft nu de mogelijkheid bood om je Vista key en je Windows 7 key in te voeren ...

(zo moeilijk is dat niet heren M$ progammeurs)

Die Vista had ik ook als upgrade dvd.

Het is toch van de zotte dat ik eerst XP moet installeren, vervolgens Vista en als laatste 7 ?

En als je W7 weer eens opnieuw wil installeren (of moeten door virussen, trojans of ander gedoe) gaat dit feest weer opnieuw beginnen ??

Geef mij dan maar een Mac (geen gezeur met keys en upgrade perikelen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
Vhond schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 11:14:
Het is toch van de zotte dat ik eerst XP moet installeren, vervolgens Vista en als laatste 7 ?
Upgraden vanaf XP kan ook?

[ Voor 54% gewijzigd door anthonycd op 17-11-2009 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Helemaal geen onzin...

Had Vista van mijn computer gegooid (omdat het slecht werkte) en kan nu 7 niet activeren omdat de key een upgrade betreft.
..
Als je nou gewoon niet vista eraf gegooid had, maar de win7 upgrade vanaf DVD geboot, en dan bij het kiezen van de harde schijf waarop je hem wilde installeren deze formateren vanuit de win7 setup, dan had win7 al gezien dat er eerder vista op stond, en had je hem gewoon kunnen activeren.

En als je W7 weer eens opnieuw wil installeren (of moeten door virussen, trojans of ander gedoe) gaat dit feest weer opnieuw beginnen ??
Zoals hierboven al gezegd kun je ook direct vanaf xp, en daarnaast zijn er ook nog andere opties om te upgrade toch te activeren (install 2 keer draaien. 1 maal clean, 1 maal als upgrade) of iets met re-arm ofzo.
Dan neem je toch gewoon een Mac.
Als je geen upgrade gedoe wil hebben had je maar retail of oem moeten aanschaffen.
Is het zo vreemd dat microsoft zijn software enigzins wil afschermen?
Je hebt toch het recht om je eigendom te beschermen. De upgrade versie is bedoeld als tegemoetkoming voor iemand die al een OS heeft, als ze hier dan geen controle op zouden uitvoeren, zou helemaal niemand meer retail kopen.

[ Voor 46% gewijzigd door M a r c o op 17-11-2009 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvnieuwh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10-2022
Helemaal geen onzin...

Lees volgende artikel eens door. Staan wat interessante 'oplossingen' voor je klaar.
http://community.winsuper...media-with-microsoft.aspx

Hope this helps >:) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Nee dan krijg ik melding dat deze dvd alleen vista upgradable is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
M a r c o schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 11:30:

Zoals hierboven al gezegd kun je ook direct vanaf xp, en daarnaast zijn er ook nog andere opties om te upgrade toch te activeren (install 2 keer draaien. 1 maal clean, 1 maal als upgrade) of iets met re-arm ofzo.

[...]

Dan neem je toch gewoon een Mac.
Als je geen upgrade gedoe wil hebben had je maar retail of oem moeten aanschaffen.
Is het zo vreemd dat microsoft zijn software enigzins wil afschermen?
Je hebt toch het recht om je eigendom te beschermen. De upgrade versie is bedoeld als tegemoetkoming voor iemand die al een OS heeft, als ze hier dan geen controle op zouden uitvoeren, zou helemaal niemand meer retail kopen.
Vanaf XP lukt niet (zie hierboven)
en dat geklooi met re-arm vanf de console is nou ook niet echt wat je wil. Je weet niet of je bij een update van Windows 7, bv SP1, 2 en wat er nog gaat komen niet weer hetzelfde gel*zer hebt (lees de fora er maar op na (http://www.sevenforums.co...-install-windows-7-a.html)
Bovendien blijf ik erbij dat je ook met een invoer van 2 keys kan volstaan (Adobe upgrade pakketten gebruiken dit al langer en dat werkt veeeeeeel makkelijker, geloof mij...)
Ik heb al een Mac en ben daar inderdaad content mee, evengoed als dat ik een Linux distro gebruik waarmee ik dat probleem ook niet heb...

Elke systeembeheerder zal het probleem (het upgrade GEDOE van Microsoft) onderstrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Voor zover ik weet is XP ook kwalificerend voor een upgrade naar win7.
Je kunt er alleen geen in-place upgrade mee doen.
Een clean install (aangepaste installatie) met een upgrade disc zou wel moeten kunnen als je XP hebt.

Apple hoeft bovendien zijn OS niet zo streng te beveiligen, omdat ze de winst daarvan al maken bij de verkoop van de hardware. Dat is natuurlijk weer heel wat anders.

[ Voor 27% gewijzigd door M a r c o op 17-11-2009 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Ok,

Ik wil het geen Apple vs. MS topic laten worden.

Ik zal eens kijken of het met een aangepaste install lukt ; )

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 17-11-2009 14:02 . Reden: M$ -> MS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Aangezien dit topic volgens mij ondertussen totaal niet meer gaat over het onderwerp van de TS en het ook weinig meer met het Shopping Forum van doen heeft zet ik hem op slot.

VHond, als je nog technische hulp nodig hebt bij je windowsinstallatie, dan kan je daarvoor in Windows Clients terecht :)

Oh, en M$ zien we liever niet, daar ben je ook al vaker op gewezen, let daar even op in het vervolg ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.