Had over dit probleem al gepost in het grote Windows 7 topic, maar op aanraden van mensen daar nu eigen topic. Ik heb recent op een laptop Windows 7 geinstalleerd maar helaas wordt audio niet goed afgespeelt: het stottert en vervormt als een malloot. Na enig zoekwerk een tool geinstalleerd om de zogenaamde DPC latency te meten:

Als je bedenkt dat het max 500us mag bedragen, is het voorstelbaar dat audio niet goed afspeelt
. De suggestie is dat het een device driver is die verantwoordelijk is. Ik alles wat uit te zetten is uitgezet: geen verschil. Er zijn alleen een aantal dingen die niet uitgezet kunnen worden, zoals de display driver, het eerste ATA channel maar ook de touchpad niet. Die overigens verkeerd herkend wordt als ps/2 compatible muis.
Ik heb ook Xperf van Microsoft geprobeerd om te kijken welke device driver de latency geeft, maar die werkt niet goed. Iemand een suggestie waar ik het zoeken moet?

Als je bedenkt dat het max 500us mag bedragen, is het voorstelbaar dat audio niet goed afspeelt
Ik heb ook Xperf van Microsoft geprobeerd om te kijken welke device driver de latency geeft, maar die werkt niet goed. Iemand een suggestie waar ik het zoeken moet?