[Windows 7] Audio stottert

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:53
Had over dit probleem al gepost in het grote Windows 7 topic, maar op aanraden van mensen daar nu eigen topic. Ik heb recent op een laptop Windows 7 geinstalleerd maar helaas wordt audio niet goed afgespeelt: het stottert en vervormt als een malloot. Na enig zoekwerk een tool geinstalleerd om de zogenaamde DPC latency te meten:

Afbeeldingslocatie: http://www.laudio.nl/webspace/Misc/DPC%20latency.png

Als je bedenkt dat het max 500us mag bedragen, is het voorstelbaar dat audio niet goed afspeelt :). De suggestie is dat het een device driver is die verantwoordelijk is. Ik alles wat uit te zetten is uitgezet: geen verschil. Er zijn alleen een aantal dingen die niet uitgezet kunnen worden, zoals de display driver, het eerste ATA channel maar ook de touchpad niet. Die overigens verkeerd herkend wordt als ps/2 compatible muis.

Ik heb ook Xperf van Microsoft geprobeerd om te kijken welke device driver de latency geeft, maar die werkt niet goed. Iemand een suggestie waar ik het zoeken moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jw_moonshine
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-07-2023
ik heb ook van een soortgelijk iets last gehadmet win7. het stotterde niet, maar gaf van dat stoorgeluid( weet niet precies hoe ik dat moet zeggen). wat bij mij hielp, was de drivers downloaden van mijn geluidapparaat. toen was het over bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit ook het geval onder een ander OS?

Ik denk dat dit een gevalletje hardware is. Veel laptops hebben nogal vage bridges zoals tussen GPU en Geluid.

Als het alleen onder Windows 7 gebeurt is er met de laptop niets mis, maar is het een driverissue onder Seven.
Als het ook onder een ander OS zo hoog is zit er iets niet goed.
Een echt defect denk ik niet want het geheel is vrij consistent en gewoon veel te hoog.

Je kunt ook een andere mediaplayer proberen en zo de cache omhoogschroeven, maar dat is een lapmiddel.
Staat er in je IRQ lijstje ook IRQ -1, -2, -3 ?

Heb je ook gekeken wat er gebeurt als je WLAN uitzet en andere overbodige zaken en desnoods via apparaatbeheer uitzetten?

1. We willen graag wat meer informatie over die laptop :)
2. We willen graag weten welke driver je draait
3. We willen graag een overzicht van apparaatbeheer en je kunt dat lijstje op verschillende manieren weergeven in het menu view.

Zelf zit ik onder WIndows 7 rond de 100 microsoconden en dat is lager als onder Vista. Hier is het tegenovergestelde aan de hand. We kunnen niet zomaar suggeren wat het probleem is en daarom hebben we meer technische informatie nodig over je lappie. Zie het niet als zeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:53
jwkanjer schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:41:
ik heb ook van een soortgelijk iets last gehadmet win7. het stotterde niet, maar gaf van dat stoorgeluid( weet niet precies hoe ik dat moet zeggen). wat bij mij hielp, was de drivers downloaden van mijn geluidapparaat. toen was het over bij mij.
Ik heb al een andere geluidskaart geprobeerd, namelijk een externe, maar dat gaf hetzelfde probleem helaas.
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:23:
Is dit ook het geval onder een ander OS?

Ik denk dat dit een gevalletje hardware is. Veel laptops hebben nogal vage bridges zoals tussen GPU en Geluid.

Als het alleen onder Windows 7 gebeurt is er met de laptop niets mis, maar is het een driverissue onder Seven.
In de vorige install, WinXP, deed ie het idd wel gewoon.
Je kunt ook een andere mediaplayer proberen en zo de cache omhoogschroeven, maar dat is een lapmiddel.
Staat er in je IRQ lijstje ook IRQ -1, -2, -3 ?
Yep, de onboard (RadeonX600) staat op -2.
Heb je ook gekeken wat er gebeurt als je WLAN uitzet en andere overbodige zaken en desnoods via apparaatbeheer uitzetten?
Heb alles wat uit kan, uitgezet zonder verschil. Het enige opvallende wat niet uitgezet kan worden, is de touchpad. En deze wordt ook foutief herkend als een ps/2 compatible mouse. Helaas ondersteund de laptop zelf niet de mogelijkheid om het touchpad uit te zetten (superhandig :P).

Het is een Paradigit Voyager 9270. Overgenomen van mijn pa nadat mijn vorige gejat is. Het lijkt er een beetje op dat het de touchpad is die het probleem veroorzaakt, maar ik heb echt geen idee hoe ik daar een nieuwe driver voor moet vinden!

Afbeeldingslocatie: http://www.laudio.nl/webspace/Misc/Device%20manager.png