Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind iig alles met de lijst uit mediaportal.

Zijn er trouwens mensen met ervaring met zo'n cheape dvb-c usb stick?
Heb een htpc in de planning voor mijn ouders waar geen pci/pci-e kaarten in kunnen maar wel usb poorten zijn. Een mac mini is klein en heeft een dvd speler die nu regio vrij te maken is en nog eens stil. Kan ik namelijk hun mac-mini ombouwen tot wat nuttigs :P
Kan gelijk die graf settop box van een humax weg die continue vast loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op maandag 26 juli 2010 @ 13:59:
Ik vind iig alles met de lijst uit mediaportal.

Heb een htpc in de planning voor mijn ouders waar geen pci/pci-e kaarten in kunnen maar wel usb poorten zijn. Een mac mini is klein en heeft een dvd speler die nu regio vrij te maken is en nog eens stil. Kan ik namelijk hun mac-mini ombouwen tot wat nuttigs :P
Alle dvb-c sticks die ik ken hebben geen enkele ondersteuning voor smartcards. Tenzij je in Caiway gebied zit (waar het dan ook nog maar afwachten is of het werkt) heb je er geen drol aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar komt weer de smargo om de hoek kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 18:05
Ik kom er maar niet uit met 4TR.

Heb zowel een Terratec Cinergy C PCI HD geprobeerd i.c.m. Smargo/NewCS als een AnySee. Ik kan de kanalen gewoon vinden met de laatste 5555 transponderlijst die babyxl heeft gepost (moest wel daarvoor de beta drivers voor de cinergy gebruiken, waardoor ze als een mantis worden herkend in 4tr :S). Echter, wanneer ik via de FTR Management Console live te wil kijken (of via MP Client RC4, middels de plugin) krijg ik de melding "Failed to tune to channel".

Dingen die ik heb geprobeerd:

- Meerdere reinstalls
- Rebooten
- Cards forcen op "cable" ipv automatic

Iemand enig idee waar ik moet zoeken? Weet ook bijvoorbeeld ook niet waar ik de logfiles zou kunnen vinden...

Compromises are for the weak

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die beta drivers zorgen er idd voor dat de kaart als een mantis wordt gezien.
Niet heel gek want origineel is het een Twinhan Mantis DVB-C, die ze in licentie hebben en waarvan de drivers licht aangepast zijn met een hardware id en ander naampje. Kwa hardware zijn ze 100% identiek. Maar door die hardware lock zijn de drivers onderling niet uitwisselbaar, iig niet zonder editen.
Zoek daar dus iig niks achter.

Failed to tune to channel doet mij denken aan een NewCS issue, kreeg ik door dat slaaptoestand/rebooten gedoe. Zet eens de newcs.xml terug uit de guide, verander de poort en probeer opnieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-07 08:01

mace

Sapere Aude

Ja de device en vendor ID aanpassen in een infje is een koud kunstje. :D

In linux is het wat lastiger, dan moet je de source van de driver editen. :P

[ Voor 35% gewijzigd door mace op 27-07-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vooruit omdat ik het zo grappig vind:

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalrise.eu/images/products/dvb_tuner/cab/2040/large.jpg
Originele Twinhan Mantis AD-CP400

Afbeeldingslocatie: http://dvbmall.ru/uploaded/goods/9/CableStar_HD_2.jpg
Technisat CableStar HD2

Afbeeldingslocatie: http://www.terratec.net/de/produkte/bilder/img/2415082_ba6d1ecd4e.png
Terratec Cinergy-C

En wat is het verschil? een ander pcb kleurtje en hardware id :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ja joh, gewoon de goedkoopste nemen dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iets geheel anders even naar aanleiding van dit topic: Voortijdig nieuw deel van een 'groot' topic aanmaken

Misschien handig een nieuwe topicstart te maken met verwijzingen naar alle fixes die we tegen gekomen zijn en vaak voorkomende problemen. Heb al een aantal keer mensen niet zien zoeken binnen het topic, en het begint ook wat onoverzichtelijk te worden. Het is maar een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187577

lintweaker schreef op donderdag 17 december 2009 @ 20:26:
Ik heb nu 2x een Mystique Cabix-C2 naar tevredenheid draaien compleet met CI's en CAM's icm MythTV. Beide kaarten besteld via dvbshot.net/
Kunnen mensen werkende opstellingen hier posten met precies de producten die je hebt gekocht? Graag icm linux/mythtv en ziggo dvb-c. Alvast bedankt!

Ik zou eigenlijk een opstelling willen maken voor rond de 150 euro. Ik heb al heel veel research gedaan, maar kom er zo niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou vooruit:

Terratec + smargo + mediaportal
FloppyDTV + alphacrypt classic + mediaportal
FloppyDTV + alphacrypt classic + MCE win7
Terratec H7 + alphacryp classic + eyetv (mac)

2x bij mijn ouders en 2x bij mij :)
En heb nog zat zelfde configs gebouwd voor vrienden en kennissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:18
Anoniem: 187577 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:58:
[...]

Kunnen mensen werkende opstellingen hier posten met precies de producten die je hebt gekocht? Graag icm linux/mythtv en ziggo dvb-c. Alvast bedankt!

Ik zou eigenlijk een opstelling willen maken voor rond de 150 euro. Ik heb al heel veel research gedaan, maar kom er zo niet uit.
Daarvoor kun je beter het topic gewoon even doorlezen, er zijn namelijk meerdere manieren mogelijk. Goedkoopste is een dvb-c kaartje en een cardreader, ben je voor rond de 80 euro klaar. Aangezien je linux wilt gaan draaien kun je ook even in dit topic kijken voor een alternatieve tv service: [TV Headend] Het grote TV Headend topic
Donderstraaltje schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 18:15:
Dual tuner hoeft ook niet veel geld te kosten, kan wel hoor :P
Bij een softcam oplossing is dual tuner idd zeer voordelig, alleen de kosten van 'n extra dvb-c kaartje :)

[ Voor 98% gewijzigd door Nielson op 27-07-2010 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dual tuner hoeft ook niet veel geld te kosten, kan wel hoor :P
Bij mijn ouders staat een "dure" dual tuner setup met 2x floppydtv en alphacrypt, uit een tijd dat cardsharing nog een taboe hier was.
Wil een van die kaarten binnenkort hier in v&a zetten omdat de slaapkamer pc nu zelf een kaart heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172448

Mijn werkende config.

1x HDHomerun (dual tuner) +- 150 euro
1x Smargo Reader 20 euro dacht ik.
1x DVBlink 20 euro
1x Windows Media Center 7 (gratis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-07 21:58

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Tha_Butcha schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:41:
Echter, wanneer ik via de FTR Management Console live te wil kijken (of via MP Client RC4, middels de plugin) krijg ik de melding "Failed to tune to channel".
Heb je de ACamd.dll en cardclient.conf in de ..\For The Record\RecorderTuner Service\MDPlugins\Card1_1\ map staan?

Klinkt nl als een NewCS foutje. Of de config van NewCS is niet goed, of de cardclient.conf is niet goed.. Dit probleem had ik ook toen ik NewCS als Service wilde draaien (was vergeten om eerst naar de directory te gaan dmv. CD, en dan newcs.exe te starten, dit had ik toen opgelost met een simpele batch file).

Nu draai ik NewCS in Task Scheduler in Win 2008 R2...

Pak anders even mijn config files en probeer het dan eens. Die werken nl omdat ik die zelf ook heb draaien.

Hier mijn config:

Server:
1x Windows Home Server Vail Beta (Based on Windows 2008 R2) (gratis t/m Januari 2011).
1x For The Record met Argus (gratis).
1x Terratec Cinergy HD PCI (€ 60,- 2e hands)/
1x Phoenix Cardreader van Satboy (+/- € 22,- bij Satboy).

Client:
1x Mediaportal RC6 Client(op het moment van schrijven) (gratis).

[ Voor 22% gewijzigd door Cybergamer op 27-07-2010 19:55 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359369

Beste allemaal,

Ik wil graag een htpc opbouwen om programma's van ziggo tegelijkertijd te kiijken en opnamen (ook verschillende programma's). Moet ik twee tuners van hetzelfde fabrikant gebruiken (bv, 2x floppydtv) of kan ik twee combineren (bv, floppydtv + cinergy)?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Ligt er een beetje aan welk programma je gebruikt, maar zolang de tuners bda drivers hebben kun je ze meestal gewoon gebruiken, zelfs verschillende types (dvb-c, dvb-t, etc) combineren. Weet alleen niet hoe het gaat bij verschillende decrypters (cam/softcam), neem aan dat je al een floppydtv hebt en daar ook een alphacrypt bij hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ik ga zelf maar weer eens aan de slag hiermee.

Een aantal jaar geleden ben ik hier mee aan het experimenteren geweest, met softcams en phoenix interfaces, maar ik was een beetje vroeg ermee dus ik kreeg het niet echt aan de praat.

Ik heb nog twee fujitsu-siemens DVB-C kaarten, maar die zijn met hardwarematige MPEG decoder, en ik begrijp dat je die niet kan gebruiken om HD mee te kijken, of om meerdere zenders per transponder op te nemen? (Omdat de stream altijd door de decoder gaat)

Grappig eigenlijk dat je tegenwoordig meer hebt aan budgetkaarten die feitelijk alleen maar tunen en de rest overlaten aan de software, en je met je dikke full-featured kaart dus veel minder kan.
Nouja.

[ Voor 17% gewijzigd door mace op 28-07-2010 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn dat die kaarten die in die siemens box zaten destijds van de hcc? Dat was toen echt leuk :D
Zat ook een cardreader(phoenix) in die ik nooit aan de gang heb gekregen, maar ook cam support.
Die doen idd geen hd maar volgens mij lag dat ergens anders aan? beetje te lang geleden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Donderstraaltje schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 12:13:
Zijn dat die kaarten die in die siemens box zaten destijds van de hcc? Dat was toen echt leuk :D
Zat ook een cardreader(phoenix) in die ik nooit aan de gang heb gekregen, maar ook cam support.
Die doen idd geen hd maar volgens mij lag dat ergens anders aan? beetje te lang geleden :P
Ja klopt dat waren die dingen. Ik gebruik de mijne nu als voetensteun. :X :X
CI-interface heb ik er nooit bij gehad en ik voel sowieso meer voor een softcam, als ziggo dan de alphacrypts ooit blokkeert is dat misschien nog wel te verhelpen met een update van de softcam. :)

De kaartlezer is een phoenix? Zeker weten? In dat geval moet ik hem er even uitslopen. :P
Kan ook dat het een smartmouse is, wat hetzelfde is als een phoenix maar met geinverteerde levels.
Eventueel nog het kristal vervangen voor een 6MHz exemplaar en gaan met die banaan.

[ Voor 19% gewijzigd door mace op 28-07-2010 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb hem hier niet meer liggen dus weet het niet meer.
Weet wel dat iemand hem toen er een satteliet kaart in gestopt heeft en die reader als softcam ofwel werkend heeft gekregen ofwel heeft vervangen voor een ander exemplaar.
Meen dat het oorspronkelijk bedoeld was dat je tv kon kijken zodra je er je hotel kaart in stak, ofzo.
Waren toen iig heel veel topics en webpagina's over, zou best wel weer zo'n ding willen hebben voor de fun.

Voor diegene die geen idee hebben waar het nu over gaat:
Anoniem: 49360 in "[CM][EL] Wat doe jij met je Siemens Nixd..."
Siemens nixdorf mmbox, deze waren voor 60 gulden destijds (meen dat het 60 gulden was) te koop op de hcc beurs van 2001/2002 ofzo? meen dat ze ze ook 2 jaar achter elkaar hadden.
Anyway hier zat een dvb-c kaart in soms met cam module soms zonder, en een kaart module op front.
Ding draaide moeilijk windows maar wel perfect linux, en dat weerhield er mij toen van echt leuke dingen mee te doen. Soort van settop box was het maar op x86 hardware :)
Dat os was ook prima, voor destijds, wel eens screenshots van gezien.

[ Voor 43% gewijzigd door Donderstraaltje op 28-07-2010 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mook
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-07-2022
is het mogelijk om een anysee e30tc plus te laten werken in vlc player?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vlc kan in principe prima streams aan dus ik zou het zoeken iets in de richting van 4tr + vlc plugin ofzo.
Standaard zal het wel niet gaan. Maar misschien is dvb-viewer dan iets voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Donderstraaltje schreef op maandag 26 juli 2010 @ 13:59:

Zelf gebruik ik in een pc 2x Hauppauge WinTV-HVR-930C met Windows 7 Mediacenter en dvblogic. Een Smargo Smartreader met newcs als card-server (die overigens op een andere pc staat)
Is wel wat anders dan een mac-mini maar de vraag betrof cheapo dvb-c usb sticks.
Samen met de Smargo zijn die 2 usb-ontvangers ongeveer even duur als 1 anysee ontvanger. De werking is absoluut stabiel.
De Hauppauge kan zowel DVB-C, DVB-T en analoge tv ontvangen.

Op zoek naar een oplossing voor problemen met newcs na het opnieuw opstarten van windows zag ik dit bericht
Het werkte bij mij niet zoals in de workaround is gesteld. Ik deed het volgende:
-Power Trigger is hier niet bij nodig.get rid off it
-Start.cmd en run.cmd in de Newcs map zetten.
-Start.cmd in de opstart directory zetten.
-Newcs.exe in de opstart directory zetten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mook
Donderstraaltje schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:00:
vlc kan in principe prima streams aan dus ik zou het zoeken iets in de richting van 4tr + vlc plugin ofzo.
Standaard zal het wel niet gaan. Maar misschien is dvb-viewer dan iets voor je?
ehm ben niet zo bekend met die namen
wellicht heb je exacte programma namen dan zoek ik ze wel op via google

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VLC-player: http://lmgtfy.com/?q=vlc+player
4 the record: http://lmgtfy.com/?q=4+the+record
dvb-viewer: http://lmgtfy.com/?q=dvb-viewer

Ik betwijfel trouwens als je niet eens google skills hebt en omdat je duidelijk niet weet wat 4 the record is of je wel dit draadje gelezen hebt. Betwijfel daarom ook of je het wel voor elkaar gaat krijgen zelf. VLC is iig niet iets wat ik meen ook maar iemand gebruikt hier om dvb-c te kijken, los daarvan of het ootb kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04:55
mook schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:28:
ehm ben niet zo bekend met die namen wellicht heb je exacte programma namen dan zoek ik ze wel op via google
Gewoon respectievelijk vlc, 4tr en dvb-viewer in google tikken en de bovenste link nemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Donderstraaltje schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 12:42:
Heb hem hier niet meer liggen dus weet het niet meer.
Weet wel dat iemand hem toen er een satteliet kaart in gestopt heeft en die reader als softcam ofwel werkend heeft gekregen ofwel heeft vervangen voor een ander exemplaar.
Meen dat het oorspronkelijk bedoeld was dat je tv kon kijken zodra je er je hotel kaart in stak, ofzo.
Waren toen iig heel veel topics en webpagina's over, zou best wel weer zo'n ding willen hebben voor de fun.
Ja ik heb er zelf iets van 40 euro voor betaald uiteindelijk, via via.

Die kaartlezer kon je de bios mee beveiligen, dan kon je niks zonder de admin-kaart ofzo.
Tevens zat er een tooltje op de PC waar je allerlei dingen mee kon. Ik heb dat nooit gebruikt want er was een reële kans dat je jezelf buitensloot met die krengen, kon je weer de bios gaan resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iets anders wat me opvalt (waarschijnlijk omdat de markt voor dvb-c behoorlijk klein is), is dat er weinig dual (lees geen één) dvb-c tuner is. Zat analoge, veel dvb-t, vind ook genoeg dvb-s2, maar waar blijft dvb-c? Echt weer een gevalletje jammer, zijn wij hollanders nu echt zo'n uitzondering dat dvb-c hier zo populair is?

Buiten dat het voor mij de enige optie is, lees centrum Utrecht, oud pand. Wij mogen geen schotel plaatsen van de gemeente, de kabels in dit huis zijn redelijk rot dus slechte analoge ontvangst, en dvb-t? :')
Zodra er hier een scooter voorbij komt of een vrachtwagen dan valt het toch al slechte digitenne signaal volledig weg, om over de compressie maar niet te praten.
Heb wel 2 prototypes gezien van dual en quad dvb-c kaarten maar daar is in een jaar nog niks aan veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mook
Donderstraaltje schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:39:

Ik betwijfel trouwens als je niet eens google skills hebt en omdat je duidelijk niet weet wat 4 the record is of je wel dit draadje gelezen hebt. Betwijfel daarom ook of je het wel voor elkaar gaat krijgen zelf. VLC is iig niet iets wat ik meen ook maar iemand gebruikt hier om dvb-c te kijken, los daarvan of het ootb kan.
ergens bekend mee zijn dat is het codewoord.
als je 100 antwoorden moet doorspitten in 4 delen van dit topic dan weet je niet precies waar je moet zoeken.
vlc ben ik zelf wel bekend mee. ik stream namelijk wel eens een voetbalwedstrijdje via sopcast namelijk...
bedankt tot zover..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb pas aangegeven dat het onoverzichtelijk aan het worden is; Donderstraaltje in "\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 4]"
Dan nog had je 4 the record wel moeten herkennen, afgelopen 5 pagina's ontzettend veel over gediscussieerd incl. guide zelfs.

Wat heb je zelf al geprobeerd?

Ohja ik ben nu aan het spelen: dvb-t terratec usb stickje + smargo en digitenne pay card.
Dat werkt dus ook alleen andere card id natuurlijk :P
NewCS ziet ook mooi dat het een conax kaart is.
Dus dan zal een dvb-c stickie ook wel werken voor mijn ouders.
Mooi om te zien dat het zo universeel werk dat gedeelte, komt echt aan dat je alleen het signaal moet zien binnen te krijgen.

[ Voor 37% gewijzigd door Donderstraaltje op 28-07-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik mis eigenlijk een echt goede topicstart. Ik heb zelf wat dingen besteld en ga een mooie howto schrijven voor op tweakblogs (ubuntu+mythtv+smartmouse phoenix+TT dvb-c). Hier komt later dan ambilight-howto bij mits alles lukt :).

Misschien aparte topicstarts voor linux en windows (en mac), zodat het een stuk overzichtelijker kan worden.

Edit: 4 topics zou mooi zijn: linux, mac, windows, hardware

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 187577 op 28-07-2010 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon de eerste 3 (maybe 4?) posts dan van een nieuw topic reserveren.

1ste algemene info over dvb-c, windows, linux en gevolgd door mac oplossingen.

Op zich zou ik die voor windows en mac wel willen en kunnen schrijven.
Die van mac kan ik ook makkelijk bijhouden, van windows lijkt me veel werk en niet echt handig vanwege mijn studie.

[ Voor 44% gewijzigd door Donderstraaltje op 28-07-2010 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[/quote]
Op zoek naar een oplossing voor problemen met newcs na het opnieuw opstarten van windows zag ik dit bericht
Het werkte bij mij niet zoals in de workaround is gesteld. Ik deed het volgende:
[/quote]

Het is een workaround voor het probleem dat newcs zich ophangt als de pc uit standby word gehaald. Daar dient power trigger ook voor. Als je newcs wilt laten opstarten als je de pc aanzet kun je ook gewoon een snelkoppeling plaatsen in het start menu mapje opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

Anoniem: 172448 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 17:42:
[/quote]
[/quote]

Het is een workaround voor het probleem dat newcs zich ophangt als de pc uit standby word gehaald. Daar dient power trigger ook voor. Als je newcs wilt laten opstarten als je de pc aanzet kun je ook gewoon een snelkoppeling plaatsen in het start menu mapje opstarten
Mijn probleem had een andere oorzaak maar is wel vergelijkbaar met het standby probleem.
Newcs werd al automatisch gestart. Zoals gezegd zorgt newcs bij mij juist voor problemen bij het opnieuw opstarten van Windows. Na herstarten moet ik newcs ook een keer of 3 in en uitschakelen voordat het 't doet. De batch doet dit nu.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik nu oscam. Donderstraaltje heeft een paket samen gesteld wat out of the box werkt. Werkt ook direct na standby. Hoef je niet 3x opnieuw op te starten. Wel moet je oscam stoppen voordat de pc in standby gaat anders hangt ie zich op. Enig nadeel van oscam is dat je geen directe info hebt. Je kunt niet zien of de sleutels binnen komen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:39:

Met VLC kan ook direct je dvb kaart aanspreken. Alleen heeft het geen cam ondersteuning, dus alleen geschikt voor FTA zenders.
Om een dvb kaart te gebruiken in VLC kies je voor: Media -> Opnameapparaat openen... -> Opnamemodus: DVB directshow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

+ @pbeumer2001
Had idd al gelezen over oscam op zoek naar de "batch oplossing". Newcs heeft altijd goed gewerkt, ondanks het herstart probleem. Bovendien dient het als cardserver voor een aantal computers in mijn omgeving en kan ik eventuele aanpassingen zelf snel maken want het is vertrouwd.
Ik wil wel met oscam wat gaan experimenteren.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op moment heb ik newcs ook op een "server" staan en dat gaat helemaal prima :)
Laat gewoon mijn htpc connecten over een intern ip adres over wlan, perfect.
Echter die "server" doet vrij weinig, en ik weel een keer kijken of ik een atom based wlan ding kan maken met support voor de smargo, dat bestaat voor ddwrt/openwrt en weet ik het allemaal maar op mijn linksys nu lukt het niet. Mocht dat lukken is dat ook leuk als guide, plus het hoeft niets duurder te zijn dan een 300N accesspoint en je hebt nog beter bereik ook :)
Maar goed dat is de planning, zal wel uit draaien op de kerstvakantie.
Lijkt mij gewoon de meest ideale oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Laatst online: 18-06 14:49

gjs

Scoobydoobydoo

Thanks voor de credits _/-\o_
Als het goed is ontvang ik komende week m'n sim kaartlezer van dealextreme, dan kan ik weer wat met oscam op windows gaan spelen en een up to date pakketje maken.

[ Voor 24% gewijzigd door gjs op 28-07-2010 20:15 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Donderstraaltje schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 19:40:
Op moment heb ik newcs ook op een "server" staan en dat gaat helemaal prima :)
Laat gewoon mijn htpc connecten over een intern ip adres over wlan, perfect.
Echter die "server" doet vrij weinig, en ik weel een keer kijken of ik een atom based wlan ding kan maken met support voor de smargo, dat bestaat voor ddwrt/openwrt en weet ik het allemaal maar op mijn linksys nu lukt het niet. Mocht dat lukken is dat ook leuk als guide, plus het hoeft niets duurder te zijn dan een 300N accesspoint en je hebt nog beter bereik ook :)
Maar goed dat is de planning, zal wel uit draaien op de kerstvakantie.
Lijkt mij gewoon de meest ideale oplossing.
Een dreambox 500c is ook een optie, daar kan je ook newcs opdraaien en de kaartlezer zit er al in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beetje overkill, en vind het zelf ook niet echt handig :P
Daarbij kun je tegenwoordig met een beetje zoeken al voor 50/60 euro zo'n wlan ap bouwen.
Maar het lijkt me leuk weer een optie meer erbij te hebben, en ben ervan overtuigd dat het nog redelijk low tech is ook. Eventueel kun je dus al een sd kaart image/usb stick image maken die je alleen hoeft te flashen, rest gaat via de browser zoals altijd. Daarbij wat is er nu leuker dan zelf klussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mook
gertjan! schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 19:06:
[...]

Met VLC kan ook direct je dvb kaart aanspreken. Alleen heeft het geen cam ondersteuning, dus alleen geschikt voor FTA zenders.
Om een dvb kaart te gebruiken in VLC kies je voor: Media -> Opnameapparaat openen... -> Opnamemodus: DVB directshow
had dat inderdaad ondervonden maar kreeg geen beeld.
aangezien je niet de cam kan aanspreken valt dus VLC af eigenlijk.

dat is jammer
bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
mook schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:55:
is het mogelijk om een anysee e30tc plus te laten werken in vlc player?
DVBViewer kan streamen naar VLC Player, als je VLC installeert op dezelfde machine als DVBViewer kun je VLC ook laten transcoden waardoor de stream geschikter is om via internet te uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Anoniem: 187577 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 17:19:
[...]

Ik mis eigenlijk een echt goede topicstart. Ik heb zelf wat dingen besteld en ga een mooie howto schrijven voor op tweakblogs (ubuntu+mythtv+smartmouse phoenix+TT dvb-c). Hier komt later dan ambilight-howto bij mits alles lukt :).

Misschien aparte topicstarts voor linux en windows (en mac), zodat het een stuk overzichtelijker kan worden.

Edit: 4 topics zou mooi zijn: linux, mac, windows, hardware
Ik denk dat het verstandig is dat ik binnenkort de topics iets meer ga scheiden:
[DVB-C] Digitale Kabel TV met Windows Media Center
[DVB-C] Digitale Kabel TV met MediaPortal

Wat vinden jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk niet dat een scheiding veel nut heeft.
Zie liever een verbeterde topic start.
Een hoop kan wel weg, een hoop kan toegevoegd worden.

En dan zodra er iets belangrijks in het topic voorbij komt daar ook linken, zodat er bij bekende problemen geen excuus meer is dat je het niet meer kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Wat Donderstraaltje zegt.

Denk zelfs dat het beter is om de boel juist bij elkaar te houden en idd. met een goeie topicstart de boel uit te lichten. Op die manier zien nieuwelingen ook dat er meerdere mogelijkheden zijn.

Een FAQ met veel links naar posts zou denk ik ook wel helpen zoals Donderstraaltje al schreef.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Misschien dat ik van het weekend een paar uurtjes kan missen voor een nieuw deel met een verbeterde topic-start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
eXisTa schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 12:51:
Ik denk dat het verstandig is dat ik binnenkort de topics iets meer ga scheiden:

Wat vinden jullie.
Zelf heb ik een slechte ervaring met MP en een hele goede ervaring met WMC, maar dat zegt niks. Inmiddels zijn er nieuwere versies van MP verschenen, maar die ken ik niet. Je begrijpt dat ik liever WMC gebruik, wat mij betreft laat je het eerst zoals het is, ik vind het best en haal uit het forum wat ik nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MP is sinds 1.0 en zeker 1.1 echt stabiel te noemen.
Bij mijn ouders had ik daarom nog een WMC 7 bak staan maar die mag wat mij betref ook onder handen genomen worden. Daarbij wil ik ook nog eens meer met WMC gaan experimenteren, zag pas dat er nu ook tv logo's mogelijk zijn, enzo.
Op moment ben ik me meer op de hardware aan het toeleggen en filters binnen MP/WMC, ben van mening dat je daar nu de winst mee kan halen.
Verder zijn het 2 verschillende software pakketten en je houdt nu eenmaal van de ene of de andere user experience. Er zijn zeker in WMC ook dingen waarvan ik denk, goh, waarom heeft MP dat niet? (aantal staan op het lijstje voor MP2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Ik denk dat er voor beide wel voor- en nadelen zijn.

Enige wat ik op het moment mis in MP is de mogelijkheid om opnames op DVD te branden, wat WMC wel weer heeft. Ik ben nog steeds op zoek naar mogelijkheden, er zijn er wel een paar, maar die doen weer niet DVB ondertitels.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06:53

HaTe

haat niet

[...]

Wat vinden jullie.
Dat zal ik ook niet doen. Er is ook al een topic voor MediaPortal... Misschien dat je wel een topic kan maken voor WMC?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-07 10:23

The Zep Man

🏴‍☠️

[...]

Wat vinden jullie.
Niet zo'n goed idee. Zo sluit je de Linux gebruikers bijvoorbeeld uit. En ga je voor elk softwarepakket een apart topic maken, specifiek voor DVB-C? Als de posters maar duidelijk aangeven over welke situatie/softwarepakket zij schrijven, dan zie ik het probleem niet. En waar gaat iemand een algemene vraag stellen over bijvoorbeeld een DVB-C TV kaart?

[edit]
Wel een idee: zet deze in lijstje met vorige topics: \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 2]

[ Voor 16% gewijzigd door The Zep Man op 30-07-2010 08:11 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroykok
  • Laatst online: 21-11-2024
Anoniem: 172448 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 18:22:
Ik gebruik nu oscam. Donderstraaltje heeft een paket samen gesteld wat out of the box werkt. Werkt ook direct na standby. Hoef je niet 3x opnieuw op te starten. Wel moet je oscam stoppen voordat de pc in standby gaat anders hangt ie zich op. Enig nadeel van oscam is dat je geen directe info hebt. Je kunt niet zien of de sleutels binnen komen enz.
Dit zou ik wel eens willen uittesten, alleen weet ik niet hoe ik een scriptje maak om oscam te stoppen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

iFreaky schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 12:43:
Dit zou ik wel eens willen uittesten, alleen weet ik niet hoe ik een scriptje maak om oscam te stoppen..
Dat kan heel simpel met het commando:
taskkill /im oscam.exe /f
Anoniem: 172448 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 18:22:
Wat betreft de logging, een echte Tweaker had dat toch al lang zelf uitgevogeld ?
Als je in oscam.conf even de regels:
logfile = ./log/oscam.log
usrfile = ./log/oscamuser.log
verwijdert of er een # voor zet dan komt alle logging in je oscam.exe window :z

btw, het oscam pakketje is gemaakt door ondergetekende

[ Voor 32% gewijzigd door gjs op 30-07-2010 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroykok
gjs schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 15:12:
Dat kan heel simpel met het commando:
taskkill /im oscam.exe /f
Moet je dan Notepad starten en daarin "taskkill /im oscam.exe /f " zetten en dan opslaan als .cmd ?

Maar dan heb ik nog een vraag, voordat hij op standby gaat dan moet hij wel eerst dat script uitvoeren. Hoe doe ik dat? :) (dus als ik zeg maar op de uit knop druk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb al een begin gemaakt met een tut, zal komende week online komen. Zie Kiezo: MythTV .

Al het commentaar is welkom! Edit: Wacht even tot de admins mijn blog hebben goedgekeurd, duurt blijkbaar even?! Nieuwe link: Kiezo: MythTV

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 187577 op 30-07-2010 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

iFreaky schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 15:57:
[...]

Moet je dan Notepad starten en daarin "taskkill /im oscam.exe /f " zetten en dan opslaan als .cmd ?
Ja...
Maar dan heb ik nog een vraag, voordat hij op standby gaat dan moet hij wel eerst dat script uitvoeren. Hoe doe ik dat? :) (dus als ik zeg maar op de uit knop druk)
dat kan dan heel makkelijk door het script uit te laten voeren door Task Scheduler. Die opstarten en dan de relevante stappen doorlopen. :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Anoniem: 187577 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 17:54:
Ik heb al een begin gemaakt met een tut, zal komende week online komen. Zie Kiezo: MythTV .

Al het commentaar is welkom! Edit: Wacht even tot de admins mijn blog hebben goedgekeurd, duurt blijkbaar even?! Nieuwe link: Kiezo: MythTV
Ik mis het newcs verhaal eigenlijk, of sasc-ng of wat men ook gebruikt tegenwoordig. B) .

[ Voor 5% gewijzigd door mace op 31-07-2010 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik mis eigenlijk best wel veel nog, of mijn linux kennis schiet enorm te kort :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroykok
babyxl schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:37:
dat kan dan heel makkelijk door het script uit te laten voeren door Task Scheduler. Die opstarten en dan de relevante stappen doorlopen. :)
Ik heb me helemaal rot zitten zoeken... kan het niet vinden in Task Scheduler. Bestaat er geen programma voor dat je simpel die batch kan aanklikken voordat hij op Standby gaat?

Beetje verwarrend allemaal 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

iFreaky schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 03:33:
[...]
Ik heb me helemaal rot zitten zoeken... kan het niet vinden in Task Scheduler. Bestaat er geen programma voor dat je simpel die batch kan aanklikken voordat hij op Standby gaat?
Start - Accessories - System Tools - Task Scheduler.
Maar hoe babyxl dit wil laten doen voordat de pc in standby gaat is mij ook een raadsel.
Ik zie geen conditie 'standby' namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
iFreaky schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 03:33:
Misschien kun je hier wat mee. Ik heb het zelf niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Je kunt met MCE Standby Tool (laatste versie hier) ook scripts uitvoeren bij het in standby zetten én er weer uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroykok
@gjs
Inderdaad, daarom vond ik het al vreemd...

@Nielson
Thanks, daar ga ik even mee stoeien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

gjs schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 09:52:
[...]
Maar hoe babyxl dit wil laten doen voordat de pc in standby gaat is mij ook een raadsel.
Ik zie geen conditie 'standby' namelijk.
Ik zit net even te kijken in de Task Scheduler, en je hebt helemaal gelijk. Ikzelf maak geen gebruik van standby op mijn server, maar ik dacht toch eigenlijk wel dat het er tussen stond. Blijkbaar niet dus.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Met eventghost kan het ook. Met Rivatuner kan het ook.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mace schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 01:15:
[...]

Ik mis het newcs verhaal eigenlijk, of sasc-ng of wat men ook gebruikt tegenwoordig. B) .
Ik heb de smartcardreader aus Deutschland nog niet ontvangen, over 2 weken vul ik de blog aan! Het moet 1 grote tutorial worden voor de hardware die ik gekocht hebt.

En @donderstraaltje: het klopt dat er wel wat kan missen. Daar werk ik nog aan. Het idee is dat andere tweakers ook zo'n tutorial maken met hun hardware voor linux/mac/windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mac valt er geen guide te maken:

- je bent beperk tot eyetv
- softcam oplossingen werken niet, bestaan geen werkende pakketjes
- je bent hardware gebonden
- FloppyDTV oplossingen niet meer te koop, eyetv 610 wordt niet meer verkocht, dan zijn er een terratec stick en een eyetv stick zonder cam support, en er is de terratec H7 die ik heb met cam support.

Ofwel je zoekt een externe floppydtv die nagenoeg niet te krijgen is meer, of de clone de 610 (identiek maar andere behuizing), maar je komt altijd uit bij de terratec H7.

commercial skippen kan wel zoals in mediaportal, en je kunt hem intergreren in front row zodat je een htpc achtig iets hebt.

Verder is er weinig over te schrijven, voor tv te kijken/opnemen/converten naar itunes voor ipod/iphone/ipad werkt het perfect. Moet wel toegeven er is een iphone app waardoor je via internet via jouw mac op je iphone tv kunt kijken! wel mooi.
Ik heb het, werkt leuk, maar valt niet veel aan te schrijven omdat het zo simpel is en out of the box zowat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Er bestaat toch eyetvcamd voor de Mac? Daarmee heb ik iig al een keer Digitenne met een smartcardreader aan de praat gekregen in eyetv..

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Werkelijk? Dan moet ik dat eens goed uitzoeken, potentieel interessant voor mij.

Owkee gezien dat er genoeg over te vinden is, volgende vakantie ga ik er denk ik mee aan de slag, eerst een terratec usb stick regelen. Kan het eventueel proberen met de dvb-t terratec stick alleen niet vaak de beschikking over die kaart :P
Wel guide waardig.

[ Voor 62% gewijzigd door Donderstraaltje op 01-08-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IPV editen doe ik toch ff een schopje, wat vinden jullie van dit idee:

Ik had al een nieuwe/andere HTPC in gedachte, waarvan nu eindelijk de kast leverbaar blijkt te zijn.
Die zal ongeveer over anderhalve maand wel een keer hier aan komen nadat ik de betalingsgegevens krijg.

Nu had ik als hardware dit in gedachte:
Smartmouse phoenix: http://www.satboy.com/index.php?a=392
Cinergy HTC USB XS HD: http://www.terratec.net/e..._HTC_USB_XS_HD_57290.html

Waarom specifiek deze 2? onder mediaportal loopt dat zaakje wel, ben ik niks bang voor.
Maar dan kan ik het ook op osx testen en er een guide voor schrijven :P

Naderhand ga hem in de HTPC gebruiken op deze manier:
Afbeeldingslocatie: http://img704.imageshack.us/img704/3913/schermafbeelding2010080sw.png

Dan kan ik het dus aansluiten als USB tv kaart, aangezien het om een mini-itx mobo gaat heb ik geen 2e pci/pci-e slot, en in de eerste zit mijn mooie geluidskaart straks :P
Is op zich niet zo moeilijk te knutselen, net zoals die low profile bracket de ik eerder heb gemaakt, er gaat alleen iets meer tijd in zitten.
Voordeel is wel wordt de tv kaart niet meer ondersteund door het os vervang ik hem gewoon ff :P
Verder ondersteund deze naast analoog ook dvb-t, kan ik ook een digitenne guide maken een keer naast ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Zou gewoon de Phoenix reader nemen van Satboy. Die werkt net zo goed en is een stuk goedkoper.

Voor de rest lijkt het mij wel een leuke setup!

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We hebben het toch beiden over deze?:
Afbeeldingslocatie: http://www.satboy.com/bilder/produkte/gross/392_1.jpg

Die komt in de setup dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Donderstraaltje schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 20:14:
We hebben het toch beiden over deze? (Satboy)
Zit daar verder geen kastje of behuizing bij? Je koopt gewoon een los printje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Precies, kun je aansluiten via mini usb.
Deze is dus ideaal om in je case te verwerken i.p.v. extern :)

En hij is ook met een kastje te krijgen:
Afbeeldingslocatie: http://www.hansa-electronic.com/Images/ph-sm_orange.gif

[ Voor 68% gewijzigd door Donderstraaltje op 02-08-2010 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
En zelfde FTDI chipset als de Smargo dus ook qua drivers geen probleem. Zat me trouwens laatst af te vragen waarom je persé een Phoenix mode lezer nodig bent voor Ziggo, aangezien newcs en oscam volgens mij ook wel smartmouse ondersteunen. Je zou zeggen dat een goedkope smartmouse met 6MHz optie dan ook zou moeten werken, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is dat goedkoper dan die 20e dan?
En toevallig past dit mooi.

Wacht begreep het verkeerd, maar ik kan deze mooi tegenover mijn smargo vergelijken :)

[ Voor 42% gewijzigd door Donderstraaltje op 02-08-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Werkt dat nu met zo'n losse software cam en een losse TV kaart beter dan een FloppyDTV?

Anders gaan we daar op overstappen :) 2 tvkaarten en zo'n kaart lezertje is ongeveer even duur als 1 FloppyDTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het werkt niet zozeer beter, het is goedkoper maar kost iets meer tijd om in te stellen.
Enige wat wel eens gebeurd is een reboot/standby probleem bij sommige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Donderstraaltje schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 22:05:
Het werkt niet zozeer beter, het is goedkoper maar kost iets meer tijd om in te stellen.
Enige wat wel eens gebeurd is een reboot/standby probleem bij sommige.
Tijd om in te stellen is niet erg.. Maar standby probleem moet ik niet hebben! Is dat met een bepaalde combinatie of is dat inmiddels ook al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is de combo smargo meen met newcs, iig daar heb ik het ook mee.
Smargo + Oscam tot op heden nog geen problemen mee gehad.
Smartmouse + Oscam/Newcs schijnt foutloos te lopen?
Maar er zijn ook workarounds voor, maar je niet al te druk over.
En als je newcs/oscam op een server draait heb je er helemaal 0,0 last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Donderstraaltje schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 20:14:
We hebben het toch beiden over deze?:
[afbeelding]

Die komt in de setup dus.
Deze is goedkoper en is hetzelfde:

http://cgi.ebay.com/5-Cry...tmouse-mode-/230496559353

22 euro maar geen verzendkosten, dus dat scheelt iets van 5 euro met satboy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah ik dacht al een kloon gezien te hebben, iig het interne gedeelte dan.
Was roder en minder mooi gesoldeerd: http://www.sattronics.net...ges/usb_phoenix_4freq.jpg

Anyways ik sloop de behuizing er toch af, als iemand die hier mocht willen hoor ik het wel.
Heb alleen geen ebay account, maar eens kijken of ze die nog altijd willen verifiëren (verleden keer wilden ze mijn adres checken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ja ik moet er ergens nog wel een hebben maar ik kan hem niet vinden, dus ik heb die uit mijn link maar gekocht.

Nu nog 2 van die mystique kaartjes van dvbshop en dan kan ik mijn recording servertje maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Donderstraaltje schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 22:56:
Ah ik dacht al een kloon gezien te hebben, iig het interne gedeelte dan.
Was roder en minder mooi gesoldeerd: http://www.sattronics.net...ges/usb_phoenix_4freq.jpg

Anyways ik sloop de behuizing er toch af, als iemand die hier mocht willen hoor ik het wel.
Heb alleen geen ebay account, maar eens kijken of ze die nog altijd willen verifiëren (verleden keer wilden ze mijn adres checken?)
Tegenwoordig kun je gewoon kopen zonder geverifieerd adres. Het is alleen dat je dan volgens mij geen aanspraak kan maken op koop garantie (van paypal), maar zeker weten doe ik het niet. Nooit nodig gehad. :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ouders blijken een account te hebben, dus dat is gefixt :)
Moet alleen even wat geld vrijmaken voor de inhoud en case, duur gevalletje, er moet wat weg.
Sowieso ik heb nu 3 htpc's, al, wat er al 1 te veel is, en htpc kasten en accessoires wil je niet weten :X
Verder nog 4 floppydtv's met alphacrypts en 3 andere tv kaarten.
Mij voorgenomen pas weer wat te bestellen als ik het of echt nodig heb of minimaal de helft van dat spul is weg :+

USB TV dongle op ebay duitsland gevonden dus voor een 70e klaar, laten we zeggen dat er nog 10e bijkomt aan eilandjesplaat + wat zooi die ik nu moet kopen.

En als mobo had ik dit in gedachten: http://www.semiaccurate.c...mini-itx-boards-computex/ (bovendste)

Mocht dat niet lukken/sterk genoeg zijn:

http://www.zotacusa.com/z...fi-intel-motherboard.html
(mits in het x16 slot ook audio kaarten en tv kaarten kunnen, is niet altijd zo)

Met ATI 4250 on board nog niks gevonden, helaas.
Als alles mee zit kan ik in de herfst vakantie dit ding bouwen :)
Op dit moment heb ik ook een ati4250 chipset en hd wilt nog niet vloeiend spelen, moet uitzoeken wat hier aan de hand is, pre mp 1.1 final nooit last van gehad.

Op dit moment is de kast niet meer als een prototype, zijn er enkele gemaakt voor verkoop en verscheept naar Zweden vanuit China, waar er als het goed is eentje op me wacht.
Overigens niet mijn eerste mini-itx htpc, ik heb er eentje in deze kast: http://www.psile.com/inde...age=catalog_details&CID=2
Bij elkaar dus een klein kapitaal, en ook al is 22e niet veel, soms moet je even niet te snel spul aanschaffen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ik moet eigenlijk een AGP kaart zien te roggelen die onder linux hardware-decoding doet want het systeem wat ik wil gebruiken is niet krachtig genoeg voor HD. (Ik heb nog een Athlon 2600+ systeem wat ik ervoor wil gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toevallig met soundstorm 2? :P
Dat heb ik ook nog ergens liggen, met ik meen een een of andere 7900gt afgeleide?
Weet niet of dat voldoet, voor mij is het waardeloos, misschien heb je er wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
mace schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 09:33:
Ik moet eigenlijk een AGP kaart zien te roggelen die onder linux hardware-decoding doet want het systeem wat ik wil gebruiken is niet krachtig genoeg voor HD. (Ik heb nog een Athlon 2600+ systeem wat ik ervoor wil gebruiken).
Werkt hd decoding op ati kaarten al goed onder linux? Aangezien nvidia geen geschikte kaarten heeft uitgebracht met agp aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nieuws: Linux-kernel 2.6.35 is uitgebracht
Ik lees hier iig iets over energie besparende modus in de nieuwe kernel, dus er is zeker wel ontwikkeling op het gebied van ati.
Iig die 7900gt deed de HD van ziggo destijds wel goed (onder windows dan) linux weet ik, maar lijkt me sterk dat ie blu-ray probleemsloos aan kan.
Je zou eigenlijk eerst moeten kijken naar de snelste AGP kaart, en dan naar ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Nouja, als ik een snelle kaart heb zonder ondersteuning heb ik nog niks dus.

Maar misschien een goedkoop Nvidia kaartje met Wikipedia: VDPAU ondersteuning?
MythTV ondersteunt het wel dus dat is mooi.

Maarja als ik er toch geld tegenaan gooi kan ik net zo goed een atom-geval halen met nvidia ion er op o.i.d.

[ Voor 73% gewijzigd door mace op 03-08-2010 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
mace schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 10:20:
Nouja, als ik een snelle kaart heb zonder ondersteuning heb ik nog niks dus.

Maar misschien een goedkoop Nvidia kaartje met Wikipedia: VDPAU ondersteuning?
Deze wikipagina is overzichtelijker, kaarten met VDPAU support zijn er vziw niet in AGP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iig ion heeft dat, zou zeggen check deze link:
http://www.mini-itx.com/projects/xbmc-ion/
Heb je iig voer om verder te zoeken, het antwoord vind je er niet echt.
Hoewel je een usb stick kunt maken en het bij willekeurige pc's kan testen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Feature Set B
Complete acceleration for MPEG-1, MPEG-2, VC-1/WMV9 and H.264.
All feature set B hardware cannot decode H.264 for the following widths: 769-784, 849-864, 929-944, 1009-1024, 1793-1808, 1873-1888, 1953-1968, 2033-2048 pixels.
WTF??? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wacht zie het al, wtf reactie ja :P

[ Voor 69% gewijzigd door Donderstraaltje op 03-08-2010 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Donderstraaltje schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 10:44:
Okee maak ff voor ons een verslag, en waar is het exact van? :P
Verslag?

Het komt van de wikipedia pagina over Purevideo, en het gaat over de decodeermogelijkheden van (o.a.) de Nvidia ION.

Blijkbaar is hij heel kieskeurig over welke horizontale resoluties hij wil decoden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 8400 GS is in AGP uitgebracht en dat is je beste kans op AGP lijkt me zo na even rondspeuren.

Btw er zijn ook 9400GT PCI versies, is dat niks voor je?

[ Voor 23% gewijzigd door Donderstraaltje op 03-08-2010 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Donderstraaltje schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 10:48:
De 8400 GS is in AGP uitgebracht en dat is je beste kans op AGP lijkt me zo na even rondspeuren.

Btw er zijn ook 9400GT PCI versies, is dat niks voor je?
Bedankt voor het uitzoeken. :)

PCI versies, damn. :P

Ik denk dat wat ik doe is dat ik een opnameserver maak en het decoderen door iets anders laat doen. Dan hang ik gewoon een PC vol met schijven en DVB-C kaarten, kan hij meteen dienst doen als NAS. :)

Het afspelen doe ik dan misschien wel met XMBC of iets anders op een apart klein pctje.
Pagina: 1 ... 17 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.