OK, here it goes:
Ik ga er van uit dat je smartcard lezer goed geconfigureerd is, als je niet weet hoe dat moet, kijk dan even op de site van
The Zep Man.
Ik gebruik alle standaard instellingen van configuratie bestanden zoals beschreven op de site van The Zep Man. als die van jou verschillen zal je je eigen config bestanden moeten gebruiken, of de mijne aan moeten passen. Ook raad ik iedereen aan de default porten te gebruiken zoals omschreven in de install guide, die kun je eventueel na de installatie, als alles werkt, aanpassen als je wil.
1. Verwijder Mediaportal en alle relelateerde bestanden (behalve NewCS als je die al hebt draaien met de instellingen van The Zep Man). Download
NewCS.zip hier. Pak die uit naar een map en start het. Configuratie is niet nodig. Als het goed is ziet het er ongeveer zo uit als het plaatje, met Card Id 0604 en COM port 3.
1a. Download en installeer
Mediaportal RC6 als CLIENT wanneer je gebruik maakt van een singleseat configuratie. Wanneer je For The Record alleen als service wil draaien op je server is het niet nodig om MP te installeren.
2. Download For The Record
hier. In het zip bestand zit ook een PDF "install guide". Open die en volg de stappen die daar beschreven staan (veel plaatjes!) vanaf hoofdstuk 1 tot en met 8. Daarna 9.2 en 10. 9.1 Slaan we over omdat dat te maken heeft met de TvService van MP, die we niet gebruiken. Ikzelf heb de Server/Client installatie procedure doorlopen. Die is goed voor single- en multiseat omgevingen.
Lees eerst het volgende voordat je aan de hand van de PDF For The Record gaat installeren:
LET OP: Als je IIS heb draaien moet je die selecteren, heb ik ook gedaan en werkt prima. Het adres is uiteindelijk
http:/<computernaam of localhost>/ForTheRecord.WebAccess/Main.aspx (dit zet ik er even bij omdat ik dat niet terug kon vinden in de install guide). Dit is optioneel, vink Web Access uit als je hier geen gebruik van wil maken.
Ikzelf had al MySQL draaien/installed, maar dit is geheel naar je eigen wens in te vullen. Voor meer info hierover moet je even googelen. Ik raad in ieder geval MySQL aan als database server.
Als recorder/tuner moet je Argus nemen, want we installeren de TvService van MP niet.
Als je geen kanalen kan vinden moet je andere drivers proberen. In sommige gevallen werkt de ene driver wel en de andere niet. Bij mij werkte alleen de 601 en de laatste Beta drivers voor mijn Cinergy DVB-C kaart. Hier kan ik je helaas niet goed bij helpen 
.
3. Nadat je de installatie goed doorlopen hebt doe je het volgende:
3a. Download
MDAPIFilter.zip.
3b. Pak de zipfile uit en kopieer de 3 bestanden naar de
RecorderTuner Service map. In mijn geval was dit "C:\Program Files (x86)\For The Record\RecorderTuner Service\". Dit kan ook een andere locatie zijn, maar kopieer de bestanden in ieder geval naar de
RecorderTuner Service map.
3c. Run het bestand MDAPIfilter-Register.cmd.
3d. Open For The Record Recorder Tuner (MMC), en klik op Cards.
3e. Zet je CAM limit op 1, vink MDAPI aan en zet Input of Cable. Druk daarna op Save.
3f. Herstart de computer om er zeker van te zijn dat alle veranderingen werken. Vergeet niet om een snelkoppeling van NewCS in je startup te zetten als je het niet draait als service.
4. Nadat de computer is opgestart, ga naar je installatie map van For The Record, en vervolgens naar "RecorderTuning Service" map.
4a. Als het goed is zie je een map "MDPlugins" met daarin Card1_1 (oid).
4b. Open de Card1_1 map, en kopieer de 2 bestanden van
ACamd.zip hierin. Configuratie is niet nodig.
4c. Herstart de computer en For the Record zou nu zijn ding moeten doen.
5. Als je media portal al installed hebt voor singleseat config, ga dan naar stap 5a. Voor multiseat ga naar stap 6.
5a. Kopieer deze
TvPlugin.dll naar je
mediaportal/plugins/Windows/ map. Overschrijf deze met de oude plugin. Deze werkt met de RC6 release van MP.
5b. Check ff de instellingen van de "For The Record" plugin in MP. Dat moet het volgende zijn: Server: localhost, TCP Port: 49942. Druk ff op Test connection, als het goed is geeft die dan aan dat de verbinding goed is.
5c. Klaar!
6. Op je workstation/main bak/htpc/whatever: Installeer
MP RC6 als CLIENT.
6a. Installeer For The Record, selecteer de Client install, en kopieer daarna diezelfde TvPlugin.dll zoals beschreven in stap 5a.
6b. Check ff de instellingen van de "For The Record" plugin in MP. Dat moet het volgende zijn: Server: <naam van de server>, TCP Port: 49942. Druk ff op Test connection, als het goed is geeft die dan aan dat de verbinding goed is.
6c. Klaar!
---
Phew! ik denk alles wel gecoverd te hebben zo...
Persoonlijk ben ik erg te spreken over Argus (For The Record recording/tuner service), en is een stuk stabieler dan de TvService van Mediaportal. Volgens mij is de opname kwaliteit ook beter dan die van MP, maar dat weet ik niet zeker omdat ik de TvService van MP niet zo lang gebruikt heb ivm crashes. Argus heeft tot nu toe nooit vastgelopen bij mij.
...Als er nog vragen of fouten zijn hoor ik die graag!
-BabyXL
[
Voor 8% gewijzigd door
Cybergamer op 20-07-2010 11:09
. Reden: paar kleine aanpassingen ]