Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Donderstraaltje schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 22:28:
Helaas ook niet, snap er ff vrij weinig meer van :P
Atm bezig met 4tr alleen mp vind de plugin versie niet lief, en ik moet alles uitzoeken weer.
Voorlopig dus weer kijken via de settopbox :/
Dat komt omdat de TvPlugin gemaakt is voor RC5.. Kwestie van de versie nummer aanpassen.

Gelukkig heb ik al het harde werk gedaan, en kun je die hier downloaden. :P

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanwege vastlopers en een wat verouderde systeem (win XP, MP1.0.2.0) ga ik even helemaal opnieuw beginnen.

Ik wordt vooral ziek van de "unable to create graph" meldingen die bij mij steeds kwamen waardoor TV kijken een ramp was geworden. Ik begrijp dat er in MP 1.1 het nodige aan is gesleuteld.

Ik weet inmiddels dat elke Windows zich weer anders gedraagt. Welke Windows versie is thans het soepelste voor deze installatie? Is het advies om Windows 7 te installeren of nog Vista? Ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Ik zou eerder voor 7 gaan dan voor Vista, simpelweg omdat 7 een stuk sneller/soepeler is.

Enne, als TV recording service zou ik For The Record aanraden. De Argus tuner die er in zit is werkelijk niet te stoppen ivm de TV service van MP (wat jij had, had ik ook last van regelmatig - nu ik 4TR draai niet meer).

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

babyxl schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 13:10:
Enne, als TV recording service zou ik For The Record aanraden.
Bij mij verliep de TV-kijk-device al niet eens naar wens, laat staan recorden :P
Toch wil ik het liefste alles binnen 1 jasje houden, vandaar dat mijn voorkeur op dit moment naar MP gaat.

Edit: wacht 's ff, is ForTheRecord een plugin voor MP?? zo ja kan dat ook in 1.1 RC6?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2010 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

4TR is eigenlijk sinds kort geen plugin meer voor MP, eerder andersom :)

4TR vervangt de recording service van MP, en doet dat naar mijn idee een stuk beter dan MP zelf. Voor meer info ff kijken op hun site.

En het werkt idd ook op RC6 met de TvPlugin die ik aangepast heb. De download link staat een paar posts hierboven.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenki
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-06 18:37
babyxl schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 14:18:
4TR is eigenlijk sinds kort geen plugin meer voor MP, eerder andersom :)

4TR vervangt de recording service van MP, en doet dat naar mijn idee een stuk beter dan MP zelf. Voor meer info ff kijken op hun site.

En het werkt idd ook op RC6 met de TvPlugin die ik aangepast heb. De download link staat een paar posts hierboven.
Nadeel van 4TR als server, en mediaportal als client, is dat je dan geen server service hebt die je liveTv streamt over je netwerk? Toch? (of kun je dit met 4TR dit op een of andere manier ook?)

Of heb ik het verkeerd begrepen?? (ik ben jouw configuratie aan het nabootsen/testen Babyxl, en jouw uitgangspunt voor de configuratie is goed kunnen recorden?!).
Mijn belangrijkste punt is momenteel dat ik de liveTv zenders kan streamen, recording heeft minder prio.....
Kan ik dan beter gewoon de MP server installeren? en 4TR als plugin gebruiken?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Beide... Ik neem veel op, maar kijk ook regelmatig live TV, en dat kan prima met 4TR. Die heeft nl. ook een "Recording Service" genaamd "Argus".

En ik moet zeggen dat ik die een heel stuk stabieler vind dan de TvService van MP, en dan nog niet te spreken over alle andere goodies die 4TR heeft. :P

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Donderstraaltje schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:14:
Op moment werken alleen FTA zenders, alle andere geven timeshift errors.
/edit: nu wisselen de zenders die wel werken bij elke tv service restart ???/
TV Service crashte zelfs net.

Iemand in Regio Utrecht met RC6 + Phoenix waar dit ook het geval is?

Ik check nu ff newcs met handmatig timeshiften:

<NOT OK> 0604 0000 697A
<OK> 0604 0000 697A

Herstart ik de tv service is dit weer bij andere zenders het geval, super vaag.
Eens kijken of ik hier wat aan kan doen voordat ik MP uitsluit.

Nogmaals edit: misschien moeten we van newcs af, iig voor windows, komen voor windows geen nieuwe versies meer uit.
Een tijdje terug heb ik een OSCam pakketje voor Windows gemaakt zoek maar even terug in dit topic. Ik heb nooit van iemand gehoord of het werkt. Bij mij werkte het in ieder geval wel met een Phoenix reader.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gjs schreef op zondag 18 juli 2010 @ 01:15:
[...]

Een tijdje terug heb ik een OSCam pakketje voor Windows gemaakt zoek maar even terug in dit topic. Ik heb nooit van iemand gehoord of het werkt. Bij mij werkte het in ieder geval wel met een Phoenix reader.
Werkt!:

2010/07/18 11:33:31 4888 c03 user gebruiker1 authenticated successfully (using client 9911)

Alleen die log kon best wel eens groot worden, zit daar een max aan of haalt ie hem nog zelf leeg?
Zal het even iets uitgebreider gaan testen, kan nu iig het een en het ander uitsluiten.

[ Voor 33% gewijzigd door Donderstraaltje op 18-07-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Donderstraaltje schreef op zondag 18 juli 2010 @ 11:22:
Ik heb even gekeken en heb het gevoel dat het niks doet.
Wat zou ik moeten zien behalve een zwart blijvend scherm?
Idd blijft het scherm gewoon zwart, maar je zou eens in de directory log kunnen kijken...
En natuurlijk voor dat je de boel opstart even in de configuratie bestanden kijken:
oscam.conf
oscam.server (juiste com poort instellen !)
oscam.user

Ik kan je er eigenlijk weinig verder mee helpen want ik gebruik het zelf niet. Ik heb het ooit in elkaar gehobbiet omdat ik zoveel mensen zag met problemen met NewCS onder Windows. Ik draai zelf NewCS op een Linux server 24/7. Volgens mij is er nog wel het 1 en ander in te stellen aan logging levels. Zie ook doc\oscam.conf.txt.
Ik ben er mee gestopt om dat 1 van mijn phoenix cardreaders niet werkt met OSCam. Verder werkt NewCS eigenlijk wel prima onder Linux.

Voor updates: kijk eens hier. Daar heb ik ook de builds binaries vandaan, ik heb er alleen config bestanden bij gemaakt (met een beetje hulp van) en de benodigde Cygwin componenten bij gezet.
Er staan ook complete binaries !

[ Voor 51% gewijzigd door gjs op 18-07-2010 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu ligt 4tr te klooien, dus dat moet er eerst even af.
De log is wel wat kariger dan die van newcs.

Owkee die hele (gepatchte) tv plugin van 4tr werkt compleet niet hier, dus 4tr gaat er definitief af, kan hier mp server niet vervangen.

@hierboven, je moet de com poort wijzigen in bijv. /dev/com5 ipv com5, dan werkt het wel.
Dat staat er al, alleen dat had ik dus meegewijzigd :P
Ik kan iig met tv server timeshiften.

Maar ga je die build dan ook up to date houden? kunnen best veel mensen baat bij hebben.

Hmm van dat compilen snap ik niks dus voor vernieuwingen blijf ik afhankelijk van anderen :P
Nu compleet MP opnieuw aan het installeren, 4tr heeft van de tv server gedeelte een zooitje gemaakt.

[ Voor 93% gewijzigd door Donderstraaltje op 18-07-2010 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Owkee het probleem is nu snel gevonden: RC6.
Met RC5 werkte alles nog stabiel, nu is er iets waardoor bepaalde kanalen wel en andere niet werken, plus de tv servise laat crashen, sort van, waarna de service blijft draaien maar je niet meer kan tunen, krijg je een graph 5 error, moet je de tv service handmatig herstarten.

Mijn advies: blijf bij RC5 of probeer 4tr werkend te krijgen, dat laatste probeer ik later wel een keer, ga terug naar RC5 wat wel stabiel was.

Oscam werkt iig gewoon net als newcs, en of die problemen die newcs had voorbij zijn zal ik het een tijdje moeten testen. Iig is het een werkend alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Donderstraaltje schreef op zondag 18 juli 2010 @ 12:07:
Owkee het probleem is nu snel gevonden: RC6.
Met RC5 werkte alles nog stabiel, nu is er iets waardoor bepaalde kanalen wel en andere niet werken, plus de tv servise laat crashen, sort van, waarna de service blijft draaien maar je niet meer kan tunen, krijg je een graph 5 error, moet je de tv service handmatig herstarten.

Mijn advies: blijf bij RC5 of probeer 4tr werkend te krijgen, dat laatste probeer ik later wel een keer, ga terug naar RC5 wat wel stabiel was.

Oscam werkt iig gewoon net als newcs, en of die problemen die newcs had voorbij zijn zal ik het een tijdje moeten testen. Iig is het een werkend alternatief.
RC5 was bij mij verre van stabiel, dat is met RC6 wel weer opgelost. Ik zit nu alleen met het probleem dat de Tv-Guide het wel doet maar hij niet zegt wat er nu op tv is 'On now' (enter in een fullscreen tv beeld). Dan krijg ik allemaal "Now: No data available". 4TR gebruik ik niet.

[Edit] Miniguide probleem is opgelost, het komt doordat ik MySQL niet op de pc draai waar ook MediaPortal op draait maar op mijn Linux Server. Echter is de Linux MySQL case sensitive en de Windows versie niet, dit is op Linux op te lossen door een "lower_case_table_names=1" in my.cnf. Je moet daarna echter wel de database opnieuw aanmaken (dat gebeurt dan in lower case). Ik heb het ook gemeld op het MediaPoral forum, echter wordt het af gedaan met unsupported en dat de Linux MySQL niet standaard is. Na wat meer info dat het alleen om de miniguide gaat kwam er een voorzichtig 'relatief eenvoudig' te fixen. Of dat ook echt gaat gebeuren....

[ Voor 24% gewijzigd door gjs op 23-07-2010 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm RC5 heeft dezelfde problemen, zou ik dan toch RC4 gehad hebben?
Hij stond er iig al even op.
En anders en combi proberen van RC4/5/6 met de 501 drivers, die werkte iig probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Donderstraaltje schreef op zondag 18 juli 2010 @ 11:42:
Maar ga je die build dan ook up to date houden? kunnen best veel mensen baat bij hebben.

Hmm van dat compilen snap ik niks dus voor vernieuwingen blijf ik afhankelijk van anderen :P
Nu compleet MP opnieuw aan het installeren, 4tr heeft van de tv server gedeelte een zooitje gemaakt.
Als er behoefte aan is wil ik best op regelmatige basis een nieuwe binary in mijn OSCam pakketje opnemen. Volgende week krijg ik als het goed is een extra reader zodat ik het zelf ook goed kan testen op m'n Windows pc zonder steeds de reader van m'n server af te hoeven koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

gjs schreef op zondag 18 juli 2010 @ 13:49:
[...]

Als er behoefte aan is wil ik best op regelmatige basis een nieuwe binary in mijn OSCam pakketje opnemen. Volgende week krijg ik als het goed is een extra reader zodat ik het zelf ook goed kan testen op m'n Windows pc zonder steeds de reader van m'n server af te hoeven koppelen.
Klinkt op zich als een goed idee. Ikzelf gebruik gewoon NewCS zonder problemen, maar gezien er toch een hoop gebruikers zijn die wel problemen hebben lijkt het mij wel ideaal om nog een alternatief te bieden.

@ Donderstraaltje:

Probeer eens 4TR zonder de TV service van MP, maar maak gewoon gebruik van Argus (de TV server van 4TR). Ik weet zeker dat die het zonder problemen zal doen bij jou.

Uitleg ed. staan een paar posts hierboven, maar als je wil kan ik wel een beknopte guide maken voor je...

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb nu RC6 weer volledig werkend... nouja volledig...

Oscam of newcs maakt niet uit, maar ook na een restart blijft oscam werken waar ik bij newcs geregeld een xml moet terug zetten eer hij weer werkt...

Alleen duurt het een minuut eer ik een keer tv kan kijken, eerder krijg ik met rc6 de melding 5.0 stream error of geb audio/video gevonden error. Heb ik echter alleen FTA zenders en laat ik de hele plugin achterwege dan gaat het perfect. Dus MDAPI filter werkt niet meer helemaal lekker meer. Zie hem soms niet in Newcs verschijnen dus het is duidelijk. Te vaag allemaal terwijl het tot en met RC5 super gewerkt heeft allemaal. Met een FloppyDTV die helaas niet in de behuizing past nergens problemen mee, dan werkt alles super stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Voor de DVBLink TVSource fans:
Ik heb van het weekend wat met versie 3.1 gespeeld en ik moet zeggen het werkt best goed. Het zappen gaat stukken sneller dan bv MediaPortal. Ook zit er sinds versie 3.0 support in voor LCN (Logical Channel Number) bij gebruik van dvb-c/t zodat alle kanalen netjes automatisch op de Ziggo volgorde komen te staan. Dat was een groot nadeel van de oudere versies dat je fijn 160+ kanalen mocht sorteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou,
Nieuwe HTPC geinstalleerd met fresh Windows 7 64bit;
Mediaportal 1.1 RC6 (incl. TV-server) geinstalleerd met de juiste codecs volgens deze handleiding;
De hele zep man handleiding gevolgd (Smargo cardreader + Terratec pci hd);

En wat denk je: resultaat TV kijken weer even verschrikkelijk als de eerste MP releases

Telkens meldingen "Unable to create/start graph", "Afspelen niet mogelijk live3-0.ts.tsbuffer" of "live3-1.ts.tsbuffer"

NewCS geeft steeds "[ newcamd ] EGM -> gebruiker1 <NOT OK> 0604 0000 2712

Ik had nou eindelijk gehoopt dat MP voor mij geschikt was voor TV te kijken maar helaas.

Iemand een idee wat hier toch steeds aan de hand is? Welke logs zijn belangrijk? ik kom er niet meer uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Simpel, gevalletje --DebugOptions
Dus zoek even in dit topic, zeer bekend probleem wat je me tdie meldingen had kunnen vinden.
Dat NOT OK kan komen omdat je dat kanaal niet kan bekijken omdat je geen toegang hebt.
Verder komt dit random ook voor, had ik het een paar posts eerder nog over, probeer oscam.
Je hoeft daarvan alleen de poort aan te passen, voor de rest niet.
Dan zou alles moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donderstraaltje schreef op maandag 19 juli 2010 @ 00:51:
zeer bekend probleem wat je me tdie meldingen had kunnen vinden.
"afspelen niet mogelijk live3-0.ts.tsbuffer" -> google slechts 2 hits (waar ik niets mee kan)

"live3-1.ts.tsbuffer" -> google 0 hits

"unable to create/start graph" -> een melding waar nog steeds geen conrete oplossing voor is geboden, ook niet op het MP forum. (citaat tweakers: "Dat unable to create graph is inderdaad iets geks en staat op de forums nauwelijks beschreven.")

ik post niet uit luiigheid hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:20
Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 01:39:
"unable to create/start graph" -> een melding waar nog steeds geen conrete oplossing voor is geboden, ook niet op het MP forum. (citaat tweakers: "Dat unable to create graph is inderdaad iets geks en staat op de forums nauwelijks beschreven.")

ik post niet uit luiigheid hoor ;)
Dat zegt ook niemand maar, met alle respect, echt goed lezen is niet je sterke punt. Nergens staat dat je moet gaan googlen, er staat dat je in dit topic moet zoeken. Iedere pagina binnen tweakers heeft rechtsboven een, weliswaar klein, zoekbalkje (onder My Tnet). Dan had je het zo gevonden.
babyxl schreef op zondag 18 juli 2010 @ 19:01:
Probeer eens 4TR zonder de TV service van MP, maar maak gewoon gebruik van Argus (de TV server van 4TR). Ik weet zeker dat die het zonder problemen zal doen bij jou.

Uitleg ed. staan een paar posts hierboven, maar als je wil kan ik wel een beknopte guide maken voor je...
Ik denk dat je daar wel meer mensen een groot plezier mee zou doen. Eh, ik durf het bijna niet te vragen... ;)

[ Voor 26% gewijzigd door grun93 op 19-07-2010 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakers plopt in google cache meestal bovenaan vandaar dat ik google prefereerde voor een oplossing. Anyways sorry voor eventuele topicvervuiling, ik ga vanavond met jullie tips aan de slag, het resultaat post ik later. Bedankt alvast iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien die oplossing maar eens in de guide zetten, wordt elke keer weer naar gevraagd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2010 @ 22:58:
Telkens meldingen "Unable to create/start graph", "Afspelen niet mogelijk live3-0.ts.tsbuffer" of "live3-1.ts.tsbuffer"

NewCS geeft steeds "[ newcamd ] EGM -> gebruiker1 <NOT OK> 0604 0000 2712

Ik had nou eindelijk gehoopt dat MP voor mij geschikt was voor TV te kijken maar helaas.

Iemand een idee wat hier toch steeds aan de hand is? Welke logs zijn belangrijk? ik kom er niet meer uit
Stop je kaart ff in een echte decoder voor 10 minuten, heb ik ook gedaan. Daarna werkte die prima.
grun93 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 07:23:
Ik denk dat je daar wel meer mensen een groot plezier mee zou doen. Eh, ik durf het bijna niet te vragen... ;)
Zal hem vanavond maken. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Cybergamer op 19-07-2010 15:28 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan zal ik ook eens kijken want hier loopt ie weer te flippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

OK, here it goes:

Ik ga er van uit dat je smartcard lezer goed geconfigureerd is, als je niet weet hoe dat moet, kijk dan even op de site van The Zep Man.

Ik gebruik alle standaard instellingen van configuratie bestanden zoals beschreven op de site van The Zep Man. als die van jou verschillen zal je je eigen config bestanden moeten gebruiken, of de mijne aan moeten passen. Ook raad ik iedereen aan de default porten te gebruiken zoals omschreven in de install guide, die kun je eventueel na de installatie, als alles werkt, aanpassen als je wil.

1. Verwijder Mediaportal en alle relelateerde bestanden (behalve NewCS als je die al hebt draaien met de instellingen van The Zep Man). Download NewCS.zip hier. Pak die uit naar een map en start het. Configuratie is niet nodig. Als het goed is ziet het er ongeveer zo uit als het plaatje, met Card Id 0604 en COM port 3.

Afbeeldingslocatie: http://pju8xq.blu.livefilestore.com/y1pmZ3HnrY85uae8f1d_xtkn_K6fCFcSPZIbH_E2JWZk9aCfBdKV2mSCQmWlTAd0kTNjIR2fknQ-osgTCB0VsXlpw/NewCS%20in%20actie.png

1a. Download en installeer Mediaportal RC6 als CLIENT wanneer je gebruik maakt van een singleseat configuratie. Wanneer je For The Record alleen als service wil draaien op je server is het niet nodig om MP te installeren.

2. Download For The Record hier. In het zip bestand zit ook een PDF "install guide". Open die en volg de stappen die daar beschreven staan (veel plaatjes!) vanaf hoofdstuk 1 tot en met 8. Daarna 9.2 en 10. 9.1 Slaan we over omdat dat te maken heeft met de TvService van MP, die we niet gebruiken. Ikzelf heb de Server/Client installatie procedure doorlopen. Die is goed voor single- en multiseat omgevingen.

Lees eerst het volgende voordat je aan de hand van de PDF For The Record gaat installeren:

LET OP: Als je IIS heb draaien moet je die selecteren, heb ik ook gedaan en werkt prima. Het adres is uiteindelijk http:/<computernaam of localhost>/ForTheRecord.WebAccess/Main.aspx (dit zet ik er even bij omdat ik dat niet terug kon vinden in de install guide). Dit is optioneel, vink Web Access uit als je hier geen gebruik van wil maken.

Ikzelf had al MySQL draaien/installed, maar dit is geheel naar je eigen wens in te vullen. Voor meer info hierover moet je even googelen. Ik raad in ieder geval MySQL aan als database server.

Als recorder/tuner moet je Argus nemen, want we installeren de TvService van MP niet.

Als je geen kanalen kan vinden moet je andere drivers proberen. In sommige gevallen werkt de ene driver wel en de andere niet. Bij mij werkte alleen de 601 en de laatste Beta drivers voor mijn Cinergy DVB-C kaart. Hier kan ik je helaas niet goed bij helpen :(.

3. Nadat je de installatie goed doorlopen hebt doe je het volgende:

3a. Download MDAPIFilter.zip.

3b. Pak de zipfile uit en kopieer de 3 bestanden naar de RecorderTuner Service map. In mijn geval was dit "C:\Program Files (x86)\For The Record\RecorderTuner Service\". Dit kan ook een andere locatie zijn, maar kopieer de bestanden in ieder geval naar de RecorderTuner Service map.

3c. Run het bestand MDAPIfilter-Register.cmd.

3d. Open For The Record Recorder Tuner (MMC), en klik op Cards.

3e. Zet je CAM limit op 1, vink MDAPI aan en zet Input of Cable. Druk daarna op Save.

3f. Herstart de computer om er zeker van te zijn dat alle veranderingen werken. Vergeet niet om een snelkoppeling van NewCS in je startup te zetten als je het niet draait als service.

4. Nadat de computer is opgestart, ga naar je installatie map van For The Record, en vervolgens naar "RecorderTuning Service" map.

4a. Als het goed is zie je een map "MDPlugins" met daarin Card1_1 (oid).

4b. Open de Card1_1 map, en kopieer de 2 bestanden van ACamd.zip hierin. Configuratie is niet nodig.

4c. Herstart de computer en For the Record zou nu zijn ding moeten doen.

5. Als je media portal al installed hebt voor singleseat config, ga dan naar stap 5a. Voor multiseat ga naar stap 6.

5a. Kopieer deze TvPlugin.dll naar je mediaportal/plugins/Windows/ map. Overschrijf deze met de oude plugin. Deze werkt met de RC6 release van MP.

5b. Check ff de instellingen van de "For The Record" plugin in MP. Dat moet het volgende zijn: Server: localhost, TCP Port: 49942. Druk ff op Test connection, als het goed is geeft die dan aan dat de verbinding goed is.

5c. Klaar!

6. Op je workstation/main bak/htpc/whatever: Installeer MP RC6 als CLIENT.

6a. Installeer For The Record, selecteer de Client install, en kopieer daarna diezelfde TvPlugin.dll zoals beschreven in stap 5a.

6b. Check ff de instellingen van de "For The Record" plugin in MP. Dat moet het volgende zijn: Server: <naam van de server>, TCP Port: 49942. Druk ff op Test connection, als het goed is geeft die dan aan dat de verbinding goed is.

6c. Klaar!

---

Phew! ik denk alles wel gecoverd te hebben zo...

Persoonlijk ben ik erg te spreken over Argus (For The Record recording/tuner service), en is een stuk stabieler dan de TvService van Mediaportal. Volgens mij is de opname kwaliteit ook beter dan die van MP, maar dat weet ik niet zeker omdat ik de TvService van MP niet zo lang gebruikt heb ivm crashes. Argus heeft tot nu toe nooit vastgelopen bij mij.

...Als er nog vragen of fouten zijn hoor ik die graag!

-BabyXL

[ Voor 8% gewijzigd door Cybergamer op 20-07-2010 11:09 . Reden: paar kleine aanpassingen ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
babyxl schreef op maandag 19 juli 2010 @ 23:44:
Mooi werk, bedankt! Binnenkort maar eens mee stoeien. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 22:35
babyxl schreef op zondag 11 juli 2010 @ 22:35:
[...]

Werkt hier super! Ik zou je wel aanraden de Phoenix reader te nemen van Satboy.com. Doet het net zo goed als de Smargo.
Inmiddels ook een phoenix (satboy). hou de beschrijving van Zepman aan. Krijg kaart alleen niet herkent en kan niet vinden waar probleem zit. Heb jij nog iets met die switches op de kaartreader gedaan? ze staan bij mij allemaal naar beneden.

Wanneer ik newcs opstart zie ik wel dat de kaartlezer de kaart leest.

Newcs.xml is ingesteld op com3 (apparaatbeheer usb serial port)

windows 7 en een ziggo kaart (welke altijd gewerkt heeft). Ik lees op internet bar weinig over het instellen van deze cardreader. Windows 7 herkende automatisch de kaartlezer en heb niks hoeven installeren.

Afbeeldingslocatie: http://www.hostfile.nl/images/0zndj5ea3v/3134/newcs.jpg

Mijn newcs.xml:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
<?xml version="1.0"?>
<newCSconfig>

<globals>
        <listening-ip>127.0.0.1</listening-ip>
    </globals>

<readers name="Card Readers">
        <device>
            <name>reader1</name>
            <enabled>yes</enabled>
            <type>Phoenix</type>
            <node>COM3</node>
            <mhz>600</mhz>
            <parity>even</parity>
            <export>yes</export>
            <irdetomode>0</irdetomode>
            <irdeto-camkey>1122334455667788</irdeto-camkey>
            <irdeto-camkey-data>3C8633AAC0D367533DEC7BB2EEEDEB8CA3ADA52E58B99BB34672783277A1DAAC3B6106AD0909774E031B2A6E30195B437683AD0FC599B87D08CEA47BE1B6C76A</irdeto-camkey-data>
            <blocksa>no</blocksa>
            <blockua>no</blockua>
            <blockga>no</blockga>
            <blockc0>yes</blockc0>
            <Seca-PPV>no</Seca-PPV>
            <PTShandshake>no</PTShandshake> 
            <crypto-special>no</crypto-special>
            <carddetect>no</carddetect>
            <priority>round</priority>
            <autosid>yes</autosid>
            <newcamd_port>15050</newcamd_port>
        </device>
    </readers>

<cache>
        <emm>20</emm>
        <ecm>-1</ecm>
    </cache>    

<debug>
        <level>normal</level>    
        <type>init</type>
        <output>console</output>
        <console_options>normal, init</console_options>
        <tcp_port>1001</tcp_port>
        <password>DebugPass</password>
        <tcp_options>normal, init</tcp_options>
    </debug>

<newcamdserver>
        <enabled>yes</enabled>
        <deskey>01 02 03 04 05 06 07 08 09 0A 0B 0C 0D 0E</deskey>
        <name>newcs</name>
                <user>
                        <name>gebruiker1</name>
                        <password>wachtwoord1</password>
                        <au>on</au>
                        <allow>reader1</allow>
                        <spider>no</spider>
                </user>

</newcamdserver>

<httpd>
        <server>
            <enabled>no</enabled>
        </server>
    </httpd>

<radegastserver>
            <enabled>no</enabled>
    </radegastserver>

</newCSconfig>

Enige idee wat ik helemaal over het hoofd zie?

[ Voor 79% gewijzigd door grote_oever op 20-07-2010 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

grote_oever schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 18:48:
[...]

Inmiddels ook een phoenix (satboy). hou de beschrijving van Zepman aan. Krijg kaart alleen niet herkent en kan niet vinden waar probleem zit. Heb jij nog iets met die switches op de kaartreader gedaan? ze staan bij mij allemaal naar beneden.
Bij mij niet. De eerste (voltage) switch staat bij mij naar beneden (op 5v), de 2e staat ook beneden, de 3e naar boven, en de vierde ook naar boven op 6mhz.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
babyxl schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 20:07:
[...]

Bij mij niet. De eerste (voltage) switch staat bij mij naar beneden (op 5v), de 2e staat ook beneden, de 3e naar boven, en de vierde ook naar boven op 6mhz.
Super, dat werkt inderdaad!

[ Voor 5% gewijzigd door grote_oever op 20-07-2010 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ga het eens straks proberen, net terug van een dagje wezen golfen met een gemiddelde van 4,5 :)

Die guide doorlopen maar verschillende stappen willen hier niet echt.
Laat het er maar even bij want in 1.1 final is het probleem waarschijnlijk verholpen heb ik begrepen.
Moet ik 2 dagen toch echt via de humax kijken :P

[ Voor 54% gewijzigd door Donderstraaltje op 21-07-2010 04:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenki
babyxl schreef op maandag 19 juli 2010 @ 23:44:

Persoonlijk ben ik erg te spreken over Argus (For The Record recording/tuner service), en is een stuk stabieler dan de TvService van Mediaportal. Volgens mij is de opname kwaliteit ook beter dan die van MP, maar dat weet ik niet zeker omdat ik de TvService van MP niet zo lang gebruikt heb ivm crashes. Argus heeft tot nu toe nooit vastgelopen bij mij.

...Als er nog vragen of fouten zijn hoor ik die graag!

-BabyXL
Te gek! Bedankt! Heb ook net die cardreader van satboy binnen! (geloof dat ze jou maar eens een aandeel moeten gaan geven voor de goede reclame :)

Even iets geks, het uitlezen van de ziggokaart gaat perfect op windows 7, echter op Windows xp knalt newcs.exe eruit met een error (evenlog id:1000)..... zou een driverprobleem op xp kunnen zijn?!? heeft iemand drivers voor die Satboy Phoenix reader? (jaja xp pakt hem automatisch op...... maar toch.....)

BabyXl ! bedankt voor de moeite!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 15:50
frenki schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 09:45:
... zou een driverprobleem op xp kunnen zijn?!? heeft iemand drivers voor die Satboy Phoenix reader? (jaja xp pakt hem automatisch op...... maar toch.....)
Volgens de specs maakt deze reader net als de Smargo ook gebruik van een FTDI chip. In dat geval kun je hier de drivers vinden. Sowieso aangeraden deze te updaten, aangezien de Windows drivers freezes van je systeem kunnen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Windows 7 pakt de lezer ook automatisch op, maar ik download/install de drivers toch maar voor de zekerheid (ivm freezes ed. van wat ik gelezen heb).

Windows XP heb ik geen ervaring mee, want ik ben zelf pas een maand of 2 bezig met TV op de PC, en gezien ik Win7 al sinds de Beta gebruik wil ik niet meer terug :)

Maar graag gedaan!

@ Donderstraaltje:

Nog 2 dagen? Waar heb jij die info vandaan?

[ Voor 15% gewijzigd door Cybergamer op 21-07-2010 11:45 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is een cam issue die dit kan veroorzaken, over 2 dagen komt 1.1 final uit.
Zat er bij rc4 niet in en bij rc5 kon het schijnbaar voor komen.
Basicly valt af en toe de cam mogelijkheid weg waardoor je niet kan tunen op een zender, exact wat ik heb.

http://mantis.team-mediaportal.com/view.php?id=2966

[ Voor 9% gewijzigd door Donderstraaltje op 21-07-2010 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenki
Ok bedankt, drivers geupdate, maar nog steeds knalt newcs eruit..... kga windows 7 maar eens installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer dan oscam, er zijn er hier meerdere met newcs problemen, incl. mijzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Donderstraaltje schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:11:
Er is een cam issue die dit kan veroorzaken, over 2 dagen komt 1.1 final uit.
Zat er bij rc4 niet in en bij rc5 kon het schijnbaar voor komen.
Basicly valt af en toe de cam mogelijkheid weg waardoor je niet kan tunen op een zender, exact wat ik heb.

http://mantis.team-mediaportal.com/view.php?id=2966
Ahh.. Ja ken dat probleem, maar dat was niet de reden waarom ik voor een alternatief ben gaan zoeken. Mijn ergernis was dat TvService constant crashte en de service weer disabled was. Hierdoor ben ik 4TR tegen gekomen.

Maar nu ik 4TR installed hebt vind ik de mogelijkheden ervan verbluffend! Dus hou ik die voorlopig. EPG openen, opnames aanpassen, (MSN/Live Messenger) notificaties, en dat allemaal zonder MP te hoeven starten! Heerlijk gewoon. :)

Ik kan gewoon live TV kijken hoor dmv. MP/4TR, maar ik let nooit zo op de tijd, dus die notificaties zijn voor mij wel een uitkomst. En het komt regelmatig voor dat ik RTL nieuws van 19:30 pas begin te kijken om 20:00 uur :P

Heeft iemand trouwens enig idee hoe ik .TS bestanden met DVB subs om kan zetten naar een ander formaat, met de subs natuurlijk?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou graag 4TR proberen maar de eerste poging strandde al gelijk vroeg :P
Zo heeft mijn guide geen 9.1 en 9.2, alleen een 9, ik maak een service aan voor MP alleen hij ziet MP niet. Dat hele card sharing gebeuren wilt ook niet, krijg die map niet waar het spulletje in moet terwijl ik exact doe wat er staat. Zal eens een schone install van windows op de bak gooien om dat nog uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Donderstraaltje schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:55:
Zo heeft mijn guide geen 9.1 en 9.2, alleen een 9, ik maak een service aan voor MP alleen hij ziet MP niet. Dat hele card sharing gebeuren wilt ook niet, krijg die map niet waar het spulletje in moet terwijl ik exact doe wat er staat. Zal eens een schone install van windows op de bak gooien om dat nog uit te sluiten.
Je hebt de verkeerde manual, dat is idd een beetje verwarrend. Je moet de guide gebruiken die in het zipbestand zit, die heeft wel een sectie 9.1 en 9.2. Aan die losse guide die ook op dezelfde link staat heb je niks.

Volgens mij is het dit ziparchief , dat is de laatste versie die op het forum staat. Als het niet goed is zal BabyXL dat vast wel verbeteren.

[ Voor 13% gewijzigd door grun93 op 21-07-2010 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Dat klopt Grun93.

Je moet de guide gebruiken in het zip bestand. Die op de website zelf is verouderd.

Maar dat staat ook duidelijk in de install post hierboven:
2. Download For The Record hier. In het zip bestand zit ook een PDF "install guide". Open die en volg de stappen die daar beschreven staan (veel plaatjes!) vanaf hoofdstuk 1 tot en met 8. Daarna 9.2 en 10. 9.1 Slaan we over omdat dat te maken heeft met de TvService van MP, die we niet gebruiken. Ikzelf heb de Server/Client installatie procedure doorlopen. Die is goed voor single- en multiseat omgevingen.
Donderstraaltje schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:55:
Je moet juist geen service aanmaken voor MP, maar Argus installen.

[ Voor 102% gewijzigd door Cybergamer op 21-07-2010 15:14 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kijk vanavond nog wel eens.
In ieder geval werd de indruk gewekt in de guide dat je voor mediaportal, voor gelijk welke client je kiest die hun ondersteunen, je een eigen service moet aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever

Pfff, na veel frustrerende uren zie ik gewoon door het bomen de bos niet meer. Eerst mediaportal tvservice gebruikt, maar die bleef continue crashen. Nu 4tr aan het proberen, maar waar stel ik mijn dvb-c kaart in? en hoe zoek ik naar zenders?

had deze reactie eerder moeten plaatsen, want kwam na deze post gelijk erachter dat ik iets over hoofd heb gezien.

YouTube: ForTheRecord 1.5.0.0 - Scanning with Argus

[ Voor 24% gewijzigd door grote_oever op 21-07-2010 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

grote_oever schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 21:33:
had deze reactie eerder moeten plaatsen, want kwam na deze post gelijk erachter dat ik iets over hoofd heb gezien.
Of de PDF lezen die in de zipfile zit. :)

Enne, voor de mensen die door de bomen het bos niet meer zien:

Zo moeilijk is het allemaal niet, maar ik heb wel een tip: Lees je eerst even in op de instructies en kijk naar de plaatjes voordat je daadwerkelijk gaat installeren! Dan begrijp je het geheel allemaal wat beter, IMHO. Zo doe ik dat iig altijd, eerst lezen, daarna doen. Dan komt het allemaal niet zo chaotisch over en snap je ook wat je daadwerkelijk aan het doen bent.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
babyxl schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 21:51:
[...]

Of de PDF lezen die in de zipfile zit. :)

Enne, voor de mensen die door de bomen het bos niet meer zien:

Zo moeilijk is het allemaal niet, maar ik heb wel een tip: Lees je eerst even in op de instructies en kijk naar de plaatjes voordat je daadwerkelijk gaat installeren! Dan begrijp je het geheel allemaal wat beter, IMHO. Zo doe ik dat iig altijd, eerst lezen, daarna doen. Dan komt het allemaal niet zo chaotisch over en snap je ook wat je daadwerkelijk aan het doen bent.
ja, staat er inderdaad duidelijk in. Stukje van mediaportal maakt het niet duidelijker. Uitleg hierboven maakt het natuurlijk weer goed.

Maar hoe kom ik nu aan de frequenties? Als ik ziggo pak dan vindt hij geen zenders. Met een beetje trail-and-error heb ik 1 frequentie te pakken waar een aantal zenders onder zitten. Die pakt hij ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

moet je ff de lijst nemen die ik eerder gepost hebt. Ziggo West werkt niet die erbij zit.

[ Voor 30% gewijzigd door Cybergamer op 21-07-2010 22:22 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
babyxl schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 22:21:
moet je ff de lijst nemen die ik eerder gepost hebt. Ziggo West werkt niet die erbij zit.
heb ik inderdaad gebruikt, maar ik zit in het oosten (ziggo oost 9003).

keb deze site gebruikt;

http://www.gratisprogramm...TransponderlistGenerator/

Keb als test een paar random frequenties geselecteerd, maar kon maar op 1 frequentie iets vinden. Moeten op die andere frequenties geen zenders zitten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

FF gekeken naar die transponderlijst, maar die is volgens mij niet goed. Maak eens een nieuwe aan de hand van deze site: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml

Bij nader inzien kloppen die frequenties wel in die TPL lijst... Wat voor kaart gebruik je?

[ Voor 22% gewijzigd door Cybergamer op 21-07-2010 23:30 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenki
Helemaal te gek, Baby XL nogmaals bedankt, heb jouw handleiding gevolgt, alleen newcs heb ik verruild voor oscam.
Moet zeggen het werkt perfect, sta er van te kijken!

Enige dat nog niet werkt is de EPG? Krijg geen vulling van de "tv-gids"....? Hier nog een idee over? Ok kwestie van het vinkje EPG aanzetten in CHANNELS...... Kortom het werkt nu helemaal d:)b

Maar jouw manual is erg goed te doen, uiteindelijk stelt het eigenlijk helemaal zoveel niet voor, kwestie van goed lezen :)

Alleen de zender volgorde lijst kan ik in 4TR niet aanpassen..... is dit eigenlijk wel mogelijk, op het forum van 4tr vind ik geen antwoorden....??

[ Voor 24% gewijzigd door frenki op 22-07-2010 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zender volgorde is mij weer wel gelukt, onder television channel groups in managent console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

frenki schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 09:35:
Alleen de zender volgorde lijst kan ik in 4TR niet aanpassen..... is dit eigenlijk wel mogelijk, op het forum van 4tr vind ik geen antwoorden....??
Thanks! En die volgorde weet ik niet. Ik gebruik groepen, dus ik denk dat het wel mogelijk moet zijn als je een eigen groep maakt.

Kijk daar eens naar, enne, zou je eens uit kunnen leggen hoe dat oscam spul werkt? Evt. met config files erbij enzo. Misschien wel handig voor anderen die ook problemen hebben met newcs..

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Staat al eerder beschreven.
Even de zip zoeken in dit draadje en alleen de poort aanpassen.
Heeft niet de restart/slaapstand problemen die vele met newcs wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Ja, dat probleem heb ik dus niet. Zal wel komen omdat ik de Satboy Phoenix reader gebruik.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenki
babyxl schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 14:37:
[...]

Kijk daar eens naar, enne, zou je eens uit kunnen leggen hoe dat oscam spul werkt? Evt. met config files erbij enzo. Misschien wel handig voor anderen die ook problemen hebben met newcs..
Ja idd je hoeft met oscam eigenlijk nog minder te doen dan met newcs (dankzij die zipfile van GJS die hier eerder gepost is.
Het enige wat je blijkbaar moet doen is de poort aanpassen (standaard com3), en dat is voor mij ok, dus hoef helemaal niets te veranderen.

Je start oscam.exe, je krijgt een zwart dos schermpje, gewoon open laten staan en het werkt!

Supersimpel eigelijk...... voor mij een uitkomst want onder windows xp kreeg ik alleen maar foutmeldingen op newcs.

@Donderstraaltje:
Bedankt voor de tip, daar zitten ze idd..... ook kwestie van meer tijd besteden aan het aandachtig bekijken van alle mogelijke opties 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:50
is oscam ook sneller, of heeft de snelheid van zappen in Mediaportal i.c.m.. MDAPI, ACAMD en NewCS / oscam niks te maken hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Rubke schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 09:09:
is oscam ook sneller, of heeft de snelheid van zappen in Mediaportal i.c.m.. MDAPI, ACAMD en NewCS / oscam niks te maken hiermee?
Nee deze vertraging ligt niet aan NewCS/OSCam maar aan MediaPortal zelf.
DVBViewer met Acamd zapt vele malen sneller, het zelfde geld voor DVBLogic TVSource. Het enige verschil dat deze paketten hebben is dat zijn geen extra MDAPI componenten (MDAPIFilter.ax) nodig hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door gjs op 23-07-2010 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
gjs schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 09:41:
[...]

Nee deze vertraging ligt niet aan NewCS/OSCam maar aan MediaPortal zelf.
DVBViewer met Acamd zapt vele malen sneller, het zelfde geld voor DVBLogic TVSource. Het enige verschil dat deze paketten hebben is dat zijn geen extra MDAPI componenten (MDAPIFilter.ax) nodig hebben.
zijn er geen andere manieren i.c.m. Mediaportal bv door DVBlogic er tussen te zetten en deze virtuele tuners dan in Mediaportal te gebruiken of zou dat even traag zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Rubke schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 10:08:
zijn er geen andere manieren i.c.m. Mediaportal bv door DVBlogic er tussen te zetten en deze virtuele tuners dan in Mediaportal te gebruiken of zou dat even traag zijn?
Het kan zeker wel, want binnen MP zie ik de dvblink tuners ook gewoon. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd. Het is al wel een keer aan de orde geweest in dit topic. Je bent dan in ieder geval wel verlost van de mdapi plugin en cam settings, want dat deel wordt al op tuner niveau door dvblink gedaan. Wellicht het proberen waard...

ps ik had het hier boven over dvblogic, dat moet natuurlijk dvblink zijn. dvblogic is de leverancier.

Ik denk er net nog even over na en bedenk dat je dan in de tvservice ook de normale dvb-c tuner moet disablen anders zitten de dvblink en tvserver service beide om dezelfde tuner te vechten.

[ Voor 19% gewijzigd door gjs op 23-07-2010 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
gjs schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 10:42:
[...]

Het kan zeker wel, want binnen MP zie ik de dvblink tuners ook gewoon. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd. Het is al wel een keer aan de orde geweest in dit topic. Je bent dan in ieder geval wel verlost van de mdapi plugin en cam settings, want dat deel wordt al op tuner niveau door dvblink gedaan. Wellicht het proberen waard...

ps ik had het hier boven over dvblogic, dat moet natuurlijk dvblink zijn. dvblogic is de leverancier.

Ik denk er net nog even over na en bedenk dat je dan in de tvservice ook de normale dvb-c tuner moet disablen anders zitten de dvblink en tvserver service beide om dezelfde tuner te vechten.
ja ben benieuwd of het winst gaat opleveren door het op deze manier te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Rubke schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 11:33:
[...]

ja ben benieuwd of het winst gaat opleveren door het op deze manier te doen.
Hoe zou dat sneller kunnen zijn als je nog een extra tussenlaag inbouwt? Denk dat je beter kunt proberen om de MP tv service te omzeilen en bv de eerder genoemde 4tR Argus + MP plugin te gebruiken, hoewel ik zelf geen MP gebruik en dus niet weet of dit daadwerkelijk sneller zapt. Misschien dat één van de andere gebruikers die deze combinatie gebruikt hier meer over kan vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Nielson schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 11:46:
Denk dat je beter kunt proberen om de MP tv service te omzeilen en bv de eerder genoemde 4tR Argus + MP plugin te gebruiken, hoewel ik zelf geen MP gebruik en dus niet weet of dit daadwerkelijk sneller zapt.
Wat gebruik jij dan als client ipv MP als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroykok
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-11-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
grun93 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 12:19:
[...]

Wat gebruik jij dan als client ipv MP als ik vragen mag?
Eigenlijk geen. Voorheen gebruikte ik DVBViewer Recording Service om op te nemen, en voor de weinige keren dat ik livetv keek gebruikte ik de DVBViewer app zelf of streamde ik met de service naar VLC Player. Ben als test onlangs overgestapt op Argus van 4tR en omdat die zelf nog niet kan streamen en ik MP een draak van een programma vindt doe ik het gewoon even zonder. Afspelen van de opnames doe ik via WMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
Nielson schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 11:46:
[...]
Hoe zou dat sneller kunnen zijn als je nog een extra tussenlaag inbouwt? Denk dat je beter kunt proberen om de MP tv service te omzeilen en bv de eerder genoemde 4tR Argus + MP plugin te gebruiken, hoewel ik zelf geen MP gebruik en dus niet weet of dit daadwerkelijk sneller zapt. Misschien dat één van de andere gebruikers die deze combinatie gebruikt hier meer over kan vertellen.
die 4tR heef t zoverre ik weet ook de MDAPI plugin nodig.... en zoverre ik het begrijp zorgt deze voor de vertraging...
dus vandaar de gedachte om met DVBLink te gaan werken, meer stabiliteit en snelheid misschien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
babyxl schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 23:26:
FF gekeken naar die transponderlijst, maar die is volgens mij niet goed. Maak eens een nieuwe aan de hand van deze site: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml

Bij nader inzien kloppen die frequenties wel in die TPL lijst... Wat voor kaart gebruik je?
cinergy C PCI dvb-c

rare is dat ik random wel een aantal zenders gevonden heb:

net5
eurosport
film 1 action
brabant 10

Ik weet zeker dat ik in regio zwolle zit, maar toch kan hij op die frequentie geen channels vinden. Drivers van card heb ik gedownload van site.

[edit]

mm merkwaardig. Mediaportal vindt gelijk alle zenders. Zal het dan toch aan de drivers liggen, zoal babyxl al poste? Keb gewoon de drivers van de site geplukt. Nog steeds raar dat ik wel een aantal zenders kon vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door grote_oever op 23-07-2010 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

grote_oever schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 13:28:
mm merkwaardig. Mediaportal vindt gelijk alle zenders. Zal het dan toch aan de drivers liggen, zoal babyxl al poste? Keb gewoon de drivers van de site geplukt. Nog steeds raar dat ik wel een aantal zenders kon vinden.
Volgens mij zijn je drivers in orde, als je met MP wel alles kan vinden. Hebben we het hier dan over de TvService van MP, of de client die dmv. 4TR gebruik maakt van Live TV?

Probeer dan eens een andere transponderlijst in de 9000 regio. Het is jammer dat ik je daar niet bij kan helpen, maar als je gewoon mijn lijst als voorbeeld neemt dan komt het allemaal wel goed. Het is niet zo moeilijk om die lijst te maken, ikzelf was met een slordige 10 minuten klaar (op me dooie gemak).

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
babyxl schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 14:33:
[...]

Volgens mij zijn je drivers in orde, als je met MP wel alles kan vinden. Hebben we het hier dan over de TvService van MP, of de client die dmv. 4TR gebruik maakt van Live TV?

Probeer dan eens een andere transponderlijst in de 9000 regio. Het is jammer dat ik je daar niet bij kan helpen, maar als je gewoon mijn lijst als voorbeeld neemt dan komt het allemaal wel goed. Het is niet zo moeilijk om die lijst te maken, ikzelf was met een slordige 10 minuten klaar (op me dooie gemak).
Ja, die heb ik geprobeerd. Sterker nog! mediaportal vind op dezelfde frequentie wel kanalen en 4TR niet. Keb van alles geprobeerd, maar hij vind niet meer dan 11 kanalen. Als hij de frequentie scant krijg ik alleen maar "no signal".

Keb een aantal transponderlijsten uit de 9000 regio bekeken en er zitten veel overlappende frequenties in. En daar vind hij dus ook niet.

[ Voor 7% gewijzigd door grote_oever op 23-07-2010 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:01

HaTe

haat niet

grote_oever schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 14:41:
[...]

Ja, die heb ik geprobeerd. Sterker nog! mediaportal vind op dezelfde frequentie wel kanalen en 4TR niet. Keb van alles geprobeerd, maar hij vind niet meer dan 11 kanalen. Als hij de frequentie scant krijg ik alleen maar "no signal".

Keb een aantal transponderlijsten uit de 9000 regio bekeken en er zitten veel overlappende frequenties in. En daar vind hij dus ook niet.
Ja dat had ik dus ook. Alleen had hij er bij mij nog wel wat meer gevonden.. Maar ook niet alle dus. Daarom voor mij gewoon de TVServer van MP

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
HaTe schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 14:44:
[...]

Ja dat had ik dus ook. Alleen had hij er bij mij nog wel wat meer gevonden.. Maar ook niet alle dus. Daarom voor mij gewoon de TVServer van MP
en dat is dus nu weer het probleem. tvservice blijft maar crashen.. en crashen en crashen. Ik kan stap 3 van zep's handleiding nog geeneens doorlopen. Tis net of die mdapi filter van MP gewoon niet goed is.

Probeer nu combinatie met MP en de nieuwe mdapi filter

[ Voor 12% gewijzigd door grote_oever op 23-07-2010 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Probeer anders eens de mdapi filter die bij acamd wordt meegeleverd, deze werkt iig met 4tR zonder problemen (zorg wel bij elke aanpassing dat je de oude eerst unregistered).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Tis me eindelijk gelukt! Er zitten wat foute versie's in zepmans tutorial. Hierdoor bleef ik maar met een verkeerder versie werken.

Dit is de software die je nodig hebt met een korte handleiding (werkend op mediaportal 1.1.0 @ 23-07-2010):

newcs
Pak het uit en start het op (uitgaande dat je cardreader op com3 zit)

mediaportal v1.1
Installeer en configureer mediaportal v1.1 (met tvserver/client) zoals in zepman's tutorial.

Mdapifilter
Pak mdapifilter.rar uit in %program files%\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server
Run de register_mdapi.bat.bat file

doe vervolgens weer wat er in zepman's tutorial staat:
Je ziet dat er in de Media Portal TV Server-folder een nieuwe folder is aangemaakt: MDPlugins. Hierin wordt in de volgende stap de card sharing client geïnstalleerd. Echter, eerst moet MDAPI weten wat voor TV kaart er in je machine zit. Om dit te doen, start de de MediaPortal TV Server Configuration, ga je naar Manual Control en kies je opnieuw om Zenderoverzicht te Timeshiften. Dit hoeft maar heel kort en kan daarna meteen weer gestopt worden.. Zodra het Timeshiften gestart is, maakt MDAPI een extra bestand aan in C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins genaamd "MDAPICards.xml" en een nieuwe folder welke vernoemd is naar de tuner op je DVB-C kaart.
Acamd
Pak bovenstaande files uit in:

Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins\<je cardnaam>

Overschrijf de cardclient.conf met deze cardclient.conf

Restart de service TVserver en kijk of nederland 2 scrambled is.

Succes met TV kijken!

Veel dank aan zepman!

[ Voor 4% gewijzigd door grote_oever op 23-07-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:01

HaTe

haat niet

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je had inderdaad een nieuwere versie van mdapifilter nodig, sinds het schrijven was er ook een nieuwe acamd versie maar dat maakt geen verschil. Ga toch nog eens 4tr aan de gang proberen krijgen, als dat draait blijf ik er misschien wel bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Donderstraaltje schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 22:22:
Je had inderdaad een nieuwere versie van mdapifilter nodig, sinds het schrijven was er ook een nieuwe acamd versie maar dat maakt geen verschil. Ga toch nog eens 4tr aan de gang proberen krijgen, als dat draait blijf ik er misschien wel bij :)
Ik heb het al vaker geroepen, maar dan bij deze nog maar een keer.
Je hebt geen mdapifliter pakket nodig, gewoon de MDAPIFilter.ax gerbuiken die bij Acamd hoort. Het enige wat je moet doen, is deze in de juiste directory copieren en dan een 'regsvr32 MDAPIFilter.ax' op een command prompt uitvoeren terwijl je in de directory staat waar je MDAPIFilter.ax net hebt neer gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

grote_oever schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 14:41:
Heeft iemand voor mij de complete transponderlijst van MP zelf? Ik wil toch eens gaan kijken of ik die kan overzetten naar het formaat van 4TR.

Aangezien ik de TvServer van MP niet gebruik, en niet de behoefte heb om die te installeren, heb ik die lijst dus niet zo 1-2-3 bij de hand.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gjs schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 09:52:
[...]

Ik heb het al vaker geroepen, maar dan bij deze nog maar een keer.
Je hebt geen mdapifliter pakket nodig, gewoon de MDAPIFilter.ax gerbuiken die bij Acamd hoort. Het enige wat je moet doen, is deze in de juiste directory copieren en dan een 'regsvr32 MDAPIFilter.ax' op een command prompt uitvoeren terwijl je in de directory staat waar je MDAPIFilter.ax net hebt neer gezet.
Dat werkt voor mij weer niet :P
Ik heb een versie met een bat file die automatisch mediaportal zoekt en kopieert, werkt probleemloos.
Zappen gaat er ook even snel als alle andere pakketen, ook net zo snel als een alphacrypt.
Hoorde hier links en rechts dat het met mediaportal langer zou duren.
Uiteindelijk klopt die guide nog steeds voor mij op die filter versie na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Enige verschil wat ik zie is de grootte van het bestand. En ze werken allebei probleemloos op mijn systeem zover ik dat ff snel bekeken heb.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

babyxl schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 12:39:
Heeft iemand voor mij de complete transponderlijst van MP zelf? Ik wil toch eens gaan kijken of ik die kan overzetten naar het formaat van 4TR.
Aangezien ik de TvServer van MP niet gebruik, en niet de behoefte heb om die te installeren, heb ik die lijst dus niet zo 1-2-3 bij de hand.
Je hebt mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Heb je toevallig een AnySee ?
Welk Mdapi pakketje gebruik je dan ? Of beter wat is de grootte in bytes van de MDAPIFilter.ax die je nu gebruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee een terratec + smargo.
Mijn mdapifilter.ax is 533.504 bytes groot, in de originele zip stond nog een versie in de bestandsnaam, zal dat proberen te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Donderstraaltje

Ik heb dat oscam pakketje eens geprobeerd. Ziet er naar uit dat het inderdaad werkt m.b.t het uit standby komen van het systeem. Je moet oscam.exe wel eerst afsluiten voordat je het systeem op standby zet en weer opnieuw opstarten als het systeem uit standby komt maar dat is geen probleem. Enig nadeel vind ik dat je totaal geen info kan zien zoals bij newscs. Mocht het niet werken dan kan ik niet direct kijken wat er mis is. Ook of de emm updates binnen komen kan ik niet direct zien. Als ik langer dan 30 min tv kan kijken weet ik uiteraard ook dat het werkt. We gaan het gewoon eens een weekje proberen en kijken of alles probleemloos blijft draaien.

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is gek, bij mij gaat het in en uit standby komen wel goed met oscam?
Hoe sluit jij die dan tussendoor af en laat je die weer starten? kan em zo even geen mogelijkheid bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik een programma dat het Powertrigger. Dit programma start een batch file als je de pc in of uit de standby haalt. Dit batch bestand kan je na eigen wens invullen. Bijvoorbeeld; start c:\oscam\oscam.exe (starten) of Taskkill c:\oscam\oscam.exe (afsluiten).

Als mijn HTPC uit standby komt zonder dat ik oscam heb afgesloten hangt oscam zich op. Kan het venster dan ook niet meer sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroykok
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-11-2024
Heeft er ook iemand last dat er geen signaal meer gevonden word? (Ziggo 5555 gebied in combinatie met een Terratec Cinergy PCI)
Ik was vanochtend TV aan het kijken en toen kreeg ik in Mediaportal ineens de foutmelding "No Signal".
Van alles geprobeerd inclusief Windows opnieuw geinstalleerd en mijn smartcard een uur in de decoder (waar hij het wel deed) gehad. Nog steeds geen succes. :(

[ Voor 9% gewijzigd door Leroykok op 24-07-2010 21:45 . Reden: tv kaart bijvoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Donderstraaltje schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 14:28:
Nee een terratec + smargo.
Mijn mdapifilter.ax is 533.504 bytes groot, in de originele zip stond nog een versie in de bestandsnaam, zal dat proberen te achterhalen.
Dat is denk ik ook de nieuwste versie, komt uit MDAPIfilter20100221. Bij maakt het in ieder geval niet uit welke versie ik gebruik. Bij gebruik van een AnySee en splug.dll ipv ACamd (om de reader van de AnySee te gebruiken) is er wel een bepaalde versie nodig.
Het lijkt mij dat het gewoon moet werken met de ACamd MDAPIFilter.ax, MediaPortal zelf praat via mdapi naar ACamd, dat heeft verder weinig met de gebuikte hardware te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het spulletje ook hier werkend gehad op een floppydtv toen de cam bij mijn ouders lag dus met hardware heeft het inderdaad 0,0 te maken.
Kan makkelijk de nieuwste zijn, heb toen lopen zoeken naar de nieuwste omdat die oudere problemen gaf.

En nog altijd mijn htpc niet gemaakt met of 4tr of 1.1 final, zijn zo veel klusjes in huis die gedaan moeten worden XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Laatst online: 14-09 23:38
Iemand hier MP1.1.0 final in combinatie met For The Record aan de praat? Of moet er dan echt gewacht worden tot de dev van 4TR een nieuwe versie uit brengt?

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Thanx! Ga daar zo even mee aan de slag.
--WaaZaa-- schreef op zondag 25 juli 2010 @ 14:25:
Iemand hier MP1.1.0 final in combinatie met For The Record aan de praat? Of moet er dan echt gewacht worden tot de dev van 4TR een nieuwe versie uit brengt?
Ik ga zometeen, na een nieuwe (complete) transponderlijst gemaakt te hebben, ff puzzelen met deze combo.. Hou je op de hoogte hierover. Wat is je probleem btw?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Laatst online: 14-09 23:38
babyxl schreef op zondag 25 juli 2010 @ 14:53:
[...]

Thanx! Ga daar zo even mee aan de slag.

[...]

Ik ga zometeen, na een nieuwe (complete) transponderlijst gemaakt te hebben, ff puzzelen met deze combo.. Hou je op de hoogte hierover. Wat is je probleem btw?
De MP TV client plugin werkt niet :) Zelfde probleem als je probeert de laatste 4TR icm MP RC6 te gebruiken, zonder de tvplugin.dll te vervangen door een nieuwe versie :)

Overigens werkt 4TR geweldig :) Veeeeel beter dan de standaard MP tv server. Ik kreeg zelfs met de 1.1.0 final nog steeds unable to create/start graph. Dan maar over op 4TR.

[ Voor 15% gewijzigd door --WaaZaa-- op 25-07-2010 15:26 ]

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

--WaaZaa-- schreef op zondag 25 juli 2010 @ 15:24:
[...]

De MP TV client plugin werkt niet :) Zelfde probleem als je probeert de laatste 4TR icm MP RC6 te gebruiken, zonder de tvplugin.dll te vervangen door een nieuwe versie :)
Oww, dat is heel makkelijk op te lossen dmv een resource editor.. Maar ik ga straks wel ff naar kijken, dit had ik ook op deze manier opgelost met RC6. Ik post de nieuwe aangepaste versie hier wel later vandaag. :)

First things first...

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In 1.1.0 final lijkt mijn probleem inderdaad verholpen te zijn.
Nu wel wat traag bij zappen, herken dit van codec problemen die ik eerder had.
Na een uurtje na het journaal weet ik waarschijnlijk of het nu echt stabiel is.
In ieder geval nog geen foutmeldingen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

4TR + Argus draait hier ook, niet echt een probleem om te installeren. Ik geef echter toch de voorkeur aan MediaPortal, daar kan je tenminste ook meteen mee kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

gjs schreef op zondag 25 juli 2010 @ 20:16:
4TR + Argus draait hier ook, niet echt een probleem om te installeren. Ik geef echter toch de voorkeur aan MediaPortal, daar kan je tenminste ook meteen mee kijken.
Ehh.. Met 4TR/Argus kun je ook live TV kijken hoor, dat doe ik dmv. Mediaportal.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog een tip:

gebruik ffdshow -> verander MP1,MP2 naar mp3lib en je kan net zo snel zappen als analoog! :D

Kwam ik een tijd geleden achter tijdens de boel testen, zapsnelheid schijnt voornamelijk samen te hangen met audiocodecs, en een stukje scrambled of niet.

Ik kan nu ook zonder reset graph in --debugoptions, eerder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

OK, here it is: Alle frequenties voor Caiway, Harderwijk, Rekam en Ziggo !!!!

De up-to-date transponderlijst voor For The Record (gebaseerd op de lijsten van Mediaportal - thx gjs!): http://www.megaupload.com/?d=1TBIGKAQ

@ Archie: Je hebt gelijk, heb ik over het hoofd gezien. Inmiddels gefixed. Ik ga zo even kijken of 5555 werkt, de andere kan ik niet testen.

Modulation heb ik aangepast naar 5 voor de 8400 regio.. Volgens mij is dat nl 256-QAM. (de rest staat op 3, wat neer komt op 64-QAM)

Nog andere suggesties?

[ Voor 45% gewijzigd door Cybergamer op 26-07-2010 00:40 . Reden: symbol rate en modulation gefixed v1.2 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
babyxl schreef op zondag 25 juli 2010 @ 22:47:
OK, here it is: Alle frequenties voor Caiway, Harderwijk, Rekam en Ziggo !!!!
Bij Ziggo wordt geen symbol rate van 6900 toegepast, maar 6875. En ik neem aan dat "modulation="6"" staat voor 64-QAM? Zo ja, dan moet er bij Netherlands - Ziggo (8400)" bij alle frequenties behalve de 369 MHz een andere waarde ingevuld worden omdat in dat Ziggo sub netwerk 256-QAM wordt toegepast.

[ Voor 31% gewijzigd door ArChie op 25-07-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overal waar je in Ziggo/@Home gebied de frequentie 368750000 hebt staan aanpassen naar 369000000. In 8400 gebied hoort bij de 369000000 frequentie 64-QAM i.p.v. 256-QAM. Dat is de enige uitzondering in dat gebied, de rest moet dus wel op 256-QAM blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Checked and fixed.. zou nu dan goed moeten zijn...

Hier in regio 5555 werkt de lijst goed met 2 uitzonderingen van no signal. Maar het kan zijn dat die in een ander dorp of stad wel werken?

[ Voor 34% gewijzigd door Cybergamer op 26-07-2010 00:56 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
babyxl schreef op maandag 26 juli 2010 @ 00:47:
Hier in regio 5555 werkt de lijst goed met 2 uitzonderingen van no signal. Maar het kan zijn dat die in een ander dorp of stad wel werken?
Voor zover ik kan zien is de lijst voor 5555 correct. Als je op twee frequenties geen signaal krijgt, dan zal je toch even naar je COAX bekabeling en aansluitingen moeten kijken. Op basis van de volgende lijst kan je controleren welke zenders je mist en wat dan de probleem frequenties zijn:
ArChie in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo..."
Pagina: 1 ... 16 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.