XMBC is in mijn ogen wat volwassener, minstens beter uitgedacht.
Myhth mag softwarematig dan wel redelijk volwassen zijn, ik loop altijd weer tegen geen hardware support aan.
Mijn ir-receiver werkt niet, mijn vfd werkt niet, mijn geplande tv kaart werkt niet, mijn geluidskaart werkt nog niet... als ik kijk naar mijn huidige setup dan werkt wel alles alleen net niet lekker, weet het niet wat het exact is. Mediaportal vind ik super alleen zie ik het muziek gedeelte liever wat anders.
Dan zit ik nog aan windows vast vanwege wat software pakketten die ik er ook op draai, 2 stuks, waarvan ik vanwege mijn studie niet zonder kan. Geen krachtige cpu nodig... wel een groot scherm.
Dus dan zit ik altijd al weer vast aan een dual boot... jakkes.
Loop altijd weer tegen haken en ogen aan, zal wel nooit anders worden, misschien met MP2
@Donderstraaltje:
[...]
LIRC is de lib/programma die MythTV gebruikt voor remote-controls. Deze zou je dus in moeten stellen. ALSA regelt als het goed is het geluid voor je geluidskaart, niet MythTV. Het klopt inderdaad wel dat het nog veel tuning nodig heeft voordat MythTV doet wat je precies wil. Fijn dat je studie alleen windows-software aanbiedt, misschien klacht indienen? Niet verder op in gaan hoor :P!
[/quote]
IR receiver werkt niet omdat er een aangepaste philips chipset op zit... de latere revisies van dit bordje die wel op linux werken zijn al jaren niet meer leverbaar en geen shop heeft ze meer
Geluidskaart werkt niet omdat mijn auzentech een creative chipset heeft, en de laatste generatie werkt nog helemaal niet.
Oled zijn nog geen linux drivers voor ontwikkeld, wel ooit gestart maar ligt compleet stil, geen hoop meer.
TV kaart heeft een chipset die nog niet ondersteund is, wellicht in de toekomst wel.
Maar ik wil niet van deze case af, dus tot ik een andere ir module te pakken heb gekregen met irtrans support of dat er een nieuwe komt kan ik het wel vergeten.
Deze geluidskaart of een toekomstige moet ook werken, anders ook een no-go.
Grappige is dat het helemaal geen vage of exotische hardware is, en onder windows zijn er vele mods en van alles te vinden, het is alleen minder vaak gebruikte hardware omdat er goedkopere alternatieven zijn. Elk onderdeel is super degelijk en kan gewoon heel wat jaar mee, maar zonder linux dus...
Over een 4 a 5 jaar kijk ik wel weer een keer anders, dan heb ik windows ook niet perse meer nodig op deze pc, en dan zal er heus ook wel wat drivers ontwikkeld zijn voor deze of toekomstige hardware.
[
Voor 50% gewijzigd door
Donderstraaltje op 12-08-2010 15:42
]