Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-05 02:48

Cybergamer

Wanna Play a Game?

De ION is een beest van een multimedia kaart. Ik heb die in mijn netbook zitten en speelt werkelijk alles vloeiend af wat je er tegenaan gooit.

Over de ION2 kan ik vrij kort zijn: die zal niet dezelfde power hebben als de ION zelf. Voor meer info zal je hierover moeten googelen, ik weet niet de precieze argumenten hierover. Maar van wat ik gelezen heb klinkt het aannemelijk.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar heb ik pas nog een complete discussie over gehad. De gpu is verbonden met een pci-e x1 lane vaak ipv een x16 en daar is het probleem. Iig ik heb nu 2 bordjes gezien die in aanmerking komen voor mij, een asus ion2 en een zotac intel, amd heeft atm nog niks.
Trouwens info gehad over mijn case, kan tot betaling over gaan :)
Dus binnenkort maar eens die tv kaart knutselen :P
Als dat klaar is en allemaal binnen dan maak ik een keuze uit welke borden ik pak.

Ion2: Afbeeldingslocatie: http://www.semiaccurate.com/static/uploads/2010/06_june/asus_at5iont-i_deluxe.jpg (deluxe versie nog niet leverbaar)

Intel: Afbeeldingslocatie: http://www.techjunkies.nl/wp-content/uploads/2010/03/Zotac_H55-ITX_WiFi_board_01.jpg (hier neig ik nu naar)

AMD: Afbeeldingslocatie: http://www.semiaccurate.com/static/uploads/2010/06_june/asus_M488T-I_deluxe.jpg (ding is nog slechts aangekondigd)

En ja die onboard wifi is best belangrijk :P
300N kan prima een 1080P stream doen, en wil de mogelijkheid hebben er een atheros kaartje in te gooien met ter tijd.
In geval van nog snellere standaard, kaartje wisselen :P
Antennes ga ik niet gebruiken, die maak ik in de case, moet ik nog een keer bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwafo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-04-2023
Hallo, Een tijdje geleden struikelde ik met mediaportal omdat hij niet soepel tv draaide op windows xp. Ik heb nu Windows 7 32bit professional geinstalleerd maar nog steeds beeld wat af en toe hapert bij normale tv en HD-tv, de codec van Windows niet goed genoeg?

wat info over de pc:
Machine name: HTPC_ACQUAAH
Operating System: Windows 7 Professional 32-bit (6.1, Build 7600) (7600.win7_gdr.100226-1909)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: System manufacturer
System Model: P5QC
BIOS: BIOS Date: 04/27/09 14:59:08 Ver: 08.00.14
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (4 CPUs), ~2.4GHz
Memory: 8192MB RAM
Available OS Memory: 3328MB RAM
Page File: 1800MB used, 4851MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: 120 DPI (125 percent)
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
DxDiag Version: 6.01.7600.16385 32bit Unicode
Nu heb ik ook voor audio ffdshow decoder geïnstalleerd en haali media splitter, de codecs die ik nu heb volgens media portal:

Microsoft DTV-DVD Video Decoder
ffdshow DXVA video decoder
ffdshow video decoder
CBVA DMO wrapper filter
MPC - MPEG-2 Video Decoder (Gabest)

Ik heb de handleiding van zepman gevolgd.

Ik hoorde al iets vallen over corecodec als je een cuda kaart hebt, dit kan ik misschien nog proberen? Ik heb namelijk een 9800GT 512mb

Als er nog meer informatie nodig is dan moet je het maar laten weten :)

bedankt alvast, Kwafo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187577

"Page File: 1800MB used, 4851MB available"

Dit is je probleem denk ik. Kijk welke programma's veel ram gebruiken en sluit deze zo nodig af. Kijk ook eens naar HDD activiteit als je live tv hebt. Schakel page file eens uit en kijk of hij dan nog goed werkt.

Activiteit van cpu/gpu kan je ook eens naar kijken. Kijk of de decoder multithreaded kan woredn uitgevoerd als je ziet dat een process 100% gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwafo
Ik ga het nu proberen, heb ondertussen ook coreAVC bemachtigd, nodig om te instaleren, of gewoon lekker door windows laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waarom de combinatie 8 GB memory en een 32 bits OS?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwafo
Ik hou het liever een beetje ontopic maar simpelweg omdat ik geen geld had om een 64bit versie van windows 7 te kopen, die draait thuis op mn andere pc, Ik vind het zonde om het geheugen eruit te halen voor niets.

Maar in ieder geval ook zondere pagefile hapering, hoeveel pagefile zou ik moeten gebruiken, internet geeft daar geen eenduidig antwoord op dus nu staat ie maar weer op automatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoveel meer kost dat toch niet?
Meen zelfs (tenminste met de versie die ik had) dat je de 32 bits code kunt gebruiken op een 64 bits dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwafo
Misschien dat ik het eens kan proberen ;) ik mocht van de universiteit 2x windows 7 krijgen, mits de een 64 bit was en de ander 32bits, mijn main computer heeft 6gb ddr geheugen en daar moest dus wel 64bit op.

Maar ondertussen wil mediaportal helemaal geen betaalde zenders meer openen, verbinding met de tv-service is verloren.

De cardsharingserver geeft ook niets weer van dat ie inlogt etc om iets op te halen, even herstarten in de hoop dat dat het euvel is zo plots

De normale tv heb ik wel hapervrij gekregen door het te laten decoderen door ffdshow, HDzenders kan ik nu dus nog niet bij

--------------------------
herstarten geen effect gehad, kan nu geen gecodeerde zenders meer bekijken, tv service wordt er van zichzelf uitgezet lijkt wel, als ik daarna tv server configuratie open moet ik de tvservice weer starten (ned 1 doet het wel goed)

timeshiften doet het ook niet meer, unknown error, Raar toen ik hier begon met posten deed alles het nog wel...

[ Voor 34% gewijzigd door kwafo op 05-08-2010 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het dezelfde is als van surfspot die ik via de TU Delft had dan kan het ja :)

@hierboven, gebruik dan eens oscam ipv newcs, ook constant dat zelfde gezeik mee gehad, nu alles opgelost.

[ Voor 40% gewijzigd door Donderstraaltje op 05-08-2010 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwafo
@donderstraatlje, heb je hier een link van? vind alleen ccam op google of rare afkortingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gjs schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 20:19:
Ik heb voor alle mensen met Newcs problemen onder Windows een pakketje gemaakt gebasseerd op OSCam.
In deze zip file vind je een oscam.exe (laatste build) config files en de benodigde Cygwin componenten.
Ik moet er wel bij vermelden dat ik hem niet getest heb onder Windows met echte reader, op Linux wel. Ik heb het wel getest met een Newcamd reader richting mijn Linux Newcs.
Volgens mij moet het wel werken, wel even de juiste com poort instellen in de oscam.server file. Verder heb ik dezelfde poort (15050), des-key en gebruikers aangehouden (gebruiker1,wachtwoord1) als The Zep Man in zijn Newcs config gebruikt.
In principe zou je dus OSCam zo kunnen gaan draaien ipv Newcs.
Laat maar even horen wat de resultaten zijn.
Kon je met de search vinden.
Anyways vergeet niet je com poort te veranderen, standaard is het 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwafo
ja heb net gevonden dat het oscam is ipv ocam ;)

Als ik het opstart krijg ik een leeg zwart venster

[ Voor 36% gewijzigd door kwafo op 05-08-2010 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gevalletje oops van mijn kant dus :P
Rest zou je niet hoeven aan te passen behalve als je een andere poort/username/paswoord gebruikt.
Hiermee kun je iig al het een en het ander dus uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwafo
geen probleem. hij geeft alleen een zwart scherm als ik het opstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat hoort zo, anders moet je in de settings file voor de logs even een # zetten.
Dan is het net NewCS alleen zie je meer info en bij mij duurt het 1-2 sec langer ongeveer dan newcs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwafo
same problem, unknown error en newcs of oscam geeft niets weer dat iets probeert contact te maken ofzo, alles zit goed in de pc (nog steeds:P)

"verbinding met tv-service verbroken" en daarna: "unknown error"

[ Voor 19% gewijzigd door kwafo op 05-08-2010 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vreemd, probeer eens de saf codecs, kun je van het forum halen van mp.
Die zijn speciaal ontwikkeld voor MP en kun je codec problemen uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwafo
kan ik wel proberen maar die heb ik eerder geïnstalleerd gehad, die hebben me nog meer problemen veroorzaakt (ik ben er nu al 2 maanden mee bezig ofzo btw :P)

Het lijkt me ook niet (al heb ik hier geen ervaring mee) dat het aan de codecs ligt, heb niets nieuws geïnstalleerd voordat de problemen kwamen, probleem was er al, en ook doet timeshifting het niet, wat geen codecs gebruikt neem ik aan. Ik zal toch een deinstall proberen, je weet maar nooit

[ Voor 50% gewijzigd door kwafo op 05-08-2010 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien het beste, dit is echt vreemd.
Heb je alle oude bestanden van een vorige MP versie wel goed verwijderd?
Kan haast niks meer bedenken, daarom ging ik richting codecs.
Hoewel sommige brakke codecs dit ook kunnen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwafo
Ik heb windows 7 twee dagen geleden geinstaleerd, daarna mediaportal geinstaleerd gehad, zelfde problemen, clean install gedaan en alles verwijderd van de vorige media portal, nog handmatig alle folder doorgezocht voor achter gebleven bestanden :P

ik ga nu gewoon proberen media portal op nieuw te instaleren en dan oscam te gebruiken... ik heb vertrouwen in dat de codecs het goed doen ffdshow lever goed werk en coreavc... tja heb erg goede ervaring met hun pocketpc media player... Ik ga even alles herinstaleren en laat dan weer iets horen

so far so good, alles werkt vloeiend, ik ga em en paar keer overnieuw opstarten etc om te kijken of alle functies goed werken maar heb er volste vertrouwen in

[ Voor 13% gewijzigd door kwafo op 05-08-2010 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwafo
Omdat alles werkte, dacht ik... laat ik maar proberen mijn tweede kaart te activeren (ik wil natuurlijk wel kunnen opnemen)

alle stappen doorgenomen maar nu krijg ik de error "livetsbuffer2.0 en livetsbuffer3.0..."

iemand een idee waar dat opeens vandaan kan komen?

ook de error "verbinding verloren met tvservice" is er bij gekomen, kan door alle errors de het bos niet meer zien

2010-08-05 19:21:11.667516 [MPMain(1)]: RemoteControl: Error getting server Instance - Thread was being aborted.

[ Voor 29% gewijzigd door kwafo op 05-08-2010 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
misschien moet jij wel 4tr gaan proberen want dit is echt te vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwafo
4 the record is toch alleen om op te nemen? als ik al kan afspelen (stap 1) dan ben ik al weer tevreden... nu kan ik alleen maar (weer) Ned1 kijken terwijl voorheen (zoals in mn post) ik alles kon kijken en het goed deed, er moet ergens iets aangemaakt of veranderd zijn maar ik weet niet wat :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals ik het heb begrepen kun je via 4tr ook tv kijken.
Iig ik weet even niet waar het meer aan kan liggen.

Als laatste schieten me de drivers binnen, heb iets gehad met de terratec drivers maar niet zo ernstig als dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwafo
ik zal ze eens opnieuw instaleren, kan nooit kwaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-05 22:21

HaTe

haat niet

Probeer eens de Disaster Edition van MP.. wat geen disaster is zoals de naam zegt :P

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwafo
cinergy drivers opnieuw instaleren heeft geen nut gehad, nl 1 deed het maar op naar nederland 2, niks te zien op oscam dat ie iets aan het doen is en ik krijg de error dat de verbinding verloren is met de tv service

ik zal disaster editie eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog een ding wat wel eens wilt helpen, maar waarschijnlijk heb je het al gedaan;
TV server openen met --DebugOptions, reset graph after stop selecteren.
Hierna weet ik echt niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Laatst online: 01-05 19:49
Ach, ik heb ook alle bovenstaande problemen gehad met MP.

Ik ben simpelweg 4TR gaan gebruiken, dat deed het meteen. Je kunt er ook prima live TV mee kijken, volgens mij gaat het zappen ook sneller dan bij MP. Ook krijg je wat extra dingen erbij zoals die webinterface voor de EPG en de IM bot. Dat kan voor MP ook allemaal wel, maar dan ben je nog langer bezig om het allemaal in te stellen ;)

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwafo
@ donderstraaltje, hoe doe ik dat precies, snap niet precies wat je bedoelt met tv server openen met debug options

@waazaa, is het voor mij wel mogelijk om 4tr te gebruiken, ik weet niet of ik genoeg ervaring heb om dat werkend te krijgen met ziggo kaart en 2 cinergy tvkaarten

ik snap ook niet hoe 4tr precies werkt, ik zie nog steeds mediaportal daar bij de screenshots (A)

[ Voor 15% gewijzigd door kwafo op 05-08-2010 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snelkoppeling openen en dat erbij zetten (Case Sensitive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwafo
Donderstraaltje schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 20:22:
Snelkoppeling openen en dat erbij zetten (Case Sensitive)
ik volg t niet echt, target:

"C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\SetupTv.exe"--DebugOptions

zoiets ofzo?

dat accepteert windows in ieder geval niet

-----------------------

btw als ik de instal guide voor "4TR" zie dan krijg ik het idee dat ik dat never nooit werkend krijg

Update:

Heb de tv-service kunnen laten herstarten automatisch... maar nu krijg ik gewoon de error dat het kanaal scrambled is... dit is ook logisch omdat oscam helemaal niets doet... het ligt dus waarschijnlijk aan de verbinding tussen mediaportal en oscam.... weet iemand mij hier meer over te vertellen?

[ Voor 39% gewijzigd door kwafo op 05-08-2010 20:48 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doel: "C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\SetupTv.exe"--DebugOptions

Werkt bij mij toch echt perfect...

Maar jij moet misschien verschillende versies van MDAPIFilters proberen.
Die in de guide staat werkt voor mij niet meer, ik gebruik de laatste, terwijl het bij sommige mensen wel nog werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwafo
Dat is een goede tip donderstraaltje, ik was ook al gestrand bij mdapi idd

maar dat doel pakt ie bij mij echt niet, en heb m wel gewoon daar geïnstalleerd etc, maarja ik ga eens naar de mdapi kijken

het is allemaal niet zo makkelijk te vinden, MDAPIFilter

Oke, vooruitgang!

nieuwe mdapi bracht zeker schot in de zaak :) nu kan ik weer gerust alle zenders kijken...

alleen gaat het opnemen nu mis, 2 kaarten zijn goed geinstaleerd en nu zou ik in principe kunnen kijken en opnemen van 2 kanalen op verschillende streams.

Als ik kijk in Oscam zie ik dat die goed aan het werk is. Gebruiker 2 is aan het opnemen en voor gebruiker 1 verleent hij ook de benodigde codes (of hoe je het ook noemt)

alleen mediaportal geeft de error: Unable to create/start graph...

ik ga hier nog verder op internet na zoeken maar ik weet niet echt wat ik daar mee moet

[ Voor 112% gewijzigd door kwafo op 05-08-2010 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal wel even de mijne zippen die werkt en ergens neergooien

http://www.2shared.com/file/Vsys0Zf9/MDAPISetup.html

Dit is de versie die ik inmiddels op 5 bakken succesvol heb draaien zonder problemen.

[ Voor 53% gewijzigd door Donderstraaltje op 05-08-2010 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwafo
Donderstraaltje schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 21:17:
Ik zal wel even de mijne zippen die werkt en ergens neergooien

http://www.2shared.com/file/Vsys0Zf9/MDAPISetup.html

Dit is de versie die ik inmiddels op 5 bakken succesvol heb draaien zonder problemen.
ja die heb ik nu ook, zie bovenstaande post :) btw bedankt voor alle hulp deze avond

Update:

Nu werkt alles plots weer, kan ook opnemen, we zullen kijken hoe lang dit stabiel blijft :) we mogen hopen voor lange tijd

nogmaals bedankt iedereen _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door kwafo op 06-08-2010 08:31 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uiteindelijk dus nagenoeg de zelfde problemen als hier, met dezelfde oplossing :+

Heb de tv kaart voor mijn mac in v&a gezet, even geld maken voor de andere tv kaart en toestanden voor mijn nieuwe mediacenter :)
De kast is nu betaald, kan niet wachten tot ie hier is :)

[ Voor 54% gewijzigd door Donderstraaltje op 06-08-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mook
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-07-2022
mook schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:55:
is het mogelijk om een anysee e30tc plus te laten werken in vlc player?
heb het niet werkend gekregen en ook uit de reacties werd ik niet veel wijzer
de anysee heb ik inmiddels teruggestuurd.

bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mook
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-07-2022
volgende vraag :
iemand bekend met de UTV HUBB?

Zie : http://www.satellitecity.nl/utv-hub-p-1674.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan het op mijn iphone via eyetv (mac only).
Misschien niet helemaal wat je zocht maar dat het kan met lage bandbreedte is waar, het is kijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwafo
Mijn cinergy kaart met mediaportal doet t nu.

maar krijg de tweede kaart niet werkend. Als ik antenne output doorverbind met de tweede kaart zn input krijg ik storend beeld,

daarnaast krijg ik live 3.0 errors. Ik heb de timeshift buffers al apart in een map gezet per kaart, hierdoor kreeg ik al geen live 2.0 errors meer. Maar hoe kan ik het beste een tweede cinergy kaart aansluiten?

mdapi etc is allemaal correct aangepast volgens zepmans guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:27
Lijkt mij een goedkope(re) versie van de "Slingbox". Voor zover ik je link even heb gelezen heeft dit kastje ook niet veel met digitale tv an sich te maken (hij heeft geen tuner aan boord). Hij gebruikt gewoon je bestaande set top box die je al hebt als bron.

Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:10

nFo

Even een vraagje> Ik heb nu een tweede Floppy DTV/C gekocht en aangesloten.
Alleen ik vroeg mij af: De tweede kaart heeft dus ook nog een CAM (Alphacrypt) en een smart card nodig van Ziggo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:29
Jup, dat is het grote nadeel van een hardware cam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Nielson schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:12:
Jup, dat is het grote nadeel van een hardware cam.
Ok bedankt, met google kon ik niks vinden en groeneknop forum ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een paar pagina's terug heb ik het nog beschreven geheel toevallig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Donderstraaltje schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:52:
Een paar pagina's terug heb ik het nog beschreven geheel toevallig :P
Ja ? Hmm, niet gevonden ? :?
-----------------------------------------------
Ik heb laatst een TV Home server gemaakt om te streamen met DVB Link 3.
Maar de HD zenders komen er niet goed doorheen, SD gaat meestal wel prima.
Gebruik een D-Link powerline en een Wifi netwerk.
Nog maar is op het DVB forum kijken & Google, denk dat het eerder aan DVB Link ligt wat nog vrij alpha/beta aan voelt.
Dan dat het aan de hardware ligt.
Of: AMD Cool'n'Quiet, die laat de cpu onder load lekker op 800MHz, die is er maar af halen. :?

Software: Windows Home Server Fail beta, DVB Link 3 en een zooi drivers.
Hardewaren:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X3 400e€ 60,04€ 60,04
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 78,95€ 78,95
1Asus M4A88TD-M EVO/USB3€ 88,24€ 88,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 227,23

En Floppy DVB-C en pckast, voeding, HDD ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pagina 65, ergens is er zelfs nog een post dat ik exact zeg dat je dan 2x een alphacrypt nodig hebt.
Op ongeveer 3/4 staat het ook door iemand geschreven maar iets minder direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172448

nFo schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:08:
[...]

Ja ? Hmm, niet gevonden ? :?
-----------------------------------------------
Ik heb laatst een TV Home server gemaakt om te streamen met DVB Link 3.
Maar de HD zenders komen er niet goed doorheen, SD gaat meestal wel prima.
Gebruik een D-Link powerline en een Wifi netwerk.
Nog maar is op het DVB forum kijken & Google, denk dat het eerder aan DVB Link ligt wat nog vrij alpha/beta aan voelt.
Dan dat het aan de hardware ligt.
Of: AMD Cool'n'Quiet, die laat de cpu onder load lekker op 800MHz, die is er maar af halen. :?

Software: Windows Home Server Fail beta, DVB Link 3 en een zooi drivers.
Hardewaren:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X3 400e€ 60,04€ 60,04
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 78,95€ 78,95
1Asus M4A88TD-M EVO/USB3€ 88,24€ 88,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 227,23

En Floppy DVB-C en pckast, voeding, HDD ect.
Ik zou eens beginnen met een bekabeld netwerk. Streamen over wifi is niet echt aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over 300N kan het perfect, nog geen hd stream tegen gekomen dat schokte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Laatst online: 28-03 16:16

gjs

Scoobydoobydoo

nFo schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:08:
Even een vraagje> Ik heb nu een tweede Floppy DTV/C gekocht en aangesloten.
Alleen ik vroeg mij af: De tweede kaart heeft dus ook nog een CAM (Alphacrypt) en een smart card nodig van Ziggo ?
Als je het de easy way wilt doen en hem onder windows mediacenter gebruiken, ja dan heb je nog een cam + smartcard nodig.
Ga je echter mediaportal of mce + dvblink gebruiken dan kan je kiezen voor newcs en een kaart lezer. Jouw eerste cam heb je dan ook niet meer nodig.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172448

Donderstraaltje schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 23:26:
Kwa maximale snelheid zeker weten. Mits je goed bereik hebt. Das het hele punt van wireless. Je router en dongel kan dan nog zo snel zijn. Bereik en dekking is hetgene dat telt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Donderstraaltje schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:26:
Pagina 65, ergens is er zelfs nog een post dat ik exact zeg dat je dan 2x een alphacrypt nodig hebt.
Op ongeveer 3/4 staat het ook door iemand geschreven maar iets minder direct.
Ok thanks, over heen gelezen.
gjs schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 17:45:
[...]

Als je het de easy way wilt doen en hem onder windows mediacenter gebruiken, ja dan heb je nog een cam + smartcard nodig.
Ga je echter mediaportal of mce + dvblink gebruiken dan kan je kiezen voor newcs en een kaart lezer. Jouw eerste cam heb je dan ook niet meer nodig.
Ja ik gebruik liever Windows Media Center.
Media Portal loopt bij mij steeds vast bij het opstarten, had ik geïnstalleerd om 4 the record te testen.
Bedankt.
Anoniem: 172448 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 22:56:
[...]

Kwa maximale snelheid zeker weten. Mits je goed bereik hebt. Das het hele punt van wireless. Je router en dongel kan dan nog zo snel zijn. Bereik en dekking is hetgene dat telt.
Donderstraaltje schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 23:26:
Zelfs met powerline krijg ik het niet voor elkaar, misschien dat ik is een 300N router ga testen.
Netwerk traffic op de Home TV server is ongeveer: 15% @ 100MBit, als DVB Link streamt met 1 zender.
Maar goed ik lig er niet wakker van, ga nog even verder klooien met de instellingen van DVB Link ect.
Bedankt tweakers^ :)

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-04 01:01
Heeft iemand al van deze gehoord? TechniSat CableStar Combo HD CI
http://www.technisat.com/...nav=PC_products,en,76-229

Kwa uiterlijk doet ie me denken aan de Anysee E30C Plus, het is namelijk een box die je op USB aansluit met een ingebouwde CI slot, deze is echter wel een stuk goedkoper met 83neuro
https://www.afuture.nl/pr...ableStar_Combo_HD_CI.html

En over de TerraTec H7 heb ik ook nog niet veel mensen gehoord, misschien in de startpost zetten?
http://www.komplett.nl/Ko..._DVB_C/10631/default.aspx

Echter zie ik daar het volgende staan:
Voorzieningen: Ondersteuning voor HDTV en Dolby Digital, CI module voor pay tv (Conax module vereist)
Wat is nou weer een conax mdule?

Ik zit in de Caiway regio en wil zo goedkoop mogelijk dus op mijn pc tv kijken, inclusief het extra pakket die ik heb (Enjoy) Tot nu zit ik met de volgende 4 keuzes:

Naam Aansluiting CamPrijs
Anysee E30TC Plus USB (extern)Ingebouwd 149 Informatique
Terratec Cinergy C PCI PCI PCI 93 aFuture
TerraTec H7 USB (extern)Ingebouwd115 Mycom
TechniSat CableStar Combo HD CI USB (extern) Ingebouwd 83 aFuture

Het liefst ga ik dus voor de TchniSat, deze is extern dus kan ik ook gebruiken met mijn laptop, en de cam is ingebouwd. Voor de prijs lijkt het me een prima koop, maar nog nergens gebruikservaringen?

[ Voor 92% gewijzigd door thefal op 12-08-2010 08:16 ]

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:46
Ik weet niet precies hoe jij aan die prijzen komt? Mijn Terratec Cinergy C PCI kost bij Komplett.nl maar 84 euro, bijvoorbeeld. Ik heb destijds daarvoor gekozen overigens omdat ie in Zepman's tutorial genoemd werd. Omdat ik geen bal verstand heb van dit soort dingen wilde ik geen risico lopen.

[ Voor 40% gewijzigd door grun93 op 12-08-2010 10:08 ]

Die terratec H7 heb ik hier, pas over gehad, en staat nu te koop!

Conax is voor digitenne, heb je niks aan.

[ Voor 25% gewijzigd door Donderstraaltje op 12-08-2010 10:12 ]

• Nielson
thefal schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 07:30:
Kwa uiterlijk doet ie me denken aan de Anysee E30C Plus, het is namelijk een box die je op USB aansluit met een ingebouwde CI slot, deze is echter wel een stuk goedkoper met 83neuro
https://www.afuture.nl/pr...ableStar_Combo_HD_CI.html
Je hebt bij dat ding dus nog wel een Alphacrypt Cam nodig van rond de € 100,- in tegenstelling tot de Anysee welke een softcam ingebouwd heeft en alleen een Ziggo smartcard nodig heeft.

/edit: Of je moet zelf met een softcam en cardreader gaan werken, dan is elke pci of usb dvb-c kaart met bda drivers geschikt, maar de kracht van de Anysee is juist dat 't zonder veel problemen onder Windows MCE werkt.

[ Voor 19% gewijzigd door Nielson op 12-08-2010 10:44 ]

Mja die anysee is wel hit or miss, bij de ene werkt die probleemloos, bij de andere met problemen.
Zelf er hier een gehad en niet anders dan problemen met de drivers gehad, een kennis een stad verderop zonder al te veel problemen, behalve wat kleine dingetjes.
Kijk vooral eens naar aanbiedingen die er soms zijn, dan kan een tuner + alphacrypt toch echt goedkoper komen.

• thefal
Nielson schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 10:38:
[...]
Je hebt bij dat ding dus nog wel een Alphacrypt Cam nodig van rond de € 100,- in tegenstelling tot de Anysee welke een softcam ingebouwd heeft en alleen een Ziggo smartcard nodig heeft.
Ik ga er vanuit dat je die ook gewoon bij Caiway kan kopen? Ik heb er daar gister een gekocht voor mijn Philips tv, die kostte daar 45 euro.

Samen wordt dat idd dan wat duurder dan de H7.

@Donderstaaltje: Waar dan? Enige wat ik vind van jou is een post over hoe je de H7 kan gebruiken op de Mac. Verder kan ik niks vinden? Werkt het gebruikvriendelijk op Windows? Is de beeldkwaliteit goed?

• Nielson
thefal schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:47:
[...]

Ik ga er vanuit dat je die ook gewoon bij Caiway kan kopen? Ik heb er daar gister een gekocht voor mijn Philips tv, die kostte daar 45 euro.
Dat zal waarschijnlijk een CI+ cam module zijn en geen Alphacrypt.
Een CAM (Conditional Access Module) is een losse decodeermodule, zonder de rest van een settopbox. Daarmee kan een settopbox of TV algemeen gehouden worden, en alleen het decryptie gedeelte zit in de CAM. De CI specificatie beschrijft de interface tussen CAM en TV.

De CI+ standaard is een uitbreiding op de 'gewone' CI standaard. Bij een gewone CI-CAM komt het signaal onversleuteld uit de CAM. Bij het gebruik van CI+ kan het signaal van de CAM naar de TV versleuteld worden doorgeven. Dit is bedoeld om kopiëren te voorkomen. Daarvoor is het nodig dat CAM en TV elkaar begrijpen, en beide CI+ ondersteunen. Een CI+ CAM kan van het kabelbedrijf een signaal krijgen dat bepaalde zenders alleen maar beveiligd doorgegeven mogen worden aan een CI+ toestel. Maar het is ook mogelijk een CI+ CAM als gewone CAM te gebruiken in een 'ouderwetse' TV, als het kabelbedrijf dat tenminste toestaat.

De bekende Alphacrypt CAM is een gewone CAM.

Caiway is de tweede kabelaanbieder in Nederland die de CI+ CAM gaat ondersteunen, eerder al kwam Ziggo met een CI+ CAM op de markt.

In antwoord op vragen van digitalekabeltelevisie.nl verklaart Caiway dat ze vooralsnog niets actief zal gaan blokkeren. "De CI+CAM zal het dus (waarschijnlijk) wel doen in oude toestellen en PCs´s. Echter ondersteund CAIW alleen de CI+CAM in combinatie met de door CAIW gevalideerde CI+ apparatuur. CAIW gaat ook niet de CAMS met de oude CIv1 technologie blokkeren."

Dit in tegenstelling tot het beleid bij Ziggo. Bij Ziggo is de CI+ CAM alleen te gebruiken in CI+ toestellen, dus niet in PCs of oudere TVs met alleen een CI slot.
Theoretisch zou 't dus bij Caiway werken om een CI+ module in een tv-kaart met CI slot te drukken, wordt een kwestie van proberen denk ik.
Tussen dvb-c kaarten is 0,0 verschil, die vangen puur het signaal op.
Het verschil zit hem in een CI-module dat je er een cam in kan steken.
Een ander verschil kan zijn dat er een softcam module ingebouwd is (Anysee)
En sommigen kun je intern doorlussen voor een 2e kaart.
Laatste verschil is pci (ken geen pci-e?), firewire (floppydtv) en USB.
Dat zijn de afwegingen die je moet maken

Edit: Ohja, sommige hebben alleen BDA drivers en werken niet met Windows MCE, althans niet zonder tussenkomst van 4TR

[ Voor 13% gewijzigd door Donderstraaltje op 12-08-2010 12:11 ]

• thefal
Ik bedenk me net iets: Ik zit in het Caiway-gebied, en als ik me niet vergis zijn de kanalen van het basispakket hier Free to Air. Zo hebben we hier maar 1 CI kaart, maar we kunnen toch op 3 tv's tv kijken. Aangezien de zenders die ik het vaakst wil gaan opnemen (Eurosport 2, MGM, standaard Nederlandse zenders) all!maal in het basispakket zitten, heb ik waarschijnlijk enkel de tv kaart nodig, en geen CAM/CI en al die dingen?
Dat is helemaal juist.
Je kan ook een pc neerzetten met een softcam zodat je het overal kan.
En dan hoef je niet in elke pc een tuner te bouwen.
Zo heb ergens een mediaportal server neergezet met 3 tv kaarten en een softcam oplossing.

• eymey
Hmmm... wel een domper om te zien dat zowel die Technisat Cablestar Combo HD als de Terratec H7 nog steeds niet supported zijn onder Linux :{. USB dvb-c/dvb-t combo hardware die supported is onder Linux lijkt dungezaaid.

CI boeit in eerste instantie nieteens zo zeer (ik hoop over een aantal maanden voorzien te zijn van een Glashart Media DVB-C signaal en gebruik af en toe dvb-t voor Ned. 1, 2 en 3).

Dit lijkt me ook nog wel een leuk dingetje:
http://www.sundtek.de/?tb=1&lm=1

Maar helaas weer in usb stick formaat (vind ik echt zo onhandig bij dit soort hardware).

En de Anysee E30 TC vind ik toch nog wel weer aan de prijzige kant....

[ Voor 23% gewijzigd door eymey op 12-08-2010 13:41 ]

Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Linux gaf mij ook nog steeds te veel problemen met niet supported hardware om daar niet voor te kiezen. Het is in mijn ogen nog steeds geen volwaardig volwassen alternatief, en nog expirimenteler dan mediaportal.
Zo jammer want het had zo mooi kunnen zijn.

http://support.sundtek.de/index.php?topic=4.0
Met deze drivers schijnt de H7 te werken!

[ Voor 15% gewijzigd door Donderstraaltje op 12-08-2010 13:53 ]

• eymey
Helaas, op andere sites lees je juist dat die drivers NIET met de H7 werken :).

Tsja... onvolwassen? Persoonlijk vind ik progs als for the record, mediaportal en (in het bijzonder) MS Mediacenter maar niets! Zeker niet om het op een groot log en niet-gratis (niet legaal iig) OS te draaien. Ook qua boot tijd en compactheid gaat er niets boven m'n XBMC Live cd'tje :). Boot tijd ong. 6 seconden vanaf een Compactflash kaartje op een s-ata adapter.

Voor mij is "VDR" (1 binary plus wat plugin libs) helemaal 'het' voor PVR doeleinden. Gewoon een daemon die het interacteren met hardware en softcam voor je regelt en de frontend kan je er zelf bij 'plakken'. Van 2005 tot 2007 2 jaar naar volle tevredenheid gebruikt met een dubbele DVB-T tunerkaart van Hauppauge. Als ik straks weer een TV abbo heb waar ik vrij mee kan 'spelen', dan ga ik zeker weer VDR gebruiken, hopelijk tegen die tijd met XBMC als frontend ;)

[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 12-08-2010 14:27 ]

Anoniem: 187577

eymey schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:25:
Helaas, op andere sites lees je juist dat die drivers NIET met de H7 werken :).

Tsja... onvolwassen? Persoonlijk vind ik progs als for the record, mediaportal en (in het bijzonder) MS Mediacenter maar niets! Zeker niet om het op een groot log en niet-gratis (niet legaal iig) OS te draaien. Ook qua boot tijd en compactheid gaat er niets boven m'n XBMC Live cd'tje :). Boot tijd ong. 6 seconden vanaf een Compactflash kaartje op een s-ata adapter.

Voor mij is "VDR" (1 binary plus wat plugin libs) helemaal 'het' voor PVR doeleinden. Gewoon een daemon die het interacteren met hardware en softcam voor je regelt en de frontend kan je er zelf bij 'plakken'. Van 2005 tot 2007 2 jaar naar volle tevredenheid gebruikt met een dubbele DVB-T tunerkaart van Hauppauge. Als ik straks weer een TV abbo heb waar ik vrij mee kan 'spelen', dan ga ik zeker weer VDR gebruiken, hopelijk tegen die tijd met XBMC als frontend ;)
MythTV vind je niks? Heb een kleine tutorial geschreven daarover. Kan je bijne helemaal customizen. De tut vul ik aan als ik weer een abo heb (net verhuisd). In het vorige huis werkte het allemaal top!

@Donderstraaltje:
ir-receiver werkt niet
LIRC is de lib/programma die MythTV gebruikt voor remote-controls. Deze zou je dus in moeten stellen. ALSA regelt als het goed is het geluid voor je geluidskaart, niet MythTV. Het klopt inderdaad wel dat het nog veel tuning nodig heeft voordat MythTV doet wat je precies wil. Fijn dat je studie alleen windows-software aanbiedt, misschien klacht indienen? Niet verder op in gaan hoor :P!

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 187577 op 12-08-2010 14:45 ]

XMBC is in mijn ogen wat volwassener, minstens beter uitgedacht.
Myhth mag softwarematig dan wel redelijk volwassen zijn, ik loop altijd weer tegen geen hardware support aan.
Mijn ir-receiver werkt niet, mijn vfd werkt niet, mijn geplande tv kaart werkt niet, mijn geluidskaart werkt nog niet... als ik kijk naar mijn huidige setup dan werkt wel alles alleen net niet lekker, weet het niet wat het exact is. Mediaportal vind ik super alleen zie ik het muziek gedeelte liever wat anders.

Dan zit ik nog aan windows vast vanwege wat software pakketten die ik er ook op draai, 2 stuks, waarvan ik vanwege mijn studie niet zonder kan. Geen krachtige cpu nodig... wel een groot scherm.
Dus dan zit ik altijd al weer vast aan een dual boot... jakkes.
Loop altijd weer tegen haken en ogen aan, zal wel nooit anders worden, misschien met MP2 :)

@Donderstraaltje:

[...]

LIRC is de lib/programma die MythTV gebruikt voor remote-controls. Deze zou je dus in moeten stellen. ALSA regelt als het goed is het geluid voor je geluidskaart, niet MythTV. Het klopt inderdaad wel dat het nog veel tuning nodig heeft voordat MythTV doet wat je precies wil. Fijn dat je studie alleen windows-software aanbiedt, misschien klacht indienen? Niet verder op in gaan hoor :P!
[/quote]

IR receiver werkt niet omdat er een aangepaste philips chipset op zit... de latere revisies van dit bordje die wel op linux werken zijn al jaren niet meer leverbaar en geen shop heeft ze meer :(

Geluidskaart werkt niet omdat mijn auzentech een creative chipset heeft, en de laatste generatie werkt nog helemaal niet.

Oled zijn nog geen linux drivers voor ontwikkeld, wel ooit gestart maar ligt compleet stil, geen hoop meer.

TV kaart heeft een chipset die nog niet ondersteund is, wellicht in de toekomst wel.

Maar ik wil niet van deze case af, dus tot ik een andere ir module te pakken heb gekregen met irtrans support of dat er een nieuwe komt kan ik het wel vergeten.
Deze geluidskaart of een toekomstige moet ook werken, anders ook een no-go.
Grappige is dat het helemaal geen vage of exotische hardware is, en onder windows zijn er vele mods en van alles te vinden, het is alleen minder vaak gebruikte hardware omdat er goedkopere alternatieven zijn. Elk onderdeel is super degelijk en kan gewoon heel wat jaar mee, maar zonder linux dus...
Over een 4 a 5 jaar kijk ik wel weer een keer anders, dan heb ik windows ook niet perse meer nodig op deze pc, en dan zal er heus ook wel wat drivers ontwikkeld zijn voor deze of toekomstige hardware.

[ Voor 50% gewijzigd door Donderstraaltje op 12-08-2010 15:42 ]

• eymey
@Rutger: Nee, MythTV vind ik niks.

Als complete mediacenter solution vind ik het veel te lomp en nog steeds (na al die jaren development) niet smoelen. Net als Mediaportel onder Windows e.d. En alleen als TV backend voor bv. XBMC vind ik het weer veel te veel gedoe.

VDR doet gewoon precies wat het moet doen op TV gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwafo
Mijn cinergy kaart met mediaportal doet t nu.

maar krijg de tweede kaart niet werkend. Als ik antenne output doorverbind met de tweede kaart zn input krijg ik storend beeld,

daarnaast krijg ik live 3.0 errors. Ik heb de timeshift buffers al apart in een map gezet per kaart, hierdoor kreeg ik al geen live 2.0 errors meer. Maar hoe kan ik het beste een tweede cinergy kaart aansluiten?

mdapi etc is allemaal correct aangepast volgens zepmans guide

[ Voor 73% gewijzigd door kwafo op 13-08-2010 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je de --DebugOptions al geprobeerd?
En een aantal driver versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
kwafo schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:40:
maar krijg de tweede kaart niet werkend. Als ik antenne output doorverbind met de tweede kaart zn input krijg ik storend beeld
Probeer het antennesignaal eens op een andere manier te splitten, bv via een muli tap (model afhankelijk van hoeveel apparaten je hebt). Zijn de signaalsterktes tenminste evenredig verdeeld:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rNrIFheI81kkxdHggqDgWA2m/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Heb je de 2e kaart al afzonderlijk getest? Of probeer het eens andersom door te lussen? (eerst de 2e kaart, en dan naar de 1e kaart).

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139099

Hoi!

Iemand een idee hoe ik dit aanpak? Aangezien Ziggo gewoon de haak op de hoorn gooit.

Thuis heb ik een kabelaansluiting en een fullHD tv

Nu wil ik graag digitale HD kanalen ontvangen op mijn tv.

Na veel zoekwerk en behoorlijk tegen niet makkelijk toegankelijke technische specificaties aangelopen te hebben moet ik toch wat vragen stellen voordat ik duizend euro uitgeef en ik tegen beperkingen aanloop.

Als ik het goed begrijp moet ik voor digitale HD kanalen een HD capable decoder hebben. Mijn oog is gevallen op de dreambox xxxHD series. Ik zal daar ook een DVB-C module voor moeten aanschaffen.

Dit sluit ik tussen mijn tv en kabel aan neem ik aan? Gaat de EPG dan via de box of via de tv?

En zit er standaard een digitaal signaal op mijn kabel of moet ik eerst een abonnement afsluiten met de kans dat het allemaal niet werkt en ik vast zit aan dat abbo?

Ik hoop dat iemand mij hier een beetje in de juiste richting kan wijzen aangezien ik nu door de bomen het bos niet meer zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Eindelijk kan ik nu ook opnames op DVD branden!

Dit doe ik dmv. ProjectX eerst het bestand te demuxen, en daarna om te zetten en te branden met TMPGEnc Authoring Works 4.

Voor mensen die dit ook willen proberen hier een korte uitleg hoe ik het doe:

1. Start ProjectX
(Ga naar PreSettings -> Subtitels, en zet daar als eerste teletext pagina to decode: 888 neer. Dit is eenmalig).
2. Druk op Add file -> laad hier je ts bestand in.
3. Druk nu op Prepare, en dan op dde Play/pause knop. Het bestand wordt nu demuxed naar m2v, met een sup bestand en een mp2 bestand (de rest is onbelangrijk).
4. Start TMPGEnc Authoring Works 4, laad hier je video bestanden in, de audio komt vanzelf mee. Daarna je srt bestand inladen en klaar!
5. Start de DVD creation process, en na een paar uurtjes kun je de DVD bekijken in je DVD speler!

Dit is een heel beknopte uitleg, maar het is allemaal vrij simpel en alles wijst zich vanzelf na wat rommelen.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mij was het allemaal al gelukt alleen niet gekeken nog naar subtitles (niet nodig gehad nog).
Wel tof om te zien dat ook dat werkt :)
TMPEGEnc heeft trouwens leuke filters waarmee je erg leuke dingen kan doen, gebruikte ik vaak om dvd's die ik geript had te bewerken, te de-antialiassen, en bij te snijden, en soms weer terug naar dvd te branden. Je moest eens weten hoeveel dvd's slecht gemaakt zijn eigenlijk, echt massa werk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK laatste vraagje en een crosspost voordat ik in de auto stap om de handel aan te schaffen:

Actie:
Ik koop een dreambox 500HD
Ik koop een basispakket kaartje van Ziggo.

Reactie:
Ik kan vanavond digitale tv kijken en aan het tweaken slaan van de dreambox ivm cardsharing.

Antwoord:
Ja of Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Anoniem: 139099 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:13:
OK laatste vraagje en een crosspost voordat ik in de auto stap om de handel aan te schaffen:

Actie:
Ik koop een dreambox 500HD
Ik koop een basispakket kaartje van Ziggo.

Reactie:
Ik kan vanavond digitale tv kijken en aan het tweaken slaan van de dreambox ivm cardsharing.

Antwoord:
Ja of Nee
Ja, als je een beetje thuis bent met de dreambox instellingen. Het werkt niet out of the box. Je moet ook een newcs of cccam installeren op de dreambox en deze configureren. Waarom niet meteen een 800HD (clone)?
Heb je toevallig geen tv waar een CI+ module (van Ziggo) in gaat ?

ps. dit is een topic over digitale tv op de pc, dus niet over tv's en dreamboxen.

[ Voor 10% gewijzigd door gjs op 14-08-2010 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 14:59
Anoniem: 139099 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:38:
Iemand een idee hoe ik dit aanpak? Aangezien Ziggo gewoon de haak op de hoorn gooit.
Als je alle vragen die je hier stelt ook aan hen hebt gesteld? Groot gelijk dat ze dat doen.
Jou voorlichten welke apparatuur je moet kopen en hoe het allemaal werkt is hun taak niet.

Leuk dat je dat wilt, maar waarom zit je dan in dit topic? Dit gaat over digitale tv op de pc.
wil je hulp hebben, lees jezelf in.

Wil je een externe decoder... kijk op ziggo.nl welke ondersteund worden.
De meeste decoders hebben hier op tweakers wel een topic

Wil je de interne decoder van je tv gebruiken (mits je tv dvb-c geschikt is) kijk dan of je tv een ci of ci+ slot heeft (handleiding, website fabrikant) en koop bijbehorende cam.

Erg leuk zo'n ja/nee vraag met een tijdslimiet aan ons.. maar wij zijn je hondjes niet.
Al schaf je compleet iets overbodigs aan.. ons probleem niet. wel kan ik je zeggen dat er goedkopere oplossingen zijn dan een dreambox 500HD.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 14-08-2010 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151270

Anoniem: 139099 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:38:
Hoi!

Dat kan ....
Na veel zoekwerk en behoorlijk tegen niet makkelijk toegankelijke technische specificaties aangelopen te hebben moet ik toch wat vragen stellen voordat ik duizend euro uitgeef en ik tegen beperkingen aanloop.
Altijd goed om wat zaken uit te zoeken voordat je geld gaat uitgeven.
Als ik het goed begrijp moet ik voor digitale HD kanalen een HD capable decoder hebben.
Helemaal correct ...
Mijn oog is gevallen op de dreambox xxxHD series. Ik zal daar ook een DVB-C module voor moeten aanschaffen.
Dat klopt ook .. maar let wel op .. niet alle xxxHD series kunnen een DVB-C tuner aan. De meeste zijn gemaakt voor Digitale Satteliet ontvangst.
Dit sluit ik tussen mijn tv en kabel aan neem ik aan?
Ook correct .. net als "vroeger" je video recorder. Maar om het digitale beeld te kijken moet je ook een aansluiting maken van de Dreambox naar de HDMI ingang van je Televisie.
Gaat de EPG dan via de box of via de tv?
De EPG gaat dan ook via deze box, net als het wisselen van zenders en andere zaken.
En zit er standaard een digitaal signaal op mijn kabel of moet ik eerst een abonnement afsluiten met de kans dat het allemaal niet werkt en ik vast zit aan dat abbo?
Ziggo geeft standaard het digitale TV signaal door maar heeft de meeste zenders versleuteld. Dit betekend dat je deze alleen kunt bekijken met een geldig smartcard. Nederland 1HD is niet gecodeerd en kan je dus zo ontvangen zonder een abonnement. Tevens geeft Ziggo absoluut geen ondersteuning voor het kijken van de digitale zenders op een dreambox. Dus als er iets niet werkt kan je niet de Ziggo helpdesk bellen.
Ik hoop dat iemand mij hier een beetje in de juiste richting kan wijzen aangezien ik nu door de bomen het bos niet meer zie.
Als ik jou was zou ik eerst eens kijken of jou televisie niet de CI+ standaard ondersteund en of deze ook door Ziggo wordt ondersteund. Als dat nml zo is, dan kan je een Ziggo CI+ module kopen en deze in je Televisie stoppen en op die manier naar HD zenders kijken.

De dreambox is een zeer leuk apparaat (ik heb zelf een DM500-C) maar is ook een "hobby" apparaat. Voor een tweaker meestal geen probleem maar het is dus niet een helemaal kant en klaar product zonder dat je zelf eea er aan moet " sleutelen" om zaken werkend te krijgen. Vandaar dat bij mij de dreambox niet in de woonkamer staat, maar gewoon op mijn studeerkamer. Beneden staat een door Ziggo ondersteunde ontvanger waar de rest van de familie prima mee overweg kan. En die kost zeker geen 1000 Euro. Die kan je 2de hands op marktplaats prima voor rond de 200 Euro krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gjs schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:18:
[...]

Ja, als je een beetje thuis bent met de dreambox instellingen. Het werkt niet out of the box. Je moet ook een newcs of cccam installeren op de dreambox en deze configureren. Waarom niet meteen een 800HD (clone)?
Heb je toevallig geen tv waar een CI+ module (van Ziggo) in gaat ?

ps. dit is een topic over digitale tv op de pc, dus niet over tv's en dreamboxen.
Ja er kan een CI+ module in, maar ik wil graag gebruik maken van cardsharing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:46
babyxl schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:53:
Eindelijk kan ik nu ook opnames op DVD branden!
Zoals je dat omschrijft lijkt me dat nogal bewerkelijk en langdurig? Om mijn opnames te bewerken, eigenlijk vooral om de reclames te verwijderen, gebruik ik de VideoRedo TVSuite. Die kan op het frame nauwkeurig snijden en ook meteen alles in DVD formaat op een schijfje branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soms heb je dingen, bijv. concerten die ze op thema zenders uit zenden en nooit op dvd komen, die je erg goed wilt bewaren, en dan is dat een uitstekende manier.
Zo heb ik een dvd gemaakt van een videoband van iets wat ik begin 90'er jaren heb opgenomen, en nu pas is er een dvd van verschenen... waar in geknipt is.
En die tape heb ik echt vaak bekeken, is ook te zien aan de kwaliteit :P
MP heeft al een behoorlijk goede reclame herkenning (waar een bestandje ergens voor rondzweeft met nog betere instellingen), waarmee hij hier maar een paar keer per jaar iets doorlaat, en als je dat gelijk naar dvd zou kunnen branden vanuit MP met die reclames eruit dat zou geweldig zijn.
Uiteindelijk denk ik als je het echt goed wilt doen om te bewaren dat MP daar nooit geschikt voor zal zijn, en ben van mening dat dat ook niet moet. FF een dvd bakken voor de buren, een collega, de kinderkamer... dat lijkt mij het doel waar ze naar moeten streven dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Anoniem: 139099 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:30:
Ja er kan een CI+ module in, maar ik wil graag gebruik maken van cardsharing.
Daar mogen we hier dus volgens mij niet over praten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou er zijn van die modules die gaan over de 2,4ghz band, ben ff de naam vergeten, dat kan perfect voor hem.
Maar dan blijf je in elk apparaat een cam nodig hebben.
Is iig volkomen legaal.

Afbeeldingslocatie: http://www.dreamboxs-store.co.uk/images/wireless-card-sharing_2.jpg

Dit idee

[ Voor 21% gewijzigd door Donderstraaltje op 14-08-2010 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Neem aan dat 'ie die manier van cardsharen niet bedoeld, aangezien je bij Ziggo toch al zonder dubbele kosten je extra digitale pakket op een 2e of 3e kaart kan zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door Nielson op 14-08-2010 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan weet ik niet goed welke kant hij op wil.
Sharen buiten eigen huis is illegaal, maar verschilt nagenoeg niks met binnenshuis via de reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Donderstraaltje schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:56:
Dan weet ik niet goed welke kant hij op wil.
Sharen buiten eigen huis is illegaal, maar verschilt nagenoeg niks met binnenshuis via de reader.
Idd sharen met newcs en een cardreader komt op het zelfde neer als de oplossing hierboven (bv SmartWi). Binnenshuis sharen is dan ook wel toegestaan. Maar zoals ook al gezegd als je ook meerder kaarten van Ziggo kan krijgen waarom dan die moeite ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

gjs schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:24:
[...]

Idd sharen met newcs en een cardreader komt op het zelfde neer als de oplossing hierboven (bv SmartWi). Binnenshuis sharen is dan ook wel toegestaan. Maar zoals ook al gezegd als je ook meerder kaarten van Ziggo kan krijgen waarom dan die moeite ?
30 euro per kaart misschien ;) Terwijl die kaart daarna niet meer bruikbaar is?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan me alleen indenken dat het een handig systeem is als je totaal a-technisch bent.
Maar snap nog steeds niet waar hij heen wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

grun93 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:32:
[...]

Zoals je dat omschrijft lijkt me dat nogal bewerkelijk en langdurig? Om mijn opnames te bewerken, eigenlijk vooral om de reclames te verwijderen, gebruik ik de VideoRedo TVSuite. Die kan op het frame nauwkeurig snijden en ook meteen alles in DVD formaat op een schijfje branden.
Had ik mee zitten spelen, maar die doet geen subs (mij iig niet gelukt). Daarbij kan ik met TMPGEnc ook gewoon knippen hoor, maar daar heb ik nog niet naar gekeken. Ik heb gewoon hoofdstukken gemaakt van de reclame blokken, meest makkelijke voor nu.

[ Voor 15% gewijzigd door Cybergamer op 14-08-2010 22:44 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Skinkie schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:34:
30 euro per kaart misschien ;) Terwijl die kaart daarna niet meer bruikbaar is?
Kijk eens op marktplaats, door staan genoeg ongeregistreerde kaarten te koop rond de 10 euro.
Wat je bedoeld met 'daarna niet meer bruikbaar' volg ik niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Donderstraaltje schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:42:
Ik kan me alleen indenken dat het een handig systeem is als je totaal a-technisch bent.
Maar snap nog steeds niet waar hij heen wilt.
Het is toch wel duidelijk dat hij externe sharing wil om op die manier goedkoper de zenderpakketten te kunnen krijgen. Waarom hij dat dan bij Ziggo gaat navragen is mij ook een raadsel :?
Ik denk dat 3 op marktplaats gescoorde kaarten stukken goedkoper is dan zo'n smartwi. Er zijn ook shops die ze gewoon nieuw al een stuk voordeliger aanbieden. Ik vraag me trouwens ook af of die smartwi achtige oplossingen wel werken in de gecertificeerde Ziggo apparatuur. Meestal worden Irdeto ACS V5 en hoger kaarten niet door dat spul ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

gjs schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 11:49:
[...]

Kijk eens op marktplaats, door staan genoeg ongeregistreerde kaarten te koop rond de 10 euro.
Wat je bedoeld met 'daarna niet meer bruikbaar' volg ik niet helemaal.
Waar komen die dan vandaan? Van de vrachtwagen gevallen?

Ik bedoel dat je met iedere technischere oplossing straks bijvoorbeeld nog kunt switchen nara CanalDigital en dat je dan nog wat aan die kaartjes hebt. Terwijl als je nu gaat investeren in wat extra Ziggo kaarten je ze weg kunt gooien.

Daarbij kun je maximaal 3 kaarten op 1 abbo zetten.. dat hoeft geen limiterende factor te zijn :+ maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 14:59
Skinkie schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 12:26:
[...]

Waar komen die dan vandaan? Van de vrachtwagen gevallen?
Iedereen die alles in plus of extra 1 aanschaft krijgt van ziggo een decoder en smartcard.
Vaak hebben mensen al digitale televisie en krijgen dus een 2e decoder en 2e smartcard. Niet iedereen heeft daar behoefte aan en zet het op marktplaats.

Bij veel webwinkels kan je een nieuwe smarcard voor 15 euro krijgen, wil je dus op marktplaats je smartcard verkopen dan moet je onder die prijs gaan zitten.

Ik had al digitale televisie, en kreeg dus vanwege alles in 1 plus een 2e smartcard (en decoder). Later bij aanschaf van een ci+ cam kreeg ik nogmaals een smartcard. Had dus 3 smartcards in huis (2 ongebruikt) waarvan ik er dan ook twee verkocht heb via marktplaats.

[ Voor 20% gewijzigd door job op 15-08-2010 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Ik heb mijn kaart gekocht op eBay voor 8,- incl. verzending.

Let er wel even op dat het om niet geactiveerde kaarten gaat! In mijn zoektocht op MP kwam ik nog wel eens verkopers tegen die (onbewust) geactiveerde kaarten verkopen.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

babyxl schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 13:06:
Ik heb mijn kaart gekocht op eBay voor 8,- incl. verzending.

Let er wel even op dat het om niet geactiveerde kaarten gaat! In mijn zoektocht op MP kwam ik nog wel eens verkopers tegen die (onbewust) geactiveerde kaarten verkopen.
En wat is daar het probleem van dan? Je kunt een smartcard toch gewoon toevoegen met de webinterface van Ziggo?

Trouwens een decoder krijgen is onzin. Je betaalt er minimaal extra voor.

[ Voor 7% gewijzigd door Skinkie op 15-08-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
En hier gaan we weer verder: \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006