Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

CAD-tekenaar schreef op zondag 13 juni 2010 @ 15:17:
Ik maak gebruik van de Smargo Cardreader Plus maar moet altijd newcs 3x herstarten voordat hij de code vindt.
Moet jij bij het opstarten van de pc (koude start) dit ook doen?
Bij een koude start in ieder geval niet. Want NewCS geeft dan gewoon 0604 aan.. Maar standby heb ik nog niet kunnen testen...

Morgen of overmorgen ga ik dat eens testen.. ben nu druk bezig met de computer te herinstallen (tis gelijk ook me server nl.).

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Bij deze getest. Standby werkt ook goed volgens mij. :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 06:25
babyxl schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 00:28:
Bij deze getest. Standby werkt ook goed volgens mij. :)
Dus... het vinden van de juiste caid-code lukt direct, zonder enig hulpmiddel (zoals scripts) ? Ongeacht warm/cold boot? Prachtig!
Ik denk dat ik m'n Smargo ga vervangen!

[ Voor 12% gewijzigd door CAD-tekenaar op 17-06-2010 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

CAD-tekenaar schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:55:
[...]

Dus... het vinden van de juiste caid-code lukt direct, zonder enig hulpmiddel (zoals scripts) ? Ongeacht warm/cold boot? Prachtig!
Ik denk dat ik m'n Smargo ga vervangen!
Klopt! Wel ff zorgen dat je kaart geactiveerd is, want anders werkt het niet, maar ik geloof dat dat hetzelfde is als bij de smargo... (eenmalig in de ziggo decoder en daarna werkt alles prima).

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwafo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-08 09:05
Hallo, Het is al weer een tijdje geleden dat ik hier gepost heb, maar ik ben dan ook al twee weekenden bezig :P

vorig weekend de smartcard via een vriend van mij kunnen activeren, heb zelfs windows 7 eraf gegooid en draai nu windows xp, lekker simpel en stabiel. MP 1.1 versie 4 geinstaleerd, kanalen worden gevonden en timeshiften van ' niet vrije' kanalen lukt ook, maar als ik wil kijken zegt media portal " no free card available"

ehm tja voor de rest is de pc gewoon redelijk standaard iks raars eraan wat heet zou kunnen verstoren, praktisch niks anders op geinstaleerd dan media portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:55
Wat voor DVB-C kaart heb je, en wat voor kaartlezer?

En waarom XP ? Windows 7 gaat veel beter om met hardware acceleratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwafo
nou ja als je 3 weken bezig bent met windows 7 en het wil maar niet werken dan wordt je een beetje hopeloos :P

ik heb precies zepman aangehouden, zelfde kaart terratec cinnergy en een smargo kaartlezer, alles identiek.

verder dan nog maar meteen wat hardware feitjes

nvidie 9800, quadcore q6600, 4 gb ram, samsung 24" monitor, samsung 8000led

(maar vertel me niet dat ik weer beter windows 7 kan instaleren :P daar kreeg ik het uberhaubt niet goed aan de praat, waarom weet ik niet, bij windows xp handleiding gevolgd en timeshiften werkte al meteen, ja helaas dan geen beeld om dat mediaportal zegt: ' no free card available'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

kwafo schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 07:06:
(maar vertel me niet dat ik weer beter windows 7 kan instaleren :P daar kreeg ik het uberhaubt niet goed aan de praat, waarom weet ik niet, bij windows xp handleiding gevolgd en timeshiften werkte al meteen, ja helaas dan geen beeld om dat mediaportal zegt: ' no free card available'
Is je smargo wel goed ingesteld? welke CAID geeft die?

Bij mij werke alles in een keer, behalve dat mijn kaart niet geactiveerd was, was voor de rest alles goed met de niet versleutelde kanalen

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het eenmaal werkt dan is het eigenlijk net zo stabiel als een floppydtv.
Ga deze vakantie na mijn hertentamens eens kijken naar de openwrt oplossing want dat is toch eigenlijk wel de mooiste oplossing van allemaal buiten een dedicated server om. Ben trouwens benieuwd of het lekker met mpII gaat werken, zie dat er weer een issue is afgevinkt :) Desolaatst zal dat toch nog wel tot kerst zeker duren en het hele tv gedeelte zit er dan nog niet in. Iig vooral met diverse skins begin je nu te merken dat de engine wat verouderd raakt, vooral met transparante delen en performance, prima beslissing dus om alles op mpII te zetten straks en nu alleen nog issues te fixen van mpI (zoals ik het begrijp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwafo
ik heb caid inderdaad niet goed ingesteld, newcmd gaf 0000 aan, heb ik nu aangepast in mp plugin folder -> cinergy folder.

maar nu krijg ik de error: live3-0.ts.tsbuffer, ik ga het even verder uitzoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwafo
uiteindelijk bleek newcam toch op 0604 te staan en heb dit weer aangepast

maar weer de eroor live3-0 etc

op internet zie ik overal dat dit vroeger een probleem was maar dat dit met rc2 opgelost zou moeten worden, dit is rc 4 als ik het goed begrijp ...?

Ik ben toch weer een stap verder, alle zenders doen het behalve de HD zenders, die geven de error live3-0.ts.tsbuffer

misschien iets met codecs? ik ga even kijken

[ Voor 24% gewijzigd door kwafo op 19-06-2010 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kreeg die error vaak als newcs niet goed liep, als in die errors gaf.
Zou zeggen controleer dat even. En er zijn edit knoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwafo
hhahah donderstraaltje ik had hem al 3 keer geedit (A)

maar net even nederland gekeken dan maar in digitale kwaliteit en zonder HD.

Nu heb ik HDzenders half aan de praat gekregen,

newcs geeft niets verkeerd aan. als ik een hd zender aanklik dan zijn er tot nu toe 3 opties. NED2HD geeft elke keer no video/no audio - NED3HD doet het goed maar loopt niet vloeiend. NED1HD doet het soms niet, of ik krijg de live3-0.ts.tsbuffer error of hij hapert erg, Zeker bij voetbal.

Het enige wat ik gedaan heb dat ik in ieder geval beeld kreeg was een k-lite codec pack instaleren. Moet ik misschien andere codecs instaleren of iets aanpassen aan de instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ergens voor die error in dit topic ook nog een andere oplossing gegeven, moest je mediaportal config starten met iets erachter en dan aanvinken. Heb redelijk wat werk te verzetten dus kan dat even nu niet voor je opzoeken. Wat mij altijd opviel was dat ik de eerste keer dat de tv service was (her/)gestart dat ie het wel deed en daarna ik die error kreeg. Iig die fix heeft voor vele mensen gewerkt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwafo
dank u ik zal het even nazoeken

Tot nu toe:

NED1HD geen beeld
NED2HD geen beeld
Animal planet geen geluid

en sommige zenders zijn niet breedbeeld maar dat zal iets met de instellingen te maken hebben

[ Voor 74% gewijzigd door kwafo op 19-06-2010 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

kwafo schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 18:43:

en sommige zenders zijn niet breedbeeld maar dat zal iets met de instellingen te maken hebben
Same here, maar dat heeft eerder te maken hoe het kanaal uitgezonden wordt denk ik.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwafo
Maar weet iemand hoe ik dat met mediaportal kan laten uitrekken ofzo, want die zenders hebben wel boven en onder een zwarte balk....

maar nog steeds geen beeld bij Ned1HD en Ned2HD ook doet SBSHD, NET5HD en VeronicaHD niet super goed, stotteren zeg maar, ik ga proberen opnieuw de zenders te zoeken, misschien pakt hij dan de zenders weer beter...

Ik zit in Noord-Brabant dus region 1111, maar daar zouden de HD1 en HD2 zijn veranderd?

Opnieuw getimeshift en hoe het nu is:

Geen Ned1HD
Geen Ned2HD
Haperend beeld NET5HD
Haperend beeld Veronica HD
Stotterend beeld Discovery HD
Geen Signaal History HD

ik gebruik cyberlink video decoder, die scheen het beste te zijn?

[ Voor 21% gewijzigd door kwafo op 20-06-2010 09:25 . Reden: instellingen gewijzigd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

kwafo schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 20:21:
Maar weet iemand hoe ik dat met mediaportal kan laten uitrekken ofzo, want die zenders hebben wel boven en onder een zwarte balk....

maar nog steeds geen beeld bij Ned1HD en Ned2HD ook doet SBSHD, NET5HD en VeronicaHD niet super goed, stotteren zeg maar, ik ga proberen opnieuw de zenders te zoeken, misschien pakt hij dan de zenders weer beter...

Ik zit in Noord-Brabant dus region 1111, maar daar zouden de HD1 en HD2 zijn veranderd?

Opnieuw getimeshift en hoe het nu is:

Geen Ned1HD
Geen Ned2HD
Haperend beeld NET5HD
Haperend beeld Veronica HD
Stotterend beeld Discovery HD
Geen Signaal History HD

ik gebruik cyberlink video decoder, die scheen het beste te zijn?
Wat bedoel je met 'geen Ned1HD', komt hij helemaal niet voor in je programma lijst of heb je geen beeld ?
Ik denk dat jouw transportstream file niet up to date is, die vind je hier: c:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\TuningParameters\dvbc\The Netherlands.Ziggo NID 1111.xml
Gebruik je wel de 1.1.0 RC4 ? Daarvan is de transportstream file wel ok.

Wat betreft de decoders, Ik lees hierboven dat je XP draait, ik zou toch adviseren naar Windows 7 te gaan want de standaard decoders in '7' werken prima. Dat wil niet zeggen dat het onder XP niet kan werken, wat voor video kaart gebruik je ? Ik denk dat je het daar in moet zoeken, hij moet wel hardwarematig h264 kunnen decoden (dxva).

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwafo
Geen Ned1HD bedoel ik dat hij wel gewoon in de lijst staat, maar als ik er op klik, dan krijg ik zwart beeld, en een venster waar staat 1/3

idem bij Ned2HD

Ik gebruik wel de RC4 editie, maar ik heb nerges c:\ProgramData... heb ook gezocht met search functie naar TuningParameters maar dat krijg ik ook niet gevonden :O

Ik heb een Nvidia 9800 die moet het HD wel aan kunnen neem ik aan.

Windows 7, ik kan daar wel weer naar terug gaan, maar windows 7 deed zo moeilijk met installeren, moeilijker dan windows XP. In windows xp krijg ik tenminste alle digitale zenders draaiend, dat lukte me in windows 7 niet, maar misschien met vernieuwde kracht en ervaring :)

maar dat zal dan volgende week worden als ik alles opnieuw moet installeren. Mijn vader en moeder vind XP wel makkelijker :P

Dat hardwarematig had ik inderdaad gelezen, daarvoor had ik die cyberlink codec nodig geloof ik, en die heb ik inderdaad geïnstalleerd, Wel kan ik de EPG van alle zenders opvragen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

kwafo schreef op zondag 20 juni 2010 @ 09:58:
Geen Ned1HD bedoel ik dat hij wel gewoon in de lijst staat, maar als ik er op klik, dan krijg ik zwart beeld, en een venster waar staat 1/3
idem bij Ned2HD
Ik gebruik wel de RC4 editie, maar ik heb nerges c:\ProgramData... heb ook gezocht met search functie naar TuningParameters maar dat krijg ik ook niet gevonden :O
Ik heb een Nvidia 9800 die moet het HD wel aan kunnen neem ik aan.
Dat hardwarematig had ik inderdaad gelezen, daarvoor had ik die cyberlink codec nodig geloof ik, en die heb ik inderdaad geïnstalleerd, Wel kan ik de EPG van alle zenders opvragen :O
Ok kanalen wel gevonden maar geen beeld dus, dan hoef je verder ook niet naar die transportstream file te kijken. Dan zit het toch in de video codec's.
Die NV9800 moet het zeker wel kunnen, ik neem aan dat je ook de laatste NV drivers gebruikt ?
google eens op "HD Pack 2.4" dan vind je een mooi hd codec pack, misschien lukt het daar mee...
Ik neem aan dat je ook een codec selecteert onder 'settings' - 'my tv' - 'h.264 video codec' ?

[ Voor 4% gewijzigd door gjs op 20-06-2010 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwafo
jep, ik zal even zoeken naar jou aangeraden codec en de oude even verwijderen, moment

---------

Mijn dank is groot!

Het enige wat nog stottert nu is Discovery HD, maar niet altijd, soms maar alle andere zenders werken nu perfect!!

behalve dan de scaling, de samsung 8000 doet dat niet automatisch wat ik raar vind, maar in media portal kom ik er ook niet echt uit hoe ik dat voor elkaar krijg, maar dat zijn schoonheidsdingetjes :P

dus dat haperen van discovery HD moet ik nog even zien op te lossen

----------

Wel heb ik gemerkt dat mijn NewCS niet super stabiel is, vaak doet ie het meteen goed, maar soms als ik de computer opnieuwo pstarty krijg ik dit:
This is NewCS 1.65 - the New CardServer by the Butter-team..
Compiled on Jan 19 2009 at 17:54:08
Reading Config file from newcs.xml
NewCS is trying to bind to IP: 127.0.0.1
TCP-log password is enabled, set to: DebugPass
TCP-log set to simple mode
level: normal
type: init
output: console
logger config: level 1 type 3 output 1
Console log options: level 1 type 3
[ 11:40:28 ] [ Box detect ] Windows XP Build 2600
[ 11:40:28 ] [ Config ] Irdeto EMM mode 0 SET on reader reader1
[ 11:40:28 ] [ Config ] COM3 ECM priority: round
[ 11:40:28 ] [ EMM Cache ] Initialising dynamic Cache
[ 11:40:28 ] [ ECM Cache ] Initialising dynamic Cache
[ 11:40:28 ] [ Loader ] Starting Telnet on port 0
[ 11:40:28 ] [ Loader ] Reader type 2 on node COM3
[ 11:40:28 ] [ Phoenix ] Opening device COM3
[ 11:40:28 ] [ Phoenix ] Setting parity to EVEN on node COM3
[ 11:40:28 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM3
[ 11:40:28 ] [ Phoenix ] Setting baud to 16457
[ 11:40:30 ] [ Loader ] Unknown card
[ 11:40:30 ] [ Loader ] Trying Irdeto (T=14)
[ 11:40:30 ] [ Loader ] Reader type 2 on node COM3
[ 11:40:30 ] [ Phoenix ] Opening device COM3
[ 11:40:30 ] [ Phoenix ] Setting parity to EVEN on node COM3
[ 11:40:30 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM3
[ 11:40:30 ] [ Phoenix ] Setting baud to 9600
[ 11:40:32 ] [ ATR ] T=14 1etu=104.17us Guardtime:17etu WWT:9600etu
[ 11:40:32 ] [ ATR ] Historical bytes: I R D E T O A C S V 5 . 7
[ 11:40:32 ] [ Loader ] Init Irdeto card
[ 11:40:32 ] [ Phoenix ] Setting parity to NONE on node COM3
[ 11:40:32 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM3
[ 11:40:32 ] [ Phoenix ] Setting baud to 9600
[ 11:40:33 ] [ Loader ] Card 0600 on port COM3 failed
[ 11:40:33 ] [ Loader ] Starting Newcamd Server on port 15050
[ 11:40:33 ] [ Newcamd ] Newcamd thread Server started on port 15050
newcamd: main loop
[ 11:44:42 ] [ Newcamd:15050 ] User gebruiker1 logged in, client: Generic
[ 11:44:42 ] [ Newcamd:15050 ] Connection from gebruiker1 to not-ready server!
en natuurlijk werkt het decoderen dan niet maar na restart doet ie het dan vaak weer wel

[ Voor 140% gewijzigd door kwafo op 20-06-2010 11:46 . Reden: uitproberen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

kwafo schreef op zondag 20 juni 2010 @ 10:22:
Wel heb ik gemerkt dat mijn NewCS niet super stabiel is, vaak doet ie het meteen goed, maar soms als ik de computer opnieuwo pstarty krijg ik dit:
[...]
en natuurlijk werkt het decoderen dan niet maar na restart doet ie het dan vaak weer wel
Tsja, daar hebben meer mensen last van, het lijkt er op dat de Smargo niet altijd juist geinitialiseerd wordt (na standby). Een echte oplossing is er nog niet voor volgens mij, kijk eens wat posts terug daar zijn wat scripts gepost die newcs een aantal keer herstart na het booten. De reader van sat-boy schijnt het wel goed te doen.
Dat Discovery HD stottert kan komen omdat dit een MPEG-2 HD zender is en de andere HD kanalen zijn H.264, volgens mij heeft Ziggo in het Casema/Multikabel gebied Discovery HD onlangs in H.264 omgezet, hoe dat voor het @Home gebied is weet ik niet. Je kan even spelen met de 'MPEG-2 video codec settings'.

[ Voor 24% gewijzigd door gjs op 20-06-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:15
Ik maak nu nog gebruik van een (dubbele) analoge tuner, welke ik via MediaPortal op alle computers in huis kan bekijken. Nu wil ik echter graag overgaan naar digitale tv (Ziggo), maar ik heb nog een paar vragen.

- Het installatiepakket digitale TV van ziggo levert een CAM module (welke in een CI of CI+ slot moet) + smartcard, welke je in je TV of decoder moet doen, en waardoor je dan TV kan kijken?
- Als je digitale TV op je computer wilt bekijken kan je een DVB-C kaart met geintegreerde CAM module of CI(+) slot nemen waar dan een CAM inmoet, en daar doe je dan weer je smartcard in.
- Een andere mogelijkheid is met een cardreader via de guide van zepman. Hiermee kan je meerdere zenders bekijken met 1 smartcard. Dit lijkt me het handigst. Werkt dit nog? Hierbij kan ik dan ook een goedkope tunercard zonder CAM module nemen toch?

En hoe kom ik aan je een smartcard zonder zo'n heel installatiepakket digitale tv van 100 euro te moeten kopen?

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door hostname op 20-06-2010 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

hostname schreef op zondag 20 juni 2010 @ 12:44:
Ik maak nu nog gebruik van een (dubbele) analoge tuner, welke ik via MediaPortal op alle computers in huis kan bekijken. Nu wil ik echter graag overgaan naar digitale tv (Ziggo), maar ik heb nog een paar vragen.

- Het installatiepakket digitale TV van ziggo levert een CAM module (welke in een CI of CI+ slot moet) + smartcard, welke je in je TV of decoder moet doen, en waardoor je dan TV kan kijken?
- Als je digitale TV op je computer wilt bekijken kan je een DVB-C kaart met geintegreerde CAM module of CI(+) slot nemen waar dan een CAM inmoet, en daar doe je dan weer je smartcard in.
- Een andere mogelijkheid is met een cardreader via de guide van zepman. Hiermee kan je meerdere zenders bekijken met 1 smartcard. Dit lijkt me het handigst. Werkt dit nog? Hierbij kan ik dan ook een goedkope tunercard zonder CAM module nemen toch?

En hoe kom ik aan je een smartcard zonder zo'n heel installatiepakket digitale tv van 100 euro te moeten kopen?

Alvast bedankt!
CI+ werkt (nog) niet op pc dvb-c apparatuur, maar dat zal waarschijnlijk ook nooit gaan gebeuren.
Wat wel werkt is bv een Technotrend of Terratec kaart met CI slot en dan daar weer in een Alphacrypt CAM, de vraag is dan weer hoe lang Ziggo die nog toestaat.
Een andere optie is een Anysee, deze heeft een softwarematige cam en werkt ook met Ziggo meteen onder mediacenter. Er zijn drivers om deze cam weer als reader onder newcs te gebruiken maar ik ken niemand die dit zo toepast.
Wil je mediaportal gaan gebruiken dan is wellicht de mix pci dvb-c kaart / smargo reader de betere keuze. De usb reader van sat-boy (zie een paar post hier boven) is goedkoper dan de smargo en schijnt stabieler te werken.
Kaarten kan je ook los krijgen bij de meeste audio/video winkels voor rond de 30 euro, op marktplaats kan je ze voor soms wel 10 euro scoren (heb er net 2 verkocht...), let wel op dat je een ongeregistreerde kaart koopt !

[ Voor 6% gewijzigd door gjs op 20-06-2010 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Ik ben nu een tijdje aan het testen geweest met DVBLink en kom tot de conclusie dat het toch niet is wat ik zoek. Erg mooi pakket, maar teveel haken en ogen (lees: artifacts en geen recording service).

Terug naar MediaPortal dus en die bijna precies wat ik wil, enige wat ik nog wel graag zou willen zien is dat mijn EGP data geüpdate wordt, en ondertitels zou willen zien in bijv. SyFy Universal.

Iemand enig idee? Ik draai nog de RC3.

Ook heb ik nog steeds last van die "Unable to create graph" foutmelding met zappen van kanalen. Nu las ik dat een oudere driver evt. zou kunnen helpen, dus die ga ik zo even installen en kijken of dat enig verbetering geeft...

De kaartlezer daartegenin doet het gewoon super! Het ding is niet te stoppen :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

babyxl schreef op maandag 21 juni 2010 @ 23:28:
Ik ben nu een tijdje aan het testen geweest met DVBLink en kom tot de conclusie dat het toch niet is wat ik zoek. Erg mooi pakket, maar teveel haken en ogen (lees: artifacts en geen recording service).
Geen recording sevice? Bedoel je dat je niet kan opnemen? gebruik je dvblink i.c.m media center?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 23:49:
[...]

Geen recording sevice? Bedoel je dat je niet kan opnemen? gebruik je dvblink i.c.m media center?
Ja. Zijn er andere mogelijkheden dan die ik over het hoofd gezien heb?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet waarom je niet kan opnemen. He opname gedeelte zit in windows media center zelf. Heeft dvblink niets mee te maken. Heb je de handleiding stap voor stap uitgevoerd van dvblink? Ergens op het einde wordt ook geschreven dat je in het hulpprogramma van dvblink wat in media center zit een recorder setting moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Ow, wacht.. Ik had deze DVBLink service dus draaien op Server 2008 (WHS Vail om precies te zijn), en dmv een VM een Win7 WMC opgezet. Maar ook op mijn main bak met Win7 vond ik het resultaat niet echt super in WMC.

Tis mooie technologie, zeker wel! Maar ik vind het jammer dat er niet gewoon een recording service in de software zelf zit.

Vandaar dat ik nu terug gegaan ben naar MP, die heeft dat wel met zijn TV Service.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf in het begin ook aan medi aportal liggen denken maar heb het idee dat het niet stabiel genoeg is. Zie toch redelijk veel verhalen over de live ts foutmelding.

Daarnaast gebruik ik een xbox360 om op de slaapkamer ook tv te kunnen kijken en de opgenomen programma`s ook dar te kunnen draaien.

Voor ondersteuning van mediaportal kun je het beste op hun forums terrecht. Is een zeer goed forum!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 19:59
Weet iemand of de Terratec Cinergy HTC USB XS HD werkt met de handleiding van Thezep man ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:03
jimmy87 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 21:53:
Weet iemand of de Terratec Cinergy HTC USB XS HD werkt met de handleiding van Thezep man ?
jep dat moet werken! (1x getest, alleen nog wat zapsnelheden probs en stabiliteits na reboot probs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 19:59
Ah kijk. Wil dat gaan gebruiken op een laptop en die heeft geen PCI sloten dus ja.
Bedankt Rubke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:03
jimmy87 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 14:52:
Ah kijk. Wil dat gaan gebruiken op een laptop en die heeft geen PCI sloten dus ja.
Bedankt Rubke :)
no prob, ben wel benieuwd naar je ervaringen m.b.t. stabiliteit etc... heb er al beeld mee gekregen via de zepman guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Weer terug naar RC4... Om een of andere reden stopt de TVService steeds op mijn server (Windows Home Server "Vail" - Oftewel Windows Server 2008 R2 met extra's :))

RC4 doet het daartegenover erg goed! Geen crashes, en geen problemen zover ik kan zien...

Wat ik mij wel afvraag is het volgende: Welke codecs zijn het best om te gebruiken voor MP met TV. Ik ben een beetje aan het vergelijken met XBMC, en die doet het naar mijn idee toch een stuk beter (lees: scherper beeld, en geen stotter in TS of LIVE bestanden).

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

babyxl schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:18:
Weer terug naar RC4... Om een of andere reden stopt de TVService steeds op mijn server (Windows Home Server "Vail" - Oftewel Windows Server 2008 R2 met extra's :))

RC4 doet het daartegenover erg goed! Geen crashes, en geen problemen zover ik kan zien...

Wat ik mij wel afvraag is het volgende: Welke codecs zijn het best om te gebruiken voor MP met TV. Ik ben een beetje aan het vergelijken met XBMC, en die doet het naar mijn idee toch een stuk beter (lees: scherper beeld, en geen stotter in TS of LIVE bestanden).
RC5 doet het hier ook niet helemaal lekker @Windows7-x64. Ik moet meestal na een boot de tvservice een keer herstarten voordat ik beeld krijg. Ik krijg dan een unable to play stream errror.
Bij mij werkt het het best met de standaard Windows codecs, over kwaliteit kan ik niets zeggen. Ik denk dat bv coreavc een betere kwatliteit geeft, maar daar heb je ook een veel krachtigere cpu bij nodig of een recente nvidia kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 06:25
gjs schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 17:45:
[...]

RC5 doet het hier ook niet helemaal lekker @Windows7-x64. Ik moet meestal na een boot de tvservice een keer herstarten voordat ik beeld krijg. Ik krijg dan een unable to play stream errror.
Bij mij werkt het het best met de standaard Windows codecs, over kwaliteit kan ik niets zeggen. Ik denk dat bv coreavc een betere kwatliteit geeft, maar daar heb je ook een veel krachtigere cpu bij nodig of een recente nvidia kaart.
Unable te play stream error had ik ook gehad. Door het IP-adres in te vullen i.p.v. "auto" verdween de error.
MediaPortal TV Server Configuration > Streaming Server > Settings > lan-IP

Heb je Coreavc in MediaPortal toegepast ? (met SAF 4 of SAF 5)

By-the-way: MediaPortal 1.1.0 RC6 is uit !

[ Voor 3% gewijzigd door CAD-tekenaar op 02-07-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:37

HaTe

haat niet

Jullie weten dat er ook een MediaPortal topic is?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wij hebben upc op de techisat cablestar hd2 aan het draaien

Is dit n ieuws of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 17:08:

Is dit n ieuws of niet
hoe bedoel je is dit nieuws? heb je UPC binnen mediaportal / media center aan de gang? ja, dan is he tvolgens mij wel nieuws..

bedoel je wat anders dan moet je misschien iets duidelijker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sa1 schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 19:18:
[...]

hoe bedoel je is dit nieuws? heb je UPC binnen mediaportal / media center aan de gang? ja, dan is he tvolgens mij wel nieuws..

bedoel je wat anders dan moet je misschien iets duidelijker zijn.
Wij hebben de digitale kabel van upc met al de hd zenders nu aan het lopen.
Dus de code is gekraakt.

Verder heb ik er niet veel verstand van het loopt goed,en voor verdere info zal ik toch echt mijn zoon moeten laten spreken,ik ben 50 en niet zo goed met de pc.

Af en toe loopt het beeld vast maar dit is volgens zoon lief een kwestie van instellingen
Wel even lekker naar nederland brazil gekeken in hd dan is die 2:1 ineens een stuk mooier

Op mediacenter heeft die ook gelopen maar nu even niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2010 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Die ga ik strax eens ff checke...

@ GJS: Ik heb een nVidia kaart in mijn server hangen, puur voor de DXVA acceleration. Ik weet niet of MP TV Service er wat aan heeft, maar het help wel met de streaming van Vail zelf heb ik het idee.

@ TheZepMan: Misschien kun je je MP howto ff updaten? Die kaartlezer die ik heb gekocht bij satboy werkt uitstekend! Geen problemen met die 0604 code enzo... En een stuk goedkoper!

@ HaTe: Die zie ik nu pas :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Die doet 't weer perfect! Vreemde boel dat RC5 kuren geeft...

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Ik gebruik nu For The Record als TV service. Bevalt mij erg goed!

Mijn config zoals die nu is:

* MP RC6 als client op mijn main box.
* 4TR als TV service op mijn server (Windows Home Server "Vail" Beta - gebaseerd op Windows 2008R2).
* NewCS op mijn server (werkt perfect!).
* Kaartlezer van SatBoy.
* TerraTec Cinergy DVB-C HD

For The Record is werkelijk erg fijn werken! Een client om evt. EPG Guide te doorzoeken, en evt. opnames te programmeren. En heeft een eigen WebUI om evt. ook opnames in te stellen. En het werkt (bijna) out-of-the-box met MP samen. Maar dan veel stabieler!

Ik heb veel geleerd van dit topic, en van de aanwijzingen van The Zep Man. En ik heb nu, na veel pakketten testen, eindelijk een configuratie gevonden die helemaal bij mij past!

4TR is vrij makkelijk in te stellen, en werkt zonder MP Server. De Acamd en config was ff zoeken, maar dat duurde niet lang voordat ik daar het antwoord op had gevonden. Je kan 4TR ook installen als een soort add-in, waardoor MP nog steeds als TV server functioneert. Maar kwalitatief vind ik For The Record veel beter dan Mediaportal als service.

Meer info op http://www.4therecord.eu

Anyway, dit wilde ik even delen met jullie! :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Ik kom er net achter dat de Ziggo West transponder lijst in 4TR incompleet/fout is (er missen kanalen). Hier de de COMPLETE lijst met ALLE kanalen voor Ziggo West:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
  <cable name="Ziggo West (Casema/Multikabel)" satfeed="true" flags="9">
    <transponder frequency="834000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
    <transponder frequency="340000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
    <transponder frequency="348000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
    <transponder frequency="356000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
    <transponder frequency="364000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
    <transponder frequency="380000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
    <transponder frequency="372000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
    <transponder frequency="388000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
    <transponder frequency="396000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
    <transponder frequency="404000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
    <transponder frequency="412000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
    <transponder frequency="420000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
    <transponder frequency="428000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
    <transponder frequency="436000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
    <transponder frequency="444000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
    <transponder frequency="324000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
    <transponder frequency="332000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
    <transponder frequency="308000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
    <transponder frequency="316000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
    <transponder frequency="562000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
    <transponder frequency="586000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
    <transponder frequency="770000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
    <transponder frequency="578000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
    <transponder frequency="490000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
    <transponder frequency="162000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
    <transponder frequency="170000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
    <transponder frequency="826000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
  </cable>

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:14
Even een algemeen vraagje hier..... zijn bij Ziggo nou ALLE kanalen encrypted? Of zijn de kanalen die in het analoge pakket standaard zijn op DVB-C ook gewoon FTA? Hier had ik vandaag met een collega een discussie over :)

Verder zal ik dit topic goed in de gaten gaan houden binnen afzienbare termijn, met DVB-C via glasvezel in het verschiet ;)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 22:34:
Even een algemeen vraagje hier..... zijn bij Ziggo nou ALLE kanalen encrypted? Of zijn de kanalen die in het analoge pakket standaard zijn op DVB-C ook gewoon FTA? Hier had ik vandaag met een collega een discussie over :)

Verder zal ik dit topic goed in de gaten gaan houden binnen afzienbare termijn, met DVB-C via glasvezel in het verschiet ;)
alles behalve Ned1 en ziggo info kanaal, alleen caiway heeft het op die manier, dus basis pakket unencrypted en alleen plus pakket encrypted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ah ok. Nou ja, dan maar zien dat ik de rest van m'n leven in een verglaasde stad blijf wonen :'). Iig nooit meer ergens heen waar UPC de breedband-monopolist is!

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 22:56:
Ah ok. Nou ja, dan maar zien dat ik de rest van m'n leven in een verglaasde stad blijf wonen :'). Iig nooit meer ergens heen waar UPC de breedband-monopolist is!
der was ook een gast die UPC aan de gang had met mediacenter... weet alleen even niet meer op welke thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:55
Sa1 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 22:37:
[...]

alles behalve Ned1 en ziggo info kanaal, alleen caiway heeft het op die manier, dus basis pakket unencrypted en alleen plus pakket encrypted
Volgens mij is Comedy Central / Nickelodeon hier bij mij (Ziggo code gebied 9700) ook unencrypted. Weet niet of het nogsteeds zo is, maar ik heb er zonder smartcard wel eens naar gekeken iig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Hier iig niet (5555).

De enige zenders die ik kon kijken zonder kaart waren Nederland 1 en Zenderoverzicht.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenki
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-06 18:37
Mssn is het al eens behandeld, echter kan ik het niet direct terugvinden in dit forum.

Ik zie heel wat verschillende DVB-C tuners voorbij komen, echter heb ik de TerraTec H5 (http://www.terratec.net/en/products/TerraTec_H5_83188.html) nog niet terug kunnen vinden op dit forum.

Heeft iemand hiermee ervaring, bijv in combinatie met de Smartmouse Phoenix (http://satboy.com/index.php?a=392&)

Lijkt me een goedkope oplossing met handige functionaliteit?!? (alles USB) Als deze combo zou werken iig?!?

[ Voor 6% gewijzigd door frenki op 07-07-2010 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

frenki schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 15:15:
Mssn is het al eens behandeld, echter kan ik het niet direct terugvinden in dit forum.

Ik zie heel wat verschillende DVB-C tuners voorbij komen, echter heb ik de TerraTec H5 (http://www.terratec.net/en/products/TerraTec_H5_83188.html) nog niet terug kunnen vinden op dit forum.
Gezien deze gebruikt maakt van bda drivers lijkt het mij geen probleem.
Heeft iemand hiermee ervaring, bijv in combinatie met de Smartmouse Phoenix (http://satboy.com/index.php?a=392&)
Deze gebruik ikzelf ook, werkt perfect.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:58

d0s

sssst

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 17:08:

Is dit n ieuws of niet
Kun je hier een beschrijving plaatsen hoe dit je is gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Inderdaad. Ben ik ook wel benieuwd naar. Want voor zover bekend levert UPC nog steeds geen zelf gecertificeerde CAM's en zit je zodoende nog steeds vast aan hun eigen dicht gesmeerde nagravision protocol, dat alleen op hun apparatuur te gebruiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gevallen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 22:14
Misschien is dit interessant voor jullie:
Ik heb deze (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.6641) sim-reader omgebouwd om hem als een USB-smartcard-reader te gebruiken met newcs.

Het enige wat je hiervoor moet doen is het vervangen van het 3,57 MHz kristal op de cardreader door een van 6 MHz, en daarna moet er een passend smartcardslot op de reader geplaatst worden (ik had een smartcard over, dus ik heb hem gewoon in SIM-vorm geknipt, dit is als stencil te gebruiken, wanneer op de juiste maat geprint).

Vervolgens werkt het met de newcs.xml uit de tutorial van Zepman, nadat je in deze .xml de parity hebt veranderd in odd, en de node in de juiste COM-poort (bij mij 3, dus niks veranderd).

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/newcs.png

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/image_014%5B1%5D.jpg
(Het rechter kristal is het nieuwe 6 MHz-kristal.)

[ Voor 17% gewijzigd door Gevallen op 08-07-2010 15:58 ]

Ken je mij van CO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Cool! Als ik dat had geweten... :)

Als je die kaart nog ietsje meer afknipt sluit die mooi aan, perfect voor op een laptop oid.

[ Voor 12% gewijzigd door Cybergamer op 08-07-2010 00:36 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gevallen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 22:14
Ja, het scheelt weer €30,- ofzo...
I.c.m. een goedkope tuner van eBay is het al bijna goedkoper dan een settopbox :P
De kap kan er gewoon op, maar ik had hem eraf gehaald voor de foto. De kaart kan natuurlijk nog iets korter, maar ik vond de simkaartvorm ook wel netjes.

[ Voor 18% gewijzigd door Gevallen op 08-07-2010 00:38 ]

Ken je mij van CO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Gevallen schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 23:34:
Misschien is dit interessant voor jullie:
Ik heb deze (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.6641) sim-reader omgebouwd om hem als een USB-smartcard-reader te gebruiken met newcs.
Mooi man, tijdje terug heb ik op die wijze een phoenix seriele cardreader omgebouwd. Ik ga er ook even 1 bestellen ! Leuk voor de hobby. Ik heb trouwens ook deze er bij besteld, volgens mij gaat daar wel een creditcard formaat in.

[ Voor 13% gewijzigd door gjs op 10-07-2010 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Kort vraagje, ik overweeg om TV van Ziggo te nemen, maar ik lees dat alleen TV's (tuners dus) met een CI+ slot worden ondersteund en mijn TV valt daar niet onder. Die tutorial van Zepman, is die hiermee nog steeds actueel? Want die is van vóór Ziggo's schandalige besluit om alleen hypermoderne TV's (die dit jaar uitgekomen zijn) te ondersteunen en mijn peperdure TV niet.

Er wordt nml in die tutorial ook gezegd dat de AlphaCrypt de enige CAM is die nog werkt, maar gezien dat geen CI+ is, zal die ook niet meer werken, en dat wordt op verschillende fora ook bevestigd.

Ik wil best de benodigde hardware ervoor aanschaffen, maar ik wil wel ff zeker weten dat het werkt... En zou het ook met HDTV gaan werken?

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

Je bent verkeerd geïnformeerd, de Alpacrypt werkt nog wel, maar alleen in non-plus CI-sloten. In CI+ sloten is hij idd uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

_Thanatos_ schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 22:17:
Kort vraagje, ik overweeg om TV van Ziggo te nemen, maar ik lees dat alleen TV's (tuners dus) met een CI+ slot worden ondersteund en mijn TV valt daar niet onder. Die tutorial van Zepman, is die hiermee nog steeds actueel? Want die is van vóór Ziggo's schandalige besluit om alleen hypermoderne TV's (die dit jaar uitgekomen zijn) te ondersteunen en mijn peperdure TV niet.

Er wordt nml in die tutorial ook gezegd dat de AlphaCrypt de enige CAM is die nog werkt, maar gezien dat geen CI+ is, zal die ook niet meer werken, en dat wordt op verschillende fora ook bevestigd.

Ik wil best de benodigde hardware ervoor aanschaffen, maar ik wil wel ff zeker weten dat het werkt... En zou het ook met HDTV gaan werken?
Let ook op dat het om ondersteunen gaat. Ja het klopt dat een Alphacrypt niet wordt ondersteund, maar dat wil niet zeggen dat het niet werkt. Idd zoals al hierboven staat; de Alphacrypt werkt niet (meer) in CI+ slots maar wel in normale CI slots bij Ziggo. Pc aparatuur met een CI+ slot ben in nog niet tegengekomen en dat gaat er ook vast nooit komen want 1 van de goals van CI+ is dat men controle wil hebben over de opname mogelijkheid. Dat is op een pc nooit voor elkaar te krijgen dus wordt deze apparatuur nooit gecertificeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Aha, dus de tutorial van Zepman is nog gewoon bruikbaar om (HD)TV op een PC te krijgen?

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

_Thanatos_ schreef op zondag 11 juli 2010 @ 15:32:
Aha, dus de tutorial van Zepman is nog gewoon bruikbaar om (HD)TV op een PC te krijgen?
Werkt hier super! Ik zou je wel aanraden de Phoenix reader te nemen van Satboy.com. Doet het net zo goed als de Smargo.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:20
Niet helemaal op de goede plek maar omdat men hier nogal met MediaPortal bezig is:

Ik zoek een analoge kabel usb tuner met goede kwaliteit: Ik heb hiervoor een WinTV-PVR-500 gehad maar daarvan kwam de kwaliteit niet eens in de buurt van niet eens in de buurt van het beeld als ik normaal via mijn TV kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
simplendi schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:06:
Niet helemaal op de goede plek maar omdat men hier nogal met MediaPortal bezig is:

Ik zoek een analoge kabel usb tuner met goede kwaliteit: Ik heb hiervoor een WinTV-PVR-500 gehad maar daarvan kwam de kwaliteit niet eens in de buurt van niet eens in de buurt van het beeld als ik normaal via mijn TV kijk.
dat dit niet op de juiste plaats staat, dat is duidelijk, maar niet zo zeer omdat iedereen het over mediaportal heeft. Eerder omdat het hier over DVB-C gaat en niet over analoog.

Om een klein beetje in te gaan op je vraag: Dezelfde ervaring heb ik met een MCE150 gehad, ga gewoon lekker over op DVB-C, legio aan mogelijkheden, zolang je niet bij UPC zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:20
Sa1 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:36:
[...]

dat dit niet op de juiste plaats staat, dat is duidelijk, maar niet zo zeer omdat iedereen het over mediaportal heeft. Eerder omdat het hier over DVB-C gaat en niet over analoog.

Om een klein beetje in te gaan op je vraag: Dezelfde ervaring heb ik met een MCE150 gehad, ga gewoon lekker over op DVB-C, legio aan mogelijkheden, zolang je niet bij UPC zit.
Dat is dus ook meteen het probleem ;) Ik zal een nieuw topic aanmaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 23:58
babyxl schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 16:31:
Ik gebruik nu For The Record als TV service. Bevalt mij erg goed!

Mijn config zoals die nu is:

* MP RC6 als client op mijn main box.
* 4TR als TV service op mijn server (Windows Home Server "Vail" Beta - gebaseerd op Windows 2008R2).
* NewCS op mijn server (werkt perfect!).
* Kaartlezer van SatBoy.
* TerraTec Cinergy DVB-C HD

For The Record is werkelijk erg fijn werken! Een client om evt. EPG Guide te doorzoeken, en evt. opnames te programmeren. En heeft een eigen WebUI om evt. ook opnames in te stellen. En het werkt (bijna) out-of-the-box met MP samen. Maar dan veel stabieler!

Ik heb veel geleerd van dit topic, en van de aanwijzingen van The Zep Man. En ik heb nu, na veel pakketten testen, eindelijk een configuratie gevonden die helemaal bij mij past!

4TR is vrij makkelijk in te stellen, en werkt zonder MP Server. De Acamd en config was ff zoeken, maar dat duurde niet lang voordat ik daar het antwoord op had gevonden. Je kan 4TR ook installen als een soort add-in, waardoor MP nog steeds als TV server functioneert. Maar kwalitatief vind ik For The Record veel beter dan Mediaportal als service.

Meer info op http://www.4therecord.eu

Anyway, dit wilde ik even delen met jullie! :)
Wil je nog even bedanken voor deze tip. Ik gebruikte tot nu toe DVBViewer Recording Service, maar deze had bij mij soms het probleem dat opnames niet goed liepen (0KB files als gevolg), plus dat je maar één zender per tuner kan opnemen. Support van de ontwikkelaars is ook erg matig, aangezien ze al bijna flippen als je zegt (legaal) een softcam te gebruiken. Had oa MP TV Service wel geprobeerd maar deze mist een goede webinterface (bekijk opnames gewoon via Windows mediacenter, shedule via webinterface). Kwam er door je post achter dat FtR nu een eigen en stabiele opname engine heeft (Argus) dus deze maar eens geprobeerd en bevalt tot nu toe goed. Mis nog wel wat dingetjes (oa livetv) maar wordt actief aan ontwikkeld dus dat zie ik wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is mij nu een beetje onduidelijk.

Kan ik met 4 the record de complete TV server van mediaportal vervangen?
Ik bedoel kan ik dan ook gewoon TV kijken of kan ik alleen opnemen. Zoja dan is het voor mij ook de moeite waard om over te stappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 23:58
Jup, naast dat het DVB Dream, GB-PVR of MediaPortal TV Server kan gebruiken om op te nemen kun je er ook voor kiezen de eigen Argus Recorder Tuner service gebruiken. Hiermee kun je dus alleen opnemen, om livetv te kijken heb je een client nodig die beschikbaar is als plugin voor MP. Dit kan dus zonder de tv server van MP zelf te gebruiken.

[ Voor 35% gewijzigd door Nielson op 13-07-2010 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Dank! Ik ben blij dat ik mijn steentje heb kunnen bijdragen in dit forum.

Voor de mensen die "preview videos" willen zien waar dit allemaal om gaat:

- Installatie
- Scannen met Argus
- Kanaal configuratie met Argus
- Opnemen en live TV met Argus (en Mediaportal als client)

Beter is het gewoon niet uit te leggen :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 18:05
babyxl, misschien kan jij me helpen.

Ik ben proberen FTR (Versie 1.5.0.1) aan de gang te krijgen, maar het scannen van kanalen lukt op zijn zachtst gezegd niet.

Mijn 2 kaarten worden prima herkend (2 * Terratec Cinergy C PCI HD), ik heb ze ingesteld met CAM limit 2, MDAPI aangevinkt en Input op "automatic". Echter als ik ga scannen en ik gebruik de vernieuwde Ziggo West lijst (woon in code 5555) vindt ie allleen wat kanaal op de 834Mhz range, een stuk of 9 kanalen. Bij de rest krijg ik doodleuk "No signal".

Heb al meerdere instelling geprobeerd bij de kaart instellingen en ook de gewone ziggo lijst geprobeerd en een reinstall en de zooi rebooten, maar het wordt helemaal niks.

Enig idee wat ik verkeerd doe?

Compromises are for the weak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Argus heb ik een paar maanden geleden ook geprobeerd en ik vond het brak. Vind niet alle kanalen en de MP client is veel simpeler dan die er standaard bij zit. Ook het sorteren is ongeveer net zo veel werk als in MCE. Ik had er meer van verwacht.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

babyxl, misschien kan jij me helpen.

Enig idee wat ik verkeerd doe?
De Ziggo West lijst is niet goed. De developers zijn hiervan op de hoogte.

Met de volgende update van FTR wordt die vervangen met mijn lijst, die wel werkt.

[ Voor 24% gewijzigd door Cybergamer op 13-07-2010 21:04 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

@ Hate: Ik vind Argus juist enorm relaxt instellen ivm. die Brakke TV Service van MP die om de haverklap eruit klapt. Misschien zou je eens de boel opnieuw moeten checken?

En kanalen hergroeperen gaat heel soepel, stukken makkelijker dan MCE in ieder geval (wat ik eigenlijk geen vergelijking vind - ieder heeft zijn eigen systeem).

Installeren was een eitje, makkelijker dan MP TV Service, IMHO.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
babyxl schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 21:01:
[...]

Met de volgende update van FTR wordt die vervangen met mijn lijst, die wel werkt.
I know, dat bedoelde ik met vernieuwde lijst, sorry als ik niet duidelijk was. Is dezelfde als gepost op de fora van FTR en de lijst hier.

Enige andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

babyxl schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 21:10:
@ Hate: Ik vind Argus juist enorm relaxt instellen ivm. die Brakke TV Service van MP die om de haverklap eruit klapt. Misschien zou je eens de boel opnieuw moeten checken?

En kanalen hergroeperen gaat heel soepel, stukken makkelijker dan MCE in ieder geval (wat ik eigenlijk geen vergelijking vind - ieder heeft zijn eigen systeem).

Installeren was een eitje, makkelijker dan MP TV Service, IMHO.
Ik ga het binnenkort nog wel een keer proberen. Hier is de TV Service ook rete stabiel. Het enigste nadeel is dat het wat minder mogelijkheden heeft qua opnemen. Ik kan bijvoorbeeld Mythbusters niet opnemen, omdat de titel elke keer anders is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Tha_Butcha schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 21:48:
[...]

I know, dat bedoelde ik met vernieuwde lijst, sorry als ik niet duidelijk was. Is dezelfde als gepost op de fora van FTR en de lijst hier.

Enige andere suggesties?
Hmm.. Op FTR had ik mijn lijst al gepost. En die lijst waar jij naar link heb ik de 5555 lijst als voorbeeld genomen.

Wat is je postcode? Dan kan ik eens zien of er bij jou andere waardes van toepassing zijn.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

HaTe schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 22:10:
[...]

Ik ga het binnenkort nog wel een keer proberen. Hier is de TV Service ook rete stabiel. Het enigste nadeel is dat het wat minder mogelijkheden heeft qua opnemen. Ik kan bijvoorbeeld Mythbusters niet opnemen, omdat de titel elke keer anders is..
Hmm.. net ff een test gedaan (record any time) en hij pikt hier alle Mythbusters op. Lijkt mij een gevalletje incompatibiliteit met MP's TV Service..

Edit: Wacht ff.. Op welk kanaal is het?

Edit 2: Hier een plaatje van hoe ik een goed werkende schedule gemaakt heb van Mythbusters op Discovery HD showcase:

Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/4475/mythbustersftrscheduler.th.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Cybergamer op 13-07-2010 23:39 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:25
babyxl schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 21:01:

Die lijst is zo ook niet compleet, de frequenties voor het Multikabel gebied ontbreken namelijk.
De laaste frequentie updates voor het Casema en Multikabel gebied zijn hier te vinden:
Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

babyxl schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 23:26:
[...]

Hmm.. net ff een test gedaan (record any time) en hij pikt hier alle Mythbusters op. Lijkt mij een gevalletje incompatibiliteit met MP's TV Service..

Edit: Wacht ff.. Op welk kanaal is het?

Edit 2: Hier een plaatje van hoe ik een goed werkende schedule gemaakt heb van Mythbusters op Discovery HD showcase:

[afbeelding]
Ik had het niet over FTR, maar over de TVServer van MP :)
Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar bij mij hebben alle Mythbusters afleveringen allemaal een andere naam, zoals:
Mythbusters: Alaska Special
Mythbusters: NASA moon landing
Mythbusters: Exploding steak

Als ik dan in MediaPortal alle afleveringen wil opnemen, dan zoekt hij dus naar "Mythbusters: NASA moon landing" bijvoorbeeld en dat komt niet overeen met alle andere afleveringen.

Maar dit past beter in het MediaPortal topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
babyxl schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 23:22:
[...]

Hmm.. Op FTR had ik mijn lijst al gepost. En die lijst waar jij naar link heb ik de 5555 lijst als voorbeeld genomen.

Wat is je postcode? Dan kan ik eens zien of er bij jou andere waardes van toepassing zijn.
3554 Utrecht

Enig idee waar ik zelf nog zou kunnen zoeken? Want ik neem aan dat het gewoon een verkeerde transponder lijst is?

edit: Ik word echt gek, ik heb de lijsten gechecked en die kloppen gewoon met die in het digitale tv frequentielijst topic staan. Het zijn ook precies dezelfde frequenties als die mediaportal tv-server gebruikt en deze kan ze gewoon wel vinden. Dus ik krijg het idee dat het ergens aan mijn FTR installatie ligt.

[ Voor 25% gewijzigd door Tha_Butcha op 14-07-2010 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

The_Doman schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 23:42:
[...]
Die lijst is zo ook niet compleet, de frequenties voor het Multikabel gebied ontbreken namelijk.
De laaste frequentie updates voor het Casema en Multikabel gebied zijn hier te vinden:
Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel
Hmm.. Ik ga dat vandaag of morgen even aanpassen. Dan zet ik gewoon alle Ziggo frequenties in de lijst (geen gedoe met Ziggo gebieden).
HaTe schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 23:52:
[...]

Ik had het niet over FTR, maar over de TVServer van MP :)
Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar bij mij hebben alle Mythbusters afleveringen allemaal een andere naam, zoals:
Mythbusters: Alaska Special
Mythbusters: NASA moon landing
Mythbusters: Exploding steak
Dat had ik ook, maar als je het plaatje bekijkt hebt ik dat aangepast, en pakt hij nu alle Mythbusters op.

En ik zal in het vervolg wel in het Mediaportal forum posten hierover.
Tha_Butcha schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 00:14:
[...]
Enig idee waar ik zelf nog zou kunnen zoeken? Want ik neem aan dat het gewoon een verkeerde transponder lijst is?
http://www.digitalekabelt...k/casema_multikabel.shtml
edit: Ik word echt gek, ik heb de lijsten gechecked en die kloppen gewoon met die in het digitale tv frequentielijst topic staan. Het zijn ook precies dezelfde frequenties als die mediaportal tv-server gebruikt en deze kan ze gewoon wel vinden. Dus ik krijg het idee dat het ergens aan mijn FTR installatie ligt.
Staat je kaart wel aangevinkt (met MDAPI) in FTR? En staat die wel op Cable ipv. Auto (Misschien een stomme vraag, maar ik had het probleem dat hij geen kanalen zag op Auto).

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
babyxl schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 10:35:
Staat je kaart wel aangevinkt (met MDAPI) in FTR? En staat die wel op Cable ipv. Auto (Misschien een stomme vraag, maar ik had het probleem dat hij geen kanalen zag op Auto).
Jep, en het lijkt te liggen aan de implementatie van de CInergy kaarten. Ik heb mijn Anysee aangesloten (ja, ik heb meerdere devices, don't ask) en die herkent alleen zenders vlekkeloos, met de zelfde zenderlijst en alles op automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Weet iemand of ik met de XBOX360 wel HD kanalen kan bekijken.
Met de Linksys DMA2100 kan het in ieder geval niet , waardeloos (steeds meer kanalen worden hd).

Zijn er inmiddels al nieuwere Media Center Extenders op de markt of is die markt aan het uitsterven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eXisTa schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 14:16:
Weet iemand of ik met de XBOX360 wel HD kanalen kan bekijken.
Met de Linksys DMA2100 kan het in ieder geval niet , waardeloos (steeds meer kanalen worden hd).

Zijn er inmiddels al nieuwere Media Center Extenders op de markt of is die markt aan het uitsterven?
Geen idee hoe dat met een XBOX zit, maar mijn Popcorn Hour A100 en Egreat EG-M34A gebruik ik zonder problemen als extenders voor GBPVR (en de beta versie van NPVR), waarbij de HD kanalen prima werken.

Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Tha_Butcha schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:44:
[...]

Jep, en het lijkt te liggen aan de implementatie van de CInergy kaarten. Ik heb mijn Anysee aangesloten (ja, ik heb meerdere devices, don't ask) en die herkent alleen zenders vlekkeloos, met de zelfde zenderlijst en alles op automatisch.
Vreemd, Ik heb zelf ook een Cinergy kaart en heb geen problemen... Wel moet ik zeggen dat ik de driver versie 1.1.0.601 heb draaien...

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
babyxl schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 15:42:
[...]

Vreemd, Ik heb zelf ook een Cinergy kaart en heb geen problemen... Wel moet ik zeggen dat ik de driver versie 1.1.0.601 heb draaien...
Misschien ligt het daaraan, ik heb zelf 1.01.01.501 draaien. Waar heb jij die vandaan, want de mijne komen van de site van terratec en daar is dit de laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Hier de drivers met installer:
http://ftp.terratec.de/Re....01.00.601_XP_Vista_7.exe

Als je gewoon de drivers zelf wil:
http://www.megaupload.com/?d=M1XHYPYW

Edit: Ik zie zojuist ook een nieuwe BETA:
http://ftp.terratec.de/Re....01.01.901_XP_Vista_7.exe

Die heb ik nog niet getest, want de 1.1.0.601 driver is de enige die bij mij werkt op W2K8R2... Maar misschien probeer ik deze vanavond even uit...

Edit 2: De Beta driver doet het prima op mijn server...

[ Voor 46% gewijzigd door Cybergamer op 14-07-2010 23:01 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
YES! YES! YES!

Dank je babyxl _O_

Die van die drivers was een goed idee, heb de beta's getrokken van de ftp server (niet gekeken want er stond op de site, dat daar alleen oude drivers stonden). EN nu vind ik wel alle kanalen :)

Dank dank dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Anytime! :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
Crap, heb alles rond, kan ie niet in tunen op de kanalen, maar goed (hij herkent nu de kaart als een TerraTec Mantis, wat ik heel knap vind); dat vogel ik nog wel uit.

Iemand trouwens behoeft aan een howto voor FTR + acamd/newcs i.c.m. MediaPortal (kan natuurlijk pas als ik hem zelf werkend heb, maar heb een gevoel dat ik er dicht bij zit)

[ Voor 11% gewijzigd door Tha_Butcha op 15-07-2010 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik draai zelf ook de 501 drivers, die 601 waren hit or miss; ene installatie werkte die wel foutloos andere niet.
De nieuwe probeer ik later wel als mijn htpc hier weer werkt :+

Heb ook een low profile bracket gemaakt voor mijn cinergy, zal het resultaat later wel posten incl. een shotje in mijn low profile htpc. Twijfel nog of ik er een bij zal kopen voor dual tuner setup of later zal upgraden naar een dual tuner als die een keer komt.

Afbeeldingslocatie: http://img251.imageshack.us/img251/1720/img0004gjt.jpg
Onder: De Terratec kaart, Boven: Auzentech low profile geluidskaart

Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/500/img0005mks.jpg
Plaatje gemaakt met kolomboormachine

Afbeeldingslocatie: http://img64.imageshack.us/img64/6240/img0006ge.jpg
En erin, kun je mooi zien dat hij in een low profile kast past :D
Waarom ze er geen low profile bracket bijdoen, geen idee...

[ Voor 34% gewijzigd door Donderstraaltje op 15-07-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Tha_Butcha schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 01:29:
Crap, heb alles rond, kan ie niet in tunen op de kanalen, maar goed (hij herkent nu de kaart als een TerraTec Mantis, wat ik heel knap vind); dat vogel ik nog wel uit.
?

Heb je wel de goeie drivers geïnstalleerd?
Iemand trouwens behoeft aan een howto voor FTR + acamd/newcs i.c.m. MediaPortal (kan natuurlijk pas als ik hem zelf werkend heb, maar heb een gevoel dat ik er dicht bij zit)
Simpel! Registreer MDAPIFilter.ax, (die staat bij mij in C:\Program Files (x86)\For The Record\RecorderTuner Service) als je dat nog niet gedaan hebt. Zet MDAPI aan op je kaart in FTR, Zet de CAM Limit op 1, en kopieer acamd.dll en de cardclient.conf in de Card1_1 folder (bij mij: C:\Program Files (x86)\For The Record\RecorderTuner Service\MDPlugins\Card1_1). Als de folder er nog niet staat, moet je de service of de computer herstarten. De folder dus niet zelf aanmaken! Heb ik een keer gedaan, kon daarna vrolijk opnieuw beginnen met installen... :(

Doe ditzelfde met evt. je andere kaart. Ik heb maar een kaart, maar kan evt. nog iets anders opnemen/kijken als die in dezelfde stream zit. Datzelfde heb ik dus ook gedaan met C:\Program Files (x86)\For The Record\RecorderTuner Service\MDPlugins\Card1_2

Maar een Howto is altijd goed! :P

@Donderstraaltje:

Ziet er goed uit! Het is mij ook inderdaad een raadsel waarom er geen low-profile bracked bij geleverd wordt.. Kaart is er prima voor geschikt!

[ Voor 6% gewijzigd door Cybergamer op 15-07-2010 17:20 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met de 901 drivers heet de kaart inderdaad opeens DVB-C TerraTec Mantis DVBC BDA Receiver.
De signaalsterkte in MP is maar de helft van wat 501 aangeeft (bedrog) en bepaalde zenders krijg ik timeshift errors op, ga nog een nieuwe install proberen voor de zekerheid. Als het werkt mooi laten werken dus ipv upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Donderstraaltje schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 19:38:
Met de 901 drivers heet de kaart inderdaad opeens DVB-C TerraTec Mantis DVBC BDA Receiver.
De signaalsterkte in MP is maar de helft van wat 501 aangeeft (bedrog) en bepaalde zenders krijg ik timeshift errors op, ga nog een nieuwe install proberen voor de zekerheid. Als het werkt mooi laten werken dus ipv upgraden.
Vage sjit... Heb ik geen last van hier. En gewoon een driver update gedaan. Maar ik gebruik FTR, misschien dat daar het verschil in zit?

Enne, dat signaal meter spul van MP heeft bij mij nooit gewerkt.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FTR wil ik nog wel eens proberen, wacht wel even op de guide zijnerzijds.
IIg met 501 drivers heb ik het probleem ook, het is dus een MP RC6 probleem.

Op moment werken alleen FTA zenders, alle andere geven timeshift errors.
/edit: nu wisselen de zenders die wel werken bij elke tv service restart ???/
TV Service crashte zelfs net.

Iemand in Regio Utrecht met RC6 + Phoenix waar dit ook het geval is?

Ik check nu ff newcs met handmatig timeshiften:

<NOT OK> 0604 0000 697A
<OK> 0604 0000 697A

Herstart ik de tv service is dit weer bij andere zenders het geval, super vaag.
Eens kijken of ik hier wat aan kan doen voordat ik MP uitsluit.

Nogmaals edit: misschien moeten we van newcs af, iig voor windows, komen voor windows geen nieuwe versies meer uit.

[ Voor 41% gewijzigd door Donderstraaltje op 16-07-2010 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

newcs werkt prima hier icm mijn Phoenix reader.

Misschien je kaart ff opnieuw activeren?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas ook niet, snap er ff vrij weinig meer van :P
Atm bezig met 4tr alleen mp vind de plugin versie niet lief, en ik moet alles uitzoeken weer.
Voorlopig dus weer kijken via de settopbox :/
Pagina: 1 ... 15 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.