Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 06:25
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 13:11:
Als je nu pause even laat staan in run.cmd ook een pause toevoegd na de 1e regel van start.cmd en in start.cmd voor alle regels behalve de 1e en pause het volgende te zetten.

rem(spatie)

nu wordt aleen de 1e regel in start.cmd uitgevoerd en daarna het batch op pause gezet.

Wordt het run.cmd bestand nu wel uitgevoerd?
Ik heb gedaan wat je zei en ben er achter wat fout gaat.
Namelijk het gebruik van parameter "program title"

Deze regel werkt: start /min D:\MediaPortal_setup\newcs-1.65\win32\run.cmd
(parameter 'program title' is hier niet toegevoegd)

Maar deze regel werkt ook:
start "start newcs" /min "D:\MediaPortal_setup\newcs-1.65\win32\run.cmd"
(parameter 'program title' is hier toegevoegd)

Deze regel werkt niet: start /min "D:\MediaPortal_setup\newcs-1.65\win32\run.cmd"
Let op de aanhaaltekens !

voor meer info zie: link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:37

HaTe

haat niet

Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 13:23:
Hallo, mijn naam is Robert en nieuw hier op het forum.
Ik ben van plan een media center in de woonkamer te gaan zetten met een tv-tuner dvb-c omdat onze kabelaanbieder in oktober over gaat op alleen digitaal signaal.
Omdat de harddisk recorder dan ook niet meer gebruikt kan worden bem ik op zoek naar een dual tuner, zodat ik kan kijken naar het ene programma en een tweede kan opnemen.
Zijn er eigenlijk dual tuners? en zo ja welke?
ben zeer benieuwd naar de antwoorden, alvast bedankt
Gewoon 2 tv kaarten kopen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:47
Ik heb nu al een paar weken het probleem dat mijn DVBLink geen services vind met het zoeken naar programma's..

Ik heb DVBLink 2.1 (gekocht) icm een Terratec Cinergy PCI HD met de laatste 501 drivers..

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CAD-tekenaar schreef op zondag 30 mei 2010 @ 14:11:
[...]

Ik heb gedaan wat je zei en ben er achter wat fout gaat.
Namelijk het gebruik van parameter "program title"

Deze regel werkt: start /min D:\MediaPortal_setup\newcs-1.65\win32\run.cmd
(parameter 'program title' is hier niet toegevoegd)

Maar deze regel werkt ook:
start "start newcs" /min "D:\MediaPortal_setup\newcs-1.65\win32\run.cmd"
(parameter 'program title' is hier toegevoegd)

Deze regel werkt niet: start /min "D:\MediaPortal_setup\newcs-1.65\win32\run.cmd"
Let op de aanhaaltekens !

voor meer info zie: link
Super dat het nu werkt maar hoe kwam je er bij om aanhalingstekens te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaTe schreef op zondag 30 mei 2010 @ 15:38:
[...]

Gewoon 2 tv kaarten kopen.
klink op zich logisch maar krijg je dan geen conflicten omdat er twee kaarten aanwezig zijn, ik bedoel met het toewijzen van IRQ nummers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Nee.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 18:42:
[...]

Super dat het nu werkt maar hoe kwam je er bij om aanhalingstekens te plaatsen?
Commando start heeft parameter 'program title'. Deze moet je tussen aanhalingstekens zetten!
Commando start ziet ook altijd de eerste parameter met aanhalingstekens als program title. Pas daarna ziet hij de 2e parameter met aanhalingstekens als commando om uit te voeren.
Er zijn dus 3 mogelijkheden bij commando start. namelijk:
start [program title] [command met aanhalingstekens]
start [program title] [command zonder aanhalingstekens]
start [command zonder aanhalingstekens]

Let op: Als 1 parameter spaties bevat dan MOET je deze tussen aanhalingstekens zetten. (anders ziet hij 2 parameters)

Snap je?

[ Voor 29% gewijzigd door CAD-tekenaar op 31-05-2010 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbm_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-08-2019
Ik zit er over te denken om een Anysee E30TC Plus te nemen om digitale tv te kijken op de pc. Maar nu komt het: ik wil hem aansluiten op de usb poort van mijn router. Heb namelijk geen tv kabel boven en heb ook weinig zin om die te gaan leggen, een netwerkkabel ligt er al wel. Plus dat ik op die manier op zowel laptop als pc tv zou kunnen kijken. Zou dit fatsoenlijk werken? Heeft iemand een soortgelijke setup geprobeerd?

Router is trouwens een D-Link dir 825

[ Voor 4% gewijzigd door dbm_ op 01-06-2010 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

dbm_ schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 22:42:
Ik zit er over te denken om een Anysee E30TC Plus te nemen om digitale tv te kijken op de pc. Maar nu komt het: ik wil hem aansluiten op de usb poort van mijn router. Heb namelijk geen tv kabel boven en heb ook weinig zin om die te gaan leggen, een netwerkkabel ligt er al wel. Plus dat ik op die manier op zowel laptop als pc tv zou kunnen kijken. Zou dit fatsoenlijk werken? Heeft iemand een soortgelijke setup geprobeerd?

Router is trouwens een D-Link dir 825
Het antwoord is kort en bondig, dit kan niet, je kan nl geen software/drivers op jouw router installeren voor de Anysee. De usb poort op de router is alleen bedoeld voor storage of printen.
Je zou een pc-tje met daaraan de Anysee bij jouw router kunnen plaatsen en dan mbv dvblink het 'tv server' deel daarop kunnen draaien. Dan kan je met jouw laptop of pc naar deze 'tv server' connecten om tv te kijken.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbm_
"The DIR-825 is the first, however, to feature the SharePort technology that allows the router's USB port to work as a networked USB port. SharePort comes with a software application called SharePort Network USB that you'll need to install on your networked computers. The software lets the computer recognize a USB device plugged into the router as if it were plugged directly into the computer's USB port. Unlike other USB-equipped routers that support only printers and external hard drives, SharePort lets the DIR-825 share virtually any USB device over your network."

van http://reviews.cnet.com/r...4505-3319_7-33246906.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 23:58
Kan me ook niet voorstellen dat dat lekker gaat werken. Laatst was er wel een post van externe standalone dvb-c tuners die via het netwerk konden streamen, dacht in dit topic maar kan die post zo niet weer vinden. Zag er op zich wel interessant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbm_
Tja ik vraag me dus af hoeveel verkeer zou er nou helemaal voor nodig zijn? Wordt ook alleen gebruikt voor "normale digitale" tv, niet voor HD zenders (al kan dat geloof ik ook met die tuner). Door het via het netwerk aan te sluiten werkt een usb schijf nog op +- 80% (vergeleken met direct op usb) volgens die review.. moet genoeg zijn toch om 1 kanaaltje digitaal te kijken?

Maarja heb toch geen zin om 150 euro uit te geven en er achter te komen dat ik pech heb :D Misschien eerst maar eens proberen met een (wat goedkopere) analoge tuner als er hier geen ervaringen mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

Ik heb via de BestBuyGuide van mei een HTPC aangeschaft met een AnySee E30TC Plus en een Amd Athlon 240e X2 processor. Deze heeft een kloksnelheid van 2.8Ghz..

Helaas trekt deze de HDTV niet, hij zit meteen op 90/95% cpu usage en bij echt full HD op bijvoorbeeld Net 5 HD trekt hij hem gewoon vol.. Ik heb al zitten zoeken of ik geen andere codecs met DVXA of iets dergelijks kan installeren maar ik kan dat nergens vinden.

Weet iemand hier of ik het met codecs kan oplossen of moet ik gewoon een snellere cpu aanschaffen? (Jammer voor het stroomverbruik though :/)

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:34

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dat systeem moet makkelijk HD aankunnen. Begin eens te vertellen wat voor videokaart je hebt, welke software je gebruikt (MCE, Mediaportal, DVBViewer) en welke codecs je gebruikt. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Ik gebruik de Anysee zonder problemen op een AMD BE2350 op 2Ghz. Als je een fatsoenlijke videokaart in je PC hangt kan die al het zware werk doen. Aangezien HDTV vaak 1080i is, is dat zwaarder dan 1080p. In mijn HTPC heb ik er een Nvidia GT220 bijgehangen, CPU verbruik blijft echt minimaal onder Windows 7 Media Center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Question Mark schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 08:41:
Dat systeem moet makkelijk HD aankunnen. Begin eens te vertellen wat voor videokaart je hebt, welke software je gebruikt (MCE, Mediaportal, DVBViewer) en welke codecs je gebruikt. :)
Hah.. stom van me ;)

Moederbord van een Asus P6-M4A3000E
pricewatch: Asus P6-M4A3000E

Deze heeft een onboard RS780 chipset, welke ook UVD ondersteund. Hij snoept wel 256 van mijn 2GB DDR3 geheugen weg.

Ik heb alles draaien op Windodws 7 MCE, met CNO in DVB-T stand, ik heb via MCDU de codecs op ffmpeg gezet en ze op de standaard Windows DVB drivers gezet, beide maakt voor HD tv geen verschil.

Mijn pc kan ook makkelijk HD beelden aan lijkt me, want Bluray's en 1080p MKV's trekt hij met 1 vinger in zijn neus. Maar HDTV dus echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Om te beginnen zou ik helemaal niets veranderen aan de codecs met Win7. Out of the box moet het namelijk gewoon werken met DXVA en zodra je met ffmpeg etc aan de slag gaat kan je het eigenlijk alleen verprutsen. Maar dat is mijn bescheiden ervaring ;)

Je hebt om MKV's te kunnen afspelen eigenlijk alleen een splitter als Haali of Gabest nodig en als je subtitles wilt zou ik gewoon MPC-HC gebruiken die je aanroept vanuit Media Center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Ik heb het uiteraard eerst geprobeerd met de standaard codecs, pas toen hij gek ging doen ben ik met codecs gaan klooien.. Het kan zijn dat de videokaart niks aan het doen is en dat hij het daarom niet trekt :P

Volgens mij moet UVD ook gewoon de DXVA profiles ondersteunen, ik heb iig wel de laatste catalyst drivers geprobeerd.. wellicht anders toch maar kijken naar een low profile kaartje hiervoor..

[ Voor 17% gewijzigd door Wiebbe op 02-06-2010 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
UVD currently only supports DXVA (DirectX Video Acceleration) API specification for the Microsoft Windows and Xbox 360 platforms to allow video decoding to be hardware accelerated, thus the media player software also has to support DXVA to be able to utilize UVD hardware acceleration.

Wikipedia: Unified Video Decoder

Ik weet uit mn hoofd niet welke HD kanalen 720p zijn, if any, maar je zou ook kunnen kijken of dat veel verschil maakt tov de 1080i kanalen zoals NED1/2/3HD etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

dbm_ schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 23:42:
"The DIR-825 is the first, however, to feature the SharePort technology that allows the router's USB port to work as a networked USB port. SharePort comes with a software application called SharePort Network USB that you'll need to install on your networked computers. The software lets the computer recognize a USB device plugged into the router as if it were plugged directly into the computer's USB port. Unlike other USB-equipped routers that support only printers and external hard drives, SharePort lets the DIR-825 share virtually any USB device over your network."

van http://reviews.cnet.com/r...4505-3319_7-33246906.html
Ok dat werkt ander licht op de zaak, in theorie zal ik zeggen ja, maar sluit me bij Nielson aan dat ik me ook niet kan voorstellen dat het echt lekker zou werken.
Verder geen ervaring met netwerk usb sharing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

OK, ik heb die kaartlezer binnen en die doet het perfect als ik de boel zo vergelijk met The Zep Man's beschrijving. Prima vervanging voor Smargo dus! (en een stukje goedkoper, wat ook niet onbelangrijk is).

Nu alleen nog kijken hoe ik een softcam onder DVBLink kan krijgen.. Krijd wel signaal strength/quality op diverse transponders, maar nog geen services. (een enkele keer Tuning failed, maar meestal Found services: 0). Kan ook nog zijn dat Ziggo nog niet actief is... (dat zou moeten gebeuren tussen de 1e en de 6e).

Iemand een idee waar ik Acam voor nodig heb en hoe ik een softcam in DVBLink kan krijgen?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

babyxl schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 20:59:
OK, ik heb die kaartlezer binnen en die doet het perfect als ik de boel zo vergelijk met The Zep Man's beschrijving. Prima vervanging voor Smargo dus! (en een stukje goedkoper, wat ook niet onbelangrijk is).

Nu alleen nog kijken hoe ik een softcam onder DVBLink kan krijgen.. Krijd wel signaal strength/quality op diverse transponders, maar nog geen services. (een enkele keer Tuning failed, maar meestal Found services: 0). Kan ook nog zijn dat Ziggo nog niet actief is... (dat zou moeten gebeuren tussen de 1e en de 6e).

Iemand een idee waar ik Acam voor nodig heb en hoe ik een softcam in DVBLink kan krijgen?
Je hebt geen softcam nodig om zenders te kunnen VINDEN. Bij Headends gewoon Ziggo kiezen. Geen ziggo met een netnummer erachter. Dan tabblad scan overslaan en direct naar network scan gaan. Dan links boven de juiste transponder kiezen (iedere postcodeserie heeft een andere freq) Druk op search. Als het goed is kun je nu daaronder een netwerk kiezen. Pak daar de juiste. Voor Limburg bijvoorbeeld 1111. Druk op scan. Nu zou je alle zenders moeten kunnen vinden.

Als je kabel actief en signaal hebt kun je ook zenders vinden. Het vinden van zenders heeft namelijk niets te maken met je abbonement.

Acamd gewoon in je plugin map van je tvsourche zetten. Aleen de dll en de cardclient heb je nodig.

Acamd heb je nodig om met newcs te communiceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroykok
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-11-2024
Bij deze verkoop ik mijn Anysee E30TC Plus. Ik ben overgegaan op een FloppyDTV. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:32:
[...]

Je hebt geen softcam nodig om zenders te kunnen VINDEN. Bij Headends gewoon Ziggo kiezen. Geen ziggo met een netnummer erachter. Dan tabblad scan overslaan en direct naar network scan gaan. Dan links boven de juiste transponder kiezen (iedere postcodeserie heeft een andere freq) Druk op search. Als het goed is kun je nu daaronder een netwerk kiezen. Pak daar de juiste. Voor Limburg bijvoorbeeld 1111. Druk op scan. Nu zou je alle zenders moeten kunnen vinden.

Als je kabel actief en signaal hebt kun je ook zenders vinden. Het vinden van zenders heeft namelijk niets te maken met je abbonement.
Kabel is actief, en krijg zenders met MP, maar als ik hetzelfde probeer met DVBLink krijg ik niets.

Mijn postcode is 2352DP, misschien heb je daar wat aan? Want ik zou niet weten welke frequentie ik dan nodig heb en waar ik deze zou moeten invullen.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:31

TheVMaster

Moderator WOS
babyxl schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 06:21:
[...]

Kabel is actief, en krijg zenders met MP, maar als ik hetzelfde probeer met DVBLink krijg ik niets.

Mijn postcode is 2352DP, misschien heb je daar wat aan? Want ik zou niet weten welke frequentie ik dan nodig heb en waar ik deze zou moeten invullen.
Die frequentie staat toch gewoon op de Ziggo website of in het boekje dat je ooit bij je smartcard hebt gekregen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Je woont dus in Leiderdorp = oud Casema = 5555.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Die 5555 lijst heb ik ook al geprobeerd.

Volgens mij zie ik iets over het hoofd, maar ik weet werkelijk niet wat.

NewCS werkt, ziet er net zo uit als op de site van The Zep Man, MP werkt ook. Maar om een of andere reden wil het DVB Link spul niet...

Ik heb Acamd.dll en cardclient.cfg in de plugin folder gedaan van TVSource en heb de config file nagelopen die er gewoon prima uit ziet (niets veranderd, zijn gewoon de originele bestanden van The Zep Man met caid 0604).

Verbazend is wel dat NewCS altijd 0604 pakt! Geen probleem daarmee dus.

Hoe zit het met de LOF 1/2/SW waarden? Misschien dat daar het probleem in zit? (Wat is het eigenlijk? Want dat kan ik ook nergens terug vinden).

Ik heb MP transport waarden vergeleken met de waardes die TVSource gebruikt. Bijv: Transponder 388000,3,6875, volgens MP zit er in die freq. Nederland 1, dus die zou TVSource zowiezo op moeten pakken...

Drivers zijn ook het probleem niet, ik gebruik de laatste van de Terratec (Cinergy C PCI HD), en die doet het goed in MP.

Iemand een idee waar ik nog meer naar moet kijken?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tabblad device:
vink je tv kaart aan zodat er active komt te staan. Type uiteraard Cable

Tabblad headends:
Druk op Add.
Provider Kabel Ziggo - Casema 5555

Tabblad scan slaan we over.

Tabblad Networkscan:
Headend staat al goed
Transponder 372000,3,6875 selecteren.
Druk op SEARCH.
Als het goed is zie je onder netwrok nu Ziggo ID:5555 staan.
Selecteer deze en druk op SCAN.

Zo werkt het bij mij perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Dat doe ik ook, met alle transponders die in die 5555 lijst staan, maar niets...

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geef eens een screenshot aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het moment dat je op search drukt. Worden de balkjes van Signal strength en quality wel groen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Ja, slaan bijna helemaal uit naar rechts.

Daarom vind ik het ook zo vreemd, signaal is er.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je gewoon het scan tabblad gebruikt? Vind ie uberhaupt wel kanalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt eens in de map transponder van dvblink alle ini bestanden weghalen. Verplaats ze even naar een andere map. Dan maak je in de transpondermap een tekst bestdand aan en sla je dit als 5555.ini op. In het tekstbestand het volgende zetten:

[SATTYPE]
1=4000
2=Kabel Ziggo
[DVB]
0=29
1=300000,3,6875
2=340000,3,6875
3=348000,3,6875
4=356000,3,6875
5=364000,3,6875
6=380000,3,6875
7=372000,3,6875
8=388000,3,6875
9=396000,3,6875
10=404000,3,6875
11=412000,3,6875
12=420000,3,6875
13=428000,3,6875
14=436000,3,6875
15=444000,3,6875
16=324000,3,6875
17=332000,3,6875
18=308000,3,6875
19=316000,3,6875
20=292000,3,6875
21=260000,3,6875
22=268000,3,6875
23=276000,3,6875
24=284000,3,6875
25=162000,3,6875
26=170000,3,6875
27=826000,3,6875
28=834000,3,6875

Als je nu naar Headends gaat zal je maar 1 Provider kunnen kiezen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2010 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Nope... Nog niets... Ik begrijp hier niets van.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dna zou ik het ook niet meer weten. :?

Je zou eens op het forum van dvblogic vragen kunnen gaan stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

LOL! Dat had ik eigenlijk meteen moeten doen. In een keer raak dmv een oudere versie van bda.dev te gebruiken.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serieus??

Is toch niet normaal dat zoiets de boel kan verknallen.

Als je nog hulp nodig hebt hoor ik het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Idd niet normaal. Maar ik kwam eenzelfde probleem tegen op het forum van DVBLogic...

Nu alleen nog de encrypted kanalen zien te kunnen kijken.. VReemd, want NewCS instellingen zijn die van The Zep Man, en de output ervan is gelijk aan zijn screenshot.

Misschien Acamd probleem? Ik heb het dll en de cfg bestanden in de plugin dir gezet...

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt de bestanden van zepman gebruikt? Ook de cardclient file die je appart moest downloaden?

Zie je in het newcs scherm iets gebeuren als je een kanaal wilt bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Ja, ze zijn zelfs niet aangepast ofzo.

NewCS start prima op, maar als ik naar een gecodeerde kanaal wil dan geeft die de volgende meldingen een paar keer:

code:
1
[ Newcamd ] ECM -> gebruiker1 (NOT OK) 0604 0000 xxxx

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die 4x xxxx klopt in ieder geval niet maar de regel betekend wel dat je plugin werkt. acamd heeft zich weten in te loggen bij newcs. Is de smartcard geactiveerd? Werkt ie in je normale decoder? Kun je het scherm van newcs vanaf starten totdat je main loop krijgt posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Die 4x xxxx wist ik niet zeker of ik die kon posten. Maar hier post ik complete logfile:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
This is NewCS 1.65 - the New CardServer by the Butter-team..
Compiled on Jan 19 2009 at 17:54:08
Reading Config file from newcs.xml
NewCS is trying to bind to IP: 127.0.0.1
TCP-log password is enabled, set to: DebugPass
TCP-log set to simple mode
level: normal
type: init
output: console,tcp
logger config: level 1 type 3 output 5
Console log options: level 1 type 3
TCP log options: level 1 type 3
[ 03:09:29 ] [ Box detect ] Windows Vista Build 7600
[ 03:09:29 ] [ Config ] Irdeto EMM mode 0 SET on reader reader1
[ 03:09:29 ] [ Config ] COM3 ECM priority: round
[ 03:09:29 ] [ EMM Cache ] Initialising dynamic Cache
[ 03:09:29 ] [ ECM Cache ] Initialising dynamic Cache
[ 03:09:30 ] [ Loader ] Starting Telnet on port 1001
[ 03:09:30 ] [ Loader ] Reader type 2 on node COM3
[ 03:09:30 ] [ Phoenix ] Opening device COM3
[ 03:09:30 ] [ Phoenix ] Setting parity to EVEN on node COM3
[ 03:09:30 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM3
[ 03:09:30 ] [ Phoenix ] Setting baud to 16457
[ 03:09:31 ] [ Loader ] Unknown card
[ 03:09:31 ] [ Loader ] Trying Irdeto (T=14)
[ 03:09:31 ] [ Loader ] Reader type 2 on node COM3
[ 03:09:31 ] [ Phoenix ] Opening device COM3
[ 03:09:32 ] [ Phoenix ] Setting parity to EVEN on node COM3
[ 03:09:32 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM3
[ 03:09:32 ] [ Phoenix ] Setting baud to 9600
[ 03:09:33 ] [ ATR ] T=14  1etu=104.17us  Guardtime:17etu  WWT:9600etu
[ 03:09:33 ] [ ATR ] Historical bytes: I R D E T O   A C S   V 5 . 7
[ 03:09:33 ] [ Loader ] Init Irdeto card
[ 03:09:33 ] [ Phoenix ] Setting parity to NONE on node COM3
[ 03:09:33 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM3
[ 03:09:33 ] [ Phoenix ] Setting baud to 9600
[ 03:09:33 ] [ KeymaN ] Adding key D395B7 type 0 on Provider 000000 for caid 0604 ID=0
[ 03:09:34 ] [ KeymaN ] Adding key 5A00 type 1 on Provider 000000 for caid 0604 ID=0
[ 03:09:34 ] [ KeymaN ] Adding key 5A00 type 1 on Provider 000001 for caid 0604 ID=1
[ 03:09:34 ] [ KeymaN ] Skipping duplicate irdeto
[ 03:09:34 ] [ KeymaN ] Adding key 5A00 type 1 on Provider 000002 for caid 0604 ID=2
[ 03:09:34 ] [ KeymaN ] Adding key 5A00 type 1 on Provider 000003 for caid 0604 ID=3
[ 03:09:34 ] [ Loader ] Card 0604 on port COM3 ready
[ 03:09:34 ] [ Loader ] Starting Newcamd Server on port 15050
[ 03:09:34 ] [ Newcamd ] Newcamd thread Server started on port 15050
newcamd: main loop

Tot zo ver gaat alles goed, zodra ik naar een gecodeerde zender wil schakelen gebeurd er dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
[ 03:09:47 ] [ Newcamd:15050 ] User gebruiker1 logged in, client: Generic
[ 03:09:47 ] [ Newcamd ] ECM -> gebruiker1 (NOT OK) 0604 0000 00CA
[ 03:10:07 ] [ Newcamd:15050 ] User gebruiker1 logout
[ 03:10:07 ] [ Newcamd:15050 ] User gebruiker1 logged in, client: Generic
[ 03:10:07 ] [ Newcamd ] ECM -> gebruiker1 (NOT OK) 0604 0000 00CB
[ 03:10:08 ] [ Newcamd ] ECM -> gebruiker1 (NOT OK) 0604 0000 00CB
[ 03:10:12 ] [ Newcamd ] ECM -> gebruiker1 (NOT OK) 0604 0000 00CB
[ 03:10:12 ] [ Newcamd ] ECM -> gebruiker1 (NOT OK) 0604 0000 00CB

En krijg ik het volgende te zien in WMC:

Service is scrambled
The current service is encrypted and can not be viewed at this time.

Ik heb de kaart inmiddels al geactiveerd op de site van Ziggo, maar er lijkt niets te gebeuren.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Dat is maar één gedeelte. Kijk eerst eens of de kaart werkt in een officiele decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:20
babyxl schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 03:18:
Ik heb de kaart inmiddels al geactiveerd op de site van Ziggo, maar er lijkt niets te gebeuren.
Dat zegt niks. Je moet hem in ieder geval eens een tijdje in een normale decoder proberen. Dat lostte een soortgelijk probleem bij mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

babyxl schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 00:08:
Idd niet normaal. Maar ik kwam eenzelfde probleem tegen op het forum van DVBLogic...

Nu alleen nog de encrypted kanalen zien te kunnen kijken.. VReemd, want NewCS instellingen zijn die van The Zep Man, en de output ervan is gelijk aan zijn screenshot.

Misschien Acamd probleem? Ik heb het dll en de cfg bestanden in de plugin dir gezet...
Ik neem aan dat je bedoelt plugins dir ?
C:\Program Files (x86)\DVBLogic\DVBLink2\Sources\dvb-c\Plugins (of zonder (x86) op een 32 bit systeem).
Ik ben niet helemaal zeker of de MDAPIFilter.ax er ook niet bij moet ik gooi altijd alle Acamd bestanden in die plugins dir.

[ Voor 9% gewijzigd door gjs op 04-06-2010 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Frank-NL schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:23:
UVD currently only supports DXVA (DirectX Video Acceleration) API specification for the Microsoft Windows and Xbox 360 platforms to allow video decoding to be hardware accelerated, thus the media player software also has to support DXVA to be able to utilize UVD hardware acceleration.

Wikipedia: Unified Video Decoder

Ik weet uit mn hoofd niet welke HD kanalen 720p zijn, if any, maar je zou ook kunnen kijken of dat veel verschil maakt tov de 1080i kanalen zoals NED1/2/3HD etc.
Nou, maar een GT220 aangeschaft, low profile dingetje voor in mijn HTPC kast. Drivers geinstalleerd en in 1x 10 tot 15% cpu usage bij het afspelen van HD zenders.. Echt heel duidelijk dus de videokaart die het niet trekt :(

Ik heb nog wel wat haperingen en blokjes, maar dat zal hoogstwaarschijnlijk door de signaal sterkte komen, HD heeft nou eenmaal wat meer bandbreedte nodig op zo'n cheapo kabeltje! Maar qua cpu doet hij het nu iig perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:34

ThaHandy

Discovery Channel

grun93 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 10:00:
[...]

Dat zegt niks. Je moet hem in ieder geval eens een tijdje in een normale decoder proberen. Dat lostte een soortgelijk probleem bij mij op.
idd, even naar de buren voor een "update"
Ik krijg ook die NOT OK als ik kanalen probeer te kijk die ik niet mag kijken (betaal ik ook immers niet voor :P )

Ik heb mijn 2 jaar oude "@home" kaart sinds kort in gebruik genomen en kon ook niet ned 2 en 3 ect voor de eerste keer kijken, pas na enkele minuten in de decoder had ik pas beeld.

nou weet ik niet hoe het precies werkt (ik heb het ergens gelezen @ Got) maar volgens mij, zover ik kan herinneren, zijn er
group ID's (pakketten) die kunnen worden geactiveerd en gaan die op zwart als die niet na een aantal dagen/weeken/maanden/jaar ?! geen update krijgt. ofzo...

iemand die bron kan roggelen? ik kan die niet vinden :(
/edit
zover ik heb kunnen vinden
http://forum.fok.nl/topic/1256853#66267460
ArChie in "\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 3]"
ArChie in "\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 3]"

[ Voor 15% gewijzigd door ThaHandy op 04-06-2010 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gjs schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 14:11:
[...]

Ik neem aan dat je bedoelt plugins dir ?
C:\Program Files (x86)\DVBLogic\DVBLink2\Sources\dvb-c\Plugins (of zonder (x86) op een 32 bit systeem).
Ik ben niet helemaal zeker of de MDAPIFilter.ax er ook niet bij moet ik gooi altijd alle Acamd bestanden in die plugins dir.
MDAPIFiletr hoef je er niet in te zetten weet ik zeker. Gewoon het ini bestand en een goede cardclient config bestand.

Ga eerst eens zeker weten of je kaart werkt in een normale decoder van Ziggo. Zolang je dat niet checkt kunnen we 1001 dingen proberen.

Grote kans dat het wel werkt nadat je de kaart werkend hebt in een normale decoder. Not OK betekend dat je niet de juiste sleutel hebt om het kanaal te mogen bekijken. Sleutels ontvang je om de paar minuten via en zogenaamd EMM bericht. Zolang jij je EMM bericht niet onderschept zul je ook geen nieuwe sleutel ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf heb ook nog een klein probleempje;

Als ik een HD tv zender in windows 7 media center wil bekijken wat wordt uitgezonden met dolby digital+ krijg ik haperingen te zien. Het beeld stopt ineens voor 1 a 2 seconden. Daarna worden die 2 seconden versnelt afgespeelt en loopt de boel weer syngroon voor onbepaalde tijd. Dit blijft zich herhalen op willekeurige momenten. Ook opgenomen programma`s van een HD zender met dolby digital+ geeft dezelfde problemen.

Als ik bij mijn geluidinstellingen kijk van windows en daar 5.1 instel dan gaat het al helemaal fout in media center. Kijg 1 seconde beeld en niet eens geluid. Beeld blijft voor 10 seconde hangen en krijg dan de melding dat de juiste codecs niet zijn geinstalleerd.

Zowel beeld en geluid lopen over de 1.3a HDMI kabel naar mijn reciever

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Installeer eens ac3filter en zet de ac3 en dts op passthrough. Je wilt juist niet dat Windows hier met 1 of andere codec mee gaat zitten rotzooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
In Win7 kan je bij de Preferences van je SPDIF gewoon passthrough instellen, daar heb je helemaal geen 3rd party codecs voor nodig. En als je wil dat Windows niet met een codec gaat rotzooien heeft het weinig zin er nog 1 extra te installeren denk je niet? Zoals ik al eerder zei kan Win7 out of the box gewoon HD video + audio passthrough.
Wiebbe schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 17:34:
[...]

Nou, maar een GT220 aangeschaft, low profile dingetje voor in mijn HTPC kast. Drivers geinstalleerd en in 1x 10 tot 15% cpu usage bij het afspelen van HD zenders.. Echt heel duidelijk dus de videokaart die het niet trekt :(

Ik heb nog wel wat haperingen en blokjes, maar dat zal hoogstwaarschijnlijk door de signaal sterkte komen, HD heeft nou eenmaal wat meer bandbreedte nodig op zo'n cheapo kabeltje! Maar qua cpu doet hij het nu iig perfect!
Mooi dat het werkt :) Heb je die haperingen op alle kanalen of alleen bepaalde? Het kan zijn dat je bekabeling het laat afweten op sommige frequenties inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Frank-NL schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 10:44:
In Win7 kan je bij de Preferences van je SPDIF gewoon passthrough instellen, daar heb je helemaal geen 3rd party codecs voor nodig. En als je wil dat Windows niet met een codec gaat rotzooien heeft het weinig zin er nog 1 extra te installeren denk je niet? Zoals ik al eerder zei kan Win7 out of the box gewoon HD video + audio passthrough.
Niet iedere geluids kaart (driver) heeft dit goed voor elkaar. ac3filter kan daar best wel eens mee helpen, ook onder Windows 7. Verder ben ik het met je eens dat Windows 7 verder geen codecs nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Frank-NL schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 10:44:

[...]

Mooi dat het werkt :) Heb je die haperingen op alle kanalen of alleen bepaalde? Het kan zijn dat je bekabeling het laat afweten op sommige frequenties inderdaad.
Ja alleen sommige, ik heb 4 jaar bij Ziggo gewerkt dus ik weet gelukkig het een en ander van de transport kanalen en de frequenties. Heb alleen zelf nog nooit HD gehad en problemen gehad met het signaal :P

Discovery HD doet het bijvoorbeeld perfect, maar de History Channel HD doet het erg belabberd. Kan ook komen trouwens door de kanalen, op een of andere manier zet hij History Channel HD en Nederland 2 HD op hetzelfde kanaal nummer (beide 62..) maar ik ga eerst mijn kabels ff fixen en dan een keer opnieuw scannen.

Toch weird dat die RS780 chipset geen DXVA gebruikt hiervoor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal het eens gaan proberen met ac3filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bah bah bah
wat een rotzooi
nu krijg ik geen signaal meer alleen een CA ATR fout...
iemand enig idee wat daar aan te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:55
Even een vraagje, ik gebruik nu de ingebouwde Mediacenter applicatie van Windows 7, werkt perfect.

Alleen waar ik mij aan stoor is dat de kanalen in een random volgorde staan.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de kanalen net zo komen te staan als op een Ziggo decoder?
Paar voorbeeldjes van hoe het op een Ziggo decoder zit:
  • 1: NL1
  • 19: Nickelodeon / Comedy Central
  • 201: Discovery Science
Hoe zorg ik dat Mediacenter ze ook op die manier zet? Het zal toch een of ander signaaltje zijn wat wordt meegezonden lijkt mij?

Ik wil NIET alle 260+ kanalen met de hand verplaatsen, want volgens mij moet het te fixen zijn, aangezien ik in MediaPortal de kanalen wel op de goede volgorde had geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet alleen hoe je dit voor mekaar krijgt d.m.v dvblink. Maar jij gebruikt dit programma niet denk ik zo?

Voor zover ik heb kunnen vinden op internet moet dit inderdaad handmatig gedaan worden in media center :'(

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2010 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik weet niet eens wat het is :P

En ik wil echt in Windows 7 Mediacenter TV kijken, niet in een externe viewer.

Maar als ik wat aan die DVBLink heb icm Win 7 Mediacenter dan hoor ik dat graag :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DVBlink is GEEN externe viewer. Het programma is eigenlijk bedoelt om tv kaarten die niet door media center worden gezien toch te gebruiken. Ik heb zelf een HD homerun. Dit is een dvb-c netwerk tuner. Met alleen Windows media center kan ik hier alleen maar ongecodeerde kanalen gebruiken. DVBlink kan doormiddel van een plugin de boel voor me coderen en stuurt dan de boel door naar media center.

Voor jou zal dit niet de reden zijn om dvblink te gebruiken aangezien jij een tv kaart hebt met ingebouwde decoder functie.

Het voordeel waar jij wat aan zult hebben is het volgende.

Je scand in dvblink alle kanalen. Daarna kun je de kanalen selecteren die je WILT in media center.Hierna kun je de kanelen een nummer geven zoals ze in media center zichtbaar moeten worden.

Programma kost 25 euro uit mijn hoofd.

Ik zelf zou die 25 euro besparen en er even voor gaan zitten en je kanalenlijst op orde brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ja dan is €25 euro snel verdiend inderdaad :D

Weet je toevallig ook in welk bestand die kanalenlijst is opgeslagen? Dan kan ik hem gelijk backuppen voor een volgende keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in de map windows/ehome staat een bestand mcetuningoverrides.xml. Volgens mij is dit het bestand. Kwestie van 1 kanaal wijzigen en kijken of dat bestand is bijgewerkt om die tijd

Bovenstaande klopt niet. Dit zijn standaard gedefineerde kanalen. Als ik jou was zou ik media center in een klein venster draaien met je verkenner ernaast. Verkenner op volgorde van gewijzigd op zetten en kijken welk bestand wordt gewijzigd. Meeste media center bestanden staan in windows/ehome

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2010 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Hmm heb even wat aangepast en zie zo snel niks veranderen in de ehome map :S

Er was toch ook zo'n programma die je installeerde, en dan hield ie bij wat er in de tussentijd was gewijzigd aan de bestanden op je PC?

Kan even niet op de naam komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee. Zo`n prog zal zeker bestaan. Als je erg veel pech hebt wordt het opgeslagen in het register

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Gevonden: SA FAQ: overig

Zal het even gaan proberen, jullie horen het nog :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThinkPadd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 18:27:
Het zal toch een of ander signaaltje zijn wat wordt meegezonden lijkt mij?
Helaas heeft men bij het opstellen van de DVB specificaties geen standaard oplossing opgenomen voor het toewijzen van Logical Channel Numbers (LCN) aan de kanalen. Als gevolg van het ontbreken van een standaard oplossing hebben allerlei partijen hun eigen oplossing bedacht. Alleen al bij de kabelbedrijven in Nederland ben ik een viertal verschillende oplossingen tegen gekomen om LCN's toe te wijzen aan kanalen en in Europa zullen er nog wel meer varianten te vinden zijn.

Het vervelende van al die verschillende LCN oplossingen is dat de meeste software bedrijven daar geen ondersteuning voor bieden met als gevolg dat de gebruiker de kanalen zelf in volgorde moeten zetten. In de diverse kanaal/frequentie lijsten die ik presenteer in het \[DVB-C] Digitale RTV kanaal/frequentie overzichten topic zijn ook de LCN nummers opgenomen voor zover ik tenminste de LCN informatie in het signaal met wat reverse engineering heb weten te achterhalen, want een bijkomend probleem is dat de meeste Nederlandse kabelbedrijven ook geen specificaties openbaar maken van hun specifieke toevoegingen aan het signaal. De opmaak van die overzichten is vast, dus misschien kan je iets handigs maken dat de LCN's uit zo'n overzicht haalt en verwerkt in de configuratie bestanden van het viewer programma dat je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Dank voor je uitgebreide antwoord d:)b

Dan moet ik dus gewoon alle kanalen handmatig goedzetten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

ThinkPadd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 23:56:
Dan moet ik dus gewoon alle kanalen handmatig goedzetten :'(
Ik heb ooit in het dvblogic forum deze vraag al eens voorgelegd toen het nog dvblink v1 was. Ik heb toen ook ts captures gemaakt en ze hebben toen wel gezegd er ooit aan te gaan werken, helaas is dit nog steeds niet gebeurd. Het is idd een 'k' klus om alle kanalen redelijk te sorteren.

[edit]
Het handigst is om uit Archie's mooie overzichten een LCN lijst te genereren en dan deze gebruiken om in de DVBLink Server Configuration tabje Server Configuration (onderaan), tabje Channel Numbers (boven aan) de juiste nummers in te voeren, daarna onder MCE Extra DVBLink eerst alle kanalenlijsten wissen en dan weer synchroniseren.
Het resultaat staat in DVBLinkChannelStorage.xml.
Bovenstaande file is voor Ziggo west (Multikabel/Casema), gemaakt in Ziggo 5555. Ik weet nog niet in hoeverre deze toepasbaar is op een andere pc.

[ Voor 44% gewijzigd door gjs op 06-06-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 20:57:
[...]

MDAPIFiletr hoef je er niet in te zetten weet ik zeker. Gewoon het ini bestand en een goede cardclient config bestand.
Cardclient config bestand en het dll heb ik beide erin staan (allebei van The Zep Man, onaangetast).
Ga eerst eens zeker weten of je kaart werkt in een normale decoder van Ziggo. Zolang je dat niet checkt kunnen we 1001 dingen proberen.
Ik ga de kaart een dezer dagen ff checken bij een vriend van mij verderop in Leiderdorp. :)
Grote kans dat het wel werkt nadat je de kaart werkend hebt in een normale decoder. Not OK betekend dat je niet de juiste sleutel hebt om het kanaal te mogen bekijken. Sleutels ontvang je om de paar minuten via en zogenaamd EMM bericht. Zolang jij je EMM bericht niet onderschept zul je ook geen nieuwe sleutel ontvangen.
Maar hoe zit dat dan met die EMM berichten? Als ik die nu als niet ontvang, hoe moet ik die dan in de toekomst (als mijn kaart wel werkt in een echte decoder) laten updaten? Want nu werkt dat blijkbaar ook niet. Of heeft dat te maken met de zog. 'activatie' in een echte decoder?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het newcs config bestand in het debug gedeelte.

<debug>
<level>normal</level>
<type>all</type>
<output>all</output>
<console_options>normal, init</console_options>
<tcp_port>1001</tcp_port>
<password>DebugPass</password>
<tcp_options>normal, init</tcp_options>
</debug>

De output regeld wat jij te zien krijgt in je newcs scherm. Als je daar all neerzet krijg je all berichten te zien. Nu zie je ook de emm berichten langskomen. 80% van de emm berichten doet ie niets mee. eens in de zoveel minuten zie je een emm bericht binnenkomen dat deze succesfull is geupdate.

En inderdaad, volgens mij hebben emm berichten niets te maken met de daardwerkelijke activatie van de smartcard. Het is en blijft handig om een decoder in de buurt te hebben voor als eens iets fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Ik kan vrijwel alle kanalen bekijken (tot zover ontdekt), behalve Nederland 2. Weet iemand hoe dit kan en of er een oplossing voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dark0z schreef op maandag 07 juni 2010 @ 12:45:
Ik kan vrijwel alle kanalen bekijken (tot zover ontdekt), behalve Nederland 2. Weet iemand hoe dit kan en of er een oplossing voor is?
* Sa1 pakt z'n glazen bol weer even.. shit.. misschien afgelopen zaterdag, maar nu, nu is het echt te bewolkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Dark0z schreef op maandag 07 juni 2010 @ 12:45:
Ik denk dat je het moet zoeken in een niet juiste transponder file, maar met zo weinig info kan het van alles zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

babyxl schreef op maandag 07 juni 2010 @ 10:58:
Maar hoe zit dat dan met die EMM berichten? Als ik die nu als niet ontvang, hoe moet ik die dan in de toekomst (als mijn kaart wel werkt in een echte decoder) laten updaten? Want nu werkt dat blijkbaar ook niet. Of heeft dat te maken met de zog. 'activatie' in een echte decoder?
Zo lang je de pc regelmatig aan hebt (en dus ook tv kijkt) blijft hij wel geactiveerd.
Newcs heeft ook nog een webinterface, alhoewel ik niet zeker ben bij de Windows versie. In deze webinterface kan je onder entitlements zien hoe lang een bepaald pakket (ook wel met chid aangeduid) geldig is.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Entitlements for card 0
.-------------------------------------------------.
| Provider | Channel ID | From       | To         |
|----------|------------|------------|------------|
| 00       | F000       | 0x08F2     | 0x0907     |
| 00       | 270F       | 0x08F2     | 0x0907     |
| 00       | 000B       | 0x097C     | 0x099A     |
| 00       | 0384       | 0x097C     | 0x099A     |
| 00       | FFE0       | 0x097C     | 0x0980     |
|----------|------------|------------|------------|

Het standaard pakket is in het Ziggo west gebied 000B en heeft op dit moment bij mij een geldigheid van 0x097C tot 0x099A. Nu weet ik toevallig dat 0x0972 (start van mijn previewkaart ;) ) staat voor 28 Mei 2010, dus 0x097C is 7 juni en is 30 dagen geldig (0x099A-0x097C=1E =30 decimaal). Zo lang je dus maar 1 maal in de 30 dagen tv op jouw pc kijkt zal hij het gewoon blijven doen, doe je dat langer dan 30 dagen niet dan heb je grote kans dat je jouw smartcard even in een officiele decoder moet stoppen.
Als je dagelijks tv kijkt zal de 'from' datum steeds bijgewerkt worden naar de huidige datum (in hex) en de eind datum wordt ook steeds naar +30 bijgewerkt.

[ Voor 20% gewijzigd door gjs op 07-06-2010 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

gjs schreef op maandag 07 juni 2010 @ 17:24:
[...]

Ik denk dat je het moet zoeken in een niet juiste transponder file, maar met zo weinig info kan het van alles zijn :+
Dat snap ik :) als ik weet in welke bestanden ik moet zitten, dan kan ik jullie zo goed mogelijk informeren. Ik maak gebruik van Newcs, dvblogic en windows media center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Dark0z schreef op maandag 07 juni 2010 @ 17:45:
Dat snap ik :) als ik weet in welke bestanden ik moet zitten, dan kan ik jullie zo goed mogelijk informeren. Ik maak gebruik van Newcs, dvblogic en windows media center.
Bij dvblogic (ik neem aan versie 2) kan je verschillende Ziggo gebieden selecteren.
Je kan ze vinden onder C:\Program Files (x86)\DVBLogic\DVBLink2\Sources\dvb-c\Transponders
Het gaat om de files 5031, 5111, 5112, 5304 en 5305.ini
Ik heb alleen een up to date versie van het '5555' gebied.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
[SATTYPE]
1=5304
2=Kabel Ziggo - Casema 5555 (Netherlands)
[DVB]
0=28
1=834000,3,6875
2=340000,3,6875
3=348000,3,6875
4=356000,3,6875
5=364000,3,6875
6=380000,3,6875
7=372000,3,6875
8=388000,3,6875
9=396000,3,6875
10=404000,3,6875
11=412000,3,6875
12=420000,3,6875
13=428000,3,6875
14=436000,3,6875
15=444000,3,6875
16=324000,3,6875
17=332000,3,6875
18=308000,3,6875
19=316000,3,6875
20=562000,3,6875
21=586000,3,6875
22=770000,3,6875
23=578000,3,6875
24=490000,3,6875
25=162000,3,6875
26=170000,3,6875
27=826000,3,6875

De andere kan je aanpassen aan de hand van deze site. Je kan misschien ook deze transportlistgenerator gebruiken, die is jammer genoeg alleen voor AnySee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:03
werkend met the zepmanguide, maar na een reboot werkt niks meer.
paas na het verwijderen van temp files etc... wordt er pas weer ingelogd op newcs en krijg ik weer beeld.

het zappen is wel langzaam, zo 2 a 4 sec.
en soms beetje blokjes door het beeld, maar dat was de laatste keer opgelost door de kaart opnieuw te plaatsen.

iemand ervaring met DVBLink in mediaportal en cardsharing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:31

nFo

8 June 2010
DVBLink Server Network Pack v3.0 is released!

Now you can watch your favorite TV channels not only inside your house, but also over the Internet using browser interface wherever you are!

New version of DVBLink Server Network Pack features a single big addition - streaming TV over the internet:
- Streaming is done in Windows Media format that does not require any special codecs to be installed on the client side
- Access to your DVBLink Server is secured with user name and password
- Easy to navigate user interface
- Four quality levels for optimal bandwidth/quality selection
- Windowed and full screen modes
- Tested to work with Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome and Opera
- Compatible with all DVBLink source products v2.x and the upcoming v3.0
- TV and Radio channels playback

We would like to thank all our beta testers for their valuable feedback!
All existing DVBLink network pack users will upgrade for free as new version of Network Pack will pick up their registration information automatically.
Please note that DVBLink Server Network Client stays at version 2.1 to ensure interoperability with the currently available release version of all DVBLink source products.
The 20-days fully functional trial version of DVBLink Server Network Pack v3.0 can be downloaded from Download section of our website.
Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Rubke schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 06:35:
iemand ervaring met DVBLink in mediaportal en cardsharing?
Wat bedoel je nu precies ? Gebruik je de dvblink tuner als tuner binnen mediaportal, lijkt mij een beetje onzinnig :?
Betreffende cs (wat hier eigenlijk nier besproken mag worden volgens mij), met acamd kan dat prima in zowel lan als wan omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
gjs schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 22:59:
[...]

Wat bedoel je nu precies ? Gebruik je de dvblink tuner als tuner binnen mediaportal, lijkt mij een beetje onzinnig :?
Betreffende cs (wat hier eigenlijk nier besproken mag worden volgens mij), met acamd kan dat prima in zowel lan als wan omgeving.
ja omdat dvblink al goed kan schakelen met mijn Smargo reader, en dan zou ik hopen dat het zappen sneller gaat dan de combinatie die the Zepman gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Rubke schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 08:40:
[...]

ja omdat dvblink al goed kan schakelen met mijn Smargo reader, en dan zou ik hopen dat het zappen sneller gaat dan de combinatie die the Zepman gebruikt.
Bij dvblink gebruik je vziw ook gewoon acamd om te communiceren met je Smargo (eventueel via newcs/oscam) dus lijkt me eem rare omweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
Nielson schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 08:49:
[...]
Bij dvblink gebruik je vziw ook gewoon acamd om te communiceren met je Smargo (eventueel via newcs/oscam) dus lijkt me eem rare omweg.
ok, maar is het sneller dan acamd met Mediaportal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je acam i.c.m Mediaportal gebruikt moet je ook nog een MDAPIFilter installeren. Dit hoeft bij DVBlink niet. Of dit filter een vertraging opleverd lijkt me sterk. Ik denk niet dat er veel verschil in zal zitten. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat mediaportal zelf gewoon wat langzamer is. Het zappen bij mij duurt bij gewone sd zender zo`n 2 sec. Ik gebruik dvblink met windows media center.

Je zult het zappen nooit direct kunnen krijgen. Er moet namelijk altijd eerst gebufferd worden wat al zo 1 sec in beslag neemt. Dan moet er ook nog een bestand worden aangemaakt zodat je de boel kan pauzeren en eventueel terug spoelen.

Ik kan het niet testen maar ik denk dat het zappen ook op een normale ontvanger zonder live tv pauzeren sneller zal gaan als een ontvanger met harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mijn aub helpen?

Ik heb een Anysee E30TC.
Steeds wanneer ik WMC opstart en live tv start, begint dat pokke ding te knipperen en kan WMC geen signaal vinden. Vorige week deed hij het nog gewoon!!!
Ik word hier echt heel erg gek van. Eerst 3 dagen bezig geweest om werkend te krijgen, daarna doet hij het 2 dagen en nu dit weer.

Als ik dit niet krijg opgelost dan verkoop ik m maar. Hier kan ik niet mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Rubke schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:08:
ok, maar is het sneller dan acamd met Mediaportal?
Ik verwacht van niet, zoals hierboven al is gezegd werkt DVBLink ook gewoon via Acamd.
Ik denk dat de zap snelheid gewoon een probleem van MediaPortal zelf is, volgens mij zapt DVBLink met MCE wel wat sneller. Het snelst zapt volgens mij nog steeds DVBViewer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:10:

Ik heb een Anysee E30TC.
Steeds wanneer ik WMC opstart en live tv start, begint dat pokke ding te knipperen en kan WMC geen signaal vinden. Vorige week deed hij het nog gewoon!!!
Ik word hier echt heel erg gek van. Eerst 3 dagen bezig geweest om werkend te krijgen, daarna doet hij het 2 dagen en nu dit weer.

Als ik dit niet krijg opgelost dan verkoop ik m maar. Hier kan ik niet mee leven.
niet dat ik kan helpen, maar misschien is het apparaat gewoon defect. Als je serieus 2 dagen bezig bent geweest dan gaat er echt iets mis. Toen ik hem binnen kreeg had ik hem met 15 min werkend, dat is incl uitzoeken waarom hij het in eerste instantie niet deed (toen moest de CNO nog onder administrator uitgevoerd worden ipv een reguliere gebruiker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:45
Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:10:

Ik heb een Anysee E30TC.

Hier heb ik ook wel eens last van, maar dan tussen het schakelen van kanalen. De pc een keer herstarten volstaat, de CNO herstarten volstaat niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
TechnoTrend heeft weer nieuwe Win 7 MCE drivers (v5.0.3.1) uitgebracht voor de TT Budget serie:
•getestet für S2-3200 und S2-1600
•geeignet auch für C-1501 und T-1500
•jetzt für WIN7 Signiert
•Wenn dieser Treiber verwendet wird, werden andere Applikationen nicht mehr richtig arbeiten - also nur verwenden, wenn ausschließlich das MediaCenter von WIN7 benutzt werden soll! Die CI Unterstützung ist bei diesem Treiber, MCE 7 bedingt, direkt integriert! Andere Applikationen benutzen zumeist eine eigene CI Ansteuerung.
Kan iig beamen dat met deze driver DVBViewer niet meer goed werkt, gebruik dus weer de vorige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Even een update van mijn kant:

Everything works! Enne, die kaartlezer van SatBoy dus ook (en zelfs beter omdat ik geen problemen ervaar met die zog. 0604 code!).

Nu alleen nog ff goeie codecs vinden voor MediaPortal (wan ik heb nog last van hapering in beeld).

[ Voor 8% gewijzigd door Cybergamer op 13-06-2010 00:13 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

babyxl schreef op zondag 13 juni 2010 @ 00:11:
Everything works! Enne, die kaartlezer van SatBoy dus ook (en zelfs beter omdat ik geen problemen ervaar met die zog. 0604 code!).
Hier ben ik wel benieuwd naar;

Dus jij kan met deze kaartlezer je pc in standby zetten, daarna uit standby komen en zonder newcs opnieuw op te starten kanalen decoderen?

Probleem van Caid 0604 komt namelijk alleen voor als de pc uit standby komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Ik dacht dat het ook gebeurde met reboots?

Ik zal dit vanavond eens testen, dan hoor je het nog van mij.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
babyxl schreef op zondag 13 juni 2010 @ 10:21:
Ik dacht dat het ook gebeurde met reboots?

Ik zal dit vanavond eens testen, dan hoor je het nog van mij.
Dat zou goed nieuws zijn! Eindelijk een kaartlezer die geen problemen onder vindt met het vinden van de 0604 code ongeacht standby of reboot? Als dit zo is dan koop ik er ook één. Houd ons op de hoogte !

Ik maak gebruik van de Smargo Cardreader Plus maar moet altijd newcs 3x herstarten voordat hij de code vindt.
Moet jij bij het opstarten van de pc (koude start) dit ook doen?

[ Voor 25% gewijzigd door CAD-tekenaar op 13-06-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Dan vraag ik het hier maar:
HaTe schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 19:48:
Hebben jullie wel eens gehad dat er allemaal verticale streepjes (ongeveer 1,5cm uit elkaar, 1,5cm breed) in het beeld zitten, vooral te zien bij donkere kleuren en dat het beeld soms fletser wordt? Dit is alleen bij TV en lijkt wel alsof het gewoon in het signaal zit. Aan de codec ligt het niet. Aan MediaPortal ligt het ook niet.. volgens mij.
Hmm. Ik begin toch te denken dat het aan de videokaart ligt. Als ik op mijn PC TV kijk via de HTPC, dan heb ik die streepjes niet. Het kan eigenlijk alleen nog aan de videokaart liggen (HD4670) en de TV, aangesloten via HDMI, of de HDMI kabel dus....
Is alleen bij TV beelden..

//edit.
Het is opgelost. Dynamisch contrast stond aan bij ATi CCC, waardoor je blijkbaar dus streepjes kan zien

[ Voor 28% gewijzigd door HaTe op 14-06-2010 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
ThinkPadd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 17:56:
Oja nog een vraagje, ik gebruik mijn FloppyDTV C/CI tuner in Windows 7 mediacenter.

Maar nu staan de radiozenders ook in de TV gids.

Als ik ga naar Muziek > Radio dan zegt hij dat ik een radiotuner moet aanschaffen 8)7
Kan ik de radiozenders daar niet op de een of andere manier krijgen?

Ik heb ook al even op internet gekeken maar kon niet echt een oplossing vinden. Of ben ik de enige die dit heeft?
Niemand?

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 13-06-2010 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Thanks!

Nu zoek ik alleen nog iets om m'n kanalen snel in de goede volgorde te zetten.

Via de interface van Win 7 MC kan het ook wel, maar dan moet ik ontiegelijk vaak klikken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op http://forums.gbpvr.com//...5.19-available-%28beta%29 is de beta beschikbaar van NPVR, de opvolger van GBPVR. Het grote voordeel van NPVR t.o.v. GBPVR m.b.t. DVB-C is de ondersteuning voor mdapi zonder gebruik te hoeven maken van mdapifilter.ax, deze is namelijk in de software ingebouwd. Een ander voordeel is de ondersteuning voor multirecord op dezelfde transponder. Je stelt in de setup in hoeveel mdapi instances je wilt gebruiken voor je DVB-C kaart en vervolgens maakt NPVR voor iedere instance een directory aan waar je vervolgens je Acamd bestanden in kunt zetten, zodat je in iedere directory een andere Acamd client voor newcs kunt configuren. De setup is heel eenvoudig, dus probeer het eens een keertje uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 22:11:
Op http://forums.gbpvr.com//...5.19-available-%28beta%29 is de beta beschikbaar van NPVR, de opvolger van GBPVR. Het grote voordeel van NPVR t.o.v. GBPVR m.b.t. DVB-C is de ondersteuning voor mdapi zonder gebruik te hoeven maken van mdapifilter.ax, deze is namelijk in de software ingebouwd. Een ander voordeel is de ondersteuning voor multirecord op dezelfde transponder. Je stelt in de setup in hoeveel mdapi instances je wilt gebruiken voor je DVB-C kaart en vervolgens maakt NPVR voor iedere instance een directory aan waar je vervolgens je Acamd bestanden in kunt zetten, zodat je in iedere directory een andere Acamd client voor newcs kunt configuren. De setup is heel eenvoudig, dus probeer het eens een keertje uit.
Wow! Dat zou geweldig zijn, zodra het enigszin uit is ga ik het uitproberen met mijn Anysee.
Pagina: 1 ... 14 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.