Voortijdig nieuw deel van een 'groot' topic aanmaken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
adhv: Show je auto - Deel 97

Blijkbaar willen sommige mensen zo graag een start post maken dat ze zeer ruim (op het moment van aan maken op 4/5 van het normale aantal posts, wat bij 1000 vrij significant is) van te voren een nieuw deel aanmaken.
Dat dit met een snel lopend uitgebreid topic gebeurt maar bij een kort topic als deze vind ik vreemd.
Dat hier na een topic report niets aan gedaan wordt vind ik nog vreemder, zo wordt 't toch een wildgroei aan voortijdig geopende topics omdat iemand zo graag de startpost wil?

* GoldenSample gaat jubileum deel 100 maar vast aanmaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Sebazzz

3dp

Zijn delen van nieuwe topics nog wel nodig, en indien ja, waarom? Er zit geen limiet meer op het aantal posts per topic, en voor sommige topics (zoals kroegen / coffeecorners of mededelingen/wtf topics) zijn voor de nazoekbaarheid meerdere delen niet nodig.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
tja das ook weer een andere discussie, eigenlijk voegt een nieuw deel enkel wat toe als de startpost ook daadwerkelijk informatief is imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:57

SmartDoDo

Woeptiedoe

GoldenSample schreef op zondag 25 juli 2010 @ 01:10:
Dat hier na een topic report niets aan gedaan wordt vind ik nog vreemder, zo wordt 't toch een wildgroei aan voortijdig geopende topics omdat iemand zo graag de startpost wil?
Zo lang stond die topicreport er nog niet dat je de conclusie kan trekken dat er niets mee gedaan wordt. Wat het door jou aangehaalde topic betreft kun je gerust stellen dat het veel te vroeg is aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Sebazzz schreef op zondag 25 juli 2010 @ 01:21:
Zijn delen van nieuwe topics nog wel nodig, en indien ja, waarom? Er zit geen limiet meer op het aantal posts per topic, en voor sommige topics (zoals kroegen / coffeecorners of mededelingen/wtf topics) zijn voor de nazoekbaarheid meerdere delen niet nodig.
Ik vind het wel fijn dat een topic waar ik een keertje in gepost heb, maar niet (meer) in geïnteresseerd ben, niet tot in de oneindigheid in m'n post history verschijnt.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Nu online

Sebazzz

3dp

fsfikke schreef op zondag 25 juli 2010 @ 01:51:
[...]

Ik vind het wel fijn dat een topic waar ik een keertje in gepost heb, maar niet (meer) in geïnteresseerd ben, niet tot in de oneindigheid in m'n post history verschijnt.
Daarvoor loopt al een [feat] in LD. Dat is sowieso geen reden om een nieuw deel te starten.
GoldenSample schreef op zondag 25 juli 2010 @ 01:34:
tja das ook weer een andere discussie, eigenlijk voegt een nieuw deel enkel wat toe als de startpost ook daadwerkelijk informatief is imho.
Het heeft er niet direct mee te maken, maar wel gerelateerd. Als je geen nieuwe grote topics meer maakt, is jouw punt niet relevant meer ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Sebazzz op 25-07-2010 13:19 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ik heb hier al eerder een keer melding van gemaakt. Het is totaal nutteloos om bij 1000 posts een nieuw topic aan te maken. Ik noemde het topic-aanmaak-geilheid, blijkbaar is het hebben van een 'groot' topic op je naam erg leuk.

Waarom worden bij sommige topics niet gewoon de 'standaard' verhoogt naar 5000? Dat is nog 'minimaal' in mijn opinie. Voor zover ik weet is dat technisch geen enkel probleem en buiten dat houdt dat 'my Active Topics' een beetje schoon.

Het werd overigens toen afgedaan met dat het technisch geen probleem was maar dat het traditie is.

[ Voor 9% gewijzigd door RedHat op 25-07-2010 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

RedHat schreef op zondag 25 juli 2010 @ 13:27:
Het is totaal nutteloos om bij 1000 posts een nieuw topic aan te maken.
Het is niet totaal nutteloos, het is technisch gezien niet nodig om bij 1000 postings te sluiten.

Het sluiten van een topic rond de 1K postings en een verse start maken met een volgend deel vind ik praktisch werken. Je kunt je weer even focussen op hoe actueel de topicstart is en eventueel een streep zetten onder geneuzel wat zich in een vorig deel afspeelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
SmartDoDo schreef op zondag 25 juli 2010 @ 01:37:
[...]

Zo lang stond die topicreport er nog niet dat je de conclusie kan trekken dat er niets mee gedaan wordt.
WTF: jij hebt dit weekend toch de 24/7-shift? :? ;)

In TCM werken we al lang niet meer met de limiet van 1000 berichten en dat werkt prima. Vroeger was deze limiet blijkbaar nodig ivm wat mindere performance, tegenwoordig is dat geen issue meer. De enige echte reden om een nieuw deel te starten is idd als de TS flink onder handen is genomen of als er een aanleiding voor is (bv: toestel is uitgekomen, nieuw OS, whatever). We laten het echter ook niet vaak toe dat er een nieuw deel wordt gestart als het oude deel nog niet aan de 1000 berichten zit, dat levert uiteindelijk nog meer topics op. :Y)

Dat er in TCM erg veel in de grote topics wordt gepost is weer een ander verhaal, maar goed: daar zijn we over na aan het denken.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Nu online

Sebazzz

3dp

Het is niet totaal nutteloos, het is technisch gezien niet nodig om bij 1000 postings te sluiten.

Het sluiten van een topic rond de 1K postings en een verse start maken met een volgend deel vind ik praktisch werken. Je kunt je weer even focussen op hoe actueel de topicstart is en eventueel een streep zetten onder geneuzel wat zich in een vorig deel afspeelde.
Dat geldt alleen niet voor ieder topic. Kroegen en coffeecorners kunnen gewoon in één deel blijven, de TS is meestal niet zo groot. Bepaalde topics van een enkel game zoals Metro 2033 waar je toch weinig nieuws bij hebt, of topics over bepaalde smartphones kan ook één deel blijven. Weinig ontwikkelingen vinden daarin plaats, en als de originele TS de boel niet wilt onderhouden kan deze makkelijk het stokje doorgeven.

[ Voor 30% gewijzigd door Sebazzz op 25-07-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Waarom worden bij sommige topics niet gewoon de 'standaard' verhoogt naar 5000?.
Omdat het maatwerk is afhankelijk van het type subforum en onderwerp.
Er is daardoor geen sprake van een 'standaard'.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:16
Het is handig dat er nieuwe topics worden aangemaakt bij 1000 posts, aangezien je dan niet een bepaald topic steeds terug krijgt in my active topics, terwijl je er geen interesse meer in hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
SmartDoDo schreef op zondag 25 juli 2010 @ 13:59:
[...]

Ik stel voor om een Deel 2 van dit topic te maken. Kunnen we de discussies achter ons laten en over wat anders discussiëren :9 Nah, die zinloze discussies worden 9 van de 10 keer zo meegenomen in het nieuwe topic en nog 100x in hetzelfde topic. Als er geneuzel is denk ik dat een moderator beter actie kan ondernemen dan maar moeten hopen dat het snel de 1000 passeert om een nieuw topic te kunnen openen en geneuzel achter ons te laten. (Overdreven; maar goed het is niet hét middel imho).

In de Show je auto topics wordt de TS ook nooit 'echt' aangepast. In sommige gevallen is het misschien handig maar in lang niet alle topics en ik wil alleen maar aangeven dat er best gekeken kan worden of er topics zijn die misschien toch een andere traditie op moeten gaan zoeken.

[ Voor 16% gewijzigd door RedHat op 25-07-2010 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Nu online

Sebazzz

3dp

Dersan schreef op zondag 25 juli 2010 @ 14:30:
Het is handig dat er nieuwe topics worden aangemaakt bij 1000 posts, aangezien je dan niet een bepaald topic steeds terug krijgt in my active topics, terwijl je er geen interesse meer in hebt.
Zoals ik al aangaf loopt daar een [feat] over in LD, dus dat is geen geldig argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

RedHat schreef op zondag 25 juli 2010 @ 18:57:
[...]

en ik wil alleen maar aangeven dat er best gekeken kan worden of er topics zijn die misschien toch een andere traditie op moeten gaan zoeken.
Noem dan eens een paar goede redenen, want die heb ik nog niet gezien. Er is enkel aangegeven dat er geen technische reden is om bij 1000 postings te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
SmartDoDo schreef op zondag 25 juli 2010 @ 19:17:
[...]
Noem dan eens een paar goede redenen, want die heb ik nog niet gezien. Er is enkel aangegeven dat er geen technische reden is om bij 1000 postings te sluiten.
  • Geen meerdere topics in je post history
  • Zoeken door een topic ipv in meerdere topics moeten zoeken (Dit kan afaik nog niet in 'reeksen'), dit is de grootste reden eigenlijk.
  • Iedereen wil een groot topic openen. Er wordt vaak een 'wedstrijd' van gemaakt, wat de topicstart niet ten goede komt. (Iedereen = iig de regulars in een topic)
  • De discussies worden 'afgekapt' in een nieuw topic. Oude wordt gesloten en die verdwijnt naar onderen. Dus je moet soms een bericht dubbelposten wil hij opgemerkt worden.
Ik dacht dat deze wel bekend waren vandaar dat ik ze niet vermeld had. (En meer inging op de voor's). Maar goed, spreekt allemaal een beetje voor zich ;)

[ Voor 8% gewijzigd door RedHat op 25-07-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
2 dagen later-kickje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

RedHat schreef op zondag 25 juli 2010 @ 19:57:
[...]
  • Geen meerdere topics in je post history
  • Zoeken door een topic ipv in meerdere topics moeten zoeken (Dit kan afaik nog niet in 'reeksen'), dit is de grootste reden eigenlijk.
  • Iedereen wil een groot topic openen. Er wordt vaak een 'wedstrijd' van gemaakt, wat de topicstart niet ten goede komt. (Iedereen = iig de regulars in een topic)
  • De discussies worden 'afgekapt' in een nieuw topic. Oude wordt gesloten en die verdwijnt naar onderen. Dus je moet soms een bericht dubbelposten wil hij opgemerkt worden.
Ik dacht dat deze wel bekend waren vandaar dat ik ze niet vermeld had. (En meer inging op de voor's). Maar goed, spreekt allemaal een beetje voor zich ;)
Je kan eenzelfde lijstje maken om het wel te doen.
[list]
• Geen oude topics in je active topics waar je drie jaar geleden ooit in gereageerd hebt.
• Verse topicstart/topicstarter als de OP geen interesse meer heeft
• Moment om de discussie weer de goede riching op te sturen
• De topicreeks feature wordt ook eens gebruikt :p

Sowieso is het niet de bedoeling onder de 1000 posts een nieuw topic te openen en ook is het de bedoeling dat je contact hebt gehad met de TS van het huidige topic omdat die misschien zelf wel een nieuw deel wil maken. Ik denk dat je topicrepport ook nog wel wordt behandeld :) Mensen willen inderdaad soms erg graag een topic aanmaken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Marzman schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:43:
[...]

Je kan eenzelfde lijstje maken om het wel te doen.
[list]
• Geen oude topics in je active topics waar je drie jaar geleden ooit in gereageerd hebt.
Dit is idd een voordeel maar dat heb je min of meer ook met 1000-posts topics die niet bijzonder hard lopen
• Verse topicstart/topicstarter als de OP geen interesse meer heeft
Je hebt alleen geen zelfregulatie meer; maar met interventie van moderators kunnen er nieuwe auteurs toegevoegd worden. De topics die ik bedoelde behouden trouwens bijna altijd de originele topicstart, dat zijn de topics waar ik het over heb
• Moment om de discussie weer de goede riching op te sturen
Met als nadeel dat een discussie ook bruut afgekapt kan worden. Dit punt heeft dus 2 kanten.
• De topicreeks feature wordt ook eens gebruikt :p
Deze wordt ook gebruikt bij 5000ppt.

Sowieso is het niet de bedoeling onder de 1000 posts een nieuw topic te openen en ook is het de bedoeling dat je contact hebt gehad met de TS van het huidige topic omdat die misschien zelf wel een nieuw deel wil maken.
Dit gebeurt zelden. Het is vaak een race.

Ik denk dat je topicrepport ook nog wel wordt behandeld :) Mensen willen inderdaad soms erg graag een topic aanmaken.
Ter verduidelijking: Het gaat bij mij meer om de H'K topics 'Show je auto' en consorten waarbij een topicstart nauwelijks geupdate wordt en niet bijzonder informatief is. Die kunnen imho opgehoogd worden of zonder limiet; de limiet kan ter plekke geworden ingesteld door een moderator (Als in: Zo is het genoeg geweest; nieuw topic).

[ Voor 10% gewijzigd door RedHat op 27-07-2010 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las laatst een topic in LA of SEM waarin een HG aangaf dat zij een nieuwe TS toestemming lieten vragen voor het openen voor een nieuw deel aan de oude TS. De gedachte hierachter was dat de TS moeite heeft gestoken in het onderhouden van een OP en dat de oude TS daarom het alleenrecht had voor het openen van een nieuw deel (na toestemming crew), zodat hij een 'reward' heeft voor zijn moeite. Ik vind dat wel een aardige oplossing voor een topic waar een fatsoenlijke OP bij hoort. Het weerhoudt enthousiaste gebruikers die achter zoveel mogelijk OPs aanzitten om zomaar een nieuw deel aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:20:
Ik las laatst een topic in LA of SEM waarin een HG aangaf dat zij een nieuwe TS toestemming lieten vragen voor het openen voor een nieuw deel aan de oude TS. De gedachte hierachter was dat de TS moeite heeft gestoken in het onderhouden van een OP en dat de oude TS daarom het alleenrecht had voor het openen van een nieuw deel (na toestemming crew), zodat hij een 'reward' heeft voor zijn moeite. Ik vind dat wel een aardige oplossing voor een topic waar een fatsoenlijke OP bij hoort. Het weerhoudt enthousiaste gebruikers die achter zoveel mogelijk OPs aanzitten om zomaar een nieuw deel aan te maken.
Dat lijkt me inderdaad de oplossing. Geen nieuwe grote topics aanmaken tot de lokale crew een oproep doet en/of de TS van het oude topic aangeeft geen nieuwe te maken. En mensen die toch een topic aanmaken een mooie ABUS geven ;) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik noemde het topic-aanmaak-geilheid, blijkbaar is het hebben van een 'groot' topic op je naam erg leuk.
Daar sla je in dat specifieke topic de spijker op de kop. Zeker met teksten zoals;
Joopieboy schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 22:46:
Nah maar ik ben volgende week op vakantie, TR is al weg. :+
Joopieboy schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 22:52:
En aangezien Atlex een verzoekje had en ik het min of meer met hem had afgesproken heb ik het zo gedaan. :+
Afspraken? Que?

Maar misschien zijn dit incidenten. Dat kan.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik weet van niks :? Ik had alleen in één van de voorgaande delen een keertje gehint dat ik na 90 delen ofzo als 1 van de weinige vaste posters in die reeks nog nooit in de topicstart heb gestaan.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Schijnbaar is het trend tegenwoordig om nog ruim voor de 1000 posts een nieuw topic aan te maken.

Show je auto - Deel 98!

Kan me niet aan de indruk onttrekken dat het iets met ego te maken heeft o.i.d. Als je maar de topicstarter bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Gunner schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 18:03:
Schijnbaar is het trend tegenwoordig om nog ruim voor de 1000 posts een nieuw topic aan te maken.

Show je auto - Deel 98!

Kan me niet aan de indruk onttrekken dat het iets met ego te maken heeft o.i.d. Als je maar de topicstarter bent.
Hij bouwt op deze manier wel een historie op.

Waarom moet ook eigenlijk in de TS bij de link naar het vorige topic vermeld worden dat het door user X is gestart? Dat heeft toch totaal geen nut behalve voor het ego van diegene. (ook draait het hele 'pats hier met je auto topic' daar natuurlijk wel een beetje om ;) )

[ Voor 24% gewijzigd door fsfikke op 15-08-2010 18:14 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Sjee, dan ben je er vorige keer op gewezen en dan doe je het vervolgens doodleuk opnieuw.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Gunner schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 18:03:

Show je auto - Deel 98!

Kan je daar niet beter over klagen bij de mods van de HK ipv in dit topic? Het lijkt me vooralsnog geen trend die buiten de HK tot uiting komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Het is geen klacht, meer een constatering. En ik wil dat hier gewoon publiekelijk bespreken. LA is daarvoor de enige plaats. En aangezien het ontopic is zie ik het probleem niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Gunner op 15-08-2010 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Gunner schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 18:23:
Het is geen klacht, meer een constatering. En ik wil dat hier gewoon publiekelijk bespreken. LA is daarvoor de enige plaats. En aangezien het ontopic is zie ik het probleem niet.
Wat wil je bespreken dan? Volgens mij zijn de meeste argumenten over het wel of niet aanmaken van een nieuw deel wel gegeven, en als je denkt dat het door jou aangehaalde topic te vroeg is aangemaakt kun je beter een topicreport maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Het is me duidelijk dat er bepaalde mensen in dat specifieke topic zijn die de TS 'opeisen' gezien Joopieboy in "Show je auto - Deel 97"
RoD schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 18:25:
[...]

Wat wil je bespreken dan? Volgens mij zijn de meeste argumenten over het wel of niet aanmaken van een nieuw deel wel gegeven, en als je denkt dat het door jou aangehaalde topic te vroeg is aangemaakt kun je beter een topicreport maken :)
Jij bent hier niet de baas, als ik hier iets wil bespreken, dan is dat mijn goed recht. Het is ontopic, dus echt. ik zie je probleem niet. Verder heb ik weinig op met topicreports en de manier waarop dat behandeld wordt dus daarom kies ik hier voor.

[ Voor 68% gewijzigd door Gunner op 15-08-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
fsfikke schreef op zondag 25 juli 2010 @ 01:51:
[...]

Mee eens.
Kan er niet iets gemaakt worden dat bepaalde topics uit je 'MyReact niet uitgeklapte Post History' te verwijderen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Saturnus schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 18:30:
[...]

Mee eens.
Kan er niet iets gemaakt worden dat bepaalde topics uit je 'MyReact niet uitgeklapte Post History' te verwijderen zijn?
Dat is al 100 keer gevraagd, onduidelijk is waarom dat niet kan. Meest recente topic is Topics verwijderen uit myReact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Gunner schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 18:26:
Het is me duidelijk dat er bepaalde mensen in dat specifieke topic zijn die de TS 'opeisen' gezien Joopieboy in "Show je auto - Deel 97"
Maar blijkbaar alleen in de HK ...
[...]

Jij bent hier niet de baas, als ik hier iets wil bespreken, dan is dat mijn goed recht. Het is ontopic, dus echt. ik zie je probleem niet. Verder heb ik weinig op met topicreports en de manier waarop dat behandeld wordt dus daarom kies ik hier voor.
Dus omdat jij niets met TR's hebt en omdat er toevallig een LA-topic over dit soort zaken loopt, kick je dat topic maar met een constatering die al een paar keer is gedaan? En als iemand dan vraagt wat je punt nou eigenlijk is, dan krijgt hij de dooddoener dat het je goed recht is om hier te klagen constateren dat er iemand stout is in de HK, maar dat je dat publiekelijk wilt bespreken ondanks dat de HK besloten is? :?

Ik zal wel een slome dag hebben ofzo, maar ik snap echt niet wat je met je kick wilt bereiken. Het gaat om 1 topic in de HK, maak dan gewoon een TR aan of DM met de HK-crew als je er zo'n last van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Nou ja het is on topic, en over topic reports hoor je nooit wat. Daar zal wel wat mee gedaan worden, maar het is een zwart gat voor ons users verder. Dus dat hij het dan liever hier post om te kijken hoe andere er tegenover staan dat dezelfde user opnieuw te vroeg een nieuw deel aanmaakt net zoals de vorige keer dat kan ik wel begrijpen.

Wat hij er mee wil bereiken is denk ik precies wat hij gedaan heeft, de discussie een kick geven.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Welke discussie? Dat we het er allemaal over eens zijn dat het idd niet netjes is om voor de 1000 berichten een nieuw deel te openen? Dat op zich is geen discussie, dat is een feitelijke constatering. ;)

De vorige keer is het zo te zien keurig opgelost doordat het topic even op slot is gezet. Maak een TR aan en je zal zien dat het topic waarschijnlijk weer op slot gaat. Zeuren dat er niets met TR's wordt gedaan is niet netjes, want je ziet dat er iets mee gebeurt: waar is dat slotje de vorige keer anders vandaan gekomen? En als je vindt dat er te weinig met TR's gebeurt, DM dan eens met de HK-crew. De laatste keer dat ik ze heb geDM'd waren ze erg vriendelijk en dankbaar. Daarbij zijn er diverse LA-topics over TR's geweest, en het kwam er eigenlijk altijd op neer dat er maar een handjevol users is die denkt dat er niets met TR's gebeurt.

Wat mij hier stoort is dat er een LA-topic wordt gekicked over 1 specifiek topic, dit kan makkelijk bij de betreffende mods onder de aandacht worden gebracht door een TR te plaatsen of door ze te DM-en. Dat er blijkbaar weinig vertrouwen is in TR's is een andere discussie, dat hoort niet in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

We hoeven er niet al te moeilijk over te doen. In dit specifieke geval heb ik het oude topic op slot gedaan met de mededeling dat de volgende keer gewoon even gewacht moet worden met een nieuw topic totdat de oude vol zit.

Over de voor- of nadelen van topicreeksen en grenzen kunnen we altijd wel van mening over verschillen. Ik vind het persoonlijk ook wel handig, en hoewel dat nou niet per se doorslaggevend is mag het van mij zo wel blijven ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Misschien is er dan geen discussie behalve dat mensen zich storen aan de TS.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

dat denk ik in dit geval ook, en wat dat betreft vind ik de kick hier dan ook wel wat overbodig.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Marzman schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:18:
Misschien is er dan geen discussie behalve dat mensen zich storen aan de TS.
Nou ja, dat ook. Als het elke keer dezelfde user is, dat geeft toch te denken nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

pven schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:17:
Welke discussie? Dat we het er allemaal over eens zijn dat het idd niet netjes is om voor de 1000 berichten een nieuw deel te openen? Dat op zich is geen discussie, dat is een feitelijke constatering. ;)

De vorige keer is het zo te zien keurig opgelost doordat het topic even op slot is gezet. Maak een TR aan en je zal zien dat het topic waarschijnlijk weer op slot gaat. Zeuren dat er niets met TR's wordt gedaan is niet netjes, want je ziet dat er iets mee gebeurt: waar is dat slotje de vorige keer anders vandaan gekomen? En als je vindt dat er te weinig met TR's gebeurt, DM dan eens met de HK-crew. De laatste keer dat ik ze heb geDM'd waren ze erg vriendelijk en dankbaar. Daarbij zijn er diverse LA-topics over TR's geweest, en het kwam er eigenlijk altijd op neer dat er maar een handjevol users is die denkt dat er niets met TR's gebeurt.

Wat mij hier stoort is dat er een LA-topic wordt gekicked over 1 specifiek topic, dit kan makkelijk bij de betreffende mods onder de aandacht worden gebracht door een TR te plaatsen of door ze te DM-en. Dat er blijkbaar weinig vertrouwen is in TR's is een andere discussie, dat hoort niet in dit topic.
Ik heb anders een TR aangemaakt op dat nieuwe deel (dat die gemaakt wordt lang voordat het oude topic "vol" is) maar daar gebeurt dan ook verder weinig (zeg maar gerust niets) mee.

Dus ja dan vraag ik me af wat het nut is van het aanmaken van een TR.

[ Voor 5% gewijzigd door Slasher op 15-08-2010 20:34 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Slasher schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:33:
[...]

Ik heb anders een TR aangemaakt op dat nieuwe deel (dat die gemaakt wordt lang voordat het oude topic "vol" is) maar daar gebeurt dan ook verder weinig (zeg maar gerust niets) mee.
Dat topic is vier uur geleden geopend !? Ik gok dat de 24/7-HK-on-duty-mod even op het toilet zat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

pven schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:35:
[...]

Dat topic is vier uur geleden geopend !? Ik gok dat de 24/7-HK-on-duty-mod even op het toilet zat. :+
En dus is dit vele male effectiever, of in Schop een Modje. Bedankt voor het bewijzen van m'n punt :+

That reminds me, even een SeenM topic aanmaken voor een TR waar nog niets mee gedaan is

[ Voor 13% gewijzigd door Gunner op 15-08-2010 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Gunner schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:37:
[...]

En dus is dit vele male effectiever, of in Schop een Modje. Bedankt voor het bewijzen van m'n punt :+
Jammer dat je verder niet op mijn berichten reageert, want de ervaring is toch echt dat TR's het beste middel zijn om iets aan de lokale crew te melden. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

dat dit toevallig een bij-effect is dat ik toevallig dit topic las, wil niet zeggen dat dit per se effectiever was geweest dan een SM topic. Dus voortaan wil ik je dan toch verzoeken om voor elke aanleiding de juiste weg te bewandelen ;)

dus het liefst een TR voor een eenmalige aanleiding, als het vergrijp 'ernstiger' is of door een user die het constant doet een SM-topic.

Mocht het nou beleidsmatig zijn, dan kun je wel weer in LA terecht. Maar daar was dit eigenlijk geen voorbeeld van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

pven schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:39:
[...]

Jammer dat je verder niet op mijn berichten reageert, want de ervaring is toch echt dat TR's het beste middel zijn om iets aan de lokale crew te melden. :z
Mijn ervaring is anders :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

4 uur op het toilet? Die zit zeker te schitteren?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
De mijne niet. Zullen we dat dan maar blijven ping-pong-en en ononderbouwd keer-op-keer blijven herhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

pven schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:43:
[...]

De mijne niet. Zullen we dat dan maar blijven ping-pong-en en ononderbouwd keer-op-keer blijven herhalen?
[HK] Sluiten wegmisbruikers-topic

Zes minuten na aanmaken weer gesloten en behandeld. De TR stond er al 6 uur, en je gaat mij niet vertellen dat geen enkele HK-moderator het gezien heeft. Onderbouwd genoeg? ;)

Maar goed, heb dit al eens jaren geleden in LA aangezwengeld en ook geen bevredigend antwoord gekregen destijds, dus eigenlijk wil ik niet meer diezelfde kant nu weer opgaan.

[ Voor 28% gewijzigd door Gunner op 15-08-2010 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dus je punt is gemaakt omdat een topic met veel meer dan 1000 berichten nu wel is gesloten? Is dat nou echt zo dringend dat het in SM moet en dat je niet even de afhandeling van TR af kan wachten? Wat maakt het nou uit of dat topic vandaag of morgen op slot gaat? :?

Uit het beleid van SM:
Voor die zaken die geen spoed eisen, kan het beste de Topicreport (het Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif-icon bovenin het desbetreffende topic) worden gebruikt. Denk dan aan een verzoek voor een topicmove, een titelchange of een slotje voor een topic. Zaken dus die niet erg dringend zijn. Zie de Forum FAQ voor een verdere uitleg van de Topicreport.
Je begint zelf over het afhandelen van TR's. Ik meld dat dit niet in dit topic hoort (ook al ben ik hier niet de baas), maar toch dram je maar door dat TR's niet werken omdat dit ene gevalletje snel af wordt gehandeld. Het wachten op het afhandelen van de TR had exact hetzelfde resultaat gehad, maar had misschien wel iets langer op zich laten wachten wat niet erg is omdat er geen spoed was.

[ Voor 3% gewijzigd door pven op 15-08-2010 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Gunner schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:45:
[...]

[HK] Sluiten wegmisbruikers-topic

Zes minuten na aanmaken weer gesloten en behandeld. De TR stond er al 6 uur, en je gaat mij niet vertellen dat geen enkele HK-moderator het gezien heeft. Onderbouwd genoeg? ;)

Maar goed, heb dit al eens jaren geleden in LA aangezwengeld en ook geen bevredigend antwoord gekregen destijds, dus eigenlijk wil ik niet meer diezelfde kant nu weer opgaan.
Dat is ook weer een beetje flauw. De meeste mods zijn volgens mij vrijwilligers en hebben vast ook wel andere dingen te doen op zondag. Of ze zijn zwaar weesten stappen en zijn nu nog in coma, of ze hebben een gezin en zijn daarmee op pad.
pven schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:52:
Dus je punt is gemaakt omdat een topic met veel meer dan 1000 berichten nu wel is gesloten? Is dat nou echt zo dringend dat het in SM moet en dat je niet even de afhandeling van TR af kan wachten? Wat maakt het nou uit of dat topic vandaag of morgen op slot gaat? :?
Is het zo erg dat hij een topic heeft gekicked in LA om een discussie op te laaien? Je moet ook weer niet overdrijven, het is niet dat hij je op je persoonlijke alarmlijn heeft gebeld.

[ Voor 26% gewijzigd door Marzman op 15-08-2010 20:55 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht krijg je positievere respons als je zelf ook constructief bent. Mijn eerste gedachte op dit moment is een feature-request om LA toegang op read-only te kunnen zetten. Je bereikt he-le-maal niets met deze houding behalve het achterlaten een negatieve indruk. Iedereen is altijd meer dan bereid te luisteren naar suggesties en verbetermogelijkheden, maar als het alleen maar schoppen wordt omdat de dingen misschien niet 100% aansluiten bij wat jij graag zou zien, dan schiet er in ieder geval bij mij de vraag door het hoofd waarom je hier nog rondhangt... Misschien ben ik daarin een uitzondering, maar ik gok van niet. En dat is zeker niet lullig bedoeld, maar kijk nou eens naar wat je bereikt, niet met wat je meldt maar met hoe je het meldt.

Als je in gedachte had dat je toch voor elkaar hebt dat er actie genomen is: klopt. Je gebruikt een spoedkanaal waar het niet voor is. Blijf vooral wolf roepen, dan stimuleer je vanzelf het idee voor een read-only LA toegangsfeature.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2010 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:52:
En dat is zeker niet lullig bedoeld, maar kijk nou eens naar wat je bereikt, niet met wat je meldt maar met hoe je het meldt.
Misschien dat je pven dan ook even kan aanspreken op z'n :z smiley, als je daar op doelt. Als iemand mij zo gaat denigrerend gaat behandelen in een in mijn ogen serieus topic, dan krijg je hem wat mij betreft ook terug. Enige wat ik nu bij jou zie is een stukje selectieve verontwaardiging.

Maar goed, hier ga ik het verder bij laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Marzman schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:52:
[...]

Is het zo erg dat hij een topic heeft gekicked in LA om een discussie op te laaien? Je moet ook weer niet overdrijven, het is niet dat hij je op je persoonlijke alarmlijn heeft gebeld.
Het is zeuren om het zeuren, zonder ook maar na te willen denken over vooruitgang. Ik kan me daar behoorlijk aan storen. Ik zeur ook graag (wie niet? :P), maar probeer meestal wel om meteen met een mogelijke oplossing te komen ipv keer-op-keer mijn al tig keer gemaakte punt maar te herhalen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Marzman schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:52:
[...]

Dat is ook weer een beetje flauw. De meeste mods zijn volgens mij vrijwilligers en hebben vast ook wel andere dingen te doen op zondag. Of ze zijn zwaar weesten stappen en zijn nu nog in coma, of ze hebben een gezin en zijn daarmee op pad.
Dat stappen en in coma is voor mij persoonlijk gezien een redelijk goede benadering in de regel :+ En vandaag lag ik rond die tijd al even een serie-marathon te doen zonder me met GoT bezig te houden. Volgens mij waren er ook niet echt veel andere HK-modjes online. Sowieso is de zondag altijd wat 'trager'.

Vergeet het belangrijkste niet: zo veel spoed heeft dat slotje daar nou ook weer niet. De link naar het nieuwe topic staat er al, een beetje normale lezer ziet dat en post in het nieuwe zodat die andere vanzelf wel wegzakt.

Of het dan nog een paar uurtjes duurt voordat er een slotje op komt, is op z'n zachtst gezegd nogal onboeiend. Het zou pas zorgwekkend worden als de dingen die echt spoed hebben zo lang blijven liggen, maar dat is niet echt het geval volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:52:
[...]

Als je in gedachte had dat je toch voor elkaar hebt dat er actie genomen is: klopt. Je gebruikt een spoedkanaal waar het niet voor is. Blijf vooral wolf roepen, dan stimuleer je vanzelf het idee voor een read-only LA toegangsfeature.
Wat bedoel je daarmee? Wat schop een modje is? Het lijkt me zeer slecht als je nergens meer een discussie kan starten over het forum zelf.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Gunner schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:56:
[...]

Misschien dat je pven dan ook even kan aanspreken op z'n :z smiley, als je daar op doelt. Als iemand mij zo gaat denigrerend gaat behandelen in een in mijn ogen serieus topic, dan krijg je hem wat mij betreft ook terug. Enige wat ik nu bij jou zie is een stukje selectieve verontwaardiging.

Keer-op-keer kom je met hetzelfde punt zonder het te onderbouwen, als je daar dan op aan wordt gesproken dan ligt het aan degene die je aanspreekt en loop je uiteindelijk maar weg? :?

Mijn vraag blijft staan: waarom is het zo dringend dat dat topic op slot gaat? Je maakt er een TR voor aan, je kicked een LA-topic en maakt zelfs een SM-topic aan.

[ Voor 11% gewijzigd door pven op 15-08-2010 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Je verwart verontwaardiging met ergernis. En ik vind het jammer dat je keer op keer op die negatieve toon gaat. Je komt best met valide punten, maar laat die vervolgens steeds overgroeien met negativiteit en geschop. Wat denk je dat het beeld is wat mensen overhouden? Komt met goede ideeën, of, zeikstraal ?
/me too. Maar think about it please :)
Marzman schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:01:
[...]

Wat bedoel je daarmee? Wat schop een modje is? Het lijkt me zeer slecht als je nergens meer een discussie kan starten over het forum zelf.
Op individuele basis uiteraard :). Als er de route TR > SM > LA (policy) ligt, en mensen het nodig vinden de route te blijven negeren, dan trek ik graag de angel er individueel uit That's all.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2010 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Gelukkig, want de manier waarop je zo loopt te zeiken tegen mensen die in hun vrije tijd op zondag niet binnen 4 uur een topic hebben gesloten dat volgens jou "vol" is, is gewoon kinderachtig. Was er nou echt zó'n haast bij het sluiten van dat topic? Had dat nou echt niet even kunnen blijven liggen? Doe niet zo moeilijk. Je bent gewoon aan het schoppen om het schoppen en dat weet je zelf ook.

Als het nou iets was dat echt haast had, best. Maar in dit geval...?

[ Voor 6% gewijzigd door NMe op 16-08-2010 03:10 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

NMe schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 03:09:
Gelukkig, want de manier waarop je zo loopt te zeiken tegen mensen die in hun vrije tijd op zondag niet binnen 4 uur een topic hebben gesloten dat volgens jou "vol" is, is gewoon kinderachtig. Was er nou echt zó'n haast bij het sluiten van dat topic? Had dat nou echt niet even kunnen blijven liggen? Doe niet zo moeilijk. Je bent gewoon aan het schoppen om het schoppen en dat weet je zelf ook.
Ik ga het nu toch een beetje voor Gunner opnemen omdat er nu ook een beetje tegen hem aangeschopt wordt door verschillende crewmembers (zo te zien wederzijdse ergernis, over iets wat gewoon off-topic is, gevoed door de wederzijde ergernis, etc etc).

Ik vermoed dat de ergernis over het onderwerp van het topic [de voortijdige openers (met een te groot ego?) die perse een grote topicstart willen hebben, zie ook de reacties als Slasher in "Show je auto - Deel 97" en Dupje in "Show je auto - Deel 97"] komt omdat dergelijke topicstarts toch bij die personen blijven, dwz het lijkt niet echt bestraft te worden, zelfs niet als het bij herhaling is. Of je dat moet doen laat ik in het midden (ik vind het zelf niet belangrijk), maar ik kan me goed voorstellen dat er ergernis is over dergelijke dingen en dat men graag een wat openlijker actie zou willen zien, bijvoorbeeld door de overijverige personen niet meer topicstarter te laten zijn :) .

Just my two cents, al dan niet bedoeld als afleidingsmanoeuvre ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Waarom is het dan zo erg dat die topics bij dezelfde personen blijven? Nogmaals: we zijn het er allemaal over eens dat het niet netjes/handig is om te vroeg een nieuwe deel te openen. Wat niemand hier echter meldt is waarom het zo storend is dat de topicstarts van dit soort grote topics bij dezelfde personen blijft circuleren. Veel meer dan 'jij bent hier niet de baas' wordt er niet over gemeld in het betreffende topic. 8)7

Voorts valt het me op dat de users die hier het hardst klagen zelf eigenlijk nooit posten in het betreffende topic. En als ze dan al posten dan is het om te klagen dat het topic te vroeg is geopend.

Er is geen oplossing tegen het te vroeg openen van een nieuw deel, behalve dat lokale crew ingrijpt wat hier dan ook keurig is gebeurd (in beide gevallen). Case solved, moved on, nothing to see here. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

pven schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 08:22:
Waarom is het dan zo erg dat die topics bij dezelfde personen blijven?
Dat zal mij persoonlijk geen biet uitmaken, ik vind het gewoon sneu dat er ruim voor de magische 1000 posts al een nieuw deel aangemaakt wordt, dan krijg ik de indruk (en blijkbaar de TS ook van dit topic) dat er op gegeilt wordt om de TS te zijn. En dan vraag ik me af waarom dat zo belangrijk is :)

Het is blijkbaar een bepaalde "status" onder de HK faithfull.
pven schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 08:22:

Er is geen oplossing tegen het te vroeg openen van een nieuw deel, behalve dat lokale crew ingrijpt wat hier dan ook keurig is gebeurd (in beide gevallen). Case solved, moved on, nothing to see here. ;)
Klopt er is ingegrepen en voor ik kan zien en zeker in het eerste geval, maar dan heeft het geen nut gehad IMO aangezien hij doodleuk dat geintje nog een 2e keer uithaalt.

[ Voor 36% gewijzigd door Slasher op 16-08-2010 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Slasher schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 08:32:
[...]

Klopt er is ingegrepen en voor ik kan zien en zeker in het eerste geval, maar dan heeft het geen nut gehad IMO aangezien hij doodleuk dat geintje nog een 2e keer uithaalt.
Het gaat dus om één user die zich niet weet te gedragen en daar loopt nu dit LA-topic voor? Dat heeft dan toch helemaal niets met het beleid te maken maar puur met die ene user?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

gambieter schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 03:17:
[...]

Ik ga het nu toch een beetje voor Gunner opnemen omdat er nu ook een beetje tegen hem aangeschopt wordt door verschillende crewmembers (zo te zien wederzijdse ergernis, over iets wat gewoon off-topic is, gevoed door de wederzijde ergernis, etc etc).
Mijn post was dan ook puur gericht op zijn geschop tegen het feit dat er "niks met TR's wordt gedaan". Op zondag. ;) Wij hebben allemaal ook een leven buiten GoT en dan blijven de minder belangrijke dingen nou eenmaal wel eens even liggen. Als er écht iets belangrijks is, dan kijken er genoeg mensen in SeM om het alsnog snel af te handelen, zoals het ook in dit geval snel afgehandeld is. Maar SeM kan dus alleen functioneren als daar niet voor ieder klein dingetje een topic staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

NMe schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:25:
[...]

Mijn post was dan ook puur gericht op zijn geschop tegen het feit dat er "niks met TR's wordt gedaan". Op zondag. ;)
Volgens mij was Gunner zijn punt meer dat er in het algemeen gesproken in de HK (te) weinig met TR's gedaan wordt dus ik denk dat je dat dan verkeerd geintrepeteerd hebt. :)

Het staat er niet zo duidelijk wellicht maar dat is wel wat hij bedoeld.

[ Voor 17% gewijzigd door Slasher op 16-08-2010 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dan ben je het vast ook met me eens dat het nogal ongelukkig is om iets erbij te pakken dat slechts een paar uurtjes "niet opgepakt" is op een zondagmiddag en dat als voorbeeld te nemen. Als er voorbeelden zijn van spul dat doordeweeks lang blijft liggen of spul dat (bijvoorbeeld) na een dag nog niet is opgepakt, dan kun je dat veel beter als voorbeeld nemen.

Bedenk je overigens vooral dat juist de HK een plek is waar heel veel achter gesloten deuren (bijvoorbeeld via PM) afgehandeld wordt. Soms betekent dat je niets ziet niet dat iets niet afgehandeld is, al geldt dat uiteraard niet voor het aangehaalde voorbeeld van Gunner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Volgens mij was Gunner zijn punt in eerste instantie niet dat er niks met het topic gedaan wordt, maar dat dezelfde TS als de vorige keer weer vroegtijdig een nieuw deel aanmaakt. Er is wel een slotje op het oude deel gekomen, maar volgens mij was dat niet waar het hem om ging (al staat dat er niet helemaal gelukkig omschreven). Dus niet dat er niks is gedaan met dat topic, maar met de user die voor de tweede keer hetzelfde doet en misschien dat hij over 600 posts wel weer een nieuw deeltje maakt :p

Ik weet niet of dat een beetje leesbaar is wat ik bedoel, maar dat is mijn interpretatie in ieder geval en het was ook mijn gedachte toen ik Gunner zijn post hier las en naar dat topic ging. Verder vind ik het eigenlijk helemaal niet boeiend of een topic 900 of 1100 posts heeft, maar als het een ongeschreven regel is dat bij 1000 posts te doen dan is het een beetje vreemd dat een user de TS opeist door hem steeds eerder aan te maken. Van de andere kant, iemand moet het doen. Er zijn ook topics waar niemand het doet die inmiddels duizenden posts hebben.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Slasher schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:29:
[...]

Volgens mij was Gunner zijn punt meer dat er in het algemeen gesproken in de HK (te) weinig met TR's gedaan wordt dus ik denk dat je dat dan verkeerd geintrepeteerd hebt. :)

Het staat er niet zo duidelijk wellicht maar dat is wel wat hij bedoeld.
Dit kan ik onderschrijven. Hier zou LuNaTiC op gaan letten maar nooit meer iets van vernomen (niet dat dat hoeft).

Zo heb ik eens een TR gemaakt over iemand die zat te trollen. Na 3 dagen er eens achteraan gegaan en toen werd het gedaan.

Als bepaalde zaken 3 dagen blijven liggen (Ook al is het niet dringend) dan is er toch wel wat mis imho. Ook al is het allemaal op vrijwillige basis, daar heb ik alle begrip voor. Ik vind de HK over het algemeen een 'sloom' forum wb moderaties.

Voor de modforce overdag zijn er twee moderators aangetrokken die nauwelijks overdag modereren. Ik denk dat er binnen de HK wel wat bijgeschaafd kan worden. Ook vind ik de HK een beetje een hoekje worden voor de meubels. Het niveau binnen de HK glijdt dan ook weer af. Alles wordt in 'grote topics' gezet (Waar de sub-discussies juist topicwaardig kunnen zijn) en de rest van de topics zijn niveauloos (Voorbeeld: Je slaat kei-hard met een hamer op je duim , een topic die zelfs op FOK! gesloten zou worden). zo blijft er eigenlijk weinig over van de Huiskamer.

Ik vond de HK 1.0 dan ook (Als je al het negatieve weglaat) een fantastisch idee.

[/offtopic] :+

[ Voor 5% gewijzigd door RedHat op 16-08-2010 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik ben het niet helemaal met je eens. Ik zie juist veel nieuw meubilair in de HK en HK 1.0 had juist slechtere discussies (geen screening, mildere moderatie). Maar dat is inderdaad een ander onderwerp :)

Dat het misschien anders lijkt te gaan komt denk ik ook doordat hlpdsk weg is. Die zat gewoon heel veel op GoT en modereerde ook als een razende en was denk ik ook wat strenger.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Marzman schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:57:
Ik ben het niet helemaal met je eens. Ik zie juist veel nieuw meubilair in de HK en HK 1.0 had juist slechtere discussies (geen screening, mildere moderatie). Maar dat is inderdaad een ander onderwerp :)

Dat het misschien anders lijkt te gaan komt denk ik ook doordat hlpdsk weg is. Die zat gewoon heel veel op GoT en modereerde ook als een razende en was denk ik ook wat strenger.
Het gaat mij om het 'karakter' van het forum. Open de HK eens en ga topics van elkaar onderscheiden.
  • Grote topics
  • Nutteloze, beneden alle pijl topics
  • Interessant!
Topics in de laatste categorie zijn er (voor mij) bijna niet meer.

[ Voor 4% gewijzigd door RedHat op 16-08-2010 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

RedHat schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:31:
Voor de modforce overdag zijn er twee moderators aangetrokken die nauwelijks overdag modereren. Ik denk dat er binnen de HK wel wat bijgeschaafd kan worden.
Ja, ik meende dat er tijdens de sollicitatie-periode voor de nieuwe HK-moderator juist gevraagd werd naar iemand die voldoende tijd heeft overdag en 's avonds. Natuurlijk is het geen 24/7 job, maar als je er niet voldoende tijd voor vrij kan maken lijkt het me dat je er gewoon niet aan moet beginnen.

Ik heb gewoon het idee dat de daling van het niveau komt door een te softe aanpak van de modjes. (no offense)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

RedHat schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:59:
[...]

Het gaat mij om het 'karakter' van het forum. Open de HK eens en ga topics van elkaar onderscheiden.
  • Grote topics
  • Nutteloze, beneden alle pijl topics
  • Interessant!
Topics in de laatste categorie zijn er (voor mij) bijna niet meer.
Dat komt denk ik doordat er meer categorien zijn gekomen in General Chat. Veel topics die vroeger in de HK kwamen die hebben nu een ander forum wat beter past. Wat overblijft zijn mensen die het in de HK posten omdat iets een beetje verborgen moet bijven voor bepaalde mensen (de serieus-tag topics)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

RedHat schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:31:
[...]

Dit kan ik onderschrijven. Hier zou LuNaTiC op gaan letten maar nooit meer iets van vernomen (niet dat dat hoeft).
Dit vind ik een beetje flauw, want nu vertel je maar een half verhaal (tenminste, als je doelt op onze DM-conversatie van zo'n maand geleden. Zo niet, dan wil ik wel een linkje zien waar ik dat heb gezegd en waar je geen reactie meer op hebt gekregen).

Jij kwam zelf naar me toe dat je vond dat de modforce overdag tekort schoot. Je kwam daar niet met concrete voorbeelden wat het dus lastig maakt om op te reageren. In de tussentijd had ik een schaduwdiscussie in mijn hoofdgroepcrewforum gestart omdat ik zulke signalen wel degelijk serieus neem. Nadat je enkele (niet zo'n hele goede voorbeelden naar onze mening) voorbeelden had aangeleverd zijn we de discussie aangegaan en tot de conclusie gekomen dat we ons niet echt daarin herkenden. En daarmee wil ik het niet makkelijk afdoen want het heeft natuurlijk geen nut als je niet kritisch naar jezelf kijkt.

Dit heb ik ook aan je teruggekoppeld in die DM-thread (en gezegd dat we het blijven proberen te monitoren) dus ik snap ook niet dat je zegt dat je daar niets van hebt vernomen.

Als dit niet accuraat is dan hoor ik het graag (evt mag je van mij de DM-discussie quoten).
Zo heb ik eens een TR gemaakt over iemand die zat te trollen. Na 3 dagen er eens achteraan gegaan en toen werd het gedaan.
Ik weet niet welke dat is, dus kan het moeilijk verdedigen. Op zich horen trollen wel gemodereerd te worden, aan de andere kant vinden we het ook belangrijk dat er sociale controle is in de HK. Soms lost zichzelf dat ook vanzelf op en is een modingreep niet per se meer nodig. Zo wel, tsjah, er kan altijd iets tussendoor schieten. Zeker als een topic wegzakt oid, en het verdwijnt uit de topiclisting, dan kan dat zo zijn dat ie 3 dagen is blijven liggen.

Vergeet ook niet dat sommige zaken volgens ons niet per se noodzakelijk zijn om op te pakken. Als je soms dus denkt dat er niet gemodereerd wordt, kan dat zo zijn, omdat we dat niet nodig achten.
Als bepaalde zaken 3 dagen blijven liggen (Ook al is het niet dringend) dan is er toch wel wat mis imho. Ook al is het allemaal op vrijwillige basis, daar heb ik alle begrip voor. Ik vind de HK over het algemeen een 'sloom' forum wb moderaties.
Er zijn geen richtlijnen vastegesteld door ons MT over hoe snel alles afgehandeld dient te worden, dus 'sloom' is hier slechts een persoonlijke mening en heeft een beetje weinig discussiewaarde denk ik.
Voor de modforce overdag zijn er twee moderators aangetrokken die nauwelijks overdag modereren. Ik denk dat er binnen de HK wel wat bijgeschaafd kan worden. Ook vind ik de HK een beetje een hoekje worden voor de meubels. Het niveau binnen de HK glijdt dan ook weer af. Alles wordt in 'grote topics' gezet (Waar de sub-discussies juist topicwaardig kunnen zijn) en de rest van de topics zijn niveauloos (Voorbeeld: Je slaat kei-hard met een hamer op je duim , een topic die zelfs op FOK! gesloten zou worden). zo blijft er eigenlijk weinig over van de Huiskamer.

Ik vond de HK 1.0 dan ook (Als je al het negatieve weglaat) een fantastisch idee.

[/offtopic] :+
Mja, je zegt het zelf al, offtopic. Het hele topic gaat hier niet over, eigenlijk ben ik zelf ook al teveel offtopic gegaan door mezelf te moeten verdedigen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Omdat m'n naam hier toch nog vaak genoemd wordt, wil ik toch nog even van me laten horen, de nachtrust heeft me wat tot nieuwe inzichten doen komen :P :>
gambieter schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 03:17:
Dank daarvoor. Het heeft even kunnen bezinken, en mijn link naar mijn SeM-topic was misschien offtopic en behoorlijk overbodig en dat heeft misschien voor de nodige irritatie wederzijds gezorgd (ene kant vind ik dat TR's niet snel genoeg worden opgelost of op waarde worden geschat en dat leidt weer tot de irritatie aan de kant van de moderatoren dat ze zich aangevallen voelen in de tijd die ze veelal vrijwillig hier in steken. het blijft een herhaling van zetten want deze argumenten zijn beide niet nieuw), maar met z'n alleen op iemand springen die wat kort door de bocht is dat is wel jammer ja.

De kritiek dat ik tegen dingen aan blijf schoppen zonder opbouwend te willen zijn wil ik toch pareren. Ik heb in het verleden echt wel positief willen discussieren over dit soort zaken; Feedback op Topicreports

Mijn verontschuldigingen aan een iedere rode die zich door mij onheus bejegend voelde. You know who you are :P
Marzman schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:19:
Volgens mij was Gunner zijn punt in eerste instantie niet dat er niks met het topic gedaan wordt, maar dat dezelfde TS als de vorige keer weer vroegtijdig een nieuw deel aanmaakt. Er is wel een slotje op het oude deel gekomen, maar volgens mij was dat niet waar het hem om ging (al staat dat er niet helemaal gelukkig omschreven). Dus niet dat er niks is gedaan met dat topic, maar met de user die voor de tweede keer hetzelfde doet en misschien dat hij over 600 posts wel weer een nieuw deeltje maakt :p
Goed ingeschat en je slaat de spijker op z'n kop. Mijn grootste 'probleem' is dat dezelfde user weer datgene doet waar hij al eerder voor is terechtgewezen, en het riekt me dan naar het, zoals door iemand genoemde, verlengen van de ePenis.
Slasher schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 13:01:
Ja, ik meende dat er tijdens de sollicitatie-periode voor de nieuwe HK-moderator juist gevraagd werd naar iemand die voldoende tijd heeft overdag en 's avonds. Natuurlijk is het geen 24/7 job, maar als je er niet voldoende tijd voor vrij kan maken lijkt het me dat je er gewoon niet aan moet beginnen.
Dat niet alleen, maar één van de aangenomen heren is zelfs docent. De bevolkingsgroep die naar eigen zeggen het altijd te druk heeft en zeker een groep die amper overdag kan modereren.

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 16-08-2010 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Gunner schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 13:15:

[...]

Goed ingeschat en je slaat de spijker op z'n kop. Mijn grootste 'probleem' is dat dezelfde user weer datgene doet waar hij al eerder voor is terechtgewezen, en het riekt me dan naar het, zoals door iemand genoemde, verlengen van de ePenis.
Maar dat is dan ook vooral hetgene waar de meeste mods in dit topic zich volgens mij afvroegen waarom dat hier dan gepost is.

Dat diegene al eerder is aangesproken kunnen wij natuurlijk niets aan doen als ie het weer doet. Alleen opnieuw op aanspreken (wat weer gebeurd is). Dan is die zaak verder afgedaan en had dat niet in een LA topic besproken hoeven worden. Dus het is jammer dat die irritatie tot dit alles heeft geleid imo ;)

en voor de mensen die nu bepaalde modjes persoonlijk gaan lopen aanvallen moet ik teleurstellen: de mod in kwestie is op vakantie en heeft dat netjes gemeld. Daarvoor heb ik tot nu toe geen klachten dus als je een stok zoekt om mee te slaan moet je met wat beters komen. Ik vind dat eerlijk gezegd nogal behoorlijk flauw.

(overigens moet je maar eens met hem persoonlijk praten - dat zal je een heel ander beeld geven van een drukbezette baan als docent - hij is het niet eens fulltime naar mijn weten en hij heeft eerder een luizenleventje dan dat ie omkomt in het werk).

Houd het wel een beetje fair mensen...

[ Voor 27% gewijzigd door LuNaTiC op 16-08-2010 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

LuNaTiC schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 13:22:
(overigens moet je maar eens met hem persoonlijk praten - dat zal je een heel ander beeld geven van een drukbezette baan als docent - hij is het niet eens fulltime naar mijn weten en hij heeft eerder een luizenleventje dan dat ie omkomt in het werk).
Niet alles is een aanval (al lijken mijn posts door iedereen als zodanig worden opgevat). Slechts een constatering omdat deze info gewoon in z'n profiel staat. Dat hij nu net de enige docent is die ik ken die het niet druk heeft, is dan de uitzondering die de regel bevestigd, want dat soort info kunnen wij ook niet weten.

En ik zoek helemaal geen stok om mee te slaan, want als ik HK-moderator had willen worden had ik destijds wel een poging gewaagd, en dat heb ik niet. Want dan moet je de hele tijd figuren zoals mijzelf onder de duim houden, nee dank je :+

[ Voor 14% gewijzigd door Gunner op 16-08-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Gunner schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 13:40:
[...]

Niet alles is een aanval (al lijken mijn posts door iedereen als zodanig worden opgevat). Slechts een constatering omdat deze info gewoon in z'n profiel staat. Dat hij nu net de enige docent is die ik ken die het niet druk heeft, is dan de uitzondering die de regel bevestigd, want dat soort info kunnen wij ook niet weten.

En ik zoek helemaal geen stok om mee te slaan, want als ik HK-moderator had willen worden had ik destijds wel een poging gewaagd, en dat heb ik niet. Want dan moet je de hele tijd figuren zoals mijzelf onder de duim houden, nee dank je :+
Het gaat er mij niet om die constatering, want als je er niets mee wil zeggen zie ik niet in hoe dit punt relevant is in de hele discussie. ;) De één snijdt namelijk een punt aan dat de HK onderbezet zou zijn, en jij haakt er vervolgens op in met die opmerking. Dan kan ik er niet zoveel iets anders maken dan dat. Ik wil het alleen maar even weerlegd hebben: in de originele vacature stond nl (zoek het maar op) "iemand die genoeg tijd heeft, het liefst ook overdags". Het was niet verplicht. Door het aannemen van twee modjes (en de HK-modforce die er al was), lijkt het me niet zo'n probleem. Overigens heeft ie volgens mij voldoende overdags gemod, dus allemaal punten die te weerleggen zijn denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gunner schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 13:40:
Dat hij nu net de enige docent is die ik ken die het niet druk heeft, is dan de uitzondering die de regel bevestigd, want dat soort info kunnen wij ook niet weten.
Aannames zijn fataal dus? :P Geldt natuurlijk ook voor de aanname dat als je geen directe zichtbare actie ziet op een TR dat er dus niemand naar omgekeken heeft ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

LuNaTiC schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 13:22:
Dat diegene al eerder is aangesproken kunnen wij natuurlijk niets aan doen als ie het weer doet. Alleen opnieuw op aanspreken (wat weer gebeurd is). Dan is die zaak verder afgedaan en had dat niet in een LA topic besproken hoeven worden.
Verlengde ePenisen kun je met een kleine guillotine verkorten. Als het iemand om de eer/ego gaat de zichtbare TS te zijn, dan is de beste oplossing die iemand topicstarter af te maken (dwz niet meer zichtbaar), en voor mijn part een crewlid die daar toch post de TS te laten zijn.

Iemand die maar snoepjes blijft stelen neem je de snoepjes ook af :p .

(dat het niet in een LA-topic hoeft ben ik wel met je eens ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

gambieter schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 13:48:
[...]

Verlengde ePenisen kun je met een kleine guillotine verkorten. Als het iemand om de eer/ego gaat de zichtbare TS te zijn, dan is de beste oplossing die iemand topicstarter af te maken (dwz niet meer zichtbaar), en voor mijn part een crewlid die daar toch post de TS te laten zijn.

Iemand die maar snoepjes blijft stelen neem je de snoepjes ook af :p .

(dat het niet in een LA-topic hoeft ben ik wel met je eens ;) )
Achteraf gezien was dat wellicht ook een mooie optie, heb het nu anders aangepakt door een PM te sturen. Iets zegt me dat het niet meer zal voorkomen (iig te vroeg topics openen dan). Achja, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
LuNaTiC schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 13:09:
[...]

Dit vind ik een beetje flauw, want nu vertel je maar een half verhaal (tenminste, als je doelt op onze DM-conversatie van zo'n maand geleden. Zo niet, dan wil ik wel een linkje zien waar ik dat heb gezegd en waar je geen reactie meer op hebt gekregen).

Jij kwam zelf naar me toe dat je vond dat de modforce overdag tekort schoot. Je kwam daar niet met concrete voorbeelden wat het dus lastig maakt om op te reageren. In de tussentijd had ik een schaduwdiscussie in mijn hoofdgroepcrewforum gestart omdat ik zulke signalen wel degelijk serieus neem. Nadat je enkele (niet zo'n hele goede voorbeelden naar onze mening) voorbeelden had aangeleverd zijn we de discussie aangegaan en tot de conclusie gekomen dat we ons niet echt daarin herkenden. En daarmee wil ik het niet makkelijk afdoen want het heeft natuurlijk geen nut als je niet kritisch naar jezelf kijkt.
Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt. Het is absoluut niet flauw bedoeld maar je vertelde dat je het in de gaten ging houden en dat verloop heb ik nooit teruggekoppeld gekregen. Maar zoals ik al eerder aangaf; niet dat dat hoeft. Ik denk dat we elkaar hier even 'gekruisd' hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door RedHat op 16-08-2010 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwachte je dat dan? Dat is toch niet te doen om lijstjes bij te houden welke langetermijn dingen terug te koppelen naar welke tweaer :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

LuNaTiC schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 13:51:
Achteraf gezien was dat wellicht ook een mooie optie, heb het nu anders aangepakt door een PM te sturen. Iets zegt me dat het niet meer zal voorkomen (iig te vroeg topics openen dan). Achja, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden :)
Mooi, case closed :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

RedHat schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 22:47:
[...]

Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt. Het is absoluut niet flauw bedoeld maar je vertelde dat je het in de gaten ging houden en dat verloop heb ik nooit teruggekoppeld gekregen. Maar zoals ik al eerder aangaf; niet dat dat hoeft. Ik denk dat we elkaar hier even 'gekruisd' hebben.
Mja ik heb gezegd dat ik het in de gaten blijf houden, maar daar bedoelde ik niet mee dat ik met een periodieke rapportage zou terugkomen :P als je zoiets had begrepen heb je denk ik de verkeerde verwachting gehad. ;)

Nogmaals we zijn blij als mensen hun dingen signaleren en daar ons op attent maken en dat nemen we zeker serieus. Dat bediscussiëren we intern en proberen daar dan extra aandacht aan te geven en op te blijven letten, maar we moeten ook niet te ver doorslaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
LuNaTiC schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 00:58:
[...]

Mja ik heb gezegd dat ik het in de gaten blijf houden, maar daar bedoelde ik niet mee dat ik met een periodieke rapportage zou terugkomen :P als je zoiets had begrepen heb je denk ik de verkeerde verwachting gehad. ;)

Nogmaals we zijn blij als mensen hun dingen signaleren en daar ons op attent maken en dat nemen we zeker serieus. Dat bediscussiëren we intern en proberen daar dan extra aandacht aan te geven en op te blijven letten, maar we moeten ook niet te ver doorslaan :P
Mind the 'Niet dat dat hoeft'. Maar goed; als je het een tijd in de gaten houdt had een berichtje gekund. Niet gehoeft. Dat is alles wat ik zei/zeg.
Pagina: 1