Feedback op Topicreports

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Ik heb een tijdje gewacht met het openen van dit topic. Het valt me de laatste tijd meer en meer op dat er gewoonweg geen feedback van moderators komt n.a.v een topic report.

Storende situaties in topics waarin overduidelijke flames richting andere gebruikers waar niet of nauwelijks tegen word opgetreden. Jullie begrijpen dat dit niet echt motiveert tot het plaatsen van Topicreports.

Een andere optie is het mailen van moderators, tsjah, mijn persoonlijke ervaringen zijn ook bar slecht. Diverse keren geen enkele response op gekregen.

Ben ik de enige die dit ervaart? Of is feedback n.a.v een TR te veel moeite?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Leesvoer

Samenvatting: de gebruikers zouden het graag willen, het is echter te veel werk.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:32

André

Analytics dude

Gunner schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 09:22:

Ik persoonlijk vind het vaak te veel moeite. Er staat een TR met "basic", ik ben het daar mee eens en sluit het topic. Vervolgend moet ik dan achter het emailadres van de TR zetter zien te komen om aan te geven dat het een goede TR was?

Ga er maar van uit dat alle TR's gelezen worden maar dat inderdaad niet met allemaal wat gedaan word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Het lijkt me dat dat een heleboel werk is. Ik heb geen inzicht in de hoeveelheid TR's in een forum maar ik kan mij goed voorstellen dat het er erg veel zijn. :)

Wanneer ik feedback zou krijgen van een moderator NAV een TR die ik heb geplaatst zou ik dat zonder meer waarderen maar geen feedback krijgen is daarmee in mijn ogen geen slechte zaak. :)
Het is het verschil tussen wel of geen extra waardering krijgen voor de moeite die je doet. Als je 't wel krijgt is dat erg mooi maar als je 't niet krijgt is er niets aan de hand.

Een TR plaats ik om de crew op het betreffende forum te helpen, niet om een schouderklopje te krijgen. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Je ziet vanzelf toch wel of er iets met je TR is gedaan of niet? Daar heb je je feedback.

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
DeverauX schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 09:26:
Je ziet vanzelf toch wel of er iets met je TR is gedaan of niet? Daar heb je je feedback.
Wat ik nog vergeten heb te zetten in de topic start; vaak gebeurt er helemaal NIETS met een door mij (terecht) geplaatste TR. (oh stond er dus wel min of meer)

[ Voor 51% gewijzigd door Gunner op 15-06-2006 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

Wat in jouw ogen terecht is, hoeft in de ogen van een moderator natuurlijk niet terecht te zijn. Daar kan makkelijk een verschil van inzicht in zitten ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Turkish schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 09:28:
Wat in jouw ogen terecht is, hoeft in de ogen van een moderator natuurlijk niet terecht te zijn. Daar kan makkelijk een verschil van inzicht in zitten ;)
En als ik nu eens zeg dat in die betreffende topic het meer users met me eens zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

gewoonweg geen feedback van moderators komt n.a.v een topic report.
Moderators zouden dan ook geen tijd meer over hebben voor een leven, als ze op alle TRs feedback zouden moeten geven :)
Storende situaties in topics waarin overduidelijke flames richting andere gebruikers waar niet of nauwelijks tegen word opgetreden. Jullie begrijpen dat dit niet echt motiveert tot het plaatsen van Topicreports.
Voorbeelden? Ben benieuwd welk topic (of topics) je bedoelt, deze misschien?
Een andere optie is het mailen van moderators, tsjah, mijn persoonlijke ervaringen zijn ook bar slecht. Diverse keren geen enkele response op gekregen.
Welke moderators? Tegenwoordig wordt mail vziw redelijk goed bijgehouden, maar wat wel een punt is om in het achterhoofd te houden: de mods hebben ook een leven ;)
Vaak teveel moeite, echter weet ik dat moderators best wel eens feedback geven middels een PM'eke of op andere manieren hoor :)

Voor de rest: zie Turkish en André :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Turkish schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 09:28:
Aan de ene kant zou het dan handig zijn als de moderator dat aan de betreffende gebruiker door kon geven, dan weet iemand dat en hoeft ie de volgende keer niet opnieuw te denken "waarom wordt er niets mee gedaan?", aan de andere kant verschillen moderators onderling misschien weer van mening, dus wordt het wel ingewikkeld. :P

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Dan was het dus niet terecht...lijkt me duidelijk. Jij kijkt er op een manier tegen aan, maar degene die moet besluiten of er uberhaupt iets mee gedaan moet worden, kijkt er op zijn/haar manier tegen aan.
Voel je niet meteen tegen de schenen geschopt als er niks mee gebeurd, of je geen reactie oid krijgt. Je bent ook maar één van de god-weet-ik-hoeveel actieve gebruikers.
Gunner schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 09:29:
[...]

En als ik nu eens zeg dat in die betreffende topic het meer users met me eens zijn?
Dan open je er een topic voor in LA en dan gaan we het met zijn allen gezellig bespreken. :p

[ Voor 29% gewijzigd door DeverauX op 15-06-2006 09:31 ]

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
Quincy Jones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:51

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Gunner schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 09:29:
[...]

En vast ook wel users het niet met je eens ;)

Ik zou stapeldol worden als ik feedback krijg op de tr's die ik maak, terecht of onterecht :)
Ik dump een TR en ze kijken maar wat ze er mee doen :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Remy schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 09:29:
Voorbeelden? Ben benieuwd welk topic (of topics) je bedoelt, deze misschien?
Bijvoorbeeld. Blijkbaar is dit nog toelaatbaar zulks gedrag dat er niets mee gedaan is .
Welke moderators? Tegenwoordig wordt mail vziw redelijk goed bijgehouden, maar wat wel een punt is om in het achterhoofd te houden: de mods hebben ook een leven ;)
Ik ga geen namen noemen, lijkt me niet nodig en is ook niet mijn bedoeling om zwarte pieten uit te delen.

Voor de rest lijkt het dat ik alleen sta in mijn 'probleem'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 14:32

André

Analytics dude

Als je echt benieuw bent over waarom een bepaalde TR niet gevolgd wordt zou ik gewoon even babbelen met de betreffende moderators? Dan kun je samen overleggen over waarom er wel of niet gehoor aan word gegeven. MSN/ICQ/IRC/Jabber/GTalk staat bij mij vaak open ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
André schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 09:36:
Als je echt benieuw bent over waarom een bepaalde TR niet gevolgd wordt zou ik gewoon even babbelen met de betreffende moderators? Dan kun je samen overleggen over waarom er wel of niet gehoor aan word gegeven. MSN/ICQ/IRC/Jabber/GTalk staat bij mij vaak open ;)
Heel aardig van je, maar ik post nooit in jouw territorium :P :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Gunner schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 09:22:
Je bent niet de enige die dat zo ervaart ;)

Natuurlijk is niet voor elke TR feedback noodzakelijk, in de meeste gevallen kan je idd zien dat er wat mee gebeurd is, topic dicht, titel change, modbreak etc een soort indirecte feedback dus. Maar ook deze "feedback" kan je wel eens niet meer zien omdat je niet meer terug kan zien waar je een TR hebt geplaatst en waarom, vind ik persoonlijk het meest irritante aan het werken met TR vanuit de user gezien.

En in andere gevallen wordt er of intern over gesproken, topic getrashed, post getrashed, de user een waarschuwing oid gestuurd etc of er wordt natuurlijk niks mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Tja kijk, met een supadupahflybaby Artificial Intelligence forum zouden we volautomagische feedback kunnen regelen: als het forum merkt dat een TR gelezen is, gaat er een mail naar de user: daarna als een crewlid nav die TR actie heeft ondernomen, al dan niet zichtbaar, nog een mail. Als laatste kan het forum aan het desbetreffende crewlid vragen om motivatie van de actie etc, en dat kan ook gemailed worden. Dan krijg je dus 3 mailtjes. Stel dat je 10 a 20 TRs per dag zet. Dan krijg je 30 a 60 mailtjes per dag van zo'n AI forum.

Denk dat maar weinigen daar echt blij van zullen worden Gunner, sorry :)

En je opmerking 'dat er niets mee gedaan is': users zien niet altijd dat er wat gedaan wordt met TRs hè ;) Je hebt dus geen idee wat er in de achtergrond aan actie ondernomen is.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:31

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

André schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 09:36:
Op zich is dat een heel aardig voorstel natuurlijk. Ik hoop alleen dat jullie het daar niet te druk mee krijgen dan ;)

Maar ik zal het onthouden als ik es een vraag heb erover. Ookal is het persoonlijk aanspreken van moderators natuurlijk wel erg spannend :+

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Remy schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 09:39:
En je opmerking 'dat er niets mee gedaan is': users zien niet altijd dat er wat gedaan wordt met TRs hè ;) Je hebt dus geen idee wat er in de achtergrond aan actie ondernomen is.
en dat is nou precies het probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Remy schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 09:39:
En je opmerking 'dat er niets mee gedaan is': users zien niet altijd dat er wat gedaan wordt met TRs hè ;)
Laat ik het zo zeggen. Dat topic waar jij mee aankwam. Is het teveel moeite om een paar posts te editen zodat die kinderachtige flames er uit gaan?

Dan hoef ik echt geen feedback want dan kan ik direct zien dat er iets gebeurt. In dat topic liet die gebruiker weten dat hij een bijna-OW had gekregen en ging vrolijk door. Daarna deed ik een TR en gebeurt er dus niets. Welke conclusie wil je dan dat ik trek?
Je hebt dus geen idee wat er in de achtergrond aan actie ondernomen is.
En dat is dus precies mijn 'probleem'

[ Voor 15% gewijzigd door Gunner op 15-06-2006 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Erkens schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 09:41:
[...]

en dat is nou precies het probleem
Yep, een erg dik probleem hè Erkens. Ik begrijp echt dat je graag op de hoogte gehouden wil worden van veel dingen, ook om wat je zegt (dat je het topic 'kwijt bent' na het maken van TR, zodat je niet de actie kan zien als die ondernomen is), maar helaas, GoT is niet perfect, en het TRsysteem ook niet: het werkt zoals het zou moeten werken :)
Gunner schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 09:42:
[...]

Laat ik het zo zeggen. Dat topic waar jij mee aankwam. Is het teveel moeite om een paar posts te editen zodat die kinderachtige flames er uit gaan?
Geen idee, ik heb het vluchtig doorgelezen inclusief de TRs: misschien eens vragen aan de desbetreffende mod(s) direct, dat helpt mogelijk meer dan dit topic in LA: niet alle moderators zijn vaste LA-klanten :)
Dan hoef ik echt geen feedback want dan kan ik direct zien dat er iets gebeurt. In dat topic liet die gebruiker weten dat hij een bijna-OW had gekregen en ging vrolijk door. Daarna deed ik een TR en gebeurt er dus niets. Welke conclusie wil je dan dat ik trek?
Ik wil dat jij de conclusie trekt die je doet nav dit alles, ik ga jou daar niet in adviseren gelukkig ;)

Neem dus alsjeblieft contact op met de desbetreffende moderator(s) die dit aangaat: of het nou mail, icq / irc is, dan kan je direct te weten komen hoe en wat, en is het opgelost :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik begrijp het probleem ook wel hoor. Soms vind ik het zelf ook wel jammer dat ik niet weet of de moderators mijn TR serieus verwerkt hebben, en actie erop ondernomen hebben.

Maar ik snap het van de kant van de moderators nog beter. Wij hebben geen idee hoeveel TR's er per topic ingestuurd worden, dus we zullen de moderators op hun woord moeten geloven dat het er veel zijn (kan ik ook inkomen). Die mensen kunnen ze allemaal niet gaan mailen om te zeggen: bedankt. Dat is gewoon veel te veel werk. Je kunt ook niet 1 of 2 mensen mailen, want wie kies je dan?

Misschien dat het makkelijker gaat als de DM functie ingebouwd is (1.9.4 maybe ?), met een eventueel geautomatiseerde reply of iets dergelijks. Maar zelfs dan zit er nog wel wat werk aan vast :)

Kortom het is jammer dat we geen feedback krijgen, ik begrijp de reden waarom wel.

irc is inderdaad wel een goede optie Remy :w

[ Voor 4% gewijzigd door Cloud op 15-06-2006 09:49 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik vind het niet zo'n ramp om geen feedback te krijgen.
Ik moet toegeven dat ik af en toe wel nieuwsgierig ben. ;)

Lang niet alle topics waar ik een TR op doe worden ook daadwerkelijk gesloten.
Dit heeft verschillende oorzaken, soms gaat het topic alsnog in de goede richting nadat ik een TR heb gedaan.
Maar als hij gewoon niet gesloten wordt dan denk ik gewoon bij mijzelf "de mods zijn lekker soepel vandaag" ;)
Het valt op dat in het ene forum de mods strenger zijn dan in het andere forum, dit komt ook door het vakgebied denk ik.
Bijvoorbeeld hardware en programmeren zijn redelijk streng, dit vind ik wel logisch want bij bv hardware is er zo onwijs veel te vinden met google/faq/search :)
Ik probeer ook een beetje de TR aan te passen aan de strengheid van de mods ;)

Toch zou het misschien lekker zijn om in ieder geval te weten of je TR gelezen is.
Maar aan de andere kant kan je er van uit gaan dat hij toch wel gelezen wordt. :)

@mods, hoeveel TR's zijn er gemiddeld in omloop?
Ben nieuwsgierig :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Remy schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 09:46:
Yep, een erg dik probleem hè Erkens.
goh wat flauw om zo te gaan reageren, ik had je hoger ingeschat...
Ik begrijp echt dat je graag op de hoogte gehouden wil worden van veel dingen, ook om wat je zegt (dat je het topic 'kwijt bent' na het maken van TR, zodat je niet de actie kan zien als die ondernomen is), maar helaas, GoT is niet perfect, en het TRsysteem ook niet: het werkt zoals het zou moeten werken :)
nogmaals, voor de crew werkt het wellicht, en misschien voor een handje vol users ook, maar voor de rest is het idd niet perfect, er missen gewoon wat zaken.
Ik hoef niet te weten dat user X zijn 2de OW heeft gekregen of dat je een komma uit een titel hebt gehaald bijvoorbeeld. Het minste wat ik wil is gewoon een persoonlijke TR history, zodra dat er al is dan scheelt dat enorm want dan zie je snel genoeg of er al dan niet wat mee gedaan is.
Ja ik weet dat een mod een TR kan verwijderen, dit zou dan ook aangegeven kunnen worden in die TR history en voila, daar is direct feedback -> hij is gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Gonadan schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 09:50:
Toch zou het misschien lekker zijn om in ieder geval te weten of je TR gelezen is.
Misschien is het inderdaad een idee om je TRs terug te kunnen lezen? Met eventueel erbij, of deze gelezen is door een moderator of niet :) Maar dat is meer een feature request.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Remy schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 09:46:
Neem dus alsjeblieft contact op met de desbetreffende moderator(s) die dit aangaat: of het nou mail, icq / irc is, dan kan je direct te weten komen hoe en wat, en is het opgelost :)
Waarom zou ik dat doen? Die TR is bekeken, want jij kan het blijkbaar uit mijn profiel vissen dat ik in dat topic een TR heb gedaan. Het is al blijkbaar beoordeeld en niet op waarde geschat dus voel ik er weinig voor om er verder moeite voor te gaan doen.

(dit komt wat botter over dan ik het bedoel, maar je begrijpt wel hoe ik het bedoel, hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

DeverauX schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 09:26:
Dat is juist het probleem. Ik maak ook wel eens een TR en dan is na 4 uur nog niets gedaan (gewoon overdag). Dan open ik maar een topic in SM.
Misschien een systeem dat je kunt zien welke TR's je gemaakt hebt met een tellertje hoe vaak de TR (door een modje dus) gelezen is?
edit:
Met Wolkje dus

[ Voor 4% gewijzigd door Maasluip op 15-06-2006 09:55 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

wolkje schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 09:52:
[...]

Misschien is het inderdaad een idee om je TRs terug te kunnen lezen? Met eventueel erbij, of deze gelezen is door een moderator of niet :) Maar dat is meer een feature request.
Destijds, toen ik nog mod was... ( :+ )

werden TR's ook vaak gelezen en werd niet altijd actie ondernomen; dan werd er een topicnote gemaakt met het verzoek om reacties van de andere mods :) Dan heb je alsnog weinig om te weten of iets gelezen is of niet :)

Niet iedere moderator heeft even veel kennis van een bepaald onderwerp; ik las bijvoorbeeld de C++ tr's, maar zou niet snel een C++-topic sluiten :)

[ Voor 14% gewijzigd door gorgi_19 op 15-06-2006 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Maasluip schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 09:54:
[...]

Dat is juist het probleem. Ik maak ook wel eens een TR en dan is na 4 uur nog niets gedaan (gewoon overdag). Dan open ik maar een topic in SM.
Misschien een systeem dat je kunt zien welke TR's je gemaakt hebt met een tellertje hoe vaak de TR (door een modje dus) gelezen is?
Na vier uur heeft het toch niet zo'n zin meer om een slecht topic te sluiten vind ik.
Vaak hebben andere users en wannabe mods er al veel van gezegd en is de TS al gestopt. :)

En als het dan nog wel nodig is dan was het topic dermate tegen de regels dat een SM topic al in eerste instantie op zijn plaats was geweest. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Gonadan op 15-06-2006 09:56 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Wij hebben geen idee hoeveel TR's er per topic ingestuurd worden, dus we zullen de moderators op hun woord moeten geloven dat het er veel zijn (kan ik ook inkomen).
Goed gedacht wolkje: even uit de losse pols gok ik zo dat een beetje actieve moderator in een actief forum per dag enkele tientallen TRs afhandelt: soms staan er 4 tot 10 per topic dus dan gaat het hard.
Gunner schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 09:53:
[...]

Waarom zou ik dat doen? Die TR is bekeken, want jij kan het blijkbaar uit mijn profiel vissen dat ik in dat topic een TR heb gedaan. Het is al blijkbaar beoordeeld en niet op waarde geschat dus voel ik er weinig voor om er verder moeite voor te gaan doen.
'niet op waarde geschat' klinkt wat heavy hè ;) We waarderen -alle relevante- TRs die er gemaakt worden. Met de nadruk op relevante :) Een moderator verkiest dan om er wel, niet, of later wat mee te doen, of even te overleggen met collega's.
(dit komt wat botter over dan ik het bedoel, maar je begrijpt wel hoe ik het bedoel, hoop ik)
Ja hoor, is helemaal duidelijk :>

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Omdat jij je afvraagt waarom de moderators van het forum in kwestie een andere mening toegedaan zijn dan jij. :) Je voelt je onbegrepen. Je gaat er vanuit dat je met de moderators op dezelfde lijn zit, maar uit het ontbreken van ingrepen in het topic, maak je op dat dat niet het geval is.

Als je ergens dermate mee zit, dan lijkt het persoonlijk contact opnemen mij de beste oplossing voor het 'probleem'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Wat Opi zegt is natuurlijk ook belangrijk: als dit zo na aan het hart ligt, in dit geval dus bij Erkens en Gunner oa, vergeet dan niet dat er vele manieren zijn om contact op te nemen met crewleden. Je hebt dan èn direct je zaak kenbaar gemaakt, wat het ook is, èn je krijgt direct feedback. Precies wat je wil :)

En de mods zijn heus lief hoor, ze bijten niet :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

gorgi_19 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 09:55:
[...]

Destijds, toen ik nog mod was... ( :+ )

werden TR's ook vaak gelezen en werd niet altijd actie ondernomen; dan werd er een topicnote gemaakt met het verzoek om reacties van de andere mods :) Dan heb je alsnog weinig om te weten of iets gelezen is of niet :)
Daar zit natuurlijk wat in. Als TR's ook gelezen worden door mods van andere fora dan zegt die teller ook niets. Een 'afvink' systeem, dat een (relevante) mod die een TR 'gebruikt' heeft kan laten zien dat er iets mee gedaan is. Dat is misschien handiger dan. :)

/featurerequest

[ Voor 6% gewijzigd door Cloud op 15-06-2006 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Gonadan schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 09:56:
[...]

Na vier uur heeft het toch niet zo'n zin meer om een slecht topic te sluiten vind ik.
Vaak hebben andere users en wannabe mods er al veel van gezegd en is de TS al gestopt. :)

En als het dan nog wel nodig is dan was het topic dermate tegen de regels dat een SM topic al in eerste instantie op zijn plaats was geweest. :)
Klopt, maar voor echt erge topics maak ik ook direct een SM topic. Er zijn echter een paar keren geweest dat ik een SM topic niet direct op zijn plaats vond, een TR had gemaakt, maar na een aantal uren van geen actie toch maar een SM topic had geopend omdat ik gewoon geen idee heb wat er gebeurd.
Vraag me niet om voorbeelden, maar voel je vrij om mijn SM history op te zoeken en het verschil in tijd tussen het SM topic en het gewraakte topic te bekijken >:)

Het gaat er ook niet om dat je een modje achter zijn vodden wil zitten (hee luie mod, kom eens van je gat ;) ), maar je weet gewoon niet of het gewoon niet gelezen wordt of dat een mod denkt van "kan er nog wel mee door".
Dus het voorstel van wolkje nog uitbreiden met een feedbackvinkje: "mod vindt topic goed" of "mod gaat nog actie ondernemen" ;)

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

wolkje schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:00:
[...]

Daar zit natuurlijk wat in. Als TR's ook gelezen worden door mods van andere fora dan zegt die teller ook niets. Een 'afvink' systeem, dat een (relevante) mod die een TR 'gebruikt' heeft kan laten zien dat er iets mee gedaan is. Dat is misschien handiger dan. :)
Dat wordt een tweede probleem :P

Als een topic dicht van een hangwerk wordt voorzien, blijven de TR's er aan hangen; deze worden dan niet verwijderd.

Oftewel: het is lastig om een juist situatie te bedenken, zonder al te veel administratieve zut :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:28

momania

iPhone 30! Bam!

Erkens schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 09:52:
[...]

Tja, je roept het over jezelf af door maar continue te veel te willen weten van wat er achter de schermen draait. Dat gaat je in de meeste gevallen gewoon niks aan.
Daarbij moet je niet alles zo serieus nemen of te letterlijk lezen (daar ben jij erg goed in :X )

Feedback weet je al van elke TR, nml: ze worden allemaal gelezen. punt.

Als een moderator elke actie die hij op een TR neemt moet verantwoorden kan je de TR's wel weer afschaffen en gewoon SeM gebruiken.

Imo werkt het TR systeem zo prima.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Remy schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:00:
Wat Opi zegt is natuurlijk ook belangrijk: als dit zo na aan het hart ligt, in dit geval dus bij Erkens en Gunner oa, vergeet dan niet dat er vele manieren zijn om contact op te nemen met crewleden. Je hebt dan èn direct je zaak kenbaar gemaakt, wat het ook is, èn je krijgt direct feedback. Precies wat je wil :)
En dan is het ineens niet teveel werk 8)7
Lijkt me juist als "iedereen" crewleden persoonlijk gaat benaderen dat dit de workflow niet ten goede komt en het uiteindelijk meer werk wordt. Daarnaast weet ik uit ervaring dat het juist handig is als je alle communicatie bij elkaar hebt. TR is opzich een aardig systeem, er missen alleen wat handige features voor de reporters. wat dat betreft blijf ik er bij dat SM handiger was (voor de user)
En de mods zijn heus lief hoor, ze bijten niet :)
bij sommige weet ik dat zo net nog niet ;)
momania schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:07:
Tja, je roept het over jezelf af door maar continue te veel te willen weten van wat er achter de schermen draait. Dat gaat je in de meeste gevallen gewoon niks aan.
Daarbij moet je niet alles zo serieus nemen of te letterlijk lezen (daar ben jij erg goed in :X )
als het niet serieus is moet er maar een smilie bij gezet worden, je weet gewoon dat op zo'n manier van communiceren je verkeerd opgevat kan worden.
Feedback weet je al van elke TR, nml: ze worden allemaal gelezen. punt.
ben ik het niet mee eens, ik heb wel eens een TR in een of ander topic, maar doordat het topic afzakte is er _nooit_ meer wat mee gebeurd, kan je wel zeggen dat het topic niet interessant meer is, maar dat is niet het punt.
Als een moderator elke actie die hij op een TR neemt moet verantwoorden kan je de TR's wel weer afschaffen en gewoon SeM gebruiken.
verantwoording is alleen nodig naar de admins indien echt nodig, naar de users natuurlijk niet.
Imo werkt het TR systeem zo prima.
voor de crew wel ja ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Erkens op 15-06-2006 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Maasluip schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:07:
[...]
Klopt, maar voor echt erge topics maak ik ook direct een SM topic. Er zijn echter een paar keren geweest dat ik een SM topic niet direct op zijn plaats vond, een TR had gemaakt, maar na een aantal uren van geen actie toch maar een SM topic had geopend omdat ik gewoon geen idee heb wat er gebeurd.
Vraag me niet om voorbeelden, maar voel je vrij om mijn SM history op te zoeken en het verschil in tijd tussen het SM topic en het gewraakte topic te bekijken >:)

Het gaat er ook niet om dat je een modje achter zijn vodden wil zitten (hee luie mod, kom eens van je gat ;) ), maar je weet gewoon niet of het gewoon niet gelezen wordt of dat een mod denkt van "kan er nog wel mee door".
Dus het voorstel van wolkje nog uitbreiden met een feedbackvinkje: "mod vindt topic goed" of "mod gaat nog actie ondernemen" ;)
Worden TR's verwijderd als ze afgehandeld zijn?
Dan is het misschien handig als je gewoon een berichtje krijgt als hij verwijderd wordt.
Of dat ze in je myReact staan ofzo, tot ze verwijderd worden.
Dan weet je dat hij afgehandeld is, gebeurt er niets met het topic dan vonden ze het blijkbaar niet zo erg, en anders merk je het vanzelf. :)
niet dus ;)
wel dus :+

[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 15-06-2006 10:14 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Erkens schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:08:
[...]

Ik verwacht niet dat veel mensen een reactie gaan vragen, om eerlijk te zijn :)
Lijkt me juist als "iedereen" crewleden persoonlijk gaat benaderen dat dit de workflow niet ten goede komt en het uiteindelijk meer werk wordt. Daarnaast weet ik uit ervaring dat het juist handig is als je alle communicatie bij elkaar hebt. TR is opzich een aardig systeem, er missen alleen wat handige features voor de reporters. wat dat betreft blijf ik er bij dat SM handiger was (voor de user)
De paar die een reactie vragen zullen qua tijdsbelasting minder groot zijn dan standaard een reactie geven :)
En SM handiger; hoezo? wmb mochten m'n topics ook zonder sluitmessage dicht gaan destijds :)

[ Voor 9% gewijzigd door gorgi_19 op 15-06-2006 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

gorgi_19 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:07:
Als een topic dicht van een hangwerk wordt voorzien, blijven de TR's er aan hangen; deze worden dan niet verwijderd.

Oftewel: het is lastig om een juist situatie te bedenken, zonder al te veel administratieve zut :)
Dat zijn zaken die wij "mannen in zwart" niet kunnen weten natuurlijk :) Dat maakt er inderdaad weer wat administratieve zaken bij ja. Dan zou een gebruiker eventueel zijn eigen TR moeten kunnen verwijderen. Maargoed dat worden steeds meer en meer aanpassingen die ik hier op zit rakelen :P

Al met al blijkt er dus sowieso wel werk in te zitten, ookal is er aan de andere kant dus ook wel vraag naar een oplossing. Ookal vind ik het prima via irc es een mod aan te schieten. MSN/ICQ/* vind ik dan weer wat persoonlijk, ik wil niet dat een mod denkt 'oh shit daar heb je * Cloud weer...". :P

edit:
Gonadan schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:09:
Worden TR's verwijderd als ze afgehandeld zijn?
Niet dus :)

[ Voor 14% gewijzigd door Cloud op 15-06-2006 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Op het moment dat er naar aanleiding van jouw TR wordt ingegrepen in het topic heb je zogezegd feedback genoeg. Eventueel zouden we je dan nog per PM of e-mail een veer in je reet kunnen steken, maar ik neem aan dat onze dank ook zonder zo'n bericht wel duidelijk is :)

Als een topicreport in mijn ogen onterecht is, heb ik eigenlijk weinig zin om me dan tegenover degene die de TR geplaatst heeft te moeten verantwoorden. Dat kost niet alleen veel tijd, het resulteert ook nog eens vrijwel altijd in welles-nietes discussies. Op zo'n moment staat het je absoluut vrij om de betreffende moderator te mailen, of een topic in Schop een Modje te openen :)
Als het betreffende topic open blijft nadat de TR is afgehandeld, wordt deze in de praktijk vaak wel verwijderd, omdat je anders niet makkelijk ziet of er nieuwe TR's worden aangemaakt voor dat topic :)

[ Voor 20% gewijzigd door dawuss op 15-06-2006 10:14 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Een TR of topic maken doen mensen veel sneller dan contact opnemen met een mod.
En zolang als dit topic nu al loopt kost meerdere mods waarschijnlijk meer tijd dan een ICQ gesprek één mod had gekost. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

gorgi_19 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:09:
En SM handiger; hoezo? wmb mochten m'n topics ook zonder sluitmessage dicht gaan destijds :)
dat dichtzetten van die SM topics zonder sluitmessage is ook een vorm van feedback ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

dawuss schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:12:
Als een topicreport in mijn ogen onterecht is, heb ik eigenlijk weinig zin om me dan tegenover degene die de TR geplaatst heeft te moeten verantwoorden. Dat kost niet alleen veel tijd, het resulteert ook nog eens vrijwel altijd in welles-nietes discussies. Op zo'n moment staat het je absoluut vrij om de betreffende moderator te mailen, of een topic in Schop een Modje te openen :)
en wanneer weet de user dan dat het hem vrij staat om de betreffende moderator (welke? gewoon iedereen die in dat forum kan modden?) te mailen? je weet immers niet eens of er niks met de TR is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Erkens schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:14:
je weet immers niet eens of er niks met de TR is gedaan.
Dat is afhankelijk van de aard van de TR natuurlijk. Als je wilt dat een topic op slot gaat, kun je dus zien of het gedaan is. Maar een gebruiker een OW geven, zul jij niets van meekrijgen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

wolkje schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:15:
[...]

Dat is afhankelijk van de aard van de TR natuurlijk. Als je wilt dat een topic op slot gaat, kun je dus zien of het gedaan is. Maar een gebruiker een OW geven, zul jij niets van meekrijgen natuurlijk :)
Ik ga natuurlijk niet in dit topic iedere keer weer die uitzonderingen vermelden die al tig keer genoemd zijn van wanneer je _wel_ kan zien dat er wat mee gebeurd is. Het gaat immers om al die andere gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Erkens schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:14:
[...]
en wanneer weet de user dan dat het hem vrij staat om de betreffende moderator (welke? gewoon iedereen die in dat forum kan modden?) te mailen? je weet immers niet eens of er niks met de TR is gedaan.
Ah kom op, zo schuw zijn we toch allemaal niet? Wat mij betreft mail je me om te zeggen dat je mijn usericon lelijk vindt. Moderators mailen kan altijd, maar om het aangeven van flames e.d. in topics te stroomlijnen zijn er wat leuke gadgets in het forum gebouwd zoals TopicReports en een speciaal forum. Als je daar niet genoeg aan hebt kun je altijd terugvallen op de mail, maar er zijn maar weinig situaties waarin men daar behoefte aan heeft.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Erkens schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:18:
Ik ga natuurlijk niet in dit topic iedere keer weer die uitzonderingen vermelden die al tig keer genoemd zijn van wanneer je _wel_ kan zien dat er wat mee gebeurd is. Het gaat immers om al die andere gevallen.
Maar natuurlijk :) sorry Erkens :P
Die had ik even iets beter moeten overdenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Zoals ik al heb aangegeven. Mijn ervaringen met moderators mailen zijn ook niet al te best. Ik vraag me dan altijd af of het teveel moeite is om te reageren. En het argument; "Ja maar weet je hoeveel mail we op een dag krijgen"; die ken ik inmiddels maar goed, dat lijkt me part-of-the-job.

Het kerstpakket moet je natuurlijk wel verdienen, nofi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Lijkt me juist als "iedereen" crewleden persoonlijk gaat benaderen dat dit de workflow niet ten goede komt en het uiteindelijk meer werk wordt.
Maar niet "iedereen" doet dat. In de meeste gevallen wordt er door een actie van de moderator in het topic zelf, al terugkoppeling gegeven, tevens hoeft een groot deel van de TR-makers ook geen terugkoppeling (zelfs niet wanneer de moderators een andere mening toegedaan zijn) en tenslotte kan een moderator een conversatie altijd afkappen wanneer deze van mening is dat de kwaliteit van de workflow in het geding komt.
TR is opzich een aardig systeem, er missen alleen wat handige features voor de reporters. wat dat betreft blijf ik er bij dat SM handiger was (voor de user)
Het is dan ook voor de crew.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik snap die vraag om topic reports feedback eigenlijk wel - als je energie stopt ergens in dan wil je graag weten of die energie verloren gaat of niet :)

In de opzet van de topicreports is feedback geven gewoon lang niet altijd wenselijk - en ook al zou je die opzet wijzigen, dan nog is het onmogelijk qua tijdsbesteding van een moderator om structureel feedback te geven over topicreports :)

Het beste is inderdaad gewoon om als jij een structureel 'probleem' ziet wat betreft topics dat je dit dan via een forum feedback topic, mail of instant messaging opneemt met een moderator :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Gunner schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:22:
Zoals ik al heb aangegeven. Mijn ervaringen met moderators mailen zijn ook niet al te best. Ik vraag me dan altijd af of het teveel moeite is om te reageren. En het argument; "Ja maar weet je hoeveel mail we op een dag krijgen"; die ken ik inmiddels maar goed, dat lijkt me part-of-the-job.

Het kerstpakket moet je natuurlijk wel verdienen, nofi.
Um, het is toch geen baan, maar een hobby?

De meeste mods die ik spreek zitten op hun werk.
Dan kan ik best begrijpen dat het even duurt voordat je een reactie krijgt.
Al moet ik wel toegeven dat het soms wel meer dan een week duurt, en dat vind ik wel wat lang. :)
Maar een paar dagen is logisch, als het haast heeft zet dat dan in je onderwerp of gebruik IM. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Gonadan schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:25:
De meeste mods die ik spreek zitten op hun werk.
Dan kan ik best begrijpen dat het even duurt voordat je een reactie krijgt.
Al moet ik wel toegeven dat het soms wel meer dan een week duurt, en dat vind ik wel wat lang. :)
Maar een paar dagen is logisch, als het haast heeft zet dat dan in je onderwerp of gebruik IM. :)
Ik kan aan de moderators zien dat ze op het forum zitten dus lijkt het me aannemelijk dat ze dan TR's bekijken die ze in 'hun' forum aantreffen. Dan lijkt me 24 uur een mooie termijn om te beoordelen of een TR of mail wel gelezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Erkens schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 09:52:
[...]

Ik jou ook, maar je blijft een bord voor je kop houden, en da's jammer :)
nogmaals, voor de crew werkt het wellicht, en misschien voor een handje vol users ook, maar voor de rest is het idd niet perfect, er missen gewoon wat zaken.
Hoeveel de rest? 5%? 10%? 50%? Het systeem werkt zoals het bedoeld is, en dat is het allerbelangrijkste. Voor de rest, zie mijn, en Opi's, en Dawuss', en gorgi_19's eerdere posts over feedback.
Ik hoef niet te weten dat user X zijn 2de OW heeft gekregen of dat je een komma uit een titel hebt gehaald bijvoorbeeld. Het minste wat ik wil is gewoon een persoonlijke TR history, zodra dat er al is dan scheelt dat enorm want dan zie je snel genoeg of er al dan niet wat mee gedaan is.
Ja ik weet dat een mod een TR kan verwijderen, dit zou dan ook aangegeven kunnen worden in die TR history en voila, daar is direct feedback -> hij is gelezen.
momania post al: je maakt een TR, dus hij wordt gelezen, alles wordt gelezen gewoon. Actie is een tweede, en dat merk je eventueel vanzelf. Als je dan een topic 'kwijt' bent waar je geTRd hebt, dan is dat jammer, maar ach: geen man overboord.

Verder begint dit wel flink een herhaling van zetten te worden na 40+ posts, en gezien Gunner ook al met de search de eerdere topics hierover heeft behandeld, lijkt het me allemaal duidelijk :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Opi schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:23:
Het is dan ook voor de crew.. :)
Maar hoeveel devwerk is het om gewoon een TR history te geven aan de user, ik zal daar al genoeg feedback aan hebben omdat ik het terug kan vinden. Kost de crew geen enkele moeite meer verder. En indien gewenst kan de user aan de crew vragen waarom dat topic bijvoorbeeld niet gesloten is na bijvoorbeeld 24 uur ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

elevator schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:23:
Ik snap die vraag om topic reports feedback eigenlijk wel - als je energie stopt ergens in dan wil je graag weten of die energie verloren gaat of niet :)
Begrijpelijk, maar ik denk dat sommige mensen hun rol als oplettende users een beetje te serieus nemen. Als je er wakker van ligt, dat dit niet gebeurt, moet je echt voor jezelf maar eens ten raden gaan of dat wel zo zinvol is. Of als er na 4 uur (dat je het uberhaupt bijhoudt...de tijd, maar ook of er iets mee gebeurd of niet) nog niks mee gebeurd is, een topic in SM te openen, begrijp ik niet. Je neemt het allemaal dan denk ik net iets_te serieus. :)

En dat dit topic in no-time al op 50+ replies zit, is dus ook zoiets onbegrijpelijks. 8)7

Quincy Jones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:20

JHS

Splitting the thaum.

Het punt is denk ik dat gebruikers sec gezien niet volledig op de hoogte *moeten* zijn van wat er al dan niet achter de schermen n.a.v. een TR gebeurt, om het bot te stellen :) . Het is belangrijk dat er door de crew naar feedback wordt geluisterd in Lieve Adjes en via andere communicatiemiddelen zoals mail, en dat er ook op wordt gereageerd. Maar dat is iets totaal anders dan dat crewleden zich zouden moeten verantwoorden voor individuele acties tegenover gebruikers. Dat die verantwoording intern wel plaatsvindt is iets anders.

Ja, crewleden hebben een verantwoording naar de community toe, maar ik denk dat het een nogal slecht effect op de sfeer heeft als een moderator de plicht heeft verantwoording af te leggen over het al dan niet plaatsen van een slotje. Het is niet voor niets zo dat individuele slotjes of bans in principe niet in LA worden besproken, maar slechts in de context van het algemene beleid.

En dat is volgens mij niet alleen omdat dat teveel tijd kost, of omdat de crew graag alles geheim houd, maar vooral omdat het een enorm slecht effect op de sfeer zou hebben :) .

Dit is in mijn ogen ook een reden om geen TR-history te ontwikkelen. Gebruikers zouden dan de verwachting krijgen van een 'recht' op feedback op hun TR's. Dat recht bestaat niet in mijn ogen :) .

Aan de andere kant zal bijna elk crewlid niet te beroerd zijn te reageren op feedback als deze gegeven wordt. De meesten hebben msn of icq in hun profiel, of zitten op irc, maar zijn iniedergeval altijd te mailen :) . En als je na twee weken nog niets gehoord hebt zou je ook bijvoorbeeld een mailtje kunnen sturen naar [forumafk]mods@t.net, of los naar de andere moderatoren.

En je mag er verder denk ik ook wel op vertrouwen dat als je consequent TR's zet waarbij de moderator denkt dat er geen actie op ondernomen moet worden dat er dan vanzelf wel een PM jouw kant opkomt :) .

Natuurlijk zal dat er ook wel eens doroheen slippen, maar daarom zijn de periodieke topics over dit onderwerp ook belangrijk ;) . Ik hoop dat mede dankzij dit soort topics crewleden zich blijven realiseren dat het reageren op feedback gegeven in de vorm van TR's, SeM topics of mails erg belangrijk is.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Erkens schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:28:
[...]

Maar hoeveel devwerk is het om gewoon een TR history te geven aan de user, ik zal daar al genoeg feedback aan hebben omdat ik het terug kan vinden. Kost de crew geen enkele moeite meer verder. En indien gewenst kan de user aan de crew vragen waarom dat topic bijvoorbeeld niet gesloten is na bijvoorbeeld 24 uur ofzo.
Dat is op zich voor ons wel fijn, dat je kan zien of je TR afgehandeld is.
Maar net wat je zegt, dan kan je na afhandeling gaan vragen waarom het topic niet gesloten is.
En dan moeten ze dus voor elke TR die ze niet erg genoeg vinden gaan uitleggen aan de user waarom ze het niet eens zijn met de TR.
Het is eigenlijk niet anders dan nu, maar nu gaat niemand het vragen omdat ze niet zeker zijn dat hun TR al afgehandeld is ;)

offtopic:
.oisyn mag je al mailen als je een ingegroeide teennagel hebt, zo lief zijn de mods

* Gonadan denkt er aan om over dit topic een TR te maken ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Remy schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:28:
Verder begint dit wel flink een herhaling van zetten te worden na 40+ posts, en gezien Gunner ook al met de search de eerdere topics hierover heeft behandeld, lijkt het me allemaal duidelijk :)
Het is me duidelijk ja. Wat mij betreft is het vrij uitgekauwd nu en mag er een hangslot op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-03 02:46
Iedereen is het eens blijkaar dat een reactie op een TR wel aangenaam zou zijn.Misschine is het een idee om dit niet manueel te doen (te veel werk zoals gezeged) Dat vergt dan wel het nodige progwerk, maar de gebruikers varen er wel bij en imho zal het aantal TR's of personen die reporten toenemen, wat de kwaliteit van het forum ten goede komt.

Ik denk bijvooreeeld aan het volgende: a) als de TR gelezen is, wordt de gebruiker op de hoogte getseld en b) (wat lastiger misschien) Als een user een TR plaatst van een bepaalde post (wat nu nog niet kan afaik? enkel per topic toch) en een modje doet een admin-actie op de post (topic sluiten, post aanpassen, post verwijderen, afslpitsen whatever), wordt de gebruiker hier ook van op de hoogte gebracht.Misschien kan dat laatste nog optioneel, 1 of 2 klikken meer moet haalbaar zijn of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Gunner schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:34:
[...]

Het is me duidelijk ja. Wat mij betreft is het vrij uitgekauwd nu en mag er een hangslot op ;)
Okej :>

Als je nog vragen of opmerkingen hebt Gunner, hoor ik het graag :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.