Topics verwijderen uit myReact

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Topicstarter
Al maanden vraag ik het mezelf af, en op Fok! :o kan het sinds kort, maar is het op GoT op termijn ook mogelijk om een topic waar je op gereageerd hebt met een simpele klik verwijderen uit je myReact?

Soms reageer ik op topics, waarvan in na verloop van tijd geen interesse meer heb om te volgen en het liefst zou willen verwijderen uit myReact.

En het "erge" is dat ik bij voorbaat soms gewoon niet in bepaalde topics reageer omdat ik geen zin heb in vervuiling van myReact en steeds een zinloze topic naar boven zie komen.

Ik hoor het graag wat de ontwikkelingen zijn op dat gebied :)

[ Voor 18% gewijzigd door Slasher op 18-07-2010 13:58 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:13

Matis

Rubber Rocket

Ik weet dat .oisyn een tooltje heeft geschreven waarmee je in Chrome indien gewenst topics kunt muten in je myReact;
Zie .oisyn in "[Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - dee..."

Ik gebruik hem zelf ook :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Er staat in Lieve Devvers wel het een en ander over, zoals [feat] Uitschrijven voor bepaalde active topics.

Ik zou het zelf ook wel op prijs stellen. Nu is het voor het grootste deel van het forum niet zo'n enorm probleem: na 1000 of 2000 posts gaat het topic dicht. Maar sommige topics hebben een tergend traag tempo (maar wel weer genoeg om iedere dag een keertje boven te komen in je myReact), en in sommige subfora hier gaan topics helemaal nooit dicht...

Nice find Matis!

[ Voor 10% gewijzigd door TheZeroorez op 08-08-2010 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik zou het ook graag willen zien. En die 1000-2000 regel gaat vaak allang niet meer op, kijk maar eens naar dit topic:
Duurzame Energie deel 17
> 10.000 posts :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Lijkt me ook wel een fijne feature ja.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:54

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Megamind schreef op zondag 18 juli 2010 @ 13:54:
Ik zou het ook graag willen zien. En die 1000-2000 regel gaat vaak allang niet meer op, kijk maar eens naar dit topic:
Duurzame Energie deel 17
> 10.000 posts :+
..wat met topicreeksen en het feit dat het al deel 17 is eigenlijk helemaal niet nodig zou moeten zijn.. :P

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dit heeft niks met beleid te maken. ;)

LA>>LD

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:21

Sebazzz

3dp

Dit is al eens eerder aangevraagd onder 'Grote topics verbergen / groeperen in MyReact'. Toen kreeg ik nul op het rekest, maar misschien is het nu wat makkelijker omdat grote topics automatisch bij een topicreeks horen als ze 2 of meer delen hebben. Overigens stem ik voor, lijkt me superhandig :)

[ Voor 8% gewijzigd door Sebazzz op 18-07-2010 15:06 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Maar ben eigenlijk wel benieuwd naar een inhoudelijke reactie van een lieve devver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zijn alle devvers op vakantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nee, maar de enige devver die zich met het forum bezighoudt wel. Geduld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zou inderdaad prettig zijn, zoals eerder aangehaald, topics die erg langzaam lopen en waar je ooit 's 1 reactie hebt neergezet. Beetje kaf van het koren scheiden enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Tsja, een topic uit die history slopen is niet zo heel erg moeilijk, da's een simpele delete in een tabel, alleen heb je dan wel het probleem dat niemand meer die relatie ziet, en dat gaan mods niet zo tof vinden. En om daar omheen te proggen is wel weer wat meer werk, waarbij je je kunt afvragen hoe vaak dit echt een probleem is. Maargoed, misschien denkt crisp er anders over, we'll see wanneer 'ie es terug is van het bruinen :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Persoonlijk zie ik het probleem wel; ik heb nogal wat "grote" topics die ik niet per se in mijn MyReact hoef terug te zien. :P

De simpelste oplossing zou een extra koppeltabelletje "IgnoredTopics" zijn, met daarin een link tussen user en topic id. Het ophalen van de topics voor de AT van MyReact zou je dan kunnen doen door een query als:
SQL:
1
2
3
SELECT * FROM Topics WHERE TopicId NOT IN (
    SELECT TopicId FROM IgnoredTopics WHERE UserId = <userid>
)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 17:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Staat dat niet gewoon gelijk aan bookmarken?
Zorg gewoon dat je alle topics waarin je reageert bookmarkt, of een autobookmarkfunctie.
Dan kan je die bookmark zelf ongedaan maken als hij uit de lijst moet.

Imho is een topicuitmyreactverwijderfunctie een vervanger van het bookmark idee, dan kan je die er net zo goed uit gooien.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gonadan schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:19:
Zorg gewoon dat je alle topics waarin je reageert bookmarkt, of een autobookmarkfunctie.

Imho is een topicuitmyreactverwijderfunctie een vervanger van het bookmark idee, dan kan je die er net zo goed uit gooien.
Bookmarks zijn heel wat anders dan topics die ik in mijn post history zie. Ik wil best alles waarin ik reageer in de post history zien maar ik heb toch echt een aparte bookmark-pagina die ik actief gebruik. Vooral vanaf blijven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

moto-moi schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:13:
Tsja, een topic uit die history slopen is niet zo heel erg moeilijk, da's een simpele delete in een tabel, alleen heb je dan wel het probleem dat niemand meer die relatie ziet, en dat gaan mods niet zo tof vinden. En om daar omheen te proggen is wel weer wat meer werk, waarbij je je kunt afvragen hoe vaak dit echt een probleem is. Maargoed, misschien denkt crisp er anders over, we'll see wanneer 'ie es terug is van het bruinen :P
Heb je ook enig idee hoe Fok dat dan doet? Daar kan het zoals gezegd sinds kort ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:57

Reptile209

- gers -

* Reptile209 schopt zijn topic daarover onder de aandacht: \[forum/feat] Automatisch bookmarken bij quick reply. Misschien een aardig argument om dat nog eens te heroverwegen, en iedereen aan de bookmarks te helpen? ;)

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Reptile209 schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:48:
[...]

* Reptile209 schopt zijn topic daarover onder de aandacht: \[forum/feat] Automatisch bookmarken bij quick reply. Misschien een aardig argument om dat nog eens te heroverwegen, en iedereen aan de bookmarks te helpen? ;)
Dat is toch niet helemaal wat ik bedoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023

Nee, want ik gebruik de bookmarkfunctie voor topics waarin ik niks nuttigs heb te melden, maar die ik wel wil volgen. Als dat er niet zou zijn krijg je dat mensen onzinnige posts gaan plaatsen, enkel voor de reminder in hun myreact. Ik zou de verwijderfunctie dan ook heel handig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 17:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Flying Bobman schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 01:43:
Nee, want ik gebruik de bookmarkfunctie voor topics waarin ik niks nuttigs heb te melden, maar die ik wel wil volgen. Als dat er niet zou zijn krijg je dat mensen onzinnige posts gaan plaatsen, enkel voor de reminder in hun myreact. Ik zou de verwijderfunctie dan ook heel handig vinden.
Als je gewoon alle topics bookmarked die je wilt volgens kan dat best.
Bookmarks kan je namelijk verwijderen.
Wat dat betreft is het gewoon hetzelfde.

Onderhand heb ik wel van verschillende personen begrepen dat bookmarks vaak voor andere topics gebruikt worden.
De posthistorie is alleen om bij te houden of er iemand mogelijk op jou gereageerd heeft.
De bookmarks zijn om topics aan te geven waar je nog in wilt reageren of die je gewoon wilt onthouden voor later als naslagwerk o.i.d.
In dat licht snap ik de wens om beide zaken te kunnen scheiden en snap ik ook de noodzaak voor een filter-/verwijderoptie.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
NMe schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:18:
Persoonlijk zie ik het probleem wel; ik heb nogal wat "grote" topics die ik niet per se in mijn MyReact hoef terug te zien. :P

De simpelste oplossing zou een extra koppeltabelletje "IgnoredTopics" zijn, met daarin een link tussen user en topic id. Het ophalen van de topics voor de AT van MyReact zou je dan kunnen doen door een query als:
SQL:
1
2
3
SELECT * FROM Topics WHERE TopicId NOT IN (
    SELECT TopicId FROM IgnoredTopics WHERE UserId = <userid>
)
Als iemand als HlpDsK zijn hele MyAT zou leeggooien, zou het met jouw datamodel veel werk kosten om zijn MyAT op te genereren. Voor elke rij moet immers gecontroleerd worden of hij niet in een andere tabel voorkomt.
Op FOK! zijn history en MyAT geheel losgekoppeld, zodat je ook topics aan de lijst kunt toevoegen zonder erin te posten. Toevallig weet ik dat ze dat gedaan hebben met twee flags, eentje die aangeeft of een post in de history voorkomt, en eentje die aangeeft of een post in de MyAT voorkomt. Vanwege de grote overlap tussen beide tabellen, zouden twee losse tabellen veel groter zijn. Daarbij speelt mee dat de records relatief klein zijn, zodat de overhead per rij door InnoDB relatief erg groot is.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Zijn er nog vorderen op dit gebied? :)

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:35

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

* MueR mompelt iets met
moto-moi schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 17:22:
Kicken is nooit nodig, alles wordt gelezen en als er een update is vanuit de devvers melden ze dat vanzelf.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik zou toch willen kicken met de vraag of er een update gegeven kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Geen bericht = geen update. Het staat niet voor niks in de post die je citeert. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Kon zo snel niet een topic vinden dat hierover ging, maar hoe kan ik een "verwijderd" topic weer terugkrijgen in myReact? Ik had er per ongeluk 1 verwijderd, nu dacht ik dat deze wel terugkwam als ik er weer in reageerde, maar helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Klik op "Je hebt X verborgen topics" in je post history en klik op het groene plusje achter het topic. :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
My bad niet gezien :):P
Pagina: 1