Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
het voorwerk kun je ook nog mooi opnemen dan zelfsMagic schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:17:
[...]
Met de 7D kun je filmpjes maken van de eerste stapjes van je kind.
Dat argument heeft wel wat voorwerk though.
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Verwijderd
Even kijken wanneer ik tijd heb om te update maar ben benieuwd of dit de problemen met de Err 02 daadwerkelijk oplost met mijn Sandisks.Locks schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:07:
[...]Linkje naar nieuwe firmware
2.Fixed a rare phenomenon in which there were cases where “Err 02″ appeared when repeatedly shooting still images with specific CF cards.
Edit:
Heb de update uitgevoerd via de CF methode en ben benieuwd of de problemen nu opgelost zijn met mijn Sandisk kaartjes.
Edit 2:
Inmiddels is de Update van de site verwijderd... Ga je je toch afvragen waarom. De Japanse site staat ie nog niet bij waar je normaal heen wordt gestuurd voor een update van de firmware.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2011 22:37 ]
Verwijderd
Heb de update ook gedaan... Vooralsnog 3 grote bursts gedaan... so far so good!Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:39:
[...]
Even kijken wanneer ik tijd heb om te update maar ben benieuwd of dit de problemen met de Err 02 daadwerkelijk oplost met mijn Sandisks.
Edit:
Heb de update uitgevoerd via de CF methode en ben benieuwd of de problemen nu opgelost zijn met mijn Sandisk kaartjes.
Edit 2:
Inmiddels is de Update van de site verwijderd... Ga je je toch afvragen waarom. De Japanse site staat ie nog niet bij waar je normaal heen wordt gestuurd voor een update van de firmware.
Hopen dat t zo blijft... (Het terugtrekken van de update baart me eigelijk ook wel zorgen...)
1. Het is mijn geld en ik doe ermee wat ik wil. (Als je zelf beslissingen mag maken over jouw geld)
2. Scherpere en mooiere foto´s van je vriendin kan je maken en met wat nabewerking super model pics. Kan ze haar Hyves en Facebook mee opleuken.
3. Mooiere vakantie fotos die zij kan laten zien aan familie en vrienden.
4. 5 Tassen / jaar, 10 paar schoenen / jaar en wekelijks een setje kleding kost gemm 300 euro per maand,..
Dat is op jaar basis: 3600 euro,.
5. Hobbies kosten geld en ik wil me hier vollop in gaan verdiepen...
6. Ik zou wellicht ook wat geld verdienen met mijn hobby en daarom heb ik een betere camera nodig.
7. Zo kan ik mooi de toekomstige trouwerijen fotograferen en nog wat geld verdienen ook.
Als je dan nog niet 5000 euro bij elkaar heb geraapt, dan weet ik het niet meer
Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Iso 100marceltuit schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 20:47:
[...]
hmm, ik heb wel her en der gekleurde pixels bij lange sluitertijden, maar niet zo veel als jij hier laat zien. en die paar worden inderdaad keurig door lightroom weggehaald.
misschien schot voor open doel, maar op welke iso is die foto genomen
Het rare is dus, dat ik met een sluitertijd van 2.5 minuut bijvoorbeeld, en een hogere ISO, minder van dit soort vreemde pixels er tussen heb zitten. Zeg maar...enkel de echt dode pixels (stuk of 3 geloof ik).
misschien dat je op iso100 te min licht krijgt om ruisvrij te werken ? De ruisprestaties van de 7D zijn gewoon erg sterk, mits je correct belicht, maar iso100 zou toch nog de beste ruispretaties moeten leveren normaal gezien. Misschien dat je toch meerdere pixels hebt die op kiepen staan op je sensor ?tss68nl schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 08:37:
[...]
Iso 100
Het rare is dus, dat ik met een sluitertijd van 2.5 minuut bijvoorbeeld, en een hogere ISO, minder van dit soort vreemde pixels er tussen heb zitten. Zeg maar...enkel de echt dode pixels (stuk of 3 geloof ik).
Verwijderd
Ik vind het ook een vreemd verhaal. Ik heb de 1.2.5 er inzitten en al aardig wat foto's geschoten en zo op het eerste gezicht geen problemen tegen gekomen.TimMer schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 22:44:
Nog steeds geen nieuws over die update 1.2.5; ik vind het een uitermate vreemd verhaal...
Kan ook nog niet uitsluiten of de err 02 problemen zijn oppgelost. Mijn sandisks maar is gebruiken om te kijken of het opgelost is.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2011 16:15 ]
Verwijderd
Ik heb vandaag in elk geval een flink aantal high speed bursts geschoten, gister nog een paar keer de buffer volgeknald zonder problemen. Allemaal met de sandisk kaart die eerst problemen gaf...Verwijderd schreef op zondag 24 april 2011 @ 16:14:
[...]
Ik vind het ook een vreemd verhaal. Ik heb de 1.2.5 er inzitten en al aardig wat foto's geschoten en zo op het eerste gezicht geen problemen tegen gekomen.
Kan ook nog niet uitsluiten of de err 02 problemen zijn oppgelost. Mijn sandisks maar is gebruiken om te kijken of het opgelost is.
Kortom: ik ben tevreden met de update, mijn problemen lijken opgelost!
Tot er een officiële release is blijf ik zelf nog wel even met versie 1.2.3 rondlopen; ben altijd erg voorzicht met firmware updates, zeker op zeer dure apparatuur zoals de 7D.
[ Voor 42% gewijzigd door TimMer op 24-04-2011 20:57 ]
Verwijderd
Me tooTimMer schreef op zondag 24 april 2011 @ 20:55:
Ik hoop voor jullie dat er geen ellende ontstaat door die firmware...
Oh well, 't is firmware, dus software. Zolang het update mechanisme niet is geblokkeerd is er niet veel aan de hand... ('k weet ook niet wat Canon vraagt voor het opnieuw flashen bij een 'brick')...
Hoe verwerk en bekijk ik video's van de 7D? Ik heb behalve windows movie maker geen echt bewerkings programma. En met de software van canon lukt het me ook niet. Iemand tips?
Google is your friend
Verwijderd
Kijk eens naar Sony Vegas Movie Studio HD Platinum.Scirocco schreef op maandag 25 april 2011 @ 12:04:
Komt die video-noob vraag:
Hoe verwerk en bekijk ik video's van de 7D? Ik heb behalve windows movie maker geen echt bewerkings programma. En met de software van canon lukt het me ook niet. Iemand tips?
Redelijk snel te begrijpen en veel online tutorials (met instructievideo's) voor te vinden.
Een leuk DVD menu flans je vervolgens in elkaar met Sony DVD Architect (ook voor Bluray).
Kosten vallen ook erg mee.
Zie ook: http://www.sonycreativesoftware.com/vegassoftware
Maar is er geen manier om alleen de filmpjes ff te converteren zodat ik ze in ieder geval kan bekijken etc?
Ik wil me de komende tijd wel gaan verdiepenin video, maar ben de laatste tijd nogal druk. Dus als ik de filmpjes al kan bekijken en delen ben ik voorlopig even tevreden. In de zin van; het begin is er. Want nu kan ik er niks mee.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Vanuit lightroom opent hij met windows movie maker, maar dan loopt ie vaak ff vast om vervolgens af te breken. Misschien kan mn computer t niet aan.. 1200 7D raws vind hij namelijk ook niet zo lekker.. Na ongeveer 400 fotos word t m teveel en stopt hij ermee..
The devil is in the details.
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Ja met importeren heeft hij het zwaar, er staan ongeveer 10.000 foto's op nu.Ventieldopje schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 22:12:
Lightroom met 1200 foto's kan hij niet aan? Ik denk dat je computer dan niet sterk genoeg is om filmpjes te werken
Na het importeren gaat het prima.
Ik zal t nog eens via verkenner proberen..
EDIT: Ik zie nu dat hij vanuit lightroom opende in Windows Live movie maker, heb net geopend in de normale WMM, maar bij het importeren zegt hij dat ik een codec mis.
Welke codec heb ik nodig?
[ Voor 20% gewijzigd door Scirocco op 26-04-2011 22:19 ]
http://www.videolan.org/vlc/
Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...
Waarom ben je het in Windows (Live) Movie Maker aan het openen, als je het alleen maar wilt bekijken?Scirocco schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 22:14:
[...]
Ja met importeren heeft hij het zwaar, er staan ongeveer 10.000 foto's op nu.
Na het importeren gaat het prima.
Ik zal t nog eens via verkenner proberen..
EDIT: Ik zie nu dat hij vanuit lightroom opende in Windows Live movie maker, heb net geopend in de normale WMM, maar bij het importeren zegt hij dat ik een codec mis.
Welke codec heb ik nodig?
The devil is in the details.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Hmmm, vreemd want bij mij onder win7 x64 werken 1080p filmpjes niet zo lekker met VLC, maar wel met WMP en Splash.nero355 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 13:43:
Onder Windows 7 doen zowel WMP als VLC aan DXVA ondersteuning en spelen mijn 7D filmpjes zonder gezeik af : Windows 7 heeft lekker veel codecs in huis out of the box zeg maar
Is er al nieuws over firmware update 1.2.5 trouwens?
Mocht je er niet uit komen met die codecs en dingen wil ik zo wel ff kijken voor je, schiet ik snel even een filmpje
www.maartendeboer.net
ATI 2400XT / 4350 / 5870 / nVidia 9300 "ION" / nVidia 470 GTX
Zomaar wat CPU's en GPU's in een paar systemen waar het allemaal perfect werkt
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8
Eerste keer voor mij, spannend!
Update is complete! 1.2.3 -> 1.2.5

[ Voor 13% gewijzigd door Ventieldopje op 27-04-2011 16:46 ]
www.maartendeboer.net
Verwijderd
Die melding had ik al helemaal niet met m'n 16 Gb Sandisk Extreme (60Mb/s) maar ik ben blij met de firmware én een goedwerkende reserve CF Card.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2011 15:57 ]
Verwijderd
Verder nog geen andere rare dingen in deze firmware tegen gekomen.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2011 20:11 ]
Op de 7D kan je heel goed witbalans zelf instellen met 'kleurtemperatuur' waar je zelf de K-waarde kan instellen.
Maar ik heb nu geen beeld van hoe warm of koud andere witbalans instellingen zijn.
Als ik bijvoorbeeld iets meer of minder warm beeld wil dan 'bewolkt weet ik dus niet welke K-waarde ik moet instellen.
Waar kan ik zien hoeveel K elke witbalans is?
- via topdisplay natuurlijk niet
- via quick menu ook niet
- what's left?
Verwijderd
Althans, ik vind het erg irritant
Als ik dat verstel, dus bijv. de sluitertijd verander, dan gebeurt dat gewoon. Maar als ik dan wacht tot de camera in standby gaat, en ik wil weer een foto maken, dan staat de sluitertijd weer op 1/80.
En dat is simpelweg K.U.T.

Al met al vanmiddag dus maar op de Tv modus geschoten, en wat instellingen gewijzigd. want die bewaarde wel netjes de waardes.
edit: volgens http://www.kenrockwell.com/canon/7d/users-guide/
zou dat horen:
Eigenlijk heb je dan toch geen drol aan die Custom 1/2/3? Tenzij je ze voor elke situatie weer opslaat, maar wat op het ene moment qua sluitertijd bruikbaar is kan 5 min. later totaal zinloos zijn doordat de zon doorbreekt.These changes will stay until the camera times-out, usually one minute (you can change that duration in the menus), and the next time you go to shoot, even if you had changed something, you're back at your saved settings.
enige oplossing is blijkbaar dit:
To Make a Longer Change to a Stored Setting
The 7D system allows all sorts of ways to make things easier.
As we just learned, if you change something in a C mode, after the camera resets in usually about a minute, all your temporary settings are reset.
What if you want to keep using slightly different settings for a longer period of time?
Easy!
If you want to save your temporary settings for up to about a half-hour or so, while in a C setting, press:
MENU > WRENCH • > Auto Power Off > (select longer time period) > SET.
Now the 7D will work in your C mode in your new settings for that period of time after you make your last shot, and then after that time (30 minutes maximum), automatically reverts to whatever you saved in that C setting. (If you leave that C setting and return, it also resets instantly.)
Here's the clever part: you keep that setting for 30 minutes, and when the 7D resets to your saved C setting, the time-out period also reverts to whatever you saved before, probably one minute! Thus you can alter a C setting for a while, it won't change, and when you're done, Voilà!, the 7D gets you back to where you wanted to be automatically!
[ Voor 49% gewijzigd door _ferry_ op 29-05-2011 16:11 ]
Nog even nagezocht, volgens mij is het sinds firmware v1.1.1 al niet anders geweest.
[ Voor 12% gewijzigd door HappyChainsaw op 30-05-2011 16:18 ]

Directie was al ingelicht, maar is ongetwijfeld niet blij...
Nog suggesties voor een goeie betaalbare geheugenkaart die ook goed film aankan?
Klinkt bekend
Heb zelf deze Transcend 400x 32gb gekocht bij Dataio (goedkoopste en 5 sterren) nadat ik nogal wat berichten zag over errors in combinatie met de Sandisk kaartjes. Bevalt uitstekend, haal zo'n 21 full size raw's in burst voordat enige vertraging optreedt. Filmen gaat ook soepeltjes, al heb ik alleen nog maar een kleine stukjes film geschoten om te testen.
MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb
Mooi, die heb ik ook maar besteld!NrG_82 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:29:
[...]
Klinkt bekend![]()
Heb zelf deze Transcend 400x 32gb gekocht bij Dataio (goedkoopste en 5 sterren) nadat ik nogal wat berichten zag over errors in combinatie met de Sandisk kaartjes. Bevalt uitstekend, haal zo'n 21 full size raw's in burst voordat enige vertraging optreedt. Filmen gaat ook soepeltjes, al heb ik alleen nog maar een kleine stukjes film geschoten om te testen.
Ik wel nog ruzie thuis over de aanschaf, maar nadat ze zelf wat foto's had gezien en gemaakt, was het al snel weer goed
Verwijderd
Dat is inderdaad ook een goed kaartje heb zelf een 8GB versie ervan.NrG_82 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:29:
[...]
....nadat ik nogal wat berichten zag over errors in combinatie met de Sandisk kaartjes....
Echter zijn de problemen met de Sandisks met een nieuwe Firmware versie (v1.2.5) wel opgelost dus ik zou nu ook zo zonder problemen weer Sandisk gebruiken.
EDIT: Ben er al achter, het is het opklap mechanisme van de ingebouwde flitser, die hoor je heel zachtjes, is wel opluchting, dacht dat er iets los zat ofzo

[ Voor 64% gewijzigd door Donnie op 10-06-2011 10:14 ]
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Ja dat de problemen na de FW update opgelost waren, las ik ook na het posten van m'n bericht iddVerwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:26:
[...]
Dat is inderdaad ook een goed kaartje heb zelf een 8GB versie ervan.
Echter zijn de problemen met de Sandisks met een nieuwe Firmware versie (v1.2.5) wel opgelost dus ik zou nu ook zo zonder problemen weer Sandisk gebruiken.
Maar ach, die van Transcend lees ik ook goede verhalen over en zijn ook nog een stukje goedkoper..
MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb
Eindelijk ben ik erachter hoe je met het tooltje gphoto2 het totaal aantal gemaakte sluiterbewegingen van een 7D kunt uitlezen. Je moet wel even een Linux of OSX bak bij de hand hebben (of van een live cdtje booten).
1
2
3
4
| $> gphoto2 --auto-detect Model Port ---------------------------------------------------------- Canon EOS 7D usb:002,009 |
1
2
3
4
| $> gphoto2 --get-config /main/status/shuttercounter Label: Shutter Counter Type: TEXT Current: 28393 |
Dat getal komt redelijk overeen met wat ik op gevoel dacht dat het moest zijn.
Verwijderd
Het was heel verschillend volgens mij. De problemen waren voornamelijk te zien met de Sandisk Ultra 30MB/s kaartjes. Ik heb zelf 2 Sandisk Ultra 30MB/s 8GB kaartjes en had met beide de problemen. Ook nog andere Sandisk Ultra's en Extreme kaartjes en ook Zo'n Transcend 400x kaartje en met die helemaal geen problemen.HappyChainsaw schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 15:13:
Ik gebruik zowel een Sandisk Extreme 60 MBps Ultra 16GB (anderhalf jaar) en een Transcend 400x 64GB (twee maanden), nooit problemen gehad.
Maar nu met de nieuwe firmware geen problemen meer met mijn 2 Sandisk Ultra 30MB/s 8GB kaartjes.
Wel erg jammer want dat was precies de foto uit de reeks die ik wilde hebben maar die is bijna 3 stops onderbelicht @ ISO 1000, dus dat word niks
Had ik hier ook poosje terug, al schoot ik nauwelijks in burst. Ik lag foto's te maken van een of ander noors vogeltje, plat op buik. Stuk of 4 foto's waren zwaar onderbelicht, met precies dezelfde onveranderde instellingen. Geen idee hoe dat kwamScirocco schreef op zondag 12 juni 2011 @ 19:34:
Vandaag bij t fotograferen had ik opeens een foto ertussen die 2 2/3 stops onderbelicht was. Ik was nog net niet aan t bursten maar schoot aardig wat foto's in snelle tijd. Tussen 1 van die fotos zat er opeens 1 die veel donkerder was. Ik had geen instellingen veranderd en hij geeft ook niet aan dat ik de belichtingscompensatie heb aangepast. Foutje van de belichting gok ik? Nooit eerder gehad, jullie?
Wel erg jammer want dat was precies de foto uit de reeks die ik wilde hebben maar die is bijna 3 stops onderbelicht @ ISO 1000, dus dat word niks
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Nu is het makkelijk om gelijk naar San Disk te gaan kijken, iets wat ik normaal ik ook zou toen maar ik ondervind sinds ik een 7D heb regelmatig erros met de kaart die ik nu heb San Disk 8GB 200x.
Nu heb ik er een beetje haast mee en wil ik nog een 8GB hebben voor donderdag, aangezien ik zaterdag een grote foto/film opdracht heb heb ik niet genoeg aan 8GB.
Wat voor kaart raden jullie mij aan die qua prestaties en prijs hetzelfde is als de SD 8GB 200x
Thanks
Doorzoek het topic eens op Sandisk, dan zul je lezen dat die errors in vrijwel alle gevallen verholpen worden door een firmware update.Richard! schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:18:
Ik ben op zoek naar een 2e 8GB Compact Flash.
Nu is het makkelijk om gelijk naar San Disk te gaan kijken, iets wat ik normaal ik ook zou toen maar ik ondervind sinds ik een 7D heb regelmatig erros met de kaart die ik nu heb San Disk 8GB 200x.
Nu heb ik er een beetje haast mee en wil ik nog een 8GB hebben voor donderdag, aangezien ik zaterdag een grote foto/film opdracht heb heb ik niet genoeg aan 8GB.
Wat voor kaart raden jullie mij aan die qua prestaties en prijs hetzelfde is als de SD 8GB 200x
Thanks
Mocht je het toch niet vertrouwen en voor de zekerheid een ander merk kaartje erbij willen (kaartjes heb je niet snel genoeg, zeker 8gb kaartjes niet met 18mp RAW files...), ik heb zelf vanwege de positieve verhalen in dit topic een Transcend 32gb 400x kaartje besteld en die bevalt prima. Deze is er ook wel in 8gb en 16gb versie.
Verwijderd
Maar: Artikel is tijdelijk uitverkocht in onze webshop.......
Kan ik de MM maar beter vergeten en 'm voor 1299,- bij Redcoon halen?
Je kunt ook contact opnemen met een lokale MM?Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 09:51:
Mijn 7D is gestolen op vakantie en nu staat ie in de pricewatch bij MM voor 1259,-
Of contact opnemen met de webshop. Wellicht dat ze hem binnenkort weer binnen krijgen of dat die altijd middels op bestelling gaat.
Verwijderd
Maar ik ga zo dan toch maar bellen.Een vestiging heb ik al gebeld maar konden?wilden me niet wijzer maken...
Ik heb al een kontaktformulier ingevuld voor de webshop maar nog niets gehoord.
Nu zit ik hem echter op mijn pc te bekijken via quicktime, en het filmpje schokt gigantisch; terwijl het op het schermpje van de camera wel goed te zien is. Hier heb ik ook op een laptop en andere pc hier in huis last van.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Als ik een willekeurig .MOV filmpje van internet afpluk heb ik er namelijk geen last van...
(en ja ik ben redelijk noob met filmpjes...)
Wat is je CPU verbruik etc wanneer je het filmpje bekijkt? Het is toch FullHD voor zover.
Waar zou ik dan goede codecs vandaan moeten halen? (canon site vind ik niks...)
[ Voor 9% gewijzigd door Polariteit op 14-07-2011 11:53 ]
Ik gebruik VLC en die schokt veel minder tot bijna niet.marceltuit schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:38:
Tijdens de vakantie voor het eerste eens geprobeerd een filmpje te maken met mijn 7D (ja en ik heb hem al bijna een jaar).
Nu zit ik hem echter op mijn pc te bekijken via quicktime, en het filmpje schokt gigantisch; terwijl het op het schermpje van de camera wel goed te zien is. Hier heb ik ook op een laptop en andere pc hier in huis last van.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Als ik een willekeurig .MOV filmpje van internet afpluk heb ik er namelijk geen last van...
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Dit allemaal zonder schokken of wat dan ook
/Serieus : Wat voor specs hebben we het over ? Een beetje C2D of X2 zou het moeten kunnen afspelen denk ik, vooral via DXVA eventueel.
Mooi niet naar de MM dan, als ze je zo behandelen zou ik er geen klant willen zijn. Bestel hem dan inderdaad ergens anders.Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 10:34:
Een lokale MM heb ik niet echt,ze zijn allemaal minstens 3 kwartier autorijden verwijderd.. (Noordwijk)
Maar ik ga zo dan toch maar bellen.Een vestiging heb ik al gebeld maar konden?wilden me niet wijzer maken...
Ik heb al een kontaktformulier ingevuld voor de webshop maar nog niets gehoord.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Kijk je rechtstreeks vanaf je CF kaart? Dan gaat 'ie namelijk niet soepel afspelen.Arunia schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 09:59:
[...]
Je kunt ook contact opnemen met een lokale MM?
Of contact opnemen met de webshop. Wellicht dat ze hem binnenkort weer binnen krijgen of dat die altijd middels op bestelling gaat.
Die statusbalk duidt er volgens mij eerder op dat de PC het filmpje niet snel genoeg in kan laden. Filmpjes zijn aardig groot in omvang, dus als je het via CF kaartje afspeelt zoals hierboven ook wordt geopperd, zou het goed kunnen dat de doorvoersnelheid te laag is, en niet zo zeer dat je PC te traag is om filmpje af te spelen.marceltuit schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:30:
WMP kan geen .MOV filmpjes afspelen helaas, maar met VLC gaat het idd stukken beter. De schokken zijn iig stukken minder in aantal. Wel zie ik hierin elke keer als het beeld 'stilvalt' een soort statusbalkje lopen; dus ik begin toch sterk het vermoeden te krijgen dat de computers hier in huis de filmpjes gewoon niet aankunnen
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
*Normaalgesproken importeer ik de foto's naar mijn pc altijd via de CF-reader. Deze is helaas verrot, dus nu moet het even via de USB-kabel. Nu gaat dit 'in etappes' aangezien de camera tijdens het kopieren uitvalt, ik vermoed omdat hij denkt dat de camera niet gebruikt wordt en dus in een powersave modus springt. Iemand enig idee of dit te wijzigen is?
*Kan het kloppen dat One shot focus (of hoe het ook heten mag) scherper is dan AI focus en AI servo?
Ga naar Redcoon en zeg dat je hem in de MM voor 1259,- kunt krijgen. Met wat geluk doen ze er die 40,- nog wel van af.Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 09:51:
Mijn 7D is gestolen op vakantie en nu staat ie in de pricewatch bij MM voor 1259,-
When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia
ai servo heb ik het diee dat hij soms "doorklikt" als hij nog net niet zijn focuspunt bereikt heeft. Met bursten erbij valt het niet op, als je voor 1 foto gaat, zie je het vaker terugkomen (zo net voor de focus, spot on, en opeens na de focus). Ik denk / vermoed dat het moedwillig erin zit, omdat hij zo snel mogelijk moet focussen of zo, dat het niet al te precies gaat en beter dat je al een shot hebt vlak voor het beeld perfect in focus komt, dan helemaal niets oid. / of het komt door de voorspelling waar hij moet focussen.marceltuit schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 07:12:
Even een tweetal vraagjes over mijn 7D:
*Normaalgesproken importeer ik de foto's naar mijn pc altijd via de CF-reader. Deze is helaas verrot, dus nu moet het even via de USB-kabel. Nu gaat dit 'in etappes' aangezien de camera tijdens het kopieren uitvalt, ik vermoed omdat hij denkt dat de camera niet gebruikt wordt en dus in een powersave modus springt. Iemand enig idee of dit te wijzigen is?
*Kan het kloppen dat One shot focus (of hoe het ook heten mag) scherper is dan AI focus en AI servo?
Dat is ook logisch omdat het bedoelt is voor bewegende objecten en zal hij constant door blijven focussenpolthemol schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 08:56:
[...]
ai servo heb ik het diee dat hij soms "doorklikt" als hij nog net niet zijn focuspunt bereikt heeft. Met bursten erbij valt het niet op, als je voor 1 foto gaat, zie je het vaker terugkomen (zo net voor de focus, spot on, en opeens na de focus). Ik denk / vermoed dat het moedwillig erin zit, omdat hij zo snel mogelijk moet focussen of zo, dat het niet al te precies gaat en beter dat je al een shot hebt vlak voor het beeld perfect in focus komt, dan helemaal niets oid. / of het komt door de voorspelling waar hij moet focussen.
www.maartendeboer.net
De samenvatting (handig om in je portemonnee te bewaren oid):

Met Cf.Fn III 2 kan je dus aangeven of focussen prio heeft of scherpe plaatjes.
[ Voor 48% gewijzigd door breinonline op 28-07-2011 21:02 ]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
interessant, tnx!breinonline schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 20:48:
Het ligt ook aan je AI Servo instelling, hier heb ik al eens een post over gemaakt: breinonline in "Canon EOS 7D".
[afbeelding]
Iemand enig idee of het mogelijk is de firmware te updaten zonder CF-cardreader?
hey tnx, daar is het idd mee gelukt.Radiant schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 19:00:
Je kan ook de firmware updaten vanuit EOS Utility.
Moet ik dan gewoon instelling 1 hebben?
Ik heb een 7d met (oa) een 24-70L maar gebruik al servo eigenlijk nooit en wil er wat mee gaan expirimenteren namelijk.
Zoiets als dit had ik in gedachte.

Oude post maar toch bedankt.breinonline schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 20:48:
Het ligt ook aan je AI Servo instelling, hier heb ik al eens een post over gemaakt: breinonline in "Canon EOS 7D".
[afbeelding]
Ik neem hem mee. altijd handig om te weten ja.
Je andere links heb ik ook even doorgenomen. Al Servo op een 7d is wel ff een poepie anders als op mijn 40D waar ik het vroeger sporadisch op heb gebruikt.
[ Voor 29% gewijzigd door Donstil op 19-09-2011 23:26 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Verwijderd
Toevallig het weekend zelf met AI Servo zitten experimenteren en wat ik fijn vond werken was de Camera op AI Servo zetten en dan de focus mode pakken dat alle focus punten actief zijn. In AI Servo kan je dan een start focus punten kiezen(1 van de 19) en bij half indrukken blijft de 7D het object volgen waar je op begonnen bent.Donstil schreef op maandag 19 september 2011 @ 23:17:
Ik wil auto's op straat volgen met Al Servo.
Ik heb een 7d met (oa) een 24-70L maar gebruik al servo eigenlijk nooit en wil er wat mee gaan expirimenteren namelijk.
Heb dit toen met Honden gedaan en dat werkte erg goed moet ik zeggen. Dat is denk ik ook wel voor elkaar te krijgen met Auto's.
Hoe bedoelje "blijft hij het voorwerk volgen waar je op bent begonnen"?Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 10:24:
[...]
Toevallig het weekend zelf met AI Servo zitten experimenteren en wat ik fijn vond werken was de Camera op AI Servo zetten en dan de focus mode pakken dat alle focus punten actief zijn. In AI Servo kan je dan een start focus punten kiezen(1 van de 19) en bij half indrukken blijft de 7D het object volgen waar je op begonnen bent.
Heb dit toen met Honden gedaan en dat werkte erg goed moet ik zeggen. Dat is denk ik ook wel voor elkaar te krijgen met Auto's.
Je begint bv op het middelste focus punt met een auto welke gaat rijden en op focus punten rechts komt. Dan stelt de camera rechts scherp ipv in het midden waar je bent begonnen?
Of snap ik dat nou net verkeerd?
Hij verschuift dus automatisch de punten om focus te houden als je onderwerp verplaatst in je zoeker.
Ooh gaaf ja, dat bedoelde ik.Scirocco schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 19:53:
Nope, zie deze video.
Hij verschuift dus automatisch de punten om focus te houden als je onderwerp verplaatst in je zoeker.
[video]
Verwijderd
Als ik een vliegtuig volg, dan focus ik bijv. op de neus, maar naar mate het toestel zich voor mijn beeld langs beweegd wil ie dan soms ook op het puntje van de vleugel of een motor focussen.
Daarom zet ik hem meestal dan maar in alleen de center point, buiten de zone Af om.
(Zone AF zijn die haken om je focus punten heen).
Verwijderd
Daarbij heb je bij auto's helemaal geen last van uitstekende dingen dus heb je er als het goed is helemaal geen last van.
Het is gewoon een kwestie van proberen en kijken wat je het lekkerste vind werken.
C.fn. III 3 verzetten helpt niet?Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 22:32:
Soms is die zone AF wel irritant omdat ie naar het dichts bijzijnde gaat focussen.
Als ik een vliegtuig volg, dan focus ik bijv. op de neus, maar naar mate het toestel zich voor mijn beeld langs beweegd wil ie dan soms ook op het puntje van de vleugel of een motor focussen.
Daarom zet ik hem meestal dan maar in alleen de center point, buiten de zone Af om.
Heb je bij zo'n lange afstand sowieso niet een DoF van tientallen meters? Dan zou dat toch geen probleem mogen zijn?Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 22:32:
Soms is die zone AF wel irritant omdat ie naar het dichts bijzijnde gaat focussen.
Zet dan effe dit plaatje erbij :breinonline schreef op donderdag 22 september 2011 @ 21:12:
C.fn. III 3 verzetten helpt niet?

Dan weten we allemaal waar het over gaat
Engels FTW!!! bij mij trouwens. Werkt makkelijker i.c.m. Google
Ja dat vind ik ook, maar canon gebruikt soms nogal ingewikkelde termen..nero355 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 14:18:
Staat in dit topic
Engels FTW!!! bij mij trouwens. Werkt makkelijker i.c.m. Google
Waar in dit topic?
C.fn. in topic search bovenaan rechtsScirocco schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 15:26:
Ja dat vind ik ook, maar canon gebruikt soms nogal ingewikkelde termen..
Waar in dit topic?
* nero355 moest er toevallg aan denken dus effe search gedaan en het plaatje gevonden... iets met teveel onzinnige dingen onthouden
Hiervoor gebruik ik gewoon manual focus.Donstil schreef op maandag 19 september 2011 @ 23:17:
Ik wil auto's op straat volgen met Al Servo.
Zoiets als dit had ik in gedachte.
[afbeelding]
[...]
Oude post maar toch bedankt.
Ik neem hem mee. altijd handig om te weten ja.
Je andere links heb ik ook even doorgenomen. Al Servo op een 7d is wel ff een poepie anders als op mijn 40D waar ik het vroeger sporadisch op heb gebruikt.

Zeker bij auto's weet je precies waar de auto zal rijden, namelijk in de rijbaan. Daarnaast staat de camera op
een hoge F waarde waardoor je en een langzamere sluitertijd hebt en een grote scherptediepte. Het is dus niet zo heel belangrijk dat de auto perfect in focus is.
Gewoon camera op langzame sluitertijd (bovenstaande foto is op 1/30e), hoge F waarde, prefocus op de rijbaan , auto blijven volgen en ondertussen afdrukken.
Bovenstaande foto van de trabant heb ik trouwens wel gefocusseerd tijdens het volgen, omdat ik alleen tijd had van tevoren de sluitertijd/ diafragma in te stellen toen die al vlak bij was. Maar ook dat met manual focus.
[ Voor 8% gewijzigd door RobertJRB op 24-09-2011 12:45 ]
Leica MM + Sony A9
Zit ik net de foto's uit te zoeken, kom ik opeens de volgende drie foto's van dezelfde meeuw tegen:

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? moet ik vrezen voor een bug in de camera? moet ik vrezen voor mijn camera, of is het een 'bekend' issue van het hispeed schieten? ik heb namelijk ook weleens dat er dan opeens een pikdonkere foto tussen zit...
Even voor de duidelijkheid: er stond helemaal NIKS voor mij... en nee het is ook niet mijn hand/vinger
Niet dat het bij 1/8000e wel normaal zou zijn, dus er is zeker iets defect. Of stiekem toch een voorwerp in beeld.
{signature}
Aperture f/8.0
Focal Length 500 mm
ISO Speed 400
Exposure Bias +1/3 EV
Av-program, AI-servo, spotmetering
en nee, er was absoluut niks tussen mij en de vogel... (behalve water en stenen, > 5 meter beneden mij...)