WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
The devil is in the details.
Hoe verhouden de 7d en 5d3 zich tot elkaar qua AF (precisie, snelheid, in moeilijke omstandigheden e.d.)Hahn schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:59:
Hij moet wel kunnen focussen, laatst vroeg ik me ook af waarom 'ie veel langzamer leek te zijn dan m'n 5D3, maar toen 'ie focus had ging 'ie weer als een speer.
Eigenlijk wel benieuwd naar
*: Jaja, niet onderbouwt en niet gemeten enzo
Al opgelost. ik wou me nieuwe kaartje even testen en had de lens op MF gezet zodat ik niet ergens hoefde te focussen en de dop er niet af te halen maar dan is hij veel trager blijkbaar. met AF aan ging hij weer zoals het hoort.Hahn schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:59:
Hij moet wel kunnen focussen, laatst vroeg ik me ook af waarom 'ie veel langzamer leek te zijn dan m'n 5D3, maar toen 'ie focus had ging 'ie weer als een speer.
Zelfde lenzen op 7D en 5D3? Want lens maakt voor mijn gevoel meer uit dan body als het gaat om hunten in het donker.AtleX schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:24:
Ik heb pas geleden zowel een geleende 5D3 als mijn 7D gebruikt tijdens een shoot en de AF van een 5D3 voelde* wat trager maar was in lastige omstandigheden wel een stuk sneller. Mijn 7D stopt er al heel snel mee of blijft een tijd hunten voor 'ie een lock op de verkeerde plek heeft als er fel tegenlicht is en in het donker wordt het ook nogal traag. Wat me bij de 5D3 opviel was dat 'ie een stuk betrouwbaarder was. Met tegenlicht werd de focus amper trager en in het donker bleef 'ie ook gewoon betrouwbaar focussen. Het was wel een momentopname van een uurtje in heel specifieke omstandigheden, maar dat was wat me zo opviel.
*: Jaja, niet onderbouwt en niet gemeten enzo
Kan het echt zo zijn dat de 7d gigantisch veel stroom vreet als je liveview gebruikt (al dan niet icm long exposure)? Of zijn mijn batterijen gewoon brak aan het worden?
Maar het scherm gebruikt natuurlijk ook veel energie ja, zeker als 'ie constant aanstaat. Dus zal voornamelijk dat zijn, denk ik.
Je had ook een Android tablet van €400 kunnen kopen, waarbij je drag&drop doet. Veel gebruiksvriendelijkermelly schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 05:20:
Ik heb speciaal om onderweg fotos te kunnen bekijken en om mijn fotos te backup'en een ipad3 64gig gekocht.
Met de camera connectie kit sluit ik mijn 7D aan op de ipad en gelijk verschijnen de fotos op mijn scherm. .
Tot zo ver gaat alles goed,echter het overzetten wil maar niet lukken.
Ik schiet in RAW en deze fotos krijg ik maar niet naar de ipad.
Een JPG lukt wel,maar als ik een RAW wil overzetten zie ik bij de foto een rode uitroepteken verschijnen en meer niet.
Ik heb gezocht op het internet en het zou gewoon moeten kunnen.
Zowel JPG als RAW kan je overzetten op de ipad
Iemand die weet wat ik fout doe?
Die zie ik bij één webshop voor €24 en voor de rest voor €40-60. €24 is wel mooi, maar €40 of meer dan koop ik liever echte Canon-accu'sNomad schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:55:
ik heb goede ervaring met Jupio batterijen. Anita (mijn vriendin) heeft er 1 in gebruik in haar 5d2 en die doet het al zeker een jaar prima. En Jupio geeft 3 jaar garantie, dus ik ga zeker na 3 jaar de capaciteit even checken en hem anders mooi omruilen voor een nieuwe
[ Voor 66% gewijzigd door Hahn op 01-08-2013 13:44 ]
En hoe oud zijn die van jou? Ben ik wel benieuwd naar; die van mij zijn denk ik al richting de 2 jaar als het niet langer is...Hahn schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:52:
Ik merk laatste tijd ook wel dat m'n namaakaccu's (ook Phottix) een stuk sneller leeggaan dan de originele.
Maar het scherm gebruikt natuurlijk ook veel energie ja, zeker als 'ie constant aanstaat. Dus zal voornamelijk dat zijn, denk ik.
Had paar maanden geleden ook een nieuwe besteld, maar toen die binnenkwam laadde 'ie al niet helemaal op en na 2 keer gebruiken doet 'ie helemaal niks meer

[ Voor 52% gewijzigd door Hahn op 01-08-2013 13:49 ]
Ik ga het eens testen met de originele batterij; en als die het langer volhoudt ga ik er toch serieus over denken om er zo een bij te bestellen. 2 batterijen erdoorheen jagen op een avondje is niet echt leuk meer zeg maar
[ Voor 3% gewijzigd door Polariteit op 01-08-2013 19:09 ]
http://www.eoshd.com/cont...ample-footage-in-the-wild
Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.
Sig
Ik wil graag raw video proberen, maar hij stopt er na zo'n 11 seconden mee. Soms loopt hij vast als ik raw probeer te filmen.
Waarschijnlijk is mn geheugen kaart niet snel genoeg? Is een Transcend 32gb 400x.
Kennen jullie een programma voor mac waar ik de raw video's mee kan omzetten?
Ik hoor graag jullie ervaringen met raw video icm een Canon 7D
[ Voor 8% gewijzigd door Scirocco op 15-12-2014 16:23 ]
Een snelle kaart heb je sowieso nodig omdat RAW video een héél stuk groter is, 11 seconden klinkt als de tijd dat de buffer vol loopt en er dus mee moet stoppen, een sneller kaartje kan dat oplossen.
Met een beetje zoeken zijn er best wat workflows te vinden van mensen, deze bijvoorbeeld: http://rungunshoot.com/magic-lantern-raw-on-the-5dmkiii/
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl
Ook zijn er topics voor camera's als de 60D en 700D, dan lijkt het mij toch dat ook deze minder rijk uitgeruste modellen RAW moeten kunnen filmen.
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Sinds kort heb ik een tamelijk bizar probleem met mijn 7D. De auto-focus werkt niet meer. Bij het half indrukken van de ontspanknop zie je wel dat de lichtmeting wordt gedaan, maar focussen doet hij niet. Logisch gevolg is dat een afdruk maken ook niet lukt.
Dit gebeurt ook met een andere lens erop. Heb de instellingen al teruggezet naar fabriek, een externe ontspanner aangesloten maar niets helpt. Het rare is dat als ik 'm op video-modus zet, de auto-focus wél werkt.

Als ik de lens op M zet en handmatig focus kan ik wel de afdruk maken.
Iemand een idee waar dit eventueel aan zou kunnen liggen?
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Anoniem: 670812
Waarschijnlijk werkt nu de AF wel als je de AF-ON button gebruikt.
Nee dat is het helaas niet, de sluiterknopinstelling staat gewoon op "Meten en AF-start".Anoniem: 670812 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 21:11:
Heb je aan de custom controls gezetten? Je kan daar namelijk de functie aanpassen van de sluiterknop en de AF eraf halen. Deze custom settings worden niet gereset volgens mij als je de camera terug zet naar fabrieksinstellingen.
Waarschijnlijk werkt nu de AF wel als je de AF-ON button gebruikt.
Ik heb alles wat hier staat al bekeken:
http://www.canon.nl/suppo...aq/?itemid=tcm:16-1386151
In de video-modus staat natuurlijk de spiegel opgeklapt. Kan het zijn dat er dan een andere auto-focus detector (of hoe je dat ook noemt) wordt gebruikt dan in de foto-stand?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Yep, in live view doet hij het wel. Heb Canon maar even een mail gestuurd. Hoop niet dat dit een dure grap is om te laten repareren (camera is inmiddels buiten garantie).Gonadan schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 21:26:
In de videostand gaat hij met contrastdetectie werken in plaats van met de aparte fase AF unit. Probeer ook maar eens een foto te maken met liveview, dan doet hij dat ook. Als dat wel werkt is de kans aanwezig dat er iets met je fasedetectie AF mis is.

www.maartendeboer.net
Welke lenzen heb je nu bij je 40D?
Edit: Een Canon 7D kost nu ongeveer €500-€600 tweedehands. De lens is een Canon 15-85 f/3.5-5.6. Prima lens, en samen met de 7D voor €750 wel een redelijke deal. De vraag is dus of je iets aan die lens hebt, of dat je liever met je huidige lenzen door fotografeert. Ik zou zelf eerder voor een Sigma 17-50 f/2.8 of 17-70 f/2.8-4 gaan, aangezien deze een stuk lichtsterker zijn.
[ Voor 70% gewijzigd door Balance op 28-06-2016 10:29 ]
Ik had een 17-70 van Sigma maar deze heb ik verkocht omdat ik gek werd van de autofocus. Dus ik zoek een mooi bereik, IS en snelle AF.Balance schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:25:
[...]
Welke lenzen heb je nu bij je 40D?
Edit: Een Canon 7D kost nu ongeveer €500-€600 tweedehands. De lens is een Canon 15-85 f/3.5-5.6. Prima lens, en samen met de 7D voor €750 wel een redelijke deal. De vraag is dus of je iets aan die lens hebt, of dat je liever met je huidige lenzen door fotografeert. Ik zou zelf eerder voor een Sigma 17-50 f/2.8 of 17-70 f/2.8-4 gaan, aangezien deze een stuk lichtsterker zijn.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Hunten, traag en luidruchtig. Beetje op z'n hollands dusUniversal Creations schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:41:
Was ie dan niet snel of niet nauwkeurig genoeg? Sigma heeft hun 17-70 behoorlijk aangepakt met de opwaardering naar de Contemporary.
Het was inderdaad het eerste type. Is de kwaliteitscontrole van Sigma inmiddels van een hoger niveau? In het verleden was het op de bonnefooi of je een goede versie had.Universal Creations schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:11:
Dan had je de oudste versie zonder HSM. Daarna is nog een HSM versie gekomen en nu is er een Contemporary met nog wat meer verbeteringen.
Ik heb een klein vraagje waar ik online niet helemaal uitkom, ik heb al jaren een 7D welke ik nog regelmatig met veel plezier gebruik.
Nu wil ik wat meer met video gaan doen en ben benieuwd hoe geschikt de 7D daar nou daadwerkelijk voor is.
Daarom ben ik online opzoek gegaan of de 7D auto focus ondersteund tijdens video maar vind hier enorm veel wisselende verhalen over.
Het meerendeel zegt van niet maar een gedeelte zegt van wel sinds firmware 2.0.x (ik zat nog op 1.3 inmiddels geüpgrade naar 2.0.5)
Daarop ben ik eens gaan rommelen met de verschillende video standen (AF mode: Live mode, L Live mode en QuickMode) ik krijg het echter niet voor elkaar.
Iemand hier die weet hoe het zit?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Volgens mij kan je vooraf scherpstellen, starten met filmen en dan tijdens het filmen de ontspanknop indrukken om te focussen.Donstil schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 17:03:
Middag.
Ik heb een klein vraagje waar ik online niet helemaal uitkom, ik heb al jaren een 7D welke ik nog regelmatig met veel plezier gebruik.
Nu wil ik wat meer met video gaan doen en ben benieuwd hoe geschikt de 7D daar nou daadwerkelijk voor is.
Daarom ben ik online opzoek gegaan of de 7D auto focus ondersteund tijdens video maar vind hier enorm veel wisselende verhalen over.
Het meerendeel zegt van niet maar een gedeelte zegt van wel sinds firmware 2.0.x (ik zat nog op 1.3 inmiddels geüpgrade naar 2.0.5)
Daarop ben ik eens gaan rommelen met de verschillende video standen (AF mode: Live mode, L Live mode en QuickMode) ik krijg het echter niet voor elkaar.
Volgens mij is de AF wel ok maar ondertussen wel wat achterhaald. Er zijn heel weinig camera's waarbij de AF echt goed is voor filmen. Veel pro's gebruiken dan ook gewoon manual focus omdat je dan geen hunting, verkeerde focus en onzekerheid hebt.Donstil schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 17:03:
Middag.
Zo doe ik het ook, maar dan vind ik het dus geen auto-focus. Bij de gewone 'consumer' camera's volgt de camera in principe je onderwerp en stelt zo'n ding automatisch bij (soms met wisselend succes, maar meestal vrij redelijk) Nu is de DOF bij die camera's wel een andere categorie maar dat is niet de vraag of de wens in dit verhaal. Je wilt eigenlijk een onderwerp volgen tijdens het filmen zonder dat je verder -handmatig- bij zou moeten stellen. Het nadeel met juist tijdens het filmen met de ontspanknop bij focussen is dat hij wel eens wil gaan hunten en dan zit je meteen meer dan een seconde met onscherp beeld.jeroen.ijmuiden schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:53:
[...]
Volgens mij kan je vooraf scherpstellen, starten met filmen en dan tijdens het filmen de ontspanknop indrukken om te focussen.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Maak daar maar een paar seconden van. Die AF tijdens liveview is echt heel traag. En dan maar hopen dat er ook op het juiste gefocust wordt. Waarschijnlijk ben je beter af met een 70D, 7D2 of 80D voor filmen. Of nog beter met een Sony of Panasonic mirrorless, maar dan zit je weer met een andere mount.rockhopper schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:43:
Zo doe ik het ook, maar dan vind ik het dus geen auto-focus. Bij de gewone 'consumer' camera's volgt de camera in principe je onderwerp en stelt zo'n ding automatisch bij (soms met wisselend succes, maar meestal vrij redelijk) Nu is de DOF bij die camera's wel een andere categorie maar dat is niet de vraag of de wens in dit verhaal. Je wilt eigenlijk een onderwerp volgen tijdens het filmen zonder dat je verder -handmatig- bij zou moeten stellen. Het nadeel met juist tijdens het filmen met de ontspanknop bij focussen is dat hij wel eens wil gaan hunten en dan zit je meteen meer dan een seconde met onscherp beeld.
Wellicht dat filmen met de 7D ook wat beter wordt met Magic Lantern op je SD.
Klopt en met een beetje oefening + Magic Lantern werkt het prima.Sluw schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:20:
[...]
Volgens mij is de AF wel ok maar ondertussen wel wat achterhaald. Er zijn heel weinig camera's waarbij de AF echt goed is voor filmen. Veel pro's gebruiken dan ook gewoon manual focus omdat je dan geen hunting, verkeerde focus en onzekerheid hebt.
Ja dat doe ik nu (maar dan met de af-on knop) ook maar dat is gigantisch traag. Ik dacht als hij nou continu kleine aanpassingen kan doen ipv 1 grote is dan misschien beter in snelheid.jeroen.ijmuiden schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:53:
[...]
Volgens mij kan je vooraf scherpstellen, starten met filmen en dan tijdens het filmen de ontspanknop indrukken om te focussen.
Inmiddels begrijp ik online dat het focussen met contrast werkt en daardoor bijna onbruikbaar is als auto focus, dat wordt dus toch maar van te voren scherp stellen en de rest met de hand.
Inmiddels heb de camera van 2.0.5 naar 2.0.3 gedowngrade en Magic Lantern geïnstalleerd. Mijn eerste probeersels met RawVideo zijn goed bevallen.
Daar ga ik dit weekend even wat meer mee spelen
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
www.maartendeboer.net