Flying schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 23:59:
Ik mis hogere ISO-waarden en eenvoudiger gebruiksgemak. Het kleine scherm stoort me niet me en het ontbreken van liveview ook niet. De hogere FPS van de 7D t.o.v. de 60D is niet iets wat ik nodig heb. Focus in donkere situaties is wel erbarmelijk bij de 350D en dan is het vaak klooien.
Op gebied van glas ben ik op zich tevreden, maar bij de 55-200 stoor ik me bijvoorbeeld aan het feit dat de autofocusmotor ontzettend traag is. Tijdens spontane momenten mist deze lens dus iets, maar de kleurweergave en scherpte is dan iets waar ik wel weer tevreden mee ben.
Een mooi voorbeeld van de 55-200 in actie:
[
afbeelding]
Zoiets is moeilijk met zo'n trage autofocus natuurlijk.
Je zou zo te horen zelfs uit de voeten kunnen met een 550d, je houdt dan genoeg budget over om ook in het glaswerk te kunnen investeren. Wat betreft gebruiksgemak, dat is een heel subjectief iets natuurlijk. Persoonlijk vind ik de ergonomie en formaat van de 7d heerlijk om mee te werken. Ik zou een 550 niet kopen omdat ik deze te klein vind, houdt niet fijn vast (tenzij je er een grip op zet).
Je zult denk ik moeten nagaan hoeveel je wilt uitgeven, hoe lang je nog verder wilt met je huidige body, en hoe lang je met de volgende body wilt gaan doen. De 350 is al een behoorlijke tijd uit, als je deze nieuw hebt gekocht en je wilt weer zo lang met een camera doen heeft het waarschijnlijk meer zin om toch naar een 7d te gaan kijken.
Deze is ondanks zijn leeftijd eigenlijk nog steeds 'koning crop' sinds 2009. Je zult denk ik met een betere body ook betere AF-snelheid krijgen. Je lens werkt er iets beter mee, althans ik vond dat van de 300d naar 40d mijn lenzen 'sneller' werden in focus, hetzelfde vond ik van 40d naar 7d. (placebo effect?) Misschien dat anderen dit kunnen bevestigen. Uiteraard zal een betere motor in een andere lens een veel groter verschil opleveren, en een investering in beter glaswerk kan eigenlijk nooit kwaad. Maar zo te horen zou ik in jouw geval toch in eerste instantie gaan kijken naar een nieuwe body