Canon EOS 7D

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 41 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
overigens wederom een uitstekend objectief van Sigma, die zijn echt goed bezig het laatste jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:43

vhal

ಠ_ಠ

Wat is een gangbare prijs voor een 2ehands 7D, grip, 18-55 lens en 2 originele canon accu's? Is 975 euro een reële prijs?

Het valt mij nl. op dat het verschil tussen nieuw en 2ehands nou niet zo heel erg groot is voor een camera uit 2009 (die dan wel weer erg goed is)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:31

breinonline

Are you afraid to be known?

Dat ligt ook aan de hoeveelheid cliks van de sluiter en de staat van de body en of het een originele of namaak grip is. Daarnaast zijn er ook verschillende 18-55 objectieven dus ook dat moet je goed nakijken.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:43

loewie1984

music addict! pizza monster!!

1 accu a 100 eu, plus een grip (mits origineel) a 160 eu, en dan nog een body van nieuw 1100 eu zit je zo op 1400 eu, doe daar 25% vanaf zit je nog steeds op 1000 eu en dan heb ik de lens niet meegeteld.

Als je er 900 of 950 uit kunt slepen heb je een mooie deal. (mits facturen / doos nog aanwezig zijn om te bewijzen dat het ook echt canon spul is) en het aantal clicks meevalt en de body in nieuwstaat is.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

De 18-55 is voor mij niet zo interessant. Ik heb zelf o.a. een 10-22 en een 17-40. De gip is overigens een Meike.

Ik zal vanavond nog te horen krijgen hoe het zit met het aantal clicks. Hij kreeg het eerst niet voor elkaar met de eoscount sw. Verkoper gaf al aan dat deze camera vnl. werd gebruikt als videocamera.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

OK, er is een plug-in die je via linux (ubuntu) de shuttercount kan uitlezen, erg omslachtig maar het is wel mogelijk. Ok de grip is dus niet origineel. Als de body goed is, is denk ik 900 gewoon reëel, mits je de garantie nog kan claimen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
loewie1984 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 09:42:
1 accu a 100 eu, plus een grip (mits origineel) a 160 eu, en dan nog een body van nieuw 1100 eu zit je zo op 1400 eu, doe daar 25% vanaf zit je nog steeds op 1000 eu en dan heb ik de lens niet meegeteld.

Als je er 900 of 950 uit kunt slepen heb je een mooie deal. (mits facturen / doos nog aanwezig zijn om te bewijzen dat het ook echt canon spul is) en het aantal clicks meevalt en de body in nieuwstaat is.
accu van 100eu?
Koop alsjeblieft een Phottix namaak accu. Zijn gewoon gechipt, gaan langer mee (grotere cap.) en kosten max 30eu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:20

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Overigens zal de prijs flink zakken mocht de 7d II daadwerkelijk uitkomen in het derde kwartaal. Maar dat is een grote "indien".

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Scirocco schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:17:
[...]

accu van 100eu?
Koop alsjeblieft een Phottix namaak accu. Zijn gewoon gechipt, gaan langer mee (grotere cap.) en kosten max 30eu..
Ik zeg alleen maar als het een originele Canon accu is, dan kost die 90 of 100 eu. Mensen denken dat ze alleen maar op een camera bieden en vergeten vaak al het andere wat er bij komt. Ik wil alleen maar beargumenteren waarom de vraagprijs al dan niet rechtvaardig zou zijn.

Weet ook wel dat je bij Aq4u.nl accu's kan kopen voor een fractie van die prijs.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goedkoop is de originele niet, maar je kunt ook overdrijven met 90-100euro: pricewatch: Canon LP-E6 , Accu Canon EOS 5D Mark II, Canon EOS 60D, Canon EOS 7D
En op ebay: http://www.ebay.nl/itm/Ge...-60D-EOS-7D-/250993179614

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:22
Kom ... koop even een camera van een paar duizend euro en ga besparen op iets belangrijks als een accu 8)7 Die Phottix grips zijn al helemaal ruk, wil niet weten hoe hun accu's zijn.

Ieder zijn ding though, just my two cents ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ventieldopje schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:24:
Kom ... koop even een camera van een paar duizend euro en ga besparen op iets belangrijks als een accu 8)7 Die Phottix grips zijn al helemaal ruk, wil niet weten hoe hun accu's zijn.

Ieder zijn ding though, just my two cents ;)
Dus jij koopt super98 of een andere premium brandstof voor je auto? En haalt je eten en drinken alleen bij een reformwinkel of in ieder geval alleen maar bio-vlees, eieren, groenten, melk, etc. ? Waarschijnlijk niet. Waarom niet? Omdat je voor jezelf een overweging maakt tussen prijs, kwaliteit en prioriteit. Waarom zou je €65 betalen voor een accu omdat er toevallig Canon opstaat, terwijl je er 1 kunt kopen uit dezelfde fabriek met hetzelfde fabricageproces maar dan "for Canon" erop voor de helft? Heb je weleens de tripod-mounts voor de telelenzen van Canon (en Nikon) gezien. Daar vragen ze 100+ euro voor 8)7 Het is gewoon een metalen ring met een aandraai duimschroef erop. Een zelfde via Ebay of Dealextreme met daarin een schanier zodat je hem makkelijk van je lens af kunt halen, zonder je lens los te hoeven koppelen, kost je 10euro.
Het zijn zo van die dingen waar je wel hele goede steekhoudende argumenten moet hebben, om te gaan voor de Canon versie en niet voor de namaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Zo'n grip moet bouwkwaliteit hebben, qua kleur en materiaal goed matchen. Een accu hoeft daarentegen alleen maar stroom te leveren en niet kapot te gaan. Zolang 'ie dat doet, ben ik gewoon tevreden met mijn $11 accu's van DealExtreme!

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-03 15:41
Ik heb een grip en 2 accus erbij gekocht voor 35 eurotjes en ik zou niet weten waarom ik in vredesnaam een originele zou kopen... tel uit je winst. Sommigen vinden het echter een geruststellend idee om origineel te hebben, kan ik me wat bij voorstellen, maar het prijsverschil is te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Het is inderdaad een overweging en dat heeft erg te maken met hoe belangrijk het product is. Als ik een 800mm lens zou hebben ga ik niet voor 2 euro een tripod mount halen maar zou ik kijken naar duurdere kwalitatief betere alternatieven.

Waar het er voor mij (en vooral in dit geval) om gaat is dat je een product koopt van een bedrag met drie nullen en dan gaat bezuinigen op belangrijke dingen zoals een accu. Misschien is het mentale zekerheid maar ik zou me zelf door m'n kop schieten als ik een bruiloft aan het doen ben en de camera/accu begeeft het ;) Goed dit ligt er aan wat je er mee doet natuurlijk :)

Zo zullen er ook wel mensen zijn met een 5DII en een statiefje van de aldi ... of mensen die de zonnekap verkeerd om op hun lens zetten en lopen te priegelen om te zoomen :+

[ Voor 16% gewijzigd door Ventieldopje op 27-02-2013 12:48 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Universal Creations schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:35:
Waarom zou je €65 betalen voor een accu omdat er toevallig Canon opstaat, terwijl je er 1 kunt kopen uit dezelfde fabriek met hetzelfde fabricageproces maar dan "for Canon" erop voor de helft?
Als jij mij kunt garanderen dat het ding uit dezelfde fabriek komt van dezelfde productielijn, dan zou ik ook die "for Canon" accu kopen.

Maar i.h.a. is dat NIET het geval. Ik heb een heel stel 3rd party accu's en die zijn absoluut niet gelijk.
Gaan bv minder lang mee bij koud weer, verliezen sneller hun lading als ze niet gebruikt worden etc.

Kan dan nog steeds wel het geld waard zijn, maar je kan en mag niet stellen dat die dingen gelijkwaardig zijn.
Heb je weleens de tripod-mounts voor de telelenzen van Canon (en Nikon) gezien. Daar vragen ze 100+ euro voor 8)7 Het is gewoon een metalen ring met een aandraai duimschroef erop. Een zelfde via Ebay of Dealextreme met daarin een schanier zodat je hem makkelijk van je lens af kunt halen, zonder je lens los te hoeven koppelen, kost je 10euro.
Met als gevolg dat je schade aan je lens krijgt omdat die el-cheapo tripod mount een dun viltje gebruikt ipv een duurzaam stuk kunststof.
Ik heb dat probleem echt al vaak in fora langs zien komen.

Als je graag dat risico loopt om 100 euro te besparen dan is dat uiteraard je goed recht. Maar doe niet alsof die dingen gelijkwaardig zijn, want dat zijn ze niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ventieldopje schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:46:
Het is inderdaad een overweging en dat heeft erg te maken met hoe belangrijk het product is. Als ik een 800mm lens zou hebben ga ik niet voor 2 euro een tripod mount halen maar zou ik kijken naar duurdere kwalitatief betere alternatieven.
Bij de duurdere telelenzen van Canon zit de mount er "gratis" bij, dus daar is het niet nodig om naar een alternatief te hoeven kijken. Ik heb voor mijn 70-200 f/4 IS (en nu ook bij mijn 200/2.8) een losse mount moeten kopen en die zijn gewoon heel degelijk metaal en handiger in het gebruik (vanwege het scharnier).
Waar het er voor mij (en vooral in dit geval) om gaat is dat je een product koopt van een bedrag met drie nullen en dan gaat bezuinigen op belangrijke dingen zoals een accu. Misschien is het mentale zekerheid maar ik zou me zelf door m'n kop schieten als ik een bruiloft aan het doen ben en de camera/accu begeeft het ;) Goed dit ligt er aan wat je er mee doet natuurlijk :)
Als de goede namaak de helft kosten, dan koop je er gewoon 2. De kans dat ze beiden niet goed zijn, is veel kleiner dan een enkele Canon.
Zo zullen er ook wel mensen zijn met een 5DII en een statiefje van de aldi ... of mensen die de zonnekap verkeerd om op hun lens zetten en lopen te priegelen om te zoomen :+
Dat zijn dingen die het gebruik/prestaties van de dure apparatuur belemmeren en dat is een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

leuke discussie zo, maar de vraag van "vhal" was of 975 gangbaar was voor dat alles. Welnu de grip is nep, de 18-55 heb je weinig aan en de originele accu strepen jullie weg tegen de phottix nep-perds.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Laatst online: 25-05 08:37
Mijn phottix grip op de 5d2 doet het beter dan de originele grip op mijn 40d... Geen rare uitval, geen afgebroken tandwielen...

[ Voor 23% gewijzigd door ThomasW op 27-02-2013 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mjtdevries schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:53:
Als jij mij kunt garanderen dat het ding uit dezelfde fabriek komt van dezelfde productielijn, dan zou ik ook die "for Canon" accu kopen.
Ik gok dat dat moeilijk te bewijzen is, maar je hebt gelijk: dat valt niet te garanderen. Geen idee hoeveel fabrikanten er zijn die de daadwerkelijke accu's maken, maar het zou mij niet verbazen dat dat er niet zoveel zijn.
Maar i.h.a. is dat NIET het geval. Ik heb een heel stel 3rd party accu's en die zijn absoluut niet gelijk.
Gaan bv minder lang mee bij koud weer, verliezen sneller hun lading als ze niet gebruikt worden etc.
Bij mijn 450D had ik 2 Canon accu's en 2 namaak. En die namaak gingen onder verschillende omstandigheden net zo lang mee. Maar dat waren niet de allergoedkoopste accu's die je kon krijgen.
Met als gevolg dat je schade aan je lens krijgt omdat die el-cheapo tripod mount een dun viltje gebruikt ipv een duurzaam stuk kunststof.
Ik heb dat probleem echt al vaak in fora langs zien komen.
Duurzaam kunststof is harder dan vilt en veroorzaakt eerder krassen dan vilt. Wat voor schade moet vilt maken aan lens?
Als je graag dat risico loopt om 100 euro te besparen dan is dat uiteraard je goed recht. Maar doe niet alsof die dingen gelijkwaardig zijn, want dat zijn ze niet!
Ze zijn gelijkwaardig voor het doel. Het hoogwaardige kunststof heeft verder geen voordeel t.o.v. het vilt. Sterker nog: vilt zorgt ervoor dat je de lens makkelijker kunt draaien in de mount als je wilt wisselen tussen portrait en landscape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:17
Ik heb een Phottix accu voor de 7D gekocht voor 24 euro oid en dacht ook dat die dingen redelijk gelijk waren aan de originele. Afgelopen vakantie heb ik echter gemerkt dat de originele accu wel wat langer meeging dan de neppe. Als ik op een dag wegliep van het hotel en er stonden nog 3 streepjes bij de Canon accu dan was er niets aan de hand en kon ik misschien de dag erna nog steeds wel fotograferen. Bij de Phottix was het echter aan het einde van de dag meestel wel klaar. Goed, dit is natuurlijk niet echt een hele objectieve test omdat ik niet iedere dag evenveel het gefotografeerd, maar het gevoel wat ik kreeg was wel dat de originele langer meeging.

Dat gezegd hebbende is voor mijn gebruik de Phottix accu nog steeds prima. Alleen kan ik hier niet 3 dagen mee fotograferen, maar misschien 2. Gewoon wat vaker laden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Universal Creations schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:18:
Duurzaam kunststof is harder dan vilt en veroorzaakt eerder krassen dan vilt. Wat voor schade moet vilt maken aan lens?
Dat kunststof is teflon of iets dat daar op lijkt.
Dat krast dus juist minder snel, omdat er geen vuil in komt. Maar het grootste probleem bij dat vilt was dat het makkelijk lost liet, zodat je metaal tegen metaal kreeg.
Ze zijn gelijkwaardig voor het doel. Het hoogwaardige kunststof heeft verder geen voordeel t.o.v. het vilt. Sterker nog: vilt zorgt ervoor dat je de lens makkelijker kunt draaien in de mount als je wilt wisselen tussen portrait en landscape.
Teflon heeft een zeer lage wrijvingscoefficient. Daardoor draait de lens juist heel makkelijk in de mount.

Als het goedkopere vilt beter was geweest voor de tripod mount dan had Canon het zelf wel toegepast. Ze zijn daar niet dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze zijn bij Canon wel zo dom om kunststof tandwielen in hun grips te gebruiken welke in het geval de 5D2 weleens kapot gaan omdat die grip regelmatig aangedraaid moet worden. Dus om te zeggen dat ze geen domme dingen doen...

Als er tussen 2 harde gladde lagen een klein korreltje komt, is dat veel erger dan als het in het vilt komt.

Je had het over hoogwaardig kunststof, niet over teflon. Maar mijn ervaring is anders met een originele, maar het kan zijn dat de laag eraf lag. Ik kon ook niet zien wat er tussen zat, omdat ik de ring niet had gedemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ik hoop niet dat ik deze discussie heb aangewakkerd :+

Enfin, met de set die ik op het oog had werd het uiteindelijk niks. Koper had weinig zin om energie in het achterhalen v/d shuttercount te steken. Jammer voor hem maar ik kijk wel ergens anders naar een jong gebruikte 7D.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

al die moeite voor niet, voor niets! :X

Njah, als je het nog een keer tegen komt (heb het even opgezocht), kan je de persoon dit meegeven:
in ubuntu gphoto2 (externe plug-in) inladen en dan de volgende stappen uitvoeren:

- Connect Camera
- Eject Camera
- Open Terminal
- paste "gphoto2 --get-config /main/status/shuttercounter"

[ Voor 3% gewijzigd door loewie1984 op 27-02-2013 18:04 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:39
Ventieldopje schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:46:
Misschien is het mentale zekerheid maar ik zou me zelf door m'n kop schieten als ik een bruiloft aan het doen ben en de camera/accu begeeft het ;)
Hoe krijgen jullie die accu's zo snel leeg?
Ik heb ook wel eens een dag lang geschoten en amper helft accu verbruikt.
Zelfs als ik de camera nu niet gebruik, of eventjes per dag, dan houdt de accu ook gewoon weken vol.
Zorg dan dat je gewoon een extra volle accu bij je hebt?
Tenzij je graag de "grip" hebt, maar dat is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

NeutraleTeun schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 18:07:
[...]
Hoe krijgen jullie die accu's zo snel leeg?
Ik heb ook wel eens een dag lang geschoten en amper helft accu verbruikt.
Zelfs als ik de camera nu niet gebruik, of eventjes per dag, dan houdt de accu ook gewoon weken vol.
Zorg dan dat je gewoon een extra volle accu bij je hebt?
Tenzij je graag de "grip" hebt, maar dat is een ander verhaal.
Hangt van een aantal zaken af, waar jij waarschijnlijk allemaal geen/weinig gebruik van maakt:
liveview / filmen (alles waarbij het lcd scherm lang aanblijft)
gebruik flitser
stroom leveren voor IS van de lens (en deze dus ook aan hebben staan)
en de hoeveelheid foto's zelf natuurlijk.
Ik haal ook meestal wel een dag maar ik heb altijd een reserve bij.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

loewie1984 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 18:04:
al die moeite voor niet, voor niets! :X

Njah, als je het nog een keer tegen komt (heb het even opgezocht), kan je de persoon dit meegeven:
in ubuntu gphoto2 (externe plug-in) inladen en dan de volgende stappen uitvoeren:

- Connect Camera
- Eject Camera
- Open Terminal
- paste "gphoto2 --get-config /main/status/shuttercounter"
ach, die jongen had er weinig trek in en en ik verwacht al helemaal niet dat hij ubuntu heeft :P Ik kreeg later nog een mailtje dat het allemaal wel grappig was dat ik deze camera laat schieten puur vanwege het nummertje achter de shuttercount. Iedereen kan wel zeggen dat deze nooit gebruikt is en om eerlijk te zijn ging het mij niet puur om de teller.

Ach, moeite is nooit voor niets imho. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdw
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Als er alleen maar mee gefilmd is heb je toch niets aan die shuttercount. Je kan trouwens ook de Magic Lantern op een CFcard zetten en de camera even erme flashen. In het menu (onder de deleteknop) zit ook een shuttercountindicatie. Na uit- en aanzetten van de camera is de normale firmware weer geladen.

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
rockhopper schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 18:10:
[...]

Hangt van een aantal zaken af, waar jij waarschijnlijk allemaal geen/weinig gebruik van maakt:
liveview / filmen (alles waarbij het lcd scherm lang aanblijft)
Filmen doe ik idd niet, liveview ook niet, wel dat preview.

gebruik flitser
Inderdaad ook niet altijd, maar mijn flitser heeft eigen batterijen?

stroom leveren voor IS van de lens (en deze dus ook aan hebben staan)
Heb ik ook altijd aan.

en de hoeveelheid foto's zelf natuurlijk.
Mijn kleinste kaart is 16GB, en die heb ik al eens in 1 dag volgeschoten, terwijl ik dus nog voldoende accu over had.

Ik haal ook meestal wel een dag maar ik heb altijd een reserve bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 16:37
Ingebouwde flitser bedoelt 'ie. En met één accu zou je (ook volgens Canon zelf volgens mij) al snel een foto of 800 moeten kunnen maken en dat is meer dan op een 16GB-kaartje kan.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Met flitser bedoelde ik uiteraard dat brakke kleine ding dat ingebouwd zit.

Overigens vermoed ik dat .cr2 (raw) of raw+jpg meer accu verbruik vergt omdat er langer geschreven wordt per foto.

Tot slot geld natuurlijk ook nog de conditie van je accu, die zal in de loop der jaren langzaam verslechteren, en de temperatuur waarbij je de foto's maakt. Kouder is over het algemeen minder foto's. Maar ik moet zeggen dat ik 32GB wel vol krijg met één lading, soms nog wel meer.

[ Voor 73% gewijzigd door rockhopper op 27-02-2013 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Universal Creations schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 17:28:
Je had het over hoogwaardig kunststof, niet over teflon. Maar mijn ervaring is anders met een originele, maar het kan zijn dat de laag eraf lag. Ik kon ook niet zien wat er tussen zat, omdat ik de ring niet had gedemonteerd.
Ehm..., is teflon dan geen hoogwaardig kunststof volgens jou?
Het behoort zelfs tot de plastics...

En als iemand zegt dat een alternatief product gelijkwaardig is aan het orgineel, dan ga ik er wel vanuit dat ie het orgineel goed kent. Hoe kan je anders die vergelijking maken?

Iedereen die een lens met tripod mount heeft demonteerd die dingen toch wel eens? Of was het een huurlens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mjtdevries schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 18:47:
Ehm..., is teflon dan geen hoogwaardig kunststof volgens jou?
Het behoort zelfs tot de plastics...
Alle bananen zijn fruit, maar niet al het fruit is een banaan. Teflon is wel een speciaal soort hoogwaardig kunststof waarbij de specificering zeer gewenst is...
En als iemand zegt dat een alternatief product gelijkwaardig is aan het orgineel, dan ga ik er wel vanuit dat ie het orgineel goed kent. Hoe kan je anders die vergelijking maken?

Iedereen die een lens met tripod mount heeft demonteerd die dingen toch wel eens? Of was het een huurlens?
Ik heb weleens een 70-200 f/2.8 IS en 300 f/4 IS met originele tripodmount gebruikt en daar mee wat uitgeprobeerd, maar niet afgekoppeld. Blijkbaar zit ik er totaal naast... zal er ook niets meer over zeggen, behalve dat ik het absurd vind van Canon om er 100+ euro voor te vragen. Het ding hoeft niet meer dan een paar kg te dragen (incl. body) bij de lenzen waar hij niet standaard bij geleverd wordt.

Back ontopic: shuttercount is ook niet zaligmakend. De teller is te resetten namelijk. Geen idee hoe, maar omdat bij mijn 5D2 de sluiter vervangen is, is de teller ook op 0 gezet toen (wat natuurlijk ook logisch is), maar dat geeft wel een verkeerd beeld. De algemene staat van de camera zegt mij veel meer dan een cijfertje, net als de kilometerstand van een auto eigenlijk bijna niets zegt over de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ws heeft Canon meer tools om counters te resetten. Misschien geen << >> <> <> B A cheatcode ofzo :p maar gewoon een servicetool. Al ben ik wel van mening dat 200k of 20k voor een kilometerstand wel wat zegt over het gebruik. Persoonlijk hecht ik minder aan de staat van een body. Krasjes vind ik niet zo erg, het moet geen museumstuk worden zegmaar ;)

Enfin, ik heb inmiddels via tweakers een andere 7D gevonden samen met een originele grip. Kwestie van afronden en dan kan hopelijk mijn oude 40d op MP/v&a

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Hahn schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 18:19:
Ingebouwde flitser bedoelt 'ie. En met één accu zou je (ook volgens Canon zelf volgens mij) al snel een foto of 800 moeten kunnen maken en dat is meer dan op een 16GB-kaartje kan.
Volgens mij is dat, zoals gewoonlijk, vrij conservatief. Ik haal op koude dagen met IS aan toch wel makkelijk 1100-1200 foto's op een acculading. :) Vaak nog wel meer, maar ik wissel vaak al zodra het laatste blokje alleen nog maar zichtbaar is op de batterij indicator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het hangt ook heel sterk af van je type fotografie en hoe veel je het lcd gebruikt.
Met autofotografie en veel bursten, kun je inderdaad makkelijk 1000 foto's maken op 1 acculading, omdat de camera tussen de shots door dan nauwelijks de tijd heeft om de foto's weer te geven op het scherm. Je neemt dan meestal ook niet veel tijd om te "chimpen", dus je schiet veel foto's zonder ze te bekijken.
Als ik bij een schoolfeestje foto's maak, dan staat het lcd scherm veel aan, omdat je de foto die je gemaakt hebt, direct wil laten zien aan de leerlingen die op de foto staan. Je hebt dan 2-3 foto's die je snel beoordeelt op het scherm en de beste laat je dan nog 5-10sec op het schermpje staan om te laten zien. Het aantal foto's wat je dan schiet op 1 lading is dan beduidend lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Sinds deze week heb ik mijn Tokina AT-X 12-24 f/4 weer terug van reparatie (kapotte diafragmaprint) en deze heb ik zaterdagavond voor het eerst weer getest tijdens het fotograferen op een feest. Ik ben thuis ontzettend geschokken van de resultaten.. :/

Op mijn 7D zag het er allemaal wel prima uit maar toen ik thuis kwam en ik door de foto bladerde zag ik dat 90% van alle fotos geschoten met de Tokina allemaal out of focus waren.. Ik heb de hele avond ontzettend veel front/backfocus gehad en volgens mij voornamelijk frontfocus. Ik fotografeerde op deze avond portretjes van bezoekers, overzichten en dj's. En het was gewoon met geen mogelijkheid scherp te krijgen, dat merkte ik al met de overzichten..

Ik had deze avond de scherpstelling op het middelste vlak en het bovenste vlak ingesteld op de 7D.
Bij portretten stel ik altijd scherp op het gezicht. De 7D stond gedurende avond op AI Focus.

Hier een voorbeeld van een foto waar ik op het gezicht van het linker persoon scherp stel en waar vervolgens het bierglas scherp is, op 24mm f/4: http://img703.imageshack.us/img703/7984/20130303mg4223.jpg

Even los van het feit dat die DJ er sowieso niet scherp op had gestaan met deze sluitertijd stel ik hier scherp op de DJ en krijg ik vervolgens de focus volledig op de stekkerdoos: http://img594.imageshack.us/img594/6308/20130303mg4288.jpg

Ik heb die avond ook nog gefotografeerd met mijn Canon 17-55 f/2.8 IS en daar ging het aanzienelijk beter mee zoals aan deze foto te zien is die verder zonder flits/afassist is geschoten: http://img844.imageshack.us/img844/4580/20130303mg4139.jpg

Nu gaat dit voornamelijk om de lens maar ik vraag mij het af of het niet verstandig is om naast het calibreren van de lens ook de autofocus van de 7D te laten calibreren of iets in die richting? Ik weet niet wat er moet gebeuren en wat de mogelijkheden zijn maar heb ook ook serieuze misfocussen bij mijn Sigma 50mm 1.4 gemerkt. Die heb ik nog nauwelijks gebruikt maar de paar testshots die ik er mee heb gemaakt zat hij soms toch goed fout. Met mij 17-55 f/2.8 heb ik er ook wel eens last van maar dat is te verwaarlozen vergeleken met wat die Tokina neerzet.

[ Voor 25% gewijzigd door Richard! op 04-03-2013 00:07 ]

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AI Focus vind ik doorgaans slecht werken eigenlijk, maar misschien dat dit op een 7D veel beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Ik vraag me eigenlijk meer af waarom je voor dit soort shots uberhaubt AI-Focus gebruikt en niet one-shot, AI-Focus heeft voor mij ook nog niet bijzonder veel goeds gedaan zoals UC ook al zegt.

Ik denk dat je lens kalibreren genoeg moet zijn om het probleem op te lossen, dat hoop ik althans, komt vaker voor bij lenzen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ventieldopje op 03-03-2013 23:25 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
AI Focus staat de camera wel vaker op ingesteld, ik heb er geen specifieke reden voor maar merk met de 17-55 nooit zoveel problemen dus stond ik er eigenlijk nooit echt bij stil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij focus issue met de 50/1.4 zou ik niet primair aan de body denken maar aan de lens. Dat ding is berucht om front en/of backfocus problemen.

Je zou verwachten dat bij een lens die gerepareerd word ze ook de focus controleren, maar je hoort wel vaker dat een lens terug komt van reparatie en de boel niet in orde is.

Als je bij canon een body laat calibreren, dan doen ze eigenlijk niks anders dan de microadjustment aanpassen. (alleen dan zodanig dat je het niet ziet)
Bij een body die een afwijking geeft is het waarschijnlijk een minieme afwijking in de mount die het veroorzaakt. Dan zou je een algemene microadjustment kunnen instellen die voor alle lenzen geld.

Maar ik zou eerst maar eens met de bekende focuschart aan de gang gaan. (en navragen of ze bij de reparatie van die Tokina ook de focus achteraf controleren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars-saxo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-01-2022
Zelf had ik ook wel problemen met focussen, maar als ik one-shot gebruikte ging het wel goed.
Ik had er dan wel een 430EX flitser op zitten, die geeft dan ook AF-hulplicht, dat rode raster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
@ mjtdevries

Bedankt voor je reactie. Ik ga binnenkot ook even de lens afstellen dmv wat testen. Ik heb gemaild naar de reparateur en die zegt dat hij verder niet aan de AF heeft gezeten en slechts de kapotte diafragmaprint vervangen heeft.

@ lars-saxo

Ik lees zo hier en daar dat AI Focus niet veel veel goeds doet en het overgrote gedeelte van de mensen hem inderdaad op One-Shot zetten. Ik had tijdens het fotograferen met de Tokina ook een 430EX met hulplicht erop.

Denk verder dat daar niet helemaal aan ligt want met mijn 17-55 f/2.8 IS kreeg ik wel gewoon scherpe beelden en daarbij stond hij ook op AI Focus. Maar ga het vrijdag toch even proberen op One Shot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Waarom zou je AI Focus gebruiken? Als je stilstaande onderwerpen hebt, gebruik je One Shot, als je bewegende onderwerpen hebt gebruik je AI Servo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Richard! schreef op maandag 04 maart 2013 @ 00:07:
Ik heb er geen specifieke reden voor maar merk met de 17-55 nooit zoveel problemen dus stond ik er eigenlijk nooit echt bij stil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Waarom zou je altijd wisselen?
Bij mij staat die standaard op AI Servo. Je hoort/ziet zelf wel wanneer de camera weer opnieuw focust en wanneer je dus kan/moet afdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
NeutraleTeun schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 23:22:
Waarom zou je altijd wisselen?
Bij mij staat die standaard op AI Servo. Je hoort/ziet zelf wel wanneer de camera weer opnieuw focust en wanneer je dus kan/moet afdrukken.
Om genoeg redenen. Sowieso vind ik focus lock veel fijner dan dat 'ie constant aan het focussen is. En je hebt ook focus recompose.

Als het goed is weet je meestal wel van tevoren wat je gaat fotograferen en als je iets gaat fotograferen wat zeker weten stil gaat staan, waarom iets gebruiken wat bedoeld is voor bewegende onderwerpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:28
Ik ben sterk aan het twijfelen tussen een tweedehands 7D of een nieuwe 60D. Met in het achterhoofd dat er waarschijnlijk gauw een nieuwe 70D en 7D II uitkomt. De overstap zou van een 350D zijn die jaren trouwe dienst heeft gedaan, maar nu echt slijtagesporen vertoond. De coating is volledig verdwenen en de sensor overbelicht de foto's waardoor de camera sowieso ingesteld staat op onderbelichten.

Als er voor de nieuwprijs van een 60D een 7D te krijgen is met lage shuttercount lijkt mij dat de betere optie. Aan de andere kant zit ik "slechts" met enkele goedkopere lenzen (18-55 IS, Tamron 55-200 en Canon 50 1.8 II). Misschien interessanter om eerst voor nieuw glas te gaan? Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Loop je tegen beperkingen aan van de 350D? Zo ja welke? Waar heb je meer behoefte aan, de features van de 7d of volstaat een 60d?
Je lijkt zelf niet meer tevreden met je huidige camera body, in zo'n geval zou ik daar voorrang aan geven, je klaagt immers niet over het glaswerk. Je zult met een 7d wel eerder/meer de tekortkomingen van slecht glas zien.
Overigens verwacht ik de 7dII op zijn vroegst in oktober pas, dus wil je nog een hele lente/zomer met je oude body doorgaan of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Hahn schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 23:24:
[...]

Om genoeg redenen. Sowieso vind ik focus lock veel fijner dan dat 'ie constant aan het focussen is. En je hebt ook focus recompose.

Als het goed is weet je meestal wel van tevoren wat je gaat fotograferen en als je iets gaat fotograferen wat zeker weten stil gaat staan, waarom iets gebruiken wat bedoeld is voor bewegende onderwerpen?
Maar je beweegt zelf toch ook wel een beetje? Al zijn het mm's of een kleine cm. Dan dénk ik dat je dan toch weer OOF raakt? En Servo vangt dat dan op. Zo denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Als ik met zo'n groot diafragma schiet dat dat een risico is, dan herfocus ik liever zelf vlak voordat ik de foto maak, dan dat ik constant de camera laat focussen wat alleen maar extra stroom trekt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Hahn schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 23:24:
[...]

Met AI Servo kun je ook focus recompose gebruiken :) Focus-on knop (of een andere naar keus) instellen als focus lock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Ik mis hogere ISO-waarden en eenvoudiger gebruiksgemak. Het kleine scherm stoort me niet me en het ontbreken van liveview ook niet. De hogere FPS van de 7D t.o.v. de 60D is niet iets wat ik nodig heb. Focus in donkere situaties is wel erbarmelijk bij de 350D en dan is het vaak klooien.

Op gebied van glas ben ik op zich tevreden, maar bij de 55-200 stoor ik me bijvoorbeeld aan het feit dat de autofocusmotor ontzettend traag is. Tijdens spontane momenten mist deze lens dus iets, maar de kleurweergave en scherpte is dan iets waar ik wel weer tevreden mee ben.

Een mooi voorbeeld van de 55-200 in actie:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3118/2817204916_b08dec7e89_z.jpg
Zoiets is moeilijk met zo'n trage autofocus natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Scirocco schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 23:49:
[...]

Met AI Servo kun je ook focus recompose gebruiken :) Focus-on knop (of een andere naar keus) instellen als focus lock.
Dat kan ja, heb ik ook een tijdje geprobeerd, maar vond het meer werk dan dat het opleverde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Flying schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 23:59:
Ik mis hogere ISO-waarden en eenvoudiger gebruiksgemak. Het kleine scherm stoort me niet me en het ontbreken van liveview ook niet. De hogere FPS van de 7D t.o.v. de 60D is niet iets wat ik nodig heb. Focus in donkere situaties is wel erbarmelijk bij de 350D en dan is het vaak klooien.

Op gebied van glas ben ik op zich tevreden, maar bij de 55-200 stoor ik me bijvoorbeeld aan het feit dat de autofocusmotor ontzettend traag is. Tijdens spontane momenten mist deze lens dus iets, maar de kleurweergave en scherpte is dan iets waar ik wel weer tevreden mee ben.

Een mooi voorbeeld van de 55-200 in actie:
[afbeelding]
Zoiets is moeilijk met zo'n trage autofocus natuurlijk.
Je zou zo te horen zelfs uit de voeten kunnen met een 550d, je houdt dan genoeg budget over om ook in het glaswerk te kunnen investeren. Wat betreft gebruiksgemak, dat is een heel subjectief iets natuurlijk. Persoonlijk vind ik de ergonomie en formaat van de 7d heerlijk om mee te werken. Ik zou een 550 niet kopen omdat ik deze te klein vind, houdt niet fijn vast (tenzij je er een grip op zet).
Je zult denk ik moeten nagaan hoeveel je wilt uitgeven, hoe lang je nog verder wilt met je huidige body, en hoe lang je met de volgende body wilt gaan doen. De 350 is al een behoorlijke tijd uit, als je deze nieuw hebt gekocht en je wilt weer zo lang met een camera doen heeft het waarschijnlijk meer zin om toch naar een 7d te gaan kijken.
Deze is ondanks zijn leeftijd eigenlijk nog steeds 'koning crop' sinds 2009. Je zult denk ik met een betere body ook betere AF-snelheid krijgen. Je lens werkt er iets beter mee, althans ik vond dat van de 300d naar 40d mijn lenzen 'sneller' werden in focus, hetzelfde vond ik van 40d naar 7d. (placebo effect?) Misschien dat anderen dit kunnen bevestigen. Uiteraard zal een betere motor in een andere lens een veel groter verschil opleveren, en een investering in beter glaswerk kan eigenlijk nooit kwaad. Maar zo te horen zou ik in jouw geval toch in eerste instantie gaan kijken naar een nieuwe body 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Bedankt voor je reactie. Veel stof om over na te denken. Ik laat de xxxD reeks toch voor wat het is, want ik vind na al die jaren (heb de camera sinds 2006) de body nog steeds aan de kleine kant qua grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ik ben sinds een paar dagen overgestapt van een 40D naar een 7D+grip. Eigenlijk wil ik er niet al te veel woorden aan vuil maken maar de 7D is wel een andere klasse dan mijn oude 40D. Zeker qua resolutie, ruis/iso performance en handling.

Had voor de gein eens mijn oude 10D even gebruikt. Alsof je naar de prehistorie gaat terwijl het voor die tijd een goede camera was. Dan besef je goed hoe snel de techniek zich ontwikkelt.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-05 20:02
7D 2 zou ik zeker niet op wachten. Lijkt me dat daar wel een flinke bak bij op gaat komen bij introductie. 70D is wellicht een optie, maar met 60D bega je ook zeker geen miskoop. De techniek is sinds de 350D in ieder geval wel met grote sprongen vooruit gegaan. Daar zal op dit punt wel meer winst te behalen zijn dan met nieuw glas op een 350D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:14
Ik ben zelf begin 2012 van de 350D naar de 7D over gestapt en ben echt zeer blij met die keuze. Tuurlijk is er altijd wel weer wat nieuws, maar in mijn ogen echt de beste keus. De 60D voelde weer als een plastic body. Vandaar ook voor mij die stap hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb ook getwijfeld tussen een 60D en een 7D, maar uiteindelijk vond (en vind) ik het prijsverschil te groot. Die 400+ euro die toen en nu tussen de 60D en de 7D zit kun je ook mooi gebruiken om mooi glas aan te schaffen. Of om een korte vakantie te maken naar een mooie locatie om je gear te gebruiken.

Dat was mijn afweging in ieder geval. Qua grip maakt het niet zoveel uit (niet zoveel als in vergelijk met de xxxD serie) en de AF, fps en micro-adjust heb en had ik niet nodig.

Ten opzichte van een 350D zullen beiden een grote stap vooruit zijn (maar dat zou zelfs een 600D zijn).

Een 70D zou je op kunnen wachten (men verwacht dat die aan het einde van de maand wordt aangekondigd, maar dat soort verwachtingen komen wel vaker niet uit), maar die zal qua introductieprijs vast niet al te ver van de huidige prijs van de 7D af komen te liggen. En dan is het nog maar de vraag of de specs daarvan ook dicht genoeg bij de 7D in de buurt komen (of ver genoeg boven die van de 60D liggen) om dat goed te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

henkie196 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:44:
Ik heb ook getwijfeld tussen een 60D en een 7D, maar uiteindelijk vond (en vind) ik het prijsverschil te groot. Die 400+ euro die toen en nu tussen de 60D en de 7D zit kun je ook mooi gebruiken om mooi glas aan te schaffen. Of om een korte vakantie te maken naar een mooie locatie om je gear te gebruiken.
Zijn argument was juist dat een nieuwe 60d versus een 'marktplaats' 7d op gelijk prijsniveau liggen. Maar ik begrijp wat je bedoelt.

Overigens heeft de 7d nog een behoorlijke 'leercurve' voordat je met alle features uit de voeten kunt. Dat viel mij in ieder geval op toen ik van de 40d naar 7d ging. Met een overgang vanaf de 350d is dat denk ik nog meer/erger. Niet dat dat een argument is om 'm niet te halen, maar het is misschien handig om te vermelden.

Ik zou zelf niet meer terug kunnen naar een lagere serie, en om 't eerlijk te zeggen vind ik de 'triple digit' lijn van canon ook niet erg interessant, te veel beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Ik heb inmiddels mijn zinnen gezet op een 7D. Heb iemand uit V&A een DM gestuurd voor shutter count en verzending, want het is namelijk een eind weg. Nu wachten op reactie. In ieder geval bedankt voor de nuttige tips en opmerkingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

rockhopper schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:48:
[...]

Overigens heeft de 7d nog een behoorlijke 'leercurve' voordat je met alle features uit de voeten kunt. Dat viel mij in ieder geval op toen ik van de 40d naar 7d ging. Met een overgang vanaf de 350d is dat denk ik nog meer/erger. Niet dat dat een argument is om 'm niet te halen, maar het is misschien handig om te vermelden.
Wat was voor jou de leercurve voor de 7D tov de 40D?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
vhal schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:40:
[...]

Zal niet zo groot zijn, ben van een 450D naar 7D overgestapt, knopjes en dergelijken zitten op een andere plaats maar de symbolen zijn nagenoeg het zelfde en alles steekt een beetje het zelfde in elkaar. Werkt erg intuïtief vind ik persoonlijk :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

vhal schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:40:
[...]
Hmm lastig om goed onder woorden te brengen, laat ik het maar zo zeggen dat ik behoorlijk vaak de manual moest raadplegen om even uit te zoeken hoe het ook alweer zit. Denk dan aan bracket shooting, exposure compensation, welke dial je in welke mode nodig hebt om die en die instelling te veranderen, uitzoeken hoe dat met dat micro-adjustment werkt en nog een boel andere dingen zoals settings voor 'birds in flight' uitvinden of ik one-shot ai-servo of de in mijn ogen ongeschikte ai-focus mode beter vind.

Verder vind ik uitzoeken wat de grenzen zijn waar ik tevreden mee ben wat betreft ruis / iso en dergelijke ook onder 'leercurve' vallen.

Als je 'm op auto-piloot (lol) zet is er natuurlijk geen leercurve. Het zal dus ook individueel verschillen in hoeverre je de max uit je body wilt halen, hoeveel kennis je al hebt en hoe makkelijk je alles kan onthouden.

[ Voor 6% gewijzigd door rockhopper op 06-03-2013 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Daarnet in de krant gezien (BE) dat er de btw-actie van Mediamarkt is losgebarsten sinds vandaag. Daarnet toch maar even naar de MM gereden en de prijzen van zowel de 60D als de 7D bekeken, de 60D komt nog steeds een stuk duurder uit dan de goedkoopste uit de pricewatch, maar de 7D gaat over de toonbank voor 1.073 euro, wat nog 30 euro goedkoper is dan de goedkoopste uit de pricewatch. Ben nu in twijfel om de 7D of nieuw te kopen of toch genoegen te nemen met de 60D.

Moeilijke keuze. De 7D lag in ieder geval beter in de hand. Toch even een DM afwachten van de V&A verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Volgens CanonRumors start er morgen een cashback actie voor canon producten in de UK. Als het klopt gaat daar de 7d ook meedoen. Misschien dat er ook eentje in NL/BE start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Gisteravond wat gefotografeerd (op verzoek van) tijdens een training van een american football team in Leiden. De 7D leent zich daar wel voor, met name de burst is wel ideaal om het spel vast te leggen.
Wel zijn die lichtmasten een ramp voor je sluitertijden maar iso 1600 en hoger valt mij erg mee qua ruis. Verder is dit eigenlijk naar mijn gevoel de eerste camera waarvan de AF nou echt zijn werk goed doet op ai-servo. De 40D was wat dat betreft een stuk trager.

Tot dus ver de echte eerste vuurdoop... :+

Merkte wel dat de rubberen grip net onder de sluiterknop wat los zit. Toch even naar kijken maar het (her)lijmen van rubber kan wel eens vervelend uitpakken.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

vhal schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:00:
Merkte wel dat de rubberen grip net onder de sluiterknop wat los zit. Toch even naar kijken maar het (her)lijmen van rubber kan wel eens vervelend uitpakken.
Indien nieuw uit de winkel : Terug ermee !! Hoort niet en ook niet in de toekomst na heel wat sluiterbewegingen IMHO :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

nero355 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 04:33:
[...]

Indien nieuw uit de winkel : Terug ermee !! Hoort niet en ook niet in de toekomst na heel wat sluiterbewegingen IMHO :)
Nope, camera is tweedehands. Ik zie het wel vaker terugkomen op div fora's. De 60D schijnt hier ook last van te hebben. Ik loop wel even langs Rofa.

[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 09-03-2013 07:41 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Uiteindelijk niet gekozen voor de 7D, maar voor de 60D. Beiden vast gehad en getest, uiteindelijk beslist dat ik de extra features van de 7D voor mijn gebruik niet nodig had. Heb er meteen ook een 85mm 1.8 bijgekocht, wat een toplens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-05 18:02

Turkish

zhé germans

Ik heb sinds kort een hagelnieuwe 7D en voor mijn gevoel is deze met focussen softer dan mijn oude trouwe 30D. Heb dit getest met een paar lenzen, 70-200L F4 IS, 70-300 IS, EFS 10-22 en het lijkt hardnekkig te zijn.

Het is overigens wel zo dat de 30D op bepaalde lastige onderwerpen, zoals een los plukje haar van een pluche beest op een gegeven moment helemaal niet meer focust, waar de 7D dit wel doet en er een meer dan acceptabele foto van maakt :P

Heb gekeken of ik wat zou moeten doen met micro adjust, zie http://paintbylight.blogs...us-and-how-it-fix-it.html maar dat lijkt niet de oplossing te zijn.

Iemand een idee waar ik dit in zou moeten zoeken?

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Je gebruikt One Shot of AI Focus ?? De laatste wil weleens wat mindere foto's opleveren dan One Shot :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish

Turkish

zhé germans

Ik gebruik one shot :)

Morgen even wat meer tests doen met beide camera's en wat serieuzer aanpakken, wellicht zie ik iets simpels over het hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 440696

Meer mensen hebben die klacht en dit is een veel gehoord antwoord:

http://www.dpreview.com/forums/thread/3199370

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish

Turkish

zhé germans

Bedankt voor de adviezen. Uiteindelijk vandaag gewoonweg meer foto's gemaakt en geëxperimenteerd

Conclusie: Toch gebruik maken van micro adjust, +10 voor de 70-200 in mijn geval, en dit zorgde wel voor scherpe foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Het is officieel ;)
De nieuwe Linkshandige Canon 7DL komt eraan

[ Voor 22% gewijzigd door rockhopper op 01-04-2013 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Dat is eigenlijk geen gek idee : Er zijn genoeg mensen met een linkshandige muis bijvoorbeeld :)

Deze is ook leuk : http://www.canonrumors.com/forum/index.php?topic=13932.0 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Ik heb speciaal om onderweg fotos te kunnen bekijken en om mijn fotos te backup'en een ipad3 64gig gekocht.
Met de camera connectie kit sluit ik mijn 7D aan op de ipad en gelijk verschijnen de fotos op mijn scherm. .
Tot zo ver gaat alles goed,echter het overzetten wil maar niet lukken.
Ik schiet in RAW en deze fotos krijg ik maar niet naar de ipad.
Een JPG lukt wel,maar als ik een RAW wil overzetten zie ik bij de foto een rode uitroepteken verschijnen en meer niet.
Ik heb gezocht op het internet en het zou gewoon moeten kunnen.
Zowel JPG als RAW kan je overzetten op de ipad

Iemand die weet wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-03 15:41
Kan het zijn dat je een viewer moet installeren die je RAW's kan lezen? Voordat ik die installeerde op m'n pc kon ik RAW's ook niet bekijken, nu openen ze gewoon in Windows Viewer.

Dat verklaard overigens niet het uitroepteken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Windows 8 heeft standaard ondersteuning voor dit formaat als ik me niet vergis. Voor Windows 7 is er het Microsoft Camera Codec Pack: http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=26829

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 14:42
Hij heeft het over de iPad, jongens. Ik heb zelf geen iPad, maar voor Android zijn er RAW viewers beschikbaar, ik gok dat er voor iPad ook wel zoiets vinden is?

Zoiets bijvoorbeeld?
https://itunes.apple.com/...raw-lite/id423201178?mt=8

Als het je puur om bekijken gaat, raad ik toch aan gewoon JPEG erop te zetten. Desnoods schiet je RAW + JPEG.

[ Voor 18% gewijzigd door Sjekster op 09-04-2013 16:08 ]

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Hij heeft hem ook om te backuppen staat er. Dan is het niet handig om JPEG te gaan schieten. Volgens de specs van de iPad moet RAW gewoon kunnen. @melly: Ik zou zeggen: leg je vraag even voor aan Apple zelf.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik denk dat je raw (niet RAW, want het is geen afkorting :+) wel op een iPad kunt krijgen, maar dat die Camera Connection-kit alleen maar JPG's toelaat eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Hahn schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 17:58:
Ik denk dat je raw (niet RAW, want het is geen afkorting :+) wel op een iPad kunt krijgen, maar dat die Camera Connection-kit alleen maar JPG's toelaat eigenlijk.
RAW wordt wel altijd zo geschreven, zowel Canon als Nikon als Sony en dpreview doen het op hun site en wikipedia ook. Dat het geen afkorting is doet daar niets aan af. Het is dus gewoon RAW :Y)

Apple geeft op zijn site weer dat de connection kit veelvoorkomende bestandsformaten ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
breinonline schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 18:44:
[...]

Apple geeft op zijn site weer dat de connection kit veelvoorkomende bestandsformaten ondersteund.
Zonder uit te weiden over wat 'veelvoorkomende bestandsformaten' zijn, zegt dat natuurlijk geen ene flikker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Hahn schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 18:46:
[...]
Zonder uit te weiden over wat 'veelvoorkomende bestandsformaten' zijn, zegt dat natuurlijk geen ene flikker.
In de beschrijving staat het letterlijk:
iPad en de Camera Connection Kit ondersteunen standaardfoto-indelingen, zoals JPEG en RAW, en ook SD- en HD-video-indelingen, waaronder H.264 en MPEG-4.
offtopic:
@ hieronder: Klik dan gelijk op de link die ik gaf :p

[ Voor 7% gewijzigd door breinonline op 09-04-2013 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Zeg dat dan gelijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Schiet mij maar lek.
Gisteravond uren zitten pielen en alleen JPG wil lukken.
Nu thuis gekomen van mijn werk het nog 1x proberen en...hopla,probleemloos???
Vaag....
Maargoed,het kan dus idd..RAW op je Ipad importeren.
Gaat super traag,maar ik vind het wel handig 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Mag ik even melden dat het F*CKING ridiculous is dat je een accesoire moet hebben om alleen foto's mee over te zetten???!!!!

*fail sound* "Sorry, .txt bestanden zijn niet toegestaan"

Only in Apple land.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Sjekster schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 20:42:
Mag ik even melden dat het F*CKING ridiculous is dat je een accesoire moet hebben om alleen foto's mee over te zetten???!!!!

*fail sound* "Sorry, .txt bestanden zijn niet toegestaan"

Only in Apple land.......
Je kunt ook zonder hoor, gewoon synchroniseren met iPhoto / map via iTunes. Praktisch is anders hoor, dat moet ik je nageven, dingen zoals drag & drop hebben ze bij Apple nog nooit van gehoord. Synchroniseren is daar het keyword, vreselijk :X

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Ik zeg ook niet dat je niet zonder dat ding foto's kan overzetten. (neem aan dat via iTunes betekent dat je het eerst naar je mac oid moet kopieren die het dan synced met je iPad?) Maar waarom moet het fysieke ding dan bestandsformaten ondersteunen? Het is toch gewoon een transfer device? Komt op mij over als een USB kabeltje / Card reader die alleen bepaalde bestandsformaten ondersteund, in dit geval foto's. Wil je direct MP3s overzetten, dan heb je weer een ander apparaatje nodig...

http://store.apple.com/us...pad-camera-connection-kit

Zoals ik het begrijp is niet meer of minder dan een sd kaartlezer en een verloopstukje waaraan je een usbkabel kan hangen. Die ze dus opzettelijk limiteren door het aan de photo app te koppelen. 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Sjekster op 09-04-2013 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

En voor de laatste iPad heb je weer een ander verloopje nodig (ander stekkertje/poortje.....)

Voor Android kun je gewoon een OTG kabel kopen. Heb je gelijk ook een aantal apps om je camera te bedienen. Chainfire heeft hier een app voor gebakken.

http://www.photomacrograp...2a902a4c0e30b91447dcd3fb1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-06 15:53

Proc

Grand Admiral

melly schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 05:20:
Ik heb speciaal om onderweg fotos te kunnen bekijken en om mijn fotos te backup'en een ipad3 64gig gekocht.
Met de camera connectie kit sluit ik mijn 7D aan op de ipad en gelijk verschijnen de fotos op mijn scherm. .
Tot zo ver gaat alles goed,echter het overzetten wil maar niet lukken.
Ik schiet in RAW en deze fotos krijg ik maar niet naar de ipad.
Een JPG lukt wel,maar als ik een RAW wil overzetten zie ik bij de foto een rode uitroepteken verschijnen en meer niet.
Ik heb gezocht op het internet en het zou gewoon moeten kunnen.
Zowel JPG als RAW kan je overzetten op de ipad

Iemand die weet wat ik fout doe?
Yep, ik heb het zelfde eerder gehad.

Je hebt in je camera ingesteld dat je alleen in RAW wilt schieten (dus niet RAW+JPEG), en dat herkent de standaard meegeleverde iPad-software niet.

Je hebt twee opties om het alsnog werkend te krijgen.

optie 1: RAW+JPEG instellen op je camera. Het nadeel is dat dat onnodig veel ruimte in beslag neemt als je toch geen JPEG nodig hebt, plus dat het ook het ook je burst opnamen en snelheid negatief beïnvloedt.

optie 2: Installeer een pakket op je iPad die het wél ondersteunt zoals bijvoorbeeld Adobe Photoshop Express (gratis te downloaden in de Appstore). Dit pakket kun je hier vinden.

Deze oplossing is m.i. de betere optie en raad ik je dan ook aan.

[ Voor 48% gewijzigd door Proc op 15-04-2013 04:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:05
Ik heb net even geprobeerd.
Volgende lay-out werkt prima:
  1. Canon 7D instellen op RAW
  2. Standaard USB kabeltje
  3. Microsoft Surface RT tablet
  4. Windows verkenner
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/f53zw4.jpg

Kopiëren van een RAW foto van de Canon 7D naar de Surface werkt direct, zonder extra software, bekijken en bewerken kan met de standaard programma's in de Surface RT. _/-\o_

Dus waarom moeilijk doen met allerlei extra's? :O

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

tazmaniankoala schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 19:22:
Omdat niet iedereen een surface tablet heeft liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Natuurlijk werkt het op de Surface wel gewoon, want die heeft een normale USB-poort en Verkenner. Alleen hebben maar bar weinig mensen een Surface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naja, het is in ieder geval wel handig om te weten dat als je een tablet wil kopen voor dit soort doeleinden, je met een Surface goed uit bent en met iPad3 je nog wat bij moet kopen om het te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

tazmaniankoala schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 19:22:
Omdat de buurman ook een iPad heeft en het zo hip is om er een te hebben :z

Persoonlijk heb ik dan ook het liefst een netbook of laptop bij me als ik weet dat ik er niet uit ga komen met mijn kaartjes en gelijk het liefst ook een kleine externe HDD erbij zodat ik alles dubbel heb meteen :)

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste