Toon posts:

Canon EOS 7D

Pagina: 1
Acties:
Canon EOS 7D

Inhoudsopgave

De belangrijkste specs op een rijtje:
  • 18 Megapixel APS-C CMOS sensor
  • 8 bps opnamesnelheid
  • ISO bereik tot 12800, 6400 native.
  • 100% beeldzoeker
  • 19 'cross-type' AF punten
  • iFCL meetsysteem
  • Dual “DIGIC 4”
  • Full HD movie
  • Geïntegreerde Speedlite Transmitter
  • 3” Clear View II LCD
  • Body van magnesiumlegering, beschermd tegen omgevingsinvloeden
De volledige lijst met specificaties staat zoals gewoon op DPReview.

De prijzen van de Canon Eos 7D zijn als volgt:
pricewatch: Canon EOS 7D
pricewatch: Canon EOS 7D + EF-S 15-85mm IS USM
pricewatch: Canon EOS 7D + EF-S 18-135mm IS
« · ^

Hieronder een lijstje met reviews en handige linkjes:
« · ^

[Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 27-03-2010 20:50. Reden: Layout aangepast en reviews toegevoegd :)]

Op zoek naar software/integratie-architect?

Anoniem: 215247

BellySM schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 10:51:
Aangezien de 7D een bundel is met de nieuwe kitlens 28-135, zou ik eerder geneigd zijn om te denken dat er een APS-H ipv APS-C censor in de 7D zit en dus niet EF-S lenzen zal slikken, maar de specs in de TS geven aan dat het om een APS-C gaat. Verder lijkt het wel of de 7D geen pop-up flash meer heeft, zie ik dat goed? >:)
Als ik goed kijk naar de foto's op dp dan zie ik toch weldegelijk een ingebouwde flits ;)

edit: spuit 11

foto:

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 215247 op 01-09-2009 10:57]

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-01 14:53
Aparte keuze van Canon. Ik blijf er bij dat het een 1.3 Crop sensor had moeten zijn. Danwel met het 5D-AF systeem, alhoewel 't nieuwe ontwerp er ook mag zijn:

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-07-2017
Wanneer leren ze bij Canon nu eens hoe je een grip moet maken? Zorg dan op zijn minst dat de vorm gelijk is aan de voet van de body. De vergalden het al bij de xxD en xxxD serie. De 5DmkII is er niet beter op geworden.

Waarom kunnen ze niet gewoon een grip maken die netjes aansluit, zodat het er niet uit ziet alsof je een 3rd-party grip erop geschroefd hebt?

Ik snap best dat het niet zo netjes kan als een 1D, maar het moet toch niet moeilijk zijn om dat gedeelte rechts op de foto (aan de voet) dezelfde vorm te geven als de body? Of op zijn minst een deel wat er voor zorgt dat je niet allemaal vuil en zooi tussen je grip en je body krijgt ;-)

Edit: 7D grip:

Groot: http://a.img-dpreview.com/previews/CanonEOS7D/Images/bg2.jpg

Zie: http://www.dpreview.com/previews/canoneos7d/page6.asp

Dit bedoel ik dus. Links in beeld. Rechts sluit alles netjes aan. Maar links zit er weer die rare, gare deuk in de grip. Waarom? Waarom? :'(

[Voor 18% gewijzigd door Nik op 02-09-2009 22:23]

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-05 09:20
Nik schreef op woensdag 02 september 2009 @ 22:17:
Wanneer leren ze bij Canon nu eens hoe je een grip moet maken?
[...]
Dat weten ze prima, check deze plaat van de 10D met grip:

De achterkant was ook veel mooier afgewerkt dan de huidige grips, met zo'n nepleermotiefje op de accuklep, etc. Was wel even afzien toen ik die van de 20D kreeg (idd die lelijke deuk links, gammel kunststof, lelijk klepje, etc).

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-05 10:04
De WFT-unit sluit goed aan zo te zien, hopelijk de grip ook:

[Voor 6% gewijzigd door MadButcher op 04-09-2009 13:33]

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Gutteguttegut

CEO of TFD

Philip Bloom is een filmmaker met een pre-productie 7D.

Daar loop je dan met je "foto"camera :)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:35
Ik heb het waanzinnig druk dus ik heb van het weekend alleen nog maar binnen een beetje gespeeld. Volgende week vrijdag naar Canada, dus dan hoop ik wat Indian Summer te schieten!

Anyhoe, hier wat binnenhuis geklooi. De plaatjes linken naar de fullsize versie op flickr. Ik heb alleen de plaatjes in Lightroom geëxporteerd naar JPG. De camera heeft de NR reductie op 'standard' staan. Lightroom doet verder volgens mij nog niks met de plaatjes qua witbalans, NR of contrast. Ik ben al blij dat ie uberhaupt het RAW formaat al kan lezen.

ISO3200:

ISO6400:

Ik denk zelf dat vergeleken met de 450D dat de ISO3200 van de 7D iets beter is dan de ISO1600 van de 450D. ISO6400 is wel weer veel minder mooi dan de ISO1600 van de 450D. Maar ik moet duidelijk wachten op 7D support in Lightroom, of tijdelijk zelf de ruis verwerken...

[Voor 13% gewijzigd door 1Mark op 05-10-2009 22:10]

• 1Mark
  • Laatst online: 20:35
mwa, die tests zijn altijd wel erg pixel peeping vind ik.

Dit is bijvoorbeeld een real world test van ISO 6400, 300 2.8 @ 2.8, 1/640:

Niet 100% crop, maarja, wie gebruikt dat nou als je 18mpix plaatjes schiet...
Mijn conclusie is dat ISO6400 wel bruikbaar genoeg zal zijn voor gewone prints. Als je op A3 canvas print zal het misschien wat korrelig zijn, maar vast bruikbaar.

betekent overigens dat ik wel eens ben dat een 5DII dus nog wel veeeel beter is in low light

[Voor 31% gewijzigd door 1Mark op 06-10-2009 20:52]

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 14:06
Ok, hier een paar eerste positieve puntmatige bevindingen van mij (ik laat de obvious bevindingen een beetje weg, er zijn genoeg uitgebreide reviews te vinden, zie ook een paar posts eerder):
  • AI Servo kun je toewijzen aan de DOF-preview button, als je deze vervolgens ingedrukt houdt, doet je camera AI Servo. Top voor als je plotseling een BIF/brute (rijdende) auto ziet.
  • Digitale horizon. Het is mogelijk om deze op je LCD te tonen, of in de zoeker. In de zoeker maakt de 7D gebruik van de focuspunten om je te laten zien of je de camera recht houdt. Handig voor van die landschappen zonder duidelijke horizon. Zie voorbeeld zoekerbeeld hier.
  • Instellen hoe lang AE-vergrendeling wordt vastgehouden (4/16/30/60 sec, 10/30 min.)
  • Uitgebreide batterij-info (en de mogelijkheid om de lading van 6 batterijen te onthouden)
  • Veel instellen aan focuseigenschappen (bv AI Servo gevoelligheid, tracking methode en hoe hij moet reageren op dingen die plotseling op de voorgrond verschijnen)
  • 5 modi voor focuspuntselectie. Eindelijk niet meer focus-recompose gebruiken. Auto doet het verbazingwekkend goed (zie volgende punt). Zone AF is handig omdat je makkelijk kunt wisselen van gebied. Point is bekend. Spot en Expansion heb ik nog niet gebruikt, maar Spot lijkt me handig voor macro en korte DOF-shots, Expansion lijkt me handig als je er met de andere 4 modi niet uitkomt ;)
  • AF punten weergeven tijdens het terugkijken van je afbeeldingen. Leuk om te zien hoe goed de 7D het doet in de Automatic AF point selection (zie twee voorbeeldjes hier en hier.
  • Knippen in video's. Dit werkt verbazingwekkend goed. Je kunt zeer nauwkeurig het begin en eind van je fragment trimmen. Hij vraagt vervolgens of je het oude fragment wilt overschrijven of een nieuw fragment wilt aanmaken.
  • AF puntselectiemodus wijzigen. Ik was er even bang voor dat dit niet zonder het menu kon, maar het kan gelukkig toch. Door de knop voor AF puntselectie in te drukken en vervolgens de M-Fn (handig knopje naast de ontspanknop) kun je wisselen van puntselectiemodus (en je kunt instellen welke van de 5 je hier langs wilt laten komen)
  • Ergonomie. M'n pink past er nu ook bij :Y)
Toen ik de camera voor het eerst in m'n handen had, viel het me op dat het LCD niet automatisch uitging als je door de zoeker keek (wat bij m'n 400D wel het geval was). Ik merk nu echter al dat ik het LCD niet meer gebruik (alleen voor terugkijken). De instellingen bekijk ik op m'n top-LCD'tje.

Over het algemeen ben ik zeer enthousiast over deze camera. Ik heb naast bovenstaand 'minpunt' en het feit dat hij geen 720p 24fps doet (alleen 50/60fps) eigenlijk geen minpunten. Dit laatste kun je natuurlijk makkelijk opvangen door 1080p 24fps te doen en eventueel te resizen (ik heb 1080p meestal niet nodig).

De focussnelheid vind ik echt briljant. Ik kan niet goed zeggen hoe snel, maar iig stukken sneller dan m'n 400D. M'n 70-300 IS USM hunt op m'n 7D zeker een stuk minder dan op m'n 400D (in low light: bij goed licht heeft ie er uberhaupt weinig last van).

Mochten er nog vragen zijn dan beantwoord ik die uiteraard graag!

Oja, hier nog een recht-uit-mn-camera isovierenzestighonderdje met m'n EF-S 10-22:

(ISO6400, 1/200, f/5.6, 19mm, Noise reduction: standard, Auto Lighting Optimizer: disabled)

[Voor 5% gewijzigd door Melkbus op 20-10-2009 21:30. Reden: isovierenzestighonderdje]

strava | twitter

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-03 17:52

:)

:D

• Ainnir
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bah, ik had me zo verheugd om met m'n nieuwe 7D te kunnen spelen, maar nu moet ik hem terugsturen :(

Toen ik de doos opende zag het er al uit of het eerder geopend was, maar de camera zelf zag er vlekkeloos uit. Dus met spanning gewacht tot de accu een beetje opgeladen was, lens erop en: een hoop stof in de viewfinder :(

En als klap op de vuurpijl: rommel op de sensor (klik voor full size)

Nu ga ik morgen dus meteen de winkel bellen, want dit accepteer ik niet :(

• Triplefox
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-05 00:40
Ik ben een beetje aan het spelen om een duidelijker beeld te krijgen tot hoever je kunt gaan wbt hi-iso op de 7D, nu kom ik erachter dat ...(naar mijn mening) de mRAW fantastische resultaten geeft t/m 6400 iso, ik zou het bij wijze van spreken zo laten afdrukken tot 50x75cm.
Is natuurlijk niet heel raar dat je met minder pukkels minder ruis krijgt maar voor een 10mpix foto sta ik er wel van te kijken, veel hoger van kwaliteit als de RAW van 18mp
Die 18mp zijn grappig maar 10mp met deze performance....hoe zijn de ervaringen van andere 7D bezitters hier??

klikbaar voor 100% crop

foto (klikbaar)
800 iso

1600 iso

3200 iso

6400 iso

[Voor 56% gewijzigd door Triplefox op 12-11-2009 13:08. Reden: foto's erbij]

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als ik de foto's op F11 met elkaar vergelijk (7D geresized naar 450D formaat), dan zitten er in de foto van de 7D toch echt meer details. Ook op F4 is het een redelijk verschil.

Zie ook de onderstaande vergelijking (7D geresized naar 450D formaat) click voor een 100% crop.

• SparkOne
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:38
Afgelopen zaterdag voor het eerst een shoot gedaan met mijn nieuwe 7D
Moet nog even kijken of ik alles in full raw blijf doen, renderen duurt wel erg lang en nog geen raw support in LR. Foto's zijn na LR JPG export rond de 17-25 Mb, daarna resizen.
Ben ook een review aan het schrijven, meer hierover volgt asap

Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw

• Ainnir
  • Niet online
Nou de 350D haalt het echt niet bij de 7D hoor. Afgelopen weekend een concertje geschoten in de meest erbarmelijke condities, de 7D kon foto's schieten waar het met de 350D niet eens mogelijk was. Ook qua snelheid is het niet te vergelijken, de 350D is zoooo traag :X

(klik voor groter)

350D en 70-200mm 2.8 L IS USM:
f2.8, 1600 iso 1/80

7D en 70-200mm 2.8 L IS USM:
f2.8, 3200 iso 1/100

En van de shots van de 350D icm met de 24-70mm 2.8 L USM, geen enkele keeper. Terwijl ik met de 7D best wat redelijke shots kon maken.

Hieronder nog een filmpje gemaakt met de 7D icm 24-70mm 2.8 L USM:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=yy0CNssnw2U]
Vooral de geluidskwaliteit vind ik enorm meevallen :)

[Voor 10% gewijzigd door Ainnir op 26-11-2009 20:02. Reden: url edit]

• Triplefox
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-05 00:40
MadButcher schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:21:
[...]

Wat doet de 1D3 in sommige opzichten niet t.o.v. de 7D?
Ik neem aan dat je wat anders bedoelt dan filmen.
Nomad schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:28
kan me voorstellen dat de 7d meer detail vast legt, door zijn hogere resolutie sensor. Daarnaast een prettiger scherm, flitsers kunnen aansturen, compacter (ook door ef-s lenzen mogelijkheid).
Triple kan zelf vast nog wel meer verzinnen :)
7D kan idd filmen, maar wat hij ook kan is een 18-200 ef-s slikken(best handig met vliegvakanties), qua gewicht en afmeting stukje kleiner en toch weathersealing, externe flitsers aansturen, AF modus instelbaar (landscape/portait) en je focusvlak staat in één keer goed, interne flitser, grid/hulplijnen inschakelbaar, AF punten in servo zichtbaar, scherm waarop scherpte te beoordelen is, voor zover ik het ervaar een veel betere AWB met name in kunstlicht, het quickmenu is erg handig en zo zijn er nog wel wat puntjes die ik nu vast vergeet, daarbij komt dat de 1D3 nu nog een 1800-2000 waard is en ik dan liever een 7D met WFT-E5 in de kast heb staan die me minder kosten en meer kunnen! ;)
Deathchant schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:36:
triplefox, relaxed. ik ben hier niet om jouw verhaal per definitie in twijfel te trekken, maar het is gewoon een wat "gewaagde" uitspraak.
Wat is er dan zo "gewaagd" aan die uitspraak, er zit 4,5 jaar ontwikkeling tussen de body's, (dat is vergelijkbaar met de stap van de D30 naar de 20D) mag het dan wat beter zijn! :) (ben btw relaxed hoor)
vraag ik gewoon of je een identieke avondfoto hebt gemaakt met 350d ISO200 en dezelfde foto uit de 7D @ISO800.
Beetje lastig als ik mijn 350D (na 6 mnd met plezier te hebben gebruikt) in 2005 heb verkocht om een 1D2 te kopen ;)
Ik heb ff wat low-light opname's van een fles gemaakt waar voldoende donkere partijen in zitten om te oordelen, DPP--> JPG thats it!

Klikbaar voor HR
800 iso en incl exif

1600 iso

3200 iso

6400 iso

En nog wat donkerder... ;)

800 iso

1600 iso

3200 iso

6400 iso

[Voor 10% gewijzigd door Triplefox op 26-11-2009 17:11]

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

• oemga6666
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
AHBdV schreef op woensdag 25 november 2009 @ 23:11:
[...]

Netjes?? 8)7

Het verschil tussen de 7D en 350D is nihiel. Je moet denken aan ongeveer een halve stop. Meer niet.

Pak maar even DxOmark er bij. Heeft nog wel geen 7D, maar wel een 50D die gelijkwaardig is. Even op print instellen, om het verschil in MP te verrekenen, en dan zie je dat de curve ongeveer een halve stop naar rechts ie opgeschoven. Dat is het verschil in gevoeligheid tussen de camera's.
De 100% crops zijn mss niet erg verschillend qua ruis, maar op hetzelfde formaat is het een wereld van verschil. Klinkt gek, maar waar...
Kijk maar

Of hier:

If the two patches above were compared based solely on the magnitude of their fluctuations (as is done in most camera reviews), then the patch on the right would seem to have higher noise. Upon visual inspection, the patch on the right actually appears to be much less noisy than the patch on the left. This is due entirely to the spatial frequency of noise in each patch.
http://www.cambridgeincolour.com/tutorials/image-noise2.htm

[Voor 37% gewijzigd door oemga6666 op 26-11-2009 23:35. Reden: url toegevoegd]

• oemga6666
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
Kom maar met de objectieve metingen!!
Ik heb je die al gegeven... Nou is het jouw beurt.

Verhaaltjes en jezelf op de borst kloppen hebben we niet zo veel aan. Feiten is waar het om gaat.
350D/Rebel XT ISO 100-1600 aan linkerzijde van eerste testshots;
http://www.photographybay.com/2009/10/30/canon-g11-iso-test/

7D ISO 100-12800 aan rechterzijde;
http://www.photographybay...-vs-nikon-d300s-iso-test/

Zijn zelfs oneerlijke 100% crops, maar dan nog vind ik ~ de ISO 400 even onbruikbaar van de 350D/Rebel XT als de ISO 1600 van 7D. Komt ook voor een groot deel doordat de chroma ruis van de 350D erg lelijk is, terwijl de ruis van de 7D vooral fijne luma ruis is. DxOmark kan natuurlijk geen subjectief verschil tussen 'mooie' en 'lelijke' ruis meten. Jammer van de verschillende croplocatie van de fotosamples, maar je kan de volledige foto's downloaden onder de samples. Vooral de ISO 1600 van de 350D met de 7D vergelijken is dan een eye-opener. Zoom bij allebei dan maar eens in op de CF kaart.

[Voor 82% gewijzigd door oemga6666 op 26-11-2009 23:11]

• Ainnir
  • Niet online
oemga6666 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 21:42:
[...]
Dus dat iFCL metering is niet alleen een marketing dingetje om daarmee gelijk te komen met Nikon?
Nog twee voorbeelden, allebei direct uit de camera, geen bewerking (klik voor groter)

350D, 1600 iso, f2.8 1/80

7D, 1600 iso, f3.2 1/80

Wereld van verschil.

• Nik
  • Laatst online: 13-07-2017
Heeft er iemand ervaring met de 30D én de 7D? Ik zoek een opvolger voor de 2,5 jaar oude 30D. Ik maak me alleen zorgen om de verhalen over ruis. Nu kan ik de camera kopen en zelf testen, maar terug brengen zal er dan niet meer in zitten (en 1300 euro zo weg gooien is wel een beetje zonde).

Ik heb geprobeerd reviews te zoeken, zowel over de 30D als de 7D, maar de 7D wordt vrijwel nooit vergeleken met een 30D (logischerwijs!). Het enige wat ik kan vinden / zelf in elkaar zetten is dit:

Met dank aan: http://www.dpreview.com/

Daarbij is duidelijk dat bij de grijstint de 30D op ISO 3200 een duidelijker verschil laat zien als op ISO 1600. Met ISO 1600 is er meer gekleurde ruis te zien bij de 30D. In de donkere tinten zie ik iets verschil, maar niet bijzonder veel. Wederom weer een verschil in kleur. Het muntje is dan weer moeilijk te vergelijken. Links van het hoofd zie ik op de 30D aardig wat ruis, maar bij de andere tests is dat gedeelte juist buiten beeld. Zucht.

Edit: ISO 100 in de tabel erbij, daar is duidelijk dat de 50D het wint op het grijze vlak. De 30D krijgt de tweede plaats, de 7D verliest het...

En eventueel deze link waarin geen samples gepost worden, maar alleen 'zo op het oog...': http://forums.dpreview.co...rum=1019&message=33681414

En dan nog, uiteindelijk gaat het niet om 'pixelpeepen', maar om wat je uiteindelijk te zien krijgt. ISO 1600 in mijn 30D vind ik zeer acceptabel op web-formaat of print. Als de 7D dat net zo goed doet, vind ik dat dus prima (maar beter is altijd welkom).

[Voor 5% gewijzigd door Nik op 02-12-2009 22:49. Reden: ISO100 in de tabel erbij]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:05

Sick Nick

Drop the top!

Ik ben van een 40D naar een 7D gegaan, de ruisprestaties zijn op pixelniveau al 1+ stop beter (iso 1600 ziet er op de 7D ongeveer hetzelfde uit als iso 800 op de 40D en de hogere iso waardes zijn gewoon goed bruikbaar). De 40D doet het ook weer een stuk beter dan de 30D qua ruis dus met de 7D ga je er uiteraard flink op vooruit.

Direct uit de camera jpg, alleen lichte resize naar 4000 pixels breed via het linkje onder de foto:

linkje: http://temp.nickroos.nl/IMG_0101.JPG
iso 3200, F/4.0, 1/100e, 75mm (70-200 F4 gebruikt)

http://temp.nickroos.nl/IMG_0269.jpg
iso 1600, F/4.0, 1/50e, 27mm (17-40 F4 gebruikt)

Resultaten waar ik zeer goed mee kan leven! Dus als je de mogelijkheid hebt om een 7D te halen zou ik dat zeker doen. De grotere zoeker werkt ook erg prettig en de AF tracking is geweldig. Ook qua bediening net iets sneller/handiger dan de 30/40D (met een druk op de knop wisselen tussen one shot en servo af, een extra focuspunt als home kiezen en die met 1 druk gebruiken voor de focus dus effectief 2 punten waartussen je direct kunt wisselen, etc).

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 08:05

Blord

Hello Kitty !

Ik heb de 7D en de 30D. Voordat ik de 30D had verkocht, heb ik enkele testfoto's gemaakt op hoge iso. Zoals je mag verwachten doet de 7D veel beter dan de 30D op het gebied van de ruis.
Ik zie nu pas dat de belichtingtijd niet dezelfde is. Ik had de opening vastgezet op 5.6 en de belichting door de camera bepaald.

Hele foto, ISO1600, White balance: Tungsten, 70-200mm @ 73mm

Canon 30D, 100%crop, 1/20 sec, f/5,6 ISO1600

Canon 7D, 100%crop, 1/13 sec, f/5,6 ISO1600

Op ISO100 van de 7D ziet het zo uit

[Voor 18% gewijzigd door Blord op 03-12-2009 00:07]

• Ainnir
  • Niet online
Nog een vergelijking tussen de 350D en de 7D:

Beide foto's gemaakt icm 24-70mm 2.8 L USM @ f/7.1, 2.5 sec, ISO 1600, AWB. (klik voor originele grootte).

350D

7D

Overigens in deze omstandigheden weigert de 350D te autofocussen, waar de 7D heel snel focust. Qua metering gaf de 350D hier overigens 2.5 sec aan, waar de 7D 5 seconden prefereerde.

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-05 18:11

antonboonstra

6235Wp | WP | Tesla | Zero

Aangezien ik momenteel zowel een 40D als een 7D heb, was ik toch benieuwd naar het verschil in ruisprestaties tussen beide.

Alle foto's met een EF 50/1.8 gemaakt en ruisreductie in de camera's uit gezet. De foto's van de 7D met Adobe Photoshop Elements 6.0 naar dezelfde resolutie als de 40D verkleind om eerlijk te kunnen vergelijken. Hiervan heb ik onderstaande crops gemaakt.

40D, 1/20, F4.0, ISO1600

7D, 1/20, F4.0, ISO1600

40D, 1/40, F4.0, ISO3200

7D, 1/40, F4.0, ISO3200

Mijn conclusie: door de hogere resolutie maar zeker ook de lagere ruisniveau's zit er veel meer detail in de 7D. Daarnaast heeft de 7D een betere automatische witbalans en vooral minder last van kleurruis.

Als je er rekening mee houdt dat de crop van de 7D van een 10 MP foto is, vind ik ISO 3200 nog zeker bruikbaar.

originelen

[Voor 4% gewijzigd door antonboonstra op 19-12-2009 17:32. Reden: link naar originelen]

Canon EOS 7D | DJI Mavic Pro | Zero SR | Tesla M3 LR | #vangaslos | PV output 4945Wp | PV output 1290Wp | Tweakers PVOutput lijst

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:00

mux

99% efficient!

Ach, het ligt natuurlijk helemaal aan je gebruik. Fotografen geven achteloos 1500+ euro aan een body uit, en nog eens duizenden euros aan lenzen want dat verdienen ze toch wel weer terug. Zodra je geld kunt graaien voor videootjes met de 7D (bijvoorbeeld op een bruiloft, bij uitstek goed geschikt voor dSLR-filmografie) is een Rode (200 euro met suspension en deadcat) in een uurtje terugverdiend. Ik ben te lui om het op te zoeken, maar als je video over HDMI krijgt is een monitor er na twee opdrachtjes ook wel uitverdiend. In die trant zeg maar.

Als hobby is het zelfs nog te overwegen, een vriend van me heeft suspension+mic van Rode voor 75 euro weten te grabbelen op ebay. Daar heb ik nog heel leuk mee zitten filmen:

(die 3ccd camera is echter een stuk brakker dan jouw 7D)

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

• Gutteguttegut
  • Nu online

Gutteguttegut

CEO of TFD

mjl schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 17:21:
[...]
Ik heb ruim een jaar geleden al de nieuwe ultra's ontvangen.Dus zo nieuw zijn die niet ? Verwarrend van sandisk...
Je weet het zeker?
Dit is de oudste Ultra II 4GB:

Dit is de nieuwere Ultra II 4GB:

En deze kreeg ik nu toen ik de Ultra II 4GB bestelde:

Welke dus even snel is als de Extreme III 4GB:

• Anoniem: 196662
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Bestandsgrootte * 8 en je weet hoeveel MB/s je nodig hebt. Nog ver te gaan om oneindig RAW te schieten dus :)

Met een extreme IV getest door TDP(geluidsfragmenten klikbaar). Ik kan wel niet direct terugvinden op welke kwaliteit het stond maar ik gok RAW zonder jpeg.
the Canon EOS 7D recorded a solid 8 fps for 24 frames followed by a repeating pause and 2 quick shots. The length of the pause starts at around .35 seconds and increases to about .75 seconds around 9 seconds into the burst.

Here are the MP3 clips.

Canon EOS 7D 6.5 fps Burst
Canon EOS 7D Single Shot
Canon EOS 7D Live View Quiet AF - Mode 1, then 2
Canon EOS 7D, then 50D, then 1D Mark III Burst Comparison

Anoniem: 120649

Verdorie, het geld brandt gewoon in mijn broekzak... ik moet er vanaf!
Morgen maar een 7D ophalen :)

Leuke reviews van de 7D hier: http://canonfieldreviews.com

Leuke foto uit zo'n review, de weather sealing schijnt wel in orde te zijn:

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 16:55

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Vandaag weer een hoop plezier gehad van de goede weathersealing:

Met deze video als resultaat:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ach ja, 5DII heeft betere beeld kwaliteit (ook op hogere iso's) maar de AF snelheid en nauwkeurigheid van de 7D is echt flink beter. De sealing, tja als de 7D dit kan moet het goedkomen :P

Dan heb je het nog niet over de burst snelheid natuurlijk :P Prijs scheelt nu toch nog zo'n 500 euro, da's ook niet echt weinig. Zijn gewoon 2 verschillende camera's, snelheid met goede kwaliteit of extra kwaliteit :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• moguez
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:02
Henning schreef op maandag 10 mei 2010 @ 20:32:
4-6 week?

Hoe is die procedure dan? Zelf heb ik het bij DSP in minder dan een week geregeld inc. transport tijd.
aan de telefoon was het eerste 2-3 tal weken, in de winkel 4-6??

hier wat pics allen op f4.0 en jpeg

http://www.fotografie.vegiosystems.be/temp/IMG_2378.JPG
focus punt in het midden van de bloem 100% crop

http://www.fotografie.vegiosystems.be/temp/IMG_2542.JPG
focus op linker oog 100% crop

http://www.fotografie.vegiosystems.be/temp/IMG_2546.JPG
focus op bovenuitstekend paars gesloten bloempje

Canon Eos 7D+Speedlite 430EX & Omnibounce+ Canon EF 24-70 2.8 L &B+W UV-pro + Canon prime 50mm f/1.8 mk2+ Canon EF 28-135 f3.5-5.6 + Sigma 105 f/2.8 DG EX macro+ B&W pola-filter MRC 58mm+ Vanguard Up-rise 45

Acties:
  • 0Henk 'm!

• moguez
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:02
mennovanw schreef op maandag 10 mei 2010 @ 21:24:
De lens lijkt consequent een ietsepiets te backfocussen. Zijn deze op one-shot of op servo geschoten? Als ze op servo zijn moet je toch eens gaan testen met one-shot en zijn deze met one-shot geschoten moet je toch eens in je custom functions bij III (AF/drive) eens nr'tje 7 opzoeken en de 24-105 eens een tikje naar voren corrigeren (in jouw geval dus minus, naar de linkerkant dus). begin eens met -5 en start vanaf daar.
de 2 laatste zijn zeker one-shot, de eerste ben ik niet zeker, maar in principe gebruik ik deze modus niet veel.

http://www.fotografie.vegiosystems.be/temp/IMG_2562.JPG
105mm;f5.6;iso 800; one shot; focus op linkse bovenhoek; correctie -5

http://www.fotografie.vegiosystems.be/temp/IMG_2565.JPG
idem maar zonder correctie

dit zijn niet goed belichte prenten, maar dit doet er normaal niet toe.

Canon Eos 7D+Speedlite 430EX & Omnibounce+ Canon EF 24-70 2.8 L &B+W UV-pro + Canon prime 50mm f/1.8 mk2+ Canon EF 28-135 f3.5-5.6 + Sigma 105 f/2.8 DG EX macro+ B&W pola-filter MRC 58mm+ Vanguard Up-rise 45

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:01
Sinds een tijdje ben ik ook in het bezit van een 7D met 17-55 F2.8 lens. De onscherpe foto's met autofocus vielen mij ook op, maar dacht dat dit gewoon was totdat ik hier wat meer info er over lees.

Zouden jullie hier eens over willen oordelen? Is dit acceptabel voor deze combinatie? Beide foto's 100% crop, zelfde standpunt vanaf statief, gemaakt op iso 100, f4, one shot.

Op 17mm:

Op 55mm:

[Voor 3% gewijzigd door koos.d op 11-05-2010 13:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Dat gaat nergens over qua scherpte. Op 17mm is er niks in focus, op 55mm lijkt het er wel al meer op. Even snel een 100% crop uit een foto van m'n magneetbord (geen nabewerking, standaard adobe camera raw omzetting) van m'n 17-40 op F/4.0 op 17mm. Net gemaakt, focus op de parkeerbonnetjes met one-shot AF (niet het middelste punt gebruikt, handmatig op links onder gezet). Dus zo'n beetje de minst optimale situatie die je kan bedenken, tekst is gewoon scherp. Wat je ook mag verwachten van een 7D met een goede lens. Dit zou de 17-55 2.8 IS ook absoluut moeten kunnen qua scherpte.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:19
ik heb even 2 willekeurige foto's van het bevrijdingsfestival erbij gepakt. 1 is inderdaad niet helemaal scherp in het gezicht.. omdat ik zelf verkeerd heb gefocussed. de focus ligt op de arm.

de 2e is gewoon goed scherp overal. op beide kan geklikt worden voor de grote versie.

7D - Bevrijdingsfestival

7D - Bevrijdingsfestival 2

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 334041

In het onderstaande linkje hebben ze de snelheden van flink wat kaartjes in diversen camera's getest.
De 7D staat helaas niet bij, dus ik heb de 5dII erbij gepakt.
Als je kijkt bij de verschillende cameratypes, zie je weinig veranderingen in de top 10 kaartjes.

klik

Als ik kijk naar het verschil tussen de snelste 133x kaartjes en de snelste highend kaartjes zie ik een snelheidsverschil van een factor 2 tot 3 (afhankelijk van raw of JPG bestanden).
Nu gaat dit om de 5DII, de 7D is een stukje nieuwer en is (denk ik) ook nog wat sneller icm nieuwe kaartjes.

Aan de andere kant, Als je een burst in RAW schiet met 7 frames/s spreek je over ongeveer 150 tot 160 MB per seconde wat de camera moet wegstampen. Er zijn nog geen kaartjes op de markt die dat aankunnen.
Je zal dus altijd moeten wachten, maar een goede snelle kaart zou die tijd wel kunnen halveren.

Dit is de reden waarom sportfotografen vaak in JPG schieten. In JPG krijg je de buffer niet vol en kan je doorknallen.
Op pagina 59 van je manual staat nog meer info over hoeveel er in je buffer past.

Edit:
Ik gebruik zelf de Sandisk extreme 60MB/s UDMA 8 GB

Snelheid is ruim voldoende voor mij, maar ik gebruik de 7 frames / s eigenlijk nooit ;)

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 334041 op 18-05-2010 12:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Heb zelf geen praktijk-ervaring met een D300s maar uiteraard wel met m'n 7D. Gister en vandaag bij spa-francorchamps gezeten en weer verbaasd over de kwaliteit van de 7D. De autofocus is zo enorm goed, met de 70-200 4.0 erop heb ik grofweg 99% goed in de focus. Bewogen foto's door het pannen voorkom je er niet mee maar als je m als gebruiker goed mee trekt zijn ze allemaal scherp. Hoe snel ze ook voorbij komen rijden, naar je toe, van je af, maakt niet uit. Echt fantastisch :9 Dat je dan met 8fps kan knallen is natuurlijk ook top, precies het juiste moment weten te pakken.

Maar goed, een D300s is ook snel natuurlijk. Probeer ze allebei eens uit met een beetje fatsoenlijk glaswerk erop en maak dan je keus. Ik zou persoonlijk voor de 7D gaan (joh echt?), mede door de beschikbaarheid van de F/4.0L lijn van Canon waar Nikon nog niet echt iets voor heeft tegen die prijzen.

Op 100% crops kan je gewoon alle details van de auto perfect zien, bij open auto's kan je zelfs zien of ze een platbek of kruiskop schroef hebben gebruikt bij de slangenklemmen. Echt bizar hoeveel detail deze camera met goed glas kan opslaan!

Ook de film-functie werkt behoorlijk goed, zelfs bij oorverdovende F1/indycar/etc auto's (dat doet serieus pijn aan je oren) gaat de microfoon niet clippen. De beeldkwaliteit van de films is ook top.

[Voor 24% gewijzigd door Sick Nick op 23-05-2010 21:43]

• HappyChainsaw
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

HappyChainsaw

It's a trick. Get an axe.

Ze zijn allemaal cross, alleen de middelste heeft een verhoogde gevoeligheid bij f/2.8. Het middelste punt stopt niet met werken bij een mindere lichtsterke lens dan f/2.8, maar hij valt dan terug op de gevoeligheid van f/5.6:
According to Canon, "The Canon EOS 7D boasts the most advanced AF system ever seen in an EOS SLR. The completely re-designed system includes a new multi-axis cross-type 19-point AF grid, where the focusing points are evenly spread out across the image plane and clearly displayed through Canon's new Intelligent Viewfinder. All 19 points are f/5.6-sensitive for both horizontal and vertical cross-type focusing [a first], while the center AF point adds high-precision diagonal cross-type sensitivity for f/2.8 and larger aperture lenses." (Canon USA Press Release) The 7D requires a lens with a maximum aperture of at least f/5.6 or wider (as reported by the lens) for AF to function.
(Zie ergens halverwege deze tekst)

En vlak daaronder een afb van de center sensor:

[Voor 6% gewijzigd door HappyChainsaw op 23-06-2010 15:02]

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:10
Bedankt voor je uitleg _/-\o_
Jammer dat canon niet precies verteld hoe het werkt...

Ik vind het wel apart om te zien dat de focus sensor layout weinig lijkt op de focuspunten op de viewfinder.
Alle 19 punten zijn cross type maar ik zie eigenlijk maar 3 grote clusters (kruizen) van sensors.
En de spreiding van de verticale sensors is helemaal raar als je dat vergelijkt met het onderste plaatje.

Stel dat je focust met de 2e rij van boven, 2e sensor punt; daar zitten dus helemaal geen sensors :o middelt hij het dan helemaal precies uit met omliggende sensors?

Met AF point expansion van het center point bij de 7D wordt dus eigenlijk bijna het hele middelste sensor cluster gebruikt om de focus te bepalen?

Op Fred Midanda kwam ik dit topic tegen.
Maar ook hier worden geen definitieve antwoorden gegeven (gaat over 10D en 20D, wel interessant om te lezen)
Wel kwam ik precies dezelfde vraag tegen die ik hierboven stel (ik had mijn eigen tekst al eerder getypt :+ )
Namelijk: welke focus sensors horen bij welk focus punt en waarom kloppen de posities niet met die op het matglas?

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Over het batterijverhaal: ik heb inmiddels m'n LP-E6-neppert binnen van Ebay (verkoper batterybusiness), en die doet het voor €20 prima... :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Magic schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 22:01:
[...]

je moet gewoon in de normale creatieve settings staan, daar gaat het al mis ;)

vervolgens selecteer je je instellingen, en dan ga je naar het menu naar cameragebruikersinstelling = > registreren.
Ja ik wist wel dat het iets heel kleins was.

EDIT: Ik kan het helaas alleen nog steeds niet vinden.
Ik heb hem nu ingesteld via M. Dan ga ik naar het menu en kan ik nergens "registreer" kiezen (zo was het idd wel op me 40D). Onder het Groene steeksleuteltje kan ik wel registreer kiezen maar dan moet ik een van de menu functies kiezen.

EDIT2: Ooh laat maar heb het zojuist gevonden. Zat onder (idd ;)) cameragebruikersinstelling maar daar keek ik al een paar keer overheen.

Bedankt voor jullie hulp! Altijd weer worstelen als je een nieuwe camera hebt.

Me eerste leuke foto is trouwens best aardig gelukt.
(niet dat ik iets met koeien heb maar ze stonden zo leuk achter het hekkie dat ik even ben gestopt :9 )

Trouwens dat kan ik hier ook wel vragen.

Ik ga in september een aantal weken naar de v.s. ik wil daar een extra lens voor kopen uit de L serie van Canon.
Zelf heb ik er nu voornamelijk de 17-40L lens op waar ik eigenlijk super blij mee ben.

Soms mis ik alleen wel wat bereik en heel soms wat scherpte (maar dat kan ook aan mij persoonlijk liggen).
Daarom wilde ik er graag nog een lens bij kopen en mijn oog viel op de 24-105L. Deze wordt altijd erg goed getest en is redelijk betaalbaar (budget is ongeveer 1000,-)

Zijn er nog andere lenzen de moeite waard waarvan ik het bestaan niet weet?
Ik maak het liefst foto's redelijk dichtbij (zoals de koe hierboven) en zo nu en dan een landschaps/overzicht foto.

[Voor 79% gewijzigd door Donstil op 06-07-2010 23:22]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:39

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

http://tweakers.net/ext/f/uUmCyx3UK6bsvyobYWD3Ahtn/thumb.jpg

Ik gebruik inderdaad neutral 0,0,0 als setting. Zal eens kijken of ik iets kan vinden dat in de buurt van de RAW => JPEG kwaliteit komt :)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 08:05

Blord

Hello Kitty !

Ik was vorige week in Canada/USA op vakantie en ik kan zeggen dat de 7D niet Niagara Falls bestendig is. Tijdens de boottocht door de watervallen raakte mijn camera nat en bleef de ontspanknop blokkeren. :X
Terug in de hotel heb ik de fohn eropgezet en warmgeblazen. De volgende dag was het weer 100% in orde. _/-\o_
Gelukkig kon ik de rest van de dag verder fotograferen met mijn p/s camera.

Het gebeurde op het bootje in de verte.

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:19
dit is ISO6400:

hier nog meer uit dezelfde serie, en op groter formaat, allen (op 1 na) op ISO6400 geschoten. wat de ISO prestaties betreft, ben ik echt heel erg tevreden. :)

[Voor 10% gewijzigd door Korras op 08-09-2010 14:17]

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Kun je iets meer vertellen over die zoeker? Ik heb met mijn oude camera nooit het idee gehad dat die 'te klein' was ofzo, maar wellicht is het een one-way en nooit meer terug optie en zie je het licht pas als je eindelijk zo'n grote zoeker hebt?

En de AF, merk je daar ook verbetering t.o.v. de instapmodellen van Canon bij 'normaal' gebruik of vooral bij Servo en sportfotografie en dergelijke waarbij er meer gevraagd wordt van de AF?

Verder is een van de dingen waaraan ik mij stoor bij de 400D dat ik na het hebben genomen van een foto op het display van de camera eigenlijk nauwelijks kan zien of 'ie écht scherp is. Kan dat bij de 7D beter? Ik heb zelfs overwogen om zo'n matglas te kopen voor mijn 400D met zo'n kruisje waarbij de lijnen moeten kloppen

• nero355

nero355

Mijn 7D + 2 maal 430 EX II =>

http://tweakers.net/ext/f/fi59hty0lLAHUSHjs6QKpZWE/thumb.jpg

:*)

Ook i.c.m. een oudere 420 EX werkt het goed !!

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• -DG-
  • Laatst online: 08-05 10:39
Anoniem: 116287 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 01:48:
als je nog twijfelt over de weather sealing van de 7D kijk dan eens op de volgende link; http://canonfieldreviews.com/7d-1-weather-sealing/
iemand heeft zijn 7D meegenomen naar Antarctica in sneeuwstormen e.d. :-)
Deze foto blijft geniaal _/-\o_ :

• -DG-
  • Laatst online: 08-05 10:39
_ferry_ schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 17:33:
[...]
Alleen de flitsintensiteit kan ik niet meer onder een knopje krijgen, dus dat moet ik nu via het q-menu doen. Is te overleven, maar bij bijv. partyfotografie kost dat op die manier wel meer tijd (of je stelt het op je flitser in, maar dat gaat bij de ex430 niet zo makkelijk, kleine trutknopjes.)
Beetje laat, maar de flitsintensiteit kun je toch gewoon instellen met het [ISO * +/-] knopje bovenop en het grote wiel?

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Heb mn 7D nu ruim een week en ik begin t vermoeden te krijgen dat er iets mis is met t LCD scherm.
Soms heb ik tijdens Live View (en soms ook tijdens t bekijken van opnamen) last van 2 grijze strepen die zich op t scherm hebben genesteld. Tijdens de menuweergave heb ik er weer geen last van. Heb in t begin gedacht dat ik vast ergens een optie in t menu niet goed had staan, maar t lijkt toch dat er iets niet klopt.

Heb de verschillende rasteropties in het menu geprobeerd, maar de strepen blijven aanwezig tijdens Live View en bij bekijken van opnames. Iemand hier die kan bevestigen dat dit niet normaal is? If so, gaat ie terug naar de fotoboer.

Flickr --- PSN / Live -> Shiverzz

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Zoals beloofd een praktijkshot met de 7D op ISO 12.800... Naar mijn idee voor webformaat acceptabel, en altijd beter dan zonder foto thuiskomen. :)

Ford Focus RS500 Driving Near The Nürburgring by MartijnKoevoets, on Flickr

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 06:17
Magnesium is gelukkig veel degelijker...

40d met gebruikssporen

Bescheiden tik tegen het hek, precies op het verkeerde punt ofzo...

[Voor 19% gewijzigd door ThomasW op 16-01-2011 19:58]

• Gutteguttegut
  • Nu online

Gutteguttegut

CEO of TFD

FreddyT schreef op zondag 10 april 2011 @ 22:45:
[...]

Ik gebruik een SanDisk Ultra 8GB in mijn 7D en heb nog nooit problemen gehad met een err02 melding. Net een testje gedaan in burst mode (RAW) en op het moment dat er nog geschreven werd naar het kaartje de play knop ingeduwd en ook hierbij geen probleem........
Welke Ultra?

• tss68nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-05 23:33
neographikal schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 14:48:
LR filtert over het algemeen de dooie pixels best netjes weg :)
Juist, de dode pixels gaan inderdaad prima weg aangezien de locatie steeds op dezelfde plek zit.

Ik heb echter duizenden minder felle blauw/groen/rode spikkels door de hele foto heen zitten zodra ik ergens boven de 10 minuten exposure kom met de 7D. Edit: 100% crop toegevoegd:

Vraag me af waar dat aan kan liggen, en of iedereen dat heeft. Storing door mobiele telefoon bijvoorbeeld? Of een maandagochtend sensortje :+

[Voor 8% gewijzigd door tss68nl op 17-04-2011 00:11]

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:10
Ik heb een gok genomen en via e-bay een grip besteld; ik weet dat het niet de bedoeling is om te spammen maar ik wilde jullie dit niet onthouden:

€45,- incl verzendkosten uit de UK:
http://cgi.ebay.com/ws/eB...K:MEWNX:IT#ht_2133wt_1139

Ding is mooi stevig en sluit goed aan op de 7D, als ik 'm vergelijk met de canon 20D grip dan is de kwaliteit bijna vergelijkbaar.
De knoppen voelen iets anders aan als op de 7D zelf en de 20D grip (knoppen hebben meer een klik gevoel en de ontspan knop voelt iets anders als je 'm indrukt maar zeker niet slecht en goed stevig; ik ben echt positief verrast door de kwaliteit.
Enig minpuntje is dat de accu in het rechterslot er niet gelijk uitpopt omdat de veer niet heel sterk is maar dit is misschien een maandagochtend foutje.

• breinonline
  • Laatst online: 17:55

breinonline

Are you afraid to be known?

Het ligt ook aan je AI Servo instelling, hier heb ik al eens een post over gemaakt: breinonline in "Canon EOS 7D".

De samenvatting (handig om in je portemonnee te bewaren oid):

Met Cf.Fn III 2 kan je dus aangeven of focussen prio heeft of scherpe plaatjes.

[Voor 48% gewijzigd door breinonline op 28-07-2011 21:02]

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

• Donstil
  • Niet online
Ik wil auto's op straat volgen met Al Servo.

Moet ik dan gewoon instelling 1 hebben?
Ik heb een 7d met (oa) een 24-70L maar gebruik al servo eigenlijk nooit en wil er wat mee gaan expirimenteren namelijk.

Zoiets als dit had ik in gedachte.

breinonline schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 20:48:
Het ligt ook aan je AI Servo instelling, hier heb ik al eens een post over gemaakt: breinonline in "Canon EOS 7D".

De samenvatting (handig om in je portemonnee te bewaren oid):
[afbeelding]

Met Cf.Fn III 2 kan je dus aangeven of focussen prio heeft of scherpe plaatjes.
Oude post maar toch bedankt.

Ik neem hem mee. altijd handig om te weten ja.
Je andere links heb ik ook even doorgenomen. Al Servo op een 7d is wel ff een poepie anders als op mijn 40D waar ik het vroeger sporadisch op heb gebruikt.

[Voor 29% gewijzigd door Donstil op 19-09-2011 23:26]

• nero355

nero355

Zet dan effe dit plaatje erbij :

Dan weten we allemaal waar het over gaat ;)

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:59
Donstil schreef op maandag 19 september 2011 @ 23:17:
Ik wil auto's op straat volgen met Al Servo.

Moet ik dan gewoon instelling 1 hebben?
Ik heb een 7d met (oa) een 24-70L maar gebruik al servo eigenlijk nooit en wil er wat mee gaan expirimenteren namelijk.

Zoiets als dit had ik in gedachte.

[afbeelding]

[...]

Oude post maar toch bedankt.

Ik neem hem mee. altijd handig om te weten ja.
Je andere links heb ik ook even doorgenomen. Al Servo op een 7d is wel ff een poepie anders als op mijn 40D waar ik het vroeger sporadisch op heb gebruikt.
Hiervoor gebruik ik gewoon manual focus.

Zeker bij auto's weet je precies waar de auto zal rijden, namelijk in de rijbaan. Daarnaast staat de camera op
een hoge F waarde waardoor je en een langzamere sluitertijd hebt en een grote scherptediepte. Het is dus niet zo heel belangrijk dat de auto perfect in focus is.

Gewoon camera op langzame sluitertijd (bovenstaande foto is op 1/30e), hoge F waarde, prefocus op de rijbaan , auto blijven volgen en ondertussen afdrukken.
Bovenstaande foto van de trabant heb ik trouwens wel gefocusseerd tijdens het volgen, omdat ik alleen tijd had van tevoren de sluitertijd/ diafragma in te stellen toen die al vlak bij was. Maar ook dat met manual focus.

[Voor 8% gewijzigd door RobertJRB op 24-09-2011 12:45]

Leica MM + Sony A9

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:37

Polariteit

Testende fotografeur

Afgelopen zaterdag was ik bezig met vliegende vogels fotograferen. Hiervoor had ik de camera in de hi speed schieten modus staan.

Zit ik net de foto's uit te zoeken, kom ik opeens de volgende drie foto's van dezelfde meeuw tegen:

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? moet ik vrezen voor een bug in de camera? moet ik vrezen voor mijn camera, of is het een 'bekend' issue van het hispeed schieten? ik heb namelijk ook weleens dat er dan opeens een pikdonkere foto tussen zit...

Even voor de duidelijkheid: er stond helemaal NIKS voor mij... en nee het is ook niet mijn hand/vinger :P

Apparatuur: Canon 6d, Canon 24-70f4.0, Sigma 150-500, Sigma 105 mm, canon 16-35f4.0, canon 40f2.8 | Mijn website | Flickr fotostream

• Donstil
  • Niet online
Dat is misschien wel handig voor de volgende ja.

Ik heb de camera ingesteld op Al servo 1 stapje boven gemiddeld (richting " snel") met een midden focus.
Foto genomen vanaf een bankje, ik kwam er namelijk achter dat er dan een beter "streep" effect aanwezig is aangezien je de camera dan horizontaal beweegt.

Canon 7D met 24-70 L F2.8

iso 160

• polthemol
  • Laatst online: 17:04

polthemol

Moderator General Chat

Ceterum censeo pulvis esse delendam

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-12-2020
Zo net geflasht.

Auto ISO op 1600 gezet en filename prefix op EOS7xxxx.JPG gezet.
Werkt prima.
Ik had een Mac versie gedownload maar die dmg zit geen app in alleen de FW + een paar pdfjes. Hadden ze net zo goed in een zip kunnen pleuren en dan is die toegankelijk voor ALLE OS-en.

Nu eens proberen of DSLR Controller nog werkt (Galaxy S2).
Net een berichtje op dpreview gezet en wilde nog iets antwoorden op iemands vraag over de FW en toen lag DPreview eruit. Kennelijk erg veel EOS7 gebruikers ....