|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
http://www.magiclantern.fm/forum/index.php?topic=3974.0
Ik wil het wel eens proberen, maar het kan me niet gebeuren dat de hele camera er opeens mee stopt.
Hoe groot is de kans dat mn 7D crasht?
Het laden gaat door middel van Firmware "flashen" wat dus geen echt flashen is !!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Dan moet ik dat maar eens doen
Op internet lees ik dat veel mensen de 60D aanraden, omdat deze gelijke beeldkwaliteit heeft en goedkoper is...
Voordelen die ik in de 7D zie, is vooral de autofocus.
Daarnaast is de body robuuster.
Ik heb nu een 400D en zal bij beide een stap vooruit doen.
In hoeverre merk ik echt iets van de autofocus met bepaalde lenzen?
Je autofocus is volgens mij voor een groot deel afhankelijk van je lens, gaat de invloed van de camera enkel om hoe acuraat hij focussed, of ook echt om de snelheid?
Waarom moet ik echt een 7D kiezen?
60D:
- Klapschermpje
- Goedkoper
7D:
- Betere AF: sneller, meer configureerbaar, meer punten, wel even een leercurve.
- Grote viewfinder met andere weergave van AF-punten.
- Weathersealed.
- Robuustere body.
- 8 FPS
- Kan draadloos externe flitsers aansturen
Of je dat nodig hebt kan je het best zelf bepalen.
[ Voor 4% gewijzigd door Radiant op 03-01-2013 09:48 ]
Het zou mij het meeste om de AF gaan denk ik.
FPS gebruik ik nagenoeg nooit...
Maar het kan makkelijk zijn die 2 keer per jaar dat ik de vogelshow in blijdorp bezoek...
Het pluspunt is namelijk dat ik nu bij de media markt 1159 kwijt zou zijn voor een 7D en canon geeft daar nog 100 euro op terug... Dus voor 1059 heb je een 7D...
Maar dan is er ook een 70D aangekondigd...
Waarvan geruchten gaan dat hij de nieuwe sesor krijgt die ook in de 7DM2 komt en de AF uit de 7D...
[ Voor 16% gewijzigd door BlakHawk op 03-01-2013 11:09 ]
En een tip is om te wachten tot de laatste week van januari zodat er weer een btw-actie is bij de media markt (lees: zij betalen de btw zodat je ongeveer 16% korting krijgt (misschien 17% nu de btw is veranderd)), deze zal je waarschijnlijk meer voordeel opleveren dan de cashback actie (of je moet geluk hebben dat canon deze actie verlengt).
De AF van de 7D is wel wat geavanceerder tov de 60D, maar het komt er uiteindelijk op neer hoe veel geld je er zelf voor wilt neertellen, en wat je allemaal gaat fotograferen. Op nagenoeg alle vlakken is de 7D een veel betere camera, vooral in gebruiks-mogelijkheden instellingen en snelheid. Maar als je inderdaad een beperkt budget hebt, en je maar beperkt gebruik maakt van de mogelijkheden van je camera (lees: ik ben m'n 400D eigenlijk nog niet ontgroeit, ik loop nog niet tegen beperkingen aan van het toestel voor de foto's die ik maak) dan is de 60D een prima keuze.
Waar de 7D echt in uitblinkt zijn de snelle actie momenten vastleggen door de fenomenale FPS.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Dat kunnen de 600D/650D/60D ookRadiant schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 09:47:
Grootste voordelen van de 7D is de AF i.c.m. de FPS en het joystickje waarmee je snel tussen de AF punten/zones kan wisselen.
Maar als iemand mij een 60D+grip cadeau zou doen dan zou ik ook niet boos worden : Ik had hem bijna gekocht als 2de body
Maar hoe zeker is het dat er weer een BTW actie komt eind januari?rockhopper schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:33:
Er is natuurlijk altijd een volgende camera die om de hoek komt kijken, ik zou me daar niet al te veel op focussen.
En een tip is om te wachten tot de laatste week van januari zodat er weer een btw-actie is bij de media markt (lees: zij betalen de btw zodat je ongeveer 16% korting krijgt (misschien 17% nu de btw is veranderd)), deze zal je waarschijnlijk meer voordeel opleveren dan de cashback actie (of je moet geluk hebben dat canon deze actie verlengt).
De AF van de 7D is wel wat geavanceerder tov de 60D, maar het komt er uiteindelijk op neer hoe veel geld je er zelf voor wilt neertellen, en wat je allemaal gaat fotograferen. Op nagenoeg alle vlakken is de 7D een veel betere camera, vooral in gebruiks-mogelijkheden instellingen en snelheid. Maar als je inderdaad een beperkt budget hebt, en je maar beperkt gebruik maakt van de mogelijkheden van je camera (lees: ik ben m'n 400D eigenlijk nog niet ontgroeit, ik loop nog niet tegen beperkingen aan van het toestel voor de foto's die ik maak) dan is de 60D een prima keuze.
Waar de 7D echt in uitblinkt zijn de snelle actie momenten vastleggen door de fenomenale FPS.
Ook grote viewfinder vond ik een plus
[ Voor 16% gewijzigd door Polariteit op 04-01-2013 09:35 ]
Vrij zeker, dit is het moment waarop de meeste electronica bedrijven hun nieuwe modellen hebben aangekondigd en dus een goed moment om de rest voorraad te verkopen.dfrenner schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 08:37:
[...]
Maar hoe zeker is het dat er weer een BTW actie komt eind januari?
Hoewel het natuurlijk een gokje blijft is deze sale de afgelopen 2 (3?) jaar in ieder geval trouw eind januari geweest. Ze hebben met de invoering van de nieuwe btw 19>21 er ook eentje in oktober gehad, dus ja het zou niet door kunnen gaan. Maar aangezien het altijd top-druk is tijdens deze sales kan ik me niet indenken dat het niet door gaat
Maar goed, het blijft een speculatie (resultaten behaalt in het verleden geven geen garantie voor de toekomst enzo) en als je per se nu wilt fotograferen dan moet je 'm nu gewoon aanschaffen natuurlijk. Maar ik zou lekker een weekje of 3 wachten. Je kan het een en ander terug lezen in de 'media markt btw acties' threads die in het shopping forum staan, dan zul je misschien ook wel een aantal oude richtprijzen zien van de 7D. Tip noteer alvast de prijzen zodat je weet of je wel of niet opgelicht wordt
Overigens werd 2 jaar geleden m'n 40D gestolen en toen mocht ik kiezen tussen de 50D en de 7D, beetje hetzelfde als wat marceltuit boven me schreef. Hoewel ik de 40D nog niet ontgroeit was ben ik toch voor de 7D gegaan, maar ik had daar een goede reden voor, ik maak veel gebruik van de hoge FPS. Ik hou van plaatjes schieten in de natuur, en vaak is het 'actiemoment' maar een paar seconden, als ik dat moment kan vastleggen met 20 foto's ipv 2 dan heeft dat een voordeel. Verder is de viewfinder inderdaad voor mij een groot voordeel, maar m'n vrouw zag het verschil niet
[ Voor 19% gewijzigd door rockhopper op 04-01-2013 13:40 ]
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Dit kan de 60D ook. Persoonlijk vind ik de algehele ergonomie en de viewfinder van de 7D vele malen beter dan de 60D. Groter draaiwiel, ideale joystick. En de AF finttuning van je lenzen, wat de 60D ook niet heeft, is ook erg prettig om te hebben.Radiant schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 09:47:
7D:
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Dat is wel leuk, drie weekjes wachten, maar 20 januari verloopt de 100 euro cashback van Canonrockhopper schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:36:
Vrij zeker, dit is het moment waarop de meeste electronica bedrijven hun nieuwe modellen hebben aangekondigd en dus een goed moment om de rest voorraad te verkopen.
Hoewel het natuurlijk een gokje blijft is deze sale de afgelopen 2 (3?) jaar in ieder geval trouw eind januari geweest. Ze hebben met de invoering van de nieuwe btw 19>21 er ook eentje in oktober gehad, dus ja het zou niet door kunnen gaan. Maar aangezien het altijd top-druk is tijdens deze sales kan ik me niet indenken dat het niet door gaat
Maar goed, het blijft een speculatie (resultaten behaalt in het verleden geven geen garantie voor de toekomst enzo) en als je per se nu wilt fotograferen dan moet je 'm nu gewoon aanschaffen natuurlijk. Maar ik zou lekker een weekje of 3 wachten. Je kan het een en ander terug lezen in de 'media markt btw acties' threads die in het shopping forum staan, dan zul je misschien ook wel een aantal oude richtprijzen zien van de 7D. Tip noteer alvast de prijzen zodat je weet of je wel of niet opgelicht wordt
Overigens werd 2 jaar geleden m'n 40D gestolen en toen mocht ik kiezen tussen de 50D en de 7D, beetje hetzelfde als wat marceltuit boven me schreef. Hoewel ik de 40D nog niet ontgroeit was ben ik toch voor de 7D gegaan, maar ik had daar een goede reden voor, ik maak veel gebruik van de hoge FPS. Ik hou van plaatjes schieten in de natuur, en vaak is het 'actiemoment' maar een paar seconden, als ik dat moment kan vastleggen met 20 foto's ipv 2 dan heeft dat een voordeel. Verder is de viewfinder inderdaad voor mij een groot voordeel, maar m'n vrouw zag het verschil niet
Daarbij is er ook nog de optie om vroeg te kopen. MM heeft een beleid dat als de prijs daalt binnen 2 weken (of is het één week?) je het verschil terug krijgt. De precieze details weet ik alleen niet. Misschien interessant voor je om op te zoeken. Dit gaat alleen behoorlijk offtopic voor de rest van deze thread
@ Sjekster, wat bedoel je precies met lcd overlay, ik begrijp het geloof ik niet helemaal.
De focuspunten worden bij de 7D op een LCD op/in het matglas weergegeven. Hierdoor is heel duidelijk te zien waarop gefocused wordt maar kan het matglas niet vervangen worden zonder die focuspunt/mode weergave kwijt te raken. zie http://www.the-digital-pi...ra-Review.aspx#Viewfinderrockhopper schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 15:07:
...
@ Sjekster, wat bedoel je precies met lcd overlay, ik begrijp het geloof ik niet helemaal.
Hmmm, die review doet me toch wel iets twijfelen aan de 7D keuze...base_ schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 18:57:
De focuspunten worden bij de 7D op een LCD op/in het matglas weergegeven. Hierdoor is heel duidelijk te zien waarop gefocused wordt maar kan het matglas niet vervangen worden zonder die focuspunt/mode weergave kwijt te raken. zie http://www.the-digital-pi...ra-Review.aspx#Viewfinder
Hij zou minder scherp zijn dan de 50D...
Ik heb het even vluchtig doorgelezen...
Matglas vervangen zijn dan wel weer third party oplossingen voorSjekster schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:48:
De LCD overlay in je viewfinder is inderdaad érg handig. Rottig voor de mensen die het matglas willen vervangen maar voor de rest een hele mooie toevoeging.
- Matglas vervangen doe je alleen als je diehard manual focusser bent, en je _weet_ het als je dat bent. Ik heb zo'n ding nog nooit nodig gehad of willen gebruiken.
- De 7D is een van de meest gebalanceerde camera's wat betreft features die Canon ooit heeft gemaakt. Vaak is er wel iets kreupel aan te wijzen, zoals bij een 5DII zijn gare AF, maar bij de 7D is alles gewoon echt dik in orde, lekker gebalanceerd. Als je APS-C wilt schieten, een van de beste cams op dit platform ooit.
- Scherpte is overrated, zeker op 15mpix crop-sensoren. Ga fotograferen. En op het moment dat je glas gaat krijgen waarbij de sensor de bottleneck wordt, hoeft niemand je meer te vertellen wat voor jou de beste cam is.
- Mensen die vanwege de prijs twijfelen tussen een 60D en een 7D, kunnen imho beter een 60D kiezen en die paar euro die ze uitsparen stoppen in een betere lens. Niet dat de 7D zijn geld niet waard is, maar met zulke budgetten kun je een betere set bouwen van hetzelfde geld met een 60D dan met een 7D.
[ Voor 19% gewijzigd door Henk op 07-01-2013 10:25 ]
Overigens zijn investeringen in goed glas altijd verstandiger dan investeringen in goede bodies, omdat glaswerk prijsvaster/waarde-vaster zijn. Bodies gaan over het algemeen minder lang mee, en nieuwe modellen worden bijna jaarlijks uitgebracht. (hoewel de 7D toch al weer 3 jaar aan de top staat in zijn segment)
Vooral de autofocus vond ik super snel in de 7D, daar heb ik best 300 euro meer voor over... Ik gebruik zo'n camera de komende 4 jaar minimaal... Wat is die 300 euro op 4 jaar, als je daar een AF voor terugkrijgt die er veel vaker niet naast zit?Henk schreef op maandag 07 januari 2013 @ 10:18:
IMHO:
- Matglas vervangen doe je alleen als je diehard manual focusser bent, en je _weet_ het als je dat bent. Ik heb zo'n ding nog nooit nodig gehad of willen gebruiken.
- De 7D is een van de meest gebalanceerde camera's wat betreft features die Canon ooit heeft gemaakt. Vaak is er wel iets kreupel aan te wijzen, zoals bij een 5DII zijn gare AF, maar bij de 7D is alles gewoon echt dik in orde, lekker gebalanceerd. Als je APS-C wilt schieten, een van de beste cams op dit platform ooit.
- Scherpte is overrated, zeker op 15mpix crop-sensoren. Ga fotograferen. En op het moment dat je glas gaat krijgen waarbij de sensor de bottleneck wordt, hoeft niemand je meer te vertellen wat voor jou de beste cam is.
- Mensen die vanwege de prijs twijfelen tussen een 60D en een 7D, kunnen imho beter een 60D kiezen en die paar euro die ze uitsparen stoppen in een betere lens. Niet dat de 7D zijn geld niet waard is, maar met zulke budgetten kun je een betere set bouwen van hetzelfde geld met een 60D dan met een 7D.
Ik heb net de 17-55 2.8 IS gekocht, naar mijn idee toch wel de betere keuze op de cropcamera's, aangezien hij beter presteert dan een 17-40 L 4.0.
Een 24-70 zou ik niet zo snel overwegen op crop, omdat de 24 voor mij de ver zit... 16-35 zou ook wel lekker zijn voor landschappen, maar dan zou ik eerder voor de 10-22 gaan denk ik.
Wat is volgens jou de ultieme zoom lens op een 7D?
Ik heb nu dus een 400D en een 7D op mijn huidige wensenjuistje staan, vooralsnog...
Als ik kijk naar low light situaties, kan de 7D op een hogere ISO platen schieten dan de 400D.
Maar als je puur naar de sensor kijkt is de 400D ook een stuk ouder, toch blijft de 7D een APS-C.
Hoe erg ga ik verschil merken tussen de 400D en 7D in low light situaties als je puur naar de sensor kijkt?
Ik vind 2400 euro net iets te veel worden, daarbij heb ik net een 17-55 gekocht, die ik natuurlijk best goed weer kan verkopen, maar ja... Die autofocus van de 5DMII schijnt toch niet helemaal super te zijn...
Defineer betere lenzen...rockhopper schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:35:
Ik meen juist te begrijpen dat de vraag juist opkwam omdat de 60D en 7D zo dicht bij elkaar liggen qua prijs. Als het prijsverschil miniem is (zo weinig dat betere lenzen niet afvallen) zou ik dus weer juist wel voor de 7D gaan, te meer je deze body minder snel zult ontgroeien.
Overigens zijn investeringen in goed glas altijd verstandiger dan investeringen in goede bodies, omdat glaswerk prijsvaster/waarde-vaster zijn. Bodies gaan over het algemeen minder lang mee, en nieuwe modellen worden bijna jaarlijks uitgebracht. (hoewel de 7D toch al weer 3 jaar aan de top staat in zijn segment)
Als ik zoek naar een objectief dat vergelijkbaar is met 24mm op FF zit je dus rond de 15mm op crop...
Zo veel echt goede alternatieven zijn er toch niet zonder echt zoom in de leveren?
16-35L
15-85
17-55
10-22
Ik denk dan toch dat de laatste twee de betere keuzes zijn op een APS-C... Hoe denken jullie erover?
Ik vind de 16-35 echt te kort... 55mm is soms al krap voor een walk around lens...
15-85 is qua bereik super, alleen de 2.8 van de 17-55 heeft mijn keuze voor de lens beslist...
[ Voor 20% gewijzigd door BlakHawk op 07-01-2013 12:46 ]
Maar volgens mij had je bij de 15-85 het probleem dat er vaak slechte modellen tussen zaten, maar kan me hierin uiteraard gigantisch vergissen.
Het ging mij niet zozeer om een discussie over welke lens er voor wie nu wel of niet de beste is, maar meer als een generale stelregel dat als je mag/moet kiezen tussen twee bodies met een beperkt budget je net zo goed voor de iets duurdere kan gaan als dit de lens-opties niet verder beïnvloed. Simpel gezegd, als de duurdere optie slechts 50 of 100€ meer is zal dit je lens budget over het algemeen niet zo ver oprekken dat er beter glaswerk in je bereik komt, als dit verschil groter wordt weer wel.dfrenner schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:41:
[...]
Defineer betere lenzen...
Als ik zoek naar een objectief dat vergelijkbaar is met 24mm op FF zit je dus rond de 15mm op crop...
Zo veel echt goede alternatieven zijn er toch niet zonder echt zoom in de leveren?
16-35L
15-85
17-55
10-22
Ik denk dan toch dat de laatste twee de betere keuzes zijn op een APS-C... Hoe denken jullie erover?
Ik vind de 16-35 echt te kort... 55mm is soms al krap voor een walk around lens...
15-85 is qua bereik super, alleen de 2.8 van de 17-55 heeft mijn keuze voor de lens beslist...
Ik vind de 4 lenzen die je aanhaalt eigenlijk 2 verschillende types, waarbij de 17-55 en 15-85 voor mij meer 'walkaround' lenzen zijn en de 16-35 en 10-22 meer groothoek lenzen. Hoewel de 16-35 een beetje miss&miss is in beide bereiken (faalt enigszins als walkaround en ook als groothoek lens), dit zegt niks over de kwaliteit van de lens zelf.
Zelf zou ik waarschijnlijk eerder voor de 15-85 gaan als voor de 17-55, ik denk dat voor mij het bereik net meer doorslag geeft tegenover de 2.8 maar het is een lastige keuze.
Dan zeker de 7D. de 60D is waarschijnlijk zo close met prijs, omdat deze later is uitgebracht. Dan zien mensen een (irritant fragiel/kwetsbaar)klapschermpje en wordt er daarop blindgestaardrockhopper schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:35:
Ik meen juist te begrijpen dat de vraag juist opkwam omdat de 60D en 7D zo dicht bij elkaar liggen qua prijs. Als het prijsverschil miniem is (zo weinig dat betere lenzen niet afvallen) zou ik dus weer juist wel voor de 7D gaan, te meer je deze body minder snel zult ontgroeien.
Dat zijn woorden die vaak door mensen uitgesproken worden die alleen geinteresseerd zijn in productcyclesOverigens zijn investeringen in goed glas altijd verstandiger dan investeringen in goede bodies, omdat glaswerk prijsvaster/waarde-vaster zijn. Bodies gaan over het algemeen minder lang mee, en nieuwe modellen worden bijna jaarlijks uitgebracht. (hoewel de 7D toch al weer 3 jaar aan de top staat in zijn segment)
Define beter. Los van het feit dat een 17-55 zich zo lastig op niet-aps-c laat schroeven, is de 17-40 op een aantal vlakken ongeevenaard. Alleen op echte MTF's komt de 17-55 langszij, maar op scherpte blindstaren is iets wat je vanzelf afleert. De IS en de F/2.8 is het enige waar ik een 17-55 voor zou kiezen, en verder op alle andere vlakken, de 17-40...dfrenner schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:41:
[...]
Vooral de autofocus vond ik super snel in de 7D, daar heb ik best 300 euro meer voor over... Ik gebruik zo'n camera de komende 4 jaar minimaal... Wat is die 300 euro op 4 jaar, als je daar een AF voor terugkrijgt die er veel vaker niet naast zit?
Ik heb net de 17-55 2.8 IS gekocht, naar mijn idee toch wel de betere keuze op de cropcamera's, aangezien hij beter presteert dan een 17-40 L 4.0.
Appels met peren vergelijken, een 10-22 en een 16-35 naast elkaar houden, terwijl het hele andere bereiken zijn is een beetje vreemd imho. Een 16-35 op een cropcam is imho meer een korte allrounder.Een 24-70 zou ik niet zo snel overwegen op crop, omdat de 24 voor mij de ver zit... 16-35 zou ook wel lekker zijn voor landschappen, maar dan zou ik eerder voor de 10-22 gaan denk ik.
Geen idee? Wat de situatie/persoon vraagt? Kom je nooit in stof en vocht, dan is een 17-55 een prachtig ding, maar krijgt je cam wel eens een stevige tik dan moet je je af gaan vragen of hij echt zo ideaal is, en of je toch niet beter naar de 16-35 of de 17-40 kunt gaan kijken. Misschien heb je ook wel een rothekel aan flares, dan is de 17-40 sowieso een van de weinige opties.Wat is volgens jou de ultieme zoom lens op een 7D?
Toen ik zelf APS-C schoot, had ik overigens een 17-55 en een 70-200, nu zou ik die eerste eerder vervangen voor een 17-40, maar ik ben er pas later achtergekomen hoe fijn ik die lens echt vond
Dat gaat best een verschil maken, maar vergeet niet dat het ook een kwestie is van goed belichten. Je kunt een 1Dx hebben, als je een iso6400 plaat 2 stops wilt pushen, gaat het ruisen.Ik heb nu dus een 400D en een 7D op mijn huidige wensenjuistje staan, vooralsnog...
Als ik kijk naar low light situaties, kan de 7D op een hogere ISO platen schieten dan de 400D.
Maar als je puur naar de sensor kijkt is de 400D ook een stuk ouder, toch blijft de 7D een APS-C.
Hoe erg ga ik verschil merken tussen de 400D en 7D in low light situaties als je puur naar de sensor kijkt?
Naast een 7D is de AF van een 5DII ronduit prut. Maar je weet toch zelf wat je wilt? Een wat meer allrounder, of een resolutiemonster met een prachtige output en een wat minder hoge snelheid? Een 5DII heeft naast een 7D wel meer tekortkomingen dan alleen de AF, de snelheid in het algemeen is gewoon wat minder.Ik vind 2400 euro net iets te veel worden, daarbij heb ik net een 17-55 gekocht, die ik natuurlijk best goed weer kan verkopen, maar ja... Die autofocus van de 5DMII schijnt toch niet helemaal super te zijn...
Maar nogmaals, je weet toch zelf wel hoe je je cam gebruikt, in welke situaties, en met welk glas? Of heb je gewoon een zak geld, en moet die op aan camera's? Want dan raad ik een paar leuke cursussen en vakanties aan, waarbij je je cam meeneemt...
Het is en blijft persoonlijke smaak. De een vindt een 16-35 te kort, de ander vult hem aan met een telelens, wisselt zijn lensje als hij tele-bereik wilt en snapt niet waar je het over hebtDefineer betere lenzen...
16-35L
15-85
17-55
10-22
En dat is weer een gevalletje 'zoveel mensen...' Ik zou eerder een 17-40 of een 16-35 kiezen dan de rest van het rijtje. En dat is omdat ik me dan verplicht zou voelen iets uit dat rijtje te kiezenrockhopper schreef op maandag 07 januari 2013 @ 14:07:
Ik vind de 4 lenzen die je aanhaalt eigenlijk 2 verschillende types, waarbij de 17-55 en 15-85 voor mij meer 'walkaround' lenzen zijn en de 16-35 en 10-22 meer groothoek lenzen. Hoewel de 16-35 een beetje miss&miss is in beide bereiken (faalt enigszins als walkaround en ook als groothoek lens), dit zegt niks over de kwaliteit van de lens zelf.
Zelf zou ik waarschijnlijk eerder voor de 15-85 gaan als voor de 17-55, ik denk dat voor mij het bereik net meer doorslag geeft tegenover de 2.8 maar het is een lastige keuze.
Mijn jaar oude 7D begint wat kuren te vertonen. O.a. de switch van Video/liveview gaat zeer zeer stroef met omschakelen, daarnaast heb ik laatst ervaren bij low-light omgevingen dat het indrukken van de ontspanner niet altijd zorgde voor de afdruk van een foto. Ook in low-light deed de burst modus bijzonder raar terwijl dat in het verleden gewoon standje machinegeweer was, ik heb de camera al eens gereset naar factory settings. De laatste FW is (was al) aanwezig en dat heeft geen invloed gehad op het functioneren van de camera.
En mijn vraag is, heeft iemand dit ook ervaren bij een van deze zaken en ik zit een beetje te dubben of ik de camera nu retour moet sturen voor reparatie / ticket moet inleggen bij de webwinkel...
Dat zou eveneens de 'trage' burst kunnen verklaren. Bij mooi weer (zoals momenteel) en goed licht werkt wel alles oké? (if not dan wordt het misschien opsturen)
Overigens is dit wel een van de redenen dat ik een camera nooit in een webshop koop, als ik er niet uit kan komen wil ik met iemand kunnen overleggen. Daar heb ik graag wat meer geld voor over.
Iemand ervaring met een WFT-E5 + iPad? Hoe is de frame rate in live view modus over ad-hoc WiFi?
Zijn er betere oplossingen?
http://cheesycam.com/swivi-5-6-external-lcd-review/mcdronkz schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 01:43:
Wil een draagbare externe monitor hebben om het beoordelen van composities vanuit lage standpunten comfortabeler te maken. Even gekeken naar field monitors, maar die zijn óf heel duur, óf niet in NL te koop óf slechte kwaliteit.
Iemand ervaring met een WFT-E5 + iPad? Hoe is de frame rate in live view modus over ad-hoc WiFi?
Deze had je al gezien of is het geen optie ?? Maakt een 600D/650D/60D van je 7D/5DMKII
Als die bestond dan zou iedereen die hebben, ultiem hangt af van de wensen en perfect bestaat niet. Bovendien maakt het niet uit welke camera, alleen de cropfactor maakt uit m.b.t. de lens. Voor de een is de 15-85 ideaal, voor de ander de 17-55, voor mijn landschappen heb ik dus geen bal aan F2.8, andersom zal een portretfotograaf weer niet voldoende hebben aan F2.8 dus ook in die zin is er geen perfecte lens. Voor mij is de 10-22, 15-85 en 70-300 (oh damn i want that 70-300Ldfrenner schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:41:
[...]
Wat is volgens jou de ultieme zoom lens op een 7D?
[...]
Omdat zo'n lens onbetaalbaar zou zijnbase_ schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 02:47:
[...]
Als die bestond dan zou iedereen niemand die hebben
Voor mij begint zoom eigenlijk pas vanaf 300mm interessant te worden omdat de meeste vogels zich niet zo graag laten benaderen. Zo zie je inderdaad maar dat het geheel van de fotograaf en zijn onderwerpen afhangt.
www.dslrcontroller.com ?mcdronkz schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 01:43:
Wil een draagbare externe monitor hebben om het beoordelen van composities vanuit lage standpunten comfortabeler te maken. Even gekeken naar field monitors, maar die zijn óf heel duur, óf niet in NL te koop óf slechte kwaliteit.
Ik vind de 17-55 ideaal omdat hij 2.8 heeft...
Maar de 17-40L heeft die stevige behuizing.
Ik wil een 17-55 2.8 IS L
Ik zit toch te denken om er een tweedehands 17-40 bij te kopen om te bekijken of ik de 2.8 ga missen van de 17-55, maar dat denk ik dus wel.
Misschien beide maar aanhouden, één voor de 400D en de ander voor de 7D?
Eens goed over nadenken...
Allereerst proberen een 580EX op de kop te tikken en ik wil ook nog de 10-22... Ik weet het, misschien wil ik te veel...
Nu over op FF en op een Nex.
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Alleen ondanks de scherpte van de 17-55, lees ik wel dat de 17-40 mooiere kleuren en contrast zou hebben...Superdaantje schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 08:49:
IK had zelf een 17-40 samen met de 24-105 op de 7D. Na de aanschaf van de 17-55. Ging de 17-40 al snel de deur uit. Persoonlijk vond ik IQ wise de 17-55 beter. De 24-105 kreeg uiteindelijk ook een mooi donker plekje in de kast ;-)
Nu over op FF en op een Nex.
Daarnaast was ik laatst met die sneeuwbui met mijn zoon buiten en dan is het daadwerkelijk uitzoomen van de 17-55 niet fijn in de sneeuw. Een wheaterproof 17-40 is dan op dat moment "beter".
[ Voor 16% gewijzigd door BlakHawk op 25-01-2013 09:11 ]
Wat betreft kleur en contrast; Dat verschil is meestal maar minimaal. Ik vind de meerprijs van een L lens in het algemeen veel te hoog voor dat kleine verschil.
Het zijn de lichtomstandigheden die de echt grote verschillen in kleur en contrast opleveren. Maar daar hebben mensen bijna nooit belangstelling voor...
(met de 3 stops IS en f/2.8 word een 17-55 veel vaker in slechte lichtomstandigheden gebruikt)
De 17-40 schuift niet uit, maar is niet volledig wheaterseald, zoals mjtdevries terecht opmerkt.
Welke van de twee IQ wise beter is, is voor ieder persoonlijk. Zelf verkies ik de 17-55 boven de 17-40.
En alles geloven wat je leest zou ik niet doen. Er gaat niks boven je eigen ervaring
Zelf gebruik ik nu dan een 16=35 II op FF, maar op een crop body zou ik nog steeds de 17-55 verkiezen boven de 16-35 II
[ Voor 11% gewijzigd door Daan_ op 25-01-2013 10:26 ]
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
(overigens nog nooit met 17-55 2.8 gewerkt) 1 ding is wel belangrijk om te weten;
op f4 is ie ( lees de 100-en reviews maar ) erg soft; scherpte is ( pixel-peeping ) er niet.
Hij begint 1 of 2 stops verder pas goed zijn best te doen.
Het verschil in benodigd licht tussen een "scherpe 2.8 op 2.8" en een scherpe f4 op f5.6 is veel.
Je bent vaker dan je denkt bezig om creatief met ISO te zijn om toch een leuke sluitertijd te halen.
Ik ben er happy mee; maar moet altijd heel bewust met de kinderen in beweging op zoek naar afdoende licht.
regulier gebruik overdag en buiten; no issue. Maar indoors is andere koek ( gelukkig helpt de 430EX2 dan veel )
Je zou kunnen zeggen dat de 17-40 meer voor landschap doeleinden ingezet moet worden; maar met name de robuustheid met kinderen (ik moet erook achteraan rennen) is toch wel fijn hoor!
Enfin we dwalen af; het moet hier gaan over de 7D.... ;-)
Was 'm inderdaad tegengekomen. Ik zie hoe het kan werken, maar als ik heel eerlijk ben, wordt ik er niet meteen enthousiast van. Het straalt weinig kwaliteit uit. Heb m'n vraagtekens bij de kwaliteit van het scherm en het ontwerp in het algemeen. Volgens mij zit 'ie nogal onhandig in de weg als je 'm niet gebruikt. Weet ook niet of 'ie gebruikt kan worden icm. een cable remote.nero355 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 02:04:
[...]
http://cheesycam.com/swivi-5-6-external-lcd-review/
Deze had je al gezien of is het geen optie ?? Maakt een 600D/650D/60D van je 7D/5DMKII
Heb dat eens serieus bekeken, en dat lijkt wel een hele goede optie! M'n iPad zal all-round als tablet beter zijn, maar een Google Nexus 7 lijkt me voor deze situatie meer dan geschikt.
[ Voor 47% gewijzigd door rockhopper op 25-01-2013 11:27 ]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Voor zover ik het heb begrepen "steelt" dat ding alleen je HDMI poort. De rest blijft toegankelijk gewoon.mcdronkz schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:05:
Was 'm inderdaad tegengekomen. Ik zie hoe het kan werken, maar als ik heel eerlijk ben, wordt ik er niet meteen enthousiast van. Het straalt weinig kwaliteit uit. Heb m'n vraagtekens bij de kwaliteit van het scherm en het ontwerp in het algemeen. Volgens mij zit 'ie nogal onhandig in de weg als je 'm niet gebruikt. Weet ook niet of 'ie gebruikt kan worden icm. een cable remote.
Volgens mij is het meer een eis dat je smartphone of tablet een USB Host functie heeft dan welke kabel je gebruikt. Maar die sneaky smartphone fabrikanten zullen vast wel weer iets hebben verzonnen om de standaarden naar de #$%((#% te helpen door ervan af te wijken vanwege de winst die maar zo hoog mogelijk moet zijnmjtdevries schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 12:09:
Zit er eigenlijk nog een electronische schakeling in zo'n OTG kabeltje of is het gewoon een normale USB kabel waarbij mannetje naar vrouwtje omgezet is?

Anyway : Ik zie hier niks erover staan en volgens mijn eigen ervaringen met dit soort kabels zou er geen aparte chip mogen zijn
Ja ik schroef overal een filter op... Just in case something happens...mjtdevries schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 10:14:
je weet dat die 17-40 alleen maar weatherresistant is als je er een filter voor schroeft?
Wat betreft kleur en contrast; Dat verschil is meestal maar minimaal. Ik vind de meerprijs van een L lens in het algemeen veel te hoog voor dat kleine verschil.
Het zijn de lichtomstandigheden die de echt grote verschillen in kleur en contrast opleveren. Maar daar hebben mensen bijna nooit belangstelling voor...
(met de 3 stops IS en f/2.8 word een 17-55 veel vaker in slechte lichtomstandigheden gebruikt)
Ik vind de 17-55 in alle opzichten beter, maar de robuustheid van de 17-40 mis ik echt in de 17-55. De 17-55 schijnt volgens verschillende reviews wel L glas te hebben...Superdaantje schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 10:24:
Krijg soms het idee dat men de L objectieven iets te veel de hemel in prijst. Zelf was ik op alle fronten meer content met de 17-55 dan de 17-40. Voor sommige is L heilig ;-)
De 17-40 schuift niet uit, maar is niet volledig wheaterseald, zoals mjtdevries terecht opmerkt.
Welke van de twee IQ wise beter is, is voor ieder persoonlijk. Zelf verkies ik de 17-55 boven de 17-40.
En alles geloven wat je leest zou ik niet doen. Er gaat niks boven je eigen ervaring
Zelf gebruik ik nu dan een 16=35 II op FF, maar op een crop body zou ik nog steeds de 17-55 verkiezen boven de 16-35 II
Zover ik het gisteren na wat gelezen te hebben begrepen heb zijn er toch 2 soorten namelijk:mjtdevries schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 12:09:
Zit er eigenlijk nog een electronische schakeling in zo'n OTG kabeltje of is het gewoon een normale USB kabel waarbij mannetje naar vrouwtje omgezet is?
1 simpele 'omvormer' die het signaal 1 op 1 doorgeeft
en
2 de host OTG kabel die niet alleen de pluggen compatible maken met elkaar maar dus ook de tablet als 'host' laten fungeren en de ontvangende kant als 'slave'. Dit zou nodig moeten zijn omdat je inderdaad de camera (slave) aanstuurt vanuit de tablet/telefoon (host).
Ik weet er niet genoeg van om te zeggen dat ik het goed begrepen heb, maar ik heb een kabeltje besteld en ik ga die app eens proberen. Ik wilde eerder al een soort van 'remote' monitor kopen maar ik schrok toch van de bedragen. Op deze manier zou ik voor minder dan een tientje klaar zijn.
Als het dan werkt kom ik natuurlijk vanzelf op de 2e vraag, zou het ook helemaal draadloos kunnen? De 7D kan draadloos ontspannen met de RC5 remote control (en nog een paar andere), hij kan ook foto's versturen via wifi met een super-overpriced accessory, maar ik denk niet dat hij live view kan versturen? Het zou namelijk echt mooi werken als je de camera op een mooie hoek in de tuin zou kunnen zetten met jezelf vanuit de luie stoel binnen met de deuren & ramen dicht toch kan meekijken en afdrukken. Maar ik loop op de dingen vooruit, eerst maar eens bekabeld alles proberen.
Het kan op twee manieren:rockhopper schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 12:05:
[...]
Als het dan werkt kom ik natuurlijk vanzelf op de 2e vraag, zou het ook helemaal draadloos kunnen? De 7D kan draadloos ontspannen met de RC5 remote control (en nog een paar andere), hij kan ook foto's versturen via wifi met een super-overpriced accessory, maar ik denk niet dat hij live view kan versturen? Het zou namelijk echt mooi werken als je de camera op een mooie hoek in de tuin zou kunnen zetten met jezelf vanuit de luie stoel binnen met de deuren & ramen dicht toch kan meekijken en afdrukken. Maar ik loop op de dingen vooruit, eerst maar eens bekabeld alles proberen.
- Die super-overpriced accessory kan met een 'redelijke' framerate live view versturen.
- Als je nog een Android device hebt, kun je met de DSLR Controller app gebruik maken van WiFi Passthrough, en ook daar werkt live view gewoon. Best briljant!
Camera buiten met sensation? > wifi ? (app nodig of bepaalde instelling? wifi passthrough zegt me niet zoveel behalve dan dat het dus kennelijk een signaal van A (sensation) naar B (Nexus) zou sturen? Of denk ik verkeerd om en moet de nexus buiten hangen en de telefoon binnen? Ik bedenk me net dat het natuurlijk ook van binnen naar buiten moet omdat je binnen de controls moet voeren.
Overigens heb ik nog wel andere androids (huidige telefoon, oude tablet) maar die sensation is nagenoeg onverkoopbaar. Als doorgeefluik (2-weg) zou het weer een functioneel apparaat worden.
Het klinkt in ieder geval erg interessant, ik wacht met ongeduld op m'n otg kabeltje zodat ik eens kan gaan spelen. Niet dat ik vandaag zou kunnen schieten, m'n 7D is dan wel weathersealed, de 100-400 is verre van dat. (hoewel een plastic tas ook al wonderen kan doen)
[ Voor 10% gewijzigd door rockhopper op 26-01-2013 13:04 ]
http://www.allekabels.nl/...amsung-galaxy-tablet.html
Deze dan straks aan mijn "oude" Asus TF101 hangen en dan kan je toch net iets beter zien of het beeld echt scherp is, want daar is het mij meer om te doen (productfotografie).
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
Ik denk dat de file nummering opnieuw begon toen ik de 10000 foto's aantikte. Ok, volgens de handleiding gaat de nummering inderdaad tot 9999, dus dat is duidelijk. Maar ik wil mijn foto's niet gelijk genaamd hebben.
Hoe doen jullie dit? Het is opzich geen drama, maar ik vind het een fijn idee om m'n fotos een uniek nummer te geven.
En ik snap niet zo goed waarom de 101 map aangemaakt wordt, daar heb ik hiervoor nooit last van gehad. In de handleiding kan ik daar niets over vinden.
Waarschijnlijk staat je 7d ingesteld op continue bestandsnummering. In je camera is daar dan verder niets aan te doen, behalve je bestandsnummering in te stellen op een andere optie: handmatig resetten. Hij begint dan weer bij 100/img_0000.jpg. Je zit dan echter nog steeds met het probleem dat de bestandsnamen dubbel zijn.
Je kan alleen op je computer de bestanden een andere naam geven dan de standaardnaam van je camera, via LR of een ander bestandshernoem-programma. Weet zo 1-2-3 niet hoe dat werkt, maar in principe hoef je daar geen fotogerelateerd programma voor te gebruiken. Wat je zou kunnen doen, is je eerste 10.000 te hernoemen naar img_0**** (waar **** het originele fotonummer was). Bij het maken van je 20.000e foto, doe je hetzelfde met die batch maar hernoem je ze naar img_1****. Dan kan je in principe vooruit tot je 100.000e foto.
Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl
Ik pas ze niet aan bij importeren, maar bij exporteren.
IMG_0001 wordt dan Shootdate_Keyword1,Keyword2_IMG_0001.jpg
Het mapje voorkomt inderdaad dat de foto's worden overschreven. Indien je je geheugenkaartjes ook nog met meerdere DSLR's gebruikt, zal hij at random opnieuw beginnen of starten waar de andere gestopt was.
Indien je hem format op de computer zal hij ook overnieuw beginnen.
[ Voor 45% gewijzigd door Get!em op 19-02-2013 16:49 ]
Gratis en hier te downloaden.
Voordeel is dat je meteen ziet aan de naam wanneer ze genomen zijn.
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
* nero355 is zo'n raar figuur die nog steeds in directories denkt en alles ook zo sorteert : Libraries zijn eng
Maar een rename programma voor foto's onderling kan soms handig zijn. Net zoals een exif-date opschuif programma, voor als je naar een andere timezone hopt en je vergeet de klok bij te stellen. (dat had ik toen ik naar Nieuw Zeeland ging). Het nadeel van renamen met LR is dat het 1) niet gratis is en 2) nogal zwaar en overkill is. Dat andere progje past nog op een diskette (wat was dat ook al weer?) en is lekker licht en snel. Ik gebruik 'm zelf vooral na vakanties waar ik gemiddeld heel wat meer foto's maak dan normaal in een week.
Ik doe exact hetzelfdenero355 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:59:
Ik heb voor elke gelegenheid een ander mapje op mijn HDD's in de vorm van JJJJ-MM-DD - <waarikbengeweest> dus al die nummertjes zijn altijd van elkaar gescheiden en de kans dat ik op 1 dag/event 10K aan foto's schiet is wel heeeel erg klein
* nero355 is zo'n raar figuur die nog steeds in directories denkt en alles ook zo sorteert : Libraries zijn eng
Wat bij mij wel vaag is trouwens: soms gaat mijn nummering ineens over van IMGxxx naar _MGxxx. Opzich geen ramp als hij alle foto's hetzelfde noemt, maar laatst kreeg switchte hij ineens van _IMG naar IMG (terwijl de nummers gewoon netjes opliepen). Die kon ik dus gaan hernoemen omdat m'n map anders niet meer klopte.
Wat is er wennen aan de maand in het midden? Dat is al de normale manier van noteren in Europa, DD-MM-JJJJrockhopper schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 22:39:
Niks raars aan (behalve dan 10k foto's op één dag schieten), ik organiseer mijn foto's ook op die manier. Het is wel even wennen met de maand in het midden, maar dan staan de folders mooi gesorteerd.
The devil is in the details.
Te dure camere, te veel lenzen, te weinig tijd. O, en iets dat flitst
Ik heb een tijd in de VS gewoond ik ben dus half gewend aan Amerikaans (maand eerst) en half Europees (dag eerst), Als ik met het jaar begin staat er eigenlijk niks op de plek zoals ik 't zelf zou noteren. Misschien is het zo iets duidelijker
Overigens gebruik ik ook nog wel eens 'bulk rename utility' om bestanden een nieuwe naam te geven. Werkt iets minder gelikt maar wel zeer customizable.
Om weer iets meer ontopic te gaan: zijn er hier mensen van plan om over te stappen naar de 7d2? Ik heb deze week de 'rumored specs' gelezen op Canonrumors en als die specs uitkomen zal het een goed staaltje zelfbeheersing worden om 'm niet aan te schaffen voor mij.
Die dual cardslot is mooi net als wifi en gps maarja ik heb mijn 7D pas een jaar, ik ga echt niet nog eens 1000 eu er tegenaan gooien voor die features.
En APS-C is niet voor iedereen jammer.
MarkdeBruin.net | "Bigger Lens, Better Picture"
Ik ben zelf eigenlijk vooral benieuwd naar wat er op het video gebied gaat gebeuren. Qua foto-specs kan ik nog wel een tijdje verder met de huidige 7d, hoewel betere ruisprestaties en snellere / betere AF natuurlijk een goed argument zijn voor een upgrade.
[ Voor 45% gewijzigd door rockhopper op 21-02-2013 00:31 ]
Ik zie niet waarom je dat jammer vind? Als je een FF wilt met die specs, die bestaat al onder de vorm van de 6d/5d3/1dx naargelang je behoeften en budget.loewie1984 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 23:28:
Tja, jammer dat ie APS-C is. Want in principe is het dus nu een 7DmkI met wat 6D trekjes...
Die dual cardslot is mooi net als wifi en gps maarja ik heb mijn 7D pas een jaar, ik ga echt niet nog eens 1000 eu er tegenaan gooien voor die features.
Het specs lijstje klinkt prima en als het zo is, dan is de kans groot dat ik deze zal kopen.
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
IMG en _MG heeft te maken met sRGB of AdobeRGB geloof ik en alleen voor de JPEG's van toepassingE-Hoog schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:30:
Wat bij mij wel vaag is trouwens: soms gaat mijn nummering ineens over van IMGxxx naar _MGxxx. Opzich geen ramp als hij alle foto's hetzelfde noemt, maar laatst kreeg switchte hij ineens van _IMG naar IMG (terwijl de nummers gewoon netjes opliepen). Die kon ik dus gaan hernoemen omdat m'n map anders niet meer klopte.
Overstappen ? Nee.rockhopper schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 22:55:
Om weer iets meer ontopic te gaan: zijn er hier mensen van plan om over te stappen naar de 7d2?
Indien er eindelijk een joystick op de grip zit voor mijn focuspuntjes en het ook nog eens de 5DMKIII/1DX AF module aan boord heeft dan loop ik straks gewoon met 2 camera's rond : Ik mis heel vaak een 2de body namelijk
Zo niet ?? Dan komt er een 5DMKIII bij in plaats van de 7DMKII
Ik vind het gewoon jammer, de specs van de 7Dmk2 zijn best aardig, maar 24 mp op APS-C terwijl de 6D de o zo geweldige betaalbare FF op 20.1 mp zit. Daarom zeg ik, ze hadden de 6D nooit moeten maken maar gewoon de 7Dmk2 naar FF moeten tillen met de overige features die daar bij horen.
De 7D naar FF tillen betekent dat je op een 5DIII uit komt.
Wat heb jij in gedachten als je zegt dat de 7Dmk2 naar FF getild had moeten worden?
De specs in dit gerucht zijn een logische stap als je kijkt naar de plek die de 7D had.
Nikon heeft al 24MP crop sensors, dus niet vreemd dat Canon vanuit dat oogpunt ook naar 24MP zou gaan. (Maar het kan ook gewoon een verzinsel zijn natuurlijk)
Ik verwacht eigenlijk een 70D met het AF systeem van de huidige 7D om zodoende weer voldoende verschil te maken met de 650D.
[ Voor 4% gewijzigd door mjtdevries op 21-02-2013 15:45 ]
Dit topic gaat over de 7D en dat moeten we zo houden
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Hmm, ik gebruik alleen raw eigenlijk.nero355 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 03:16:
[...]
IMG en _MG heeft te maken met sRGB of AdobeRGB geloof ik en alleen voor de JPEG's van toepassing
[...]
Ik heb nog even gegoogled en kom erop uit dat het inderdaad de colorspace is. Ik zou het even moeten nakijken (want ik heb ze nu al hernoemd), maar ik moest op een gegeven moment mijn vriendin wat foto's laten maken van mij en toen heb ik hem op automatisch gezet. Dat zou het wel eens kunnen zijn.
De 7D is een ultieme wildlife camera. De 1.6 crop is juist perfect voor wildlife.loewie1984 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 15:32:
Of je wacht op de 3D die ook gewoon op de roadmap staat bij Canon via CR
Ik vind het gewoon jammer, de specs van de 7Dmk2 zijn best aardig, maar 24 mp op APS-C terwijl de 6D de o zo geweldige betaalbare FF op 20.1 mp zit. Daarom zeg ik, ze hadden de 6D nooit moeten maken maar gewoon de 7Dmk2 naar FF moeten tillen met de overige features die daar bij horen.
7D is gewoon high end crop en dat werkt prima...
Dat is toch eigenlijk gewoon gezeur over naamgeving. Al noemen ze een cam 6.75D3, het gaat uiteindelijk om wat hij doet. Wat schieten ze er mee op om de 7D2 FF te maken? De hele doelgroep van de originele 7D koopt de camera dan niet meer, want die willen juist die cropfactor hebben waarschijnlijk, voor wildlife / sport etc. Dan zou er dus op die plek in het segment weer een andere camera met een ander naampje moeten komen. Uiteindelijk maakt het dus allemaal niet uit, maar ze maken het dan wel lekker onduidelijk qua naamgeving...mjtdevries schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 15:44:
Ik snap helemaal niets van wat je zegt.
De 7D naar FF tillen betekent dat je op een 5DIII uit komt.
Wat heb jij in gedachten als je zegt dat de 7Dmk2 naar FF getild had moeten worden?
De specs in dit gerucht zijn een logische stap als je kijkt naar de plek die de 7D had.
Nikon heeft al 24MP crop sensors, dus niet vreemd dat Canon vanuit dat oogpunt ook naar 24MP zou gaan. (Maar het kan ook gewoon een verzinsel zijn natuurlijk)
Ik verwacht eigenlijk een 70D met het AF systeem van de huidige 7D om zodoende weer voldoende verschil te maken met de 650D.
Besides, een 7D2 met de opgegeven specs, maar dan met FF, dat is zowat een 5D3. Lijkt me niet echt een logische zet
[ Voor 4% gewijzigd door Sjekster op 22-02-2013 14:16 ]
Kunnen ze dan niet beter de 7D2 een FF camera maken met crop modus zoals bij Nikon kan? Dan behoud je het voordeel van een grotere sensor (en pixels) maar heb je toch je crop die je wil hebben. Tevens kun je hem dan ook nog gebruiken als FF cameraSjekster schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 14:13:
[...]
Dat is toch eigenlijk gewoon gezeur over naamgeving. Al noemen ze een cam 6.75D3, het gaat uiteindelijk om wat hij doet. Wat schieten ze er mee op om de 7D2 FF te maken? De hele doelgroep van de originele 7D koopt de camera dan niet meer, want die willen juist die cropfactor hebben waarschijnlijk, voor wildlife / sport etc. Dan zou er dus op die plek in het segment weer een andere camera met een ander naampje moeten komen. Uiteindelijk maakt het dus allemaal niet uit, maar ze maken het dan wel lekker onduidelijk qua naamgeving...
Besides, een 7D2 met de opgegeven specs, maar dan met FF, dat is zowat een 5D3. Lijkt me niet echt een logische zet.
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Croppen kan dan net zo goed in je nabewerking (ook als automatisch proces), dus het voordeel zie ik dan ook niet. Met filmen zie ik dat voordeel overigens wel.Ventieldopje schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 14:52:
Kunnen ze dan niet beter de 7D2 een FF camera maken met crop modus zoals bij Nikon kan? Dan behoud je het voordeel van een grotere sensor (en pixels) maar heb je toch je crop die je wil hebben. Tevens kun je hem dan ook nog gebruiken als FF camera
[ Voor 4% gewijzigd door Universal Creations op 22-02-2013 14:57 ]
Nee dat snap ik maar het lijkt me toch wel fijn dat je tenminste kan zien wat je schiet. Je kan dan wel haarscherpe platen schieten met een 1 miljoen megapixel camera en een 14mm lens en gaan croppen tot je een ons weegt ... door de zoeker kun je dan echt je onderwerp niet zien en wordt het gokkenUniversal Creations schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 14:56:
[...]
Croppen kan dan net zo goed in je nabewerking (ook als automatisch proces), dus het voordeel zie ik dan ook niet. Met filmen zie ik dat voordeel overigens wel.
Met 1.6x crop zie je door de zoeker ook al gewoon alles dichterbij
www.maartendeboer.net
En wat als het met 1,6x crop net niet past...Ventieldopje schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 16:29:
[...]
Nee dat snap ik maar het lijkt me toch wel fijn dat je tenminste kan zien wat je schiet. Je kan dan wel haarscherpe platen schieten met een 1 miljoen megapixel camera en een 14mm lens en gaan croppen tot je een ons weegt ... door de zoeker kun je dan echt je onderwerp niet zien en wordt het gokken
Met 1.6x crop zie je door de zoeker ook al gewoon alles dichterbij
Dat is het voordeel van achteraf croppen, je kunt de compositie nog flink aanpassen.
www.maartendeboer.net
Enige echte voordeel van een crop modus, zou zijn dat je crop lenzen zou kunnen gebruiken. Maar die passen nu eenmaal niet op Canon FF camera's, dus dat kan niet.
[ Voor 15% gewijzigd door Sjekster op 22-02-2013 17:04 ]
Maargoed voor wildlife heb ik zelf liever ook een FF met tele-toeter en een paar TC's er tussen hoor
www.maartendeboer.net
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Dacht het wel ja.Hahn schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 20:10:
Steken alleen Canon's eigen APS-C-lenzen verder naar binnen dan?
Ga daar maar vanuit. Die worden immers gemaakt voor Canon/Nikon/Sony (en eventueel eigen) mount in één ontwerp.Hahn schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 20:10:
Steken alleen Canon's eigen APS-C-lenzen verder naar binnen dan?
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Zoiets krijg je dan : http://www.lenstip.com/36...DC_OS_HSM_Vignetting.htmlHahn schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 22:57:
Hmm, op zich logisch ja, had ik niet op die manier aan gedachtMaar een crop-lens van een non-Canon merk zou je dus op een fullframe Canon kunnen gebruiken? (Met flinke zwarte randen natuurlijk, maar wel zonder gevaar voor de spiegel?)
En ehh... mag lekker een crop sensor blijven hoor die 7DMKII