Canon EOS 7D

Pagina: 1 2 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 41 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Canon EOS 7D
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/L6rfoXg0J8Tgvc68q9anY36A/full.jpg
Inhoudsopgave

Afbeeldingslocatie: http://www.partyfotografen.nl/media/news/Canon-7D.jpg

De belangrijkste specs op een rijtje:
  • 18 Megapixel APS-C CMOS sensor
  • 8 bps opnamesnelheid
  • ISO bereik tot 12800, 6400 native.
  • 100% beeldzoeker
  • 19 'cross-type' AF punten
  • iFCL meetsysteem
  • Dual “DIGIC 4”
  • Full HD movie
  • Geïntegreerde Speedlite Transmitter
  • 3” Clear View II LCD
  • Body van magnesiumlegering, beschermd tegen omgevingsinvloeden
De volledige lijst met specificaties staat zoals gewoon op DPReview.

De prijzen van de Canon Eos 7D zijn als volgt:
pricewatch: Canon EOS 7D
pricewatch: Canon EOS 7D + EF-S 15-85mm IS USM
pricewatch: Canon EOS 7D + EF-S 18-135mm IS
« · ^

Hieronder een lijstje met reviews en handige linkjes:
« · ^

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 27-03-2010 20:50 . Reden: Layout aangepast en reviews toegevoegd :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-05 00:04

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Klinkt een beetje als de Pentax K-7, maar dan met een hogere fps en meer megapixels :P En tig keer groter...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-02 22:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-04 19:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

CF als opslag, blijkbaar gaan ze toch nog niet helemaal over naar SD(HC).

Andere grip & accu's dan de xxD reeks :(

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gelukkig niet, ik vind het formaat van CF ideaal als ik aan het werk ben. Met die SD-kaarten ben ik altijd bang dat ik ze sloop als ik erop ga zitten (m'n CF-kaarten belanden niet zelden in m'n kontzak ;) ) :) Die accu's zijn wel prut ja, volgens mij zijn er ook nog geen neppers voor te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:48
Nog een preview van imaging resource (met sample pics).

Coole cam..

[ Voor 7% gewijzigd door - J.W. - op 01-09-2009 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Je vergeet dat 'ie ook 24p kan opnemen, in tegenstelling tot de 5D2...

Overigens lijkt het me beter om ISO 6400 bij max ISO te zetten. Die pushed wil je echt zo min mogelijk gebruiken.

[ Voor 45% gewijzigd door sOid op 01-09-2009 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:58
Knap cameraatje lijkt me dat ja, na jaren van speculeren toch eindelijk toegevoegd aan de line-up :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04 10:27
Ziet er wel ruig uit qua specificaties. Snap alleen niet waarom ze het geen 60D noemen. Ben benieuwed wat 18 mp doet op een crop sensor :)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:49

Rannasha

Does not compute.

Joepv schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 10:13:
Ziet er wel ruig uit qua specificaties. Snap alleen niet waarom ze het geen 60D noemen. Ben benieuwed wat 18 mp doet op een crop sensor :)
Omdat het geen opvolger is van de 50D. Het lijkt erop dat ze hun lineup willen matchen met die van Nikon:

1000D - D3000
500D - D5000
50D - D90
7D - D300s
5D2 - D700
1Ds3 - D3x

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 13:26
hij heet geen 60D, omdat hij toch echt een segment hoger ligt. wireless flash control vanuit de body, dus niet meer noodzakelijk vanaf een externe flitser, meer AF punten, een grotere zoeker, en 100% coverage in de zoeker. ik verwacht dan ook een gewone 60D, met 9 AF punten, en waarschijnlijk wat minder pixels.

overigens ben ik ook erg benieuwd wat deze cam gaat kosten.. hij ziet er, op papier, erg goed uit. en, ruisprestaties lijken ook nog best redelijk op hoge ISO's, zo te zien.

[ Voor 8% gewijzigd door Korras op 01-09-2009 10:24 ]

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:18

Ethirty

Who...me?

Ik zit net de preview door te nemen. Misschien dat deze camera mijn overstap naar FF toch nog weet uit te stellen. Ik ben vooral te spreken over de verbetering in het AF-systeem ten op zichte van de xxD en de (iets) grotere viewfinder.
ajhaverkamp schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 09:56:
Andere grip & accu's dan de xxD reeks :(
neographikal schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 09:57:
Die accu's zijn wel prut ja, volgens mij zijn er ook nog geen neppers voor te vinden?
Zijn dezelfde accu's als in de 5Dmk2. Zijn die er nog niet in 'nep' dan?

[ Voor 48% gewijzigd door Ethirty op 01-09-2009 10:29 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:27

rapture

Zelfs daar netwerken?

Net niet een analoge EOS 3, die had de volledige 1D autofocus aanboord voor hoge accuratie. Voor in situaties alsof je de dominomus op 500m in 1 schot moet neerknallen. Eenmaal je geen out of focus hebt, dan komt de rest ook in orde.

Als ik floor-is moet geloven, heb je meer aan een 1D2 en zijn autofocusgeneratiegenoten (bv analoge EOS 3) dan aan de laatste generatie.

[ Voor 23% gewijzigd door rapture op 01-09-2009 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-05 22:08
Ethirty schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 10:26:
Misschien dat deze camera mijn overstap naar FF toch nog weet uit te stellen.
Eens, ik geloof dat ik verliefd ben O+
Hoge ISO's zien er goed uit!

[ Voor 6% gewijzigd door Melkbus op 01-09-2009 10:39 ]

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Knappe specs. Werd tijd want de 50D vond ik een beetje een misser van Canon.
Ethirty schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 10:26:

[...]

Zijn dezelfde accu's als in de 5Dmk2. Zijn die er nog niet in 'nep' dan?
Geloof het wel maar dan moet je ook een speciale oplader hebben.
Ik ben (met 5DII) voor twee originele gegaan en die reserve heb ik nog niet eens nodig gehad. Ding gaat erg lang mee en je kunt goed in de gaten houden hoeveel je er nog mee kunt schieten. Dat terwijl ik vroeger (40D) ook iets van 4 accu's had voor zekerheid dat ik niet zonder kwam te zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door Tom op 01-09-2009 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05 10:08
mooi dingetje,komen in de high iso,s zelfs in de buurt van de nieuwe alpha,s [ 500/550 ] O-)
niet slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:09
Aangezien de 7D een bundel is met de nieuwe kitlens 28-135, zou ik eerder geneigd zijn om te denken dat er een APS-H ipv APS-C censor in de 7D zit en dus niet EF-S lenzen zal slikken, maar de specs in de TS geven aan dat het om een APS-C gaat. Verder lijkt het wel of de 7D geen pop-up flash meer heeft, zie ik dat goed? >:)

Edit: en ik zie nu bij dpreview dat het om een EF-S 18-135 lens gaat, dus |:( en hopelijk is de EF-S 15-85 IS USM optisch beter dan zwart schaapje EF-S 17-85 IS USM :+

[ Voor 21% gewijzigd door BellySM op 01-09-2009 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:09
Mooie camera, misschien wel de opvolger voor mn (ancient) 30D ipv de 5DMkII.
Ik ben zeer benieuwd hoe de 19 af punten werken. 100% coverage is nice en met name. Wireless flash vanuit de body. YESSSSS finally )

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-05 23:27

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

ik denk dat je niet goed kijkt :)

Je ziet duidelijk een gleufje onder de hot shoe zitten. En de specs geven ook aan dat er een ingebouwde flitser inzit. Erg handig overigens dat 'ie ST-E2-achtige mogelijkheden heeft. Hopelijk stoppen ze dat dus ook in de 1-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215247

BellySM schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 10:51:
Aangezien de 7D een bundel is met de nieuwe kitlens 28-135, zou ik eerder geneigd zijn om te denken dat er een APS-H ipv APS-C censor in de 7D zit en dus niet EF-S lenzen zal slikken, maar de specs in de TS geven aan dat het om een APS-C gaat. Verder lijkt het wel of de 7D geen pop-up flash meer heeft, zie ik dat goed? >:)
Als ik goed kijk naar de foto's op dp dan zie ik toch weldegelijk een ingebouwde flits ;)

edit: spuit 11

foto:

Afbeeldingslocatie: http://a.img-dpreview.com/previews/CanonEOS7D/Images/whatsnew_flash.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 215247 op 01-09-2009 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-04 11:53

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Eindelijk een serieuze cam voor de serieuze amateur. Mits goed geprijst wil ik em misschien wel.:)
BellySM schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 10:51:
• Auto pop-up E-TTL II auto flash
• FOV coverage up to15 mm (27 mm equiv.)
• Guide number approx 12 m (ISO 100)
• Cycle time approx. 3 sec
• Flash compensation +/-3.0 EV in 0.3 or 0.5 EV increments
• X-Sync: 1/250 sec

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184635

Ik baal eigenlijk ontzettend van dit toestel. NOG meer megapixels erbij gepropt, nou van harte gefeliciteerd Canon. Die full HD filmoptie is natuurlijk leuk maar niet verbazingwekkend meer. Ongeveer elke nieuwe dslr heeft die optie. Waarom dit apparaat niet gewoon 60D heet snap ik ook niet helemaal. Mijn hoop was dat er onder de 5DII nog een instap fullframe toestel zou worden geïntroduceerd, een 12MP ofzo. Maar helaas, dat zou de 5DII teveel onder druk zetten.

Afgezien van de filmoptie, de betere viewfinder en 8 fps vind ik de de 40D eigenlijk nog steeds het beste betaalbare toestel dat Canon aanbiedt. Ik blijf wachten op een betaalbare fullframe camera. Helaas zal Canon eerst de 5DII voorlopig nog wel willen uitmelken voor ze een alternatief introduceren.

Maar verder wel een leuk ding hoor. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-05 00:46
19 cross type?? ik dacht dat het alleen het middelste punt was?
zou de 7D beschikken over niet minder dan 19 punten. Het middelste autofocuspunt is een dubbelkruis-variant, terwijl de overige punten uit enkel een kruis bestaan.
Staat toch echt hier

EDIT: ownee ik lees enkel kruis en dubbelkruis. Hmmm toch maar weer even in verdiepen, ik had nog niet van dubbel kruis gehoord :)

[ Voor 15% gewijzigd door Deathchant op 01-09-2009 11:06 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Laatst online: 15-04 11:53

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Species5618 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 10:17:
[...]

Omdat het geen opvolger is van de 50D. Het lijkt erop dat ze hun lineup willen matchen met die van Nikon:

1000D - D3000
500D - D5000
50D - D90
7D - D300s
5D2 - D700
1Ds3 - D3x
1D3 - D3

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rapture schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 10:30:
Als ik floor-is moet geloven, heb je meer aan een 1D2 en zijn autofocusgeneratiegenoten (bv analoge EOS 3) dan aan de laatste generatie.
Floor-is niet teveel geloven ;)

Maar, serieus... het grootste probleem van de 1DIII is dat bij AI-servo dat ding automatisch zijn hulppunten gaat gebruiken, en die kutfunctie ook niet uit kan (waar ik btw echt nog nooit echt last van heb gehad). En raad eens wat de 7D niet heeft? Juist. Hulppunten :)

En dat gecombineerd met een dubbel-kruis in het midden, maakt dit een prachtige cam. Op papier, maar ik denk niet dat hij teleur gaat stellen :)

Maar heel het 1DIII-af-debakel is schromelijk overdreven. Niet teveel over zeggen totdat je het zelf hebt geprobeerd/ervaren, want het is echt een storm in een glas water. Er is idd wat aan de hand, maar zo dramatisch als teh internets het doet geloven (er zijn gewoon mensen die geloven dat een 40D het beter doet dan een 1D3, nou, think again, die laatste rent lachend rondjes om de 40D) is het echt niet :)

[ Voor 26% gewijzigd door Henk op 01-09-2009 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Anoniem: 184635 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:01:

Waarom dit apparaat niet gewoon 60D heet snap ik ook niet helemaal. Mijn hoop was dat er onder de 5DII nog een instap fullframe toestel zou worden geïntroduceerd, een 12MP ofzo. Maar helaas, dat zou de 5DII teveel onder druk zetten.
Hij is duidelijk hoger gepositioneerd dan de 50D:
- Uitgebreide AF
- Weathersealing
- 8 fps
- Speedlite transmitter
Dat zijn zaken die je in een 1D verwacht. Voor mensen die een pro camera willen en geen afscheid willen nemen van hun EF-S lenzen lijkt dit mij de perfecte keus, mits de sensor goed is (was bij de 50D een achteruitgang tov de 40D imho).

Een model onder de 5DII is wat lastig denk je niet. De 5DII heeft geen geweldig AF systeem, geen hoge FPS en ook geen andere superfeatures. Wat de 5DII wel heeft is een geweldige sensor. Daar ligt z'n kracht. Een model eronder zou hooguit minder megapixel kunnen hebben, veel meer valt er niet 'af te halen' om als model eronder te positioneren. En minder megapixels is onzin aangezien ie met veel megapixels al een uitstekende ruisverhouding heeft. Dus kom je al bijna uit op een 5D mark I (los van wat vooruitgang in nieuwe accu's en beter LCD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
dus jullie zien niks in een afgeslankte 5d2,zoiets als sony heeft geflikt met de a850?
en dat voor een zachter prijsje

[ Voor 16% gewijzigd door jejeh op 01-09-2009 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:09
jejeh schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:28:
dus jullie zien niks in een afgeslankte 5d2,zoiets als sony heeft geflikt met de a850?
Ja wij wel... maar het Canon marketingteam/management niet.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
je bedoelt de 5d? O-)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nadroJ schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:31:
[...]

Ja wij wel... maar het Canon marketingteam/management niet.
Nog niet :) Op het moment dat de 5DII zo hard loopt als dat hij nu doet, zou het wel een beetje stom zijn om er een budget-FF tegenaan te knallen. Laat eerst die aankoopwoede op dat ding maar even aflopen. Uiteindelijk zal er wel een keer een a850-concurrent-ding komen, maar die verwacht ik voorlopig echt niet. Sowieso omdat de 5D her en der nog wel eens te verkrijgen is, op dit moment 2e hands bizar veel aangeboden wordt en de aps-c modellen van Canon het ook best lekker doen :P

Kanibaliseren wordt Canon echt niet wijzer van. Sony wil een marktaandeel creeeren en verdienen op het glaswerk/accesoires, dat is duidelijk. Bij canon werkt het iets anders :)

Plus, dat _als_ we dan met FF-verzoekjes gaan smijten, ik liever een 7D + FF sensor zie = 3D. Het FF-verhaal lekker hoogwaardig spul houden, het gemiddelde X0D publiek wordt echt niet wijzer van een FF-sensor.

[ Voor 10% gewijzigd door Henk op 01-09-2009 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Wat moeten ze erin afslanken dan? Ik vind de 5DII meer aan afgeslankte 1Ds en de 7D meer een afgeslankte 1D.

1Ds: 1.0x, uitgebreide AF, pro-body (afwerking/grip), weathersealing
1D: 1.3x, uitgebreide AF, hoge FPS, pro-body (afwerking/grip), weathersealing
5DII: 1.0x, semi-weathersealing
7D: 1.6x, uitgebreide AF, hoge FPS, semi-weathersealing
50D: 1.6x, hoge FPS
Precies...

[ Voor 11% gewijzigd door Tom op 01-09-2009 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tom schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:22:
[...]

Een model onder de 5DII is wat lastig denk je niet. De 5DII heeft geen geweldig AF systeem, geen hoge FPS en ook geen andere superfeatures. Wat de 5DII wel heeft is een geweldige sensor. Daar ligt z'n kracht. Een model eronder zou hooguit minder megapixel kunnen hebben, veel meer valt er niet 'af te halen' om als model eronder te positioneren. En minder megapixels is onzin aangezien ie met veel megapixels al een uitstekende ruisverhouding heeft. Dus kom je al bijna uit op een 5D mark I (los van wat vooruitgang in nieuwe accu's en beter LCD).
Marketingtechnisch is een model onder de 5DII lastig ja. Technisch moet het mogelijk zijn om rond de 1200 euro een instap FF model op de markt te zetten is mijn mening. Dat zal uiteindelijk ook wel gebeuren als de 5DII het einde van de levenscyclus nadert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Anoniem: 184635 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:55:
[...]

Marketingtechnisch is een model onder de 5DII lastig ja. Technisch moet het mogelijk zijn om rond de 1200 euro een instap FF model op de markt te zetten is mijn mening. Dat zal uiteindelijk ook wel gebeuren als de 5DII het einde van de levenscyclus nadert.
Hoe zou ie er technisch uit moeten zien dan, alleen minder megapixel? De AF van de 5DII is niet geweldig, hij haalt geen hoge FPS, hij heeft geen pro-body, weinig pro-features, enz.
De 5DII is geweldig dankzij z'n sensor. Op de semi-weathersealing is er niet veel beter aan dan bijvoorbeeld een 50D hoor (die is qua FPS en heel misschien zelfs AF wel beter). De 5DII heeft wel accu met chip en de moviemode, maar dat is gewoon vooruitgang en ga je in elke nieuwe Canon camera terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
maar even wat anders:

is de megapixel race weer begonnen?
het lijkt erop dat het canon gelukt is, om fatsoenlijke jpg,s eruit te persen in higher iso,s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:43
Species5618 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 10:17:
[...]

1000D - D3000
500D - D5000
50D - D90
7D - D300s
5D2 - D700
1Ds3 - D3x
Lijkt me dat canon nu net tussen de modellen van nikon gaat zitten.
Dus
D3000
1000D
D5000
500D
D90
50D
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, de JPEG-engine kan me gestolen worden, ik ben benieuwd wat DPR in RAW-modus uit die camera weet te trekken. Ik hoop dat ze ook een ~10mpix sraw meenemen, ik zit zelf helemaal niet te wachten op >10emopixels.... Meer opslag benodigd, meer tijd voor conversies / inladen, meer ruis, etc. Het is me eigenlijk nog niet gebeurt dat ik te weinig had aan 10mpix, dat is ruim voldoende voor voldoende detail op een A4/A3. :)

Ik til bij >8mpix alleen nog aan het ruisniveau, het dynamische bereik, AA-filter en de kleurenweergave. Vrijwel al die eigenschappen hebben te lijden bij het verhogen van het aantal mpix op een sensor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Zoutvat schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:19:
[...]

Lijkt me dat canon nu net tussen de modellen van nikon gaat zitten.
Dus
D3000
1000D
D5000
500D
D90
50D
...
Oftewel ze positioneren elk van hun body's tegen een Nikon body waarbij ze bij ieder paartje kunnen zeggen dat hun model net een beetje geavanceerder is. Goede marketing, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-05 22:08
En bij dezelfde boer 899 euri voor de nieuwe EF-S 15-85. Aardig wat, ben benieuwd naar de prestaties. (559 voor de 18-135 btw).

[ Voor 43% gewijzigd door Melkbus op 01-09-2009 13:05 . Reden: quote ]

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tom schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:08:
[...]

Hoe zou ie er technisch uit moeten zien dan, alleen minder megapixel? De AF van de 5DII is niet geweldig, hij haalt geen hoge FPS, hij heeft geen pro-body, weinig pro-features, enz.
De 5DII is geweldig dankzij z'n sensor. Op de semi-weathersealing is er niet veel beter aan dan bijvoorbeeld een 50D hoor (die is qua FPS en heel misschien zelfs AF wel beter). De 5DII heeft wel accu met chip en de moviemode, maar dat is gewoon vooruitgang en ga je in elke nieuwe Canon camera terugvinden.
Ja. Alleen minder MP met wellicht nog wat bezuinigingen op andere vlakken. Een fullframe sensor van pakweg 10-12 MP in massaproductie moet lage prijzen mogelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-04 15:17
Aparte keuze van Canon. Ik blijf er bij dat het een 1.3 Crop sensor had moeten zijn. Danwel met het 5D-AF systeem, alhoewel 't nieuwe ontwerp er ook mag zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.usa.canon.com/app/images/EOS_2009/7D/features/7d_feature_06a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Anoniem: 184635 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:13:
[...]

Ja. Alleen minder MP met wellicht nog wat bezuinigingen op andere vlakken. Een fullframe sensor van pakweg 10-12 MP in massaproductie moet lage prijzen mogelijk maken.
Een 5D mark I dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wist dat je dat ging zeggen. :) Ja eigenlijk wel maar dan met modernere electronica, groter lcd scherm, sensor cleaning etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Melkbus schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:04:
[...]
En bij dezelfde boer 899 euri voor de nieuwe EF-S 15-85.
Ik vind dat toch wel aan de dure kant voor zo'n lensje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-04 09:35
Volgens Rob Galbraith:

In de VS: $1699
Canada: CDN$2099

Maw, we betalen hier weer lekker veel! :(

[ Voor 12% gewijzigd door Molybdenum op 01-09-2009 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Nu online
Dit toestel plaatst mij voor een dilemma, ik was van plan te upgraden naar een 5DmkII vanwege de grotere zoeker (heb nu een 30D) en hogere ISO. Mindere scherptediepte is mooi meegenomen.

Maar die 7D klinkt ook erg aantrekkelijk, met name als die AF unit goed werkt. Ik fotografeer veel kleine kinderen en die zitten nu eenmaal niet stil... de 5D is daarvoor niet ongeschikt, maar de specs van de 7D klinken beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:13
Molybdenum schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:31:
[...]

Volgens Rob Galbraith:

Ding is één dag geleden aangekondigd en niet eens leverbaar, wacht gewoon even rustig af ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Molybdenum schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:31:
[...]

Volgens Rob Galbraith:

Adviesprijs van de 5DII body was 2500 en staat nu voor 2100 in de prijslijsten. Gok dat de 7D ook iets onder de 1500 euro uitkomt bij de goedkope webshops.
Anoniem: 184635 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:13:
[...]

Een 5DII met 21mpix kost 2100 euro.
Een 5DII-iets-afgeslankt met 12mpix voor pak em beet 1200 euro...
Ik denk dat je er lang op kan wachten ;)

Ben het met je eens dat het leuk zou zijn, die 21 megapixel zijn niet nodig (heb zelf een 5DII), maar zie het niet gebeuren. Tenzij de consumermodellen overgaan op FF omdat de sensor z'n limiet heeft bereikt (hoop dat ze met de 7D bewijzen dat dat nog niet het geval is), maar ook dat betwijfel ik als ik het aanbod in EF-S lenzen zie.

[ Voor 45% gewijzigd door Tom op 01-09-2009 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
uit een ander topic, maar hier meer op zijn plaats.
Nomad schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 19:09:
[...]
ik heb liever een goede aps-c dan een aps-h....
Er zijn goede lenzen die speciaal gemaakt zijn voor aps-c
Maar er zijn eigenlijk geen lenzen met een fijn bereik voor aps-h, ik vind dat tenminste niet.
24-70, dijk van een lens, kloten bereik op aps-h.
17-40, weg groothoek, maar dan ongeveer een standaard bereik lens, maar slechts f/4
16-35, wel 2.8 en begint op fijn bereik, maar is dan wat te kort naar mijn idee.
70-200, heerlijk op fullframe, eigenlijk alweer wat lang op aps-h

Kortom, ik vind de keuze voor aps-c niet zo gek...hopelijk alleen kunnen ze bewijzen dat ze niet tè veel pixels heb gepropt op dat kleine formaat.
ik ben het hier volledig mee eens en ik heb het al eerder aangegeven, maar ik kan de aps-h camera's nauwelijks systeemcamera's noemen, er zijn namelijk helemaal geen lenzen voor.

ben benieuwd of Canon nu het aps-h helemaal vaarwel zegt en dat de nieuwe 1d eindelijk ook fullframe gaat worden; een snelle fullframe 1dmkiv met lagere resolutie voor sport en dergelijke en een langzamere hoge resolutie 1dsmkiv voor studio werk enzo...

en zou Canon het gat tussen de 1d en de 5d nog gaan vullen met een veel gevraagde digitale opvolger van de EOS 3? een uitgeklede 5d zie ik er nog niet zo snel van komen, de 5dmkii is naar mijn idee al redelijk uitgekleed.

vraag me overigens wel af hoe deze camera met diffractie om gaat, zeker in combinatie met niet de niet bepaald snelle kitlenzen, denk ik dat dat nog weleens problemen kan gaan geven.

maar dat Canon het eindelijk aan heeft gedurft om een D300(s)-achtige camera op de markt te zetten, die wellicht enigszins in het vaarwater van de 1D zit, vind ik wel een goede zet. Ik vind het overigens ook een camera die duidelijk boven de xxD lijn staat, dus een 60D verwacht ik op termijn nog steeds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Nu niet gaan doen alsof crop sensoren geen voordelen hebben. Het is sowieso een stuk handiger als je graag beestjes op de foto wilt zetten :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Pff mooi ding hoor. De sensorgrootte (22.3 x 14.9 mm), waarom is die 1mm groter in de lengte en breedte tov andere APS-C camera's. En scheelt dit nog als je de 10-22 er op schroeft qua vignetting. Of zit ik te zeuren om niets.

Ook ik ben benieuwd hoe de 18MP zich op deze sensor houden. Op een fullframe zouden ze dus 46MP weten te proppen, of reken ik nu verkeerd. Megapixels flegapixels egopixels, ik weet het niet hoor, van mij hoeft het niet zo.

Een FF sensor met 16MP en reuze ISO prestaties zou echt super wezen. sRAW van 8MP erbij en klaar

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Gaat de 60D strakkies niet een beetje op deze lijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Wij hebben geen glazen bol, maar er zijn genoeg verschilen tussen de 7D en 50D. Voor de 60D zouden ze gewoon door kunnen gaan met hetzelfde aantal focuspunten bijvoorbeeld. Etc. etc.

[/speculatie]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Iemand wel of niet geloven heeft te maken met representatieve omstandigheden versus wat extreme laboproefjes. Floor-is werkt regelmatig in concertomstandigheden en heeft voldoende ervaring met 1D2 om het verschil op te merken. Mainstages zijn nog vrij goed belicht (8 à 9 EV bij ISO 100, 9 EV is omgerekend gelijk aan ISO 400, f/4 en 1/125) zodat floor-is nog niet naar de extremen met grijpen.

Mijn soort low light zakt tot 3, 4 of 5 EV bij ISO 100. Vergelijkbaar met een verduisterde zaal, iemand huppelt met kerstverlichting voorbij en ik moet die kerstlampjes met 1/125 sluitertijd zien te bevriezen. De wereld van ISO 6400 en f/1.8. Geen wonder dat de rest zat te flitsen. Dan kan je nog naar een dofcalculator grijpen om te zien hoeveel centimeters of millimeters aan scherptediepte dat ik nog heb als de artiest 1 à 2m van de camera staat. Deze omstandigheden kunnen door een donkere band (hun stijl vraagt een lichtshow dat erbij past) of een manager die teveel camera's in een concert zonder inkom/tickets/contract ziet.

Voor laptoptesten vertrouw ik alleen laptopheavy opleidingen zoals MCT en ik moet het exacte laptopgebruikpatroon kennen om te oordelen of het laptopheavy genoeg is. Met grootste voorzichtigheid laten we laptops 3x à 4x sneller dan normaal kantoorgebruik verslijten. Een steekproef vanaf 300 exemplaren. Een Thinkpad mag stevig genoeg zijn om geen uitwendig zichtbare schade op te lopen, dan fikken we de spanningsregelende printplaatjes door. Een HP mag bepaalde milspec-testen kunnen overleven, dan fikken we de adapters in grote aantallen door. Onzichtbare gebreken worden bij ons pas zichtbaar en een laptop die bij ons 3 jaar overleeft, kan 9 à 10 jaar in de commerciële wereld overleven. De lat wordt gelegd op "Tijdens het eerste jaar niet meer dan 5% uitval." en het tweede jaar gaat gegarandeerd wel iets eraan.
Maar, serieus... het grootste probleem van de 1DIII is dat bij AI-servo dat ding automatisch zijn hulppunten gaat gebruiken, en die kutfunctie ook niet uit kan (waar ik btw echt nog nooit echt last van heb gehad). En raad eens wat de 7D niet heeft? Juist. Hulppunten :)

En dat gecombineerd met een dubbel-kruis in het midden, maakt dit een prachtige cam. Op papier, maar ik denk niet dat hij teleur gaat stellen :)
Het debacle is door het veranderen van marketingstrategie gemaakt. In de analoge tijdperk bracht Canon de nieuwe features eerst in een goedkopere EOS 5, EOS 3,... uit. Na 1,5 à 2 jaar nieuwe technologie door de markt laten testen, werd het pas in de EOS 1 serie doorgevoerd. Aangezien veel fotografen volle features/technologie zonder de EOS 1 prijskaartje wilden, was het door een grote groep fotografen getest. tijdslijn
Maar heel het 1DIII-af-debakel is schromelijk overdreven. Niet teveel over zeggen totdat je het zelf hebt geprobeerd/ervaren, want het is echt een storm in een glas water. Er is idd wat aan de hand, maar zo dramatisch als teh internets het doet geloven (er zijn gewoon mensen die geloven dat een 40D het beter doet dan een 1D3, nou, think again, die laatste rent lachend rondjes om de 40D) is het echt niet :)
Je hebt ook gebruikers die niet ver genoeg om het verschil tussen een 40D en een 1D zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-12-2024

Twisted

Mogli <3

http://a.img-dpreview.com...ew/originals/img_2601.jpg

800 ISO op F10. Te veel ruis voor een pro camera mijns insziens.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rapture schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 15:18:
[...]
Iemand wel of niet geloven heeft te maken met representatieve omstandigheden versus wat extreme laboproefjes. Floor-is werkt regelmatig in concertomstandigheden en heeft voldoende ervaring met 1D2 om het verschil op te merken.
How, wacht even... Het was niet de bedoeling floor verder af te vallen ofzo, ik dacht dat de knipoog die korrel zout wel genoeg duidelijk maakte :) Ik wilde alleen even een nuance aanbrengen op de van-horen-zeggen-post, niets meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Valt wel mee toch? Vergeet niet dat je hier naar 18mpix zit te kijken en 100% crops vergelijken met een 40d of 50d dus niet zoveel zin heeft.
Wat me wel opvalt is dat de gebruikte lens (17-55) niet genoeg resolutie lijkt te hebben om zoveel mpix van detail te voorzien. Of heeft zo'n lens bij deze kleine pixels last van diffractie bij F/10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Het type lens maakt niet (zoveel) uit qua diffractie en ja, ik ben bang dat deze camera bij f/10 al last heeft van diffractie :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

abrakadaver schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 15:33:
[...]

Valt wel mee toch? Vergeet niet dat je hier naar 18mpix zit te kijken en 100% crops vergelijken met een 40d of 50d dus niet zoveel zin heeft.
Wat me wel opvalt is dat de gebruikte lens (17-55) niet genoeg resolutie lijkt te hebben om zoveel mpix van detail te voorzien. Of heeft zo'n lens bij deze kleine pixels last van diffractie bij F/10?
Ik heb niks aan de 18mpix. Ik wil goede ISO performance in donkere omgevingen. Ik weet dat ik niet de kwaliteit kan verwachten van een FF sensor maar deze performance kan mijn 400D ook produceren.

En ja, dat is "maar" 10 mpix wat meer dan genoeg voor mij is.

Ik was aan het balen van de 50D en nu baal ik van de 7D.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twisted schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 15:45:
[...]

Ik heb niks aan de 18mpix. Ik wil goede ISO performance in donkere omgevingen. Ik weet dat ik niet de kwaliteit kan verwachten van een FF sensor maar deze performance kan mijn 400D ook produceren.

En ja, dat is "maar" 10 mpix wat meer dan genoeg voor mij is.

Ik was aan het balen van de 50D en nu baal ik van de 7D.
Downsize zo'n plaat nou eens naar 10mpix :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Dan resize je toch naar 10mpix, 't is wel te verwachten dat je dan betere iso-prestaties hebt dan je 400d. Desnoods schiet je op SRAW. Ik zie 't probleem niet zo. Bij lage iso's (landschappen bijv.) heb je dan alsnog lekker veel resolutie met 18mpix.
Een paar extra geheugenkaartjes is zo duur niet. :)

edit: wow henk!

[ Voor 40% gewijzigd door abrakadaver op 01-09-2009 15:50 . Reden: dubbelll! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Balen van de 50D :z Goed, hij had ook 10 of 12 MP mogen zijn, maar iedereen die het een significante achteruitgang noemt of baalt overdrijft de boel.

edit:
gezellig hier :P

[ Voor 8% gewijzigd door Voutloos op 01-09-2009 15:49 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Dezelfde sensoroppervlakte in steeds meer pixels verdelen, levert steeds kleinere pixeloppervlakte. Dan kan je wel technologie toepassen om toch nog iets bruikbaars van te maken. Of je laat de pixeloppervlakte hetzelfde en je kan door technologie toe te passen om in hoge ISO's nog extremer gaan met minder ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Heren, ik hoef hier geen heilige oorlog te voeren dat de 7d kut is. Het is een leuke camera met hele mooie features. Wel ben ik zeer teleurgesteld over de high iso performance (alhoewel 800 helemaal niet zo high is).

Ik heb trouwens de image resized naar 10mpix. De ruis blijft. Teveel voor een camera in het pro segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Twisted schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 15:58:
Heren, ik hoef hier geen heilige oorlog te voeren dat de 7d kut is. Het is een leuke camera met hele mooie features. Wel ben ik zeer teleurgesteld over de high iso performance (alhoewel 800 helemaal niet zo high is).

Ik heb trouwens de image resized naar 10mpix. De ruis blijft. Teveel voor een camera in het pro segment.
En dat alles op basis van één foto? :')

Ik zou eerst eens even uitgebreide reviews afwachten voor je een definitief oordeel hebt. Qua specs is dit wel een geweldige camera. Afwachten wat de sensor doet en of ie met recht tot de xD serie behoort.

edit: oh zie dat de samplegallery online staat met meerdere foto's. Mijn eerste indruk is dat het er niet slecht uitziet.

[ Voor 8% gewijzigd door Tom op 01-09-2009 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En dat baseer je dan op één testshot met een pre-productie model? Een tamelijk onderbelicht testshot ook nog eens, wat de ruis niet bepaald ten goede komt natuurlijk.

Als ik http://www.imaging-resour...S/E7DhSLI01600_NR_OFF.HTM bekijk, dan vind ik dat er eigenlijk best wel heel erg goed uit zien voor ISO 1600...

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-05 00:46
Ik vraag me eigenlijk af waarom de kit 7D+15-85 zoveel meer moet kosten dan de 7D+28-135 combi.
Er staat ook bij RING USM wat betreft die 15-85....ik ben benieuwd. Ik zie geen "geel USM randje" zoals bij alle andere EF-S lenzen.....

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-04 09:35
Orion84 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:11:
En dat baseer je dan op één testshot met een pre-productie model? Een tamelijk onderbelicht testshot ook nog eens, wat de ruis niet bepaald ten goede komt natuurlijk.

Als ik http://www.imaging-resour...S/E7DhSLI01600_NR_OFF.HTM bekijk, dan vind ik dat er eigenlijk best wel heel erg goed uit zien voor ISO 1600...
Kijk hier eens: Dan schrik je wel. Vanaf iso3200 ook rampzalig veel kleurruis. Ik wacht nog even af!
http://www.robgalbraith.c...age.asp?cid=7-10042-10239

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartezsz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-01 13:14
Dat is wel erg duur voor deze lens. De 17-55 f2.8 is nog goedkoper dan deze lens en ik denk dat de 15-85 3.5-5.6 hier niet aan kan tippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Margin Call
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-01 11:41
Ook hufterig want de adviesprijs voor europa is 1649 euro voor de body

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartezsz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-01 13:14
Bartezsz schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:47:
Dat is wel erg duur voor deze lens. De 17-55 f2.8 is nog goedkoper dan deze lens en ik denk dat de 15-85 3.5-5.6 hier niet aan kan tippen kwa kwaliteit van de lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Snackyman schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:47:
[...]

Ook hufterig want de adviesprijs voor europa is 1649 euro voor de body
Hoezo? De adviesprijs is precies dat... een *advies*prijs. KE wil gewoon lekker profiteren van mensen die niet willen wachten en het ding zo snel mogelijk willen hebben. Hun doel is tenslotte om winst te maken. Zodra de camera geleverd wordt en hij op voorraad komt bij de winkels en webshops zal de prijs wel zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Molybdenum schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:30:
[...]

Kijk hier eens: Dan schrik je wel. Vanaf iso3200 ook rampzalig veel kleurruis. Ik wacht nog even af!
http://www.robgalbraith.c...age.asp?cid=7-10042-10239
In de voorgrond zit inderdaad wel behoorlijk wat ruis. Maar dat komt mede doordat die voorgrond tamelijk donker is denk ik. Gewoon een erg lastige situatie om goed te belichten (zoals ook in de tekst al wordt toegelicht), niet heel gek dat je dan wat meer ruis ziet. Als ik dan lees dat ie in de buurt komt van de 5DmkII, dan kan ik daar niet echt van schrikken. Zeker niet als ik dan de (veel beter belichte) studiotestfoto van imaging-resource bekijk, waar de ruis op ISO 1600 toch behoorlijk meevalt.

Sharpening toepassen op zo'n foto is ook niet helemaal het handigste wat je kan doen als er al de nodige ruis in zit trouwens, volgens mij?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Margin Call
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-01 11:41
Species5618 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 17:01:
[...]

Hoezo? De adviesprijs is precies dat... een *advies*prijs. KE wil gewoon lekker profiteren van mensen die niet willen wachten en het ding zo snel mogelijk willen hebben. Hun doel is tenslotte om winst te maken. Zodra de camera geleverd wordt en hij op voorraad komt bij de winkels en webshops zal de prijs wel zakken.
Canon zal er niet blij mee zijn dat er boven de adviesprijs wordt verkocht. Anders hadden ze geen adviesprijs mee hoeven te geven. Als ik zelf de 1e was om de 7D te verkopen dan had ik denk ik precies hetzelfde gedaan maar het blijft hufterig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 17:27
Ik ga half oktober op vakantie. Zou ik dat nog redden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Snackyman schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 17:06:
Canon zal er niet blij mee zijn dat er boven de adviesprijs wordt verkocht. Anders hadden ze geen adviesprijs mee hoeven te geven. Als ik zelf de 1e was om de 7D te verkopen dan had ik denk ik precies hetzelfde gedaan maar het blijft hufterig ;)
Als de verhouding tussen productie en vraag scheef loopt zoals de Nikon superzoom, dan wordt er op eBay boven de nieuwsprijs geboden. Je hebt de keuze tussen eeuwig wachten en direct eentje op eBay scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-05 10:04
De specs zien er veel belovend uit, maar net als velen kijk ik uit naar uiteindelijke (noise) tests - als die minstens net zo goed is als 50D op 15mp dan is dat op zicht al knap. Lijkt me niet reëel om dan ruisloze ISO6400 plaatjes te verwachten. Ben zeer geinteresseerd in de nieuwe AF.

De prijs, 2x zo duur als een 50D, is vooralsnog veel te hoog. Video zie ik meer als bonus, 8fps heb ik niet nodig dus wie weet wordt het een 50D of een gebruikte 5D als kerstkado.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Leuk ding. Erg leuk ding.

Eindelijk een fatsoenlijke camera in het sub-1D segment qua AF.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tom schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:37:
[...]

Adviesprijs van de 5DII body was 2500 en staat nu voor 2100 in de prijslijsten. Gok dat de 7D ook iets onder de 1500 euro uitkomt bij de goedkope webshops.

[...]

Een 5DII met 21mpix kost 2100 euro.
Een 5DII-iets-afgeslankt met 12mpix voor pak em beet 1200 euro...
Ik denk dat je er lang op kan wachten ;)

Ben het met je eens dat het leuk zou zijn, die 21 megapixel zijn niet nodig (heb zelf een 5DII), maar zie het niet gebeuren. Tenzij de consumermodellen overgaan op FF omdat de sensor z'n limiet heeft bereikt (hoop dat ze met de 7D bewijzen dat dat nog niet het geval is), maar ook dat betwijfel ik als ik het aanbod in EF-S lenzen zie.
Het is een kwestie van productievolume he. De techniek is nu wel zo ver schat ik in dat het mogelijk is FF dslrs voor rond de 1200 euro te verkopen. Het is een beetje een vicieuze cirkel he? Zodra de prijs beneden een bepaald punt komt en de camera plots voor veel meer mensen bereikbaar wordt, kunnen de productie-aantallen ook dermate stijgen dat de kostprijs laag genoeg zakt om dit winstgevend te maken.

Ik had een beetje de hoop gekregen dat de pixelrace over was maar helaas trekken ze de aantallen megapixels nog verder in het belachelijke. En dat is natuurlijk gewoon de schuld van de consument die op verjaardagen graag kan roepen dat zijn toestel de meeste megapixels heeft. 21 megapixels op een ff sensor is natuurlijk prima maar 18 op een aps-c is zware overkill. De resolutie van het glas is de beperkende factor bij die dichtheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Laatst online: 12:06
Even een quote van Rob over de nieuwe AF unit:
AF system speed, says Canon, is similar to the 50D, but changes have been made to the 7D's AF algorithms to allow the camera to better track irregular movement, plus the camera will more intelligently cope with a bad AF system reading in the middle of a sequence.

During light-duty shooting over a couple of days with a beta 7D, mostly of static subjects and a good portion of it in foggy outdoor conditions, we noticed the following:

* Static autofocus was excellent, using Spot AF, various AF points, AI Servo (we almost never use One Shot) and a small batch of different lenses. With the EF 16-35mm f/2.8L II, EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS (also introduced today), EF 70-200mm f/4L IS, EF 200mm f/2L IS and EF 800mm f/5.6L IS, photos were simply in focus. We also used the EF 85mm f/1.2L II, and focus was all over the place. The same lens exhibited the same unstable AF on an EOS 5D Mark II, suggesting the problem was more a function of the lens than the camera.

* Continuous focus using Spot AF, centre AF point, AI Servo and the EF 200mm f/2L IS, tracking a soccer player for a few minutes in fading light, the results showed promise but were ultimately inconclusive: through about 200 frames, the camera was able to hang onto focus properly for portions of several sequences, better than we've ever seen from the 50D, as well as deal with the AF point moving off the subject briefly. But it would also lose focus for several frames for no apparent reason, even when the AF point was right on the mark and the subject was moving at an easy pace.

* Continuous focus using Zone AF, nine points in the centre, AI Servo and the EF 800mm f/5.6L IS, tracking distant seagulls in semi-overcast light, the results were pretty good. The camera-to-subject distance wasn't changing too rapidly, but the position of the bird within the AF point group was changing constantly, and the camera handled this just fine.

* Continuous focus using Zone AF, nine points in the centre, AI Servo and the EF 200mm f/2L IS, tracking a running dog in fading light, the results were terrible. Over about 80 frames the camera got almost nothing usably in focus. If this result is representative of Zone AF, then Zone AF will be the way wrong choice for fast-moving subjects. We had better luck tracking the same dog with Spot AF.

Based on our experience with the new camera's AF system so far, it's likely that focus on static subjects is going to be solid. We'll need to give the camera more of a continuous focus workout than this, however, to see if it will be right for peak action sports.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Laatst online: 10:58
offtopic:
(Kheldar, je telefoon...)

[ Voor 36% gewijzigd door Mercarra op 01-09-2009 18:24 ]

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Anoniem: 184635 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 17:43:
[...]

Het is een kwestie van productievolume he. De techniek is nu wel zo ver schat ik in dat het mogelijk is FF dslrs voor rond de 1200 euro te verkopen. Het is een beetje een vicieuze cirkel he? Zodra de prijs beneden een bepaald punt komt en de camera plots voor veel meer mensen bereikbaar wordt, kunnen de productie-aantallen ook dermate stijgen dat de kostprijs laag genoeg zakt om dit winstgevend te maken.
Daar heb je gelijk in. Het zal kostentechnisch best mogelijk zijn, maar ik denk dat ze een stuk minder 5DII´s verkopen als je bijna dezelfde camera kunt kopen met minder megapixel voor een fors lagere prijs. Of Nikon moet met een goedkope instap fullframe komen, dan zal Canon ook wel moeten. Maken we vast nog wel een keer mee natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Laatst online: 04-05 00:04

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Jeetje die 7D ruist trouwens wel behoorlijk op iso 1600...
http://ftp.robgalbraith.c...EOS_7D_ISO1600_Reggae.jpg
op iso 3200 uiteraard nog ernstiger...
http://ftp.robgalbraith.c...EOS_7D_ISO3200_Reggae.jpg
Laten we het over iso 6400 helemaal niet hebben :P
http://ftp.robgalbraith.c...EOS_7D_ISO6400_Reggae.jpg
en iso 12800 gewoon vergeten ? ;)
http://ftp.robgalbraith.c...OS_7D_ISO12800_Reggae.jpg
;)

En ja het is een beta en ja het is nog niet definitief...

[ Voor 5% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 01-09-2009 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 14-05 17:27
Ik vind het niet heel veel slechter dan de 5DII plaatjes die er naast staan.

http://ftp.robgalbraith.c...ark_II_ISO3200_Reggae.jpg

Dit is een 7D ISO3200 van de dpreview samples:
http://a.img-dpreview.com...ew/originals/img_2592.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door 1Mark op 01-09-2009 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 01-05 10:37

Remy

I usually get 100% accuracy

Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom Canon toch meer pixels gepropt heeft op de APS-C sensor, terwijl ze op compact gebied met de G11 en S90 juist weer gaan minderen (van 14,7MP van de G10 naar 10MP). Aan de ene kant hebben velen geroepen dat APS prima door te trekken is tot rond de 24MP, maar anderen zeggen weer dat tussen de 10MP en 14MP een mooie gulden middenweg is. We zullen de daadwerkelijke irl resultaten wel zien de komende maanden van deze nieuwe sensor :)

Even ongeacht het pixel-verhaal verder: leuke features zo te zien, erg aantrekkelijk voor een redelijke prijs: de aardig wat grotere viewfinder tov de 50D zal sommigen tegenhouden om voor FF te gaan, dat is voor dergelijke cams juist lang een dik pluspunt geweest tov cropcams :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Laatst online: 16-04 12:44
Zoals het er nu uitziet, wordt dit m'n volgende camera. :)

De camera heeft meer te bieden dan de 50D, de filmfunctie vind ik ook erg interessant en de ISO-prestaties vallen me niet tegen, als ik zo naar de testbeelden kijk.

Het zal waarschijnlijk eind september worden dat ik 'm bestel.

[ Voor 12% gewijzigd door mcdronkz op 01-09-2009 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53628

Iedereen aan FF zullen ze voorlopig wel niet meer roepen. De volgende stap zal ongetwijfeld EFS-L zijn ;) .

Had er een 1.3 crop ingezeten had ik hem serieus overwogen. Het lange eind van de 16-35 gebruik ik te weinig en het korte eind van de 16-35 en 70-200 is iets te lang (hoewel de laatste eigenlijk nooit een probleem geeft). De overige aspecten geven niet de doorslag.

Bedankt Canon er is weer ruimte voor andere hebbedingetjes d:)b .

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 53628 op 01-09-2009 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Laatst online: 09:44
mcdronkz schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 21:12:
Zoals het er nu uitziet, wordt dit m'n volgende camera. :)

De camera heeft meer te bieden dan de 50D, de filmfunctie vind ik ook erg interessant en de ISO-prestaties vallen me niet tegen, als ik zo naar de testbeelden kijk.

Het zal waarschijnlijk eind september worden dat ik 'm bestel.
Ik ben jaloers op de AF, maar waarom maken ze hier geen beest van een d300s killer van, door ook 12mp erin te bakken, maar dan met de 5d2 iso prestaties (wat volgens mij wel moet kunnen).
Dan rende de 7D echt op alle gebieden rondjes om de d300s. In dit segment mag ik toch hopen dat de consument verder kijkt dan het megapixel getalletje.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tom schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 18:35:
[...]

Daar heb je gelijk in. Het zal kostentechnisch best mogelijk zijn, maar ik denk dat ze een stuk minder 5DII´s verkopen als je bijna dezelfde camera kunt kopen met minder megapixel voor een fors lagere prijs. Of Nikon moet met een goedkope instap fullframe komen, dan zal Canon ook wel moeten. Maken we vast nog wel een keer mee natuurlijk.
Precies. Dat zei ik ook al min of meer in m'n eerste post in dit topic. :) Het wachten is nu inderdaad op de eerste fabrikant die dit wel gaat doen, omdat ze er geen duurder model mee kannibaliseren bijvoorbeeld. Dan zal Canon wel mee moeten doen, maar helaas is het nog niet zo ver.

Om het even op m'n eigen situatie te betrekken: ik doe nu nog steeds met een 400D omdat ik de relatief geringe meerwaarde van een 40/50D de kosten niet vind rechtvaardigen. Ik weet namelijk zeker dat ik dan binnen een jaar weer een nieuw toestel zou willen dus dat schiet niet op. Dat geld investeer ik dan liever in glas. Dat geldt zeker ook voor de 7D voor 1600 euro. De 2100 euro die de 5DII kost vind ik nog de beste deal momenteel, maar ik kan het niet voor mezelf verantwoorden om zoveel geld neer te leggen voor een hobby. Kan het wel betalen maar ik vind het niet meer redelijk. Als hij beneden de 1500 euro zou zakken zou ik het gaan overwegen maar dat zal nog wel even duren.

Ik vind de 40D op dit moment nog steeds de meest aantrekkelijke betaalbare dslr, eigenlijk alleen omdat hij al een jaar niet in prijs is gezakt heb ik hem nog niet aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Als de autofocus maar in de buurt van EOS 3 of 1D2 zit, dan komt alles wel goed. In eerste plaats moet het accuraat genoeg zijn om een mus van een stokje te doen vallen.

Daarna is alles vanaf EOS 20D sensor genoeg. Canon neemt EOS 20D ruisprestaties als een standaard, want niemand produceert betere sensors. Dus pixels verkleinen zolang de technologie het toelaat en massaal MP's erop proppen in de strijd tegen Sony MP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Laatst online: 16-04 12:44
Nomad schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 21:17:
[...]

Ik ben jaloers op de AF, maar waarom maken ze hier geen beest van een d300s killer van, door ook 12mp erin te bakken, maar dan met de 5d2 iso prestaties (wat volgens mij wel moet kunnen).
Dan rende de 7D echt op alle gebieden rondjes om de d300s. In dit segment mag ik toch hopen dat de consument verder kijkt dan het megapixel getalletje.
Waarom zou je 'm moeten vergelijken met een soortgelijke camera van Nikon? Ik vergelijk 'm liever met de 50D of de 5DMK2, dat is IMHO wat zinvoller omdat je toch aan een bepaald merk "gebonden" bent.

Ik denk persoonlijk dat de camera interessant is voor de mensen met een hele mooie set EF-S lenzen (10-22, 17-55, etc), mensen die nu een xxxD of xxD hebben en op zoek zijn naar iets wat in de buurt van een 5DMK2 komt maar waarbij ze niet al hun lenzen hoeven te vernieuwen. En als je daarbij ook nog de voorkeur voor cropfactor hebt is de keuze natuurlijk helemaal makkelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door mcdronkz op 01-09-2009 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Ik ben het overigens niet met Nomad eens dat het rondjes om de D300s heenholt :)

Maargoed.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 13:53

breinonline

Are you afraid to be known?

Nomad schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 21:17:
[...]

Misschien dat M-RAW of S-RAW de oplossing biedt. Aan de andere kant helpt dat bij de 5DmkII niet veel.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:13
qadn schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 22:05:
Ik ben het overigens niet met Nomad eens dat het rondjes om de D300s heenholt :)

Maargoed.
Dat zegt ie ook niet ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-04 23:48
Ik had graag een Full Frame gezien.
Zelfs de lenzen van vandaag zijn niet scherp genoeg om de 18 megapixel grote behoefte te voldoen op dat oppervlak, dat was al merkbaar met de 15MP van de 50D, kan je nagaan bij 18MP, hoogstens enkele duurdere primes voldoen eraan. Ook was de 50D met z'n 15MP al behoorlijk ruizig door de grote pixeldichtheid, ik kan me niet voorstellen dat dit veel beter is...
Ik had gedacht dat FF toch al wel 'goedkoop' genoeg was om nu in een wat lager segment te worden geïntegreerd, maar nee. En als dat wel zo is, dan zou Canon zich eigenlijk in z'n eigen vingers snijden, omdat ze dan het marktaandeel van de EF-S zouden verkleinen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
masser120 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 23:24:
Ik had gedacht dat FF toch al wel 'goedkoop' genoeg was om nu in een wat lager segment te worden geïntegreerd, maar nee.
ik sta er steeds van te kijken dat er mensen zijn, die denken dat er onder de 5D nog plaats is voor een goedkopere fullframe camera. De 5D heeft een matige bouwkwaliteit en een matige autofocus, daar kan Canon dus al niet op besparen en ik zie ze nu echt niet meer met een sensor komen met een lagere resolutie. en voorlopig verwacht ik ook nog geen plastic fantastic xxxD-like fullframe camera, dus die goedkopere fullframe van Canon zie ik niet komen. Ik zie eerder plek voor een fullframe camera tussen de 5D en de 1Ds, met een fatsoenlijke autofocus en een fatsoenlijke bouw, maar niet zo groot en lelijk als de 1Ds. dat mist Canon naar mijn idee veel meer. de markt voor een fullframe camera zie ik voorlopig echt niet met een plastic fantastic camera van 1200~1500 euro lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:48
Eensch met ^

Over de komst van de 3D wordt al jaaaren gespeculeerd, maar vreemd genoeg is ie er nog steeds niet..

Als canon slim is verkoopt die zoveel mogelijk EF-s lenzen komende jaren en lanceert dan een budget fullframe :evileye:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-05 14:29
Als ik nu moest instappen kocht ik de Nikon D700 voor 2000 euro.
Dan heb je redelijk betaalbare FF met wel een goede AF.

De 5D2 en 7D bevallen me allebei niet helemaal, en 1D(s) is veel te duur voor amateurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een 1D3 is tweedehands niet duurder dan een nieuwe 5D2, dus daar hoef je het niet voor te laten. Een mooie tweedehands 1Ds2 is ook voor dat bedrag te vinden en heeft een goede AF en is Full-Frame.

Even over de hoop op (nog) goedkopere FF's van Canon: zo lang de 5D2 nog verkoopt als een gek, hoef je daar echt niet op te rekenen. Als er een FF 3D komt, dan zal deze tussen de 1Ds3 en de 5D2 in zitten (lijkt mij ook logisch qua naamgeving) en dus ook een stuk duurder dan de 5D2.

Ontopic: de 7D heeft een mooie bak features, maar als ik naar de voorbeeldfoto's van DPreview kijk, dan lijkt het wel of de NR er zijn handen vol heeft gehad. Bij RG was er meer ruis aanwezig, maar die had ook sharpening gebruikt. Een echte test tussen de 7D, 50D en Nikon 300s zal moeten uitwijzen of die 18MP niet echt een station te ver is.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Laatst online: 09:44
qadn schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 22:05:

Maargoed.
gelijk heb je :) ( ik gaf ook voorwaardes aan die statement)
de 40d en d300 zijn mooie concurrenten van elkaar. Waarbij ik de sensor van de 40d mooier vind, vanwege de vorm van de ruis en de huidtinten e.d. die ze vast leggen. Canon is daar altijd goed in geweest.
De D300 heeft vooral betere zoeker, ergonomie en features. De AF van de d300 is ook altijd een sterk punt geweest.
De punten die ik net noem bij de d300 heeft de 7d ook en op veel punten zelfs beter (AF, zoeker etc, waarschijnlijk sensor)

Daarom vind ik de 7d echt een stap beter dan de d300. Maar er rondjes omheen rennen is wat teveel van het goede.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Pagina: 1 2 ... 25 Laatste