't zijn natuurlijk ook 2 verschillende markten, misschien vind Canon dat 10MP genoeg is voor de consument.Remy schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 20:24:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom Canon toch meer pixels gepropt heeft op de APS-C sensor, terwijl ze op compact gebied met de G11 en S90 juist weer gaan minderen (van 14,7MP van de G10 naar 10MP). Aan de ene kant hebben velen geroepen dat APS prima door te trekken is tot rond de 24MP, maar anderen zeggen weer dat tussen de 10MP en 14MP een mooie gulden middenweg is. We zullen de daadwerkelijke irl resultaten wel zien de komende maanden van deze nieuwe sensor
De gevorderde/pro dslr-gebruiker waarop de 7d zich richt heeft, volgens canon, wel baat bij meer pixels zo te zien.
Is ook wel wat voor te zeggen, want met lage iso en goede lenzen (een 10-22 bijv) heb je ook wel baat bij die extra pixels. Bij sommige onderwerpen (landschappen) valt een sensor met weinig megapixels sneller door de mand bij grote afdrukken. Dan kan je niet genoeg detail hebben.
Dat 't niet in elke situatie een voordeel is moet men denk ik ook niet verwachten.
Ach, plaats is er altijd wel, 't is meer de vraag of Canon dat wil (unlikely). Een fullframe instapbody is best mogelijk, vooral nu 't lijkt dat fullframe door canon als een apart pad naast crop wordt gezien en niet als topmodel in de serie. De 5d2 staat niet echt boven de 50d/7d maar ernaast, met een andere featureset en gericht op andere gebruikers. Canon zal vast nog wel een keer een model boven de 5d2 gaan uitbrengen (FF 7d), dus misschien ook wel er onder... (van mij mogen ze de 5d nog wel een keer recyclen met anti-dust en zo'n nieuw scherm).lateef schreef op woensdag 02 september 2009 @ 00:13:
[...]
ik sta er steeds van te kijken dat er mensen zijn, die denken dat er onder de 5D nog plaats is voor een goedkopere fullframe camera. De 5D heeft een matige bouwkwaliteit en een matige autofocus, daar kan Canon dus al niet op besparen en ik zie ze nu echt niet meer met een sensor komen met een lagere resolutie.
Ik ben het trouwens niet met je eens dat de 5D-serie een matige bouwkwaliteit heeft, alleen de 1d-serie en nu de 7d zitten er boven wat dat betreft.
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS